Chris.nl schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:27:
[...]
Nou ja, dat zeg ik dus wel. 'k Had hem er destijds niet voor gekocht (meer de reputatie van goede en betrouwbare ontvangst) maar een beetje licht op de overloop (tegenwoordig trappengat) 's nachts is een welkome bijkomstigheid en ik vind de lichtgevende ring idd mooi.
Als Ubiquiti een volgende generatie accespoints RGB leds gaat gebruiken (kan je ook meer status informatie aan ontlenen) die wel gewoon minimaal 5 jaar meegaan, hoor je mij niet klagen.
Het eerste wat ik uit zette waren de lichtgevende ringen van die schotels

Man wat geven die een licht in de nacht, iets wat ik niet fijn vind

Dat heb ik een paar keer gedaan, en weet eigenlijk niet waarom ik uiteindelijk voor dat script ben gegaan.
Ik heb nog een reserve Pi liggen, ik ga daar weer eens mee spelen om wat te testen

[...]
Typisch : Er is iets mis en we gaan de hardware upgraden i.p.v. te kijken wat er mis is!

HEERLIJK!!!

Nou, dat is wel heel kort door de bocht, maar ik geef me wel graag redenen om dingen te kunnen kopen.
Zo heb ik mijn vorige
switches te koop gezet omdat ik het hele Ubiquiti systeem gewoon fijner vind werken

Hoezo draai je nog OpenJDK en niet gewoon de Oracle versie ?!
Dat is waarschijnlijk ook gelijk je probleem en de reden dat ik OpenJDK al heel vroeg heb ingeruild voor de Oracle versie!

Kijk, ik wist niet eens dat daar veel verschil in zit. Daar ga ik dus even naar kijken.
Nope, van mij mag ie alles gebruiken wat er is. Maar als ik merk dat ie al twee keer reet traag werd, dat letterlijk bijna niks meer werkte behalve ssh, dan ga je bij een 3e keer kijken wat er aan de hand is (bij de eerste 2 keer kwam het ongelegen en kon ik niet troubleshooten).
Nou ik ben redelijk bekend met Linux, maar bij lange na geen goeroe. Met merendeels van de dingen weet ik me heel goed te redden. Ik denk dat als je te weinig van Linux af weet, dat je beter de Cloud Key kan kopen. Tenzij je het leuk vind om met Linux te spelen/leren

Ik gebruikte dat script tot voor kort ook maar ben nu naar Docker op mijn NAS aan het omschakelen. Al geeft dat zijn eigen rariteiten weer waardoor ik nog steeds niet helemaal happy ben met hoe het nu werkt.
[...]
Inderdaad. Te veel vrij betekent gewoon een te ruim bemeten server.
Ik heb ook met docker gespeeld, maar daar ontbrak docker kennis om het soepeltjes te laten verlopen. Daarom besloot ik om het netwerk maar gescheiden te houden van virtualisatie.
En te veel geheugen? We hebben het over 1GB RAM van een Pi he

Dat is dus het eerste waar ik aan dacht, zonder er eerst veel uitgebreid tijd aan te kunnen hebben besteden.
Ik ga nu even een grote klop koffie pakken, mijn "oude" Raspberry Pi erbij en even aan de slag met:
Nog even een toevoeging met een vraag voor @
nero355Je vroeg waarom ik OpenJDK gebruik... Maar als ik naar de script van @
SmokingCrop kijk, zie ik daar onder het kopje staan van java:
De standaard Oracle Java versie is te oud. Het is eenvoudiger om gewoon de OpenJDK versie te installeren ipv. een nieuwere Oracle versie.
Wat is nou best practice?
[
Voor 6% gewijzigd door
iMars op 22-12-2019 10:49
]