PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ram kan helaas niet hoger in snelheid, is dat tegenwoordig een bepalende factor?Help!!!! schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:02:
[...]
RAM speed is wel erg laag. Valt dat nog hoger te zetten?
Als je Timespy score en vergelijkbare benchmarks normaal zijn zit het vrijwel zeker in je BF V settings.
Gewoon DX11 gebruiken en FFR aan zetten. Daarnaast Resolution scale op 100 laten. En evt. GPU memory restriction op uit zetten.
Staat je vsync niet toevallig aan? Waar staat je framerate limiter op?
Verder heb ik de door jouw voorgestelde instellingen gebruikt, dus v sync uit, frame limit op 144.
In een potje bf5 kom ik niet hoger dan 80-90 fps, en dat is op high.
Toch is het niet alleen bij bf5 het geval, in ac oddesy kom ik met high settings ook niet boven de 65 fps uit, en daar heb ik ook frame drops tot 50 fps.
https://ark.intel.com/con...cache-up-to-4-70-ghz.html
Anyway je zal toch even verder moeten gaan troubleshooten. Benchmarks voor CPU en GPU draaien en vergelijken met wat gebruikelijk is voor jouw set.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
-gaat me uiteindelijk om performance, daar niks over te klagen-
[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 22-10-2019 10:05 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Zojuist begonnen aan mijn build in de Cerberus X kast. Ik was van plan mijn 1080 (Palit GameRock) over te zetten alleen paste deze niet (kwa lengte) in combinatie met mijn Corsair h115i aan de voorkant. Volgens de fabrikant zou deze ook aan de onderkant moeten passen, maar omdat deze met 25mm fans net boven het moederbord uit steekt krijg ik hem er zo niet in.
Laugh at me!!

Anyway, mijn vraag, ik ben dus op zoek naar een 2070 super die wel binnen mijn kast past. Dat beperkt de keuze tot ongeveer 27cm.

Ik zie bij de volgende PriceWatch query alleen weinig reviews over de kaarten staan. Dus was eigenlijk op zoek naar wat meer advies voor een (relatief) stille kaart met goede prestaties.
categorie: Videokaarten
Omdat ik weinig kan vinden, heb ik voor mezelf even een preselectie gemaakt gebaseerd op hoe de koeling er op de plaatjes uit zag (en prijs). Maar was benieuwd naar eventuele echte ervaringen.
Inno3D:
pricewatch: Inno3D GeForce RTX 2070 Super Twin X2 OC
Zotac:
pricewatch: Zotac Gaming GeForce RTX 2070 Super AMP
Asus:
pricewatch: Asus GeForce RTX 2070 Super 8GB Dual Evo OC
Evga:
pricewatch: EVGA GeForce RTX 2070 Super Black
Stil koel en supersnel !!! Nog even geduld en dan is ie te koop
En ook een goede overclock haalbaar

[ Voor 27% gewijzigd door killer2 op 26-10-2019 20:47 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Jorissie87 op 28-10-2019 14:50 ]
AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Heb pas de game dying light gekocht, en zag dezelfde flikkerende ruitjes als bij bovenstaand filmpje.
Gpu is een rtx 2080 met de 441.12 driver met de vorige driver was het ook trouwens.
Zou de gpu stuk zijn? ik heb het enkel bij deze game verder nergens, maar als het een driver probleem is zou iedereen er last van moeten hebben.
Ik zag ook filmpjes van een rtx 2080 zonder beeldfoutjes op YouTube.
Ik gebruik dezelfde driver wel maar met een 2060 maar ik heb ook geen problemen. (Wel maar ff getest)Goofy1978 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:32:
YouTube: [Dying Light] - Gigabyte RTX 2070 Artifacts/Glitches
Heb pas de game dying light gekocht, en zag dezelfde flikkerende ruitjes als bij bovenstaand filmpje.
Gpu is een rtx 2080 met de 441.12 driver met de vorige driver was het ook trouwens.
Zou de gpu stuk zijn? ik heb het enkel bij deze game verder nergens, maar als het een driver probleem is zou iedereen er last van moeten hebben.
Ik zag ook filmpjes van een rtx 2080 zonder beeldfoutjes op YouTube.
Kan je je kaart niet wat verlagen in specs, beetje meer voltage, beetje lagere clocks. Al dat werk is ze ver op zijn einde of is er wat stuk.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Bedankt voor de tip, ik heb de clocks 150mhz verlaagd de artifacts bleven.SadisticPanda schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:31:
[...]
Ik gebruik dezelfde driver wel maar met een 2060 maar ik heb ook geen problemen. (Wel maar ff getest)
Kan je je kaart niet wat verlagen in specs, beetje meer voltage, beetje lagere clocks. Al dat werk is ze ver op zijn einde of is er wat stuk.
Maar toen ik het geheugen 300mhz lager zette waren de artifacts verdwenen.
Het geheugen lijkt dus op standaard kloks over zn nek te gaan met dit spel.
Wel vreemd dat het enkel bij dit spel is verder heb ik het nooit gezien.
Kan je de spanning op je geheugen aanpassen? Misschien kan je die iets verhogen of verlagenGoofy1978 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:52:
[...]
Bedankt voor de tip, ik heb de clocks 150mhz verlaagd de artifacts bleven.
Maar toen ik het geheugen 300mhz lager zette waren de artifacts verdwenen.
Het geheugen lijkt dus op standaard kloks over zn nek te gaan met dit spel.![]()
Wel vreemd dat het enkel bij dit spel is verder heb ik het nooit gezien.
2025Mhz
8000Mhz
1 Volt
120% Power
76°C met fanspeed op 60%
Indrukwekkend zal dit wel niet zijn ofzo, maar heb toch wat ik wou, namelijk een 9% extra fps (naar schatting, door verscheidene games te spelen) zonder dat mijn energieverbuik fel gestegen is (heb een wattage meter) en zonder dat ik het gevoel heb dat er een jet engine naast mij staat.
Nu ga ik ook nog een super energiezuinig en conservatief profiel maken voor de "simpele" games waar GPU performance niet centraal staat. (en waar ik meestal sowieso mn fps limiteer naar 70 ofzo, zoals World of Warcraft)
[ Voor 6% gewijzigd door SideShow op 05-11-2019 22:02 ]
Nee dat gaat niet met evga precision boost zover ik kan zien.418O2 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:52:
[...]
Kan je de spanning op je geheugen aanpassen? Misschien kan je die iets verhogen of verlagen
Al lijkt me dat het op default settings ook moet werken.
[ Voor 32% gewijzigd door Goofy1978 op 05-11-2019 22:02 ]
Wat kriijg je als je je gpu extreem belast? Furmark of whatever ze gebruiken om,gpus te benchen.Goofy1978 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:01:
[...]
Nee dat gaat niet met evga precision boost zover ik kan zien.
Al lijkt me dat het op default settings ook moet werken.
Dat op belachlijk hoge instellingen....gaat die dan ook artifacten? Indien niet, ja dan denk ik wel dat je kaart ok is en gewoon spel....pech hebben
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Furmark heaven benchmark en superposition geven geen fouten.SadisticPanda schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:24:
[...]
Wat kriijg je als je je gpu extreem belast? Furmark of whatever ze gebruiken om,gpus te benchen.
Dat op belachlijk hoge instellingen....gaat die dan ook artifacten? Indien niet, ja dan denk ik wel dat je kaart ok is en gewoon spel....pech hebben
Metro exodus en far cry new dawn ook niet.
The witcher 3 liep wel eens vast met blu screen, maar geen texture fouten verder.
Wil eigenlijk bestellen, maar zit even met Black friday - In Amerika heb je dan bijzonder goeie deals, maar in NL... mwah. Wachten of gewoon bestellen?
Even uit nieuwsgierigheid, waarom heb je de power limit zo hoog staan?SideShow schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:59:
Laatste tijd ben ik wat bezig met mijn 2080 tweaken, draait nu met volgende settings:
2025Mhz
8000Mhz
1 Volt
120% Power
76°C met fanspeed op 60%
Indrukwekkend zal dit wel niet zijn ofzo, maar heb toch wat ik wou, namelijk een 9% extra fps (naar schatting, door verscheidene games te spelen) zonder dat mijn energieverbuik fel gestegen is (heb een wattage meter) en zonder dat ik het gevoel heb dat er een jet engine naast mij staat.
Nu ga ik ook nog een super energiezuinig en conservatief profiel maken voor de "simpele" games waar GPU performance niet centraal staat. (en waar ik meestal sowieso mn fps limiteer naar 70 ofzo, zoals World of Warcraft)
Ik draai op mijn 2080 core 2085, mem 8000 op 1.037V met 68 graden en 34% fan stabiel. Volgens afterburner zit ie dan op 77% van het power limit.
Juist als ik de power target omhoog zet lijkt het instabieler. Ik zie dan het voltage omhoog gaan naar 1.047 of 1.05 en dan klapt de boel na een tijdje zonder dat ik echt meer performance zie.
Edit: Dit was in AC: Odyssey en daar bleek de CPU (3700X) ook een bottleneck waardoor de GPU niet 100% belast werd. Dan lijkt de klok hoger.
Met 3Dmark lijkt 2070 op de core en 8000 mem wel stabiel na een aantal runs.
[ Voor 9% gewijzigd door rajackar op 06-11-2019 13:59 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik zoek zelf ook naar een RTX kaart die iets kleiner is (28cm), maar die toch ook weer geen miniversie is. Inderdaad houdt het aantal reviews daarvan niet over hier op Tweakers. De RTX kaarten lijken sowieso niet zo populair te zijn (vergeleken met Maxwell en Pascal). Je zou reviews over de genoemde kaarten kunnen proberen op te zoeken bij webwinkels als Amazon (.com/.de/.co.uk/.fr), Newegg.com, Microcenter.com PcPartPicker.com & Mindfactory.de Niet elke mening is daar evenveel waard, maar je krijgt toch een beetje een indruk.Devedse schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:16:
Beste Mede Tweakers,
Zojuist begonnen aan mijn build in de Cerberus X kast. Ik was van plan mijn 1080 (Palit GameRock) over te zetten alleen paste deze niet (kwa lengte) in combinatie met mijn Corsair h115i aan de voorkant. Volgens de fabrikant zou deze ook aan de onderkant moeten passen, maar omdat deze met 25mm fans net boven het moederbord uit steekt krijg ik hem er zo niet in.
Anyway, mijn vraag, ik ben dus op zoek naar een 2070 super die wel binnen mijn kast past. Dat beperkt de keuze tot ongeveer 27cm.
Ik zie bij de volgende PriceWatch query alleen weinig reviews over de kaarten staan. Dus was eigenlijk op zoek naar wat meer advies voor een (relatief) stille kaart met goede prestaties.
Omdat ik weinig kan vinden, heb ik voor mezelf even een preselectie gemaakt gebaseerd op hoe de koeling er op de plaatjes uit zag (en prijs). Maar was benieuwd naar eventuele echte ervaringen.
Heb inmiddels deze gekocht: pricewatch: Asus GeForce RTX 2070 Super 8GB Dual Evo OCchoogen schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:04:
[...]
Ik zoek zelf ook naar een RTX kaart die iets kleiner is (28cm), maar die toch ook weer geen miniversie is. Inderdaad houdt het aantal reviews daarvan niet over hier op Tweakers. De RTX kaarten lijken sowieso niet zo populair te zijn (vergeleken met Maxwell en Pascal). Je zou reviews over de genoemde kaarten kunnen proberen op te zoeken bij webwinkels als Amazon (.com/.de/.co.uk/.fr), Newegg.com, Microcenter.com PcPartPicker.com & Mindfactory.de Niet elke mening is daar evenveel waard, maar je krijgt toch een beetje een indruk.
Temperaturen in mijn Cerberus X komen onder full load op 71-72 graden.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ik heb ook de gaming X trio 2080 en het is een hele dikke kaart (ook letterlijkTechno Overlord schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:50:
Ik krijg vanavond mijn MSI Trio X 2080 Super binnen. Ben benieuwd. Ik heb zin om ervoor te gaan zitten om hem een leuke OC te geven. Vraag mij af of mijn monitor (3440x1440@120hz) nu eindelijk kan gaan zweten met deze kaart itt de GTX 1070 die nu nog in mijn pc zit. Vraag mij verder ook af of mijn CPU (i7 4790K @ 4.8GHz) gaat bottlenecken. Iemand al een idee?
Ben benieuwd naar jouw OC resultaten. Die van mij topt wel uit rond de 11550 in 3D mark. Ik heb een keer 11600 gehaald maar dat krijg ik er niet meer uit geperst
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Hoi! Wat items verduidelijkenrajackar schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:38:
[...]
Even uit nieuwsgierigheid, waarom heb je de power limit zo hoog staan?
Ik draai op mijn 2080 core 2085, mem 8000 op 1.037V met 68 graden en 34% fan stabiel. Volgens afterburner zit ie dan op 77% van het power limit.
Juist als ik de power target omhoog zet lijkt het instabieler. Ik zie dan het voltage omhoog gaan naar 1.047 of 1.05 en dan klapt de boel na een tijdje zonder dat ik echt meer performance zie.
- ik ben zeker geen expert en ben ook maar sporadisch ermee bezig
- powerlimit is volgens mij dat de kaart meer watt kan krijgen als hij dat zelf nodig acht, iemand zal me wel verbeteren als dat niet zo is. Volgens mij geef je dus meer "ruimte" maar dat wil niet noodzakelijk zeggen dat de kaart meer zal verbruiken. Dus, gewoon op 120% zetten imo als je voor OC gaat.
- mijn voltage staat ingesteld op een bovenplafond van 1V (de overclock is dus via een curve, niet met een 'gewone' +xxx Mhz)
- eigenlijk staat mijn curve ook op 2085 Mhz maar door de "stepping" (kaart gaat automatisch in stapjes van 15Mhz naar beneden als ie warmer wordt, ik denk dat alle 20xx kaarten dat doen?) komt ie uiteindelijk op 2025 Mhz terecht aan 76°C
- mijn kaart wordt iets heter dan de jouwe omdat die asus dual reeks van mij niet de beste koelers hebben (en aldus ook iets goedkoper zijn dan bvb de asus strix, of jouw msi)
benieuwd naar jouw ervaringen. Ik wil upgraden van een GTX 1080; de stap van de 1070 naar de 2080S zal wel heerlijk zijn...Techno Overlord schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:50:
Ik krijg vanavond mijn MSI Trio X 2080 Super binnen. Ben benieuwd. Ik heb zin om ervoor te gaan zitten om hem een leuke OC te geven. Vraag mij af of mijn monitor (3440x1440@120hz) nu eindelijk kan gaan zweten met deze kaart itt de GTX 1070 die nu nog in mijn pc zit. Vraag mij verder ook af of mijn CPU (i7 4790K @ 4.8GHz) gaat bottlenecken. Iemand al een idee?
Ah dat verklaart het een en ander. Ik ben overigens ook geen expertSideShow schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:07:
[...]
Hoi! Wat items verduidelijken
- ik ben zeker geen expert en ben ook maar sporadisch ermee bezig
- powerlimit is volgens mij dat de kaart meer watt kan krijgen als hij dat zelf nodig acht, iemand zal me wel verbeteren als dat niet zo is. Volgens mij geef je dus meer "ruimte" maar dat wil niet noodzakelijk zeggen dat de kaart meer zal verbruiken. Dus, gewoon op 120% zetten imo als je voor OC gaat.
- mijn voltage staat ingesteld op een bovenplafond van 1V (de overclock is dus via een curve, niet met een 'gewone' +xxx Mhz)
- eigenlijk staat mijn curve ook op 2085 Mhz maar door de "stepping" (kaart gaat automatisch in stapjes van 15Mhz naar beneden als ie warmer wordt, ik denk dat alle 20xx kaarten dat doen?) komt ie uiteindelijk op 2025 Mhz terecht aan 76°C
- mijn kaart wordt iets heter dan de jouwe omdat die asus dual reeks van mij niet de beste koelers hebben (en aldus ook iets goedkoper zijn dan bvb de asus strix, of jouw msi)
Maar ik begin er wel steeds iets meer van te begrijpen. Ook omdat ik verbeterd word als het niet klopt.
