[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 104 Laatste
Acties:
  • 560.914 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Z___Z schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:45:
[...]

Volgens TNM is het 7 cent/minuut. Ik had sowieso 13 uur nodig om vol te laden (ja, een fase is een bitch bij tijdgebonden tarieven).

Het was deze paal. Parkeren was ook nog 12 euro. Charge map tarief is nog hoger per minuut.
Parkplatz Rotebühlhof 30 Rotebühlplatz
70173 Stuttgart https://nl.chargemap.com/rotebuhlplatz-30-stuttgart.html
Hmm zie inderdaad dat de app gewoon een kWh tarief heeft. Nou dik genaaid dan door TNM (Shell) 😱
BMW Chargenow rekent €2,40 per uur maar tussen 0:00 en 06:00 maar €1,20 per uur.
Was je voor €24 klaar geweest.

Met de ENBW app was het inderdaad €0,39 / kWh geweest. Met 50 kWh ook rond de 20 Euro.

Op de Ladenetz kaart zie ik dat ze wel ladenetz-partner zijn, ik weet daarom niet zeker of je met een willekeurige Ladenetz-compatible laadpas hier terecht had gekund; Mogelijk had je hier dus ook met de Nuon laadpas bijvoorbeeld 35 cent per kWh betaald zonder boetetarieven of 34 cent met Rheinhessische. .

Uiteindelijk dus wel iets van 17 - 25 euro maar nog lang geen €80,-

Plugsurfing is hier erg duur met 10cpm,
Die lui van Chargemap zijn helemaal de weg kwijt met hun 18,2 cent per minuut. 8)7

Anyway, goed opletten in Duitsland dus altijd. Kan zo een etentje verschil in zitten qua laadsessie-kosten.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hachy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 00:26:
Zijn er nog Rotterdammers hier?

€0,28 op EV-box public (Kortom heel Rotterdam en omstreken dus) met deze nieuwe pas van Chargepoint (US)
Ik laad te weinig publiek om de onhandige betaalmethode voor lief te nemen. Ze schrijven iedere keer een tientje van je credit card af en als je onder de 10 euro uitkomt doen ze dat weer etc. Soort OVchip automatisch bijladen idee. Maar ze sturen blijkbaar geen facturen die ik kan declareren bij de zaak? Begrijp ik het niet goed of is dit niet handig voor zakelijk gebruik behalve als je een credit card van de zaak hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:20

Tripl3 D

Brother in Arms

fewips schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:15:
Van Boulogne-sur-Mer naar Carantec. Dus zuidelijker rijden, niet echt gunstig. I-Pace. Mijden als de pest? Dat klinkt weinig positief. Wordt spannend, morgen...! Je kunt de reis morgen live volgen op twitter.com/electricfelix in elk geval.
Op deze route kom je precies langs de SDEM50 - D974 - Aire de covoturage - Guilberville net onder Torigni-sur-Vire waar ik wel 2x succesvolheb geladen met CCS.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:48
Vreemde situatie op de a27 afslag nieuwegein de Knoest. Bij Haje restaurant staan een stuk of 4 / 5 allego snelladers, op de parkeerplaats legt Ionity de laatste hand aan hun snelladers vlak naast de Fastned, allemaal op 1 punt, en daarna staat er tot eemakker (Eemnes) niets meer op de snelweg.
Kunnen ze die dingen niet beter een beetje verspreid neerzetten zodat je gewoon op elke parkeerplaats kunt laden?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TUfKplnl.jpg

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Philos31 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:21:
Vreemde situatie op de a27 afslag nieuwegein de Knoest. Bij Haje restaurant staan een stuk of 4 / 5 allego snelladers, op de parkeerplaats legt Ionity de laatste hand aan hun snelladers vlak naast de Fastned, allemaal op 1 punt, en daarna staat er tot eemakker (Eemnes) niets meer op de snelweg.
Kunnen ze die dingen niet beter een beetje verspreid neerzetten zodat je gewoon op elke parkeerplaats kunt laden?

[Afbeelding]
Ja, ja en ja, ik denk dat ze dat zelf ook wel willen alleen dat het niet zo makkelijk gaat met vergunning rondkrijgen en grond kopen/pachten. Je wilt natuurlijk een investering doen voor 10-tallen jaren en als een partij als de gemeente daar niet in meegaat begrijp ik dat je wacht met de aanleg hiervan.

Als je een klein stukje door gaat dan krijg je net boven Eemnes weer een snellader
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LM87Jw5.png

[ Voor 7% gewijzigd door midego op 30-08-2019 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:12

[Afbeelding]
Dat kunnen ze vast wel alleen zo makkelijk is dat nog niet. Je zit o.a met:
  • Gunning van de concessie voor het plaatsen van snelladers op gehuurde grond van RWS. Fastned heeft een concessie aangevraagd voor alle verzorgingsplaatsen in NL in 2011 en heeft er daarvan toen bijna allemaal gekregen. Alleen een 15 tal plekken vooral langs de A1/A2 en A27 zijn gegund aan Allego/ANWB e.a. en die bouwen niet zo snel bij maar hebben wel een concessie en dus wordt het lastig voor andere partijen.
  • Niet alle verzorgingsplaatsen hebben makkelijke toegang tot het hoogspanningsnet / middenspanning aansluiting. Toevallig is de Knoest dichtbij een verdeelstation waardoor er makkelijk capaciteit bij te plaatsen is. Fastned betaald zelf voor de aansluiting bij de netbeheerder wanneer ze een middenspanningaansluiting willen ergens waar je heel ver zit van een verdeelstation kan dat tien tot honderdduizenden euro's kosten wanneer er niet voldoende capaciteit op de kabel zit.
  • Dus ja het lijkt misschien raar op het eerste gezicht maar we moeten gewoon geduld hebben voor die moeilijkere verzorgingsplaatsen de 100% penetratie komt vanzelf wel dichtbij.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Volgens mij zijn ze in Bunnik, pal naast de A12, bij het postillion een grote EV charge farm aan het bouwen.

Wat er al stond was:

16 Tesla Super Charges

Wat er nu in een dode hoek, wat voor heen gras was, verschijnt:

-Kleine grijze opladers met Allego erop
-Grote man hoge, man brede torens met veel dikkere kabels (zag deze ook in Duitsland langs de snelweg). Zitten ook veel sleuven in het design voor koeling.

Om een beetje uit de leken modus te komen helpt dit plaatje waarschijnlijk bij de laatste "grote lader omschrijving" https://evfleetworld.co.u...-to-focus-on-urban-areas/

Zelfs een nieuwe transformator geplaatst, zal eens een foto maken als ik er vandaag langsrij (en aan denk).Mooie locatie midden van het land op de A12, de Tesla farm stond vanmorgen ook bijna vol = 1auto per 1A/1B paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:59

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[Afbeelding]
Er moet wel hoogspanning met voldoende capaciteit aanwezig zijn hè. Die partijen gaan niet voor honderdduizenden euro's aan kabels het halve land laten ingraven.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

€0,28 op EV-box public (Kortom heel Rotterdam en omstreken dus) met deze nieuwe pas van Chargepoint (US)
Not bad, en in de praktijk goedkoper dan de 24 cent van de KIA laadpas met abu van 10 euro.
Maar vooraf credit opwaarderen gaat vervelen lijkt me.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik denk dat dat deel van de A27 een stuk drukker is, zeker als je de dagelijkse forenzen er de overweging halen want die gaan toch niet snelladen. Verder is vanaf dat punt in elke richting binnen 50 km wel een volgende snellader te vinden. Als je elke 50 km op de snelweg een snellader tegen zou komen is de dekking toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Philos31 Vanaf Haje kan je niet bij De Knoest komen (en omgekeerd ook niet). En als je de afslag neemt kan je niet op tijd zien hoe druk het is bij Haje om nog naar De Knoest te gaan. Tenzij je heel langzaam gaat rijden, maar dat is natuurlijk niet in de lijn der verwachting op die afslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:11

Top! Ik ga hem gelijk proberen.

Tot nu toe gebruik ik de Engie pas voor bewoners in Zuid-Holland.

Het lijkt wel alsof Chargepoint de excl BTW prijs rekent. De excl BTW prijs komt exact overeen met de tarieven van Chargepoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Ja daar ben ik ook een beetje bang voor eigenlijk.
Kon het in de FAQ ook al nergens terugvinden.
Overigens geeft de KIA app ondertussen 20 cent/kWh aan incl BTW :?
Ik tast nog altijd in het duister.

[ Voor 34% gewijzigd door paQ op 30-08-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 22:45
ismael86 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:28:
[...]

Top! Ik ga hem gelijk proberen.

Tot nu toe gebruik ik de Engie pas voor bewoners in Zuid-Holland.

Het lijkt wel alsof Chargepoint de excl BTW prijs rekent. De excl BTW prijs komt exact overeen met de tarieven van Chargepoint.
Ik heb gisteren 10kWh geladen met chargepoint bij een Allego laadpaal. Die staat in de App voor 0,29 per kWh. Normaal is het 0,34 per kWh. Er is 10 euro afgeschreven van mij PayPal account en ik heb nog 7,10 tegoed op mijn chargepoint account. Er komt dus geen BTW bij.

Wel opvallend dat ik precies 10,00 kWh geladen zou hebben. Is dit toeval of wordt er naar boven afgerond?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:22

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

stormfly schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:06:
Volgens mij zijn ze in Bunnik, pal naast de A12, bij het postillion een grote EV charge farm aan het bouwen.
Ik loop er zo wel even langs om een foto te maken :)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:29
Vandaag een factuur van Nuon per post (!) gekregen. Alleen het aantal geladen kWh, prijs per kWh en de totaalprijs. Geen specificatie van aantal sessies, welke laadpaal, hoeveel kWh per sessie, geen datums van sessies en geen specificatie van de periode waarover ze afrekenen. M.a.w. ik heb geen mogelijkheid te checken of het klopt. En de online account is al even slecht.
Dit is echt waardeloos! Ik zal maar eens gaan klagen.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

RaymondD schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

Ik heb gisteren 10kWh geladen met chargepoint bij een Allego laadpaal. Die staat in de App voor 0,29 per kWh. Normaal is het 0,34 per kWh. Er is 10 euro afgeschreven van mij PayPal account en ik heb nog 7,10 tegoed op mijn chargepoint account. Er komt dus geen BTW bij.

Wel opvallend dat ik precies 10,00 kWh geladen zou hebben. Is dit toeval of wordt er naar boven afgerond?
Welke betalingsmethodes kun je opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 22:45
paQ schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:37:
[...]

Welke betalingsmethodes kun je opgeven?
Credit Card en PayPal

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

stormfly schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:06:
Zoals beloofd de foto's:

Standaard Allego palen:
Afbeeldingslocatie: https://bgbpsw.dm.files.1drv.com/y4mRpHL0YZH5voGPpejBIvpmCmXYoJIxcVmqwUO77rJt13-hJVTdpaAVWpxOJG2FA6eh4eVQwayvWWmkWi8-KAhPBS8obQ2OUb6sk9LZFjc1u2vhmG08Hufj17Zbe9sEJu9SlBKlyW1S4qheVaVaGay-xStk-5l8ux5tOfjNsdyvK3_L6Be3qu5o0V7kIxC5eGe?width=1024&height=768&cropmode=none

Allego Snelladers:
Afbeeldingslocatie: https://33lkaw.dm.files.1drv.com/y4mcBkhV_vnUY-CYnCRvaVfdZpKeWLTlvT_JnFv0XvS-yF_PCBHPkrWodkwAVCjeRqIItT5-w33qBA5Ryri2rwGKbmjIUgezVoJH-BvUSTJOQSMHprMDv8Uu8I-IEkTv4X4jYFN5nfMZxs1efUtU60pwIrpNKcgnCdm2uzy_9Abb2v4q49lcE2AMlEFFCVskso9?width=1024&height=714&cropmode=none

Een flinke uitbreiding van universele laadpunten dus. Dit is wat er al langere tijd staat:
Afbeeldingslocatie: https://b9ul7g.dm.files.1drv.com/y4mX1CXtfsmmDLU7arZoh1ll8GmDdWGCdJ3zh8B_rCzhHs4hz6NJD_hMxow_kAwvTR3goSe6blOhEyGl7h5ECjPHqwY3618033D6z0bO_9z2SIECStfv1IsljIudvW3AyBgusk03LOmsu-OLV9i0IpRq4BbPsGWga--DteWTHlYAq5BAiY2lmiOCVSHCXJG3uJj?width=768&height=1024&cropmode=none

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Devster alleen ChaDeMo en CCS, maar geen AC snelladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Fijn om te zien dat er 2 snelladers staan en 12 reguliere laders. Volplanten die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:50

knakworst

Get more sats!

pmiddeld schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:22:
Vandaag een factuur van Nuon per post (!) gekregen. Alleen het aantal geladen kWh, prijs per kWh en de totaalprijs. Geen specificatie van aantal sessies, welke laadpaal, hoeveel kWh per sessie, geen datums van sessies en geen specificatie van de periode waarover ze afrekenen. M.a.w. ik heb geen mogelijkheid te checken of het klopt. En de online account is al even slecht.
Dit is echt waardeloos! Ik zal maar eens gaan klagen.
Zelfde ervaring met nuon facturen, maar in de online portal kan ik elke laadbeurt exact terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Devster schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:50:
[...]

Zoals beloofd de foto's:
Dit is wat er al langere tijd staat:
[Afbeelding]
Top vergeet niet dat er ook al 16 Tesla snelladers staan _/-\o_ It's a big farm.

[ Voor 38% gewijzigd door stormfly op 30-08-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:04
Zijn Tesla laders uitsluitend te gebruiken door Tesla rijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Noord27 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:20:
Jeps 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Toch niet een rare vraag? Ben altijd voorstander van open-source. zou wat zijn als elk merk zijn eigen laders op benzinepompen er op na zou houden.

https://www.bright.nl/nie...-europa-snellaadrevolutie

[ Voor 15% gewijzigd door Noord27 op 30-08-2019 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
De vraag is niet vreemd, maar de keuze van Tesla wel toch ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Tesla heeft de rest van de autoindustrie aangeboden om mee te doen met het Supercharger-netwerk. Daar is alleen niemand op ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:25
stormfly schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:30:
Commercieel gezien is het juist een logische keuze, natuurlijk. Het is gewoon een leuk selling point, zeker omdat je er verder geen pas voor nodig hebt. De laadpaal herkent je auto en factureert automatisch (als er al gefactureerd wordt natuurlijk, S en X bezitters kunnen er gratis opladen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 22:18
stormfly schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:30:
Uit Tesla earnings call van Mei 2018:
"We're happy to support other automakers and let them use our Supercharger stations, they would just need to pay -- you know, share the costs proportionate to their vehicle usage, and they would need to be able to accept our charge rate or at least our connector, at least have an adapter to our connector. This is something that we are very open to, but so far none of the other carmakers have wanted to do this. It's not because of opposition from us."
Hachy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 00:24:
[...]
Probeer deze eens. Is onderwater gewoon een Greenflux pas maar dan volgens TNM model (€0,35 incl btw transactiekosten)
Dat lijkt me alsnog niet goedkoper dan mijn TNM factuur. En wat ik nog niet snap is waar ik het CPO tarief vandaan kan halen?

