Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste
Acties:

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:12
Candanz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:05:
Eerst de boeren, daarna de bouwvakkers. Nu de leraren(die slaan de plank mis, hadden beter op het malieveld kunnen staan).

Wanneer gaat programmerend Nederland staken? Gewoon allemaal met onze computers/laptops etc op het Malieveld gaan zitten.
Waar leraren zich druk maken om een lerarentekort ben ik juist heel blij met het (capabele) developerstekort. :P
In tegenstelling tot zo'n collectief georganiseerde sector betekent dat namelijk een sterke positie voor mij als werknemer en ook veelal een proactieve houding van werkgevers om te zorgen dat ik niet voortijdig vertrek.

How many Prolog programmers does it take to change a lightbulb? Yes.

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:13
Lethalis schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:38:
[...]

Ja en het is koud enzo.
Straks moeten we ook nog met het OV ofzo. Hè bah. Heb je die overvolle trams in Den Haag weleens gezien? :N

Waarschijnlijk eindigen we met z'n allen bij een all you can eat vreetschuur _O-

Staken? Fuck dat, ik eet liever spare ribs :+
Tsja een dev-schuur meeting een staking noemen kan natuurlijk ook.

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:43:
[...]

Tsja een dev-schuur meeting een staking noemen kan natuurlijk ook.
Waar staken we als developers eigenlijk voor? :+

Tesla's van de zaak? Een 14e maand? Opties op aandelen? Lounge banken om een middagdutje op te doen? Lekkerder eten in de kantine? Kantoor met uitzicht over de waterweg?

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen ~ Everything should be made as simple as possible, but not simpler.

• gekkie
Lethalis schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:48:
[...]

Tesla's van de zaak? Een 14e maand? Opties op aandelen? Lounge banken om een middagdutje op te doen? Lekkerder eten in de kantine? Kantoor met uitzicht over de waterweg?
Mjah .. dat niet alles altijd maar binair is .. dat is al gekaapt door de SJW genderpolitics ....
De klimaatmeisjes die doen alles al met pussies etc, dus PHP is kut, is ook al weggekaapt.
Wordt nog lastig ...
Misschien maar een soort meta-demonstratie dat of tabs of spaces zo goed is voor het klimaat, maarja voor we daar consensus over hebben welke van de twee het is ...

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:22

Matis

Rubber Rocket

gekkie schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:52:
Mjah .. dat niet alles altijd maar binair is .. dat is al gekaapt door de SJW genderpolitics ....
De klimaatmeisjes die doen alles al met pussies etc, dus PHP is kut, is ook al weggekaapt.
Wordt nog lastig ...
Misschien maar een soort meta-demonstratie dat of tabs of spaces zo goed is voor het klimaat, maarja voor we daar consensus over hebben welke van de twee het is ...
Hence the qubit :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:31

Boudewijn

omdat het kan

Candanz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:05:
Eerst de boeren, daarna de bouwvakkers. Nu de leraren(die slaan de plank mis, hadden beter op het malieveld kunnen staan).

Wanneer gaat programmerend Nederland staken? Gewoon allemaal met onze computers/laptops etc op het Malieveld gaan zitten.
Als het niet zo'n werkschuw links idee was zou ik het bijna charmant kunnen gaan vinden. Jammer joh.

• Koenvh
  • Registratie: december 2011
  • Nu online

Koenvh

Hier tekenen: ______

P-Storm schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:52:
[...]

Linkdump voor de niet duits lezende mensen onder ons: https://www.theregister.co.uk/2019/11/06/npm_fund/

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik ervan moet vinden. Prima I guess? Ik word er niet warm of koud van.
Vertaling voor de alleen-emoji-sprekenden: 👨📛 😀 🏣 😀 💸 👤: 🕸 📦 🇻🇳 🎦 💧 💰 🈺-ℹ 👨‍💻
Vertaald met Yandex.Translate :+

Koenvh wijzigde deze reactie 06-11-2019 21:06 (6%)

Waarom vandaag doen wat je morgen ook kunt uitstellen?

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:54
Geen nieuwbouw dan toch?

Want ik kan me op een of andere manier herinneren dat je de grootste moeite had om jaren 30 wandcontactdoosfrontjes te vinden in je woning en al dat moderne witte maar eenheidsworst was O-) :>

Passieve Einzelgänger met een 10 tot 3 mentaliteit

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Dan vraag ik me wel af hoe je dat voor je ziet voor een verhuisdatum zo ver in de toekomst :P.
Want ik kan me op een of andere manier herinneren dat je de grootste moeite had om jaren 30 wandcontactdoosfrontjes te vinden in je woning en al dat moderne witte maar eenheidsworst was O-) :>
Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt? Ik woon nu ook in nieuwbouw :)

We were doomed from the start. I guess all that remains now is for the captain to go down with the ship.
- That's surprisingly noble of you, sir.
No, it's noble of you, Kif! As of now, you're in command. Congratulations, Captain!

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:26:
Dan vraag ik me wel af hoe je dat voor je ziet voor een verhuisdatum zo ver in de toekomst :P.
Kan best as je nu weet dat je nog anderhalf jaar moet klussen.

Maar dat is niet realistisch, want jij wil alleen maar kant en klare vinex met moderne witte eenheidsworst. >:)

Talkin.nl daily photoblog

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Voutloos schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:57:
[...]
Kan best as je nu weet dat je nog anderhalf jaar moet klussen.
Dat is op zich een fair punt, maar als je anderhalf jaar moet klussen, kun je dan niet praktisch gewoon spreken van nieuwbouw? ;) Of je bent gewoon heel langzaam natuurlijk.
Maar dat is niet realistisch, want jij wil alleen maar kant en klare vinex met moderne witte eenheidsworst. >:)
Met muren die loodrecht zijn. Heerlijk :P. Overigens woon ik nu niet in een vinexwijk. We gaan wel naar een vinexwijk ja :'(

We were doomed from the start. I guess all that remains now is for the captain to go down with the ship.
No, it's noble of you, Kif! As of now, you're in command. Congratulations, Captain!

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:45
.oisyn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:01:
[...]

Dat is op zich een fair punt, maar als je anderhalf jaar moet klussen, kun je dan niet praktisch gewoon spreken van nieuwbouw? ;) Of je bent gewoon heel langzaam natuurlijk.

[...]

