NVIDIA GeForce RTX 20XX en GTX 16XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 22:59

RMYuma

The disguise is complete!

Zojuist heb ik mijn slechts één maand oude MSI GeFore RTX2080 Ti Duke 11G middels het RMA-proces teruggestuurd naar Megekko. Sinds vorige week gaf die ineens artifacts op het scherm, gevolgd door een crash to desktop of een volledig hangend systeem. De kaart draait gewoon op zijn standaard kloksnelheden.

Nadat ik een andere (oude) GPU in mijn moederbord had geprikt, waren er geen issues meer.
Daarna de RTX terug op het mobo, en weer artifacts, etc.Het is dus overduidelijk een issue met de kaart.

Deze kaart had btw Micron-geheugen.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 23:32
Iemand ervaring met de Gainward GeForce RTX 2060 SUPER Ghost, op dit moment de goedkoopste 2060 super kaart, verschil met de eerstvolgende is best wel groot. Wil voorlopig upgraden vanuit mn GTX760 kaart naar deze voor eventueel gebruik met de Valve Index VR headset (en VR development met de UnrealEngine4). CPU is nog een Core i7-4770K/16GB mem. Liefst had ik eigenlijk de huidige Hayes Canyon willen kopen, maar helaas is daar de GPU ondermaats voor huidige VR (amper voldoende voor de originele Vive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 22:59

RMYuma

The disguise is complete!

RMYuma schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:35:
Zojuist heb ik mijn slechts één maand oude MSI GeFore RTX2080 Ti Duke 11G middels het RMA-proces teruggestuurd naar Megekko.
Zojuist een mail ontvangen dat de kaart vervangen wordt en dat er een nieuwe onderweg is. Deze wordt morgen verwacht.
Benieuwd wat voor geheugen er op de kaart zit.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john65
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09-2022
Wil mijn 1080 vervangen voor een super 2080,nu heb ik een voeding van 550 watt corsair rm 550x zeer goed getest,is deze voldoende voor mijn systeem?

i7 6700k @4200 mhz
16 gig mem
mobo asus maximus ranger viii
2 keer ssd en 1 hd.
monitor asus rog 27 inch 144 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:22
john65 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:03:
Wil mijn 1080 vervangen voor een super 2080,nu heb ik een voeding van 550 watt corsair rm 550x zeer goed getest,is deze voldoende voor mijn systeem?

i7 6700k @4200 mhz
16 gig mem
2 keer ssd en 1 hd.
Als een 1080 draait zal een 2080s dat ook wel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john65
Nja overal staat 650watt maar dat is toch overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
john65 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:18:
Ja, mijn complete pc met 2 monitoren aan en een 2070super gebruikt zelden meer dan 400 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is zodat mensen met ePower of gatsubatsu voedingen ook goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de meeste voedingen gaat de fan flink aan bij hoge belasting, curve is vaak op de site van de fabrikant te vinden.
john65 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:03:

i7 6700k @4200 mhz
16 gig mem
2 keer ssd en 1 hd.
1080: max 186W
2080s: max 280W

De 2080S verstookt significant meer, maar alsnog zou het technisch moeten lukken. Ik zou in de praktijk op 400W rekenen en dan heb je met 550W best nog wel wat marge.

[ Voor 63% gewijzigd door sdk1985 op 16-11-2019 18:26 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john65
oke bedankt voor de info heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
sdk1985 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:01:
[...]

Bij de meeste voedingen gaat de fan flink aan bij hoge belasting, curve is vaak op de site van de fabrikant te vinden.
Nee dat is niet het geval bij de meeste fabrikanten. Seasonic is wel een fabrikant welke dat vaak doet, maar de meesten niet. Corsair RM550x doet het ook niet bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 16-11-2019 19:39 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:38:
[...]

Nee dat is niet het geval bij de meeste fabrikanten. Seasonic is wel een fabrikant welke dat vaak doet, maar de meesten niet. Corsair RM550x doet het ook niet bijvoorbeeld.
Als je op mij reageert, gebruik dan een bron vermelding. In dit geval had je dan zelf gezien dat je bewering niet klopt; fans-off onder de 40%, daarna 70% fanspeed. Scheelt weer onnodige reacties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P3zSGtGDWImtwb9LEn4HxEjU/full.png
Of je de 11 dB van een RM550X gaat horen is een andere discussie.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 17-11-2019 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 17 november 2019 @ 00:33:
[...]

Als je op mij reageert, gebruik dan een bron vermelding. In dit geval had je dan zelf gezien dat je bewering niet klopt; fans-off onder de 40%, daarna 70% fanspeed. Scheelt weer onnodige reacties.
Ja ik reageer op jouw bericht. Die klopt idd niet, lees nog maar eens wat je zegt.
sdk1985 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:01:
[...]

En een bronvermelding kan niet, want het is simpelweg onmogelijk omdat van alle voedingen te doen.

Tevens klopt mijn statement van de RM550x trouwens ook gewoon. Zou zeggen lees een review, maar zelfs in de grafiek waar jezelf mee komt moet dat wel duidelijk zijn. Ook al is die natuurlijk vrij weinig zeggend met decibels zonder duidelijk is hoe er gemeten is. Maar zo'n grafiek is dan ook niet meer dan een marketingsillustratie, niet echt bruikbaar als bron dus.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john65
voeding is goed genoeg dus scheelt weer 100 euro bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:50:
[...]

Ja ik reageer op jouw bericht. Die klopt idd niet, lees nog maar eens wat je zegt.

[...]

En een bronvermelding kan niet, want het is simpelweg onmogelijk omdat van alle voedingen te doen.

Tevens klopt mijn statement van de RM550x trouwens ook gewoon. Zou zeggen lees een review, maar zelfs in de grafiek waar jezelf mee komt moet dat wel duidelijk zijn. Ook al is die natuurlijk vrij weinig zeggend met decibels zonder duidelijk is hoe er gemeten is. Maar zo'n grafiek is dan ook niet meer dan een marketingsillustratie, niet echt bruikbaar als bron dus.
Nee sorry je hebt geen gelijk. De bron is een screenshot uit de originele handleiding gepubliceerd door corsair, dus afdoen als marketing materiaal is onzinnig en onnodig.

Verder is de figuur niets meer dan Corsair die aangeeft hoe ze hun fan curve afstellen. Corsair geeft hier zelf aan naar 70% te springen bij loads boven de 220W. Deze fan curve bevestigd dus 100% het fenomeen dat ik beschreef; "Bij de meeste voedingen gaat de fan flink aan bij hoge belasting".

En verder, nee ik ga niet op zoek naar reviews om te controleren of je implicatie dat Corsair foute gegevens publiceert klopt. Dan draag je die zelf maar aan, of beter dan stuur je een mailtje naar Corsair met het verzoek juiste gegevens te publiceren in hun handleiding.
john65 schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:57:
voeding is goed genoeg dus scheelt weer 100 euro bedankt
Zeker. Veel plezier met je nieuwe GPU straks.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 17-11-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john65
dankje wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:25:
[...]

Nee sorry je hebt geen gelijk. De bron is een screenshot uit de originele handleiding gepubliceerd door corsair, dus afdoen als marketing materiaal is onzinnig en onnodig.
Het is marketingsmateriaal. Waarom zou je zo'n feit willen ontkennen?

Het is immers ook volledig afhankelijk van de intake temperatuur. Dus je sowieso niet van te voren aangeven wanneer de fan begint met draaien en ook niet op welke snelheid met welke belasting als je niet weet wat de intake temperatuur is. Het is daarom ook niet voor niks dat Corsair zegt dat het puur voor marketing is. Zelfde geld overigens voor de efficiëntie grafiek die je ziet. Omdat het van zoveel dingen afhankelijk is is het niet meer dan een identificatie.
Verder is de figuur niets meer dan Corsair die aangeeft hoe ze hun fan curve afstellen. Corsair geeft hier zelf aan naar 70% te springen bij loads boven de 220W. Deze fan curve bevestigd dus 100% het fenomeen dat ik beschreef; "Bij de meeste voedingen gaat de fan flink aan bij hoge belasting".

