My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Gewoon V0.8 en V0.9 uitbrengen was netter geweest.
Maar toch vermaak ik me er nu prima mee
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Het spijt me, maar aan de manier van rijden en de inputs kun je totaal niet zien hoe het rijdt. En er al helemaal geen goede indruk van krijgen. Je had in de eerste video na 1.0 zelf niet eens door dat je wheel rotation en rem instellingen waren overschreven, hoe kan een kijker van een video daar iets mee? Eerder in dit topic was er ook al iemand die een volledig en gedetailleerd waardeoordeel gaf over ACC puur naar aanleiding van een YT-video, toen was het ook al nonsens.BruceLee schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:13:
ik post altijd content van nieuwe race games en of tracks. aan de manier van rijden en inputs in de video kan je prima zien hoe het rijd. kunnen mensen die de game niet hebben een goede indruk van krijgen. beter dan van een vehaaltje van een streamer of reviewer hoe amaizing het spel wel weer niet is. beelden zeggen meer als woorden.
Over die streamer of reviewer gesproken, als je de moeite had/hebt genomen om naar de YT video van Jimmy Broadbent te kijken waar hier recent over gesproken wordt, had je deze uitspraak niet gedaan denk ik zo. Kortom, in dit geval zijn alleen beelden vrij nutteloos.
[ Voor 16% gewijzigd door FirePuma142 op 01-06-2019 11:18 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Oh ik had t prima door dat het compleet broken was na de 1.0 update het reed zo labiel als wat zoals ik zeiFirePuma142 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:14:
[...]
Het spijt me, maar aan de manier van rijden en de inputs kun je totaal niet zien hoe het rijdt. En er al helemaal geen goede indruk van krijgen. Je had in de eerste video na 1.0 zelf niet eens door dat je wheel rotation en rem instellingen waren overschreven, hoe kan een kijker van een video daar iets mee? Eerder in dit topic was er ook al iemand die een volledig en gedetailleerd waardeoordeel gaf over ACC puur naar aanleiding van een YT-video, toen was het ook al nonsens.
Over die streamer of reviewer gesproken, als je de moeite had/hebt genomen om naar de YT video van Jimmy Broadbent te kijken waar hier recent over gesproken wordt, had je deze uitspraak niet gedaan denk ik zo. Kortom, in dit geval zijn alleen beelden vrij nutteloos.
Het duurde alleen tot mijn 2e video de andere dag om te weten waarom
Door die stuur ratio goed te zetten is het beter controleerbaar en opeens wel weer leuker om te rijden maar het onderliggende probleem blijft nog steeds floaty en slippery op kerbs / traction loss. maar ipv compleet broken is het aardig rijdbaar, maar de problemen sinds de early access zijn er niet uit.
En ook als je te ver over de kerb gaat zit er ook nog steeds een soort voorgeprogrammeerde slowdown in lijkt wel.
[ Voor 15% gewijzigd door BruceLee op 01-06-2019 12:57 ]
Je snapt het niet helemaal geloof ik. Het reed broken omdat je met totaal verkeerde settings reed. Daar kwam je zelf pas heel veel later achter. Hoe kan een kijker naar een video, als je zelf de game de schuld geeft in plaats van de settings, dan ooit een waardeoordeel vellen over een game met alleen maar een video als bron, zelfs als zou je dat kunnen zien aan de input en het rijden zelf? Newsflash: Dat kan niet.BruceLee schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:34:
[...]
Oh ik had t prima door dat het compleet broken was na de 1.0 update het reed zo labiel als wat zoals ik zei
Het duurde alleen tot mijn 2e video de andere dag om te weten waaromwat verschrikkelijk he. ik had maar beter jimmy broadbent kunnen kijken lol
Je input voor zowel stuur als pedaal is afhankelijk van de settings van je stuur en pedalen en van je in game settings. Dan is er nog de setup van de auto waar je in rijdt, rij je met een setup die onder- of overstuur prefereert? Wat is je brake bias, gear ratio, fuel load, ABS, traction control, bandenspanning of aero settings? Ook die hebben allemaal invloed op het gedrag van je auto, maar daar ziet een kijker ook niets van. Sorry, maar het is echt totale onzin.
Ook het stukje over Broadbent heb je niet begrepen, jij generaliseert streamers en hun mening, ik noem er een (en best een grote) die een totaal andere mening heeft dan jij streamers in de schoenen probeert te schuiven.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Door die stuur ratio goed te zetten is het beter controleerbaar en opeens wel weer leuker om te rijden maar het onderliggende probleem blijft nog steeds floaty en slippery op kerbs / traction loss. maar ipv compleet broken is het aardig rijdbaar, maar de problemen sinds de early access zijn er niet uit.FirePuma142 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:56:
[...]
Je snapt het niet helemaal geloof ik. Het reed broken omdat je met totaal verkeerde settings reed. Daar kwam je zelf pas heel veel later achter. Hoe kan een kijker naar een video, als je zelf de game de schuld geeft in plaats van de settings, dan ooit een waardeoordeel vellen over een game met alleen maar een video als bron, zelfs als zou je dat kunnen zien aan de input en het rijden zelf? Newsflash: Dat kan niet.
Je input voor zowel stuur als pedaal is afhankelijk van de settings van je stuur en pedalen en van je in game settings. Dan is er nog de setup van de auto waar je in rijdt, rij je met een setup die onder- of overstuur prefereert? Wat is je brake bias, gear ratio, fuel load, ABS, traction control, bandenspanning of aero settings? Ook die hebben allemaal invloed op het gedrag van je auto, maar daar ziet een kijker ook niets van. Sorry, maar het is echt totale onzin.
Ook het stukje over Broadbent heb je niet begrepen, jij generaliseert streamers en hun mening, ik noem er een (en best een grote) die een totaal andere mening heeft dan jij streamers in de schoenen probeert te schuiven.
En ook als je te ver over de kerb gaat zit er ook nog steeds een soort voorgeprogrammeerde slowdown in lijkt wel je auto remt overdreven fake af...
En ook de pogo suspension is er ook nog niet uit.
Maar dat maakt het nog niet meteen dat je er niet een paar leuke laps mee kan rijden.
iRacing is ook nog lang niet perfect en ook dat rijden we de rest is alleen nog veel slechter maar dat betekend nog niet dat je geen plezier uit een andere race game kan halen
AC1 was ook wel een aardige game maar heeft vrijwel precies dezelfde problemen als dit. alleen wat meer content en mods. voor acc heb je wel een aardige pc nodig wil het een beetje draaien constant 120+ fps ook een nadeel. En dat is dan zonder andere autos op de baan. en lang niet alles op high.
Maar mijn eerste impressie na de v1.0 update met de manthey porsche was wat hebben ze nu weer gedaan het rijdt nog labieler en is niet meer op te vangen. Maar dat was dus omdat die grapjassen opeens dingen resetten. en wat nog maffer is zelfs met zon crooked steer ratio nog steeds lijkt dat het het nog steeds 1:1 stuurt want die stomme game laat gewoon zien alsof dat stuur nog gelijk loopt ingame. dus dan verwacht je dat ook niet. dat opeens je steer ration compleet anders staat. YouTube: Assetto Corsa Competizione Porsche GT3 R @ Spa Direct Drive FFB Wheel aan die stuurt annimatie daar te zien. kan je dus totaal niet zien dat hij maar 180 deg stuur ratio heeft en ik 900. dat stuur had superlangzaam moetten draaien. das dus nog een dikke fout in acc.
En dan klaag jij nu nog steeds, dat ik het niet na een paar laps doorhad die ik voor dat filmpje deed. ik ben teruggekomen op mijn fout en heb meerdere nieuwe videos geproduceert om het recht te zetten
net een online racje gedaan. trlololo die netcode valt een beetje tegen. en fatal error crash to desktop nice.
[ Voor 33% gewijzigd door BruceLee op 01-06-2019 15:24 ]
Op welke tijden racen jullie "normaal" doordeweeks en weekends? Ik wilde gisteravond (ja was laat) de Tweakers server joinen, maar daar was geen kip!
noooooooooooo

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ze hebben overigens wel een hotfix voor MP die beschikbaar is:
https://www.assettocorsa....ranch.57636/#post-1056762
We are testing a candidate build that will especially solve the crash occuring in Multiplayer. The full test cycle takes longer, as we also need to verify all the other parts. Also we want to keep the public v1.0 as it is, to not interfere with the SRO E-Sport event currently undergoing at Paul Ricard. On the other hand, we want you to participate in this fix as early as possible as soon as possible and offer you a more stable multi. We decided to release this first Hotfix candidate on a "public beta" branch.
That means it's not yet released, but you can join in testing, or just get access to the Multiplayer fix.

[ Voor 37% gewijzigd door BruceLee op 01-06-2019 16:55 ]
Ik krijg dit spel gewoon niet aan de praat meer sinds de 1.0.
In vrijwel elke multiplayer sessie krijg ik vroeg of laat een crash, met de melding fatal error.
echt om gek van te worden. Net het hele spel opnieuw geïnstalleerd maar dat werkte ook niet.
Ik lees nu net hier dat als je de tijden in de HUD uitzet dit niet meer gebeurt? iemand dat toevallig ook getest?
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Paulus07 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 15:54:
Ze hebben overigens wel een hotfix voor MP die beschikbaar is:
https://www.assettocorsa....ranch.57636/#post-1056762
Quote:
"We are testing a candidate build that will especially solve the crash occuring in Multiplayer. The full test cycle takes longer, as we also need to verify all the other parts. Also we want to keep the public v1.0 as it is, to not interfere with the SRO E-Sport event currently undergoing at Paul Ricard. On the other hand, we want you to participate in this fix as early as possible as soon as possible and offer you a more stable multi. We decided to release this first Hotfix candidate on a "public beta" branch.
That means it's not yet released, but you can join in testing, or just get access to the Multiplayer fix."
[ Voor 53% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-06-2019 20:41 ]
Ah thanks zag zoveel getroll dat ik scrollen maar opgaf;) morgen even proberen
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Alhoewel de ffb prima is, blijf ik toch wat stoeien met de dynamic damping. Heb hem nu op 75 staan, maar vind de ffb in de langzame bochten dan wat vaag. Je hebt een andere rig, maar wat zou jij voor settings op een t300 adviseren?phoentje schreef op zondag 2 juni 2019 @ 00:17:
Zo dan. Vanavond even de server op zolder gezet in nacht mode... Met z'n drieën stukkie gereden en auto's getest. Man man wat gruwelijk. Goeie fps al best wel en de ffb is bizar goed. Belooft wat.!
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Vlaggetjes lopen wel in juiste snelheid maar jezus wat gaat de rest traag. Gelukkig aankomend eerste bocht is het weg en de rest van de race ook.
En ja heb voldoende power in m’n cloud gaming pc om het soepel te laten lopen (in de beta geen last van gehad overigens)
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
DankuPaulus07 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:52:
zo uit mijn hoofd op 1
Ik zou die relative hud online ook willen afzetten. Net ook crash weer gehad online. IK merk ook dat soms mijn beeld 1sec freezed door FPS drop van 120 naar 70BobbLeeSwaggr schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:15:
Ik lees nu net hier dat als je de tijden in de HUD uitzet dit niet meer gebeurt? iemand dat toevallig ook getest?
Iemand die weet waar je dit in de config afzet?
Ook tripple screen maar uitgezet, bolt toch ook weer wat beter. En graphic settings dezelfde als BruceLee toegepast, mirror wel aangelaten. Anders voel ik me blind -.-
[ Voor 9% gewijzigd door Scifo83 op 03-06-2019 12:19 ]
Ik heb de HUD helemaal uitstaan (moet je wel elke keer doen), je kunt 'm uitzetten door een paar keer "F2" te drukken nadat je op "Drive" hebt geduwd.Scifo83 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:16:
[...]
Ik zou die relative hud online ook willen afzetten. Net ook crash weer gehad online. IK merk ook dat soms mijn beeld 1sec freezed door FPS drop van 120 naar 70
Ook tripple screen maar uitgezet, bolt toch ook weer wat beter. En graphic settings dezelfde als BruceLee toegepast, mirror wel aangelaten. Anders voel ik me blind -.-
Ok bedankt. Zo dadelijk es proberen.WeirCo schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:39:
[...]
Ik heb de HUD helemaal uitstaan (moet je wel elke keer doen), je kunt 'm uitzetten door een paar keer "F2" te drukken nadat je op "Drive" hebt geduwd.
En jawel, de eerste Hotfix is een feit !!!

Bron: https://steamcommunity.co...0Mi-VZkipIU9pBwcseND-zPzM
>>> ACC HOTFIX V 1.0.1 NOW LIVE <<<
The latest ACC update is available to download now. For a full list of patch notes, head on over to Steam... https://bit.ly/2Wj2ek1
Please don't forget to restart your Steam client!
----
Assetto Corsa Competizione v1.0.1 update OUT NOW!
3 jun om 3:00 - Luca
Dear #ACCompetizione racers,
the new v1.0.1 update for Assetto Corsa Competizione is live now! Please restart your Steam client and download it!
v1.0.1 Changelog
GENERAL:
- Tweaked pit location message for accuracy.
- Fixed wrong dynamic weather appearance during replays.
- Enabled reverse button for the replay HUD.
- Fixed a crash with a specific TV camera at Silverstone.
- Fixed controller issues in Q2 and R2 sessions of Career events.
- Fixed crash on Championship grid generation when circuit had too few pit boxes.
- Fixed wrong audio message when the current penalty is worsen.
- Added cut warning and drive through penalty audio messages.
- Fixed points not loading right away in Main Career page.
- BAT shortcuts added for Oculus and SteamVR launch modes for external game start.
- Fixed wrong physical pit entry zone at Silverstone that lead to confusing penalties.
MULTIPLAYER:
- Fixed crash when drivers join under certain circumstances.
- Fixed spectator mode slot assignment.
- Fixed Silverstone short formation lap not triggering correctly.
RATINGS:
- Fixed "too slow" (TR+CC) for tricky corners like Eau Rouge.
GRAPHICS:
- Fixed endurance light emissive on the Lexus RC F GT3.
- Fixed missing auxiliary lights on the Honda NSX GT3.
- Fixed flipped mirror reflection in the Mclaren 650S GT3
- Fixed car position offsets in the showroom.
UI:
- Fixed preset for Fanatec Podium DD wheels.
- Fixed various presets with wrong steer rotation values.
- Fixed incorrect maximum opponent count in championship.
- Removed incorrect texts mentioning early access from the user interface.
- Fixed navigation in Setup page.
- Fixed navigation in Main menu page.
AI
- Increased AI minimum distance during formation laps.
AUDIO:
- Fixed bass frequencies/LFE not redirected/working properly for some cars.
- Fixed gearbox compressor sound plays on some cars that don't have it.
- Minor audio tweaks.
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-06-2019 13:42 ]
Helaas... geen tussentijdse save optie in de career mode. In de 1.0.1 beta zat die volgens mij wel.Alfa90_Buttje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:41:
En jawel, de eerste Hotfix is een feit !!!
[...]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Weet ik niet zeker (lekker antwoord dus), maar heb iig al een keer een directe puncture gehad.stijn014 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:51:
Wat wil het eigenlijk zeggen als je engineer zegt "loss of tyre pressure"? Een trage puncture of gewoon dat je wat druk kwijt bent?
Vraagje: Mijn SA gaat na de 1.0.0 release met geen mogeljkheid meer omhoog. Al heel wat MP en AI races er op zitten ondertussen, maar krijg er geen punten bij.
Vervelende is, ze gaan er wel af... dus 10 rondes goed gereden, 1 iemand raakt me van achter en m'n SA gaat naar beneden.
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Die pressure snap ik ook nog niet helemaal. Start met quick race dat je nog rustig rijd, links achter pressure weg in het rood en loopt langzaam nog lager. Laten ze je dan starten op slechte banden ofzo?
je kan alles uitzetten in de hud.json config die je kan vinden in Documents\Assetto Corsa Competizione\ConfigScifo83 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:16:
[...]
Ik zou die relative hud online ook willen afzetten. Net ook crash weer gehad online. IK merk ook dat soms mijn beeld 1sec freezed door FPS drop van 120 naar 70
Ik heb volgende op 0 gezet, gok ik, zit niet voor pc:
"sessionInfoVisible": 0,
"tyreTemps01Visible": 0,
"laptimeInfo01Visible": 0,
Misschien nog enkele. Ik race nu volledig hudless
Je start met koude Remmen en banden... en misbruik banden als ze koud zijn, en je kan rustig na 3 laps pitten en nieuwe halen.Paulus07 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 23:12:
hier ook mbt die scores. Maar heb ook zo dat ik gisteren weer een SA van 60 had. Start ik de game deze avond opnieuw op was het 56.... wth
Die pressure snap ik ook nog niet helemaal. Start met quick race dat je nog rustig rijd, links achter pressure weg in het rood en loopt langzaam nog lager. Laten ze je dan starten op slechte banden ofzo?
ACC maakt gebruik van tyremodel 10, temperatuur kan heel veel uitmaken, i-Racing maakt er ook gebruik van en kan voor mensen die dit niet gewend zijn best verwarrend zijn, en zag in iRacing ook vaak nieuwere spelers met endurance races in de eerste ronden de veteranen voorbij stuiven, om ze daarna na een lap of 10 weer te passeren omdat ze hun wagen niet meer op weg konden houden, helemaal versleten.
Ook te agressief Kerbs nemen is Russische roulette spelen, Kerbs als de Chicanes op Zolder met eerst flauw lage kerbs, dan ineens een hoge rand, zijn killers voor je banden, en zijn zo je geneigd bent om ze te agressief te pakken, maar je sloopt echt je banden.
In een Hotlap kom je er mee weg, maar in een race met full simulation is het elke keer je erover ramt je banden harder slopen als 3 rondjes pushen.
Gooi er bijop dat je wellicht niet de aller beste controller heb, en graag zoals ik ook men min mogelijk aids rijdt, moet je gewoon ietwat slimmer met banden omgaan, je mist namelijk de subtiele feedback van goede FFB of het echte werk van een auto.
IMHO vind ACC opzich erg tegenvallen, maar de simulatie van de auto's/banden/remmen is echt
AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7
Ik rij met een Fanatec Wheelbase V2. Mag ik vragen wat jouw ffb in-game zijn gezien je de FFB bizar goed vind?phoentje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:26:
Geen idee... Ik heb 70FFB gezet dacht ik
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Ja voelt echt top. Zal vanavond even kijkenMu.siQ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:50:
[...]
Ik rij met een Fanatec Wheelbase V2. Mag ik vragen wat jouw ffb in-game zijn gezien je de FFB bizar goed vind?
Verwijderd
1.0.2 Preview (eventual public hotfix changelist subject to changes)
GENERAL:
- The .exe now starts in "-nohmd" mode if "-vr" is not specified.
This now allows direct shortcuts with "-vr" command and reduces the number of required launch modes in Steam.
- Fixed a crash when pausing the game from the helicam.
GAMEPLAY:
- Added savegame system in Career and Championship modes.
- Savegame feature is not available in Hotlap and Hotstint mode
- Improved general .json encoding system.
- Added structure to manage multiple savegames (Single Player).
NOTE: not yet enabled in the public build.
- Added auto-saving after complete sessions in Career and Championship.
- Fixed driver stint status in savegame.
- Fixed incorrectly forced 10-minute driver stint length in championship and career.
- Fixed inaccurate session results in some savegames.
- Fixed Fanatec LEDs building in reverse order (due to a change in the Fanatec SDK).
- Updated controller presets.
- Fixes to MP replays (e.g. flickering spawned cars when the replay was shorter than the session).
- Fixes to game stability.
- Tweaks to accident/yellow-flag highlights.
- Fixed a bug of 'ghost cars' appearing in some cases in multiplayer highlights.
- Added option to customize weather for championship rounds.
NOTE: selecting "Custom" weather allows the player to customize the weather for every championship round before each event.
- Fixed end-race cameras and car positions (e.g. back from replay after end-race highlights).
- Fixed HUD disappearing after trying to play an invalid replay.
- Revised AI skill levels in Career in various difficulty settings.
- More straightforward session-end:
Added status message at the end of sessions informing the player to wait for all opponents to cross the finish line before proceeding to the next session.
- Fixed ignition turning off when killing the engine during pit stops.
UI:
- Added mouse input in VR.
- Fixed an issue with navigating the MFD in VR.
- Fixed tyre sets section being incorrectly active when wet compound was selected in the tyre and strategy windows in the Setup screen.
- Fixed incorrect title in the Championship car selection menu.
AUDIO:
- Audio communications optimization.
GRAPHICS:
- Added another AA method.
Temporal is now more effective against jaggies, while KTAA is more effective against ghosting.
- Revised steering animations on various cars to delay hands switching over too early.
- Fixed rim speed different from tyre speed.
- Fixed slow motion rim/tyre speed in replays.
MULTIPLAYER & RATINGS:
- Reduced the join lag when a new car model joins a session.
- Drivers cannot join ongoing race sessions anymore (server settings option "isRaceLocked").
- Fixed race track status not being properly reset after the race session.
- Changed the way backend systems store data, so data is still correctly saved even under high loads.
- Racecraft Rating calculations are temporarily suspended.
- Rating widget now will correctly detect reconnections. While disconnected, it will simply dissapear.
- Backend systems performance improvements.
- Advanced MP options: Fixed the slider weights for night and rain.
- Advanced MP options: Increased the significance of "clean": Users with higher SA won't see unrestricted servers anymore, unless "clean" is reduced below 50%.
- Advanced MP options: Increased the significance of "latency": Users with higher SA won't see unrestricted servers anymore, unless "clean" is reduced below 50%.
- Advanced MP options: Increased the significance of track weights, especially low values will massively rank down corresponding servers.
- Matching now (almost) ignores servers in race sessions, instead of ranking them down.
- Fixed CP servers not showing up for a number of user IP addresses.
PHYSICS & FFB:
- Force Feedback Post-Processing is now available like in the original Assetto Corsa.
Copy your "ff_post_process.ini" and associated LUTs to "Documents/Assetto Corsa Competizione/Config".
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:58:
Hotfix 1.0.2 zit eraan te komen!
GENERAL:
This now allows direct shortcuts with "-vr" command and reduces the number of required launch modes in Steam.
GAMEPLAY:
- Added savegame system in Career and Championship modes.![]()
- Added auto-saving after complete sessions in Career and Championship.![]()
- Fixed incorrectly forced 10-minute driver stint length in championship and career.
- More straightforward session-end:![]()
Added status message at the end of sessions informing the player to wait for all opponents to cross the finish line before proceeding to the next session.
UI:
- Added mouse input in VR.Go KUNOS
![]()
![]()
![]()
GRAPHICS:
Temporal is now more effective against jaggies, while KTAA is more effective against ghosting.![]()
MULTIPLAYER & RATINGS:
- Drivers cannot join ongoing race sessions anymore (server settings option "isRaceLocked").![]()
- Changed the way backend systems store data, so data is still correctly saved even under high loads.
- Racecraft Rating calculations are temporarily suspended.![]()
PHYSICS & FFB:
- Force Feedback Post-Processing is now available like in the original Assetto Corsa.
Copy your "ff_post_process.ini" and associated LUTs to "Documents/Assetto Corsa Competizione/Config".
Whut....![]()
![]()
Dus ik kan nu de LUT gebruiken die ik al in AC gebruikte.Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:58:
Hotfix 1.0.2 zit eraan te komen!
GENERAL:
- Fixed a crash when pausing the game from the helicam.
GAMEPLAY:
- Added savegame system in Career and Championship modes.
- Savegame feature is not available in Hotlap and Hotstint mode
- Improved general .json encoding system.
- Added auto-saving after complete sessions in Career and Championship.
- Fixed driver stint status in savegame.
- Fixed inaccurate session results in some savegames.
- Fixed Fanatec LEDs building in reverse order (due to a change in the Fanatec SDK).
- Updated controller presets.
- Fixes to MP replays (e.g. flickering spawned cars when the replay was shorter than the session).
- Fixes to game stability.
- Tweaks to accident/yellow-flag highlights.
- Fixed a bug of 'ghost cars' appearing in some cases in multiplayer highlights.
- Added option to customize weather for championship rounds.
NOTE: selecting "Custom" weather allows the player to customize the weather for every championship round before each event.
- Fixed end-race cameras and car positions (e.g. back from replay after end-race highlights).
- Fixed HUD disappearing after trying to play an invalid replay.
- Revised AI skill levels in Career in various difficulty settings.
- More straightforward session-end:
- Fixed ignition turning off when killing the engine during pit stops.
UI:
- Added mouse input in VR.
- Fixed tyre sets section being incorrectly active when wet compound was selected in the tyre and strategy windows in the Setup screen.
- Fixed incorrect title in the Championship car selection menu.
AUDIO:
- Audio communications optimization.
GRAPHICS:
Temporal is now more effective against jaggies, while KTAA is more effective against ghosting.
- Revised steering animations on various cars to delay hands switching over too early.
- Fixed rim speed different from tyre speed.
- Fixed slow motion rim/tyre speed in replays.
MULTIPLAYER & RATINGS:
- Reduced the join lag when a new car model joins a session.
- Drivers cannot join ongoing race sessions anymore (server settings option "isRaceLocked").
- Fixed race track status not being properly reset after the race session.
- Racecraft Rating calculations are temporarily suspended.
- Rating widget now will correctly detect reconnections. While disconnected, it will simply dissapear.
- Backend systems performance improvements.
- Advanced MP options: Fixed the slider weights for night and rain.
- Advanced MP options: Increased the significance of "clean": Users with higher SA won't see unrestricted servers anymore, unless "clean" is reduced below 50%.
- Advanced MP options: Increased the significance of "latency": Users with higher SA won't see unrestricted servers anymore, unless "clean" is reduced below 50%.
- Advanced MP options: Increased the significance of track weights, especially low values will massively rank down corresponding servers.
- Matching now (almost) ignores servers in race sessions, instead of ranking them down.
- Fixed CP servers not showing up for a number of user IP addresses.
PHYSICS & FFB:
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verwijderd
De fix komt waarschijnlijk pas maandag officieel uit. Je kunt hem al wel downloaden als je de beta functie voor ACC aanzet in Steam.PatrickC schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:37:
[...]
Dus ik kan nu de LUT gebruiken die ik al in AC gebruikte.En eindelijk tussentijdse saves bij Career/Championship modes.
Dit weekend maar weer eens een poging gaan wagen met deze game.
Maandag is ook nog weekend vanwege 2e Pinksterdag.Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:58:
[...]
De fix komt waarschijnlijk pas maandag officieel uit. Je kunt hem al wel downloaden als je de beta functie voor ACC aanzet in Steam.
Voor degene (die net als mij) nooit iets eerder met LUT files gedaan hebben, hier een linkje naar een beschrijving hoe je zo'n LUT file moet genereren: https://www.racedepartmen...ut-generator-for-ac.9740/
Volgens het forum van ACC moet je daarna het volgende doen:
created the following ff_post_process.ini file
[HEADER]
VERSION=1
TYPE=LUT
ENABLED=1
[GAMMA]
VALUE=1
[LUT]
CURVE=myLUT.lut
and placed them in Documents/Assetto Corsa Competizione/Config/ (plaats je .lut file hier ook)
My minimum force in-game is set to 0.
Mijn FFB voelt nu veel gedetailleerder aan dan eerder! :-)
Ben benieuwd zal ook die engine even testen. Lut is niet aan te raden met fanatec trouwens..WeirCo schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:46:
Net even getest in VR. De eerdere aanpassingen in de engine.ini heb ik ongedaan gemaakt. Draait nu out of the box al véél beter. Scherpte bij VR Pixel Density 120% is voor mij meer dan genoeg, ook geen gekartelde randjes meer wanneer ik m'n hoofd beweeg! Yesss :-)
Voor degene (die net als mij) nooit iets eerder met LUT files gedaan hebben, hier een linkje naar een beschrijving hoe je zo'n LUT file moet genereren: https://www.racedepartmen...ut-generator-for-ac.9740/
[HEADER]
VERSION=1
TYPE=LUT
ENABLED=1
[GAMMA]
VALUE=1
[LUT]
CURVE=myLUT.lut
and placed them in Documents/Assetto Corsa Competizione/Config/ (plaats je .lut file hier ook)
Heeft 't voor Fanatec spul een averechts effect? Ik heb met m'n T300 nu veel meer detail in de FFB, krijg onder andere van het wegdek nu veel meer gevoel terug. Ook de effecten in een bocht zijn nu veel duidelijker.phoentje schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:02:
[...]
Ben benieuwd zal ook die engine even testen. Lut is niet aan te raden met fanatec trouwens..
Straks maar weer even een paar uurtjes sturen
Verwijderd
Normaal ben ik niet zo van de beta versies, maar nu met het lange weekend en kutweer buiten....
Gezellig ouderwets een avondje sturen!
Voor die LUT test heb je die dan op 50 of 100 gezet of ergens ertussenin voor je T300?WeirCo schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:46:
Net even getest in VR. De eerdere aanpassingen in de engine.ini heb ik ongedaan gemaakt. Draait nu out of the box al véél beter. Scherpte bij VR Pixel Density 120% is voor mij meer dan genoeg, ook geen gekartelde randjes meer wanneer ik m'n hoofd beweeg! Yesss :-)
[HEADER]
VERSION=1
TYPE=LUT
ENABLED=1
[GAMMA]
VALUE=1
[LUT]
CURVE=myLUT.lut
Verwijderd
Mijn T500RS stuurt toch het lekkerst zonder LUT.
Ik had de LUT eerst op 100 aangemaakt, toen had ik vrij veel trilling in het stuur als dit recht stond.
Daarna nog met 50 geprobeerd. De trilling was er nog steeds maar wel iets minder.
Het stuur lijkt met LUT ook veel lichter te sturen, minder ffb te hebben.
Ik vond het niet zo'n fijne ervaring.
Heb 'm op 75 gezet. Misschien is 't een placebo effect maar ik merk dat de details in het wegdek veel beter doorgegeven worden in het stuur. Vooral op Silverstone (want dat hobbelt nogal) merk ik dat. Zal vanmiddag nog 's zonder proberen en 'm daarna op 50 zetten en opnieuw testen.Paulus07 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:04:
[...]
Voor die LUT test heb je die dan op 50 of 100 gezet of ergens ertussenin voor je T300?
Is deze game al klaar voor een vr ervaring met de ocs en i7-7700+1080ti?
😋
Poehh da's wel een lastigePaulus07 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:15:
Dilemma. Ga ik voor een simrig voor in de woonkamer ipv huidige ikea stoel en wheelstand of voor een oculus rift s......
Is deze game al klaar voor een vr ervaring met de ocs en i7-7700+1080ti?
😋
Ik zou als je je niet geheel een breuk zit eerder een VR bril kopen, maar da's persoonlijk uiteraard. Sinds de 1.02 public beta vind ik zowel de performance als de scherpte sterk verbeterd t.o.v. de 1.01 build. Groot voordeel is ook dat ze eindelijk mouse support in VR hebben geïmplementeerd, dat maakt het navigeren een stuk makkelijker.
Verwijderd
Zie je rechtsbovenaan in het menu wel versie 1.0.2 staan?stijn014 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:23:
1.0.2 zou uit zijn, maar heb nog steeds geen save na mijn vrije training in Zolder. Nieuwe career starten is dat nodig?
Bij mij wordt mijn progressie namelijk wel gewoon opgeslagen. Als ik tijdens qualify besluit te stoppen en de volgende keer verder ga, dan hoef ik niet weer practice opnieuw te doen.
Edit: Op FB wordt ook al vermeld dat het tussentijds opslaan gedeactiveerd is in de 1.0.2 versie en pas weer in een volgende hotfix aan bod komt. Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets in te bouwen!

[ Voor 35% gewijzigd door PatrickC op 10-06-2019 20:21 ]
Ik heb mijnT300 met lut ingesteld in ACC. Heb daarvoor wel eerst even de maximale draaiing ingesteld in de TM settings (windows) zodat deze overeen kwam met de wheelangle in wheelcheck. Daarna weer terug aangepast naar de juiste setting voor ACC. Beetje lopen spelen met ffb settings in acc (muv minimal force). Voelt nu echt veel beter aan. Krijg veel meer feedback over de wagen door via stuur. Niet dat mijn er beter van worden, maar ik kan nu veel meer spelen met gas, rem, drift, corrigeren etc. Wat mij betreft een zeer goede aanpassing dus in v1.02 !!Paulus07 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:27:
Dat heb ik hier ook met de T300. Stuurt minder zwaar en lijkt wat te missen met insturen alsof de ffb dan weg lijkt te vallen.
Moet m nog even updaten met de nieuwe versie. Zal 't zo gelijk even doen!mr.DJ95 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:31:
Sim rig staat inmiddels helemaal up and running, kan alleen de tweakers server niet vinden. Any clue?
Ik merk dat AC/ACC wel meer vraagt dan iRacing.Rudolf schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:53:
Is dit een zware game voor je pc om te draaien? Pcars2 loopt nog prima op mijn al wat oudere systeem, behalve wat fps drops in de regen. Hoe doet ACC het t.o.v. pcars2 qua performance?
Maar in vergelijking met PC2 durf ik niet te zeggen, krijg m'n stuur daar niet lekker werkend op dus speel dat niet echt.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Misschien kun je aangeven wat voor CPU en GPU je hebt? 'Wat ouder' is nogal een ruim begrip. Sommigen vinden 2 jaar al oud namelijk.Rudolf schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:53:
Is dit een zware game voor je pc om te draaien? Pcars2 loopt nog prima op mijn al wat oudere systeem, behalve wat fps drops in de regen. Hoe doet ACC het t.o.v. pcars2 qua performance?
Als je een 2 jaar oud systeem als oud classificeert dan is de mijne prehistorischPatrickC schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:57:
[...]
Misschien kun je aangeven wat voor CPU en GPU je hebt? 'Wat ouder' is nogal een ruim begrip. Sommigen vinden 2 jaar al oud namelijk.Verder ligt het aan de settings die je in beide games gebruikt. Voor beide games gebruik ik net niet de maximum settings (ultra in PC2 en Epic in ACC) op een 3440x1440 resolutie. Mijn nu 2 jaar oude laptop draait op een GTX 1070 en i7 7700hq. ACC is hierbij wat zwaarder voor mijn systeem, dus lagere FPS, maar in de regen zijn de rollen omgedraaid en zijn de FPS bij ACC hoger.
I5 3570 3,4ghz / 8gb DDR3 - RX480
Ik speel op 1920x1080. Hoger kan mijn monitor niet.
Volgens mij heb ik pcars of medium/high en dan haal ik 60 fps bij droog weer en 50fps bij regen. Het is vooral de cpu die bottleneckt.
Kan 'm beter even via steam kopen dan kan ik altijd nog refunden.
Inmiddels al vergevorderd in de career, ben benieuwd naar het volgende seizoen. Na even wennen rijdt de AMG toch wel erg fijn. Helaas al een ker dry banden gewisseld tijdens een verplichte pitstop, dit terwijl de baan zeik en zeik nat was.
It introduces several important updates, including a brand new controller settings page, updates in Multiplayer and Ratings, gameplay, VR, replay management and audio encoding.
To find information about how to opt into the public beta branch, visit this thread:
https://www.assettocorsa....public-beta-branch.57636/
Please keep this topic clean and indicate in your reports the version you are using!
1.0.3 Preview:
GENERAL:
- Audio optimizations to lower the memory footprint.
- Fixes to overall game stability and added logging.
GAMEPLAY:
- Fixed a rare bug that failed to turn on the ignition in AI cars.
- Fixed driver swap missing in Race 2 of career race weekends.
- Fixed autosave not storing tyre set wear data.
- Fixed random weather not randomizing ambient temperature.
- Fixed potential issue not auto saving replays
GRAPHICS:
- Fixed disabled driver foot animations in the Mercedes-AMG GT3.
UI/HUD:
- Revamped controller options menu, allowing keyboard, direct-input and X-input customization.
NOTE: old controller presets will continue to work.
- Fixed widget position when the car crosses the finish line.
- Camera movement and look-with-wheel sliders activate/deactivate in relevant camera modes.
- Fixed a bug on the weather page that allowed rain level without cloud level after entering the page.
- Fixed confusing behaviour of random track button on the weather UI.
- Fixed weather summary incorrectly reporting dynamic weather disabled with random weather on.
- Fixed podium sequence not responding to mapped pause key.
- Fixed championship AI aggression being incorrectly limited to 80-100%.
- Default championship settings updated.
- Resume button added inside the main Championship and Career pages.
- Revised layout organization of race-end messages.
- Fixed wind speed not being absolute value.
VR:
- Mouse in VR: added wheel and scroll bar support.
- Fix to the HUD stereo layer clipping with the car geometry.
RATING & MULTIPLAYER:
- The "too slow for Eau Rouge" fix introduced in 1.0.1 is now more accurate.
- Fixed an issue where cars can load without setup (=no ABS/TC) applied / HUD invisible.
- Entrylists can now use "isAdmin" as intended.
- Entrylists can now use "overrideDriverInfo" as intended.
- Added ServerAdminHandbook v1 to the server folder
Bron: https://www.assettocorsa..../public-beta-1-0-3.58388/
Gebruik voor de Steam Beta de Code: accBetaBranch
Bij de vorige had je natuurlijk een hele berg aan auto's/tracks etc. Dit zal nu flink stuk kleiner gaan worden verwacht ik.
Crew chief lijkt er al vanaf te stappen: http://thecrewchief.org/s...orsa-Competizioni-Support (mis wel zo'n soort output nu. Alles vanaf een regeltje op het scherm lezen kan lastig zijn).
Van wat ik heb begrepen is modificeren niet mogelijk met deze game.Paulus07 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:40:
Wat is jullie verwachting overigens mbt mods/community nu deze game specifiek gericht is op blancpain gt?
Bij de vorige had je natuurlijk een hele berg aan auto's/tracks etc. Dit zal nu flink stuk kleiner gaan worden verwacht ik.
Crew chief lijkt er al vanaf te stappen: http://thecrewchief.org/s...orsa-Competizioni-Support (mis wel zo'n soort output nu. Alles vanaf een regeltje op het scherm lezen kan lastig zijn).
[HOTFIX 1.0.3 IS LIVE ON STEAM]
It introduces several updates, including a brand new controller settings page, updates in Multiplayer and Ratings, gameplay, VR (mouse scroll function, HUD rendering tweaked), replay management and audio encoding.
We suggest to set Temporal Anti Aliasing method for VR.
Restart your Steam client in order to detect the update and head over Assetto Corsa official forum for specific support requests!
https://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/assetto-corsa-competizione-v1-0-3-update-out-now.58454/
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-06-2019 10:03 ]
https://www.assettocorsa..../public-beta-1-0-4.58459/
Rij met een I5 9600K op 5Gghz en een 1080ti met overclock. Lijkt me niet echt de bedoeling.
[ Voor 9% gewijzigd door mr.DJ95 op 14-06-2019 14:15 ]
1.0.4 Preview:mr.DJ95 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:15:
Hebben jullie ook zo'n last van absurde frame drops als het begint te regenen mid race?
Rij met een I5 9600K op 5Gghz en een 1080ti met overclock. Lijkt me niet echt de bedoeling.
GENERAL:
- Fixed gameplay freezes.
Misschien dat ze jouw probleem bedoelen
[ Voor 0% gewijzigd door WeirCo op 14-06-2019 14:26 . Reden: Grammarfuckup ]
Ik zit nog op 1.0.0 geloofik
Met de 1.0 release wel een refresh van de configuratie gedaan (Documents\Assetto Corsa Competizione en C:\Users\Marco\AppData\Local\AC2\xxx leeggemaakt, wel eerst even een kopietje gemaakt). Verder Steam de boel laten afhandelen. Gebruik je Steam Offline dat je daardoor nog op 1.0 zit?Alfa90_Buttje schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:05:
Doen jullie iedere keer een full install?
Ik zit nog op 1.0.0 geloofik
Verwijderd
Ben je volgend weekend pas terug dan?Alfa90_Buttje schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:27:
Nee weinig achter de pc gezeten, laatste keer dat ik ACC opstartte was hij net uit en zaten er nogal wat foutjes in. Tegen de tijd dat ik weer thuis ben van vakantie zijn we vast alweer bij 1.0.10
Spuit11
Verwijderd
Ondanks de bugs toch een geweldige game.
[YouTube: Bentley Continental GT3 (2018) @ Brands Hatch]
[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-06-2019 09:45 ]
Verwijderd
ik, en heb geen problemen ervaren.WeirCo schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:19:
Iemand toevallig al op Windows 10 Build 1903 icm VR? En wat voor problemen ervaar je (mogelijk)?
vraag me alleen af of de hud-elementen ook te verplaatsen zijn in vr? iemand?
Stel je krijgt iemand langs die de game wil testen/proberen maar je wil niet dat ze de tegenstanders voorzien van torpedo aanvallen en je verdiende scores door het putje zien spoelen. Kan je een 2e profiel aanmaken en daartussen switchen (zonder andere progressie te verliezen)?
Extra vraag, Switchen tussen video settings. Stel je wil wat proberen of switchen tussen scherm en VR. Kan je dit in de game makkelijk doen zonder alles telkens weer terug te moeten zetten? Of moet je dan elke keer met die json files gaan schuiven? Nog tips?
Die ‘feature request’ heb ik ook behoefte aan: mijn zoontje wil nog wel eens een potje racen (en dat stimuleer ik natuurlijk ookPaulus07 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:23:
Iemand idee of dit mogelijk is met profielen of iets dergelijks.
Stel je krijgt iemand langs die de game wil testen/proberen maar je wil niet dat ze de tegenstanders voorzien van torpedo aanvallen en je verdiende scores door het putje zien spoelen. Kan je een 2e profiel aanmaken en daartussen switchen (zonder andere progressie te verliezen)?
[ Voor 18% gewijzigd door Dev0o op 25-06-2019 16:58 ]
[YouTube: Is Assetto Corsa Competizione's VR performance good enough to use in multiplayer?]
Verwijderd
Jaj0ppie schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:40:
Wat mijn tegenviel bij assetto corsa 1 was het enorm lage plug en play gehalte. Je moet letterlijk alles instellen en de menu's en opties zitten op de meest onlogische plekken. Dit wierp voor mij een dermate hoge brug op dat ik bij PC2 ben gebleven. Is dit bij de nieuwe assetto weer het geval?
dat werd nog veel sterker toen ik enkele dagen geleden rfactor 2 aangeschaft heb.
misschien dat er nog magische veranderingen doorgevoerd zullen worden maar ik ben er bang voor. ik denk dat men bij kunos 2 grote inschattingsfouten heeft gemaakt; men heeft het weer assetto corsa genoemd, en de unreal engine. ja, en geen mods omdat blancpain, dus de focus is nogal beperkt.
jammer. gelukkig had ik hem als ea aangeschaft voor een lage prijs. want de prijs nu vind ik het niet waard.
Hier wel mee eens, wel al flink meer uurtjes gereden 40+ maar raak de touch kwijt. Tuurlijk het is een spel wat goed in elkaar zit, graphics en feeling zijn geweldig maar het aantal beperkte circuits en auto's ga je wel merken op ten duur.dawg schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:57:
ik denk dat men bij kunos 2 grote inschattingsfouten heeft gemaakt; men heeft het weer assetto corsa genoemd, en de unreal engine. ja, en geen mods omdat blancpain, dus de focus is nogal beperkt.
De ffb is wel goed van de auto’s, maarja dat is het dan ook wel een beetje. Al die menu’s, dat ziet er ook niet echt overzichtelijk uit.
Voor de rest zelf ook weer wat AC en R3E gespeeld.
[ Voor 23% gewijzigd door paragon op 03-07-2019 15:22 ]
paragon schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:14:
Vandaag weer een Beta update binnen, maar kan even niet zo snel zien wat er veranderd is.
Voor de rest zelf ook weer wat AC en R3E gespeeld.
https://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/about-hotfix-1-and-the-public-beta-branch.57636/
1.0.5 Preview (only new entries from previous build):
GENERAL:
- Fix to performance (CPU load) issue introduced in the first 1.0.5 preview build.
- Potential fix for failure to start the game with a particular combination of characters in the username.
- Added logs for autosave replay issue.
RATING & MULTIPLAYER:
- Restored overrideCarModelForCustomCar and centralEntryListPath like described in the handbook.
- CustomCar now requires .json qualifier like described in the handbook.
- Fixed weather/track not resetting to Friday night during an event restart.
GAMEPLAY:
- Fixed tyre wear incorrectly resetting in pit stops.
UI:
- Fixed issues with rebinding an existing control and saving presets.
PHYSICS:
- Fixed Mercedes engine damage raising too much at engine limiter. Additional tweaks for Audi R8, Lamborghini Huracán and BMW M6.
- Fixed Honda NSX too high fuel consumption.
- Honda NSX AI tweaks.
- Fixed missing Porsche aggressive Nurburgring setup.
- Fixed astroturf grip level at some locations on Spa.
AI:
- Improved AI movements when on the outside.
[ Voor 7% gewijzigd door FightingAce op 03-07-2019 15:51 ]