xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nadeel van de FE is vooral dat het ding geen idle stand heeft voor de ventilatoren. Maar waarschijnlijk in de toekomst wel bios te flashen (met verlies van garantie) naar een bios waarmee het wel mogelijk gaat zijn de fanspeed aan te passen.
Ik hou niet zo van lawaaiige videokaarten wanneer mijn computer niets geks doet. Dus dat lijkt mij wel een groot nadeel. Maar ik ben net door de wachtlijst van de index valve, heen, dus het wordt tijd voor een nieuwe videokaart.
Mja ik vraag me af in hoeverre je dat hoort. De Gigabyte zou ook sneller moeten zijn maar de garantie is dan weer wat minder heb ik begrepen. Alles boven de 550 vind ik eigenlijk te duur. Kijk ook met een scheef oog naar AMD maar daar vrees ik voor slechte VR performance.sugarlevi01 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:27:
Ik zit inderdaad ook te twijfelen. Gisteren stond van gigabyte de super gaming variant nog voor 560 op amazon.de tegen de tijd dat ik besloot deze te bestellen. Was de prijs alweer een stukje hoger.
Nadeel van de FE is vooral dat het ding geen idle stand heeft voor de ventilatoren. Maar waarschijnlijk in de toekomst wel bios te flashen (met verlies van garantie) naar een bios waarmee het wel mogelijk gaat zijn de fanspeed aan te passen.
Ik hou niet zo van lawaaiige videokaarten wanneer mijn computer niets geks doet. Dus dat lijkt mij wel een groot nadeel. Maar ik ben net door de wachtlijst van de index valve, heen, dus het wordt tijd voor een nieuwe videokaart.
Op de subreddit van AMD zag ik wat ervaringen voorbij komen. VR performance schijnt an sich prima te zijn in de praktijk. Ondanks dat NVIDIA op veel benchmarks beter scoort.Phusebox schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:32:
[...]
Mja ik vraag me af in hoeverre je dat hoort. De Gigabyte zou ook sneller moeten zijn maar de garantie is dan weer wat minder heb ik begrepen. Alles boven de 550 vind ik eigenlijk te duur. Kijk ook met een scheef oog naar AMD maar daar vrees ik voor slechte VR performance.
Maar de 5700 (XT) is ook bar slecht verkrijgbaar nog. We zitten inderdaad een beetje in de tang met in deze tijd een nieuwe videokaart willen.
Wat ik jammer vind is dat de oudere modellen ook nog vrij duur zijn.
Mjah, wat is prima performance? Als hij 25% minder presteert als een 2070S, dan zal hij nog steeds prima performance hebben voor een hoop mensen tov wat ze daarvoor hadden. Maar het is wel iets om rekening mee te houden.sugarlevi01 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:43:
[...]
Op de subreddit van AMD zag ik wat ervaringen voorbij komen. VR performance schijnt an sich prima te zijn in de praktijk. Ondanks dat NVIDIA op veel benchmarks beter scoort.
Maar de 5700 (XT) is ook bar slecht verkrijgbaar nog. We zitten inderdaad een beetje in de tang met in deze tijd een nieuwe videokaart willen.
Wat ik jammer vind is dat de oudere modellen ook nog vrij duur zijn.
Maar goed, gezien die inderdaad nog bar slecht verkrijgbaar is, en deze week er VR benchmarks zouden moeten komen (hopelijk), zou ik toch lekker daar nog op wachten.
(Of het een slimme keus was laat ik even in het midden
Gisteren binnen gehad en na enige onenigheid met inbouwen (had al een NZXT X62 in de Define R6 zitten voor de CPU) gister avond en net eindelijk eens kunnen uitproberen.
Eerste indruk is :
- Bloed snel ( blijft tussen de 1980 en 2050Mhz hangen belast)
- Koel ( GPU belast tussen de 50 en 60 graden)
- Stil
ALLEEN waar ik wel, eerlijk gezegd behoorlijk van schrok, is de warmte die de kaart er uit gooit.
Dit is niet na een lange tijd maar binnen een paar minuten van volledig belast draaien.
De warmte die hij afgeeft via de radiator, laat ik het zo zeggen : tijdens de winter hoe ik geen verwarming meer aan te zetten

(miniatuur Chernobyl comes to mind
Zijn er misschien meer RTX 2080 Ti iChill gebruikers die dit hebben

[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 23-08-2019 16:15 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Die wat hebben? Dat hij de kamer warm stookt?dierkx36 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:12:
De warmte die hij afgeeft via de radiator, laat ik het zo zeggen : tijdens de winter hoe ik geen verwarming meer aan te zetten![]()
(miniatuur Chernobyl comes to mind)
Zijn er misschien meer RTX 2080 Ti iChill gebruikers die dit hebben
[Afbeelding]
Nou, ik heb mijn shunts gemod en nu trekt hij dik over de 500W... dat is pas warm!
Gelukkig wel dual 360 rads in een custom loop...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Okay, ik vind dit wel voldoende dank jeTijgert schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:01:
[...]
Die wat hebben? Dat hij de kamer warm stookt?
Nou, ik heb mijn shunts gemod en nu trekt hij dik over de 500W... dat is pas warm!
Gelukkig wel dual 360 rads in een custom loop...
Ze hadden er beter meteen 360mm radiator aan gehangen.
Als ik het vergelijk met de NZXT voor de CPU is of de CPU overgecompenseerd of de GPU heeft een minder waardigheid complex
Ik gebruik nou MSI Afterburner om de waardes van de Inno3D RTX 2080 Ti iChill te be kijken, en om een aparte fan profiel te maken ( sorry, ik knijp hem als je een videokaart richting vol gas gaat en de fan amper wat doet)
1) Om een 1 of andere reden moet ik iedere keer bij het opnieuw opstarten van de desktop in Afterburner opnieuw aan geven dat hij de het zelf gemaakte fan profiel moet gebruiken.
User define fan profiel staat aan, startup onder Afterburner staat aan, en toch vertikt hij het om op te starten met het aparte fan profiel.
(Ik doe wat verkeerd : ik weet alleen niet wat)
2) Inno3D heeft van zijn eigen ook "tuning" software : TuneIT OC Utility.
Nu heb ik hier alleen vluchtig even naar gekeken, maar kon niet vinden hoe je een apart fan profiel kan aan maken en toen over gestapt op Afterburner.
