De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 102 Laatste
Acties:
  • 585.913 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26
farlane schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:16:
[...]

Ik vind dat die shit bij een baan als (senior) developer hoort. Ja (soms) kun je er niets aan doen, maar je bent wel verantwoordelijk voor die problemen. Er wordt gebruik gemaakt van "jouw" applicatie, dus als er een "externe dienst" uitligt (wat kan die gebruiker dat nou boeien?) en "jouw" applicatie werkt daardoor niet dan ben *jij* verantwoordelijk.

Net zoals jij verantwoordelijk bent voor al die sh*tcode die je collega's produceren en die de helft van de tijd omvalt. Als de klant belt ben je er toch verantwoordelijk voor.

Wel prima dat je van jezelf weet dat je voor dat gedeelte niet geschikt bent trouwens ....
Sinds wij codereviews voor alle wijzigingen groter dan "er is een extra veldje gemapt" hebben ingebouwd wil ik daadwerkelijk garant staan voor alle software die wij bouwen, niet alleen de delen die ik heb gebouwd. Was ik vroeger heel strict in; niets ging ik zomaar ondersteunen of vertrouwen zonder het te hebben ingezien.

Naast dat ik nu meer verantwoordelijkheid voor het gehele product wil nemen merk ik ook dat iedereen sneller en fijner werkt en dat we onderling code maken die we allemaal kunnen ondersteunen. Echt, ik ga nooit meer werken bij een bedrijf waar ze "code reviews maar gezeur vinden" of waar ze "geen tijd voor code reviews hebben".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Codereviews zijn natuurlijk goed maar geen garantie dat de software correct werkt. Onafhankelijk daarvan, de verantwoordelijkheid voor de code die jij/jouw bedrijf aflevert kun je niet *niet* nemen, of je het nu leuk vind of niet.

Als jouw bedrijf ergens software heeft neergezet en jij komt 5 jaar later in dienst dan ben jij, of je het nou leuk vindt of niet, in de ogen van de klant verantwoordelijk voor die software.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:32
Lethalis schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:29:
[...]

Yeah, but where does that leave me? ;)

Ik ben een programmeur met 15+ jaar werkervaring die volgens jou niet geschikt is voor de functie.
Wel eens overwogen om bij een bedrijf met een ander soort klantrelatie te werken? Ik vond zelf, toen ik nog op projecten voor klanten zat, klantcontact ook niet altijd makkelijk, vooral als er inderdaad iets niet helemaal lekker loopt.

Ik werk zelf bij een bedrijf met 100 duizenden klanten en no way dat ik er ooit 1 spreek (nou ja op feestjes misschien). We hebben niet eens telefoons, dus je kan niet gebeld worden. Ik vind dat wel lekker werken: weinig afleiding en als er eens iets omvalt, dan kun je focussen op het oplossen, zonder dat je nog allerlei communicatie moet afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Fabulous! Don Syme is ook wel een held.

YouTube: Fabulous – F# for cross-platform mobile apps - Don Syme

Grappig hoe MVU ineens overal de kop op steekt.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
farlane schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:54:
[...]

Codereviews zijn natuurlijk goed maar geen garantie dat de software correct werkt. Onafhankelijk daarvan, de verantwoordelijkheid voor de code die jij/jouw bedrijf aflevert kun je niet *niet* nemen, of je het nu leuk vind of niet.

Als jouw bedrijf ergens software heeft neergezet en jij komt 5 jaar later in dienst dan ben jij, of je het nou leuk vindt of niet, in de ogen van de klant verantwoordelijk voor die software.
In dat bedrijf was er niemand die zich verantwoordelijk wilde voelen en daar werd ook naar gehandeld.

Ik zeg nergens dat codereviews doen perfecte code zonder functionele bugs oplevert, maar ik wil wel minstens dat er een tweede paar ogen naar heeft gekeken en dat de "domme" fouten of gebrek aan logging opgemerkt en opgelost zijn. Voor die tijd gaat er niets naar acceptatie, laat staan productie.

En natuurlijk, als een klant een probleem had of opmerkte dat er iets niet werkte dan ging ik direct aan de slag om ze te helpen, zo goed als ik toen kon. Houdt niet in dat ik mezelf verantwoordelijk voel voor de software in kwestie. Dat mochten de managers die de boel niet goed aanstuurden maar oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Kalentum schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:33:
[...]

Wel eens overwogen om bij een bedrijf met een ander soort klantrelatie te werken? Ik vond zelf, toen ik nog op projecten voor klanten zat, klantcontact ook niet altijd makkelijk, vooral als er inderdaad iets niet helemaal lekker loopt.

Ik werk zelf bij een bedrijf met 100 duizenden klanten en no way dat ik er ooit 1 spreek (nou ja op feestjes misschien). We hebben niet eens telefoons, dus je kan niet gebeld worden. Ik vind dat wel lekker werken: weinig afleiding en als er eens iets omvalt, dan kun je focussen op het oplossen, zonder dat je nog allerlei communicatie moet afhandelen.
Dat klinkt goed :)

Niet eens een telefoon... lekker rustig 8)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er is altijd de kantoortuin.. en Slack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

.oisyn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:10:
Hier nog andere gsuite users waarvoor de google search echt takketraag is geworden? Ik moet echt meerdere secondes wachten op resultaat.

Het helpt als ik niet 100 results oer pagina opvraag, maar als ik uitlog of switch baar mijn non-gsuite account is het wel gewoon snel.
Hier ook, maar ook met andere GSuite zaken helaas :/

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Twee dingen die verboden zouden moeten worden.

We are shaping the future

• Koenvh

Koenvh

Alex) schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:56:
[...]

Twee dingen die verboden zouden moeten worden.
Kantoortuinen snap ik, maar waarom Slack? Liever Slack dan eindeloze WhatsApp-groepen |:(

🠕 This side up

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Mijn ervaring met Slack (en soortgelijke producten als MS Teams) is dat het al vrij snel vrij rommelig kan worden, waardoor het voor mij moeilijk is om dingen te volgen. Prima voor chitchat waarbij de inhoud niet echt belangrijk is maar voor serieuze communicatie heb ik toch liever emailthreads, en voor documentatie een goede wiki.

Daarnaast vind ik Slack ook echt een draak van een applicatie. Net als Microsoft Teams, wat een karig pakket is dat zeg :{

Ik gebruik Discord om met wat mensen in contact te blijven, en hoewel Discord op dezelfde techstack is gebouwd als Slack en Teams vind ik die applicatie over het algemeen best wel goed werken.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 13:06
Alex) schreef op donderdag 21 november 2019 @ 01:22:
Daarnaast vind ik Slack ook echt een draak van een applicatie.
Komt omdat letterlijk iedere fucking developer alles in Electron willen stoppen om het cross platform te maken en dat Electron is nogal hongerig in RAM.

Je bent een lutser als je Electron gebruikt :)

[ Voor 36% gewijzigd door Antrax op 21-11-2019 08:35 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
Antrax schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:34:
[...]
Komt omdat letterlijk iedere fucking developer alles in Electron willen stoppen om het cross platform te maken en dat Electron is nogal hongerig in RAM.

Sinds een tijdje draait Slack op een stuk minder RAM dan het voorheen deed. Ook is de snelheid van switchen tussen workspaces een stuk beter geworden waardoor 't mijn insziens best prima werkt nu.
Voorheen was 't idd een draak van een applicatie... Echter gebruiken we hier ook nog Skype for Business en dat is al helemaal klote dus dan is het af en toe in je teen geschoten worden door Slack een stuk comfortabeler dan Skype die je voet er half af zaagt en die daarna vol lood blijft schieten tot je je pc uitzet.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Ik draai Slack in de browser en ik heb eigenlijk niet zo gek veel last van excessief geheugengebruik. Snap niet zo goed waarom je daar een losse applicatie voor zou draaien, die in feite ook gewoon een browser is.

Read the code, write the code, be the code!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 13:06
Dames en heren. Tijd voor uw upgrade van 4.3 naar 4.4 en dan naar 5: https://symfony.com/blog/symfony-5-0-0-released

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:13
wackmaniac schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:50:
Ik draai Slack in de browser en ik heb eigenlijk niet zo gek veel last van excessief geheugengebruik. Snap niet zo goed waarom je daar een losse applicatie voor zou draaien, die in feite ook gewoon een browser is.
En ik snap dan weer niet zo goed waarom je het in een browser zou draaien als er een losse applicatie voor is die in je systray zit. Maarja dat is persoonlijk. Ik ben niet zo van het alles in de browser open hebben staan.

• Kalentum
Slack gebruikt bij mij ongeveer 334 MB. En er is nog genoeg werkgeheugen vrij. Ben alleen niet zo'n fan van de nieuwe message editor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

Kalentum schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:18:
Slack gebruikt bij mij ongeveer 334 MB. En er is nog genoeg werkgeheugen vrij. Ben alleen niet zo'n fan van de nieuwe message editor.
Ik ook niet, maar je kunt hem sowieso al wegdrukken door rechts op het Aa te drukken.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb nu een bug te pakken met slack die ze niet in de logs kunnen terug vinden en nu proberen te schuiven op mijn desktop environment (standaard Gnome3 op ubuntu 16.04, schijnbaar erg exotisch). Als ik de file-menu (of andere in dat rijtje) open, crasht de hele applicatie 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
Tsss give them some slack ...

• Merethil
Gropah schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:47:
Ik heb nu een bug te pakken met slack die ze niet in de logs kunnen terug vinden en nu proberen te schuiven op mijn desktop environment (standaard Gnome3 op ubuntu 16.04, schijnbaar erg exotisch). Als ik de file-menu (of andere in dat rijtje) open, crasht de hele applicatie 7(8)7
Dat is in jouw DE de shortcut voor "kill application", duh :+

• Koenvh

Koenvh

Antrax schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:34:
[...]

Tja, dankzij Electron zijn er wel een heel aantal applicaties voor Linux bijgekomen die er anders niet zouden zijn. Plus dat de ontwikkeltijd makkelijk kan verdubbelen als je alles opnieuw moet implementeren voor elk platform (web, Linux, Windows, macOS), met als gevolg minder functionaliteit. Dus ik ben helemaal niet zo'n tegenstander van Electron an sich, al zou het wel fijn zijn als de voetafdruk verkleind kan worden.

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Koenvh schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:20:
[...]

Tja, dankzij Electron zijn er wel een heel aantal applicaties voor Linux bijgekomen die er anders niet zouden zijn. Plus dat de ontwikkeltijd makkelijk kan verdubbelen als je alles opnieuw moet implementeren voor elk platform (web, Linux, Windows, macOS), met als gevolg minder functionaliteit. Dus ik ben helemaal niet zo'n tegenstander van Electron an sich, al zou het wel fijn zijn als de voetafdruk verkleind kan worden.
In dat opzicht ziet WebWindow er wel goed uit. Alleen jammer voor mij dat het weer gekoppeld is aan C#

• wackmaniac
  • Laatst online: 30-09 12:53
plofkip schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:18:
[...]

En ik snap dan weer niet zo goed waarom je het in een browser zou draaien als er een losse applicatie voor is die in je systray zit. Maarja dat is persoonlijk. Ik ben niet zo van het alles in de browser open hebben staan.
Ieder zijn ding denk ik. Ik houd mijn systray liever schoon van enig niet-noodzakelijk applicaties :)

Read the code, write the code, be the code!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 22:36
Kalentum schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:33:
[...]

Dit hoeft ook helemaal geen groot bedrijf te zijn. Het bedrijf waar ik zelf werk (ben nu uitgehuurd wegens aanwezige kennis aan een grote partij in de markt, die niet direct met ons concureert, maar waarmee we een samenwerkingsverband zijn aangegaan) bestaat uit zo'n 20-25 mensen. Waaronder 8 ontwikkelaars, een aantal consultants, een servicedesk (1e lijns vraagbaak) een team van serviceverleners (wij leveren diensten rondom onze software) en een 2e lijns (waar ik de ene dag per week dat ik niet ben uitgehuurd op meehelp). Onze ontwikkelaars krijgen in principe ook geen klanten te spreken, tenzij het niet anders kan (dan is het meer een technische oplossing rondom een issue, die met een technisch persoon van de klant kant besproken wordt - vaak rondom koppelingen en dergelijke). De eerstelijns en consultants zijn ervoor om het eerste aanspreekpunt te zijn bij problemen, deze komen uiteindelijk vaak wel bij ontwikkelaars terecht, maar wel via de juiste route/ kanalen. Dat werkt heerlijk, omdat je dan niet steeds gestoord wordt.

Overigens, dat je als lead developer soms verantwoording moet afleggen, of uitleg moet geven vind ik niet heel erg vreemd. Maar dat gebeurt bij ons alleen wanneer dat nodig is en niet telefonisch.

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:33
Wij hebben vandaag afscheid genomen van BitBucket en zijn overgestapt naar GitHub. *O*

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat wordt wel wennen aan de nieuwe CLI.

{signature}

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:33
Hoe bedoel je precies? Het blijft gewoon Git, alleen de hele reut er om heen is anders. (En vooral heel veel sneller.)

• Voutloos
  • Niet online
dev10 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:14:
Hoe bedoel je precies? Het blijft gewoon Git
Dat was inderdaad de grap.
(En vooral heel veel sneller.)
Bitbucket performance is te vaak om te huilen ja.

{signature}

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

plofkip schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:18:
[...]

Voor mij is het meer dat ik graag alles bij mekaar heb. Ik gebruik nu Franz waarin ik alles zet wat gelinkt is aan mijn job:
  • Telegram
  • Slack #1
  • Whatsapp
  • Slack #2
  • Twitter
  • Slack #3
  • Toggl
  • Calendar
  • Gmail #1
  • Slack #4
  • Teams #1
  • Teams #2
  • Gmail #2
  • Discord
  • IRC
  • LinkedIn
Basically dus een Electron app die al mijn web shizzle bundelt zonder mijn browser te vervuilen met die dingen. Helpt ook om niet gestoord te worden want dan zet ik de notifications van Franz uit en dan komt er niks binnen van al die apps >:)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• gekkie
Nou nog een tweakers-notification-o-fucker erin en het wordt nog wel eens wat :p

Ahwel ik hou het vooral lekker saai bij email.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ElkeBxl schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:51:
[...]

Voor mij is het meer dat ik graag alles bij mekaar heb. Ik gebruik nu Franz waarin ik alles zet wat gelinkt is aan mijn job:
  • Telegram
  • Slack #1
  • Whatsapp
  • Slack #2
  • Twitter
  • Slack #3
  • Toggl
  • Calendar
  • Gmail #1
  • Slack #4
  • Teams #1
  • Teams #2
  • Gmail #2
  • Discord
  • IRC
  • LinkedIn
Basically dus een Electron app die al mijn web shizzle bundelt zonder mijn browser te vervuilen met die dingen. Helpt ook om niet gestoord te worden want dan zet ik de notifications van Franz uit en dan komt er niks binnen van al die apps >:)
Ik snap het en ik ken 1 iemand die dat gebruikt. Hij zit te de hele tijd te zeuren vanwege de reclame en gebruikt daardoor ook liever whatsapp om even wat te sturen dan slack... En ik betaal liever niet voor zoiets als er al voor slack betaald word. Ze zouden gewoon een propere client moeten leveren.

• Koenvh

Koenvh

Gropah schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:03:
[...]

Ik snap het en ik ken 1 iemand die dat gebruikt. Hij zit te de hele tijd te zeuren vanwege de reclame en gebruikt daardoor ook liever whatsapp om even wat te sturen dan slack... En ik betaal liever niet voor zoiets als er al voor slack betaald word. Ze zouden gewoon een propere client moeten leveren.
Ik snap vooral niet waarom het een abonnement is. Bij diensten waar als de stekker er wordt uitgetrokken, niets meer functioneert (zoals Spotify, Netflix etc.) snap ik het nog, maar dit is toch gewoon een applicatie?

🠕 This side up

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Koenvh schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:53:
[...]

Ik snap vooral niet waarom het een abonnement is. Bij diensten waar als de stekker er wordt uitgetrokken, niets meer functioneert (zoals Spotify, Netflix etc.) snap ik het nog, maar dit is toch gewoon een applicatie?
Ik kan me voorstellen dat je regelmatig onderhoud moet doen omdat API's veranderen of omdat je nieuwe diensten wilt aansluiten. En mensen betalen schijnbaar liever een klein bedrag per maand dan een medium bedrag per jaar. Dus tja, ik snap het wel. Maar ben het er gewoon niet helemaal mee eens.

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Ik gebruik gewoon de gratis versie :P Heb nog nooit nood gehad aan de betalende versie.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
ElkeBxl schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:30:
Ik gebruik gewoon de gratis versie :P Heb nog nooit nood gehad aan de betalende versie.
* gekkie zou het misschien nog overwegen als het echt een betalende versie is ipv een betaalde.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

MS Teams werkt een stuk fijner dan Slack. Maar beide is gewoon vervelend om te gebruiken. Je raakt totaal het spoor kwijt. Doe mij maar gewoon lekker emails. Maar goed, wel een goede redenen om niks te weten van lopende P1s, hehe

• Koenvh

Koenvh

alienfruit schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:04:
MS Teams werkt een stuk fijner dan Slack. Maar beide is gewoon vervelend om te gebruiken. Je raakt totaal het spoor kwijt. Doe mij maar gewoon lekker emails. Maar goed, wel een goede redenen om niks te weten van lopende P1s, hehe
Dus je laat elk Slack-bericht als e-mail doorsturen? :+

🠕 This side up

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Slack mag niet wegens banking regulations dus gebruiken we MS Teams, omdat je daar wel de telefoon- en videogesprekken kan opnemen etc.
Op mijn vorige werk heeft dat mij ook een paar keer serieus in de problemen gebracht. Ik kan er erg slecht tegen als mensen domme beslissingen nemen of als ik ze dingen 3 keer opnieuw moet uitleggen. Dan komt er een moment dat ik een beetje de controle kwijt raak over wat ik doe en dan mag ik een dag later weer op gesprek bij de directie etc ;(
Ik ben zo iemand die je het drie keer moet uitleggen. Vaak leggen ze dingen uit maar vergeten ze de helft er bij te vertellen. Erg vervelend en dan worden ze chagrijnig als je het weer komt vragen of zitten zeuren:

- "We hebben nog steeds probleem X. Maar dat hadden jullie toch gefixt"?
* "Klopt maar we kunnen niet testen om dat jullie bezig zijn met Brexit testing"
- "Nee hoor, je kan gewoon testen!"
* "He, we zijn bezig met testen jullie kunnen schrijven naar systeemY"
- "Maar... net zei je nog dat we konden testen"

Dit loopt als sinds September 8)7 47 tickets geblokkeerd omdat we niet kunnen testen en nu moeten Treasury en dealer desk dingen handmatig doen 8)7 8)7 Waarom? Systeem Y heeft maar één testomgeving :F

[ Voor 81% gewijzigd door alienfruit op 21-11-2019 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
:w

[ Voor 99% gewijzigd door Lethalis op 23-11-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ugh. Werk in een best grote 'microservices' omgeving waar nogal naief omgegaan wordt met de architectuur issues die je hebt. Iedereen called lekker iedereen via HTTP via blocking IO, er wordt op verschillende plekken maar gewoon functionaliteit in een service geplakt of, nog erger, dingen die in X horen wil het team dat over X gaat niet, dus gaan mensen maar een eigen service. Ondertussen is er geen technisch leiderschap dat mensen op de vingers tikt als er domme fouten gemaakt worden.

Wat een zooi :(

https://niels.nu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Alles in 1 project zonder visie of leiderschap wordt een zooitje.
Alles met microservices zonder visie of leiderschap wordt een zooitje.

Te weinig visie, leiderschap, of al was het maar een beetje discipline, is geen technisch probleem, dus win je ook niet het meest met een technische oplossing. :)

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Yep, zonder technisch leiderschap wordt alles een zooitje.

[ Voor 97% gewijzigd door Lethalis op 23-11-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Lethalis schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:02:
Zodra collega's aan mijn code gaan werken, ontstaan er soms de meest wazige oplossingen... "ja jij maakt alles zo ingewikkeld" krijg ik dan te horen.
Maak het dan minder ingewikkeld*. Misschien hebben ze wel een punt....

*Maar niet minder ingewikkeld dan mogelijk

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
:z

[ Voor 108% gewijzigd door Lethalis op 23-11-2019 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
@Lethalis Niet om het een of ander hoor, maar de afgelopen weken samenvattende van jouw posts:
- klanten zijn kut
- management is kut
- collega's zijn kut

Uhm.. Zit je wel in het goede werkveld? ;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:37:
Uhm.. Zit je wel in het goede werkveld? ;)
Ik ben toe aan vakantie denk ik _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zou ik snel even nemen dan, dit klinkt niet heel cool.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• farlane
Ik weet niet wat je er had staan, maar als ik je posts lees klinkt het alsof de hele wereld niet snapt waarom ze het niet goed doen, terwijl jij de enige bent die wel weet hoe het moet.

Dan kan natuurlijk het geval zijn, maar het kan ook zijn dat je misschien te veel vanuit jezelf redeneert en te weinig rekening houdt met de beleving en belangen van andere 'stakeholders'.

Om mijn post te verduidelijken : Je kunt een prachtige oplossing verzinnen voor een probleem maar als je collega software engineers dat 'te ingewikkeld' vinden zul je nooit genoeg medestanders hebben om het een succes te maken. Misschien helpt het al als je die collega's wat meer betrekt bij de oplossingen die je verzint, zodat het meer een team effort wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
@farlane
Ik zal nergens beweren dat ik de enige ben die wél weet hoe het moet en ik heb al heel vaak geprobeerd mensen te betrekken bij mijn technische ontwerp. Zelfs letterlijk gezegd dat ik sparringpartners mis.

En dan krijg ik ook vrij eerlijk terug dat ze het gewoon niet zo interessant vinden als ik en wordt er spaghetti code geproduceerd like it's 1990.

Zodra ik dan iets anders probeer, het toepassen van een view model bijvoorbeeld, wordt het meteen als te ingewikkeld gezien. Want tsja, het is natuurlijk veel makkelijker om alle code direct te schrijven in een form, zonder enige vorm van layering.

Wat ik dan jammer vind, is dat er geen wisselwerking is tussen mij en hun op dit gebied. Is een view model een goede keuze? Misschien, misschien ook niet. Wat zijn de alternatieven?

Ik moet alles zelf bedenken, want er wordt niet mee gedacht.

Qua persoonlijke ontwikkeling zit ik dus een beetje vast op mijn werk. Want ik heb liever collega's die met mij meedenken en ook in hun eigen tijd boeken lezen, het vakgebied ook nog steeds interessant vinden. Zelf met ideeën komen om de kwaliteit te verbeteren.

Maar goed, dit heb ik dus al vaker ook op mijn werk gezegd.

Voor de rest heeft mijn werk ook een hoop voordelen en is het een vrij relaxte tent, dus hoewel ik er op technisch gebied mijn ei niet altijd kwijt in kan, zit het op andere gebieden wel goed.

Er wordt nooit gezeurd over vrij nemen, je kan thuiswerken, salaris is prima, hoop vrijheid. Ik kan op persoonlijk gebied ook prima door 1 deur met mijn collega's. En toen ik een aantal jaar terug een burnout had, kon ik ook gewoon weer terugkomen.

Dat maakt dat ik ook niet zo snel weg zou gaan.

En ik ben ook sinds die burnout niet geweldig stabiel, waardoor ik een nieuwe uitdaging niet echt aan durf, ondanks dat ik er soms wel echt aan toe ben qua persoonlijke ontwikkeling.

Daarom moet ik ook serieus gaan sporten en beter voor mezelf gaan zorgen. Maar dat is vrij lastig gebleken de afgelopen jaren. En bij de psychologen ben ik enigszins uitbehandeld na 2 jaar er naartoe geweest te zijn.

Ik ben in een permanente "meh" staat blijven hangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 24-11-2019 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:33
Het is natuurlijk ook zonde om in jouw positie niet vacatures in de gaten te houden. Vooral in deze tijd. Dan hoef je nog niet weg, maar ga eens dat gesprek aan, leg het op tafel. Ik vraag me oprecht af hoe snel je weer thuis komt te zitten in een werksituatie waar je totaal je intellectuele ei niet kwijt kan. Je gevoel niet stabiel te zijn kan nog steeds óók een gevolg zijn i.p.v. een alleen een oorzaak. Het lijkt erop dat je nu vooral continue wordt geconfronteerd met je 'anders' zijn. Dat is voor niemand motiverend. Wellicht komt de motivatie om weer door te pakken juist als je een uitdagende baan weet te vinden.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
Lethalis schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:04:
@farlane
Ik zal nergens beweren dat ik de enige ben die wél weet hoe het moet en ik heb al heel vaak geprobeerd mensen te betrekken bij mijn technische ontwerp. Zelfs letterlijk gezegd dat ik sparringpartners mis.

En dan krijg ik ook vrij eerlijk terug dat ze het gewoon niet zo interessant vinden als ik en wordt er spaghetti code geproduceerd like it's 1990.

Zodra ik dan iets anders probeer, het toepassen van een view model bijvoorbeeld, wordt het meteen als te ingewikkeld gezien. Want tsja, het is natuurlijk veel makkelijker om alle code direct te schrijven in een form, zonder enige vorm van layering.

Wat ik dan jammer vind, is dat er geen wisselwerking is tussen mij en hun op dit gebied. Is een view model een goede keuze? Misschien, misschien ook niet. Wat zijn de alternatieven?

Het lijkt me niet goed als jij in een 'zij versus ik' situatie zit. Want die frustraties worden alleen maar groter en groter. Maar je geeft ook zelf al aan dat er andere aspecten zijn die je wel bevallen. Bij het veranderen van baan kan het zijn dat je 1 probleem op lost maar er drie andere bij krijgt. Toch zou ik het wel proberen, gewoon kijken of er een bedrijf is waar code kwaliteit wel gewaardeerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:43
Voor de mensen die weer een beetje up2date willen zijn met alles wat er speelt in webdev-land, ik zag zojuist dat er een hele hoop videos op het youtube kanaal van de Chrome Developer summit 2019 staan.

YouTube: Google Chrome Developers

Nieuw CSS spul:

En deze vond ik ook wel interessant. Werk in de frontend verplaatsen naar webworkers zodat de main/UI-thread op 60FPS kan blijven draaien.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
CurlyMo schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:42:
[...]

Het is natuurlijk ook zonde om in jouw positie niet vacatures in de gaten te houden. Vooral in deze tijd. Dan hoef je nog niet weg, maar ga eens dat gesprek aan, leg het op tafel. Ik vraag me oprecht af hoe snel je weer thuis komt te zitten in een werksituatie waar je totaal je intellectuele ei niet kwijt kan. Je gevoel niet stabiel te zijn kan nog steeds óók een gevolg zijn i.p.v. een alleen een oorzaak. Het lijkt erop dat je nu vooral continue wordt geconfronteerd met je 'anders' zijn. Dat is voor niemand motiverend. Wellicht komt de motivatie om weer door te pakken juist als je een uitdagende baan weet te vinden.
Dit idd, klinkt alsof je gewoon toe bent aan een andere omgeving. (Kan wel reclame maken voor onze toko, maar weet niet of dat mag hier in de devschuur. :+)

Voor mij is het altijd belangrijk geweest mijn ei kwijt te kunnen in mijn werk en genoeg autonomie te hebben om beslissingen te kunnen nemen. Zinnige (eigenwijze) collega's hebben die daarin meedenken en af en toe juist een compleet andere mening hebben zorgt m.i. voor de beste oplossingen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 30-09 22:33
@farlane
En ik ben ook sinds die burnout niet geweldig stabiel, waardoor ik een nieuwe uitdaging niet echt aan durf, ondanks dat ik er soms wel echt aan toe ben qua persoonlijke ontwikkeling.

Juist de combinatie van deze 2 zinnen baart mij zorgen.

Als ik dit zo lees, dan vrees ik dat de burn-out nooit 'verwerkt' wordt.
En dat een "bore-out" (het continu "vechten" tegen je collega's, bazen of juist niet genoeg worden geprikkeld) op de loer ligt.

Sowieso pas goed op jezelf!
En wat de anderen ook al zeggen, rondkijken kan altijd. Wie weet is er wel een werkgever die en de voordelen van jouw huidige werkgever heeft, en ook de voordelen waar je naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
@Lethalis
Burnout, bore out, been there done that.

Laat ik je 1 hele grote tip geven naar aanleiding van mijn ervaring: ander werk gaan zoeken gaat je hoogstwaarschijnlijk heel veel meer brengen dan hopen dat je niet weer in de burnout komt. Als het door het werk kwam is de kans zeer groot dat het werk effectief niet verandert en jijzelf ook niet. De beste beslissing van mij en m'n vrouw zijn de afgelopen jaren geweest dat we ander werk zijn gaan doen. Haar inkomen is wel minder geworden maar die prijs betalen we heel erg graag gezien hoe we ons nu voelen.

Even projecteren van mij:
Dan denk je wel door meer te gaan sporten en beter voor jezelf zorgen dat het dan allemaal beter wordt, maar dat is niet. Het is een wisselwerking. Als 80% van de tijd dat je wakker bent (tegenzin naar werk, werk, bijkomen thuis, opwinden over de situatie) opgaat aan iets dat energie slurpt dan moet je wel van verdomd goeie huize komen wil je dan nog lekker energie hebben om die quinoa salade te maken en die 8km nog te gaan joggen. Nee dan toch maar niet doen en dan voel je je kut omdat je maar niet sport en je ongezond eet. En welkom vicieuze cirkel.

Blij zijn met je werk is zo ongelooflijk belangrijk voor al het andere. Je hoeft echt niet de perfecte baan te vinden, maar als je maar niet mentaal naar de klote thuiskomt. Moe zijn hoort erbij, maar mentaal kapot dan wordt het heel moeilijk ook nog te sporten en goed voor jezelf te zorgen.....

Ter overvloede:
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/settling_2x.png

Aldus de Tweakers psychologen bank.

[ Voor 42% gewijzigd door armageddon_2k1 op 24-11-2019 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
@farlane
is dat er geen wisselwerking is tussen mij en hun op dit gebied
...
...
Qua persoonlijke ontwikkeling zit ik dus een beetje vast op mijn werk....
...
Maar goed, dit heb ik dus al vaker ook op mijn werk gezegd...
...
Daarom moet ik ook serieus gaan sporten en beter voor mezelf gaan zorgen.
...
Ik zet ze maar zo even op een rij hier. Ik denk niet dat het duidelijker gaat worden: Jij bent vreselijk toe aan een andere omgeving. Ja dat is een beetje eng (been there) en je huidige priveleges opgeven is ook wat ongemakkelijk (en soms gewoon k*t) maar uiteindelijk wordt je er beter van.

Het is je hier al vaker verteld volgens mij, maar ik denk dat je je huidige werkgever/plek overschat. Ik wens je veel wijsheid toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 09:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

@farlane

Er wordt nooit gezeurd over vrij nemen, je kan thuiswerken, salaris is prima, hoop vrijheid. Ik kan op persoonlijk gebied ook prima door 1 deur met mijn collega's. En toen ik een aantal jaar terug een burnout had, kon ik ook gewoon weer terugkomen.

Dat maakt dat ik ook niet zo snel weg zou gaan.

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, maar ik had gewoon ontslag genomen, 3 weken rust genomen en aan de slag gegaan bij een ander bedrijf.
Uiteindelijk is het belangrijk om te weten dat het gewoon een zakelijke deal is (werkgever - werknemer) en dat je je zeker niet schuldig moet voelen omdat een bedrijf "goed" voor je was. Dat is domweg goed werkgeverschap. Dus wat ik met name probeer te zeggen is dat je vooral voor jezelf moet denken en niet zo zeer aan de ander in deze situatie. Hoewel loyaal zijn natuurlijk een positieve eigenschap is.

Een nieuwe werkgever schrikt op zich ook niet zo erg van iemand die 'niet zo stabiel' is. Trust me, als je een goede partij hebt waar je wilt werken, die zullen er begrip voor hebben en je net zo goed ondersteunen.

Zoals andere hier ook al een beetje aangeven, alles wat je zegt is echt een teken dat je een switch zou moeten maken. Afsluiten wat je hebt gedaan maar ook een verse start kunnen maken zonder historie waar je het misschien ook weer iets rustiger gaat aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:18
Volgens mij is het sowieso heel normaal om na een jaar of langer gewoon aan iets anders te willen werken in een ander team. Als dat niet bij je huidige bedrijf kan dan zou ik gewoon lekker even vakantie nemen en een andere baan gaan zoeken als je te veel in de sleur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik heb al jullie reacties gelezen, waardoor dank :) Heb niet genoeg tijd om overal op te reageren momenteel, maar misschien hebben jullie wel gelijk.
CurlyMo schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:42:
[...]
Je gevoel niet stabiel te zijn kan nog steeds óók een gevolg zijn i.p.v. een alleen een oorzaak.
Dit is een interessante invalshoek waar ik eigenlijk nog niet lang genoeg bij stilgestaan heb.

Er zit immers een bepaalde onrust in mij, een bepaalde dwangmatigheid om beter te worden in mijn vak die deels ook gevoed wordt door het idee dat mijn huidige werk niet voldoet aan de standaarden die in de sector worden gezet.

Oftewel: omdat we op mijn werk niet voldoende doen met architectuur, design patterns, unit testing, continuous integration en deployment, cloudoplossingen, enzovoorts... heb ik het gevoel iets te missen en ga ik aan het einde van een dag onverzadigd naar huis. En dan moet ik er 's avonds zelf maar dingen over gaan lezen en dingen uitproberen (omdat ik bang ben de boot te missen en een dino word of straks nergens meer aan de bak kan zonder een enorme leercurve te hebben).

Zou ik meer voldoening uit mijn werk halen, dan voel ik mij in mijn vrije tijd misschien relaxter, omdat ik immers al het gevoel heb op de goede weg te zijn met alles.

PS
Ik heb uiteraard al geprobeerd op mijn huidige werk dingen te introduceren, maar dan ben ik dus steeds zelf degene die het op touw moet zetten. Bijvoorbeeld continuous integration is iets wat ik graag zou zien. Dat er op een server de laatste sources worden binnen gehaald en gebuild... en we direct kunnen zien dat een build (of test) faalt. En niet dat je een keer na 4 maanden ofzo de laatste versie van een project ophaalt en erachter komt dat Harrie iets gecommit heeft, maar het project eigenlijk al die tijd alleen nog maar op zijn machine werkte en verder nergens meer.

Dat soort irritaties... pffff.

[ Voor 21% gewijzigd door Lethalis op 25-11-2019 14:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Dat ga je nooit alleen redden, sorry to burst your bubble. Culture trumps process,

Zoek een plek waar ze dat ook belangrijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

@Lethalis Of zorg dat het management het belangrijk vind. Maar een bepaalde coding kwaliteit is lastig om dat door het management als belangrijk te laten ervaren, je moet dan aantonen dat slechte kwaliteit zorgt voor meer werk om bugs op te lossen. Maar dat hoeft in de praktijk natuurlijk helemaal niet een issue te zijn. En dan wordt het lastig om al je wensen erdoor heen te krijgen.... Een andere baan zoeken is dan zo gek nog niet. Welke omgeving zit je en wat doe je precies?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Crazy D schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 06:16:
@Lethalis
Welke omgeving zit je en wat doe je precies?
Ik woon ten noorden van Rotterdam en zou het liefst ook in die regio blijven werken i.v.m. de reistijd (Rotterdam, Schiedam, Delft, Zoetermeer, misschien nog Gouda).

Op mijn werk doe ik vooral Microsoft .NET development in brede zin (zo ongeveer alles van ouderwets Windows Forms client development tot en met de nieuwste .NET Core voor api development), maar ik kan - zeker na een inwerktijd - ook met andere ecosystemen overweg (Java / Kotlin).
Sandor_Clegane schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:21:
Dat ga je nooit alleen redden, sorry to burst your bubble. Culture trumps process,
Sad, but true.

Ik weet het ook allemaal wel. Ben ook gewoon vastgeroest na 12 jaar, deel van het meubilair geworden hier.

In other news:

nieuws: Albert Heijn stopt proef waarbij medewerkers foto in ondergoed moeste...

Denkt er nou echt helemaal niemand na over de gevolgen van zoiets? _O-

[ Voor 92% gewijzigd door Lethalis op 26-11-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Lethalis schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:55:
[...]

In other news:

nieuws: Albert Heijn stopt proef waarbij medewerkers foto in ondergoed moeste...

Denkt er nou echt helemaal niemand na over de gevolgen van zoiets? _O-
Zodra de grote bazen verteld wordt dat het kostenbesparend is, stoppen ze met nadenken en zijn ze voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Er zijn maar 3 dingen suboptimaal gegaan, dat valt toch best mee?

- machtsverhouding, werkgever-werknemer. Die laatste heeft vaak geen vast contract maar een tijdelijk 0-uren dingetje.
- minderjarigen in ondergoed, ach dat boeit toch niet
- subsidiariteit. Dit kan echt niet maklelijker/respectvoller of minder privacy-invasief

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 26-11-2019 10:11 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Lethalis schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:55:
Ik woon ten noorden van Rotterdam en zou het liefst ook in die regio blijven werken i.v.m. de reistijd (Rotterdam, Schiedam, Delft, Zoetermeer, misschien nog Gouda).

Op mijn werk doe ik vooral Microsoft .NET development in brede zin (zo ongeveer alles van ouderwets Windows Forms client development tot en met de nieuwste .NET Core voor api development), maar ik kan - zeker na een inwerktijd - ook met andere ecosystemen overweg (Java / Kotlin).
Geen idee of ze mensen zoeken, ik dacht aan https://www.indivirtual.nl/ ik ken er een paar bij een klant van me, zij ontwikkelen de website en zijn erg bezig met cloud, devops, en meer hippe dingen :P (1 van de programmeurs verheugt zich 3 dagen op de nieuwe versie van Visual Studio zeg maar....).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:26
Boudewijn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:10:
Er zijn maar 3 dingen suboptimaal gegaan, dat valt toch best mee?

- machtsverhouding, werkgever-werknemer. Die laatste heeft vaak geen vast contract maar een tijdelijk 0-uren dingetje.
- minderjarigen in ondergoed, ach dat boeit toch niet
- subsidiariteit. Dit kan echt niet maklelijker/respectvoller of minder privacy-invasief
Met alle respect, ik krijg het idee dat hoger management geen idee had van de details. Ze waren een experiment aan het doen voor een app om minder overhead kosten te hebben. Ik verwacht dat de implementatie details niet gedeeld waren en dat ze gewoon van start zijn gegaan. De gevolgen werden toen pas duidelijk na klachten. Waar de schuld nu echt ligt is vanaf hier niet te zeggen, dat kan op verschillende niveau's zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ik denk dat ze er best over nagedacht hebben.
Ze lezen ook al het technieuws .. en zien daar facebooks, instagram, amazons zalando's voorbij komen.
Die doen aan "augemented reality" en "AI" of voor de lol als filtertje, maar de webshops in een poging tot betere pas methodiek te komen zodat er hopelijk minder meuk wordt terug gefaxt.
Daar gaat iedereen met liefde half naakt voor op de camera staan.

Naja Appie wil ook hip happening en iets met AI doen, ze hebben een grote schare (erg) jong personeel, waarvan ze denken dat die dat ook helemaal leuk hip hop en happening vinden, naja top plan snel uitvoeren !

Voornaamste verschil lijkt me dat Appie omdat het je baas is wat dichter bij is en die groot winkelbedrijven relatief anoniem en ver weg lijken (al valt dat natuurlijk tegen, maarja je bent jong en je wilt wat).

;w .. er zal een vandaag een ram-latje begraven moeten worden .. nu alleen nog uitvogelen welke van de 4 ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

gekkie schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:45:
[...]

;w .. er zal een vandaag een ram-latje begraven moeten worden .. nu alleen nog uitvogelen welke van de 4 ...
Gecondoleerd :(:)

Overigens is de belangrijkste fout die de AH heeft gemaakt, dat ze geen gebruik hebben gemaakt van de blockchain. B)

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Koenvh schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:52:
[...]
Gecondoleerd :(:)

Overigens is de belangrijkste fout die de AH heeft gemaakt, dat ze geen gebruik hebben gemaakt van de blockchain. B)
Wel de smart-variant heh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

in de cloud!

🠕 This side up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
In Memoriam

Graag zou ik nog enkele woorden spreken over mijn geliefde 8gb reepje,
helaas te vroeg en onverwacht heen gegaan, je was best crucial in m'n home servertje.
Vele VM's zullen voorlopig nog niet over hun gemis aan ram heen zijn.

Op je sterfbed gaf je aan dat ik niet moest schromen om te zoeken naar een nieuw innemend reepje,
zodat VM's en ik weer verder kunnen na dit gemis.

Nu nog een laatste momentje stilte voor de laatste memtest86+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
gekkie schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:58:
In Memoriam

Graag zou ik nog enkele woorden spreken over mijn geliefde 8gb reepje,
helaas te vroeg en onverwacht heen gegaan, je was best crucial in m'n home servertje.
Vele VM's zullen voorlopig nog niet over hun gemis aan ram heen zijn.

Op je sterfbed gaf je aan dat ik niet moest schromen om te zoeken naar een nieuw innemend reepje,
zodat VM's en ik weer verder kunnen na dit gemis.

Nu nog een laatste momentje stilte voor de laatste memtest86+.
Omdat het bijna December is:
Afbeeldingslocatie: https://laughingsquid.com/wp-content/uploads/il_fullxfull.393446188_doxe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Als liefhebber van MVVM ben ik blij dat we nu op dit punt gekomen zijn: DotVVM: Open source MVVM framework for ASP.NET Core and OWIN

* boe2 gaat vanavond eens een testprojectje opzetten :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• BertS
  • Laatst online: 14-04 17:14
Zijn hier mensen met ervaring met ASP.Net Zero? Komt op mij wel interessant over en zou me kunnen helpen om meer met Web-development te doen. Iets met bomen en bos enzo, en dan is zo'n basis wel prettig waarin een hele reeks keuzes al gemaakt zijn. Maar misschien zijn er wel heel goede redenen om dit helemaal niet te doen...
Waarom het me aanspreekt is dat het geen black-box is, maar alle code beschikbaar + voorbereid op zowel Web (Angular) als Mobile (Xamarin). Dat past wel bij een idee waar ik mee speel.
En ze hebben momenteel wel een aardige black-friday-deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik hou nooit zo van al die prepackaged dingen. ASP.NET en de frontend zijn vrij losgekoppeld en op zich zelf staande technologieen. Zou dus eerder gewoon een lekkere ASP.NET Core Udemy-tje doen en een frontend framework leren.

Nadeel van al die prepackaged / prewired dingen is dat er vaak een hele hoop zooi bij zit die je niet nodig hebt en, persoonlijk, vind ik het lastiger om iets te leren als er veel clutter is.

• BertS
  • Laatst online: 14-04 17:14
Dat laatste is inderdaad een relevant nadeel, dank voor het benoemen. Dan heb ik straks misschien wel wat werkend, maar beheers ik het nog niet.

Wat ik aan de andere kant wel het nadeel vind van die Udemy-tjes is dat die vaak ook erg veel ingaan op zaken als EF Core en DI. Dat zijn dingen die ik al prima beheers en dagelijks gebruik.

[ Voor 40% gewijzigd door BertS op 28-11-2019 15:59 ]

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Vandaag met Fabulous aan de slag geweest en dat doet zijn naam wel eer aan moet ik zeggen. Hot reload op Android? yes please.

• ThomasG
Sandor_Clegane schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:08:
Vandaag met Fabulous aan de slag geweest en dat doet zijn naam wel eer aan moet ik zeggen. Hot reload op Android? yes please.
Gecondoleerd :+

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:08
Sandor_Clegane schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:08:
Blijkbaar heeft "Fabulous android" een hoop APK aanbieders, maar ik ben wel benieuwd. Kan je een link geven erover?

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Ik bedoel deze: https://github.com/fsprojects/Fabulous
Zolang als de toolchain alles regelt vind ik het prima. :)

[ Voor 65% gewijzigd door Sandor_Clegane op 28-11-2019 20:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

* Matis deelt taart uit
Afbeeldingslocatie: https://images.smulweb.nl/recepten/200111/929955/high_res/IMG_3537.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
@Matis Gefeliciteerd dan maar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:20
@Matis Feli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Thnx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:42
Gefeliciteerd!

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

@Matis Gefeliciteerd! *O*

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Dat ziet er wel smakelijk uit..... Congrats!

Waarmee eigenlijk? Ik doe wel leuk mee, maar geen idee waarom. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Sandor_Clegane op 30-11-2019 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Sandor_Clegane schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:23:
Dat ziet er wel smakelijk uit..... Congrats!

Waarmee eigenlijk? Ik doe wel leuk mee, maar geen idee waarom. :)
Met taart natuurlijk (en de verjaardag van @Matis, maar toch vooral taart :Y) )

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Koenvh schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:43:
[...]

Met taart natuurlijk (en de verjaardag van @Matis, maar toch vooral taart :Y) )
Je hebt helemaal gelijk, gegeven taart enzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zijn er hier mensen die ook bezig zijn met OCP Java 8? Ik ben al een eindje op weg met de study guide, maar ik zie de Java 11 versie aan de horizon glooien. Probleem is dat de befaamde study guide van Sybex pas in april gaat arriveren. Weet nu echt niet wat wijsheid is. Overigens heb ik OCA Java 8 in de pocket.

Wat een kluif is OCP vergeleken met OCA overigens zeg... ik ben bij hoofdstuk 4 van de 10, en de hoeveelheid tabellen die ik moet stampen is echt gruwelijk. Vooral de verschillende soorten functionele interfaces. Dit gaat nog wel ff duren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
yinx84 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:27:
Zijn er hier mensen die ook bezig zijn met OCP Java 8? Ik ben al een eindje op weg met de study guide, maar ik zie de Java 11 versie aan de horizon glooien. Probleem is dat de befaamde study guide van Sybex pas in april gaat arriveren. Weet nu echt niet wat wijsheid is. Overigens heb ik OCA Java 8 in de pocket.

Wat een kluif is OCP vergeleken met OCA overigens zeg... ik ben bij hoofdstuk 4 van de 10, en de hoeveelheid tabellen die ik moet stampen is echt gruwelijk. Vooral de verschillende soorten functionele interfaces. Dit gaat nog wel ff duren :)
Heb ooit OCA & OCP voor Java 7 gedaan. Wat ik er destijds van hoorde was dat de Java 7 varianten veel nuttiger waren dan eerdere versies in de zin dat er meer begripsvragen in zaten en minder vragen van het type 'wat is de definitie van methode X op interface Y?'. En inderdaad, OCP is wel een stuk uitgebreider dan OCA. OCA heb ik destijds ook gewoon foutloos gedaan, OCP had ik wel wat foutjes in. Wil eigenlijk zelf nog eens gewoon voor de aardigheid de Java 11 versie (of de 'upgrade' als die er is) gaan doen. Ik doe best heel veel diverse dingen en soms is even het fundament in een specifieke taal oppoetsen geen slecht idee. Aangezien je OCA 8 al hebt, zou ik gewoon lekker OCP 8 doen. Van OCP 8 heb je weer een upgrade naar 11.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25

orf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

OCP? Omni Consumer Products? Eerste waar ik aan dacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

't Idee is leuk, maar ik vraag me af hoe goed het in de praktijk werkt.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Sandor_Clegane schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:15:
OCP? Omni Consumer Products? Eerste waar ik aan dacht. :)
Oracle certified professional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Mugwump schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:57:
[...]
Oracle certified professional.
Klinkt dus als een cursus licentie-recht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Meh, .NET Core 3.1 draait volgens de website alleen op Windows Server 2012 R2 en nieuwer, terwijl Windows Server 2012 (zonder R2) nog bij tig klanten van ons draait en ook nog gewoon tot 10-10-2023 updates en support krijgt.

I guess I'm stuck on .NET Core 2.2 now ;w

Die overigens zometeen al out of support is... de 2.1 LTS heeft nog support tot 21-8-2021.

Maar goed, stel ik zou downgraden naar 2.1 LTS dan zit ik dus in 2021 met een .NET Core die out of support is op een OS dat in theorie nog 2 jaar mee gaat :/

En we hebben natuurlijk klanten die zoiets hebben van "zolang we nog support krijgen is het prima" en dus pas upgraden (of nieuwe OS licenties kopen) op het laatste moment. Want het komt weleens vaker voor dat de hardware wel wordt vervangen, maar de licenties gewoon worden overgezet (vanwege de hoge kosten).

It's weird... support technisch zit je dus beter als je weer terug naar het volledige / ouderwetse .NET Framework gaat (dat gewoon net zolang als het OS waar het op draait ondersteund wordt). .NET Framework 4.8 draait bijvoorbeeld wel gewoon op 2012 (zonder R2).

Ik weet niet hoe Microsoft denkt iedereen over te halen .NET Core en straks .NET 5 te gaan gebruiken als het niet draait op alle OS-en die nog support hebben. Ik begin zelfs alweer te twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb om .NET Core voor bepaalde projecten te gebruiken.

[ Voor 74% gewijzigd door Lethalis op 05-12-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Misschien een hele naive vraag, maar is R2 niet backwards compatibel met de initiële release? Wat houd je tegen om R2 er op te plempen (behalve de tijdsinvestering die het kost die je het liefst doorberekend aan de klant)?
Pagina: 1 ... 50 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.