En verder, nee ik ga niet op zoek naar reviews om te controleren of je implicatie dat Corsair foute gegevens publiceert klopt. Dan draag je die zelf maar aan, of beter dan stuur je een mailtje naar Corsair met het verzoek juiste gegevens te publiceren in hun handleiding.
Grappig dat je dat zegt, want het is de bewoording van PSU R&D director van Corsair, Jon Gerow, aka JonnyGURU. Misschien moet je hem dus maar even vertellen dat hij er naast zit en dat jij het beter weet. :p

Maar ik vind het raar dat je allemaal feiten gaat ontkennen en zulke rare statements doet, terwijl je met een klein beetje Googlen of kennis over het onderwerp al kunt zien dat je er volledig naast zit.

Als je even een review op zoekt van de Corsair RM550x zie je bijvoorbeeld dat die ten allen tijde stil blijft. Zo komt de fan zelfs bij een hoge intake temperatuur van 44 graden niet boven de 800RPM uit op 100% belasting. Daarmee kun je de fan misschien net horen van een halve meter afstand in een volledig stille kamer. Maar een PC die 550W uit de voeding trekt zal sowieso veel meer geluid maken. Dus nee de fan gaat zeker niet flink aan bij zware belasting, hij blijft juist zeer stil.
ftp://members.cybenetics....orts/d/cybenetics_JoN.pdf

Dit geld overigens voor veel meer vergelijkbare high-end voedingen. Zo zie je dit bij bijvoorbeeld ook bij be quiet! en BitFenix. Er zijn wel uitzonderingen waarbij het zo is als jij omschrijft. Seasonic doet dit bijna altijd en je ziet het ook terug in hun marketing. Ze noemen het Cooling Mode. Maar ja zoals gezegd dat is een uitzondering en geld zeker niet voor alle of de meeste high-end voedingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_Br
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-02 13:10
Heren,
Ik wil niet gelijk het topic kapen of meteen een nieuw topic aanmaken, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de performance is van de RTX kaarten op gebied van Pathtracing in de browser

Zoals in onderstaande link.
https://erichlof.github.i...l_Difficult_Lighting.html

Uiteraard is bovenstaand ook geen benchmark, maar we kunnen wel ruwweg iets zeggen over het aantal samples wat na bijvoorbeeld 30 seconden tevoorschijn is getoverd.

Ter vergelijk, de bloedsnelle (ahem) r290 van aardsrivaal AMD doet op 1920x1200 ongeveer 1200 samples
Volgens mij werkt de pathtracer op het moment alleen in Firefox, in Chrome blijft het beeld zwart.

Zouden jullie een paar resultaten kunnen proberen te neer te zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten_Br op 18-11-2019 14:45 ]

portfolio : www.breeed.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:27:
[...]

Het is marketingsmateriaal. Waarom zou je zo'n feit willen ontkennen?

Het is immers ook volledig afhankelijk van de intake temperatuur. Dus je sowieso niet van te voren aangeven wanneer de fan begint met draaien en ook niet op welke snelheid met welke belasting als je niet weet wat de intake temperatuur is. Het is daarom ook niet voor niks dat Corsair zegt dat het puur voor marketing is. Zelfde geld overigens voor de efficiëntie grafiek die je ziet. Omdat het van zoveel dingen afhankelijk is is het niet meer dan een identificatie.

[...]

Grappig dat je dat zegt, want het is de bewoording van PSU R&D director van Corsair, Jon Gerow, aka JonnyGURU. Misschien moet je hem dus maar even vertellen dat hij er naast zit en dat jij het beter weet. :p

Maar ik vind het raar dat je allemaal feiten gaat ontkennen en zulke rare statements doet, terwijl je met een klein beetje Googlen of kennis over het onderwerp al kunt zien dat je er volledig naast zit.

Als je even een review op zoekt van de Corsair RM550x zie je bijvoorbeeld dat die ten allen tijde stil blijft. Zo komt de fan zelfs bij een hoge intake temperatuur van 44 graden niet boven de 800RPM uit op 100% belasting. Daarmee kun je de fan misschien net horen van een halve meter afstand in een volledig stille kamer. Maar een PC die 550W uit de voeding trekt zal sowieso veel meer geluid maken. Dus nee de fan gaat zeker niet flink aan bij zware belasting, hij blijft juist zeer stil.
ftp://members.cybenetics....orts/d/cybenetics_JoN.pdf

Dit geld overigens voor veel meer vergelijkbare high-end voedingen. Zo zie je dit bij bijvoorbeeld ook bij be quiet! en BitFenix. Er zijn wel uitzonderingen waarbij het zo is als jij omschrijft. Seasonic doet dit bijna altijd en je ziet het ook terug in hun marketing. Ze noemen het Cooling Mode. Maar ja zoals gezegd dat is een uitzondering en geld zeker niet voor alle of de meeste high-end voedingen.
Het wordt wel randje off-topic op deze manier dus ik zal niet op alle sub-discussies in gaan :> .

In mijn originele post, waarop jij reageerde, geef ik een fenomeen aan (loads vs fan %) op basis waarvan ik adviseer dat john65 de specs van zijn voeding controleert. Nergens zeg ik dat zijn specifieke voeding ongeschikt, nergens beweer ik dat zijn voeding herrie gaat maken. Jij schrijf hier standpunten aan mij toe die ik nooit heb geuit. Sterker nog, wat ik wel aan geef is dat wat mij betreft die 550W prima gaat lukken. Lijkt mij dat wij het op dat punt dus gewoon eens zijn.

Betreft de fan-speeds. Laten we opnieuw niet doen alsof ik heb beweer dat de voeding van john65 te veel herrie zou maken. Ik geef aan dat de meeste voedingen bij hoge loads een hoge fan speed krijgen en dat doen ze ook, inclusief de RM550X. Het bereik van 70% fan speed ligt tussen de 220W en 440W en is daarmee zo breed dat niet meer relevant is of je over 15 of 25 graden kamer temperatuur praat. Dat corsair zo slim is geweest een hele stille fan te plaatsen die ook hoge rpm stil is doet daar niets aan af. Wel prettig voor de consument. Des te meer reden om mijn originele advies op te volgen; kijk het gewoon even na in de specs. John65 had, op basis van de figuur uit de handleiding van zijn eigen voeding (!), prima zelf kunnen concluderen dat hij vermoedelijk dezelfde dB als nu zou ervaren en in het meeste extreme geval daar 2 dB bovenop zou komen. Niks aan de hand dus. Maar alsnog verstandig om het even te controleren en in de basis een taak voor de poster zelf en niet voor 'ons'.

Als we heel eerlijk zijn is het hele voeding verhaal anno 2019 eigenlijk niet zo spannend meer, alhoewel 650W wel mee valt. Voor relatief weinig geld koop je goede voedingen. De relatief hoge minimum vereisten die Nvidia aangeeft zullen nog wel een tijdje vraagtekens opleveren. Wellicht iets voor de topic start :).

We moeten overigens ook niet gaan doen alsof het een misdaad is als iemand een ruime voeding koopt. De Rmx850 variant is o.a. megekko een aantal keer voor net boven de 90 te koop geweest die daarmee toen iets van 1 euro duurder was dan het 550W model. Volgens mij heb ik ook een keer 1000W gezien voor 115 euro. Zelf heb ik op advies van notabene @-The_Mask- een pricewatch: Cooler Master V Series V550

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 18-11-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_Br
Maarten_Br schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:44:
... bla

Ter vergelijk, de bloedsnelle (ahem) r290 van aardsrivaal AMD doet op 1920x1200 ongeveer 1200 samples
Volgens mij werkt de pathtracer op het moment alleen in Firefox, in Chrome blijft het beeld zwart.