KAN je in TuneIT OC Utility een apart fan profiel aanmaken en zo ja : HOE
3)Is er een manier om de snelheid van de koelpomp op de iChill te zien en de koel water temperatuur
(De water cooling set op de iChill is gemaakt door Arctic, heb bij hun op de site ook al lopen zoeken maar kan daar niks vinden)
1) Heb je wel "Apply overclocking at system startup" ingeschakelt? https://imgur.com/a/dqLB39v < screenshotje van verschillende uiterlijk, weet niet welke jij gebruikt.dierkx36 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:09:
Excuses voor de dubbel post, heb even een paar vragen waar waarschijnlijk hier iemand wel het antwoord op weet :
Ik gebruik nou MSI Afterburner om de waardes van de Inno3D RTX 2080 Ti iChill te be kijken, en om een aparte fan profiel te maken ( sorry, ik knijp hem als je een videokaart richting vol gas gaat en de fan amper wat doet)
1) Om een 1 of andere reden moet ik iedere keer bij het opnieuw opstarten van de desktop in Afterburner opnieuw aan geven dat hij de het zelf gemaakte fan profiel moet gebruiken.
User define fan profiel staat aan, startup onder Afterburner staat aan, en toch vertikt hij het om op te starten met het aparte fan profiel.
(Ik doe wat verkeerd : ik weet alleen niet wat)
2) Inno3D heeft van zijn eigen ook "tuning" software : TuneIT OC Utility.
Nu heb ik hier alleen vluchtig even naar gekeken, maar kon niet vinden hoe je een apart fan profiel kan aan maken en toen over gestapt op Afterburner.
KAN je in TuneIT OC Utility een apart fan profiel aanmaken en zo ja : HOE
3)Is er een manier om de snelheid van de koelpomp op de iChill te zien en de koel water temperatuur
(De water cooling set op de iChill is gemaakt door Arctic, heb bij hun op de site ook al lopen zoeken maar kan daar niks vinden)
2) Volgens de guide kan dat via "Advanced Mode". http://www.inno3d.com/upl...tility%20user%20guide.pdf
3) Dit kan wellicht met HWINFO. I.i.g. met waterkoelers voor je CPU's kan dat.
1)Jep ,die staat aanMikeRoG schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:56:
[...]
1) Heb je wel "Apply overclocking at system startup" ingeschakelt? https://imgur.com/a/dqLB39v < screenshotje van verschillende uiterlijk, weet niet welke jij gebruikt.
2) Volgens de guide kan dat via "Advanced Mode". http://www.inno3d.com/upl...tility%20user%20guide.pdf
3) Dit kan wellicht met HWINFO. I.i.g. met waterkoelers voor je CPU's kan dat.

2) Thanx, die had ik dus niet gevonden
3) HWInfo, ik ga het proberen weer bedankt
Hm, oké. Dat is inderdaad vreemd.dierkx36 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:19:
[...]
1)Jep ,die staat aanvandaar dat het zo vreemd is dat hij het fan profiel bij opstarten niet automatisch pakt.
2) Thanx, die had ik dus niet gevonden
3) HWInfo, ik ga het proberen weer bedankt
Als je Afterburner afsluit (volledig) nadat je fan profiel toegepast hebt, en je start vervolgens hem op (niet je pc rebooten) wordt je fan profiel dan wel toegepast? Als hij in dit geval wel toepast dan kan het zijn dat er een conflict is tijdens het opstarten. Je kan een delay instellen via MSIAfterburner.cfg, dit bestand vind je in: C:\Program Files (x86)\MSI Afterburner. Startup Delay heet het, is in milliseconden.
Net Afterburner verwijderd en opnieuw geïnstalleerd : nou pakt hij bij het opstarten wel de aangepaste fan curve.MikeRoG schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:47:
[...]
Hm, oké. Dat is inderdaad vreemd.
Als je Afterburner afsluit (volledig) nadat je fan profiel toegepast hebt, en je start vervolgens hem op (niet je pc rebooten) wordt je fan profiel dan wel toegepast? Als hij in dit geval wel toepast dan kan het zijn dat er een conflict is tijdens het opstarten. Je kan een delay instellen via MSIAfterburner.cfg, dit bestand vind je in: C:\Program Files (x86)\MSI Afterburner. Startup Delay heet het, is in milliseconden.
...weird, maar het werkt nou
Top dat ie nu wel doet. Ik ga gauw hier weg met m'n 1080 Tidierkx36 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:04:
[...]
Net Afterburner verwijderd en opnieuw geïnstalleerd : nou pakt hij bij het opstarten wel de aangepaste fan curve.
...weird, maar het werkt nou
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38
Standaard NVidias en Realtek drivers verwijderen met de laatste DDU, optie Windows automatisch driver laten downloaden uit.Cidious schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 03:13:
Heb je wel clean install gedaan? Of beter nog DDU gebruikt? Drivers draaien hier super smooth met 2070 SUPER. Meer performance en stabiel zo ver. Niet gewoon drivers over elkaar gooien zonder clean install aan te vinken op z'n minst.
En voor de zekerheid er nog eens met CCleaner overheen voordat ik de driver installeer.
Conclusie:
Soms werkt het foutloos en soms niet. Een complete uninstallatie en verse nieuwe installatie zorgt ervoor dat daar hopelijk het probleem niet ligt. En nVidia heeft zelf een optie die clean install heet in de setup. Met zo'n grote driver update als deze zou ik die op zijn minst toch even aantikken... common sense.. niet iedereen bezit dat ook haha.
Drivers zijn niet slecht, je hebt gewoon af en toe domme pech dat iets niet werkt met een driver update.Sissors schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:32:
Als niet Nvidia gebruiker: Zijn Nvidia drivers echt zo slecht dan? Als er iets mis gaat is een clean install natuurlijk logisch, maar ik mag toch hopen dat normaal gesproken gewoon vier keer op volgende drukken en met standaard instellingen een update installeren gewoon werkt?
Heb hier bij de laatste paar keer drivers update niet eens de moeite genomen om DDU of iets dergelijks te gebruiken. Gewoon nieuwe driver installeren, niet eens clean install (dus behoud van settings), en werkt prima.
Zijn hier meer gebruikers met deze opstelling? Of kunnen anderen mij voorzien van advies?
Vraag jezelf af of je deze wel echt nodig hebt.. Advertentie sites staan er vol mee van mensen die toch een maatje kleiner willen. Begin volgend jaar staan weer nieuwe kaarten in de planning.DriesNL schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:14:
Ik ben me aan het orienteren op een RTX 2080 Ti GPU, maar vroeg me af of mijn huidige CPU (een i7 6700K @ 4ghz) nog wel krachtig genoeg is om de 2080 Ti optimaal te kunnen benutten op een 4K resolutie. Ik speel geen MMO’s btw.
Zijn hier meer gebruikers met deze opstelling? Of kunnen anderen mij voorzien van advies?
De huidige kaarten zie ik meer als een tussenstop. Persoonlijk zou ik wacht met een dure aankoop als er echt verschil is en waarde heeft. Overigens zijn de huidige generatie kaarten overpriced.. het is maar wat je ervoor over hebt.
