Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Helaas, dat wil niet werken... is er een speciale manier waarop de tekens moeten worden ingevoerd?fewips schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:23:
[...]
In de Fastned-app bij betaalmethodes. Werkt alleen als er hoofdletters in je kaartnummer zitten.
https://www.youtube.com/@droommotor
Heb zelf contact opgenomen met Maingau maar wacht nog op nieuwe kaart. Dus nog geen praktijkervaring. Zou even tweeten of bellen met Fastned! En weet je wel zeker dat de pas al geactiveerd is? Kan ook tijd overheen gaan specifiek bij Maingau.Denzis schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:24:
[...]
Helaas, dat wil niet werken... is er een speciale manier waarop de tekens moeten worden ingevoerd?
Schijnt dat het helpt als je Fastned even belt, maar heb dat zelf niet geprobeerd.
Mijn maingau pas werkte na 2 dagen bij Fastned.evtje schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:33:
@sjorremans
Maingau bij Fastned gaat echt niet lukken met een paar dagen . Ga maar van een Maand uit. Maar als hij het toch werkt in een paar dagen bij Fastned laat het dan even weten oke.
Op een laadpaal zou hij wel moeten werken .
N=1. Gewoon 6 karakters invoeren zonder streepjes, punten oid.
[ Voor 7% gewijzigd door mrottjers op 10-02-2020 10:18 ]
Yes de kaart is geactiveerd.. heb nu maar contact opgenomen met Maingau.. Fastned wordt de volgende stap. wat een gedoe!fewips schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:28:
[...]
Heb zelf contact opgenomen met Maingau maar wacht nog op nieuwe kaart. Dus nog geen praktijkervaring. Zou even tweeten of bellen met Fastned! En weet je wel zeker dat de pas al geactiveerd is? Kan ook tijd overheen gaan specifiek bij Maingau.
wat is dan het voordeel als ik de maingau pas in de fastned account zet? Ik kan er nu toch gewoon mee swipen?
Wise enough to play the fool
Autocharge.teacher schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:33:
#durftevragen
wat is dan het voordeel als ik de maingau pas in de fastned account zet? Ik kan er nu toch gewoon mee swipen?
Ja.teacher schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:48:
dus maingau pas als eerste betaalmiddel in de app zetten en autocharge (op kenteken) aanzetten?
kreeg dit weekend deze email van IZIVIA:fewips schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:36:
[...]
Ik ben me alleen maar meer gaan verheugen op de tocht hoor. Laders zat, grote accu, rustig aan!
Deel II van mijn 'verheugen/planning' komt later deze week ;-]
En Izivia, daar moet je het toch nooit van hebben, dus wat dat betreft is het een storm in een glas water. Frankrijk blijft wat rommelig en je moet inderdaad zelf dingen monitoren. Daar hou ik wel van maar niet elke e-tron-rijder zal hiervan gaan genieten deze zomer, zo vermoed ik!
Suite à un incident constaté sur deux bornes d’un même fabricant, IZIVIA a décidé de mettre en indisponibilité l’ensemble des bornes de ce fabricant installées sur le réseau Corri-Door.
Nous vous présentons nos excuses pour la gêne occasionnée.
Une expertise est lancée pour identifier les causes de dysfonctionnements et rétablir le plus rapidement possible le service.
A noter que 25 bornes d’un autre fabricant restent accessibles aux électromobilistes sur le réseau Corri-Door.
Handig natuurlijk dat ze niet man en paard noemen; wélke zijn dan buiten gebruik gesteld?
Een gewaarschuwd man telt echter voor twee, hou goed de chargemap comments in de gaten, wat hachy ook al zegt. ABRP is leuk voor een eerste planning, echter in Frankrijk moet je daarna alles met chargemap verifieren. Er zijn nog steeds stukken die moeilijk betrouwbaar overbrugbaar zijn, ook met een betrekkelijk goede range. Ander aandachtspunt: In Frankrijk rijden veel Zoe's rond die alleen de AC kant van de triple chargers gebruiken die het eigenlijk altijd wel doen, het is juist de DC kant die vaak problemen geeft. Alleen de comments die specifiek combo of CCS benoemen kun je dus van op aan. Zorgvuldige voorbereiding en back-ups inplannen is een must, maar dat kost range, ik weet het.
Hachy in "Elektrische auto's - deel 5"
Kreeg vandaag toevallig ook deze tips van Izivia; heb je verder niets aan, heb dus maar weer de vraag terug gesteld wat de verwachtte termijn is dat het spul weer gaat werken.
Dear Mr Hachmang,
First of all, our apologies for the inconvenience.
Indeed, following a hardware incident observed on two terminals, IZIVIA decided to make all of this manufacturer's terminals unavailable. As a precautionary measure, we have decided to make 188 terminals of the same model unavailable installed on the Corri-Door network.
25 terminals of another model remain available and are visible from the IZIVIA application or on the map.
Best regards,
Your customer service.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Dank hiervoor. Ik dacht al; wanneer er maar 25 in bedrijf blijven moeten er wel gigantisch veel buiten bedrijf gesteld zijn. 188 dus! Dat is dus serieus veel en iets om echt rekening mee te houden. Idioot natuurlijk dat men niet communiceert om welke locaties het precies gaat, maar die complete klantonvriendelijkheid zijn we gewend...Hachy schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:56:
Zie ook
Kreeg vandaag toevallig ook deze tips van Izivia; heb je verder niets aan, heb dus maar weer de vraag terug gesteld wat de verwachtte termijn is dat het spul weer gaat werken.
[...]
Op de interactieve kaart van Izivia kan je zien welke buiten gebruik zijn en welke nog werken, of vergis ik me?de telegraaf schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:44:
[...]
Dank hiervoor. Ik dacht al; wanneer er maar 25 in bedrijf blijven moeten er wel gigantisch veel buiten bedrijf gesteld zijn. 188 dus! Dat is dus serieus veel en iets om echt rekening mee te houden. Idioot natuurlijk dat men niet communiceert om welke locaties het precies gaat, maar die complete klantonvriendelijkheid zijn we gewend...
https://www.sodetrel-mobi...226563&network=Corri-Door
ik kan op die kaart zo niet zien welke buiten gebruik gesteld zijn. Weet ook niet welk type het betreft, maar ga uit van een triple lader. Problemen doen zich immers vrijwel altijd bij DC voor, een AC lader is gewoon een groot stopcontact en derhalve probleemloos.plips schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:03:
[...]
Op de interactieve kaart van Izivia kan je zien welke buiten gebruik zijn en welke nog werken, of vergis ik me?
https://www.sodetrel-mobi...226563&network=Corri-Door
[ Voor 18% gewijzigd door Hachy op 10-02-2020 21:05 ]
Waarom lukt het de overheid in Gelderland wel om zulke afspraken te maken en in Utrecht en Zuid Holland niet?
iets met aanbesteden. Veel overheden zijn daar niet zo goed in.DDDikkiedik schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:38:
Heeft iemand enig idee waarom in Gelderland de nieuwe concessie 18,2 ct/KWh is, en in veel andere gebieden in Nederland het tarief 34 ct of nog hoger is?
Waarom lukt het de overheid in Gelderland wel om zulke afspraken te maken en in Utrecht en Zuid Holland niet?
en leerproces..
ben benieuwd hoe lang de concessies lopen en of er in Utrecht en ZH nog een herkansing in het verschiet ligt.
In elk geval is er recent een aanbesteding gewonnen door Total (pitpoint) voor 20.000 laadpalen in NH, Utrecht en Flevoland. Maar geen idee wat tarief wordt.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Mag ik vragen hoe je contact hebt opgenomen met Maingau. Ik heb al meerdere emails uitgedaan met de aanvraag mijn btw nummer te koppelen en ook al uit wanhoop een nieuwe pas aangevraagd met btw nummer. Maar ik krijg geen enkel gehoor. (Via email)fewips schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:28:
[...]
Heb zelf contact opgenomen met Maingau maar wacht nog op nieuwe kaart. Dus nog geen praktijkervaring. Zou even tweeten of bellen met Fastned! En weet je wel zeker dat de pas al geactiveerd is? Kan ook tijd overheen gaan specifiek bij Maingau.
In mijn ervaring is Maingau best goed op dat gebied. Dit is wel inmiddels 1-2 maanden geleden dus misschien dat ze het nu onkarakteristiek druk hebben?
In april gaan we met onze e-Golf een rit naar familie in Zürich maken, heb ik dan genoeg aan Maingau, Eins en TNM? Of zijn er nog andere kaarten zinvol?
Ik ben ook naar Zürich geweest en alles gedaan met de Maingau. Je kunt bij plannen in Goingelectric en aan geven welke laadkaarten je hebt en dan de route plannen.
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
gewoon via het info@ mail adres?mux schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:57:
Ik heb met m'n bedrijf al 2-3 keer gemaild en vrijwel direct reactie gekregen. We hebben ook BTW-loze facturen en 3 bedrijfspassen die allemaal van hetzelfde account werken. Allemaal vrij rap geregeld.
In mijn ervaring is Maingau best goed op dat gebied. Dit is wel inmiddels 1-2 maanden geleden dus misschien dat ze het nu onkarakteristiek druk hebben?
Top, dan gaan we ons daarop richten (blijft duur die 35 ct maar soit) Bedankt voor de terugkoppeling!evtje schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:37:
@Tomba
Ik ben ook naar Zürich geweest en alles gedaan met de Maingau. Je kunt bij plannen in Goingelectric en aan geven welke laadkaarten je hebt en dan de route plannen.
Nu alleen nog eens een Snellader vinden om mijn Maingau pas te testen
En chargepoint? Zie in hun app nog steeds € 7,67 per laadsessie.... Ben benieuwd hoe lang die nog gaat duren. Anders blijft inderdaad Maingau over. ben flink aan t duimen dat het pas na de aankomende wintersport gewijzigd wordt. Liefst natuurlijk veeeeeeel later.fewips schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:03:
Het is overigens méér dan zeer de vraag of partijen als Maingau de Ionity-tarieven laag (kunnen) houden dit jaar.
Viel me trouwens op dat laadpastop10.nl al even niet meer bijgewerkt is. Daar wordt bij Ionity nog gesproken over 8 euro per sessie...
[ Voor 10% gewijzigd door Martijn.J op 11-02-2020 10:48 ]
Chargepoint is de grote verstekeling in mijn Ionity-live-overzicht.Martijn.J schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:47:
[...]
En chargepoint? Zie in hun app nog steeds € 7,67 per laadsessie.... Ben benieuwd hoe lang die nog gaat duren. Anders blijft inderdaad Maingau over. ben flink aan t duimen dat het pas na de aankomende wintersport gewijzigd wordt. Liefst natuurlijk veeeeeeel later.
Viel me trouwens op dat laadpastop10.nl al even niet meer bijgewerkt is. Daar wordt bij Ionity nog gesproken over 8 euro per sessie...
Maar ik heb het idee dat als ik het hard van de daken zou roepen het morgen is aangepast. Vandaar dus alleen voor de oplettende lezer. Het kan niet lang duren natuurlijk, max deze maand lijkt me, tot ze afrekeningen intern binnenkrijgen waarvan ze denken 'ojee'. We gaan het meemaken. Dankzij JuicePass voorzie ik altijd wel een alternatief maar vermoedelijk slimmer gewoon meer bij EnBW en Allego en Fastned te gaan laden, waar ook niks op tegen is natuurlijk! Goede reis!
Elect a clown, expect a circus.
ABRP lijkt de Ionity's sowieso links te laten liggen; bij planning naar Zürich 1x Allego, 3x EnBW en 1x swisscharge. (voor de prijsverhoging stonden er wel 2 Ionity's tussen)fewips schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:03:
Het is overigens méér dan zeer de vraag of partijen als Maingau de Ionity-tarieven laag (kunnen) houden dit jaar. Dus voor elke rit in een andere maand dan de huidige, niet blindstaren op betaalbaar laden bij vele perfecte laadstations onderweg. Of vast kijken naar je opties.
(Volkswagen e-Golf, max speed 105 km/u, 160wH/km verbruik, 100% SoC start, 25% end, 20% rest bij aankomst van tussen laadpalen)
[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 11-02-2020 11:50 ]
NewMotion (Shell Recharge) zou daar prima moeten werken en is goedkoper dan bijvoorbeeld Chargemap. Goede reis!sopkip schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:30:
Iemand ervaring met laden in Luxemburg (Chargy?) zou moeten werken met NewMotion. Maar op verschillende fora vind ik geen ervaringen terug wat wel of niet werkt... Het zijn alleszins max 22kw laadpalen.
Ook heeft PitPoint al een tijdje de concessie lopen in noordholland. Nu gewoon nog eens 20k punten erbij.eltron schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:17:
[...]
iets met aanbesteden. Veel overheden zijn daar niet zo goed in.
en leerproces..
ben benieuwd hoe lang de concessies lopen en of er in Utrecht en ZH nog een herkansing in het verschiet ligt.
In elk geval is er recent een aanbesteding gewonnen door Total (pitpoint) voor 20.000 laadpalen in NH, Utrecht en Flevoland. Maar geen idee wat tarief wordt.
Interessant is om te weten op welke backbone / provider (hoe noem je zoiets) Pitpoint de palen aansluit.
Pitpoint gevraagd over wie stroom levert; ik wordt teruggebeld.

[ Voor 4% gewijzigd door tomic op 11-02-2020 15:24 ]
Toch maar een weblog?
