Quad schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:34:
[...]
Een PoE injector heeft ook helemaal niks met een controller of management software te maken.
Controller zoals op een Cloudkey of RPI doet meer dan alleen configureren, je kan in 1 browser je hele omgeving managen, dat is toch mooier als elke AP apart te moeten configureren?
Tevens kan je ook eenmalig de controller op een PC installeren en daarmee de AP's configureren, daarna kan de controller uit.
Laten we het niet over PoE-injectors hebben want dat is totaal geen issue.
Alles uit één omgeving configureren klinkt leuk maar is ook een risico, je kan alles in één keer stuk maken.
Hier in huis gaan dingen nog wel eens stuk. Dat heb je nu eenmaal als je overal met je vingers aan wil zitten.
Hoe meer onderdelen, hoe meer er stuk kan gaan. Hoe meer zaken samen moeten werken, een controller, een pc en een access point, hoe meer er mis kan gaan. En als er iets stuk gaat heb ik typisch het netwerk nodig om de boel te herstellen.
Ik weet dat je die controller niet nodig hebt tijdens normaal gebruik, maar ik vind het hele model verkeerd en wil er niet aan beginnen.
Dat klinkt heel goed, ik geloof dat ik toch nog verder kan kijken naar Ubiquiti.
Voor de zekerheid, je gebruikt dus ook geen Controller applicatie op je PC of in de cloud?
[
Voor 22% gewijzigd door
CAPSLOCK2000 op 03-06-2019 18:47
]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.