Ik speel 1440P/4K en kom heel goed weg met een MSI 2070 super. Ik heb nooit FPS problemen, zowel in FPS of games zoals Anno 1808.
[ Voor 17% gewijzigd door Ferio op 26-08-2019 14:31 ]
Fair enough, maar mijn vraag wordt dan eerder of de i7 6700K goed gepaard gaat met een 3080 Ti? Maar dat lijkt me lastiger te voorspellen...Ferio schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:27:
[...]
Vraag jezelf af of je deze wel echt nodig hebt.. Advertentie sites staan er vol mee van mensen die toch een maatje kleiner willen. Begin volgend jaar staan weer nieuwe kaarten in de planning.
De huidige kaarten zie ik meer als een tussenstop. Persoonlijk zou ik wacht met een dure aankoop als er echt verschil is en waarde heeft. Overigens zijn de huidige generatie kaarten overpriced.. het is maar wat je ervoor over hebt.
Ik speel 1440P/4K en kom heel goed weg met een MSI 2070 super. Ik heb nooit FPS problemen, zowel in FPS of games zoals Anno 1808.
PS. Ben trouwens benieuwd hoe jij aanneemt dat de nieuwe lichting GPU’s begin volgend jaar uitkomen? Ik zou het geweldig nieuws vinden, maar heb het nog nergens gelezen
6700K zal te zwak zijn voor een 2080 TI.DriesNL schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:48:
[...]
Fair enough, maar mijn vraag wordt dan eerder of de i7 6700K goed gepaard gaat met een 3080 Ti? Maar dat lijkt me lastiger te voorspellen...
PS. Ben trouwens benieuwd hoe jij aanneemt dat de nieuwe lichting GPU’s begin volgend jaar uitkomen? Ik zou het geweldig nieuws vinden, maar heb het nog nergens gelezen
Meende het her en der te hebben gelezen voor een release rond lente + cyberpunk waar Nvidia een groot partner van is + AMD met de nieuwe kaarten. Zijn allemaal rumors, maar het zou goed mogelijk kunnen zijn.
Helaas... heb de CPU gekocht in 2016 en hoopte dat deze wel een tijdje mee kon gaan. Ach, bijna 4 jaar is niet slecht, maar had toch langer gehoopt.Ferio schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:54:
[...]
6700K zal te zwak zijn voor een 2080 TI.
Meende het her en der te hebben gelezen voor een release rond lente + cyberpunk waar Nvidia een groot partner van is + AMD met de nieuwe kaarten. Zijn allemaal rumors, maar het zou goed mogelijk kunnen zijn.
Ik heb vandaag een Founders Edition binnen gekregen. Vind het echt wel een mooie kaart qua looks en afwerking.ion schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:47:
Mijn Gigabyte 2070 Super windforce OC komt over paar dagen binnen. Ik ben benieuwd naar de koeling en de geluidsproductie van deze kaart.
20447 ipv de 22592 van de tweakers review. Best een flink verschil, moet ik me zorgen maken? in vind het nogal een verschil, misschien wel groot genoeg om te retouneren en voor een andere variant te gaan.
EDIT:
Ook nog even de review van hardware.info gechecked, daar scoort de kaart dus ook ruim 1500 punten hoger.
[ Voor 14% gewijzigd door swoutr op 27-08-2019 09:27 ]
Het is wel een plaatje hoor:

Draait mooi stabiel met +80 core / +1000 memory. max temps tijdens deze warme dagen in-game 61C (normaal ~ 58C) met een custom fan curve die maxed rond de 50-60% fanspeed. HEEL erg stil dus!
Boost zit rond de 2070 - 2085Mhz wanneer de kaart rond de 60c zit.
Helemaal blij met deze kaart, kunnen we weer jaren mee vooruit!
[ Voor 7% gewijzigd door Lekiame op 27-08-2019 09:21 ]
In je inventaris heb je een i5 7500 (3,8Ghz) staan, in de reviews word een overgeklokte i9 9900K gebruikt op 5Ghz, dat maakt nogal een behoorlijk verschil.swoutr schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 00:30:
Even de 3dmark stress test gedaan op firestrike, maar ik scoor ruim 2000 punten minder dan de 2070 super FE edition met mijn inno3d variant.
20447 ipv de 22592 van de tweakers review. Best een flink verschil, moet ik me zorgen maken? in vind het nogal een verschil, misschien wel groot genoeg om te retouneren en voor een andere variant te gaan.
EDIT:
Ook nog even de review van hardware.info gechecked, daar scoort de kaart dus ook ruim 1500 punten hoger.
Overigens niet blind staren op benchmarks als 3DMark (die waarschijnlijk ook meer profijt hebben van meer dan 4 threads). Gewoon kijken of je games/programma's die jij draait goed draaien.
Eventueel kun je nog temperaturen checken (te hoog is geen boost meer), maar denk eigenlijk eerder dat de bottleneck bij de CPU ligt.
*edit*
Turbo van de i5 is slechts op 1 core 3,8Ghz, default is die zelfs 'maar' 3,4Ghz, dat maakt wel degelijk veel uit tov een 5Ghz CPU in de reviews.
[ Voor 6% gewijzigd door Nemesizz op 27-08-2019 10:58 . Reden: toevoeging ]
Heb de 3600X, maar die zal ook wat achterlopen op de 9900k. Maar ben daar niet zo enorm in thuis, zeker niet de combinaties van de CPU + GPU.Nemesizz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:56:
[...]
In je inventaris heb je een i5 7500 (3,8Ghz) staan, in de reviews word een overgeklokte i9 9900K gebruikt op 5Ghz, dat maakt nogal een behoorlijk verschil.
Overigens niet blind staren op benchmarks als 3DMark (die waarschijnlijk ook meer profijt hebben van meer dan 4 threads). Gewoon kijken of je games/programma's die jij draait goed draaien.
Eventueel kun je nog temperaturen checken (te hoog is geen boost meer), maar denk eigenlijk eerder dat de bottleneck bij de CPU ligt.
*edit*
Turbo van de i5 is slechts op 1 core 3,8Ghz, default is die zelfs 'maar' 3,4Ghz, dat maakt wel degelijk veel uit tov een 5Ghz CPU in de reviews.
Maar aangezien de 3600X aardig presteerd in de gaming benchmarks, zou ik niet verwachten dat ik 2000 punten achterloop op een 9900k.
Edit: Heb google er ook even op nagetrokken en kwam uit op deze bench.
https://www.3dmark.com/fs/19924656
Een 3600X icm een 2070 super van EVGA, zit daar dan weer net wat boven, maar dan zal het wel goed zitten en wellicht een representatiever beeld zijn van de combinatie van de GPU en CPU.
