Volgens de geruchten:
Porsche 992 Cup, Ferrari 488 Challenge, BMW M2 CS, Lamborghini Super Trofeo Evo and Audi R8 Evo 2.
En als het goed is komt er later nog een DLC met circuits.
Volgens de geruchten:
SSRI: https://www.simsport-racing.comBron: https://www.savethechildren.net/news/ukraine-children-without-caregivers-risk-being-forgotten
Charity: Save the Children
"Ukraine Children without caregivers risk being forgotten"
"KYIV, 14 March 2022 โ An estimated 100,000 children living in orphanages and institutions in Ukraine are at risk of being left behind or being permanently separated from family members as the war continues, Save the Children said today."
"Ukraine has one of the highest rates of institutional care in Europe, with about 1.3% of all children living in some form of residential care facility. Many of these children remain trapped in institutions as more cities and civilian infrastructure come under attack, including reports of an orphanage being shelled on 25 February."
"Save the Children is extremely concerned that the children in these institutions wonโt be able to access appropriate care as the violence in Ukraine escalates and food, heating and access to education and medical care becoming more difficult."
"Save the Children is calling on governments and organizations to step up and protect children in Ukraine to prevent them from becoming permanently separated from family members, or falling victim to abuse, exploitation, trafficking and neglect."
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-03-2022 16:10 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Je mag alleen maar ook gewoon met 2,3,4 of 5 personenGewoonWouter schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:14:
Heel leuk initiatief. 12H is echter wat hoog gegrepen voor mij en m'n werkritme/family life.
Ik ben ervan overtuigd dat er nog wel wat inschrijvingen zullen volgen tegen 16 april ^^
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Dit is de PC thread....Timbox88 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:19:
Heeft iemand enig idee waarom op internet overal staat dat de fysieke editie van ACC op de PS5 twee dagen na de digitale release van de game zou verschijnen (februari dus), maar hij overal pas per april verkrijgbaar is? Want waarom zou je nu dan wachten op de fysieke editie?
Zijn geen geruchten meer. Denk een zeer interessante toevoeging, vooral de Porsche en de BMW M2 cup als ik eerlijk ben.E - Jay schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:57:
[...]
Volgens de geruchten:
Porsche 992 Cup, Ferrari 488 Challenge, BMW M2 CS, Lamborghini Super Trofeo Evo and Audi R8 Evo 2.
En als het goed is komt er later nog een DLC met circuits.
Ik denk dat het er bij mij vanaf gaat hangen wat de DLC gaat kosten. Merk zelf dat ik nu vaak dezelfde auto pak om te racen, dus echt hoog op m'n lijstje staat ie niet. Ik ben wat dat betreft nieuwsgieriger naar de DLC met circuits.RobbieHifi schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:37:
[...]
Zijn geen geruchten meer. Denk een zeer interessante toevoeging, vooral de Porsche en de BMW M2 cup als ik eerlijk ben.
Klopt, maar er is geen aparte Playstation thread voor ACC. Vandaar dat er hier gepost wordt aangaande Playstation.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
De fysieke editie is al een aantal keer uitgesteld.Timbox88 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:19:
Heeft iemand enig idee waarom op internet overal staat dat de fysieke editie van ACC op de PS5 twee dagen na de digitale release van de game zou verschijnen (februari dus), maar hij overal pas per april verkrijgbaar is? Want waarom zou je nu dan wachten op de fysieke editie?
[ Voor 29% gewijzigd door Jeffersonius op 23-03-2022 12:21 ]
Paar Amerikaanse circuits zou fijn zijn, net als een update van Zandvoort. Het circuit van Magny Cours zou er nog bij moeten.E - Jay schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:44:
[...]
Ik denk dat het er bij mij vanaf gaat hangen wat de DLC gaat kosten. Merk zelf dat ik nu vaak dezelfde auto pak om te racen, dus echt hoog op m'n lijstje staat ie niet. Ik ben wat dat betreft nieuwsgieriger naar de DLC met circuits.
Hockenheim zou ik ook wel leuk vinden.RobbieHifi schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:11:
[...]
Paar Amerikaanse circuits zou fijn zijn, net als een update van Zandvoort. Het circuit van Magny Cours zou er nog bij moeten.
Zelf vind ik de cup machines wel vermakelijk. Binnen Rfactor 2 heb ik die cup bolides, alleen speel liever online in ACC.
COTA zal sowieso toegevoegd gaan worden. Althans, deze is geteased in een trailer. Dus een Amerikaanse DLC met tracks is zeer waarschijnlijk, maar voorlopig ook nog niet zeker. Er werd gesproken over eind van de zomer, maar deze Challenger DLC is ook al eerder verschenen dan er werd aangekondigd, dus wie weet.E - Jay schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:04:
[...]
Hockenheim zou ik ook wel leuk vinden.
Volgens mij zijn ze nog wel wat van plan, zag een filmpje van deze nieuwe DLC van Boonatix op youtube. Daar heeft 1 van de nieuwe wagens een livery met GT2 European Series erop en ook รฉรฉn livery met TC America.
[ Voor 3% gewijzigd door CalvinS op 23-03-2022 18:52 ]
En hoe bevalt 'ie je op PS5?Jeffersonius schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:20:
[...]
De fysieke editie is al een aantal keer uitgesteld.
Ik had de fysieke editie besteld, die zou begin maart geleverd worden (niet zoveel verschil dus met de digitale versie), maar toen kreeg ik ineens een bericht dat de release uitgesteld was naar halverwege april.
Die fysieke order toen maar geannuleerd en digitaal gekocht.
Gegroet! Lukas
Bevalt zeer goed. Wel heel erg wennen nog.
Nice!Jeffersonius schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:03:
[...]
Bevalt zeer goed. Wel heel erg wennen nog.
Hiervoor eigenlijk nooit echte sim-racing games gespeeld, maar merk wel dat ik het leuk vind om alles erover te leren. Gewoon rustig begonnen met wat offline dingen zoals time trial en career mode. Binnenkort maar eens online proberen. Die achteruitkijkspiegel was wel echt heel erg slecht, maar dat hebben ze gelukkig verbeterd in de patch van deze week.
Lukt me alleen nog niet om een actieve league voor de Playstation te vinden, want dat wil ik eigenlijk wel gaan doen als ik een beetje gewend ben aan het spel.
Ik had hem duurder verwacht, 2,20 per auto is erg netjes.MTFDarkEagle schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:56:
Sodeknetters wat een goeie DLC is het zeg![]()
![]()
En dat voor 10,99 vind ik echt een no-brainer
Volgens mij kan tot op zekere hoogte gemixt worden...E - Jay schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:52:
[...]
Ik had hem duurder verwacht, 2,20 per auto is erg netjes.
4 van de wagens zijn eigenlijk voor single make races, maar kan je ze eventueel wel mixen met de andere klassen?
Ik rij offline, maar vaak gt3 en gt4 gemixed wat halverwege een race nog wel eens voor verrassingen zorgt zodra je de gt4 achterblijvers tegenkomt.
Gegroet! Lukas
Helemaal mee eens! Het was alweer een tijdje geleden dat ik een half uur lang onafgebroken in de top 5 van een veld van 30 aan het racen was. Echt lekker close-racing met de Lambo, en volgens mij ook een groot deel van het hele veld binnen een halve ronde gebleven.MTFDarkEagle schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:56:
Sodeknetters wat een goeie DLC is het zeg![]()
![]()
BMW M2 CS is zwaar, lomp, "traag", maar wel heerlijk stabiel en vergevend en uitermate geschikt voor leuk close racing.
De Ferrari Challenge is idd wat @CalvinS al zegt een challenge. Wat een raket; hier moet je echt rekening mee houden.
SuperTropheo is bijna een GT3 auto... Scheelt qua snelheid ook niet zo gek veel. Je kan zelfs open lobbies in gaan om daar GT3's te gaan trollen![]()
![]()
De nieuwe Supercup is al helemaal lekker. Rijdt goed, heerlijk geluid. Kan ook vele leuke races veroorzaken
De nieuwe Audi is in dit opzicht gewoonweg saai eigenlijk. Al is de R8 sowieso helemaal niet mijn ding, maar goed..
En dat voor 10,99 vind ik echt een no-brainer
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Er zijn meerdere versies van de Supercup, sommige met, sommige zonder ABS.dawg schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:41:
Ik rij geen ACC maar ondanks dat begrijp ik Kunos niet zo goed waarom ze de Porsche Cup 992 ABS hebben gegeven? Wellicht is dat in de specifieke serie die simuleren ook zo (dat weet ik niet, in iRacing heeft de auto geen ABS) maar het maakt de auto een stuk minder uitdagend.
Of ervaren jullie dat niet zo? Gewoon nieuwsgierig, dat is alles.
[ Voor 3% gewijzigd door MTFDarkEagle op 24-03-2022 17:45 ]
Gegroet! Lukas
Dat dacht ik al inderdaad maar in mijn optiek staat de Porsche Cup juist voor gebrek aan aero en hulpmiddelen waardoor het echt op race craft en car control aankomt. Dat maakt hem zo leuk om te rijden.MTFDarkEagle schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:43:
[...]
Er zijn meerdere versies van de Supercup, sommige met, sommige zonder ABS.