Je hebt dus kunnen regelen dat ze ICP facturen maken met 0% met je NLse BTW nummer? Want toen ik in november informeerde naar dit, kreeg ik nog nul op het rekest. Dan ga ik ze opnieuw vragenmux schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:57:
Ik heb met m'n bedrijf al 2-3 keer gemaild en vrijwel direct reactie gekregen. We hebben ook BTW-loze facturen en 3 bedrijfspassen die allemaal van hetzelfde account werken. Allemaal vrij rap geregeld.
Tegen mij blijven ze zeggen dat hun software dat nog niet kan. het gaat natuurlijk nog om kleine bedragen dus manueel zullen ze dat niet willen maken. Ze hebben wel beloofd dat ze de teveel betaalde BTW gaan crediteren.da_Mastah schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:38:
[...]
Je hebt dus kunnen regelen dat ze ICP facturen maken met 0% met je NLse BTW nummer? Want toen ik in november informeerde naar dit, kreeg ik nog nul op het rekest. Dan ga ik ze opnieuw vragen
Bekijk de kaart op http://my.newmotion.com en scroll naar Luxemburg. Alle icoontjes met een groen hartje werken met de Newmotion laadpas. Je ziet bij de meeste laadpunten er ook 'chargy' bij staan als exploitant.sopkip schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:30:
Iemand ervaring met laden in Luxemburg (Chargy?) zou moeten werken met NewMotion. Maar op verschillende fora vind ik geen ervaringen terug wat wel of niet werkt... Het zijn alleszins max 22kw laadpalen.
Gewoon zo opvoeren als betaalmiddel in Fastned app.Denzis schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:19:
[...]
Ik heb een nieuwe kaart met 6 tekens.. hoe moet je die koppelen?
Uit zeer betrouwbare bron hebben wij vernomen dat de Nederlandse Ionity snelwegstations [A15] Overbroek, [A27] De Kroon en [A1] Tolnegen 'nog een aantal weken' gratis blijven, ondanks de tarieven die op het display worden vermeld. Doe er (op eigen risico) je voordeel mee! 🚗🔋
— Laadpas Top 10 (@laadpastop10) 11 februari 2020
Dat is pure speculatie natuurlijk (of heb je inside informatie) en zolang iedereen het maar hard genoeg roept, ook in het Duitse forum waar Maingau nota bene openlijk mee leest en deelneemt, gaat het ook gebeuren.fewips schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:03:
Het is overigens méér dan zeer de vraag of partijen als Maingau de Ionity-tarieven laag (kunnen) houden dit jaar. Dus voor elke rit in een andere maand dan de huidige, niet blindstaren op betaalbaar laden bij vele perfecte laadstations onderweg. Of vast kijken naar je opties.
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
BTW nummer kan je alleen koppelen als je je opgeeft als 'Gewerbliche Nutzung'op https://anmeldung.einfachstromladen.de/HitDyl schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:49:
[...]
Mag ik vragen hoe je contact hebt opgenomen met Maingau. Ik heb al meerdere emails uitgedaan met de aanvraag mijn btw nummer te koppelen en ook al uit wanhoop een nieuwe pas aangevraagd met btw nummer. Maar ik krijg geen enkel gehoor. (Via email)
Het koppelen van een BTW nr aan een particuliere kaart lukte mij ook niet, met een nieuwe aanvraag volgens bovenstaande instructie was het rap geregeld.
Vanochtend vroeg nog 45 kWh geladen bij Ionity Overbroek

Bij de (50 kW) Fastned locatie stond en e-tron te laden. Bestuurder zat er niet in, anders had ik hem even gewezen op het feit dat hij 30m verderop gratis en veel sneller kon laden.
Tegenover de Kroon op de A27 ligt De Knoest, die is ook nog gratis.
Correct. Maar zoals inmiddels gezegd: dit is wel op een bedrijfsmatig aangevraagd account, waar ik dus al meteen de bedrijfsnaam en BTW-nummer had ingevuld bij het aanmelden. Waarschijnlijk is dat de crux geweest.da_Mastah schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:38:
[...]
Je hebt dus kunnen regelen dat ze ICP facturen maken met 0% met je NLse BTW nummer? Want toen ik in november informeerde naar dit, kreeg ik nog nul op het rekest. Dan ga ik ze opnieuw vragen
Ionity bij Abbeville (F) was vorige week zondag en woensdag ook nog gratis. De tarieven waren ook hier wel vermeld op de schermen maar laden begint direct na koppelen. Zondag a.s. kom ik er weer langs. Ionity Wetteren (Belgie) was vorige week al wel betaald; Maingau gebruikt.
Werkt helaas niet....Hunkaroglu schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:18:
[...]
Gewoon zo opvoeren als betaalmiddel in Fastned app.
Wat staat er in je maingau account als pasnummer? En is die wel actief? Je moet wel een betaalmiddel eerst geactiveerd hebben in je maingau app. Datzelfde nummer zou je dan moeten koppelen in je Fastned account.
Moet je altijd opvoeren of enkel indien je het laden automatisch wil laten starten?Hunkaroglu schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:18:
[...]
Gewoon zo opvoeren als betaalmiddel in Fastned app.
Indien je inderdaad automatisch wilt laten starten. Anders gewoon je pasje swipen. Hoef je geen betaalmiddel op te geven in fastned appbruneelm schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:29:
[...]
Moet je altijd opvoeren of enkel indien je het laden automatisch wil laten starten?
Dit heb ik ook al geprobeerd. Maar niks meer van gehoord. Toevallig gisteren een email ontvangen (na 3 weken). Daarin aangegeven dat ik nu maar een nieuw account heb aangemaakt ivm btw nummer. Maar het enige wat ze nu zeggen is dit:Wolly schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:27:
[...]
BTW nummer kan je alleen koppelen als je je opgeeft als 'Gewerbliche Nutzung'op https://anmeldung.einfachstromladen.de/
Het koppelen van een BTW nr aan een particuliere kaart lukte mij ook niet, met een nieuwe aanvraag volgens bovenstaande instructie was het rap geregeld.
En gaan verder niet in op het feit dat ik een nieuw account heb aangemaakt en daar niks meer van vernomen heb. Geen bevestiging en geen pas. Als ik nu een nieuw account probeer aan te maken via jouw link dan is het email adres bezet.Currently we can only deposit and settle the German VAT.
You will be informed as soon as the VAT can be shown correctly.
We ask for your patience and apologize for the delay.
Gisteren nogmaals de proef op de som genomen. Volledig geladen 33km, ca 10 min voor mijn vetrektijd gaan alle stroomvreters aan, ik stap in op de vertrektijd > 27 km.

Sja dat heeft zo dus geen enkel nut. De paal staat vervolgens wel bij te laden als ik bij de paal aankom (blauw lampje), maar het waren een kostbare 10 minuten op deze manier (in range).
