Dat het niet mijn taak is? En dat de afdeling die dit soort dingen doet het nut er niet van in zal zien en zoiets heeft van "dan had je maar gewoon .NET Framework moeten gebruiken" en "de rest van onze producten doet het er ook gewoon op" ?Gropah schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:41:
Misschien een hele naive vraag, maar is R2 niet backwards compatibel met de initiële release? Wat houd je tegen om R2 er op te plempen (behalve de tijdsinvestering die het kost die je het liefst doorberekend aan de klant)?
Zo'n server voor een klant inrichten is trouwens een nogal tijdrovende taak. Totdat alles geregeld is (accounts overzetten, printers configureren, etc, etc) zijn collega's van mij rustig 2 dagen verder. Terwijl de meeste klanten van ons 6 dagen per week geopend zijn.
Dus dan moet je ze tijdelijk een andere server geven en weer omwisselen, etc... heel gedoe.
Dat gaan ze hier echt niet voor doen
Dan is het serieus makkelijker voor mij om wat REST API's om te bouwen naar bijvoorbeeld NancyFX en het .NET Framework. De code blijft immers grotendeels hetzelfde, is alleen de buitenlaag die anders is.
Niet dat ik dat nu ga doen uiteraard... kan nog wel even wachten tot .NET Core 2.1 LTS bijna out of support is. Misschien is dan de situatie wel anders, omdat er tegen die tijd wel weer servers vervangen zijn en / of klanten voor een cloud oplossing hebben gekozen.
Alleen upgraden naar .NET Core 3.1 is dus voorlopig wel out of the question voor mij helaas...
[ Voor 51% gewijzigd door Lethalis op 05-12-2019 13:39 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.