De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste
Acties:
  • 585.987 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 19:07
Douweegbertje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:12:
Zo, even helemaal klaar met mensen die maar wat zitten te yolo'n zonder kennis. In een paar weken tijd nu zoveel ranzige meuk tegengekomen dat je gewoon schrikt van.. wat de fuck gebeurd hier. Gewoon alsof de tijd 10 jaar stil heeft gestaan en er wekelijks prijzen waren voor meest obscure en kwestbare oplossing.

Ik sta heel erg open om 'te enablen', kennis over te dragen, motiveren etc. maar ik heb nu wel behoefte aan vakantie (1 oktober gelukkig :p)
Sorry, Ik had vakantie. Nu ik weer terug ben komt alles weer goed. :+
ThomasG schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:53:
[...]
Dan valt het nog mee dat we een quickersort, quickestsort en notsoquickbutstillprettfastsort hebben. 8)7
Of quickest111OneOne1111sort. O-)

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 08:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

Douweegbertje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:12:
Zo, even helemaal klaar met mensen die maar wat zitten te yolo'n zonder kennis. In een paar weken tijd nu zoveel ranzige meuk tegengekomen dat je gewoon schrikt van.. wat de fuck gebeurd hier. Gewoon alsof de tijd 10 jaar stil heeft gestaan en er wekelijks prijzen waren voor meest obscure en kwestbare oplossing.

Ik sta heel erg open om 'te enablen', kennis over te dragen, motiveren etc. maar ik heb nu wel behoefte aan vakantie (1 oktober gelukkig :p)
Adem in, en uit :P Mag ik vragen hoe het komt dat jij nu mag puinruimen?
SPee schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:51:
[...]

Of quickest111OneOne1111sort. O-)
QuickestSort Definitief_VERBETERD Josefien 2020-09-23.docx :+

🠕 This side up

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 22:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Koenvh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:47:
[...]

Adem in, en uit :P Mag ik vragen hoe het komt dat jij nu mag puinruimen?

[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

“Mag deze oude machine uit en weg?”

“Nee! Daar draait ons boekhoudpakket op! Dat draait alleen op Windows XP!”

:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 18:52
Je klinkt al aardig als een manager, de bingokaart is al bijna vol.
Het is even mijn verbazing hoe sommige dingen nog kunnen draaien
Misschien iets meer respect voor 1995 ?
Wilf schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:31:

Behalve een visueel dingetje draait mijn boekhoudpakket nog wel op een nieuwe windows, maar inderdaad het beste op XP (antiek dot net dingetje). Maar goed het is nog zonder abo, zonder dat er dingen geupdate en dus gesloopt worden. Het is flexibel en goed opgezet en doet wat het moet doen, geen 1995 eerder iets van begin van de jaren nul, maar goed oud genoeg 8).

[ Voor 61% gewijzigd door gekkie op 24-09-2020 09:36 ]

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Wilf schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:31:

Daarom is het ook goed dat tegenwoordig de meeste software gewoon SaaS is, dan gaat dat niet meer op. Al zijn er alweer een aantal SaaS applicaties die enkel goed werken in Chrome, omdat de luie developers Chrome specifieke prefixes gebruiken en niet de standaard volgen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Oh! Mag ik dan even haten op Chrome? En de nieuwe Edge? Dus op Chromium? Resourcevreter met z’n regelmatig vastlopende gupdate en gupdatem services die Windows op slot gooien? Ik word erg ongelukkig van die troep… maar wat je zegt, sommige applicaties zijn door lui slecht design ‘geoptimaliseerd’ voor Chrome.

Echt, ik dacht dat we de jaren negentig wel gehad hadden met ‘this site only works with IE’.

Standaarden, mensen, ze zijn er niet voor niets! F*ck proprietary web!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Wilf zal wel een gevalletje pebkac zijn, ik heb nog nooit dat soort problemen gehad, op geen enkele windows installatie die ik in mijn leven gebruikt heb ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gekkie
Wilf schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:07:
Oh! Mag ik dan even haten op Chrome? En de nieuwe Edge? Dus op Chromium? Resourcevreter met z’n regelmatig vastlopende gupdate en gupdatem services die Windows op slot gooien? Ik word erg ongelukkig van die troep… maar wat je zegt, sommige applicaties zijn door lui slecht design ‘geoptimaliseerd’ voor Chrome.

Echt, ik dacht dat we de jaren negentig wel gehad hadden met ‘this site only works with IE’.

Standaarden, mensen, ze zijn er niet voor niets! F*ck proprietary web!
apt-get update && apt-get upgrade op een moment dat gelegen komt.
Hadden we al windows update in 1995 ?
Naja in de eerste incarnaties kon je ook daar gewoon updaten wanneer het jou uit kwam, maarja dat is niet hip data, telemetry shizzle, vanuit de afdeling "wij weten beter wat goed voor je is.". :o

Maar goed .. it's all in the name .. living on the edge ..

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

.oisyn schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:12:
@Wilf zal wel een gevalletje pebkac zijn, ik heb nog nooit dat soort problemen gehad, op geen enkele windows installatie die ik in mijn leven gebruikt heb ;)
Van de 500+ machines in het veld zijn er 2 die hier last van hebben/hadden; machines die dag en nacht draaiden W10Pro met Chrome open als kiosk. Na een X-aantal dagen (kan 10, 20 of 30 zijn) verdwenen deze machines uit TV, VNC, SSH. Scherm vast op tijd van crashen, geen input. Na hard reboot en log check bleek het steeds gupdatem de culprit.

Deze kiosks hebben geen stoel of keyboard dus pebcak is technisch gesproken al niet van toepassing ;)

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:02
Klinkt als een memory-leak ergens.