Is dit hoe mijn auto het gewoon afhandelt, of zit er een probleem in de paal?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
hun antwoord geeft de indruk dat de schrijver geen weet heeft van de intracommunautaire 0% regeling tegen actieve BTW nummers aan beide zijden. Lijkt er op dat hij/zij denkt dat je NL BTW tarief berekend wil ipv de Duitse, en dat kan natuurlijk niet.HitDyl schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 07:44:
[...]
Dit heb ik ook al geprobeerd. Maar niks meer van gehoord. Toevallig gisteren een email ontvangen (na 3 weken). Daarin aangegeven dat ik nu maar een nieuw account heb aangemaakt ivm btw nummer. Maar het enige wat ze nu zeggen is dit:
[...]
En gaan verder niet in op het feit dat ik een nieuw account heb aangemaakt en daar niks meer van vernomen heb. Geen bevestiging en geen pas. Als ik nu een nieuw account probeer aan te maken via jouw link dan is het email adres bezet.
Wij hebben deze week een identiek verzoekje aan MAINGAU gestuurd met vermelding van ons BTW nummer. Geen antwoord nog.
Iets eerder dan 10 minuten voor vertrek aanzetten... ik zette mijn Outlander regelmatig een half uur voor vertrek aan om 10 minuten te warmen, was de auto warm zat en ruiten ontdooid, en meestal was de accu weer vol voordat ik wegging.paQ schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:36:
Ik laad vrijwel altijd aan een publieke paal. Als ik mn auto (PHEV) op vertrektijd verwarmd wil hebben, stel je dat in op de app, en dat werkt heel netjes, alleen ik heb de indruk dat het sec op de batterij gebeurt, en dus niet op de paal(stroom).
Gisteren nogmaals de proef op de som genomen. Volledig geladen 33km, ca 10 min voor mijn vetrektijd gaan alle stroomvreters aan, ik stap in op de vertrektijd > 27 km.![]()
Sja dat heeft zo dus geen enkel nut. De paal staat vervolgens wel bij te laden als ik bij de paal aankom (blauw lampje), maar het waren een kostbare 10 minuten op deze manier (in range).
Is dit hoe mijn auto het gewoon afhandelt, of zit er een probleem in de paal?
Exact expert nodig?
Ik bestel regelmatig postorder goederen vanuit Duitsland en dan wordt netjes 21% NL BTW in rekening gebracht. Ik ben geen fiscalist, maar ik denk dus dat het wel kan. Als de belangen maar opwegen tegen de aanvullende kosten die je maakt. Maingau is maar klein.de telegraaf schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:46:
[...]
hun antwoord geeft de indruk dat de schrijver geen weet heeft van de intracommunautaire 0% regeling tegen actieve BTW nummers aan beide zijden. Lijkt er op dat hij/zij denkt dat je NL BTW tarief berekend wil ipv de Duitse, en dat kan natuurlijk niet.
Wij hebben deze week een identiek verzoekje aan MAINGAU gestuurd met vermelding van ons BTW nummer. Geen antwoord nog.
Ik ben zelf ZZP ondernemer en vraag 1x per jaar de Duitse (en Franse) BTW terug via de fiscus. Ik heb ook wel eens wat bonnetjes enzo met BTW van die landen. Gooi het op 1 hoop. Kost mij een uurtje.
[ Voor 4% gewijzigd door joepie de p op 13-02-2020 09:10 ]
Shell Recharge (TNM) doet het ook netjes. Zij sturen per land waar je laadt, een afzonderlijke factuur, met het voor dat land van toepassing zijnde tarief. Lijkt me dat de anderen daar een voorbeeld aan kunnen nemen.paQ schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:48:
Plugsurfing verrekent het ook niet automatisch, mar stuurt een factuur met 2 BTW tarieven (19 en 21)
twee tarieven omdat je in twee verschillende landen geladen hebt? NL en D bijvoorbeeld?paQ schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:48:
Plugsurfing verrekent het ook niet automatisch, mar stuurt een factuur met 2 BTW tarieven (19 en 21)
Dat is ook een beetje het 'probleem'. Wanneer je als bedrijf maandelijks aangifte doet gaat die NL BTW zo met de reguliere aangifte mee, echter voor tankbeurten in de buurlanden moet je het telkens daar terugvragen, dat is administratief werk voor heel weinig geld dus de boekhouding niet blij...
Dit terwijl het voor een bedrijf met een goed systeem waarschijnlijk éénmalig een vinkje ergens zetten en een BTW nummer invullen is om daarna steeds 0% facturen te sturen.
Menig EU webshop doet dit automatisch, na invulling van jouw gegevens met actief BTW nummer.
Nou, De auto regelt dat zelf. De voorwaarde is dan ook dat de vertrektijd tenminste 30 min moet liggen van het moment van instellen. Ik ga er dan ook eigenlijk van uit dat batterij temp en voorverwarmen daarom zoveel mogelijk op stroomtoevoer zou moeten geschieden, en niet ten koste van de batterij. Maar dat gebeurt dus niet.Crazy D schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:57:
[...]
Iets eerder dan 10 minuten voor vertrek aanzetten... ik zette mijn Outlander regelmatig een half uur voor vertrek aan om 10 minuten te warmen, was de auto warm zat en ruiten ontdooid, en meestal was de accu weer vol voordat ik wegging.
Als ik 19:00 als vertrektijd instel, weet ik niet exact hoe laat hij is begonnen met voorverwarmen, wel dat er 6 km range pleite is.
edit:
Even contact gezocht met de klantenservice van BMW, en zij zeggen dat het inderdaad op de vertrektijd weer 100% of in elk geval dicht bij de 100% zou moeten liggen. Maar eens een keer langs de dealer dan.
Nee, een factuur met onderaan 2 BTW bedragen.de telegraaf schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:12:
[...]
twee tarieven omdat je in twee verschillende landen geladen hebt? NL en D bijvoorbeeld?
Dan mag je het tarief zelf kiezen.
[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 13-02-2020 10:32 ]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
1) De knop 'vakantie' is vervangen door een filter op (vakantie)land:
Je kunt dus bijvoorbeeld Italië of Portugal aanvinken en dan zie je de laadpassen die daar (goede) dekking bieden. (Laadpassen die er geen goede dekking hebben of in het geheel niet werken worden dus niet meegenomen in de resultaten). Je kunt ook meerdere landen combineren, zodat je bijvoorbeeld kan zien welke pas goed dekking heeft in Spanje én Portugal
2) Van elke aanbieder kun je alle klantenservice details raadplegen, zoals internationaal noodnummer of e-mailadres van de e-mobility afdeling. Je kan je vanaf je smartphone met 1 click vanaf de detailpagina de MSP bellen of mailen.