Met muren die loodrecht zijn. Heerlijk :P. Overigens woon ik nu niet in een vinexwijk. We gaan wel naar een vinexwijk ja :'(
Je kunt misschien nog naar Oosterwold :+

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

• Merethil
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:29
Ik ben geboren in Almere, naar Hilversum gegaan om uiteindelijk na 5 jaar weer terug te verhuizen naar Almere. Als iemand die hier blijkbaar niet meer permanent weg kan komen raad ik iedereen aan Almere alleen te kiezen als eindstation. Of wanneer je een masochist bent en graag neergestoken wil worden omdat je je Airpods niet wil afgeven.

• ThomasG
Merethil schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:22:
[...]

Ik ben geboren in Almere, naar Hilversum gegaan om uiteindelijk na 5 jaar weer terug te verhuizen naar Almere. Als iemand die hier blijkbaar niet meer permanent weg kan komen raad ik iedereen aan Almere alleen te kiezen als eindstation. Of wanneer je een masochist bent en graag neergestoken wil worden omdat je je Airpods niet wil afgeven.
Ik woon ook in Almere, maar er zijn wijken die zijn echt foei lelijk. Vooral als mensen hun eigen huis mogen bouwen 8)7

• Merethil
ThomasG schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:25:
[...]
Ik woon ook in Almere, maar er zijn wijken die zijn echt foei lelijk. Vooral als mensen hun eigen huis mogen bouwen 8)7
Overgooi! Jippie, lekker dure huizen ("het is nu een miljoenenwijk, wauw!") die zo klakkeloos neer zijn gezet dat het een eclectische zooi is geworden.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Zullen we er dan maar een "show hier je nieuwbouwhuis" topic van maken? :P

Het linkerhuis (het huis dan, het wordt niet de straat zoals hier afgebeeld, al komen we wel op de hoek met de tuin om het huis heen)

.oisyn wijzigde deze reactie 07-11-2019 11:59 (19%)

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:16

CurlyMo

www.pilight.org

.oisyn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:57:
Zullen we er dan maar een "show hier je nieuwbouwhuis" topic van maken? :P

[Afbeelding]

Het linkerhuis (het huis dan, het wordt niet de straat zoals hier afgebeeld, al komen we wel op de hoek met de tuin om het huis heen)
Ik vind dat er met maar 4 PV panelen maar weinig te showen is. Daar kan je als tweakers niet mee aankomen ;)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• ThomasG
CurlyMo schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:32:
[...]

Ik vind dat er met maar 4 PV panelen maar weinig te showen is. Daar kan je als tweakers niet mee aankomen ;)
De enige reden dat nieuwbouw woningen (huizen (4), maar ook appartementen (2)) met zonnepanel geleverd worden is dat ze zo een hoger energielabel halen 8)7

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

[...]

Mijn dak komt vol te liggen, hoor :). Het zijn gewoon bouwopties die in de sitautieschets natuurlijk neit zijn meegenomen.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

.oisyn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:44:
[...]

Mijn dak komt vol te liggen, hoor :). Het zijn gewoon bouwopties die in de sitautieschets natuurlijk neit zijn meegenomen.
Zeg niet dat het geen te verwachten kritiek was :p

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Ach ik heb niet eens zonnepanelen. Ik ben er namelijk niet van overtuigd dat ik ze terugverdien.

De salderingsregeling wordt afgebouwd en in de meeste rekensommetjes wordt vergeten dat de omvormers meestal wel eerder aan vervanging toe zijn.

Bovendien is mijn huis zo gebouwd dat het grootste deel van het dak naar het noorden wijst :z

Dus tenzij de energieprijzen exorbitant gaan stijgen, vind ik het best zo. En dan nog heb je het probleem dat de panelen het meeste opbrengen op het moment dat jij niet thuis bent (overdag). Dus als je niet kunt salderen en ook niet kunt opslaan, dan schiet je er nog niks mee op.

En om nou zo'n enorme Tesla accu aan mijn huis te plakken... ik zie de premie van mijn brandverzekering dan wel een issue worden :+

Als het dan toch moet, dan plaats ik hem wel aan het einde van mijn tuin okee? :D

(wordt misschien wat lastig, DC en lange kabels, maar goed... anders plaatsen we de panelen ook maar in de tuin :+ tuinoverkapping met zonnepanelen :*) )

Lethalis wijzigde deze reactie 07-11-2019 13:14 (9%)

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen ~ Everything should be made as simple as possible, but not simpler.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Lethalis schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:05:
Dus als je niet kunt salderen en ook niet kunt opslaan, dan schiet je er nog niks mee op.
Ik zit wel serieus te kijken naar een Tesla powerwall voor dit nieuwe huis.

• armageddon_2k1
.oisyn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:26:
[...]

[...]

Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt? Ik woon nu ook in nieuwbouw :)
Je hebt gelijk! Maar ik wist dat ik niet helemaal gek was, want ik had jou er terecht wel aan gelinkt.

We gaan terug naar 10 januari 2013, alwaar BikkelZ het volgende schreef:
BikkelZ schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:51:
[...]
Ik heb vier electriciens weggestuurd voordat ik eindelijk iemand gevonden had die snapte (of gewoon deed wat ik vroeg) toen ik zei dat ik alle nieuwere stopcontacten er uit wilde en alles plus bijna alle nieuwe aansluitingen en schakelaars vervangen wilde hebben naar bakelieten spul in mijn jaren '30 huis. Je moet niet altijd blijven denken vanuit je eigen visie van wat het beste is, want dat hoeft niet het beste te zijn in het totaalplaatje.
En daar reageerde ik op met:
En jij weer met:
.oisyn schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:11:
Het wil er bij jou echt niet in dat origineel die tijd (ogende) stopcontacten beter passen in een oud karateristiek huis? Dan ben je idd retarded. +1 chromosoom voor armageddon_2k1 :P
8)

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Haha, wauw :). Trip down memory lane.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

.oisyn wijzigde deze reactie 07-11-2019 13:22 (129%)

• BikkelZ
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-11 17:00

BikkelZ

CMD+Z

Jaren '30 huis is alweer weg. Jammer want dat ding was zeker een ton meer waard geworden in de afgelopen tien jaar.

Remote iOS / Microsoft freelancer

• Lethalis
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:17:
[...]
We gaan terug naar 10 januari 2013...
Gast, we hebben jou nodig op mijn werk.

