Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenSKIP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:11
Als je nog geen Victron aangekocht hebt, dan zou je de Deye kunnen overwegen, deze is waterdicht en kan dus ook buiten opgehangen worden. Zover ik weet ik de Victron niet waterdicht. Dan hoef niet alles IN een kleine ruimte, maar kan de accu naar binnen en de omvormer lekker buiten blijven, heb je meteen voldoende ventilatie voor de afgifte van warmte, moet je mogelijk slechts wat met het geluid regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

De eerste twee partijen Eve MB56 cellen staan inmiddels als pre-order bij Nkon in de webshop: € 127~€140 per stuk, met een geplande leverdatum op 31 okt.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

cj1 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:55:
De eerste twee partijen Eve MB56 cellen staan inmiddels als pre-order bij Nkon in de webshop: € 127~€140 per stuk, met een geplande leverdatum op 31 okt.
De MB56 is nu al goedkoper dan de MB31/LK serie als je persé Grate A van NKON wil.
De échte winst is dat je voor dezelfde capaciteit nu maar één case hoeft te kopen en dat maakt die MB56 denk ik heel erg interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:45

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@Q beetje dubbel, persoonlijk (en met de kennis van nu) vind ik de mb31 doosjes prettiger omdat ik nu de laadstromen (en daarmee dus ook de bekabeling) op max 60A kan beperken, en schaal ik deze op met een extra doos.
Feit dat ik nu per 16kWh kan schalen maakt dat ik zo met 3 doosjes net boven de 1.0 rule capaciteit zit tov mijn pv vermogen.
Dat laat zich met deze grotere cellen veel minder fijnmazig afstemmen (tis grofweg 32kWh of direct 64 kWh).
Qua formaat zijn de MB56 dozen botweg lomp groot en ontilbaar zonder tilgereedschap.

Qua prijs ben ik het overigens helemaal met je eens, maar stiekem blij dat ik niet hoefde te kiezen (mb56 was 6 maanden geleden botweg niet beschikbaar) en nu de mb31’s heb die het prima doen en nog net handelbaar zijn.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

@cyclone Tja, <insert Johan Cruijf uitspraak> het feit dat je 500 euro bespaard op een case + verhoudingsgewijs goedkopere cellen betekent dat een dikkere kabel, schoenen en zekering waarschijnlijk nog steeds uiteindelijk netto winst oplevert. Maar inderdaad je moet het formaat van zo'n kast wel kwijt kunnen, anders heb je gewoon geen keuze.
Pagina: 1 ... 117 118 Laatste