Een GTX 1660 weet ongeveer 1800 samples neer te zetten in 30 sec bij deze resolutie. Toch alweer 50% sneller! Deze is 'gebenched' in Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-05 11:53

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Maarten_Br schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:46:
[...]

Een GTX 1660 weet ongeveer 1800 samples neer te zetten in 30 sec bij deze resolutie. Toch alweer 50% sneller! Deze is 'gebenched' in Chrome.
Vermeldt dan ook direct je resolutie. In een kleiner venster gaat het renderen opeens een stuk vlotter. Op een klein schermpje doet mijn Intel UHD 630 op het werk het sneller dan jouw 1800 samples. :z

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_Br
@Blaat Er staat dan ook 'bij deze resolutie', verwijzend naar de 1900x1200 van mijn eerdere post. Maareh, wat doet die titanenchip van een UHD630 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-05 11:53

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Maarten_Br schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:53:
@Blaat Er staat dan ook 'bij deze resolutie', verwijzend naar de 1900x1200 van mijn eerdere post. Maareh, wat doet die titanenchip van een UHD630 dan?
~2100 als ik mijn browser verklein naar 300x200-ish. ;w

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 12:37

rajackar

Blood Minister

Ik ben weer even aan het tunen geweest en inmiddels een mooie stabiele configuratie gevonden waarbij mijn 2080 zonder voltage aanpassing tussen de 2050 en 2070 Mhz blijft lopen zonder fan aanpassingen.
Met memory op 8000 levert dat een 3dmark timespy score van 11890 op.
GPU blijft rond de 70 graden hangen en het geheel op stabiliteit getest met 4 uur AC:Odysee.
Ik ben tevreden :)

Edit:
Gisteren nog een tijdje Metro: Exodus zitten spelen en ik moet zeggen dat RTX daar wel echt iets toevoegd. De wereld lijkt echt minder plat of gamey met golbal illumination aan.
Met render scaling op 80% van 4K en RTX op high haal ik ook nog 60 fps en daar ben ik tevreden mee.

Mijn overklok blijkt echter met RTX aan niet stabiel. Met 50 Mhz minder op de klok is het weer helemaal stabiel.

[ Voor 34% gewijzigd door rajackar op 25-11-2019 10:42 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 13:29
Ik ben dus sinds vandaag de eigenaar van een RTX 2070 super gaming OC van Gigabyte, heb al 5 x artifacting gehad bij RDR2 wat gevolgd werd door een vastloper. Hij is stock. De temperatuur zit rond 63 graden bij het vastlopen. Iemand anders ook problemen met de 2070 super?

EDIT: ik heb een 2070 hiervoor gehad zonder ooit problemen te ondervinden. Heb een Z370 pro van MSI en de corsair rm750x.

[ Voor 18% gewijzigd door Burr op 26-11-2019 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Wat zou meer uitmaken tussen de 1660 Super en Ti qua prestaties? De meerdere CUDA cores van de Ti of het snellere geheugen van de Super? Of is het afhankelijk van de toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-04 23:37
Goedenavond.

2 weken geleden mijn 1080 vervangen voor een 2070 super Gigabyte Windforce deze had last van coil whine(te hard, mijn pc staat in de woonkamer en mijn vrouw klaagde erover) en dus retour gestuurd.

Daarna een 2070 super van MSI besteld met zelfde probleem. Nu heb ik een 2080super van KFA2 gekocht met Black friday sales en heb ik er weer last van.

Waar zou dit door komen? Is het een algemaan bekend probleem met de rtx serie?

Alles draait hier stock speed, behalve een custom fan curve.

Power suplly is een corsair 1000w silent 80bronze van a 3 jaar oud. 8700k, 3600mgz 16gb ram corsair... Nieuw moederbord gigabyte aorus ultra wifi.... Tja wat kan ik er nog meer over vertellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
RaymondG schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:56:
Goedenavond.

2 weken geleden mijn 1080 vervangen voor een 2070 super Gigabyte Windforce deze had last van coil whine(te hard, mijn pc staat in de woonkamer en mijn vrouw klaagde erover) en dus retour gestuurd.

Daarna een 2070 super van MSI besteld met zelfde probleem. Nu heb ik een 2080super van KFA2 gekocht met Black friday sales en heb ik er weer last van.

Waar zou dit door komen? Is het een algemaan bekend probleem met de rtx serie?

Alles draait hier stock speed, behalve een custom fan curve.

Power suplly is een corsair 1000w silent 80bronze van a 3 jaar oud. 8700k, 3600mgz 16gb ram corsair... Nieuw moederbord gigabyte aorus ultra wifi.... Tja wat kan ik er nog meer over vertellen.
Tja, een algemeen bekend "probleem" bij alle videokaarten van de afgelopen... pak 'm beet.. 15 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tegelijk heeft hij wel erg veel pech als dat bij 3 kaarten op een rij zo erg is. (En voordat de statements weer komen dat elke kaart coilwhine heeft, we hebben het hier uiteraard over zoveel coilwhine dat je het op een paar meter afstand hoort).

@RaymondG is het altijd, of alleen onder zware last? Enige optie is nog dat je voeding de boosdoener kan zijn, maar dan verwacht ik dat je oude 1080 er ook last van zou hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:56

OMD

Ik heb weet ik hoeveel kaarten versleten maar nog nooit merkbare coil whine gehad. Zelfs mijn huidige, bij veel mensen geteisterde, 2080 trio x heeft nergens last van. Zo gebruikelijk is het nu dus ook weer niet.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Sissors schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:44:
Tegelijk heeft hij wel erg veel pech als dat bij 3 kaarten op een rij zo erg is. (En voordat de statements weer komen dat elke kaart coilwhine heeft, we hebben het hier uiteraard over zoveel coilwhine dat je het op een paar meter afstand hoort).

@RaymondG is het altijd, of alleen onder zware last? Enige optie is nog dat je voeding de boosdoener kan zijn, maar dan verwacht ik dat je oude 1080 er ook last van zou hebben gehad.
Goedemorgen,

De coil whine is hoorbaar vanaf het moment dat ik een game start en het beeld op mijn scherm verschijnt.

En ja is echt een hele snelle ratel die er dan hoorbaar is. Ik kende coil whine al wel van een vorige kaart. Maar die gaf een veel hogere pitch geluid af. Een beetje coil whine verdwijnt normaal wel in het geluid van mijn systeem. (5 x 120 mm noctua dan draaien
En dan nu de videokaart er nog bij.)

Zal morgen eens een nieuwe PSU kopen en zien of het blijft.

Goed om te weten dat iedereen er wel wat "last" van kan hebben. Maar dat het iig niet zo duidelijk moet zijn dat het zo irritant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:58
OMD schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:51:
Ik heb weet ik hoeveel kaarten versleten maar nog nooit merkbare coil whine gehad. Zelfs mijn huidige, bij veel mensen geteisterde, 2080 trio x heeft nergens last van. Zo gebruikelijk is het nu dus ook weer niet.
ik zou lekker voor een msi trio gaan idd...
hier ook 2 verschillende van gehad en nooit een coil whine.

ook nog een 2070 super trio voor een vriend geinstalleerd en ook geen last van coil whine

@RaymondG ik heb dit probleem ook wel eens gehad met een 1080 van EVGA.
zodra je het spel opstart .. of in het menu zit.. dan heb je er al last van.

persoonlijk zou ik voor een msi trio gaan

[ Voor 16% gewijzigd door Aggressor op 08-12-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Het gebeurt ook wel eens door "goedkope" voedingen omdat daar vaak op bespaard wordt bij een pc-build. Degelijke voeding erin kan al best wat schelen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-05 18:08
Maarten_Br schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:44:
Heren,
Ik wil niet gelijk het topic kapen of meteen een nieuw topic aanmaken, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de performance is van de RTX kaarten op gebied van Pathtracing in de browser

Zoals in onderstaande link.
https://erichlof.github.i...l_Difficult_Lighting.html

Uiteraard is bovenstaand ook geen benchmark, maar we kunnen wel ruwweg iets zeggen over het aantal samples wat na bijvoorbeeld 30 seconden tevoorschijn is getoverd.

Een RTX 2080 Super op 2560x1440 in Chrome haalt bij mij net geen 2000 samples in 30 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Scheelt het ook niet of je lowend merken/modellen hebt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Vandaag nieuwe voeding geplaatst.
Corsair 850rw 80gold

Helaas, nog steeds de coil whine. Kaart gaat retour.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 21:58
Eigenlijk een hele domme vraag dat niet echt een eigen topic waard is.

Tijd terug las ik een topic op het T.net waarin iemand vermeld had dat je een 2x 8 pin GPU beter op 2 kabels kon aansluiten vanuit je voeding in plaats van 1, nou vroeg ik diegene toen (topic was niet van mij) hoezo en zou dat ook voor een RTX 2070 Super gelden, helaas geen antwoord daarop gekregen.

Hoe zit dat eigenlijk met een RTX 2070 Super? Ik heb een Asus model met 2x 8 pin, en momenteel is alles op 1 kabel aangesloten en Google maakt mij persoonlijk niet wijzer, zo ook niet de JayzTwoCents video die iemand nog elders had vermeld (in feite zegt zijn video dat zonder OC de meeste kaarten prima op 1 kabel kunnen)

Alles werkt naar behoren bij mij, maar toch vroeg ik mij dit af aangezien iedereen iets anders roept.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 12-12-2019 01:22 ]

• OMD

OMD

Mizgala28 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 01:21:
Eigenlijk een hele domme vraag dat niet echt een eigen topic waard is.

Tijd terug las ik een topic op het T.net waarin iemand vermeld had dat je een 2x 8 pin GPU beter op 2 kabels kon aansluiten vanuit je voeding in plaats van 1, nou vroeg ik diegene toen (topic was niet van mij) hoezo en zou dat ook voor een RTX 2070 Super gelden, helaas geen antwoord daarop gekregen.

Hoe zit dat eigenlijk met een RTX 2070 Super? Ik heb een Asus model met 2x 8 pin, en momenteel is alles op 1 kabel aangesloten en Google maakt mij persoonlijk niet wijzer, zo ook niet de JayzTwoCents video die iemand nog elders had vermeld (in feite zegt zijn video dat zonder OC de meeste kaarten prima op 1 kabel kunnen)

Alles werkt naar behoren bij mij, maar toch vroeg ik mij dit af aangezien iedereen iets anders roept.
De standaard TDP van een RTX2070 super is 215watt. Gezien meerdere testen zoals bijvoorbeeld:
https://www.tomshardware....tx-2070-super,6207-6.html
Trekt de kaart dat dus ook wel.

Je PCIe slot levert maximaal 75watt. 1x 8-pin connector levert 150watt. Dat is dus samen 225. Eigenlijk is dat te weinig omdat je weinig headroom hebt. Daarvoor hebben de standaard RTX2070 super 1x8-pin en 1x 6-pin aansluiting. 6-pin levert 75watt.
Het zou dus in theorie wel kunnen maar ik denk niet dat het erg goed is.

Somebody correct me if i'm wrong :)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 21:58
OMD schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:42:
[...]

De standaard TDP van een RTX2070 super is 215watt. Gezien meerdere testen zoals bijvoorbeeld:
https://www.tomshardware....tx-2070-super,6207-6.html
Trekt de kaart dat dus ook wel.

Je PCIe slot levert maximaal 75watt. 1x 8-pin connector levert 150watt. Dat is dus samen 225. Eigenlijk is dat te weinig omdat je weinig headroom hebt. Daarvoor hebben de standaard RTX2070 super 1x8-pin en 1x 6-pin aansluiting. 6-pin levert 75watt.
Het zou dus in theorie wel kunnen maar ik denk niet dat het erg goed is.

Somebody correct me if i'm wrong :)
Als dit klopt dan vraag ik mij überhaupt af wat het nut is van 2x 6+2 (2x 8pin) op één kabel is, zo heb ik dat nu aangesloten.

Dat wordt dus die ene connector vastmaken zodat het niet in de weg staat en dan maar de kast in duiken om 2de kabel los erbij aan te sluiten.

• 418O2
Mizgala28 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:31:
[...]

Als dit klopt dan vraag ik mij überhaupt af wat het nut is van 2x 6+2 (2x 8pin) op één kabel is, zo heb ik dat nu aangesloten.

Dat wordt dus die ene connector vastmaken zodat het niet in de weg staat en dan maar de kast in duiken om 2de kabel los erbij aan te sluiten.
Dat nut is niet zo groot. Een voeding heeft intern een aantal "rails" die stroom leveren op bepaalde voltages. Het idee is dat je de load verdeeld over meerdere rails met meerdere kabels.

Als je rond de 225 watt blijft is dat op een kwaliteitsvoeding niet zo'n probleem. Slechtere voedingen kunnen dan gaan haperen, met raar gedrag van je videokaart als gevolg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Een asus 2070 super voor 529 incl de nieuwe Call of Duty én een gratis Sandisk 512 GB.
pricewatch NL- 565 euro pricewatch: Asus GeForce RTX 2070 Super 8GB Dual Evo OC

Goeie deal toch?

Maar ik twijfel nog steeds. Wie overtuigt me. Is hier net over de grens.
https://www.mediamarkt.de...v0dk0-m0na00-2571776.html

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
psy schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:27:
Een asus 2070 super voor 529 incl de nieuwe Call of Duty én een gratis Sandisk 512 GB.

Goeie deal toch?

Als je die SSD kan gebruiken en modern Warfare gaat spelen is het een meer dan prima deal. Zonder zelfs ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-05 16:10
Als we het toch ook over psu's hebben.. Heb hier een prebuilt pc met een gtx970. Zat te denken om tzt te upgraden naar een 1660 (super), ben nog een beetje aan het oriënteren. Een issue wat ik heb gevonden is dat de huidige psu in de prebuilt 2x6 pin peg/pci-e connectors heeft. De 1660 heeft een 8 pins connector nodig. Nu lees ik online verschillende oplossingen. Een is een nieuwe voeding, een andere mogelijke oplossing is een 2x6 pins naar 1x8 pins verloopstekker. Schijnt dat deze bij gtx 1070's vaak meegeleverd werden vanwege ditzelfde issue. Iemand ervaring met een 1660 (suoer/ti/gewone 1660) aangesloten via zo'n verloopje? Psu lijkt mij krachtig genoeg sinds tdp van een 970 en 1660 elkaar volgens mij niet veel ontlopen. (Een hetzelfde model prebuilt destijds ook uitgeleverd is als variant met een 1070 aan boord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Laatst online: 12-05 12:43
psy schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:27:

Goeie deal toch?

Bij alternate een 2070s gaming x voor 545 als je gebruik maakt van de msi kortingscode ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Smeldor schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:47:
[...]

Bij alternate een 2070s gaming x voor 545 als je gebruik maakt van de msi kortingscode ☺️
Ja, + min. 85,- voor een Sandisk 512GB + Modern Warfare is dus gewoon een goede deal (de 10% korting op álle MSI producten met de kortingscode op Alternate natuurlijk ook).

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik heb hem zaterdag dan ook gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ux8pEDvcOElZAI7w4ANVdwpK/medium.jpg

Vraag me wel af hoe ze dit doen. Maarja soms moet je zo'n deal gewoon pakken zonder er te veel bij na te denken. Ik wilde eigenlijk een 2060 super voor 399 euro zonder goodies maar dit is nog beter.

Volgens hardwareschotte.de is de 529 euro ook al heel scherp. En dan reken ik de SSD niet eens mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rm2rynGbwOpzdFZETl4szSoZ/medium.png

Mooie stille kaart. Alleen die RGB verlichting hoeft voor mij niet.
Vooralsnog draait ie op een behoorlijk oud Z77A-GD65 moederbord met een i7-2600, maar dat gaat uitstekend. Komende tijd dat platform ook eens gaan updaten als ik iets leuks tegenkom.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mooie kaart psy.

Ik heb nu ruim een maand een Gigabyte RTX 2060: pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G

Helaas heb ik een probleempje waarvan ik niet weet of het garantiewaardig is. Tijdens het gamen worden de fans na een tijdje irritant hoorbaar. Logisch, want temperatuur. Maar, het is duidelijk een soort ''whirring'' achtig geluid, alsof ze tegen iets aanlopen. Heb de kaart al nagekeken, fans losgehaald, opnieuw vastgeschroefd. Lijkt niet te helpen. Het is geen coil whine, want als ik m'n kast kantel of op z'n zij leg dan verdwijnt het geluid. Lijkt dus een beetje een matige fan bearing (volgens google in ieder geval..).

Zou dit onder de garantie vallen of moet ik ermee leren leven? Zou het het liefste zelf oplossen natuurlijk, geen zin om m'n kaart kwijt te zijn -O-

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-05 17:43
psy schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:44:
Ik heb hem zaterdag dan ook gehaald.

[Afbeelding]

Vraag me wel af hoe ze dit doen. Maarja soms moet je zo'n deal gewoon pakken zonder er te veel bij na te denken. Ik wilde eigenlijk een 2060 super voor 399 euro zonder goodies maar dit is nog beter.

Volgens hardwareschotte.de is de 529 euro ook al heel scherp. En dan reken ik de SSD niet eens mee.
....
Ik heb deze ook bij de Duitse MM opgepikt, mooie deal.
Mooie update tov mijn GTX980 en loopt super icm RDR2.

Hoe heb jij de COD code ontvangen? @psy Mijn Duitse MM weet niet wat ze moeten doen en verwijzen mij naar een oude actie van meer dan een jaar geleden.. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 17-12-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@London Dat lijkt me zeker wel een garantiegeval, heb iets soortgelijks meegemaakt met een nieuwe Sony beamer, nou geloof me als je net zo'n ding hebt wil je hem zeker niet weer twee weken kwijt zijn, maar het is beter om toch iets ermee te doen, want als je zelf gaat repareren heb je zeker geen garantie meer (als je dat later voor iets nodig zou hebben).

@Hoyden Ja, had hetzelfde probleem, ik heb maar het duitse adres van mijn schoonzus opgegeven. Terwijl op de factuur mijn nederlandse adres gaat. Nouja, als het niet werkt is het nog steeds een goeie deal moeten we maar denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-05 17:22
London schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:00:
Mooie kaart psy.

Ik heb nu ruim een maand een Gigabyte RTX 2060: pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G

Helaas heb ik een probleempje waarvan ik niet weet of het garantiewaardig is. Tijdens het gamen worden de fans na een tijdje irritant hoorbaar. Logisch, want temperatuur. Maar, het is duidelijk een soort ''whirring'' achtig geluid, alsof ze tegen iets aanlopen. Heb de kaart al nagekeken, fans losgehaald, opnieuw vastgeschroefd. Lijkt niet te helpen. Het is geen coil whine, want als ik m'n kast kantel of op z'n zij leg dan verdwijnt het geluid. Lijkt dus een beetje een matige fan bearing (volgens google in ieder geval..).

Zou dit onder de garantie vallen of moet ik ermee leren leven? Zou het het liefste zelf oplossen natuurlijk, geen zin om m'n kaart kwijt te zijn -O-
Je hebt een (duur) luxe product waar je niet tevreden over bent. Die mag je omruilen. Kijk voor jezelf of je 'm omruilt voor een vergelijkbaar exemplaar of ga voor een concurrent van een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

MetalSonic schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:11:
[...]

Je hebt een (duur) luxe product waar je niet tevreden over bent. Die mag je omruilen. Kijk voor jezelf of je 'm omruilt voor een vergelijkbaar exemplaar of ga voor een concurrent van een ander merk.
Nouja, omruilen zit er niet in na een maand helaas. Megekko wil hem wel opsturen naar Gigabyte voor reparatie.

Ik bestel vanavond wel een nieuwe kaart en dan verkoop ik wel de kaart die ik terug krijg van Megekko. Als die hopelijk gefixed is dan :F Ben nogal afhankelijk van m'n pc en aangezien m'n mobo geen onboard gpu heeft moet ik echt een vervangende gpu hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door London op 18-12-2019 20:18 ]

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
London schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:18:
[...]

Nouja, omruilen zit er niet in na een maand helaas. Megekko wil hem wel opsturen naar Gigabyte voor reparatie.

Ik bestel vanavond wel een nieuwe kaart en dan verkoop ik wel de kaart die ik terug krijg van Megekko. Als die hopelijk gefixed is dan :F Ben nogal afhankelijk van m'n pc en aangezien m'n mobo geen onboard gpu heeft moet ik echt een vervangende gpu hebben.
Ik heb een soortgelijk iets met een 2080 trio kaart. Door mijn fan profielen aan te passen heb ik betere airflow in mijn case gekregen en is het 'probleem' een stuk minder geworden. Misschien kan je dat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hoyden schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:04:
[...]

Ik heb deze ook bij de Duitse MM opgepikt, mooie deal.
Mooie update tov mijn GTX980 en loopt super icm RDR2.

Hoe heb jij de COD code ontvangen? @psy Mijn Duitse MM weet niet wat ze moeten doen en verwijzen mij naar een oude actie van meer dan een jaar geleden.. :(
Om hier nog op terug te komen, ze hebben de code nadat de actie afliep gewoon gemaild. Hoe ging het bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-05 17:43
psy schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:56:
[...]

Om hier nog op terug te komen, ze hebben de code nadat de actie afliep gewoon gemaild. Hoe ging het bij jou?
Nee, je moet bij Asus registreren. Wel even Duits adres opgeven 😁

https://promotion.asus.com/de/media_saturn

Ik ontving de code daarna via Asus. Die geef je in binnen je Nvidia Experience applicatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoyden op 30-12-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46
Amazon.co.uk is de prijzen van enkele 2080Ti's flink aan het droppen: https://www.amazon.co.uk/2080ti/s?k=2080ti

Er staan modellen op die voor € 600 te koop zijn! Wees er snel bij. 8)

Edit: Nevermind, ik zie nu pas dat het allemaal dezelfde verkoper is. Probably too good to be true.

[ Voor 24% gewijzigd door Yonix op 13-01-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 19:34

edward2

Schieten op de beesten

Yonix schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:02:
Amazon.co.uk is de prijzen van enkele 2080Ti's flink aan het droppen: https://www.amazon.co.uk/2080ti/s?k=2080ti

Er staan modellen op die voor € 600 te koop zijn! Wees er snel bij. 8)

Edit: Nevermind, ik zie nu pas dat het allemaal dezelfde verkoper is. Probably too good to be true.
Trap er idd niet in. Las wel eens dat mensen 1060 o.i.d. geleverd kregen..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
edward2 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:45:
[...]

Trap er idd niet in. Las wel eens dat mensen 1060 o.i.d. geleverd kregen..
Je zou zeggen dat Amazon dat checkt ... :X

Ik heb gelukkig al een 2080Ti, so I am good. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:42
In dubio, volgende week bouw ik een nieuwe pc. Stamp ik daar een 2080S in of koop ik iets tijdelijk om de tijd tot Ampere te overbruggen :? Mijn huidige GTX1080 verhuist naar de vrouw en kan dan daar nog 3 jaar mee.

Verder, de 2070S Strix OC heeft een boostclock van 1935Mhz. Ik zou wel eens willen weten hoe dicht zijn prestaties bij de 2080S Strix liggen. Dus feitelijk hogere boostclock vs cudacores.

[ Voor 30% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-01-2020 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
^ Hogere boostclocks zijn irrelevant, vrijwel elke kaart zal zonder problemen tot minimaal 2000 boosten.
Mijn 2070S Founders doet zonder problemen of veel lawaai +100 op core en +500 op geheugen. (kan waarschijnlijk veel hoger maar geen zin gehad om te testen :))
De 2080S is IMO zijn prijs nooit waard, zie je over het algemeen ook terug in de meeste reviews: niet erg interessant vs de 2080 non-S en 2070S.

[ Voor 27% gewijzigd door unfor op 16-01-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Dus wat jij zegt is om binnen een merk en subserie, dus dezelfde cooler uitvoering, van de 2070 Super de goedkoopste te pakken en zelf de OC te doen? Is het enige verschil tussen die varianten dan puur out-of-the-box clockspeeds :? Ik dacht altijd dat ze ook verschillende bins hadden.

Wat betreft 2080 Super, klopt, slechte prijs/prestatie, maar ik hoef niet zo op het budget te letten. Tis dat de TI echt boven mijn budget zit, anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Binning is m.i. een fabeltje, en ook al zou het zo zijn dan haal je er misschien een paar MHz meer uit. Hoe veel frames geeft die paar MHz je? ;)
Als ik 100 euro meer moet neer leggen voor een Strix of Gaming trio dan voor bijvoorbeeld onderstaande models dan is die keuze snel gemaakt.
Ja, ze zullen iets stiller zijn ivm hogere koelcapaciteit maar is het echt 100 euro waard?
pricewatch: KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-Click OC) Retail

De founders is momenteel ook weer beschikbaar zie ik: https://www.nvidia.com/nl...ics-cards/rtx-2070-super/

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 16-01-2020 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
unfor schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:47:
Binning is m.i. een fabeltje, en ook al zou het zo zijn dan haal je er misschien een paar MHz meer uit. Hoe veel frames geeft die paar MHz je? ;)
Als ik 100 euro meer moet neer leggen voor een Strix of Gaming trio dan voor bijvoorbeeld onderstaande models dan is die keuze snel gemaakt.
Ja, ze zullen iets stiller zijn ivm hogere koelcapaciteit maar is het echt 100 euro waard?
pricewatch: KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-Click OC) Retail

De founders is momenteel ook weer beschikbaar zie ik: https://www.nvidia.com/nl...ics-cards/rtx-2070-super/
hmm als je bijvoorbeeld de EVGA 2070S FTW3 ultra pakt, €100,- meer dan de 2070S FE, betere thermals, beduidend stiller, zeker met stop-fan, en tevens grotere OC overhead doordat powerlimits veel ruimer staan. Dat vind ik voor €100,- meer prima features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 878397

London schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:00:
Mooie kaart psy.

ik heb ook een gigabyte kaart een 1060 versie windforce en het lijkt mij een cheapy issue van gigabyte. kwestie van keuze op de fan en hoe deze toe te passen. asus en msi hebben de meeste stille kaarten meen ik als je op vs websites kijkt waar zij kaarten testen dan zie je gigabyte overal het meeste geluid maken zelfs bij hardwareinfo

MAAR BIJ TWIJFEL KAN JE ALTIJD INFORMEREN, dat ik zeg hoe ik er over denk betekent niet dat ik gelijk heb :) gigabye is daarentegen zeer coulant voor kopers/klanten wat ik zo her en der heb meegekregen

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 878397 op 17-01-2020 10:44 . Reden: gezien de "sfeer" en burn factor op de site corrigeer ik mezelf voor er weer een vinger regen plaats vind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ik heb ook heel goede ervaringen met MSI kaarten, de Gaming series. (gaming trio)

Echt fluisterstil, en koelt harstikke goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 17-01-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 09:31
Ik heb even een vraag ik heb nu een GTX 970 met een I5 6400 ( 8 gig ram )

Nu wil ik graag een nieuwe Videokaart hebben , maar ik twijfel tussen een 1660 Super of gelijk gaan voor een RTX 2060
maar die is wel een 150 euro duurder en daarbij heb ik ook maar 450 watt voeding , heb gekeken maar hij kunt ze alle twee aan .. dus die hoeft ik niet up te graden

maar wat kan ik het beste doen
de games die ik speel zijn veel al race en flightsims en wat RPG

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

ravw schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:05:
Ik heb even een vraag ik heb nu een GTX 970 met een I5 6400 ( 8 gig ram )

Nu wil ik graag een nieuwe Videokaart hebben , maar ik twijfel tussen een 1660 Super of gelijk gaan voor een RTX 2060
maar die is wel een 150 euro duurder en daarbij heb ik ook maar 450 watt voeding , heb gekeken maar hij kunt ze alle twee aan .. dus die hoeft ik niet up te graden

maar wat kan ik het beste doen
de games die ik speel zijn veel al race en flightsims en wat RPG
Als het een kwaliteitsvoeding is die niet al te oud is, is dat ruim voldoende. Ik heb bij mijn 2070 super een BeQuiet Pure Power 11 van "slechts" 400 watt in gebruik, in combinatie met een oudere i7-2600 trekt die maximaal 280 watt zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 09:31
psy schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:18:
[...]

Als het een kwaliteitsvoeding is die niet al te oud is, is dat ruim voldoende. Ik heb bij mijn 2070 super een BeQuiet Pure Power 11 van "slechts" 400 watt in gebruik, in combinatie met een oudere i7-2600 trekt die maximaal 280 watt zonder enig probleem.
ja da had ik al begrepen , want mijn GTX 970 is een 180 watt vreter , terwijl de 1660 super en de 2060 daar onder zitten van verbruik
:9

Mijn proc trekt maar 65 watt

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-04 06:51
Nog steeds zeer blij met mijn MSI Ventus 2060. Alleen mag Nvidia eens adaptive sync over HDMI gaan inbouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Benga schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:31:
Nog steeds zeer blij met mijn MSI Ventus 2060. Alleen mag Nvidia eens adaptive sync over HDMI gaan inbouwen!
Waarom zou je nog HDMI gebruiken? Of sluit je hem aan op een tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
418O2 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:30:
[...]

Waarom zou je nog HDMI gebruiken? Of sluit je hem aan op een tv?
Klopt net een 120hz tv met vrr / freesync gekocht. Forza knallen vanop de bank blijft toch episch 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05 19:09
Benga schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:31:
Heb je de ventus of de ventus XS? Ik wil graag de 2060 halen maar twijfel tussen de rtx van gigabyte gaming oc pro of de MSI ventus XS.

Lees heel goede verhalen uit reviews over de gigabyte maar vind nagenoeg niets over de XS kaart, enkel de non-xs. Daarnaast ook wat verhalen over defecte fans bij gigabyte kaarten. MSI is mij dan een hoger aangeschreven merk en koop ik liever, mits de fans t goed doen (geluid en temps)

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
RetroHead schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:50:
[...]

Heb je de ventus of de ventus XS? Ik wil graag de 2060 halen maar twijfel tussen de rtx van gigabyte gaming oc pro of de MSI ventus XS.

Lees heel goede verhalen uit reviews over de gigabyte maar vind nagenoeg niets over de XS kaart, enkel de non-xs. Daarnaast ook wat verhalen over defecte fans bij gigabyte kaarten. MSI is mij dan een hoger aangeschreven merk en koop ik liever, mits de fans t goed doen (geluid en temps)
Ik heb de non-XS. Indertijd was de XS duurder en die had een kleiner pcb maar wel meer koper in de koeling. De XS was ook lager geclocked, mijn non-XS ging zo uit de doos naar 2000mhz boost... en geluid en temp (max 74c hier) zijn top. Edit: geen coilwine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 17:16
Mijn 13 maanden oude ventus 2080 oc met micron geheugen is ook terug naar informatiqe gegaan.
Beeldfouten bij dying light en red dead redemption 2 vooral bij belichting.
Mn pakket was er 11 uur en 2 uur later was de vervangende al opgestuurd, goede service.
Deze gpu heeft geen beeldfouten meer en ook samsung geheugen ipv micron waar zoveel problemen mee waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 05:06
Vandaag het laatste pakket gekregen om te kunnen "knutselen" met volgende items:
- Kraken G12
- Kraken X42
- Corsair ML140 Pro
- Noctua NF-A9x14 Chromax
- Noctua NT-H2

Daarmee heb ik de koeler vervangen van mijn MSI 2070 Super Ventus OC. Videokaarten met luchtkoeling spuwen nogal veel warme lucht de kast in en in mijn geval dan net boven de chipsetfan (X570 bord).

De G12 is de bracket om de AIO op de videokaart te kunnen monteren. Deze is volledig compatibel met de kaart middels de meegeleverde AMD-brackets. De meegeleverde fans bij zowel de G12 als de X42 heb ik niet gebruikt. Op de radiator zit een Corsair ML140 Pro met witte led en op de kaart zelf heb ik de Noctua NF-A9x14 gemonteerd. Die laatste omdat deze stiller zou moeten zijn dan de standaard fan, de Corsair omdat dit met de witte led in mijn build past.

Had gehoopt het geheel verticaal te kunnen mounten, maar dat lukt niet met de darmen van de AIO.

De gekleefde (plastic) backplate van de kaart bleef zitten en de koeler kwam los na het lossen van vier schroeven:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZvICwh1.jpg

Sinds de middag draaiende en HWinfo op en daarmee kom ik aan volgende waarden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y3nU4DJ.png

Geen overclock erop gezet (ook geen behoefte aan). Ik overweeg sterk om ook in de toekomst, mits de bracket compatibel is, mijn kaarten op deze manier te koelen. Veel minder warme lucht de kast in en veel stiller.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RvAnC2W.png

Tot de conclusie gekomen dat ik een interne usb2 header tekort heb, waardoor nu enkel de twee AIO's (CPU + GPU) aangesloten zijn. Morgen komt er een usb3 naar usb2 aan zodat ik de RGB fans terug kan instellen op wit. De ring van de X42 staat op rood, maar die zie je niet omdat deze naar beneden is gericht. Misschien kan ik nog investeren in zo'n vertical gpu bracket die de andere sloten vervangt zodat de kaart wel verticaal kan doordat deze meer naar achteren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Alleen zonde dat je nu zoveel hebt uitgegeven dat je ook gewoon een model hoger had kunnen halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Die dan alsnog warmte de kast in blaast? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Flying schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:47:
Die dan alsnog warmte de kast in blaast? :F
Ja? Zo te zien heb je gewoon een full ATX board dus er zal voldoende ruimte en mogelijkheid in je kast zijn voor fatsoenlijke airflow.
Ik zie niet helemaal in waarom het belangrijk is om de lucht direct de kast uit te laten tenzij je wellicht een piepklein mini-itx systeem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
De gpu zorgde voor een hogere chipset temperatuur waardoor de dan frequent ging draaien. Na wat opzoeken had ik ook zin om er eens mee te knutselen en bij deze. Had net zo goed een andere kaart kunnen kopen, maar dan had ik het nog steeds gedaan.

Een beetje hetzelfde als de 280mm AIO voor de cpu die ik nu heb en weldra ga vervangen door eentje met 360mm radiator. Omdat het kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 23:29
Gezien er veel RTX 2080 Ti kaarten in de nabije toekomst van de hand gedaan worden even mijn ervaring.
Pas ene 2de hands gekocht voor een goede prijs met zo'n 2 jaar garantie. Viel buiten de boot met de RTX 3080 en bij nader inzien lijkt me dat geen probleem.

Heb een Gigabyte Aorus RTX 2080 Ti Extreme. Deze kaart ging bij benchmarks en games al gauw richting de 4000 rpm voor de fans om op targeted 82C te blijven. Soms zelfs bij het kijken van een video. Fan curve aanpassen, underclocken etc. had geen zin.

Blijkbaar zijn er bepaalde 2080 Ti kaarten waarvan de cheapo koelpasta uithard binnen een jaar. Maar dan ook echt een baksteen is. Het verwijderen van de koeler was gelukkis simpel. Een aantal kleine schroeven, 4 schroeven met veer op de locatie de chip en vervolgens voorzichtig de koeler verwijderen maar niet te ver.

Er zijn 2 kabels voor de fans/RGB en 2 voor stroomvoorziening die best kort zijn.

Vervolgens begint het schrapen van de verharde koelpasta en het voorzichtig schoonmaken. Dit heeft mij 20 minuten geduurd alvorens ik eindelijk de veel betere GelID extreme kon toepassen.

Nu 72C en 1750rpm bij full load zonder gek geblaas uit het niets en zeer stil.

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik heb bij de 2080Ti dump mijn 3 jaar oude GTX1080Ti ingeruild (375 bb) voor een Inno 3d ichill met 240mm radiator, word met een topverbruik van 340watt 62 graden, handig om de koelpasta te vervangen of toch laten zitten ?

• Dhrax
  • Laatst online: 22:39

Dhrax

Prog Lord

Q_7 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:48:
Ik heb bij de 2080Ti dump mijn 3 jaar oude GTX1080Ti ingeruild (375 bb) voor een Inno 3d ichill met 240mm radiator, word met een topverbruik van 340watt 62 graden, handig om de koelpasta te vervangen of toch laten zitten ?
62c is prima, met nieuwe paste ga je niet veel winnen denk ik.
Aan de andere kant, dit is wel een ideaal moment om het te doen :)

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:35

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ook ik heb een Msi Ventus 2080ti gescoord. Deze wordt max ongeveer 70 graden met auto fancurve en een oc bij max power.

Ik zit er aan te denken om te kijken voor een repaste en evt thermal pads. Maar ik weet niet wat dit doet voor de garantie welke er nog een jaar op zit. Er zit namelijk een waaranty void sticker op een van de schroefjes zag ik.

• jurjen120
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Iemand ook een idee welke maand de 3080 20gb versie misschien verschijnt? Heb beide 3090 en 3080 niet kunnen bemachtigen.

• 418O2
jurjen120 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:20:
Iemand ook een idee welke maand de 3080 20gb versie misschien verschijnt? Heb beide 3090 en 3080 niet kunnen bemachtigen.
Kijk eens naar de topictitel ;)

• jurjen120
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
418O2 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:30:
[...]

Kijk eens naar de topictitel ;)
Oeps😅 sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik probeer mijn Samsung G9 in te stellen, maar ik kan niet hoger dan 60hz icm 10 bits kleuren. Ik gebruik de meegeleverde kabel, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Herkent iemand dit probleem? Ik gebruik een RTX2080 dus die zou dat moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

418O2 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:52:
Ik probeer mijn Samsung G9 in te stellen, maar ik kan niet hoger dan 60hz icm 10 bits kleuren. Ik gebruik de meegeleverde kabel, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Herkent iemand dit probleem? Ik gebruik een RTX2080 dus die zou dat moeten kunnen
Rechter muisknop, beeldscherm instellingen, eigenschappen beeldscherm, vernieuwings frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tweakriez schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:57:
[...]

Rechter muisknop, beeldscherm instellingen, eigenschappen beeldscherm, vernieuwings frequentie?
Ik probeer het dus in te stellen in de GeForce settings. Als ik hoger dan 60hz selecteer, verdwijnt de 10bpc optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
418O2 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:23:
[...]

Ik probeer het dus in te stellen in de GeForce settings. Als ik hoger dan 60hz selecteer, verdwijnt de 10bpc optie
Firmware van de monitor up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Tweakriez schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:43:
Ook ik heb een Msi Ventus 2080ti gescoord. Deze wordt max ongeveer 70 graden met auto fancurve en een oc bij max power.

Ik zit er aan te denken om te kijken voor een repaste en evt thermal pads. Maar ik weet niet wat dit doet voor de garantie welke er nog een jaar op zit. Er zit namelijk een waaranty void sticker op een van de schroefjes zag ik.
Garantie verdwijnt zoiezo bij het openen van de kaart.

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 13:23

MetalPool

Boe!

Nou het debacle wat 3080 heet. Ik heb er 1 in de preorder staan maar ik begin toch wel erg te twijfelen of ik er niet beter aan doe om bijvoorbeeld een 2070 te bestellen. Nou kom ik af van een 1080. Is het dan eigenlijk wel een grote upgrade? Of raden jullie aan om dan toch echt te gaan kijken voor een 2080?

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Na alles omtrent de 3080 gevolgd te hebben ben ik blij dat ik een 2080ti voor weinig heb gescoord. Het voelt echt als een rushed product met veel problemen en inferieure componenten.

• smocho
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-01 11:14
Interessante video over de bron van de crash problemen met de 3080. Sommige AIB partners hebben voor de goedkope oplossing gekozen wat zorgt voor de random crashes.

YouTube: The RTX 3080 Launch can't get any worse... Right? Wrong...

• 418O2
smocho schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:23:
Interessante video over de bron van de crash problemen met de 3080. Sommige AIB partners hebben voor de goedkope oplossing gekozen wat zorgt voor de random crashes.

YouTube: The RTX 3080 Launch can't get any worse... Right? Wrong...
Verkeerde topic
MetalPool schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:18:
Nou het debacle wat 3080 heet. Ik heb er 1 in de preorder staan maar ik begin toch wel erg te twijfelen of ik er niet beter aan doe om bijvoorbeeld een 2070 te bestellen. Nou kom ik af van een 1080. Is het dan eigenlijk wel een grote upgrade? Of raden jullie aan om dan toch echt te gaan kijken voor een 2080?
ik zou even wachten, ik denk dat het met een week of 3-4 wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@Elazz komt het overeen met het geluid van dit filmpje?

Ik heb een palit 2080 ti gaming pro oc gekocht.
Idle is de kaart rond de 32 graden.

Start ik call of duty op en ga ik een spelletje spelen. Dan loopt de temperatuur snel op... Soms richting de 78 graden.
En soms gaat de fan ook heel erg hard blazen...en dan weer minder....is dit het probleem ook?

Of is er iets met de fans?

Hierbij het linkje naar het filmpje waar ik call of duty speel...
Hoor maar goed.

https://transferxl.com/08FXLCpPyGcmj

Of als iemand anders het weet? Graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 23:29
Aggressor schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:41:
@Elazz komt het overeen met het geluid van dit filmpje?

Ik heb een palit 2080 ti gaming pro oc gekocht.
Idle is de kaart rond de 32 graden.

Start ik call of duty op en ga ik een spelletje spelen. Dan loopt de temperatuur snel op... Soms richting de 78 graden.
En soms gaat de fan ook heel erg hard blazen...en dan weer minder....is dit het probleem ook?

Of is er iets met de fans?

Hierbij het linkje naar het filmpje waar ik call of duty speel...
Hoor maar goed.

https://transferxl.com/08FXLCpPyGcmj

Of als iemand anders het weet? Graag
Dat is exact wat ik had. Om zeker te zijn dat de oorzaak aan de koeling ligt moet je best eens kijken naar wat voor fan curve er is ingesteld en temperatuur grens. Ik denk dat zoals bij mij de de fans op 4000rpm moesten draaien om niet boven de 84 te gaan. In sommige game gedeeltes wanneer het wat rustiger is en door de hoge snelheid van de fans koelt die snel naar bijvoorbeeld 75 graden waarop de fancurve misschien rond de 1700rpm staat. Geluid daalt flink maar al snel bereikt de temperatuur het plafond opnieuw van de ingestelde fancurve en gaat die weer op max draaien.

Hitte wordt dus niet goed van de chip naar het koelblok overgebracht en krijg je dit voor. Bij was de koelpasta niet normaal uitgehard dat ik (met enige voorzichtigheid) 25 minuten bezig ben geweest om de grote stukken te verwijderen en vervolgens voorzichtig restant residue te verwijderen met alcohol (isopropyl bijv.). Na schoonmaak kwaliteitsspul erop en al deze problemen waren weg (zoals in mijn vorige post in dit forum beschreven.). Gebruik zelf GeliD Extreme maar je kan ook de nieuwe Noctua of Thermal Grizzly gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Er is momenteel iets geks aan de hand qua verkrijgbaarheid van Nvidia RTX kaarten.
Ik ben (en ik zal niet de enige zijn) het nieuws van de 30 serie aan het volgen, en hoe slecht deze niet te verkrijgen zijn. Ik ben in mijn nopjes met mijn 2070 Super, maar ik dacht, laat ik eens kijken wat die nu nog doen qua prijs.

Maar tot mijn verbazing zijn ook de 20** serie kaarten bijna niet meer te krijgen. Bijna geen enkele winkel heeft nog iets liggen. En als ze wat hebben, is het tegen een veel te hoge prijs.

Nvidia is het zichzelf nu wel erg lastig aan het maken lijkt me. Zou me niet verbazen als ze de productie al een tijdje geleden gestopt hebben? Maar nu is dus niets meer te krijgen in het midden/top segment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 13:32

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Nou, ik ben weer een ontzettend slechte ervaring verder met Gigabyte Customer service en support.
Ik heb nu een Gigabyte RTX 2070 Super met de welbekende up-down-up-down fan ramping issue rondom de idle temperatures. Het internet (Tom's Hardware, Reddit etc) staat tjokvol met mensen die deze klachten hebben, allemaal bij dezelfde serie(s) videokaarten namelijk Gigabyte Windforce 1070/1080/2070/2080,

Na alles opnieuw uit te leggen, met onderbouwing en filmpjes wordt je voor de zoveelste keer verzocht om contact op te nemen met de leverancier van je videokaart voor een garantieclaim. Ik snap niet dat men zich bij Gigabyte niet realiseert hoeveel geld dit hen kost (al die talloze claims), terwijl dit probleem met een aanpassing in de BIOS fan curve gewoon op te lossen is (hier had ik ook nadrukkelijk om gevraagd).

Ik weet niet wat er met dit bedrijf is gebeurd, maar de customer service is een ondoordringbare Berlijnse muur geworden. Vroeger kreeg ik met diverse tickets nog mensen in de support chat te spreken met erg veel technische know-how en werd er actief gezocht naar oplossingen (vaak een nieuwe BIOS bij de desbetreffende mobo of videokaart).
Ik ben helemaal klaar met Gigabyte en ga hun producten nooit meer kopen!

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Ventus GP gekocht alleen zit er geen backplate bij. Maakt dit iets uit? Of kan ik deze eventueel ergens (goedkoop) kopen of een file om 3D te printen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Markos schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:11:
Ik heb een pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Ventus GP gekocht alleen zit er geen backplate bij. Maakt dit iets uit? Of kan ik deze eventueel ergens (goedkoop) kopen of een file om 3D te printen?
Maakt niets uit en die backplate op de ventus kaartjes was slechts van plastic, heeft dus geen enkele toegevoegde waarde.
Sterker nog: Het houd er warmte onder vast, wat mogelijk ook de reden is dat de vorige eigenaar hem er af heeft gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 06-04-2021 16:18 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste