Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 20:23
Hopelijk tussen die tijd. Kan ik mooi steam aanzetten om te updaten terwijl ik moet sporten.
En nou was ik helemaal vergeten dat Silverstone er ook in komt! Want m'n favoriet kiezen tussen Spa en Silverstone... lastig...

Ik kan trouwens sommige servers niet joinen, die hebben dan een requirement van 2/3 track medals. Ik heb op desbetreffende track dan 3 medals, maar mag er niet in (requirements not met). Iemand enig idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:52
pimskie schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:20:
Hopelijk tussen die tijd. Kan ik mooi steam aanzetten om te updaten terwijl ik moet sporten.
En nou was ik helemaal vergeten dat Silverstone er ook in komt! Want m'n favoriet kiezen tussen Spa en Silverstone... lastig...

Ik kan trouwens sommige servers niet joinen, die hebben dan een requirement van 2/3 track medals. Ik heb op desbetreffende track dan 3 medals, maar mag er niet in (requirements not met). Iemand enig idee hoe dat komt?
SA rating misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
dacht ergens op forum gezien te hebben: 7:00 GMT release

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Heb hem ook maar aangeschaft, nog kunnen kopen voor 29 euro.
Tot nu toe wel positief verrast van de game.
Had wel wat last met mijn instellingen van men stuur en pedalen.

Probeer wel zonder lijnen te rijden ook al ken ik de baan niet, precies een slak op dat circuit.
Van multiplayer ga ik even van blijven tot ik de circuits beter ken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste Nvidia drivers..................check!
Windows 10 build 1903..................check!
Nieuwe X-Fi sound drivers.............check!
Assetto Corsa Competizione 1.0.......waiting...

:P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2019 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://im4.ezgif.com/tmp/ezgif-4-9cd5c8c4106e.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 11:56
weet iemand eigenlijk of je ratings en dat soort zaken behoud, of komt er een reset met de full release?

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:02:
weet iemand eigenlijk of je ratings en dat soort zaken behoud, of komt er een reset met de full release?
Goede vraag. Ik heb zojuist ACC even opnieuw gedownload (had m al vanaf begin geinstalleerd en reinstall schijnt goede FPS ups te leveren!) en vroeg me al af of ik mijn rating kwijt was. Ach, het is toch wachten tot full release, kijken dan wel gewoon :9
Ergens verwacht ik dat het account gebonden is, dus dat de boel bewaard blijft

[ Voor 7% gewijzigd door Mu.siQ op 29-05-2019 10:06 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:36

-Sander-

///M Powerrrrrr

Vanavond fun race met de nieuwe build!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
De launch trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:21
-Sander- schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:59:
Vanavond fun race met de nieuwe build!
wie wat waar wanneer?!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Hij staat er!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
1.0 is live heren, als t lukt gooi ik vanavond nog de 1e assetto-corsa.nl | tweakers server online!

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

phoentje schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:15:
1.0 is live heren, als t lukt gooi ik vanavond nog de 1e assetto-corsa.nl | tweakers server online!
Graag! Even wat oefenrondes maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Mu.siQ schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Goede vraag. Ik heb zojuist ACC even opnieuw gedownload (had m al vanaf begin geinstalleerd en reinstall schijnt goede FPS ups te leveren!) en vroeg me al af of ik mijn rating kwijt was. Ach, het is toch wachten tot full release, kijken dan wel gewoon :9
Ergens verwacht ik dat het account gebonden is, dus dat de boel bewaard blijft
Yes, ratings zijn behouden.

Het hoofdmenu > player > rating scherm blijft laden, maar ingame zie ik mijn huidige ratings.

HF iedereen en wellicht tot later vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen tijd gehad om te kijken, ben nog met eten bezig :P

Maar als het goed is draait mijn Tweakers server met Spa als circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Server draait inmiddels.

Even zoeken op Tweakers. (hij heet "Assetto-Corsa.nl | Tweakers | Test")

Het wachtwoord hiervan is tweakers

Je kan het discord kanaal joinen van ons op https://discord.gg/YRytDyJ

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Ik ben benieuwd! Weet iemand of je nu eenvoudiger je view kunt centreren in VR (via je stuur), want dat via het toetsenbord doen is drama.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
visboer32 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:18:
Ik ben benieuwd! Weet iemand of je nu eenvoudiger je view kunt centreren in VR (via je stuur), want dat via het toetsenbord doen is drama.
Ja dat kan, ik moet zelf wel eerst met mijn controller de volledige positie resetten zodat ik het menu midden in beeld heb.
Je kunt verder gewoon knoppen binden op het stuur, maar als je dit wil resetten moet je soms 2 sec. ze beiden inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 15:46
Spijtig dat je Bortolotti niet kan skippen als je voor de tweede keer aan je career begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
Mu.siQ schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Ik heb zojuist ACC even opnieuw gedownload (had m al vanaf begin geinstalleerd en reinstall schijnt goede FPS ups te leveren!)
Waar heb je dat vandaan dat een reinstall hogere fps geeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
Kevin Kater schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:50:
[...]

Ik denk niet persé de reinstall, maar zie in de changelog dat ze CPU optimizations hebben doorgevoerd:

https://www.reddit.com/r/...mpetizione_10_is_out_now/

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

phoentje schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:30:
[...]

Ja dat kan, ik moet zelf wel eerst met mijn controller de volledige positie resetten zodat ik het menu midden in beeld heb.
Je kunt verder gewoon knoppen binden op het stuur, maar als je dit wil resetten moet je soms 2 sec. ze beiden inhouden.
Via welke knop op je controller doe je dat dan? Je bedoelt gewoon xbox controller ofzo?
Heb helaas nachtdienst dus echt effe into ACC en server joinen wordt m niet echt komende dagen :/

Ik kan die server zo makkelijk niet vinden. Werkt nog niet zo smooth?

[ Voor 15% gewijzigd door Mu.siQ op 29-05-2019 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Mu.siQ schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:21:
[...]

Via welke knop op je controller doe je dat dan? Je bedoelt gewoon xbox controller ofzo?
Heb helaas nachtdienst dus echt effe into ACC en server joinen wordt m niet echt komende dagen :/

Ik kan die server zo makkelijk niet vinden. Werkt nog niet zo smooth?
Kon er net wel op komen. Server refresh hapert een beetje lijkt t wel, maar als je een lijst kan zien dan vind je m wel.

Ik doe het op mn WMR controller. Als je de thumbstick indrukt krijg je het SteamVR menu, daar kan je via Settings menu hmd reset position doen ;)
[...]

Het heeft met name zin om bugs te voorkomen. Zo had ik tijden geen FFB op mn fanatec stuur...

[ Voor 18% gewijzigd door phoentje op 29-05-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

phoentje schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:28:
[...]

Kon er net wel op komen. Server refresh hapert een beetje lijkt t wel, maar als je een lijst kan zien dan vind je m wel.

Ik doe het op mn WMR controller. Als je de thumbstick indrukt krijg je het SteamVR menu, daar kan je via Settings menu hmd reset position doen ;)
Maar eens kijken of ik via xbox controller ook in zoiets kom.

Servers lijken inderdaad te haperen, krijg ook geen connection meer in de carreer om wat te proberen. Zijn je ratings ook verdwenen.

Ach ja, hebben we de laatste jaren van welk spel dan ook WEL eens een smooth release gehad?

Morgen maar weer een poging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
spa!!!!!!!

Heerlijk :)

Nu nog even die connection fixen, dan is dat grijze vlak rechts ook keer weg bij de score :P
Kan je die menu's in beeld trouwens kleiner maken? Track info, positie etc is best groot. Zie dat liever wat subtieler/kleiner in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net heel even met een Manthey Porsche gereden op Spa.
Die stuurt echt heel raar door de bochten.
In sommige (flauwe) bochten heb je heel veel onderstuur, en in de andere (soms scherpe) bochten lijkt het alsof de stuurbekrachtiging op standje hyper staat.

Misschien moet ik toch ook maar eens een verse installatie uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WeirCo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:16:
[...]

Ik denk niet persé de reinstall, maar zie in de changelog dat ze CPU optimizations hebben doorgevoerd:

https://www.reddit.com/r/...mpetizione_10_is_out_now/
Dan nog vind ik het vrij kort door de bocht om te zeggen dat doordat er CPU optimalisaties zijn er "dus" meer FPS te krijgen zijn. Zeker als een game vooral leunt op GPU, iets wat volgens mij met de Unreal Engine 4 niet ondenkbaar is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-10 09:45

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:35:
Net heel even met een Manthey Porsche gereden op Spa.
Die stuurt echt heel raar door de bochten.
In sommige (flauwe) bochten heb je heel veel onderstuur, en in de andere (soms scherpe) bochten lijkt het alsof de stuurbekrachtiging op standje hyper staat.

Misschien moet ik toch ook maar eens een verse installatie uitvoeren.
Volgens mij heeft die auto geen traction control, kon het in ieder geval niet aanzetten toen ik net ff snel een rondje reed :)

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimskie
>:)
[...]

Ik had een paar maanden niet gespeeld, FPS bagger. Opnieuw geinstalleerd, FPS prima.

pimskie in "[PC] Assetto Corsa Competizione"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 18:14

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Het is nog geen haar verbeterd since early access
het rijd heel erg floaty en instaspinned op kerbs en bumps.

YouTube: Assetto Corsa Competizione Porsche GT3 R @ Spa Direct Drive FFB Wheel

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Sooo net even paar rondjes spa gedaan. Time multiplier, dynamisch weer. Ziet er bruut uit! 😮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Zie net dat mensen het "reviewbomben" vanwege de wazige vr. Is dat het enige of is het hele spel prut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:07
Ivysaur schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:57:
Zie net dat mensen het "reviewbomben" vanwege de wazige vr. Is dat het enige of is het hele spel prut?
Vind het momenteel erg weinig wat je krijgt voor €40 eerlijk gezegd en in VR is het ook echt een k*t ervaring. geen mousesupport in VR, vastlopers,menu's buiten zichtsveld en slechte performance.

Heb expres de EA zo min mogelijk gespeeld, maar wat mij betreft belachelijk dat dit als versie 1.0 is gereleased als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:05:
[...]

Vind het momenteel erg weinig wat je krijgt voor €40 eerlijk gezegd en in VR is het ook echt een k*t ervaring. geen mousesupport in VR, vastlopers,menu's buiten zichtsveld en slechte performance.

Heb expres de EA zo min mogelijk gespeeld, maar wat mij betreft belachelijk dat dit als versie 1.0 is gereleased als je het mij vraagt.
Niet alles draait om VR.
Buiten VR is het zeker geen slechte game! Maar er is idd nog ruimte voor aanpassingen en verbeteringen hier en daar.
Je pakt ook wel uitgerekend de meest lastige wagen om mee te rijden. De Ferrari gaat een heel stuk makkelijker ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2019 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:33
Ben ik de enige die de 0.72 build beter/fijner vond qua VR settings dan de vandaag uitgekomen 1.0 build?

2 dagen geleden m'n VR settings goed ingesteld waar ik goed mee kon spelen, was zeer tevreden.
Vandaag start ik vol enthousiasme de game. Eerst merkte ik dat de menu's niet gecentreerd wilde, maar vervolgens ingame ook geen stabiele framerate kon halen... Heb grafisch niets aangepast en toch zo'n performance verlies....

Zelfs na het instellen van alle settings naar low had ik nog maar weinig 'headroom' om stabiel 90fps te draaien.

Morgen nog maar weer verder proberen te fine tunen en wat andere settings proberen. Ik was v.d. week dolenthousiast naar daar werd ik vanavond wel even flink teleurgesteld... :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:25:
[...]

Niet alles draait om VR.
Buiten VR is het zeker geen slechte game! Maar er is idd nog ruimte voor aanpassingen en verbeteringen hier en daar.
Bij mij wel een groot punt iig, want ik vind racen op een scherm echt een stap terug.

Verder heb ik geen idee wat ze van mij verwachten met de career, maar ik rij 6 seconden achter iedereen aan en dan kan ik weer opnieuw beginnen (terug naar af zeg maar). Nu zal ik niet zeggen dat ik een racewonder ben, maar ik heb er toch heel wat km's op zitten en ik ken er heel wat die niet eens aan mijn gereden tijd komen. Geen keuze voor moeilijkheid...niks.

Trouwens ook het eerste spel dat het voor elkaar krijgt om het geluid van het career intro filmpje over mijn versterker af te spelen i.p.v. de geselecteerde koptelefoon (in Windows en in game) terwijl de rest van de geluiden allemaal via de koptelefoon komen.

Toen dacht ik dan ga ik een stint hotlap doen met verschillende auto's om te zien met welke ik sneller ben, maar nee. Het spel heeft geen idee meer dat ik er voor met een andere auto heb gereden en ziet elke sessie als een nieuwe instance.

Als ik iets positief moet noemen dan is het geluid van de auto's echt goed en het rijden zelf uitdagend zonder hulpmiddelen. Ook de graphics zijn niet verkeerd, maar naar mijn gevoel slecht geoptimaliseerd.

In het algemeen ....mwah. Zal hem zeker niet aanraden voor de vraagprijs nu. Voor wat ik er voor betaald heb kan het er mee door als er nog aan doorgewerkt wordt. Denk dat EA wat langer had mogen duren.
MichaelJ schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:39:
Ben ik de enige die de 0.72 build beter/fijner vond qua VR settings dan de vandaag uitgekomen 1.0 build?
Aan de Steamreviews en de reacties onder dit bericht te zien niet :+

https://www.racedepartmen...v1-released.169082/page-2

Maar ik vond daar ook deze link voor betere VR performance dus misschien kan je er wat mee (ben nu te moe om te testen) :

https://steamcommunity.co...649918058731551070/?ctp=2

[ Voor 15% gewijzigd door Beakzz op 30-05-2019 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:36

-Sander-

///M Powerrrrrr

Gisteren in game 2x een vastloper gehad, terwijl ik met AC nergens problemen mee heb.
Ik laat hem nog een tijdje in de kast staan, ACC is zeker nog niet af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
CH4OS schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:46:
[...]
Dan nog vind ik het vrij kort door de bocht om te zeggen dat doordat er CPU optimalisaties zijn er "dus" meer FPS te krijgen zijn. Zeker als een game vooral leunt op GPU, iets wat volgens mij met de Unreal Engine 4 niet ondenkbaar is. ;)
Heb je je CPU gebruik wel 's gemonitored in een race met 26 auto's? Ik kan me best voorstellen dat een aantal verbeteringen voor sommige mensen het verschil maken. ;)

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Vanochtend een paar uurtjes zitten spelen en tot dusver wat bevindingen:
  • Career: geen idee hoe je hierin verder komt. Start telkens opnieuw (zoal hierboven ook vernoemd)
  • AI: lijkt naar mijn idee wat achteruit gegaan te zijn. Op Spa als 2e gekwalificeerd en de race tot 5 maal toe herstart omdat ik in Eau Rouge continue word getorpedeerd. In de daarop volgende bochten kijkt de AI ook niet meer zo nauw. Uiteindelijk maar gestopt
  • Multiplayer: IMO op dit moment één grote cluster f*ck. Ik zie maar een paar servers met rating restricties en die zijn leeg. De rest is free for all :F [Heb je dus al een degelijke rating opgebouwd, dan zou ik oppassen met zomaar een server joinen
Uiteraard ga ik er gemakshalve vanuit dat het een en ander wel opgelost wordt de komende tijd. En desalniettemin vermaak ik me er ontzettend mee!

Op Spa rustig de double file rijden, je ziet de dip al aankomen. De race control roept "green flag, go go go" en je stort je naar beneden met een auto 1 meter voor je waar de vonken vanaf vliegen... _/-\o_

Van de nieuwe auto's enkel nog de McLaren gereden en de handling vind ik top! Vanmiddag de anderen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij career kun je verder komen door gewoon even te wachten totdat iedereen zijn rondje heeft afgemaakt.
Je ziet dan vanzelf de optie 'Continue event' verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:58:
Bij career kun je verder komen door gewoon even te wachten totdat iedereen zijn rondje heeft afgemaakt.
Je ziet dan vanzelf de optie 'Continue event' verschijnen.
Dat hadden ze wel wat duidelijker kunnen maken, want bij de eerste keer dat ik de career mode startte heb ik quit geklikt omdat dat de enige manier leek om verder te gaan. Hierna moest ik de eerste test opnieuw doen en ook dat intro filmpje weer helemaal af kijken (kun je schijnbaar niet afbreken 8)7). Jimmy Broadbent overkwam trouwens hetzelfde in z’n eerste ACC release 1.0 video.

Verder vind ik de start van de career mode een beetje vreemd. Je bent zogenaamd een junior, maar de tijden die je concurrenten rijden zijn nogal snel? Ik reed een 1:53, wat volgens mij best aardig is, maar werd gewoon 6e en laatste? Verder geen uitleg over de setup van je auto? Standaard setup heeft b.v. veel te veel benzine aan boord voor de 5-6 rondjes die je kunt rijden. En na de eerste test krijg ik AI level medium aanbevolen en Jimmy Broadbent rijdt bijna een seconde langzamer in zijn video en krijgt de aanbeveling fast? Hoe zit dat dan?

Ik had meer verwacht van een sim die je het echte Blancpain GT simulatie gevoel moet geven.

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 30-05-2019 13:18 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
CH4OS schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:46:
[...]
Juist sims leunen over het algemeen zwaar op de cpu door de vele physics berekeningen, zowel voor de speler als de ai.

Hopelijk is ACC way meer geoptimaliseerd in dit opzicht (meer multithreaded) dan AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FightingAce schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:18:
Juist sims leunen over het algemeen zwaar op de cpu door de vele physics berekeningen, zowel voor de speler als de ai.
Kan ik mij nauwelijks voorstellen met de overname van PhysX door nVidia en diens cuda cores in het achterhoofd. AMD zal vast ook een alternatief hebben daarvoor. Physics gebeuren dus eerder door de gpu, mag ik althans hopen, intussen!

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Kan ik niet meer dan 29 opponenten hebben? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Het lijkt er op dat je een carreer event niet tussentijds kunt opslaan. Ik was met het eerste event bezig op Zolder en had de Practice al afgerond. Het hele event bestaat echter uit een practice, 2 kwalificaties en 2 races. Toen ik de eerste kwalificatie stopte, stuurde de game me weer terug naar het begin van het event. :? Het lijkt er dus op dat je alle sessies binnen een event in 1 keer moet afronden?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
Met de update van 0.7 naar 1.00 (en een fresh reinstall) zijn mijn fps van 70 terug gegaan naar 50...
Alle grafische instellingen zijn gelijk gebleven. Redelijk balen dit, hoop dat Kunos dit met een update weet weg te werken.

Verder zie ik nog altijd geen opties voor proper triple screen support (zijmonitoren blijven te veel 'stretched'). Beetje matig dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
Kevin Kater schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:38:

Verder zie ik nog altijd geen opties voor proper triple screen support (zijmonitoren blijven te veel 'stretched'). Beetje matig dit.
Dat is een beperking in de Unreal engine. Er schijnt wel enige beweging te zijn vanuit Epic om dit te verbeteren in een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:11
Ik heb geen slechtere fps. Eerder beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:23

CoronelHimself

Division Brabant

Kevin Kater schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:38:
Met de update van 0.7 naar 1.00 (en een fresh reinstall) zijn mijn fps van 70 terug gegaan naar 50...
Alle grafische instellingen zijn gelijk gebleven. Redelijk balen dit, hoop dat Kunos dit met een update weet weg te werken.

Mijn fps zijn gewoon hetzelfde als bij 0.7. Weet je zeker dat alles hetzelfde is? Check in ieder geval de spiegel.

Steam - PTR83

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Tweakers server staat nu ook op SPA ingesteld.

Voor de VR gebruikers. Ik heb deze instellingen gevolgd (YouTube: Assetto Corsa Competizione VR Updated Settings)
Met name de settings van de engine.ini in de beschrijving van het YT filmpje. Verder heb ik alles op EPIC staan. Loopt soepel!

Fresh install aan te raden sowieso!

[ Voor 4% gewijzigd door phoentje op 30-05-2019 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PatrickC schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:13:
Verder vind ik de start van de career mode een beetje vreemd. Je bent zogenaamd een junior, maar de tijden die je concurrenten rijden zijn nogal snel? Ik reed een 1:53, wat volgens mij best aardig is, maar werd gewoon 6e en laatste? Verder geen uitleg over de setup van je auto? Standaard setup heeft b.v. veel te veel benzine aan boord voor de 5-6 rondjes die je kunt rijden. En na de eerste test krijg ik AI level medium aanbevolen en Jimmy Broadbent rijdt bijna een seconde langzamer in zijn video en krijgt de aanbeveling fast? Hoe zit dat dan?

Ik had meer verwacht van een sim die je het echte Blancpain GT simulatie gevoel moet geven.
Er wordt ook gekeken naar rijgedrag, ook bij free practice is dat goed zichtbaar. Denk dan aan zaken als de auto onder controle hebben, de juiste lijn rijden, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Dingetje dat me als fan irriteert:
Geen super pole in spa. Om correct te zijn zou fp3 na de kwali gereden moeten worden.

Correct zou zijn : free practice, pre-qualifying (free practice 2), de 4 qualy's, night practice (free practice 3), warm up, superpole, race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Hoe geraak ik in die competition servers?

Moet ik eerst career voltooien ofzo?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb best wat ACC gereden, maar ik kan er niet normaal in remmen. Ik moet veel vroeger dan in AC, RRE of iRacing remmen om een bocht te kunnen halen, warm of koud maakt geen verschil. Settings lijken nauwelijks verschil te maken. Ik rij met Heusinkveld Sprints. Iemand een idee?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
Ik heb hetzelfde probleem. Ge moet echt stampen op die rem om effect te hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik had dat probleem in het begin heel erg (fanatec csl elite LC). Daarna heb ik de optie in de settings van de game gevonden waar je een min-max level van je rem kan opgeven. Eenmaal die aangepast werkt het perfect hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
CoronelHimself schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:47:
[...]

Mijn fps zijn gewoon hetzelfde als bij 0.7. Weet je zeker dat alles hetzelfde is? Check in ieder geval de spiegel.
Ik heb het nog een keer uitvoering nagekeken, maar alle instelling staan toch echt hetzelfde. Verder nog gpu drivers en windows geupdated, geen verschil jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Paulus07 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:09:
Ik had dat probleem in het begin heel erg (fanatec csl elite LC). Daarna heb ik de optie in de settings van de game gevonden waar je een min-max level van je rem kan opgeven. Eenmaal die aangepast werkt het perfect hier :)
Dat heb ik dus ook geprobeerd, gek genoeg lijkt het dan wel alsof in plaats dat er minder kracht nodig is om maximaal te remmen, de maximale remkracht niet meer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
phoentje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:07:
Tweakers server staat nu ook op SPA ingesteld.

Voor de VR gebruikers. Ik heb deze instellingen gevolgd (YouTube: Assetto Corsa Competizione VR Updated Settings)
Met name de settings van de engine.ini in de beschrijving van het YT filmpje. Verder heb ik alles op EPIC staan. Loopt soepel!
Fresh install aan te raden sowieso!
check

die lijst in engine.ini is nu langer geworden volgens mij ..

zijn lijst..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
FX.AllowGPUSorting=0
r.AmbientOcclusionLevels=0 
r.AmbientOcclusionRadiusScale=1.7 
r.AOquality=0 
r.BloomQuality=4 

r.DepthOfFieldQuality=0 
R.DFshadowquality=1 
r.EyeAdaptationQuality=0 
r.HZBOcclusion=0 
r.LensFlareQuality=0 
r.LightShaftDownSampleFactor=4 
r.MipMapLODBias=-0.8 
r.RenderTargetPoolMin=350 
r.RHICmdBypass=0 
r.SceneColorFormat=2 
r.SceneColorFringeQuality=0 
r.Shadow.CSM.MaxCascades=2 
r.Shadow.MaxResolution=512 
r.ShadowQuality=4
r.SSR.MaxRoughness=0.1 
r.SSR.quality=0 

r.Streaming.FullyLoadUsedTextures=1 
r.TemporalAACurrentFrameWeight=0.1 

r.TemporalAASamples=8 
r.TemporalAASharpness=0.8 
r.TiledDeferredShading.MinimumCount=10 
r.Tonemapper.Sharpen=2 
r.TranslucencyLightingVolumeDim=16 
r.VolumetricFog=0 

vr.RoundRobinOcclusion=1

vs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
FX.AllowGPUSorting=0
r.AmbientOcclusionLevels=0
r.AmbientOcclusionRadiusScale=1.7
r.AOquality=0
r.BloomQuality=4
r.Color.Mid=0.4
r.DepthOfFieldQuality=0
R.DFshadowquality=1
r.EyeAdaptationQuality=0
r.HZBOcclusion=0
r.LensFlareQuality=2
r.LightShaftDownSampleFactor=4
r.MipMapLODBias=-0.8
r.RenderTargetPoolMin=350
r.RHICmdBypass=0
r.SceneColorFormat=2
r.SceneColorFringeQuality=0
r.Shadow.CSM.MaxCascades=2
r.Shadow.MaxResolution=512
r.ShadowQuality=4
r.SSR.MaxRoughness=0.1
r.SSR.quality=1
r.StaticMeshLODDistanceScale=0
r.Streaming.FullyLoadUsedTextures=1

r.TemporalAACatmullRom=1
r.TemporalAADynamicSharpen=0.2
r.TemporalAAPauseCorrect=1
r.TemporalAASamples=4
r.TemporalAASharpen=0.6
r.TiledDeferredShading.MinimumCount=10
r.Tonemapper.Sharpen=2
r.TranslucencyLightingVolumeDim=48
r.VolumetricFog=0
vr.InstancedStereo=1
vr.RoundRobinOcclusion=1

Onder Options/Video zijn er nu ook veel meer mogelijkheden bij gekomen.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:19
Loopt het spel bij jullie sinds de 1.0 release ook zo vaak vast in multiplayer? (fatal error)
Voorheen bijna nooit last van gehad, hoogstens 2 a 3 keer. Nu met de 1.0 release 4 potjes multiplayer geprobeerd, 4 keer een fatal error :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Hier ook al paar keer gecrashed uit het spel. Bugs dat ik niet uit de pitlane kan starten...

Italiaanse kwaliteit ten top -.-

Misschien is er hoop tegen 2020 op een speelbaar spel. Dan maar terug naar iracing.

[ Voor 25% gewijzigd door Scifo83 op 30-05-2019 23:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:20
Scifo83 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:06:
Hier ook al paar keer gecrashed uit het spel. Bugs dat ik niet uit de pitlane kan starten...

Italiaanse kwaliteit ten top -.-

Misschien is er hoop tegen 2020 op een speelbaar spel. Dan maar terug naar iracing.
Niet kunnen weg rijden vanuit de pit is een feature, geen bug. Soms moet je wachten tot er ruimte is voordat je auto gestart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Cornelison schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:09:
[...]

Niet kunnen weg rijden vanuit de pit is een feature, geen bug. Soms moet je wachten tot er ruimte is voordat je auto gestart wordt.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. En er was ruimte genoeg... geen enkele andere auto die de pits uit reed. Dus, wel degelijk een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, ik was net bezig met career op Zolder. Laatste race en ik sta vast in de pitstraat. Auto wil wel starten maar valt steeds uit. Gas geven lukt niet, schakelen ook niet. Lijkt toch echt een bug te zijn.
Wel kut, moet ik Zolder weer helemaal opnieuw doen....voor de zoveelste keer.

Van de zomer maar eens een echte trackday op Zolder inplannen, ik kan de baan inmiddels met m'n ogen dicht rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
gatverdegatver ... start je een career, doe je 5 ronden op Monza en dan zit je in het uitslagscherm en lijk je de enige optie te hebben om Exit te doen met Escape .. zit je in het hoofdmenu, klik je Career .. kun je alleen een nieuwe starten gvd weg progress }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:32:
gatverdegatver ... start je een career, doe je 5 ronden op Monza en dan zit je in het uitslagscherm en lijk je de enige optie te hebben om Exit te doen met Escape .. zit je in het hoofdmenu, klik je Career .. kun je alleen een nieuwe starten gvd weg progress }:|
Wachten totdat iedereen zijn laatste rondje heeft gereden, dan kun je verder naar het volgende onderdeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Waren er meer op de baan dan!? }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Hebben jullie ook heel veel Lift Off oversteer?
Niet gezond in de Porsche , als je gas los laat in BLanchimont... poef... weg is ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phoentje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:48:
Niet gezond in de Porsche , als je gas los laat in BLanchimont... poef... weg is ie
Ja idd, vooral aanwezig bij de Porsche. Maar met de Audi heb ik het ook gehad hoor. Lekker in z'n 6 stukje curb meepakken en je gaat rond. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Met de Lambo 1x gehad verder vind ik hem erg onderstuurd. Heb BTW nog 0,0 aan setup gedaan.

Man, wat jammer dat alles nu in VR gebeuren moet, geef mij maar een gewoon 2D scherm voor settings en menu. Bij het zoeken naar de tweakers server moet je iedere keer opnieuw typen om te zoeken naar tweakers en opnieuw het wachtwoord intypen. Dan moet toch de bril af..

De baan opzich is wel mooier dan in AC.. toch had ik een flikkering zodra ik mijn hoofd draai.

En ik wil de muis gebruiken :(

[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-05-2019 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 00:00:
[...]

Ja idd, vooral aanwezig bij de Porsche. Maar met de Audi heb ik het ook gehad hoor. Lekker in z'n 6 stukje curb meepakken en je gaat rond. 8)7
Ja en de Mclaren heeft er ook een handje van...

De honda weer totaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:34
phoentje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:48:
Ja zeg dat wel, ben een rustige rijder maar versnelling te hoog en te weinig vermogen naar de achterwielen of gebrek aan downforce in een bocht met plotseling hoogte verschil zoals de lange bocht op het einde van Spa (Blachimont) en je bent hem direct en goed kwijt.

Verder heb ik weinig curb gevoel, mis ik diepte zicht en ga ik vaak veelste hard een bocht in of rem ik veelste vroeg terwijl ik de baan goed ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:11
Oelske schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:48:
Loopt het spel bij jullie sinds de 1.0 release ook zo vaak vast in multiplayer? (fatal error)
Voorheen bijna nooit last van gehad, hoogstens 2 a 3 keer. Nu met de 1.0 release 4 potjes multiplayer geprobeerd, 4 keer een fatal error :(x
Probleem is bekend bij Kunos. Vermoeden zit in MFD aan de linkerkant waar gap met voor en achterliggers wordt weergegeven. Ze denken hier snel een fix voor te hebben. Je kunt deze tijdelijk uitzetten en alleen de kaart tonen met de bolletjes waar jij rijdt en tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 11:56
Oelske schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:48:
Voorheen bijna nooit last van gehad, hoogstens 2 a 3 keer. Nu met de 1.0 release 4 potjes multiplayer geprobeerd, 4 keer een fatal error :(
Heb inderdaad precies hetzelfde, eerst nog nooit een crash gehad en nu 2x achter elkaar in multiplayer.
Daarnaast ook een keer door een gigantische lag hard gechrashed.

En de veemste bug die ik ben tegen gekomen was dat ik diagonaal naar achter op de startlijn werd gezet.:S?

Raar dat deze build inderdaad minder stabiel is

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
iemand idee hoe het precies werkt met die track ratings?
Op Spa heb ik meerder rondes clean gereden en waren ook steeds groen. Maar ik blijf in die status zitten van "rij 2 laps clean" Ook al rij ik er 10 achter elkaar clean met die groene blokjes.....

Ook in de stats overview is iets vaags.
we hebben 10 tracks met ieder 3 sterren. dus 30 totaal.
Maar bij mij blijft het staan op 10/18....
Hoezo 18?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Paulus07 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:04:
iemand idee hoe het precies werkt met die track ratings?
Op Spa heb ik meerder rondes clean gereden en waren ook steeds groen. Maar ik blijf in die status zitten van "rij 2 laps clean" Ook al rij ik er 10 achter elkaar clean met die groene blokjes.....

Ook in de stats overview is iets vaags.
we hebben 10 tracks met ieder 3 sterren. dus 30 totaal.
Maar bij mij blijft het staan op 10/18....
Hoezo 18?
Als je te langzaam rijdt of teveel drift dan wordt je progress gereset. Ik heb bij settings de instelling op Track Competence gezet, dan kun je precies zien hoe-en-wat. De stats kan ik niks over zeggen. Ziet er vreemd uit.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Dat is het vage. geen drift of langzaam meldingen etc. Geen stukken afsnijden etc. alles groen etc.
In het begin tijdens EA nog vaak die nurburgring gedaan omdat daar wat oranje/rood etc tussenzat.

Nu met spa blijft die op 1 ster hangen en komt die niet verder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 21:29
Zit ff naar de stream van Nicki Thiim te kijken en die loot. Echt continu over de kerbs te klagen. Had zelf nog niet zoveel gereden en dacht dus dat het aan mezelf lag met die kerbs.

@phoentje ja heel veel lift-off oversteer ook. Niet alleen in de porsche.

[ Voor 17% gewijzigd door paragon op 31-05-2019 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:32:
Je bent niet de enige! Die career mode is echt een drama en lijkt nergens op. Volgens mij hebben ze die op het laatste moment er nog gewoon even bij gestopt. Ik heb de eerste 3 sessies uiteindelijk kunnen afronden en ben nu bezig met het eerste event op Zolder. Ook hier niet duidelijk hoe het allemaal werkt. Tussentijds opslaan lijkt niet te kunnen, dus je moet een practice, 2 x kwalificatie en 2 x race afronden in één keer om progressie te maken. Zit ik eindelijk in race 1, moet je ineens een full pitstop maken met driver swap? In het pits menu is deze optie echter greyed out? :? Ook lukt het me niet om fuel te laten tanken bij de pitstop, dus... einde race en ik kan eventueel een restart doen van die race. Maar... ik heb geen tijd meer om verder te gaan en kan helaas mijn progressie niet opslaan en moet dus de volgende keer het hele event van begin af aan opnieuw doen. Nee dankjewel Kunos, nu al helemaal 'klaar' met deze halfbakken carreer mode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ik lees dat ik beter nog even bij assetto corsa kan blijven tot men bij kunos e.e.a. geoptimaliseerd heeft? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is er voor ACC ook iets van een stats API bekend? Ik zit te denken om een site in elkaar te zetten die van meerdere servers de stats bijhoudt, maar ook gedurende races van die server etcetera. Maar als ik zoek naar documentatie e.d. vind ik vrij weinig en lees ik dat met versie 0.6 de "broadcast" API (whatever that may be) uitgeschakeld is...

Met stats van een live race bedoel ik dan de timetable om het zo maar even te zeggen. :)

EDIT:
Ik zit even YouTube: Broadcasting-Modus + SDK - Assetto Corsa Competizione Build 4 | Hung... te kijken, de broadcast API is dus wat ik zoek, dan moet ik dus even wachten tot de broadcast API terugkomt. :)

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2019 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@PatrickC zo, dat van mijn was een kleinigheidje en een foutje van mijn kant, maar als wat jij zegt inderdaad de enige manier is, dan is dat nogal wat..

Ik vind het spel enorm console overkomen terwijl het een pc spel is.. Als hij al uit was op console en dit was een port, geloofde ik het meteen. Een pc spel verwacht ik op bijna elk moment te kunnen pauzeren en op te slaan.. Progressie kwijtraken en levels opnieuw moeten doen is echt een console ding waar ik ook een hekel aan heb. Ik hoop dat er nog wat revisies komen.

En dat ze die muis gaan introduceren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Lol eigenlijk valt het wel mee met hoe slecht het rijd.
V 1.0 Heeft mijn steer ratio ingame op 180degs gezet opeens en de brake factor op 5.0
Nu staat hij weer op 900 degs net als mijn RL stuur nu rijdt het een stuk normaler ;)
ffb klopt ook beter ;) maar kerbs zijn nog steeds erg glibberig ;)

YouTube: ACC Porsche 911 GT3 R @ Spa Direct Drive FFB Wheel + HE Ultimate Pedals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
paragon schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:33:
Zit ff naar de stream van Nicky Thim te kijken en die loot. Echt continu over de kerbs te klagen. Had zelf nog niet zoveel gereden en dacht dus dat het aan mezelf lag met die kerbs.
Linkje??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

30 seconden Googlen ;)
https://www.twitch.tv/nickithiim/
YouTube: Nicki Thiim

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2019 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:50:
@PatrickC zo, dat van mijn was een kleinigheidje en een foutje van mijn kant, maar als wat jij zegt inderdaad de enige manier is, dan is dat nogal wat..

Ik vind het spel enorm console overkomen terwijl het een pc spel is.. Als hij al uit was op console en dit was een port, geloofde ik het meteen. Een pc spel verwacht ik op bijna elk moment te kunnen pauzeren en op te slaan.. Progressie kwijtraken en levels opnieuw moeten doen is echt een console ding waar ik ook een hekel aan heb. Ik hoop dat er nog wat revisies komen.

En dat ze die muis gaan introduceren ;(
Ik las zojuist op RD dat Kunos tussentijds opslaan mogelijk gaat maken bij de career events. Dat is mooi, maar bevestigt ook meteen dat deze feature nog niet helemaal af was. Ik laat de career mode maar even links liggen totdat tussentijds opslaan mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

PatrickC schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:18:
[...]

Je bent niet de enige! Die career mode is echt een drama en lijkt nergens op. Volgens mij hebben ze die op het laatste moment er nog gewoon even bij gestopt. Ik heb de eerste 3 sessies uiteindelijk kunnen afronden en ben nu bezig met het eerste event op Zolder. Ook hier niet duidelijk hoe het allemaal werkt. Tussentijds opslaan lijkt niet te kunnen, dus je moet een practice, 2 x kwalificatie en 2 x race afronden in één keer om progressie te maken. Zit ik eindelijk in race 1, moet je ineens een full pitstop maken met driver swap? In het pits menu is deze optie echter greyed out? :? Ook lukt het me niet om fuel te laten tanken bij de pitstop, dus... einde race en ik kan eventueel een restart doen van die race. Maar... ik heb geen tijd meer om verder te gaan en kan helaas mijn progressie niet opslaan en moet dus de volgende keer het hele event van begin af aan opnieuw doen. Nee dankjewel Kunos, nu al helemaal 'klaar' met deze halfbakken carreer mode.
Als je het verhaal had gelezen dan kon je weten dat er geen fuel mocht worden bijgetankt. Coureurs wissel gaat automatisch. Maar het mag inderdaad allemaal wel wat duidelijker. Viel me pas bij de 2e race op dat er een pitmenu is. Nou helpt het ook niet dat ik op stretched tripple screen zit, dus alle "apps" zitten op plekken waar ik mijn hoofd bijna 90 graden moet draaien om ze te kunnen zien. En blijkbaar werkt de pitlimiter van de Honda alleen in zijn 1, dus ik reed veels te hard door de pit, kan ook niet zien hoe hard ik rijd. Want er zit geen snelheidsmeter op het display. De Honda heeft ook maar 1 pagina, dus dat is knap onhandig. Ben benieuwd hoe de echte coureurs dat doen? Bij oude wagens zag je nog wel eens 1e versnelling @ 3000 toeren is 60km/h ofzo. :o

Voorlopig voornamelijk bezig geweest om de laatste TC punten te verzamelen en vandaag gestart met de career mode. Had al een klein beetje gespiekt bij Jimmy, dus de verrassingen waar hij voor kwam te staan weren mij bespaard. Zeker het tussendoor opslaan tijdens een event lijkt me wel nodig. Ik heb korte races gekozen, dus alles is 10 minuten dus dan is het nog wel te doen.

Voor de rest heeft Kunos nog meer dan genoeg werk te doen om alle punten op te lossen. Beter hadden ze nog een 0.8 en 0.9 gemaakt. Zeker omdat basis functies voor een moderne sim (Tripple screen en VR) nog steeds niet werken. Verder is het visueel zeer zwaar voor mijn 1080TI, ik heb serieus moeten terugschroeven om boven de 100fps te komen.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
CoronelHimself schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:23:
[...]

Als je het verhaal had gelezen dan kon je weten dat er geen fuel mocht worden bijgetankt. Coureurs wissel gaat automatisch. Maar het mag inderdaad allemaal wel wat duidelijker. Viel me pas bij de 2e race op dat er een pitmenu is. Nou helpt het ook niet dat ik op stretched tripple screen zit, dus alle "apps" zitten op plekken waar ik mijn hoofd bijna 90 graden moet draaien om ze te kunnen zien. En blijkbaar werkt de pitlimiter van de Honda alleen in zijn 1, dus ik reed veels te hard door de pit, kan ook niet zien hoe hard ik rijd. Want er zit geen snelheidsmeter op het display. De Honda heeft ook maar 1 pagina, dus dat is knap onhandig. Ben benieuwd hoe de echte coureurs dat doen? Bij oude wagens zag je nog wel eens 1e versnelling @ 3000 toeren is 60km/h ofzo. :o

Voorlopig voornamelijk bezig geweest om de laatste TC punten te verzamelen en vandaag gestart met de career mode. Had al een klein beetje gespiekt bij Jimmy, dus de verrassingen waar hij voor kwam te staan weren mij bespaard. Zeker het tussendoor opslaan tijdens een event lijkt me wel nodig. Ik heb korte races gekozen, dus alles is 10 minuten dus dan is het nog wel te doen.

Voor de rest heeft Kunos nog meer dan genoeg werk te doen om alle punten op te lossen. Beter hadden ze nog een 0.8 en 0.9 gemaakt. Zeker omdat basis functies voor een moderne sim (Tripple screen en VR) nog steeds niet werken. Verder is het visueel zeer zwaar voor mijn 1080TI, ik heb serieus moeten terugschroeven om boven de 100fps te komen.
Dat verhaal had ik dus niet goed gelezen. |:( En ik heb de video van Jimmy pas later bekeken en vond het wel grappig dat hij exact dezelfde problemen tegenkwam (behalve mijn fuel probleem dan). Met name ook de ergernis waar precies te stoppen bij een pitstop. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ben het helemaal eens met Jimmy in deze video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er idd ook niet de volle prijs voor betalen. Maar ik heb ACC gekocht zodra het kon, voor 25 euro geloof ik. En daar heb ik zeker geen spijt van! Oftewel, dat vind ik het dus wel waard.
In mijn ogen is de game ook gewoon nog EA, ondanks dat het nu bij versie 1.0 is aangekomen.
Kunos zal er heus nog wel het nodige aan verbeteren, ze hebben zich immers al bewezen met AC. Dus waarom zou ACC dan wel een 'slecht product' blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:01:
[...]

Ik zou er idd ook niet de volle prijs voor betalen. Maar ik heb ACC gekocht zodra het kon, voor 25 euro geloof ik. En daar heb ik zeker geen spijt van! Oftewel, dat vind ik het dus wel waard.
In mijn ogen is de game ook gewoon nog EA, ondanks dat het nu bij versie 1.0 is aangekomen.
Kunos zal er heus nog wel het nodige aan verbeteren, ze hebben zich immers al bewezen met AC. Dus waarom zou ACC dan wel een 'slecht product' blijven?
Ik heb het ook meteen gekocht destijds voor €25. De eerste early access versies vond ik nog niet zo geslaagd, omdat ik het gevoel in m’n stuur miste wat ik wel bij rF2 of AC had. De laatste early access versie was dat al veel beter. De 1.0 release is vergelijkbaar met de 0.7 versie vind ik. Het is geen slechte game, maar ik had meer verwacht dan alleen de Blancpain auto’s en tracks... de ‘Blancpain beleving’ ontbreekt en dan is het gewoon een race sim met maar een beperkte selectie van auto’s en tracks. En met de huidige selectie GT3’s en GTE’s en uitgebreide selectie tracks in rF2, die ik nog steeds lekkerder vind rijden, voegt dat dan weinig toe voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Het rijdt opzich wel prima ;) hier nog 2 verschillende cars en tracks combo's voor wat impressies van de game

YouTube: ACC Mclaren 650S GT3 @ Barcelona Direct Drive FFB Wheel + HE Ultimat...

YouTube: ACC Audi R8 GT3 @ Silverstone Direct Drive FFB Wheel + HE Ultimate P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Het gaat van, 'het is nog geen haar verbeterd', naar 'redelijk', naar het rijdt best wel lekker. Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Fryslanboy schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:02:
Het gaat van, 'het is nog geen haar verbeterd', naar 'redelijk', naar het rijdt best wel lekker. Hmm.
Als je gelezen had wist je waarom ;)

V 1.0 Heeft mijn steer ratio ingame op 180degs gezet opeens en de brake factor op 5.0
Nu staat hij weer op 900 degs net als mijn RL stuur nu rijdt het een stuk normaler ;)
ffb klopt ook beter ;) maar kerbs zijn nog steeds erg glibberig ;)

Het werkte dus eerst voor geen meter en voelde compleet raar omdat die nieuwe install er over dingen gerest had.

[ Voor 10% gewijzigd door BruceLee op 31-05-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Zojuist mijn eerst crash gehad. Een race van 30 minuten met een factor 48 versneld (om een hele dag te simuleren) op Brands Hatch in de Lexus (wat een geluid! :o ). Na een rondje of 8, het is inmiddels donker, begint het te regenen, dus ik zoek de pits op. In het pits menu even snel de banden naar wets gewisseld en in mijn pit strategie had ik al aangegeven dat ik 30L wilde bijtanken. In de pits worden de banden netjes gewisseld, maar de teller loopt verder af naar 0 totdat ik de controls weer krijg, maar het valt me al op dat er geen benzine wordt bijgetankt? Op het moment dat de teller op 0 staat, crashed de game. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Wat een mafkees.... tis dat hij een IRL rijder is, anders had ik hem weggeklikt.

Verder niet veel opgestoken, Porsche rijdt het lekkerst, Aston beste sound.. und sehr viel UNTERSTEUERT
Paar vage crashes op de kerbs idd.

Volgens mij heeft hij de Blancpain briefing gemist lief te zijn over de game want hij zit ACC best wel te bashen... eerlijk, maar had wat meer sympathie verwacht.

Ik hoef zijn channel niet weer te zien iig.. wat een aap

Geef mij Jimmy maar, lekker rustig en duidelijk. Okay, geen IRL racer maar denk dat ik van hem heel wat wijzer wordt dan van dit figuur.

Heeft iemand nog recenties van andere Blancpain rijders gezien?? Mies, Vanthoor, broertjes Schothorst??
FirePuma142 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:48:
Kan de YouTube spam wat minder? ;)
Valt wel mee toch? En ontopic

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-05-2019 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Nou ja, drie stuks in een paar uur, allemaal dubbel gelinked vind ik wat overdreven. Zo uit mijn hoofd reageert BruceLee uberhaupt nagenoeg altijd met een YouTube-linkje van een rondje sturen. Zeker omdat het buiten een rondje sturen geen content is of oordeel kent (dat staat namelijk gewoon in de tekst) vind ik het ook niet heel erg ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
FirePuma142 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:20:
Nou ja, drie stuks in een paar uur, allemaal dubbel gelinked vind ik wat overdreven. Zo uit mijn hoofd reageert BruceLee uberhaupt nagenoeg altijd met een YouTube-linkje van een rondje sturen. Zeker omdat het buiten een rondje sturen geen content is of oordeel kent (dat staat namelijk gewoon in de tekst) vind ik het ook niet heel erg ontopic.
Had het zo erg niet verwacht maar je hebt gelijk, 9 vd 10 posts bevatten YouTube filmpjes, dubbel gelinkt zoals jij dat noemt... Dat heeft idd wel een hoog spam gehalte :/

Pagina: 1 ... 5 ... 45 Laatste