My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat is weer terug gedraaid, bleek dat ik langzaam genoeg ben om dat weer te compenserenAlfa90_Buttje schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:45:
[...]
Ach kijk. Maar had je het niet gehoord? De Mclaren is afgevallen omdat die te snel gaat dus die doet niet meer mee![]()
www.simsport-racing.com
nog niet sloom genoeg .. zit nu op een 1.30.440
@H-Alien ik heb ff wat op Discord gezet, mijn lap(s) vs jouwes .. kun je dat eens bekijken hoe dat zit? Jouwes geeft ie aan als 3:00.830

[ Voor 68% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-01-2020 23:21 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
www.simsport-racing.com
Gebruiken de échte teams ook niet MoTec? Dan zal het daar wel niet aan liggen denk ik.. alleen het is niet iets voor de gemiddelde instapper, je moet toch al aardig in de materie duiken en de verbanden snappen. Ik vind het eigenlijk wel onwijs gaaf dat dit er standaard in zit
De Motec workspace die Kunos aanlevert is gemaakt door een engineer van een raceteam die afgelopen jaar in het blancpain kampioenschap heeft meegereden. En ook de hoeveelheid informatie zou overeenkomen met wat men uit kan lezen. De fabrikanten zijn namelijk niet erg happig op het delen van informatie. En Kunos mag dit licentie technisch niet delen met ons.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:47:
Gebruiken de échte teams ook niet MoTec? Dan zal het daar wel niet aan liggen denk ik.. alleen het is niet iets voor de gemiddelde instapper, je moet toch al aardig in de materie duiken en de verbanden snappen. Ik vind het eigenlijk wel onwijs gaaf dat dit er standaard in zit.. maar de ptracker/stracker icm een portal zoals bij AC is wel écht een must. Dan vergelijk je jezelf met ALLE rijders over meerdere sessies. MoTec is heel wat anders, specifiek op jouw auto op jouw lap(s) gericht. Bijvoorbeeld wel geinig als je alle GT3 wagens gaat proberen en naast elkaar wilt uitzetten.
Steam - PTR83
Maar juist daarom vind ik het zo heel erg bijzonder dat dit mogelijk is, ook de teams zullen onderling maar wat graag nu de telemetrie van andere wagens willen bekijken en er van leren. Alles is met medewerking van de teams en hun data tot stand gekomen dus zou de werkelijkheid heel dicht moeten benaderen.
Nee, dit heeft hij juist op verzoek van Kunos gedaan. En de hoeveelheid info is zo beperkt dat de concurerende fabrikanten er niks aan hebben. En de teams krijgen simpelweg niet meer info hoe graag ze het ook willen.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:11:
@CoronelHimself Wat bedoel je precies? Heeft die beste man dit buiten Kunos om gedaan? Zien wij nu meer dan Kunos delen mag? Als dat zo is, zouden ze die info om te beginnen al niet in het MoTeC .ldf file'tje moeten zetten.
Maar juist daarom vind ik het zo heel erg bijzonder dat dit mogelijk is, ook de teams zullen onderling maar wat graag nu de telemetrie van andere wagens willen bekijken en er van leren. Alles is met medewerking van de teams en hun data tot stand gekomen dus zou de werkelijkheid heel dicht moeten benaderen.
Steam - PTR83
heb je daar een artikel over? Misschien wel leuk om te lezen hoe dit proces gegaan is
[ Voor 72% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-01-2020 09:51 ]
Helaas de meeste inside informatie komt uit de streams van Aris.drives sowieso een goede doch langdradige bron van info over ACC.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:42:
ah, ik dacht al
heb je daar een artikel over? Misschien wel leuk om te lezen hoe dit proces gegaan is
Steam - PTR83
#ICYMI - The iconic WeatherTech Raceway Laguna Seca circuit is heading to Assetto Corsa Competizione. The 3.6 km California track is coming as part of our all-new and upcoming Intercontinental GT Pack. Take a look at what you can expect and let us know your thoughts... #beACC pic.twitter.com/4lnK264r5X
— Assetto Corsa (@AC_assettocorsa) 29 januari 2020
In diezelfde stream legt Aris ook uit hoe ze sommige aspecten van de physics engine een beetje op een indirecte/omslachtige manier berekenen om te voorkomen dat bedrijfsgevoelige informatie uit de physics engine van de game gehaald kan worden. Geeft wel aan hoe diep de integratie van werkelijkheid en ACC isCoronelHimself schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:57:
[...]
Helaas de meeste inside informatie komt uit de streams van Aris.drives sowieso een goede doch langdradige bron van info over ACC.
@Paulus07 , super vet! Dat is toch echt een iconische bocht die corckscrew.
[ Voor 6% gewijzigd door H-Alien op 29-01-2020 11:59 ]
www.simsport-racing.com
LogConsoleResponse: Display: Failed to find resolution value strings in scalability ini. Falling back to default.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze crash?
Systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI H97 GAMING 3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 576,42 | € 576,42 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Netwerkadapters | TP-Link TL-WDN4800 | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D14 | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | Samsung SH-224DB | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 56,90 | € 56,90 |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 703,22 |
www.simsport-racing.com
De scaling in de videoinstellingen staat op 100%, verder staan ook de scaling opties van windows zelf op 100%. In het NVIDIA-configuratiescherm heb ik onder het tabje ''Bureaubladgrootte en -positie aanpassen de optie ''aspectverhouding'' geselecteerd en ''voer schaling uit op GPU''H-Alien schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:26:
Ik ken die foutmelding zelf niet maar zie online dat Unreal Engine wel vaker last heeft van deze melding. Wat heb je in de video instellingen bij scaling staan? Ik zou dat sowieso eens op 100% proberen, lijkt erop dat de foutmelding ontstaat bij automatisch terugschalen van resolutie in de Unreal Engine.
EDIT: Ondertussen maar een refund bij steam aangevraagd. Races gaan ook niet met 35 fps. Uit afterburner overlay blijkt dat niet mijn GPU de bottleneck is, maar m'n CPU. Dat is ook een eerste keer.
[ Voor 12% gewijzigd door SurfBoy op 29-01-2020 19:26 ]
Ben benieuwd wat ze ervoor gaan vragen.
Hopelijk geen Studio 397 RF2 prijzen, dan zou het 36 euro gaan kosten. Gelukkig is Kunos wel wat netter qua prijzen. Maar ik verwacht rond de 20 euro eigenlijk.Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:47:
Eindelijk!!! Maar net te laat voor ons SRHI kampioenschap, zouden direct Bathurst hebben kunnen doen anders
Steam - PTR83
14,99€
https://store.steampowere...Intercontinental_GT_Pack/
Changelog: https://steamcommunity.co...etail/1708488968137951266ABOUT THIS CONTENT
The Intercontinental GT Pack DLC introduces 4 iconic international circuits in Assetto Corsa Competizione, from four different continents:
- Kyalami Grand Prix Circuit (South Africa)
- Suzuka Circuit (Japan)
- Weathertech ®️ Raceway Laguna Seca (USA)
- Mount Panorama Circuit (Australia)
These tracks extend the GT Series to the Intercontinental GT Challenge, providing an unforgivable and challenging driving experience thanks to their exclusive layout finely reproduced using Laserscan®️ technology, allowing for an extreme precision in detail.
The DLC also features more than 45 new car liveries, 30 new teams and 50 new drivers in addition to new game modes, all from the real-life Intercontinental GT Challenge powered by Pirelli. Get it now to enjoy even more the depth of the most popular GT racing simulation available on Steam!
[ Voor 4% gewijzigd door Paulus07 op 04-02-2020 12:15 ]
Naast de DLC ook een 3Gb update, ben vooral erg benieuwd naar de nieuwe rolling start procedure. Als ik de changelog zo lees zou het een stuk minder frustrerend moeten zijn. Er is een penalty systeem om te voorkomen dat mensen "uit positie" gaan, maar gelukkig ook collision uitgeschakeld. Mocht die gozer voor je dus de wagen niet starten dan kan je er gewoon door heen om verder de double fine wel in stant te houden i.p.v. 1 grote chaos van wagens die er omheen moeten, vol gas weg scheuren of allen blijven staan
Benieuwd hoe het in de rpaktijk uitpakt.
www.simsport-racing.com
Tis jammer dat ik m in VR niet zo lekker kan draaien, maar ga toch de dlc aanschaffen. Ben benieuwdPaulus07 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:14:
En de DLC is live!!!!
14,99€
https://store.steampowere...Intercontinental_GT_Pack/
[...]
Changelog: https://steamcommunity.co...etail/1708488968137951266
Dus ACC speel ik weer gewoon via scherm/tv en vermaak me er weer helemaal top mee
Op moment ook enige wat ik speel nu.
Zodra ik thuis ben de DLC installen en knallen!
en muurtjes koppen op bathurst denk......
Zal je kleine tip geven,... bij het gte kampioenschap zit die er wel in 🤫🤫Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:47:
Eindelijk!!! Maar net te laat voor ons SRHI kampioenschap, zouden direct Bathurst hebben kunnen doen anders
Maar ik vroeg nog ergens, maar ik weet niet of iemand ergens gereageerd heeft, maar is die 488 uit het GTE pack een kopie van de Kunos 488 of een compleet andere auto/mod? Laat ik het zo zeggen, kan ik mijn 488 setup op deze GTE versie gebruiken?
www.simsport-racing.com
Maar let wel je hebt kans dat die 488 eruit gaat met kampioenschap want vele van ons houden hem amper op de baan,.. blijft een listige auto
dat klopt, maar ik had hem nu EINDELIJK zoals ik wilde en was er best rap meePRM2D4 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:18:
@Alfa90_Buttje het is een kopie met idd alleen andere banden namelijk die van de gte en de pit is aangepast aangezien die 12 sec langer duurde dan de gte.
Maar let wel je hebt kans dat die 488 eruit gaat met kampioenschap want vele van ons houden hem amper op de baan,.. blijft een listige auto
p.s. verkeerd topic zie ik
Nvidia heeft een nieuwe feature in de laatste updatePaulus07 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:22:
Krijg VR in ACC ook nog steeds niet geheel lekker draaiend. Qua FPS lukt het wel, maar het beeld is totaal niet scherp en lijkt zo blurry. Dus dan hou ik het max 5 minuten vol. Met een rfactor 2 kon ik makkelijk 5 uur met VR bril op racen
Dus ACC speel ik weer gewoon via scherm/tv en vermaak me er weer helemaal top mee
Op moment ook enige wat ik speel nu.
Zodra ik thuis ben de DLC installen en knallen!
en muurtjes koppen op bathurst denk......
Misschien VR/pixels wat terug schroeven en dan VRSS erbij zetten?
Added Virtual Reality - Variable Rate Super Sampling (VRSS) setting to the NVIDIA Control Panel ->Manage 3D Settings page.
VRSS improves image quality by applying super sampling selectively on the central region of a frame.This feature is available for VR applications profiled for VRSS. See this Game Ready Driver article for the latest list of profiled VR apps.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ben wel benieuwd of het echt veel gaat schelen.
raymondw schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:28:
[...]
Nvidia heeft een nieuwe feature in de laatste update
Misschien VR/pixels wat terug schroeven en dan VRSS erbij zetten?
[...]
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