[ Voor 12% gewijzigd door swoutr op 27-08-2019 11:28 ]
Ik heb zelf 20500 bij die test.
http://www.3dmark.com/fs/20173452
[ Voor 13% gewijzigd door MaXeRs op 27-08-2019 21:23 ]
Niet dat ik daar zelf gebruik van maak momenteel maar toch.
Huiverig om benchmarks te draaien en erachter te komen dat ik toch de foute kaart heb gekocht. Geduld is lastig hè.
https://www.anandtech.com...r-rtx-2060-super-review/5Phusebox schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 05:48:
Vandaag de 2070 Super FE ontvangen, eerder dan verwacht, en geplaatst. Even snel F1 2019 benchmark run gedaan met alles op Ultra en 1080P en dat gaf ca. 140 fps onder de zwaarste omstandigheden. Had niet verwacht dat deze kaart nog niet voldoende zou zijn voor 144 Hz gaming :x
Niet dat ik daar zelf gebruik van maak momenteel maar toch.
Huiverig om benchmarks te draaien en erachter te komen dat ik toch de foute kaart heb gekocht. Geduld is lastig hè.
Zo ongeveer wat je had kunnen verwachten dus... Als je per se 144fps wil moet je ietsje omlaag in de settings. Dat kan vaak ook zonder dat je echt verschil ziet.
[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 28-08-2019 07:39 ]
Ja true, had ik kunnen weten, soms hoop je op meer418O2 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:26:
[...]
https://www.anandtech.com...r-rtx-2060-super-review/5
Zo ongeveer wat je had kunnen verwachten dus... Als je per se 144fps wil moet je ietsje omlaag in de settings. Dat kan vaak ook zonder dat je echt verschil ziet.
Nu nog anderhalve week wachten op mijn VR bril, dan moet ik sowieso omlaag met de settings.
https://www.amazon.fr/gp/...smid=A1X6FK5RDHNB96&psc=1
[ Voor 121% gewijzigd door acst op 28-08-2019 12:03 ]

Nou dat past net in mijn fractal meshify c mini
[ Voor 25% gewijzigd door Vaenir op 28-08-2019 10:13 ]
Ziet mijn oog daat nu een RTX 2080 SUPER ?Vaenir schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:12:
[Afbeelding]
Nou dat past net in mijn fractal meshify c miniIk moest de intake fan aan de voorzijde wel vervangen door een scythe slip stream slim die ik toevallig nog ergens in een doos had liggen. Eerste indruk is dat ik in jaren niet zo'n stille kaart gehad heb!

Wel jammer dat in het spel Rust de 2070S gewoon 10% langzamer is dan de 5700XT
[ Voor 14% gewijzigd door ion op 28-08-2019 18:12 ]
Ik heb eigenlijk bijna nooit driver problemen. De laatst dat ik driver problemen had was in het begin van GFE toen GFE net nieuw was en had ik na jaren een keer een mislukte installatie of black screen tijdens de installatie. Wat ik wel irritant vind is dat bij een verse Windows 10 installatie altijd een verouderde Nvidia DCH driver word geïnstalleerd die voor veel mensen moeilijk is te verwijderen want het beetje kennis ontbreekt. Nu heeft Nvidia ook DCH driver op zijn site maar ik weet niet of de grote groep mensen zonder een beetje kennis daar weet van hebben.Cidious schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:53:
Yep. over het algemeen werkt dat. Zo niet. Dan weet je je eerste stap. Even alles fris installeren. OF als je tijd zat het, het altijd gewoon even doen. Maar hoe je het graag doet. Maar als een driver update niet lekker werkt. Eerst even bij je eigen methodes langs gaan voordat je de drivers de schuld geeft. En voordat je begint te mekkeren even frisse installatie om dat uit te sluiten. 9/10 keer lost dat alles op.
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Mijn 2070 super zit er ook in. Was oorspronkelijk bedoeld als AMD only build maar vind het prima zo
[ Voor 60% gewijzigd door Tweakriez op 28-08-2019 19:35 ]
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Mijn clean Windows install installeerde überhaupt geen driver voor de RTX 2070S die ik gisteren plaatste. Kreeg dan ook mooi 1024x768 tot ik zelf de drivers installeerde. Sowieso altijd clean install doen.Gekke Jantje schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:24:
[...]
Ik heb eigenlijk bijna nooit driver problemen. De laatst dat ik driver problemen had was in het begin van GFE toen GFE net nieuw was en had ik na jaren een keer een mislukte installatie of black screen tijdens de installatie. Wat ik wel irritant vind is dat bij een verse Windows 10 installatie altijd een verouderde Nvidia DCH driver word geïnstalleerd die voor veel mensen moeilijk is te verwijderen want het beetje kennis ontbreekt. Nu heeft Nvidia ook DCH driver op zijn site maar ik weet niet of de grote groep mensen zonder een beetje kennis daar weet van hebben.
Internet stekker eruit gehaald, of geen windows update eerst uitgevoerd wat standaard nu pas na 7 dagen gebeurd?Phusebox schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:44:
[...]
Mijn clean Windows install installeerde überhaupt geen driver voor de RTX 2070S die ik gisteren plaatste. Kreeg dan ook mooi 1024x768 tot ik zelf de drivers installeerde. Sowieso altijd clean install doen.
Nope. Zelfs geklikt op drivers zoeken in apparaat beheer. Hij zag een onbekend pcie apparaat.Gekke Jantje schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:25:
[...]
Internet stekker eruit gehaald, of geen windows update eerst uitgevoerd wat standaard nu pas na 7 dagen gebeurd?
Normaal word dan de Nvidia drivers geïnstalleerd, maar je hebt een vrij nieuw model dus misschien word de videokaart daarom niet herkentPhusebox schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:30:
[...]
Nope. Zelfs geklikt op drivers zoeken in apparaat beheer. Hij zag een onbekend pcie apparaat.
Kaart kraait helemaal stabiel met +90 op de core (2055) en +950 op het geheugen (7950).
Lijkt me op zich mooi maar ik lees toch dat veel mensen de core op +150 krijgen (2150) en bij klapt de boel steevast op +100.
Ik zie geen power / voltage of temp limit en vraag me af waarom ik niet hoger kom. Het geheel (ryzen 3700X build) zit wel op een 550 watt voeding en dat is op het randje. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Straks nog eens proberen met RTX uit.
Mijn eerste gedachte was ook: wat een lelijke blurry mess idd! Ik las wel dat er op alle platformen nog best wel wat problemen zijn met deze game. Verder ben ik wel heel tevreden met de kaart zelf ten opzichte van de 5700xt is deze veel stiller en ook het spel dat ik het meest speel (Division 2) is super smooth met alles op max en heb hierbij het sharpening filter aan wat er voor zorgt dat alles mooi en vloeiend is. Ik hoor de fans alleen even hard spinnen bij het opstarten van de pc en verder helemaal niet.Phusebox schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:30:
Nou voor het eerst kunnen kennismaken met RTX, sinds een kleine week de RTX2070S geïnstalleerd. Control kreeg ik er gratis bij, gisteren opgestart met de recommended settings (incl. RTX aan dus). Mijn god, wat een lelijke blurry graphics. Is dat spel zo lelijk of trekt RTX zoveel dat de rest dan bijna uitziet als een Xbox360/PS3 spel?
Tweakriez schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:24:
[...]
Mijn eerste gedachte was ook: wat een lelijke blurry mess idd! Ik las wel dat er op alle platformen nog best wel wat problemen zijn met deze game. Ik heb veel rare artefacten met deze game bij bewegingen en ook animaties zijn soms heel erg lelijk. Jammer want ik vind de game wel interessant en hoop dat er nog het een en ander aan getweakt gaat worden.
Verder ben ik wel heel tevreden met de kaart zelf ten opzichte van de 5700xt is deze veel stiller en ook het spel dat ik het meest speel (Division 2) is super smooth met alles op max en heb hierbij het sharpening filter aan wat er voor zorgt dat alles mooi en vloeiend is. Met de 5700xt had in steeds crashes en vastlopers. Ik hoor de fans alleen even hard spinnen bij het opstarten van de pc en verder helemaal niet.
Welke software gebruik je? In afterburner kan jebdid power limit en volt target gewoon instellen.rajackar schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:37:
Ik ben inmiddels ook een blije bezitter van een MSI 2080 gaming x trio.
Kaart kraait helemaal stabiel met +90 op de core (2055) en +950 op het geheugen (7950).
Lijkt me op zich mooi maar ik lees toch dat veel mensen de core op +150 krijgen (2150) en bij klapt de boel steevast op +100.
Ik zie geen power / voltage of temp limit en vraag me af waarom ik niet hoger kom. Het geheel (ryzen 3700X build) zit wel op een 550 watt voeding en dat is op het randje. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Die voeding houdt inderdaad niet over. Die 3700x gaat ook veel gebruiken als je hem zichzelf laat overklokken
Ik gebruik afterburner inderdaad. Heb de power limit en voltage ook wel verhoogd maar dat lijkt niet echt een verschil te maken.418O2 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:11:
[...]
Welke software gebruik je? In afterburner kan jebdid power limit en volt target gewoon instellen.
Die voeding houdt inderdaad niet over. Die 3700x gaat ook veel gebruiken als je hem zichzelf laat overklokken
Gisteren even Control zitten spelen maar dan klapt ie er toch vaak uit met een overklok terwijl dat bij AC: Odyssee niet gebeurde. Het kan natuurlijk dat die RT cores het stroomverbruik op op drijven.
Hoe zou je het eigenlijk merken als de voeding te zwak is? Zou het crashen van de kaart een symptoom kunnen zijn?
[ Voor 27% gewijzigd door rajackar op 03-09-2019 11:18 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Wat heb je in godsnaam nodig om dat goed te draaien? Mijn Xbox One X draait het in 4k en kost minder dan deze GPU alleen...
Lukt dat en zo ja blijft het dan speelbaar?
Ja hallo, dat kost moeite. Ken je hem niet ofzo? Gewoon lekker klagen op Tweakers is vele malen simpeler, die sukkels lossen het wel voor je op!Soepergrover schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:58:
En wat gebeurt er als je deze settings zelf wat naar boven bijstelt?
Ga ik proberen. Bij alle andere games werkt het verder prima dus is ook meer een probleem van dat spel hoor. Ik bedoelde dan ook wat heb je nodig om dat spel goed te kunnen draaien. Voor de rest draait het beste dat ik speel op 1080p ultra/high. Alleen control dan niet meer RTX aan maar dat is een heel ander verhaal.Soepergrover schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:58:
En wat gebeurt er als je deze settings zelf wat naar boven bijstelt?
Project Cars 2 lijkt gewoon slecht geoptimaliseerd.
Remedy games zijn blurry. Probeer Nvidia freestyle sharpen, dat lost het volledig op voor mij.Phusebox schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:30:
Nou voor het eerst kunnen kennismaken met RTX, sinds een kleine week de RTX2070S geïnstalleerd. Control kreeg ik er gratis bij, gisteren opgestart met de recommended settings (incl. RTX aan dus). Mijn god, wat een lelijke blurry graphics. Is dat spel zo lelijk of trekt RTX zoveel dat de rest dan bijna uitziet als een Xbox360/PS3 spel?
https://www.nvidia.com/co...estyle-filter-in-game.png
Ja vind ik ook, de reviews zijn goed. Was ook mijn beoogde model maar duurde te lang voordat ie beschikbaar was en de prijs was ook steeds te hoog.Provin915 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:11:
Iemand ervaring met een gigabyte 2070 super white? Vind het een mooie kaart
Ik ben blij dat je het zegt. Ik dacht dat ik de enige was die het echt lelijk vindt. Overal worden de graphics geprezen maar ik vind het echt lelijk. Ja, die RTX effecten zijn op zich wel cool maar de algehele stijl van de game is echt zo lelijk en kleurloos. Er lijkt ook steeds een soort kleurwaas over het beeld heen te hangen. Het zal wel een artistieke keuze zijn maar ik vind het helemaal niks.Phusebox schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:30:
RTX voegt ook weinig toe naar mijn idee. Het is dat ik weet dat er RTX effecten in zitten, anders had ik het niet eens gezien.rajackar schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:10:
[...]
Ik ben blij dat je het zegt. Ik dacht dat ik de enige was die het echt lelijk vindt. Overal worden de graphics geprezen maar ik vind het echt lelijk. Ja, die RTX effecten zijn op zich wel cool maar de algehele stijl van de game is echt zo lelijk en kleurloos. Er lijkt ook steeds een soort kleurwaas over het beeld heen te hangen. Het zal wel een artistieke keuze zijn maar ik vind het helemaal niks.
Edit, net gebeld door Max ICT dat het niet op voorraad was en dus een fout was, helaas.
[ Voor 13% gewijzigd door GIBSS op 06-09-2019 16:56 ]
MaxICTGIBSS schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:24:
Ik heb net een rtx 2080 OC voor 580 euro gekocht. Ik heb gebeld met de leverancier, die geven aan dat er nog 1 beschikbaar is voor die prijs... ben heel benieuwd of ik hem voor deze prijs geleverd krijg, dan zou ik wel een mooie koop hebben gemaakt. Iemand ervaring met dit soort vreemde toestanden?
Edit, net gebeld door Max ICT dat het niet op voorraad was en dus een fout was, helaas.

Same, ik had echt zoiets van: ok... Spel is best lelijk... Maar vind het verder wel leukrajackar schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:10:
[...]
Ik ben blij dat je het zegt. Ik dacht dat ik de enige was die het echt lelijk vindt. Overal worden de graphics geprezen maar ik vind het echt lelijk. Ja, die RTX effecten zijn op zich wel cool maar de algehele stijl van de game is echt zo lelijk en kleurloos. Er lijkt ook steeds een soort kleurwaas over het beeld heen te hangen. Het zal wel een artistieke keuze zijn maar ik vind het helemaal niks.
Haha! Ik dacht echt dat er iets met mij mis was omdat de eerste reacties over de graphics echt super positief waren op veel plaatsen. Ik heb toch een beetje het idee dat er heel erg naar technische details wordt gekeken en niet of het totaal plaatje dat je ziet eigenlijk mooi is.Tweakriez schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:13:
[...]
Same, ik had echt zoiets van: ok... Spel is best lelijk... Maar vind het verder wel leuk
Assassin's Creed Odyssee vind ik nou een titel die er (zeker in HDR) echt fantastisch uit ziet.
Ik zie ook liever meer HDR implementaties dan meer RTX.
Eens, in eerste instantie had ik mijn monitor met HDMI aangesloten en kreeg zo HDR compatible kleuren maar geen freesync, nu andersom want mijn monitor heeft dp 1.2 en kan daarmee dus geen HDR weergeven. Maar... De filters van NVIDIA compenseren hier wonderwel mee! Heb zoiezo het sharpening filter aan bij the Division 2 en in combinatie met alles op max settings op mijn 2070 Founders Editon is echt strak en super vloeiend!rajackar schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:41:
[...]
Haha! Ik dacht echt dat er iets met mij mis was omdat de eerste reacties over de graphics echt super positief waren op veel plaatsen. Ik heb toch een beetje het idee dat er heel erg naar technische details wordt gekeken en niet of het totaal plaatje dat je ziet eigenlijk mooi is.
Assassin's Creed Odyssee vind ik nou een titel die er (zeker in HDR) echt fantastisch uit ziet.
Ik zie ook liever meer HDR implementaties dan meer RTX.
Tja, ik kwam hier dus GTX1650 ervaringen zoeken, heb er net eentje besteld omdat mijn nieuwe desktop (een precision T1650) geen PEG connectoren heeft (en dat heeft met de 275w voeding ook weinig zin).Paprika schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:20:
Misschien hebben mensen gewoon weinig ervaringen te delen?Een GTX16XX kaart is alleen interessant als je heel de Pascal range hebt overgeslagen.
Dit is dus de snelste gpu die geen externe connector behoeft.
Er komt een Core i7 3770 voor, met 32GB ram, en een Dell 34" ultra wide curved monitor erachter. Voornaamste taken: Wow Classic, videobewerking, en af en toe wat FO4 en New Vegas. Misschien wat andere games, keertje een recente Room oid maar ik weet al dat ik met medium graphics genoegen moet gaan nemen (is niet erg).
- edit -
Systeem draait ondertussen. De CPU scoort iets lager dan het passmark gemiddelde maar de GPU (de Inno3D GTX 1650 2X OC) scoort hoger (~8500) dan wat ze als gemiddelde voor deze kaart afgeven. Ik ben tot noch toe prima tevreden. Dit is allemaal (nog) op mijn Full HD scherm, en dan speel ik WoW Classic (niet verwonderlijk) op maximale settings zo vloeiend als mogelijk is.
Volgende stap word dus de 4k ervaring
[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-09-2019 15:55 ]
Deze kaart is momenteel slecht leverbaar maar de Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G is momentel wel goed verkrijgbaar.pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G
De specs van beide kaarten zijn voor zover ik kan beoordelen identiek muv de PCB layout (DP ipv USB-C op de 3X). Op de website van Gigabyte zie ik als enige verschil de back plate ('Protection Metal Back Plate' voor de OC 3X 8G en 'Metal Back Plate' voor de OC 8G).
Iemand enig idee of de backplates ook daadwerkelijk verschillend zijn en of dit eventueel invloed heeft op de koelprestaties?

[ Voor 8% gewijzigd door tvanlaarhoven op 13-09-2019 21:23 ]
Wat..een..stilte! Goed, overclock technisch blijft het nog steeds een 'turd' en je weet wat ze zeggen over het 'polishen van een turd'. In ieder geval 1965Mhz stabiel Ik baal er alleen van dat de boostclocks bij hele lage temperaturen naar de 2010Mhz gaan, en dat is zeker niet stabiel. Als ik dat kan cappen op 1980Mhz zou nice zijn. Ben al meerdere malen in 'curve' gedoken in afterburner, maar lukt me nog niet echt om het juiste resultaat te boeken..... to be continued....
Fotootje onderweg natuurlijk..
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Vraag jij nu aan @millman of zijn airflow goed is in zijn case? haha418O2 schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:28:
@millman wat voor kast en casefans heb je? Is daar niet wat in te winnen?
Mijn MSI RTX 2080 SUPER TRIO X draait inmiddels ook zo'n 3 weekjes rock solid
Wat een uitzicht
max temp rond de 60C met een custom curveje die nagenoeg onhoorbaar is!

9700K @ 5ghz
16GB DDR4 3600MHz CL16
H150i met 3x LL120 fans.
RTX 2080 SUPER TRIO X MSI
3x 140mm Noctua chromax (2 front, 1 rear)
EVO 970 - 500GB M2
Fractal Design Define S2
[ Voor 84% gewijzigd door Lekiame op 15-09-2019 21:06 ]
Hoe moet ik weten hoe dat zit dan? Ik lees niet elke post op dit forumLekiame schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:53:
[...]
Vraag jij nu aan @millman of zijn airflow goed is in zijn case? haha
[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 15-09-2019 21:07 ]
De temps van de ongemodde 2070 gaming OC onder een strak fan profiel (85% fan @73c)... precies.. 72c. Dus helemaal niet verkeerd. Het is gewoon een hele slechte clocker met ook nog eens hynix ram (Max +600) dus er valt werkelijk helemaal niets te halen. Deze onderneming is dan ook om er nog iets uit te halen qua stilte en zowaar nog een klein beetje headroom.
Geheel stock met ditto fan profiel doet mn 2070 ~1890mhz. Nu zie ik met 130% power, +50% vcore en +74mhz zo'n 1980mhz stabiel (een gemiddelde 2070 doet dat met +130 power en stock boost al op zn sloffen.) Alleen de boost clocks op hele lage temperaturen zijn dus niet stabiel. Wellicht eens kijken naar andere bios, maar vrees dat de Gigabyte OC al de ruimste powerlimit heeft.
@Lekiame niet iedereen volgt natuurlijk alles op tweakers. Maar ik heb blijkbaar een reputatie hoog te houden.. (waarbij ik direct wijs naar mn onderschrift
Dit Is voor de 'mod'

Dit Is de kaart met 2 12cm fans 'redneck stilo'

[ Voor 19% gewijzigd door millman op 15-09-2019 22:45 ]
Ziet er goed uit kerelmillman schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:30:
@418O2 Het is een omgebouwde stacker met een triple rad voorin als intake, 1x 12 cm boven en 1x 12cm achter als outtake. Ook de voeding bovenin (btx geloof ik?) word gebruikt als outtake.
De temps van de ongemodde 2070 gaming OC onder een strak fan profiel (85% fan @73c)... precies.. 72c. Dus helemaal niet verkeerd. Het is gewoon een hele slechte clocker met ook nog eens hynix ram (Max +600) dus er valt werkelijk helemaal niets te halen. Deze onderneming is dan ook om er nog iets uit te halen qua stilte en zowaar nog een klein beetje headroom.
Geheel stock met ditto fan profiel doet mn 2070 ~1890mhz. Nu zie ik met 130% power, +50% vcore en +74mhz zo'n 1980mhz stabiel (een gemiddelde 2070 doet dat met +130 power en stock boost al op zn sloffen.) Alleen de boost clocks op hele lage temperaturen zijn dus niet stabiel. Wellicht eens kijken naar andere bios, maar vrees dat de Gigabyte OC al de ruimste powerlimit heeft.
@Lekiame niet iedereen volgt natuurlijk alles op tweakers. Maar ik heb blijkbaar een reputatie hoog te houden.. (waarbij ik direct wijs naar mn onderschrift)
Dit Is voor de 'mod'
[Afbeelding: Build foto 1]
Dit Is de kaart met 2 12cm fans 'redneck stilo'
[Afbeelding: Modded RTX 2070 gaming OC]
Ik krijg m'n 2080 Super geheugen met gemak op +1000 is me opgevallen. Core maxed rond de +75 á +80.
Al moet ik zeggen... M'n 2080 Super draait volledig stock daily omdat hij zo enorm veel power heeft.
Ik speel op 1080p 144hz games... Dus altijd genoeg power over
Voor de rest zit mijn curve rond de 60% fanspeed met temps die maxen rond de 59-60c. Mooie hoge boost behoud de kaart dus onder gaming
[ Voor 3% gewijzigd door Lekiame op 15-09-2019 23:58 ]
Alle huidige RTX kaarten komen doorgaans met samsung chips, waar de eerste batches van de eerste kaarten nog met hynix kwamen. 1000+ is dus een kenmerk van Samsung chips. Ik heb gewoon pech met mn kaart.
Maaruh.. wat zijn de boost clocks bij jou dan met +80? En welke kaart Is t? Moet t zelf voorlopig even doen met deze hardware.. draai 75hz 2560x1080 en 60hz 4k.. voor die eerste optie ruim genoeg.. 4k.. not so much. Gelukkig werkt custom resolutie 3k ook prima op 4k..
Verder draait bij mij nooit iets op stock.. uit principe. Ik zoek optimale koeling uit om binnen de marges alles eruit te persen. Met Max 63c @ maximale clocks voldoe ik in ieder geval aan de marges. Als de garantie klaar Is kijk ik of er nog een shuntmod mogelijk Is.
[ Voor 40% gewijzigd door millman op 16-09-2019 00:32 ]
Boost clocks zijn +- 2070-2085Mhz core tijdens gaming met +75, max temp ~59 tot 60c met 60% fanspeed met 1080p 144hz.millman schreef op maandag 16 september 2019 @ 00:15:
@Lekiame Thnx kerel.. beetje klooien met colormatching doet een hoop
Alle huidige RTX kaarten komen doorgaans met samsung chips, waar de eerste batches van de eerste kaarten nog met hynix kwamen. 1000+ is dus een kenmerk van Samsung chips. Ik heb gewoon pech met mn kaart.
Maaruh.. wat zijn de boost clocks bij jou dan met +80? En welke kaart Is t? Moet t zelf voorlopig even doen met deze hardware.. draai 75hz 2560x1080 en 60hz 4k.. voor die eerste optie ruim genoeg.. 4k.. not so much. Gelukkig werkt custom resolutie 3k ook prima op 4k..
Verder draait bij mij nooit iets op stock.. uit principe. Ik zoek optimale koeling uit om binnen de marges alles eruit te persen. Met Max 63c @ maximale clocks voldoe ik in ieder geval aan de marges. Als de garantie klaar Is kijk ik of er nog een shuntmod mogelijk Is.
MSI RTX2080 SUPER TRIO X
Ja, maar die zijn niet geoptimaliseerd. Dus gewoon even naar de site van NVIDIA gaan.grote_oever schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:14:
Als AMD gebruiker heb ik sinds lange tijd een keer een GTX1660 bij mijn ouders in de pc gedrukt. Nu ben ik even benieuwd; klopt het dat windows automatisch de nvidia drivers update? Dus ik hoef na installatie van Windows 10 geen drivers te installeren voor de videokaart?
Rare is dat ik die dus niet kan installeren. Drivers geven aan dat ze niet compatible zijn. Terwijl ik volgens mij wel de goede pak.NotSoSteady schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:16:
[...]
Ja, maar die zijn niet geoptimaliseerd. Dus gewoon even naar de site van NVIDIA gaan.
GeForce 16-serie selecteren en daarna jouw model en OS.grote_oever schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:32:
[...]
Rare is dat ik die dus niet kan installeren. Drivers geven aan dat ze niet compatible zijn. Terwijl ik volgens mij wel de goede pak.
https://www.nvidia.com/Download/index.aspx
Inmiddels de boel afgemaakt en helemaal aangekleed! Tevens upgrade naar een 1440p/144Hz/1ms/VA scherm!millman schreef op maandag 16 september 2019 @ 00:15:
@Lekiame Thnx kerel.. beetje klooien met colormatching doet een hoop
Temps ~62c nog steeds tijdens een sessie Apex Legends Season 3

YouTube: Why Sound Cards Are Important in 2019!
Ik had van dit probleem bij RTX kaarten nog niet gehoord. Is er iemand die dit ook heeft opgemerkt of ervaren?
[ Voor 9% gewijzigd door choogen op 19-10-2019 13:10 ]
Dit is mijn 4e kaart, welke het minst luid klinkt kwa buzz, maar irritant is het tegenwoordig wel...had dit gezeik ook met de 1080Ti.
Psu heb ik ook geswitched, kabels nagekeken, 2 aparte 2x6+2 kabels erin etc. niks werkt. Enige wat ik nog kan bedenken is om ipv 1000W (heb er hier 2 die ik getest had van liggen, de M2 coolermaster ,vrij oud en een nog oudere van be quit ofzo) een 750W psu van corsair (hx)
Iemand ervaring met dit ? en is dit inderdaad opgelost met een kwaliteits psu van 750w ipv 1000W?
Heb ik ook gehad bij hele andere kaarten al lang geleden. Zelf betwijfel ik eigenlijk nogal dat het EMI is, gewoon overspraak via de voeding lijkt mij waarschijnlijker. Want EMI zal altijd via de verbindingen buiten de chip gaan, en die lijken mij toch niet anders bij een RTX kaart als bij een ander. (Edit: Nu even wat gekeken van zijn stukje, en hij heeft het inderdaad ook over de voedingsrail, EMI is via EM velden).choogen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:02:
Volgens Dimitri van HardwareCanucks kunnen de RTX kaarten leiden tot extra veel elektromagnetische interferentie (EMI) in je systeem waaronder vooral je audio-weergave via je moederbord te lijden heeft. Zelf kon hij op een gegeven moment zelfs de bewegingen van zijn muis horen (toen hij zijn koptelefoon op had).
YouTube: Why Sound Cards Are Important in 2019!
Ik had van dit probleem bij RTX kaarten nog niet gehoord. Is er iemand die dit ook heeft opgemerkt of ervaren?
Overigens ook via de voeding vraag ik me af of het echt anders is als bij andere, of dat als je een ongelukkige combi hebt het gewoon net hoorbaar wordt. Frequentie van de spanningsregulatoren zal vooral uitmaken, en dat hangt maar weer van de fabrikant van je kaart af. Maar ja, als je moederbord geen fatsoenlijke afgeschermde voeding heeft voor het audio gedeelte dan is een geluidskaart een oplossing. Moet die wel daadwerkelijk beter zijn
[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 19-10-2019 17:08 ]
Ja dat werkt op zich wel, alleen ik wil het maximale uit die kaarten persen zonder begrenzing.418O2 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:58:
@Richie B heb je al een framerate limiter geprobeerd?
speel op een 144hz monitor, ik denk dat ik de fps maar op 100/120 zet...meer dan genoeg. Hoewel ik net een paar uurtjes destiny speelde, ik meer gefocused was in het spel dan op de herrie. De buzz is het ergst in het menu scherm of als je met je schip in de lucht hangt (laadscherm). Exact wat ik met 4 eerdere 2080ti kaarten heb gehad, evenals de 1080Ti welke ik 5 keer heb geswitched toendertijd.
Heb al 21 jaar pc, en echt nog nooit van dit last gehad met de videokaarten tot aan de Titan...kaarten erna vertonen deze rare bijgeluiden als coil whine.
Heb ook een goede headset
ps. volgens mij moet zoiets toch wel te fixen zijn met een soort coating of iets, gewoon over die inductors/coils.
in Destiny is de fps gecapped op 144, tijdens het spelen hoor je meer de finnen dan de whine, op het destination scherm met de planeten draait ie op 144fps zonder al teveel whine, enkel wanneer je met je schip in de lucht hangt hoor je het erger terwijl de fps meter gewoon 144 aangeeft...net of het spel er veel meer fps doorheen probeerd te persen dan mogelijk is.418O2 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:14:
De limit kan ook 144 zijn. Of heb je dan whine?
welke kaart heb jij eigenlijk? en heb je ook last van dit soort rare geluiden?
Maar het is zo'n ding dat je het pas hoort als je het weet. Dus ik ga er niet naar op zoek
[ Voor 43% gewijzigd door 418O2 op 19-10-2019 18:46 ]
Maar het valt me op dat ik met name in bf5 niet meer dan 80 of 90 fps krijg op high, terwijl in benchmark video's op youtube de fps veel hoger ligt.
Dit merk ik ook bij assassins creed odyssey, op high haal ik niet meer dan 70 fps.
Dit is i.c.m. een i7-8700k en een 1080p 144Hz monitor.
Ik heb een beetje het gevoel dan mijn GPU een beetje onder presteert, of zie ik spoken?
Heb je je cpu belasting bekeken? Lijkt me vreemd, maar die kan vol lopen. Heb je hem overgeclocked? Over het algemeen moet je wel redelijk ver moeten kunnen komen, wat met name op lage resoluties kan helpen
En vergelijk je de single player? Bf v kan in multiplayer nogal inkakken qua performance
[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 19-10-2019 22:57 ]
Cpu word niet volledig belast, de Gpu in veel gevallen ook niet.418O2 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:56:
Met welke cpu's zijn die benchmarks? Je zou veel meer moeten kunnen halen inderdaad.
Heb je je cpu belasting bekeken? Lijkt me vreemd, maar die kan vol lopen. Heb je hem overgeclocked? Over het algemeen moet je wel redelijk ver moeten kunnen komen, wat met name op lage resoluties kan helpen
En vergelijk je de single player? Bf v kan in multiplayer nogal inkakken qua performance
Hij is niet overgeclocked, temps zijn ook ok.
Mijn specs:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-8700K Boxed | € 367,45 | € 367,45 |
1 | Moederborden | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | € 245,63 | € 245,63 |
1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce RTX 2070 Super 8GB Gaming Advanced | € 625,- | € 625,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Zwart | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev. B | € 41,- | € 41,- |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2K2/16 | € 164,- | € 164,- |
1 | Voedingen | Corsair RM550x | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 99,95 | € 99,95 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 138,48 | € 138,48 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.821,36 |
Ik heb ook even Timespy laten draaien:

[ Voor 77% gewijzigd door CryRaven op 19-10-2019 23:14 ]
Hmm, ik had dx11 aan staan en FFR uit. Ik heb deze aan gezet en het lijkt beter te gaan, maar onder DX 12 stuttert hij wel vaker.Sissors schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 08:50:
Wat zijn je overige settings? Vooral DX11 vs DX12 en Future Frame Rending. Laatste keer dat ik checkte had ik significant hogere framerates onder DX12, maar ook veel meer stuttering om de zoveel tijd. Daarnaast kakt mijn framerate ook echt in met FFR uit.
Kan het misschien zijn dat mijn voeding niet voldoende is? Ik zou het vreemd vinden, maar goed.
Ook is mijn RAM 2,133GHz, zou dit eventueel een bottleneck kunnen veroorzaken?
Alles standaard stock en ik kom 9575 uit.
Echter heb ik een 1080TI ipv 2070 super.
Dus dat lijkt mij verder wel normaal?