[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 36 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:45
Ircghost schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:47:
@apollo13 misschien had je het kunnen halen met warmere remmen en banden, maar feit blijft dat je veels te krap op de bocht komt. Ik heb het geprobeerd duidelijk te maken met mijn extreme paint skills.

Idem hier,

in bocht 3 zie je anderen allemaal mooi rechts hangen en jij komt over links binnen (terwijl je niemand naast je hebt).[Afbeelding]
Dat was een bewuste actie, links had ik mogelijk nog wat ruimte om in te halen.
Ik verwachte aan de rechterkant meer zooi, verderop. Ik gokte goed, deze keer.

[ Voor 32% gewijzigd door apollo13 op 24-01-2022 15:46 ]

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 21:46
apollo13 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:44:
Dat was een bewuste actie, links had ik mogelijk nog wat ruimte om in te halen.
Ik verwachte aan de rechterkant meer zooi, verderop. Ik gokte goed, deze keer.
smoesjes, if you don't go for a gap you're no longer a racer .. maar ook niet als je de ideale lijnen niet rijdt

ze heten niet voor niets ideaal ;)

Ideaal [ideˈjal]
  • Volmaakt
  • Optimaal
  • Beeldschoon
  • Bijna volmaakt
  • Bovenzinnelijk
  • Denkbeeldig
  • Doel
  • Droombeeld
  • Fantastisch
  • Geweldig
  • Hartenwens
  • Heerlijk
  • Hoog doel
  • Wat je erg graag wilt bereiken
  • Iets wat men zich voorstelt als het hoogste en dat men wil verwezenlijken.
:+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-06 10:54

Pykow

Angelo OTR

Ircghost schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:47:
@apollo13 misschien had je het kunnen halen met warmere remmen en banden, maar feit blijft dat je veels te krap op de bocht komt. Ik heb het geprobeerd duidelijk te maken met mijn extreme paint skills.

[Afbeelding]

Jij komt binnen op rood, en moet dan hard naar links. Maar als je langer op rechts had blijven hangen, en dan dus later had ingestuurd op de bocht naar links hoef je een veel minder grote hoek te maken waardoor je met meer grip en meer snelheid door de bocht kan.

---

Idem hier,

in bocht 3 zie je anderen allemaal mooi rechts hangen en jij komt over links binnen (terwijl je niemand naast je hebt).[Afbeelding]
Het valt mij zelf op dat hij steeds in het midden van de baan rijd ?
Dan pik je toch ook veel meer vuil mee op de banden.
Door de bochten zo aan de snijden, met je veel harder op de rem en gebruik je minder asfalt.
Daarmee verlies je zoveel snelheid.
Danielson schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:54:
@apollo13 Ik heb je ronde op Spa net even gekeken, daar zit nog enorm veel ruimte in qua rondetijd!

Zoals Ircghost hierboven al aangeeft benut de de ruimte in de bochten en echt minimaal, daar kun je veel winst halen!

Je zit rond de 2.30 op Spa zie ik, ik zit zelf rond de 2.18! :)

[Afbeelding]
Ik ben zelf geen pro in racen.
2:18 op Spa is voor mij voorlopig nog niet haalbaar.
Ik zit zelf op 2:21s maar schommel ook wel tussen de 2:23 en 2:21.
Verlies tijd in de eerste bocht, omdat ik wel eens mijn rempunt mis.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-06 11:14
Alfa Novanta schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:33:
60 rondjes geen kind aan O+ de 61ste: "hold my beer" })
Houd je in elk geval wakker, hopelijk :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:22
H-Alien schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:42:
Nog even een schaamteloze promotie, er kunnen nog steeds teams bij voor de 2.4 uur endurance series. Vooral GT4 wordt gewaardeerd. Eerste ronde komende vrijdag op Kyalami. We zitten nu op 34 teams (11 GT4 en 23 GT3).

[YouTube: Simsport Racing International 2.4 Endurance Series]
Thanks, ingeschreven voor de GT3 klasse (niet Endurance).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Pykow schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Ik ben zelf geen pro in racen.
2:18 op Spa is voor mij voorlopig nog niet haalbaar.
Ik zit zelf op 2:21s maar schommel ook wel tussen de 2:23 en 2:21.
Verlies tijd in de eerste bocht, omdat ik wel eens mijn rempunt mis.
T1 op Spa is _MEGA_ belangrijk ... het verschil tussen de perfecte T1+exit of gebrekkige T1+exit kan inderdaad een seconde schelen op het moment je bij Les Combes in de remmen gaat aan het eind van de Kemmel Straight! Echt, je ziet de tienden gewoon oplopen..

En eigenlijk idem bij Stavelot/Courbe Paul Frére richting Blanchimont en T18. je wil zoveel mogelijk snelheid meenemen.

Afbeeldingslocatie: https://jacos-paddock.com/wp-content/uploads/2019/12/Spa-Map.png

[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-01-2022 17:10 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Laatst online: 09:22
ColeJ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Thanks, ingeschreven voor de GT3 klasse (niet Endurance).
Man man, snap altijd geen hol van die Google Docs etc. etc. Wat een gedoe altijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:09

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik krijg mijn VR bril niet werkend in ACC.
Althans, hij werkt tot het moment dat ik ga rijden. Dan na een seconde of 10 klapt ales eruit.
SteamVR geeft aan dat de verbing is weggevallen. Iemand enig idee?
amd ryzen 5 5600, radeon vega56, windows 11

Van alles al geprobeerd, maar niks werkt ook maar enigzins

Hetzelfde gebeurt ook in de oude AC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
ColeJ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Man man, snap altijd geen hol van die Google Docs etc. etc. Wat een gedoe altijd :+
Qua formuliertje invullen moet wel lukken toch? :o Inloggen en shizzle is soms gewoon suf, agree. maar nog niks vergeleken met Micorosft als je meerdere accounts hebt (werk / prive / personal / work / ) altijd gezeik :)

[ Voor 17% gewijzigd door H-Alien op 27-01-2022 15:13 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-05 13:36
Card Nox schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:09:
Daarbij komen goede en constante rondetijden niet van hardware maar van de bestuurder. Daarom zegt men: practice makes perfect.
Ga ns doen dan }) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:24
Nog geen 100 reacties op GoT en is al aan het bashen... Even een mod zoeken 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-05 13:36
Card Nox schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:17:
[...]

Nog geen 100 reacties op GoT en is al aan het bashen... Even een mod zoeken 😜
<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eve182
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-06 12:41
Hoi allemaal,

ik denk er al een tijdje over om eens een sim racer te proberen, en heb gisteren dan ACC gekocht. Ik ben nog aan het kijken voor een stuurtje. Ik lees hier en daar dat de T150 pro en Thrustmaster TMX pro goede instappers zijn. De Logitech G29 staat nu op amazon voor 243€ . Is die G29 veel beter dan de andere genoemde ? Of iemand een betere tip?
Ik had ook al wat op 2de hands sites gezocht, maar die prijzen zijn niet zo heel veel lager dan een nieuwprijs.
Hopelijk vind ik het leuk, anders zal dat stuurtje gauw stof staan vergaren.

Groetjes,

Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Eve182 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:10:
Hoi allemaal,

ik denk er al een tijdje over om eens een sim racer te proberen, en heb gisteren dan ACC gekocht. Ik ben nog aan het kijken voor een stuurtje. Ik lees hier en daar dat de T150 pro en Thrustmaster TMX pro goede instappers zijn. De Logitech G29 staat nu op amazon voor 243€ . Is die G29 veel beter dan de andere genoemde ? Of iemand een betere tip?
Ik had ook al wat op 2de hands sites gezocht, maar die prijzen zijn niet zo heel veel lager dan een nieuwprijs.
Hopelijk vind ik het leuk, anders zal dat stuurtje gauw stof staan vergaren.

Groetjes,

Yves
In volgorde van kwaliteit/ervaring
  1. Direct drive
  2. Fanatec/Thrustmaster
  3. Logitech G29/27
Afhankelijk van je budget en je drive om SIM racing op te pakken zou je prima kunnen beginnen met een Logitech set om te kijken of het wat voor je is. Heb ik ook gedaan met een G27 .. later een loadcell erin geknutseld. Daarna is het misschien tijd om een stapje hogerop te gaan, maar dan moet je denken aan € 500 voor een stuur en € 400 voor pedalen.

