NVIDIA GeForce RTX 20XX en GTX 16XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Asus rog strix 2080TI
Windows start niet meer met gpu gemonteerd, ook niet als ik bios op integrated cpu graphics zet.
Indien ik mijn gpu verwijder en opstart start windows wel op.
Hij blijft hangen na het bios scherm, voor het eerste windows scherm.

Ben bang dat mijn 2080ti (voor de tweede keer) defect is. (2 dagen geleden 1x space invader artifacts gehad.)

Tips, ideeën?

[ Voor 3% gewijzigd door Scamid op 24-03-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
@Scamid je weet zeker dat je voeding goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
418O2 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:33:
@Scamid je weet zeker dat je voeding goed is?
Ik heb 3 maanden een nieuwe corsair 750w voeding.
Echter net met mijn oude voeding geprobeerd maar het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 16:47

bonyuri

Investigator!

Scamid schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:22:
Asus rog strix 2080TI
Windows start niet meer met gpu gemonteerd, ook niet als ik bios op integrated cpu graphics zet.
Indien ik mijn gpu verwijder en opstart start windows wel op.
Hij blijft hangen na het bios scherm, voor het eerste windows scherm.

Ben bang dat mijn 2080ti (voor de tweede keer) defect is. (2 dagen geleden 1x space invader artifacts gehad.)

Tips, ideeën?
Welk merk?
Mogelijk dit probleem: https://www.techpowerup.c...cron-gddr6-memory.249975/

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
Asus rog strix, zoals in bovenstaand bericht vermeld.
Mijn vorige was een gigabyte 2080ti welke bij levering al defect was.
Deze heb ik 3 maanden goed gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:21
Scamid schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:26:
[...]

Asus rog strix, zoals in bovenstaand bericht vermeld.
Mijn vorige was een gigabyte 2080ti welke bij levering al defect was.
Deze heb ik 3 maanden goed gebruikt.
Heeft de kaart micron of samsung GDDR6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
Robi schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Heeft de kaart micron of samsung GDDR6?
Waar kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi
In GPU-Z even googlen en downloaden is een paar MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robi schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:39:
[...]
In GPU-Z even googlen en downloaden is een paar MB
Dat gaat wel lastig worden als de pc niet wil opstarten met de GPU aangesloten...

@Scamid, verwijder eens alle Nvidia drivers wanneer je de pc start op de iGPU en probeer 't dan nog eens met de GPU erin. Ik ben benieuwd of je wel kan booten als er geen Nvidia drivers worden geladen.

[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 25-03-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi
Paprika schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:51:
[...]

Dat gaat wel lastig worden als de pc niet wil opstarten met de GPU aangesloten...
Oeps.... Ik pak nog even een bak koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
Paprika schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:51:
[...]

@Scamid, verwijder eens alle Nvidia drivers wanneer je de pc start op de iGPU en probeer 't dan nog eens met de GPU erin. Ik ben benieuwd of je wel kan booten als er geen Nvidia drivers worden geladen.
Toen hij de eerste keer niet meer wilde opstarten heb ik een verse windows geïnstalleerd. Dit omdat dat voor mij sneller is dan een hoop zoekwerk naar de oorzaak. Dus drivers zijn ook het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 10:43

Tijn96

In speed we trust

Goedenavond. Ik heb zojuist een compleet nieuwe pc ontvangen met oa n rtx 2080. Nu wil ik 3 schermen hierop aansluiten via dp’s kabels. Op dit moment krijg ik maar 1 scherm werkend en als ik de nvidia update laat runnen blijven al mn schermen op zwart voor 5 a 10 min (daarna is mijn geduld op). Tevens lopen er rare strepen over mn schermen die steeds veranderen. Graag hulp

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijn96 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:05:
Goedenavond. Ik heb zojuist een compleet nieuwe pc ontvangen met oa n rtx 2080. Nu wil ik 3 schermen hierop aansluiten via dp’s kabels. Op dit moment krijg ik maar 1 scherm werkend en als ik de nvidia update laat runnen blijven al mn schermen op zwart voor 5 a 10 min (daarna is mijn geduld op). Tevens lopen er rare strepen over mn schermen die steeds veranderen. Graag hulp
Voer de installatie eens uit terwijl je monitoren over een iGPU of andere GPU zijn aangeloten of druk na een paar minuten eens op enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 10:43

Tijn96

In speed we trust

Paprika schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:56:
[...]

Voer de installatie eens uit terwijl je monitoren over een iGPU of andere GPU zijn aangeloten of druk na een paar minuten eens op enter.
Nu start ie wel gewoon op elke keer maar is er niks gebeurd. Pc zelf geeft ook aan dat er wat mis is met de kaart bij apparaat beheer (code 43)

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zag in verschillende reviews dat de MSI 2080 gaming trio 65c werd onder load. In mijn pc zit het dichterbij de 71-73c... Hoe kan dit? Silicon lottery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:44
Sj44k13 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:53:
Ik zag in verschillende reviews dat de MSI 2080 gaming trio 65c werd onder load. In mijn pc zit het dichterbij de 71-73c... Hoe kan dit? Silicon lottery?
Kan natuurlijk ook aan de rest van je kast en koeling liggen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
k1978 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Kan natuurlijk ook aan de rest van je kast en koeling liggen he.
Klopt, maar het zit ik een Fractal Design R5 met Noctua fans. Dat zou toch redelijk moeten koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sj44k13 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:58:
[...]