en toen de race .. allemaal een valse start met stop&go penalty .. en ronde 2 hingen de auto's in de lucht, stonden naast de baan, zaten vast in het asfalt, stonden stil in een chicane ...

Leuk dat Kunos die dikke 1.3 update uitbracht samen met de DLC zo vlak voor de race .. iets ging niet helemaal goed, alle online servers waren ineens verdwenen

https://www.assettocorsa....t-pack-dlc-out-now.62409/
Assetto Corsa Competizione: Intercontinental GT Pack DLC - NOW AVAILABLE ON STEAM!
The Intercontinental GT Pack DLC for Assetto Corsa Competizione introduces four iconic international circuits from four different continents:
• Kyalami Grand Prix Circuit (South Africa)
• Suzuka Circuit (Japan)
• Weathertech ®️ Raceway Laguna Seca (United States)
• Mount Panorama Circuit (New South Wales)
Players owning these tracks will extend the GT Series to the Intercontinental GT Challenge by Pirelli, providing a challenging driving experience using an exclusive layout finely reproduced with Laserscan®️ technology, which allows for extreme precision in track reproduction detail.
The Intercontinental GT Pack for Assetto Corsa Competizione also features more than 45 new car liveries, 30 new teams and 50 new drivers in addition to all-new game modes from the real-life Intercontinental GT Challenge powered by Pirelli.
LINK TO STEAM STORE PAGE: https://store.steampowere...Intercontinental_GT_Pack/
This update also includes the new 1.3 patch which will update the whole game, improving several aspects in order to grant the best game experience to all Assetto Corsa Competizione users.
More info at https://www.assettocorsa.net , follow us also on Twitter & Facebook.
- Adding 4 new tracks, a lot of new entries and relevant season and game modes:
Mount Panorama Circuit
WeatherTech Raceway Laguna Seca
Suzuka Circuit
Kyalami Grand Prix Circuit
- Added IGTC 2019 entries and liveries.
- Added IGTC 2019 championship mode.
- Added IGTC race weekend modes (8H, 9H, 10H and 12H race weekend).
- Fix to occasional freezes with Fanatec wheels caused by having the Fanatec LED option enabled without using Fanatec hardware.
- Shared memory unmapping when quitting the game.
GAMEPLAY:
- Fix for incorrect driver stint limits in Custom Race Weekend mode.
- Fixed checkered flags seen as real flags in final race sector.
- Fixed drive-through penalty for exceeding driver stint and added S&G penalty in case of double violation.
- Pitlane logic moved from trigger to surface system for more reliable detection.
- Fixed replay driver info memory occupation.
- Better recognition of non-overtake highlights during incidents.
- Collision enabler has been changed to overlap-based system.
Collisions are enabled by mesh and no longer based on distance - fixes rare occasions when cars spawned too close to one another and continued to have no collision after the green light.
- New spawn system and track slots sorting:
Grid and fast start spawns are built at runtime, pitlane slots are sorted by spline.
- Reduced yellow flag threshold for offtrack cars.
- Added replay event type dependency in gallery replays (replay version changed).
- Reviewed formation lap and start triggers.
- Fixed issue with destructible objects in gallery replays.
UI/HUD:
- UI integration for DLC.
- Fixed MFD pitstop validity with pit window rules to be green already while on the track.
Pitstop is now shown valid in the MFD before entering pitlane when all conditions are met.
- Navigation: restored damage MFD selection logic to correct one.
- MP and Championship car selection boxes now point to the new showroom.
- Appearance update to normal/high/max priority race communication messages.
- Added more highlighted player-specific communication messages.
- Communication panel positioning and minimum message priority exposed as options in the HUD options screen.
Previously used center position can be restored via the HUD options.
- Added engine map setting display to the clutch bar in the gear widget.
- General styling updates to the gear widget.
- MFD tyreset condition indicator added in the pit strategy page of the MFD.
Brand new sets are marked white, used sets are marked with a black dot for easier selection on the fly.
- MFD pit strategy now shows both fuel to add and total fuel calculation.
- HUD and real-time widget now use official position from race start to the first split to show more reliable positions at the start and less flickering.
- "Randomize" button is now part of the Custom weather group.
- Fixed camera cycle inconsistency in replay when the car is in the pits (difference in cycle up vs. down).
- Weather forecast widget sensitivity increased.
- Added green lights widget with setting to be disabled via HUD options.
- Real-time page update in the MFD to account for lapped cars and large gaps that are not relevant for the player.
- Extra highlighting for the player row in the real time position widget for easier tracking.
GRAPHICS:
- Fixed near plane with F7 free camera (now depends on camera distance from the focused car).
- Alternative rendering method for marbles.
NOTE: works only when material quality is set to MID (should help when using FXAA).
- Additional custom templates for the Porsche 991II GT3 Cup and Lamborghini Huracán Super Trofeo cars.
- Improved car visibility system when max opponent visibility setting is used.
Cars in pitlane should now be ignored when on track to not steal focus for cars driving in front. Cars in front also have render priority over cars behind the player.
- Disabled behind-player-car light cone optimization for opponent cars in chasecam and dashpro views to fix an unwanted pop-in effect.
- 3D grass updates on all tracks.
- Unique display brightness curves for individual tracks.
- Fixed national flags going hectic during the pause menu.
- Updated season-independent numberplate/banner layouts for custom cars and custom game modes in all seasons.
- Fix for issue with car decals when car visibility limit is used.
PHYSICS:
- All cars BOP assignments for IGTC circuits.
- All cars have now safe, aggressive and wet presets for new IGTC circuits.
- Audi R8 LMS EVO new Spa aggressive preset.
- Bentley 2018 new Spa aggressive setup.
- Honda NSX GT3 (old) new Silverstone aggressive preset.
- Honda NSX GT3 EVO rev limiter tweaks.
- Lexus RC F GT3 all presets modified brake balance.
- Slipstream optimization in CPU performance with many AI cars.
- Chassis flex optimization in CPU performance with many AI cars.
- Slipstream simulation fine tuning. Leading car now gains less speed, while following car gains more.
- Tyre model fine tuning. Pressure sensitivity and influence on flex and slip angle/ratio.
- Wet tyre wear and grip adjustments.
- Slick tyres now drain less water on wet track.
- Porsche 991II GT3-R performance tweaks on sprint circuits.
- Optimizations to AI CPU occupancy.
- Fixed brake wear after loading a saved game.
- Fixed occasional bug with broken suspensions when pitting after loading a saved game.
- Fix for MoTeC not saving if username had special characters.
- MoTeC now exports in 200hz frequency for suspension travel, wheel speed, dampers and relative math channels.
- MoTeC new channels export on/off when suspension travel touches bumpstops.
- Improved engine response at low revs and manual clutch release scenarios for easier starts.
Also improves driveability for "starting over grass after a spin" scenarios.
- Less sensitive launch control activation.
Now needs almost 100% accelerator to engage. Improves slow launches with clutch without engaging always.
AUDIO:
- Improved "Green flag" message timing at the race start.
- New crew chief/spotter messages.
MULTIPLAYER:
- All tracks in base content now have 50 slots for private MP.
- Server formation trigger is set 500m earlier when full-lap formation is used.
- Cars are now always positioned in 45 degrees in FP and Q sessions.
- Player car is now locked until green flag + 20 seconds when teleported from the grid or formation lap.
- Added IGTC tracks to server configuration: kyalami_2019, mount_panorama_2019, suzuka_2019, laguna_seca_2019.
NOTE: non-DLC owners can also set up servers with DLC tracks.
- Formation lap type is now configurable via settings.json: New system (default), old system (with limiter), free (for private servers)
- New Formation lap type for Multiplayer, including position tracking widget - to be used in official and CP servers and optional in private MP servers.
Guidelines:
- In "Single file" phase, player must follow the target widget, it should be relaxed enough to allow for warming up tyres and brakes.
Being out of target by significant margins results in teleport to pits.
- In "Double file" phase, players should find their target position as soon as possible and hold speed and side once there.
- In "Pre-green" phase (when the speed delta appears), players must lock their speed to the delta.
Speeding or moving out of lateral and longitudinal position during the pre-green phase grants a penalty based on severity.
The system works on a protect-the-innocent basis, the player can ignore what other cars are doing around them, the important thing to pay attention to is their own position and speed.
Collisions are disabled during the formation lap and regained once any overlap is ended.
- New dynamic fast formation spawns for MP.
- Server and client penalties now correctly accumulate.
- Server post-race time penalties are now applied on top of mid-race penalties.
- Pitlane speeding in non-race sessions no longer disqualifies the player, only teleports the client back to the pits.
- Fixed missing lap countdown for Race Control penalties.
- Temporarily disabled server settings: "isRaceLocked" (active by default) and event rules "driverStintTimeSec" and "maxTotalDrivingTime".
- Updated server admin handbook to provisional version 6a.
RATINGS:
- Added new track medals for DLC owners.
- TR rating now scales dependent on DLC ownership.
- SA Trust generation adjustments.
- CP servers will run DLC tracks in a parallel schedule.
- CP servers will adaptively select DLC tracks on unknown track days when a large majority of registrations owns the DLC.
[ Voor 96% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-02-2020 22:11 ]
Komt vast goed, volgende race zullen die bugs er wel uit zijn. Nieuwe formation lap is trouwens wel een verbetering vind ik
Ik had trouwens ook dikke pb in de quali. Eerste keer in de 1.29 met nog wat foutjes. Tof om te zien dat er 16!! man binnen de seconde zaten.
[ Voor 32% gewijzigd door H-Alien op 04-02-2020 22:17 ]
www.simsport-racing.com
Net nog even snel getest in RF2 of het de flippers/stuur zelf kan zijn. Maar daar reageert alles snel.
Meer mensen die dit ervaren of meegemaakt hebben in ACC? Zag zo snel nergens dat het een setting etc was. Maar wel ooit verdomde irritant als je op een bocht aankomt en denkt naar zijn 2 te schakelen maar dan zit je nog steeds in de 4.........
Had het overigens ook al voor de DLC en update.
[ Voor 5% gewijzigd door Paulus07 op 04-02-2020 22:28 ]
En anders welk stuur heb je? Heb er met de t150 iig geen last van.
[ Voor 17% gewijzigd door H-Alien op 04-02-2020 22:37 ]
www.simsport-racing.com
Ik ga het eens in de gaten houden
Performance van ACC vind ik ook niet geweldig. 6700K + GTX 1070. Zodra het licht regent op de baan zakt de framerate duidelijk in, Dit met slechts een paar auto's in beeld.
Bij mij was het omgedraaidH-Alien schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:13:
Ik had trouwens ook dikke pb in de quali. Eerste keer in de 1.29 met nog wat foutjes. Tof om te zien dat er 16!! man binnen de seconde zaten.
Ik kan nog niet zo'n vat krijgen op de grip en tijden, de ene keer lijkt het alsof je bakken grip hebt en momenten later is het glibberig. Zal wel net als in de realiteit zijn maar ik vind het nog lastig om de consistentie en snelheid te halen die ik in AC wat makkelijker voor elkaar heb.
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
Vandaag toch maar weer eens ACC geinstalleerd met de laatste updates.Dev0o schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:59:
Bathurst in VR bergafwaarts 😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱echt heeel vet!
Momenteel oefenen ik in iRacing voor de 12hr van Bathurst.
De berg en ik, ik en de berg, we hebben geen geheimen meer voor elkaar
Maar in ACC klopt de berg niet ten opzichte van iRacing, en na testen ook niet met AC.
Voor het moment laat ik ACC nog even voor wat het is, eerst die 12hr afstrepen

Zal morgen even een techniek ding posten hoe ik ACC werkend kreeg op op triples zonder Nvidia surround.
Volgende week oid maar eens tweaken en instellen, het verschil was nu 9sec, en het gevoel was niet oke
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Dat idee had ik ook, voor mijn gevoel is het circuit veel te breed. Op Laguna Seca klopt de klim richting de Corkscrew ook niet. In iRacing is die veel steiler en de linkerbocht voor de Corkscrew is daar blind, in ACC heb je veel meer overzicht.raymondw schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:24:
[...]
Maar in ACC klopt de berg niet ten opzichte van iRacing, en na testen ook niet met AC.
Voor het moment laat ik ACC nog even voor wat het is, eerst die 12hr afstrepen
Kyalami is wel een erg leuk baantje. Denk dat het wel 25 jaar geleden is dat ik daar gereden heb, op de Gameboy met Nigel Mansell World Championship
Mijn systeem had het toch ergens moeilijk na de start met 28? auto's. Ondanks dat de frames continu 40fps aangeven waren de eerste rondes wat schokkerig. Ik zal het aantal zichtbare auto's eens terugschroeven..Mick3112 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:02:
Ligt het nou aan mij of voelt de FFB van AC veel levendiger aan dan ACC?
Performance van ACC vind ik ook niet geweldig. 6700K + GTX 1070. Zodra het licht regent op de baan zakt de framerate duidelijk in, Dit met slechts een paar auto's in beeld.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Je kan altijd als je acc niks vind met ac mee doen bij srhi we starten binnenkort een gte kampioenschap,..
@Alfa90_Buttje ja dat zal best ik was er ook bang voor dat vele pc’s het niet zullen trekken dan wel moeite mee hebben,.. Acc is al best zwaar laat staan met 28 auto’s,... en let wel de server kan er 32 aan dus er kunnen er nog 4 bij 🤫
[ Voor 40% gewijzigd door PRM2D4 op 05-02-2020 06:23 ]
@Alfa90_Buttje mij viel de performance juist wel mee ondanks mijn matige pc. Zal ook mijn instellingen eens opsnorren wellicht kan je er wat mee
@raymondw grappig hoe al die "laser scanned" tracks toch verschillen van elkaar je zou verwachten dat ze door dat scannen toch identiek zouden moeten zijn.
[ Voor 50% gewijzigd door H-Alien op 05-02-2020 06:39 ]
www.simsport-racing.com
de één zal zijn laser wel bij een echte speciaalzaak hebben gekocht de andere bij aliexpress 😂H-Alien schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 06:34:
@raymondw grappig hoe al die "laser scanned" tracks toch verschillen van elkaar je zou verwachten dat ze door dat scannen toch identiek zouden moeten zijn.
Persoonlijk hou ik er wel van eerlijk gezegd, voelt voor mij wat realistischer. Moet je toch elke keer wat aanpassen. Merkte ook duidelijk dat in de practice na een half uurtje de banden wel een beetje aan gort waren en begonnen te glijden. Overigens staat dynamic weather ook aan dus ook tijdens de race zelf kunnen omstandigheden veranderen
www.simsport-racing.com
Heb je daar een linkje van? Wat voor races moet ik aan denken qua lengte?PRM2D4 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 06:21:
@Mick3112 je bent idd niet de enige die dat gevoel anders beleefd 🧐
Je kan altijd als je acc niks vind met ac mee doen bij srhi we starten binnenkort een gte kampioenschap,..
Ik heb een Thrustmaster TX Leather Edition.H-Alien schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 06:34:
@Mick3112 wat voor stuur heb je? Ik heb ook wel wat moeten stoeien voor het juiste gevoel maar is wat makkelijker settings doorgeven als we weten waar je mee rijd
SWRE : Link
Je kan hierbij eea goed verdelen over de monitoren heen, mijn setup heeft er 4 en degene die ik dagelijks gebruik is niet degene waarop ik ook race. Helaas heeft ACC hier geen optie voor...
@H-Alien Ik ga volgende week wel meer vergelijken en doen.
Tot die tijd houd ik het even bij 1 sim ivm gevoel
even een copy-paste uit discord wat betreft de stuur instellingen (vooral minimum ffb op max is voor mij echt noodzakelijk om beter gevoel te krijgen anders heb ik geen gevoel op rechte stukken of lichte bochten):
for lower powered wheels mister Aris.Drives (ACC development guy) recommends dynamic dampening around 40% (play around) and minimum ffb on max or near max. Also, make sure to play around with the wheel ratio in the setup tab if steering feels off. Personally I play with gain 90% , minimum on max and dynamic on 40%. Works well with my T150. For a T300 or TX you might want to adjust the dynamic dampening up a bit, play around with 60%-70%
www.simsport-racing.com
Wat is het skillniveau? Ik zit echt op het beginnersniveau. Foutloze rondjes gaat prima maar mis echt de snelheid. Ik heb nu misschien 30 uur totale simrace ervaring.
Wel elke Forza gespeeld met controller voor 100enden uren maar dat is toch ff anders.
Zal die settings eens proberen. Kijken of ik het tot een niveau kan brengen dat het goed aanvoelt qua handling.
Zag gisteren een stukje van een stream van Jimmy Broadbent dat hij de nieuwe DLC deed. Bathurst in de regen. Zag er wel vet uit al zal hij waarschijnlijk wel een hele snele pc hebben.
Die gozer timmert aardig aan de weg vanuit zijn schuurtje. Vraag me af of hij na afloop niet gewoon lekker naar een fatsoenlijk huis rijdt en een beetje de schijn ophoudt
Nee dat geloof ik niet, hij is ontzettend open en ook wel emotioneel. Hij zat echt wel in de put toen en is oprecht blij met iedere mijlpaal/kans die hij krijgt. Ik vind het een sympathieke gast.Mick3112 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:12:
Zag gisteren een stukje van een stream van Jimmy Broadbent dat hij de nieuwe DLC deed. Bathurst in de regen. Zag er wel vet uit al zal hij waarschijnlijk wel een hele snele pc hebben.
Die gozer timmert aardig aan de weg vanuit zijn schuurtje. Vraag me af of hij na afloop niet gewoon lekker naar een fatsoenlijk huis rijdt en een beetje de schijn ophoudt
Die is wel nice om te kijken
En weer terug naar ACC
zijn er hier die een simucube 2 gebruiken met ACC?
[ Voor 19% gewijzigd door Paulus07 op 05-02-2020 11:05 ]
[/offtopic]
Ah, dat verklaart een hoop.stijn014 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:34:
Performance ligt ook wel aan de unreal engine. Merk bij andere games ook dat die wel rare dingen kan doen.
UE4 ben ik geen fan van. Insurgency Sandstorm draait ook heel wisselvallig op die engine terwijl het grafisch verre van spectaculair is.
En de hotfix is live:Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:08:
nou, dat was in bijzondere avond
- Logging re-enabled.
- First and full name now displayed in driver swap widget.
- Fixed formation widget sticking when switching from a MP session to a SP one.
- 50 slots for private MP at Kyalami.
- Fixed scripted rolling start positions with random client disconnections.
- More permissive threshold on lateral positions during scripted formation.
- Penalties now clear on session restart.
- Admin command added to clear all penalties ("clear_all").
- Updated BMW M6 GT3 Mount Panorama aggressive setup.
- Updated Bathurst-spec Bentley M-Sport liveries.
Only fools are enslaved by time and space.
- Fixed scripted rolling start positions with random client disconnections.
- More permissive threshold on lateral positions during scripted formation.
- Penalties now clear on session restart.
- Admin command added to clear all penalties ("clear_all").

nu nog een fix for flying cars
Only fools are enslaved by time and space.
Ehrm, ACC heeft sinds 2 of 3 versies terug eigen support voor triples ingebouwd. Werkt voor mij prima..raymondw schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:24:
[...]
Zal morgen even een techniek ding posten hoe ik ACC werkend kreeg op op triples zonder Nvidia surround.
Volgende week oid maar eens tweaken en instellen, het verschil was nu 9sec, en het gevoel was niet oke
We rijden op elk niveau zolang je maar de baan regels hanteert ect,... en respect op en naast de baan hebt voor de andere rijders.Mick3112 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:12:
Dank je! ik zal die info eens bekijken. 40 minuten is wel te doen.
Wat is het skillniveau? Ik zit echt op het beginnersniveau. Foutloze rondjes gaat prima maar mis echt de snelheid. Ik heb nu misschien 30 uur totale simrace ervaring.Veel al beetje aanklooien met verschillende track/auto combinaties.
Wel elke Forza gespeeld met controller voor 100enden uren maar dat is toch ff anders.
Zal die settings eens proberen. Kijken of ik het tot een niveau kan brengen dat het goed aanvoelt qua handling.
Dus lekker mee doen kerel je bent welkom.
Zie mijn of @H-Alien zijn signature voor discord link.
Cheers
Dat werkt alleen met Nvidia Surround en die virtuele monitor als hoofd monitor ingesteld.Dev0o schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:16:
Ehrm, ACC heeft sinds 2 of 3 versies terug eigen support voor triples ingebouwd. Werkt voor mij prima..
Alle andere opties zijn niet te kiezen met de standaard instellingen.
Zo, met 2.06.807 even een banker gezet op Bathurst aka the Mount aka the Hill aka Mount Panorama
blijft leuk
Ik ben ontslagen als racer denk ik...Heb de muur op Bathurst van nieuwe groene verf voorzien. Jeumig wat een geweld. Heb nog nooit op Bathurst geraced maar dit is wel erg gaaf. Pas na een rondje of 6(waarvan er zeker 4 vroegtijdig moest afbreken vanwege het verven van de muur) pas een "normale" ronde neer kunnen zetten a 2.08. 743...Veel oefenen dus. Erg vervelendAlfa90_Buttje schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:48:
Zo, met 2.06.807 even een banker gezet op Bathurst aka the Mount aka the Hill aka Mount Panorama
blijft leuk
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Maar ik zou niet weten hoeveel ronden ik er aan gereden heb 400 ofzo?
Je kunt bijna volgas door de bochten omhoog als je de goede lijn te pakken hebt en op tijd insturen. De haakse bochten voorin moet je ook heel erg secuur nemen want je laat er zomaar wat tienden liggen. En dan in het bijzonder bocht 1 want die snelheid neem je helemaal mee naar achter! En idem voor de laatste bocht voordat je omlaag dendert, super belangrijk dat je die krap neemt en een goede exit krijgt.
Maar bij de dipper was het bij mij ook nog niet heel erg stabiel hoor.. dat gaat in AC beter. Dit was ook meer overleven dan wat anders. Vraag me af hoe ze dat IRL beleven.. daar zag het er heel beheerst uit, metname Raffaele Marciello neemt hem als op rails.
[YouTube: RAFFAELE MARCIELLO'S OVERTAKE - BATHURST 12H]
m.i. 1 van de beste rijders in de GT3.. alleen zijn pitstops moesten beter
voor wie de Bathurst 12h niet gezien heeft, hij had op het eind een lekke band en kwam nog gauw binnen en is uiteindelijk nog van 3e naar 2e geklommen, maar was tijdens die stop vergeten zijn motor uit te zetten dus kreeg ie een dikke penalty en werd 6e uiteindelijk.

https://www.speedcafe.com/2020/02/02/gruppem-loses-bathurst-podium-after-pit-stop-penalty/
[ Voor 47% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-02-2020 09:20 ]
Badhurst gaat om beheersing, slow = smooth, smooth = fast.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:48:
blijft leuk
Als je gaat trappen dan kom je er niet...
Kon het niet laten
Net even mijn iRacing 12hr setup geport naar ACC, 3e rond 2.05.6 en 5 ronde 2.04.5
Dat is met maximale(!!) hoeveelheid brandstof, clear weather en optimal grip.
In iRacing haal ik ongeveer dezelfde tijden.
Met 18L qualy kom ik in de 2.02.8 in ACC en 2.01.3 in iRacing.
Maar ik merk dat ik in ACC niet soepel rijd door (te) lage framerate, vooral op de berg wil je geen gehakkel.
Mijn setup tips
Ten opzichte van aggressive : ARB zachter voor en achter, TC 50%, ABS 50%, tikje meer vleugel.
De hele iRacing setup kun je downloaden van Pure Driving School
Bergop kwam ik wat te kort in qualy setup dus ik heb wat moeten liften in 7,8 en 9.
Truc is ook om vroeger dan noodzakelijk te remmen op 10, 11 gezien de verandering in hoogte.
Zelfde voor 17, rustig in 3 uitrollend er door, dan in 1 door de Dipper en zo vroeg mogelijk vol op het gas.

misschien moet ik toch maar weer de ACC server gaan opstarten....
raymondw schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:14:
Badthurst gaat om beheersing, slow = smooth, smooth = fast.
Als je gaat trappen dan kom je er niet...
Kon het niet laten
Met 18L qualy kom ik in de 2.02.8 in ACC
ik vind hem ook nog niet soepel genoeg idd. Staat keihard op 40fps bij mij, nooit springt ie naar 80 waar ik in AC nu steady 80fps haal.Maar ik merk dat ik in ACC niet soepel rijd door (te) lage framerate, vooral op de berg wil je geen gehakkel.
je kunt nog aansluiten in het SRHI kampioenschapmisschien moet ik toch maar weer de ACC server gaan opstarten....
[quote]
misschien iets met een berg er in?
.voor vanavond??
[ Voor 5% gewijzigd door JW van Wijngen op 06-02-2020 13:51 ]

Vanavond test race met SRHI in AC dus beter iets voor morgenavond
[ Voor 28% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-02-2020 15:12 ]
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Misschien kan ik het dit weekend ff vastleggen en hier posten
Als je goede settings met een 2080Ti heb gevonden in VR dan hoor ik het graag van je. Ik heb ACC & VR opgegeven en speel de game alleen nog maar op de 49" samsung monitor.phoentje schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:09:
Heb wat settings aangepast , Vd week maar eens testen of t een beetje speelbaar is. Weer een nieuwe 2080ti aio er in dus wellicht weer wat sneller in VR 🤪
Het lukt mij maar niet om met mijn overgeklokte 9700k en 2080Ti een fatsoenlijk beeld op 90fps te krijgen in de Valve Index,
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
ai op 100 en ze zetten me te kakken. Vooral in sector 2

Nou, eindelijk even tijd genomen om de VR settings te optimaliseren met behulp van de Oculus Debug ToolAlfa90_Buttje schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:26:
@visboer32 nou, geprobeerd, maar dat is niet te rijden zo'n wazig soep beeld krijg je dan .. 0,0 detail .. als ik resolution scale op 100% zet en pixel density op 130% dan kan ik de borden goed lezen en zijn de kerbs ook scherp. Dus dit is niet de oplossing imho. Of je moet elders scherpte mee behalen, maar bij mij is het soep.
Pad: "C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-diagnostics\OculusDebugTool.exe"
Uitgangspunt met mijn Oculus Rift S is continu 80fps

Hiervoor moet je blijkbaar >20% Performance Headroom hebben. Kom je eronder dan zie je dat ASW inkickt en de fps dropped naar 40fps. Nog steeds wel rijdbaar, maar wel een indicatie dat je performance te lijden heeft en in de race wil je dat zeker niet.
Het was wat puzzelen, maar met deze instellingen heb ik op de Hungaroring over de gehele baan 80fps

Opmerkingen:
Resolution Scale is een huge FPS killer !! Zet deze zo laag als mogelijk is.
Antialiasing op HIGH
Antialiasing Type op TEMPORAL geeft bij mij de mooiste witte lijnen langs de baan. De overige settings KTAA en FXAA zijn rubbish, niet mooi glad, hoekerig of flikkerend als je, je hoofd beweegt.
De overige settings hier op MID of LOW kun je ook wel iets opkrikken, scheelt luttele procenten, leuk als je nog reserve hebt!

Opmerkingen:
VR Pixel Density is een huge FPS killer MAAR is HEEL erg belangrijk! Deze wil je opkrikken voor leesbaarheid 100/150/200M borden!
Temporal Upsampling is HEEL belangrijk, die wil je AAN hebben. Dit zorgt er eveneens voor dat de borden leesbaar blijven, vooral op enige afstand. Uit = SOEP
Bloom Quality doet wat met reflecties en licht inval, hierdoor waren de remborden slechter zichtbaar, dus die heb ik uit gezet.

Opmerkingen:
Advanced Sharpen Filer wil je op AAN hebben, net als de Temporal Upsampling .. anders wordt het soep.
De rest is niet zo belangrijk en naar eigen smaak in te stellen of naargelang je reserves hebt.
Ik geloof dat je dus gelijk had, maar waarschijnlijk heb ik Advanced Sharpen Filer of Temporal Upsampling uit gehad, en daarmee werd het inderdaad soep. En inderdaad draait de GPU ~90% en is nu de bottleneck geworden.visboer32 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:31:
Onlangs (wederom) wat instellingen lopen wijzigen en ik haal nu constant 80fps (6700k en RTX2070), ook met 24 AI auto's. Zelfs makkelijk 90+ zonder tegenstanders (Index op 90hz). Truc zit hem bij mij in het maximaal verlagen van de resolution scale (tot 50%) en dan de pixel density (in game) juist fors verhogen tot wat je pc aan kan. Ik kom op 160%. Op de een of andere manier gaat hij vooral de GPU meer benutten (GPU zit nu op 90%+ usage). Grafisch is het allemaal nog niet top (meeste instellingen op laag, alleen AA temporal op high) maar tenminste soepel. Overigens verder helemaal niets gewijzigd aan de engine.ini, werkte in dit geval averechts voor de fps.
Dus wat mij betreft zijn VR Pixel Density en Resolution Scale aan elkaar gelinked, voorbeeld settings:
Resolution Scale 70% en VR Pixel Density 120 <-- heb ik
Resolution Scale 60% en VR Pixel Density 140
Resolution Scale 50% en VR Pixel Density 160 <-- heb jij
Heb je de power dan zet je ze beide maar hoger. Loop je tegen een grens aan, dan ga je hiermee spelen.
Echter ik ben steeds op de Hungaroring naast het 200M bordje gaan staan en heb gekeken naar het 150M bordje en NVIDIA op het reclamebord achterin.

disclaimer: dit is een screenshot van mijn monitor en niet van de Rift dus 2D ipv 3D en bovendien naar PNG opgeslagen.
Als ik jouw settings gebruik is de A in NVIDIA een massief wit driehoekje. Met mijn settings zie je het balkje en het zwarte in de A. Ook vond ik de 150 nipt beter. Bovendien is het GPU gebruik hoger als je VR Pixel Density opschroeft tot >95% waardoor je, je speelruimte verliest. Met een lagere VR Pixel Density hou je wat meer reserve over, bij mij 10%
Owjah, en in het midden zie je de tekst MANAGE CUSTOM VIDEO PRESETS .. dat is een KNOP .. en daarmee kun je de settings in een profiel opslaan
Kom daar maar eens achter

edit: bij deze nog even mijn VideoSettings
pad: ..\Mijn Documenten\Assetto Corsa Competizione\Customs\VideoSettings\Oculus Rift S 80fps.json
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| { "resolutionQuality": 70, "viewDistanceQuality": 1, "antiAliasingQuality": 2, "shadowQuality": 1, "postProcessQuality": 0, "textureQuality": 1, "effectsQuality": 1, "foliageQuality": 0, "mirrorQualityLevel": 1, "maxCarsVisible": 15, "isAATemporal": true, "aACustom": 0, "pixelDensity": 1.1999999284744263, "mirrorDistance": 10000, "advancedSharpenFilter": true, "materialsQuality": 0, "temporalUpsampling": true, "volumetricFog": 1, "bloomLevel": 0.30000001192092896, "bloomQuality": 0, "mirrorsResolution": 1, "foliageLodQuality": 1, "carLODSet": 100, "hLODEnabled": true, "shadowDistanceQuality": 1, "frameLimit": 82, "isMBlurEnabled": 0, "colorSaturation": 1.1999999284744263, "sharpen": 2.059999942779541, "cameraDirtLevel": 1, "whiteBalance": 12000, "imageExposureGain": 0.19999998807907104, "imageContrast": 0.69999998807907104, "hmdWorldToMeters": 100, "fpsCapUI": true, "useLegacyTonemapper": true, "hDRColorGamut": 1, "hDRUILevel": 1 } |
en mijn
C:\Users\%username%\AppData\Local\AC2\Saved\Config\WindowsNoEditor\Engine.ini
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
| [Core.System] Paths=../../../Engine/Content Paths=%GAMEDIR%Content Paths=../../../AC2/Plugins/FMODStudio/Content Paths=../../../AC2/Plugins/ACShaders/Content Paths=../../../Engine/Plugins/2D/Paper2D/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Editor/CryptoKeys/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Editor/MeshEditor/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Enterprise/DatasmithContent/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Media/MediaCompositing/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Steam/SteamVR/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Oculus/OculusVR/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Developer/AnimationSharing/Content [Oculus.Settings] GraphicsAdapter=0 AudioInputDevice="{0.0.1.00000000}.{be62266e-630f-4120-9f5f-0926c7daf22f}" AudioOutputDevice="{0.0.0.00000000}.{e7eeb9d3-a354-47ea-8fdb-84bc2a102a2d}" [ConsoleVariables] vr.RoundRobinOcclusion=1 r.TemporalAACatmullRom=1 r.TemporalAAPauseCorrect=1 r.TemporalAADynamicSharpen=0.2 r.TemporalAASamples=4 r.TemporalAASharpen=1.5 r.TemporalAAsharpness=0.8 r.TemporalAACurrentFrameWeight=0.1 r.Tonemapper.Sharpen=1 r.VolumetricFog=0 r.RenderTargetPoolMin=350 r.BloomQuality=4 r.AOquality=0 r.LensFlareQuality=0 r.SceneColorFormat=2 r.SceneColorFringeQuality=0 r.AmbientOcclusionLevels=0 r.AmbientOcclusionRadiusScale=1.7 r.TranslucencyLightingVolumeDim=16 r.ShadowQuality=4 R.DFshadowquality=1 r.Shadow.MaxResolution=512 r.DepthOfFieldQuality=0 r.HZBOcclusion=1 r.SSR.MaxRoughness=0.1 r.RHICmdBypass=0 r.Shadow.CSM.MaxCascades=2 r.LightShaftDownSampleFactor=4 r.TiledDeferredShading.MinimumCount=10 FX.AllowGPUSorting=0 r.StaticMeshLODDistanceScale=0 r.SSR.Temporal=0 r.SSR.Quality=3 [SystemSettings] r.MaxAnisotropy=16 r.ViewDistanceScale=5 foliage.LODDistanceScale=5 [/Script/WindowsTargetPlatform.WindowsTargetSettings] AudioDevice=Hoofdtelefoon (Rift S) [/script/engine.renderersettings] a.URO.ForceInterpolation=1 a.URO.ForceAnimRate=2 r.OptimizeForUAVPerformance=1 r.UseShaderCaching=1 r.UseShaderPredraw=1 r.Streaming.FullyLoadUsedTextures=1 r.Streaming.FramesForFullUpdate=1 r.bForceCPUAccessToGPUSkinVerts=True r.Streaming.DefragDynamicBounds=1 r.Streaming.HLODStrategy=2 r.Streaming.Boost=0 r.Streaming.PoolSize=0 r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1 [WindowsApplication.Accessibility] StickyKeysHotkey=False ToggleKeysHotkey=False FilterKeysHotkey=False StickyKeysConfirmation=False ToggleKeysConfirmation=False FilterKeysConfirmation=False |
wat mij betreft nog steeds niet optimaal, zeker niet qua kwaliteit, wel in de regel dus 80fps maar zo online tijdens de race is het kantje-boord nog. Mocht ik een verbetering vinden dan zal ik die weer posten.
[ Voor 77% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-02-2020 20:44 ]
Mijn vagen: ben je nu alleen op de baan of ook met andere wagens?
En vind je het de moeite waard? Of is hij nu zo uitgekleed (grafisch) dat het afbreuk doet aan de ervaring.
Qua ervaring is het wel okay zo. Misschien kan ik nog een paar dingetjes op HIGH zetten om nog wat te verfraaien, maar misschien moet Resolution Scale dan eerst nog een tikje omlaag om ruimte te creëren.
Je moet zoals @Jimijames75 ook echt nog even met een flink volle grid testen, liefst even een start in het middenveld (tenzij je zeker weet dat je alle races front row gaat starten
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
Gebruiken jullie crewchief of de standaard engineer audio van ACC?

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-02-2020 23:53 ]
Crewchief, over de headphones van de riftPaulus07 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:54:
Vandaag even kort CrewChief getest (gebruikte dat voorheen altijd bij AC en rF2) en is wel weer erg nice om te hebben
Ik vind de crewchief versie wat uitgebreider dan de standaard. Dus tijdens races gebruik ik het altijd.Paulus07 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:54:
Vandaag even kort CrewChief getest (gebruikte dat voorheen altijd bij AC en rF2) en is wel weer erg nice om te hebben
Steam - PTR83
Nope gaat via een apart kanaaltje en dan gezet op grove taal,.... superB 👍🏻Paulus07 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:54:
Kan iemand mij vertellen hoe de MP startprocedure was en hoe die nu is, wat Kunos veranderd heeft? Want ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee en vind het zo ook niet terug
Ik probeer een beetje zij-aan-zij te rijden en geef gas als men dat roept .. daar houdt het eigenlijk wel een beetje op. Was er een groene indicator ergens bijgekomen ofzo? Meen dat ergens gehoord te hebben, maar kon gister niks ontdekken toen ik even een start deed.
Geef mij persoonlijk maar gewoon de staande start .. daar is geen twijfel over mogelijk
[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-02-2020 14:29 ]
OUD: Maakte geen fluit uit wat je deed er was eigenlijk geen enkele procedure, zoek het maar uit. Bedoeling was dat mensen netjes naast elkaar double file zouden rijden tot aan de groene vlag maar deed je dat niet dan was er ook geen penalty ofzo.
NIEUW: Eigenlijk hetzelfde als voorheen alleen nu is er een indicator in beeld die aangeeft of je snelheid juist is (blij in groene vlak) en of je in linker/rechter rij moet zitten. Doe je dat niet dan krijg je een penalty. Collission is uitgeschakeld dus als iemand voor je blijft staan kan je er gewooin doorheen om je eigen groene zone aan te houden.
Je zag waarschijnlijk de indicator niet omdat het alleen voor multiplayer werkt en dan kunnen servers ook nog kiezen voor de oude formation lap (waarom je dat zou kiezen geen idee).
Zie video hieronder voor een voorbeeld van nieuwe situatie (ook meteen een mooi voorbeeld van nog aanwezige bugs, hij werd rechts gespawned maar moest dus volgens indicator links formation rijden):
Ps. ik heb de nieuwe procedure aangezet voor de SRHI server vanavond, ben benieuwd of het ook meteen werkt
[ Voor 17% gewijzigd door H-Alien op 11-02-2020 16:19 ]
www.simsport-racing.com
toppertje!!!
ik had die lichtshow nog niet gezien idd .. imho onnodig, in het echt heb je dat ook niet. maargoed.. vanavond maar eens wat oefenen
www.simsport-racing.com
Eindelijk een FFB die werkt, met dank aan @Alfa90_Buttje zijn uitzoekwerk heb ik wat dingen overgenomen en grafisch lijkt het op tripple ook deels te werken.
Maar zelfs met mijn RTX2080 XC moet ik op mid draaien om eea stottervrij te houden
Desalniettemin heb ik op Mt Panorama mijn iRacing Ferrari 488 GT3 setup ingeregeld om eens wat hotlaps te doen.
En tot nu toe valt het niet tegen, gisteren zat ik met stotters en vage FFB rond de 2.03.9
Vanavond even wat rondjes en al een lage 2.03, dan zit er na wat oefenen en tweaken ook wel een 2.01 in
Laat nog wel wat tijd liggen in bochten 4 en 11 met ACC
Eerst een Windows Server upgrade en dan zal ik eens kijken hoe mijn eigen server software zich houd.
Word langzaam aan wel wat enthousiast, al zal een upgrade naar een RTX3080 geen luxe zijn

Ik blijf het vreemd vinden dat je met jouw toch wel high-end hardware zulke matige performance ervaart. Zou je niet eens een schone windows installatie moeten overwegen?raymondw schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:23:
Na de reacties van iedereen de afgelopen dagen heb ik alles wat met ACC te maken had er af gegooid en ben overnieuw gestart.
Eindelijk een FFB die werkt, met dank aan @Alfa90_Buttje zijn uitzoekwerk heb ik wat dingen overgenomen en grafisch lijkt het op tripple ook deels te werken.
Maar zelfs met mijn RTX2080 XC moet ik op mid draaien om eea stottervrij te houden![]()
Desalniettemin heb ik op Mt Panorama mijn iRacing Ferrari 488 GT3 setup ingeregeld om eens wat hotlaps te doen.
En tot nu toe valt het niet tegen, gisteren zat ik met stotters en vage FFB rond de 2.03.9
Vanavond even wat rondjes en al een lage 2.03, dan zit er na wat oefenen en tweaken ook wel een 2.01 in
Laat nog wel wat tijd liggen in bochten 4 en 11 met ACC
Eerst een Windows Server upgrade en dan zal ik eens kijken hoe mijn eigen server software zich houd.
Word langzaam aan wel wat enthousiast, al zal een upgrade naar een RTX3080 geen luxe zijn
Sinds de laatste schone installatie staan er maar een paar dingen opDev0o schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:34:
Ik blijf het vreemd vinden dat je met jouw toch wel high-end hardware zulke matige performance ervaart. Zou je niet eens een schone windows installatie moeten overwegen?
- Windows drivers
- Steam
- iRacing
- AC via Steam
- ACC via Steam
- Firefox
- Benchmark vanuit een zip
Al het ander doe ik onder Linux
Als ik een benchmark draai haal ik een hogere waarde dan een collega met een RTX2080s iChill
Kijk ik naar de Windows resource monitor, dan staat mijn GPU continue op 100% met ACC
Denk niet dat het aan Windows ligt