Logitech stuur (incl. base) + pedalen € 250
pricewatch: Logitech G29 Driving Force Aluminium, Zwart

Thrustmaster T300 stuur + base + pedalen € 319
pricewatch: Thrustmaster T300 RS Zwart

Thrustmaster base + 2 sturen + pedalen (geen load cell) € 519
https://www.alternate.nl/html/product/1776975

Fanatec base ca. € 400
Fanatec stuur ca. € 300
Fanatec pedalen ca. €350

[ Voor 37% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-01-2022 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Straks weer knallen !! Samen met @DefiniteTmn de 2.4Hr rijden met SSRI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-06 14:49
Alfa Novanta schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:34:
[...]

In volgorde van kwaliteit/ervaring
  1. Direct drive
  2. Fanatec/Thrustmaster
  3. Logitech G29/27
Fanatec base ca. € 400
Fanatec stuur ca. € 300
Fanatec pedalen ca. €350

Iemand ervaring met deze?

https://www.coolblue.nl/p...rari-f1-wheel-add-on.html

Ik heb de T3PA pedalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Mocht je die mooie Rothmann Porsche Cayman tegen komen even zwaaien ;)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Neem dan deze, goedkoper en 2 sturen. En verkoop wat je niet nodig bent :P
https://www.alternate.nl/html/product/1776975

Ik rij met Thrustmaster TS-PC Racer + F1 stuur een dat is voor het geld een genot. 23 programmeerbare knoppen en ik gebruik ze in VR vrijwel allemaal!

[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-01-2022 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:00:
Mocht je die mooie Rothmann Porsche Cayman tegen komen even zwaaien ;)
Is Flashen ook goed? :+

Heel veel succes iig. Mijn eerste GT3/GT4 mixed race :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Het is een toffe serie, die 2 test races waren echt waanzinnig. Vooral in die GT4 sta je gewoon continu "aan" met al het verkeer om je heen, zal met GT3 niet heel veel anders zijn gok ik.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deezR
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 15:01
Vraagje;

Ben al langere tijd ACC aan het spelen maar nooit via een community, kan iemand mij een paar goeie communities aanraden, misschien zelfs een nederlandse?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Net mijn eerste Competition Server race gereden, 6e plek op Monza *O*

Werd een stuk netter gereden dan op normale servers, dus dit smaakt naar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 18-06 22:09
deezR schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:19:
Vraagje;

Ben al langere tijd ACC aan het spelen maar nooit via een community, kan iemand mij een paar goeie communities aanraden, misschien zelfs een nederlandse?
http://www.accvlaanderen.be/ (link naar discord, waar de echte activiteit plaatsvindt, staat daar ook)

Belgisch/Nederlandse community met alle levels van rookies tot aliens met zo'n 300 leden nu. We rijden GT3 kampioenschappen (over paar weken begint 'seizoen 4' daarvan) en met enige regelmaat worden er ook endurance races (6-12 uur) georganiseerd (laatste was op 22 jan, dus zal nu wel weer even duren;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Vraagje;

Er zijn er meerdere de revue gepasseerd de afgelopen jaren, ik weet niet zeker welke nog bestaan maar ik rij zelf bij SSRI, is internationaal met vooral veel uk en nl. Hierboven is al een goede nl/be genoemd en ik vermoed dat fastlane ook wat meer nl gericht is?

Je kan ook eens kijken bij grid-finder.com wat er allemaal wordt aangeboden op dagen die jou zouden uitkomen.

Maar welke het ook wordt, een community levert zoveel extra fun, gewoon doen :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Alfa Novanta schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Is Flashen ook goed? :+

Heel veel succes iig. Mijn eerste GT3/GT4 mixed race :o
Zekers, het werd net iets meer dan flashen :+ Zat al een gt3 rechts dus binnenkant was onmogelijk om langs te kunnen. Maar Bas ving hem gelukkig goed op dus weinig schade.

Race was verder enerverend, start was echt super ongelukkig met traffic dus van p3 in class vrij snel naar p8 en laatste in gt4. Gelukkig reed Bas daarna een super stint en weer terug naar p2. Na de pitstop had ik 14 sec achterstand op p1 maar liep wel halve seconde per ronde in. Wat gehannes waarbij ik hem aantikte (eigenlijk identiek aan jouw tik op ons). Wilde op hun wachten maar dat valt niet mee met zoveel gt3 om je heen :) uiteindelijk gelukt, paar ronde later alsnog de move kunnen maken, naast elkaar bocht 1 door, wordt hij door een gt3 rond getikt :'(

Maar goed wel race win dus goed begin van het 2.4h seizoen.

Moraal van het verhaal: als gt4 is het vooral een kwestie van uit de shit blijven en constant blijven.

Einde boekwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door H-Alien op 29-01-2022 08:45 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalvinS
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-06 16:01
Vraagje;

Bij https://www.simracing.gp/ is de keuze reuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Vraagje;

SSRI inderdaad, daar reden we gisteren mee op Kyalami. Dikwijls live streams met commentaar, behoorlijk hoog niveau en er wordt serieus geraced.
https://discord.gg/CR7vkNVM9E

Fastlane is geheel Nederlands en allerlei pluimage van beginners tot pro's. Misschien wel wat voor jou. Doen ook veel AC racing dus dat is altijd leuk voor de afwisseling.
https://discord.gg/gFXj7NAu

En dan is er https://www.Racingleague.net
Engelse Discord maar chat tijdens de race vooralsnog Nederlands tot er misschien meer nationaliteiten bij gaan komen.
https://discord.gg/fEaRm85p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ja maar dat is een verzamelpunt, een medium, niet een community op zich. Wel kun je daar alle communities vinden die hiervan gebruik maken maar welke moet je dan kiezen.. het is wellicht leuker met een groepje van hier, zoals de 3 die ik hierboven noemde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:43:
Zekers, het werd net iets meer dan flashen :+ Zat al een gt3 rechts dus binnenkant was onmogelijk om langs te kunnen. Maar Bas ving hem gelukkig goed op dus weinig schade.
Ja ik hoopte/verwachtte dat ie rechts zou kiezen en daarmee Benjamin opsloot dus koos ik de linkerkant maar dat gaatje bleek te klein waardoor ik op het gras ging en daardoor niet tijdig kon afremmen. :'(

Ons momentje :F
Race was verder enerverend, start was echt super ongelukkig met traffic dus van p3 in class vrij snel naar p8 en laatste in gt4. Gelukkig reed Bas daarna een super stint en weer terug naar p2. Na de pitstop had ik 14 sec achterstand op p1 maar liep wel halve seconde per ronde in. Wat gehannes waarbij ik hem aantikte (eigenlijk identiek aan jouw tik op ons). Wilde op hun wachten maar dat valt niet mee met zoveel gt3 om je heen :) uiteindelijk gelukt, paar ronde later alsnog de move kunnen maken, naast elkaar bocht 1 door, wordt hij door een gt3 rond getikt :'(

Maar goed wel race win dus goed begin van het 2.4h seizoen.
Wauw na onze run in... wie had dat gedacht?! Feli _/-\o_

Zij aan zij door T15 met de Sausage kerb of Death :D

Mijn "overtake" op Benjamin Simmers.. zij aan zij door een bocht of 4 en dan eindelijk ervoor door m op te sluiten achter een GT4 :+ .. en dan ineens mayhem en chaos :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-01-2022 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalvinS
Alfa Novanta schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Ja maar dat is een verzamelpunt, een medium, niet een community op zich. Wel kun je daar alle communities vinden die hiervan gebruik maken maar welke moet je dan kiezen.. het is wellicht leuker met een groepje van hier, zoals de 3 die ik hierboven noemde :)
Weet ik, wilde alleen aangeven dat simracing.gp een groot aanbod heeft met communities en races.

Maar om antwoord te geven op de vraag: Ik zit in Boonatix (een youtuber die mij heeft geholpen in het begin van mijn ACC 'carriere') en SRXP. Laatst genoemde heeft elke dinsdag een league race (mixed grid) en om de zoveel weken een endurance van gemiddeld 4hr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@CalvinS klinkt goed maar zijn die ook Nederlands?

Edit: zelf maar even opgezocht
SRXP
@SimRacingXP
Beginner-friendly EU based multi-class ACC community and racing league. Going into our fifth season! Join now and take your driving experience to the next level

[ Voor 75% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-01-2022 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eve182
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-06 12:41
Heb nog een 2-de hands Thrustmaster TMX pro op de kop kunnen tikken, en gisteren de eerste rondjes op Monza gereden.
Long way to go, maar eens je het circuit een beetje begint te kennen wordt het leuk.
Nu nog maar wat oefenen en hopelijk ooit eens aan de start van een race.

Groeten,

Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Voor de PS5 fans : https://nl.ign.com/assett...tation-5-gameplay-trailer

[ Voor 58% gewijzigd door Dev0o op 03-02-2022 22:40 ]

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dat ziet er al een stuk beter uit dan de huidige versie op PS4/5. En als ik het zo snel even zag in ieder geval meer dan 16 wagens per race. Telde er in ieder geval al 22.
60 FPS is dan weer mwah.. Maar al met al niet onaardig.

[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 03-02-2022 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
sverzijl schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:23:
[...]

Dat ziet er al een stuk beter uit dan de huidige versie op PS4/5. En als ik het zo snel even zag in ieder geval meer dan 16 wagens per race. Telde er in ieder geval al 22.
60 FPS is dan weer mwah.. Maar al met al niet onaardig.
Console spelers zullen niet veel missen. Wat je niet kent, mis je immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:23
CalvinS schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:46:
[...]

Console spelers zullen niet veel missen. Wat je niet kent, mis je immers niet.
Ook zo'n console speler naast mijn main pc en er zijn toch echt 120 fps games zoals Dirt 5. Geen sim natuurlijk, maar het bestaat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
Beakzz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 00:42:
[...]
Ook zo'n console speler naast mijn main pc en er zijn toch echt 120 fps games zoals Dirt 5. Geen sim natuurlijk, maar het bestaat gewoon.
Zijn de physics van ACC, niet veel zwaarder dan Dirt 5? Daarnaast rij je in Dirt 5 alleen, dus dat zal een verschil maken.

Niets tegen consolespelers overigens. Vrienden van mij die games op PS5 spelen, verkiezen vaak 4K met lage framerate boven een lagere resolutie met 120FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoGTi
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-02-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hX_XcG04LSjhOD3gZzdROyVQmYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VMYvGzAG758NLxAQmZ1ssGCK.jpg?f=fotoalbum_large

DC SimRacing organiseert de SimRacingGloves.com Endurance League!

Alle info en inschrijven in deze link: https://www.thesimgrid.com/championships/923
Link naar onze Discord: https://discord.gg/vu5qkY6bxX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Ik moet hem toch even delen. Gisteren race 2 van het GT4 kampioenschap waar ik aan mee doe, op zich best prima race maar daar gaat het niet om.

We doen altijd een video van de pole lap, in dit geval doen er een paar echte aliens mee dus altijd interessant om te zien. Dan bekijk je dat en dat ziet er super strak uit, echt top.....maar mijn eigen ronde was ook strak dus ik zie nog steeds niet echt waar ik nu precies die 1,5 seconde laat liggen

On to the video. Pro pole lap vs AM pole lap.

Bizar om te zien hoe er niet echt mega verschil zit in lijnen, maar elke bocht een paar tienden telt al snel op. True, Will Dendy is alien maar Bas is echt niet langzaam (mijn niveau zeg maar dus naar mijn maatstaf een rappe gozer :D).

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@H-Alien, heb de laps net even snel bekeken. Will komt veel eerder in T1 aan, ik zie dat Will een top heeft van 232 en Bas 'maar' 227, dat is al 5kpmh verschil, wellicht had Wil ook nog een betere exit in de laatste bocht van de vorige lap.

Gevoelsmatig heeft Wil al ~1 sec voorsprong einde sector 1. 1.5 sec einde sector 2. Denk dat Bas het dus vooral sector 1 laat liggen. Zie geen vreemde uitschieters, op de laatste bocht na waar Bas volgens mij na het remmen weer gas bij geeft. Maar zoals je zegt; 15 bochten, elke bocht ongeveer 0.1 seconden is 1.5 seconden aan het einde vd ronde.

Ik zou Wil of een vd andere gewoon even om de .ld(x) files vragen en het in Motec, RST of welke tool dan ook even langs elkaar leggen. Elke bocht iets later remmen, iets meer trailbraken, iets meer apex snelheid, iets eerder/smoother op het gas. Dingen die je niet zo direct ziet (vooral niet op zo'n klein beeldje met mixed audio en geen telemetry input) maar die wel optellen.

EDIT: Zie net pas de final times en zie dat Will 0.16 lead naar p2 heeft wat best veel is en zelf 0.63 naar Kieran en P5 al op meer dan 1 seconde zit. Dat is dan waarschijnlijk een uitzonderlijk goede tijd geweest, niet te veel daarmee vergelijken. Liever iemand nemen die 0,5 seconden sneller dan jou is en dan ldx vergelijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Card Nox op 09-02-2022 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Denk idd dat hij al een beter exit had, maar het is ook echt een kwestie van pedaal input die bij hun bizar is om te zien. Combinatie van later remmen, zoveel gevoel hebben dat je hem alsnog op tijd stopt en eigenlijk tegelijk met de throttle de wagen in balans houden. Ik kan best aardig trailbraken en zeker na de 1.8 patch is het een noodzakelijkheid maar de combinatie van trailbrake + throttle input is gewoon machtig om te zien.

Puur kijkend naar best lap practice server zie je dat een e-sport rijder als Will eigenlijk elke sector een paar tienden pakt. Sector 1 inderdaad het meeste (want ook meest technische en meeste bochten).

Will: 0:58.755 | 0:46.525 | 0:18.315 = 2:03.595
Ik: 0:59.497 | 0:46.850 | 0:18.410 = 2:04.757

Nu is vergeleken met anderen sector 1 idd niet mijn sterkste (ligt uiteraard aan de Audi :+ ) maar hij is samen met zijn team genoot ook wel echt de enige die uberhaupt onder de 59 seconden rijdt in sector 1. Gewoon super tof om te bekijken :)

Denk niet dat ze meteen staan te springen om Motec data te delen, daar zijn ze net iets teveel voor met e-sports bezig. Is ook niet direct nodig want meekijkend op de practice server zie je die brake/throttle inputs en dat is iets wat echt gewoon mega oefening nodig heeft :)

[ Voor 6% gewijzigd door H-Alien op 09-02-2022 21:07 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Card Nox schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:33:
Dat is dan waarschijnlijk een uitzonderlijk goede tijd geweest, niet te veel daarmee vergelijken. Liever iemand nemen die 0,5 seconden sneller dan jou is en dan ldx vergelijken.
Nee klopt da's logisch, wat ik zeg echte esport rijder en complete alien :) Maar juist dat maakt het vergelijk mooi, doe voor de rest lekker mee in de subtop (11e en 12e) dus helemaal prima, zeker gezien het niveau, maar juist het verschil tussen mij, top rijders en dan vervolgens esport niveau is mooi om te aanschouwen _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door H-Alien op 09-02-2022 21:13 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Of juist om te huilen :D

Ik weet dat Sem ook de auto in balans houd met throttle. Ze hebben standaard vaak een oversturige setup, want daarmee heb je maximale grip voor en de achterkant doe je met het gaspedaal. Daarnaast de brakebias lekker ver naar achteren en proberen maar.

Ben daar zelf ook niet zo van. Als ik mijn input met Sem vergelijk ben ik vaak smoother, vooral midcorner (coast master), waar Sem dus veel meer met de wagen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Jup same here, ik moet het echt van een stabiele achterkant hebben en rustige inputs, daar ben ik simpelweg sneller mee. Ik zou dan echt mijn rijstijl moeten aanpassen maar ben al een oud beestje dus verandering wordt steeds lastiger :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
rustig hier .. tijd weer voor wat actie !! WET RACE !! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-06 17:12
Wij hebben gisteren onze eerste race van GT3S4 gedaan, nu met live commentaar.

Maakt het toch een stuk leuker voor de kijkers.

YouTube: GT3 Season 4, Race 1/12, Kyalami

[ Voor 225% gewijzigd door Sporedd op 18-02-2022 10:39 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 22:05

Superkiwi

Hoi doei

H-Alien schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:31:

[YouTube: Simsport Racing International GT4 pole lap comparison. Mclaren PRO & Porsche PRO/AM]

Bizar om te zien hoe er niet echt mega verschil zit in lijnen, maar elke bocht een paar tienden telt al snel op. True, Will Dendy is alien maar Bas is echt niet langzaam (mijn niveau zeg maar dus naar mijn maatstaf een rappe gozer :D).
Wat me opvalt in het eerste deel (vanaf de start tot aan de hairpin) is dat de Pro rijder veel meer gebruikt maakt van de breedte van de baan, zowel vóór de bocht als bij het uitkomen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:31:
Ik moet hem toch even delen. Gisteren race 2 van het GT4 kampioenschap waar ik aan mee doe, op zich best prima race maar daar gaat het niet om.

We doen altijd een video van de pole lap, in dit geval doen er een paar echte aliens mee dus altijd interessant om te zien. Dan bekijk je dat en dat ziet er super strak uit, echt top.....maar mijn eigen ronde was ook strak dus ik zie nog steeds niet echt waar ik nu precies die 1,5 seconde laat liggen

[YouTube: Simsport Racing International GT4 pole lap comparison. Mclaren PRO & Porsche PRO/AM]

De lijnen zijn inderdaad prima maar ik denk dat er teveel onderstuur is, daarom moet je teveel afremmen om alsnog door de bocht te komen. Op zich niet onlogisch want zo'n Cayman zal gewoon meer druk op de kont hebben dan een McLaren welke toch al bekend staat om zijn wendbaarheid. Ik denk dat je de kont van de cayman losser maken moet dan wel grip op de voorkant zien te verbeteren. Nu ben ik geen Porsche kenner maar normaliter kont omhoog/neus omlaag, minder wing achter, front ARB slapper/rear ARB strakker .. dat soort dingetjes. Ook camber/toe even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Card Nox schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:33:
@H-Alien, heb de laps net even snel bekeken. Will komt veel eerder in T1 aan, ik zie dat Will een top heeft van 232 en Bas 'maar' 227, dat is al 5kpmh verschil, wellicht had Wil ook nog een betere exit in de laatste bocht van de vorige lap.
ah, kijk, dat bedoel ik. Waarschijnlijk hebben jullie veel wing op de kont dus. Hij minder.
Gevoelsmatig heeft Wil al ~1 sec voorsprong einde sector 1. 1.5 sec einde sector 2. Denk dat Bas het dus vooral sector 1 laat liggen. Zie geen vreemde uitschieters, op de laatste bocht na waar Bas volgens mij na het remmen weer gas bij geeft. Maar zoals je zegt; 15 bochten, elke bocht ongeveer 0.1 seconden is 1.5 seconden aan het einde vd ronde.
exact. dat kan prima uit de setup komen. Gewoon iets scherper maken. Misschien her en der wat agressiever en meer kerbs pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Sporedd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:10:

lukt mij ook niet ..
https://www.youtube.com/watch?v=jCbVd1mdIog
https://youtu.be/jCbVd1mdIog

geenidee :/

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-02-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Sporedd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:10:

Ah, Racing-league! Nice :) zal ook weer eens bij jullie aanhaken binnenkort.

Nog AC plannen dat je weet? Ik zoek nog wat :+ _O- :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-06 17:12
Alfa Novanta schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Ah, Racing-league! Nice :) zal ook weer eens bij jullie aanhaken binnenkort.

Nog AC plannen dat je weet? Ik zoek nog wat :+ _O- :')

Nee helaas geen AC plannen, handen vol aan de ACC grid op het moment.
Aardig wat rijders bij gekomen dit seizoen!

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06 22:38
Alfa Novanta schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:10:
[...]

De lijnen zijn inderdaad prima maar ik denk dat er teveel onderstuur is, daarom moet je teveel afremmen om alsnog door de bocht te komen. Op zich niet onlogisch want zo'n Cayman zal gewoon meer druk op de kont hebben dan een McLaren welke toch al bekend staat om zijn wendbaarheid. Ik denk dat je de kont van de cayman losser maken moet dan wel grip op de voorkant zien te verbeteren. Nu ben ik geen Porsche kenner maar normaliter kont omhoog/neus omlaag, minder wing achter, front ARB slapper/rear ARB strakker .. dat soort dingetjes. Ook camber/toe even nakijken.
Cayman heeft de motor in het midden, net als de McLaren. Iets afwijkende layout voor een Porsche.

Heb van de week voor het eerst een race gereden met de 911 GT3. Geweldig geluid maar wel werken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@lezut maar daarom is het advies er nog niet minder op ;) gewoon minder wing en dan nog eens kijken.

Porsche 991.2 GT3 RS Cup car wel gereden, das wel fun idd! :+

Sfeerfilmpje :P

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-02-2022 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Alfa Novanta schreef op zondag 20 februari 2022 @ 00:06:
@lezut maar daarom is het advies er nog niet minder op ;) gewoon minder wing en dan nog eens kijken.

Porsche 991.2 GT3 RS Cup car wel gereden, das wel fun idd! :+

Sfeerfilmpje :P
[YouTube: Let's try something else! Porsche 991.2 GT3 Cup @ Nürburgring 🇩🇪 LIVE onboard!!]
Was het maar zo eenvoudig :) Is echt puur een kwestie van skill, ik rij over het algemeen wel met iets minder rear wing en rake dan Bas maar de achterkant controle van Will met zowel brake + throttle is waar de echte winst wordt gepakt, kwestie van skills.

Overigens is het bij de GT4 wel ietsje anders, meer rake = oversturende achterkant. Wing heeft niet zo'n groot effect tbh. In dit geval zou ik dan dus eerder meer rake zetten om een oversturende achterkant te creëren. Maar goed dan moet je hem dus wel met brake/throttle kunnen balanceren.

[ Voor 16% gewijzigd door H-Alien op 20-02-2022 10:39 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Tja, ik heb nog geen GT4 gereden dus exact weet ik het niet natuurlijk, maar je moet niet meer wing zetten dan strikt noodzakelijk. Ik denk dat er veel denkfouten gemaakt worden met vleugels. "ik ga niet hard genoeg dus ik zet maar wat meer vleugel" dat soort dingetjes. Soms werkt het, soms niet, afhankelijk van de baan en het percentage bochten/straights. Voor langzame bochten hoeft je geen wing maar in de snelle bochten wil je grip houden om niet uit de bocht te vliegen. Ik denk ook weleens dat je met meer wing een slechte afstelling van de rest compenseerd. Laat ik het omdraaien, als je camber, toe, arb, psi allemaal goed staat, dan kun je vanzelf met minder wing toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:07
Hallo, even een vraag: ik ben overgestapt van de Xbox naar de PC en het is heel veel beter (stuur opties/aantal auto's) alleen ik heb een paar keer online gereden maar het snelheids verschil is echt heel groot (rechte stuk) met de top van het veld. Dus mijn vraag is komt dit door setups die worden gebruikt of mis ik iets. (op de Xbox kon ik altijd goed mee komen) . P.S ik rij graag met de Ferrari of Aston Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Disarmed070, lastig te zeggen zonder details te weten. Over het algemeen wordt aangeraden de agressive setup te nemen en deze aan te passen naar je eigen wensen. Maar 99% zeker ligt het gewoon aan jezelf, just keep practicing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Card Nox schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:21:
@Disarmed070, lastig te zeggen zonder details te weten. Over het algemeen wordt aangeraden de agressive setup te nemen en deze aan te passen naar je eigen wensen. Maar 99% zeker ligt het gewoon aan jezelf, just keep practicing!
Goede tip. Ik ben ook net begonnen met deze game en wat racen. Ik had een keer die agressive setup geprobeerd. Dat was wel eventjes wennen omdat de achterkant dat veel onrustiger is, maar gek genoeg was ik na wat rondjes proberen wel een stuk sneller dan met de default setup.

Voorlopig heb ik het gevoel dat ik nog te noob niveau heb om mij online ergens te mengen. Dus daarom race ik maar een seizoen tegen de PC. :D :D

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:41

CoronelHimself

Division Brabant

Disarmed070 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:37:
Hallo, even een vraag: ik ben overgestapt van de Xbox naar de PC en het is heel veel beter (stuur opties/aantal auto's) alleen ik heb een paar keer online gereden maar het snelheids verschil is echt heel groot (rechte stuk) met de top van het veld. Dus mijn vraag is komt dit door setups die worden gebruikt of mis ik iets. (op de Xbox kon ik altijd goed mee komen) . P.S ik rij graag met de Ferrari of Aston Martin
Controleer ook of je gaspedaal wel correct staat afgesteld. Als het einde van balk donkergroen kleurt dan geef je 100% gas. Je zou niet de eerste zijn, die dit overkomt. :+

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
GAEvakYD schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:19:
[...]

Goede tip. Ik ben ook net begonnen met deze game en wat racen. Ik had een keer die agressive setup geprobeerd. Dat was wel eventjes wennen omdat de achterkant dat veel onrustiger is, maar gek genoeg was ik na wat rondjes proberen wel een stuk sneller dan met de default setup.

Voorlopig heb ik het gevoel dat ik nog te noob niveau heb om mij online ergens te mengen. Dus daarom race ik maar een seizoen tegen de PC. :D :D
Ik heb 2 jaar F1 gereden en toen de eerste keer AC dacht ik ook dat de game kapot was want kreeg de auto niet rond, maar practice makes perfect en nu 3 jaar later gaat het al een stuk beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:07
Bedankt voor de tips. Ik ga de agressive setup proberen en ga controleren of ik wel 100% gas geef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Iemand al de update/upgrade voor de PS5 voorbij zien komen? Die zou vandaag uitkomen. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:45
Hot news, vers van de pers.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
thunder8 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:27:
Iemand al de update/upgrade voor de PS5 voorbij zien komen? Die zou vandaag uitkomen. :)
18 uur in de store beschikbaar.

