zunrob schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:21:
Op camerabeelden zie ik dat afgelopen zaterdag rond 3 uur in de ochtend een persoon (schat hem in de 20) naar ons huis toe loopt, voor de voordeur gaat staan en foto's lijkt te nemen van o.a. de camera. Dit vind ik bijzonder en opvallend, aangezien we aan het eind van een doodlopende straat wonen en hier in principe verder helemaal niemand komt die daar niks te zoeken heeft. Zeker niet op een dergelijk tijdstip.
Onze auto's staan naast de voordeur (en camera) op de oprit. Ik vind dit een beangstigende situatie, zou dit een spotter o.i.d. kunnen zijn? En wat is nu slim om te doen? Politie is geïnformeerd en heeft het ter kennisgeving aangenomen.
@
RickvN, je gaf pas aan dat er bij jou in de buurt een spotter was gezien op camera. Ben stiekem wel benieuwd of dat niet dezelfde persoon is.
Ik heb die kerel een bericht gestuurd om te kijken of we dit kunnen koppelen.
Waar woon je als ik vragen mag? Evt. pakken we dit via PB Verder op.
Maar wat een ellende.... Ik ben ook bang dat het zeker niet minder gaat worden.
Ik ga vermoedelijk een extra camera aanschaffen die beter is in te stellen dan mijn huidige Eufy en die ook rood/blauwe alarmlichten geeft + veel kabaal + pushmeldingen op mijn telefoon door mijn stille modus heen. En dan wordt die zo afgesteld dat het niet op een kat af gaat. Kost me wel € 800, maar bij een verhuizing kan ik die meenemen en echt haarscherp.
Je kan ook denken aan een Ajax Dualcurtain. Is een euro of €200-250 en die kan van 3-30 meter met meerdere sensoren personen herkennen (dus gaat niet af bij katten) en geeft ook alarmeringen op je smartphone. Hier zou je wellicht ook nog aan kunnen denken?
Ik heb ook gedacht aan de GPS opties etc. die voorbij komen, maar die moet je dan eige
nlijk aan je accessoires plakken omdat ze zeer waarschij
nlijk je auto niet meenemen (de standaard GPS tracker schijnt al moeilijk uit te schakelen zijn, heb ik van horen zeggen).
[
Voor 3% gewijzigd door
RickvN op 28-11-2022 17:00
]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill