The_Ghost16 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:27:
Bedankt voor de reacties.
Het versleten stuur was mij niet opgevallen. Ook niet toen ik er een rondje in gereden heb. Zal de volgende keer als ik hem zie er nog even naar kijken.
Automatische stoelen is op zich wel handig maar niet zo'n groot issue omdat ik 99% van de tijd zelf rijd. En waarschij
nlijk durven de kinderen hier toch niet in te rijden

Daarnaast zijn heel veel GT's die te koop worden aangeboden zelfs zonder de sportstoelen.
Head Up Display heb ik wel gezien op andere varianten en is wel een handige functionaliteit. Leuk als het er op zit maar voor mij niet noodzakelijk.
Cruise Control weet ik niet maar ik neem dat als de optie er staat er niet de speed limiter mee bedoeld wordt. Dit zijn 2 verschillende functionaliteiten. Alhoewel ik nu altijd mijn speed limiter gebruik en weinig de cruise control.
Rijklaarmaakkosten vind ik ook altijd vreemd. Zal eens kijken wat er dan allemaal bij zit. Maar echt korting wilden ze in eerste instantie niet geven.
Ieder z'n keuze. Mijn visie op bovenstaande punten: 'gewone' cruise is wel handig om te hebben. Je gebruikt 'm zelf misschien niet veel, maar dat doet voor restwaarde wel iets.
HUD is een leuke gimmick, maar vind ik niet meer dan dat. Bij zonnig weer is ie minder goed af te lezen en met een polariserende zonnebril zie je 'm helemaal niet. Gevolg is dat je jezelf aanwent om gewoon op de tellerbak te kijken, anders ben je constant aan het switchen. HUD staat bij mij altijd aan, maar er zijn genoeg dagen dat ik er niet of hooguit enkele keren naar kijken, terwijl ik toch makkelijk 100+km wegtik.
Automatische stoelen zijn leuk, vooral de tandeloze verstelling vind ik prettig. Verder is het qua verstellen niet zinvol als je voornamelijk in je eentje rijdt. Wel leuk van volelektrisch (comfortzetels in de F10) is dat je ook comfortinstap en -uitstap hebt: stuur gaat omhoog zodat je meer bewegingsvrijheid hebt bij in- en uitstappen. Maar ook dat is meer een leuke gimmick. En de 3-serie worden de comfortstoelen niet geleverd dus zou handmatig me ook niets uitmaken.
Leuk ding, maar mên wat zien die stoelen eruit zeg. Alsof het ding al vier ton achter de kiezen heeft.
Ik moest inderdaad ook even wennen na mijn overstap. En soms zit ik nu nog wel achter het stuur te graaien. In het begin vond ik het niets, maar eige
nlijk toch best prettig. De huidige knoppen zijn ook weer prima, maar ik had echt geen last van het pookje.