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Thanks, kon het niet vinden, maar dan maar op tijd de Playstation aanzetten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 09:39
Nou, op de Series X een behoorlijke teleurstelling. Op de 60fps en de FOV-instellingen na zie ik grafisch geen verbetering, ziet de achteruitkijkspiegel er nog steeds uit als een PS1-game met meer framedrops dan ooit, raak ik af en toe ineens mijn FFB kwijt (sowieso na quick resume) en zijn al mijn stats en tijden verdwenen. Championship saves en career progress bleven wel bewaard.

Op naar de volgende hotfix dan maar. Jammer, zat echt op deze update te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

ethereal81 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:33:
[...]

Nou, op de Series X een behoorlijke teleurstelling. Op de 60fps en de FOV-instellingen na zie ik grafisch geen verbetering, ziet de achteruitkijkspiegel er nog steeds uit als een PS1-game met meer framedrops dan ooit, raak ik af en toe ineens mijn FFB kwijt (sowieso na quick resume) en zijn al mijn stats en tijden verdwenen. Championship saves en career progress bleven wel bewaard.

Op naar de volgende hotfix dan maar. Jammer, zat echt op deze update te wachten.
Ik heb de game gedownload voor PS5, daarna kreeg ik al meteen een update die ik ook moest downloaden. Ik had nog niet veel geraced met ACC, dus progress kan ik verder geen antwoord op geven. Spiegel ziet er op de PS5 inderdaad nog steeds ouderwets uit, maar de game loopt voor de rest wel goed, maar had grafisch wel wat meer verwacht vanwege de previews op youtube. Zandvoort is nog steeds de oude layout, de 2022 liveries kan ik nog niet terugvinden. En nadat ik een 45 minuten quickrace had gedaan waar ik als enige moest pitten voor brandstof en daardoor laatste werd, heb ik nog even geprobeerd met controller te gamen. Daar gaat ook nog iets niet goed, ik kan 1x gasgeven tot ik deze loslaat, daarna pakt ie het gaspedaal niet meer totdat de auto volledig stilvalt.

Er zijn dus ook op Playstation nog genoeg zaken die aandacht vereisen. En aangezien ik verder geen maten heb die dit spel hebben, zal het vanaf eind volgende week wel GT7 worden, aangezien de meeste vrienden van mij daar op zitten te wachten. Gemiste kans van het team van ACC, want qua physics is het wel erg goed voor elkaar. Als ze de fouten er snel uithalen, het grafisch afmaken zoals het voorgeschoteld is en de circuits updaten naar de laatste stand, dan kan het toch echt nog wel een toevoeging worden, evenals een gecombineerde crossplay mogelijkheid zodat je ook in PC leagues mee kan doen. Ander zie ik de game echt niche blijven op de consoles helaas.

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:18
ethereal81 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:33:
[...]

Ik was erg benieuwd, er zijn volgens mij nog geen uitgebreide reviews van de game op XSX maar de eerste impressies op Youtube zijn niet best. Ziet er grafisch erg matig uit, erg veel popup en framedrops en ook veel bugs. Ik wacht nog even af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 09:39
thunder8 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:06:
[...]

Ik heb de game gedownload voor PS5, daarna kreeg ik al meteen een update die ik ook moest downloaden. Ik had nog niet veel geraced met ACC, dus progress kan ik verder geen antwoord op geven. Spiegel ziet er op de PS5 inderdaad nog steeds ouderwets uit, maar de game loopt voor de rest wel goed, maar had grafisch wel wat meer verwacht vanwege de previews op youtube. Zandvoort is nog steeds de oude layout, de 2022 liveries kan ik nog niet terugvinden. En nadat ik een 45 minuten quickrace had gedaan waar ik als enige moest pitten voor brandstof en daardoor laatste werd, heb ik nog even geprobeerd met controller te gamen. Daar gaat ook nog iets niet goed, ik kan 1x gasgeven tot ik deze loslaat, daarna pakt ie het gaspedaal niet meer totdat de auto volledig stilvalt.

Er zijn dus ook op Playstation nog genoeg zaken die aandacht vereisen. En aangezien ik verder geen maten heb die dit spel hebben, zal het vanaf eind volgende week wel GT7 worden, aangezien de meeste vrienden van mij daar op zitten te wachten. Gemiste kans van het team van ACC, want qua physics is het wel erg goed voor elkaar. Als ze de fouten er snel uithalen, het grafisch afmaken zoals het voorgeschoteld is en de circuits updaten naar de laatste stand, dan kan het toch echt nog wel een toevoeging worden, evenals een gecombineerde crossplay mogelijkheid zodat je ook in PC leagues mee kan doen. Ander zie ik de game echt niche blijven op de consoles helaas.
Zouden de tracks ook aangepast worden ja? Had ik niet meegekregen. Maar dat soort bugs, zoals dat gasgeven, ze hebben deze upgrade ruim een half jaar geleden aangekondigd, en dan worden dat soort zaken niet opgepikt? Onvoorstelbaar...
Er1k989 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:08:
[...]

Ik was erg benieuwd, er zijn volgens mij nog geen uitgebreide reviews van de game op XSX maar de eerste impressies op Youtube zijn niet best. Ziet er grafisch erg matig uit, erg veel popup en framedrops en ook veel bugs. Ik wacht nog even af...
De game speelde voor de update beter ja :( Had er echt zin in, wat grafische upgrades, smoothe 60FPS, wat verbeteringen aan het weermodel en physics, hopelijk wat heftigere FFB (wat toch een veelgehoorde klacht was) bring it on! Toch wel heftig teleurgesteld.

• thunder8

thunder8

ethereal81 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:54:
[...]

Zouden de tracks ook aangepast worden ja? Had ik niet meegekregen. Maar dat soort bugs, zoals dat gasgeven, ze hebben deze upgrade ruim een half jaar geleden aangekondigd, en dan worden dat soort zaken niet opgepikt? Onvoorstelbaar...

[...]

...
Nee, niet dat ik had meegekregen, maar een update uitbrengen en dan niet een circuit updaten die toch een behoorlijk verandering heeft meegemaakt lijkt mij toch raar. Als straks op Spa Eau Rouge is aangepast, dan neem ik aan dat je dit toch ook in je spel wil verwerken, tenzij je puur op 2018-2020 specs wil blijven racen.

Ze hebben geprobeerd de Dual Sense te gebruiken met de adaptive triggers en daar is toch iets niet goed gegaan. En ja inderdaad slordig, want ze hebben genoeg tijd genomen om de game klaar te maken voor de PS5. Ben dan ook enigszins teleurgesteld dat het niet brengt wat je ervan verwacht. Mooi dat het gratis upgraden was, maar had liever een paar euro betaald met wat meer werkende zaken. Nu zal de installed base niet supergroot zijn, maar het is wel 1 van de weinige echte sims op de Playstation. En aangezien ik niet zo heel veel trek heb om een paar duizend euro op een PC kapot te slaan voor alleen simracing, was dit een mooie optie. Maar dan moeten ze er wel werk van maken, anders zie ik het een stille dood sterven. En dat is jammer nu simracing zo populair is geworden.

• Ontzettende_Jan
Ik speel op de PS5 met een G29 en ik vind het een duidelijke verbetering ten opzichte van de PS4-versie die ik op de PS5 speelde.

Zo'n vijf uur geracet en de framerate is een stuk beter en soepeler dan de PS4 versie, af en toe een microstuttertje (nog geen nacht of regen geprobeerd daar hou ik niet van).

Grafisch is het scherper dan de PS4 maar de textures en lighting zijn nog hetzelfde volgens mij.
Sommige wagens hebben zelfs nog low-res sponsor logos.

De enige bug die ik ben tegen gekomen is dat online in sommige lobbies je rondetijden niet geregistreerd worden en dat je een race niet op de grid begint maar in de pits. Andere lobbies zijn wel okee dus misschien heeft dit iets met de lobby-settings te maken?

Als gratis PS5 update ben ik er wel tevreden over maar als je hier 35 euro voor moet neertikken kan ik me voorstellen dat je toch een beetje teleurgesteld bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 24-02-2022 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Voor als iemand met soortgelijke vragen zit als ik mee zat maar geen antwoord kan vinden hierbij mijn ervaringen met mijn huidige setup.

Setup:
  • CPU: Ryzen 5 2600
  • GPU: GTX1080 (EVGA FTW)
  • Mobo: B450
  • RAM: 2x8GB 3000Mhz C16 RAM
  • PSU: 450W Bitfenix
  • Screens: 3 x 27" FHD (Lenovo G27C10 165Hz)
Wat ik heb getest
  • Heb een replay van mezelf gebruikt
  • Fullgrid op Donnington met een hoop auto's voor en achter me.
  • Cockpit view aan zonder handen.
  • Voor FPS meting heb ik MSI Afterburner gebruikt.
  • Het eerste getal is de AVG FPS van de eerste lap dus 'worst case' en het tweede getal van een lap waar er in de verte 2 auto's voor me reden.
Resultaten
  • Resolutie: 5740x1080
  • VSync aan
  • Low: 98 / 117
  • Med: 75 / 98
  • High: 52 / 68
  • Epic: 38 / 49
Grove conclusies:
  • Voor elke quality settings verlies je dus ongeveer 15 a 20 FPS.
  • Het absolute verschil in FPS tussen fullgrid en alleen rijden is groter op lagere settings (~20FPS vs ~13FPS)
  • Het relatieve verschil in FPS tussen fullgrid en alleen rijden is groter op hogere settings (~30% vs 20%)
  • CPU overclock (fixed op 4Ghz) maakt geen verschil in FPS
  • FSR op Quality heeft enkel effect op High (+10FPS) en Epic (+13FPS) maar nagenoeg geen op Med (+2FPS)

• Ontzettende_Jan
Card Nox schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:14:
Voor als iemand met soortgelijke vragen zit als ik mee zat maar geen antwoord kan vinden hierbij mijn ervaringen met mijn huidige setup.

Setup:
  • CPU: Ryzen 5 2600
  • GPU: GTX1080 (EVGA FTW)
  • Mobo: B450
  • RAM: 2x8GB 3000Mhz C16 RAM
  • PSU: 450W Bitfenix
  • Screens: 3 x 27" FHD (Lenovo G27C10 165Hz)
Mag ik vragen wat zo'n setup bij benadering kost? 8)

• Card Nox
Ontzettende_Jan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:21:
[...]Mag ik vragen wat zo'n setup bij benadering kost? 8)
Bij benadering als je het nu zou kopen:
PC: €800 a €1000 gebruikt
Schermen: €600 (nieuw)

Dan heb je natuurlijk nog een rig, monitor mounts, base, wheel, pedals, stoel, bekerhouder :P etc nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door Card Nox op 24-02-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Card Nox schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Bij benadering als je het nu zou kopen:
PC: €800 a €1000 gebruikt
Schermen: €600 (nieuw)

Dan heb je natuurlijk nog een rig, monitor mounts, base, wheel, pedals, stoel, bekerhouder :P etc nodig.
Haha thanks. Jaja beetje knappe bekerhouder mag niet ontbreken! Voordat ik een playseat had gebruikte ik een campingstoeltje met in beide armleuningen plek voor een vloeibare verfrissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
Ik heb liever een pack met nieuwe tracks, dan dat Spa en Zandvoort een update krijgen. Bijvoorbeeld iRacing gebruikt nog steeds Spa van toen de sim uit kwam (2008?), met de wit-rode kerbs i.p.v. de herkenbare geel-rode.

Dat spiegels niet de volle resolutie hebben, lijkt mij vrij logisch. ACC is op de pc op zich al een zware sim, is niet anders dan op de PC. Op mijn pc lijkt het inderdaad ook PS2/PS3 kwaliteit, maar dat is een klein detail waar ik mij niet aan stoor. Tevens zijn spiegels alleen maar om je af te leiden en hoeven je slechts alleen een indicatie te geven waar je tegenstanders is.

Dat er wordt uitgekeken naar GT7 snap ik, maar dat spel biedt dynamisch weer model maar op een select aantal circuits.
Ook heeft PD nog niet bekend gemaakt of het mogelijk is om costum lobbies te maken met meer dan 16 auto's. Want GT7 zal ook nog uitkomen voor de old-gen en is crossplay. Houdt dat in gedachte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

CalvinS schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:26:
Ik heb liever een pack met nieuwe tracks, dan dat Spa en Zandvoort een update krijgen. Bijvoorbeeld iRacing gebruikt nog steeds Spa van toen de sim uit kwam (2008?), met de wit-rode kerbs i.p.v. de herkenbare geel-rode.

Dat spiegels niet de volle resolutie hebben, lijkt mij vrij logisch. ACC is op de pc op zich al een zware sim, is niet anders dan op de PC. Op mijn pc lijkt het inderdaad ook PS2/PS3 kwaliteit, maar dat is een klein detail waar ik mij niet aan stoor. Tevens zijn spiegels alleen maar om je af te leiden en hoeven je slechts alleen een indicatie te geven waar je tegenstanders is.

Dat er wordt uitgekeken naar GT7 snap ik, maar dat spel biedt dynamisch weer model maar op een select aantal circuits.
Ook heeft PD nog niet bekend gemaakt of het mogelijk is om costum lobbies te maken met meer dan 16 auto's. Want GT7 zal ook nog uitkomen voor de old-gen en is crossplay. Houdt dat in gedachte
Dat GT7 ook beperkingen heeft is te snappen. Het blijft echter de king op de Playstation met zeer veel volgers. Ik heb best wat Tweakers in mijn lijst staan die regelmatig racen, maar heel zelden zie ik dat er iemand ACC opgestart heeft. Bijna altijd is het GT Sport en dat zal over een goede week GT7 zijn bij de meesten. Als je ACC succesvol wil maken op de PS5, moet je toch tegengas kunnen bieden tegen die king. Qua handling is dat een no-contest, daar is ACC stukken beter. Maar grafisch is het niet super. GT Sport biedt betere beelden zelfs op de originele PS4, laat staan de Pro en de PS5. Ook in de spiegels. Dan kan je niet met dit aankomen in de PS5 versie.

Ik kan leven met mindere grafische kwaliteit, maar er moet wel een ondergrens zijn. En alle andere moet echt on point zijn. Er moet een behoorlijke community zijn om de online lobbies te vullen en gevuld te houden. Momenteel kan je niet samen met Xbox en PC aan dezelfde races meedoen. Dat is jammer, want dat zou qua community een zegen zijn, omdat er veel meer keuze is aan leagues en competities. En als er geen community is om samen mee te racen, blijft er alleen single player over met matige graphics. En dat zal niet genoeg verkopen genereren als je op gaat boksen tegen de GT7 helaas. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ligt denk ik vooral aan je audience. De meeste mensen willen niet SIMmen, dus dat aantal mensen zal altijd lager blijven dan een meer toegangelijkere GT Serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Card Nox schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:09:
Ligt denk ik vooral aan je audience. De meeste mensen willen niet SIMmen, dus dat aantal mensen zal altijd lager blijven dan een meer toegangelijkere GT Serie.
Eens. Echter als 1 van de weinige sims op een platform er met de pet naar gooit, gaat het ook niet helpen om die groep simmers groter te maken. Ik wil best simmen, maar zit niet te wachten om een paar duizend euro stuk te slaan op een PC voor 1 doel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
thunder8 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:18:
[...]

Eens. Echter als 1 van de weinige sims op een platform er met de pet naar gooit, gaat het ook niet helpen om die groep simmers groter te maken. Ik wil best simmen, maar zit niet te wachten om een paar duizend euro stuk te slaan op een PC voor 1 doel. ;)
Wil niet per se zeggen dat Kunos er met de pet naar gooit, want als het goed is zijn er al hotfixes toegepast.

Tevens zie ik ACC/AC niet concurreren met GT7. GT7 is veel toegankelijker voor de 'casual' gamer i.t.t. ACC/AC. Alhoewel ik verwacht dat AC2 daar wellicht verandering in gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:42
Jazeker. Stukken beter 'al'. Eindelijk fov/view customisation 😀
Grafisch is alles een stuk scherper en het loopt ook echt een bak soepeler.
Nog niet de update die deze versie richting de pc versie duwt, al en al ben ik er al echt blij mee.

Wel wat vreemde nieuwe bugs. Je throttle vermindert op het moment dat je in het ingame menu wat aanpassingen doorvoert voor je pitstops etc. En ffb lijkt ietjes minder 'zwaar' te voelen. Grootste bug waar ik tegenaan loop: ik heb geen rating en geen online connectie op deze nieuwe ps5 versie.

Maar wat ik zeg, blij mee. Echt een goede stap in de juiste richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zag vanmorgen een korte review langskomen van Jardier over de ge-update PS5 versie : YouTube: Is Assetto Corsa Competizione Worth It On PS5?

Voornaamste probleem is de input delay. En nog genoeg kleine bugs. Maar wel goede stap voorwaarts. In ieder geval wel 30 cars in race mogelijk. Dat vond ik bij overstap nu een jaar geleden van GT Sport (max 16 cars) naar ACC (30-40+ afhankelijk van track ) toch wel iets wat het racen veel leuker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Van input delay merk ik weinig als PS5-only speler maar misschien merk je het als je van de PC-versie afkomt. Die heeft ook de nieuwere physics-engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:42
Baal wel echt van het niet online kunnen, mocht iemand een fix weten op ps5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

sverzijl schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:27:
Zag vanmorgen een korte review langskomen van Jardier over de ge-update PS5 versie : YouTube: Is Assetto Corsa Competizione Worth It On PS5?

Voornaamste probleem is de input delay. En nog genoeg kleine bugs. Maar wel goede stap voorwaarts. In ieder geval wel 30 cars in race mogelijk. Dat vond ik bij overstap nu een jaar geleden van GT Sport (max 16 cars) naar ACC (30-40+ afhankelijk van track ) toch wel iets wat het racen veel leuker maakt.
Input lag is er altijd op een console, dat is niks nieuws.
Hij speelt alleen op de PC en dus merkt hij dat verschil direct op de console.

Een maatje van mij heeft hetzelfde met F1 games.
Op zijn console heeft hij last van input lag en is hij wat trager, dan op de PC.
Hoewel de PC bij hem opeens geen FFB meer gaf na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

thunder8 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:51:
[...]

Dat GT7 ook beperkingen heeft is te snappen. Het blijft echter de king op de Playstation met zeer veel volgers. Ik heb best wat Tweakers in mijn lijst staan die regelmatig racen, maar heel zelden zie ik dat er iemand ACC opgestart heeft. Bijna altijd is het GT Sport en dat zal over een goede week GT7 zijn bij de meesten. Als je ACC succesvol wil maken op de PS5, moet je toch tegengas kunnen bieden tegen die king. Qua handling is dat een no-contest, daar is ACC stukken beter. Maar grafisch is het niet super. GT Sport biedt betere beelden zelfs op de originele PS4, laat staan de Pro en de PS5. Ook in de spiegels. Dan kan je niet met dit aankomen in de PS5 versie.

Ik kan leven met mindere grafische kwaliteit, maar er moet wel een ondergrens zijn. En alle andere moet echt on point zijn. Er moet een behoorlijke community zijn om de online lobbies te vullen en gevuld te houden. Momenteel kan je niet samen met Xbox en PC aan dezelfde races meedoen. Dat is jammer, want dat zou qua community een zegen zijn, omdat er veel meer keuze is aan leagues en competities. En als er geen community is om samen mee te racen, blijft er alleen single player over met matige graphics. En dat zal niet genoeg verkopen genereren als je op gaat boksen tegen de GT7 helaas. :-(
Je spreekt je zelf tegen in de 2 alinea's.
Eerst zeg je dat ACC er grafisch minder uit ziet en slechtere beelden geeft dan GT Sport en dat ze tegengas moeten bieden.
Daarna zeg je dat je kan leven met mindere grafische kwaliteit.
Dan weet ik even niet wat je bedoelt met tegengas geven.

Je kan GT toch ook niet naast ACC gaan leggen, kom op zeg.
Dat is appels met peren vergelijken.
ACC is een SIM, heeft op de PC een community opgericht waarbij je iedere avond zeker een goede race kan rijden.
De PS5 editie is gewoon bedoelt om een bredere doel te trekken.
Niet iedereen heeft thuis een Sim setup staan of uberhaubt een gamePC.
Dus logisch dat ze ook de console versies uitbrengen.

Terug te komen op graphics.
Je speelt ACC toch om de GT3 en GT4 classes en bijhorende competities ?
Online communicty en de simulatie ?

GT Sport / GT7 speel je weer om het auto verzamelen, de prachtige beelden, rijbewijs halen, uitdagingen etc.
Voor mij een compleet andere game die je niet mag en kan vergelijken.
Ik speel ze beide graag, maar wel met een andere mindset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Pykow schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:49:
[...]

GT Sport / GT7 speel je weer om het auto verzamelen, de prachtige beelden, rijbewijs halen, uitdagingen etc.
Zal per persoon verschillen. Zelf speelde ik GT Sport ruim 2 jaar juist vanwege de vele community races/6-12-24u endurance races. Het hele offline gebeuren interesseerde me niks. Wat dat betref speel ik ACC niet veel anders dan GTS voorheen, alleen is ACC natuurlijk veel meer sim dan GTS.
Grappige is wel dat veel leden van mijn oude GT Sport community het afgelopen jaar de overstap gemaakt hebben naar de zustercommunity van ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Pykow schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Je spreekt je zelf tegen in de 2 alinea's.
Eerst zeg je dat ACC er grafisch minder uit ziet en slechtere beelden geeft dan GT Sport en dat ze tegengas moeten bieden.
Daarna zeg je dat je kan leven met mindere grafische kwaliteit.
Dan weet ik even niet wat je bedoelt met tegengas geven.

Je kan GT toch ook niet naast ACC gaan leggen, kom op zeg.
Dat is appels met peren vergelijken.
ACC is een SIM, heeft op de PC een community opgericht waarbij je iedere avond zeker een goede race kan rijden.
De PS5 editie is gewoon bedoelt om een bredere doel te trekken.
Niet iedereen heeft thuis een Sim setup staan of uberhaubt een gamePC.
Dus logisch dat ze ook de console versies uitbrengen.

Terug te komen op graphics.

Als je op de PS4/5 een community wil opbouwen met ACC, zal je die weg moeten halen bij racers op die console, aangezien er geen crossplay is met PC/XBOX. Hoe je het dan ook wendt of keert, dan kom je automatisch bij het publiek uit dat momenteel GT Sport en straks GT7 speelt. Om die groep over te halen, zal je er niet alleen mee komen qua handling. Dan moet ook de eyecandy in ieder geval up to par zijn met GT Sport. Die kwam in 2017 uit en biedt grafisch gezien veel betere beelden, zowel op de PS4 (Pro) als de PS5. En met de PS5 is er meer dan genoeg power om dat te moeten kunnen doen. Omdat ACC, zover ik begrepen heb, niet de physics engine heeft die wel op de PC gebruikt wordt (o.a. met het 5 point tyre model) Op de PS5 kan je straks met GT7 nog mooiere graphics verwachten en/of een hogere framerate. Ik zou kunnen leven met vergelijkbare graphics van GT Sport in ACC. En dat moet ook kunnen lijkt mij met de power die de PS5 heeft tov de PS4 (Pro), waarbij er genoeg ruimte blijft voor de betere physics die ACC heeft. Dat bedoelde ik met dat ik kan leven met iets mindere graphics in ACC.

Qua handling zijn ze inderdaad niet vergelijkbaar, dat heb ik ook duidelijk aangegeven. Daar is ACC zeker de veel betere. Dat ACC zich beperkt tot GT3-4, dat is in GT Sport ook te doen. Als ik met maten race, dan beperken we het altijd tot GR3 wat essentieel alleen GT3 is met een paar uitzonderingen qua auto's, die dan wel weer vergelijkbaar zijn qua prestaties. ACC heeft inderdaad op de PC een geweldige community als ik de berichten hier mag geloven. Helaas hebben we daar op de Playstation niets aan, omdat er geen crossplay is. Dus moet er een aparte community ontstaan op de Playstation. Hiervoor heb je dus wel een behoorlijke installed base nodig, anders is een dergelijke community gedoemd te mislukken. ACC is ook op de Playstation beperkt qua players, want met controller is de game nagenoeg niet te spelen. Dus een racerig of in ieder geval een stuur, pedalen en wheelstand zijn eigenlijk wel een vereiste. En dit is prima, echter zal het de community geen goed doen, als er dus alleen racers met rig gebruik van kunnen maken.

Ja ik wil ACC spelen voor de competities, klasses en de handling. De Playstation community is vele malen kleiner dan de PC community en de keuzes die gemaakt worden door het ontwikkelteam maken ook niet dat die een grote vlucht zal nemen. Waarom geen crossplay? Dan heb je meteen integratie in een zeer actieve en uitgebreide community, waardoor je online deel een heel stuk completer wordt. Dit is denk ik misschien nog wel een belangrijker aspect dan een grafische update.