Het wel of niet hebben van ABS doet daar vrij weinig aan af.dawg schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:47:
[...]
Dat dacht ik al inderdaad maar in mijn optiek staat de Porsche Cup juist voor gebrek aan aero en hulpmiddelen waardoor het echt op race craft en car control aankomt. Dat maakt hem zo leuk om te rijden.
Gegroet! Lukas
apollo13
Volgens mij mag je ook in hogere versnelling de pits inrijden, zolang je maar <50km/u rijdt. In praktijk zal je dit niet doen omdat de pit limiter alleen maar werkt in z'n 1.apollo13 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:40:
@Timbox88 Je moet twee dingen in de gaten houden als je de pits inrijd: De snelheid, maar ook de versnelling. Je moet dus in je 1e versnelling zitten als je de pits inrijd en natuurlijk op de aangegeven snelheid.
Skip session misschien? Weet eerlijk gezegd niet zeker, speel bijna nooit offline.Timbox88 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:58:
Vraagje - of eigenlijk twee!
Ik kreeg zojuist tijdens mijn eerste race in ACC (heb de overstap van licht tegenvallende GT7 gemaakt) een DSQ vanwege speed limiting in de pits. Toen was er nog iets van 8 minuten te rijden. Hoe skip ik vanaf dat moment de race? Ik sta nu in de pits de tijd uit te zitten, omdat ik nergens zie hoe ik de tijd kan fast forwarden?
De pitlimiter werkt alleen in 1e versnelling, maar je blijft alsnog zelf verantwoordelijk om je snelheid tot 50km/u te hebben verlaagd net voordat je de pit entry passeert. Luistert vrij nauw, dus beter iets te vroeg remmen dan te laat. Je hebt zo een DT of SG30 aan je broek (of zelfs een DSQ ? Die heb ik dan nog nooit gehad. Misschien als je het meerdere keren achter elkaar doet? Of als je met 100+ de pit in rijdt?)En ik heb bij assistance de speed limited ingesteld voor de pits, maar blijkbaar ging ik alsnog te hard in de pits. Waar gaat dit fout?
Altijd leuk om je hele race te verprutsen door dit soort dingen. Zelf ook nog in de leerfase wat dat betreft. 1 uur racen, halverwege de pits in om bij tanken maar in de settings vergeten aan te geven dat dit magsverzijl schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:00:
[...]
De pitlimiter werkt alleen in 1e versnelling, maar je blijft alsnog zelf verantwoordelijk om je snelheid tot 50km/u te hebben verlaagd net voordat je de pit entry passeert. Luistert vrij nauw, dus beter iets te vroeg remmen dan te laat. Je hebt zo een DT of SG30 aan je broek (of zelfs een DSQ ? Die heb ik dan nog nooit gehad. Misschien als je het meerdere keren achter elkaar doet? Of als je met 100+ de pit in rijdt?)
Ik zie 'skip session' er dus niet bij staan gek genoeg. Normaal werkt het idd wel zo!sverzijl schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:00:
[...]
Skip session misschien? Weet eerlijk gezegd niet zeker, speel bijna nooit offline.
[...]
De pitlimiter werkt alleen in 1e versnelling, maar je blijft alsnog zelf verantwoordelijk om je snelheid tot 50km/u te hebben verlaagd net voordat je de pit entry passeert. Luistert vrij nauw, dus beter iets te vroeg remmen dan te laat. Je hebt zo een DT of SG30 aan je broek (of zelfs een DSQ ? Die heb ik dan nog nooit gehad. Misschien als je het meerdere keren achter elkaar doet? Of als je met 100+ de pit in rijdt?)
Oh ik kan mijn eerste echte race nog wel herinneren. Dat was meteen een 6 uurs race op Nurburg met 3 man. Alle 3 nog onervaren in ACC, maar we wilden het proberen. We hebben alle 3 een SG30/DT aan onze broek gekregen omdat we zaten te klooien met de pit limiter. De ene keer te hard de pit in, de volgende keer pit limiter per ongeluk uitgezet bij het wegrijden uit de pit. Frustrerend:) Maar wel leerzaam.E - Jay schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:21:
[...]
Altijd leuk om je hele race te verprutsen door dit soort dingen. Zelf ook nog in de leerfase wat dat betreft. 1 uur racen, halverwege de pits in om bij tanken maar in de settings vergeten aan te geven dat dit mag. Ook eens voor een Lambo gekozen met een bepaalde livery die bleek maar 1 rijder te hebben dus kon niet wisselen in de pits ...
Hahaha je bent ook wel een held als je je eerste race meteen zes uur gaat knallen!sverzijl schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:54:
[...]
Oh ik kan mijn eerste echte race nog wel herinneren. Dat was meteen een 6 uurs race op Nurburg met 3 man. Alle 3 nog onervaren in ACC, maar we wilden het proberen. We hebben alle 3 een SG30/DT aan onze broek gekregen omdat we zaten te klooien met de pit limiter. De ene keer te hard de pit in, de volgende keer pit limiter per ongeluk uitgezet bij het wegrijden uit de pit. Frustrerend:) Maar wel leerzaam.
En pas recent kwam ik erachter dat als je niet helemaal goed in je vak staat bij het ptten, de pit ongeveer 4 sec langer duurt dan normaal. Gelukkig wees iemand me erop toen ik vroeg hoe het kon dat degene die eerst een paar sec achter me zat, na de pit ineens 2 sec voor me zat.
We hadden al wel ervaring met endurance races op GT Sport (zelfs eentje van 24h), echter nog niet op ACC. Endurance vind ik wel het leukste, maar kost helaas zoveel tijdTimbox88 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:58:
[...]
Hahaha je bent ook wel een held als je je eerste race meteen zes uur gaat knallen!
Vet man! Ik vraag me serieus af; hoe lastig is het om al die uren je concentratie te houden? Ik heb er nul ervaring mee, maar lijkt me รฉcht moeilijksverzijl schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:04:
[...]
We hadden al wel ervaring met endurance races op GT Sport (zelfs eentje van 24h), echter nog niet op ACC. Endurance vind ik wel het leukste, maar kost helaas zoveel tijd
Sowieso aan te raden om de pit limiter op handmatig te zetten. Dan is het een kwestie van naar zijn 1 schakelen, af remmen onder de 50km/u, activieren, en dan kan je zoveel gas geven als je wilt. Je geeft jezelf dan meer marge.Timbox88 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:55:
[...]
Ik zie 'skip session' er dus niet bij staan gek genoeg. Normaal werkt het idd wel zo!
En ik denk idd dat het dat laatste is; denk dat ik te hard de pits in gereden ben, dacht dat hij hem dan automatisch zou 'limitten' maar dat gebeurt dan blijkbaar (te) laat. Thanks!
Je kan een multiplier van x24 zetten, dan duurt 24 uur maar een uurtjesverzijl schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:04:
[...]
We hadden al wel ervaring met endurance races op GT Sport (zelfs eentje van 24h), echter nog niet op ACC. Endurance vind ik wel het leukste, maar kost helaas zoveel tijd
Daarnaast is het (als je in georganiseerde online races gaat meedoen) vaak verplicht om pit limiter (en ignition/starter) handmatig te bedienen. Automatic is dan gedisabled.CalvinS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:31:
[...]
Sowieso aan te raden om de pit limiter op handmatig te zetten. Dan is het een kwestie van naar zijn 1 schakelen, af remmen onder de 50km/u, activieren, en dan kan je zoveel gas geven als je wilt. Je geeft jezelf dan meer marge.
Met de automatische pit limiter luistert het veel nauwer en is een penalty aan de broek zo verkregen.
haha. Maar dan wil ik ook 24x zo snel over de baan gaan:) Die multipliers zijn wel leuk om de ambient/tracktemps in korte tijd te laten veranderen (en natuurlijk licht/donker). Plan dan maar eens goed in met je PSI's.CalvinS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:32:
[...]
Je kan een multiplier van x24 zetten, dan duurt 24 uur maar een uurtje
Goed om te weten, thnx! Ga ik doen!CalvinS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:31:
[...]
Sowieso aan te raden om de pit limiter op handmatig te zetten. Dan is het een kwestie van naar zijn 1 schakelen, af remmen onder de 50km/u, activieren, en dan kan je zoveel gas geven als je wilt. Je geeft jezelf dan meer marge.
Met de automatische pit limiter luistert het veel nauwer en is een penalty aan de broek zo verkregen.
Thrustmaster T300RS op een Wheelstand Pro. Verder geen speciale dingen erop, maar rijdt prima.Timbox88 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:02:
[...]
Nice!
Met wat voor setup (stuurtje?) rijd je?
nice! Ik rijd met een Logitech G29, ook op een Wheelstand Pro, maar overweeg een 'next-step' te maken omdat ik eigenlijk te weinig FF voel met dit stuur. Het gebeurt best vaak dat je kerbs niet echt voelt, bijvoorbeeld.Jeffersonius schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:04:
[...]
Thrustmaster T300RS op een Wheelstand Pro. Verder geen speciale dingen erop, maar rijdt prima.
En jij?