Klopt, maar het zit ik een Fractal Design R5 met Noctua fans. Dat zou toch redelijk moeten koelen?
Veel reviewers testen op een open bench... Je moet wel echt een goede airflow hebben om dat te toppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:13:
[...]

Veel reviewers testen op een open bench... Je moet wel echt een goede airflow hebben om dat te toppen
Ja, denk dat het daar mee te maken heeft inderdaad. Heb ook mijn case fans redelijk langzaam staan, zal daar nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sj44k13 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:23:
[...]

Ja, denk dat het daar mee te maken heeft inderdaad. Heb ook mijn case fans redelijk langzaam staan, zal daar nog eens naar kijken.
Je moet zelf de balans tussen geluid en temperatuur vinden. Tot 75c zou ik me niet te druk maken.

Mijn 2080 komt overigens niet boven de 65c. Heb een strix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:08

MazeWing

The plot thickens...

Sj44k13 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:53:
Ikzelf heb ook deze temperaturen. Wanneer ik de kaart flink overclock zit ik zelf rond de 74-75
Ik heb ook de Define R5 kast, maar dan met 3 SilentWings 3 fans + de 2 oude fans (die boven en onder zitten).

Alles draait op minimale snelheid. Ik hecht namelijk meer waarde aan een stille pc en een paar graden warmer dan andersom.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
80C is niets voor een GPU. Sterker nog, iedere kaart die daaronder zit maakt alleen maar onnodig meer "lawaai". Je zou zelfs een custom fan profiel kunnen overwegen waarbij de kaart langer passief blijft draaien. Daarnaast moet je voor reviews bij TPU wezen en dan zal je zien dat je kaart het prima doet:
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/MSI/GeForce_RTX_2080_Gaming_X_Trio/images/temp.png

[ Voor 62% gewijzigd door Paprika op 28-03-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:26:
[...]

Je moet zelf de balans tussen geluid en temperatuur vinden. Tot 75c zou ik me niet te druk maken.

Mijn 2080 komt overigens niet boven de 65c. Heb een strix
Klopt van die balans, maar hij maakt ook duidelijk meer geluid dan mijn oude 1070 gaming x, dus vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sj44k13 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:06:
[...]

Klopt van die balans, maar hij maakt ook duidelijk meer geluid dan mijn oude 1070 gaming x, dus vandaar de vraag.
Kan ook komen door een aggressiever fanprofiel standaard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
Sinds 2 maanden in bezit van de 2080 Gaming X Trio. Maar ik heb nu regelmatig tijdens gamen dat het beeld op zwart gaat, je hoort dan ook dat Windows disconnect geluid en de fans gaan dan 100% draaien :?

Van het weekend tijdens Division 2 dit echt vaak gehad. Ze horen me dan nog wel op Discord. Moet pc dan 1 of meerdere keren resetten voordat die weer beeld geeft. Iemand bekend met dit probleem? Zelfs met fans op 100% via Afterburner in Division 2 deze problemen.

Al gedaan:
2x 8-pin direct vanaf voeding (750W Seasonic Plus Gold).
Andere schermen ontkoppeld.
Diverse drivers met en zonder GFE geprobeerd via DDU.
Nieuwe Windows installatie.
Pc overklok terug gedraaid (Delidded 4690k wordt max 65•C in Division 2 @4.5GHz).

Wat voorlopig lijkt te werken is -200MHz op de core en -100MHz op het geheugen. GPU toch defect?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

MaTr1x schreef op woensdag 3 april 2019 @ 01:38:

2x 8-pin direct vanaf voeding (750W Seasonic Plus Gold).
Waren wel problemen bekend bij bepaalde series van Seasonic Plus serie waarbij je bij bepaalde kaarten problemen kreeg wanneer er 2 voedings stekkers (PCI-e) werden gebruikt op 1 kabel (standaard meegeleverd). Als je 2 losse voedings stekkers gebruikte werkte het vaak wel weer.

Zou in de latere series gefixed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-03-2023
Vandaag een watergekoelde Inno3d 2080ti geïnstalleerd. Maar damn, wat een coil whine. Juist terwijl ik dus de stilste oplossing zocht en bereid was daar ook meer voor te betalen. Ik overweeg om hem terug te sturen, helaas met de complicatie dat de kaart extreem slecht leverbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik heb praktisch geen coil whine, als je er specifiek naar luistert en zo je hoofd meer richting de case doet, dan hoor ik het wel onder load, maar als ik mijn open-ended HD650 headset aandoe waar je praktisch alles door hoort, dan hoor ik het al helemaal niet meer (zelf niet eens met muziek/game actief)

Wel een dikke bummer inderdaad. Begrijp ook niet waarom ze die zaken niet vastlijmen ofzo zoals ze vaak bij voedingen doen zodat er geen coils kunnen bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Lijkt mij ook knap irritant. Ik gebruik mijn pc ook als workstation en dan heb ik vaak muziek op laag volume op de speakers. Zo'n piep gaat dan wel tegen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebassie1980
Yep, wordt een RMA dit. Of gewoonweg afzien van de koop, natuurlijk. Want geen enkele winkel heeft er nog een paar liggen...

Een beetje whine had ik met m'n gtx1080 ook, maar nu kun je het zelfs buiten de kamer horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebassie1980 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:40:
Yep, wordt een RMA dit. Of gewoonweg afzien van de koop, natuurlijk. Want geen enkele winkel heeft er nog een paar liggen...

