Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste
Acties:

• Giesber
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:42
Hij probeert zich gewoon wat intelligenter voor te doen :P .

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Giesber schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:16:
[...]

Vergeleken me Wallonië is dat natuurlijk al gauw zo :+

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11-12 21:00
Subiet is gewoon Nederlands toch? Ben bijna 40, misschien is het voor jonkies zoals jij wat archaïsch ;)
Giesber schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:16:
Zoiezo!

Dit voelt echt vies...

Hydra wijzigde deze reactie 12-11-2019 10:46 (30%)

https://niels.nu

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:08
Hydra schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:44:
[...]

Subiet is gewoon Nederlands toch? Ben bijna 40, misschien is het voor jonkies zoals jij wat archaïsch ;)
Hoe oud denk je dat ik ben? >:)

Passieve Einzelgänger met een 10 tot 3 mentaliteit

• Hydra
Eerlijk gezegd mijn leeftijd ongeveer, maar vond 't gewoon leuk je voor jonkie uit te maken ;)

• armageddon_2k1
Hydra schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:53:
[...]

Eerlijk gezegd mijn leeftijd ongeveer, maar vond 't gewoon leuk je voor jonkie uit te maken ;)
:)

Mensen trappen nog wel eens in mijn _2k1 en denken dat ik dan nu 18 ben. Maar toen (2001) was ik 16 en vond ik Armageddon de beste film die de mensheid ooit gemaakt had. :D En ja... die nick kom je niet meer vanaf.

Maar, 34 dus ;) Jonkie dus.

• Antrax
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11-12 09:20

Antrax

Pixelated '-')/

Topicstarter
Hoera. Of ik even een MySQL 5.1 bak wil migreren naar 5.7 (of het liefst naar 8.0) -O-

Antrax wijzigde deze reactie 12-11-2019 10:58 (3%)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• ThomasG
  • Nu online
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:56:
[...]

:)

Mensen trappen nog wel eens in mijn _2k1 en denken dat ik dan nu 18 ben. Maar toen (2001) was ik 16 en vond ik Armageddon de beste film die de mensheid ooit gemaakt had. :D En ja... die nick kom je niet meer vanaf.

Maar, 34 dus ;) Jonkie dus.
Dus eigenlijk ben je armageddon_'85 :+

• .oisyn
  • Laatst online: 15:31

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Topicstarter
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:56:
en vond ik Armageddon de beste film die de mensheid ooit gemaakt had.

We were doomed from the start. I guess all that remains now is for the captain to go down with the ship.
- That's surprisingly noble of you, sir.
No, it's noble of you, Kif! As of now, you're in command. Congratulations, Captain!

• armageddon_2k1
@.oisyn ----> vond <------

• ThomasG
  • Nu online
Volgens je avatar vind je dat nog steeds :P

• armageddon_2k1
ThomasG schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:09:
[...]
Volgens je avatar vind je dat nog steeds :P
Dat is de laatste eerste launch van de space shuttle 8) Als Lucht- en Ruimtevaart alumnus gaat mijn hart daar nog steeds harder van kloppen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Antrax schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:57:
Hoera. Of ik even een MySQL 5.1 bak wil migreren naar 5.7 (of het liefst naar 8.0) -O-
Niet eens naar MariaDB? :p

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Er was dus een punt in de geschiedenis waarop jij dat echt dacht ja :P

We were doomed from the start. I guess all that remains now is for the captain to go down with the ship.
No, it's noble of you, Kif! As of now, you're in command. Congratulations, Captain!

• Mschamp
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 15:39
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:11:
[...]

Dat is de laatste launch van de space shuttle 8) Als Lucht- en Ruimtevaart alumnus gaat mijn hart daar nog steeds harder van kloppen.
Zeker dat het de laatste is?
De External Tank lijkt wit te zijn, en dat was enkel bij de eerste lanceringen, daarna werd die om gewichtsbesparingen gewoon oranje gelaten.
Het lijkt me eerder de eerste lancering (sts-1)
Na opzoeken van STS 1 kom ik die afbeelding vaker tegen met deze vermelding "Launch of Space Shuttle Columbia on 12 April 1981 at Pad 39A for mission STS-1" bv hier: Wikipedia: List of Space Shuttle missions

Mschamp wijzigde deze reactie 12-11-2019 11:20 (27%)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Maar vooruit, in het kader van full disclosure, dit zijn denk ik mijn "beste film ooit gemaakt" op chronologische volgorde (waarbij de volgende film dus de vorige film van de troon stootte)
  • Enter the Ninja
  • Bill & Ted's Excellent Adventure
  • Total Recall
  • Terminator 2
  • Pulp Fiction
  • The Matrix
Nu is dat zeker niet meer The Matrix, maar ik zou denk ik niet weten wat ik nu de beste film vind. Ik hou erg van films zoals Good Will Hunting en Rounders. Van recentere films staan Interstellar en The Martian zeker in de top. En dat Matt Damon in al die films speelt die ik zojuist heb opgenoemd berust op louter toeval ;).

Dat mijn ouders mij Enter the Ninja hebben laten kijken snap ik nog steeds niet, die is best bloederig. Er was ooit ook een moment dat ik al wat ouder was (beginnende tiener ofzo) en toen die videoband weer eens in de videorecorder deed, maar 'm al heel snel weer afzette omdat ik het gewoon niet kon aanzien, terwijl ik er dus nooit problemen mee had toen ik nog wat jonger was :P.

• ThomasG
  • Nu online
Misschien handig als je er ook bij zet wat jouw cirteria zijn voor een "goede". Is dat de entertainment value, de film techniek, e.d. Iedereen beoordeeld dat anders B)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
@ThomasG Ik gok niet dat dat relevant is voor niet-volwassenen ;). Het was niet dat ik nou echt specifiek onder de indruk was van het acteertalent in Enter the Ninja toen ik 8 was :P

.oisyn wijzigde deze reactie 12-11-2019 12:32 (46%)

• armageddon_2k1
Mschamp schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:17:
[...]

Zeker dat het de laatste is?
De External Tank lijkt wit te zijn, en dat was enkel bij de eerste lanceringen, daarna werd die om gewichtsbesparingen gewoon oranje gelaten.
Het lijkt me eerder de eerste lancering (sts-1)
Na opzoeken van STS 1 kom ik die afbeelding vaker tegen met deze vermelding "Launch of Space Shuttle Columbia on 12 April 1981 at Pad 39A for mission STS-1" bv hier: Wikipedia: List of Space Shuttle missions
Fuck the internet!

Okee jongens! Het is een raket. Explosies! Boem! En dat vind ik vet okee? :+

• ThomasG
  • Nu online
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:34:
[...]

Fuck the internet!

Dan moet je eigenlijk een foto van de Big Fucking Rocket gebruiken :+

• ElkeBxl
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13:28

ElkeBxl

Brusselse tassendraagster

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:34:
[...]

Fuck the internet!

Er is niks mis met je avatar!
Behalve dat die geen kerstmuts draagt... :+

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• armageddon_2k1
ThomasG schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:35:
[...]
Dan moet je eigenlijk een foto van de Big Fucking Rocket gebruiken :+
Falcon heavy ook goed? :+

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15:32

Matis

Rubber Rocket

Woot, dat was bijzonder
https://tweakers.net/ext/f/PDsyihLAw8Ir0ReLpzuasoPi/thumb.png

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• armageddon_2k1
oOo

Dat zijn de nieuwe Schrödinger-avatars. Werken met Planck-pixels.

• Koenvh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11-12 23:16

Koenvh

Hier tekenen: ______

Antrax schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:57:
"Nee" :P

Waarom vandaag doen wat je morgen ook kunt uitstellen?

• Hydra
Stand-up morgen: "Wat ik gisteren gedaan heb? Nouja, ik heb iemand uit een avatar die hij al jaren gebruikt op GoT geluld..." :D
Dat soort werk moet je door een junior laten doen. Is triviaal maar kost altijd veel tijd, en als 'ie de prod database dropped kun je altijd zeggen "tja, junior he" ;)

Hydra wijzigde deze reactie 12-11-2019 13:56 (53%)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:02:
oOo

Dat zijn de nieuwe Schrödinger-avatars. Werken met Planck-pixels.
Ik "lees" (audiobook) momenteel het nieuwe boek van Sean Carroll: Something Deeply Hidden. Good stuff :)
Gaat over waarom de Many Worlds interpretatie van QM waarschijnlijk de juiste is.

Dat vond ik altijd al, maar ben blij dat grote namen zoals Carroll ook openlijk voor mijn kant kiezen :+

.oisyn wijzigde deze reactie 12-11-2019 14:01 (12%)

• ThomasG
  • Nu online
Hydra schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:54:
[...]

Dat soort werk moet je door een junior laten doen. Is triviaal maar kost altijd veel tijd, en als 'ie de prod database dropped kun je altijd zeggen "tja, junior he" ;)
Junior:

• armageddon_2k1
Hydra schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:54:
Stand-up morgen: "Wat ik gisteren gedaan heb? Nouja, ik heb iemand uit een avatar die hij al jaren gebruikt op GoT geluld..." :D

[...]
Ik ben zeer beinvloedbaar. :z

• ElkeBxl
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13:28

ElkeBxl

Brusselse tassendraagster

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Mschamp
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 15:39
sorry
Was niet de bedoeling :P

• armageddon_2k1

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:00
Alain schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:49:
[...]
De kei-leiders die ik had probeerden een paar studiepunten te vergaren met het kei-leiderschap.

Wat was jouw motivatie?
Gewoon met vrienden en de koters een leuke week hebben, ken grunning wel aardig en 1 van ons drieën studeerde er dan wel. Kwestie van vroeg aanmelden, dan zijn ze nog bang dat ze niemand zullen krijgen en is het allemaal geen probleem.
Achja kwamen we zelf ook weer eens bij alle studenten verenigingen (we deden alleen het avond programma, middagprogramma hadden we een alternatief bij de hoornseplas 8).

• gekkie
Paasrelease met eastereggs gezegend door de paus ?
Voor iedere update wel een schietgebedje, en met group by's is de pastoor niet al te streng in de leer, zoals een goed katholiek betaamd ?

Urghh the matrix, laatst zo stom geweest om ze allemaal weer eens te kijken, wat een spijt weer van de sequels.
Google gaat in 2020 beginnen met het aanbieden van betaalrekeningen, stelt een ingewijde woensdag. Het project moet Cache gaan heten.
Go(lang) was ook al zo'n briljante naam, maar kennelijk zit iedereen bij de naamgeef afdeling nog vrolijk op z'n plek.

/tweakers commit --amend

gekkie wijzigde deze reactie 13-11-2019 18:38 (38%)

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:25
Zo Docker is ook lekker bezig, hebben hun bedrijf geherstructureerd en bijna alles verkocht wat geld opleverde (inclusief Docker CLI)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

GrooV schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:26:
Zo Docker is ook lekker bezig, hebben hun bedrijf geherstructureerd en bijna alles verkocht wat geld opleverde (inclusief Docker CLI)
Linkjes er bij:
https://www.docker.com/press-release/docker-new-direction
https://www.docker.com/bl...orkflows-for-modern-apps/

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Voor een project waaraan ik werk aan de slag gegaan met EF Core, omdat ik toch een hoop dingen wou die met een simpele mapper als Dapper onhandig zijn (unit of work, hoop queries met relaties, etc).

Over het algemeen gaat het best aardig tot nu toe. Ik werk echter wel met een bestaande database en daar staat een tabel in met bestanden. Dus je hebt velden met bestandsgegevens en 1 veld met de bestandsinhoud (varbinary(max)).

In 9 van de 10 gevallen wil ik de bestandsinhoud natuurlijk negeren, om te voorkomen dat mijn queries erg traag worden. Maar die ene keer dat ik het wel nodig heb, moet hij mee.

Dat bleek nog best een dingetje met EF :)

Uiteindelijk maar ervoor gekozen het veld als NotMapped te markeren, zodat hij standaard niet gemapped is. Daarnaast in de database een nieuwe view aangemaakt met alleen de file id en de inhoud. En dit met een nieuwe class gemapt.

Nu kan ik hem erbij halen wanneer dat nodig is, maar in de meeste gevallen weglaten.

Als iemand nog een betere manier weet, shoot! :P Ik vond het rommelen met Exclude in LINQ statements zelf in ieder geval niet prettig, omdat de tabel vaak een paar niveaus diep zit en een foutje zo snel gemaakt is (je wil immers niet dat de inhoud van de bestanden ergens per ongeluk wel wordt gelezen).

In eerste instantie probeerde ik het met inheritance op te lossen (een File en een FileWithBytes), maar dat ondersteunt EF alleen met een discriminator column. Ik wil echter niks discrimineren, omdat het dezelfde entities zijn. Ik wil alleen niet altijd alles hebben.

Dus een aparte view was het makkelijkste en netste wat ik zo snel kon verzinnen :)
Update
Ik zit mij te bedenken dat het andersom eigenlijk netter is. Dan kun je voor CRUD gewoon de echte tabel / entity gebruiken, en een view hebben zonder de FileBytes die je voor de rest gebruikt om informatie op te halen.

Toch nog een half helder moment op de vrijdagmiddag :+

Het is nu in de LINQ expressies ook veel duidelijker... je weet meteen of je een ManagedFile of een ManagedFileInfo (zonder FileBytes) entity erbij haalt.

Is het al weekend? :P
GrooV schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:26:
RIP Docker, long live Podman (daemon less, root less, etc).

Althans, dat is de sfeer op Reddit :)

De overname lijkt ook vooral gericht te zijn op het overnemen van het klantenbestand.

Lethalis wijzigde deze reactie 15-11-2019 16:27 (18%)

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen ~ Everything should be made as simple as possible, but not simpler.

• AW_Bos
  • Laatst online: 15:12

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉

Zo hé. Zit ik even de features, changes en de deprecated lijst van PHP 7.4 te bekijken die binnenkort Final is, kom ik tegen dat de parametervolgorde van implode() ook al jaren werkt met de glue als tweede parameter 8)7. Ik heb nooit geweten dat dit een uitzondering was :P
https://3v4l.org/7klUr

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

• whoami
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:45
Hydra schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:44:
[...]

Volgens mij is het geen gewoon Nederlands maar verbasterd uit het frans :)

waarom schrijf ik het ene wel met hoofdletter, en de andere taal niet ?

whoami wijzigde deze reactie 15-11-2019 17:16 (12%)

• whoami
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:45
Lethalis schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:55:
[...]

Update
Ik zit mij te bedenken dat het andersom eigenlijk netter is. Dan kun je voor CRUD gewoon de echte tabel / entity gebruiken, en een view hebben zonder de FileBytes die je voor de rest gebruikt om informatie op te halen.

Toch nog een half helder moment op de vrijdagmiddag :+

Het is nu in de LINQ expressies ook veel duidelijker... je weet meteen of je een ManagedFile of een ManagedFileInfo (zonder FileBytes) entity erbij haalt.
Projections ?

whoami wijzigde deze reactie 15-11-2019 17:17 (14%)

• Koenvh

Koenvh

whoami schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:14:
[...]

waarom schrijf ik het ene wel met hoofdletter, en de andere taal niet ?
Parce que « français » est en français sans une lettre majuscule ?

Overigens bestaat een groot gedeelte van onze taal uit import van andere talen, da's an sich niet zo vreemd. Als je het daarom geen "gewoon" Nederlands noemt, dan zijn er bijna geen gewone Nederlandse woorden te vinden :)

• R4gnax
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-12 21:59
whoami schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:14:
[...]
Kun je nog spreken van een verbastering als het al in het middelnederlands ca. 1200-1500 gebruikt werd?

Subiet is de moderne vorm van wat destijds in veel verschillende vormen voorkwam: subitelick / -like / -lic, subijt en later subiet. Origineel inderdaad ontleend aan het Franse subit, maar dat komt op zijn beurt ook weer uit het latijn van subitus - "(plots) omhoog komende" - een vervoeging van subire.

Alles van rond die tijd was een beetje een mengelmoes en smeltkroes waaruit de moderne talen ontstaan zijn.

Echt heh; hoe erg is het dat me deze toevallig nog bijstond van Latijn in het middelbaar onderwijs? :+
(Toegegeven; de details moest ik er nog even snel bijpakken)

R4gnax wijzigde deze reactie 15-11-2019 21:27 (6%)

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11-12 22:56
Deze afgelopen twee weken een keer bijna geen ontwikkelwerk gedaan, maar de SVN gemigreerd naar git. :) Ik ga de tree conflicts niet missen.

[Website en online portfolio]

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:30

Boudewijn

omdat het kan

R4gnax schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:23:
[...]

Kun je nog spreken van een verbastering als het al in het middelnederlands ca. 1200-1500 gebruikt werd?

Subiet is de moderne vorm van wat destijds in veel verschillende vormen voorkwam: subitelick / -like / -lic, subijt en later subiet. Origineel inderdaad ontleend aan het Franse subit, maar dat komt op zijn beurt ook weer uit het latijn van subitus - "(plots) omhoog komende" - een vervoeging van subire.

Alles van rond die tijd was een beetje een mengelmoes en smeltkroes waaruit de moderne talen ontstaan zijn.

Echt heh; hoe erg is het dat me deze toevallig nog bijstond van Latijn in het middelbaar onderwijs? :+
(Toegegeven; de details moest ik er nog even snel bijpakken)
Ja ik had dat ook "subito, dat was iets van nu of meteen"

De rest van mijn oude talen is heel ver weggezakt. Een keer bij een reunie 5 jaar geleden ofzo met onze oud rector (die tevens oude talen doceerde) jip en janneke in het latijn proberen te vertalen. Na 15 mins gaf de beste man het op en liep helemaal leeg met roddels over wat er destijds binnen het toenmalige docentencorps speelde. veel mooier O-)

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:01

RayNbow

Kirika <3

R4gnax schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:23:
Niet? :p De eerste gedachte die in mij opkwam toen de discussie hier begon was "da's gewoon iets met Latijnse roots". :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Hydra
Sebazzz schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:41:
Deze afgelopen twee weken een keer bijna geen ontwikkelwerk gedaan, maar de SVN gemigreerd naar git. :) Ik ga de tree conflicts niet missen.
Welkom in 2010+ ;)

• gekkie
Ach hij heeft nog steeds ESR verslagen met z'n repo-surgeon, die is geloof ik nog bezig met een poging om de GCC-repo omgezet te krijgen.

• Lethalis
  • Niet online
Wij hebben serieus nog een aantal projecten in Sourcesafe staan ;w

Alle nieuwe projecten staan wel in git, maar we hebben dus ook een paar grote Windows Forms projecten die door hun aard een ramp zijn om goed te migreren naar git.

Te denken valt daarbij aan gigantische designer files, waar Visual Studio ook graag de volgorde van controls declareren in shuffelt, alsof het een potje gaat kaarten.

Die zijn bijna niet te mergen.

De ouderwetse project files waar elk bestand in wordt vermeld, zijn ook verschrikkelijk.

Dit zijn dingen waar tig mensen over klagen bij Microsoft, maar waar het geen ene drol aan doet. Als de Visual Studio Forms designer de controls simpelweg op een vaste volgorde zou toevoegen, had je dit hele probleem niet.

En als je gewoon het nieuwe project formaat zou kunnen gebruiken, wat er gewoon van uitgaat dat code bestanden in een map bij het project horen, dan hoef je ze ook niet steeds te mergen.

Misschien dat het volgend jaar met .Net 5 en de nieuwe Forms designer een keer wordt opgelost, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.

Tot die tijd durven we simpelweg niet over :')

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen ~ Everything should be made as simple as possible, but not simpler.

• armageddon_2k1
Wut, een nieuwe Forms designer? Als in Windows Forms? Dus eerst Forms, toen WPF, toen UWP en nu weer Forms?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het ene sluit het andere toch niet uit?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Koenvh

Koenvh

armageddon_2k1 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:16:
Wut, een nieuwe Forms designer? Als in Windows Forms? Dus eerst Forms, toen WPF, toen UWP en nu weer Forms?
Da's toch hip? Je nieuwe product dezelfde naam geven als het origineel, zodat ze slecht op te zoeken zijn. :/

• Lethalis
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:16:
Ze porten zowel Windows Forms als WPF naar .Net Core. Ze moeten wel als ze iedereen naar .Net 5 (wat gewoon Core is) over willen krijgen.

https://devblogs.microsof...forms-designer-preview-1/

Ik hoop alleen dat de designer code ook verbeterd wordt en niet alleen maar geport. Wij maken echt de gekste dingen mee.

Stel je hebt een user control met 30 labels en text editors. Elke keer als we zoiets in de designer openen en weer opslaan, staat serieus alles op een andere plek in de designer file.

Mergen is dan gevaarlijk, omdat het ertoe kan leiden dat je controls dubbel hebt en alles kapot gaat.

Om die reden zijn er bedrijven waar niemand de designer gebruikt en alles vanuit code wordt opgebouwd... maar dat valt op mijn werk niet goed bij de UI designer _O-

Andere optie is dat je heel duidelijk afspreekt dat maar 1 iemand ergens aan mag werken. Maar ja, dan verwacht je dus dat programmeurs goed met elkaar communiceren :z

Dus ouderwets bestanden locken heeft zo zijn voordelen.

Bij nieuwe .Net Core web projecten zitten we er niet zo mee, omdat die veel makkelijker te mergen zijn en daar gebruiken we dus ook gewoon git voor.

• R4gnax
Lethalis schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:06:
Tot die tijd durven we simpelweg niet over :')
Al gedacht aan git-lfs?
Voegt niet alleen large file support toe, maar ook suppport voor server-side negotiated file locks:

https://github.com/git-lfs/git-lfs/wiki/File-Locking

• Sandor_Clegane
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07:02

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Lethalis schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:50:
[...]

Ze porten zowel Windows Forms als WPF naar .Net Core. Ze moeten wel als ze iedereen naar .Net 5 (wat gewoon Core is) over willen krijgen.

https://devblogs.microsof...forms-designer-preview-1/

Ik hoop alleen dat de designer code ook verbeterd wordt en niet alleen maar geport. Wij maken echt de gekste dingen mee.

Stel je hebt een user control met 30 labels en tehttps://www.google.com/search?client=ubuntu&channel=fs&q=steve+carell&ie=utf-8&oe=utf-8xt editors. Elke keer als we zoiets in de designer openen en weer opslaan, staat serieus alles op een andere plek in de designer file.

Mergen is dan gevaarlijk, omdat het ertoe kan leiden dat je controls dubbel hebt en alles kapot gaat.

Om die reden zijn er bedrijven waar niemand de designer gebruikt en alles vanuit code wordt opgebouwd... maar dat valt op mijn werk niet goed bij de UI designer _O-

Andere optie is dat je heel duidelijk afspreekt dat maar 1 iemand ergens aan mag werken. Maar ja, dan verwacht je dus dat programmeurs goed met elkaar communiceren :z

Dus ouderwets bestanden locken heeft zo zijn voordelen.

Bij nieuwe .Net Core web projecten zitten we er niet zo mee, omdat die veel makkelijker te mergen zijn en daar gebruiken we dus ook gewoon git voor.
Ze leren het ook nooit, weer een rewrite. Qua visie is het echt een drama.

• armageddon_2k1
Jemig Microsoft, anno 2019 een screenshot plaatsen van je developer preview van Windows Forms die eruit ziet alsof ie in 1998 gemaakt is....

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sandor_Clegane schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:32:
[...]

Ze leren het ook nooit, weer een rewrite. Qua visie is het echt een drama.
Legacy support is altijd een sterk en belangrijk punt geweest voor Microsoft. En het is alleen een rewrite van de designer toch? Ze hadden waarschijnlijk het liefst WinForms gedumpt en iedereen WPF laten gebruiken, maar ja, dwing dat maar eens af.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

kenneth schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:26:
[...]

Legacy support is altijd een sterk en belangrijk punt geweest voor Microsoft. En het is alleen een rewrite van de designer toch? Ze hadden waarschijnlijk het liefst WinForms gedumpt en iedereen WPF laten gebruiken, maar ja, dwing dat maar eens af.
Snap ik, maar het kan toch niet zo moeilijk zijn om de bestaande designers Core te laten targetten?

• Lethalis
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:38:
[...]
Snap ik, maar het kan toch niet zo moeilijk zijn om de bestaande designers Core te laten targetten?
Om de designer goed te laten werken met complexe controls moet hij in staat zijn ze te laden en daadwerkelijk te draaien.

De bestaande Windows Forms designer draait in hetzelfde proces als Visual Studio zelf en kan dus alleen .Net Framework assemblies laden.

Dus na elke build worden de assemblies van jouw project geladen door de designer en voert hij de controls live uit.

Wil je nu .Net Core assemblies laden heb je dus een probleem wanneer Visual Studio zelf nog op het .Net Framework draait.

Daarom gaan ze de designer nu in een eigen .Net Core proces hosten, maar knutselen ze wat er omheen zodat de designer wel in de IDE verschijnt, een communicatie laag dus.

Tsja, wat was een beter alternatief geweest?

Visual Studio in zijn geheel porten naar .Net Core en het VS Core noemen? (toch onvermijdelijk)

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

Ze hadden Core nooit moeten doen in mijn optiek, maar dat heb ik wel eerder gezegd. Die splitsing is nergens goed voor geweest. Ze hadden prima de onderliggende techniek los kunnen trekken en dat stapsgewijs over kunnen zetten naar nieuwe technologie/implementaties. Maar ja dat is, in goed Nederlands, water under the bridge.

Als nota bene die lui van Mono met een honderdste van de middelen een beter cross platform framework neer kunnen zetten, dat compatibel is met het complete framework op Windows, dan moet MS zich echt gaan schamen. Tenminste dat was een van de redenen dat het allemaal opnieuw moest, cross platform enzo.

En straks zijn we terug bij af, dan kunnen we alles wat we met .Net 3.5 konden doen, maar nu op Linux maar dan nog niet alles want de GUI libraries zijn niet geport. Ergens in de basis zal het misschien iets netter zijn, maar dat weegt niet op tegen de clusterfuck van Net Standard 2.0 en al die andere versie onzin wat het geheel zo broos maakt.

Edit: nu ik toch bezig ben, ik snap niet hoe ze het keer op keer weer weten te verkloten. Dit is zowat het grootste software bedrijf ter wereld en het is gewoon een drama. Tot .Net 3.5 werkte alles gewoon zoals je zou verwachten en waren versie conflicten iets wat gewoon haast niet voorkwam. Nu? De een na de andere assembly load errors vanwege versie conflicten. Ik weet niet wie er aan het roer staat van devdiv of hoe deze beslissingen worden gemaakt maar het is echt triest. Doen we nu UWP? WPF Forms? WinRT? Xamarin?

Snatching defeat from the jaws of victory. Ik geloof dat .Net redelijk populair is ondanks MS, niet door MS wat best jammer is.

Edit2: Aangezien het redelijk rantig is en ik niet steeds vast wil blijven houden aan het verleden: .Net core werkt best mooi als het werkt. Het is alleen zo jammer dat ik vaak mee maak dat dingen stuklopen op issues waar ik als programmeur geen last van wil hebben.

Sandor_Clegane wijzigde deze reactie 17-11-2019 13:13 (32%)

• Koenvh

Koenvh

Sandor_Clegane schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:57:
[...]

Doen we nu UWP? WPF Forms? WinRT? Xamarin?

[...]
Ja :+

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

• Lethalis
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:57:
Doen we nu UWP? WPF Forms? WinRT? Xamarin?
Angular? React? Vue?

:P

Ik probeer op mijn werk de directie er nog van te overtuigen dat we moeten kappen met Windows client development en eindelijk eens een volledige webversie moeten bouwen. Maar goed. Ook dat is niet zonder risico als je van tevoren al weet dat de doorlooptijd daarvan minimaal 5 jaar is.

Ben ergens bang dat ik anno nu niks kan kiezen dat na die 5 jaar nog courant is qua frontend. En als ik na versie 1.0 meteen ga verkondigen dat we het eigenlijk moeten herschrijven dan hangen ze mij aan de hoogste boom op.

PS
Ik probeer de monolithische structuur nog op te breken in hapklare brokken, maar het blijft ontzettend veel werk.

Lethalis wijzigde deze reactie 17-11-2019 22:41 (7%)

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

Lethalis schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:32:
[...]

Angular? React? Vue?

Ik probeer op mijn werk de directie er nog van te overtuigen dat we moeten kappen met Windows client development en eindelijk eens een volledige webversie moeten bouwen. Maar goed. Ook dat is niet zonder risico als je van tevoren al weet dat de doorlooptijd daarvan minimaal 5 jaar is.

Ben ergens bang dat ik anno nu niks kan kiezen dat na die 5 jaar nog courant is qua frontend. En als ik na versie 1.0 meteen ga verkondigen dat we het eigenlijk moeten herschrijven dan hangen ze mij aan de hoogste boom op.

PS
Ik probeer de monolithische structuur nog op te breken in hapklare brokken, maar het blijft ontzettend veel werk.
In principe is dat allemaal JS en dat werkt gewoon overal. Dat is al een verbetering. :) Ik zou gewoon een HTTP/REST/Graphql etc. etc. API op de backend bouwen en daar alles tegenaan knopen. Of dat nu een WPF of een VUE applicatie is.

Alles is in flux wat op het web draait. Dus ja, het voordeel is: het werkt overal, nadeel is dat het nogal dynamisch qua programmeeromgeving is. Denk zelf dat webassembly nog wel groot gaat worden, en dan met name talen die direct compileren naar WASM. En dan vooral niet JS.

• Lethalis
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:56:
[...]
In principe is dat allemaal JS en dat werkt gewoon overal. Dat is al een verbetering. :) Ik zou gewoon een HTTP/REST/Graphql etc. etc. API op de backend bouwen en daar alles tegenaan knopen. Of dat nu een WPF of een VUE applicatie is.
Dat is inderdaad een manier om het in horizontale lagen op te delen. Ik zit daarnaast echter ook te kijken naar het opdelen qua functionaliteit, dus orthogonaal / verticaal.

Zo zou je wellicht een pakket kunnen opdelen in relatiebeheer, boekhouding, orderverwerking, planning, etc en dit dus ook technisch gezien zo los mogelijk van elkaar kunnen ontwikkelen.

Op dat moment kun je de onderdelen ook los van elkaar upgraden. Het gebruiken van layers zoals jij aangeeft, helpt natuurlijk ook om dat te bespoedigen.

Eigenlijk wil je dat de UI puur een presentatie laag is, en dat de service, domein en data layers herbruikbaar zijn.

Ik ben momenteel voor een ander project ook een API en een client aan het programmeren. Daarbij heb ik echt een layering met op het laagste niveau de SQL Server database, daarna de EF entities met bounded DbContexts die interfaces implementeren. Vervolgens zit er een service layer bovenop die DTO's produceert. Deze bepalen de interface qua communicatie.

Het mooie hiervan is dat het domein los is van de interface en je dus nooit per ongeluk teveel data deelt, of de interface sloopt omdat je iets verandert ergens.

Moet het morgen gRPC zijn ipv JSON? Dan hoef ik alleen maar dat stukje erbij te maken en kan ik de service layer hergebruiken.
Alles is in flux wat op het web draait. Dus ja, het voordeel is: het werkt overal, nadeel is dat het nogal dynamisch qua programmeeromgeving is. Denk zelf dat webassembly nog wel groot gaat worden, en dan met name talen die direct compileren naar WASM. En dan vooral niet JS.
Dat denk ik ook.

Blazor is al zo'n poging, al zou ik dat voorlopig niet aandurven... want Microsoft :)

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 00:30
Ja, dat is een beetje het probleem van het web van tegenwoordig en vooral van het Microsoft van tegenwoordig. Blazor ziet eruit als mooie tech, maar krijgt het tractie bij ontwikkelaars? En bestaat het over 3 jaar überhaupt nog? Niemand die het weet.

We are shaping the future

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:03

OMX2000

By any means necessary...

Alex) schreef op maandag 18 november 2019 @ 01:39:
Ja, dat is een beetje het probleem van het web van tegenwoordig en vooral van het Microsoft van tegenwoordig. Blazor ziet eruit als mooie tech, maar krijgt het tractie bij ontwikkelaars? En bestaat het over 3 jaar überhaupt nog? Niemand die het weet.
Mijn voorkeur gaat uit naar technologie met de grootste community. Dat zou betekenen dat je nooit nieuwe tech probeert of gebruikt, maar die drempel wil ik juist. Als “jouw” nieuwe tech echt wezenlijk beter is (performance, developer experience, test experience, productiviteit) zou ik het overwegen.

Dus blazor wat mij betreft nog net wat te weinig voordelen. Maar als je een hexagonal architectuur toepast zou de impact van het gebruik ervan maar klein hoeven te zijn. Het zit immers aan de rand.

Api los van frontend tech ontwikkelen is handig om niet je hele applicatie om te hoeven gooien als er weer eens wat nieuws langskomt.

En iemand gaat vast microservices roepen, maar ik zou daar niet per se mee beginnen. Werk in je code met “modules” voor je verschillende domains en je kunt redelijk makkelijk de stap nemen als dat nodig is. Zorg eerst maar dat je de monoliet met continuous deployment + delivery de wereld in weet te smijten. En ga dan pas de wereld van microservices induiken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

Lethalis schreef op maandag 18 november 2019 @ 00:25:
[...]

Dat is inderdaad een manier om het in horizontale lagen op te delen. Ik zit daarnaast echter ook te kijken naar het opdelen qua functionaliteit, dus orthogonaal / verticaal.

Zo zou je wellicht een pakket kunnen opdelen in relatiebeheer, boekhouding, orderverwerking, planning, etc en dit dus ook technisch gezien zo los mogelijk van elkaar kunnen ontwikkelen.

Op dat moment kun je de onderdelen ook los van elkaar upgraden. Het gebruiken van layers zoals jij aangeeft, helpt natuurlijk ook om dat te bespoedigen.

Eigenlijk wil je dat de UI puur een presentatie laag is, en dat de service, domein en data layers herbruikbaar zijn.

Ik ben momenteel voor een ander project ook een API en een client aan het programmeren. Daarbij heb ik echt een layering met op het laagste niveau de SQL Server database, daarna de EF entities met bounded DbContexts die interfaces implementeren. Vervolgens zit er een service layer bovenop die DTO's produceert. Deze bepalen de interface qua communicatie.

Het mooie hiervan is dat het domein los is van de interface en je dus nooit per ongeluk teveel data deelt, of de interface sloopt omdat je iets verandert ergens.

Moet het morgen gRPC zijn ipv JSON? Dan hoef ik alleen maar dat stukje erbij te maken en kan ik de service layer hergebruiken.

[...]

Dat denk ik ook.

Blazor is al zo'n poging, al zou ik dat voorlopig niet aandurven... want Microsoft :)
Mijn backend als API opmerking sloeg meer op je frontend opmerking, wel een windows client of niet. Als je je backend via HTTP oid beschikbaar maakt kan bijna elke willekeurig frontend er wel tegenaan praten: Windows forms, WPF, JS etc. etc. Ik zou nooit meer iets bouwen wat rechtstreeks ODBC/EF/ADO doet.

Voor het opbreken van je applicatie in deelgebieden, is het qua functionaliteit opdelen wel een goede manier.
Je zou er zelfs losse backends van kunnen maken als je, in DDD taal, de functionaliteit ziet als losse bounded contexts. Een HR deel is een aparte bounded context van het Verkoop deel etc. etc.

Dit zou je micro services kunnen noemen, maar ze hoeven natuurlijk niet echt "micro" te zijn. Dat is ook zo'n lekker relatief begrip.

Deze discussie is zo lang als hij ook breed is. :)

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:03

OMX2000

By any means necessary...

Ports & adapters. En de web api kun je ook zien als een adapter. Dus of je dan integreert middels een api of op een andere manier is afhankelijk van welke adapters je implementeert.

Hele fijne blogposts : https://herbertograca.com...-architecture-chronicles/

OMX2000 wijzigde deze reactie 18-11-2019 09:38 (21%)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Lethalis
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op maandag 18 november 2019 @ 06:12:
[...]
Als je je backend via HTTP oid beschikbaar maakt kan bijna elke willekeurig frontend er wel tegenaan praten: Windows forms, WPF, JS etc. etc. Ik zou nooit meer iets bouwen wat rechtstreeks ODBC/EF/ADO doet.
Dat is inderdaad een manier om het simpel te splitsen en ervoor te zorgen dat niemand het voor elkaar krijgt om een afkorting te nemen :)

Ten opzichte van simpelweg layers in assemblies, waar het altijd kan gebeuren dat een collega even wat references toevoegt die niet de bedoeling zijn en de hele flexibiliteit ervan om zeep helpt.
OMX2000 schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:36:
Ports & adapters. En de web api kun je ook zien als een adapter. Dus of je dan integreert middels een api of op een andere manier is afhankelijk van welke adapters je implementeert.

Hele fijne blogposts : https://herbertograca.com...-architecture-chronicles/
Dat blog ziet er interessant uit :) Sluit ook mooi aan op de boeken die ik aan het lezen ben:

Software Architect's Handbook, Joseph Ingeno
Implementing Domain-Driven Design, Vaughn Vernon
Patterns of Enterprise Application Architecture, Martin Fowler

Die laatste is meer een klassieker, maar omdat de patterns tot de dag van vandaag in veel frameworks worden toegepast, vind ik hem wel een goede om te lezen of als naslagwerk te gebruiken.

Het boek van Joseph Ingeno heb ik inmiddels uit. Daar staan een paar goede hoofdstukken in over SOLID, maar ook over micro services, cloud oplossingen, etc. Hoewel ik ook een deel van het boek te algemeen vind, vooral de hoofdstukken over "de rol van een software architect in een bedrijf". Ja, dat boeit mij meer wat minder, net zoals het hoofdstuk over soft skills. Ik hoef niet zo nodig een "software architect" te zijn, maar lees het meer om een betere programmeur te worden.

Het DDD boek is iig het volgende dat ik ga lezen :) Ik heb op diverse sites gelezen dat het meer hands on is dan het boek van Eric Evans en om die reden ook makkelijker te begrijpen. Bovendien is het veel actueler. Eric Evans heeft wel het voorwoord ervan geschreven trouwens.

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online
Lethalis schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:35:
Het boek van Joseph Ingeno heb ik inmiddels uit. Daar staan een paar goede hoofdstukken in over SOLID, maar ook over micro services, cloud oplossingen, etc. Hoewel ik ook een deel van het boek te algemeen vind, vooral de hoofdstukken over "de rol van een software architect in een bedrijf". Ja, dat boeit mij meer wat minder, net zoals het hoofdstuk over soft skills. Ik hoef niet zo nodig een "software architect" te zijn, maar lees het meer om een betere programmeur te worden.
Dat is natuurlijk je goed recht, maar je loopt dan wel het risico dat je nog zo'n ervaren / goede programmeur kan zijn, maar je vervolgens dusdanig ingekaderd wordt door organisatie / architecten qua oplossingsrichting en tijd / capaciteit dat je zaken alsnog niet op een elegante manier kunt implementeren door die beperkingen.
Het DDD boek is iig het volgende dat ik ga lezen :) Ik heb op diverse sites gelezen dat het meer hands on is dan het boek van Eric Evans en om die reden ook makkelijker te begrijpen. Bovendien is het veel actueler. Eric Evans heeft wel het voorwoord ervan geschreven trouwens.
Het is wel aardig. Heb ook wel eens een training van Vernon gevolgd. Daarin vond ik hem toch wel heel weinig concreet worden. Als er gevraagd werd naar specifieke voorbeelden ter illustratie dan beriep hij zich vaak op NDAs en bijna alles was 'it depends'. Dat laatste klopt op zich ook wel, maar dat kun je dan ook wel een stuk meer concretisering door uit te leggen waarvan het dan afhangt en de alternatieven te schetsen.

How many Prolog programmers does it take to change a lightbulb? Yes.

• Lethalis
  • Niet online
Mugwump schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:23:
[...]
Dat is natuurlijk je goed recht, maar je loopt dan wel het risico dat je nog zo'n ervaren / goede programmeur kan zijn, maar je vervolgens dusdanig ingekaderd wordt door organisatie / architecten qua oplossingsrichting en tijd / capaciteit dat je zaken alsnog niet op een elegante manier kunt implementeren door die beperkingen.
Dat zien we dan wel weer :P

Book smarts gaan me toch niet helpen op dat gebied. Het is sowieso een probleem waar ik mee kamp, dermate dat ik ook weleens denk "had ik maar een echt vak geleerd" waar technische kennis voorop staat.

Want al het geneuzel met klanten, ellebogende concullega's, stakeholders met tegenstrijdige belangen, etc is - heel eerlijk - niet aan mij besteed.

Of mensen überhaupt :P Ik werk de laatste tijd al vaker thuis, omdat ik gewoon alleen wil zijn en rustig mijn werk wil doen.
Het is wel aardig. Heb ook wel eens een training van Vernon gevolgd. Daarin vond ik hem toch wel heel weinig concreet worden. Als er gevraagd werd naar specifieke voorbeelden ter illustratie dan beriep hij zich vaak op NDAs en bijna alles was 'it depends'. Dat laatste klopt op zich ook wel, maar dat kun je dan ook wel een stuk meer concretisering door uit te leggen waarvan het dan afhangt en de alternatieven te schetsen.
Mja het is inderdaad jammer als iemand niet concreet wordt. Ik ga het boek iig lezen en er daarna mijn eigen mening over vormen.

Momenteel produceer ik vooral anemic models met <iets>service classes waar veel DDD liefhebbers zeer op tegen zijn. Ik wil zelf vooral uitzoeken of dat terecht is, ook in de context van de huidige tijd waar toch veel mensen ook wel fan zijn van het scheiden van state en behaviour.

De opkomst van functionele programmeertalen heeft daar ook zo zijn invloed op gehad.

• gekkie
Mugwump schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:23:
Mjah niet zelden het punt waar de praktijk weerbarstiger dan de theorie is, dat vervolgens weer vermenigvuldigen met de edele kunst van het weglaten, et voila.

• Lethalis
  • Niet online
Ben ik de enige hier die weleens denkt "ik ga in een blokhut in het bos wonen" ? :D

Elke dag een wandelingetje maken, genieten van de rust... misschien een beetje pingelen op mijn akoestische gitaar af en toe. Soepje eten. Vogels spotten.

Geen smart phone, geen internet, geen auto's die elke minuut voorbij rijden, TV waar je hersendood van wordt, elke dag in de file staan, zuilen met touch screens om eten te bestellen, automatische kassa's bij de AH die een hele Java stacktrace laten zien als je per ongeluk de Karwei kaart scant (okee die was wél leuk :+ NullReference btw), social media etc, etc, etc.

Voor een IT-er begin ik de moderne wereld misschien ook wel net iets teveel te verafschuwen.

Het is dat ik een gezin heb... en de droom misschien leuker is dan de realiteit in zo'n blokhut, maar soms... soms... heb ik zoiets van "ik ga er gewoon vandoor" :w

• hellum
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:49
Lethalis schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:53:
Voor een IT-er begin ik de moderne wereld misschien ook wel net iets teveel te verafschuwen.
Same, het hielp voor mij om een hobby te zoeken die helemaal niets met schermen/computers/programmeren te maken heeft. In mijn geval oude auto's, Minimaal 30 jaar oud, zodat er ook geen computers in zitten (behalve soms voor de injectie).

hellum wijzigde deze reactie 18-11-2019 17:06 (15%)

• armageddon_2k1
Het is dat ik een gezin heb... en de droom misschien leuker is dan de realiteit in zo'n blokhut, maar soms... soms... heb ik zoiets van "ik ga er gewoon vandoor" :w
Na 7 jaar allebei elke dag in de auto gezeten te hebben met elke dag file naar een baan met veel perspectief enzo....resultaat:
- elke dag boos en moe
- vrouw overspannen geraakt
- ik ook wel eigenlijk zo terugkijkend
- fysiek niet goed; altijd rugpijn; pijn in m'n gewrichten en pezen
- op vakantie 'bijtanken' en daar eigenlijk na een paar dagen een soort catharsis te hebben waar je om het minst geringste in huilen uitbarst omdat je gewoon he-le-maal mentaal naar de tering bent.... genieten

Na een zeer heftige periode met paar overlijdensgevallen en wat al niet meer:
- grote huis verkocht
- banen opgezegd
- tyfusveel rotzooi verkocht (waaronder TV)
- met camper paar maanden in AU en NZ rondgetrokken
- 20 boeken gelezen aldaar, bijna geen telefoontjes enzo

En nu, na een jaar weer leven in NL:
- sportiever dan ooit
- lekker appartementje huren we, kijken rustig naar koop
- dichterbij familie en vrienden
- leukere banen
- meer tijd voor elkaar :Y)
- lekker weinig spullen
- aankoopdrang van zooi is weg
- meer spaargeld dan ooit (dat snap ik nog steeds niet....)

Aanrader 8) Lekker "onszelf gevonden" natuurlijk als de jankende millenials die we zijn. 30-something crisis enzo. Maar, fuck it, het was het waard. Het gaafste en beste dat ik ooit in m'n leven heb gedaan.

Nou is het natuurlijk niet allemaal rozengeur; Reizen en alles verkopen was fucking stressvol; Maar overall is het een stijgende lijn geweest :P

Nou heb ik geen gezin, maar op reis kwam ik genoeg mensen tegen die het roer ook omgegooid hadden met een gezin. Alleen al mensen tegenkomen buiten je normale kantoorwereldje is gewoon superleuk.

armageddon_2k1 wijzigde deze reactie 18-11-2019 17:23 (6%)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

hellum schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:04:
Same, het hielp voor mij om een hobby te zoeken die helemaal niets met schermen/computers/programmeren te maken heeft. In mijn geval oude auto's, Minimaal 30 jaar oud, zodat er ook geen computers in zitten (behalve soms voor de injectie).
Ik ben vrijwillige brandweerman geworden. Mag onder werktijd uitrukken en ook de dagopleiding tot Manschap A heb ik gedurende mijn reguliere werk gedaan.

• Mugwump
  • Nu online
Lethalis schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:22:
[...]

Dat zien we dan wel weer :P

Book smarts gaan me toch niet helpen op dat gebied. Het is sowieso een probleem waar ik mee kamp, dermate dat ik ook weleens denk "had ik maar een echt vak geleerd" waar technische kennis voorop staat.

Want al het geneuzel met klanten, ellebogende concullega's, stakeholders met tegenstrijdige belangen, etc is - heel eerlijk - niet aan mij besteed.

Of mensen überhaupt :P Ik werk de laatste tijd al vaker thuis, omdat ik gewoon alleen wil zijn en rustig mijn werk wil doen.
Mja, in mijn ogen is dat toch wel lastig in de IT. Je bouwt toch altijd wel aan iets waarvoor communicatie en afstemming een vereiste is.
[...]

Mja het is inderdaad jammer als iemand niet concreet wordt. Ik ga het boek iig lezen en er daarna mijn eigen mening over vormen.

Momenteel produceer ik vooral anemic models met <iets>service classes waar veel DDD liefhebbers zeer op tegen zijn. Ik wil zelf vooral uitzoeken of dat terecht is, ook in de context van de huidige tijd waar toch veel mensen ook wel fan zijn van het scheiden van state en behaviour.

De opkomst van functionele programmeertalen heeft daar ook zo zijn invloed op gehad.
Ach, uiteindelijk hebben software developers ook wel de neiging om heel obsessief te zoeken naar "de juiste manier om software te schrijven" en is lang niet elk stuk software gebaat bij alle patronen uit DDD. He geeft zelf al aan dat je niet graag met mensen werkt, maar de kern van DDD is nu juist dat software en businessterminologie op één lijn zitten zodat software engineers en business / domain experts beter kunnen communiceren over de relevante concepten in het domein.

Ik werk nu aan een systeem waarin we heel fors gebruiken maken van de concepten uit DDD. We hebben event sourced aggregates, repositories, CQRS, process managers, bounded contexts en ga zo maar door. Maar als je dan naar de gedachte achter DDD kijkt, dan gaat het ook wel weer grotendeels mank. Veel van de concepten uit het domein worden vanuit technisch perspectief gedefinieerd omdat contact met de business behoorlijk weggeabstraheerd is. Daar zitten vaak drie lagen bejaarde architecten tussen die uiteindelijk maar wat magere specs produceren en totaal niet doorhebben wat wij hebben gebouwd. Maar ach, dat mag de pret niet drukken. :P

• R4gnax
Kwestie van weten hoe er in de keuken gekookt wordt, ben ik bang. :+

(Lotgenoot, trouwens. ;) )
armageddon_2k1 schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:20:

- aankoopdrang van zooi is weg
- meer spaargeld dan ooit (dat snap ik nog steeds niet....)
A verklaart waarschijnlijk B. Je verstookt stiekem over het jaar heen veel meer geld aan kul dan je in the moment zou denken.

R4gnax wijzigde deze reactie 18-11-2019 21:14 (35%)

• armageddon_2k1
Ja, dat had ik ook bedacht ;)

• farlane
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:34
armageddon_2k1 schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:18:
Jemig Microsoft, anno 2019 een screenshot plaatsen van je developer preview van Windows Forms die eruit ziet alsof ie in 1998 gemaakt is....
Pff, je kunt in ieder geval de UI elementen waar je wat mee kunt herkennen. Ik vind het "moderne" UI design echt een compleet drama.

"Vroeger" zat de ok/accept/finish whatever knop meestal op dezelfde plek en de cancel/terug/whatever knop ook. Bij hedendaagse applicaties is het altijd zoeken waar je moet zijn.

Alleen al het "naast" een venster klicken om het te sluiten/annuleren...... 8)7

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• linkforsoad
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 14:34
Ben ik de enige hier die weleens denkt "ik ga in een blokhut in het bos wonen" ? :D
Zeker niet, ik ben om die reden naar mijn tweede thuis in Portugal vertrokken. Doe nog wel het nodige software-werk remote, maar het geeft een hoop rust om met het dichtklappen van de laptop ook afstand te kunnen nemen.

• gekkie
farlane schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:00:
[...]

Pff, je kunt in ieder geval de UI elementen waar je wat mee kunt herkennen. Ik vind het "moderne" UI design echt een compleet drama.

"Vroeger" zat de ok/accept/finish whatever knop meestal op dezelfde plek en de cancel/terug/whatever knop ook. Bij hedendaagse applicaties is het altijd zoeken waar je moet zijn.

Alleen al het "naast" een venster klicken om het te sluiten/annuleren...... 8)7
Zeg je dat tegen een hippe ux'er .. krijg je terug dat het er nu tenminste "smooth" uitziet, want alles is geanimeerd :X. Weet je ook weer waar het halve ontwikkelbudget heen fietst.

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10-12 22:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

armageddon_2k1 schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:20:
[...]

- met camper paar maanden in AU en NZ rondgetrokken
En je bent niet eens even langs gekomen voor een biertje ;w

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• ZaZ
  • Registratie: oktober 2002

ZaZ

Tweakers abonnee

¿ɹɐɐp uǝʇʇᴉz sɐlƃ ʇǝɥ uᴉ lǝʍ uɐp ʇɐp ʇɟɾᴉlq

Lekker op de bank

• armageddon_2k1
Firesphere schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 01:18:
[...]

En je bent niet eens even langs gekomen voor een biertje ;w
Sorry man. We waren wel langs Wellington gekomen.... maar moesten haasten de ferry op :P
Mooi landje om te wonen hoor.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
Ik ben sinds een paar maanden samen met een paar anderen in het team naar 2 vaste thuis werk dagen gegaan. Ik moet zeggen dat het me veel meer rust geeft en merk dat ik ook productiever ben.

Niet vaak tegen gekomen dat je als externe 2 dagen vast thuis mag werken maar tegenwoordig is 60% bezetting voldoende :)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hier nog andere gsuite users waarvoor de google search echt takketraag is geworden? Ik moet echt meerdere secondes wachten op resultaat.

Het helpt als ik niet 100 results oer pagina opvraag, maar als ik uitlog of switch baar mijn non-gsuite account is het wel gewoon snel.

• ThomasG
  • Nu online
.oisyn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:10:
Hier nog andere gsuite users waarvoor de google search echt takketraag is geworden? Ik moet echt meerdere secondes wachten op resultaat.

Het helpt als ik niet 100 results oer pagina opvraag, maar als ik uitlog of switch baar mijn non-gsuite account is het wel gewoon snel.
Nee, maar ik heb wel steeds vaker dat de imap voor gsuite mail adressen af en toe niet kan verbinden (volgens mijn mail client), maar die van gmail.com blijven wel gewoon werken.

• Lethalis
  • Niet online
Mugwump schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:53:
[...]
Mja, in mijn ogen is dat toch wel lastig in de IT. Je bouwt toch altijd wel aan iets waarvoor communicatie en afstemming een vereiste is.

[...]

Ik werk nu aan een systeem waarin we heel fors gebruiken maken van de concepten uit DDD. We hebben event sourced aggregates, repositories, CQRS, process managers, bounded contexts en ga zo maar door. Maar als je dan naar de gedachte achter DDD kijkt, dan gaat het ook wel weer grotendeels mank. Veel van de concepten uit het domein worden vanuit technisch perspectief gedefinieerd omdat contact met de business behoorlijk weggeabstraheerd is. Daar zitten vaak drie lagen bejaarde architecten tussen die uiteindelijk maar wat magere specs produceren en totaal niet doorhebben wat wij hebben gebouwd. Maar ach, dat mag de pret niet drukken. :P
Mooi hoe deze lappen tekst elkaar opvolgen :P

Maar in principe is mijn insteek dan dus ook dat ik met die architecten kan praten en overleggen, begrijp wat ze bedoelen etc. Daar ben ik nog wel sociaal genoeg voor.

Ik heb alleen een schurfthekel aan eindgebruikers die een compleet andere belevingswereld hebben dan ik en waar - voor mijn gevoel - totaal niet mee te praten valt. Zij begrijpen mij niet, en ik hun niet.

Niet omdat ik niet in staat ben om die telefoon op te pakken, of naar die vergadering te gaan... maar omdat het gewoon euhm tsja... niet mijn soort mensen zijn.

Op mijn huidige werk lukt het mij nog aardig om ze te mijden en de directie houdt daar ook een beetje rekening mee in mijn geval (omdat ik in het verleden weleens vrij lullig op een belangrijke klant gereageerd heb en totaal geen geduld heb). Helpdesk moet je absoluut niet aan mij overlaten :X

Maar collega's van mij zijn wat minder fortuinlijk... en die zie je ook weleens bijna de hoorn van een telefoon kapotslaan op het bureau, of de microfoon uitzetten en de hele kamer bij elkaar schelden _O- Alleen lukt het hun nog om relatief normaal tegen de klant te doen.

Ik kan dat niet echt. Als ik mij aan jou erger, dan zal je het merken ook... of ik dat nou wil of niet.

Op mijn vorige werk heeft dat mij ook een paar keer serieus in de problemen gebracht. Ik kan er erg slecht tegen als mensen domme beslissingen nemen of als ik ze dingen 3 keer opnieuw moet uitleggen. Dan komt er een moment dat ik een beetje de controle kwijt raak over wat ik doe en dan mag ik een dag later weer op gesprek bij de directie etc ;(

Daar staat tegenover dat ik met mijn peers (andere developers, project managers) juist wel goed samen kan werken en ook prima kan overleggen etc.

Maar laat mij niet bellen met een boze klant ofzo. It will fail. Miserably.

@armageddon_2k1 @hellum
Er zijn inderdaad 2 dingen die ik weer vaker zou moeten doen:
1. Sporten.
2. Weer vaker gitaar spelen. Dat was altijd mijn "niet computer" hobby.

Komend jaar gaat mijn dochter naar de basisschool, dan krijg ik weer een beetje vrijetijd terug en kan ik die dingen weer gaan oppakken :)

Ook gewoon een paar uurtjes gaan fietsen bij mooi weer, lijkt me heerlijk om te doen. En deed ik vroeger ook altijd, maar wel alleen... lekker langs de weilanden etc.

Einzelgänger zijn als papa valt niet mee. Zeker niet als vrouwlief ook fulltime werkt. Dan heb je toch al gauw dat er weinig tijd voor jezelf overblijft.

Lethalis wijzigde deze reactie 20-11-2019 12:59 (9%)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter

Ah, als ik Web&App activity uitzet, dan is het wel snel: https://myaccount.google....en%26restrict%3Dwaa&hl=en

Dan nog de vraag waarom het ineens zo langzaam is. Alles ouder dan 3 maanden is al verwijderd, maar dat maakt geen verschil. Zou het een specifieke query zijn die ik in het verleden heb gedaan? Ga nu maar gewoon eens dag na dag activities verwijderen...

.edit: nope, zelfs met alle activities verwijderd blijft het traag. Dan maar uitzetten.

.oisyn wijzigde deze reactie 20-11-2019 14:03 (4%)

• Mugwump
  • Nu online
Lethalis schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:57:
[...]

Mooi hoe deze lappen tekst elkaar opvolgen :P

Maar in principe is mijn insteek dan dus ook dat ik met die architecten kan praten en overleggen, begrijp wat ze bedoelen etc. Daar ben ik nog wel sociaal genoeg voor.

Ik heb alleen een schurfthekel aan eindgebruikers die een compleet andere belevingswereld hebben dan ik en waar - voor mijn gevoel - totaal niet mee te praten valt. Zij begrijpen mij niet, en ik hun niet.

Niet omdat ik niet in staat ben om die telefoon op te pakken, of naar die vergadering te gaan... maar omdat het gewoon euhm tsja... niet mijn soort mensen zijn.

Op mijn huidige werk lukt het mij nog aardig om ze te mijden en de directie houdt daar ook een beetje rekening mee in mijn geval (omdat ik in het verleden weleens vrij lullig op een belangrijke klant gereageerd heb en totaal geen geduld heb). Helpdesk moet je absoluut niet aan mij overlaten :X

Maar collega's van mij zijn wat minder fortuinlijk... en die zie je ook weleens bijna de hoorn van een telefoon kapotslaan op het bureau, of de microfoon uitzetten en de hele kamer bij elkaar schelden _O- Alleen lukt het hun nog om relatief normaal tegen de klant te doen.

Ik kan dat niet echt. Als ik mij aan jou erger, dan zal je het merken ook... of ik dat nou wil of niet.

Maar laat mij niet bellen met een boze klant ofzo. It will fail. Miserably.
M'n eerste werkgever was een klein bedrijfje waar we zelf software maakten die online werd verkocht. Daar was je dan als developer ook medeverwantwoordelijk voor het monitoren van de supportforums. Van hele strakke testautomatisering of iets dergelijks was ook geen sprake, dus het eerste ding wat ik gebouwd had werkte uiteraard prachtig, zolang je het maar op Windows draaide (casing foutje in een padreferentie is in Linux net iets dodelijker dan onder Windows). :P
Dat was wel gelijk een goede leerschool 'omgaan met teleurgestelde klanten'. Voordeel van een supportforum is dat je net even iets minder direct geconfronteerd wordt met de boze klant die je zojuist heeft uitgemaakt voor incompetente prutser en de tijd hebt om even tot tien te tellen en je reactie rustig te formuleren.

Ik zit in die zin ook echt niet meer te wachten op dat soort gesprekken met eindgebruikers, maar ik vind het juist wel prettig om meer businesscontext bij m'n werk te hebben. Het hele idee achter DDD is dus ook dat er niet twee totaal gescheiden belevingswerelden zijn. Idealiter heb je de situatie dat wanneer iemand bijvoorbeeld praat over 'Een kan een tussentijdse bedrag X aflossen doen op een lening' ook daadwerkelijk (in een OO context) een aggregate 'lening' met methode 'lostTussentijdsAf(double amount). Als dan in communicatie met de business blijkt dat het niet zo simpel is als simpelweg aflossen, maar dat er een proces is met achtereenvolgens een verzoek, goedkeuring, storting en vermindering, dan introduceer je in je code een process manager die dit proces faciliteert / beheert.
Ik word persoonlijk echt diepongelukkig van situaties waarin ik moet werken met specificaties van de vorm 'map veldje X uit REST request naar kolom A in Tabel B in de database'.
Op mijn vorige werk heeft dat mij ook een paar keer serieus in de problemen gebracht. Ik kan er erg slecht tegen als mensen domme beslissingen nemen of als ik ze dingen 3 keer opnieuw moet uitleggen. Dan komt er een moment dat ik een beetje de controle kwijt raak over wat ik doe en dan mag ik een dag later weer op gesprek bij de directie etc ;(

Daar staat tegenover dat ik met mijn peers (andere developers, project managers) juist wel goed samen kan werken en ook prima kan overleggen etc.
Dat 3 keer uitleggen heb ik toch vooral bij mijn wat minder getalenteerde collega's. Daar heb ik dan soms wel moeite mee. Ik heb dan vaak het idee dat ze gewoon niet de moeite nemen om de boel op conceptueel niveau te willen snappen en enkel knip-en-plak werk leveren, maar dat is te veel vanuit mezelf gerealiseerd. Voor mij is het volkomen logisch om op die manier te werken en ik leer ook vrij snel, maar er zijn genoeg collega's die daar veel moeite mee hebben. Het is voor mij bijvoorbeeld volkomen logisch dat wanneer je met een dependency framework werkt je niet zelf ergens halverweg de keten van dependencies objecten moet gaan initializeren via een constructor. Of je maakt het dependency framework verantwoordelijk voor het initializeren van een object of je doet het zelf, maar combinaties van die twee werken doorgaans niet of in ieder geval niet out-of-the-box.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

Ik heb nergens last van, en ben altijd ingelogd op mijn gsuite account

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Woy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:43:
[...]

Ik heb nergens last van, en ben altijd ingelogd op mijn gsuite account
Heb je Web&Activities aan staan?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:43:
[...]

Heb je Web&Activities aan staan?
Zo te zien wel ja. Al zou ik niet precies weten wat het doet ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb ook geen idee, maar blijkbaar maakt het wel uit :P

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:01:
Ik heb ook geen idee, maar blijkbaar maakt het wel uit :P
Volgens Google Search
Users who have Web & App Activity turned on can store their search history to get better search results and suggestions.

• Lethalis
  • Niet online
Mugwump schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:36:
[...]
Voordeel van een supportforum is dat je net even iets minder direct geconfronteerd wordt met de boze klant die je zojuist heeft uitgemaakt voor incompetente prutser en de tijd hebt om even tot tien te tellen en je reactie rustig te formuleren.
Het grootste probleem dat wij hebben, is dat onze software veel externe diensten gebruikt. Zodra er iets met zo'n dienst is, is dat voor onze gebruikers niet altijd even duidelijk en denken ze dat het aan ons pakket ligt.

En in het verlengde daarvan krijgen ze het gevoel om van het kastje naar de muur gestuurd te worden, als de aanbieder van zo'n dienst weer terug naar ons wijst.

Soms hebben we dan hele boze klanten, zelfs voordat überhaupt duidelijk is aan wie het ligt. Beetje onder het mom van "er zijn alwéér problemen, dit kost zoveel tijd en geld, bla bla bla".

En dan kunnen wij er vaak niet eens wat aan doen.

Te denken valt hierbij aan externe catalogi voor artikelen die geïntegreerd in ons pakket zijn. Of een dienst van de overheid om bepaalde handelingen uit te voeren.

Dan maakt het niet uit hoe vaak je het uitlegt, ze blijven dan boos "omdat het wéér niet werkt".

De situatie die ik met die klant destijds had, ging als volgt:
1. Klant belt over probleem met iets dat ik gemaakt heb. Terecht en ik noteer het probleem en meld dat ik ernaar zal kijken.
2. Klant gaat ranten over alle andere problemen die hij met de software heeft, functies waar ik niet aan gewerkt heb.
3. Ik geef aan dat ik daar niks zinnigs over kan zeggen, maar het door zal geven aan mijn collega's.
4. Klant blijft doorgaan over hoe kut alles is tegen mij.
5. Ik geef aan dat hij dit beter bij onze accountmanagers kan ventileren of de punten misschien eens netjes op een rij kan zetten in een mail, zodat wij ze 1 voor 1 kunnen uitzoeken.
6. Klant gaat gewoon door alsof hij mij niet hoort. Heeft geen zin om te mailen, had alles al 10 keer gezegd, etc. En dit en dat was ook niet goed.
7. Ik wens hem een prettige dag en hang op (om te voorkomen dat ik ook mijn zelfbeheersing verlies).

Gewoon klaar... ik ben geen helpdesker die zo'n gesprek kan omdraaien en iemand het gevoel kan geven dat hij gehoord wordt.

Ik word er kwaad van en ophangen is dan nog de beste oplossing.

En dat is dus lastig voor mij... Ook klanten die zeuren over dat het teveel geld kost enzo. Ja, daar ga ik niet over. Talk to someone else.

Vergaderingen die na amper 15 minuten helemaal nergens meer over gaan, zijn ook mijn ding niet. Ik neem aan dat je een bepaalde doelstelling hebt, constructief iets wil bespreken... als het dan in no time weer over Pietje of Klaasje gaat en zijn acties, of whatever... ja, waarom zit ik er dan nog bij?

Dat vond ik vroeger toen ik nog vaker vergaderingen bijwoonde heel lastig.

Ik heb nu eigenlijk ook een enorme luxe dat ik dit allemaal nauwelijks nog hoef te doen en gewoon code kan kloppen achter mijn PC.

Maar ik maak mij wel zorgen voor als deze baan een keer klaar is en ik mijn senior salaris ergens anders moet verantwoorden. Dan hoop ik maar dat de organisatie goed in elkaar steekt en er een shit filter (lees manager, product owner, whatever) tussen mij en de rest zit.

En ik dus gewoon achter de schermen mijn werk kan doen.

• farlane
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:34
Lethalis schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:02:
[...]
En ik dus gewoon achter de schermen mijn werk kan doen.
Ik vind dat die shit bij een baan als (senior) developer hoort. Ja (soms) kun je er niets aan doen, maar je bent wel verantwoordelijk voor die problemen. Er wordt gebruik gemaakt van "jouw" applicatie, dus als er een "externe dienst" uitligt (wat kan die gebruiker dat nou boeien?) en "jouw" applicatie werkt daardoor niet dan ben *jij* verantwoordelijk.

Net zoals jij verantwoordelijk bent voor al die sh*tcode die je collega's produceren en die de helft van de tijd omvalt. Als de klant belt ben je er toch verantwoordelijk voor.

Wel prima dat je van jezelf weet dat je voor dat gedeelte niet geschikt bent trouwens ....

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Lethalis
  • Niet online
farlane schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:16:
[...]
Wel prima dat je van jezelf weet dat je voor dat gedeelte niet geschikt bent trouwens ....
Yeah, but where does that leave me? ;)

Ik ben een programmeur met 15+ jaar werkervaring die volgens jou niet geschikt is voor de functie.

Toch maar boswachter worden ofzo dan maar? :+
Bèta studie oppakken en iets technisch gaan doen?
Specialiseren in netwerkapparatuur en me verstoppen tussen de knipperende lampjes in een datacenter?

Mensen :r :P

</bijna 40 identiteitscrisis>

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True