[ Voor 15% gewijzigd door Timbox88 op 25-03-2022 15:20 ]
De meerwaarde van een CSL DD zal zeker enorm veel groter zijn t.o.v. je Logitech G29. De meerwaarde van een T300 t.o.v. je Logitech G29 zal er ook wel zijn maar een stuk minder wel.Timbox88 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:15:
[...]
nice! Ik rijd met een Logitech G29, ook op een Wheelstand Pro, maar overweeg een 'next-step' te maken omdat ik eigenlijk te weinig FF voel met dit stuur. Het gebeurt best vaak dat je kerbs niet echt voelt, bijvoorbeeld.
Ik overweeg de 'goedkopere' T300RS maar neig ook naar de Thrustmaster TGT-II of zelfs de Fanatec GT DD. Maar eerlijk gezegd geen idee of ik die meerwaarde ga ervaren (ben maar een liefhebber, geen goede coureur ofzo).
--
Net twee uurtjes gereden (ik ben begonnen met de carriere voordat ik online ga) maar dit racet wel lekker weg hoor jongens. Mooie gevechten in de achterhoede, om plek veertien bijvoorbeeld, voelen aan als strijden om de winst. Nice!
[ Voor 30% gewijzigd door CalvinS op 25-03-2022 16:55 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-03-2022 23:25 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 26-03-2022 01:06 ]
Wat voor rig is dan evt aan te raden?CalvinS schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:42:
Inderdaad echt afhankelijk of je een 'casual' rijder bent, of het toch meer een hobby begint te worden. En in hobbies kan veel geld in gaan zitten
Van Logitech naar T300 is een kleine stap en zal je nauwelijks er wat voor terug krijgen, naar mijn mening. De CSL DD dan zit je in principe gelijk goed en zal je niet gauw nog hoeven up te graden. Echter is een stevige stand/rig wel een pre.
Overigens zou het niet uit moeten maken, of je goed genoeg bent voor een grote investering. Zijn genoeg aliens die nog scheuren met een Logitech of Thrustmaser. Tevens zijn er ook genoeg langzamere mensen, met een 1500euro (en duurder) setup. Skills zou niet gelijk moeten staan aan apparatuur. Het is meer de ervaring die je er voor terug krijgt.
[ Voor 13% gewijzigd door Timbox88 op 26-03-2022 09:03 ]
Heb ook de eerste paar rondjes gekeken en daarna na een uurtje nog een stukje. Respect dat je zo lang (met VR) geconcentreerd racet haha!Alfa Novanta schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:24:
Holy crap wat een race !!H o l y crap !!
![]()
dang .. die eerste stint vooral, was mental !!! Echt niet normaal !! Continu in gevecht en dan ondertussen GT4's ontwijken links en rechts !! Soms een meevallertje, soms verlies je wat tijd, maar dat maakt een race echt zรณveel leuker !! Ik heb 2.4Hr gereden, 144 minuten en was eigenlijk nog niet moe. In VR nota bene!!![]()
![]()
echt .. wow ! adrenaline is really pumping !!!
Merk je met de Fanatec echt veel meer van de terugkoppeling van je wagen, force feedback etc? Ik mis nu veel gevoel; kerbs voel ik nauwelijks, glijden voel ik ook niet al te veel van, etc..Superkiwi schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:49:
Wat hierboven gezegd wordt kan ik beamen; ik ben zelf van een Logitech G25, via een Thrustmaster T500 RS naar Fanatec gegaan.
Een groot voordeel is dat je bij Fanatec je eigen set kunt samenstellen. Ik ben destijds gegaan voor het Formula V2 stuur en werkelijk elke button, draaiknopje en schakelaartje heeft een functie. En dan nog kom ik enkele knopjes tekort*. Inititeel wilde ik voor het CSL Elite F1 stuur gaan maar ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan.
*de optie om een button een tweede functie toe te schrijven dmv langer indrukken werkt niet op de console. Ook knoppen die je gebruikt om door het menu van de game te navigeren (wij hebben natuurlijk geen muis) conflicteren soms waardoor je ze niet toe kunt wijzen zoals je wil.
Dan zou je naar rigs moeten kijken vanaf 400 รก 500 euro. Next Level Racing heeft in mijn optiek mooie rigs, die de DD aan zou moeten kunnen.
Dat verschil is echt als dag en nacht. Feedback is veel nauwkeuriger. Men zet zelfs aantal settings van feedback lager, omdat het best intens kan zijn.Merk je met de Fanatec echt veel meer van de terugkoppeling van je wagen, force feedback etc? Ik mis nu veel gevoel; kerbs voel ik nauwelijks, glijden voel ik ook niet al te veel van, etc..
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je zelf wil, uit wil geven en hoeveel ruimte je hebt. Ik ben zelf ook onlangs pas ingestapt, dus zeker geen pro coureur en geen idee of ik dat ook word of wil worden.Timbox88 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:02:
[...]
