Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• Antrax
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17:39

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
https://tweakimg.net/g/if/v3/framework/tweakers_logo_v2_x1.png
           De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⑫
De wat?
Na eerdere initiatieven en een verzoek van Sebazzz in "Feedback op moderatie binnen de Devschuur" konden we in de Devschuur natuurlijk niet achterblijven met het bouwen van een hoekje waar iets informeler met elkaar gepraat kan worden. Ben je trots op je nieuwe stukje software, blij met het halen van je deadline of geërgerd omdat je software af is maar niet gebruikt wordt? Heb je een nieuwe techniek ontdekt en wil je die ter sprake brengen? Dan zit je hier goed. :)
Ah, de Coffee Corner is dus een spamhoekje?
Nee. :) Totale onzin is hier net zo ongewenst als op de rest van GoT. We willen graag zien dat dit initiatief leuk van de grond komt, maar dan wel met inhoudelijke discussies die daadwerkelijk relevant zijn binnen het Devschuur-thema. Ook is dit topic niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak. :)
Tweakers officiële Discord-server
plan: Tweakers introduceert officiële Discord-server
IRC
Slowchat is leuk maar handig is anders natuurlijk. Bovendien is een topic nou niet echt de beste plaats om te chatten. Als je wil chatten, dan is er een beter alternatief op irc.tweakers.net, namelijk #devschuur. :)
Changelog
Vorige reeksen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Totaaloverzicht
• 04-05-2015Topicstart Deel 9
• 11-12-2015Topicstart Deel 10
• 04-10-2016Topicstart Deel 11
• 19-09-2018Topicstart Deel 12

Antrax wijzigde deze reactie 20-01-2020 07:56 (9%)
Reden: git commit -m 'feat: Discord sectie aangepast.'

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Harrie_ schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:55:
[...]

Wij kunnen dat dus niet in Gitlab; maar ik heb inmiddels gezien dat we een versie hebben draaien die de Duitsers nog geïntroduceerd hebben in '40 :+
Binnenkort updaten dus :9
Wij hebben GitLab geprobeerd maar at nogal veel ram weg. GitHub Enterprise daarin tegen gedraagd zich netjes. Opmerkelijk.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Zijn er echt hippies die de zuurtegraad van hun sinaasappels willen weten. :/

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
gekkie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:39:
Gelukkig wil about:blank meestal vrij snel laden, of zijn er nog mensen die wat anders gebruiken ? O-)
Safari, favorieten. Al gebruik ik die niet echt :/

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Jup. Staat al een tijdje onder embargo. @.oisyn moet even het knopje indrukken :+

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Hydra schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:30:
Misschien een idee @.oisyn weg te automatiseren? :P
Zou een oplossing kunnen zijn :7

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
I see what you did there :Y)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
ThomasG schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:10:
[...]
Dat beweer ik toch ook niet? Ik zeg dat Google sites langzamer werken als je geen Chrome gebruikt.
Heb je statistieken voor je bewering? :)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
ThomasG schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:20:
[...]
Dat kun je zelf testen. Open YouTube maar eens in Chrome en een willekeurige andere browser.
Je hebt nog gelijk ook :/
Dat doen ze vast met opzet.

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
alienfruit schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:37:
Ja, ik heb dit jaar om een salarisverhoging gevraagd (in Maart) en zouden het meenemen in de jaarlijkse salarisbesprekingen maar dat zeiden ze vorig jaar ook... Nu maar een mailtje gestuurd naar al mijn bazen.

Ze willen mijn nu ook naar een klant sturen wat mij bijna €180/week aan reiskosten kost die ik zelf moet betalen en eigenlijk wil ik dat geld er niet aan uitgeven.
Err, €720/maand aan reiskosten? :/
Ik zou daar echt niet mee akkoord gaan.