Een beetje whine had ik met m'n gtx1080 ook, maar nu kun je het zelfs buiten de kamer horen.
https://www.ldlc.com/fiche/PB00264525.html
https://www.caseking.de/i...64-mb-gddr6-gci3-140.html
https://www.overclockers....6a85a&tap_s=243465-274845

Leveren ook naar NL en CaseKing is sowieso een goede shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebassie1980
Dank! Ik zag dat een paar NL winkels vandaag plotseling ook weer uitzicht hebben gekregen op toeleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:29:
80C is niets voor een GPU. Sterker nog, iedere kaart die daaronder zit maakt alleen maar onnodig meer "lawaai". Je zou zelfs een custom fan profiel kunnen overwegen waarbij de kaart langer passief blijft draaien. Daarnaast moet je voor reviews bij TPU wezen en dan zal je zien dat je kaart het prima doet:
[Afbeelding]
Ging de nieuwste gpu boost niet al een bin omlaag bij meer dan 67 graden?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:21:
[...]

Ging de nieuwste gpu boost niet al een bin omlaag bij meer dan 67 graden?
Het voltage zakt. Wat je instelt als optimale curve moet je natuurlijk wel even zelf afstellen als je dan toch bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:30:
[...]

Het voltage zakt. Wat je instelt als optimale curve moet je natuurlijk wel even zelf afstellen als je dan toch bezig bent.
Dat is prima, maar je stelling was dat alles onder de 80 graden onnodig lawaai gaf. Handmatig je curve zo instellen dat het op 80 komt zal je Mhz iets verlagen. Lijkt me wel zo handig om even te vermelden.

Overigens hoor ik mijn RTX 2070 uberhaupt niet, ook niet in furmark met de kast open. Dus dit zal vooral een dingetje zijn voor de 2080 ti gebruikers welke wat meer vermogen pakt dan wel personen met een warme kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:58:
[...]

Dat is prima, maar je stelling was dat alles onder de 80 graden onnodig lawaai gaf. Handmatig je curve zo instellen dat het op 80 komt zal je Mhz iets verlagen. Lijkt me wel zo handig om even te vermelden.
Een RTX2080 is memory limited en niet core clock limited. Core overclocks helpen niet eens heel veel en laat er nou gelukkig net best wel wat marge zitten op 't geheugen (zeker als er Samsung chips op zitten).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HhhlQhy.png

[ Voor 35% gewijzigd door Paprika op 04-04-2019 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:30:
[...]

Een RTX2080 is memory limited en niet core clock limited. Core overclocks helpen niet eens heel veel en laat er nou gelukkig net best wel wat marge zitten op 't geheugen (zeker als er Samsung chips op zitten).

[Afbeelding]
Interessante figuur. Heb je daar nog een bron van verder? Zie nu niet over welke game(s) het gaat. Traditioneel zijn er altijd games die wel geheugen bandbreedte nodig hebben en games waar dat niet opgaat (zie benchmarks van kaarten als de GTX 660 Ti).

Overigens is het inderdaad zo dat als je zeg 40 Mhz verliest je dat niet direct in je fps gaat merken :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Een RTX2080Ti voor 877 euro...dat kan toch niet kloppen?? Typefout?

https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL

NVM: verkeerd gelezen. Het is een reguliere RTX2080, geen Ti

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 19-04-2019 14:13 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epicnesz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-05 14:41
Ik weet niet of ik hier op de juiste Forum ben maar geef het toch even een kans.

Over het algemeen durf ik wel te zeggen dat mijn kennis voor computers en onderdelen wel bovengemiddeld is alleen met het onderstaande probleem weet ik geen raad.

Ik heb een aantal maanden geleden mn Graphics card geupgrade naar een MSI rtx 2070 Armor.
Nu heb ik bij sommige games als ik naar mijn weten mijn systeem tot het uiterste push, bijvoorbeeld unlocked framerate en op de hoogste instellingen op 1080p gamen, dan loopt uiteindelijk mn pc vast. Het beeld blijft hangen en de muziek loopt door en stopt uiteindelijk. Het enige wat ik dan kan doen is m'n PC opnieuw opstarten en dan doet alles het weer.
Ikzelf denk dat het aan mn voeding ligt en deze niet voldoende kan brengen in mijn systeem

Dit zijn mijn complete componenten:
Intel i7 7700k niet overclocked 1.5 jaar oud
RTX 2070 MSI ARMOR 3 maanden oud
MSI KRAIT GAMING Z170 MOTHERBOARD 3.5 Jaar oud
1 X KINGSTON SSD 128 GB
1 X SAMSUNG EVO 850 500 GB
1 X SEAGATE 2 TB HDD
1 X Corsair Hydro H75 CPU COOLER
3 X system fan 120 mm
PSU: sharkoon wpm 600 bronze 3.5 jaar oud

Nu las ik ook bij de reviews van mijn PSu dat deze na een aantal jaar mankementen vertoonde.

Hopelijk kan ik hier een oplossing vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik durf wel te bevestigen dat het je voeding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:53
Joeri Weidmann schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:59:
Ik weet niet of ik hier op de juiste Forum ben maar geef het toch even een kans.

Over het algemeen durf ik wel te zeggen dat mijn kennis voor computers en onderdelen wel bovengemiddeld is alleen met het onderstaande probleem weet ik geen raad.

