Klopt, de vraag naar oplossingen om te denken over hoe je kunt voorkomen te moeten rebooten zonder dat er een core-upgrade is, is gewoon enorm. Dit speelt bij ons met een complete cisco-omgeving ook.
Het is natuurlijk ook nogal wiedes om te moeten rebooten als je alleen zaken als dns-resolver en een igmp-proxy gaat vervangen ivm wat CVE-'s die gepatched moeten worden. Voor thuis ook handig, maar bedrijven met duizenden werknemers zijn daar ook blij mee, ondanks dat er een HA-opstelling staat te draaien. Dat nut blijft met failures evengoed wel. De Cisco-oplossing draait zoals de halve wereld ook op docker.
De GUI is te veel te beperkt voor consumenten gebruik en de CLI is gelijk niveau netwerk pro en zelfs voor veel ICT’er te hoog gegrepen.
Ik durf zelfs wel te stellen dat de GUI te hoog gegrepen is voor consumenten. Die zegt een /24 niets en ook IGMP-snooping? wasda? Kan ik daarvan een zakje bij de supermarkt kopen?

MikeyMan schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:51:
Nou... Jullie hebben de laatste pagina's wel voor elkaar dat een ubiquiti setup wat begint te dalen op de lijst...
Wilde mijn 2x Archer c7 gaan vervangen door een usg en wat ap's, maar die ouwe meuk is blijkbaar niet best.
Ik zou sowieso wachten nav het nieuws van gisteren. Het is maar helemaal hoelang het gaat duren voordat de UMGP in EA (Early Access) terecht komt en wanneer hij naar GA gaat. Als ze tegen issues aanlopen met features die ze perse voor de GA-release in de UMGP willen, kan het zomaar 3-6 maanden duren.
De UDMP was ook al sinds begin augustus in EA.
*overigens kun je er wel redelijk vanuit gaan dat er meer in het vat zit dan alleen de pro, aangezien ze het zelf over "line" en "starting with the UMG Pro" hebben.
Toevallig zag ik dat er ook een flink aantal C/C++ vacatures openstaan bij UI in Europa.
Ze gaan dus vol voor UbiOS. Het zou mij zelfs niets verbazen als ze dit goed doorontwikkelen en ook op de Edgemax met een nieuwe lijn zetten als het straks allemaal mainstream is geworden voor UI-router-gw-firewall-producten.
[
Voor 49% gewijzigd door
ed1703 op 20-02-2020 21:31
]