Wat voor rig is dan evt aan te raden?
Uiteraard doelde ik ook op de ervaring. Ik heb niet de ambitie (noch de skills) om een (semi) pro coureur te worden digitaal, maar ik vind het wel vet om een realistische rij-ervaring te hebben als ik digitaal race. En dat mis ik nu een klein beetje met mijn G29...
Met een G27 vond ik ACC niet echt leuk, ik voelde niks en soms ineens deed de auto wat en had ik echt het idee alleen maar passagier te zijn. Met de fanatec opstelling nu harstikke leuk juist.Timbox88 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:04:
[...]
Merk je met de Fanatec echt veel meer van de terugkoppeling van je wagen, force feedback etc? Ik mis nu veel gevoel; kerbs voel ik nauwelijks, glijden voel ik ook niet al te veel van, etc..
[ Voor 18% gewijzigd door DaitoX op 26-03-2022 12:30 ]
Wat ik hoor van diverse PS5 gebruikers is dat de game nu prima draait op de PS5DaitoX schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:24:
[...]
Is de PS5 versie van ACC nu een beetje goed te doen trouwens?
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 26-03-2022 12:35 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik zat al even te kijken op de subreddit ook, maar lees toch best veel problemen nog. Hou het wel bij PC.Superkiwi schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:35:
[...]
Wat ik hoor van diverse PS5 gebruikers is dat de game nu prima draait op de PS5
Natuurlijk mis je enkele pc features maar dat hou je altijd.
Ah ja! Ik zou dan gaan voor die Fanatec Gran Turismo DD Pro Premium Bundle (compatible met ps5 en pc). Dan heb je meteen 8nm en die loadcell brake, maar betaal je dus wel 1000 euro. En dan denk ik ook weer; zou je dan voor zoveel geld niet beter die DD2 kunnen nemen, is dat verschil dan weer groot? Maar goed, zo blijf je bezig...CalvinS schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:48:
[...]
Dan zou je naar rigs moeten kijken vanaf 400 รก 500 euro. Next Level Racing heeft in mijn optiek mooie rigs, die de DD aan zou moeten kunnen.
Ikzelf had een Playseat Challenge van 200eu, met de CSL Elite wheelbase. Dit is redelijk te doen, maar m'n seat verschoof na elke sessie. Dus niet geheel ideaal. Daarom dat ik ben overgestapt naar een SimLab GT1 Evo. Nu aan het kijken of ik ook naar een DD wil overstappen.
[...]
Dat verschil is echt als dag en nacht. Feedback is veel nauwkeuriger. Men zet zelfs aantal settings van feedback lager, omdat het best intens kan zijn.
Da's voor mij idd ook belangrijk; ik zal ook voor de tv in de woonkamer moeten spelen dus moet een verplaatsbare of beter nog, opklapbare seat zijn.E - Jay schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:34:
[...]
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je zelf wil, uit wil geven en hoeveel ruimte je hebt. Ik ben zelf ook onlangs pas ingestapt, dus zeker geen pro coureur en geen idee of ik dat ook word of wil worden.
Maar ik vind het wel veel gaver dan ik had gedacht.
Ik speel zelf op m'n tv in de huiskamer, dus bij mij moet het relatief makkelijk te verplaatsen zijn. Ben dan ook gegaan voor een Next Level Racing Wheelstand DD die ik voor de bank schuif. Hier zit een CSL DD op en dat gaat prima op deze stand.
Dat heb ik dus ook een beetje; ik geniet echt van de game, maar ik ervaar net ff te weinig met de G29...DaitoX schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:24:
[...]
Met een G27 vond ik ACC niet echt leuk, ik voelde niks en soms ineens deed de auto wat en had ik echt het idee alleen maar passagier te zijn. Met de fanatec opstelling nu harstikke leuk juist.
Ook de loadcell rem voegt veel toe, maar dan wordt het weer een stukje duurder natuurlijk.
Is de PS5 versie van ACC nu een beetje goed te doen trouwens? Ik speel vooral op PC, voornamelijk ook door betere ondersteuning voor v2.5x stuurtje en dergelijke, maar misschien ACC op de ps5 eens installeren.
Wat voor problemen komen er voorbij? Ik heb dus weinig last nog..DaitoX schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:58:
[...]
Ik zat al even te kijken op de subreddit ook, maar lees toch best veel problemen nog. Hou het wel bij PC.
Wat betreft opstelling is de PS5 iets makkelijker, maar zoveel scheelt het nou ook weer niet.
Vooral mensen die niet online kunnen spelen en dat het wat betreft patches wat achter loopt op PC.Timbox88 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:57:
[...]