Ik heb een aantal maanden geleden mn Graphics card geupgrade naar een MSI rtx 2070 Armor.
Nu heb ik bij sommige games als ik naar mijn weten mijn systeem tot het uiterste push, bijvoorbeeld unlocked framerate en op de hoogste instellingen op 1080p gamen, dan loopt uiteindelijk mn pc vast. Het beeld blijft hangen en de muziek loopt door en stopt uiteindelijk. Het enige wat ik dan kan doen is m'n PC opnieuw opstarten en dan doet alles het weer.
Ikzelf denk dat het aan mn voeding ligt en deze niet voldoende kan brengen in mijn systeem

1 X KINGSTON SSD 128 GB
1 X SEAGATE 2 TB HDD
3 X system fan 120 mm

Nu las ik ook bij de reviews van mijn PSu dat deze na een aantal jaar mankementen vertoonde.

Ik zou ook aan de voeding denken. Zeker als ik de reviews in de pricewatch lees. Een goede kwaliteit voeding van 550W is voldoende, daar draai ik een vergelijkbare configuratie mee. Zie het voedingen topic voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epicnesz
418O2 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:05:
Ik durf wel te bevestigen dat het je voeding is
Bedankt voor je bericht, hoe ben je hier zo zeker van uit nieuwsgierigheid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epicnesz
GekkeRipper schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:23:
[...]

Ik zou ook aan de voeding denken. Zeker als ik de reviews in de pricewatch lees. Een goede kwaliteit voeding van 550W is voldoende, daar draai ik een vergelijkbare configuratie mee. Zie het voedingen topic voor advies.
Dankjewel, ik zat inderdaad al uit te zoeken wat nodig is. Wellicht ga ik inderdaad voor een 80 plus gold 550w of 600w voeding. Welke heb jij in je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
Maar dan de oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Zojuist een RTX2080TI FE binnen gekregen en:

- Giga coil whine tijdens load (ook als je de fans "vast houdt")
- Gebrom van fans tijdens idle (Stil als je de fans "vast houdt")

Lekker zeg :)

Bijna een week op gewacht tot-ie binnen was. Dat wordt weer terug sturen...
Ik had exact zelfde klacht met de oudere corsair voeding (volgens mij een 600 watt uit 2014) na upgraden van een zwaardere videokaart. Werd steeds erger. Was weg met nieuwe voeding.

Als je een nieuwe corsair voeding bestelt kan je even proberen. De modulaire kabels zijn gewoon nog compatible, dus alleen even voeding verwisselen (kabels laten zitten) en kijken of je probleem weg is. Zo niet, voeding weer terug :) Anders oude voeding de prullendoos in

[ Voor 77% gewijzigd door Gamebuster op 02-05-2019 15:26 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Ik heb juist geen problemen met deze voeding Gamebuster. Ik beantwoorde Joeri Weidmann zijn vraag. Mijne is uit 2017 denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkeRipper op 02-05-2019 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joeri Weidmann schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:59:

1 X KINGSTON SSD 128 GB
1 X SEAGATE 2 TB HDD
3 X system fan 120 mm

Als het je voeding is dan schakelt alles uit, dan doet je muziek het ook niet.

Op basis van de beschreven symptomen is het cpu/mem/oc. Een snellere gpu met hogere fps belast je cpu ook meer. Kijk eens bij de windows log of je geen WHEA-logger warnings hebt staan. Verder kwestie van furmark/prime55 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epicnesz
sdk1985 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:04:
[...]

Op basis van de beschreven symptomen is het cpu/mem/oc. Een snellere gpu met hogere fps belast je cpu ook meer. Kijk eens bij de windows log of je geen WHEA-logger warnings hebt staan. Verder kwestie van furmark/prime55 draaien.
Dank voor je reactie, vorige week toch nog even een testje gedaan met het spelen van Fortnite (in theorie niet zo'n onwijs zware game) op 1080p 144 hz. Echter na nog geen 10 minuten ingame crashed deze weer exact hetzelfde als hiervoor alleen bleef ditmaal ook de muziek hangen. Gewoon een complete "Freeze" om het zo maar te zeggen en ook nu weer alleen een hard reset die ervoor zorgt dat m'n PC weer werkt.

Gewoon internetten etc gaat prima en netflix kijken of films afspelen ook, alleen wanneer m'n PC zware games of hoge FPS probeert te genereren dan loopt deze vast. Zal is even kijken naar de windows log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:04:
[...]

Een voeding kan ook altijd nog defect zijn of gewoon niet geschikt.

Qua spanningsregulatie doet een niet defecte Sharkoon WPM600 Bronze het sowieso al slecht. De voeding is gewoon niet geschikt voor een moderne PC door het verouderde design. Double forward met groep regulatie, problemen zijn gewoon te verwachten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Een voeding kan ook altijd nog defect zijn of gewoon niet geschikt.

Qua spanningsregulatie doet een niet defecte Sharkoon WPM600 Bronze het sowieso al slecht. De voeding is gewoon niet geschikt voor een moderne PC door het verouderde design. Double forward met groep regulatie, problemen zijn gewoon te verwachten.
Laten we het er op houden dat ik de kans acht dat wanneer Joeri zijn voeding vervangt zijn probleem spontaan verdwijnt op 1% zet. Zelf ook weleens geprobeerd, heeft nooit geholpen. Ben op internet ook nog niet iemand met vergelijkbare klachten tegen gekomen waarbij de voeding het oplost. Maar dit lijkt me niet de juiste plek om dit uit te vechten.
Joeri Weidmann schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:28:
[...]

Dank voor je reactie, vorige week toch nog even een testje gedaan met het spelen van Fortnite (in theorie niet zo'n onwijs zware game) op 1080p 144 hz. Echter na nog geen 10 minuten ingame crashed deze weer exact hetzelfde als hiervoor alleen bleef ditmaal ook de muziek hangen. Gewoon een complete "Freeze" om het zo maar te zeggen en ook nu weer alleen een hard reset die ervoor zorgt dat m'n PC weer werkt.

Gewoon internetten etc gaat prima en netflix kijken of films afspelen ook, alleen wanneer m'n PC zware games of hoge FPS probeert te genereren dan loopt deze vast. Zal is even kijken naar de windows log.
Fortnite is geen prime95. Als je niet weet hoe dat werkt, dan is het wellicht handiger om een eigen topic aan te maken. Wat mij betreft stuur je desnoods even een prive bericht als je hem hebt gemaakt. Meestal zie je die in Processors, Moederborden & Geheugen verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:34:
[...]

Laten we het er op houden dat ik de kans acht dat wanneer Joeri zijn voeding vervangt zijn probleem spontaan verdwijnt op 1% zet. Zelf ook weleens geprobeerd, heeft nooit geholpen. Ben op internet ook nog niet iemand met vergelijkbare klachten tegen gekomen waarbij de voeding het oplost. Maar dit lijkt me niet de juiste plek om dit uit te vechten.
Vechten? Een defecte of instabiele voeding is iets wat regelmatig voorkomt. Geen één voeding heeft namelijk perfect werkende beveiligingen. Geen één voeding meet ripple bijvoorbeeld, geen één voeding schakelt uit als de spanning net buiten de ATX spec valt. Voedingen met over en onderspanningsbeveiliging schakelen pas uit als de spanning ver afwijkt. Kan dus prima zijn dat een PC vastloopt doordat de voeding niet stabiel is.

Als je een beetje Voeding advies en informatie topic - Deel 34 volgt zie je genoeg instabiele voedingen langskomen. Wat dacht je bijvoorbeeld van de Seasonic Focus serie, die kan een PC met Asus Strix GTX 970 laten vastlopen doordat deze combinatie hele hoge ripple veroorzaakt. Een beveiliging er tegen zit echter niet op die voeding, op geen één voeding zoals gezegd.

Dit is dan een incompatibiliteitsprobleem, om onbekende reden produceert de voeding veel ripple met die videokaart, terwijl het met andere videokaarten niet gebeurt. Maar wat ook kan is een voeding die niet geschikt is voor een moderne PC.

De Sharkoon WPM600 Bronze is zoals gezegd een voeding gebaseerd op een double forward design met groep regulatie. De primaire kant van de voeding beschikt over het double forward design welke slecht kan omgaan met hoge stroompieken. Dit design heeft problemen daarmee, dat is gewoon inherent aan het design. Een LLC resonant converter design is hiervoor veel meer geschikt.

Aan de secondaire kant van de voeding bevind zich de groep regulatie. Ook deze is niet geschikt voor een moderne PC. In dit design zit de 5V en 12V namelijk aan elkaar gekoppeld wat betreft de spanningsregulatie. Als je de 5V en 12V niet gelijkmatig belast dan zal één van de twee spanningen inzakken terwijl de andere juist zal stijgen.
Zie: productreview: be quiet! Pure Power 9 500W CM review door -The_Mask-

Moderne PC's belasten de 5V en 12V echter niet meer gelijkwaardig, dit is dan ook de reden waarom voedingen met groep regulatie niet geschikt zijn voor een moderne PC.

[ Voor 43% gewijzigd door -The_Mask- op 20-05-2019 16:01 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epicnesz
sdk1985 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:34:
[...]

[...]

Fortnite is geen prime95. Als je niet weet hoe dat werkt, dan is het wellicht handiger om een eigen topic aan te maken. Wat mij betreft stuur je desnoods even een prive bericht als je hem hebt gemaakt. Meestal zie je die in Processors, Moederborden & Geheugen verschijnen.
Ik heb ondertussen Prime95 en furmark gedraaid, beide zonder enige problemen eigenlijk. Het gekke is dus ik heb eigenlijk helemaal niets aangepast in mn BIOS van mn Motherboard of enige instellingen veranderd. Alle dingen die ik heb uitgetest zijn altijd op Stock clocks geweest.

Enige wat misschien nog te doen is nu om een Benchmark te testen waarbij zowel CPU én GPU getest worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epicnesz
-The_Mask- schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Vechten? Een defecte of instabiele voeding is iets wat regelmatig voorkomt. Geen één voeding heeft namelijk perfect werkende beveiligingen. Geen één voeding meet ripple bijvoorbeeld, geen één voeding schakelt uit als de spanning net buiten de ATX spec valt. Voedingen met over en onderspanningsbeveiliging schakelen pas uit als de spanning ver afwijkt. Kan dus prima zijn dat een PC vastloopt doordat de voeding niet stabiel is.

Als je een beetje Voeding advies en informatie topic - Deel 34 volgt zie je genoeg instabiele voedingen langskomen. Wat dacht je bijvoorbeeld van de Seasonic Focus serie, die kan een PC met Asus Strix GTX 970 laten vastlopen doordat deze combinatie hele hoge ripple veroorzaakt. Een beveiliging er tegen zit echter niet op die voeding, op geen één voeding zoals gezegd.

Dit is dan een incompatibiliteitsprobleem, om onbekende reden produceert de voeding veel ripple met die videokaart, terwijl het met andere videokaarten niet gebeurt. Maar wat ook kan is een voeding die niet geschikt is voor een moderne PC.

De Sharkoon WPM600 Bronze is zoals gezegd een voeding gebaseerd op een double forward design met groep regulatie. De primaire kant van de voeding beschikt over het double forward design welke slecht kan omgaan met hoge stroompieken. Dit design heeft problemen daarmee, dat is gewoon inherent aan het design. Een LLC resonant converter design is hiervoor veel meer geschikt.

Aan de secondaire kant van de voeding bevind zich de groep regulatie. Ook deze is niet geschikt voor een moderne PC. In dit design zit de 5V en 12V namelijk aan elkaar gekoppeld wat betreft de spanningsregulatie. Als je de 5V en 12V niet gelijkmatig belast dan zal één van de twee spanningen inzakken terwijl de andere juist zal stijgen.
Zie: productreview: be quiet! Pure Power 9 500W CM review door -The_Mask-

Moderne PC's belasten de 5V en 12V echter niet meer gelijkwaardig, dit is dan ook de reden waarom voedingen met groep regulatie niet geschikt zijn voor een moderne PC.
Dank voor je Reactie, dit was ook precies mijn eerste gedachten. Maar voordat ik conclusies wilde trekken vroeg ik het toch eerst even na op dit Forum, zoals ik in mijn bovenstaande reactie al aangaf gaat er niets fout met mijn PC als ik specifiek mijn CPU of GPU los van elkaar ga stresstesten, wellicht dat een zwaardere game (zoals bijv. Anthem of the Division) een betere stresstest kan afgeven? ik zou eventueel een test kunnen doen met een andere voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Joeri Weidmann schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:46:
[...]

ik zou eventueel een test kunnen doen met een andere voeding?
Als je die mogelijkheid hebt dan zou ik dat zeker doen.

Als je nog geen goede voeding hebt, de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart is een goede voeding voor jouw PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondertussen heb ik een MSI RTX 2080 Gaming Trio en nog een MSI RTX 2070 armor in huis. Ik moet zeggen dat de gaming Trio er wel erg tof uit ziet, nog altijd muisstil is en standaard met 1950 Mhz komt (en +90 mhz zonder extra voltage is ook geen issue) en dat die de meerwaarde tov de ventus toch wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:29
Mijn gigabyte rtx 2070 heeft de geest gegeven. Rustig aan het spelen toen ik opeens een spaceinvaders aanval kreeg en m’n hele scherm vol artefacten zat. Daarna liep de hele pc vast. Nu na een paar minuten al artefacts. Gaat morgen het RMA proces in.

Denk erover nu een nieuwe kaart te kopen en dan de garantiekaart (wss gewoon nieuw) voor een goede prijs weer te verkopen.

Welke merk van rtx kaarten heeft minder last van issues momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Dank. Wellicht is het dan toch slimmer om gewoon te wachten. Heb alleen geen idee hoe lang rma duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Kaart dinsdag opgestuurd en zaterdagavond een nieuwe ontvangen. Kan ik nog ergens zien of ik nu een nieuwere versie heb met ander geheugen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
Twijfe om een RTX2070 te halen, heb op dit moment een Asus GTX 980 Matrix en is nu aan vervanging toe.

Is het handig om deze nu aan te schaffen, of komen er binnenkort nieuwe kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komen binnenkort nieuwe kaarten. Zullen geen gigantische veranderingen zijn, maar volgens de geruchten wordt meer informatie komende week beschikbaar gemaakt, dus daar zou ik wel even op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlexoSlimSlom
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 17:54
giantgiantus schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:39:
Kaart dinsdag opgestuurd en zaterdagavond een nieuwe ontvangen. Kan ik nog ergens zien of ik nu een nieuwere versie heb met ander geheugen oid?
Mag ik vragen waar je de kaart naar toe heb gestuurd?

Mijn Gigabyte RTX 2070 windforce gaf 11 juni de zelfde problemen als die jij aangaf.
12 juni naar MeGekko gestuurd, 14 juni door hun doorgestuurd naar de leverancier.
Heb het idee dat ik hem zelf ook wel naar de leverancier had kunnen sturen direct :)
Ook al zijn er bedrijven die dit niet toelaten.

Ik dacht er overigens over na om de kaart om te wisselen voor een MSI RTX 2070 Armor. Deze stond er iig volgens de reviews op Newegg iets beter voor.

https://www.newegg.com/ms...rmor-8g/p/N82E16814137366
vs
https://www.newegg.com/gi...wf3-8gc/p/N82E16814932091

Verder kan ik niet echt veel vinden over het verschil in failure rate tussen RTX 2070 kaarten online. En een medewerker van Megekko gaf aan dat de Windforce een stuk vaker is verkocht dan de MSI kaart. Om die reden zou er volgens hem meer over failures van deze kaart online te vinden zijn ook.

Weet natuurlijk niet of dit overal geldt. Bij Newegg is het natuurlijk ook wel een verschil van 100 reviews.

iig, ik denk dat ik nog maar even afwacht op de RMA en hopelijk een nieuwe rev 2.0 mag ontvangen van Gigabyte.

Ik zag btw ook op de website een dual fan windforce die standaard 100mhz hoger geklokt is. Vraag me af wat verder het wezenlijke verschil is tussen 2 of 3 fans. Ik kan me voorstellen dat 2 harder moeten werken om te koelen en de kaart iets luider is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Landon schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:33:
Twijfe om een RTX2070 te halen, heb op dit moment een Asus GTX 980 Matrix en is nu aan vervanging toe.

Is het handig om deze nu aan te schaffen, of komen er binnenkort nieuwe kaarten?
De Volta kaarten lijken geen concurrentie te zijn voor de RTX kaarten van Nvidia. Dus die gaan niet voortijdig de markt op met de volgende lichting kaarten. Daarnaast zijn ze pas grofweg 6 maanden geleden uitgekomen.
  • De 980 kwam uit in september 18, 2014
  • De 1080 kwam uit in april 20, 2017
  • De 2080 kwam uit in september 20, 2018
Volgens Google resultaten en een beetje logisch denken vermoed ik dat de 30-series pas ergens in 2020 gaan uitkomen. Ik denk dat er zo'n 18 maanden tussen de releases gaan zitten, al is het gemiddelde eerder 2 jaar of langer. Dus mogelijk pas eind 2020 of begin 2021.
Sissors schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:28:
Er komen binnenkort nieuwe kaarten. Zullen geen gigantische veranderingen zijn, maar volgens de geruchten wordt meer informatie komende week beschikbaar gemaakt, dus daar zou ik wel even op wachten.
Maar dit vind ik dan wel weer interessant :D Waar heb je die geruchten gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hierzo: [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56

Overigens gaat het dan niet over compleet nieuwe ontwerpen, maar snellere versies van bestaande kaarten (al gaan er dan ook weer geruchten dat de nieuwe RTX2070 bijvoorbeeld op een RTX2080 chip is gebaseerd).
Zie bijvoorbeeld: https://nl.hardware.info/...lusief-nieuwe-rtx-2080-ti

Overigens moet gelijke prijs daar wel met een korreltje zout worden genomen, want als de 'officiele prijs' van een RTX2070 nog steeds op €600 staat, dan is een 10% snellere RTX2070 super niet bijzonder interessant op dat prijspeil gezien je voor €500 een RTX2070 koopt.

Anyway, de geruchten hebben het dus over morgen meer informatie, laten we het hopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:42
Morgen maar eens de 2070 super scoren, ik hoop dat ze een beetje op voorraad zijn :)

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:42
Ben ook in de markt voor een 2070 super maar ben denk ik nog te vroeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Persoonlijk zou ik wachten tot de aftermarket GPUs uitkomen en dan een klein beetje hopen op extra concurrentie. Vaak dalen de prijzen na enkele maanden al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Is er al bekend wanneer de aftermarket supers komen?

Nvidia 2070 super staat voor €529 op de website (nog niet leverbaar) dus kwa prijs valt hij wel mee vind ik.

https://www.nvidia.com/nl...ics-cards/rtx-2070-super/

[ Voor 71% gewijzigd door Ferio op 09-07-2019 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collossus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-06 16:46
Ferio schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:27:
Is er al bekend wanneer de aftermarket supers komen?

Nvidia 2070 super staat voor €529 op de website (nog niet leverbaar) dus kwa prijs valt hij wel mee vind ik.

https://www.nvidia.com/nl...ics-cards/rtx-2070-super/
AIB's zouden terzelfdertijd als de FE's uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Ik gok dat de Supers vandaag ook zo rond 17:00 op de Nederlandse webshops gaan verschijnen, wellicht i.v.m. NDA's?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collossus
Heb op reddit vooral 9 am EST zien voorbijkomen als speculatie, zou dus rond 15:00 moeten zijn

[ Voor 8% gewijzigd door collossus op 09-07-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Oh, dat zou nog mooier zijn! Dat is namelijk het laatste ontbrekende stukje voor m'n build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collossus
Jep, zelfde hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
collossus schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:23:
Heb op reddit vooral 9 am EST zien voorbijkomen als speculatie, zou dus rond 15:00 moeten zijn
Nada.. nog even wachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collossus
Ferio schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:02:
[...]

Nada.. nog even wachten dus
FE zit op Nvidia Site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Zo te zien hebben ze bij azerty het een en ander: https://azerty.nl/search-...ting=12&limit=9&view=grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
https://azerty.nl/categor...ing=12&limit=30&view=grid

De prijzen staan online maar de levertijd is +10 werkdagen

Edit: Inmiddels is de levertijd naar onbekend gezet.

[ Voor 16% gewijzigd door Ferio op 09-07-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collossus
Ben maar voor de FE gegaan. Levering over 5 werkdagen max als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaspaas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 15:31
Hoe snel raakten FE kaarten bij vorige releases op? Is dat een kwestie van uren, dagen, of hoef ik me daar uberhaupt niet druk over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Haaspaas schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:09:
Hoe snel raakten FE kaarten bij vorige releases op? Is dat een kwestie van uren, dagen, of hoef ik me daar uberhaupt niet druk over te maken?
Viel wel mee geloof ik, maar toen was er ook nog geen AMD en geen voorgaande (non-super) edities.

Ook de aftermarket zal per direct beschikbaar moeten zijn.

Reviews staan online van Palit & MSI (2060/2070 super)

Ben benieuwd naar Gigabyte.. :)

Snel door gelezen en de reviews zeggen dat ze veel sneller dan de standaard kaarten zijn en daarnaast ook goedkoper. Weet niet of dit in Nederland zo is, maar dat is wel jammer van de mensen die net een "vervallen" 2060/2070 hebben gekocht.

