Soms best wel
kwalitatief uitermate teleurstellend als bepaalde onderdelen er niet meer zijn.
Zoals misschien bekend ben ik bezig met de ACC-retrofit op mijn E90. De radarsensor lag al even in de garage, maar direct vindbaar. Helaas zaten de stelbouten zo erg vast, dat ik al een reparatiesetje in huis had. Echter... de garage staat verder nog zo vol, zoek dat kleine zakje met 3 boutjes en 3 plastic houders maar eens. Ik bestel wel een nieuwe set. BMW Dubbelsteyn (O
nlineBMWParts) zou die op voorraad hebben. Mooi, want de set is bijna overal uitverkocht. Ja hoor... artikel niet op voorraad. Zucht!
Hmja, dan maar AliExpress. Even duur... leveren ze weer niet in Nederland of Duitsland. Nog harder zuchten! Dan maar via Kleinanzeigen. Verdomd... gevonden en schijnbaar nieuw! Kopen met kopersbescherming en afwachten maar. Voorraad is bevestigd en 'Versand wird vorbereitet'. €57,- inclusief verzenden voor deze 3 boutjes plus houders (!!!), maar goed... maak ze zelf maar eens

Dealer was niet veel goedkoper.
In de tussentijd bezig geweest met de radarsensor. Die stelbouten waren er met geen mogelijkheid uit te krijgen. Eerst maar eens een soort WD40, maar dan van Würth. Na 4 uur weken geen resultaat. Tuurlijk moet die sensor wel ergens tegen kunnen maar ik wilde de bouten ook weer niet gloeiend stoken. Dan maar een stevige tik op de bouten? Hielp ook niet. Het werd dus iets arbeidsintensiever met een beetje precisie. Ik heb ze maar uitgeboord en de draad opnieuw getapt met M5. De draad is weer helemaal netjes.
Nu maar wachten op de reparatieset, de sensor (het kapje) wat polijsten en op naar het volgende!