Wat voor problemen komen er voorbij? Ik heb dus weinig last nog..
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-04-2022 22:28 ]
Er zijn nog plekken vrij mensen en er is nog tijd! 12Hr @ Hungaroring voor Oekraรฏne. Gewoon inschrijvenAlfa Novanta schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:06:
Mocht iemand zich nog in willen zetten voor Oekraรฏne, dan heb je 16 april de kans om bij SSRI mee te gaan doen met een Charity race! 12Hr op de Hungaroring, Hongarije ter support van Save the Children: Ukraine
Meer info...
SSRI: https://www.simsport-racing.com
Discord: https://discord.gg/Pf4ACKrQKh%20t
Momenteel 11 15 inschrijvingen maar er is dus nog plek! Let's go!
[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-04-2022 21:07 ]
Welk stuur heb je?Jeffersonius schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:24:
Iemand ergens een handige video of site voor een goede button lay-out van je stuur?
Kan voor mezelf maar geen optimale lay-out vinden voor alle functies met het aantal knopjes op m'n stuur.
(Speel trouwens op PS5 en heb een Thrustmaster T300RS)
Dit spel is dan ook niet echt ontwikkeld met een controller in gedachten. Met een stuur en pedalen komt het spel veel meer tot zijn recht.Starscreamer schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:31:
Gekocht voor de PS5
Gaaf spel maar wel erg moeilijk met controller te spelen.
Maar dan speel ik ook op het moeilijkste.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ja dat snap ik maar ik moet nu mijn geld besteden aan de baby kamerthunder8 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:42:
[...]
Dit spel is dan ook niet echt ontwikkeld met een controller in gedachten. Met een stuur en pedalen komt het spel veel meer tot zijn recht.
Lees m'n laatste regel nog eensAlfa Novanta schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:46:
[...]
Welk stuur heb je?
Kan mijn F1 stuur layout wel weer eens posten maar die heeft 23 functieknoppen
[ Voor 43% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-04-2022 12:27 ]
T300RS is alleen de base. Vermoedelijk heb je het default (ronde) stuur erop? Maar er zijn genoeg anderen die bijvoorbeeld een Thrustmaster Ferrari F1 Wheel gebruiken. Vandaar zijn vraag.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geรฏnstalleerd.
[ Voor 25% gewijzigd door CalvinS op 13-04-2022 16:52 ]
Leuk, ik ben zelf ook een paar weken geleden begonnen en doe mee in een Nederlandse groep(FastLane) die op Discord zit. Veel Tweakers daar en wat belgen. Ik zal je de discord invite via PM sturen.!GN!T!ON schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:26:
Hoi![]()
Ik ben de laatste paar weken ook op simracen gestort. Heb vooral AC en ACC gespeeld in singleplayer. Net mijn eerste online race gereden in ACC via Quick Join. Derde in kwalificatie en Vierde aan het eind van de race. Heerlijk die adrenaline![]()
Gebruik nu een CSL Elite Wheelbase met P1 stuur en CSL Elite pedalen met Loadcell. Helaas nog met een deskclamp. Heb paar dagen geleden een GTomega ART cockpit besteld die hopelijk volgende week binnen is.
Loopt er op GoT ook een league / competitie of hebben jullie tips voor leagues in ACC? Quick races zijn leuk maar iets meer langterm ergens naar toewerken is leuker
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geรฏnstalleerd.
Verwijderd
Vast niet gezien er ook geen auto's in zitten die een H-shifter hebben in het echt. Dan kan je beter AC of AMS2 spelen.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:45:
Is deze game ook speelbaar met H-Shifter?
Ik heb een G29 Racestuur met H-Shifter
Ik heb op google gezocht en youtube
Ik kan de setting niet vinden
Bij deze nog even een plaatje van mijn stuurtjeJeffersonius schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:24:
Iemand ergens een handige video of site voor een goede button lay-out van je stuur?
Kan voor mezelf maar geen optimale lay-out vinden voor alle functies met het aantal knopjes op m'n stuur.
(Speel trouwens op PS5 en heb een Thrustmaster T300RS)
Inderdaad. Net even gekeken, kon het in ACC niet vinden en dat lijkt me ook logisch omdat alle auto's flippers hebben. AC kan het natuurlijk wel.Beakzz schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:18:
Vast niet gezien er ook geen auto's in zitten die een H-shifter hebben in het echt. Dan kan je beter AC of AMS2 spelen.
[ Voor 28% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-04-2022 22:26 ]
Ahh goed dat ik het lees, dacht dat we om 1300 zouden beginnen... Anyway, hoop niet op 8u regen maar we gaan t zien. We beginnen van P2, geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren aangezien we beide slechts 30 minuten wet practice hadden gedaan, lol.Alfa Novanta schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 22:24:Dat treftmorgen vanaf 14:00 weer een LIVE stream van de Nรผrburgring 8hr in de regen!
