Ik heb 2
Unifi Wall APs. De
Unifi Controller software heb ik op mijn laptop geinstalleerd puur om de boel te configureren. Verder staat het uit.
Dat ging prima, tot een paar maanden geleden. Een device dat altijd probleemloos via wifi verbonden was, kon geen verbinding meer behouden. Zodra de werk ipad verbonden was, werd binnen 5 seconden (soms onmiddelijk) de verbiding verbroken. De ipad bleef telkens verbinding maken, succesvol maar binnen paar seconden was het weer verbroken. Het probleem is er nog steeds, maar omdat het alleen een werk ipad betreft heb ik het genegeerd.
Een paar weken geleden had ik ineens exact hetzelfde met mijn Android telefoon (Pixel 1, Android 9). Binnen 3sec na wifi verbinding werd het verbroken. Superirritant. Het bereik maakte niks uit: of ik nou recht voor de AP zat of op een afstand, exact zelfde gedrag.
Ik heb de
Unifi Controller opgestart, kon niks raars vinden, maar er was een firmware update voor de Wall APs. Beide heb ik geupdate en daarna bleef de verbinding met de Pixel behouden. Dus ik was tevreden.
Nu, ik kom terug van 2 weken vakantie en weer kan mijn Pixel geen verbinding behouden, binnen 3sec wordt de verbinding verbroken. De Pixel blijft telkens opnieuw een verbinding opzetten.
Het bizarre is dat we 2 identieke Pixels hebben, zelfde moment gekocht, draaien voor 90% dezelfde apps, alleen ander Android account. De 2e Pixel heeft het probleem niet. Beide zijn mee op vakantie geweest.
Andere apparaten, laptops, andere telefoons werken gewoon nog steeds prima.
Ik heb geen idee hoe ik dit probleem kan analyseren (de Controller software ziet er gelikt uit, maar verder dan het Clients lijstje kom ik niet om dit te analyseren, geen enkele client is blocked). Ik heb de
Unifi Controller software nu een hele dag aan laten staan en net ook geupdate naar de laatste Controller versie. Maar het probleem blijft.
edit: het lijkt erop dat de verbinding telkens onmiddelijk verbroken wordt door de APs een paar minuten nadat ik de Controller software op mijn laptop heb uitgeschakeld. Vreemd, want het heeft maande
nlang probleemloos gewerkt zonder Controller software actief (en andere devices werken nog steeds prima incl de andere Pixel).
[
Voor 22% gewijzigd door
Jazco2nd op 07-04-2019 22:47
]