Sinds wij codereviews voor alle wijzigingen groter dan "er is een extra veldje gemapt" hebben ingebouwd wil ik daadwerkelijk garant staan voor alle software die wij bouwen, niet alleen de delen die ik heb gebouwd. Was ik vroeger heel strict in; niets ging ik zomaar ondersteunen of vertrouwen zonder het te hebben ingezien.farlane schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:16:
[...]
Ik vind dat die shit bij een baan als (senior) developer hoort. Ja (soms) kun je er niets aan doen, maar je bent wel verantwoordelijk voor die problemen. Er wordt gebruik gemaakt van "jouw" applicatie, dus als er een "externe dienst" uitligt (wat kan die gebruiker dat nou boeien?) en "jouw" applicatie werkt daardoor niet dan ben *jij* verantwoordelijk.
Net zoals jij verantwoordelijk bent voor al die sh*tcode die je collega's produceren en die de helft van de tijd omvalt. Als de klant belt ben je er toch verantwoordelijk voor.
Wel prima dat je van jezelf weet dat je voor dat gedeelte niet geschikt bent trouwens ....
Naast dat ik nu meer verantwoordelijkheid voor het gehele product wil nemen merk ik ook dat iedereen sneller en fijner werkt en dat we onderling code maken die we allemaal kunnen ondersteunen. Echt, ik ga nooit meer werken bij een bedrijf waar ze "code reviews maar gezeur vinden" of waar ze "geen tijd voor code reviews hebben".