Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 385 386 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08
Kartmans1 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:08:
[...]
DSC knop eenmaal in moeten drukken om weg te komen? Begreep dat dat nog wel wil helpen als hij echt niet meer wegkomt door alle ingrepen.

Al met al wel blij dat er meerdere tweakers zijn met de verkeerde keuze. Gedeelde smart is halve smart :P.

Ergens kriebelt het wel om naar een leeg groot parkeerterrein hier te rijden. Hier achter bij ons staan wat te veel auto’s om echt de hooligan uit te hangen :-( >:)
Moest inderdaad de DSC uitzetten. Op de M3 is 1x drukken MDM mode, dan laat hij veel toe maar laat je als het goed is niet spinnen, lang indrukken gaat alles uit..

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Greetoz schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:58:
Moest inderdaad de DSC uitzetten. Op de M3 is 1x drukken MDM mode, dan laat hij veel toe maar laat je als het goed is niet spinnen, lang indrukken gaat alles uit..
Behalve ABS?

• Greetoz
\

Nee ABS kan je niet uitzetten op een BMW ;-). Althans niet met een knopje haha.

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:07:
Nee ABS kan je niet uitzetten op een BMW ;-). Althans niet met een knopje haha.
Dus niet ‘alles’… misschien was het veranderd met de tijd :*)

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:51

IQM

CreativeS schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:35:
En mijn winterbanden zijn nu nog Dunlop Winter Sport 3 17"... dus ik kon/kan net zo goed enkel op Pilot Sports gaan rijden de hele winter. Ja, echt meer grip, daar heb je volledig gelijk in. Met die Dunlops voelde je elke afslag de achterkant glibberen. Met de Michelins hoef ik niet met een fluwelen voetje te rijden.

[Afbeelding]
Of ik vergis me of mijn ogen bedriegen mij maar ik zie toch echt een setje Pirelli Sottozero 3 sloffen om die velgen liggen en geen Dunlop Wintersport. Ik wil sowieso geen enkele Dunlop band meer onder mijn auto.
De eerste Sottozero's die ik onder mijn E61 had waren waardeloos. Maar de Sottozero's die ik nu onder de G31 heb bevallen eigenlijk prima. Die Italianen hebben blijkbaar toch bijgeleerd.

DTC knopje lang vasthouden en alles uit gaf in mijn E46 320d de grootst mogelijke glimlach op mijn gezicht. Die wagen was zo makkelijk op Goodyear Ultragrips. Sturen met het gaspedaal, geweldig! Ik ben in 2008 een keer na mijn werk de hele straat dwars gegaan. (geen vrienden gemaakt met de buren toen...)
Zo makkelijk als de E46 zo lastig was de E61. De F11 daarna ging ook weer iets makkelijker.
Vanavond de nieuwe Bridgestone Blizzaks onder de 1 serie van mijn vrouw maar eens in de sneeuw proberen. Al was ze zelf erg tevreden na een ritje door de sneeuw vanmiddag.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:33

Bommes

Capo del formaggio

Onze 2er heeft voorwiel aandrijving -O-
De andere 4wieler, heeft wel achterwiel aandrijving en de motor achterin en weegt net geen 900kg. Leuk recept voor spielerei.
Maar daar kan de TC weer niet uit.. |:(

* Bommes vraagt zich af waar het fout is gegaan :?

Misschien toch de motor eens aantrappen. Die staat op noppenbanden, dat zou in de sneeuw toch nog wel iets moeten doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 05-01-2026 18:44 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• CreativeS
  • Niet online
IQM schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:19:
Of ik vergis me of mijn ogen bedriegen mij maar ik zie toch echt een setje Pirelli Sottozero 3 sloffen om die velgen liggen en geen Dunlop Wintersport. Ik wil sowieso geen enkele Dunlop band meer onder mijn auto.
Wat voor de één logisch is, is voor de ander schijnbaar minder logisch. Ik zal er voortaan echt bijzetten dat iets een voorbeeldfoto is :) Excuus.

En ja, er komt geen Pirelli op. Of Michelin Pilot Alpin 5 of Continental WinterContact TS 870 P.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 05-01-2026 18:57 ]

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:14
Kartmans1 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:08:
[...]
DSC knop eenmaal in moeten drukken om weg te komen? Begreep dat dat nog wel wil helpen als hij echt niet meer wegkomt door alle ingrepen.

Al met al wel blij dat er meerdere tweakers zijn met de verkeerde keuze. Gedeelde smart is halve smart :P.

Ergens kriebelt het wel om naar een leeg groot parkeerterrein hier te rijden. Hier achter bij ons staan wat te veel auto’s om echt de hooligan uit te hangen :-( >:)
En dan een paar door de sneeuw verborgen biggenruggen treffen :)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01 16:06

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

CreativeS schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:50:
[...]

Wat voor de één logisch is, is voor de ander schijnbaar minder logisch. Ik zal er voortaan echt bijzetten dat iets een voorbeeldfoto is :) Excuus.

En ja, er komt geen Pirelli op. Of Michelin Pilot Alpin 5 of Continental WinterContact TS 870 P.
Ik wil wel even een mede-lans breken voor de WinterContacts. Had ze al op de vorige auto en nu ook op de huidige. Ik reed vandaag rondjes om iedereen heen (bij wijze van spreken dan he ;) anders zou het aso zijn O-)

Overigens ook goede ervaringen met die Alpins gehad in het verleden.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:01
DaFreakhead schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:25:
[...]

En dan een paar door de sneeuw verborgen biggenruggen treffen :)
Exact zo heb ik enkele jaren geleden de complete rechter achterwiel ophanging van moeders MX-5 krom geholpen :P

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:17
Bommes schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:43:
De andere 4wieler, heeft wel achterwiel aandrijving en de motor achterin en weegt net geen 900kg. Leuk recept voor spielerei.
Maar daar kan de TC weer niet uit.. |:(
Heb je een tank als hobby? 900kg voor alleen de motor is serieus gewicht. Een B58 weegt 140kg en die heeft al 6 cilinders.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
TheBrut3 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:28:
[...]
Heb je een tank als hobby? 900kg voor alleen de motor is serieus gewicht. Een B58 weegt 140kg en die heeft al 6 cilinders.
Ik denk Twingo.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:29:
[...]
Ik wil wel even een mede-lans breken voor de WinterContacts. Had ze al op de vorige auto en nu ook op de huidige. Ik reed vandaag rondjes om iedereen heen (bij wijze van spreken dan he ;) anders zou het aso zijn O-)
Dit sluit goed aan bij mijn opmerking eerder. Ik heb ook WinterContacts en met koud weer en natheid zonder sneeuw heb ik iets meer grip met mijn zomerbanden. Toch monteer ik ze als er kans is op sneeuw, want met sneeuw hebben ze heel veel meer grip dan de zomerbanden.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Eagle Creek schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:14:
[...]

Oef... dat hoop ik ook. Zit zelf inmiddels op de 145K. Merk overigens geen serieuze achteruitgang. Tuurlijk met de winterbanden, wind en en koude dagen haal ik de 60km echt niet meer. Maar op een goede herfstdag zit 50 er nog wel in dus ik heb nog wel vertrouwen.
Als ervaren hybrid rijder; jij ook de melding gehad dat elektrische aandrijving beperkt beschikbaar is?
Mijn 550e gaf dat vandaag aan, zit in Oostenrijk en het is hier flink koud (-13 vanochtend toen ik wegreed), na paar km was melding weg overigens had hij ook weer een voorspelde EV range.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

TheBrut3 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:28:
[...]

Of ik heb de verkeerde leestekens gebruikt of jij leest verkeerd. De totale 4-wieler weegt net geen 900kg.
Bijna, het is een Smart :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:00
Ik moest vanmiddag nadat ik mijn passagier uit had laten stappen even straatje keren. DSC off, toefje gas en ik moest nog flink tegensturen om het bij 180 graden draaien te houden :+

Dolle pret voor mij, duimpjes van de toekijkende jochies en een boos seinende Volvo rijder erachter (kan ik het helpen dat jij in zo’n saai hok zit met dit weer }) )

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:38

Eagle Creek

Breathing security

Dat is grappig... Net de auto elektrisch 30 min laten voorverwarmen (zat nog flink onder sneeuw), vraag ik na het wegrijden om de olie temperatuur en die is: 48*c! Dus blijkbaar doet hij óok de olie voorverwarmen bij de hybride. Vind ik toch wel weer mooi staaltje engineering, plus behoud van je wagen en motor..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Eagle Creek schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:50:
Dat is grappig... Net de auto elektrisch 30 min laten voorverwarmen (zat nog flink onder sneeuw), vraag ik na het wegrijden om de olie temperatuur en die is: 48*c! Dus blijkbaar doet hij óok de olie voorverwarmen bij de hybride. Vind ik toch wel weer mooi staaltje engineering, plus behoudt van je wagen en motor..
Nice, met dit weer wil ik toch wel graag hybride en een carport. De enige functie die ik van de EV mis is het elektrisch ontdooien op afstand :P

Nu valt de F34 GT me niet tegen trouwens qua hoesnel het interieur op temperatuur is :)

XXXVI

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42

_Arthur

blub

ephymerous schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:01:
Nice, met dit weer wil ik toch wel graag hybride en een carport. De enige functie die ik van de EV mis is het elektrisch ontdooien op afstand :P
Volgende keer een benzineslurper met standkachel kiezen. Dan heb je ook ontdooien op afstand *O*

Heb je geen EV of Hybrid voor nodig hoor.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tortelli schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:18:
[...]
Als ervaren hybrid rijder; jij ook de melding gehad dat elektrische aandrijving beperkt beschikbaar is?
Mijn 550e gaf dat vandaag aan
Als de auto zelf net naar dino's verbranden is omgeschakeld heeft mijn 330e zo'n soort melding ook wel.
Dan wil de auto even de motor iets warm maken voordat hij je weer toestaat om naar hard naar elektrisch om te schakelen. dan zegt ie dat die 'momenteel niet beschikbaar' is oid dacht ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:38

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:18:
[...]

Mijn 550e gaf dat vandaag aan, zit in Oostenrijk en het is hier flink koud (-13 vanochtend toen ik wegreed), na paar km was melding weg overigens had hij ook weer een voorspelde EV range.
Nee, niet melding herken ik niet. Wel dat de (reguliere) aandrijving even beperkt is ("volledig aandrijfvermogen spoedig beschikbaar" of iets in die trant). Maar ook nog niet echt koude temperaturen meegemaakt de laatste jaren.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• CreativeS
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:29:

Overigens ook goede ervaringen met die Alpins gehad in het verleden.
Ja, ik ben fan van Michelin... ook qua lichaamsformaat. Grote persoonlijkheid moet ruimte hebben kuch kuch.

Alle gekheid op een stokje... ik heb voor mijn vader voor Continental AllSeasonContact 2 gekozen. Ik hoor alleen maar lovende berichten van hem, komende van Michelin Primacy 2 ofzo. Kans dat er op mijn wintervelgen Continental WinterContact TS 870 P komt is vrij groot. Voor de Compact denk ik aan Continental WinterContact TS 870 òf misschien wel gewoon continu ook AllSeasonContact 2 (al levert Michelin met de CrossClimate3 wel de correcte bandenmaten). Geen fan van, maar die wagen wordt grotendeels alleen voor woon-werkverkeer gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 06-01-2026 16:04 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net voor kerst ging mijn auto kapot. Eerst kreeg ik een X1 25e mee, daarna vervangen voor een 180pk Ford Focus. In de tussentijd op Curacao nog even een diesel gereden.

Ik bedacht me tijdens het rijden in die 3 auto's dat dat eigenlijk ook prima is. Vandaag de auto weer opgehaald en... Ik zet er naast :p De souplesse van de 6 in lijn met deze automaat is toch wel een pareltje :p Jammer dat hij in december er uit moet.

• TheBrut3
Bommes schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:22:
Of ik heb de verkeerde leestekens gebruikt of jij leest verkeerd. De totale 4-wieler weegt net geen 900kg.
Misschien had ik de basisschool af moeten maken :+
(Niet letterlijk, zoals ze in Amerika doen)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

TheBrut3 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:42:
[...]

Misschien had ik de basisschool af moeten maken :+
(Niet letterlijk, zoals ze in Amerika doen)
Nou ja ik snap het wel, een Smart (Twingo cloon) is ook wel een beetje vloeken in de kerk in die topic natuurlijk.. :$

Wel blij met de winter rubbers onder de 2er. Woon<->werk is niet heel ver, maar wel volledig binnendoor tussen de dorpen, over klinker wegen.
Die zijn toch verraderlijk wit in de ochtend :o

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:18
AlexV schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:07:
[...]

Dat punt van 190.000 km ga ik met deze 330e spannend vinden, want dat was het punt waarop bij mijn F30 330e de hoogvoltage-accu de geest gaf. Ongeveer 10.000 km daarvoor was de elektrische verwarming al gesneuveld, dus ik hoop dat de G20 wat minder ellende gaat geven rond die km-stand :+
En binnen 24 uur ging het mis, dit was de goden verzoeken }:| . Gelukkig slechts “klein”, de vergrendeling van de laadklep die gesneuveld is. Toch rij je wel voor lul met je laadklep open.

• Tortelli

Tortelli

YakuzA schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:09:
[...]

Als de auto zelf net naar dino's verbranden is omgeschakeld heeft mijn 330e zo'n soort melding ook wel.
Dan wil de auto even de motor iets warm maken voordat hij je weer toestaat om naar hard naar elektrisch om te schakelen. dan zegt ie dat die 'momenteel niet beschikbaar' is oid dacht ik.
Auto stond geforceerd op electric only (skipiste is 5 minuten rijden waar je 99% vd tijd kunt laden). Vandaag zelfde melding en “ helft” van elektrische vermogen beschikbaar volgens de meter. Na een poosje op benzine rijden was accu pakket warm genoeg en had ik gewoon volle elektrische vermogen beschikbaar.

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
De benzine versies met hogere vermogens hebben ook iets dergelijks. Indien de motor te koud is, en je vraagt teveel vermogen, krijg je ook netjes een melding, dat je niet over het volledige vermogen kan beschikken.

• Tortelli

Tortelli

Klopt inderdaad, er bestaat een beperking volgens mij (al heb ik dat zelf nooit getest). Kan goed zijn dat accu pakket volle elektrische vermogen (193pk uit 19kW bruikbaar) gewoon niet kan leveren bij -12 oid.

• Greetoz
Hier ook nog maar de winterbanden gemonteerd. Millimeter werk met de nieuwe klauwen.

Maar ik ben er dus ook achter gekomen dat Ekris ze ooit verkeerd heeft gemonteerd, kennelijk is de voor en achter velg minimaal anders (ook ander partnummer).. waardoor enkel de velg eindigend op 907 voor past over de grote klauwen en de 908 achter moet...

Ik heb altijd de markering van Ekris aangehouden... die hadden aan de rechterkant 908 voor en 907 achter... toen paste het niet 😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPQCgdL92mqu61mLGoJc5nzqlFg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRsmFx1BnsztOzEkxGSE4xTW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUvOxKOhuhXALr58eYYiIwQWj4g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/527ZxX68ePmXU48WxooZfv02.jpg?f=fotoalbum_tile

• TheBrut3
roland kroes schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:35:
De benzine versies met hogere vermogens hebben ook iets dergelijks. Indien de motor te koud is, en je vraagt teveel vermogen, krijg je ook netjes een melding, dat je niet over het volledige vermogen kan beschikken.
Klopt. Volledig aandrijfvermogen binnenkort beschikbaar is de melding die ik dan krijg.
Pagina: 1 ... 385 386 Laatste