Ja dat hadden wij toen met de 12hr... bleek ook UK tijd te zijn. Nu weer dus. Ik vroeg Chris nog semi serieus of dit de nieuwe standaard was of een brexit dingetje was maar hij grapte er wat omheen dus nu weet ik het nog steeds nietCard Nox schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:40:
Ahh goed dat ik het lees, dacht dat we om 1300 zouden beginnen... Anyway, hoop niet op 8u regen maar we gaan t zien. We beginnen van P2, geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren aangezien we beide slechts 30 minuten wet practice hadden gedaan, lol.
Tof! Ik speel momenteel enkel op Xbox, weet niet of dat uitmaakt. Mocht de hobby zich verder ontwikkelen ga ik wel eens kijken naar een PC setup.GAEvakYD schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:11:
ps in het begin heb ik zelf ook ACC offline gereden, tot iemand mij in een Nederlandse ACC groep vroeg op discord. Toen ging er een wereld voor mij open en ben ik ook veel meer gaan leren. Mocht je interesse hebben, laat maar weten, dan pm ik je een discord link.
Helaas kun je met ACC niet mixed Xbos/Playstation en PC spelen. 95% van de ACC community is PC georiรซnteerd. Wel een misser van de maker, want er zijn games genoeg waar je onafhankelijk van het platform tegen elkaar online kan spelen.Beempje schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:58:
Thanks voor de reacties. Ik dacht wellicht is er een ongeschreven regel die zegt "als je TC volle bak ingrijpt zit je teveel op het gas" oid. Maar gewoon proberen had ik grappig genoeg nog niet eens bedacht (hoe voor de hand liggend ook).
[...]
Tof! Ik speel momenteel enkel op Xbox, weet niet of dat uitmaakt. Mocht de hobby zich verder ontwikkelen ga ik wel eens kijken naar een PC setup.
Voor nu probeer ik vooral uren te maken en gevoel voor het spel te ontwikkelen, voordat ik online ga en andere mensen onbedoeld het leven zuur maak. Rondes rijden in verschillende condities, aanvoelen wat dat met de auto doet, sowieso vertrouwen krijgen in de auto, etc.
De PC versie is qua physics, ffb en setup niet hetzelfde als de console versie. Setups maken op console was iets gelimiteerder (weet niet of dat nog steeds zo is sinds de next-gen release). Daarnaast kan je op de console 'slechts' max. 30 in een race.GAEvakYD schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:42:
[...]
Helaas kun je met ACC niet mixed Xbos/Playstation en PC spelen. 95% van de ACC community is PC georiรซnteerd. Wel een misser van de maker, want er zijn games genoeg waar je onafhankelijk van het platform tegen elkaar online kan spelen.
Ik zet mijn TC zo laag mogelijk, tot ik wheelspin krijg. Dan weet ik dat ik zo'n beetje op z'n max zit en is het een kwestie van shortshiften.Beempje schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 08:40:
Hey pro's, ik ben steeds meer ACC aan het spelen. Vooral offline nog, begin het langzaamaan door te krijgen. Nu had ik gisteren mijn eerste echte regenrace en heb daar een vraagje over.
Ik gebruikte gewoon de standaard wet preset, uiteraard wel met de bandenspanning in het juste window. Maar mijn vraag is mbt de traction control. Bij het uitaccelereren van vooral de langzame bochten grijpt de TC flink in. Dus ik vraag mij af: is het beter/sneller om zo rustig met het gas om te gaan dat de TC niet of nauwelijks ingrijpt, of moet ik gewoon volle bak gasgeven en de TC z'n ding laten doen? Met minder TC rijden in de regen heb ik nog niet geprobeerd, ik kan me voorstellen dat dat meer controle en potentieel meer snelheid geeft?
Thanks, goeie tipsCalvinS schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:32:
[...]
Ik zet mijn TC zo laag mogelijk, tot ik wheelspin krijg. Dan weet ik dat ik zo'n beetje op z'n max zit en is het een kwestie van shortshiften.
Overigens is het denk ik goed om te leren om zelf setups te bouwen. De wet preset is zo'n beetje een safe preset, maar dan voor in de regen. Je kan de agressieve setup pakken, wets er onder gooien en deze zo tunen dat ie te besturen is op een natte baan. Sowieso de camber 7 kliks lager, iets minder rake en niet te vergeten de rijhoogte aan te passen.
Er is hier een Youtube filmpje over, ik post 'm zodra ik 'm gevonden heb
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq