Zelfde ervaring heb ik en lees ik ook op andere fora. De mate waarop dealers meewerken aan "buite
nlandse" garanties is dealerafhankelijk. De één doet graag de moeite voor je, de ander laat het je zelf uitzoeken. Ook doet BMW
NL niet aan coulance claims van "buite
nlandse" BMW's.
Mijn 3 is net terug van een vervanging van het differentieel (auto is 4 jaar oud). Heb garantie en de Duitse dealer waar ik hem kocht was ervan overtuigd dat BMW wel coulance zou geven op dit onderdeel. Echter gaf BMW
NL niet thuis want het was een geïmporteerde auto. In Duitsland zou het dan wel gaan... Nu maar onder garantie laten maken maar dat mag ik ook zelf regelen. Maar goed mijn dealer in Tilburg heeft mij nog nooit positief verrast dus dat kwam niet geheel onverwacht.
Tsja je merkt dat de manier waarop BMW naar de processen kijkt is heel erg vanuit het perspectief van hoe het bedrijf is gestructureerd, niet vanuit de klant gedacht. Het is toch van de zotte dat er in Duitsland volop "
europlus" garantie wordt uitgegeven door dealers en hier in
NL doen ze net of de neus bloed. Je zou zeggen dat een uniform proces vrij eenvoudig is af te stemmen voor een goede klantbeleving. Maar nee, een BMW gemaakt en verkocht in Duitsland en dan geimporteerd naar Nederland is echt heeeel iets anders dan een BMW gemaakt in Duitsland, geïmporteerd in Nederland en DAN verkocht wordt

.
[
Voor 19% gewijzigd door
MrFl0ppY op 15-01-2021 09:42
]