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
mcDavid schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:39:
Hoe het in de UK zit weet ik niet, maar hier in NL is dat idd gewoon wettelijk geregeld. Alle reistijd verder dan naar je vaste standplaats, geldt als werktijd. En als je dat met privémiddelen moet doen mag je die gewoon declareren. Volgens mij mag je baas überhaupt niet "eisen" dat je privémiddelen gebruikt tijdens werktijd. Als je erop staat moet je werk gewoon vervoer voor je regelen van kantoor naar locatie.
Tenzij het in je contract vermeld staat. Zoals in die van mij staat dat tech leden hun eigen computer meenemen. Scheelt de baas weer geld :P

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Skyaero schreef:
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in Waddinxveen is altijd wat te doen.
:')

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Bezig met een nieuw project waarbij ik mij nu al erger aan de inrichting van de directory structure :/
Perfectionisme zit weer in de weg.

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
RobIII schreef:
Ik ging altijd naar https://emojipedia.org om daar te copy/pasten :X |:(
Op de Mac is dat control + command + spatiebalk. Kwam ik ook pas laatst achter :+

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Scott schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:59:
[...]

Control + command + spatiebalk ;)
Thanks, heb het aangepast :Y)

* Antrax Tijd voor koffie!

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
* Antrax vraagt zich af of een egpu voldoet voor zijn Macbook voor o.a. gaming (yes, i know, bla bla) of gewoon een nieuwe game bak bouwen }:O

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
azerty schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:41:
2 jaar voor een nieuw topic... Het gaat achteruit :+
Het is inderdaad wat langzamer gegaan. Misschien had de zomervakantie ermee te maken? :)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
RayNbow schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 07:11:
[...]

Tijd om alle pagina's van deze topicreeks te scrapen, een NN trainen, botje scripten en dan op de volautomatische piloot dit topic volgooien met content. O-)
Ja joh, @Inspector, doet eens een aapje (api.tweakers.net) flansen voor ons! :Y

* Antrax gaat anders zelf wel even naar HQ.. :7

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
--

Antrax wijzigde deze reactie 23-01-2019 13:20 (103%)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
bauke1994 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:38:
Dit zal het probleem wel oplossen:

PHP:
1
eval(file_get_contents($_GET['page'] . '.html'));

Ik hoop oprecht dat je een grapje maakt :o

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
option explicit, weak typing, untyped..

* Antrax voelt zich geen developer meer.. :|

Antrax wijzigde deze reactie 26-10-2018 08:46 (3%)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Hoezo scary? IBM heeft imo. een goed imago.

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Lethalis schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:03:
Dat soort dingen lees ik op Reddit iig van mensen die voor beide bedrijven werken.
Tijd zal het leren. De nuance ontbreekt nogal op reddit :+

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Hydra schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:26:
Microsoft gaat niet hard ingrijpen in Github [...]
Volgens de nieuwe ceo zal er niks veranderen; https://webwereld.nl/soft...-ceo-trotseert-vragenvuur

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Brakkie41 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:32:
Nieuwe baan! *O* Na 6.5 jaar is het tijd om eens ergens anders te werken :) Benaderd door een recruiter die lekker direct en relaxed was (ze bestaan :o ). Na de interviews en heel mooi bod gekregen dus hoewel de beslissing best lastig was, de knoop doorgehakt en per 1 februari ben ik weg oOo

Verder met Erlang ( *; ) alleen dan in hun Core Platform waar geen GUI aan vasthangt :) Dus 100% backend oOo
Gefeliciteerd! :)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Blijkbaar een iteratie gemist maar kan opeens als TS pinnetjes zetten :9

Natuurlijk doet ik tegen betaling dat integer met de sudo powers die mij gegeven zijn. :Y)

Antrax wijzigde deze reactie 07-12-2018 11:33 (5%)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Creepy schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:40:
Ik zal erg integer je sudo powers overrulen O-)
:7
BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:53:
[...]

Ik heb gisteren de toolbar verwijderd met custom CSS, het is een functie waarvan ik het nut niet zie, en ik vind de manier hoe hij nu is geplaatst niet bepaald mooi.
Ik vind hem op zich wel op een goede locatie staan en niet te groot, of hebben we het nou over iets anders?

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
DevWouter schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:11:
[...]

Uhm... Ik wil niet moeilijk doen, maar heb jij ooit html gezien? Het zit vol met classes :Y)

HTML:
1
2
3
4
5
<div class="container">
  <div class="row">
     <div class="col"> And so on... </div>
  </div>
</div>

:Y)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Oh man, epilepsie en een naderende sluitende sprint is geen pretje.. waarschijnlijk nachtje doortrekken :F

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
kenneth schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:42:
[...]