[ Voor 24% gewijzigd door DaCoTa op 30-08-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:41

The Third Man

The Third Jellyfish

Noord27 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:28:
[...]

Toch niet een rare vraag? Ben altijd voorstander van open-source.
Red Hat is ook open source maar jij kan niet zonder supportcontract hun supportafdeling bellen. Open source slaat op de informatie, niet op de dienst.

Het is simpelweg een ander verdienmodel dat Tesla toegang tot een laadnetwerk biedt bij hun auto's. Het staat een ander merk nog steeds vrij om ook toegang op dat netwerk te vragen, maar ondanks berichten daarover is er nog niks concreets uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Devster schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:36:
Tesla heeft de rest van de autoindustrie aangeboden om mee te doen met het Supercharger-netwerk. Daar is alleen niemand op ingegaan.
Daar speelt alleen wel bij mee dat Tesla geen enkele inspanning wil doen om het andere fabrikanten mogelijk te maken. Ze mogen mee doen, maar dan wel conform Tesla zijn ideeën. Pre-Model 3 betekende dat gewoon geen CCS.

PS: Superchargers zijn niet alleen voor Tesla rijders, ze zijn alleen voor de auto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Deveon schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:48:
[...]

Daar speelt alleen wel bij mee dat Tesla geen enkele inspanning wil doen om het andere fabrikanten mogelijk te maken. Ze mogen mee doen, maar dan wel conform Tesla zijn ideeën. Pre-Model 3 betekende dat gewoon geen CCS.

PS: Superchargers zijn niet alleen voor Tesla rijders, ze zijn alleen voor de auto's :+
Hoog tijd voor iemand die dan zijn Tesla voorziet van een outlet-poort en daarmee zijn gratis snelladen door kan lussen naar anderen. Of tegen een veel gunstiger tarief. Grijs gebied in de wet? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Noord27 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:03:
[...]

Hoog tijd voor iemand die dan zijn Tesla voorziet van een outlet-poort en daarmee zijn gratis snelladen door kan lussen naar anderen. Of tegen een veel gunstiger tarief. Grijs gebied in de wet? >:)
Nee, overtreding van de FUP van superchargers.

[ Voor 9% gewijzigd door DaCoTa op 30-08-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Deveon schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:48:
[...]

Pre model 3 was er geen concurrentie in dat segment. Dat wordt over het hoofd gezien.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Noord27 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:03:
[...]

Er was iemand die vanaf zijn accu bitcoins ging minen in de hoogtijdagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Nu online

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
DaCoTa schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:38:
Dat lijkt me alsnog niet goedkoper dan mijn TNM factuur. En wat ik nog niet snap is waar ik het CPO tarief vandaan kan halen?
Dat is dus juist de test :)
Als alles meezit kom ik in Q4 met iets waarmee iedereen alle CPO tarieven kan inzien. Nog even geduld.

Oh ja by the way:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:28
Model 3 is besteld.vanuit de LM krijg ik de keuze uit de volgende laad palen voor thuis :
- Alfen Eve Single Pro-Lin
- EVBox HomeLine

Welke is de meest verstandige om te kiezen? Ik heb 3x25A aansluiting en een slimme meter (recent geplaatst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Alfen. Die laat zich loadbalancen met bijvoorbeeld Maxem. En hij is mooier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daemonix schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:00:
Alfen. Die laat zich loadbalancen met bijvoorbeeld Maxem. En hij is mooier. ;)
Ev-box werkt ook met Maxem toch? Volgens mij zijn ze aardig vergelijkbaar qua specs/features.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:30:
[...]

Ev-box werkt ook met Maxem toch? Volgens mij zijn ze aardig vergelijkbaar qua specs/features.
Was het maar waar... Ik heb hier de EVBox...

Maar met 3x 16A laad je de Tesla Model 3 in een nacht vol, met minder ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daemonix schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:32:
[...]

Was het maar waar... Ik heb hier de EVBox...

Maar met 3x 16A laad je de Tesla Model 3 in een nacht vol, met minder ook nog wel.
Gek, op de site van Maxem en in de handleiding maken ze hier wel melding van. De info van Maxem klopt niet dus?

Maar goed, Maxem is alleen in bepaalde gevallen nuttig met zonnepanelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 31-08-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Bel maar eens met ze. Het staat ook niet meer op hun site. Als het wel had gewerkt dan had ik 2 EVbox laadpalen gehad met Maxem. Maar helaas, zowel Maxem als EVbox geven aan dat het niet (betrouwbaar) werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Hachy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:53:
[...]
Dat is dus juist de test :)
Als alles meezit kom ik in Q4 met iets waarmee iedereen alle CPO tarieven kan inzien. Nog even geduld.
Aangevraagd, ik kom er op terug als ik de pas heb en inzicht in de daadwerkelijke kosten. Zou heel handig zijn om voor een specifiek laadpunt en exploitant een kostenvergelijk te kunnen maken, 90% van de laadsessies zijn bij mij op dezelfde paal, dus hiervoor optimaliseren is nuttig.

Vroaming Energie & Onderweg klinkt ook wel als een goede, is voor thuis iets duurder (3 cent per kWh denk ik), maar scheelt met €0.22/kWh wel een boel op de kWh voor de auto. Dat zal ik ook nog eens doorrekenen.

@Hachy Op de paal zelf staat het volgende:
Tarieven abonnees:
Daluren (20:00-16:59 uur): €0,28 per kWh, incl. BTW
Piekuren (17:00-19:59 uur): €0,30 per kWh, incl. BTW
Word abonnee op: www.pitpoint.nl/ev-mra

Tarieven gastgebruikers:
Kijk voor deze tarieven op de site van uw laadpasaanbieder
Daar zou ik als ik alles goed volg, ongeveer 10% onder TNM uitkomen, aangezien ik meestal in daluren aan het laden ben.

Een volgende feature zou natuurlijk de laapasselector kunnen worden. Aangeven welke pasjes/abonnementen/apps/accounts je hebt, en bij welke paal je wil gaan laden, welke je dan het beste kunt gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door DaCoTa op 31-08-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _V_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:55

_V_

Noord27 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:20:
Nuance: Tesla Superchargers (DC-laders) zijn enkel te gebruiken door Tesla-auto's (totdat er een andere fabrikant mee gaat doen).
Tesla Destination chargers (AC-laadpalen) zijn instelbaar of ze exclusief door Tesla-auto's te gebruiken zijn of dat ze ook andere toestaan. Van wat ik begrepen heb is die keuze aan de lokatie-beheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:53
Ik rij sinds een paar dagen rond in een model 3, en dit is mijn eerste elektrische auto, dus vergeef me mijn domme vraag, maar ik heb al 4 laadsessies gehad bij verschillende palen met mijn vandebron pas, maar zie die laadsessies nog niet in de vandebron app. Is dat ‘normaal’ of hoort dat eigenlijk gelijk geregistreerd te zijn? (ik verwachtte het laatste eerlijk gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:28
BaSsDruM schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:47:
Ik rij sinds een paar dagen rond in een model 3, en dit is mijn eerste elektrische auto, dus vergeef me mijn domme vraag, maar ik heb al 4 laadsessies gehad bij verschillende palen met mijn vandebron pas, maar zie die laadsessies nog niet in de vandebron app. Is dat ‘normaal’ of hoort dat eigenlijk gelijk geregistreerd te zijn? (ik verwachtte het laatste eerlijk gezegd).
Dat is normaal. Het kan soms wel tot een maand duren voor je het ziet want sommige laadpaalaanbieders delen maar 1x per maand met de pasaanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:34
jbvo schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:26:
Gistermiddag voor het eerst geprobeerd om bij Allego te laden, bij de afrit de Meern. Van de 2 normale snelladers was er 1 bezet door een eNV200 en kreeg ik bij de andere na 1 seconde "Laad fout! - DTC: 19999", ook bij de 2e en 3e poging.

De 350 KW palen leken gereed, maar reageerde op geen van mijn 3 passen (Maingau, Telekom en Ecotap).

Toen even later de eNV200 vertrok, heb ik m'n Leaf bij die paal neergezet. Daar gaf Maingau vervolgens tot 4 keer toe "Ongeldige pas", waarna ik de Telekom pas probeerde, die het meteen deed.

Zo'n DTC fout, ligt dat meestal aan de paal of aan de auto? Mijn eerste reactie was "er zal iets met de auto niet goed zijn", maar omdat ie het bij de andere paal wel deed, twijfel ik...

Verder was het mij niet duidelijk waarom bij de eerste paal de Maingau het 3 keer wel deed en de 2e paal 4 keer niet.
Vanmiddag weer wat meer ervaring bij Allego, dit keer bij de snellader bij de McDonald's Bodegraven (in de buurt van de A12).

Ik wilde graag m'n Maingau pas gebruiken, weer had ik 1 op de 3 keer de 'ongeldige pas' melding.

De keren dat de pas wel herkend werd, werd de sessie steeds afgebroken na 1 a 2 seconden met de melding 'Laden beëindigd door gebruiker! - DTC: 25003'. Dit keer heb ik wel gebeld en ben ik vriendelijk geholpen, echter bleef het probleem zelfs na een reset van de paal. Bij het tonen van m'n Ecotap pas ging het direct goed. Nu dus uitzoeken wat er met m'n Maingau pas aan de hand is...

Zijn Nederlandse IBAN's nog steeds een probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04:34

Kuo

Bij Allego kan je vaak ook gebruik maken van de Eins app. Dat kost dan slechts € 5 per laadsessie. Vooral voor EV met wat grotere accu's is dit een zeer voordelige optie.

Hachy gaf overigens gisteren aan, dat het tarief van € 5 nu helaas niet meer geldt voor nieuwe gebruikers. Het is mij niet duidelijk, wat de kosten zijn voor de nieuwe gebruikers.

Gelukkig heb ik dankzij dit forum al op tijd bij Eins een account aangemaakt en vandaag heb ik voor € 5 nog 66 kWh geladen bij de Allego snellader bij Shell tankstation vlakbij A13 Delft Noord.
Zie transactie https://www.dropbox.com/s...8-31_einsenergie.png?dl=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:05
Kuo schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:43:
Bij Allego kan je vaak ook gebruik maken van de Eins app. Dat kost dan slechts € 5 per laadsessie. Vooral voor EV met wat grotere accu's is dit een zeer voordelige optie.

Hachy gaf overigens gisteren aan, dat het tarief van € 5 nu helaas niet meer geldt voor nieuwe gebruikers. Het is mij niet duidelijk, wat de kosten zijn voor de nieuwe gebruikers.

Gelukkig heb ik dankzij dit forum al op tijd bij Eins een account aangemaakt en vandaag heb ik voor € 5 nog 66 kWh geladen bij de Allego snellader bij Shell tankstation vlakbij A13 Delft Noord.
Zie transactie https://www.dropbox.com/s...8-31_einsenergie.png?dl=0
Geniet er nog van ;) vanaf half september is het voor iedereen gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuo

Kuo

Dat zal ik zeker doen. Net zoals ik eerder heb geprofiteerd van de introductieaanbiedingen van Maingau, Telekom (nu Get Charge), Fahr(e) en Swiss Charge dankzij dit forum en de site van @Hachy.

Ook al ben ik niet in Nederland geboren, maar ik ben toch wel heel goed geïntegreerd. In elk geval wel op het gebied van ook op de kleintjes letten :) en taalkundig ook wel redelijk: "Wie het kleine niet eert....."

Weet iemand hoe je een Porsche laadpaal kan repareren?
Via Marktplaats heb ik heel goedkoop zo'n laadpaal (eigenlijk een Porsche granny charger, die ingebouwd is in laadpaal omhulling) gekocht. Bij aankoop deed het wel, maar eenmaal geïnstalleerd thuis bij mijn carport heeft het twee keer gedaan en nu doet het helemaal niets meer. Zit er ergens misschien een zekering of zo?

Op internet heb ik al flink gezocht (je bent tweaker of niet), maar ik heb nog erg weinig over kunnen vinden. Hopelijk heeft iemand hier nog een tip voor me.

Ja, ja..ik weet het "Goedkoop is duurkoop" 8)7 Had ik me maar niet zo goed moeten integreren op het gebied van op de centjes letten ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Kuo op 01-09-2019 09:43 . Reden: typo's en Porsche laadpaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Goedemorgen.

Ik heb een model 3 besteld, maar ik heb me nog niet verdiept in laadpassen.

Als ik het goed begrijp kun je met de meeste laadpasaanbieder ongeveer overal laden, sommige aanbieders hebben prijsafspraken met bepaalde laadpaalexploitanten etc. Maar over het algemeen betaal je met de laadpas was de laadpaalexploitant in rekening brengt, plus een maandelijks bedrag of een bedrag per laadbeurt.

Nu ik vooral op een openbare laadpaal op de parkeerplaats van kantoor zal laden, ik schat 5-6 keer per maand, is het dan niet het beste om een 'gratis' laadpas te nemen, waarbij je ongeveer 15 cent per laadsessie betaalt? E-flux heeft zoiets.

Er zijn ook aanbieders die een flink duur abonnement per maand in rekening brengen. Is dat niet vooral voordelig voor mensen die veel langs de snelweg moeten snelladen?

MEt vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@naii11 waar is de paal van die je gaat gebruiken? En is ook de vraag hoeveel je ongeveer gaat laden per sessie/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Laatst online: 04-01-2021
Inspired schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:47:
@naii11 waar is de paal van die je gaat gebruiken? En is ook de vraag hoeveel je ongeveer gaat laden per sessie/maand.
In Amsterdam, paal van de gemeente als ik het goed heb.

Met een echte actieradius van 350 km ongeveer, zou ik aan woon werk verkeer aan 3-4 sessies genoeg hebben. Ik rij ook een of twee keer per maand naar Arnhem, Den Haag etc. Dan zou ik vaker moeten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@naii11 dat zijn Nuon palen toch? Denk dat de pas van Nuon dan de voordeligste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 12:34
@Kuo Met een oude Leaf heb ik daar niet zo veel aan, ik laad vaak maar 10 kWh of minder, dan is 5 euro behoorlijk duurder dan Maingau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo

Kuo

@jbvo
Ik had in je bericht verder niet gezien, dat je in een oude Leaf reed. Natuurlijk is het dan veel minder voordelig.

Helaas is dit Eins feestje weer bijna over. Ik houd me natuurlijk wel aanbevolen als iemand weer een leuke aanbieding ziet :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kuo op 01-09-2019 12:23 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Nu online

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
jbvo schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:15:
[...]

Vanmiddag weer wat meer ervaring bij Allego, dit keer bij de snellader bij de McDonald's Bodegraven (in de buurt van de A12).

Ik wilde graag m'n Maingau pas gebruiken, weer had ik 1 op de 3 keer de 'ongeldige pas' melding.

De keren dat de pas wel herkend werd, werd de sessie steeds afgebroken na 1 a 2 seconden met de melding 'Laden beëindigd door gebruiker! - DTC: 25003'. Dit keer heb ik wel gebeld en ben ik vriendelijk geholpen, echter bleef het probleem zelfs na een reset van de paal. Bij het tonen van m'n Ecotap pas ging het direct goed. Nu dus uitzoeken wat er met m'n Maingau pas aan de hand is...

Zijn Nederlandse IBAN's nog steeds een probleem?
Als je geen betaalmethode hebt ingesteld dan werkt de Maingau pas niet of niet goed.
Afaik werkte het wel met NL iban inmiddels maar ik heb het zelf niet getest, die van mij staat nog op m'n N26 accountje ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Hachy schreef op zondag 1 september 2019 @ 16:38:
Afaik werkte het wel met NL iban inmiddels maar ik heb het zelf niet getest
Ik heb er twee en allebei gekoppeld aan een Nederlandse IBAN (1 zakelijk en 1 privé).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 12:41

The Third Man

The Third Jellyfish

Kuo schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:18:
Bij aankoop deed het wel, maar eenmaal geïnstalleerd thuis bij mijn carport heeft het twee keer gedaan en nu doet het helemaal niets meer. Zit er ergens misschien een zekering of zo?
Een zekering is doorgaans niet de oorzaak van uitval maar een gevolg. De zekering vervangen zou dus meestal geen oplossing bieden, want datgene wat 'm liet doorbranden/afslaan zit er nog steeds. Ik zou er gewoonweg mee naar een Porsche dealer rijden (wel om de hoek parkeren) en doen alsof je een Panamera hybrid oid rijdt en dat ie 'het opeens niet meer doet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:52
bottom line schreef op zondag 1 september 2019 @ 00:57:
[...]

Geniet er nog van ;) vanaf half september is het voor iedereen gedaan.
Kuo schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:21:
@jbvo
Ik had in je bericht verder niet gezien, dat je in een oude Leaf reed. Natuurlijk is het dan veel minder voordelig.

Helaas is dit Eins feestje weer bijna over. Ik houd me natuurlijk wel aanbevolen als iemand weer een leuke aanbieding ziet :)
Waar baseren jullie dat op? heb ik een memo gemist? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:44
@Eddos

Ik heb via de mail de vraag gesteld aangezien ik in de app alleen maar 1 euro als starttarief zag en daarnaast 30 cent per kWh.
Hello,
the information you see in the app is correct.

All customers who register from 16.08.2019 will be billed after kilowatt hours + starting fee per charge.
For customers who have registered before this date, the package will remain until mid-September.
Then these customers will be billed according to the new pricing model.

All in all, this new pricing model is fairer and more logical.
With the prices, we are still one of the more favorable providers.

Kind regards

Robby Hartl

[ Voor 10% gewijzigd door adjego op 02-09-2019 15:38 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:52
adjego schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:38:
@Eddos

Ik heb via de mail de vraag gesteld aangezien ik in de app alleen maar 1 euro als starttarief zag en daarnaast 30 cent per kWh.

[...]
Ah. Nou, dan kan ik misschien nog 1x laden tegen het 5 euro tarief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
All in all, this new pricing model is fairer and more logical.
With the prices, we are still one of the more favorable providers.
Kind regards
Robby Hartl
Dat bepalen we zelf nog altijd wel (gelukkig), meneer Hartl :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
knakworst schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:28:
[...]

Zelfde ervaring met nuon facturen, maar in de online portal kan ik elke laadbeurt exact terugzien.
Welke link gebruik jij voor deze portal? Is er misschien een nieuwe die ik niet ken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:50

knakworst

Get more sats!

pmiddeld schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:13:
[...]

Welke link gebruik jij voor deze portal? Is er misschien een nieuwe die ik niet ken?
Gewoon mijnev.vattenfal.com en in de paarse balk naar rapporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 23:48
Goedendag,

Welke laadpaal adviseren jullie voor mij op de zaak. Het pand is van mij maar ik verhuur een deel en we verdelen de stroomrekeing.
Liefst zou ik dus een laadpaal hebben met registratie, om zo duidelijk te zien hoeveel ik heb verbruikt voor mijn Model 3.

Eventueel direct een dubbele laadpaal, zodat we voor in de toekomst of voor klanten die langskomen laden kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benardus
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-03-2021
Na 8000 km eNiro slechts 2x openbaar geladen. Dit weekend Duitsland bezocht. De Allego snellader (ATU Kerpernerstrasse 175 in Kerpen) gaf aan dat de communicatie met de auto laden onmogelijk maakte. NM pas was prima en service Allego ook. Paal is gereset maar weer dezelfde foutmelding. Volgende snellader (HPC confort charge in Erfstadt) ging goed. Bekend probleem? Er staan veel Allego palen dus ben benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eckru
  • Laatst online: 19-05 16:10
De Zappi V2 3F is eindelijk binnen, aanstaande donderdag wordt ie geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/8sqd6FPBOhL9YyapqtenuHq1lNE5GRbrttrkOL7qsVTYQYBH5wh2YuFe6hE0IZ4uNZsuRNIYn9db9EjCif9XSLbuS9EJj9MBSFsQQzKfn5UymBl6iQtaFCd9rha3Og_NNCxyf4Ofc1uwiF_-Aqp499FlVhpd2kBIJn1yuMV8E1Qbd4NfuccQinTkf7dDgzqZhA3PlihSELnSF_N3xF4bCIjmBEUz5vM6pqCcmnieFC4EtY0RmkyqME6wtRLE-pYCVjKhM8KQISuJ6cEvkr98bU61zLm0JkaVWHyi6uEyLBbTOWdMaRUbj0HPVldqD3qQ1R5wXXkXFoFRRyjQqwfWZssV630F3Sl1cpWqCOj-i7ktajhf9htIAR3pc8f4nFsFj7uq8xk7iGcumlgglbLDBFYxkMBIXlOU2YhWTTzVzFpsQ32rk5XTn4HZVaOdZ7mPta8N_HgCuperSzXD1IX6pJED-RUEIrsF9DQlO4zV-zw0GVD9kAeL68AcopZTioBGxa5CLDfNX-Vx_oCwAIplCjdOWDDfiGDp0J22-RUrd9aDkvEIMel8pk5LzpQEgjfcUR4LukxuZt6LYBdTEDy_uorxqT0eny_w4KRyqnD_SFdHpKqyTDRyfJZJ1aySa1ppiayGIUDy9NdEa7-jwNQPBZvi6jTlthMlfTDROERZQKfxy6i2ZD2A-g=w882-h1176-no
Als ie eenmaal hangt en werkt post ik wel een update.

[ Voor 141% gewijzigd door eckru op 05-09-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

Benardus schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:21:
Na 8000 km eNiro slechts 2x openbaar geladen. Dit weekend Duitsland bezocht. De Allego snellader (ATU Kerpernerstrasse 175 in Kerpen) gaf aan dat de communicatie met de auto laden onmogelijk maakte. NM pas was prima en service Allego ook. Paal is gereset maar weer dezelfde foutmelding. Volgende snellader (HPC confort charge in Erfstadt) ging goed. Bekend probleem? Er staan veel Allego palen dus ben benieuwd naar ervaringen.
Heel soms zit de CCS plug niet diep genoeg in de connector. De pinnen dienen voor communicatie en moeten contact maken. Zeker omdat de plaats van de connector aan de voorkant ietswat laag zit en de CCS plug wat groter is... kan het zijn dat je de kabel/plug er niet diep genoeg in hebt gestoken?

[ Voor 4% gewijzigd door nannoe op 03-09-2019 03:51 . Reden: Pinnen connector verkeerd beschreven, thx teacher ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
eckru schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:35:
De Zappi V2 3F is eindelijk binnen, aanstaande donderdag wordt ie geïnstalleerd.

Als ie eenmaal hangt en werkt post ik wel een update.
Graag! Wil je ook foto's van de binnenkant maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:53

3_s

Als je kan kiezen, zou je dan de paal binnen of buiten hangen?
Ik twijfel, hoor soms verhalen over brandgevaar (blijft ladende accu) en lijkt me veiliger buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
binnen... droge plek voorkomt veel problemen.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 14:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nannoe schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:55:
[...]

Heel soms zit de CCS plug niet diep genoeg in de connector. De twee ronde uiteinden aan de onderkant dienen voor communicatie en moeten contact maken.
Dat zijn de DC pinnen. cp en pp zitten bovenaan.
Daros schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:37:
Goedendag,

Welke laadpaal adviseren jullie voor mij op de zaak. Het pand is van mij maar ik verhuur een deel en we verdelen de stroomrekeing.
Liefst zou ik dus een laadpaal hebben met registratie, om zo duidelijk te zien hoeveel ik heb verbruikt voor mijn Model 3.

Eventueel direct een dubbele laadpaal, zodat we voor in de toekomst of voor klanten die langskomen laden kunnen aanbieden.
Wil je "ontzorgd" worden met een backend die de verrekeningen doet?
Wil je gastgebruik (en daar zelf een prijs, of juist 0 tarief) aan kunnen hangen?
Wil je op 1 of 3 fase kunnen laden?
Wil je loadbalancing?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
daemonix schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:08:
[...]
Graag! Wil je ook foto's van de binnenkant maken?
Tuurlijk!

De Zappi wordt in de garage geïnstalleerd (binnen). Ik heb ook een Harvi liggen, met drie extra CT klemmen, die gaat dan de oplevering van de zonnepanelen (twee omvormers, 5000W en 1500W) registreren. Met de Hub kan ik dan alles monitoren via de MyEnergi app.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:36

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Afgelopen vrijdag kreeg ik eindelijk mijn 3-fase Zappi. Meteen opgehangen natuurlijk. Vanwege de problemen bij het aansluiten was ik er nog niet toe gekomen het hier te posten. Van de foto’s zal ik morgen een link sturen; je krijgt hier zó weinig ruimte dat het hier niet goed gaat lukken.

Let op bij het installeren: op de print (en het installatiemanual) staat de volgorde van de drie fasen voorgeschreven: L1, L2 en L3. Zappi controleert ook of je het echt in die volgorde monteert en geeft anders een foutmelding waar je niet omheen kunt. Dan doet-ie verder helemaal nix. Prima, zou je zeggen, maar nu blijkt dat ze (bijna overal) in de UK een linksdraaiend net hebben, en wij hier in Europa ( ;)) een rechtsdraaiend net. Ik had alles dus goed aangesloten, maar kreeg die foutmelding. Je moet dus twee fasen verwisselen t.o.v. wat aangegeven staat, anders werkt de Zappi niet.

Ik ben nog in discussie met Myenergi waarom ze überhaupt die draairichting testen. Ze zeggen dat ze dat doen omdat ze niet zeker weten of een EV er tegen kan als die draairichting verkeerdom zou zijn. Nou, dat lijkt me wel héél onwaarschijnlijk. Niet alleen hanteren dus niet alle landen dezelde draairichting, er worden bovendien regelmatig fouten gemaakt bij het monteren van 3-fase stopcontacten. Dan zouden er inmiddels al heel wat EV’s opgeblazen moeten zijn en daar heb ik nog nooit van gehoord.

Je bent dus gewaarschuwd als je zo’n nieuwe Zappi gaat ophangen!

De drie meegeleverde CTs heb ik aangesloten op een harvi, zodat ik daarvoor geen extra kabel naar de laadpaal hoef te trekken. Dat werkt prima. Extra CTs voor de PV-panelen zijn niet nodig. Zappi weet wat hij zelf verbruikt en wat je uit het net trekt, dus het verschil komt van je PV.
Ik heb er even aan gedacht om drie extra CTs mee te bestellen om de stroom van de PV te meten, maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Dat heeft eigenlijk geen enkel nut, zeker niet nu we nog salderen. En daarna wil je alleen weten of je teruglevert of niet en dat doe je met de standaard CTs. Vergis je bovendien niet in het formaat van die dingen! Ik gad gelukkig genoeg vrije ruimte in mijn groepenkast, maar je propt zet er niet even bij in een volle groepenkast. Drie van die dingen nemen ongeveer 2-3 eenheden ruimte in op de regel bóven je hoofdschakelaar. Je klemt ze om de drie fasedraden die van je hoofdschakelaar komen.

Dan heb ik ook een hub meebesteld, zodat ik de boel kan koppelen met een app op mijn iPhone, maar er is iets mis met de app (zowel Android als iOS). Er komt een dezer dagen een nieuwe versie.

[ Voor 28% gewijzigd door Hippe Lip op 02-09-2019 23:14 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrujeriA
  • Laatst online: 03-05 02:31
Volgende week krijg ik de EVE ICU MINI geinstalleerd bij mij thuis. Deze wordt via Eneco e-mobility geleverd. Heeft deze paal/ dienstverlener ook een app/portal zodat ik vanuit mijn kamer of bed kan zien óf en hoeveel er geladen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
Hippe Lip schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:59:Je bent dus gewaarschuwd als je zo’n nieuwe Zappi gaat ophangen!
Dankjewel voor de waarschuwing! Ik heb je bericht even naar Marc van "Zappi Nederland" gestuurd, lijkt me wel handig als in ieder geval de Nederlandse installatiehandleiding beschrijft hoe het hier geïnstalleerd moet worden.

Draairichting maakt soms wel wat uit. Ik heb een brug (auto hefbrug) op krachtstroom en die doet het niet als de draairichting/volgorde niet goed aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
eckru schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:08:
Draairichting maakt soms wel wat uit. Ik heb een brug (auto hefbrug) op krachtstroom en die doet het niet als de draairichting/volgorde niet goed aangesloten is.
Voor zover mijn beperkte kennis maakt dit met name uit als je een motor wil aansturen met 3 fasen. In een een EV zit wel een motor, maar die wordt meestal niet door de 3 fasen aangestuurd.

Als dit echt een probleem zo zijn dan zou iedere Britse EV niet in Europa kunnen laden en omgekeerd. Maar ja, als dit geen probleem is, waarom bouwen ze het dan wel in? Misschien is het een bepaalde regel waar ze aan moeten voldoen bij het aansluiten op het Britse elektriciteitsnet?

Ik weet niet hoe dit bij een Zoe zit, daar wordt soms ook "via de motor" geladen. Maar ik kan me niet herinneren eerder gelezen te hebben dat dit problemen geeft in de UK.

Zolang jij je hefbrug niet op de laadpaal aansluit heb je het probleem in ieder geval niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
JeroenE schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:31:
[...]
Voor zover mijn beperkte kennis maakt dit met name uit als je een motor wil aansturen met 3 fasen.
In de hefbrug zit een motor die de hydraulische pomp aandrijft die de oliedruk opbouwt om de brug op te tillen. Voor het laden van EV zou het niet moeten uitmaken inderdaad.
Ik laad mijn Model 3 nu thuis op driefasen op met een old-skool-driefasen Tesla home charger en dat gaat goed.

Inmiddels al antwoord van Marc:
Dat is correct omschreven door deze Tweaker, we staan in direct contact met deze persoon en met MyEnergi om dit probleem zo snel mogelijk in kaart te brengen.

Er wordt vandaag ook nog een FAQ topic gemaakt op onze website om dit uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Tripl3 D schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 07:18:
[...]

Op deze route kom je precies langs de SDEM50 - D974 - Aire de covoturage - Guilberville net onder Torigni-sur-Vire waar ik wel 2x succesvolheb geladen met CCS.
Thanks nog, trip is boven verwachting soepel verlopen, op allerlei kapotte laders in Lannion na (maar daar ging ik voor de lol heen op 'mijn vrije dag'). Een gemeente die wel probeert maar waar van die nare oude DBT-laders zijn geplaatst die echt.... nou ja allemaal stuk zijn dus. En door het aansluiten is ook infotainment systeem van de Jag weer down gegaan. Rijd alweer een paar dagen zonder muziek, toch jammer, hahaha. Buggy yes nog steeds. Overigens was laden in Caen geen enkel probleem en met Chargemap zelfs minder dan € 4,- voor 43kWh.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 23:48
teacher schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:15:
[...]

Dat zijn de DC pinnen. cp en pp zitten bovenaan.

[...]

Wil je "ontzorgd" worden met een backend die de verrekeningen doet?
Wil je gastgebruik (en daar zelf een prijs, of juist 0 tarief) aan kunnen hangen?
Wil je op 1 of 3 fase kunnen laden?
Wil je loadbalancing?
3 fase, loadbalacing mag (we hebben 40 zonnepanelen)
Ontzorgd mag maar hoeft niet, enige is wel dat we per auto die eraan gaat het verschil moeten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:20

Tripl3 D

Brother in Arms

fewips schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:09:
Overigens was laden in Caen geen enkel probleem en met Chargemap zelfs minder dan € 4,- voor 43kWh.
Dan heb je geluk gehad. Zag op Chargemap zo'n beetje 60-40 aan gelukte - niet gelukte laadpogingen bij die MobiSDEC-laders. Blijkbaar had jij wel geluk en ik 3x niet.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:36

Hippe Lip

+ + + NL + + +

eckru schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:08:
Ik heb je bericht even naar Marc van "Zappi Nederland" gestuurd, lijkt me wel handig als in ieder geval de Nederlandse installatiehandleiding beschrijft hoe het hier geïnstalleerd moet worden.
Marc is op de hoogte hoor. Vanaf het begin hierbij betrokken. Hij leest ook mee op het forum van myenergi.info. Voor geïnteresseerden goed om je daar ook vast in te lezen.

En natuurlijk is de draairichting van belang bij motoren. Maar bij EV-laders lijkt me dat een regelrechte ramp worden. Teveel kans op fouten. Niet van belang hier dus.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Hippe Lip schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:49:
[...]

Marc is op de hoogte hoor. Vanaf het begin hierbij betrokken. Hij leest ook mee op het forum van myenergi.info. Voor geïnteresseerden goed om je daar ook vast in te lezen.

En natuurlijk is de draairichting van belang bij motoren. Maar bij EV-laders lijkt me dat een regelrechte ramp worden. Teveel kans op fouten. Niet van belang hier dus.
Plus een verhoogde belasting op fase 1 door 1-fase auto's die aan een 3-fase Zappi lader hangen! Daar is de netbeheerder niet blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 03-09-2019 10:55 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Daros schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:17:
Ontzorgd mag maar hoeft niet, enige is wel dat we per auto die eraan gaat het verschil moeten zien.
Als je je klanten wil laten betalen en/of voorkomen dat een willekeurige voorbijganger gratis kan laden dan moet je een laadpaal nemen die alleen met een laadpasje is vrij te schakelen en wordt verrekend. Ik heb helaas niet genoeg verstand van de aanbieders om te zeggen wat dan een handige is. Bij ons op de zaak zijn er stopcontacten om te laden (en dus voor iedereen te gebruiken) en thuis lees ik het af met een simpele kWh-meter om aan de zaak door te belasten (de laadpaal is aan/uit te zetten met een sleuteltje).
_eLMo_ schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:55:
Plus een verhoogde belasting op fase 1 door 1-fase auto's die aan een 3-fase Zappi lader hangen! Daar is de netbeheerder niet blij mee.
Wat bij jou L1 is hoeft bij de buurman niet L1 te zijn. Je kan daar zelf dus helemaal geen rekening mee houden.

Als je zelf meerdere laadpalen aan gaat sluiten kan je nog steeds anders aansluiten. Zolang de volgorde maar is zoals de Zappi verwacht en niet zoals in je meterkast is aangesloten. Dus laadpaal 1 staat bijvoorbeeld op volgorde L1, L3, L2 en laadpaal 2 op volgorde L3, L2, L1 etc.

Bij gewone laadpalen zou het bijvoorbeeld L1, L2, L3 en L2, L3, L1 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 17:54
Ik heb me er nog niet in verdiept maar dat er een volgorde is voor de 3f aansluiting zou wel eens te maken kunnen hebben met een veiligheidstest die uitgevoerd wordt voor in t geval een 1f EV komt laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
_eLMo_ schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:55:
[...]

Ja, dat is een theoretische zorg. Met de nadruk op theoretisch vanwege de door geachte voorganger @JeroenE genoemde redenen.

Bovendien vergeet je alle enkelfase laadpalen, die, de naam zegt het al, alleen maar 1 fase belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@bruneelm Als er maar 1 fase wordt gebruikt door de EV, hoe maakt het dan uit op welke andere pinnen de andere 2 fasen zijn aangesloten? Daar zit dan verder niets op aangesloten, dus ik zie niet helemaal in hoe die volgorde een veiligheidstest kan beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLMDE
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-11-2021
Beste Tweakers, na 1,5 jaar gelezen te hebben op forum van de Hyundai Kona en de laadpalen discussie heb ik een vraag voor jullie. Hartelijk dank voor jullie input hier in.
Mijn vraag: wie heeft er ervaring met Laadpleinen? De lokatie waar ik woon is een openbare laadpaal niet mogelijk volgens de gemeente waar ik woon. Ze willen op 500 meter een laadplein maken.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Kan je altijd laden. Staat er ook een snellader? Staan er verschillen de aanbieders op het plein.Hoe veel laders? Is er een openbare aanbesteding geweest?

Ik ben heel nieuwsgierig. Natuurlijk telleurgesteld dat laden voor de deur niet mogelijk is. Volgens de gemeente is dit het enige wat ze mij kunnen bieden.

Alle info in welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@KLMDE welke gemeente? Meeste vragen zal je bij hen moeten stellen.
Heb in Noorwegen (Stavanger) en mooi 'laadplein' met een 8 snelladers in werking gezien. Was een komen en gaan van EVs die allemaal 30-50minuten aan de lader stonden (tarief was per minuut). Op loopafstand van centrum / winkels. Was in de 3 dagen dat ik er was nooit 100% bezet.
Zover ik weet bestaat zoiets in NL nog niet.
Ik vermoed dat bij jou om een wat groter parkeerterrein zal gaan met een rij AC laadpalen.
"Altijd plek" dat is natuurlijk niet iets wat ze je kunnen garanderen. Waarschijnlijk de eerste periode wel, totdat er meer EVs bijkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-09-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:12
@KLMDE wanneer een Nederlandse gemeente over een laadplein spreekt dan gaat dat meestal om een verzameling AC palen met onderlinge load balancing. Is er al iets bekent over de exploitant. Vaak worden dit soort projecten aanbesteed door de gemeente en gegund aan één enkele exploitant. Afhankelijk van de regio waar je woont kan dit MRA-E / Pitpoint (Noord-Holland, Utrecht, Flevoland), Allego (Gelderland, Overijssel en Noord-Brabant) of een lokale gemeente of provincie die zijn eigen laadpalen exploiteert.

Als je wat meer info kan geven over de aanbesteding of de locatie kunnen wij misschien meer info achterhalen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
  • Laatst online: 17-05 14:46
Binnenkort ga ik een lang weekend naar Normandië. Gelukkig mijn Zoe (140 km) kunnen ruilen met de Ioniq (200 km) van een collega!
Niet alleen de grotere range, vooral het snellere laden (70 ipv 40 kW) gaat schelen.
Ik rijd in mijn eentje, dus wil vermijden onderweg verder te moeten plannen. Daarom gekozen voor het gemak van Fastned en Ionity, zo lang als dat kan.
De route is gepland met ABRP, CCS-map.eu en Chargemap.

Route:
Utrecht - Bayeux

Mijn laadplan:
  • 80 km rijden
  • Stop 1: laatste Fastned (Hazeldonk West, meerdere >50kW-laders).
  • 172 km rijden, via Antwerpen en Gent
  • Stop 2: Ionity Froyennes Nord (klein beetje voor omrijden na Kortrijk, maar meerdere >50kW-laders).
  • 175 km rijden, A1 en A21, dan flink stuk binnendoor (D-301 D-941) en A16
  • Stop 3: Ionity Aire de Baie de Somme (bij Abbeville)
  • 189 km rijden, over Pont de Normandie
  • Stop 4a: Aire de Beuzeville Sud (Corri-Door!)
  • Stop 4alt: 9km doorrijden en omdraaien naar Aire de Beuzeville Nord (Corri-Door!)
  • ~100 km naar omgeving Bayeux. Granny plus verlengsnoer mee voor bij de B&B :)
Passen mee:
  • EVCompany (van LMS)
  • Maingau
  • NewMotion
  • Lijkt me genoeg, wat ik had gelezen is Kiwhi niet meer nodig, omdat LMS via Gireve daarmee roamt.
Het wordt mijn eerste echte buitenlandtrip, dus commentaar is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
Moons schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:07:
Binnenkort ga ik een lang weekend naar Normandië. Gelukkig mijn Zoe (140 km) kunnen ruilen met de Ioniq (200 km) van een collega!
Niet alleen de grotere range, vooral het snellere laden (70 ipv 40 kW) gaat schelen.
Ik rijd in mijn eentje, dus wil vermijden onderweg verder te moeten plannen. Daarom gekozen voor het gemak van Fastned en Ionity, zo lang als dat kan.
De route is gepland met ABRP, CCS-map.eu en Chargemap.

Route:
Utrecht - Bayeux

Mijn laadplan:
  • 80 km rijden
  • Stop 1: laatste Fastned (Hazeldonk West, meerdere >50kW-laders).
  • 172 km rijden, via Antwerpen en Gent
  • Stop 2: Ionity Froyennes Nord (klein beetje voor omrijden na Kortrijk, maar meerdere >50kW-laders).
  • 175 km rijden, A1 en A21, dan flink stuk binnendoor (D-301 D-941) en A16
  • Stop 3: Ionity Aire de Baie de Somme (bij Abbeville)
  • 189 km rijden, over Pont de Normandie
  • Stop 4a: Aire de Beuzeville Sud (Corri-Door!)
  • Stop 4alt: 9km doorrijden en omdraaien naar Aire de Beuzeville Nord (Corri-Door!)
  • ~100 km naar omgeving Bayeux. Granny plus verlengsnoer mee voor bij de B&B :)
Passen mee:
  • EVCompany (van LMS)
  • Maingau
  • NewMotion
  • Lijkt me genoeg, wat ik had gelezen is Kiwhi niet meer nodig, omdat LMS via Gireve daarmee roamt.
Het wordt mijn eerste echte buitenlandtrip, dus commentaar is welkom!
172 km rijden tussen 2 stops betekent dat je heel rustig moet rijden. Ik denk 90 km/uur
Ikzelf rij naar oostenrijk met 130 km/u en dan elke 100-120 km een stop.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
172 km rijden moet prima gaan met 100 km/h (echte kilometers) mits er niet te veel wind staat. Als het te hard omlaag gaat kun je altijd je snelheid nog aanpassen en/of achter een vrachtwagen gaan hangen. Echte bereik van een Ioniq is momenteel meer dan 200 km met deze temperaturen en 100 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
daemonix schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:18:
172 km rijden moet prima gaan met 100 km/h (echte kilometers) mits er niet te veel wind staat. Als het te hard omlaag gaat kun je altijd je snelheid nog aanpassen en/of achter een vrachtwagen gaan hangen. Echte bereik van een Ioniq is momenteel meer dan 200 km met deze temperaturen en 100 km/h.
100km/h is inderdaad het plan. Langste etappe is 189 km + 9 km voor reserve-snellader. Precies <200km >:)

Onder hoeveel procent gaat de turtle-modus aan en kun je niet meer fatsoenlijk op de snelweg rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@KLMDE ben zelf wel voorstander van laadpleinen. Zeker als je laadplekken moet delen met de buren is er op zo’n plein veel meer kans op een vrije paal dan als je hem in de straat moet delen. Ook voor bezoekers veel makkelijker. Hoef je niet rondjes te rijden om een paal in de buurt te zoeken (ervaring Utrecht centrum).

@Moons Ik zou toch overwegen om de 50 kW laders te gebruiken i.p.v. te focussen op de HPC’s. Met een kleine accu die de Ioniq heeft scheelt het niet veel laadtijd, terwijl omrijden ook tijd en stroom kost.
In Kortrijk staat een 50 kW lader van LMS en langs de snelweg een 50 kW van Allego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Moons schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:20:
[...]

100km/h is inderdaad het plan. Langste etappe is 189 km + 9 km voor reserve-snellader. Precies <200km >:)

Onder hoeveel procent gaat de turtle-modus aan en kun je niet meer fatsoenlijk op de snelweg rijden?
Spannend. ;) Zo veel mogelijk cruise control rijden, maar die snapte je vast al wel. ;)

Turtle Mode: geen idee, nog niet meegemaakt (en wil het voorkomen). Wel eens geruchten gehoord van 1 kWh resterend maar weet niet of dat bij de Leaf of de Ioniq was.

[ Voor 7% gewijzigd door daemonix op 03-09-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
Z___Z schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:21:
@Moons Ik zou toch overwegen om de 50 kW laders te gebruiken i.p.v. te focussen op de HPC’s. Met een kleine accu die de Ioniq heeft scheelt het niet veel laadtijd, terwijl omrijden ook tijd en stroom kost.
In Kortrijk staat een 50 kW lader van LMS en langs de snelweg een 50 kW van Allego.
Dank! Ga ik naar kijken.
daemonix schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:25:
[...]

Spannend. ;) Zo veel mogelijk cruise control rijden, maar die snapte je vast al wel. ;)

[..]
Ja, zeker! Als je suggesties hebt, hoor ik het graag. Het is nogal leeg daar met werkende CCS-snelladers :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Vooral je granny charger meenemen met een verlengkabel. Ik heb recentelijk in Vlaanderen gezien dat vrijwel ieder benzinestation inderdaad een 50 kW lader heeft staan, allemaal werkeloos. Als ik dat had geweten... dan waren in plaats van met een ICE met de EV gegaan naar Lille.

Pagina: 1 ... 59 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussie over thuis laden? Het grote "thuis laden van je EV" topic.