Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

CoronelHimself

Division Brabant

Arfman schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:54:
Ik heb hulp nodig :)

Ik ben een fervent iRacer maar wilde ook ACC eens proberen. Maanden niet aangeraakt maar tijdje terug een nieuwe PC gebouwd (9700K, RTX2070 Super) dus wilde eens proberen hoe ACC ervoor stond. Ik gebruik ook een Oculus Rift CV1.

Probleem is dat het spel er niet uitziet in VR. Alles lijkt wazig, en als ik AA van Temporal afhaal en op FXAA of KTAA zet is het minder maar ziet her er niet meer uit. Daarnaast blijft het spel "vaag" bewegen, borden zijn niet scherp als je er langs rijdt, met name bij horizontale bewegingen. Ik wordt er zelfs een beetje misselijk van en dat heb ik bij nog geen enkel spel gehad.

Meer mensen die een Rift gebruiken en hun graphics settings willen delen?
Ik heb zelf geen VR, maar ik weet wel dat de een van de laatste versies van de firmware voor de Rift veel problemen opleverden in diverse spellen waaronder ook ACC. Verder heeft Kunos ook een subforum gewijd aan VR en van wat ik heb begrepen is het wazige beeld 1 van de negatieve gevolgen van de keuze voor de Unreal 4 engine, de andere is natuurlijk de hoge eisen aan je GPU.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Arfman schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:54:
Ik heb hulp nodig :)

....

Meer mensen die een Rift gebruiken en hun graphics settings willen delen?
Zie een aantal post in dit topic hierover van 13 en 14 december van @phoentje, @Alfa90_Buttje en ikzelf. VR en ACC is helaas geen gelukkige combi. Zelf krijg ik last van m'n ogen en hoofdpijn terwijl ik dat bij AC totaal niet heb(Valve Index met RTX2070).

Het best werkbaar voor mij is ASW inschakelen zodat je op halve frames de settings wat omhoog kan gooien, met name de AA op epic (temporal). Dan kun je andere settings (super sampling, view distance, textures, schadows) zoetjes opvoeren totdat het niet meer lekker loopt. Ik heb super sampling zelf op 100% en de meeste settings slechts op low of mid. Niet heel mooi maar tenminste soepel om hoofdpijn te voorkomen. Ga vooral testen met veel andere auto's om je heen, de impact daarvan is groot.

Ideaal zal het niet worden voorlopig vrees ik... :'(

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Arfman Gewoon deze instellingen gebruiken. Optimaal gebruik van de instellingen. https://www.assettocorsa..../graphics-settings.60797/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Mja het probleem is niet zozeer dat het niet goed loopt (harware is krachtig genoeg) maar de manier waarop het gerenderd wordt is compleet waardeloos. Ik wacht wel tot er ooit een update komt die dit weer rechttrekt, ik begrijp echt niet hoe andere mensen met VR hiermee kunnen rijden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Nu online

CoronelHimself

Division Brabant

Net mijn eerste race op de CP server kunnen doen. Een 1 uurs race op de Hungaroring in het donker met een verplicht pitstop.

Als 7e gekwalificeerd, bij de start een positie kunnen pakken. Daarna waren er wat jongens die iets te enthousiast waren en er vanaf gleden. En een 2 tal dat elkaar net genoeg raakte om uit balans te zijn en voordat ze het in de gaten hadden was ik ze al voorbij. Uiteindelijk als 3e de pits ingegaan. En nadat iedereen zijn pitstop had gemaakt, lag ik 3e maar niet voorlang want de nummer 1 was te snel in de pitstraat. Dus uiteindelijk nog een plek kunnen pakken.

Wel lekker dat je gewoon minimaal een SA van 70 moet hebben om mee te doen. Hier kan iRacing nog wel wat van leren. Gewoon alle mensen met een Safety Rating van onder de 2 in een eigen split laten racen. Kunnen ze elkaar lekker van de baan rossen.

En hopelijk gaat RF2 het met hun nieuwe multiplayer gebeuren ook doen.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
@CoronelHimself Lijkt me wel leuk, ik ga ook eens proberen een CP race mee te pikken. Was de grid en beetje goed gevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Nu online

CoronelHimself

Division Brabant

bobopalmtree schreef op maandag 30 december 2019 @ 07:17:
@CoronelHimself Lijkt me wel leuk, ik ga ook eens proberen een CP race mee te pikken. Was de grid en beetje goed gevuld?
Er waren 4 splits, wat momenteel ook de maximum is. En ik dacht 25 man per server. Lees ook deze blog door.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
CoronelHimself schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:44:
Net mijn eerste race op de CP server kunnen doen. Een 1 uurs race op de Hungaroring in het donker met een verplicht pitstop.

Als 7e gekwalificeerd, bij de start een positie kunnen pakken. Daarna waren er wat jongens die iets te enthousiast waren en er vanaf gleden. En een 2 tal dat elkaar net genoeg raakte om uit balans te zijn en voordat ze het in de gaten hadden was ik ze al voorbij. Uiteindelijk als 3e de pits ingegaan. En nadat iedereen zijn pitstop had gemaakt, lag ik 3e maar niet voorlang want de nummer 1 was te snel in de pitstraat. Dus uiteindelijk nog een plek kunnen pakken.

Wel lekker dat je gewoon minimaal een SA van 70 moet hebben om mee te doen. Hier kan iRacing nog wel wat van leren. Gewoon alle mensen met een Safety Rating van onder de 2 in een eigen split laten racen. Kunnen ze elkaar lekker van de baan rossen.

En hopelijk gaat RF2 het met hun nieuwe multiplayer gebeuren ook doen.
VR draait dus goed bij jou nu?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Nu online

CoronelHimself

Division Brabant

phoentje schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:50:
[...]

VR draait dus goed bij jou nu?
Ik heb geen VR, ik ben al lang blij dat tripples tegenwoordig goed werken. Maar er zijn laatst wel wat posts geweest met wat tips, maar of dat voor jou ook goed genoeg is weet ik niet.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Ga ze nog eens bekijken dan met een fresh install, wellicht is dat de trick wederom, thx

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Gisterenavond heb ik ook weer een poging gewaagd in ACC. Met motion smoothing aan en AA op epic (temporal) en alle andere settings op low of mid loopt het in ieder geval bij mij soepel op de Index (ook online met 20+ deelnemers en in bijvoorbeeld regen), dus dat zou bij jou (met betere desktop specs) dan zeker het geval moeten zijn @phoentje. In Steam VR heb ik dan de super sampling op 100% en de resolution scale in ACC en de pixel density in ACC ook beide op 100%. Ik kan niet zeggen dat ik het er gelikt vind uitzien op deze manier, maar het is in ieder geval zo goed speelbaal zonder haperingen in races met veel tegenstanders.

De preset VR settings vond ik persoonlijk trouwens bar slecht. Op VR-high loopt het totaal niet lekker, zeker in race met tegenstanders en op VR-low loopt het wel, maar wordt bijvoorbeeld ook het aantal tegenstanders teveel gereduceerd en kun je in je spiegels qua afstand te beperkt terug kijken. Dat is voor mij in een race niet werkbaar.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ik heb zopas ook mijn eerste CP race meegedaan. Random track, dus je weet pas welke baan wordt gereden als je de server joint. Op P21 (van de 24) gestart op de Nurburgring en iedereen raakte gewoon heelhuids door de eerste bocht! _/-\o_ Paar leuke gevechten gehad (en ook mooie gevechten gezien), plaatsen gewonnen, plaatsen verloren en plaatsen verdedigd. De hele race wel auto's in de buurt gehad. Dat uurtje was heel snel voorbij. Gefinisht op P14 na een paar laatste ronden flink verdedigen. Ik was verbaasd hoe netjes er eigenlijk werd gereden. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Nu online

CoronelHimself

Division Brabant

Voor mensen die nog wat extra (achtergrond)informatie willen over ACC en setup in het algemeen. Aris heeft sinds kort ook een eigen channel. De video zijn wat lang(dradig) maar je komt achter een hoop informatie wat wel en niet gesimuleerd wordt en waarom. Ook doet hij tussendoor nog wat van de setup uitleggen en een hoop achtergrond informatie over hoe racewagens nu eigelijk werken. Er zijn ook nog TL;DW (Too Long Didn't Watch) video's voor mensen die niet alles willen zien. Oh ja hij is ook een newbie streamer dus niet alles gaat goed. :P

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:03
Is het makkelijk om even snel een race te doen op ACC? Ben momenteel zeer beperkt in mijn tijd, dus mijn Iracing account ga ik volgende week niet meer verlengen. Pcars2 heb ik ook. Maar ik kan er momenteel nauwelijks races vinden. Daarom denk ik er aan om ACC aan te schaffen. Ik rijd het liefst GT3's dus dat komt mooi uit. Ik begreep dat ACC een soort Quick Race optie heeft waar je dan met een aantal mensen in een lobby wordt gegooid en meteen kunt gaan racen. Klopt dit? en werkt dit in de praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:20
@Rudolf zie de post van Benny @bobopalmtree 2 posts eerder .. volgens mij komt dat aardig in de buurt :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
@Arfman De settings die in onderstaande video worden aangewezen zijn een redelijke basis om vanuit te werken. Hier wordt onder meer het gebruik van AA besproken en aangegeven dat je deze in de meeste gevallen het beste kan disablen om onder meer dus het wazige beeld te voorkomen.

Helaas blijft momenteel nog wel dat je uiteindelijk onder de streep slechts matig VR kan gebruiken in ACC. Vaak wordt de Unreal 4 engine als "schuldige" aangewezen, maar voor zover ik kan achterhalen lijkt me dat niet helemaal terecht. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van titels die Unreal 4 gebruiken, en wel een goede VR-performance scoren. Voorbeeldje is Batman: Arkham VR. Het kan dus wel degelijk. Ik vermoed eerder dat Kunos een beetje te klein is om de benodigde aandacht in VR te kunnen steken. Er komen relatief ook weinig updates en fixes uit die betrekking hierop hebben, behalve dan de noodzakelijke changes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Bedankt @kroegtijger , die video ga ik vanavond eens rustig tot me nemen en proberen d:)b

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Nu online

CoronelHimself

Division Brabant

Rudolf schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:03:
Is het makkelijk om even snel een race te doen op ACC? Ben momenteel zeer beperkt in mijn tijd, dus mijn Iracing account ga ik volgende week niet meer verlengen. Pcars2 heb ik ook. Maar ik kan er momenteel nauwelijks races vinden. Daarom denk ik er aan om ACC aan te schaffen. Ik rijd het liefst GT3's dus dat komt mooi uit. Ik begreep dat ACC een soort Quick Race optie heeft waar je dan met een aantal mensen in een lobby wordt gegooid en meteen kunt gaan racen. Klopt dit? en werkt dit in de praktijk?
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:12:
@Rudolf zie de post van Benny @bobopalmtree 2 posts eerder .. volgens mij komt dat aardig in de buurt :)
Nee, wat Benny heeft gedaan is racen in de officiele Kunos CP servers die zijn maar 3 keer per dag op vaste tijden.

Wel heb je de Quickjoin optie, hierbij wordt je een server ingegooid zonder dat je daar zelf moeite voor hoeft te doen. Wel even van tevoren een auto uitkiezen....

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
Arfman schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:41:
Bedankt @kroegtijger , die video ga ik vanavond eens rustig tot me nemen en proberen d:)b
Hou er wel rekening mee dat de video al wel iets ouder is, maar wel een goede basis biedt. Als je wat verder snuffelt kom je heel veel verschillende configs tegen voor de engine.ini-file. Zie onder meer https://steamcommunity.co...ns/0/1733216261949374497/

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobopalmtree
CoronelHimself schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:57:
Nee, wat Benny heeft gedaan is racen in de officiele Kunos CP servers die zijn maar 3 keer per dag op vaste tijden.

Wel heb je de Quickjoin optie, hierbij wordt je een server ingegooid zonder dat je daar zelf moeite voor hoeft te doen. Wel even van tevoren een auto uitkiezen....
Op basis van mijn 1 race ervaring kan ik die CP servers in ieder geval wel aanraden. Maar je moet inderdaad wel precies op het juiste tijdstip klaar zitten want je hebt maar 5 minuten tijd om de server te joinen. Als je om 20.00h wil racen, is het ideaal.

De quick join optie heb ik maar 1 keer ooit gebruikt. Ik kwam toen in een server met 2 mensen terecht. Is wel al een hele tijd geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Heb m nu redelijk draaiend gekregen op 80FPS op de Steam Index set. Nu stapje voor stapje boosten. Vind m niet erg mooi nog op het moment, kijken hoe ver ik kan pushen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Nu online

CoronelHimself

Division Brabant

phoentje schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:17:
Heb m nu redelijk draaiend gekregen op 80FPS op de Steam Index set. Nu stapje voor stapje boosten. Vind m niet erg mooi nog op het moment, kijken hoe ver ik kan pushen :)
Ja daar hebben wel meer mensen last van. Als ik op dit moment zou moeten zeggen wat het zwakste punt is van ACC. Dan is het toch wel de grafische kwaliteit ten opzichte van de GPU power die je erin moeten stoppen, als ik alles op Epic zet @7680x1440 dan haal ik met een licht overgeclockte 1080Ti 35fps als ik alleen rij. :P En dan ziet het er ook wel echt goed uit voor een simracing titel... Maar om ieder geval 80 a 90 fps te halen met 20 zichtbare wagens moet ik zoveel settings verlagen dat het zeker niet meer zo mooi uitziet als AC of zelfs RF2 (wat nu ook niet de meest geoptimaliseerde titel is).

Gelukkig heeft de CPU geen problemen met een 50-tal AI @ Spa :D

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Inmiddels aangeschaft en 2 races met de audi gereden. Precies wat ik zoek. Het rijden voelt ook beter aan dan Pcars2.

Edit. Ow haha. Net even een AI race opgestart met 32 auto's. Dat trekt mijn oude CPU niet meer :D
Met pcars2 overigens geen moeite mee.

Goed excuus om nu toch echt eens te gaan upgraden.

[ Voor 45% gewijzigd door Rudolf op 03-01-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

phoentje schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:17:
Welke basis settings heb je daarvoor nu gebruikt? Heb je nog wel AA of een hogere resolution scale?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
visboer32 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:47:
[...]

Welke basis settings heb je daarvoor nu gebruikt? Heb je nog wel AA of een hogere resolution scale?
Zal even een kopie posten vd week van mn ingame settings.
AA iig op high en op temporal, en res scale 100%, AA op medium zorgt voor te veel getril :o

En heb de ini opgepakt en deze settings er in gezet:

ConsoleVariables]
vr.RoundRobinOcclusion=1
r.Streaming.FullyLoadUsedTextures=1
r.TemporalAACurrentFrameWeight=0.1
r.TemporalAASamples=8
r.TemporalAASharpness=0.8
r.Tonemapper.Sharpen=2
r.VolumetricFog=0
r.RenderTargetPoolMin=350
r.BloomQuality=4
r.AOquality=0
r.LensFlareQuality=0
r.SceneColorFormat=2
r.SceneColorFringeQuality=0
r.EyeAdaptationQuality=0
r.AmbientOcclusionLevels=0
r.AmbientOcclusionRadiusScale=1.7
r.TranslucencyLightingVolumeDim=16
r.ShadowQuality=4
R.DFshadowquality=1
r.Shadow.MaxResolution=512
r.DepthOfFieldQuality=0
r.MipMapLODBias=-0.8
r.HZBOcclusion=0
r.SSR.quality=0
r.SSR.MaxRoughness=0.1
r.RHICmdBypass=0
r.Shadow.CSM.MaxCascades=2
r.LightShaftDownSampleFactor=4
r.TiledDeferredShading.MinimumCount=10
FX.AllowGPUSorting=0

Zie ook https://steamcommunity.co...ns/0/1649918058731551070/

[ Voor 3% gewijzigd door phoentje op 03-01-2020 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
deze avond weer eens geprobeerd in 2d geen VR.
Maar op een of andere manier blijft de buitenwereld (het circuit) altijd blurry of niet heel scherp. Hierdoor is het dus ook een heel druk beeld voor de ogen. Met een rf2 is het bijvoorbeeld gewoon strak (ja minder zware game etc) en geeft het een veel rustiger beeld.

Heb er nog niet een vinger op kunnen leggen wat het nu precies is maar na 5 minuten racen hebben mijn ogen al zoiets van, heeyyy ff rustig nu. Ook de enige game waarbij ik dit ervaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 21:55
@Paulus07 ik neem aan dat je op hkge instellingen draaid. Ik vond het in begin ook niet echt rustig maar tegenwoordig geen last meer vsn. Zeker sinds mn cpu uograde. Wat me wel opvalt is dat ik het beeld. Als rustiger ervaar met shadows op high ipv epic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
alles op epic draaien. En zit dan zo rond de 70 a 80 fps stabiel. Die kakken ook niet in waardoor het irritant over zou kunnen komen. Dus dat is het probleem niet.
Zijn echt de achtergronden met nemen van bochten etc dat het iets doet wat niet helemaal soepel gaat. Dat kijkt dan niet lekker. Binnenkort eens verder kijken/debuggen/researchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 18:11
@Paulus07
In mijn geval: Temporal en KTAA geven best veel ghosting, misschien zit je probleem daar. Sommige settings op Epic geven ook dikke (onnodige) FPS drops. (maakt niet uit als je pc het handled tho)

Probeer anders in je camera opties ook is Lock to horizon, misschien helpt dat voor je, geen getril meer.

Verder zie ik hier veel mensen klagen over wazig beeld met VR maar ze hebben wel allemaal AA aan, doe is uit en speel met de upscaling(supersample). Doet het zelfde maar dan zonder waas of ghosting. De AA in deze game (of in deze unreal engine) is simpelweg bar slecht.

Het loopt hier al tijden als een zonnetje (4k/60 op 1080ti) en vind het by far de beste sim die ik gespeeld heb in mn 10 jarige simrace carriere.

Foliage, Volumetric fog en mirror zijn dikke FPS vreters, speel hier ook mee (in mijn geval, Low/uit./low)

Zijn er overigens plannen vanuit tweakers om iets met de sim te doen zoals de gt3 league in AC?

[ Voor 39% gewijzigd door junneh op 09-01-2020 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Voor wie het leuk vind,.. bij srhi is er 21 januari weer een funrace...

Daarna starten we het kampioenschap dus mocht je zin hebben schrijf je in.
En wees er snel bij het zit zo vol hebben we gemerkt met de eerdere funraces...

Cheers.

https://discord.gg/9nQ3wWj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
Wat een stilte hier :) Afgelopen dagen even meer zitten testen voor de funrace en kampioenschap strakkies en ik moet zeggen dat acc mij steeds meer weet te overtuigen. Alles is veel subtieler dan ik gewend ben van ac.

Had eerst ook de indruk dat setup wijzigingen niet zo heel veel deden maar krijg aan de hand van de yt video's van Aris.Drives ook steeds meer grip op de setups. Ik was wederom gewend vanuit ac dat kleine aanpassingen mega effect konden hebben, dat is in competizione gewoon allemaal veel subtieler :)

Nu nog wat verder testen met mijn gpu overclock, met de triple setup die ik nu heb kan ik wel wat extra fps gebruiken :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 23:08

-Sander-

///M Powerrrrrr

Wauw! Kan het toch nog wat worden, dat ziet er goed uit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Is kunos ook ineens online flink de game aan het promoten? Elke youtuber etc lijkt nu ineens met ACC bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Komt denk ik ook door de laatste patches. Ze hebben met de competitive servers een stukje van het online competizione element toegevoegd waar veel in eerste instantie op hadden gehoopt, maakt het ook interessanter voor yt makers?

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:32
na lange tijd niet gereden te hebben wil ik acc weer eens proberen.

wie o wie rijd er acc in VR? en kan ik zijn settings proberen?

voor mijn specs zie sig. rtx2080super en oculus rift.

ik weet dat het "vroeger"een drama was dit spel in VR. maar misschien is het inmiddels verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@murky123
en dan de laatste pagina ..
Path: C:\Users\%username%\AppData\Local\AC2\Saved\Config\WindowsNoEditor\Engine.ini

[ConsoleVariables]
vr.RoundRobinOcclusion=1
r.TemporalAACatmullRom=1
r.TemporalAAPauseCorrect=1
r.TemporalAADynamicSharpen=0.2
r.TemporalAASamples=4
r.TemporalAASharpen=1.5
r.TemporalAAsharpness=0.8
r.TemporalAACurrentFrameWeight=0.1
r.Tonemapper.Sharpen=1
r.VolumetricFog=0
r.RenderTargetPoolMin=350
r.BloomQuality=4
r.AOquality=0
r.LensFlareQuality=0
r.SceneColorFormat=2
r.SceneColorFringeQuality=0
r.AmbientOcclusionLevels=0
r.AmbientOcclusionRadiusScale=1.7
r.TranslucencyLightingVolumeDim=16
r.ShadowQuality=4
R.DFshadowquality=1
r.Shadow.MaxResolution=512
r.DepthOfFieldQuality=0
r.HZBOcclusion=1
r.SSR.MaxRoughness=0.1
r.RHICmdBypass=0
r.Shadow.CSM.MaxCascades=2
r.LightShaftDownSampleFactor=4
r.TiledDeferredShading.MinimumCount=10
FX.AllowGPUSorting=0
r.StaticMeshLODDistanceScale=0
r.SSR.Temporal=0
r.SSR.Quality=3

[/script/engine.renderersettings]
a.URO.ForceInterpolation=1
a.URO.ForceAnimRate=2
r.OptimizeForUAVPerformance=1
r.UseShaderCaching=1
r.UseShaderPredraw=1
r.Streaming.FullyLoadUsedTextures=1
r.Streaming.FramesForFullUpdate=1
r.bForceCPUAccessToGPUSkinVerts=True
r.Streaming.DefragDynamicBounds=1
r.Streaming.HLODStrategy=2
r.Streaming.Boost=0
r.Streaming.PoolSize=0
r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1
nog niet aan getweakt verder, mijn rift S wordt op 40 fps gecapped. Schijnbaar is 80 fps te hoog gegrepen. Ondanks dat mijn 2700X op 25% draait en de RTX 2070 graka op 65% 8)7

maar het rijdt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-01-2020 20:48 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Net mijn eerste bug gepost met v1.2.3 :/
Bron: https://www.assettocorsa....after-2nd-practice.62177/

Hi there,

This is my first post here, so I hope this goes well.

ACC: 1.2.3
track: Silverstone
car: Ferrari 488 GT3

I started a race weekend, 2x10min practice, 2x10min qualy and 2x 30min race. I was just finishing the 2nd practice and stopped somewhere along the track and the wait time was over .. so the results appeared while I was warped somewhere just behind a tire wall with the results just above it. On that moment other cars were still driving by and this sound was then looped. I went to the next session, being 1st qualy and was on my spot in the pits as the soundloop went on and on and on .. I skipped to the 2nd qualy and still the sound went on and on .. so I exited the weekend .. but still the soundloop while I was in the main menu. So then I exited the game entirely so I was back on my desktop .. and stil the sound went on and on ... so then I logged off my Windows .. and then FINALLY it stopped..

Attached are my logs. If there is anything else I can add, please tell me what you need to know.

I hope this was helpfull. Don't want this to happen in an online session.. so I'd have to exit the race.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
opzich heb ik het nu wel voor elkaar in VR, maar mijn driver position is net ff 20cm te laag, hoe kan ik dat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

@murky123 CTRL+SHIFT+up/down

[ Voor 36% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-01-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

O+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier vandaag weer zitten spelen (Niet in VR). Rijd wel erg lekker nu :)
Wel weer enorm wennen. Maar de audio en gewicht/gevoel van de wagens blijft lekker.

En is dat vuurwerk aan het eind van de race ook nieuw? Herinnerde enkel nog die rook aan het eind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:46:

nog niet aan getweakt verder, mijn rift S wordt op 40 fps gecapped. Schijnbaar is 80 fps te hoog gegrepen. Ondanks dat mijn 2700X op 25% draait en de RTX 2070 graka op 65% 8)7

maar het rijdt :)

Onlangs (wederom) wat instellingen lopen wijzigen en ik haal nu constant 80fps (6700k en RTX2070), ook met 24 AI auto's. Zelfs makkelijk 90+ zonder tegenstanders (Index op 90hz). Truc zit hem bij mij in het maximaal verlagen van de resolution scale (tot 50%) en dan de pixel density (in game) juist fors verhogen tot wat je pc aan kan. Ik kom op 160%. Op de een of andere manier gaat hij vooral de GPU meer benutten (GPU zit nu op 90%+ usage). Grafisch is het allemaal nog niet top (meeste instellingen op laag, alleen AA temporal op high) maar tenminste soepel. Overigens verder helemaal niets gewijzigd aan de engine.ini, werkte in dit geval averechts voor de fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@visboer32 zal het vanmiddag even proberen. Ging gister een race starten maar zag even 36 fps voorbij komen dus dat is wel kantje boord.. Temporal vind ik idd beter dan de andere 2 anders zijn vangrails en de witte lijnen erg kartelig/blokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Alfa90_Buttje schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:52:
@visboer32 zal het vanmiddag even proberen. Ging gister een race starten maar zag even 36 fps voorbij komen dus dat is wel kantje boord.. Temporal vind ik idd beter dan de andere 2 anders zijn vangrails en de witte lijnen erg kartelig/blokkerig.
Oké ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
@visboer32 ik zal ook even testen voor mijn triple monitor setup. Triple vind mijn gtx970 soms best lastig (dipt de 40 fps in). Had wel resolution scale al omlaag gegooid (70 fps) maar dat zie je natuurlijk wel terug, zal dan ook even met die pixel density testen. Een mooie middenweg zou fijn zijn :)

Edit: ah volgens mij is dat alleen een vr optie

[ Voor 9% gewijzigd door H-Alien op 19-01-2020 10:30 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel mis is de optie om hotlap tijden van vrienden te kunnen zien.
Altijd leuk als je die weet en kunt verbeteren.
Ik hoop dat ze dit nog wel gaan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

H-Alien schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:05:
@visboer32 ik zal ook even testen voor mijn triple monitor setup. Triple vind mijn gtx970 soms best lastig (dipt de 40 fps in). Had wel resolution scale al omlaag gegooid (70 fps) maar dat zie je natuurlijk wel terug, zal dan ook even met die pixel density testen. Een mooie middenweg zou fijn zijn :)

Edit: ah volgens mij is dat alleen een vr optie
Inderdaad pixel density is alleen voor VR...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoe doen jullie dat tijdens een pit: Je komt aanrijden (of wegrijden) en een AI/andere speler rijd in je maar net iets sneller. Doordat er geen collision is zie je dus de andere auto door je heen. Gevolg is dat je door de motorkap/dak vervolgens zelf niks meer ziet en je maar moet gokken met bocht nemen, remmen bij je lolliepop gast........

Best irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
visboer32 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:31:
Truc zit hem bij mij in het maximaal verlagen van de resolution scale (tot 50%) en dan de pixel density (in game) juist fors verhogen tot wat je pc aan kan. Ik kom op 160%.
nou, geprobeerd, maar dat is niet te rijden zo'n wazig soep beeld krijg je dan .. 0,0 detail .. als ik resolution scale op 100% zet en pixel density op 130% dan kan ik de borden goed lezen en zijn de kerbs ook scherp. Dus dit is niet de oplossing imho. Of je moet elders scherpte mee behalen, maar bij mij is het soep. :X

Ik heb overigens last van een soort ghosting..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yKqVxcbJVppcF2mG0MnmvOBv/full.png

stuur ik naar rechts, dan zit het links, stuur ik naar links dan zit het rechts .. en ook de auto's voor me hebben het links/rechts van de auto, dus ik zie ze wat dubbel als het ware. Knap irritant.

[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-01-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 21:55
Temporal AA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Alfa90_Buttje schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:26:
[...]

nou, geprobeerd, maar dat is niet te rijden zo'n wazig soep beeld krijg je dan .. 0,0 detail .. als ik resolution scale op 100% zet en pixel density op 130% dan kan ik de borden goed lezen en zijn de kerbs ook scherp. Dus dit is niet de oplossing imho. Of je moet elders scherpte mee behalen, maar bij mij is het soep. :X

[Afbeelding]

stuur ik naar rechts, dan zit het links, stuur ik naar links dan zit het rechts .. en ook de auto's voor me hebben het links/rechts van de auto, dus ik zie ze wat dubbel als het ware. Knap irritant.

Hmm jammer :(. Ik ervaar wel redelijke scherpte als ik die pixel density flink opkrik en temporal AA op high zet. Niet slechter dan resolution scale op 100% maar dan met lagere pixel density.

Ik heb de scharpeness nog op 150 staan ofzo maar had bij mij niet veel effect.

Edit: ook temporal upsampling heb ik op aan staan, staat bij omschrijving dat dit vooral nuttig is indien de resolution scale <100% is.

[ Voor 6% gewijzigd door visboer32 op 19-01-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Suzuka? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EOzbF9XXkAAse59?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EOzbF9TXUAAhGRy?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EOzbF9ZX4AA0xZG?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EOzbF9ZX4AE_uMt?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Tracks maken hebben ze bij Kunos altijd wel gekund! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:05
Bathurst ziet er ook prachtig uit. Blijkbaar ook igtc liveries

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Het viel mij op dat ik het bandengeluid mis in ACC. Ik heb eigenlijk geen feedback of er onderstuur is of niet, ik kan maar doordraaien maar heb geen idee of het nog zin heeft of niet. In AC kun je duidelijk horen wanneer de banden geen grip meer hebben.

Hoe zit dit bij jullie?

Btw gare race vanavond. Tijdens offline oefenen een 1.58er gereden maar vanavond al moeite om onder een 2.00 te komen 8)7

In het begin door een enthousiasteling met een Bentley rondgetikt. Als 8ste gestart en toen een plek of wat verloren. Tot 2x toe in Copse aan de binnenkant de broodjes geraakt en genadeloos in de rondte gegaan. Tegen het eind weinig grip achter en in die slinger weer de kont verloren dus al met al 8ste gestart, 4x rond gegaan en 11e gefinisht. De laatste 3 a 4 ronden wel moeten knokken om een porsche achter me te houden wat na uitvoerig verdedigen ook nog gelukt is. Dus mixed feelings. Zat meer in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Nou heren, de fun races zijn voorbij..

Dus het kampioenschap gaat beginnen. De inschrijvingen zijn begonnen en er zijn nog 11 plekken vrij. Dus wees er snel bij als je nog mee wil doen...

@Alfa90_Buttje voor wat betreft die grip,.. ja ik ben geen fan van acc mis idd best veel dingen naar mijn idee. Vind ook de ffb niet fijn heb veel aangepast en alles maar heeft niet geholpen maar goed,... ik heb de replay bekeken van frans en zit er mooi uit zo'n volle grid. En ja soms in een race zit het mee en soms tegen zolang je maar plezier hebt toch... of had je dat gisteren niet??

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@PRM2D4 ik ben geen fan van in de rondte gaan, races in AC zijn redelijk foutloos en nu 4x rond. Daarbij ff koppeling intrappen, stuur om, gassen en weer recht doet ie ook niet.. Geen idee of het de koppeling of tc is maar je kruipt echt in een cirkel de juiste kant weer op. Dat wordt een ramp op Bathurst tussen die muren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Ja dat is idd niet fijn als dat gebeurd weet er alles van,...

Wordt tijd voor ac 2.0 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

dát zéker !!! _O_ .. met deze basis beloofd dat wel veel moois, mods erbij en we have a winner! *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• H-Alien
Ha @Alfa90_Buttje , ik vond het al verdacht dat ik maar een paar seconden achter je zat :D Werd in de 1e ronde helaas in de rondte gesandwiched door een wat late binnenkant actie van Frans maar ik moet toegeven dat ik ook wel aanlokkelijk veel ruimte aan de binnenkant over liet :) Was meer bezig de auto zo te positioneren dat Patrick niet zomaar buitenom kon komen. Zat die laatste ronde's mooi op 2e rang om jouw gevecht met de Porsche te aanschouwen :)

Wat betreft geluid van de banden, over de speakers hoor ik ze niet maar met de koptelefoon duidelijk wel. het is dusdanig subtiel dat het snel overstemd wordt denk ik. Misschien ook nuttig om de video van Aris.drives te bekijken wat betreft grip (YouTube: TL;DW - Too Long;Didn't Watch. How tyres generate grip and give feed... Blijkbaar is het allemaal een stuk realistischer en verlies je bij teveel stuuruitslag alle vorm van grip. Geen idee of dat zijn verhaal is of inderdaad realistisch maar doe er je voordeel mee ;) De wagen na een spin weer recht knallen is idd traction control die dan in de weg zit volgens mij.

Voor de liefhebbers: 4 februari start het kampioenschap bij SRHI, inschrijving is net geopend. De funraces waren volle bak met 2x maximaal aantal inschrijvingen maar mochten we meer dan 24 aanmeldingen krijgen dan zullen we de server uitbreiden qua slots.

@PRM2D4, zijn er überhaupt plannen voor een AC 2?

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Alfa90_Buttje schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:26:
[...]

*knip*

[Afbeelding]

*knip*
Jup, heb ik ook last van. Irriteert me op de monitor (niet vr dus) nog niet genoeg dat ik met settings ben gaan testen maar mocht je een oplossing hebben dan hoor ik die ook graag :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@H-Alien whut .. heb je dat op de monitor ook? ik dacht dat het een VR dingetje was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
nope, is dus geen vr dingetje. Bij wagens voor me was het nog niet opgevallen maar wel bij de ruitenwisser (en in replays maar dacht eerst dat dat wellicht bedoeld was als "effect" ofzo)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:27:
Ha @Alfa90_Buttje , ik vond het al verdacht dat ik maar een paar seconden achter je zat :D Zat die laatste ronde's mooi op 2e rang om jouw gevecht met de Porsche te aanschouwen :)
ah, zat jij daar ook bij? Ja dat was wel even billenknijpen, maar rondenlang nadenken hoe ik hem steeds kon afhouden was wel even leuk :+
Wat betreft geluid van de banden, over de speakers hoor ik ze niet maar met de koptelefoon duidelijk wel. het is dusdanig subtiel dat het snel overstemd wordt denk ik. Misschien ook nuttig om de video van Aris.drives te bekijken wat betreft grip (YouTube: TL;DW - Too Long;Didn't Watch. How tyres generate grip and give feed... Blijkbaar is het allemaal een stuk realistischer en verlies je bij teveel stuuruitslag alle vorm van grip. Geen idee of dat zijn verhaal is of inderdaad realistisch maar doe er je voordeel mee ;)
thanks, zal het eens doornemen!
De wagen na een spin weer recht knallen is idd traction control die dan in de weg zit volgens mij.
-O-
@PRM2D4, zijn er überhaupt plannen voor een AC 2?
ACC heet onderwater in de Steam-apps folder gewoon AC2 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
PRM2D4 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 05:57:
Nou heren, de fun races zijn voorbij..

Dus het kampioenschap gaat beginnen. De inschrijvingen zijn begonnen en er zijn nog 11 plekken vrij. Dus wees er snel bij als je nog mee wil doen...
count me in! O+
@Alfa90_Buttje ... ik heb de replay bekeken van frans en zit er mooi uit zo'n volle grid.
staat dit online??

Zijn we uitslagen/lapstats ook ergens na te kijken hoe iedereen gefinished is? Of kan dat alleen ingame zolang je nog op de server zit?

Ik mis sowieso een stats pagina waar ik kan zie welke PB's ik met welke auto op welke baan gereden heb. Ik weet dat ik een 1.58er had op Silverstone .. weet iemand waar ik daarover wat terug zou kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
@Alfa90_Buttje replays en stats staan op srhi discord,....

Misschien leuk om de gesprekken dan wel verslagen ook daar te plaatsen 🤙🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Discord is idd de centrale plek, maar replay + stats staan nu ook op de srhi facebook page (zie signature). Let op, bij de stats heb je meerdere tabbladden, dat je niet naar de practice zit te kijken en geen snars van de uitslag snapt ;)

[ Voor 37% gewijzigd door H-Alien op 22-01-2020 11:23 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
yesss!! thanks :> .. al lees ik dat ACC nu ook zoiets zou hebben
Assetto Corsa Competizione originally didn't give the user the ability to either view previous fastest laps, sessions or indeed view championship status (other than at completion of a round).
While ACC does give some nice stats now, If you want a little bit more detail on lap stats, this might be the place for you.
.. maar dat heb ik nog niet gevonden. Zal nog eens beter kijken/zoeken. Maar deze tool lijkt mij zéker een goede aanvulling!! :)
H-Alien schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:20:
Discord is idd de centrale plek,
mjah, dan moet ik wel thuis achter mijn pc zitten .. en dat zit ik niet zoveel
maar replay + stats staan nu ook op de srhi facebook page (zie signature). Let op, bij de stats heb je meerdere tabbladden, dat je niet naar de practice zit te kijken en geen snars van de uitslag snapt ;)
Ah, top, die had ik nog niet. Gevolgd nu! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
@Alfa90_Buttje discord app is ook een optie toch 🤫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:00:

[...]

.. maar dat heb ik nog niet gevonden. Zal nog eens beter kijken/zoeken. Maar deze tool lijkt mij zéker een goede aanvulling!! :)
volgens mij bedoeld hij zijn eigen app. Precies diegene die je daar aan het lezen bent ;) Ik kende hem ook nog niet, binnenkort maar even testen.

[ Voor 6% gewijzigd door H-Alien op 22-01-2020 12:11 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
PRM2D4 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:07:
@Alfa90_Buttje discord app is ook een optie toch 🤫
:o :o :+
H-Alien schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:11:
volgens mij bedoeld hij zijn eigen app. Precies diegene die je daar aan het lezen bent ;) Ik kende hem ook nog niet, binnenkort maar even testen.
While ACC does give some nice stats now
^die heb ik nog niet gevonden bedoel ik B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Ah okay, mjah ik ook niet. ACC geeft wel genoeg stats in zijn telemetry maar een beetje normale manier om die te zien is er nog niet volgens mij. Moet je weer Motec gebruiken of deze app blijkbaar :) Of de server files uploaden naar een externe site zoals simresults.net

[ Voor 15% gewijzigd door H-Alien op 22-01-2020 12:19 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Het is gewoon jammer dat ze alles dicht houden voor de modders want anders had je zeker wel wat gave apps ect. Misschien komen die nog maar betwijfel het.

Want precies wat @Alfa90_Buttje al zei als je nu competizione de openheid geeft die ac wel heeft dan heb je naar mijn idee het beste race spel. Want zie nu hoever en hoelang ze al bezig zijn met ac qua mods en apps ect.. subliem kan je wel zeggen 🤙🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
H-Alien schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:27:
... Zat die laatste ronde's mooi op 2e rang om jouw gevecht met de Porsche te aanschouwen :)
...
Ik zat in die Porsche, was een spannend gevecht idd, maar liet jij ons er zomaar gewoon langs? Je wou je niet even mengen in het gevecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Nee dat was Arnoud denk ik,die is direct achter jullie gefinisht. Ik zat daar weer achter, die mintgroene BMW die je opkomen start/finish passeerde :)

Was met het snelheidsverschil al blij dat ik je anderhalve ronde achter me kon houden...

[ Voor 23% gewijzigd door H-Alien op 22-01-2020 19:36 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:15:

^die heb ik nog niet gevonden bedoel ik B)
Als je in het hoofdscherm in ACC op Driver klikt en daarna bovenaan op Stats
dan krijg je dus wat stats te zien.
Je kunt de banen aanklikken om de stats per wagen op die gekozen baan te bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ke3WHkg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cpb7Dzj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 00:01:
Het viel mij op dat ik het bandengeluid mis in ACC. Ik heb eigenlijk geen feedback of er onderstuur is of niet, ik kan maar doordraaien maar heb geen idee of het nog zin heeft of niet. In AC kun je duidelijk horen wanneer de banden geen grip meer hebben.

Hoe zit dit bij jullie?

Btw gare race vanavond. Tijdens offline oefenen een 1.58er gereden maar vanavond al moeite om onder een 2.00 te komen 8)7

In het begin door een enthousiasteling met een Bentley rondgetikt. Als 8ste gestart en toen een plek of wat verloren. Tot 2x toe in Copse aan de binnenkant de broodjes geraakt en genadeloos in de rondte gegaan. Tegen het eind weinig grip achter en in die slinger weer de kont verloren dus al met al 8ste gestart, 4x rond gegaan en 11e gefinisht. De laatste 3 a 4 ronden wel moeten knokken om een porsche achter me te houden wat na uitvoerig verdedigen ook nog gelukt is. Dus mixed feelings. Zat meer in..
Ik heb ook een matig gevoel qua ffb in vergelijking met AC (Thrustmaster T300), voelt vaak erg licht. Welke wheelbase heb jij? Gisteren ook twee keer de achterkant verloren tijdens de race zonder dat ik dat voelde aankomen... misschien een 488 dingetje al hoewel ik toch verwacht dat het juist een stabiele auto is. Had je veel aan de setup getweakt?

Kreeg zelfs geen 1.59er voor elkaar gisteren en ik heb ook niet echt het idee waar ik dat laat liggen als ik wat eer probeer te pushen wordt dat meteen afgestraft...

Voor de volgende race een keer wat telemetrie uitwisselen (toch dezelfde bak)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
visboer32 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:31:
Ik heb ook een matig gevoel qua ffb in vergelijking met AC (Thrustmaster T300), voelt vaak erg licht. Welke wheelbase heb jij?
G27 stuur nog :P
Gisteren ook twee keer de achterkant verloren tijdens de race zonder dat ik dat voelde aankomen... misschien een 488 dingetje
Ja bij het trailbraken in sommige bochten wil ie wat opzij.
al hoewel ik toch verwacht dat het juist een stabiele auto is.
Euhm de AC 488 wel eens gereden?? Dan is deze zeer stabiel O-)
Had je veel aan de setup getweakt?
Nee nauwelijks, gaat ook pas werken als je een goede referentie hebt en je tijden en grafieken kunt bekijken qua rempunten enzo. Ik had voor de race de agressieve setup gepakt en de auto paar klikjes hoger gezet, kont iets meer. Achtervleugel op 11 maar er zat weinig logica achter hoor..
Voor de volgende race een keer wat telemetrie uitwisselen (toch dezelfde bak)?
Ja goed idee, leuk d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EO9lP_DX4AIth0Y?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EO9lP_GWsAE09To?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EO9lP_HX4AM-5o7?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EO9lP_KWsAAg43X?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PRM2D4
Kleine info,... als mensen willen racen met een grid van 32 dan zou ik zeggen laat wat van je horen... shri heeft hun server vergroot naar 32..

Dus er is weer plek om je in te schrijven 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Wordt echt supertof! Volle grid betekend lekker veel battles, ook achter in het veld :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
@PRM2D4 Wanneer wordt er geraced en zijn de mindere goden ook welkom?

[ Voor 26% gewijzigd door Rudolf op 27-01-2020 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Rudolf schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:20:
4 februari start het kampioenschap. Er zijn nog een stuk of 10 plekken beschikbaar (max 32 plekken) en mindere goden zijn absoluut welkom (ik ben zelf het levende bewijs). Gewoon een beetje oefenen, niet in de eerste bocht 18 man voorbij willen knallen en leren van elkaar dan komt het goed :)

Bij deelname kan je oefenen op de server en op discord worden tips en dergelijke met elkaar gedeeld. Link naar facebook en discord in mij signature mocht je interesse hebben.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
Rudolf schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:20:
Er wordt geracet op dinsdag om de 2 weken. De server start met 1 uur practice om 19:30, dan 10 min qualy en 1 uur race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:40
Hi, ik heb vandaag ACC aangeschaft. Nu wilde ik het vanavond spelen, maar dat gaat echter nog niet zo goed, want wanneer ik de setup induik, dan kan ik mijn splitter niet aanpassen. Deze blijft op 0 staan. Alle andere dingen kan ik wel aanpassen. Hierdoor is het vrijwel onmogelijk om bijvoorbeeld op Spa te rijden. Heeft 1 van jullie hier misschien een oplossing voor? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@SurfBoy ik rij de 488 maar volgens mij is de splitter daarvan niet aan te passen. Andere dingen wel, maar dat niet. Verschilt per auto. Afhankelijk van de karakteristieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:12:
Als je in het hoofdscherm in ACC op Driver klikt en daarna bovenaan op Stats
dan krijg je dus wat stats te zien.
Je kunt de banen aanklikken om de stats per wagen op die gekozen baan te bekijken.
gevind *O*

quick and dirty via Oculus Mirror Tool gecapped, dus schots en scheef :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Oz0Bm2XPDq1AW0ZfuV3TLCJL/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/waz6fXPG4wPa2t1xZQN3it3V/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/81W9HDkAG4Xbck4IceQRpJZ7/full.png?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aWOCP6zRq4PR4PjDH76MR4UE/full.png?nohitcount=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
@Rudolf uhm wat @H-Alien al gezegd heeft haha.

Gewoon joinen kerel we heten iedereen welkom,.. en we zijn van elke klasse het gaat ons om het plezier. Vandaar ook om de week rijden, zodat je tijd hebt om te oefenen,... maar ook zodat je tijd over hebt voor andere zaken/hobbys 👍🏻

@SurfBoy klik ff op mijn discord link in me signature dan helpen we je vanaf daar verder..

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Wie was het nou die de Ferrari 488 rijden ging en wel samen setups wilde gaan delen? Ik kan het niet meer terugvinden. Zag wel dat Koen nu voor de McLaren gekozen heeft?

@visboer32 @H-Alien ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
@Alfa90_Buttje ik niet :) Maar gooi die telemetry log in de discord zou ik zeggen, kunnen anderen er ook iets van leren :) Zal vandaag ook mijn log van de 70S er even ingooien. En die stats, jij ze zijn leuk maar het is geen lapstat :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Nee klopt, maar wel geinig te zien hoe je gereden hebt, hoe je ontwikkeling is. Dat is wel een leuke toevoeging.

Maar verder kun je er niets van leren, dus MoTec is de way. Helaas wat omslachtig, maar dat zal wel weer wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:57
Ik wil me graag nog wel laten inschrijven hiervoor =)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

@KevinSetz Moet je even naar Discord gaan, naar SRHI channel ACC GT3 Server #signup-acc

[ Voor 36% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-01-2020 15:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
schiet op met die DLC! :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EPWQitOW4AAlyZE?format=jpg&name=900x900

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EPWQitNXkAAB85z?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EPWQitSXUAANNPR?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:49:

Wie was het nou die de Ferrari 488 rijden ging en wel samen setups wilde gaan delen? Ik kan het niet meer terugvinden. Zag wel dat Koen nu voor de McLaren gekozen heeft?

@visboer32 @H-Alien ?
Dat was ik! Ik reed gisteravond gewoon in de 488 hoor (wit/rood/groen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
En ben ik just weer diegene die naar de Mclaren is overgestapt :D die BMW was leuk maar beetje saai

www.simsport-racing.com

Pagina: 1 ... 9 ... 45 Laatste