Ja, GT Sport/GT7 is een andere game als ACC, met een andere filosofie.Beide kennen hun eigen publiek. Dat wil trouwens niet zeggen dat er geen overlap is qua gebruikers. Beide games kennen hun voor- en nadelen. Wil je echter van de console versie van ACC echt een succes maken, dan moet je wel wat bieden buiten alleen de physics. Want als je online nauwelijks competities kan vinden en daarmee nauwelijks een uitdaging hebt, dan blijft het een beperkte game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

thunder8 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Als je op de PS4/5 een community wil opbouwen met ACC, zal je die weg moeten halen bij racers op die console, aangezien er geen crossplay is met PC/XBOX. Hoe je het dan ook wendt of keert, dan kom je automatisch bij het publiek uit dat momenteel GT Sport en straks GT7 speelt. Om die groep over te halen, zal je er niet alleen mee komen qua handling. Dan moet ook de eyecandy in ieder geval up to par zijn met GT Sport. Die kwam in 2017 uit en biedt grafisch gezien veel betere beelden, zowel op de PS4 (Pro) als de PS5. En met de PS5 is er meer dan genoeg power om dat te moeten kunnen doen. Omdat ACC, zover ik begrepen heb, niet de physics engine heeft die wel op de PC gebruikt wordt (o.a. met het 5 point tyre model) Op de PS5 kan je straks met GT7 nog mooiere graphics verwachten en/of een hogere framerate. Ik zou kunnen leven met vergelijkbare graphics van GT Sport in ACC. En dat moet ook kunnen lijkt mij met de power die de PS5 heeft tov de PS4 (Pro), waarbij er genoeg ruimte blijft voor de betere physics die ACC heeft. Dat bedoelde ik met dat ik kan leven met iets mindere graphics in ACC.

Qua handling zijn ze inderdaad niet vergelijkbaar, dat heb ik ook duidelijk aangegeven. Daar is ACC zeker de veel betere. Dat ACC zich beperkt tot GT3-4, dat is in GT Sport ook te doen. Als ik met maten race, dan beperken we het altijd tot GR3 wat essentieel alleen GT3 is met een paar uitzonderingen qua auto's, die dan wel weer vergelijkbaar zijn qua prestaties. ACC heeft inderdaad op de PC een geweldige community als ik de berichten hier mag geloven. Helaas hebben we daar op de Playstation niets aan, omdat er geen crossplay is. Dus moet er een aparte community ontstaan op de Playstation. Hiervoor heb je dus wel een behoorlijke installed base nodig, anders is een dergelijke community gedoemd te mislukken. ACC is ook op de Playstation beperkt qua players, want met controller is de game nagenoeg niet te spelen. Dus een racerig of in ieder geval een stuur, pedalen en wheelstand zijn eigenlijk wel een vereiste. En dit is prima, echter zal het de community geen goed doen, als er dus alleen racers met rig gebruik van kunnen maken.

Ja ik wil ACC spelen voor de competities, klasses en de handling. De Playstation community is vele malen kleiner dan de PC community en de keuzes die gemaakt worden door het ontwikkelteam maken ook niet dat die een grote vlucht zal nemen. Waarom geen crossplay? Dan heb je meteen integratie in een zeer actieve en uitgebreide community, waardoor je online deel een heel stuk completer wordt. Dit is denk ik misschien nog wel een belangrijker aspect dan een grafische update.

Ja, GT Sport/GT7 is een andere game als ACC, met een andere filosofie.Beide kennen hun eigen publiek. Dat wil trouwens niet zeggen dat er geen overlap is qua gebruikers. Beide games kennen hun voor- en nadelen. Wil je echter van de console versie van ACC echt een succes maken, dan moet je wel wat bieden buiten alleen de physics. Want als je online nauwelijks competities kan vinden en daarmee nauwelijks een uitdaging hebt, dan blijft het een beperkte game.
Ik volg je hierin helemaal.
ACC had inderdaad crossplatform kunnen zijn.
In race games, sportgames en co-op games zie ik crossplay ook als meerwaarden.

Wat mij vaak opvalt is dat console games echt gek worden van 4K 60fps en prachtige beelden.
Terwijl PC gamers vaak zeggen, 2k is prima als ik maar veel frames en soepele gameplay heb.
Dat is mijn ervaring en alleen met deze mindset, kan ik zelf ook genieten van consoles.
Dus ik begrijp in die zin wel, dat je meer moet bieden dan alleen Physics..

Klikt misschien gek, maar ik denk dat een goede console race game ook heel goed gespeeld moet kunnen worden met een controller, mocht het echt een succes willen worden.
Maar voor een Sim developer wil je eigenlijk je focus neerlegen op racewheel handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Pykow schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:28:
[...]

Ik volg je hierin helemaal.
ACC had inderdaad crossplatform kunnen zijn.
In race games, sportgames en co-op games zie ik crossplay ook als meerwaarden.

Wat mij vaak opvalt is dat console games echt gek worden van 4K 60fps en prachtige beelden.
Terwijl PC gamers vaak zeggen, 2k is prima als ik maar veel frames en soepele gameplay heb.
Dat is mijn ervaring en alleen met deze mindset, kan ik zelf ook genieten van consoles.
Dus ik begrijp in die zin wel, dat je meer moet bieden dan alleen Physics..

Klikt misschien gek, maar ik denk dat een goede console race game ook heel goed gespeeld moet kunnen worden met een controller, mocht het echt een succes willen worden.
Maar voor een Sim developer wil je eigenlijk je focus neerlegen op racewheel handeling.
Denk dat de reden voor 4K 60fps ook een beetje komt doordat een console doorgaans aan een TV hangt. En dan wil je toch het liefst het scherm native aansturen. Op de PC zal inderdaad eerder gekozen worden voor een iets lagere resolutie scherm, zeker als het ook nog eens triples zijn. De videokaart zal 4K triples niet zo heel leuk vinden, als deze ook nog eens > 60fps moet aansturen. Dat is bij console geen issue, daar deze geen triples ondersteunen.

GT Sport heeft het op 1 of andere wijze goed voor elkaar om ook controller racers goed te bedienen. Sommige auto's moet je dan misschien wel +1 op de traction control bijstellen, maar dan kan je goed meekomen. Ik speel zelf soms met controller, omdat ik dan geen zin heb alles voor de TV te zetten. Qua tijden scheelt het dan niets of niet veel. Alleen krijg ik na 2 uur ook kramp in mijn klauwen door te hard te knijpen. :X Dat het voor ACC moeilijk zal zijn om goede controller implementatie te doen, lijkt me duidelijk. Je voelt minder wat de auto doet, hoewel de DualSense daar wel wat meer opties biedt. Daar gaat GT7 ook gebruik van maken en ben benieuwd hoe goed dat werkt. Maar voor een SIM game, snap ik dat controller racing minder een prio heeft.

Hoop dat crossplay snel een optie wordt om de community voor de consoles te versterken. Hoeveel ik ook van de hele GT serie hou, vind ik de physics van ACC van een andere wereld. Hoop dan ook dat beiden van elkaar leren en de minpunten van elke serie door de andere verbeterd wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlevels
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-06 20:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLt-KKMVsmjYxx7EfTlUNTtHtEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPYPp0ZYIMqEMK5nbdopME2i.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf 6 Maart start bij Fastlane GT3 seizoen #3.

8 races worden om de week gereden op zondagavond.

Aanmelden kan op RaceApp. Meer info en het wachtwoord om het event op RaceApp te joinen kun je vinden op onze Discord: https://discord.gg/NxuvF2Xu

Greets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffersonius
  • Laatst online: 25-04-2022

Jeffersonius

Don't worry, be happy!

Volgende week komt de PS5 versie voor ACC uit, deze heb ik gepre-ordered.
Eigenlijk de eerste Assetto Corsa die ik van plan ben serieus te gaan spelen.
Zijn er nog filmpjes of sites voor tips & tricks die ik absoluut gezien moet hebben als nieuweling in de Assetto Corsa games?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
wlevels schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:20:
[Afbeelding]

Vanaf 6 Maart start bij Fastlane GT3 seizoen #3.

8 races worden om de week gereden op zondagavond.

Aanmelden kan op RaceApp. Meer info en het wachtwoord om het event op RaceApp te joinen kun je vinden op onze Discord: https://discord.gg/NxuvF2Xu

Greets!
achja, goeie ouwe tijd :')

Mooie screenshot trouwens!! Mooie edit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:38

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:41

CoronelHimself

Division Brabant

De "challenger" dlc komt 23 maart.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-06 12:23
Zit er in ACC geen "Freeplay" gewoon willekeurig elke auto of track kunnen kiezen en gaan?
Of moet je net als bij GT7 eerst alles vrijspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-06 14:49
Smok3yNL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:00:
Zit er in ACC geen "Freeplay" gewoon willekeurig elke auto of track kunnen kiezen en gaan?
Of moet je net als bij GT7 eerst alles vrijspelen?
Nee, je hoeft niets vrij te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-06 11:14
Kunos, take my money! _/-\o_ *O* oOo

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018