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Chrome ís een memory leak :D

Alle gekheid op een stokje; Chrome verbruikt al behoorlijk veel resources en die 40 achtergrondprocessen samen met de update service konden dus net die druppel zijn. In computer management was het perfect te herleiden met de tijd dat gupdatem begint te werken en vervolgens het stoppen van alle logs.

En nogmaals, dit gebeurde na verloop van tijd (cumulatief). Op een gegeven moment is het werkgeheugen vol.

Oplossing voor het probleem is de services disablen. Uiteraard niet aan te raden op een machine die direct op the interwebs aangesloten is. Deze machines zitten alleen op een gesloten LAN met slechts paar wegen naar buiten (uit mn hoofd 5359 voor TVH).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Wilf schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:23:
[...]
Chrome ís een memory leak :D
Chrome, of de web-app in Chrome?

• hackerhater
Wilf schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:23:
[...]
Alle gekheid op een stokje; Chrome verbruikt al behoorlijk veel resources en die 40 achtergrondprocessen samen met de update service konden dus net die druppel zijn. In computer management was het perfect te herleiden met de tijd dat gupdatem begint te werken en vervolgens het stoppen van alle logs.
Lang leven OS'en die ingebouwde package-management voor alle applicaties hebben (Linux) :/

Treed dit ook andere PC's op die dezelfde kiosk draaien?
Een browser kan namelijk niet weten of een website geheugen nog gebruikt of niet zolang de website het niet netjes vrij geeft.

En het is heel makkelijk om geheugenlekken in JavaScript te maken.
Nu kan het ook makkelijk Chrome (of de service) zelf zijn hoor. In talen als C en C++ is het ook makkelijk om een geheugen-lek te veroorzaken. Dat merk je dan niet, tenzij het heel lang blijft draaien.

De betere oplossing dan het updaten disabelen is btw geautomatiseerd om de X-dagen (of bij memory-pressure X) chrome & zijn service te herstarten om het geheugen vrij te geven ;)

[ Voor 38% gewijzigd door hackerhater op 24-09-2020 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Hmm ik gebruik chrome alleen maar in een selenium docker container om fijn dingen te webscrapen.
En dat op de PHP-wijze .. na iedere download knallen we wel even een verse docker container omhoog.

Voor me zelf ben ik toch nog verstokt firefox (en daarvoor netschaap navigator, okee okee en daarvoor heel even NCSA mosiac). Helaas brassen ze bij mozilla nog steeds vooral hun geld er vlot doorheen, meestal aan randzaken.

*O* oOo PostgreSQL 13 :9B

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 24-09-2020 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
ThomasG schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:44:
[...]
Daarom is het ook goed dat tegenwoordig de meeste software gewoon SaaS is, dan gaat dat niet meer op.
Ja, want met SaaS ben je verzekerd van een goed werkend stuk software, waar je niet te veel voor betaalt. :/

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Koenvh

Koenvh

farlane schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:28:
[...]

Ja, want met SaaS ben je verzekerd van een goed werkend stuk software, waar je niet te veel voor betaalt. :/
Verzekerd ben je, met een SLA :+

🠕 This side up

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik vroeg me eens af, hebben jullie veel te maken met "formele" architectuurdiagrammen? Ik volg nu een Software Architecture vak waarin we de 4+1 views methode moeten aanhouden, maar ik vind die maar weinig intuïtief en al helemaal lastig om te lezen als buitenstaander. Als ik zo rondkijk vind ik de C4 methode veel logischer. Hebben jullie hier ervaringen mee?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

F.West98 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:56:
Ik vroeg me eens af, hebben jullie veel te maken met "formele" architectuurdiagrammen? Ik volg nu een Software Architecture vak waarin we de 4+1 views methode moeten aanhouden, maar ik vind die maar weinig intuïtief en al helemaal lastig om te lezen als buitenstaander. Als ik zo rondkijk vind ik de C4 methode veel logischer. Hebben jullie hier ervaringen mee?
Alleen ervaring als developer die daardoor niet een directe connectie kan maken, maar dat via 2 tussen webservices moet doen, wat gelukkig maar een paar extra point of failures oplevert, extra complexe instellingen (want alles moet wel naar dezelfde OTAP flow kijken), en het werd er ook niet sneller op. Het leverde wel een duur betaalde baan op voor iemand die daar lekker op binnen liep :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

De meest pervasive computer met het probleem was een NUC die werkelijk niets anders deed dan een PDF met een planning tonen op kantoor. W10Pro 8GB RAM. En nu ik er over nadenk draaide die niet eens 24/7 want om 17:30 checkte hij voor de nieuwste PDF op de NAS en om 18:00 ging hij uit om door de weeks om 7:00 weer op te starten. :+ bij een crash ging hij niet meer uit en reageerde ook echt nergens meer op behalve stekker eruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
F.West98 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:56:
Ik vroeg me eens af, hebben jullie veel te maken met "formele" architectuurdiagrammen?
En voor wat extra realisme buiten de studie: Vraag ook of het dan ook gevolgd wordt met implementatie en vervolgens up-to-date blijft. >:)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Wilf schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:54:
[...]
De meest pervasive computer met het probleem was een NUC die werkelijk niets anders deed dan een PDF met een planning tonen op kantoor. W10Pro 8GB RAM. En nu ik er over nadenk draaide die niet eens 24/7 want om 17:30 checkte hij voor de nieuwste PDF op de NAS en om 18:00 ging hij uit om door de weeks om 7:00 weer op te starten. :+ bij een crash ging hij niet meer uit en reageerde ook echt nergens meer op behalve stekker eruit :+
Alleen nu de grote vraag:
Waarom in vredesnaam Windows gebruiken voor een simpele viewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Godsamme wat is confluence toch ook een zaadproduct (naast resource hog).

Ik ben een stuk aan het tikken over een pentest met diverse teams (red,blue,purple,white) en heb een page gemaakt "${COLOUR} teaming" . Prima dat mag als pagetitel en hij slaat hem op.
Kan ik daarna niet bij de URL want coyote borkt, bad characters in URL. Ook als ik alles escape rewrite hij de boel.

Goeie input sanitiser bij page save...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
@Boudewijn, dat soort ‘frivoliteiten’ leert Atlassian je wel af inderdaad. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik gestraft wordt als ik net even iets meer doe dan enkel escii of de meeste saaie pagina’s. :/

Maar gelukkig hebben Confluence en Jira etc wel elke keer dat de wind draait een nieuwe UX-is-veranderd-wizard. Alleen is bij mij minder scherpe randjes en vlotter werken ook UX en niet enkel navigatie poging 42.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Voutloos schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:19:
@Boudewijn, dat soort ‘frivoliteiten’ leert Atlassian je wel af inderdaad. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik gestraft wordt als ik net even iets meer doe dan enkel escii of de meeste saaie pagina’s. :/

Maar gelukkig hebben Confluence en Jira etc wel elke keer dat de wind draait een nieuwe UX-is-veranderd-wizard. Alleen is bij mij minder scherpe randjes en vlotter werken ook UX en niet enkel navigatie poging 42.
Ja ik gebruik het nu 2 jaar als ZZPer maar het is niet echt van harte. Integratie met JIRA en bitbucket is fijn, en het wordt op werk ook gebruikt. Dat is handig.

Maar dit soort fratsen, betalen voor domme plug-ins, en resource hogging doet me soms best wel twijfelen of ik dit product wel moet willen.

Ben dus ook de tekst op die pagina kwijt, ik zou evt in kunnen loggen op de VM in kwestie en in de DB kijken.... maar dan tik ik het wel opnieuw.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
hackerhater schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:28:
[...]

Even lekker kritisch denken (weer een nieuwe om CV's op te schiften na "creatief") en "ik stel alleen maar een vraag" dat is toch in de mode :+
Waarom windows voor iets gebruiken, als het voor een simpele viewer al niet lukt ?

Confluence, daar was weinig mis mee (als skin voor Kodi dan :z )

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 25-09-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-10 16:43
Meh, ik ben geen fan van Confluence en Jira. Ja, integratie langs alle kanten is een pluspunt, maar verder is het traag als dikke you know what. En zeker niet intuïtief.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
gekkie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:57:
[...]

Even lekker kritisch denken (weer een nieuwe om CV's op te schiften na "creatief") en "ik stel alleen maar een vraag" dat is toch in de mode :+
Waarom windows voor iets gebruiken, als het voor een simpele viewer al niet lukt ?

Confluence, daar was weinig mis mee (als skin voor Kodi dan :z )
Meer in de richting van:
Waarom een full-blown desktop OS, nog niet eens de server-versie, gebruiken als iets lichts als Puppy Linux (wat ongeveer op een P2 kan draaien) al zou voldoen?

Complete waste van resources en beheer-capaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hackerhater schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:36:
[...]

Meer in de richting van:
Waarom een full-blown desktop OS, nog niet eens de server-versie, gebruiken als iets lichts als Puppy Linux (wat ongeveer op een P2 kan draaien) al zou voldoen?

Complete waste van resources en beheer-capaciteit.
Wat is het probleem met waste of resources als het om een dedicated stukje hardware gaat? Die 7,5GB die je overhoudt als je Linux gebruikt ben je toch kwijt. Of wil je er gelijk een hypervisor en een paar VM’s op draaien?
Beheer capaciteit? Auto update aan en nooit meer naar omkijken.

En die Windows CD heb je toch al liggen. Iemand met Linux kennis is er in veel bedrijven niet. Dus voor dit soort situaties gooi je juist een Windows doosje neer. Boeien dat Windows wat meer resources pakt op een dedicated doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gekkie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:57:
[...]

Vergeet “out of the box denken” niet. Dat zie ik ook nog wel eens in vacatures voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
downtime schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:54:
[...]

Wat is het probleem met waste of resources als het om een dedicated stukje hardware gaat? Die 7,5GB die je overhoudt als je Linux gebruikt ben je toch kwijt. Of wil je er gelijk een hypervisor en een paar VM’s op draaien?
Beheer capaciteit? Auto update aan en nooit meer naar omkijken.

En die Windows CD heb je toch al liggen. Iemand met Linux kennis is er in veel bedrijven niet. Dus voor dit soort situaties gooi je juist een Windows doosje neer. Boeien dat Windows wat meer resources pakt op een dedicated doosje.
Die Windows-licentie kost ook geld, duurdere hardware kost meer geld.
Meer stroomverbruik en onderhoud kost geld.

Het klopt dat je dan wel beheerders moet hebben met wat Linux kennis, maar een lichter OS voor lichte taken is alleen maar voordeliger op de lange termijn.

En auto-update? Op Windows-10 home/pro? 8)7
Veel geluk met kapotte machines elke paar maanden (slecht geteste updates).

@Wilf Heeft het er letterlijk over dat het spul niet blijft draaien zonder regelmatige aandacht.
Is het zo raar om dan te vragen of er eens overwogen is een ander OS in te zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door hackerhater op 25-09-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
hackerhater schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:57:
[...]

Het klopt dat je dan wel beheerders moet hebben met wat Linux kennis, maar een lichter OS voor lichte taken is alleen maar voordeliger op de lange termijn.

Neh het is een industrie standaard op dat netjes op windows te doen, dus daar zou ik niet van afwijken.
(getuigen alle geldautomaten, reclame schermen, kiosk meuk die regelmatig of op een blue-screen of op een update melding ding staat).
Dus alles wat we vragen is een beetje begrip en natuurlijk is het goed dat we het nu toch geagendeerd hebben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Ik heb zo'n systeem (Linux based) eens onder handen gehad dat een programma moest tonen wat een memory-leak bevatte.

Oplossing: een scripje schrijven dat 1 keer per week draaide wat grofweg dit deed:
1) Haal pid van programma op
2) sig-term erheen sturen
3) wacht 30 sec en controleer of het programma er nog is. Zo ja: sig kill
4) start programma opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
hackerhater schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:13:
Ik heb zo'n systeem (Linux based) eens onder handen gehad dat een programma moest tonen wat een memory-leak bevatte.

Oplossing: een scripje schrijven dat 1 keer per week draaide wat grofweg dit deed:
1) Haal pid van programma op
2) sig-term erheen sturen
3) wacht 30 sec en controleer of het programma er nog is. Zo ja: sig kill
4) start programma opnieuw
Haha ja ik heb dat met een dashboard thuis dat op een Raspberry PI runt. Het draait op ElectronJS en er zit een memory leak in. Domme oplossing: om 3 uur 's nachts een reboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hier is wat obscure C/C++ kennis voor nodig, maar OMG :D

C++:
1
2
3
4
5
6
bool trigraphs_are_available()
{
    // Are trigraphs available ??/
    return false;
    return true;
}

.edit: en zo te zien niet in de GoT syntax highlighter :P

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 25-09-2020 15:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

wtf :D Ik moest ff googlen maar toch

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.oisyn schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:48:
Hier is wat obscure C/C++ kennis voor nodig, maar OMG :D

C++:
1
2
3
4
5
6
{
    // Are trigraphs available ??/
    return false;
    return true;
}

.edit: en zo te zien niet in de GoT syntax highlighter :P
Even uit m'n hoofd: trigraphs zijn combinaties van ASCII-tekens die door de compiler worden gecombineerd tot nieuwe karakters, omdat die in de 60's/70's niet beschikbaar waren op alle apparaten en codepages.

Dus ??/ zal iets doen met de volgende regel, misschien een linebreak opeten, zodat de return false niet wordt uitgevoerd.

Maar zijn je returnwaarden dan niet verwisseld? :)

Edit: ja dus, editer. :+

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 25-09-2020 15:13 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CodeCaster schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:10:
Maar zijn je returnwaarden dan niet verwisseld? :)
In jouw post wel ja :P

In C en C++ kun je een end-of-line escapen met een \ om 'm teniet te doen. De syntax highlighter laat dat ook zien als je 'm handmatig omzet:

C++:
1
2
3
4
5
6
{
    // Are trigraphs available \
    return false;
    return true;
}

En ??/ is een trigraph voor \. Trigraphs worden sinds C++17 trouwens niet meer ondersteund. Ze wilde ze voor C++11 al deprecaten, maar IBM stak daar een stokje voor. Het verwijderen uit C++17 had een meerderheid, maar wel tot ongenoegen van IBM, die blijkbaar nog steeds hele grote zwikken oude code gebruikt :X.

Maar goed, je kunt ze ook gewoon eerst transleren voor je ze door de compiler gooit, dus het is geen onoverkomelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

hackerhater schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:28:
[...]

Dingen lopen op kantoor altijd anders dan in projecten. Dat is de reden. In projecten flikker je ergens een Brightsign neer, werkt altijd, geen gezeik. We hadden bij een project echter een scherm en een NUC over en project management leek het wel leuk om een scherm met agenda op kantoor te hebben. Wat is er dan makkelijker dan een scherm en computer ophangen aan een VESA en met een batch Chrome in kiosk mode op te starten? Het lag nu toch niks te doen op mn werkplek.

Ja, het is wat overkill maar het kwam zo uit.

Thuis heb ik ook een NUC om tv te kijken (geen kabelaansluiting, geen eigen internetaansluiting) dus stuur ik via HA een Udp naar die PC waarop een Python script Chrome kiosk opent en op de play button drukt en uit beeld verdwijnt.

Kan het simpeler? Ja, ik had ook een Chromekast kunnen kopen. Maar dat kost geld en je moet je ziel aan Google verkopen. Dus dan maar de ‘ik heb het toch liggen’-variant. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Wilf op 25-09-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

hackerhater schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:57:
[...]

@Wilf Heeft het er letterlijk over dat het spul niet blijft draaien zonder regelmatige aandacht.
Is het zo raar om dan te vragen of er eens overwogen is een ander OS in te zetten?
In projecten blijft W10Pro prima draaien. Wil ik graag Windows? Nee. Maar game devs zijn er dol op. Dus zij vragen wij draaien. En laat nou net alle Windows PC’s in het veld perfect en zorgeloos draaien (door een bak aan Win dev). Maar daar draai ik dan ook geen Chrome maar unity. Normaliter, als we ergens een kiosk willen, dan is het brightsign of een lege NUC met een kiosk op USB. Dus daarom is het des te opvallender: Chrome zuigt, Windows niet :+

En Windows Pro (LTSB, OEM of vanilla) draait gewoon prima en kan je updates bij uitschakelen. Home is een ander verhaal (meer een nachtmerrie) dus daar brand ik mn vingers niet aan. Thuis draai ik W10Pro, Raspbian, MacOS, HassOS, Ubuntu en Arduino’s zonder issues al is ook mijn pc wel eens bijna ten onder gegaan aan Chrome (alle 16GB bijna op aan een slechte site op een slechte browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Tjah ik sluit zeker niet uit dat er ergens een memory-leak in zit in die update service.
Onder Linux met de browser lijkt dat in ieder geval niet het geval te zijn (geen losse update service).
Echter zolang niemand het rapporteerd blijft die bug er natuurlijk in zitten ;)

Alleen bij bepaalde crap websites gebeurd het. Dan zie je een mooie-zaagtand zodra je de tab sluit en de browser de resources vrij kan geven.
Ik heb geen hoge pet op van javascript "programmeurs" die vaak niet beseffen dat ze geheugen lekken veroorzaken met die JS-frameworks als ze de boel niet netjes loskoppelen.

Mijn Linux pc wordt zelden gereboot (lees kernel updates only) en bepaalde paginas in chrome blijven heel lang open staan, maar het geheugen gebruik blijft mooi strak.

Betreffende dat scherm had ik eerder een pi achter dat scherm geplakt, maar dat ben ik :)

[ Voor 11% gewijzigd door hackerhater op 25-09-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

gekkie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:34:
Je klinkt al aardig als een manager, de bingokaart is al bijna vol.
De evil side neemt het over :( Bedankt voor het aangeven :+
Gelukkig afkicken straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Douweegbertje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:40:
[...]
De evil side neemt het over :( Bedankt voor het aangeven :+
Gelukkig afkicken straks.
Ach sommigen kunnen op vakantie nog veel beter micromanagen, tot genoegen van het hele gezin (en de buren :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

gekkie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:43:
[...]

Ach sommigen kunnen op vakantie nog veel beter micromanagen, tot genoegen van het hele gezin (en de buren :p).
eh nja ik zeg wel steeds vakantie maar 1 oktober krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Dus we gaan werken voor een gedeelte. :Y
Ik heb m'n vriendin het scrumboard bespaard maar we maken nu wel gebruik van Todoist om wat dingen te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Douweegbertje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:45:
[...]
eh nja ik zeg wel steeds vakantie maar 1 oktober krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Dus we gaan werken voor een gedeelte. :Y
Ik heb m'n vriendin het scrumboard bespaard maar we maken nu wel gebruik van Todoist om wat dingen te onthouden.
[op z'n rotjeknors]Een echte managert ken niet zonder de gamma![/op z'n rotjeknors]

En ik had toch minstens wel een agile verbouwing verwacht (en vervolgens een deelname aan een programma als iets van help mijn thuismanagert is klussert)

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 25-09-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

hackerhater schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:05:
Tjah ik sluit zeker niet uit dat er ergens een memory-leak in zit in die update service.
Onder Linux met de browser lijkt dat in ieder geval niet het geval te zijn (geen losse update service).
Echter zolang niemand het rapporteerd blijft die bug er natuurlijk in zitten ;)

Alleen bij bepaalde crap websites gebeurd het. Dan zie je een mooie-zaagtand zodra je de tab sluit en de browser de resources vrij kan geven.
Ik heb geen hoge pet op van javascript "programmeurs" die vaak niet beseffen dat ze geheugen lekken veroorzaken met die JS-frameworks als ze de boel niet netjes loskoppelen.

Mijn Linux pc wordt zelden gereboot (lees kernel updates only) en bepaalde paginas in chrome blijven heel lang open staan, maar het geheugen gebruik blijft mooi strak.

Betreffende dat scherm had ik eerder een pi achter dat scherm geplakt, maar dat ben ik :)
Sja, nogmaals, het was puur opportunisme (een pi kopen en daar tijd in steken is duurder dan een ‘gratis’ NUC met 1 batch-file).

En ik weet niet hoeveel memory leaks er in een PDF zitten, toch wel typisch dat die dan ook pas problemen geven bij het starten van een update service :+

Overigens speelde dit eind vorig jaar / begin dit jaar. Enige wat ik kan vinden is dit Forbes-artikel over memory leaks in Chromium.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Even een n00b momentje van mijn kant.

Afgelopen vrijdag werkte ik thuis en was ik via Remote Desktop aangemeld op mijn werk PC. In plaats van Angular te gebruiken, heb ik besloten een keer een webapp te bouwen met React en react-bootstrap. En hierbij heb ik ook een modal gebruikt.

Wat mij dus opviel, is dat de animatie niet werkte en dat irriteerde mij. Dus ik zat te controleren of alle CSS classes wel goed werden gezet (fade en show, etc), zodat de juiste CSS transities zouden worden toegepast. Allemaal dat soort dingen. Uurtje mee lopen klooien voordat ik het opgaf en er vandaag weer naar zou kijken.

Blijkt het op de zaak gewoon te werken en had Firefox de animaties uitgezet omdat ik via RDP werkte ;w :+

Aaaargh! :$

Ach ja. Het was laat op de vrijdagmiddag zullen we maar denken.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-10 12:10
Lethalis schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:31:
Even een n00b momentje van mijn kant.

Afgelopen vrijdag werkte ik thuis en was ik via Remote Desktop aangemeld op mijn werk PC. In plaats van Angular te gebruiken, heb ik besloten een keer een webapp te bouwen met React en react-bootstrap. En hierbij heb ik ook een modal gebruikt.

Wat mij dus opviel, is dat de animatie niet werkte en dat irriteerde mij. Dus ik zat te controleren of alle CSS classes wel goed werden gezet (fade en show, etc), zodat de juiste CSS transities zouden worden toegepast. Allemaal dat soort dingen. Uurtje mee lopen klooien voordat ik het opgaf en er vandaag weer naar zou kijken.

Blijkt het op de zaak gewoon te werken en had Firefox de animaties uitgezet omdat ik via RDP werkte ;w :+

Aaaargh! :$

Ach ja. Het was laat op de vrijdagmiddag zullen we maar denken.
Fantastisch :P 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Lethalis schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:31:
Heb heel lang geleden een project gedaan voor een klant (grote organisatie die begint met een D en aan Reizen doet) waarbij we een aantal issues te tacklen hadden. Een ervan was een bizar hoog bandbreedtegebruik.

Bleek uiteindelijk dat die nieuwe animated gif in de front-office applicatie zorgde dat constant het hele scherm ververst werd, en dat maal duizenden gebruikers. Toen die gif weg was gehaald, was alles weer normaal.

Dussuh; Firefox doet dat met een reden ;)

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Chromium-based Edge doet hetzelfde, en ik verwacht dat 'echte' Chrome het ook doet.

Ik ontwikkel momenteel ook iets via RDP, en mij viel het ook op dat ik tijdens het ontwikkelen geen transities en fades zag, terwijl ik die op mijn laptop wel zag. :D

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Stomme Outlook die bij mails verstuurd via gmail maar met de from: een adres op een domein alias (dus niet het hoofddomein van een gsuite account) maar blijft zeggen "Naam via domein-nl.12345678.gappssmtp.com" :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:12:
Stomme Outlook die bij mails verstuurd via gmail maar met de from: een adres op een domein alias (dus niet het hoofddomein van een gsuite account) maar blijft zeggen "Naam via domein-nl.12345678.gappssmtp.com" :Z
Lijkt mij eerder een issue aan de GMail kant (DKIM/DMARC?)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
.oisyn schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:12:
Als we hier op googelen komen we bij jouw nieuwe topic terecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ThomasG schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:53:
[...]
Als we hier op googelen komen we bij jouw nieuwe topic terecht :+
Oh je bedoelt [GSuite] Versturen van mail via een domain alias?

Zie hoe dit topic op een natuurlijke manier ter sprake kwam, en echt geen shameless plug is? O-)
Woy schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:45:
[...]

Lijkt mij eerder een issue aan de GMail kant (DKIM/DMARC?)
Alles passt volgens de headers van Exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 21:28
Hydra schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:51:
[...]

Heb heel lang geleden een project gedaan voor een klant (grote organisatie die begint met een D en aan Reizen doet) waarbij we een aantal issues te tacklen hadden. Een ervan was een bizar hoog bandbreedtegebruik.

Bleek uiteindelijk dat die nieuwe animated gif in de front-office applicatie zorgde dat constant het hele scherm ververst werd, en dat maal duizenden gebruikers. Toen die gif weg was gehaald, was alles weer normaal.

Dussuh; Firefox doet dat met een reden ;)
Voor dezelfde klant hebt ik ook nog gewerkt aan de corporate website. Hoe lang is heel lang geleden? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
plofkip schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:39:
Voor dezelfde klant hebt ik ook nog gewerkt aan de corporate website. Hoe lang is heel lang geleden? 😁
Ergens in 2005 was dat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 07:02
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Proof of concept is toch gewoon een andere term voor "We gaan zonder procedures en testing over 3 maanden live er mee"?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Douweegbertje schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:49:
Proof of concept is toch gewoon een andere term voor "We gaan zonder procedures en testing over 3 maanden live er mee"?
Jij krijgt drie maanden? :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Naja dat ze dat de eerste keer dachten ... niet slim, maar goed kan nog.
Dat je daarna voor een tweede keer er echt alles aan doet om er niks van te maken .. tsja .. weer een set gebroken klompen er bij voor de collectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

gekkie schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:00:
[...]

Naja dat ze dat de eerste keer dachten ... niet slim, maar goed kan nog.
Dat je daarna voor een tweede keer er echt alles aan doet om er niks van te maken .. tsja .. weer een set gebroken klompen er bij voor de collectie.
Ik heb denk ik wel 5 proof of concepts live in productie staan. Live and let die _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Meh, er had ook nog iemand in de tussentijd een php5 achtige management interface bij geklust, wat eigenlijk meer soort public PHPmyAdmin was, een grote SQL-injectie toestand met uberhaupt totaal ongevalideerde input, maar dat stond inderdaad live en in productie. Dat was dus de eerste ellende om zo snel mogelijk zo goed mogelijk te pluggen. Wat dat betreft kwamen er per week meer lijken uit de kast gedonderd.

Achja je leert er van zullen we maar denken :p

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 19:50
Doet me altijd nog denken aan iets wat ik bij mijn vorig werkgever zei:
Iets wat kort zou staan, staat lang.
Iets wat lang zou staan, staat er voor altijd.
Ergo: Iets wat kort zou staan, staat er voor altijd... :P

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
ge-flopt schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:08:
[...]

Ik heb vorig jaar de eerste POC gemaakt voor mijn klant die niét daadwerkelijk in productie is gekomen. Niet zozeer omdat het niet beviel of omdat het niet werkte zoals we hadden verwacht, nee... Er kwam Corona tussen. Meer niet. Dus een pandemie is dé remedie tegen een POC :+

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Douweegbertje schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:07:
[...]

Ik heb denk ik wel 5 proof of concepts live in productie staan. Live and let die _/-\o_
Inderdaad, genoeg E3/ship hacks die in 2006 (of daarvoor) een keer nodig waren en daarna in iedere Frostbite game geshipped zijn hoor :P. Hoort er gewoon bij.

• Hydra
Kwestie van verwachtingen managen. Heb de afgelopen jaren veel proof of concepts gedaan om dingen uit te proberen en geen van die zijn 1 op 1 in productie gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

ge-flopt schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:08:
[...]

In het theater zeggen ze: "Voorlopig gebruiken we deze wel."

400 voorstellingen later... :+

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hydra schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:15:
[...]

Kwestie van verwachtingen managen. Heb de afgelopen jaren veel proof of concepts gedaan om dingen uit te proberen en geen van die zijn 1 op 1 in productie gegaan.
Enig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Wilf schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:16:
[...]

In het theater zeggen ze: "Voorlopig gebruiken we deze wel."

400 voorstellingen later... :+
Afbeeldingslocatie: https://tegelizr.nl/tegeltjes/niets-is-zo-permanent-als-een-tijdelijke-oplossing.png
:+

🠕 This side up

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 15:41
Ik geloof dat ik een jaar of 5 geleden nog een systeem heb gebouwd met een levensduur van 3 jaar. Daar waren ook geen dataschoningsmechanismen ingebouwd uit kostenoverweging. Nu wordt er geklaagd dat het inmiddels zo pokketraag is, want het is uiteraard nog steeds in de lucht. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo? Als het POC voldoende goed/compleet is om in productie te gaan is dat toch perfect.
Voldoet het niet maar gaat men het toch gebruiken dan is er nog geen vuiltje aan de lucht want dan mag je het uitbouwen tot een werkend geheel in een vervolgopdracht (als het je gegund is).

Of gaan jullie alle fatsoenlijke software enigineering practices aan de kant zetten omdat het 'toch maar een POC' is?

Als je je klant niet duidelijk maakt dat het een POC (en wat dat inhoudt) is dan tja ....

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Kalentum
  • Nu online
farlane schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:07:
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo? Als het POC voldoende goed/compleet is om in productie te gaan is dat toch perfect.
Voldoet het niet maar gaat men het toch gebruiken dan is er nog geen vuiltje aan de lucht want dan mag je het uitbouwen tot een werkend geheel in een vervolgopdracht (als het je gegund is).

Of gaan jullie alle fatsoenlijke software enigineering practices aan de kant zetten omdat het 'toch maar een POC' is?

Als je je klant niet duidelijk maakt dat het een POC (en wat dat inhoudt) is dan tja ....
Hangt ook beetje vanaf WAT je PoC is. Bij mij is het een onderdeel van een bestaande codebase en doe ik het allersnelste om te laten zien dat een bepaald idee werkt. Het zal nooit in productie komen omdat ik inderdaad alle fatsoenlijke practices overboord gooi. Als het PoC werkt, dan gooi ik het weg en doe het op een manier die een code review zal overleven.

Een PoC negeert ook bewust allerlei edge cases enzo. Het is alleen maar om een idee te testen.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
farlane schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:07:

Bij ons was het een POC die exact is wat het zegt: "Werkt het concept?". Daardoor hebben we hier en daar een shortcut genomen om binnen de gestelde tijd een product te hebben wat kan aangeven of het concept klopt en werkt.
Dat houdt dus in dat we het volgende niet hadden gedaan:
  • Passwords en andere secrets opslaan in een secret vault of soortgelijk voor de automatische builds
  • Het proces volledig generiek opzetten zodat we het kunnen toepassen voor meer dan de POC
  • Volledige testsuite gebouwd
en zo nog wel wat puntjes die "later zouden kunnen". Als het nu in productie stond hadden we dus direct al een technical debt..

• Hydra
Tja sorry maar het is een beetje een pet-peeve van mij. Je bent er als software engineer zelf ook bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hydra schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:47:
[...]

Tja sorry maar het is een beetje een pet-peeve van mij. Je bent er als software engineer zelf ook bij.
Natuurlijk. Maar ik ben ook niet helemaal simpel.
Soms heb je het mandaat niet..en dan zeker als engineer moet je het dan maar even slikken. Niet alles gaat hoe je het zou willen.
Overigens heb ik ook nergens aangegeven dat dit bij mijn huidige werkgever is. Met een reden ;) Dit soort dingen zijn onderdeel geweest voor nieuwe uitdagingen.

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:26

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vandaag een beetje aan het neuzelen naar een mooie uitgebreide UBB-parser voor mijn CMS, die een beetje raakvlak heeft met Crisp zijn zelfgemaakte RML-parser. Uiteindelijk bij NBBC terecht gekomen, maar het geheel werkt nog niet lekker. Nieuwe forked source maar zwaar gedateerde voorbeelden in de example map :P

Anyway, vandaag ermee zitten spelen, en tot de conclusie gekomen dat een Twitter embed nog lastiger is dan gedacht vanwege het gedrocht aan HTML-code die er gebruikt wordt. Dat wordt dus een oEmbed class bouwen om de content uit de tweets op te kunnen halen, om vervolgens weer tot de conclusie te komen dat afbeeldingen niet ruw in HTML lijken te staan. Dus nog een functie bouwen om URL's te detecteren.

Hoop gedoe nog :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:09
@AW_Bos Wat is er gebeurt met Elisha Cuthbert (als ik het goed heb)?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• AW_Bos

AW_Bos

CurlyMo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:58:
@AW_Bos Wat is er gebeurt met Elisha Cuthbert (als ik het goed heb)?
Is even gezellig naughty aan het doen bij haar buurjongen. ;)

Maarre, als je haar mist.... ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5EfyRkAFvEJi8wnF7E5xZE_eb8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m2dwVA534gbDlTn5YvatfHlX.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 30-09-2020 23:02 ]

• CurlyMo
AW_Bos schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:00:
[...]

Is even gezellig naughty aan het doen bij haar buurjongen. ;)
Daar herkende ik het plaatje inderdaad van ;) Vond haar leuker dan je huidige.

• AW_Bos

AW_Bos

CurlyMo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:02:
[...]

Daar herkende ik het plaatje inderdaad van ;) Vond haar leuker dan je huidige.
Refresh eens, en zie mijn vorige post :P
(die rechtsboven is oud :P)

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 30-09-2020 23:03 ]

• CurlyMo
AW_Bos schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:03:
[...]

Refresh eens, en zie mijn vorige post :P
Die zag ik inderdaad, maar je avatar is er niet mee veranderd.

• AW_Bos

AW_Bos

CurlyMo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:03:
[...]

Die zag ik inderdaad, maar je avatar is er niet mee veranderd.
Dat niet nee. Om in de sfeer van dit topic te blijven. Ik had ooit een script gebouwd waarmee je mijn icon kon aanpassen. Stond een poosje in de ijskast, maar toen werden de web-URL's voor usericons uit Tweakers gesloopt ;(. Dat was anders wel ideaal geweest :P

Misschien kan ik eens kijken of ik dat met cURL kan doen. Hoewel ik vrees dat ik tegen een anti-spam beveiliging aan zal lopen.

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 30-09-2020 23:07 ]

• CurlyMo
AW_Bos schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:05:
[...]

Dat niet nee. Om in de sfeer van dit topic te blijven. Ik had ooit een script gebouwd waarmee je mijn icon kon aanpassen. Stond een poosje in de ijskast, maar toen werden de web-URL's voor usericons uit Tweakers gesloopt ;(. Dat was anders wel ideaal geweest :P

Misschien kan ik eens kijken of ik dat met cURL kan doen. Hoewel ik vrees dat ik tegen een anti-spam beveiliging aan zal lopen.
Is het wel in de sfeer van dit topic als ik er een poll van maak :+

Poll: Wil je dat AW_Bos terug naar zijn/haar oude avatar gaat?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402997&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik weet overigens niet beter dan dat dit topic overal over mag gaan. Zolang de poster maar zelf een ontwikkelaar is, wat overigens niet actief gecontroleerd wordt :)

• AW_Bos

AW_Bos

CurlyMo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:10:
[...]

Ik weet overigens niet beter dan dat dit topic overal over mag gaan. Zolang de poster maar zelf een ontwikkelaar is, wat overigens niet actief gecontroleerd wordt :)
Hiep hoi, een tweede Huiskamer :P _O_

Die poll is tenslotte ook door een tweaker geprogd :P

• CurlyMo
AW_Bos schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:12:
[...]

Hiep hoi, een tweede Huiskamer :P _O_

Heb je nou zelf op ja gestemd :P

• AW_Bos

AW_Bos

CurlyMo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:14:
[...]

Heb je nou zelf op ja gestemd :P
Nee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Met dien verstande dat vragen alleen mogen als ze geponeerd worden als stelling, waarbij de antwoorden als onkrachting van deze stelling worden gepost :p

Eigenlijk kan de poll dus ook niet .. dat moet gewoon de stelling zijn dat aw_bos terug moet naar z'n oude avatar.

[ Voor 27% gewijzigd door gekkie op 30-09-2020 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
gekkie schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:16:
Met dien verstande dat vragen alleen mogen als ze geponeerd worden als stelling, waarbij de antwoorden als onkrachting van deze stelling worden gepost :p
Een vraag eindigt met een vraagteken, een stelling niet. Ik ben het dus niet eens omdat stellingen en vragen naar mijn idee gewoon hele andere concepten zijn ;)

• Koenvh

Koenvh

CurlyMo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:19:
[...]

Een vraag eindigt met een vraagteken, een stelling niet. Ik ben het dus niet eens omdat stellingen en vragen naar mijn idee gewoon hele andere concepten zijn ;)
Daar ben ik het mee eens? :P

🠕 This side up

• gekkie
Daarom verpak het in een stelling, maak van je vraagteken een uitroepteken.
Lekker je uitlaat laten klepperen en je verre houden van de vraagbaak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Dat PHP heh .. kunnen ze dat niet gewoon kut houden (of in iedergeval op dezelfde manier kut) ?

Gezeik met deprecated dingen, zodat projecten weer een harde knip gaan maken tussen hun major versies en die uiteraard weer precies tussen 2 Debian php versies in ligt. Urgh.

1.x doet het met php t/m 7.2 en 2.0 doet het met 7.3 plus ... hoe je van 1.x naar 2.x komt op Debian ... wat 7.0 heett in old-stable en 7.3 in stable. In iedergeval niet met de automagische upgrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Laatst online: 21:55
Deprecated houdt toch niet per se in dat het niet werkt? Kun je de codebase recompilen voor 7.3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Recompilen is niet de juiste term, maar als je alle deprecated hints fixt waar PHP 7.3 voor waarschuwt kan je prima nog steeds compatible zijnen dus met PHP 7.0.

Binnen de 7.x is er in principe niets backwards breaking geweest.

Edit:
1.x doet het met php t/m 7.2 en 2.0 doet het met 7.3 plus
O, je hebt een dependency die dit zo doet? Dat is dan pover van die dependency, want er kan prima wat overlap zijn dus, zodat je niet PHP versie en code exact tegelijk over hoeft te gooien.

[ Voor 36% gewijzigd door Voutloos op 01-10-2020 08:42 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Er zijn inderdaad geen backwards breakings in de 7.x branch.
Pas wanneer je naar PHP 8 gaat, gaan er dingen breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

hackerhater schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:23:
Er zijn inderdaad geen backwards breakings in de 7.x branch.
Pas wanneer je naar PHP 8 gaat, gaan er dingen breken.
Om ook maar in het sfeer van het topic te blijven; volgens mij breekt er al iets op het moment dat je PHP gebruikt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
AW_Bos schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:12:
Wel mooi ook dat 'ie in 20 jaar ofzo niet veranderd is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 16:19
Hydra schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

Wel mooi ook dat 'ie in 20 jaar ofzo niet veranderd is :D
De requirements zijn dan ook niet veranderd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Giesber schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:33:
De requirements zijn dan ook niet veranderd lijkt me.
Het is geen kritiek. Ik vind het juist leuk dat de styling nog zo old-school is :) Nostalgie :)

Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.