Dit is echt super! Goed bezig.Hachy schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:07:
Twee toffe features in de release van Laadpastop10 vandaag:
1) De knop 'vakantie' is vervangen door een filter op (vakantie)land:
Je kunt dus bijvoorbeeld Italië of Portugal aanvinken en dan zie je de laadpassen die daar (goede) dekking bieden. (Laadpassen die er geen goede dekking hebben of in het geheel niet werken worden dus niet meegenomen in de resultaten). Je kunt ook meerdere landen combineren, zodat je bijvoorbeeld kan zien welke pas goed dekking heeft in Spanje én Portugal
2) Van elke aanbieder kun je alle klantenservice details raadplegen, zoals internationaal noodnummer of e-mailadres van de e-mobility afdeling. Je kan je vanaf je smartphone met 1 click vanaf de detailpagina de MSP bellen.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Hier ook zo'n proces. Allego heeft een voorstel gemaakt en goedkeuring van gemeente. Daarna is het gepubliceerd en geldt een 6 weken termijn voor bezwaar. Bij ons loopt die deze week af, ik ga er van uit dat er geen bezwaren zijn, maar dat zal wel blijken. Bij mijn weten dus ook geen brieven aan de buurtbewoners, maar onderdeel van de gemeenteberichten in het plaatselijke krantje.Sunri5e schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:55:
Wat is jullie ervaring met het aanvragen van een openbare laadpaal?Ik heb eind september een laadpaal aangevraagd bij de gemeente Nijmegen. Ik kreeg direct goedkeuring en 5 dagen later had Allego al een compleet verkeersplan liggen moet hoe het allemaal moest worden. Daarna bleef het angstvallig stil. Ik heb in de tussentijd ook geen publicaties op de site van de gemeente gevonden. Echter na een telefoontje naar de gemeente gaf de desbetreffende medewerker aan dat zij een brief naar alle omwonende hadden gestuurd met de aankondiging. Daar zou bezwaar op zijn gekomen. Echter vind ik het rondzenden van een brief aan omwonende erg vreemd. Gebeurd dat vaker? Daarnaast ben ik zelf ook omwonende en ik heb geen brief gehad. Navraag leert mij dat ook mijn beide buren nooit een brief hebben ontvangen. De medewerker van de gemeente wil niet aangeven wat het bezwaar was. Is dit een normale gang van zaken? En kan ik het bezwaar opvragen om in te zien?
Voor jou erg onhandig dat gemeente zo moeilijk doet over dat bezwaar. Dat moet m.i. wel op te vragen zijn, desnoods obv de WOB. Maar daarmee is het nog niet van tafel. Als het bezwaar wordt gehonoreerd zullen ze een nieuwe plek moeten vinden voor de paal en dan gaat opnieuw zo'n bezwaartermijn lopen.
In jou geval erg on
Is het een idee om hiervoor een beter herkenbare knop te maken op de website, want ik krijg die link nu (net al hij toen) niet gevonden.
Gewoon een gebruikers dingetje;-)
Verkeersbesluiten zoals het plaatsen van een openbare laadpaal moeten gewoon formeel gepubliceerd worden door de gemeente inclusief bezwaartermijn.Sunri5e schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:55:
Wat is jullie ervaring met het aanvragen van een openbare laadpaal?Ik heb eind september een laadpaal aangevraagd bij de gemeente Nijmegen. Ik kreeg direct goedkeuring en 5 dagen later had Allego al een compleet verkeersplan liggen moet hoe het allemaal moest worden. Daarna bleef het angstvallig stil. Ik heb in de tussentijd ook geen publicaties op de site van de gemeente gevonden. Echter na een telefoontje naar de gemeente gaf de desbetreffende medewerker aan dat zij een brief naar alle omwonende hadden gestuurd met de aankondiging. Daar zou bezwaar op zijn gekomen. Echter vind ik het rondzenden van een brief aan omwonende erg vreemd. Gebeurd dat vaker? Daarnaast ben ik zelf ook omwonende en ik heb geen brief gehad. Navraag leert mij dat ook mijn beide buren nooit een brief hebben ontvangen. De medewerker van de gemeente wil niet aangeven wat het bezwaar was. Is dit een normale gang van zaken? En kan ik het bezwaar opvragen om in te zien?
De gepubliceerd verkeersbesluiten van de gemeente Nijmegen zijn hier terug te vinden. Zit je adres er ergens tussen?
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Ik heb een willekeurige bekeken waarbij bezwaren zijn ingediend. Leuke argumentatie wel:Tom Paris schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:22:
[...]
Verkeersbesluiten zoals het plaatsen van een openbare laadpaal moeten gewoon formeel gepubliceerd worden door de gemeente inclusief bezwaartermijn.
De gepubliceerd verkeersbesluiten van de gemeente Nijmegen zijn hier terug te vinden. Zit je adres er ergens tussen?
"...dat als reactie kort samengevat de volgende argumenten zijn ingebracht tegen het aanwijzen van de oplaadplekken:
- Parkeerdruk
- Bewoners straat hebben geen elektrisch voertuig
- In omgeving zijn beter geschikte plekken
dat op grond van de ingebrachte reacties het voornemen om de oplaadplekken aan te wijzen nader is overwogen;
dat alle belangen afwegende dit er niet toe heeft geleid dat van het aanwijzen van de parkeerplaatsen als oplaadplek voor elektrische auto’s op de beoogde locaties wordt afgezien;
-Parkeerdruk/geen elektrische voertuigen in de straat; dat uitgangspunt is dat er ook in een straat waar parkeerdruk is er voor elektrische voertuigen de mogelijkheid moet zijn om te kunnen parkeren en het voertuig op te laden, dat dit mogelijk betekent dat het voor reguliere voertuigen lastiger wordt een parkeerplaats te vinden, maar in dit geval het parkeren en opladen van elektrische voertuigen prioriteit krijgt ten opzichte van parkeren door meer vervuilende auto’s;...."
en wel herkenbaar denk ik. Goed dat bezwaar nog niet betekent dat het ook wordt gehonoreerd.
Zeker een goed idee. Sinds vorige week hebben we de link daarom onderaan de pagina staan!stormfly schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:20:
@Hachy doordat iemand er naar vroeg weet ik van het bestaan. Maar de page waar je vanuit je pas kunt kijken naar de goekoopste laadpaal aanbieder.
Is het een idee om hiervoor een beter herkenbare knop te maken op de website, want ik krijg die link nu (net al hij toen) niet gevonden.
Gewoon een gebruikers dingetje;-)
Cupra Born | www.LaadpasTop10.nl
[ Voor 92% gewijzigd door Defector op 13-02-2020 16:17 ]
En, is er niet een kaart met van te voren aangewezen plaatsen?Tom Paris schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:22:
[...]
Verkeersbesluiten zoals het plaatsen van een openbare laadpaal moeten gewoon formeel gepubliceerd worden door de gemeente inclusief bezwaartermijn.
Edit: ja dus: https://openbaarladen.nl/...ies-laadpalen-in-nijmegen
[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 13-02-2020 16:40 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Hachy op 13-02-2020 17:13 ]
Dit is de kaart van Amsterdam met alle aanvragen.
Okey problem found; de naam is enigszins nietszeggend daarom valt je oog er niet op. "goedkoperladen" dat is het hele concept van de site @Hachy. Dat zou ik niet terug verwachten in een sublink welke specifiek over "laadpas prijzen gaat"MadMan81 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:53:
[...]
Zeker een goed idee. Sinds vorige week hebben we de link daarom onderaan de pagina staan!
"Laadpas prijsmatrix" ofzo zou beter de lading dekken, en is een naam die tot doorklikken zorgt in mijn brein.
totzover het stukje meedenken
Lekker dan. Ben ik mooi klaar mee met mijn Model 3.Beste e-rijder,
Allego verzorgt in samenwerking met Ecotap vanaf september 2018 de plaatsing van openbare laadpunten in de meeste gemeenten in de provincies Overijssel en Gelderland. Omdat je via Allego een laadpunt hebt aangevraagd houden we je graag op de hoogte van ontwikkelingen op ons netwerk.
Slim laden pilot in Overijssel en Gelderland hervat vanaf 14 februari
Op de nieuwe laadpunten die worden geplaatst in Overijssel en Gelderland wordt per 14 februari de Slim Laden pilot weer hervat. Op deze laadpunten kan het grootste deel van de dag met een hogere snelheid geladen worden dan normaal. Maar van 17:00 tot 21:00 uur is de laadsnelheid juist lager om zo de belasting op het netwerk beter te balanceren. Het gaat hierbij om de lichtgrijze ‘Ecotap Operated by Allego’ Laadpalen.
Tesla Model 3? Let dan extra op!
De Tesla Model 3 kan helaas niet altijd goed omgaan met het verlagen van het vermogen tussen 17:00 en 21:00 uur. Wanneer er 2 auto’s aan de laadpaal willen laden wordt de Tesla Model 3 in dit tijdvak niet geladen en valt de auto in slaap. Gevolg hiervan is dat de auto niet meer automatisch start met laden zodra het laadpunt weer op maximaal vermogen wordt geschakeld. Vanuit Tesla wordt gewerkt aan een oplossing.
Gelukkig kan je het verlagen van het vermogen overrulen, maar dit moet wel via de Smoov app, ik hoorde dat het dan niet meer werkte in combinatie met je favoriete laadpas.
[ Voor 31% gewijzigd door Hachy op 14-02-2020 00:39 ]
Maar er staat bij dat Tesla er mee bezig is om het op te lossen. Hoe willen ze dat doen dan?Hachy schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:09:
Tja, Tesla is vergeten de 'laden pauzeren' functie van ocpi 1.0 in hun Model 3 te bouwen. Het zit al jaren op de Model S en de Model X. Niet dat ik blij ben met de Slim Laden pilot van Allego hoor, met de Zoë ook altijd problemen, maar in dit geval heeft Tesla net als Renault nog wel wat huiswerk te doen.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Wat vind je van "Overzicht laadpalen"?stormfly schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:31:
[...]
Okey problem found; de naam is enigszins nietszeggend daarom valt je oog er niet op. "goedkoperladen" dat is het hele concept van de site @Hachy. Dat zou ik niet terug verwachten in een sublink welke specifiek over "laadpas prijzen gaat"
"Laadpas prijsmatrix" ofzo zou beter de lading dekken, en is een naam die tot doorklikken zorgt in mijn brein.
totzover het stukje meedenken
Ik begrijp niet dat je niet in bijv. abrp in kunt geven welke passen je hebt. Dan kan ook de goedkoopste route gepland worden.
Ik worstel er nog mee dat ik bij een laadpaal sta en vervolgens uit moet zoeken welke pas/app ik moet kiezen.
Op de site wordt bijvoorbeeld gesproken over dat de pas van maingau niet werkt bij reguliere nederlandse netwerken. Kan dat beter worden uitgelegd? Volgens mij zegt dat niets, maar de benoeming als reguliere netwerken suggereert dat dat wel iets is.. het verbetert het inzicht in de laadpas cq cpo markt niet echt voor de gemiddelde ev rijder volgens mij.
Voor mra heb ik begrepen dat dat ook een soort van samenwerkingsverband is, welke palen of netwerken vallen hieronder?
Als ik op hun website de kaart met hun palen bekijk staat er bij de informatie over de paal toch ook vaak bijvoorbeeld pitpoint. Hoe moet ik dat zien?
In de regio’s waar ze werken hebben ze opdracht om heeel veel palen te plaatsen.
Hoe kan het dat vroaming daar de goedkoopste kaart is? Cpo + 0,35 is toch niet zo bijzonder?
In het overzicht van goedkoperladen zou ik het fijn vinden als bij de grote logos van de cpo een klein logo van de pasaanbieder die daar het goedkoopst is te zien is.. dat geeft in 1 oogopslag een overzicht van welke kaart in veel gevallen goedkoop is, dan kun je makkelijker voor jezelf beslissen of het zin heeft om ook van die ene pasaanbieder toch een kaart te nemen, mdat je weet dat je veel bij die specifieke paalaanbieder zou komen.
[ Voor 26% gewijzigd door engelbertus op 14-02-2020 00:06 ]
Ocpp heeft niets met de interface naar de auto zelf van doen. De auto valt in slaap na het switchen tussen state B en C in de IEC 61851. overigens is dit precies waar (in combinatie met het niet opladen van de 12v batterij tijdens een actieve sessie aan een laadpunt) Nissan Leafs en ook e-Golfs hun 12v batterijen van leeg liepen.Hachy schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:09:
Tja, Tesla is vergeten de 'laden pauzeren' functie van ocpi 1.0 in hun Model 3 te bouwen. Het zit al jaren op de Model S en de Model X. Niet dat ik blij ben met de Slim Laden pilot van Allego hoor, met de Zoë ook altijd problemen, maar in dit geval heeft Tesla net als Renault nog wel wat huiswerk te doen.
Gelukkig kan je het verlagen van het vermogen overrulen, maar dit moet wel via de Smoov app, ik hoorde dat het dan niet meer werkte in combinatie met je favoriete laadpas.
Uiteraard heb je 100% gelijk, IEC 61851.GoldenSample schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 00:15:
[...]
Ocpp heeft niets met de interface naar de auto zelf van doen. De auto valt in slaap na het switchen tussen state B en C in de IEC 61851. overigens is dit precies waar (in combinatie met het niet opladen van de 12v batterij tijdens een actieve sessie aan een laadpunt) Nissan Leafs en ook e-Golfs hun 12v batterijen van leeg liepen.
Shuttel: Zie FAQ, we zijn nog met een aantal mobiliteitskaarten bezig.engelbertus schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:58:
Ik kan op de site van laadpastop10 geen informatie vinden over shuttel, waarom is dat?
Op de site wordt bijvoorbeeld gesproken over dat de pas van maingau niet werkt bij reguliere nederlandse netwerken. Kan dat beter worden uitgelegd? Volgens mij zegt dat niets, maar de benoeming als reguliere netwerken suggereert dat dat wel iets is.. het verbetert het inzicht in de laadpas cq cpo markt niet echt voor de gemiddelde ev rijder volgens mij.
Voor mra heb ik begrepen dat dat ook een soort van samenwerkingsverband is, welke palen of netwerken vallen hieronder?
Als ik op hun website de kaart met hun palen bekijk staat er bij de informatie over de paal toch ook vaak bijvoorbeeld pitpoint. Hoe moet ik dat zien?
In de regio’s waar ze werken hebben ze opdracht om heeel veel palen te plaatsen.
Hoe kan het dat vroaming daar de goedkoopste kaart is? Cpo + 0,35 is toch niet zo bijzonder?
In het overzicht van goedkoperladen zou ik het fijn vinden als bij de grote logos van de cpo een klein logo van de pasaanbieder die daar het goedkoopst is te zien is.. dat geeft in 1 oogopslag een overzicht van welke kaart in veel gevallen goedkoop is, dan kun je makkelijker voor jezelf beslissen of het zin heeft om ook van die ene pasaanbieder toch een kaart te nemen, omdat je weet dat je veel bij die specifieke paalaanbieder zou komen.
Maingau: Op de site staat letterlijk: "Hij werkt niet bij reguliere Nederlandse netwerken, zoals E-laad, NewMotion, Engie, EV-Box, EVNet of Nuon." Dat zijn de netwerken die in Nederland veel voor komen. Als je het lastig vind dan is het voor jou in deze fase wellicht verstandiger om 'alle NL laadpalen' aan te vinken dan hoef je je daar niet mee bezig te houden.
MRA: Google op 'mra regio'
Pitpoint is een veel voorkomende CPO in het MRA gebied.
Goedkoperladen: Dat is nog in béta en hier en daar outdated. Feature request zijn welkom, graag mailen naar support@laadpastop10.nl.
Zoals je wellicht hebt gelezen, heb ik langdurig problemen gehad met mijn laadpunt ivm gepland vertrek en de Model3. Daar is dit onderwerp, het mankement van Tesla, ook voorbij gekomen. Maar zonder dat het feitelijk benoemd is, heb ik het idee dat dit inmiddels gefixed zo kunnen zijn door Tesla. Tesla heeft hier namelijk in het expert team geen opmerkingen meer over gemaakt.GoldenSample schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 00:15:
[...]
Ocpp heeft niets met de interface naar de auto zelf van doen. De auto valt in slaap na het switchen tussen state B en C in de IEC 61851. overigens is dit precies waar (in combinatie met het niet opladen van de 12v batterij tijdens een actieve sessie aan een laadpunt) Nissan Leafs en ook e-Golfs hun 12v batterijen van leeg liepen.
Overigens zag je vanuit het laadpunt een. "EV wakeup" in de logging voorbij komen, ik denk dat dit de PWM golf is vanuit het laadpunt @littlewouter richting de auto. En dat de Tesla hier vroeger slecht op reageerde.
Dan denk ik als eerste aan een "map met stipjes" ;-) Waar halen jullie inkomsten vandaan, als dat bezoekhits zijn is de naam in googlesearch relevant. Maar als dat een ander basis inkomen is, dan maakt de naam minder uit.MadMan81 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:36:
[...]
Wat vind je van "Overzicht laadpalen"?
Als je bezoekers wilt trekken die verward zijn in het laadpassen en -palen bos, dan zou pakkende namen kiezen welke inspelen op hun hulp vraag.
Overigens ben ik helemaal geen expert in Google Search Optimalistie, maar ik vind het wel interessant om zo even mee te denken.
[ Voor 24% gewijzigd door stormfly op 14-02-2020 06:59 ]
De suggestie van @mrottjers vonden we ook een goede en zijn daarom uiteindelijk op "Keuzehulp laadpaal/-pas" gekomen. Vanmiddag volgt de aanpassing op de site.
Met de Elbizz pas hier nog nooit problemen mee gehad, gelukkig. Met de pas swipen en in de app vertrektijd instellen. Werkt goed.Hachy schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:09:
[ Voor 8% gewijzigd door pmiddeld op 14-02-2020 11:22 ]
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
[ Voor 16% gewijzigd door Hachy op 14-02-2020 16:30 ]
Ja, ik kan een app als InCharge openen en het adres zoeken, maar dat moet handiger kunnen. Als dat via een API kan, dan kan ik via Tasker o.b.v. locatie/agenda-afspraken etc. wel iets verzinnen om direct de dichtstbijzijnde beschikbare publieke laadpaal te vinden.
Ik ben meteen eeuwig fan!MadMan81 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:17:De suggestie van @mrottjers vonden we ook een goede en zijn daarom uiteindelijk op "Keuzehulp laadpaal/-pas" gekomen. Vanmiddag volgt de aanpassing op de site.
Hier kan dat wel.mrottjers schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:41:
Laadpaal/paskeuze?
Ik begrijp niet dat je niet in bijv. abrp in kunt geven welke passen je hebt. Dan kan ook de goedkoopste route gepland worden.
Ik worstel er nog mee dat ik bij een laadpaal sta en vervolgens uit moet zoeken welke pas/app ik moet kiezen.
https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
https://emobly.com/de/new...n-start-fuer-megaprojekt/
Dat is een forse puist vermogen.evtje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:32:
Hilden Supercharger gaat open . De Meneer van de bakkerij is heel wat van plan . Fastned gaat daar ook komen.
https://emobly.com/de/new...n-start-fuer-megaprojekt/
16 x150 kW
40 x 250 kW
11 x 300 kW
Zal niet een gelijktijdigheid hebben van 100%, maar al is het 20% op enig moment dan is dat gelijk aan de maximale opbrengst van een stevige windmolen.
Met een aantal (Tesla) powerpacks kan je de piekvermogens nog wel “aftoppen”joepie de p schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:08:
[...]
Dat is een forse puist vermogen.
16 x150 kW
40 x 250 kW
11 x 300 kW
Zal niet een gelijktijdigheid hebben van 100%, maar al is het 20% op enig moment dan is dat gelijk aan de maximale opbrengst van een stevige windmolen.
Fijn dat zulke plekken worden gebouwd ⚡️
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Bedankt voor je reactie.Hachy schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 00:59:
[...]
Uiteraard heb je 100% gelijk, IEC 61851.
[...]
Shuttel: Zie FAQ, we zijn nog met een aantal mobiliteitskaarten bezig.
Maingau: Op de site staat letterlijk: "Hij werkt niet bij reguliere Nederlandse netwerken, zoals E-laad, NewMotion, Engie, EV-Box, EVNet of Nuon." Dat zijn de netwerken die in Nederland veel voor komen. Als je het lastig vind dan is het voor jou in deze fase wellicht verstandiger om 'alle NL laadpalen' aan te vinken dan hoef je je daar niet mee bezig te houden.
MRA: Google op 'mra regio'
Pitpoint is een veel voorkomende CPO in het MRA gebied.
Goedkoperladen: Dat is nog in béta en hier en daar outdated. Feature request zijn welkom, graag mailen naar support@laadpastop10.nl.
Shuttel is volgens mij redelijk transparant voor wat betreft laden. En zou denk ik makkelijk in het overzicht opgenomen kunnen worden. Shuttel werkt volgens mij samen met eneco voor zijn laaddiensten.
Regulier geeft in de regel aan dat iets een bepaalde status heeft. In nl is het overzicht of de status van netwerken dusdanig onoverzichtelijk dat ik het raar vindt dat het n mijn ogen daarom raar is deze toch te groeperen, terwijl de onafhankelijke aanbieders redelijk klein zijn, en enorm verschillend.
Mra is geen aanbieder van laadpalen. Pitpoint(Total dus) werkt met ze samen. Mra organiseert de aanleg van publieke palen, o.a. Voor gemeentes in noord holland, utrecht en flevoland, en zorgen voor aanbestedingen, die door de laadpaalexploitanten kunnen worden gewonnen. Dit zorgt dan voor meer laadpalen, met tarieven, van die exploitanten. Mra-e heeft alleen afspraken gemaakt over het maximum tarief in piek en dal tijden. Vroaming (ook total dus) heeft verschillende abonnementen. De meeste gekoppeld aan andere faciliteiten zoals laadpalen voor thuis, energie voor thuis, en alleen een laadpas. De gratis laadpas rekent cpo tarief plus 0,35 cent. Ik kan mij daarom niet voorstellen dat roaming in mra gebied het goedkoopst is. Vroaming berekent immers voor elke paal cpo tarief, dus ook voor pitpoint. Ze heeft geen extra korting voor eigen, of mra palen, ten opzichte van andere pasaanbieders. Icm abonnementen is laden met vroaming 22,5 ct per kwh. De abonnementskosten zijn dan 17,50, of indien je ook een laadpaal in je abonnement hebt 6 euro p/m, maar dan betaal je ook de hoge vastrechttarieven voor je gas en elektrisch, exclusief netwerkbeheer! , per maand, en de aanschaf en installatie van de laadpaal aan vroaming.
Daarom vraag ik mij oprecht af hoe het kan dat vroaming (alleen) in mra gebied de goedkoopste is. Dit zou je dan ook bij pitpoint verwachten, of bij ptpoint ook total vroaming als goedkoopste
Ik vraag mij daarom ook af hoe er überhaupt tot een prijs gekomen kan worden voor mra. Ze hebben namelijk geen palen. Als je dan naar palen in het mra gebied hebt gekeken, welke heb je dan meegenomen in de berekening? Dat is immers niet te zien, en komt eigenlijk neer op een doorsnee van andere, concurrerende paalaanbieders.
Als je toch op die manier wilt beoordelen verwacht ik dat voor gebied nederland vroaming altijd, bij alle palen, het goedkoopst is, want slecht 22,5 cent per kwh.
Voor het overige wordt op dat overzicht wel goed duidelijk welke passen voor veel mensen of voor veel palen een voordelige optie zijn. Daarom zou het makkelijk zijn niet eerst op een tegel van een aanbieder te moeten klikken voordat de goedkoopste pasaanbieder wordt getoond.
Je kunt daarvoor gebruik maken van een bestaande platform, zoals bijvoorbeeld van EV-box.Sunri5e schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:33:
Ik weet niet of ik in dit topic goed zit maar ik probeer het toch. Wij zijn bezig om een businesscase op te zetten met als doelgroep het bedrijfsleven. Nu is het natuurlijk zo dat vooral de leaseauto markt op dit moment elektrisch is. Wij willen hier op inspelen door bij ons bedrijf de mogelijkheid aan te bieden om elektrisch te laden. Dit wel tegen betaling. Hoe kun je zoiets opzetten? Of moet je hierbij altijd een externe partij inschakelen? Het volledige dak van het bedrijf ligt vol zonnepanelen dus hier zou voor ons ook een "winst" in moeten zitten.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ik heb ook geen idee welke provider achter pitpoint zit bij mij in de wijk. Het is noord-Holland, maar volgens mij verschilt het van paal tot paal. Ik ga wel pasjes testen en dan dd goedkoopste voortaan gebruiken...evtje schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:02:
Ik snap er ook niets meer van van de Mra-e /Pitpoint . Als ik ga laden met Maingau / Eins dan zijn ze allemaal bijna Greenflux. Als ik op Mra-e laadkaart kijk en een keuze maak Greenflux verdwijnen bijna alle palen op de kaart . En bij keuze pitpoint komen ze weer terug. Ook bij de app TNM nu dus Shell Recharge kwamen ze eerst te zien als Pitpoint daarna Greenflux en nu weer Pitpoint.

Toch maar een weblog?
Een aantal laadpalen (en parkeerplekken) publiek beschikbaar stellen en samenwerken met een platform dat dan de afrekeningen verzorgt. En afweging maken hoe interessant het voor je mogelijke klant is om bij jou te komen laden. Denk je aan DC snelladen? of AC met 11kWh of met 22kWh?Sunri5e schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:33:
Ik weet niet of ik in dit topic goed zit maar ik probeer het toch. Wij zijn bezig om een businesscase op te zetten met als doelgroep het bedrijfsleven. Nu is het natuurlijk zo dat vooral de leaseauto markt op dit moment elektrisch is. Wij willen hier op inspelen door bij ons bedrijf de mogelijkheid aan te bieden om elektrisch te laden. Dit wel tegen betaling. Hoe kun je zoiets opzetten? Of moet je hierbij altijd een externe partij inschakelen? Het volledige dak van het bedrijf ligt vol zonnepanelen dus hier zou voor ons ook een "winst" in moeten zitten.
Voor éénfase-auto's is 11kWh eigenlijk te langzaam om interessant te zijn, omdat je maar eenderde van de capaciteit kunt gebruiken. En is de locatie interessant genoeg voor mensen die in de nabije omgeving moeten zijn en bij jullie kunnen laden?
Dit topic is gesloten.
Vragen / discussie over thuis laden? Het grote "thuis laden van je EV" topic.