[ Voor 97% gewijzigd door Ferio op 09-07-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
bij sicomputers Asus ROG Strix GeForce RTX 2060 Super 8GB Gaming OCvoor € 537,46

das toch wel hoger dan ik verwacht had, yikes?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rather21
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-08 19:36
Haaspaas schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:09:
RTX 2070 Super FE is nu sold out op NVidia's website, maar worden ongetwijfeld weer aangevuld deze week.
Duurde een uurtje ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Tiduz schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:16:
bij sicomputers Asus ROG Strix GeForce RTX 2060 Super 8GB Gaming OCvoor € 537,46

das toch wel hoger dan ik verwacht had, yikes?
Dat lijkt me aan de dure kant aangezien de 2070 Super een adviesprijs heeft van €529,- 8)7

Edit: Ook Megekko is van start https://www.megekko.nl/pr...r-GAMING-OC-8G-Videokaart

[ Voor 18% gewijzigd door EricNL op 09-07-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

EricNL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:21:
[...]

Dat lijkt me aan de dure kant aangezien de 2070 Super een adviesprijs heeft van €529,- 8)7

Edit: Ook Megekko is van start https://www.megekko.nl/pr...r-GAMING-OC-8G-Videokaart
Alternate ook.

Natuurlijk weer overpriced. Doen ze in Duitsland toch netter. Je moet wel gek zijn om hem voor deze prijs te halen 140,- euro duurder dan een 5700xt.

4Launch staat bij partners op de nvidia site, maar ze hebben de kaarten nog niet online staan. :+
https://www.4launch.nl/t/226/Nvidia-RTX-super-landing

[ Voor 29% gewijzigd door ion op 09-07-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Lekker overpriced weer allemaal... wij Nederlanders betalen graag teveel zie ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

https://www.alternate.de/...arte/html/product/1560834?

40,- EUR goedkoper bij onze duitse buren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Wat is verstandig, gewoon even de kat uit de boom kijken in de hoop dat Nederlandse webshops ook gewoon even normaal gaan doen? 10 of 20 EUR bovenop de adviesprijs vind ik niet heel erg, maar Megekko biedt de MSI 2070 Super Ventus gewoon doodleuk even voor 619,- aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collossus
Thuis over 11 dagen, lekker. Het was of 600 euro dokken, of 10 dagen wachten. Heb dan maar gewoon de FE besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis1337
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-08-2021
Mede Tweakers, ik ben een beetje in dubio qua budget (400-450 euro) lag mijn focus op de 2060 super. Deze is echter veel prijziger (wat vaak zo is bij een release), op de website van Nivdia is de FE 426 euro echter nu zie ik ook verschillende normale 2070 voor 450 euro.

Mijn vraag is dat kleine beetje extra het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Even rustig afwachten totdat deze prijzengekte voorbij is, je betaalt nu de NL premium prijs die over een week of 2-4 zomaar tientallen euro's kan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:12

Snippertje

Light up your life

Had vorige week een Rtx2060 van msi gekocht voor 356, maar nu toch maar een Super FE variant gekocht op Nvidia.com voor 424. Hoop dat ik er goed aan doe, maar voelt toch meer future proof.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon in Duitsland bestellen. Betere shops (directe relatie met de fabrikant waardoor RMA processen vaak snel zijn), meestal binnen 48 uur in huis en ook nog eens lagere prijzen. Als je bang bent dat het allemaal lastig gaat mocht er ooit iets mis zijn. Een PostNL of DHL label plakken met een Duits adres plakt echt hetzelfde als een Nederlands adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio vind ik wel heel vet, alleen de prijs van 614 euro is niet mis haha, ben benieuwd wat die gaat kosten als ze wat beter verkrijgbaar is?

en ben ook wel benieuwd naar de 2060 super Gaming van msi, hmm.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Laatst online: 11-09 20:47
Paprika schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:43:
Gewoon in Duitsland bestellen. Betere shops (directe relatie met de fabrikant waardoor RMA processen vaak snel zijn), meestal binnen 48 uur in huis en ook nog eens lagere prijzen. Als je bang bent dat het allemaal lastig gaat mocht er ooit iets mis zijn. Een PostNL of DHL label plakken met een Duits adres plakt echt hetzelfde als een Nederlands adres...
Eigenlijk alleen Casekings verzend direct naar NL, helaas Mindfactory niet en alternate ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Persoonlijk wacht ik gewoon een paar maanden :P . Sowieso is het plan voor mij om pas in het najaar een nieuwe PC aan te schaffen, dus die paar maanden is prima. Kunnen de prijzen wat zakken en is duidelijker welke voor mij de juiste zal zijn ivm uitgebreidere reviews.

Eventueel kan ik nog uitwijken naar de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyclonic schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:22:
[...]

Eigenlijk alleen Casekings verzend direct naar NL, helaas Mindfactory niet en alternate ook niet.
Er zijn meer grote shops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Vergelijk: https://www.idealo.de/pre...ategory.html?q=2070+super

Niet allemaal sturen ze naar Nederland, maar zo heb je wellicht een overzicht.

Nederland is veelste duur.. niet doen.. ze gaan een beetje met de hype mee.

[ Voor 36% gewijzigd door Ferio op 09-07-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Laatst online: 11-09 20:47
Paprika schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:55:
[...]

Er zijn meer grote shops...
Voorbeelden waren handiger dan dit commentaar, welke shops leveren dan naar Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyclonic schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:50:
[...]

Voorbeelden waren handiger dan dit commentaar, welke shops leveren dan naar Nederland?
https://www.gputracker.eu/nl/shops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Zijn er mensen bekend met computeruniverse? Besteld bij computeruniverse voor 484,- voor een Gigabyte rtx 2070 super.

pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce RTX 2070 Super 8G

4 jaar garantie :9

[ Voor 91% gewijzigd door ion op 09-07-2019 22:19 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste