Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Met de nieuwste update (v1.1.2) is er iets misgegaan met de AI. Bij de start rijden alle AI wagens rechts- of linksaf de muur in :-) erg grappig, maar niet leuk!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Zijn er hier mensen geïnteresseerd in een kampioenschap met acc??

Zoja laat het even weten via een pm, want we gaan bij srhi een server klaarzetten hiervoor en zoals het er nu uit ziet zal het kampioenschap op dinsdagavond worden.

Dus als je zin hebt laat wat van je horen 🤙🏻

Je kan eventueel ook in mijn handtekening ff op de discord link drukken.

Wie weet tot snel op de grid.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
heb sinds kort dat de performance in de game minder is. Ik merk het met name als ik bochten neem dat de graphics dan beginnen te stotteren en de bomen bijvoorbeeld dan niet vloeiend voorbij zie komen.

Binnenkort maar weer eens wat spelen met settings :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:57
PRM2D4 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 06:26:

Zoja laat het even weten via een pm, want we gaan bij srhi een server klaarzetten hiervoor en zoals het er nu uit ziet zal het kampioenschap op dinsdagavond worden.

Cheers
Zou best een paar races willen proberen. Maar nog wel op proef-basis .. heb eigenlijk nog geen meter gereden.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:05:
[...]

Zou best een paar races willen proberen. Maar nog wel op proef-basis .. heb eigenlijk nog geen meter gereden.
Leuk man gewoon joinen komt heus goed alrijdende leert men toch 🤪

We zien je wel verschijnen,...

Cheers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ACC bedoel ik hé ;)
AC kan ik me aardig mee redden :+

reglementen geaccepteerd @ Discord

[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-11-2019 13:39 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:58

CoronelHimself

Division Brabant

Cheers
Zekers geinteresseerd in een kampioenschap zal zeker niet iedere dinsdag kunnen.

Steam - PTR83

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:30

Cheers
Nu de game steeds beter wordt zat ik mij al af te vragen waarom er nog geen kampioenschap was. Ik ben voor, maar het blijft bij mij lastig om er elke keer te zijn op een vaste avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

ach,
op maandag pak je AC met @phoentje ,
op dinsdag ACC met @PRM2D4
en donderdag de AC funcup met @raymondw

... 3x kans :+

[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-11-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Precies zat kansen idd om te rijden en hoe meer er inschrijven hoe minder erg het is als je keertje niet kan,..

Wij van srhi hebben op de dtm server 29 inschrijvingen dus als er 10 niet kunnen hebben we nog een leuke volle grid snapje,..

@Beakzz er zijn wel zeker kampioenschappen voor acc maar meeste is via discord,.. je hebt acc belgium die echt 400 leden hebben en acc al vanaf dag 1 rijden,..

Maar leuk als julie erbij komen wees welkom en als je andere mensen kent laat ze maar joinen,..

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Gehaald voor 19,84 ofzo. Vind het best ok. FFB is mijlen beter dan AC. Maar nog steeds ergens zo'n rare vieze 'centering' die zwakker of sterker wordt. Die bij AMS en rF2 is anders, maar een stuk meer mijn ding.

Afijn, komende week maar mezelf eens in de Blancpain-ambiance begeven. Lekker de AI op 100% en kijken waar het strand. Het moet namelijk niet mijn handling en gevoel met de Caterham-championship in AMS verpesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@PRM2D4 wanneer wouden jullie gaan starten? We doen met AC momenteel 2 races per week en een 3e erbij is wat teveel van het goeie incl. al het oefenen. Mijn linker pols vind me nu al niet leuk :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Krijg de game in VR nog steeds niet lekker draaiend :(
Alles blijft zo blurry net of je geen bril op hebt. Zelfs met alles op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:17
Paulus07 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:07:
Dat weerhoudt mij er ook van ACC aan te raken. Zonder VR ziet het er fantastisch uit, maar zodra je de bril opzet is het een grote deceptie. Ik verwacht heus een boel in te leveren in VR, maar dit is letterlijk niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 12:24
Ik heb mijn eerste km ook gemaakt in ACC. Wat me opvalt is dat de AI een stuk beter is dan in AC. In AC willen ze me nog wel eens zo een tik geven en dan is het einde race. Hier, in ACC, is het een stuk beter qua gevechten.

Helaas ging mijn eerste race niet geweldig. Op het feit na dat ik en een been blessure heb(en dus niet goed de rem in kan trappen) en dat de TPA(Thrustmaster) niet goed meer werkt had ik een leuke race. Begonnen als 7de en uiteindelijk lag ik 5de op Spa. Helaas laatste ronde iets te enthousiast en ging in de ronde. Dus laatste geworden(15 min race en alles zat mooi dicht bij mekaar).

Hoop dat deze week de GT1 en Fanatec binnenkomt en dan echt gaan racen weer.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Alfa90_Buttje schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:54:
@PRM2D4 wanneer wouden jullie gaan starten? We doen met AC momenteel 2 races per week en een 3e erbij is wat teveel van het goeie incl. al het oefenen. Mijn linker pols vind me nu al niet leuk :N
Die zullen snel beginnen denk vanwege de feestdagen ect in 2020 we zijn nu bezig met opzetten en mensen te fixen zodat we een volle grid hebben,.. er is nu al wel een oefen server geopend om de benodigde kilometers te maken en de leden te kennen voor close battles.

En of je er nu 1,2 of 3 doet of elkedag een race is aan je zelf is kwestie van keuzes maken,..

Cheers.

[ Voor 8% gewijzigd door PRM2D4 op 02-12-2019 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
PRM2D4 schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:47:
.. er is nu al wel een oefen server geopend om de benodigde kilometers te maken en de leden te kennen voor close battles.
ah vet :)

hoe heet/vind ik die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Bij SRHI daar staat in het acc information topic alle info voor de oefen server.

Voor het kampioenschap hebben we er 1 gehuurd die moet nog klaar gezet worden en wat dingen testen en dan zal in januari die gaan draaien voor het kampioenschap.

Dit kampioenschap gaan we zoals het er nu uitziet dinsdag draaien. Dus kunnen mensen maandag ac bij rene rijden dinsdag acc bij srhi woensdag ff vrij en donderdag kiezen tussen fun hier of srhi en vrijdag trainen wat ze willen en weekend voor familie en of vrienden 🤙🏻😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:07:
idem. jammer wel want het is inmiddels een redelijk complete blancpain simulatie geworden, toch nog. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
Jup ik nu ook. Warning voor anderen die hem nog willen kopen, de keys van Fanatical activeren niet in Nederland (ondanks dat de website zegt van wel). Heb keurig mijn geld terug gekregen en als het goed is passen ze de wesite aan :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

SlaadjeBla schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:27:
[...]

Dat weerhoudt mij er ook van ACC aan te raken. Zonder VR ziet het er fantastisch uit, maar zodra je de bril opzet is het een grote deceptie. Ik verwacht heus een boel in te leveren in VR, maar dit is letterlijk niet leuk meer.
Ik weet even niet hoe de setting exact genoemd wordt, maar heb je de upscaling? Al eens op 130% gezet? Ik zet liever die wat hoger dan allerlei andere eyecandy.. ik heb een gtx2070 icm Rift-s en dat draait prima met mooie scherpe beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Als alles mee zit gaat er op 10-12-2019 een race plaats vinden op spa dus wie wil. aat het even weten via een pm of gebruik de discord link in mijn handtekening en wie weet tot snel op de grid.

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaModaFire
  • Laatst online: 22-12-2019
Hallo allemaal,

ACC Be is een league van belgische komaf, maar is internationaal georienteerd.
We zijn op dit moment 1 van de grootste leagues actief op ACC.
Er zijn diverse servers met quickraces, weekly league events en special events.

Zie de link hieronder voor de Weekly League event van deze week en kom eens met ons racen zou ik zeggen. :)

https://media.discordapp....png?width=1076&height=606

[ Voor 19% gewijzigd door DaModaFire op 03-12-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Dev0o schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:59:
[...]

Ik weet even niet hoe de setting exact genoemd wordt, maar heb je de upscaling? Al eens op 130% gezet? Ik zet liever die wat hoger dan allerlei andere eyecandy.. ik heb een gtx2070 icm Rift-s en dat draait prima met mooie scherpe beelden.
Je bedoelt waarschijnlijk VR Pixel Density.
Als ik een vloeiende ervaring wil hebben op mijn systeem (i7-9700k, GTX-1070ti, 16GB ram, Rift-S) kan ik de settings niet hoger zetten dan medium met 120% pixel density. 130% met medium wordt een slide-show en high met 120% ook.

Dan ziet het er inderdaad niet heel slecht uit, maar ik heb het idee dat ik meer inlever dan bij andere VR titels. Vooral schaduwen en details van auto's zijn bijzonder veel slechter in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
DaModaFire schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:28:
Hallo allemaal,

ACC Be is een league van belgische komaf, maar is internationaal georienteerd.
We zijn op dit moment 1 van de grootste leagues actief op ACC.
Er zijn diverse servers met quickraces, weekly league events en special events.

Zie de link hieronder voor de Weekly League event van deze week en kom eens met ons racen zou ik zeggen. :)

https://media.discordapp....png?width=1076&height=606
die kennen we zeker alleen zijn de tijden dan wel de dagen niet die voor vele goed uitkomen.
Maar moneypizzle zit ook bij ons srhi hoor voor de info ;)

wie weet als keertje uitkom zien we elkaar op de grid.

Cheers,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaModaFire
  • Laatst online: 22-12-2019
PRM2D4 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:02:
[...]

die kennen we zeker alleen zijn de tijden dan wel de dagen niet die voor vele goed uitkomen.
Maar moneypizzle zit ook bij ons srhi hoor voor de info ;)

wie weet als keertje uitkom zien we elkaar op de grid.

Cheers,
Ah ok, we proberen wat af te wisselen, we hebben ook special events op de zaterdag om 18:00 en 0:00 uur tegenwoordig.
In ieder geval dan bij deze een extra reminder.
Dan zien we wellicht elkaar wel online.

met vriendelijke groet,

David Modeezy Molina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
DaModaFire schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:07:
[...]

Ah ok, we proberen wat af te wisselen, we hebben ook special events op de zaterdag om 18:00 en 0:00 uur tegenwoordig.
In ieder geval dan bij deze een extra reminder.
Dan zien we wellicht elkaar wel online.

met vriendelijke groet,

David Modeezy Molina
ja dat proberen wij ook, dus zo kunnen we elkaar zeer zeker helpen.. dus als jij een keertje bij ons wil rijden zou ik zeggen kom keertje langs. discord link staat in me handtekening en zeker tot snel op de grid dan..

oja en zaterdag is familie dag he die heeft soms ook wel eens aandacht nodig haha :+

cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-10 15:58

Orphu

(Space)nerd

Cheers
Ook bedankt voor je PM d:)b
Op welk niveau rijden jullie, houden jullie een delta + X% aan waar je minimaal aan moet voldoen?

Ik heet geen Verstappen :+

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Orphu schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:20:
[...]

Ook bedankt voor je PM d:)b
Op welk niveau rijden jullie, houden jullie een delta + X% aan waar je minimaal aan moet voldoen?

Ik heet geen Verstappen :+
Dat heten wij ook niet hahaha,...

Gewoon joinen en rijden zo wordt je van zelf snel en we helpen je graag verder eventueel sneller te worden..

En nee we houden geen delta bij waar je aan moet voldoen. Enige is respect op en naast de baan en de standaard race etiquette volgen thats all.

Oja en genieten van de hobby en een gezellige avond hebben is ook belangrijk.

Cheers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-10 10:35
Gisteren het spel gekocht op Steam en een race gedaan.

FFB voelt in de bochten goed aan, alleen in de center is er bijna tot geen feedback. Eens zien of ik dat goed kan krijgen met de ingame settings, ik gebruik een Thrustmaster TX en ik heb dit in AC niet.

Ik zou binnenkort is kijken om te joinen op Discord :)

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOx op 04-12-2019 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
DutchOx schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:44:

FFB voelt in de bochten goed aan, alleen in de center is er bijna tot geen feedback. Eens zien of ik dat goed kan krijgen met de ingame settings, ik gebruik een Thrustmaster TX en ik heb dit in AC niet.

Hier dezelfde ervaring na een uurtje testen met een thrustmaster t150. Lijkt wel een deadzone in center te zitten ofzo, ik doe dus graag mee in evt. oplossingen ;)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-10 15:58

Orphu

(Space)nerd

DutchOx schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:44:

Ik heb dezelfde ervaring dat je op het rechte stuk je stuur kan loslaten. Maar hoe vaak rij je echt rechtdoor ;)

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-10 10:35
Orphu schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:18:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring dat je op het rechte stuk je stuur kan loslaten. Maar hoe vaak rij je echt rechtdoor ;)
Dat valt wel mee inderdaad, korte rustpauzes tussendoor :P

Maar in de bochten pas flat spots voelen is wel vreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Nou, sinds MAAAAAAAAANDEN weer ACC opgestart en nu direct de eerste keer in de Ferrari 488 *O*
en eigenlijk ook eerste keer serieus er voor gaan zitten ..
Beetje met de setup gestoeid .. maar kun je de gears niet veranderen?
En ik mis coast .. dat is toch niet hetzelfde als de dif preload?
maar hij reageerde er wel vergelijkbaar op

Maar TOP dat je de setup met de muis in VR kunt bedienen d:)b .. maar K*T dat je de setup presé in VR MOET doen.. tussendoor zet ik dat ding liever even af, dan even in 2D relaxed sleutelen en dan zet je de helm .. euhm VR bril weer op 8)

Qua graphics had ik last van de witte lijnen wat verderop .. allemaal zaagtanden. Ik heb de AA van FXAA naar Temporal en KSAA gezet, beiden zijn beter dan FXAA .. dat ziet er qua lijnen niet uit. Wel lijken de bomen en het publiek waziger en de FPS dropt van 80fps naar 40fps dus de ASW zal wel inkicken bij mijn Rift S. Ik had de grafische kaart nog niet overgeklokt, maar ben zeer benieuwd wat er gebeurt met meer auto's op de baan.

Dinsdag een proefrace van SRHI @PRM2D4 net een 2.21.711 op Spa gereden met de 488 .. is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Alfa90_Buttje schreef op zondag 8 december 2019 @ 01:26:

Nou, sinds MAAAAAAAAANDEN weer ACC opgestart en nu direct de eerste keer in de Ferrari 488 *O*

Maar TOP dat je de setup met de muis in VR kunt bedienen d:)b .. maar K*T dat je de setup presé in VR MOET doen.. tussendoor zet ik dat ding liever even af, dan even in 2D relaxed sleutelen en dan zet je de helm .. euhm VR bril weer op 8)

Qua graphics had ik last van de witte lijnen wat verderop .. allemaal zaagtanden. Ik heb de AA van FXAA naar Temporal en KSAA gezet, beiden zijn beter dan FXAA .. dat ziet er qua lijnen niet uit. Wel lijken de bomen en het publiek waziger en de FPS dropt van 80fps naar 40fps dus de ASW zal wel inkicken bij mijn Rift S. Ik had de grafische kaart nog niet overgeklokt, maar ben zeer benieuwd wat er gebeurt met meer auto's op de baan.

Dinsdag een proefrace van SRHI @PRM2D4 net een 2.21.711 op Spa gereden met de 488 .. is dat wat?
Goed bezig!

Zelf merk ik eigenlijk heel weinig verschil tussen 80fps en 40fps in de Rift-s, zal aan mij liggen maar beiden rijdt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@Dev0o ja klopt, blijft prima vloeiend idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 15:46
..
Gears ratios zijn deel van de BOP die SRO hanteert dus die kan je inderdaad niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Awwwwww ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 18:11

Diff coast en accel zijn gelockt op bepaalde values, verschillend per auto. Preload voegt aan beide extra lock toe.

Temporal geeft enorme ghosting, FXAA geeft veel kartels. KTAA is wel decent. Ik zou met Vr gewoon supersamplen en geen AA gebruiken

[ Voor 4% gewijzigd door junneh op 08-12-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4

Goed bezig kerel en of het wat is dat merk je dinsdag wel haha wordt een volle bak..

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik heb voor het eerst mijn nieuwe rig een beetje gebruikt. Heb 2 issues op het moment. 1 is dat ik nog geen monitor puur en alleen voor de rig heb. Over 2 weken haal ik een 34" en dan gaat dat ook makkelijker(moet nu steeds mijn mancave ombouwen om te racen). 2de is dat ik een bekken/heup/bot kneuzing heb waardoor het remmen lastig word na een paar minuten.

Maar wat ik wel gedaan heb..Jeumig wat een verschil. Ik voel nu gewoon als de auto wil uitbreken en kan dus op tijd reageren. Remmen gaat ook makkelijker(de eerste 2 rondes dan :P ). Enige wat ik wel merkte was dat ik niet echt de pace had met de AI(AI staat op hoogste). Dus veel oefenen.

Ik rij nu met de BRF van de Clubsport V3 op 50%, standaard dus. Moet daar nog even mee spelen om dit goed te krijgen. En, kan iemand me vertellen hoe die setups werken? Ik klik nu op 1 van de 3 standaard setups maar hoe weet ik dat die geladen is?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Dat vind ik ook echt K van acc, geen enkele bevestiging dat de setup ook daadwerkelijk is geladen. Ik heb gisteren lopen stoeien met de brakes en heb de max nu op - 19% staan met de v3's en voelt goed. Was echt een gedoe om remgevoel beetje goed te krijgen.

Voorlopige conclusie acc na paar dagen testen. Rijden voelt fijn en zwaar, mooi gevoel van gewicht in de wagens maar de user interface is echt prut.

[ Voor 26% gewijzigd door H-Alien op 09-12-2019 14:53 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54
Ik ben er Dinsdag ook bij, super tof. Gister ook een mooie race gereden maar met mede tweakers is dit toch leuker.

Ik ben nog wel enorm opzoek naar de juiste FOV settings, het liefste zie ik het MOTEC display helemaal niet en maak ik volledig gebruik van mijn extra HDMI schermpje maar dan kom ik toch niet helemaal lekker uit.

Iemand tips voor de beste FOV?

Heb een 49Inch Samsung ultra wide op een integrated simlab platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Berekenen? https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/

Er is maar 1 correcte FOV als je een correcte schaling wil. Even een meetlintje pakken en de afstand tot je monitor meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ow trouwens, schiet me nu te binnen ... ik zou graag de positie van de KM teller-app centraal voor me neus willen. Kun je die app onafhankelijk verplaatsen van de andere apps? In AC kun je ze gewoon beetpakken en verslepen .. maarjah :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
@Alfa90_Buttje Vaak als niet lukt kun je de ini aanpassen.

Toen er nog geen triple screen ondersteuning was kon dat ook dus denk nu ook wel... kan je alleen niet vertellen welke dat is want speel geen acc meer.... 🙈

[ Voor 3% gewijzigd door PRM2D4 op 09-12-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@PRM2D4 maar dat was toch niet per app maar alles tegelijk?

Jij bent ook een oepie.. mensen ronselen maar zelf niet mee doen :+

[ Voor 36% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-12-2019 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
@Alfa90_Buttje uhm dat weet ik niet meer dacht wel dat het per app was maar kan me vergissen, begin nu te twijfelen haha

En ik heb nooit gezegd dat ik mee reed he,...

Verder scout ik ook niet voor me zelf doe het voor onze groep srhi. En aangezien mensen bij onze groep graag acc willen rijden en hier ook mensen zijn die dat willen is het 1+1 toch🤫 Ik probeer namelijk mensen juist bij elkaar te brengen die graag acc willen rijden of eventueel op andere dagen of meer willen rijden.. net zoals ik ook voor ac doe, wat ik overigens wel rijd.

En hoe meer platformen en dagen om racen hoe beter toch! 💪🏻

Cheers.

[ Voor 33% gewijzigd door PRM2D4 op 10-12-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Vanavond dus de allereerste race in ACC gereden .. en het was VET !! _O_

Nog wel even tunen met de settings qua graphics. Gebruikte nu Temporal omdat die als enige het aanzien waard was, FXAA en KTAA leverden zulke rare griemels op in de hekken en de witte lijn verderop .. zolang je het hoofd stil hield was het goed .. maar tijdens de race lukt dat niet zo :) Maar met temporal en de Rift S op 40fps ging het anders prima.

Na een matige kwalificatie kwam ik erachter dat ik de standaard setup geladen had dus gereden met een hoge achtervleugel 8)7.. op de grid nog gauw de setup proberen te herstellen..
De start was een chaos.. Had er zelf ook niet bij stilgestaan dat het een rollende start zou zijn.. Velen bleven stilstaan terwijl de koplopers gewoon er vandoor gingen.. Toen bleek dat ik de pitlimiter onder de PTT knop gemapped had, dus ik werd door een man of 5 om de oren gereden zodat ik ongeveer achteraan lag. Uiteindelijk naar 4 of 5 gereden, viel ie net voor de finish stil voor de laatste chicane :'(

Smaakt zeker naar meer :o

[ Voor 46% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-12-2019 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
@Alfa90_Buttje mooi dat je het naar je zin hebt gehad daar doen we het voor...

En chris is net nieuw in acc dus niet alles liep inderdaad vlekkeloos, maar daar leer je weer van ja toch.

Ik ben met hem nu bezig om te kijken wat we kunnen betekenen voor jullie voor een kampioenschap. Dit zal dan starten in 2020 en ook op de dinsdag.

Cheers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
@Alfa90_Buttje was een leuke race idd en een goede opkomst. Beetje chaotische start met zoveel mensen die hun eerste rollende start konden oefenen maar daarna lekker gereden. Paar kleine foutjes, 1x de muur licht geschampt maar blijkbaar voldoende om de vering te vernaggelen. Terug naar de pits moeten strompelen en weer in de achtervolging...Ik vind acc echt wel fijn het gevoel van gewicht geven en het is ook makkelijker om de wagen in onbalans te brengen, smooth rijden lijkt hier nog belangrijker dan in ac :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

@H-Alien klopt. Ik merk wel dat je veel beter de binnenste kerbs kunt nemen in ACC. In AC ga je veel sneller in de rondte. En Eau Rouge nemen was inderdaad een hele belevenis, dat gaat anders als in AC idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
@Alfa90_Buttje @H-Alien

Misschien ook leuk om jullie bevindingen op onze discord te plaatsen zodat ook andere leden dit kunnen lezen en gezellig mee kunnen kletsen aangezien veel van onze leden niet lid zijn tweakers.

Cheers.

Edit: die rollende start zijn we mee bezig om dat als de mogelijkheid er is aan te passen want was wel ff een dingetje begrepen we haha maar opzich wel leuker dan een stil staande maar we gaan ff kijken 👍🏼

[ Voor 31% gewijzigd door PRM2D4 op 11-12-2019 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
Gewoon behouden die rollende start, een ezel stoot zich geen 2e keer. Daarnaast leverde het mij direct 4 plaatsen winst op :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@H-Alien ach .. had ik weer wat om in te halen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Hoi allemaal, ik heb een vraagje aan jullie. Heb ondertussen echt van alles geprobeerd. Maar ik krijg VR op mijn oculus rift gewoon niet scherp. Sterker nog... het is zo wazig dat ik de display van de auto niet kan aflezen. Alleen de hele grote cijfers/letters zoals de versnelling waar de auto in staat.

Ik gebruik een Vega 56 ism de Oculus Rift, start de game op vanuit Steam en kies dan voor Oculus rift (maar Steam VR optie geeft hetzelfde wazige resultaat).

Vergeleken met de eerste Assetto Corsa en Project Cars 2 lijkt het wel of je de game door een glas heen kijkt waardoor alles wazig wordt.

Ervaren jullie dit ook? Zo niet, hoe hebben jullie dit opgelost, wat zijn jullie settings.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

BarryS schreef op woensdag 11 december 2019 @ 23:51:
Hoi allemaal, ik heb een vraagje aan jullie. Heb ondertussen echt van alles geprobeerd. Maar ik krijg VR op mijn oculus rift gewoon niet scherp. Sterker nog... het is zo wazig dat ik de display van de auto niet kan aflezen. Alleen de hele grote cijfers/letters zoals de versnelling waar de auto in staat.

Ik gebruik een Vega 56 ism de Oculus Rift, start de game op vanuit Steam en kies dan voor Oculus rift (maar Steam VR optie geeft hetzelfde wazige resultaat).

Vergeleken met de eerste Assetto Corsa en Project Cars 2 lijkt het wel of je de game door een glas heen kijkt waardoor alles wazig wordt.

Ervaren jullie dit ook? Zo niet, hoe hebben jullie dit opgelost, wat zijn jullie settings.
Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar ik start ACC altijd op vanuit Oculus, nooit vanuit Steam (weet eigenlijk niet meer waarom). Als ik op triple-screen wil spelen (zonder VR dus), klik ik gewoon de shortcut op het windows bureaublad aan. No brainer, werkt eigenlijk altijd direct goed zonder in ACC nog iets te hoeven aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Haha tsjah dat was bij mij (Koen S) idem. Mooie 3e plek in de quali maar nadat ik m'n Aston niet aan de praat kreeg lag ik 16e dacht ik. Leuk om daarna lekker wat inhaalwerk te doen, zodoende leert men ;)

Ik had trouwens ook nog steeds wel issues met VR (Valve Index). Na wat getweak en motion smoohting (45fps) komt het aardig over waarbij ik AA op temporal heb gezet want die andere twee vond ik helemaal niks. Maar in vergelijking met AC voelt het toch allemaal niet echt lekker. Na zo'n race ook last van mijn ogen en vermoeidheid die ik met AC niet heb. Zou dat toch komen door die motion smoothing die kunstmatig de fps ophoogt? Baal ik wel van want het is verder een super mooie game, maar als ik na elke race een dag lang gare ogen heb is het eigenlijk geen optie :'(

[ Voor 6% gewijzigd door visboer32 op 13-12-2019 17:17 ]

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Ik heb zelf toch een aardig goeie setup gebouwd, en zelfs met dit systeem draait acc gewoon ruk... het is gewoon nog altijd geen goeie game in VR te spelen. Helaas...
Ik snap niet dat jullie met 45fps lekker kunnen racen?

[ Voor 17% gewijzigd door phoentje op 13-12-2019 18:36 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Heren de server is open tot aan de fun race...

En het kampioenschap start eind januari 2020 dus als je zin hebt stuur maar een pm voor een invite en wie al lid is tot snel op de grid.

De baan die nu online is, is spa..

Cheers.

@phoentje er schijnen toch mensen te zijn die meer dan 45fps draaien, kom anders ff langs bij ons misschien kunnen ze je daar ff verder helpen. Je bent welkom en wie weet ken je gelijk rondjes mee pakken en eventueel een race of kampioenschap..

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
phoentje schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:49:
Ik heb zelf toch een aardig goeie setup gebouwd, en zelfs met dit systeem draait acc gewoon ruk... het is gewoon nog altijd geen goeie game in VR te spelen. Helaas...
Ik vond net een site met actueel advies.
Bron:
https://www.assettocorsa..../graphics-settings.60797/

engine.ini will be found at .\Users\username\AppData\Local\AC2\Saved\Config\WindowsNoEditor\

[ConsoleVariables]
vr.RoundRobinOcclusion=1
r.streaming.boost=2
r.Streaming.ScaleTexturesByGlobalMyBias=1
r.TemporalAACurrentFrameWeight=0.1
r.TemporalAASamples=32
r.TemporalAASharpness=0.8
r.Tonemapper.Sharpen=1.5
r.VolumetricFog=0
r.RenderTargetPoolMin=300
r.BloomQuality=4
r.MotionBlurQuality=0
r.SceneColorFormat=2
r.SceneColorFringeQuality=0
r.EyeAdaptationQuality=0
r.AmbientOcclusionLevels=0
r.AmbientOcclusionRadiusScale=1.7
r.TranslucencyLightingVolumeDim=32
r.ShadowQuality=3
r.Shadow.MaxResolution=512
r.DepthOfFieldQuality=0
r.FastBlurThreshold=0
r.MipMapLODBias=-1.5
r.HZBOcclusion=0
r.SSR.quality=0
r.SSR.MaxRoughness=0.1
r.RHICmdBypass=0
r.Shadow.CSM.MaxCascades=2
r.SupportLowQualityLightmaps=1
r.LightShaftDownSampleFactor=4
r.TiledDeferredShading.MinimumCount=10
FX.AllowGPUSorting=0

[/script/engine.renderersettings]
r.OptimizeForUAVPerformance=1
r.UseShaderCaching=1
r.UseShaderPredraw=1
r.Streaming.FullyLoadUsedTextures=1
r.Streaming.FramesForFullUpdate=1
r.bForceCPUAccessToGPUSkinVerts=True
r.Streaming.DefragDynamicBounds=1
r.Streaming.HLODStrategy=2
r.streaming.boost=0
r.Streaming.PoolSize=0
r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1
Ik moet het zelf ook nog even proberen maar wel de moeite waard denkik.
Ik snap niet dat jullie met 45fps lekker kunnen racen?
Rift S doet 40Fps ASW... maar is supersmooth :o
Maar 80 lijkt mij ook beter. Wellicht met de tips hierboven en met de oculus performance counter eens kijken wat er te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 23:11:

Rift S doet 40Fps ASW... maar is supersmooth :o
Maar 80 lijkt mij ook beter. Wellicht met de tips hierboven en met de oculus performance counter eens kijken wat er te halen valt.
Zal het (lange) verhaal ook eens testen, hoewel ik al aardig wat getest heb, maar ik vrees toch wel dat ACC en VR geen match from haven gaat zijn.

Bij de Index is dat motion smoothing vergelijkbaar idee als ASW waarbij dus extra frames kunstmatig worden toegevoegd. Als je dat bij de Index toepast op 120hz krijg je 60fps, bij 90hz 45fps, enz. Moet zeggen dat het op het eerste gevoel dus aardig overkomt met de 45fps, je kunt dan redelijke kwaliteit settings draaien met een stabiele 45fps wat soepel overkomt. Maar zoals gezegd krijg ik toch na een tijdje wel last van m'n ogen en hoofd en bij AC met dezelfde bril maar zonder motion smoothing totaal niet. Dat betekent toch dat m'n hersenen die beelden niet lekker verwerken... ervaar jij dat niet Klaas?

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
visboer32 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 08:11:
[...]

Zal het (lange) verhaal ook eens testen, hoewel ik al aardig wat getest heb, maar ik vrees toch wel dat ACC en VR geen match from haven gaat zijn.

Bij de Index is dat motion smoothing vergelijkbaar idee als ASW waarbij dus extra frames kunstmatig worden toegevoegd. Als je dat bij de Index toepast op 120hz krijg je 60fps, bij 90hz 45fps, enz. Moet zeggen dat het op het eerste gevoel dus aardig overkomt met de 45fps, je kunt dan redelijke kwaliteit settings draaien met een stabiele 45fps wat soepel overkomt. Maar zoals gezegd krijg ik toch na een tijdje wel last van m'n ogen en hoofd en bij AC met dezelfde bril maar zonder motion smoothing totaal niet. Dat betekent toch dat m'n hersenen die beelden niet lekker verwerken... ervaar jij dat niet Klaas?
Ik draai ook de index op een 3600x en een 2080ti, ik zou minimaal 90gps verwachten met zo’n setup. We moeten denk ik wachten op patches die de performance zullen verbeteren

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
visboer32 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 08:11:
Dat betekent toch dat m'n hersenen die beelden niet lekker verwerken... ervaar jij dat niet Klaas?
Mijn hersenen zijn afgestompt na jarenlang gamen met de dikste games op inferieure hardware :+

Delta Force 2, Halflife, Halflife 2 EP 1&2, Crysis, AC VR en nu ACC VR kan er ook wel bij :z

Maar nee geen centje pijn gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Voor wie vanavond nog een fun race wil mee pakken de server is open,... meld je wel ff bij srhi,... kan via me handtekening dan kun je de gegevens in kijken en ff melden dat je mee doet.

Wie weet tot vanavond.

Cheers.

[ Voor 40% gewijzigd door PRM2D4 op 17-12-2019 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Laatst online: 05-10 16:11
Changelog v1.2

GENERAL:
- AI performance optimizations.
- Fix for track shown at nighttime for a split second when loading into any session.
- Fixed double saving of temporary replays with multithreading enabled.
- Fixed issues with shared memory status.

GAMEPLAY:
- Added car customization. Pick and customize the design of your personal car.
NOTE: custom cars can be used in Quick Race, Custom Race Weekend and Multiplayer game modes.
Disclaimer: customization possibilities may vary on a per car basis due to licensing restrictions.
We will continue to add customizeable livery templates in future updates.
- Added single-make option to Quick Race and Custom Race Weekend game modes.
Possibility to use official liveries and custom-liveried grids.
NOTE: single-make race with official liveries requires an official car to be selected.
- AI update to avoid divebombing in slow chicanes.
- Porsche AI tweaks to mitigate their tendency to dominate sessions.
- AI now use aggressive setup at high levels.
- AI cars will not enter the pits because of weather or damage if less than 5 minutes are remaining in a session.
- Fixed AI aggression setting not producing expected behaviour.
- General AI behaviour and movement improvements.
NOTE: different aggro levels should result in a bigger difference now.
- Engine now shuts down at the end of the pit stop if the player restarts it during the pitstop as a counter-exploit measure.
- Session days are now set up as in real life in championship events.
- Fixed replay time multiplier resetting on highlights switching.
- Automatic highlights now spread across the entire race duration more consistently.
- Fixed marshal flags during single player replay.
- Fixed potentially wrong car setup values in saved games.
- Increased maximum number of highlights (20->30).
- Penalty system changed back to pre-pitlane decision.
NOTE: serving a penalty must be checked in the MFD before entering the pitlane. Serving any pending penalty is always auto-selected by default.
- Driver stint does not reset when serving a penalty - if "serve penalty" is selected before entering the pitlane.
- End of race in Quick Race does not require the opponents to complete the race - race finish is declared when the player presses ESC to return to the garage after crossing the line.
NOTE: to see the complete results, the player must stay on track until all opponents cross the finish line. Other game modes are unaffected.
- Added tyre sets option to Custom Race Weekend (as well as Custom Championship rounds).
- Fixed some bugs with penalty procedure and saved games.
- Fixed Racelogic=digital display time during replay (better with new replays).
- Optimized replay tyre matrix memory occupation, changed replay version (backwards compatible).
- Fixed replay maximum time.
- Added 1 hour and 15 minutes to maximum time in replay options.
- Added auto highlights replay only for the player car and added its menu item, tweaked highlights length.
- Removed time-based replacement of highlights and added an overtake highlight replacement system based on position.
- Fixed saving/loading auto save replay options.
- Avoid camera spline movements during paused replay.
- Longer pre-action time for accident/overtake highlights.
- Fixed pit alarm sound during slow-mo/paused/sped-up replays.
- Kevin Siggy Rebernak, winner of the McLaren Shadow Grand Final, added as a selectable Mclaren Shadow driver.
- Added pit exit blue flag for all types of sessions.
- Driver stint max total time is no longer based on race event but on race length divided by driver count across relevant game modes.
- Added black-orange flag for the player car for heavy suspension damage.
NOTE: also shown for lights damage (during the night and sessions that are declared wet where lights are a requirement).
- Penalty system for black-orange flags (damage and lights off).
The player has 3 laps to pit for repair or turn on lights when the flag is shown, ignoring the flag will result in a DQ.
- Fixed incorrect FOV used by some TV Cams from the 2nd activation.
- Pitlane open is triggered when the leader completes sector 1 after a race start.

UI/HUD:
- New feature: added Customization interface in the car showroom.
- Completely reworked car selection interface.
- Car selection restrictions removed from single-car (Practice, Hotlap, Hotstint, Superpole) game modes.
Each livery variant is now selectable in these game modes without restriction.
- Team and driver nationality added to car selection page.
- Showroom now allows you to turn on the lights and open the doors.
- Team/competitor dual information shown in car selection when relevant.
- Added driver bio on the car selection page. Click on driver avatar in the car selection page to show popup.
- Fixed lack of interactivity in the career showroom.
- Added "Official" filter to the car selection page to show only official car entries.
- Various navigation-related fixes in the user interface.
- Added chat message popup visibility option in the HUD settings page.
- Added highlights info and support for the HUD.
- MFD hides pit stop strategy items when "serve penalty" is selected. See penalty-related changes in the GAMEPLAY section.
- Various fixes for highlights HUD info.
- Various fixes for realtime leaderboard.
- Class filters added to race results and time/points tables.
- Fixed realtime leaderboard positions in non-race sessions.
- Added support for highlights camera override toggle button.
- HUD: server BoP shown in the timetables. See MULTIPLAYER section for more information.
- HUD: opponent ping indicator added to realtime/standings MFD.
- Team points table enabled in Championship mode.
As per real-life rules, only the highest-finishing team entry scores points for the team.
- Added pulse animation to the search bar in the lobby page for easy recognition.
- Fixed tyre sets button not clickable with the mouse.
- Added brake change options to the MFD. See PHYSICS section for more information.
- Added brake pad wear indicator inside the Tyre widget.
- Time delta is no longer shown during the first 2 laps of a race to avoid data flickering.
- Finished cars are now marked with a checkered flag in real-time on the timetables and standings widgets.
- Virtual mirror is forced to hide in replays.
- Video Options: ability to save and load different Custom Video Presets.
Save and load multiple custom video presets for different display setups and racing scenarios.
- Revised Setup load/save function with overwrite warning warning.
- Added HDR exposure and HDR contrast to ingame View Settings. When HDR is enabled, they replace the regular exposure and contrast settings in the Video Options in the UI.
The options in the View Settings are enabled in HDR mode only and vice versa:
HDR enabled: the settings in the ingame View Settings are used.
HDR disabled: the ones in Video Options are used (saveable with custom video presets).
- Added messages about replay saving operations and fixed replay saving for the first minute.
- Updated texts and localization.

VR:
- Added VR world scale slider to Video Options.
NOTE: lower values increase the world scale, higher values decrease it.
Correct 1:1 scale to real life depends on the headset type.
- Now possible to set resolution scale to <100 while increasing VR Pixel Density to render at a lower resolution to gain performance and upscale later to improve quality (for example resScale=70 and vrPixelDensity=150).
- Minimum resolution scale set to 50 (was 70).
- VR pixel density steps set to 5 (was 10).
- Added specific video presets for VR.

GRAPHICS:
- Added missing unique Spa 24H liveries for the 2019 Blancpain season.
- Ferrari secondary display now has multiple pages to show various stint timers.
- Adjusted stance of the Jaguar G3 in the showroom.
- Pit animation now only shows the lollypop man when serving a Stop&Go penalty.
- No pitcrew is shown when serving a Drive-Through penalty.
- Fixed wrong numberplate layout displayed in MP car selection.
- Fixed shift animations not working with keyboard controls.
- Numberplates and season outfits now work correctly and as intended both in showroom and on-track.
- Zandvoort checkered flag marshal added.
- Visual car dirt now (slowly) accumulates even when driving on on-track surfaces.
- Visual car dirt and dust now accumulates faster in wet conditions.
- Improved LOD switching of wheels, fixed LOD rims not being affected by customization.
- Enabled HDR output in the video settings.
New additions to the video options include:
- Shadow Distance: changes the distance of the more detailed sunlight shadows to trade quality for performance.
- Tone Mapping: selects the new filmic tonemapper (ACES) or the legacy one (Default - used in the previous releases).
The filmic tonemapper gives a cinematic look more similar to the one used for HDR output.
- HDR Color Gamut: selects between REC2020 (standard color gamut for HDR) and DCI-P3 (closer to current HDR displays, colors are more saturated).
- Added support for HDR screenshots (EXR file format) when HDR output is enabled.
NOTE: the Steam screenshot function does not work with HDR screenshots due to incompatibility.
- Forced 100% LOD Scale in TV cameras (F3 and F6): these cameras now ignore the UI setting. F1 and F7 cameras continue to read the UI setting.
- Fixed mirrors showing the last frame when switched off during gameplay (also fixed mirrors showing the last frame when going back to the showroom from a session).
- Custom player teamwear is now showing up correctly in SP and MP sessions.
- Visual damage buildup adjustments.
- Added damage impact effect to the car's bodywork.

PHYSICS:
- Top TC level for storm conditions for all cars.
- Silverstone and Nurburgring 2019 BOP tweak for the Mclaren 720S GT3.
- Tweaks on the front splitter of the Porsche 991II GT3 R.
- Lamborghini Huracan GT3 Spa wet preset tweaks (both non-evo and Evo).
- Rain puddle tweaks.
- Fixed rear wing last value Porsche 991II GT3 R.
- New wet tyres model: less adhession grip, slower laptimes, better control in sliding situations.
- Aerodynamics - vertical fin calculation improvements.
- Aerodynamics - slipstream tweaks and larger turbolence area, can cause slight lateral movements if you follow a car from very near side and behind
- Chassis flex implementation:
Chassis flex is more of a qualitative than quantitative influence. You will notice the car handling kerbs quite better, accepting more steering input when sliding and more willingness to react on your inputs at the limit. At the same time, handling will be a bit less precise and might force you to work harder to be precise with your line, or correct your line during a turn.
Chassis flex also influences setup changes. Cars with more flex (softer chassis) usually need softer springs and better damping. Cars with less chassis flex (rigid chassis) can handle stiffer springs and be more precise, but might suffer at lower speeds and mechanical grip on bumps and kerbs.
- Altitude simulation for all tracks. Higher altitude means less air density resulting in lower engine performance, less downforce but also less drag. The heating model of tyres and brakes is also slightly influenced. Laptimes on some circuits might be a bit lower (i.e. Spa)
- Tyre model: tweaks and fine tuning offer more predictable grip over the limit for both slicks and more importantly wet tyres.
- Brake pads and discs wear implementation and different brake pads choice:
Brake pads and brake discs wear is relative to the brake pad choice, temperatures, driving style, ABS and brake bias usage. Brake disc and pad wear is shown at the end of each driving session, when you return to your strategy setup UI on the "last readings" box.
Normally brake discs should last more than 24 hours race, but because there is no pitstop time penalty (all teams are obliged to at least one fixed time long pitstop so that they can change brakes), all teams prefer to change discs and pads at least one time during long endurance races.
There are 3 different brake pads available to choose from, each with its own characteristics and different brake pads front and rear are permitted.
-- Pad 1: Very aggressive friction coefficient, max braking performance, aggressive disc and pad wear. Pedal modulation can be tricky if out of temperature or as it wears down. Use in hotlap and qualifying sessions, sprint races and can withstand 3 hours races. Risky and dangerous to use over 3 or 4 hours because the pads will wear down, overheat and lose linearity in brake pedal.
-- Pad2: Very Good friction coefficient, very good braking performance, good disc and pad wear. Pedal modulation almost always good and linear, good feedback while overheating and gradual wear. Can be used in hotlap and qualifying sessions as well as sprnt races as what it loses in performance, regains in braking modulation and predictability. Excellent choice for long endurance races, easily makes 12 hours and can make 24 hours race too with a bit of care. Will also overheat and lose linearity in brake pedal feel when worn out, but in a more predictable way and after much longer stints.
-- Pad3: Moderate friction coefficient, braking zones can be longer in dry, very moderate disc and pad wear. Excellent pedal modulation also in cold ambient conditions, very linear pedal feedback. Excellent choice for wet conditions and very long endurance races. Very predictable and easy to modulate brake pad.
-- Pad 4, extreme aggressive fiction coefficient. Max braking performance, extremely aggressive disc and pad wear, bad cold performance. This is a sprint race pad that can last about an hour but will show worse pedal feel, worse performance and overheating towards the end of the one hour stint. Those kinds of pads are not used in endurance racing, but included for demonstration purposes.
- Fixed Aston Martin V8 Vantage GT3 excessive engine damage.
- Bentley Continental GT3 2018 performance tweaks
- Fixed FFB damper not stopping during game pause.
- Fixed an error that could cause wrong relative impact speeds for collisions.
- Reworked damage system with accumulative damage resulting from impacts of various intensity.
A significant improvement over the old system that always required a larger impact per damage zone to produce more damage.
Repetitive impacts now have a much more substantial effect on the car's condition and the car is much less tolerant versus repetitive hits.
All cars have tweaks and fine tuned damage values (physics) but be careful as the damage can easily accumulate and repetitive small hits can result in severe damage in the end. Also introducing damage threshold to allow (reasonable) paint trading without affecting car behaviour.
- Low-speed aero damage now produces less negative effect on drag.
- Reduced front-rear damage detection cone.

AUDIO:
- Fixed doppler fluctuation for external engine sound.
- Added tyre brake wear audio.
- Optimized audio channels used for wheel in external/opponent sounds.
- Fixed audio options not applied on start level.
- Reworked spotter damage messages (smarter and based on cumulative damage).

MULTIPLAYER:
- Competition Servers are now running in a schedule, offering up to 3 races per day with variations. Read more in the dedicated forum post: https://www.assettocorsa....ion-server-changes.61085/
- The region assignment for CP servers is technically different now, potentially fixing the "No servers in your region" error.
- The CP rating buildup is working in a more logical way now, which could cause to reset CP ratings to zero or lower values for some users. This will automatically wash out after a few CP races.
- Significantly improved CPU load with opponent count with certain (most) types of CPU. This is not necessarily affecting FPS, but dramatically increases the number of cars we can run before the 99% CPU occupancy warning.
- Significantly improved collision calculation efficiency, causing to scale CPU load a lot better (with all CPUs) on the physics thread.
- Enabled multiple-pit-assignments for private servers, resulting in higher grid counts for certain tracks. At the moment Monza and Paul Ricard support 60 cars on the grid this way.
- Fixed netcode warping for higher speeds (for certain server operating systems).
- Fixed volatile and too high ping measurement (for certain server operating systems).
- Further netcode improvements that increase the accuracy for cars on straights. This will make cars reliably drive with almost perfect distance, except one of both overtaxes in the player's bandwidth upload (ie by livestreaming).
- Added additional (=custom) BoP for private MP servers: Server admins can now assign and set up additional ballast and intake restrictors.
NOTE: read the extended notes on the forum: https://www.assettocorsa....anges.61195/#post-1100520
- Session-over result screen in MP now correctly switches the table between current standing (like 2nd MFD panel) during overtime and the final race results (including disconnected drivers) after the session has ended for all cars.
- Fixed MP car despawn issue in the highlights (and in some cases in the normal replay).
- Fixed replay world time affecting real time in MP (animations).
- Fixed potentially wrong bodykit loaded in MP.
- Servers will now log their current configuration (as it is actually understood by the server) to the "cfg/current" folder; this is helpful for troubleshooting.
- Short formation laps will now always start in "Double file", indepentently of the actual trigger position.
- Fixed a client crash when the selected customized "carX.json" file was physically removed.
- Improved the lead car detection during the formation lap.
- Fixed pit limiter effectively turning off after a driver swap.
- Improved the message the player receives when trying to join a server with the wrong car model (both entry list with forced car model, and CP servers with unknown tracks).

RATINGS:
- SA rating will apply a Trust Bonus for finished races, dependent on the race length.
- SA rating will not assign points to certain situations where the other car is clearly at fault.
- Added more "outcome" scenarios for accidents, to be able to improve the understanding of "nothing happened" in SA considerations.
- Rebalancing of Singleplayer SA values to balance the massively clean AI in 1.2.
- Fixed a timing issue which could make the contact bag inefficient in some situations.
- Overall, SA will be more tolerant and precise, resulting in becoming slightly easier again.
- (Significant) wall contacts now will act like off-track; resetting track medal progress, invalidating laptimes and cause race penalties if the car gained time.
- (Significant) wall contacts are now considered a root contact like mass accidents, so a second car hit by a car bouncing off a wall would not receive SA penalties.
NOTE: read the extended notes on the forum: https://www.assettocorsa....anges.61195/#post-1100520
- Fixed an issue where Laptime records would be recorded with incorrect times (caused by race starts after the s/f line).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
@LAPJENL70 je had ook gewoon een link kunnen plaatsen van de update haha 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:30
Lekkere update weer hoor. Komt helemaal goed met deze game.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAPJENL70
PRM2D4 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:52:
@LAPJENL70 je had ook gewoon een link kunnen plaatsen van de update haha 👍🏻
Ja. Idd. Nu heb ik het helemaal overgetypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ook maar weer eens installeren. Heb net een nieuwe pc (9700k/RTX 2070 Super) dus als het daar niet goed op loopt weet ik het ook niet meer :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
@LAPJENL70 @Arfman waarom doen jullie niet lekker mee met de race??

Server is updated dus race gaat toch door 👊🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
PRM2D4 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:13:

Welke server? Waar kan ik info vinden?

[ Voor 4% gewijzigd door LAPJENL70 op 18-12-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

PRM2D4 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:13:

Omdat ik het überhaupt nog moet installeren, configureren en uittesten. Daarnaast heb ik dit weekend een 3.5 uursrace in iRacing dus daar moet ik ook nog het e.e.a. aan voorbereiden.

Hopelijk in de kerstvakantie tijd om eens te proberen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
vanavond of weekend eens kijken of het beter draait in VR met:

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
LAPJENL70 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:11:
[...]

Welke server? Waar kan ik info vinden?
Zoals eerder vermeld zie mijn handtekening 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 15:46
Zou graag mijn custom livery nog in een championship gebruiken. Hoop dat het er nog komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Paulus07 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:42:
vanavond of weekend eens kijken of het beter draait in VR met:

:)
Is helaas alleen een optie om je preset te bewaren ;)

• Ivysaur
  • Niet online
Volgens mij is door dat Chassis Flex de FFB ook een stuk lichter geworden. Lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Ondanks de grote changelog ben ik niet echt blij met deze versie. In VR merk ik duidelijk een verslechtering in performance en heb ik veel settings moeten verlagen om het nog enigzins speelbaar te houden. Bij veel online deelnemers in een mulitplayer race (>20) lage framerates helaas. Ik zal vanavond proberen of dit op een tripple setup ook zo is, maar wacht dus met smart op een minor update waar Kunos hopenlijk de performance weer op het oude (@phoentje ook al niet perfecte niveau) terugbrengt.... Jammer want veel van de verbeteringen zijn echt wel oké!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Dev0o schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:05:
Ondanks de grote changelog ben ik niet echt blij met deze versie. In VR merk ik duidelijk een verslechtering in performance en heb ik veel settings moeten verlagen om het nog enigzins speelbaar te houden. Bij veel online deelnemers in een mulitplayer race (>20) lage framerates helaas. Ik zal vanavond proberen of dit op een tripple setup ook zo is, maar wacht dus met smart op een minor update waar Kunos hopenlijk de performance weer op het oude (@phoentje ook al niet perfecte niveau) terugbrengt.... Jammer want veel van de verbeteringen zijn echt wel oké!
Tsja.... ik denk dat het nog wel even duurt voordat de performance op het niveau komt waarvan je kan zeggen... ja wauw dit loopt goed!!
Als je met een 3600x en een 2080ti amper frames haalt dan houd het toch echt op. In andere games totaal geen last van om steady 90fps te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

phoentje schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:10:
[...]

Tsja.... ik denk dat het nog wel even duurt voordat de performance op het niveau komt waarvan je kan zeggen... ja wauw dit loopt goed!!
Als je met een 3600x en een 2080ti amper frames haalt dan houd het toch echt op. In andere games totaal geen last van om steady 90fps te halen.
Idem, maar dan met een RTX2070 en 6700K (met overclock). Daar draait een Assetto Corsa met Valve Index ook al meer dan prima op met hoge instellingen en veel andere auto's. Ziet er top uit en het draait. super stabiel. Competizione echter :'( .... upgrade van de PC heeft dus ook geen zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

visboer32 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:08:
[...]

Idem, maar dan met een RTX2070 en 6700K (met overclock). Daar draait een Assetto Corsa met Valve Index ook al meer dan prima op met hoge instellingen en veel andere auto's. Ziet er top uit en het draait. super stabiel. Competizione echter :'( .... upgrade van de PC heeft dus ook geen zin.
Voor de update haalde ik in ACC met medium setings en hier en daar iets op Epic (shadows en AA) altijd 40fps en soms 80. Wat mij betreft is met een Rift-S een constante/stabiele 40fps prima speelbaar (specs: RTX2070 en een i7). Gisteren, na de update, op drie servers geraced en af en toe zaktij hij naar 26fps, en dan is het idd niet leuk meer. Ik zal vanavond nog eens proberen wat het verschil is tussen de Steam versie en de via Oculus gestarte versie. En ik kan mij ook voorstellen dat de servers bij Kunos het niet trokken want het was gisteravond wel heel erg drukbezet overal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Changelog v1.2.3:
- MP: fixed erroneous teleporting of cars during formation lap.
- UI: fixed Stats page showing currently inactive content.

Changelog v1.2.2

- Fixed podium visibility in gallery replays.
- Fixed pitcrew animation when only refuelling is selected.
- Fixed brake pads in old savegames.
- Tweaks for Porsche 991II GT3 R FFB vibration.
- Tweaks to overall dirt buildup on the car bodywork and windscreen.
- Fixed Ferrari rim LODs that was causing custom colours to show up incorrectly at a distance.
- MP: increased private server slots for Hungaroring (50) and Zandvoort (34), Silverstone (50), Nurburgring (50), Misano (50) and Barcelona (50).
- Fix for shared memory stopping after a transition.
- Porsche EVO and Huracan EVO Spa aggressive setups updated to mitigate physics-induced vibration on certain DD wheels.

Dit weekend toch ook nog eens kijken hoe het nu rijd. Er is behoorlijk wat veranderd sinds laatste keer dat ik het heb opgestart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dev0o schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:34:
[...]

Voor de update haalde ik in ACC met medium setings en hier en daar iets op Epic (shadows en AA) altijd 40fps en soms 80. Wat mij betreft is met een Rift-S een constante/stabiele 40fps prima speelbaar (specs: RTX2070 en een i7). Gisteren, na de update, op drie servers geraced en af en toe zaktij hij naar 26fps, en dan is het idd niet leuk meer. Ik zal vanavond nog eens proberen wat het verschil is tussen de Steam versie en de via Oculus gestarte versie. En ik kan mij ook voorstellen dat de servers bij Kunos het niet trokken want het was gisteravond wel heel erg drukbezet overal.
Ligt dus schijnbaar aan de Oculus update van half december, op het forum aldaar wordt behoorlijk geklaagd. link
De oplossing om terug te gaan naar de vorige driver is inmiddels ook gepost.

Ik heb mn preformance iig weer terug. :)

edit

mocht het niet lukken, post #37 in deze draad. [moet je wel ingelogd zijn]

[ Voor 9% gewijzigd door LoneRanger op 21-12-2019 16:15 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Vaag. Ik kan in Practice mode geen andere auto dan de McLaren kiezen. Ook kan ik geen custom auto maken. Iemand een idee hoe dat kan?

Net mijn eerste race gedaan. Ik kan nog steeds mijn been niet optimaal bewegen dus het was wat behelpen. Maar ik vind het een hele verbetering met die nieuwe DD1 352 firmware. Alles voelt gewoon goed aan. Helaas niet de hele race vol gemaakt maar dat komt wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Kloever schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:38:
Vaag. Ik kan in Practice mode geen andere auto dan de McLaren kiezen. Ook kan ik geen custom auto maken. Iemand een idee hoe dat kan?

Net mijn eerste race gedaan. Ik kan nog steeds mijn been niet optimaal bewegen dus het was wat behelpen. Maar ik vind het een hele verbetering met die nieuwe DD1 352 firmware. Alles voelt gewoon goed aan. Helaas niet de hele race vol gemaakt maar dat komt wel een keer.
Zou allemaal moeten werken, je had toch geen custom skins geinstalleerd voordat 1.2 uit is gekomen? Want dat levert blijkbaar wat problemen op. Bij mij werkt het in ieder geval goed.

En waar de vorige update al een grote stap vooruit was. Is deze dat zeker ook, net een race tegen de AI gereden van een uur lang. Waar ik in het verleden nog problemen had met de AI is dat eigenlijk grotendeels opgelost door ze wat aggresiever te maken. Blijkbaar als ze aardig zijn, maken ze op bijzondere wijze plek voor je. :+

[ Voor 19% gewijzigd door CoronelHimself op 21-12-2019 18:07 ]

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
CoronelHimself schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:03:
[...]

Zou allemaal moeten werken, je had toch geen custom skins geinstalleerd voordat 1.2 uit is gekomen? Want dat levert blijkbaar wat problemen op. Bij mij werkt het in ieder geval goed.
Nee niks. Is gewoon "vanilla". Heb het spel zelfs hiervoor nog nooit echt gespeeld. Zal eens kijken vanavond of ik een check kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ACC nu ook even opnieuw aan het installeren.
Dit heb ik vanaf de beta niet meer gedaan, en ik kan me herinneren dat bij v1.0 werd aangeraden om toch even een fresh install te doen.
Dus ben benieuwd of ik veranderingen merk in bijv. stuurgedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Kloever schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:04:
[...]

Nee niks. Is gewoon "vanilla". Heb het spel zelfs hiervoor nog nooit echt gespeeld. Zal eens kijken vanavond of ik een check kan doen.
Oke, misschien is het dan "gewoon" dat je niet op de juiste plek kijkt.

Klik eerst op single player -> Er opent een scherm met 3 grote knoppen (en een keuze voor 2018/19) -> klik nu op Team.

Als je linksonder op de naam van de wagen klikt dan krijg je een scherm met alle auto's die bij het jaartal horen.
Voor het aanmaken van een custom skin, klik je op "add" net boven de naam van de wagen en kies dan de wagen waarvoor je een skin wil aanmaken. (let op in verband met de licentierestricties zijn niet bij alle wagens de skin aan te passen.) Nu zit je in de livery editor en kan je gaan hobbyen. ;)

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
CoronelHimself schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 19:29:
[...]

Oke, misschien is het dan "gewoon" dat je niet op de juiste plek kijkt.

Klik eerst op single player -> Er opent een scherm met 3 grote knoppen (en een keuze voor 2018/19) -> klik nu op Team.

Als je linksonder op de naam van de wagen klikt dan krijg je een scherm met alle auto's die bij het jaartal horen.
Voor het aanmaken van een custom skin, klik je op "add" net boven de naam van de wagen en kies dan de wagen waarvoor je een skin wil aanmaken. (let op in verband met de licentierestricties zijn niet bij alle wagens de skin aan te passen.) Nu zit je in de livery editor en kan je gaan hobbyen. ;)
Zal eens kijken straks. Maar ik kreeg de optie niet. Moet ook zeggen dat ik met mijn muis niks kon doen, alleen met het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Zo snel ik het spel opstart dan begint het spel op mijn 1ste monitor, een 27". Ik verplaats het spel naar mijn nieuwe 34" monitor. En dan begint de ellende. Ik kan dan niks met de muis doen, alles moet via het toestenbord. Stel ik de resolutie op het tweede scherm lager in kan ik alles. Dus er iets iets niet lekker met de resolutie. Hij pakt 3440x1440 ook niet.

Edit. Als iemand een tip heeft hoe ik het spel meteen start vanaf mijn tweede scherm dan hoor ik dat graag. Instellen als 1ste scherm is niet echt een optie. Daar gebruik ik de 27" te veel voor

[ Voor 21% gewijzigd door Kloever op 21-12-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Kloever Voordat je gat spelen windows toets + p en dan tweede scherm selecteren. Bedank me later. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kloever
Ivysaur schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 22:32:
@Kloever Voordat je gat spelen windows toets + p en dan tweede scherm selecteren. Bedank me later. :D
Dat was ook mijn idee, echter dan blijft Windows aangeven dat er een monitor is en dus elke keer dat irritante Windows melding geluid. Dus geen optie. Maar....ik heb de nieuwe 34" als hoofd monitor ingesteld nu en dan kan ik wel alles. Ghost Recon Breakpoint kan ik ingame aangeven dat de MSI mijn game monitor is. Dus opgelost zoverre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Allereerst een video van David Perel (silver cup driver) over 1.2

En een preview onboard lap in ACC van alweer David Perel

Kyalami ziet er echt goed uit, nog beter dan de versie in AC.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

@CoronelHimself ik had hem gezien ja, die eerste., Ongelooflijk niet?! dat je in een spel de chassisflex zou kunnen voelen .. ik heb geen idee hoe dat überhaupt voelt. Of hoe je het zou moeten kunnen voelen .. bizar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

LoneRanger schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:05:
[...]

Ligt dus schijnbaar aan de Oculus update van half december, op het forum aldaar wordt behoorlijk geklaagd. link
De oplossing om terug te gaan naar de vorige driver is inmiddels ook gepost.

Ik heb mn preformance iig weer terug. :)

edit

mocht het niet lukken, post #37 in deze draad. [moet je wel ingelogd zijn]
Inmiddels heeft Oculus er bij mij weer een update overheen gezet. Net even getest, veel settings op epic en high, en weer een goede 40fps. Lijkt weer goed te zijn, en zelfs beter dan voorheen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:26
Alfa90_Buttje schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:29:

@CoronelHimself ik had hem gezien ja, die eerste., Ongelooflijk niet?! dat je in een spel de chassisflex zou kunnen voelen .. ik heb geen idee hoe dat überhaupt voelt. Of hoe je het zou moeten kunnen voelen .. bizar
dat chassisflex zit ook al in Ractor 2 verwerkt en dus het is niet de enige game die het gebruikt

YouTube: RFactor 2 - Chassis Flex

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb hulp nodig :)

Ik ben een fervent iRacer maar wilde ook ACC eens proberen. Maanden niet aangeraakt maar tijdje terug een nieuwe PC gebouwd (9700K, RTX2070 Super) dus wilde eens proberen hoe ACC ervoor stond. Ik gebruik ook een Oculus Rift CV1.

Probleem is dat het spel er niet uitziet in VR. Alles lijkt wazig, en als ik AA van Temporal afhaal en op FXAA of KTAA zet is het minder maar ziet her er niet meer uit. Daarnaast blijft het spel "vaag" bewegen, borden zijn niet scherp als je er langs rijdt, met name bij horizontale bewegingen. Ik wordt er zelfs een beetje misselijk van en dat heb ik bij nog geen enkel spel gehad.

Meer mensen die een Rift gebruiken en hun graphics settings willen delen?

Pagina: 1 ... 8 ... 45 Laatste