thunder8 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:51:
[...]
Dat GT7 ook beperkingen heeft is te snappen. Het blijft echter de king op de Playstation met zeer veel volgers. Ik heb best wat Tweakers in mijn lijst staan die regelmatig racen, maar heel zelden zie ik dat er iemand ACC opgestart heeft. Bijna altijd is het GT Sport en dat zal over een goede week GT7 zijn bij de meesten. Als je ACC succesvol wil maken op de PS5, moet je toch tegengas kunnen bieden tegen die king. Qua handling is dat een no-contest, daar is ACC stukken beter. Maar grafisch is het niet super. GT Sport biedt betere beelden zelfs op de originele PS4, laat staan de Pro en de PS5. Ook in de spiegels. Dan kan je niet met dit aankomen in de PS5 versie.
Ik kan leven met mindere grafische kwaliteit, maar er moet wel een ondergrens zijn. En alle andere moet echt on point zijn. Er moet een behoorlijke community zijn om de online lobbies te vullen en gevuld te houden. Momenteel kan je niet samen met Xbox en PC aan dezelfde races meedoen. Dat is jammer, want dat zou qua community een zegen zijn, omdat er veel meer keuze is aan leagues en competities. En als er geen community is om samen mee te racen, blijft er alleen single player over met matige graphics. En dat zal niet genoeg verkopen genereren als je op gaat boksen tegen de GT7 helaas.

Je spreekt je zelf tegen in de 2 alinea's.
Eerst zeg je dat ACC er grafisch minder uit ziet en slechtere beelden geeft dan GT Sport en dat ze tegengas moeten bieden.
Daarna zeg je dat je kan leven met mindere grafische kwaliteit.
Dan weet ik even niet wat je bedoelt met tegengas geven.
Je kan GT toch ook niet naast ACC gaan leggen, kom op zeg.
Dat is appels met peren vergelijken.
ACC is een SIM, heeft op de PC een community opgericht waarbij je iedere avond zeker een goede race kan rijden.
De PS5 editie is gewoon bedoelt om een bredere doel te trekken.
Niet iedereen heeft thuis een Sim setup staan of uberhaubt een gamePC.
Dus logisch dat ze ook de console versies uitbrengen.
Terug te komen op graphics.
Je speelt ACC toch om de GT3 en GT4 classes en bijhorende competities ?
Online communicty en de simulatie ?
GT Sport / GT7 speel je weer om het auto verzamelen, de prachtige beelden, rijbewijs halen, uitdagingen etc.
Voor mij een compleet andere game die je niet mag en kan vergelijken.
Ik speel ze beide graag, maar wel met een andere mindset.