Wij weten namelijk zelf al vaak niet meer wat we 3 maanden geleden geprogrammeerd hebben _O-

• armageddon_2k1
Lethalis schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:31:
[...]

Gast, we hebben jou nodig op mijn werk.

Wij weten namelijk zelf al vaak niet meer wat we 3 maanden geleden geprogrammeerd hebben _O-
Ik kan je eerlijk zeggen dat dit een fluke was hoor. :P

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

BikkelZ schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:29:
Jaren '30 huis is alweer weg. Jammer want dat ding was zeker een ton meer waard geworden in de afgelopen tien jaar.
Da's relatief weinig dan? Ik heb mijn jaren '30 huis verkocht in 2013 voor €256k. Zag 'm laatst op funda staan voor €350k. Maar ik klaag niet, want mijn huidige nieuwbouwhuis van €400k is nu €600k *D.

• Koenvh
  • Nu online

Koenvh

Mag ik hier ook komen klagen over het compleet zotte systeem van PayPal? Elke keer dat ik op m'n mobiel inlog krijg ik opnieuw een email met "Welcome to PayPal OneTouch" |:(, en m'n inzichten schakelen soms willekeurig om naar "ZMW" in plaats van euro's. Geen idee hoe, maar daar kan ik dus helemaal niks mee (en ik kan ook geen instelling daarvoor vinden). Op API-front is het helaas even erg :/.Het is dat Stripe geen PayPal-ondersteuning heeft, maar anders was ik al om.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

.oisyn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:12:
[...]
Da's relatief weinig dan? Ik heb mijn jaren '30 huis verkocht in 2013 voor €256k. Zag 'm laatst op funda staan voor €350k. Maar ik klaag niet, want mijn huidige nieuwbouwhuis van €400k is nu €600k *D.
Wat heb je er nu echt aan als je toch niet van plan bent te verhuizen?

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:48
CurlyMo schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:12:
[...]

Dat je meer belasting mag betalen! d:)b

Voor de rest niets idd, zelfs al zou je verhuizen. Je nieuwe huis is net zo overpriced als het huis waar je uit gaat.

zcflevo.nl

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

[...]

Zoals ik al.zei, ik verhuis begin 2021 ;)

• ThomasG
[...]

Zelfs dan heb je er eigenlijk vrij weinig aan. Andere huizen, bestaand of nieuwbouw, zijn ook met dezelfde verhouding in prijs gestegen. Effectief schiet je er dus niets mee op, en het is zelfs nadelig want je moet meer belasting betalen.

De enige die hier effectief iets aan hebben zijn beleggers. De grote verliezers zijn de starters, want steeds moeilijker om een betaalbare woning te vinden. De "gewone man" heeft er bijna niets aan, behalve een mooie overwaarde op papier.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

mcDavid schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:23:
Voor de rest niets idd, zelfs al zou je verhuizen. Je nieuwe huis is net zo overpriced als het huis waar je uit gaat.
Da's niet helemaal waar. Nieuwbouw is sowieso vaak underpriced, bovendien kun je door te verhuizen ook effectief "kosteloos" je hypotheek oversluiten. Ik leen straks 2 ton meer, maar voor dezelfde maandlasten als nu. Ik ga dan ook van 4,25% naar 1,74% rente.

.oisyn wijzigde deze reactie 07-11-2019 23:17 (4%)

• Lethalis
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:16:
[...]
Da's niet helemaal waar. Nieuwbouw is sowieso vaak underpriced, bovendien kun je door te verhuizen ook effectief "kosteloos" je hypotheek oversluiten. Ik leen straks 2 ton meer, maar voor dezelfde maandlasten als nu. Ik ga dan ook van 4,25% naar 1,74% rente.
Mja we hebben dan ook helemaal niets geleerd van de vorige crisis. Al die mensen die nu maximaal lenen en straks diep in de schulden zitten.

Ik zeg niet dat dit voor jou geldt, misschien ben jij simpelweg vermogend en boeit het niet.

Maar ik vind het best naar om te horen van mensen die nu 400k lenen terwijl ze hetzelfde verdienen als ik... man ik heb nog een hypotheek staan van 187k en ik vind hem te duur _O-

Er moet immers ook geleefd worden. Onze woonlasten zijn ongeveer een kwart van ons netto inkomen... en niet de helft zoals bij veel mensen.

Je wordt dan een slaaf van dat huis. En hoewel ik een huis best grappig kan vinden, heb ik echt geen zin daarvoor veel dingen te moeten laten.

En als het over 5 jaar weer een ton minder waard is en je moet eruit? Dan ben je de Sjaak...

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:26

Crazy D

I think we should take a look.

Lethalis schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 06:53:
Mja we hebben dan ook helemaal niets geleerd van de vorige crisis. Al die mensen die nu maximaal lenen en straks diep in de schulden zitten.
Je maximale hypotheek die je kunt lenen is al flink lager dan dat het is geweest, en volgens mij kun je ook de kosten koper en die andere meuk niet meer mee-financieren. Verbouwing kan volgens mij ook niet zomaar meer volledig, want het leenbedrag hangt af van de waarde nu en eventueel de waarde na verbouwing. Natuurlijk is er dan wel een taxateur die het toevallig precies goed laat uitkomen, maar als iedereen zijn werk eerlijk doet, kan het niet zo extreem fout meer gaan dan 10+ jaar terug.
En nu geen vage spaarvormen meer maar gewoon aflossen, schuld wordt gewoon minder i.p.v. een virtuele spaarpot waarvan het nog maar de vraag is hoe vol die is na 10 jaar "aflossen" (en 10 jaar terug kreeg de hypotheek adviseur ook nog ieder jaar lekker een bonus van jouw betaalde centjes). Ik weet niet of de hoge hypotheken echt het probleem waren of het feit dat er heel veel spaar/beleggingshypotheken waren tegen hoge rente de hypotheek afgesloten, maar omdat de crisis inhakte was beleggen (maar ook het spaardeel) nihil. Na 10 jaar zou je in theorie richting 1/3 aan aflossing moeten hebben maar dankzij spaar/belegging en de crisis is dat heel vaak veel minder geweest dan wat van te voren was berekend/ingeschat. En daar ga je dan volledig het schip in, als na 10 jaar je hypotheekschuld niet 150K is maar 250K.

Ik heb nu een ander huis (nou ja, bijna...), ruim 150K meer lening maar dankzij de lage rente is bruto bedrag hetzelfde als 11 jaar geleden. Hoi lage rente 8) , 20 jaar vast.

Maakt het wel lastiger voor starters want je hebt wel een spaarpotje nodig, of je moet echt wat goedkopers uitkiezen dan dat je eigenlijk zou willen. Maar ja, is dat heel erg?
Je wordt dan een slaaf van dat huis. En hoewel ik een huis best grappig kan vinden, heb ik echt geen zin daarvoor veel dingen te moeten laten.

En als het over 5 jaar weer een ton minder waard is en je moet eruit? Dan ben je de Sjaak...
Tjah anderen rijden een dure auto omdat ze dat heel belangrijk vinden. Ik vind een fijn huis in een omgeving die ik prettig vind wel heel erg belangrijk.

Maar tenzij je nog een beleggingshypotheek hebt, heb je bij de meest gangbare vormen van hypotheken over 5 jaar gewoon echt minder schuld. Ja, als je huis echt een ton minder waard is en je moet eruit heb je wel kans op een restschuld, maar ook die is in vergelijking met hypotheken van 10 jaar terug kleiner (want je schuld wordt, als je het advies van goede adviseurs opvolgt, echt minder elke maand).

Crazy D wijzigde deze reactie 08-11-2019 07:08 (17%)

Exact expert nodig? itwize.nl

• armageddon_2k1
Waarom zou je je huis uit moeten als ie opeens een ton minder waard wordt? De bank is er echt niet bij gediend hoor. Als je bedoelt dat het komt omdat je een flinke risico opslag krijgt en je maandlasten niet meer kan betalen......tja. Dan leef je ook wel op het randje. Dan zou arbeidsongeschiktheid ook roet in het eten gooien en ben je, mijn inziens, gewoon heel risicovol bezig. Maar zoals @Lethalis al zei.... We hebben niet veel geleerd van de vorige crisis.

Goeie adviseurs moet ik nog tegenkomen. De meeste drukken op wat knopjes die alles voor hun uitrekent zonder dat ze enig idee hebben hoe een annuiteit bv berekent wordt. Of hoeveel eigen inleg handig is ("Zo min mogelijk, want dan heb je maximale HRA!") Een bekende van mij is hypotheekadviseur geworden en kon niet uitleggen waarom lineair aflossen eigenlijk hogere maandlasten heeft in het begin dan annuitair. Anekdotisch natuurlijk....

armageddon_2k1 wijzigde deze reactie 08-11-2019 07:42 (32%)

• Lethalis
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:38:
Waarom zou je je huis uit moeten als ie opeens een ton minder waard wordt?
Mijn punt is dat er altijd iets kan gebeuren waardoor je de maandlasten niet meer kunt dragen.

Misschien word je inderdaad wel ziek / arbeidsongeschikt of raakt 1 van beiden - als je het op 2 salarissen koopt - simpelweg werkloos en vindt geen baan meer.

Dan zouden zelfs wij de broekriem behoorlijk moeten aanhalen (maar kunnen we wel het huis blijven betalen). Het wordt dan alleen boodschappen doen bij de Lidl ipv de AH, met een beetje pech de auto wegdoen en voortaan naar de Action ipv de Bijenkorf.

Maar het kán wel.

Hadden we echter een duurder huis gekocht (5 jaar geleden mochten we 300k lenen, hebben toen huis van 220k gekocht en 215k geleend) en 1 van ons zou geen inkomen meer hebben, dan was het echt einde oefening geweest.
Crazy D schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:06:
[...]
Tjah anderen rijden een dure auto omdat ze dat heel belangrijk vinden. Ik vind een fijn huis in een omgeving die ik prettig vind wel heel erg belangrijk.
Het geld hoeft niet per se op he? :P

Okee, bij ons gaat het aan een hoop onzin alsnog op... maar ik ben niet zo van de grote verplichtingen. Dus ik heb een afbetaalde tweedehands auto voor de deur staan en voor ons inkomen een relatief goedkoop huis.

De hypotheek is dan ook de enige lening die we hebben.

Voor de rest geef ik überhaupt niet zoveel om spullen :) Ik geef eigenlijk vooral veel om onafhankelijkheid. En dat is soms best lastig sinds ik een gezin heb, omdat mijn vrouw wel graag leuke spulletjes koopt voor onze dochter etc, terwijl ik liever het huis versneld aflos.

Ach, we zijn het iig eens over de grote dingen. Zij hoeft ook niet zo nodig groter te wonen en is best wel gehecht aan onze rijtjeswoning (wel hoekhuis overigens).

Natuurlijk had ik nu ook een groter huis met een eigen garage en oprijlaantje kunnen hebben, nooit gezeik met parkeren... en dat vind ik best wel leuk, maar als ik dan weer nadenk over wat het kost dan is het mij dat gewoon niet waard en loop ik wel die paar meter extra als de buren weer hun 5 auto's hebben geparkeerd voor de deur }:|

PS
Dat is wel een irritatie van mij... door de zieke woningmarkt blijft de volgende generatie simpelweg thuiswonen, maar werkt natuurlijk wel... en heeft ook een auto. Dus nu krijg je al gauw 4 auto's per huis en als de partners van de kinderen ook nog komen slapen en hun auto voor de deur parkeren gaat het hard.

Lethalis wijzigde deze reactie 08-11-2019 08:28 (47%)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Lethalis schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:19:
[...]
Voor de rest geef ik überhaupt niet zoveel om spullen :) Ik geef eigenlijk vooral veel om onafhankelijkheid. En dat is soms best lastig sinds ik een gezin heb, omdat mijn vrouw wel graag leuke spulletjes koopt voor onze dochter etc, terwijl ik liever het huis versneld aflos.
Financiële onafhankelijkheid - Deel 4 :)

• Lethalis
  • Niet online
Dat topic ken ik :P Weet je hoe vaak ik daar gepost heb? :+

Ik heb een tijd gehad dat ik in een achterstandsbuurt van Rotterdam woonde en mijn flatje binnen 5 jaar kon aflossen. En ik had genoeg spaargeld om 3 jaar vooruit te kunnen zonder enig inkomen en dan tel ik eventuele WW uitkering niet eens mee.

In dat opzicht was het leven wel goed destijds. Ik maakte me totaal niet druk meer om mijn financiën.

Maar ja, toen verpauperde de boel steeds meer... met arbeidsmigranten die nogal van wilde feestjes hielden en je 's ochtends over de gebroken bierflesjes struikelde buiten, nadat je de hele nacht wakker bent gehouden door een hoop gebonk, harde muziek, en op het eind altijd geschreeuw en geruzie.

Mijn bovenbuurman probeerde zo ongeveer elk weekend zijn vriendin en hun inboedel door het trappenhuis naar beneden te gooien na het uitgaan :F

Dus ja... daarna ben ik maar duurder gaan wonen.

Ik vond het verder prima zo'n flatje, maar dat gezeik was ik wel zat.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Lethalis schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 06:53:
[...]

Ik zeg niet dat dit voor jou geldt, misschien ben jij simpelweg vermogend en boeit het niet.

Maar ik vind het best naar om te horen van mensen die nu 400k lenen terwijl ze hetzelfde verdienen als ik... man ik heb nog een hypotheek staan van 187k en ik vind hem te duur _O-

Er moet immers ook geleefd worden. Onze woonlasten zijn ongeveer een kwart van ons netto inkomen... en niet de helft zoals bij veel mensen.

Onze hypothecaire maandlasten zijn een zesde van onze netto inkomens, en mijn hypotheek is 3 ton minder dan de waarde van mijn huis (zowel hier als in mijn nieuwe huis). I'm not really worried ;).

• ThomasG
.oisyn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:16:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

@ThomasG Mijn punt is dat het zelden zo is dat een nieuwbouwwoning + eigen investering minder waard is dan die bedragen bij elkaar opgeteld; over het algemeen gewoon meer. Dat is bij een bestaande woning vaak omgekeerd.

• ThomasG
.oisyn schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:38:
@ThomasG Mijn punt is dat het zelden zo is dat een nieuwbouwwoning + eigen investering minder waard is dan die bedragen bij elkaar opgeteld; over het algemeen gewoon meer. Dat is bij een bestaande woning vaak omgekeerd.
Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere komt dat ook omdat de huizenmarkt in Nederland erg onder druk staat wat de prijzen omhoog drijft. Je woning wordt nu meer waard, en dat zal de komende jaren nog steeds zo zijn (we bouwen te weinig, en dat wordt door de stikstof affaire nog veel minder). Maar als je de woning over pak en beet 15-20 jaar weer gaat verkopen, is de kans groot dat het een stuk minder waar is dan toen je het kocht. Omdat de druk dan hopelijk eens van de woningmarkt af is.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Ik ben ondertussen wel benieuwd wanneer @.oisyn zichzelf gaat modereren gezien de redelijk offtopic huizen discussie die in tig andere topics al reeds gevoerd wordt :+

* CurlyMo heeft er overigens geen problemen mee.

• ThomasG
CurlyMo schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:47:
Ik ben ondertussen wel benieuwd wanneer @.oisyn zichzelf gaat modereren gezien de redelijk offtopic huizen discussie die in tig andere topics al reeds gevoerd wordt :+

* CurlyMo heeft er overigens geen problemen mee.

Het gaat hier vaker over van alles en nog wat dan over software development :+

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

ThomasG schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:49:
[...]
[Afbeelding]
Het gaat hier vaker over van alles en nog wat dan over software development :+
Niet zo nieuw dat ik zo'n reactie niet had verwacht. Ik verwacht namelijk ook nog wel een moderatie van @.oisyn over mijn opmerking over zijn afwezige zelf-moderatie ;)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

CurlyMo schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:50:
Niet zo nieuw dat ik zo'n reactie niet had verwacht. Ik verwacht namelijk ook nog wel een moderatie van @.oisyn over mijn opmerking over zijn afwezige zelf-moderatie ;)
Let op, straks wordt er weer geschermd met de Topic-waarschuwing >:)

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

.oisyn schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:38:
Verschil is vervolgens wel dat de omgeving bij het bestaande huis ook al af is. In een nieuwbouwhuis zit je de eerte paar jaar vaak nog met een tijdelijk klinkerstraatje omdat ze verderop nog bouwen en alleen met een belofte van een supermarkt, school of speeltuin.

Oh, en .oisyn, deze keer goed opletten op de kleur van de gietvloer he ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-11 10:01
Janoz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:21:
[...]

Verschil is vervolgens wel dat de omgeving bij het bestaande huis ook al af is. In een nieuwbouwhuis zit je de eerte paar jaar vaak nog met een tijdelijk klinkerstraatje omdat ze verderop nog bouwen en alleen met een belofte van een supermarkt, school of speeltuin.

Oh, en .oisyn, deze keer goed opletten op de kleur van de gietvloer he ;)
Dat ligt er een beetje aan; er zijn ook genoeg plekken waar nieuwbouw in een bestaande wijk wordt gebouwd of waar het aan de rand van bestaande bebouwing wordt gebouwd :)

Read the code, write the code, be the code!

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:24

F.West98

Jongste 8 jaar-actieve user

wackmaniac schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:18:
[...]

Dat ligt er een beetje aan; er zijn ook genoeg plekken waar nieuwbouw in een bestaande wijk wordt gebouwd of waar het aan de rand van bestaande bebouwing wordt gebouwd :)
WTF... Deze post is de enige op (voor mij) pagina 191 en ik krijg gewoon een foutmelding als ik die pagina open:
Niet gevonden

Deze pagina bestaat niet, of het topic bevat geen reacties
(interne identificatie: topic::get_messages::no_messages_found)
Maar als ik dan op "laatste" pagina klik zie ik het wel gewoon goed :P

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 32GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles
Firesphere: Chrome is dubieus. Firefox FTW
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Janoz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:21:
[...]

... en? Ik heb niet echt het idee dat dat nou zo waardeverminderend is voor je huis. In ieder geval geen enkel probleem voor mijn buren om hun huis a €350k casco in 2015 binnen no time voor €600k te verkopen in 2019 :). Een andere woning van €300k casco werd na een jaar al voor €450k verkocht.

.oisyn wijzigde deze reactie 09-11-2019 01:55 (7%)

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:44
Dit is een dev topic toch? Mag dat huizen geneuzel ergens anders alsjeblieft?
Even ventileren:
Ik moest van de week een koppeling bouwen met een partij die ideal links verstuurt. Zag er goed uit,
REST api (vinden zij dus), documentatie gelezen, test bericht verstuurd, werkt niet.
401 unautorized.
Sturen ze nog even alle usernames, passwords en api keys in één email. Want dat is wel het makkelijkste vonden ze.
Ok, misschien verkeerde api key gebruikt (ik had er inmiddels al 10 van allemaal mensen die zich er mee bemoeiden).
Uiteindelijk toch 201 voor elkaar gekregen, dus ik dacht dat we klaar waren. Nee dus.
Ik krijg een 201 en aan hun kant zagen ze niets.
Blijkt het dus weer een door een idioot gebouwde webservice te zijn waar ik een application/-blabla-/form parameter mee moet geven in de parameter "data" 8)7

sig69 wijzigde deze reactie 09-11-2019 02:33 (3%)

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Dit is een dev topic toch? Mag dat huizen geneuzel ergens anders alsjeblieft?
Euh, nee? Het is een topic voor devvers, niet per se een topic met louter dev-onderwerpen :). Dat gezegd hebbende, het heeft idd wel weer lang genoeg geduurd, dus ik hou erover op ;)

.oisyn wijzigde deze reactie 09-11-2019 02:41 (20%)

• whoami
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:57
.oisyn schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 01:46:
[...]

... en? Ik heb niet echt het idee dat dat nou zo waardeverminderend is voor je huis. In ieder geval geen enkel probleem voor mijn buren om hun huis a €350k casco in 2015 binnen no time voor €600k te verkopen in 2019 :). Een andere woning van €300k casco werd na een jaar al voor €450k verkocht.
Maar het werd niet voor 450k casco verkocht? Ik veronderstel dat het een jaar later toch verder afgewerkt is en het dus ook meer gekost heeft dan 300k?

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

whoami schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:14:
[...]

Maar het werd niet voor 450k casco verkocht? Ik veronderstel dat het een jaar later toch verder afgewerkt is en het dus ook meer gekost heeft dan 300k?
En ik veronderstel dat op een huis van 300k niet 150k aan investering is gedaan ;)

(Ik zit nu op 120k op een huis van 650k)

.oisyn wijzigde deze reactie 09-11-2019 10:14 (5%)

• farlane
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:25
.oisyn schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 01:46:
[...]
Ondanks dat ik het je van harte gun, komt me de idioterie van dit soort bedragen bijna lachwekkend over. Iemand zal vroeg of laat die rekeningen moeten betalen...

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Hydra
  • Laatst online: 13:37
Lethalis schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:48:
Dat alle incompetente klojo's op de wereld nu eens gewoon subiet gekielhaald worden in plaats van dat men ze gewoon aan laat modderen, of erger; tot architect of manager 'promoveert'. :(

https://niels.nu

• Koenvh
  • Nu online

Koenvh

Hydra schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:01:
[...]

Dat alle incompetente klojo's op de wereld nu eens gewoon subiet gekielhaald worden in plaats van dat men ze gewoon aan laat modderen, of erger; tot architect of manager 'promoveert'. :(
Maar als je alle incompetente managers kielhaalt, dan blijven er geen managers over :+
(Of is dat het eigenlijke idee van SCRUM >:) )

Koenvh wijzigde deze reactie 09-11-2019 13:54 (7%)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Laat ik dan maar advocaat van de duivel zijn: ik heb een zwaar competente (delivery) manager. Hij weet wat er speelt, kent de klantwens, kan hoofd- van bijzaken scheiden, verkoopt geregeld "nee" en heeft ook een enorme menselijke/sociale kant.
Hij heeft zowel de hard als soft skills meer dan op orde.

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:43
Matis schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:00:
Laat ik dan maar advocaat van de duivel zijn: ik heb een zwaar competente (delivery) manager. Hij weet wat er speelt, kent de klantwens, kan hoofd- van bijzaken scheiden, verkoopt geregeld "nee" en heeft ook een enorme menselijke/sociale kant.
Zijn natuurlijk uitzonderingen op de regel :)
Gelukkig wel trouwens!

• Voutloos
  • Niet online
Die manager zit zeker ook op GoT en er is maandag een functioneringsgesprek :+

• Antrax
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17-11 10:26

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Voutloos schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:22:
Altijd fijn als dan iemand op GoT een goede review over je schrijft :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:12

OMX2000

By any means necessary...

Koenvh schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:54:
[...]

Maar als je alle incompetente managers kielhaalt, dan blijven er geen managers over :+
(Of is dat het eigenlijke idee van SCRUM >:) )
Scrum is ook al gekaapt door “ze”. ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Voutloos schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:22:
Weet zeker van niet. Hij is niet technisch en pretendeert ook niet dat te zijn. Raadpleegt ons (developers) ook praktisch altijd alvorens toezegging/reactie richting klant op technisch vlak. Hij neemt ons ook regelmatig mee naar de klant, als technische sidekick.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Matis schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:26:
[...]

Weet zeker van niet. Hij is niet technisch en pretendeert ook niet dat te zijn. Raadpleegt ons (developers) ook praktisch altijd alvorens toezegging/reactie richting klant op technisch vlak. Hij neemt ons ook regelmatig mee naar de klant, als technische sidekick.
Want op tweakers gaat het alleen over techniek ;)

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Wat zou tegenwoordig een equivalente straf zijn? Bij gebrek aan een boot e.d.

Waterboarden in de wc pot? :D

Ik was braaf iets aan het lezen over intent resources bij REST API ontwerp ( https://www.thoughtworks....-design-resource-modeling ). Tot zover dat. Nu gaan er waarschijnlijk allerlei red flags bij Google af na mijn meest recente zoekopdrachten _O-

• gekkie
Lethalis schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:24:
[...]

Ik was braaf iets aan het lezen over intent resources bij REST API ontwerp ( https://www.thoughtworks....-design-resource-modeling ). Tot zover dat. Nu gaan er waarschijnlijk allerlei red flags bij Google af na mijn meest recente zoekopdrachten _O-
Mjah onder de computervloer in het serverhok door getrokken worden is ook alweer ouderwetsch vrees ik.
Misschien dat ze daarom alles in de cloud willen ofzo :+.

• ZaZ
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:04

ZaZ

Tweakers abonnee

Lethalis schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:24:
[...]

Een PHP code-review doen

Lekker op de bank

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:44
Matis schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:00:
Sterker nog: heb een manager gehad die geen reet van it wist. Maar weet je waar hij goed in was? Managen. En daar was ie echt fucking goed in.

sig69 wijzigde deze reactie 10-11-2019 01:55 (8%)

• RMX
  • Laatst online: 15-11 21:56
farlane schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:27:
[...]

Ondanks dat ik het je van harte gun, komt me de idioterie van dit soort bedragen bijna lachwekkend over. Iemand zal vroeg of laat die rekeningen moeten betalen...
Woon zelf in een nieuwbouw wijk.
Hier was een huis van 2017, 180k von, verkocht voor 325k.
Wie verzint dit.
Ons huis is inmiddels ook qua waarde x1.5 gegaan.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

CurlyMo schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:13:
Want op tweakers gaat het alleen over techniek ;)
Nee, zeker niet. Integendeel, maar voor een de buitenwereld wel.
De meesten komen hier voor iets technisch/it-gerelateerd binnen en gaan nooit meer weg. Dat het op het forum ook regelmatig over iets niet-technisch gaat, weten veel mensen niet.
@sig69 precies. Fijn dat jij ook een positieve ervaring hebt gehad met jouw manager. Nu heb ik een super goede, maar ook heb ook draken van managers gehad (bij mijn vorige werkgever). Dat waren mensen die óf hun CV grotendeels bij elkaar hadden gebluft, of mensen die al zo lang bij de zaak zaten daar ze wel manager "moesten" zijn/worden, terwijl ze daar helemaal niet goed in waren. Ik weet niet welke categorie ik erger vind.

Matis wijzigde deze reactie 10-11-2019 06:36 (34%)

• Crazy D
  • Laatst online: 17-11 09:26

Crazy D

I think we should take a look.

Wat ik erger vindt, is dat als een manager niet performt, er blijkbaar niemand is die durft te zeggen dat ie niet goed is in wat ie doet. Er wordt wel veel geklaagd, maar weinig mensen durven een stapje hoger te gaan en aan te geven dat de manager niet goed ligt in het team of gewoon slecht in zijn werk is. (logisch want het is ook wel een dingetje natuurlijk om dat echt hardop te zeggen tegen mensen die er ook echt iets mee kunnen maar ja).

Exact expert nodig? itwize.nl

• Lethalis
  • Niet online
Crazy D schreef op zondag 10 november 2019 @ 08:08:
Wat ik erger vindt, is dat als een manager niet performt, er blijkbaar niemand is die durft te zeggen dat ie niet goed is in wat ie doet. Er wordt wel veel geklaagd, maar weinig mensen durven een stapje hoger te gaan en aan te geven dat de manager niet goed ligt in het team of gewoon slecht in zijn werk is. (logisch want het is ook wel een dingetje natuurlijk om dat echt hardop te zeggen tegen mensen die er ook echt iets mee kunnen maar ja).
Been there, done that... en toen had ik een manager die mij het leven probeerde zuur te maken en heb ik uiteindelijk maar gewoon een andere baan gezocht en gevonden.

Mijn manager destijds was naar de directie toe een enorme slijmbal die zelfs op de kinderen van de directeur paste. Samen met hem uitging etc.

Daar kon ik niet tegen op.

Hij is een paar jaar later alsnog ontslagen, omdat hij er echt een potje van maakte... maar ja. Niemand die naar mij luisterde verder.

Omdat het mij namelijk aan mijn reet kon roesten wat de directie in zijn vrije tijd deed... ik hoefde niet zo nodig vrienden met iedereen te zijn. Ik kan dat niet faken.

Daarmee zit ik mezelf soms in de weg wellicht, maar ik ben gewoon wie ik ben.

• Hydra
  • Laatst online: 13:37
Koenvh schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:54:
Oh, absoluut niet mee eens hoor. Genoeg competente managers. Maar daar heb je geen last van :)
Helaas verboden in de Geneefse Conventies.

Hydra wijzigde deze reactie 10-11-2019 10:14 (23%)

https://niels.nu

• Voutloos
  • Niet online
Lethalis schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:13:
Daarmee zit ik mezelf soms in de weg wellicht, maar ik ben gewoon wie ik ben.
Ja, je zit jezelf enorm in de weg. Met hetzelfde gemak had je een fractie meer verdiend en was je heus niet ongelukkig met je fake carrière buddies.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Voutloos schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:42:
Ja, je zit jezelf enorm in de weg. Met hetzelfde gemak had je een fractie meer verdiend en was je heus niet ongelukkig met je fake carrière buddies.
Sarcastisch neem ik aan?

• Merethil
Matis schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:43:
[...]

Sarcastisch neem ik aan?
Ik heb zelden een comment gezien waar meer sarcasme vanaf droop dan deze... Dus ik hoop het wel :P

• Lethalis
  • Niet online
Voutloos schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:42:
[...]
Ik zeg ook niet dat ik zo'n hielenlikker wil zijn, maar ik ben echt het andere uiterste. Ik zou best iets socialer kunnen zijn.

Want of we het nou leuk vinden of niet, hebben veel dingen met een gun factor te maken. Dat gaat veel verder dan een fractie meer verdienen.

Als een leidinggevende jou maar een rare snuiter vindt - ook al ben je goed in het werk - dan blijf je qua beloning en extra's echt wel achterlopen op jouw collega's.

Tenzij je het kunt compenseren door echt bizar goed te zijn en echt waarde kunt creëren, maar dat is - laten we eerlijk zijn - zeldzaam.

De meesten van ons doen gewoon hun werk, voeren vooral opdrachten uit... zonder dat ze zelf commerciële kansen zien voor hun werkgever en deze op eigen initiatief realiseren.

Mijn vader kon dat, maar die was dan ook vrij snel voor zichzelf begonnen. De volgende stap is dan immers dat je het geld ook zelf kunt verdienen.

• Voutloos
  • Niet online
Lethalis schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:19:
Want of we het nou leuk vinden of niet, hebben veel dingen met een gun factor te maken. Dat gaat veel verder dan een fractie meer verdienen.
Check, een beetje sociale interactie helpt een hoop. Maar als je echt totaal niet matcht met je manager, is de snelste manier om een betere klik te hebben en gelukkiger te zijn helaas toch om zelf iets te veranderen.

Sarcasme aangeven in mn vorige post gaat mij te ver. Deze post is in ieder geval niet sarcastisch. Maar misschien denk je dat nu juist wel vanwege deze disclaimer. 8)
Tenzij je het kunt compenseren door echt bizar goed te zijn en echt waarde kunt creëren, maar dat is - laten we eerlijk zijn - zeldzaam.
Nu maar wat cynisch (of realistisch) :
Sure, maar dan zit je misschien ook op een gegeven moment te veel in je eigen wereldje, of wordt er een keer te veel van je geprofiteerd. Misschien werkt het als je nog jong en goedgelovig bent, maar er komt altijd een moment dat je voor jezelf moet opkomen en dan is enkel harder werken een hele rare manier om dat te doen.
Niet op jou gericht, dit is puur iets dat ik wel eens zie. En zelf gedaan heb.

• Sandor_Clegane
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:57

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Voutloos schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:56:
[...]
Check, een beetje sociale interactie helpt een hoop. Maar als je echt totaal niet matcht met je manager, is de snelste manier om een betere klik te hebben en gelukkiger te zijn helaas toch om zelf iets te veranderen.
Of een andere baan zoeken.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Ach ja, wisselen van baan heeft vaak te maken met het willen wisselen van manager.

• armageddon_2k1
[...]

Sinds wanneer ben jij Vlaams?

• gekkie
Dat gebruiken we toch ook gewoon in het Nederlands Nederlands ?

• Alain
  • Niet online
Ik heb al heel wat managers versleten in mijn carrière en ik heb ook goede managers zien gaan. De manager die ik nu heb is de beste. Die realiseert zich dat ik niet te managen ben en laat mij mijn ding doen. Ik moet gewoon zorgen dat ik mijn zaakjes op orde heb en hij regelt de rest. Ideaal. :P

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• Matis

Matis

Rubber Rocket

gekkie schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:15:
Ik ken/gebruik het woord ook regelmatig, maar woon dan ook in het zuiden van Noord-Brabant, tegen de Vlaamse grens.

• gekkie
Volgens mij ik ook al toen ik nog in het hoge noorden resideerde.
Daarna volgde deuren die los zaten en vrouwen die afgewerkt zijn ...

Taal is een mooi en eigentijds medium, maar gebruik het wel met mate ...

• Alain
  • Niet online
gekkie schreef op maandag 11 november 2019 @ 23:43:
Volgens mij ik ook al toen ik nog in het hoge noorden resideerde.
Hier in het noorden gebruiken we "subiet" niet hoor. Ik denk dat ze je raar aankijken.

Het is dat ik een Belgische vriendin heb en weet dat ze het daar gebruiken, anders had ik ook raar gekeken.

• gekkie
Alain schreef op maandag 11 november 2019 @ 23:57:
[...]
Hier in het noorden gebruiken we "subiet" niet hoor. Ik denk dat ze je raar aankijken.

Het is dat ik een Belgische vriendin heb en weet dat ze het daar gebruiken, anders had ik ook raar gekeken.
Achja ik was ook aldaar import, maar goed dat is de halve stad met al die studenten :+
Ik zie er in de woordenboeken zo 123 geen opmerking bij staan over dat het iets vlaams zou zijn in ieder geval.

gekkie wijzigde deze reactie 12-11-2019 00:04 (12%)

• Alain
  • Niet online
gekkie schreef op maandag 11 november 2019 @ 23:59:
[...]

Achja ik was ook aldaar import, maar goed dat is de halve stad met al die studenten :+
Ik zie er in de woordenboeken zo 123 geen opmerking bij staan over dat het iets vlaams zou zijn in ieder geval.
In Groningen gestudeerd zeker (ik ook trouwens). Als je buiten de stad komt verstaan ze je niet meer hoor. ;)
Het is ook gewoon goed Nederlands, alleen wordt het in het noorden niet gebruikt.

Alain wijzigde deze reactie 12-11-2019 00:07 (19%)

• gekkie
Alain schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:05:
[...]
In Groningen gestudeerd zeker (ik ook trouwens). Als je buiten de stad komt verstaan ze je niet meer hoor. ;)
Nee dat dan weer niet, wel kei-leider geweest :+
Het is ook gewoon goed Nederlands, alleen wordt het in het noorden niet gebruikt.
n=1 is voldoende toch, als ik er weer eens ben zal ik subiet het woord subiet gebruiken om subiet mijn eigenlijk te bevestigen >:)

• Koenvh
  • Nu online

Koenvh

Alain schreef op maandag 11 november 2019 @ 23:57:
[...]

Noorderman hier. "subiet" wordt hier zeker wel gebruikt als ik daar goesting in heb, dus zo zot is 't niet :P

• gekkie
Des noods als bestelling van een "mort subite" in de kroeg :9B

• Gropah
  • Laatst online: 00:26

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Koenvh schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:25:
[...]

Noorderman hier. "subiet" wordt hier zeker wel gebruikt als ik daar goesting in heb, dus zo zot is 't niet :P
Letterlijk alles in deze zin is fake news.

• Alain
  • Niet online
gekkie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:22:
[...]

Nee dat dan weer niet, wel kei-leider geweest :+
De kei-leiders die ik had probeerden een paar studiepunten te vergaren met het kei-leiderschap.

Wat was jouw motivatie?

• Koenvh
  • Nu online

Koenvh

Gropah schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:35:
[...]

Letterlijk alles in deze zin is fake news.
Amai zeg, welk deel hebt ge feitelijk problemen mee? Ik ben echtig van Nederland. :P

• Gropah
  • Laatst online: 00:26

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Koenvh schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:53:
[...]

Amai zeg, welk deel hebt ge feitelijk problemen mee? Ik ben echtig van Nederland. :P
echtig kent van Dale niet en van amai zegt het dat het informeel vlaams is. Dat is mijn probleem.

• armageddon_2k1
gekkie schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:15:
[...]

Ik ken het alleen van Vlamingen. Maar gezien de reacties verder ligt het aan m'n eigen bubbeltje. :)

• ElkeBxl
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15-11 11:35

ElkeBxl

Brusselse tassendraagster

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 06:55:
[...]

Ik ken het alleen van Vlamingen. Maar gezien de reacties verder ligt het aan m'n eigen bubbeltje. :)
Subiet, sebiet, seffes, sewwes, flees, fleus, .. Zoveel opties in het Vlaams! oOo

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True