Ben deze week ook overgestapt naar een 100% Ubiquiti setup voor thuis:
-1x USG
-1x Switch 8 POE-60W
-2x Switch Flex Mini (dank nog voor de tip hier voor rechtstreeks bestellen in de EU store, zondag besteld, vandaag in huis)
-2x AP-AC-Lite
De switches kreeg ik vandaag pas, de rest al eerder.
Moet zeggen dat het me eerst echt tegenviel. Ik wilde de USG introduceren in mn bestaande thuisnetwerk om het gefaseerd over te zetten. Dus eerst de USG als vervanging van de router-AP en vervolgens stapje voor stapje de rest vervangen. Ik moest dus perse in het 192.168.178.x subnet blijven zoals dat bij Ziggo standaard is (sommige devices hebben een static IP of een vast toegewezen DHCP IP nodig in mn domotica-setup)
Het duurde echt een tijd voordat ik doorhad hoe eea werkt.
En dat de USG gerust 2 minuten bezig is met opstarten (WTF.. dat had ik dus niet verwacht.. ) dus snapte er niks van steeds en de frustratie nam toe..
Maar eenmaal de USG in de lucht en DHCP overgenomen werd het steeds mooier en alles werkt zo mooi plug and play

Nu met het vervangen van mn unmanaged switches door die van Ubiquiti ging het echt soepel. Omprikken, adopteren, even wachten op de upgrades, en bam, alles werkt en staat mooi in het overzicht.
Mooi spul!
Denk tzt nog een AP voor in de tuin aangezien onze glazen schuifpui met HR++ glas bijna alle straling blocked.
Binnenkort maar eens verdiepen in de mogelijkheden waar het me ook om ging: scheiden van IoT devices van de rest. Zoals 2 robotstofzuigers, Hue bridge, Chromecast etc etc.
[
Voor 3% gewijzigd door
CyBeRSPiN op 20-03-2020 14:07
]