NVIDIA GeForce RTX 20XX en GTX 16XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 17:16
Mijn 13 maanden oude ventus 2080 oc met micron geheugen is ook terug naar informatiqe gegaan.
Beeldfouten bij dying light en red dead redemption 2 vooral bij belichting.
Mn pakket was er 11 uur en 2 uur later was de vervangende al opgestuurd, goede service.
Deze gpu heeft geen beeldfouten meer en ook samsung geheugen ipv micron waar zoveel problemen mee waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:22
Vandaag het laatste pakket gekregen om te kunnen "knutselen" met volgende items:
- Kraken G12
- Kraken X42
- Corsair ML140 Pro
- Noctua NF-A9x14 Chromax
- Noctua NT-H2

Daarmee heb ik de koeler vervangen van mijn MSI 2070 Super Ventus OC. Videokaarten met luchtkoeling spuwen nogal veel warme lucht de kast in en in mijn geval dan net boven de chipsetfan (X570 bord).

De G12 is de bracket om de AIO op de videokaart te kunnen monteren. Deze is volledig compatibel met de kaart middels de meegeleverde AMD-brackets. De meegeleverde fans bij zowel de G12 als de X42 heb ik niet gebruikt. Op de radiator zit een Corsair ML140 Pro met witte led en op de kaart zelf heb ik de Noctua NF-A9x14 gemonteerd. Die laatste omdat deze stiller zou moeten zijn dan de standaard fan, de Corsair omdat dit met de witte led in mijn build past.

Had gehoopt het geheel verticaal te kunnen mounten, maar dat lukt niet met de darmen van de AIO.

De gekleefde (plastic) backplate van de kaart bleef zitten en de koeler kwam los na het lossen van vier schroeven:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZvICwh1.jpg

Sinds de middag draaiende en HWinfo op en daarmee kom ik aan volgende waarden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y3nU4DJ.png

Geen overclock erop gezet (ook geen behoefte aan). Ik overweeg sterk om ook in de toekomst, mits de bracket compatibel is, mijn kaarten op deze manier te koelen. Veel minder warme lucht de kast in en veel stiller.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RvAnC2W.png

Tot de conclusie gekomen dat ik een interne usb2 header tekort heb, waardoor nu enkel de twee AIO's (CPU + GPU) aangesloten zijn. Morgen komt er een usb3 naar usb2 aan zodat ik de RGB fans terug kan instellen op wit. De ring van de X42 staat op rood, maar die zie je niet omdat deze naar beneden is gericht. Misschien kan ik nog investeren in zo'n vertical gpu bracket die de andere sloten vervangt zodat de kaart wel verticaal kan doordat deze meer naar achteren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Alleen zonde dat je nu zoveel hebt uitgegeven dat je ook gewoon een model hoger had kunnen halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Die dan alsnog warmte de kast in blaast? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Flying schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:47:
Die dan alsnog warmte de kast in blaast? :F
Ja? Zo te zien heb je gewoon een full ATX board dus er zal voldoende ruimte en mogelijkheid in je kast zijn voor fatsoenlijke airflow.
Ik zie niet helemaal in waarom het belangrijk is om de lucht direct de kast uit te laten tenzij je wellicht een piepklein mini-itx systeem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
De gpu zorgde voor een hogere chipset temperatuur waardoor de dan frequent ging draaien. Na wat opzoeken had ik ook zin om er eens mee te knutselen en bij deze. Had net zo goed een andere kaart kunnen kopen, maar dan had ik het nog steeds gedaan.

Een beetje hetzelfde als de 280mm AIO voor de cpu die ik nu heb en weldra ga vervangen door eentje met 360mm radiator. Omdat het kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 13:35
Gezien er veel RTX 2080 Ti kaarten in de nabije toekomst van de hand gedaan worden even mijn ervaring.
Pas ene 2de hands gekocht voor een goede prijs met zo'n 2 jaar garantie. Viel buiten de boot met de RTX 3080 en bij nader inzien lijkt me dat geen probleem.

Heb een Gigabyte Aorus RTX 2080 Ti Extreme. Deze kaart ging bij benchmarks en games al gauw richting de 4000 rpm voor de fans om op targeted 82C te blijven. Soms zelfs bij het kijken van een video. Fan curve aanpassen, underclocken etc. had geen zin.

Blijkbaar zijn er bepaalde 2080 Ti kaarten waarvan de cheapo koelpasta uithard binnen een jaar. Maar dan ook echt een baksteen is. Het verwijderen van de koeler was gelukkis simpel. Een aantal kleine schroeven, 4 schroeven met veer op de locatie de chip en vervolgens voorzichtig de koeler verwijderen maar niet te ver.

Er zijn 2 kabels voor de fans/RGB en 2 voor stroomvoorziening die best kort zijn.

Vervolgens begint het schrapen van de verharde koelpasta en het voorzichtig schoonmaken. Dit heeft mij 20 minuten geduurd alvorens ik eindelijk de veel betere GelID extreme kon toepassen.

Nu 72C en 1750rpm bij full load zonder gek geblaas uit het niets en zeer stil.

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik heb bij de 2080Ti dump mijn 3 jaar oude GTX1080Ti ingeruild (375 bb) voor een Inno 3d ichill met 240mm radiator, word met een topverbruik van 340watt 62 graden, handig om de koelpasta te vervangen of toch laten zitten ?

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:48

Dhrax

Prog Lord

Q_7 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:48:
Ik heb bij de 2080Ti dump mijn 3 jaar oude GTX1080Ti ingeruild (375 bb) voor een Inno 3d ichill met 240mm radiator, word met een topverbruik van 340watt 62 graden, handig om de koelpasta te vervangen of toch laten zitten ?
62c is prima, met nieuwe paste ga je niet veel winnen denk ik.
Aan de andere kant, dit is wel een ideaal moment om het te doen :)

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:03

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ook ik heb een Msi Ventus 2080ti gescoord. Deze wordt max ongeveer 70 graden met auto fancurve en een oc bij max power.

Ik zit er aan te denken om te kijken voor een repaste en evt thermal pads. Maar ik weet niet wat dit doet voor de garantie welke er nog een jaar op zit. Er zit namelijk een waaranty void sticker op een van de schroefjes zag ik.

• jurjen120
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Iemand ook een idee welke maand de 3080 20gb versie misschien verschijnt? Heb beide 3090 en 3080 niet kunnen bemachtigen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
jurjen120 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:20:
Iemand ook een idee welke maand de 3080 20gb versie misschien verschijnt? Heb beide 3090 en 3080 niet kunnen bemachtigen.
Kijk eens naar de topictitel ;)

• jurjen120
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
418O2 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:30:
[...]

Kijk eens naar de topictitel ;)
Oeps😅 sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik probeer mijn Samsung G9 in te stellen, maar ik kan niet hoger dan 60hz icm 10 bits kleuren. Ik gebruik de meegeleverde kabel, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Herkent iemand dit probleem? Ik gebruik een RTX2080 dus die zou dat moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

418O2 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:52:
Ik probeer mijn Samsung G9 in te stellen, maar ik kan niet hoger dan 60hz icm 10 bits kleuren. Ik gebruik de meegeleverde kabel, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Herkent iemand dit probleem? Ik gebruik een RTX2080 dus die zou dat moeten kunnen
Rechter muisknop, beeldscherm instellingen, eigenschappen beeldscherm, vernieuwings frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tweakriez schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:57:
[...]

Rechter muisknop, beeldscherm instellingen, eigenschappen beeldscherm, vernieuwings frequentie?
Ik probeer het dus in te stellen in de GeForce settings. Als ik hoger dan 60hz selecteer, verdwijnt de 10bpc optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:57
418O2 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:23:
[...]

Ik probeer het dus in te stellen in de GeForce settings. Als ik hoger dan 60hz selecteer, verdwijnt de 10bpc optie
Firmware van de monitor up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Tweakriez schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:43:
Ook ik heb een Msi Ventus 2080ti gescoord. Deze wordt max ongeveer 70 graden met auto fancurve en een oc bij max power.

Ik zit er aan te denken om te kijken voor een repaste en evt thermal pads. Maar ik weet niet wat dit doet voor de garantie welke er nog een jaar op zit. Er zit namelijk een waaranty void sticker op een van de schroefjes zag ik.
Garantie verdwijnt zoiezo bij het openen van de kaart.

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 11:55

MetalPool

Boe!

Nou het debacle wat 3080 heet. Ik heb er 1 in de preorder staan maar ik begin toch wel erg te twijfelen of ik er niet beter aan doe om bijvoorbeeld een 2070 te bestellen. Nou kom ik af van een 1080. Is het dan eigenlijk wel een grote upgrade? Of raden jullie aan om dan toch echt te gaan kijken voor een 2080?

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Na alles omtrent de 3080 gevolgd te hebben ben ik blij dat ik een 2080ti voor weinig heb gescoord. Het voelt echt als een rushed product met veel problemen en inferieure componenten.

• smocho
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-01 11:14
Interessante video over de bron van de crash problemen met de 3080. Sommige AIB partners hebben voor de goedkope oplossing gekozen wat zorgt voor de random crashes.

YouTube: The RTX 3080 Launch can't get any worse... Right? Wrong...

• 418O2
smocho schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:23:
Interessante video over de bron van de crash problemen met de 3080. Sommige AIB partners hebben voor de goedkope oplossing gekozen wat zorgt voor de random crashes.

YouTube: The RTX 3080 Launch can't get any worse... Right? Wrong...
Verkeerde topic
MetalPool schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:18:
Nou het debacle wat 3080 heet. Ik heb er 1 in de preorder staan maar ik begin toch wel erg te twijfelen of ik er niet beter aan doe om bijvoorbeeld een 2070 te bestellen. Nou kom ik af van een 1080. Is het dan eigenlijk wel een grote upgrade? Of raden jullie aan om dan toch echt te gaan kijken voor een 2080?
ik zou even wachten, ik denk dat het met een week of 3-4 wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:55
@Elazz komt het overeen met het geluid van dit filmpje?

Ik heb een palit 2080 ti gaming pro oc gekocht.
Idle is de kaart rond de 32 graden.

Start ik call of duty op en ga ik een spelletje spelen. Dan loopt de temperatuur snel op... Soms richting de 78 graden.
En soms gaat de fan ook heel erg hard blazen...en dan weer minder....is dit het probleem ook?

Of is er iets met de fans?

Hierbij het linkje naar het filmpje waar ik call of duty speel...
Hoor maar goed.

https://transferxl.com/08FXLCpPyGcmj

Of als iemand anders het weet? Graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 13:35
Aggressor schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:41:
@Elazz komt het overeen met het geluid van dit filmpje?

Ik heb een palit 2080 ti gaming pro oc gekocht.
Idle is de kaart rond de 32 graden.

Start ik call of duty op en ga ik een spelletje spelen. Dan loopt de temperatuur snel op... Soms richting de 78 graden.
En soms gaat de fan ook heel erg hard blazen...en dan weer minder....is dit het probleem ook?

Of is er iets met de fans?

Hierbij het linkje naar het filmpje waar ik call of duty speel...
Hoor maar goed.

https://transferxl.com/08FXLCpPyGcmj

Of als iemand anders het weet? Graag
Dat is exact wat ik had. Om zeker te zijn dat de oorzaak aan de koeling ligt moet je best eens kijken naar wat voor fan curve er is ingesteld en temperatuur grens. Ik denk dat zoals bij mij de de fans op 4000rpm moesten draaien om niet boven de 84 te gaan. In sommige game gedeeltes wanneer het wat rustiger is en door de hoge snelheid van de fans koelt die snel naar bijvoorbeeld 75 graden waarop de fancurve misschien rond de 1700rpm staat. Geluid daalt flink maar al snel bereikt de temperatuur het plafond opnieuw van de ingestelde fancurve en gaat die weer op max draaien.

Hitte wordt dus niet goed van de chip naar het koelblok overgebracht en krijg je dit voor. Bij was de koelpasta niet normaal uitgehard dat ik (met enige voorzichtigheid) 25 minuten bezig ben geweest om de grote stukken te verwijderen en vervolgens voorzichtig restant residue te verwijderen met alcohol (isopropyl bijv.). Na schoonmaak kwaliteitsspul erop en al deze problemen waren weg (zoals in mijn vorige post in dit forum beschreven.). Gebruik zelf GeliD Extreme maar je kan ook de nieuwe Noctua of Thermal Grizzly gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:29

psy

Er is momenteel iets geks aan de hand qua verkrijgbaarheid van Nvidia RTX kaarten.
Ik ben (en ik zal niet de enige zijn) het nieuws van de 30 serie aan het volgen, en hoe slecht deze niet te verkrijgen zijn. Ik ben in mijn nopjes met mijn 2070 Super, maar ik dacht, laat ik eens kijken wat die nu nog doen qua prijs.

Maar tot mijn verbazing zijn ook de 20** serie kaarten bijna niet meer te krijgen. Bijna geen enkele winkel heeft nog iets liggen. En als ze wat hebben, is het tegen een veel te hoge prijs.

Nvidia is het zichzelf nu wel erg lastig aan het maken lijkt me. Zou me niet verbazen als ze de productie al een tijdje geleden gestopt hebben? Maar nu is dus niets meer te krijgen in het midden/top segment.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Nou, ik ben weer een ontzettend slechte ervaring verder met Gigabyte Customer service en support.
Ik heb nu een Gigabyte RTX 2070 Super met de welbekende up-down-up-down fan ramping issue rondom de idle temperatures. Het internet (Tom's Hardware, Reddit etc) staat tjokvol met mensen die deze klachten hebben, allemaal bij dezelfde serie(s) videokaarten namelijk Gigabyte Windforce 1070/1080/2070/2080,

Na alles opnieuw uit te leggen, met onderbouwing en filmpjes wordt je voor de zoveelste keer verzocht om contact op te nemen met de leverancier van je videokaart voor een garantieclaim. Ik snap niet dat men zich bij Gigabyte niet realiseert hoeveel geld dit hen kost (al die talloze claims), terwijl dit probleem met een aanpassing in de BIOS fan curve gewoon op te lossen is (hier had ik ook nadrukkelijk om gevraagd).

Ik weet niet wat er met dit bedrijf is gebeurd, maar de customer service is een ondoordringbare Berlijnse muur geworden. Vroeger kreeg ik met diverse tickets nog mensen in de support chat te spreken met erg veel technische know-how en werd er actief gezocht naar oplossingen (vaak een nieuwe BIOS bij de desbetreffende mobo of videokaart).
Ik ben helemaal klaar met Gigabyte en ga hun producten nooit meer kopen!

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Ventus GP gekocht alleen zit er geen backplate bij. Maakt dit iets uit? Of kan ik deze eventueel ergens (goedkoop) kopen of een file om 3D te printen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Markos schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:11:
Ik heb een pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Ventus GP gekocht alleen zit er geen backplate bij. Maakt dit iets uit? Of kan ik deze eventueel ergens (goedkoop) kopen of een file om 3D te printen?
Maakt niets uit en die backplate op de ventus kaartjes was slechts van plastic, heeft dus geen enkele toegevoegde waarde.
Sterker nog: Het houd er warmte onder vast, wat mogelijk ook de reden is dat de vorige eigenaar hem er af heeft gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 06-04-2021 16:18 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste