Vandaag het laatste pakket gekregen om te kunnen "knutselen" met volgende items:
- Kraken G12
- Kraken X42
- Corsair ML140 Pro
- Noctua NF-A9x14 Chromax
- Noctua NT-H2
Daarmee heb ik de koeler vervangen van mijn MSI 2070 Super Ventus OC. Videokaarten met luchtkoeling spuwen nogal veel warme lucht de kast in en in mijn geval dan net boven de chipsetfan (X570 bord).
De G12 is de bracket om de AIO op de videokaart te kunnen monteren. Deze is volledig compatibel met de kaart middels de meegeleverde AMD-brackets. De meegeleverde fans bij zowel de G12 als de X42 heb ik niet gebruikt. Op de radiator zit een Corsair ML140 Pro met witte led en op de kaart zelf heb ik de Noctua NF-A9x14 gemonteerd. Die laatste omdat deze stiller zou moeten zijn dan de standaard fan, de Corsair omdat dit met de witte led in mijn build past.
Had gehoopt het geheel verticaal te kunnen mounten, maar dat lukt niet met de darmen van de AIO.
De gekleefde (plastic) backplate van de kaart bleef zitten en de koeler kwam los na het lossen van vier schroeven:
Sinds de middag draaiende en HWinfo op en daarmee kom ik aan volgende waarden:
Geen overclock erop gezet (ook geen behoefte aan). Ik overweeg sterk om ook in de toekomst, mits de bracket compatibel is, mijn kaarten op deze manier te koelen. Veel minder warme lucht de kast in en veel stiller.
Tot de conclusie gekomen dat ik een interne usb2 header tekort heb, waardoor nu enkel de twee AIO's (CPU + GPU) aangesloten zijn. Morgen komt er een usb3 naar usb2 aan zodat ik de RGB fans terug kan instellen op wit. De ring van de X42 staat op rood, maar die zie je niet omdat deze naar beneden is gericht. Misschien kan ik nog investeren in zo'n vertical gpu bracket die de andere sloten vervangt zodat de kaart wel verticaal kan doordat deze meer naar achteren zit.