De GPU's managen idd een hoop zelf. Hoe een power limit exact werkt durf ik niet te zeggen maar ik zie dat die van mij soms instabieler wordt als ik dat omhoog zet. Overigens gaat dat bij mij maar tot 109%.
Ik heb nu de core op 2070 met 105% en een +10mv op de core en dat lijkt stabiel voor 3Dmark runs.
Ik haal nu een score van 11669.
Wat me verbaast is dat ik een oudere score van mezelf terug zie waarbij ik op 11700 zit met in het rapport een core can 2145.
Vraag me niet hoe dat ooit is gelukt.
Hoe dat komt weet ik natuurlijk niet. Een constante effectieve core van 2145 MHz lijkt me wel redelijk sterk maar waarschijnlijk zal het wel kunnen als je een leuk kaartje op de kop hebt getikt. Persoonlijk ben ik blij dat mijn kaart nu ten allen tijde boven de 2000 Mhz blijft, dat is op zich al mooi ten opzichte van de officieële RTX2080 specs. (en daarbij komen de meeste performantie gains nog steeds van je memory overclock dacht ik)rajackar schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:33:
[...]
Ah dat verklaart het een en ander. Ik ben overigens ook geen expert
Maar ik begin er wel steeds iets meer van te begrijpen. Ook omdat ik verbeterd word als het niet klopt.
De GPU's managen idd een hoop zelf. Hoe een power limit exact werkt durf ik niet te zeggen maar ik zie dat die van mij soms instabieler wordt als ik dat omhoog zet. Overigens gaat dat bij mij maar tot 109%.
Ik heb nu de core op 2070 met 105% en een +10mv op de core en dat lijkt stabiel voor 3Dmark runs.
Ik haal nu een score van 11669.
Wat me verbaast is dat ik een oudere score van mezelf terug zie waarbij ik op 11700 zit met in het rapport een core can 2145.
Hoe heb is dat ooit gelukt
Misschien nog in de kantlijn; manage jij je voltage? Hier een voorbeeld:
YouTube: Taking a look at RTX 2080 undervolting.
Wel 2 opmerkingen bij die video:
- gpuz is m.i. geen goede tool hierbij want stressed je gpu niet richting 100%
- je voltage locken (door L te drukken) is helemaal niet nodig voor de huis-tuin-en-keuken overclocker, gewoon 1 punt aanpassen (bovenplafond maken) en op de "apply" knop klikken in afterburner, zal past ie zelf de punten aan de rechtkant aan zodanig dat je een vlakke lijn bekomt. Dit doe je best wel als je kaart idle en fris (<=38°C) is, om de "stepping" te elimineren en dus te weten waarmee je bezig bent.
Ik denk ook niet dat ie dat lang gelopen heeft. Waarschijnlijk rapporteert 3Dmark de hoogste waarde die tijdens een run gezien is.SideShow schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:49:
[...]
Hoe dat komt weet ik natuurlijk niet. Een constante effectieve core van 2145 MHz lijkt me wel redelijk sterk maar waarschijnlijk zal het wel kunnen als je een leuk kaartje op de kop hebt getikt. Persoonlijk ben ik blij dat mijn kaart nu ten allen tijde boven de 2000 Mhz blijft, dat is op zich al mooi ten opzichte van de officieële RTX2080 specs. (en daarbij komen de meeste performantie gains nog steeds van je memory overclock dacht ik)
Misschien nog in de kantlijn; manage jij je voltage? Hier een voorbeeld:
YouTube: Taking a look at RTX 2080 undervolting.
Wel 2 opmerkingen bij die video:
- gpuz is m.i. geen goede tool hierbij want stressed je gpu niet richting 100%
- je voltage locken (door L te drukken) is helemaal niet nodig voor de huis-tuin-en-keuken overclocker, gewoon 1 punt aanpassen (bovenplafond maken) en op de "apply" knop klikken in afterburner, zal past ie zelf de punten aan de rechtkant aan zodanig dat je een vlakke lijn bekomt. Dit doe je best wel als je kaart idle en fris (<=38°C) is, om de "stepping" te elimineren en dus te weten waarmee je bezig bent.
Goede informatie trouwens! Daar ga ik eens rustig naar kijken vanavond.
Net nog een klein experiment gedaan en gewoon de koeling op max gooien heeft ook een heel goed effect.
Zonder verdere aanpassing gooit ie direct de kloks omhoog en die tijdens een benchmark run blijven ze ook hoger. Direct mijn persoonlijke record gebroken. Zonder die 2145 ooit te zien overigens.
Yep. Hier was ik naar opzoek!418O2 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:56:
Mijn 2080 met oc doet op 2560x1440 120fps+ meestal, dus je monitor kan aan de bak. Je cpu zou daar niet moeten bottlenecken

Hij is idd zo dik dat ik mijn PCI-E USB3.0 extension card niet meer kon gebruiken. Heb maar een mATX bord met maar 2 PCI-E x1 slots en die kaart hang er gewoon voor nu dus die kon ik niet meer kwijt.rajackar schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:56:
[...]
Ik heb ook de gaming X trio 2080 en het is een hele dikke kaart (ook letterlijk). Of je op de volle resolutie in 60 fps kan gamen zal van de games af hangen.
Ben benieuwd naar jouw OC resultaten. Die van mij topt wel uit rond de 11550 in 3D mark. Ik heb een keer 11600 gehaald maar dat krijg ik er niet meer uit geperst
Ik speel nu Overwatch op Epic en hij blijft steady lopen op 3440x1440@120fps.
Qua OC, ik heb eerst een baseline Timespy run gedraaid en ik haalde al 52.2% hogere TimeSpy score en zelfs 80.4% hogere Graphics score. Ik haalde als totaalscore 9273. Stuk lager dan die van jou maar ik heb dan ook maar een i7 4790K @ 4.8GHz. Vervolgens met Afterburner een OC van 50 op GPU en 75 op Memory en ik haalde gelijk 9576.
Ik moest ook nog de nieuwe voeding inbouwen want had maar een 550watt erin zitten. Toch lastig al die stroomkabels eruit en weer nieuwe erin en weer enige vorm van cablemanagement toepassen. Vervolgens een paar uurtjes kunnen klooien en tot nu toe zeker te spreken over de upgrade.Mday schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:22:
[...]
benieuwd naar jouw ervaringen. Ik wil upgraden van een GTX 1080; de stap van de 1070 naar de 2080S zal wel heerlijk zijn...
Als dalijk de Comet lake desktop CPU's uitzijn en de flagship daarvan is een killer dan upgrade ik hiernaar toe. Ja, ik weet dat er Ryzen 3xxx CPU's zijn maar ik ben om de een of andere rede merktrouw. Als die flagship Comet lake dalijk niet significant is verbeterd ten opzichte van de i9 9900KS dan toch maar eens een keer de nieuwe AMD's in overweging nemen.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Nadat ik een andere (oude) GPU in mijn moederbord had geprikt, waren er geen issues meer.
Daarna de RTX terug op het mobo, en weer artifacts, etc.Het is dus overduidelijk een issue met de kaart.
Deze kaart had btw Micron-geheugen.
| Specs Aurora24 | My music |
Zojuist een mail ontvangen dat de kaart vervangen wordt en dat er een nieuwe onderweg is. Deze wordt morgen verwacht.RMYuma schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:35:
Zojuist heb ik mijn slechts één maand oude MSI GeFore RTX2080 Ti Duke 11G middels het RMA-proces teruggestuurd naar Megekko.
Benieuwd wat voor geheugen er op de kaart zit.
| Specs Aurora24 | My music |
i7 6700k @4200 mhz
16 gig mem
mobo asus maximus ranger viii
2 keer ssd en 1 hd.
monitor asus rog 27 inch 144 hz.
