Maar garantie dan rechtstreeks bij Gigabyte? Want ik neem aan dat als hij terug naar hun moet je wel redelijk wat verzendkosten moet betalen. En sowieso €20 verzendkosten vanaf hun. Waarbij het vooralsnog interessanter is dan bij Nederlandse webshops, maar als je straks bijvoorbeeld toch wat coilwhine hebt wat ze niet als garantie zien, dan ben je zo weer behoorlijk wat kwijt voor de retourzending.
Gigabyte geeft rechtstreeks 4 jaar garantie, retour is gratis volgens de voorwaarden.Sissors schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:34:
Maar garantie dan rechtstreeks bij Gigabyte? Want ik neem aan dat als hij terug naar hun moet je wel redelijk wat verzendkosten moet betalen. En sowieso €20 verzendkosten vanaf hun. Waarbij het vooralsnog interessanter is dan bij Nederlandse webshops, maar als je straks bijvoorbeeld toch wat coilwhine hebt wat ze niet als garantie zien, dan ben je zo weer behoorlijk wat kwijt voor de retourzending.
Van een pakketje versturen naar Duitsland word je wel arm ja...Sissors schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:34:

Dat is handtekening vereist, met T&T en 500 euro verzekerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 09-07-2019 23:03 ]
Ben zelf altijd voor Gigabyte gegaan. Nooit problemen mee gehad.ion schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:58:
Zijn er mensen bekend met computeruniverse? Besteld bij computeruniverse voor 484,- voor een Gigabyte rtx 2070 super.
pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce RTX 2070 Super 8G
4 jaar garantie
[ Voor 24% gewijzigd door Ferio op 10-07-2019 11:11 ]
Asus RTX 2060 voor € 304,03 bij Reichelt
Never fall in love with your own design!
We zijn al enige tijd verder maar om nog even terug te komen op dit onderwerp, heb inmiddels de tijd gevonden om een andere voeding te proberen ( Cooler Master GM G750M om precies te zijn) en even een test benchmark gedaan met Shadow of the Tomb Raider op alles ultra unlocked framerate en MSAA 4x en geen enkele moeite, dit terwijl de avond daarvoor Rocket League met 120 PFS Vsync het niet langer volhield dan 30 minuten.-The_Mask- schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:43:
[...]
Als je die mogelijkheid hebt dan zou ik dat zeker doen.
Als je nog geen goede voeding hebt, de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart is een goede voeding voor jouw PC.
Voor de zekerheid ga ik toch nog een test doen vanavond maar zoals het er nu naar uit ziet denk ik toch dat de voeding vervangen moet worden

Whoop! Whoop!
Edit:

Eerste run in 'TimeSpy'. Trouwens, ik zie dat mijn model Samsung-geheugen heeft. Volgens mij is dat niet verkeerd.
[ Voor 42% gewijzigd door Yonix op 11-07-2019 18:08 ]
Mijn 2700X is nu een jaartje oud. Die moet nog wel even meekunnen, toch?san.okk schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:07:
[...]
Toe maar! Nu nog een 3900x en je bent klaar 😉
Zit ik ook op. Maar de mijne doet 4.3 GHz allcore en de zen2 gaat niet dusdanig hoger dat het uit kan.Yonix schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:08:
[...]
Mijn 2700X is nu een jaartje oud. Die moet nog wel even meekunnen, toch?![]()
Maar je gaat mij toch niet vertellen dat de 2700X een bottleneck gaat zijn?418O2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:10:
[...]
Zit ik ook op. Maar de mijne doet 4.3 GHz allcore en de zen2 gaat niet dusdanig hoger dat het uit kan.
Scheelt een paar FPS. Ik game op 1440p 144hz met een 2080. Meeste triple a doen rond de 90-100fps all out. Dan doen die 5-10fps niet genoeg om de investering te verantwoordenYonix schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:11:
[...]
Maar je gaat mij toch niet vertellen dat de 2700X een bottleneck gaat zijn?
Zo, morgen komt mijn Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC binnen en ben erg benieuwd. Na mijn hele leven AMD gedraaid te hebben stap ik nu over naar het andere kamp
Blaat het niet dan schaapt het niet
Waar heb jij hem besteld als ik vragen mag?Standby schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:47:
Zo morgen komt mijn Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC binnen en ben erg benieuwd. Na mijn hele leven AMD gedraaid te hebben stap ik nu over naar het andere kamp
Alternate denk ik.
In Duitsland ook leverbaar voor 520 euro. Zijn wel enorm schaars op het moment.
Ik hem hem dinsdag bij cd-romland besteld, meteen nadat hij online stond.
Grappige is dat de prijs na een uur of zo met 40 euro omhoog ging, dus dat was een meevaller
Grappige is dat de prijs na een uur of zo met 40 euro omhoog ging, dus dat was een meevaller
Blaat het niet dan schaapt het niet
Ik heb bij Azerty even nagevraagd wanneer ze dachten de 2070 super binnen te krijgen, en ze kunnen niets toezeggen etc etc standaard disclaimer, maar ergens volgende week dachten ze.
[nVidia GeForce RTX 20xx] Levertijden en Beschikbaarheidspeedking92 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 00:33:
Ik heb bij Azerty even nagevraagd wanneer ze dachten de 2070 super binnen te krijgen, en ze kunnen niets toezeggen etc etc standaard disclaimer, maar ergens volgende week dachten ze.
Iemand die weet of er een groot verschil zit tussen de MSI Ventus OC en Gigabyte Gaming RTX 2070's? Qua prijs zitten ze dicht bij elkaar, heb altijd MSI Gehad maar hoorde dat ventus heel erg lawaai maakt en gigabyte rtx series veel problemen hadden met kapotgaan binnen paar maanden, is dit waar of moet ik dit met een korrel zout nemen, iemand die beide kent en weet welke "beter" is?
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Mijn ervaringen
Met een :
Core I7 7700K
MSI RTX 2070 Super ventus oc
32GB 3200MHZ
Antec 750w PSU
Linkje naar de resultaten van de kaart en geen bottleneck gewoon lekker kaartje gruwlijk gewoon
Ik hoor hem niet hij word niet heet hij is klein
en was maar 550 euro met 2 gratis rtx games erbij ...
NVIDIA RTX Asteroids Benchmark
https://forums.guru3d.com...mark.424498/#post-5692586
Met een :
Core I7 7700K
MSI RTX 2070 Super ventus oc
32GB 3200MHZ
Antec 750w PSU
Linkje naar de resultaten van de kaart en geen bottleneck gewoon lekker kaartje gruwlijk gewoon
Ik hoor hem niet hij word niet heet hij is klein
NVIDIA RTX Asteroids Benchmark
https://forums.guru3d.com...mark.424498/#post-5692586
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Anoniem: 1233666
Ik heb nog nooit problemen gehad met Gigabyte en je hebt dacht ik 4 of 5 jaar garantie, dat is meer dan de andere brands. Kwa geluidsniveau durf ik het niet te zeggen met de goedkopere versie. Ik heb zelf altijd de Aorus gehad en deze was altijd erg stil.Tiduz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:50:
Iemand die weet of er een groot verschil zit tussen de MSI Ventus OC en Gigabyte Gaming RTX 2070's? Qua prijs zitten ze dicht bij elkaar, heb altijd MSI Gehad maar hoorde dat ventus heel erg lawaai maakt en gigabyte rtx series veel problemen hadden met kapotgaan binnen paar maanden, is dit waar of moet ik dit met een korrel zout nemen, iemand die beide kent en weet welke "beter" is?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1233666 op 19-07-2019 19:06 ]
Ik ben van plan de 2070 super of de 2080 super te nemen, Maar heb wel een oudere processor. De 4790k. Ga ik dan nog veel op fps voorruit? Heb nu als videokaart de gtx 1080. Ik game altijd op 1440p.
Mijn Core I7 7700 K en de 2070 super worden in 3D mark gestrest en draaien op 100% dus het systeem kan het aan en word goed benut temps zijn wel hoog hoor maar het is een benchmark en geen gamejaaoie17 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:02:
Ik ben van plan de 2070 super of de 2080 super te nemen, Maar heb wel een oudere processor. De 4790k. Ga ik dan nog veel op fps voorruit? Heb nu als videokaart de gtx 1080. Ik game altijd op 1440p.
Ik speel ook op 1440p 120 herz en het is gewoon stukken beter dan de GTX 1080 die ik had en als er RTX gebruikt word in de game dan is het wel 400% beter dan de 1080.
De enorme frame drops in RTX ervaar ik niet het is goed te doen ik ben er erg blij mee
Ik denk dat je het moet doen ..
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Natuurlijk, maar de eerste games waar de CPU aan de trage kant is komen er ook steeds meer.jaaoie17 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:02:
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Met netflix afspelen op pc stuttert het beeld soms, bij mn vorige pc i7 4770k met rtx 2080 alleen bij de netflix app.
De edge browser deed het wel goed.
Nu heb pas de cpu en moederbord vervangen door een amd 3700x ook met de rtx 2080 en stuttert het bij de app en de browser.
Windows is vers geinstalleerd met laatste drivers en updates.
Had gelezen dat chrome er invloed op kon hebben dat heb ik weer verwijderd, zijn er meer mensen met dit probleem? het begint vervelend te worden.
Games draaien perfect dus de gpu lijkt me in orde, alles is bedraad aangesloten en met de xbox speelt het wel goed af zit op dezelfde router.
Nu heb pas de cpu en moederbord vervangen door een amd 3700x ook met de rtx 2080 en stuttert het bij de app en de browser.
Had gelezen dat chrome er invloed op kon hebben dat heb ik weer verwijderd, zijn er meer mensen met dit probleem? het begint vervelend te worden.
Games draaien perfect dus de gpu lijkt me in orde, alles is bedraad aangesloten en met de xbox speelt het wel goed af zit op dezelfde router.
Ik heb sinds een paar dagen een pricewatch: Inno3D GeForce RTX 2070 Super Twin X2 OC, en eigenlijk tot mijn verbazing is de boostsnelheid net even een stukje hoger dan geadverteerd wordt, op 1815 MHz in plaats de 1785 MHz die ik zou verwachten. Uiteraard geen schokkend verschil, maar wel opvallend dat de boostsnelheid overeenkomt met de X3 versie (pricewatch: Inno3D GeForce RTX 2070 Super Gaming OC X3). Meer mensen met de X2 die dit toevallig hebben?
Dat geld voor elke nVidia videokaart van de laatste generaties.
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 22-07-2019 10:14 ]
AMD Nieuwsdiscussie
@Goofy1978 probeer het eens in edge? Of de Netflix app.
Dat zijn de enige die ik gebruik ivm atmos, het schokt nu bij allebei.418O2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:42:
@Goofy1978 probeer het eens in edge? Of de Netflix app.
Op nvidia forums zijn er meer klachten, ik dacht vraag het hier eens als het aan de drivers ligt zou iedereen met een rtx kaart het moeten hebben lijkt me.
Het was mij niet eerder opgevallen, maar ik moet bekennen dat ik er ook niet op gelet heb. Waarom doen ze dat? Om te zorgen dat de geadverteerde boostsnelheid altijd gehaald wordt?-The_Mask- schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:14:
Dat geld voor elke nVidia videokaart van de laatste generaties.
Boostfrequentie is van heel veel factoren afhankelijk en daarom wordt er idd een lagere gekozen, zodat de adverteerde altijd gehaald kan worden.
AMD Nieuwsdiscussie
Als eerste een vraag aan de TS waarom de 3 Gigabyte Xtreme 2080 Ti's niet worden vermeld?
Lijkt me dat de Xtreme varianten, de snelste die Gigabyte maakt, toch wel vermeld mogen worden.
GIGABYTE GeForce RTX 2080 Ti 11GB AORUS Xtreme (GV-N208TAORUS X-11GC)
GIGABYTE GeForce RTX 2080 Ti 11GB AORUS Xtreme WaterForce (GV-N208TAORUSX W-11GC)
GIGABYTE GeForce RTX 2080 Ti 11GB AORUS Xtreme WaterForce WB (GV-N208TAORUSX-WB-11GC)
Vervolgens (voor de mensen die hem hebben):
Deze kaarten zijn volgens mij exact dezelfde maar met andere koeloplossingen en ietwat andere biossen.
Kan iemand mij vertellen welk max voltage de Waterforce WB in GPU-Z geeft?
Mijn reguliere Xtreme komt maar tot iets van 1.05v waar nVidia als max 1.093v op geeft. Ik vermoed dat dit mijn overklok beperkt en wil zien of de WB bios flashen op mijn Xtreme dit op zou kunnen lossen.
Hitte is geen probleem, er zit een EK Vector op. Power limits bijten me ook niet want de Shunts zijn gemod.
Lijkt me dat de Xtreme varianten, de snelste die Gigabyte maakt, toch wel vermeld mogen worden.
