Als ik een blik PHP developers heb en iets met websockets moet doen, dan zou ik iemand die voor de hobby kennis heeft van een andere taal die wel goed overweg kan met websockets, en liefst door meerdere personen in het team wordt gedragen, het laten maken in die taal.PatrickH89 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:23:
Dat is afhankelijk van de zwaarte van de applicatie (en de zwaarte van de websockets functionaliteit). Als ik een blik programmeurs zou hebben voor elke taal zou PHP in dit geval niet de eerste keuze zijn, maar dat geldt ook voor talen als Python en Ruby. Dat zijn vooral de talen waar PHP een alternatief voor kan zijn denk ik.
En dat zeg ik als PHP developer. Use the right tool for the job, en PHP en websockets gaan IMO niet samen. Dat er extensies / implementaties zijn om het in PHP te laten werken maakt het ook nog niet the right tool. Als ik 10 pallets met zakken aardappelen van Maastricht naar Amsterdam moet brengen en m'n personeel heeft alleen een autorijbewijs zou ik ook een transportdienst regelen om het met een vrachtwagen te doen i.p.v. de auto('s) van het personeel vol laden en ze een ritje laten maken.