Als een 1080 draait zal een 2080s dat ook wel doenjohn65 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:03:
Wil mijn 1080 vervangen voor een super 2080,nu heb ik een voeding van 550 watt corsair rm 550x zeer goed getest,is deze voldoende voor mijn systeem?
i7 6700k @4200 mhz
16 gig mem
2 keer ssd en 1 hd.
Ja, mijn complete pc met 2 monitoren aan en een 2070super gebruikt zelden meer dan 400 watt.john65 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:18:
Nja overal staat 650watt maar dat is toch overkill?
Dat is zodat mensen met ePower of gatsubatsu voedingen ook goed zitten.john65 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:18:
Bij de meeste voedingen gaat de fan flink aan bij hoge belasting, curve is vaak op de site van de fabrikant te vinden.john65 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:18:
1080: max 186Wjohn65 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:03:
Wil mijn 1080 vervangen voor een super 2080,nu heb ik een voeding van 550 watt corsair rm 550x zeer goed getest,is deze voldoende voor mijn systeem?
i7 6700k @4200 mhz
16 gig mem
2 keer ssd en 1 hd.
2080s: max 280W
De 2080S verstookt significant meer, maar alsnog zou het technisch moeten lukken. Ik zou in de praktijk op 400W rekenen en dan heb je met 550W best nog wel wat marge.
[ Voor 63% gewijzigd door sdk1985 op 16-11-2019 18:26 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Nee dat is niet het geval bij de meeste fabrikanten. Seasonic is wel een fabrikant welke dat vaak doet, maar de meesten niet. Corsair RM550x doet het ook niet bijvoorbeeld.sdk1985 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:01:
[...]
Bij de meeste voedingen gaat de fan flink aan bij hoge belasting, curve is vaak op de site van de fabrikant te vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 16-11-2019 19:39 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Als je op mij reageert, gebruik dan een bron vermelding. In dit geval had je dan zelf gezien dat je bewering niet klopt; fans-off onder de 40%, daarna 70% fanspeed. Scheelt weer onnodige reacties.-The_Mask- schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:38:
[...]
Nee dat is niet het geval bij de meeste fabrikanten. Seasonic is wel een fabrikant welke dat vaak doet, maar de meesten niet. Corsair RM550x doet het ook niet bijvoorbeeld.

Of je de 11 dB van een RM550X gaat horen is een andere discussie.
[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 17-11-2019 00:37 ]
Ja ik reageer op jouw bericht. Die klopt idd niet, lees nog maar eens wat je zegt.sdk1985 schreef op zondag 17 november 2019 @ 00:33:
[...]
Als je op mij reageert, gebruik dan een bron vermelding. In dit geval had je dan zelf gezien dat je bewering niet klopt; fans-off onder de 40%, daarna 70% fanspeed. Scheelt weer onnodige reacties.
En een bronvermelding kan niet, want het is simpelweg onmogelijk omdat van alle voedingen te doen.sdk1985 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:01:
[...]
Bij de meeste voedingen gaat de fan flink aan bij hoge belasting, curve is vaak op de site van de fabrikant te vinden.
Tevens klopt mijn statement van de RM550x trouwens ook gewoon. Zou zeggen lees een review, maar zelfs in de grafiek waar jezelf mee komt moet dat wel duidelijk zijn. Ook al is die natuurlijk vrij weinig zeggend met decibels zonder duidelijk is hoe er gemeten is. Maar zo'n grafiek is dan ook niet meer dan een marketingsillustratie, niet echt bruikbaar als bron dus.
AMD Nieuwsdiscussie
Nee sorry je hebt geen gelijk. De bron is een screenshot uit de originele handleiding gepubliceerd door corsair, dus afdoen als marketing materiaal is onzinnig en onnodig.-The_Mask- schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:50:
[...]
Ja ik reageer op jouw bericht. Die klopt idd niet, lees nog maar eens wat je zegt.
[...]
En een bronvermelding kan niet, want het is simpelweg onmogelijk omdat van alle voedingen te doen.
Tevens klopt mijn statement van de RM550x trouwens ook gewoon. Zou zeggen lees een review, maar zelfs in de grafiek waar jezelf mee komt moet dat wel duidelijk zijn. Ook al is die natuurlijk vrij weinig zeggend met decibels zonder duidelijk is hoe er gemeten is. Maar zo'n grafiek is dan ook niet meer dan een marketingsillustratie, niet echt bruikbaar als bron dus.
Verder is de figuur niets meer dan Corsair die aangeeft hoe ze hun fan curve afstellen. Corsair geeft hier zelf aan naar 70% te springen bij loads boven de 220W. Deze fan curve bevestigd dus 100% het fenomeen dat ik beschreef; "Bij de meeste voedingen gaat de fan flink aan bij hoge belasting".
En verder, nee ik ga niet op zoek naar reviews om te controleren of je implicatie dat Corsair foute gegevens publiceert klopt. Dan draag je die zelf maar aan, of beter dan stuur je een mailtje naar Corsair met het verzoek juiste gegevens te publiceren in hun handleiding.
Zeker. Veel plezier met je nieuwe GPU straks.john65 schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:57:
voeding is goed genoeg dus scheelt weer 100 euro bedankt
[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 17-11-2019 16:28 ]
Het is marketingsmateriaal. Waarom zou je zo'n feit willen ontkennen?sdk1985 schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:25:
[...]
Nee sorry je hebt geen gelijk. De bron is een screenshot uit de originele handleiding gepubliceerd door corsair, dus afdoen als marketing materiaal is onzinnig en onnodig.
Het is immers ook volledig afhankelijk van de intake temperatuur. Dus je sowieso niet van te voren aangeven wanneer de fan begint met draaien en ook niet op welke snelheid met welke belasting als je niet weet wat de intake temperatuur is. Het is daarom ook niet voor niks dat Corsair zegt dat het puur voor marketing is. Zelfde geld overigens voor de efficiëntie grafiek die je ziet. Omdat het van zoveel dingen afhankelijk is is het niet meer dan een identificatie.
Grappig dat je dat zegt, want het is de bewoording van PSU R&D director van Corsair, Jon Gerow, aka JonnyGURU. Misschien moet je hem dus maar even vertellen dat hij er naast zit en dat jij het beter weet.Verder is de figuur niets meer dan Corsair die aangeeft hoe ze hun fan curve afstellen. Corsair geeft hier zelf aan naar 70% te springen bij loads boven de 220W. Deze fan curve bevestigd dus 100% het fenomeen dat ik beschreef; "Bij de meeste voedingen gaat de fan flink aan bij hoge belasting".
En verder, nee ik ga niet op zoek naar reviews om te controleren of je implicatie dat Corsair foute gegevens publiceert klopt. Dan draag je die zelf maar aan, of beter dan stuur je een mailtje naar Corsair met het verzoek juiste gegevens te publiceren in hun handleiding.
Maar ik vind het raar dat je allemaal feiten gaat ontkennen en zulke rare statements doet, terwijl je met een klein beetje Googlen of kennis over het onderwerp al kunt zien dat je er volledig naast zit.
Als je even een review op zoekt van de Corsair RM550x zie je bijvoorbeeld dat die ten allen tijde stil blijft. Zo komt de fan zelfs bij een hoge intake temperatuur van 44 graden niet boven de 800RPM uit op 100% belasting. Daarmee kun je de fan misschien net horen van een halve meter afstand in een volledig stille kamer. Maar een PC die 550W uit de voeding trekt zal sowieso veel meer geluid maken. Dus nee de fan gaat zeker niet flink aan bij zware belasting, hij blijft juist zeer stil.
ftp://members.cybenetics....orts/d/cybenetics_JoN.pdf
Dit geld overigens voor veel meer vergelijkbare high-end voedingen. Zo zie je dit bij bijvoorbeeld ook bij be quiet! en BitFenix. Er zijn wel uitzonderingen waarbij het zo is als jij omschrijft. Seasonic doet dit bijna altijd en je ziet het ook terug in hun marketing. Ze noemen het Cooling Mode. Maar ja zoals gezegd dat is een uitzondering en geld zeker niet voor alle of de meeste high-end voedingen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik wil niet gelijk het topic kapen of meteen een nieuw topic aanmaken, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de performance is van de RTX kaarten op gebied van Pathtracing in de browser
Zoals in onderstaande link.
https://erichlof.github.i...l_Difficult_Lighting.html
Uiteraard is bovenstaand ook geen benchmark, maar we kunnen wel ruwweg iets zeggen over het aantal samples wat na bijvoorbeeld 30 seconden tevoorschijn is getoverd.
Ter vergelijk, de bloedsnelle (ahem) r290 van aardsrivaal AMD doet op 1920x1200 ongeveer 1200 samples
Volgens mij werkt de pathtracer op het moment alleen in Firefox, in Chrome blijft het beeld zwart.
Zouden jullie een paar resultaten kunnen proberen te neer te zetten?
[ Voor 4% gewijzigd door Maarten_Br op 18-11-2019 14:45 ]
portfolio : www.breeed.com
Het wordt wel randje off-topic op deze manier dus ik zal niet op alle sub-discussies in gaan-The_Mask- schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:27:
[...]
Het is marketingsmateriaal. Waarom zou je zo'n feit willen ontkennen?
Het is immers ook volledig afhankelijk van de intake temperatuur. Dus je sowieso niet van te voren aangeven wanneer de fan begint met draaien en ook niet op welke snelheid met welke belasting als je niet weet wat de intake temperatuur is. Het is daarom ook niet voor niks dat Corsair zegt dat het puur voor marketing is. Zelfde geld overigens voor de efficiëntie grafiek die je ziet. Omdat het van zoveel dingen afhankelijk is is het niet meer dan een identificatie.
[...]
Grappig dat je dat zegt, want het is de bewoording van PSU R&D director van Corsair, Jon Gerow, aka JonnyGURU. Misschien moet je hem dus maar even vertellen dat hij er naast zit en dat jij het beter weet.
Maar ik vind het raar dat je allemaal feiten gaat ontkennen en zulke rare statements doet, terwijl je met een klein beetje Googlen of kennis over het onderwerp al kunt zien dat je er volledig naast zit.
Als je even een review op zoekt van de Corsair RM550x zie je bijvoorbeeld dat die ten allen tijde stil blijft. Zo komt de fan zelfs bij een hoge intake temperatuur van 44 graden niet boven de 800RPM uit op 100% belasting. Daarmee kun je de fan misschien net horen van een halve meter afstand in een volledig stille kamer. Maar een PC die 550W uit de voeding trekt zal sowieso veel meer geluid maken. Dus nee de fan gaat zeker niet flink aan bij zware belasting, hij blijft juist zeer stil.
ftp://members.cybenetics....orts/d/cybenetics_JoN.pdf
Dit geld overigens voor veel meer vergelijkbare high-end voedingen. Zo zie je dit bij bijvoorbeeld ook bij be quiet! en BitFenix. Er zijn wel uitzonderingen waarbij het zo is als jij omschrijft. Seasonic doet dit bijna altijd en je ziet het ook terug in hun marketing. Ze noemen het Cooling Mode. Maar ja zoals gezegd dat is een uitzondering en geld zeker niet voor alle of de meeste high-end voedingen.
In mijn originele post, waarop jij reageerde, geef ik een fenomeen aan (loads vs fan %) op basis waarvan ik adviseer dat john65 de specs van zijn voeding controleert. Nergens zeg ik dat zijn specifieke voeding ongeschikt, nergens beweer ik dat zijn voeding herrie gaat maken. Jij schrijf hier standpunten aan mij toe die ik nooit heb geuit. Sterker nog, wat ik wel aan geef is dat wat mij betreft die 550W prima gaat lukken. Lijkt mij dat wij het op dat punt dus gewoon eens zijn.
Betreft de fan-speeds. Laten we opnieuw niet doen alsof ik heb beweer dat de voeding van john65 te veel herrie zou maken. Ik geef aan dat de meeste voedingen bij hoge loads een hoge fan speed krijgen en dat doen ze ook, inclusief de RM550X. Het bereik van 70% fan speed ligt tussen de 220W en 440W en is daarmee zo breed dat niet meer relevant is of je over 15 of 25 graden kamer temperatuur praat. Dat corsair zo slim is geweest een hele stille fan te plaatsen die ook hoge rpm stil is doet daar niets aan af. Wel prettig voor de consument. Des te meer reden om mijn originele advies op te volgen; kijk het gewoon even na in de specs. John65 had, op basis van de figuur uit de handleiding van zijn eigen voeding (!), prima zelf kunnen concluderen dat hij vermoedelijk dezelfde dB als nu zou ervaren en in het meeste extreme geval daar 2 dB bovenop zou komen. Niks aan de hand dus. Maar alsnog verstandig om het even te controleren en in de basis een taak voor de poster zelf en niet voor 'ons'.
Als we heel eerlijk zijn is het hele voeding verhaal anno 2019 eigenlijk niet zo spannend meer, alhoewel 650W wel mee valt. Voor relatief weinig geld koop je goede voedingen. De relatief hoge minimum vereisten die Nvidia aangeeft zullen nog wel een tijdje vraagtekens opleveren. Wellicht iets voor de topic start
We moeten overigens ook niet gaan doen alsof het een misdaad is als iemand een ruime voeding koopt. De Rmx850 variant is o.a. megekko een aantal keer voor net boven de 90 te koop geweest die daarmee toen iets van 1 euro duurder was dan het 550W model. Volgens mij heb ik ook een keer 1000W gezien voor 115 euro. Zelf heb ik op advies van notabene @-The_Mask- een pricewatch: Cooler Master V Series V550
[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 18-11-2019 15:37 ]
Een GTX 1660 weet ongeveer 1800 samples neer te zetten in 30 sec bij deze resolutie. Toch alweer 50% sneller! Deze is 'gebenched' in Chrome.Maarten_Br schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:44:
... bla
Ter vergelijk, de bloedsnelle (ahem) r290 van aardsrivaal AMD doet op 1920x1200 ongeveer 1200 samples
Volgens mij werkt de pathtracer op het moment alleen in Firefox, in Chrome blijft het beeld zwart.
Vermeldt dan ook direct je resolutie. In een kleiner venster gaat het renderen opeens een stuk vlotter. Op een klein schermpje doet mijn Intel UHD 630 op het werk het sneller dan jouw 1800 samples.Maarten_Br schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:46:
[...]
Een GTX 1660 weet ongeveer 1800 samples neer te zetten in 30 sec bij deze resolutie. Toch alweer 50% sneller! Deze is 'gebenched' in Chrome.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
~2100 als ik mijn browser verklein naar 300x200-ish.Maarten_Br schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:53:
@Blaat Er staat dan ook 'bij deze resolutie', verwijzend naar de 1900x1200 van mijn eerdere post. Maareh, wat doet die titanenchip van een UHD630 dan?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Met memory op 8000 levert dat een 3dmark timespy score van 11890 op.
GPU blijft rond de 70 graden hangen en het geheel op stabiliteit getest met 4 uur AC:Odysee.
Ik ben tevreden
Edit:
Gisteren nog een tijdje Metro: Exodus zitten spelen en ik moet zeggen dat RTX daar wel echt iets toevoegd. De wereld lijkt echt minder plat of gamey met golbal illumination aan.
Met render scaling op 80% van 4K en RTX op high haal ik ook nog 60 fps en daar ben ik tevreden mee.
Mijn overklok blijkt echter met RTX aan niet stabiel. Met 50 Mhz minder op de klok is het weer helemaal stabiel.
[ Voor 34% gewijzigd door rajackar op 25-11-2019 10:42 ]
EDIT: ik heb een 2070 hiervoor gehad zonder ooit problemen te ondervinden. Heb een Z370 pro van MSI en de corsair rm750x.
[ Voor 18% gewijzigd door Burr op 26-11-2019 22:25 ]
2 weken geleden mijn 1080 vervangen voor een 2070 super Gigabyte Windforce deze had last van coil whine(te hard, mijn pc staat in de woonkamer en mijn vrouw klaagde erover) en dus retour gestuurd.
Daarna een 2070 super van MSI besteld met zelfde probleem. Nu heb ik een 2080super van KFA2 gekocht met Black friday sales en heb ik er weer last van.
Waar zou dit door komen? Is het een algemaan bekend probleem met de rtx serie?
Alles draait hier stock speed, behalve een custom fan curve.
Power suplly is een corsair 1000w silent 80bronze van a 3 jaar oud. 8700k, 3600mgz 16gb ram corsair... Nieuw moederbord gigabyte aorus ultra wifi.... Tja wat kan ik er nog meer over vertellen.
Tja, een algemeen bekend "probleem" bij alle videokaarten van de afgelopen... pak 'm beet.. 15 jaar.RaymondG schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:56:
Goedenavond.
2 weken geleden mijn 1080 vervangen voor een 2070 super Gigabyte Windforce deze had last van coil whine(te hard, mijn pc staat in de woonkamer en mijn vrouw klaagde erover) en dus retour gestuurd.
Daarna een 2070 super van MSI besteld met zelfde probleem. Nu heb ik een 2080super van KFA2 gekocht met Black friday sales en heb ik er weer last van.
Waar zou dit door komen? Is het een algemaan bekend probleem met de rtx serie?
Alles draait hier stock speed, behalve een custom fan curve.
Power suplly is een corsair 1000w silent 80bronze van a 3 jaar oud. 8700k, 3600mgz 16gb ram corsair... Nieuw moederbord gigabyte aorus ultra wifi.... Tja wat kan ik er nog meer over vertellen.
@RaymondG is het altijd, of alleen onder zware last? Enige optie is nog dat je voeding de boosdoener kan zijn, maar dan verwacht ik dat je oude 1080 er ook last van zou hebben gehad.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Goedemorgen,Sissors schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:44:
Tegelijk heeft hij wel erg veel pech als dat bij 3 kaarten op een rij zo erg is. (En voordat de statements weer komen dat elke kaart coilwhine heeft, we hebben het hier uiteraard over zoveel coilwhine dat je het op een paar meter afstand hoort).
@RaymondG is het altijd, of alleen onder zware last? Enige optie is nog dat je voeding de boosdoener kan zijn, maar dan verwacht ik dat je oude 1080 er ook last van zou hebben gehad.
De coil whine is hoorbaar vanaf het moment dat ik een game start en het beeld op mijn scherm verschijnt.
En ja is echt een hele snelle ratel die er dan hoorbaar is. Ik kende coil whine al wel van een vorige kaart. Maar die gaf een veel hogere pitch geluid af. Een beetje coil whine verdwijnt normaal wel in het geluid van mijn systeem. (5 x 120 mm noctua dan draaien
En dan nu de videokaart er nog bij.)
Zal morgen eens een nieuwe PSU kopen en zien of het blijft.
Goed om te weten dat iedereen er wel wat "last" van kan hebben. Maar dat het iig niet zo duidelijk moet zijn dat het zo irritant is.
ik zou lekker voor een msi trio gaan idd...OMD schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:51:
Ik heb weet ik hoeveel kaarten versleten maar nog nooit merkbare coil whine gehad. Zelfs mijn huidige, bij veel mensen geteisterde, 2080 trio x heeft nergens last van. Zo gebruikelijk is het nu dus ook weer niet.
hier ook 2 verschillende van gehad en nooit een coil whine.
ook nog een 2070 super trio voor een vriend geinstalleerd en ook geen last van coil whine
@RaymondG ik heb dit probleem ook wel eens gehad met een 1080 van EVGA.
zodra je het spel opstart .. of in het menu zit.. dan heb je er al last van.
persoonlijk zou ik voor een msi trio gaan
[ Voor 16% gewijzigd door Aggressor op 08-12-2019 11:38 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Een RTX 2080 Super op 2560x1440 in Chrome haalt bij mij net geen 2000 samples in 30 sec.Maarten_Br schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:44:
Heren,
Ik wil niet gelijk het topic kapen of meteen een nieuw topic aanmaken, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de performance is van de RTX kaarten op gebied van Pathtracing in de browser
Zoals in onderstaande link.
https://erichlof.github.i...l_Difficult_Lighting.html
Uiteraard is bovenstaand ook geen benchmark, maar we kunnen wel ruwweg iets zeggen over het aantal samples wat na bijvoorbeeld 30 seconden tevoorschijn is getoverd.
Corsair 850rw 80gold
Helaas, nog steeds de coil whine. Kaart gaat retour.
Tijd terug las ik een topic op het T.net waarin iemand vermeld had dat je een 2x 8 pin GPU beter op 2 kabels kon aansluiten vanuit je voeding in plaats van 1, nou vroeg ik diegene toen (topic was niet van mij) hoezo en zou dat ook voor een RTX 2070 Super gelden, helaas geen antwoord daarop gekregen.
Hoe zit dat eigenlijk met een RTX 2070 Super? Ik heb een Asus model met 2x 8 pin, en momenteel is alles op 1 kabel aangesloten en Google maakt mij persoonlijk niet wijzer, zo ook niet de JayzTwoCents video die iemand nog elders had vermeld (in feite zegt zijn video dat zonder OC de meeste kaarten prima op 1 kabel kunnen)
Alles werkt naar behoren bij mij, maar toch vroeg ik mij dit af aangezien iedereen iets anders roept.
[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 12-12-2019 01:22 ]
De standaard TDP van een RTX2070 super is 215watt. Gezien meerdere testen zoals bijvoorbeeld:Mizgala28 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 01:21:
Eigenlijk een hele domme vraag dat niet echt een eigen topic waard is.
Tijd terug las ik een topic op het T.net waarin iemand vermeld had dat je een 2x 8 pin GPU beter op 2 kabels kon aansluiten vanuit je voeding in plaats van 1, nou vroeg ik diegene toen (topic was niet van mij) hoezo en zou dat ook voor een RTX 2070 Super gelden, helaas geen antwoord daarop gekregen.
Hoe zit dat eigenlijk met een RTX 2070 Super? Ik heb een Asus model met 2x 8 pin, en momenteel is alles op 1 kabel aangesloten en Google maakt mij persoonlijk niet wijzer, zo ook niet de JayzTwoCents video die iemand nog elders had vermeld (in feite zegt zijn video dat zonder OC de meeste kaarten prima op 1 kabel kunnen)
Alles werkt naar behoren bij mij, maar toch vroeg ik mij dit af aangezien iedereen iets anders roept.
https://www.tomshardware....tx-2070-super,6207-6.html
Trekt de kaart dat dus ook wel.
Je PCIe slot levert maximaal 75watt. 1x 8-pin connector levert 150watt. Dat is dus samen 225. Eigenlijk is dat te weinig omdat je weinig headroom hebt. Daarvoor hebben de standaard RTX2070 super 1x8-pin en 1x 6-pin aansluiting. 6-pin levert 75watt.
Het zou dus in theorie wel kunnen maar ik denk niet dat het erg goed is.
Somebody correct me if i'm wrong
Als dit klopt dan vraag ik mij überhaupt af wat het nut is van 2x 6+2 (2x 8pin) op één kabel is, zo heb ik dat nu aangesloten.OMD schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:42:
[...]
De standaard TDP van een RTX2070 super is 215watt. Gezien meerdere testen zoals bijvoorbeeld:
https://www.tomshardware....tx-2070-super,6207-6.html
Trekt de kaart dat dus ook wel.
Je PCIe slot levert maximaal 75watt. 1x 8-pin connector levert 150watt. Dat is dus samen 225. Eigenlijk is dat te weinig omdat je weinig headroom hebt. Daarvoor hebben de standaard RTX2070 super 1x8-pin en 1x 6-pin aansluiting. 6-pin levert 75watt.
Het zou dus in theorie wel kunnen maar ik denk niet dat het erg goed is.
Somebody correct me if i'm wrong
Dat wordt dus die ene connector vastmaken zodat het niet in de weg staat en dan maar de kast in duiken om 2de kabel los erbij aan te sluiten.
Dat nut is niet zo groot. Een voeding heeft intern een aantal "rails" die stroom leveren op bepaalde voltages. Het idee is dat je de load verdeeld over meerdere rails met meerdere kabels.Mizgala28 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:31:
[...]
Als dit klopt dan vraag ik mij überhaupt af wat het nut is van 2x 6+2 (2x 8pin) op één kabel is, zo heb ik dat nu aangesloten.
Dat wordt dus die ene connector vastmaken zodat het niet in de weg staat en dan maar de kast in duiken om 2de kabel los erbij aan te sluiten.
Als je rond de 225 watt blijft is dat op een kwaliteitsvoeding niet zo'n probleem. Slechtere voedingen kunnen dan gaan haperen, met raar gedrag van je videokaart als gevolg
pricewatch NL- 565 euro pricewatch: Asus GeForce RTX 2070 Super 8GB Dual Evo OC
Goeie deal toch?
Maar ik twijfel nog steeds. Wie overtuigt me. Is hier net over de grens.
https://www.mediamarkt.de...v0dk0-m0na00-2571776.html
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Als je die SSD kan gebruiken en modern Warfare gaat spelen is het een meer dan prima deal. Zonder zelfs ook al.psy schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:27:
Een asus 2070 super voor 529 incl de nieuwe Call of Duty én een gratis Sandisk 512 GB.
Goeie deal toch?
Bij alternate een 2070s gaming x voor 545 als je gebruik maakt van de msi kortingscode ☺️psy schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:27:
Een asus 2070 super voor 529 incl de nieuwe Call of Duty én een gratis Sandisk 512 GB.
Goeie deal toch?
Ja, + min. 85,- voor een Sandisk 512GB + Modern Warfare is dus gewoon een goede deal (de 10% korting op álle MSI producten met de kortingscode op Alternate natuurlijk ook).Smeldor schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:47:
[...]
Bij alternate een 2070s gaming x voor 545 als je gebruik maakt van de msi kortingscode ☺️
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Vraag me wel af hoe ze dit doen. Maarja soms moet je zo'n deal gewoon pakken zonder er te veel bij na te denken. Ik wilde eigenlijk een 2060 super voor 399 euro zonder goodies maar dit is nog beter.
Volgens hardwareschotte.de is de 529 euro ook al heel scherp. En dan reken ik de SSD niet eens mee.

Mooie stille kaart. Alleen die RGB verlichting hoeft voor mij niet.
Vooralsnog draait ie op een behoorlijk oud Z77A-GD65 moederbord met een i7-2600, maar dat gaat uitstekend. Komende tijd dat platform ook eens gaan updaten als ik iets leuks tegenkom.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik heb nu ruim een maand een Gigabyte RTX 2060: pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G
Helaas heb ik een probleempje waarvan ik niet weet of het garantiewaardig is. Tijdens het gamen worden de fans na een tijdje irritant hoorbaar. Logisch, want temperatuur. Maar, het is duidelijk een soort ''whirring'' achtig geluid, alsof ze tegen iets aanlopen. Heb de kaart al nagekeken, fans losgehaald, opnieuw vastgeschroefd. Lijkt niet te helpen. Het is geen coil whine, want als ik m'n kast kantel of op z'n zij leg dan verdwijnt het geluid. Lijkt dus een beetje een matige fan bearing (volgens google in ieder geval..).
Zou dit onder de garantie vallen of moet ik ermee leren leven? Zou het het liefste zelf oplossen natuurlijk, geen zin om m'n kaart kwijt te zijn

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
Ik heb deze ook bij de Duitse MM opgepikt, mooie deal.psy schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:44:
Ik heb hem zaterdag dan ook gehaald.
[Afbeelding]
Vraag me wel af hoe ze dit doen. Maarja soms moet je zo'n deal gewoon pakken zonder er te veel bij na te denken. Ik wilde eigenlijk een 2060 super voor 399 euro zonder goodies maar dit is nog beter.
Volgens hardwareschotte.de is de 529 euro ook al heel scherp. En dan reken ik de SSD niet eens mee.
....
Mooie update tov mijn GTX980 en loopt super icm RDR2.
Hoe heb jij de COD code ontvangen? @psy Mijn Duitse MM weet niet wat ze moeten doen en verwijzen mij naar een oude actie van meer dan een jaar geleden..
[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 17-12-2019 22:06 ]
@Hoyden Ja, had hetzelfde probleem, ik heb maar het duitse adres van mijn schoonzus opgegeven. Terwijl op de factuur mijn nederlandse adres gaat. Nouja, als het niet werkt is het nog steeds een goeie deal moeten we maar denken
Je hebt een (duur) luxe product waar je niet tevreden over bent. Die mag je omruilen. Kijk voor jezelf of je 'm omruilt voor een vergelijkbaar exemplaar of ga voor een concurrent van een ander merk.London schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:00:
Mooie kaart psy.
Ik heb nu ruim een maand een Gigabyte RTX 2060: pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G
Helaas heb ik een probleempje waarvan ik niet weet of het garantiewaardig is. Tijdens het gamen worden de fans na een tijdje irritant hoorbaar. Logisch, want temperatuur. Maar, het is duidelijk een soort ''whirring'' achtig geluid, alsof ze tegen iets aanlopen. Heb de kaart al nagekeken, fans losgehaald, opnieuw vastgeschroefd. Lijkt niet te helpen. Het is geen coil whine, want als ik m'n kast kantel of op z'n zij leg dan verdwijnt het geluid. Lijkt dus een beetje een matige fan bearing (volgens google in ieder geval..).
Zou dit onder de garantie vallen of moet ik ermee leren leven? Zou het het liefste zelf oplossen natuurlijk, geen zin om m'n kaart kwijt te zijn
Nouja, omruilen zit er niet in na een maand helaas. Megekko wil hem wel opsturen naar Gigabyte voor reparatie.MetalSonic schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:11:
[...]
Je hebt een (duur) luxe product waar je niet tevreden over bent. Die mag je omruilen. Kijk voor jezelf of je 'm omruilt voor een vergelijkbaar exemplaar of ga voor een concurrent van een ander merk.
Ik bestel vanavond wel een nieuwe kaart en dan verkoop ik wel de kaart die ik terug krijg van Megekko. Als die hopelijk gefixed is dan

[ Voor 9% gewijzigd door London op 18-12-2019 20:18 ]
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
Ik heb een soortgelijk iets met een 2080 trio kaart. Door mijn fan profielen aan te passen heb ik betere airflow in mijn case gekregen en is het 'probleem' een stuk minder geworden. Misschien kan je dat proberen?London schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:18:
[...]
Nouja, omruilen zit er niet in na een maand helaas. Megekko wil hem wel opsturen naar Gigabyte voor reparatie.
Ik bestel vanavond wel een nieuwe kaart en dan verkoop ik wel de kaart die ik terug krijg van Megekko. Als die hopelijk gefixed is danBen nogal afhankelijk van m'n pc en aangezien m'n mobo geen onboard gpu heeft moet ik echt een vervangende gpu hebben.
Om hier nog op terug te komen, ze hebben de code nadat de actie afliep gewoon gemaild. Hoe ging het bij jou?Hoyden schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:04:
[...]
Ik heb deze ook bij de Duitse MM opgepikt, mooie deal.
Mooie update tov mijn GTX980 en loopt super icm RDR2.
Hoe heb jij de COD code ontvangen? @psy Mijn Duitse MM weet niet wat ze moeten doen en verwijzen mij naar een oude actie van meer dan een jaar geleden..
Nee, je moet bij Asus registreren. Wel even Duits adres opgeven 😁psy schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:56:
[...]
Om hier nog op terug te komen, ze hebben de code nadat de actie afliep gewoon gemaild. Hoe ging het bij jou?
https://promotion.asus.com/de/media_saturn
Ik ontving de code daarna via Asus. Die geef je in binnen je Nvidia Experience applicatie.
[ Voor 12% gewijzigd door Hoyden op 30-12-2019 13:09 ]
Er staan modellen op die voor € 600 te koop zijn! Wees er snel bij.
Edit: Nevermind, ik zie nu pas dat het allemaal dezelfde verkoper is. Probably too good to be true.
[ Voor 24% gewijzigd door Yonix op 13-01-2020 22:47 ]
Trap er idd niet in. Las wel eens dat mensen 1060 o.i.d. geleverd kregen..Yonix schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:02:
Amazon.co.uk is de prijzen van enkele 2080Ti's flink aan het droppen: https://www.amazon.co.uk/2080ti/s?k=2080ti
Er staan modellen op die voor € 600 te koop zijn! Wees er snel bij.
Edit: Nevermind, ik zie nu pas dat het allemaal dezelfde verkoper is. Probably too good to be true.
Niet op voorraad.
Je zou zeggen dat Amazon dat checkt ...edward2 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:45:
[...]
Trap er idd niet in. Las wel eens dat mensen 1060 o.i.d. geleverd kregen..

Ik heb gelukkig al een 2080Ti, so I am good.
Verder, de 2070S Strix OC heeft een boostclock van 1935Mhz. Ik zou wel eens willen weten hoe dicht zijn prestaties bij de 2080S Strix liggen. Dus feitelijk hogere boostclock vs cudacores.
[ Voor 30% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-01-2020 18:15 ]
Mijn 2070S Founders doet zonder problemen of veel lawaai +100 op core en +500 op geheugen. (kan waarschijnlijk veel hoger maar geen zin gehad om te testen
De 2080S is IMO zijn prijs nooit waard, zie je over het algemeen ook terug in de meeste reviews: niet erg interessant vs de 2080 non-S en 2070S.
[ Voor 27% gewijzigd door unfor op 16-01-2020 18:34 ]
Wat betreft 2080 Super, klopt, slechte prijs/prestatie, maar ik hoef niet zo op het budget te letten. Tis dat de TI echt boven mijn budget zit, anders...
Als ik 100 euro meer moet neer leggen voor een Strix of Gaming trio dan voor bijvoorbeeld onderstaande models dan is die keuze snel gemaakt.
Ja, ze zullen iets stiller zijn ivm hogere koelcapaciteit maar is het echt 100 euro waard?
pricewatch: KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-Click OC) Retail
De founders is momenteel ook weer beschikbaar zie ik: https://www.nvidia.com/nl...ics-cards/rtx-2070-super/
[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 16-01-2020 18:50 ]
hmm als je bijvoorbeeld de EVGA 2070S FTW3 ultra pakt, €100,- meer dan de 2070S FE, betere thermals, beduidend stiller, zeker met stop-fan, en tevens grotere OC overhead doordat powerlimits veel ruimer staan. Dat vind ik voor €100,- meer prima features.unfor schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:47:
Binning is m.i. een fabeltje, en ook al zou het zo zijn dan haal je er misschien een paar MHz meer uit. Hoe veel frames geeft die paar MHz je?
Als ik 100 euro meer moet neer leggen voor een Strix of Gaming trio dan voor bijvoorbeeld onderstaande models dan is die keuze snel gemaakt.
Ja, ze zullen iets stiller zijn ivm hogere koelcapaciteit maar is het echt 100 euro waard?
pricewatch: KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-Click OC) Retail
De founders is momenteel ook weer beschikbaar zie ik: https://www.nvidia.com/nl...ics-cards/rtx-2070-super/
Anoniem: 878397
ik heb ook een gigabyte kaart een 1060 versie windforce en het lijkt mij een cheapy issue van gigabyte. kwestie van keuze op de fan en hoe deze toe te passen. asus en msi hebben de meeste stille kaarten meen ik als je op vs websites kijkt waar zij kaarten testen dan zie je gigabyte overal het meeste geluid maken zelfs bij hardwareinfoLondon schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:00:
Mooie kaart psy.
MAAR BIJ TWIJFEL KAN JE ALTIJD INFORMEREN, dat ik zeg hoe ik er over denk betekent niet dat ik gelijk heb
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 878397 op 17-01-2020 10:44 . Reden: gezien de "sfeer" en burn factor op de site corrigeer ik mezelf voor er weer een vinger regen plaats vind ]
Echt fluisterstil, en koelt harstikke goed.
[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 17-01-2020 10:52 ]
Nu wil ik graag een nieuwe Videokaart hebben , maar ik twijfel tussen een 1660 Super of gelijk gaan voor een RTX 2060
maar die is wel een 150 euro duurder en daarbij heb ik ook maar 450 watt voeding , heb gekeken maar hij kunt ze alle twee aan .. dus die hoeft ik niet up te graden
maar wat kan ik het beste doen
de games die ik speel zijn veel al race en flightsims en wat RPG
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Als het een kwaliteitsvoeding is die niet al te oud is, is dat ruim voldoende. Ik heb bij mijn 2070 super een BeQuiet Pure Power 11 van "slechts" 400 watt in gebruik, in combinatie met een oudere i7-2600 trekt die maximaal 280 watt zonder enig probleem.ravw schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:05:
Ik heb even een vraag ik heb nu een GTX 970 met een I5 6400 ( 8 gig ram )
Nu wil ik graag een nieuwe Videokaart hebben , maar ik twijfel tussen een 1660 Super of gelijk gaan voor een RTX 2060
maar die is wel een 150 euro duurder en daarbij heb ik ook maar 450 watt voeding , heb gekeken maar hij kunt ze alle twee aan .. dus die hoeft ik niet up te graden
maar wat kan ik het beste doen
de games die ik speel zijn veel al race en flightsims en wat RPG
ja da had ik al begrepen , want mijn GTX 970 is een 180 watt vreter , terwijl de 1660 super en de 2060 daar onder zitten van verbruikpsy schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:18:
[...]
Als het een kwaliteitsvoeding is die niet al te oud is, is dat ruim voldoende. Ik heb bij mijn 2070 super een BeQuiet Pure Power 11 van "slechts" 400 watt in gebruik, in combinatie met een oudere i7-2600 trekt die maximaal 280 watt zonder enig probleem.
Mijn proc trekt maar 65 watt
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Waarom zou je nog HDMI gebruiken? Of sluit je hem aan op een tv?Benga schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:31:
Nog steeds zeer blij met mijn MSI Ventus 2060. Alleen mag Nvidia eens adaptive sync over HDMI gaan inbouwen!
Klopt net een 120hz tv met vrr / freesync gekocht. Forza knallen vanop de bank blijft toch episch 😉418O2 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:30:
[...]
Waarom zou je nog HDMI gebruiken? Of sluit je hem aan op een tv?
Heb je de ventus of de ventus XS? Ik wil graag de 2060 halen maar twijfel tussen de rtx van gigabyte gaming oc pro of de MSI ventus XS.Benga schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:31:
Nog steeds zeer blij met mijn MSI Ventus 2060. Alleen mag Nvidia eens adaptive sync over HDMI gaan inbouwen!
Lees heel goede verhalen uit reviews over de gigabyte maar vind nagenoeg niets over de XS kaart, enkel de non-xs. Daarnaast ook wat verhalen over defecte fans bij gigabyte kaarten. MSI is mij dan een hoger aangeschreven merk en koop ik liever, mits de fans t goed doen (geluid en temps)
Do more
Ik heb de non-XS. Indertijd was de XS duurder en die had een kleiner pcb maar wel meer koper in de koeling. De XS was ook lager geclocked, mijn non-XS ging zo uit de doos naar 2000mhz boost... en geluid en temp (max 74c hier) zijn top. Edit: geen coilwine.RetroHead schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:50:
[...]
Heb je de ventus of de ventus XS? Ik wil graag de 2060 halen maar twijfel tussen de rtx van gigabyte gaming oc pro of de MSI ventus XS.
Lees heel goede verhalen uit reviews over de gigabyte maar vind nagenoeg niets over de XS kaart, enkel de non-xs. Daarnaast ook wat verhalen over defecte fans bij gigabyte kaarten. MSI is mij dan een hoger aangeschreven merk en koop ik liever, mits de fans t goed doen (geluid en temps)