GIGABYTE GeForce RTX 2080 Ti 11GB AORUS Xtreme (GV-N208TAORUS X-11GC)
GIGABYTE GeForce RTX 2080 Ti 11GB AORUS Xtreme WaterForce (GV-N208TAORUSX W-11GC)
GIGABYTE GeForce RTX 2080 Ti 11GB AORUS Xtreme WaterForce WB (GV-N208TAORUSX-WB-11GC)
Vervolgens (voor de mensen die hem hebben):
Deze kaarten zijn volgens mij exact dezelfde maar met andere koeloplossingen en ietwat andere biossen.
Kan iemand mij vertellen welk max voltage de Waterforce WB in GPU-Z geeft?
Mijn reguliere Xtreme komt maar tot iets van 1.05v waar nVidia als max 1.093v op geeft. Ik vermoed dat dit mijn overklok beperkt en wil zien of de WB bios flashen op mijn Xtreme dit op zou kunnen lossen.
Hitte is geen probleem, er zit een EK Vector op. Power limits bijten me ook niet want de Shunts zijn gemod.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Wat eventueel kan helpen:Goofy1978 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 13:17:
Met netflix afspelen op pc stuttert het beeld soms, bij mn vorige pc i7 4770k met rtx 2080 alleen bij de netflix app.
Nvidia-configuratiescherm -> 3D-instellingen beheren -> tabje 'Programma-instellingen' -> selecteer Google Chrome in 'selecteer een aan te passen programma' -> Scroll naar beneden naar 'Verticale synchronisatie' -> stel in op 'Aan' -> Klik op Toepassen.

Start Chrome daarna opnieuw op.
AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
Ik heb zelf de pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G die geadverteerd wordt op 1815Mhz maar die clockte out of the box zichzelf op 1935Mhz. Niet heel vreemd als je wat meer haalt dan hij "eigenlijk" zou moeten halen.EDIT schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:10:
Ik heb sinds een paar dagen een pricewatch: Inno3D GeForce RTX 2070 Super Twin X2 OC, en eigenlijk tot mijn verbazing is de boostsnelheid net even een stukje hoger dan geadverteerd wordt, op 1815 MHz in plaats de 1785 MHz die ik zou verwachten. Uiteraard geen schokkend verschil, maar wel opvallend dat de boostsnelheid overeenkomt met de X3 versie (pricewatch: Inno3D GeForce RTX 2070 Super Gaming OC X3). Meer mensen met de X2 die dit toevallig hebben?
EDIT: Oops

Anoniem: 239634
Ja zelfde hier iets sneller dan geadverteerd wordwaseland schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:48:
[...]
Ik heb zelf de pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G die geadverteerd wordt op 1815Mhz maar die clockte out of the box zichzelf op 1935Mhz. Niet heel vreemd als je wat meer haalt dan hij "eigenlijk" zou moeten halen.
EDIT: Oops
Ik heb in deze thread even op het woord Vulkan gezocht, maar ik kom er weinig over te weten.
Ik heb sinds kort de 2060 super.
Nu wordt in Doom altijd OpenGL aangeraden, omdat Vulkan langzamer is in sommige situaties. Die ervaring heb ik ook gehad, maar nu met de 2060 super het tegenovergestelde.
Als ik Vulkan selecteer, haal ik tientallen procenten meer FPS dan op OpenGL. Dan kom ik ook tegen de limiet van 200fps aan.
Hoe kan dit? (verder uiteraard geen instellingen gewijzigd en alles op het hoogste, 1440p)
Ik heb een overgeklokte 3770K.
Is er iets dat ik gemist heb? lijkt te mooi om waar te zijn, maar toch zie ik het.
Nu wordt in Doom altijd OpenGL aangeraden, omdat Vulkan langzamer is in sommige situaties. Die ervaring heb ik ook gehad, maar nu met de 2060 super het tegenovergestelde.
Als ik Vulkan selecteer, haal ik tientallen procenten meer FPS dan op OpenGL. Dan kom ik ook tegen de limiet van 200fps aan.
Hoe kan dit? (verder uiteraard geen instellingen gewijzigd en alles op het hoogste, 1440p)
Is er iets dat ik gemist heb? lijkt te mooi om waar te zijn, maar toch zie ik het.
Vulkan is superieur. Kort gezegd maakt dat het mogelijk dichter op de hardware te werken waardoor je betere performance krijgt.TJRef schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 04:01:
Ik heb in deze thread even op het woord Vulkan gezocht, maar ik kom er weinig over te weten.
Heb doom zelf ook net gekocht, bijzonder hoe goed dat loopt. Vulkan is echt tof
Ja theoretisch wel, maar bij Nvidia is dat blijkbaar niet zo normaal gesproken. Net als met dx12. AMD heeft daar meer profijt van, daarom vind ik het vreemd dat het bij deze kaart ook een flinke winst oplevert.418O2 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:48:
[...]
Vulkan is superieur. Kort gezegd maakt dat het mogelijk dichter op de hardware te werken waardoor je betere performance krijgt.
Heb doom zelf ook net gekocht, bijzonder hoe goed dat loopt. Vulkan is echt tof
Sinds turing is het verschil tussen nVidia en AMD daarin weg. Met turing presteert nVidia in de regel ook beter met Vulkan en DX12.TJRef schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:51:
[...]
Ja theoretisch wel, maar bij Nvidia is dat blijkbaar niet zo normaal gesproken. Net als met dx12. AMD heeft daar meer profijt van, daarom vind ik het vreemd dat het bij deze kaart ook een flinke winst oplevert.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ja, dat dacht ik dus ook na mijn ervaring. Maar ik hoor/lees er zo weinig over.Blaat schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:56:
[...]
Sinds turing is het verschil tussen nVidia en AMD daarin weg. Met turing presteert nVidia in de regel ook beter met Vulkan en DX12.
Rise of the tomb raider is overigens niet beter met dx12 bij deze kaart. Dus het zal ook wel aan de implementatie liggen. Verder nog weinig dx12 titels in mijn bibliotheek staan.
In deze benchmark zie je duidelijk verschil in DX12 implementaties:TJRef schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:59:
[...]
Ja, dat dacht ik dus ook na mijn ervaring. Maar ik hoor/lees er zo weinig over.
Rise of the tomb raider is overigens niet beter met dx12 bij deze kaart. Dus het zal ook wel aan de implementatie liggen. Verder nog weinig dx12 titels in mijn bibliotheek staan.
https://wccftech.com/revi...g-strix-and-msi-armor/10/
Bij SotTR gaat de 2080 opeens uitlopen op de 1080Ti terwijl dat bij RotTR nog niet zo was.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Kan goed aan je internetverbinding liggen. Als netflix switcht van speelkwaliteit tijdens het afspelen hapert het wel eens. Als dit regelmatig gebeurt omdat je net niet genoeg snelheid hebt om op hogere kwaliteit te kijken zal hij vaker terugvallen op lagere kwaliteit en steeds wisselen als het weer even beter heeft kunnen bufferen.Goofy1978 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 13:17:
Ctrl alt shift S was geloof ik een shortkey om in de browser bepaalde kwaliteit te forceren.
Haal 100mbit down en 30mbit upload en de xbox speelt 4k atmos zonder stutters af.TJRef schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:58:
[...]
Kan goed aan je internetverbinding liggen. Als netflix switcht van speelkwaliteit tijdens het afspelen hapert het wel eens. Als dit regelmatig gebeurt omdat je net niet genoeg snelheid hebt om op hogere kwaliteit te kijken zal hij vaker terugvallen op lagere kwaliteit en steeds wisselen als het weer even beter heeft kunnen bufferen.
Ctrl alt shift S was geloof ik een shortkey om in de browser bepaalde kwaliteit te forceren.
Op de chrome browser werkt het wel ik gebruik die nu maar even, het is een bug in windows er zijn meer mensen op het geforce forum met dit probleem.
Ja de chrome browser heeft lagere kwaliteit. Alleen de Netflix app en edge hebben de juiste DRM kwalificaties om hogere resoluties te draaien. Zal daar dan wel mee te maken hebben. Met het decoderen van die drm misschien. Moet ik eens proberen of ik er ook last van heb.Goofy1978 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:09:
[...]
Haal 100mbit down en 30mbit upload en de xbox speelt 4k atmos zonder stutters af.
Op de chrome browser werkt het wel ik gebruik die nu maar even, het is een bug in windows er zijn meer mensen op het geforce forum met dit probleem.
@TJRef ja idd chrome kan max 1080p dacht ik.
Edge 4k met atmos als de hele pc hdcp 2.2 is
Edge 4k met atmos als de hele pc hdcp 2.2 is
Mijn plan was om een MSI 2070 super gaming X trio te bestellen, maar nu is de MSI 2080 super gaming trio (non X) naar een niveau gedaald dat het €50,- meer is dus makkelijke keuze naar mijn idee.
Maar er is natuurlijk ook een MSI 2080 super gaming X trio (bijna net zo duur als de 2080 super) en ik kan alleen daar reviews van vinden. Is het veilig om te stellen dat de X in de naamgeving slaat op de standaard overclock slaat of is er nog een verschil?
Maar er is natuurlijk ook een MSI 2080 super gaming X trio (bijna net zo duur als de 2080 super) en ik kan alleen daar reviews van vinden. Is het veilig om te stellen dat de X in de naamgeving slaat op de standaard overclock slaat of is er nog een verschil?
MSI heeft gewoon een website waar ze dit uitleggen...Beakzz schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:15:
Mijn plan was om een MSI 2070 super gaming X trio te bestellen, maar nu is de MSI 2080 super gaming trio (non X) naar een niveau gedaald dat het €50,- meer is dus makkelijke keuze naar mijn idee.
Maar er is natuurlijk ook een MSI 2080 super gaming X trio (bijna net zo duur als de 2080 super) en ik kan alleen daar reviews van vinden. Is het veilig om te stellen dat de X in de naamgeving slaat op de standaard overclock of is er nog een verschil?
https://us.msi.com/Graphi...TX-2080-SUPER-GAMING-TRIO
https://us.msi.com/Graphi...-2080-SUPER-GAMING-X-TRIO
(Het antwoord is ja).
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 07-08-2019 11:25 ]
Overal aan het kijken en niet kunnen bedenken dat het op de website zelf staatPaprika schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:25:
[...]
MSI heeft gewoon een website waar ze dit uitleggen...
https://us.msi.com/Graphi...TX-2080-SUPER-GAMING-TRIO
https://us.msi.com/Graphi...-2080-SUPER-GAMING-X-TRIO
(Het antwoord is ja).

Verder dan nog een tip: je kijkt volgens mij naar een 'normale' 2080, niet de Super.Beakzz schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:29:
[...]
Overal aan het kijken en niet kunnen bedenken dat het op de website zelf staat(het is nog vroeg voor mij blijkbaar). Bedankt en dat overclocken lukt mij zelf wel dus dan ben ik er wel uit
Haha idd die bedoelde ik ook. Niet wakker zei ik toch?Paprika schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:30:
[...]
Verder dan nog een tip: je kijkt volgens mij naar een 'normale' 2080, niet de Super.
Reken 8.65% meer voor de stap RTX2070 Super -> RTX2080 voor 6% meer performance en voor de stap RTX2080 -> RTX2080 Super een prijsstijging van nog eens 16.5% voor 5% meer performance. De verhouding loopt dan wel erg scheef ja.Beakzz schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:35:
[...]
Haha idd die bedoelde ik ook. Niet wakker zei ik toch?De 2080 super heeft een meerprijs van ong. €180 tegenover de 2070 super dus die doet niet mee in mijn vergelijking.
Ik heb sinds kort een Gigabyte Aorus RTX 2070 Super, en hoewel de koeler toch van een redelijk formaat is moet ik zeggen dat de koelprestaties me best tegenvallen.
De kaart is een stuk lawaaieriger dan mijn oude Palit Gamerock GTX 1070 en tijdens gamen gaat de temperatuur toch nog naar rond de 78 graden. Nu is dit natuurlijk totaal geen problematische temperatuur, maar als ik reviews mag geloven zijn er veel RTX 2070 Super modellen die toch een heel stuk koeler draaien.
Ik had bij de aanschaf niet echt veel keus qua modellen aangezien er niks anders op voorraad was dus had van tevoren ook niet echt veel onderzoek gedaan naar dit specifieke model, maar ik had van een Aorus versie eigenlijk toch wel betere koelprestaties verwacht.
De kaart is een stuk lawaaieriger dan mijn oude Palit Gamerock GTX 1070 en tijdens gamen gaat de temperatuur toch nog naar rond de 78 graden. Nu is dit natuurlijk totaal geen problematische temperatuur, maar als ik reviews mag geloven zijn er veel RTX 2070 Super modellen die toch een heel stuk koeler draaien.
Ik had bij de aanschaf niet echt veel keus qua modellen aangezien er niks anders op voorraad was dus had van tevoren ook niet echt veel onderzoek gedaan naar dit specifieke model, maar ik had van een Aorus versie eigenlijk toch wel betere koelprestaties verwacht.
Mijn MSI 2080 super gaming x trio heeft 2x8pin aansluiting .
Mijn Corsair RM850x heeft 2 kabels met aan 1 zijde een 8 pin connector die ik in de voeding steekt, en aan de andere zijde zitten 2 stuks 6+2 aansluitingen. ( 1x8 naar 2x6+2 )
Wat is nu wijsheid? 1 kabel gebruiken? of 2 kabels vanaf de voeding? ( 2 verschillende rails )
hieronder een plaatje waar is 2 kabels van heb.
Mijn Corsair RM850x heeft 2 kabels met aan 1 zijde een 8 pin connector die ik in de voeding steekt, en aan de andere zijde zitten 2 stuks 6+2 aansluitingen. ( 1x8 naar 2x6+2 )
Wat is nu wijsheid? 1 kabel gebruiken? of 2 kabels vanaf de voeding? ( 2 verschillende rails )

In theorie is het beter om 2 losse kabels te gebruiken, maar als RM850i gebruiker durf ik wel te stellen dat het met een kwalitatief sterke voeding als deze niet nodig is.murky123 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:27:
[Afbeelding]
Wat ik kan vinden is het maar 1 rail dus dan wordt verdelen wel wat lastigmurky123 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:27:
[Afbeelding]
De kabel zelf moet het iig wel aan kunnen die is hier voor gemaakt dus zal ook niet zomaar door branden, je ziet ook dat ie dikker is uitgevoerd voordat ie gesplitst is.
De voeding zelf heeft er sowieso geen moeite mee, afhankelijk van de rest van de setup is de klans klein dat je in de buurt gaat komen van de 850watt in ieder geval...
[ Voor 9% gewijzigd door watercoolertje op 07-08-2019 16:01 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Twijfel enorm om een 2070 super aan te schaffen, en dan gewoon het goedkoopste model, de inno3d.
Zit eigenlijk te wachten op de 5700xt aftermarket modellen, maar na dit weekend heb ik hem eigenlijk nodig. Geen idee hoe lang we nog kunnen wachten tot de aftermarket modellen beschikbaar & getest zijn.
Voordeel aan de super is dat hij iets sneller is en raytracing ondersteund + je krijgt er 2 games bij. Zo zit je met de verkoop van de geleverde games op +/- 490 euro. Denk dat de aftermarket 5700 xt's niet veel goedkoper zijn.
Wat zeggen jullie? Wachten op de 5700 xt's (meer bang voor your buck) of toch voor een 2070 model kiezen?
Zit eigenlijk te wachten op de 5700xt aftermarket modellen, maar na dit weekend heb ik hem eigenlijk nodig. Geen idee hoe lang we nog kunnen wachten tot de aftermarket modellen beschikbaar & getest zijn.
Voordeel aan de super is dat hij iets sneller is en raytracing ondersteund + je krijgt er 2 games bij. Zo zit je met de verkoop van de geleverde games op +/- 490 euro. Denk dat de aftermarket 5700 xt's niet veel goedkoper zijn.
Wat zeggen jullie? Wachten op de 5700 xt's (meer bang voor your buck) of toch voor een 2070 model kiezen?
Wachten, maar kan nog tot begin september duren.swoutr schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:45:
Twijfel enorm om een 2070 super aan te schaffen, en dan gewoon het goedkoopste model, de inno3d.
Je kan ook een kaart bij amazon kopen en binnen 30 dagen retour sturen, alleen deze heb je niet dit weekend binnen denk ik. (tenzij prime)
Heb zelf een Corsair HX750 V2 en gebruik ook maar één kabel. Kan er twee gebruiken als ik wil, maar is niet nodig. Er kan genoeg over één kabel heen deze dagen met videokaarten, tenzij je een zwakke voeding hebt, dan is wellicht twee handig.Paprika schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:30:
[...]
In theorie is het beter om 2 losse kabels te gebruiken, maar als RM850i gebruiker durf ik wel te stellen dat het met een kwalitatief sterke voeding als deze niet nodig is.
[ Voor 13% gewijzigd door Ferio op 08-08-2019 12:16 ]
Toch maar tot koop overgegaan. Relatief "goedkoop" ook omdat ik mijn oude build verkocht heb. Heb deze build alleen verkocht met mijn huidige kaart (R9 Fury) die dit weekend de deur uitgaat. Geen zin om nog 3 weken te wachten en zonder pc te zitten. Dus toch maar voor de 2070 super gekozen. Ook raytracing vond ik net iets te aantrekkelijk in opkomende games. De kleine performance winst is natuurlijk ook mooi meegenomen.Ferio schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:12:
[...]
Wachten, maar kan nog tot begin september duren.
Je kan ook een kaart bij amazon kopen en binnen 30 dagen retour sturen, alleen deze heb je niet dit weekend binnen denk ik. (tenzij prime)
Het is wel óf raytracing óf performance winst
True! performance winst bij competitive & raytracing voor singleplayer games.
Sinds gisteren de 2070 super binnen, top performance so far, het enige dat ik opmerk is dat mijn beeld wat fuzzier lijkt te zijn dan bij mijn amd kaart. Er zijn zoveel instellingen aan te passen in het nvidia configuratiescherm en de geforce experience dat ik eigenlijk niet zo goed weet wat nu de optimale instellingen zijn. Kan het kloppen dat de instellingen standaard op "performance" staan ipv image quality? en iemand een goed overzicht voor een balans tussen goede image quality en performance.
Die globale instellingen van Nvidia vind ik ondertussen verouderd en Nvidia is een beetje toe aan een nieuw uiterlijk voor de control panel. Het ligt in ieder geval niet aan die instelling. Meestal bij dit soort gevallen is het omdat het scherm analoog is aangesloten en/of het scherm past nog filters etc. toe. Met wat voor kabel is hij aangesloten?swoutr schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:07:
Sinds gisteren de 2070 super binnen, top performance so far, het enige dat ik opmerk is dat mijn beeld wat fuzzier lijkt te zijn dan bij mijn amd kaart. Er zijn zoveel instellingen aan te passen in het nvidia configuratiescherm en de geforce experience dat ik eigenlijk niet zo goed weet wat nu de optimale instellingen zijn. Kan het kloppen dat de instellingen standaard op "performance" staan ipv image quality? en iemand een goed overzicht voor een balans tussen goede image quality en performance.
De kaart is vandaag eindelijk binnen!

De RM850x is een single rail voeding. Ik pak zelf standaard twee kabels. Worden ze in theorie minder warm dan wanneer alles over 1 kabel gaat. Maar aangezien videokaarten best wel zuinig zijn tegenwoordig lijkt mij een enkele kabel ook geen misdaadmurky123 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:27:
[Afbeelding]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
MSI 2080 super gaming X trio
Heerlijke kaart, super stil . word ook niet echt warm tijdens gamen
BF5 ultra + DLSS + raytracing 3440x1440 100Hz = +/- 90 FPS
[URL=https:///]
[/URL] upload
Heerlijke kaart, super stil . word ook niet echt warm tijdens gamen
BF5 ultra + DLSS + raytracing 3440x1440 100Hz = +/- 90 FPS
[URL=https:///]

Moet zeggen dat ik raytracing bij metro indrukwekkender vind dan bij BFV. De reflecties (non ray traced) zien er eigenlijk al goed genoeg uit in BFV, en de actie is zo snel dat het niet heel veel verschil maakt. De sfeer die in metro wordt gecreëerd doormiddel van raytracing vind ik indrukwekkender. Ook echt enorm benieuwd naar CONTROL met RTX.
Wilde eerst gaan voor een 5700 xt vanwege de prijs. Toch wel blij dat ik uiteindelijk voor de 2070 super heb gekozen icm raytracing. Mijn systeem kan er weer even tegenaan. De enige upgrade die ik echt nodig heb is een nieuw scherm. Moet het nu stellen met een full HD 24'' 75hertz iiyama tn paneeltje
.
Wilde eerst gaan voor een 5700 xt vanwege de prijs. Toch wel blij dat ik uiteindelijk voor de 2070 super heb gekozen icm raytracing. Mijn systeem kan er weer even tegenaan. De enige upgrade die ik echt nodig heb is een nieuw scherm. Moet het nu stellen met een full HD 24'' 75hertz iiyama tn paneeltje
Mooie kaart, zat er zelf ook naar te kijken, alleen betaal je er bijna 690 euro voor ofzo dacht ik? Dat vond ik zelf een beetje teveel.Reihensechser schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:04:
De kaart is vandaag eindelijk binnen!![]()
[Afbeelding: pc2]
[Afbeelding: pc1]
Hoe is de OC ?
Ik heb er €601 voor betaald. De afgelopen weken is die prijs zelfs naar de €730 gegaan, dat vind ik ook te veel geld. Goed de prijs in de gaten houden.Ferio schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:10:
[...]
Mooie kaart, zat er zelf ook naar te kijken, alleen betaal je er bijna 690 euro voor ofzo dacht ik? Dat vond ik zelf een beetje teveel.
Hoe is de OC ?
OC heb ik zelf nog niet gedaan, dat is op dit moment ook niet nodig. De geadverteerde boost clock is 1815 MHz, de kaart boost uit zichzelf al naar de 2010Mhz. Qua temperaturen en geluid is het ook dik in orde. Tijdens Battlefield 5 zit de temperatuur zo rond de 60-65 graden en de fans draaien dan op zo'n 48-55% met de standaard fan curve. De fans gaan pas draaien vanaf 55 graden. Ook heeft de kaart een custom PCB en dual BIOS.
Als jullie zouden mogen kiezen tussen de MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio voor €809 of de FE voor €749, welke zouden jullie nemen?
Van beide heb ik een bestelling lopen die naar verwachting komende week binnenkomt. De MSI had ik meer dan een week geleden besteld. Die zou oorspronkelijk gister bezorgd worden, maar is 2x uitgesteld. Ze verwachten 'm nu woensdag te leveren. De FE was vrijdag toevallig op voorraad op nvidia.com, dus heb die ook maar besteld
Of ik de MSI komende week krijg is een gevalletje van eerst zien, dan geloven. Maar goed, moet nu wel een beslissing nemen. De MSI is stiller, koeler en 2% sneller. Dat laatste vind ik verwaarloosbaar en geen €60 waard. Stiller en koeler is altijd fijn natuurlijk. De 2080 Super is echter power limited en niet temp limited, dus dan heeft koeler zijn ook weer niet zo'n grote meerwaarde.
Vroeger met de blowers zou ik FE niet overwegen ivm het geluid. De 2080 Super FE lijkt op dat vlak iig een stuk beter. Sowieso ben ik wel gecharmeerd van de FE. Maar ook van die MSI
Van beide heb ik een bestelling lopen die naar verwachting komende week binnenkomt. De MSI had ik meer dan een week geleden besteld. Die zou oorspronkelijk gister bezorgd worden, maar is 2x uitgesteld. Ze verwachten 'm nu woensdag te leveren. De FE was vrijdag toevallig op voorraad op nvidia.com, dus heb die ook maar besteld
Of ik de MSI komende week krijg is een gevalletje van eerst zien, dan geloven. Maar goed, moet nu wel een beslissing nemen. De MSI is stiller, koeler en 2% sneller. Dat laatste vind ik verwaarloosbaar en geen €60 waard. Stiller en koeler is altijd fijn natuurlijk. De 2080 Super is echter power limited en niet temp limited, dus dan heeft koeler zijn ook weer niet zo'n grote meerwaarde.
Vroeger met de blowers zou ik FE niet overwegen ivm het geluid. De 2080 Super FE lijkt op dat vlak iig een stuk beter. Sowieso ben ik wel gecharmeerd van de FE. Maar ook van die MSI

Ik heb zelf die van MSI nu sinds een paar dagen en hij is echt heel stil. hij komt niet boven mijn casefan uit.Benotti schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:19:
Als jullie zouden mogen kiezen tussen de MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio voor €809 of de FE voor €749, welke zouden jullie nemen?
Van beide heb ik een bestelling lopen die naar verwachting komende week binnenkomt. De MSI had ik meer dan een week geleden besteld. Die zou oorspronkelijk gister bezorgd worden, maar is 2x uitgesteld. Ze verwachten 'm nu woensdag te leveren. De FE was vrijdag toevallig op voorraad op nvidia.com, dus heb die ook maar besteld![]()
Net de RTX 2070 FE Super binnen. Wat een prachtige kaart om te zien. Flink wat gewicht met die metalen backplate/front. Subjectief gezien vind ik de FE met het industriële design mooier dan de meeste reference kaarten. De kaart vind ik prettig stil, en ook wordt de kaart onder die fanspeeds niet warm (+/- 69c).
Wat een opluchting na de fohn in mijn PC dat de RX 5700XT heet :'-)
Ik had verwacht gezien sommige reacties hier dat de FE best luid zou zijn. Dat is mijn ervaring totaal niet.
Ik had verwacht gezien sommige reacties hier dat de FE best luid zou zijn. Dat is mijn ervaring totaal niet.
[ Voor 11% gewijzigd door WouterL op 14-08-2019 10:56 ]
Het is ook net wat je gewend bent en hoe gevoelig je bent met je oren. De Msi hoor ik totaal niet, de FE hoorde ik wel en ik ben een silent case gewend. Ik heb onder volle load het idee dat de fans van de MSI kaart defect zijn en niet draaien, maar doen het dus wel. De FE is niet stil, maar ook niet zo luid zoals een reference AMD 5700WouterL schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:56:
Net de RTX 2070 FE Super binnen. Wat een prachtige kaart om te zien. Flink wat gewicht met die metalen backplate/front. Subjectief gezien vind ik de FE met het industriële design mooier dan de meeste reference kaarten. De kaart vind ik prettig stil, en ook wordt de kaart onder die fanspeeds niet warm (+/- 69c).
[ Voor 4% gewijzigd door Ferio op 14-08-2019 14:11 ]
Het is zelfs een wereld van verschil. Hij is hoorbaar, maar stil. (Vind ik dan)Ferio schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:11:
[...]
Het is ook net wat je gewend bent en hoe gevoelig je bent met je oren. De Msi hoor ik totaal niet, de FE hoorde ik wel en ik ben een silent case gewend. Ik heb onder volle load het idee dat de fans van de MSI kaart defect zijn en niet draaien, maar doen het dus wel. De FE is niet stil, maar ook niet zo luid zoals een reference AMD 5700
@Paprika : Is het misschien een goed idee om de titel aan te (laten) passen van NVIDIA GeForce RTX 20XX en GTX 20XX - Ervaringen naar NVIDIA GeForce RTX 20XX Ervaringen? Er zijn bij mijn weten immers nooit GTX 20XX kaarten uitgekomen?
78 Is wel hoog hoor voor dit type kaart. Mijn Gigabyte gaming OC 2070 super is 66 graden tijdens furmark. Bijna overal bij reviews vind je temperaturen ergens in de 60+ graden tijdens load.Redblader schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:20:
Ik heb sinds kort een Gigabyte Aorus RTX 2070 Super, en hoewel de koeler toch van een redelijk formaat is moet ik zeggen dat de koelprestaties me best tegenvallen.
In welke case draai je deze kaart?Redblader schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:20:
@Paprika Misschien beter toch een apart draadje maken voor GTX 16XX, want ik zie die kaarten hier nooit besproken worden (in dit topic). Het gaat hier alleen over RTX kaarten tot nu toe. Heb net zelfs even gezocht met de zoekfunctie bovenaan: geen enkele (relevante) hit voor de zoektermen 1650, 1660, GTX1650 of GTX1660.
Misschien hebben mensen gewoon weinig ervaringen te delen?
Een GTX16XX kaart is alleen interessant als je heel de Pascal range hebt overgeslagen.
Misschien dat ze hier vanwege de GTX 20XX-titel niet durfden te komen aanzetten met verhalen over hun GTX 16XX kaartjes?Paprika schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:20:
Misschien hebben mensen gewoon weinig ervaringen te delen?
Ik kom wel meer reviews tegen van bijvoorbeeld de Aorus RTX 2080 met dezelfde koeler waarbij de temperatuur ook tegenvalt. De goedkopere Gigabyte modellen zoals die van jou presteren in deze reviews ook beter dan de Aorus versie.Shodan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:48:
[...]
78 Is wel hoog hoor voor dit type kaart. Mijn Gigabyte gaming OC 2070 super is 66 graden tijdens furmark. Bijna overal bij reviews vind je temperaturen ergens in de 60+ graden tijdens load.
Ik weet niet waar het precies aan ligt, het enige dat ik kan bedenken is het aparte design van de fans van de Aorus koeler. Deze overlappen elkaar en missen daarom dus ook enkele stukken plastic om dit mogelijk te maken. Wellicht heeft dit een negatief effect op de airflow. Gevalletje form over function.
De koelprestaties zijn gewoon vrij matig, de koeler staat op zo'n 70% snelheid / 2200rpm te draaien tijdens games met dus een max temp van 78 graden.
NZXT H500 met een 280mm rad met 2x 140mm fans als intake, 140mm noctua top exhaust en 120mm standaard nzxt rear exhaust.
ik ben me bewust dat deze kast niet de beste ventilatie heeft. Toch weet ik vrij zeker dat andere RTX 2070 Super modellen een stuk koeler zouden draaien dan de Aorus.
Maar goed, de Aorus RTX 2070 is echt verreweg de mooiste videokaart op de markt en de prestaties zijn in ieder geval dik in orde. Boost clock tijdens games gaat naar de 2010Mhz.

Vind het jammer van de temps maar de looks

Wel vreemd dat de drie fan design luider en minder koelt dan de FERedblader schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:52:
[...]
Ik kom wel meer reviews tegen van bijvoorbeeld de Aorus RTX 2080 met dezelfde koeler waarbij de temperatuur ook tegenvalt. De goedkopere Gigabyte modellen zoals die van jou presteren in deze reviews ook beter dan de Aorus versie.
Ik weet niet waar het precies aan ligt, het enige dat ik kan bedenken is het aparte design van de fans van de Aorus koeler. Deze overlappen elkaar en missen daarom dus ook enkele stukken plastic om dit mogelijk te maken. Wellicht heeft dit een negatief effect op de airflow. Gevalletje form over function.![]()
De koelprestaties zijn gewoon vrij matig, de koeler staat op zo'n 70% snelheid / 2200rpm te draaien tijdens games met dus een max temp van 78 graden.
[...]
NZXT H500 met een 280mm rad met 2x 140mm fans als intake, 140mm noctua top exhaust en 120mm standaard nzxt rear exhaust.
ik ben me bewust dat deze kast niet de beste ventilatie heeft. Toch weet ik vrij zeker dat andere RTX 2070 Super modellen een stuk koeler zouden draaien dan de Aorus.
Maar goed, de Aorus RTX 2070 is echt verreweg de mooiste videokaart op de markt en de prestaties zijn in ieder geval dik in orde. Boost clock tijdens games gaat naar de 2010Mhz.
[Afbeelding]
Vind het jammer van de temps maar de looks
Is zeker ook vreemd. De RTX 2070 Super versie heeft niet echt reviews maar er zijn wel reviews van de Aorus RTX 2080 die ongeveer hetzelfde TDP heeft en precies dezelfde koeler.WouterL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:03:
[...]
Wel vreemd dat de drie fan design luider en minder koelt dan de FE
Als je kijkt naar bijvoorbeeld deze review van kitguru dan zijn mijn temps vrij normaal voor deze koeler. En dan is die review waarschijnlijk nog uitgevoerd op een open test bench.
Lijkt er op dat het simpelweg niet echt een goede koeler is jammer genoeg.
Wat is het beste alternatief voor de 2070 Super Gaming X Trio? Ik heb hem besteld, zou 12-08 geleverd worden, ging naar 19-08 en is nu onbekend, kan dus nog wel een tijdje gaan duren.
Alle componenten binnen, behalve de videokaart, maar wil ook niet nog een maand wachten op een al betaalde videokaart, kan hem voor 40€ meer wel ergens in voorraad kopen, maar ik vind 600€ al veel (die ik betaalde).
Alle componenten binnen, behalve de videokaart, maar wil ook niet nog een maand wachten op een al betaalde videokaart, kan hem voor 40€ meer wel ergens in voorraad kopen, maar ik vind 600€ al veel (die ik betaalde).
Ik heb zelf de Gigabyte gaming OC variant. Die goed bevalt. Goede koeling en prestaties. Ik zie dat hij nu opeens erg goedkoop is bij coolblue. Mogelijk een foutje? 539.-Venzio schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:22:
Wat is het beste alternatief voor de 2070 Super Gaming X Trio? Ik heb hem besteld, zou 12-08 geleverd worden, ging naar 19-08 en is nu onbekend, kan dus nog wel een tijdje gaan duren.
Edit: Moet haast wel een fout zijn, de niet super variant is duurder: 629.- Volgens mij hebben ze het omgedraaid ofzo
[ Voor 8% gewijzigd door Shodan op 16-08-2019 12:52 ]
In de pricewatch zijn de goedkoopste RTX 2070 Supers allemaal zo 540 euro. Dat lijkt mij geen foutje, maar een normale scherpe prijs.Shodan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:49:
[...]
Ik heb zelf de Gigabyte gaming OC variant. Die goed bevalt. Goede koeling en prestaties. Ik zie dat hij nu opeens erg goedkoop is bij coolblue. Mogelijk een foutje? 539.-
Edit: Moet haast wel een fout zijn, de niet super variant is duurder: 629.- Volgens mij hebben ze het omgedraaid ofzo
Is 60€ goedkoper dan de MSI Gaming X Trio die ik besteld heb, maar geen idee wanneer die shipped. De gigabyte is toch wel interessant, maar de stilte en koelte van de Trio vind ik wel een belangrijk aspect.
Dit is niet de goedkoopste kaart, Coolblue is zelden het goedkoopst en nogmaals de non super is stuk duurder bij hen. Dit is een foutje, maar ik zou zeggen iedereen doe er je voordeel mee!Maulwurfje schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:02:
[...]
In de pricewatch zijn de goedkoopste RTX 2070 Supers allemaal zo 540 euro. Dat lijkt mij geen foutje, maar een normale scherpe prijs.
Jep dat was een foutje. Hij is al weer 629. Had ik het toch moeten doen....
Tja aan de andere kant is het natuurlijk onder voorbehoud van fouten. Dus ze hadden het bij aankoop ook weer kunnen corrigeren achteraf.Pluginbaby schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:54:
Jep dat was een foutje. Hij is al weer 629. Had ik het toch moeten doen....
Ik overwoog voor die reden ook de MSI variant, maar uiteindelijk vond ik het prijsverschil toch te groot. Bovendien valt de geluidsproductie en hitte van de Gigabyte variant mij alleszins mee.Venzio schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:10:
Is 60€ goedkoper dan de MSI Gaming X Trio die ik besteld heb, maar geen idee wanneer die shipped. De gigabyte is toch wel interessant, maar de stilte en koelte van de Trio vind ik wel een belangrijk aspect.
Ik heb dezelfde kaart en inderdaad bij mij zit hij tussen de 60 en 64 graden bij games en bij benchmarks rond de 64/ 65 graden en hij is super stil.Shodan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:48:
[...]
78 Is wel hoog hoor voor dit type kaart. Mijn Gigabyte gaming OC 2070 super is 66 graden tijdens furmark. Bijna overal bij reviews vind je temperaturen ergens in de 60+ graden tijdens load.
Hiermee bedoel je de Gigabyte Gaming OC RTX 2070 Super?RockGoosex schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:08:
[...]
Ik heb dezelfde kaart en inderdaad bij mij zit hij tussen de 60 en 64 graden bij games en bij benchmarks rond de 64/ 65 graden en hij is super stil.
Ik heb van de Aorus versie in ieder geval nog geen reviews kunnen vinden waarin deze echt koel/stil is, net zoals die van mij.
Tijdens Witcher 3 wordt hij ~80 graden, met fans op 81% speed. (Power limit wel op 122% staan dus verbruikt ~275w)
[ Voor 13% gewijzigd door Redblader op 18-08-2019 23:17 ]
Ja , inderdaad de Gigabyte Gaming OC RTX Super.Redblader schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 23:15:
[...]
Hiermee bedoel je de Gigabyte Gaming OC RTX 2070 Super?
Ik heb van de Aorus versie in ieder geval nog geen reviews kunnen vinden waarin deze echt koel/stil is, net zoals die van mij.
Tijdens Witcher 3 wordt hij ~80 graden, met fans op 81% speed. (Power limit wel op 122% staan dus verbruikt ~275w)
Vandaag ook nog even flink met VR getest en komt niet boven de 65 graden.
Beste tweakers, ik vroeg me af of er wat bekend is wanneer de 30XX serie beschikbaar komt? Achtergrond: Ik ben me aan het oriënteren, omdat ik graag gebruik wil maken van alle mooie ray tracing/RTX features op mijn 4K monitor. Echter, de performance van ray tracing met een 4K resolutie is soms nog maar net 30 fps en met aankomende games zoals Cyberpunk 2077 bekruipt mij het gevoel dat zelfs een 2080 Ti niet voldoende gaat zijn om 30 fps te halen.
[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 20-08-2019 23:09 ]
Ergens in 2020, anders 2021.