Ik denk niet zozeer dat die personen zorgen hebben. Ze proberen gewoon de reële gevaren te mitigeren. Ja particulier is er weinig geregeld omdat de impact kleiner is (minder doden). Neemt niet weg dat het goed is om ook thuis de impact te minimaliseren.Jazzle schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:05:
Dit topic gaat over het zelf bouwen van een powerwall. Het lijkt me logisch om de discussie over veiligheid tot aan het niveau van een commercieel verkrijgbaar alternatief (dus de juiste kabels, verbindingen, zekeringen) hier te houden, maar alles wat gaat tot explosie-proef kasten, bluspatronen, afzuiging van gassen en stickers in het daarvoor bestemde topic te houden?
Imho is het verstandig om de batterij gewoon buiten het huis te plaatsen als je je zo'n zorgen maakt.
Als er consensus is over de juiste zekeringen, of andere zaken, wil ik dat best in het door jou genoemde topic in de TS opnemen. In feite heeft ieder onderdeel van de powerwall te maken.
Wel met je eens om zo veel mogelijk in het door jou genoemde topic te bediscuseren.
[ Voor 3% gewijzigd door John245 op 10-10-2024 16:17 ]
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
/f/image/hVvmR1qas13HR8MBR028xP6i.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/Kp3ptNwybr0oAvZUAyiJ3WNN.png?f=fotoalbum_tile)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sotqZDUYETjIRudXA1M2E2By.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IMy91tu2bwdcbZy3g5LfkdYv.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cKOidWC89cXK0FhmbC5onCzs.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/w8aiXow1XPoxwWv9qmp84vHq.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/HcKaCxjDg0ZTcd4md2n9ZBZu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/H9EZraOwmOlsegNpPeXnSBS1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kH39AXxBoOshzdedlXIQSm28.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/B60GqLpCgrNzWVLC0yOvlnGN.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0tywpGtB0qH2vc3IP9zboNhd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uPM75nrpzweNWNjGh0ANj47k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a0hzL5XzgfsdNoU3l8XMk3YC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WkV2Nj0aTOLyB5VYilAfc8XJ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/QtIGbYXU1FXR3PeqYquvuNe4.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/QMet4InoqHs48jOYMiwulOke.png?f=fotoalbum_tile)