Ik mis natuurlijk een hoop context (en natuurlijk weerhoudt dat me er niet van te reageren :P) maar een sluitende sprint moet toch geen wissel trekken op je gezondheid?
Nee maar het werk blijft daardoor wel liggen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Douweegbertje schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:31:
Ik heb net maar even m'n kubernetes cluster naar gcloud verplaatst.
Ben ik nou gewoon ouderwets of is dit kubernetes ding iets wat over een jaar of twee drie geen trend meer is?

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Woy schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:54:
Ik heb de discussie over connectiviteit van client/server afgesplitst naar Verbinding van Clients achter firewall naar Server

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
.oisyn schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:40:
Cadeautje voor ons persoonlijk he. Hij gaat in mijn pc thuis, niet in die van mijn werk :). Ik *krijg* 'm dus, zonder aanhalingstekens ;). Mag er in principe mee doen wat ik wil.
En je favoriete .devver dan, waar is mijn kaart? :/

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
gekkie schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:35:
Ter leering ende vermaeck ook maar op github zetten naast die paar stukjes boilerplate java van de GBA ?
Oef, het deed gewoon zeer om al die Nederlandsche woorden te zien op methodes en functies :F

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Firesphere schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:53:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
GitHub Package Registry (source):

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
YakuzA schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:52:
FUUUU.
Hele dag lopen graven waar naar de obfuscator onze release build sloopte.
200 commits om door te spitten om er dan uiteindelijk achter te komen dat de obfuscator met iets sufs en onverwachts moeite had en wat verklootte in de IL oid.
Misschien een andere manier vinden om je product te shippen naar klanten? :+

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
gekkie schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:36:
Beetje als Booking.com, gewoon weer Perl gaan gebruiken. Obfuscation als language feature :+.
(gelukkig klopt er vast niemand meer Perl, dus wat meer risicoloos als een PHP is ...)
Booking.nerp? Ik hoop dat die recruiters mij daar ooit nog eens op de blacklist gaan proppen.

Ik blijf lastig gevallen worden of ik daar wil werken maar snap niet waarom je zoveel _developers_ nodig hebt voor zo'n website. Of de vraag is gewoon dat iedereen constant weg loopt. Inefficiency valt gewoon te lezen in de berichten die ik van recruiters ontvang. :F

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Gropah schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:54:
[...]

Heb je het volkskrant artikel gelezen? Genoeg redenen om daar niet te gaan werken :X
Nu wel, én gelukkig vanaf nu een reactie voor de betreffende recruiters :)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
mcDavid schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:58:
[...]

Net alsof die dat wat uitmaakt. Die vinden bedrijven met zo'n hoge turnover juist geweldig! Meer werk voor hun.
Ik snap dat het gross van de recruiters nou eenmaal geen lievertjes zijn maar ik kan mij niet voorstellen dat ze in zee zullen gaan met zo'n bedrijf :/

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
I should not have Googled that.

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Barryvdh schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:05:
[...]

Het vreemde vind ik nog dat er maar 3 watchers zijn, dus niemand die echt let op nieuwe releases/wijzigingen (waar hacks/bugs ed. in kunnen zitten). Wordt overigens gebruikt door 3,8 miljoen repositories: https://github.com/feross...ja2FnZS0xNDgzOTMxNQ%3D%3D
Pffffft, praat mij d'r niet van. :X

Er gaat momenteel een vriendelijke discussie over open source en geld.
https://github.com/feross/funding

(In het bijzonder deze issue en deze issue (vervolg))

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Matis schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:59:
Vroegah kon je gewoon een klap op de server geven en dan deed ie het weer :+ nu ben je afhankelijk van de gasten bij Atlassian.
Ik kom regelmatig nog bij bedrijven die ijzer in house hebben draaien.

Tegenwoordig willen alle bedrijven hip mee doen en developers aan zich te binden door kubernetes te gebruiken maar ik heb in een aantal gevallen al gezien dat het niet beter is om dit soort dingen te doen. Zeker niet in projecten die al langer leven dan een jaar. Alles wordt traag als dikke kak en je bent in 99% van alle gevallen opeens afhankelijk van Amazon, Google of welke tech derp dan ook waar je niks anders heen dockert dan een schip met geld :)

Members only:

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
armageddon_2k1 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:52:

Sowieso herschrijven in Rust Microservices. Dat is altijd beter.
Ik vroeg mij al af waar die opmerking bleef O+

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Was wel te verwachten, after all, developers are their main users :+

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Laat ik dit recht zetten voordat dit uit de hand loopt :)

Ik trap een paar mensen op hun tenen dat tegenwoordig veel tot alle bedrijven alles naar kubernetes willen hebben.
Ik had andere woorden moeten kiezen of wellicht betere uitleg moeten geven in mijn rant. Mijn welgemeende excuses voor de vervelende ervaring die is ontstaan in dit topic.
Douweegbertje schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:44:
Want als er iets kut is, dan is het wel een self-made senior die er al 20 jaar zit.
Ik wilde absoluut niets suggereren of mijzelf verheerlijken boven de developers die aan deze specifieke applicatie hebben gewerkt. Als full stack developer probeer ik mij tegenwoordig nog steeds veel aan te leren en leer ik hedendaags heel erg veel van mensen die net zijn begonnen met ontwikkelen. Ik bedoelde ABSOLUUT niets met deze opmerking en neem hier dan ook per direct afstand van op de manier die jij nu zit te beschrijven.

Het gaat hier om een monolithic type applicatie in PHP waar veel developers aan gewerkt hebben die na een maand of twee weer weg gaan. Nu 1,5 jaar later is de applicatie zo groot dat, als je niet naar de git log zou kijken, je zou zeggen dat het project ouder is (verschillende code styles, soms return types, soms niet, etc. etc.).

Ik had betere uitleg moeten geven. Ik wilde eigenlijk zeggen dat er slechte keuzes zijn gemaakt in deze specifieke applicatie in een jaar tijd waardoor het gebruik van o.a. kubernetes niet mogelijk is tenzij er dingen opgesplitst gaan worden wat door budgetten/fuckups niet mogelijk is. Het stoot mij alleen tegen het been dat tegenwoordig veel developers en bedrijven schreeuwen dat ze kubernetes willen of het gaan gebruiken maar vervolgens geen rekening houden met wat voor codebase er draait. Hoe oud of jong die codebase dan wel mag zijn.

Het is 2019. Ik zal in het vervolg voorzichtig zijn met het maken van rants of ze liever helemaal niet meer maken.

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Zit jij nou met VS in 32-bits mode? 8)7

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Jep, 'n vrijdag in een Starbucks waar ik met twee enters een staging omgeving deaud maakten :'(

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
gekkie schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:55:
[...]

Voortaan eerst iets bestellen wat voor koffie moet doorgaan ? :z
Het is heus niet zulke slechte koffie hoor.
dev10 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:20:
Op basis van eigen ervaring kan ik zeggen dat dit zeker waar is. O-)
Vooral die leuke oude legacy projecten die op ubuntu editie prut jaar nul draaien die rm -rf / niet weigeren dus ipv. mijn macro druk ik op enter. :/

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
R4gnax schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:23:
Ik kwam laatst bijna precies hetzelfde geval tijdens een code review tegen en maakte er een punt van.
Kreeg als antwoord: "Ja, maar voorbeeld XYZ doet het ook zo met deze API en ik zie eerlijk gezegd niemand hier aanpassingen op maken, dus ik hou het gewoon zo."
Dit.

Waarom is dit zo herkenbaar? :7

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Je kunt het beste een aparte topic in Programming openen. :Y)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Nee. Ik wil werken. Niet cookies doen }:| *klikt niet*

Edit: 2 cookies ps. :/

Antrax wijzigde deze reactie 21-09-2019 18:03 (4%)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Members only:

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
I was not aware of such greatness on Tweakers :o

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
CurlyMo schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:48:
[...]

Members only:
Ik denk dat ze mijn DGA inleg houden en mij er gewoon keihard uitschoppen en die koopsom ook houden :'(

Antrax wijzigde deze reactie 23-09-2019 14:58 (3%)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:27:
@.Gertjan.
Members only:
Members only:

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:40:
Members only:
Members only:

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:00:
Had daarnet van Computerphile weer een mooi filmpje gezien over Unicode in UTF-8 encoding. Aanrader als je nog niet helemaal weet hoe het eigenlijk zit :)

YouTube: Characters, Symbols and the Unicode Miracle - Computerphile
Alle filmpjes met Tom Scott erin is +3!

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Hydra schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:17:
Tijd voor een Monte Carlo Monty Hall simulator :)
Geschreven in Roest :Y)

* Antrax rent snel weg :o

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Skyaero schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 08:35:
Het is de bedoeling dat je bij 'denial' begint, niet bij 'acceptance' :P
Dat is incorrect. Ik doe het direct op production :P

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
.Gertjan. schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:27:
En de partij die vervolgens de boel weer terugkrijgt:
  1. Cry
  2. Cry again
  3. Cry some more
  4. Cry?
  5. Cry!
Deze is heel herkenbaar voor mij. Althans, niet terugkrijgen maar juist legacy erven (onder het mom van wij zijn een van de beste bedrijven en gebruiken de laatste technologieën in onze codebase :+).

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
OMX2000 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:21:
Klein reclameblokje. Maar voor Devschuur wel relevant. We zijn een tijdje geleden begonnen met een Nederlandstalige podcast voor developers. Er staan inmiddels twee afleveringen online. Aflevering 3 hebben we net opgenomen, en zal begin volgende week online komen. Die aflevering gaat over AR/VR development. Oh en we verloten dan ook een licentie voor een Jetbrains IDE naar keus. Dus sowieso de moeite waard :P

We richten ons op alle developers, dus niet alleen een specifiek platform of type. We willen juist allerlei soorten developers de revue laten passeren. Inhoudelijk en luchtig.

Url staat in mijn signature. Maar voor de zekerheid : CodeKlets Podcast

P.S. Aflevering 1 hebben we audio issues gehad. Helaas. Kishen (host) valt vaak weg qua audio. We beloven dat we niet meer doen. Ondanks de audio was het wel een leuke aflevering.
Nice. Misschien ook leuk om ze op Spotify te zetten? ;)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Lethalis schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:23:
Als ik ooit weer zou gaan solliciteren, zou ik ook een paar dagen proef willen draaien denk ik. Ook om zelf de sfeer te proeven. Dan weet ik tenminste of het een leuke werkgever is en niet 1 of ander hell hole dat zich mooier voordoet dan het is :P
mcDavid schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:47:
Dat doe je altijd toch? Althans, een maandje proeftijd is redelijk standaard bij de meeste contracten.
Een contractuele proeftijd vind ik toch te officieel. Een soort snuffelstage zou inderdaad een goede optie zijn voor mij. Ik ben te vaak bij bedrijven gaan werken waar de ware aap pas na die maand proeftijd uit de mauw kwam.

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:53:
[...]

https://oisyn.nl/KolQ.zip
Disclaimer: No warranties. Do not use this software. Ever. :P
Een binary van een forum downloaden, what could possibly go wrong.

Grapje natuurlijk @.oisyn, hvj, xoxo. ntb. :$

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Gropah schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:41:
[...]

Helaas, zoals wel vaker met dit soort tools, is het alleen voor Windows en Mac :(
Ik weet toevallig dat SmartGit ook voor Linux is.

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
n9iels schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:52:
Verder zie ik collega's ook als een aap op knopjes klikken zonder te weten wat ze doen.
Uh? :? Ik gebruik zowel de GUI en de CLI. De GUI wat vaker uit luiheid maar dat is dan niet gelijk zo dat ik geen cli kennis hebt.

Edit:
Eigenlijk wat @farlane net al zegt:
farlane schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:41:
Daar kun je moeilijk de GUI verantwoordelijk voor stellen lijkt me. Een GUI is geen substituut voor kennis van zaken hebben.
:Y

Antrax wijzigde deze reactie 02-11-2019 17:04 (31%)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
ThomasG schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:15:
[...]
In het geval van Xs4All weet ik toevallig dat ze veel zaken zelf hadden, zoals een eigen kantoor gebouw (Amsterdam Sloterdijk) met daarin een eigen helpdesk (alleen voor Xs4All doeleinden). Ze hadden ook eigen infrastructuur, maar of dat nog steeds zo is weet ik niet.
Zelf geen klant bij ze maar ik weet toevallig dat ze zelf een backbone hebben als WBA klant.

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Voutloos schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:22:
Die manager zit zeker ook op GoT en er is maandag een functioneringsgesprek :+
Altijd fijn als dan iemand op GoT een goede review over je schrijft :P

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Hoera. Of ik even een MySQL 5.1 bak wil migreren naar 5.7 (of het liefst naar 8.0) -O-

Antrax wijzigde deze reactie 12-11-2019 10:58 (3%)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Alex) schreef op donderdag 21 november 2019 @ 01:22:
Daarnaast vind ik Slack ook echt een draak van een applicatie.
Komt omdat letterlijk iedere fucking developer alles in Electron willen stoppen om het cross platform te maken en dat Electron is nogal hongerig in RAM.

Je bent een lutser als je Electron gebruikt :)

Antrax wijzigde deze reactie 21-11-2019 08:35 (36%)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Dames en heren. Tijd voor uw upgrade van 4.3 naar 4.4 en dan naar 5: https://symfony.com/blog/symfony-5-0-0-released

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
alienfruit schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:47:
Ik zag de bui inmiddels wel aankomen door een gesprek wat ik had met de baas eerder deze week.
Vervelend om te horen. Gelukkig liggen de banen voor het oprapen. :)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Woy schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:35:
Loadbalancers, WAF's, (Reverse)Proxy's, Firewalls, altijd een grote bron van frustratie, zeker als ze door een andere afdeling/partij beheerd worden.
Vooral firewalls in grote bedrijfsomgevingen zijn bij mij altijd het probleem. Op een of andere wijze weten die dingen mij altijd boos te maken :/

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:42:
Ugh. Altijd die enquêtes na een interactie met een verzekeraar of provider oid.

"Hoe waarschijnlijk acht u het dat u na deze interactie deze verzekeraar/provider/whatever zou aanraden bij iemand anders".

Dan kies ik dus steevast altijd iets als "extreem onwaarschijnlijk", om het simpele feit dat ik nooit iets zou aanraden op basis van een enkele interactie. Maar ik geloof niet dat mijn antwoord dan op juiste waarde wordt geschat. :z
Ik moest gelijk denken aan deze:

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
.oisyn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:50:
@Antrax Hey, heb jij Windows 10 al eens geprobeerd? Ik kan het echt aanraden!
Oh ja? Ik heb een Maccie, kan dat wel dan? Zal mijn compiler wel draaien op Windows 10? Is het gratis? :9

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Die flyer is minder erg dan die upgrade tool software die door je neus gedrukt werd :/

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Cloud schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:33:
Ja stel je voor dat een fabrikant gebruikers helpt om hun OS up-to-date te houden. Moet niet gekker worden.
Probeer je nou een opmerking uit te lokken zo dat je een waarschuwing kan uitdelen? Ben je met je verkeerde ban hamer uit bed gestapt? Of begrijp ik je sarcasme niet?

Als je goed had kunnen raden gaat dit over de upgrade tool die dmv. Windows Update op je Windows 7 of 8.x OS werd geïnstalleerd. Zeer onnodig omdat die versies niet eens EOL waren toen der tijd.

Edit: sterker nog, er werden actief nog updates voor Windows 7 of 8.x uitgebracht.

Antrax wijzigde deze reactie 13-02-2020 14:34 (11%)

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:52:
[...]

Correctie, jij hebt het als developer niet nodig gehad ;)
Nee, tot je ermee moet werken in bijv. ik zeg maar, een legacy php 4 project? -O-

• Antrax

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Helaas wel. Iemand anders zijn project binnen een bedrijf waar ik het eea. moest implementeren.
Handgemaakte tool binnen een productieomgeving voor staal dus het was zolang het werkt zitten wij er niet aan tenzij er wat toegevoegd moet worden omdat de software van de third-party partij veranderd is :P

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True