[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 35 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:46
GaHard schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:40:
[...]

Om je licentie te halen om mee te mogen doen moet je op de licentie server 7 aaneengesloten valide rondjes rijden binnen 107% van het LFM race lap record. Er is een SA 75 server en een SA 95 server, als je je rondjes rijdt in de SA 75 server start je met een SR van 3.50, in de SA 95 server start je met SR 4.50. Om in de langere races mee te mogen doen moet je SR mininaal 4.00 zijn.
Ik heb ook even gekeken bij LFM, ziet er professioneel uit zeg. Licentie-sessie ook maar even gedaan (wat een k-track is Hungaroring trouwens. Nooit gereden, maar gelukkig was die 107% ruim genoeg:)
Binnenkort eens proberen een race mee te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PantoHuit
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 18:19
GaHard schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:24:
Nog mensen hier die op Low Fuel Motorsport rijden ?

Ze hebben daar een soort iRacing systeem opgezet voor ACC. Compleet met elo ranking en safety rating. Ziet er allemaal netjes uit ! Ik heb me eigen gister aangemeld en even 2 races geprobeerd en het werkte mooi allemaal. Ze hebben momenteel al 12.6K gebruikers. Ze zitten nu in week 12 (van 13 volgens mij) van het huidige seizoen 4, dus het nieuwe seizoen staat voor de deur. Ik denk dat ik wel vaker via LFM zal gaan rijden.

https://lowfuelmotorsport.com/
Mooi platform hebben ze in elkaar geknutseld daar. Ik heb me ook aangemeld. Ook al even de licentie sessie geprobeerd maar elke keer als ik er net lekker in word ik hier gestoord en is mijn lap invalid ;w ;) Binnenkort eens proberen een race mee te pakken. Bedankt voor de link!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
PantoHuit schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:03:
[...]

Mooi platform hebben ze in elkaar geknutseld daar. Ik heb me ook aangemeld. Ook al even de licentie sessie geprobeerd maar elke keer als ik er net lekker in word ik hier gestoord en is mijn lap invalid ;w ;) Binnenkort eens proberen een race mee te pakken. Bedankt voor de link!
haha, ik vond het vooral lastig om me niet in te houden om steeds snellere lap neer te willen zetten. Met als gevolg stint invalid. Maar 7 laps 47.x was ook al genoeg, dus dat maar gedaan.

Net 1e race gereden, koud erin op Imola. Bleek ook nog een nachtrace te zijn, dus was snel PSI goed proberen te zetten. Doe ik het nog verkeerd ook, zat ik in race met 28+ links en 27.laag rechts.
Nog wel 2e kunnen worden in split 2. Iedereen reed netjes, dus 1e indruk is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 09:07
Volgens mij groeit het aantal leden van LowFuelMotorsport ook aardig snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
LAPJENL70 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:25:
Volgens mij groeit het aantal leden van LowFuelMotorsport ook aardig snel.
Meer dan 13000 leden al.
Lobbies zitten ook zo vol, zelfs nu op vrijdagmiddag. 3 splits van 30 net zo goed als vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:02
Ligt er aan of je GT3 of GT4 wil rijden.
GT4 heeft niet echt veel deelnemers, sommige races maar 6 personen.
Daarentegen heeft GT3 soms 8 a 10 splits met volledig veld.

Onder de oude stats kun je ook de rondetijden zien, geeft een aardig idee in welk tempo je moet rijden om competitief te zijn.

License server rijden is meer geluk dan dat je goed moet zijn, tot 2x aan toe een langzame persoon voor mij die gewoon je tijd verprutst.
Maar je ziet wel aan het aantal mensen dat de license server gebruikt dat er groei in het platform zit.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:20
sverzijl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:09:
[...]

haha, ik vond het vooral lastig om me niet in te houden om steeds snellere lap neer te willen zetten. Met als gevolg stint invalid. Maar 7 laps 47.x was ook al genoeg, dus dat maar gedaan.

Net 1e race gereden, koud erin op Imola. Bleek ook nog een nachtrace te zijn, dus was snel PSI goed proberen te zetten. Doe ik het nog verkeerd ook, zat ik in race met 28+ links en 27.laag rechts.
Nog wel 2e kunnen worden in split 2. Iedereen reed netjes, dus 1e indruk is goed.
Haha herkenbaar ja, na een paar rondjes wil je automatisch de limiet wat meer op gaan zoeken maar dat is helemaal niet nodig, gewoon rustig je rondjes rijden en dan moet het goed te doen zijn.

Let er ook even op dat er nog genoeg tijd over is in de sessie. Ik was namelijk halverwege mijn stint toen ik erachter kwam dat het nog spannend ging worden of ik mijn 7 rondjes wel op tijd kon afmaken. Gelukkig kwam het precies uit en klokte ik mijn 7e ronde toen de timer op 0 stond, maar beetje lullig als je opnieuw kan beginnen omdat je net te kort komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Vanavond de setup gestart en in ACC op de random server race geklikt.
Server vol met 26 man d:)b

Resultaat : Monza
Qualy : te laat
Race : 45min (!!)
Setup : 488 Evo, default Save, 74L

Na 15min lag ik 5e en na 30min 4e
Helaas de fuel verkeerd gerekend en met 1,5L aan de laatste lap begonnen, met 3.01L per lap kom je dan tekort }:|
Extreem fuel save en met 0.0 over de lijn : P2!

Tijdens de race veel leuke battles gehad, wat ik merk is dat er veel mensen oversturend afgaan.
Vooral T2 (max/Lewis) is een ding...
Net even te weinig vleugel of TC2 gok ik.

Met +-170FPS tijdens de race word ACC wel weer steeds leuker.
DLSS, maar vooral FSR zijn extreem belangrijk voor ACC *O*

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Nog wat LFM races gereden gisteren, maar na 2 wins en een 2e plek (in split 2/3 voornamelijk) kom ik nu ik split 1 terecht. Dat is wel even andere koek;) Dan moet je tegen aliens die 1.41.0-5 rijden als racepace op Imola. Daar zit ik minimaal 1 sec boven.

Maar zelfs met slechte quali is het toch nog een leuke race daarna. Van 22 naar 12 met wat aardige gevechten. De 12 min quali is voor mij te kort om zowel de PSI goed te krijgen als ook nog een snelle lap eruit te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PantoHuit
sverzijl schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:14:
Nog wat LFM races gereden gisteren, maar na 2 wins en een 2e plek (in split 2/3 voornamelijk) kom ik nu ik split 1 terecht. Dat is wel even andere koek;) Dan moet je tegen aliens die 1.41.0-5 rijden als racepace op Imola. Daar zit ik minimaal 1 sec boven.

Maar zelfs met slechte quali is het toch nog een leuke race daarna. Van 22 naar 12 met wat aardige gevechten. De 12 min quali is voor mij te kort om zowel de PSI goed te krijgen als ook nog een snelle lap eruit te persen.
Ik heb inmiddels ook 3 races gereden. Geeft wel een mooie extra dimensie aan het racen. Ik ben er ook achter dat ik behoorlijk traag ben. Met een beetje geluk heb ik een racepace van 1.44 op imola. Rijden doe ik met de Aston Martin. Om sneller te worden heb ik naar setups gegoogled maar ik krijg er met name in de kwali geen goede ronde uit. Tips mbt setup en andere ideeen zijn welkom! : :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
PantoHuit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:19:
[...]

Ik heb inmiddels ook 3 races gereden. Geeft wel een mooie extra dimensie aan het racen. Ik ben er ook achter dat ik behoorlijk traag ben. Met een beetje geluk heb ik een racepace van 1.44 op imola. Rijden doe ik met de Aston Martin. Om sneller te worden heb ik naar setups gegoogled maar ik krijg er met name in de kwali geen goede ronde uit. Tips mbt setup en andere ideeen zijn welkom! : :*)
De agressive setup doet het meestal wel aardig goed. Meestal wijzig ik wat aan de aero om te zien of het verbeterd en zet ik de BB wat naar voor of achter. Maar in de basis kan je met aggressive setup best goede tijden rijden (1.41.1 daarmee gehaald op Imola.)
Net rijd ik 1.41.4 in split 1 als Q tijd. Dan zit ik nog maar op de 8e plek (snelste 1.41.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PantoHuit
sverzijl schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:34:
[...]

De agressive setup doet het meestal wel aardig goed. Meestal wijzig ik wat aan de aero om te zien of het verbeterd en zet ik de BB wat naar voor of achter. Maar in de basis kan je met aggressive setup best goede tijden rijden (1.41.1 daarmee gehaald op Imola.)
Net rijd ik 1.41.4 in split 1 als Q tijd. Dan zit ik nog maar op de 8e plek (snelste 1.41.0)
Bedankt voor de tips. Ik ga er eens mee stoeien. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sverzijl
PantoHuit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:38:
[...]
Bedankt voor de tips. Ik ga er eens mee stoeien. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtMUGZ4L2EnqNvlsXz00Wu8yaCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/35M2YCEEJrQ4OWBIFFuOpn5Q.png?f=fotoalbum_large

En dit overzicht helpt ook wel.

Ook heeft 'Aris' (Head of Vehicle & Handling R&D bij KUNOS) een aantal videos hoe je setup aan te passen : YouTube: TL;DW - Step 1. Configure the sim for a realistic race weekend. Star...
Hij kan het altijd wel leuk uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
De familie er even op uit voor boodschappen en ik eindelijk tijd om de eerste LFM race te doen.
Uiteraard in split 4

Vond de qualy erg lastig met de langzamere deelnemers op de baan
Kwam niet verder dan een P16 en tijdens de start al direct op P10 in T1
Helaas had er iemand haast en ramde mij er van achteren af....
Vanaf P26 weer verder en uiteindelijk P14 over de streep, had een top10 ingezeten als ik niet moest fuel saven in de laatste twee ronden.

Buiten dat ene incident om werd er wel netjes gereden!

Moet zeggen dat het allemaal inmiddels wel enorm soepel draait, had dat in 2018 echt niet verwacht. Setup draait een goeie 170/230FPS op Imola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 14:46
[...]

Volgens mij is dat nu ook weer zo traag niet, ik denk eerder dat dat middenmoot is. Althans, dat wil ik toch geloven :D. Voor de laatste update deed ik iets van lage 1:43 op Imola, nu 1:44...toch aardig wat gevechten met mensen te voeren aan die rondetijden. Er zijn er die sneller gaan maar volgens mij is dat toch al richting het wat snellere volk. 1:41 is al helemaal voor de aliens vrees ik.

Heeft me wel parten gespeeld die laatste update. Dook ik eindelijk na een jaar ACC eindelijk onder de 1:49 op Monza, kwam er die update aan waardoor het terug 1:49 werd...niet goed voor het moraal. Al heb ik me er ondertussen over gezet al.

Hopelijk groeit de LFM community, dan gaan de splits ook gebalanceerder worden denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
  • Laatst online: 30-03 15:54
Wel geinig die LFM, ook maar even geregistreerd.
In tijden geen GT3 meer gereden (ben meer gt4 fan) maar gewoon lekker rustig aan gedaan op de license server, laptime limit is ruim genoeg.

Wel leuk om af en toe een race mee te pakken naast het gebruikelijke gt4 seizoen.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik heb wel gemerkt dat als je in split 1 moet rijden, dat het toch vaker mis gaat dan ik eerder in split 2/3 had. Zijn maar kleine contactmomenten, maar ACC is niet erg vergevingsgezind. Al paar keer voor me mis zien gaan, en zelf ook een keer de fout in gegaan, had gelukkig alleen voor mij zelf gevolgen.

Zit allemaal ook zeer dicht bij elkaar (1e 10 binnen 1 sec in Q), waarbij ik zelf tot nu toe tussen 8-10e plek start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Seizoen 4 zit erop bij LFM. Nu een weekje pauze en dan begint vanaf 27 December seizoen 5.

Eerste indruk na een weekje racen op LFM is zeer goed en ik kijk uit naar het volgende seizoen. Ik heb 8 races gereden deze week en mijn elo rating is nu 1773 en SR 7.15.

Klein puntje van kritiek is de kampioenschaps punten verdeling. Viel me op dat de winnaars of top 3 in de lagere splits wel erg veel punten kregen in verhouding met de top splits. Ik finish bijvoorbeeld P8 in de top split en pak daarmee minder punten dan de top 3 doet in split 2, 3, 4, 5 en 6 terwijl ik op pace al die splits zou kunnen winnen. Leuk voor de lagere splits dat ze ook goede punten kunnen scoren als ze goede resultaten halen maar ergens voelt het toch een beetje vreemd en zou het nog iets getweaked mogen worden imo.

Verder ben ik wel te spreken over de kwaliteit van het racen. Helaas af en toe nog wel eens wat lap 1 incidenten gezien maar dat hou je toch wel met 30 auto's op de grid denk ik. In ieder geval nog niet genoodzaakt om een incident te rapporteren o.i.d. over het algemeen rijd iedereen er netjes en respectvol.

De kalender voor seizoen 5:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7QJJVVL/season5-kalender.png

[ Voor 6% gewijzigd door GaHard op 20-12-2021 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
[...]

Ik pak meestal gewoon de aggresive setup.

Dan zorgen dat je banden druk goed is (ik hou zelf 27.5 - 27.8 psi aan). Let er op dat de condities in de lobbys veranderen van race tot race en je dus mogelijk wat bij moet stellen in de kwalificatie.

Dan front en rear brakes op 1 zetten voor betere brake pads. Deze staan standaard op 2. Brakes 1 zijn high performance brake pads met een levensduur van circa 3 uur, 2 zijn endurance brake pads met een levensduur van circa 7 uur, 3 zijn wet brake pads en 4 zijn ultra performance brake pads met korte levensduur, 4 zou je mogelijk dus in de kwalificatie kunnen gebruiken hoewel ik het zelf eigenlijk altijd gewoon op 1 houd.

Dan soms nog wat kleine aanpassingen aan aero, auto misschien iets verlagen of verhogen of iets meer of minder vleugel. Steeds kleine stapjes proberen.

Bumpers en dampers e.d. raak ik eigenlijk nooit aan. Heel soms nog wat spelen met spring rates of anti roll bars maar dat is het dan wel.

TC, ABS en BB pas ik aan onder het rijden als dat nodig is.

Hiermee moet je dan meestal wel in staat zijn om gewoon goede ronde tijden te kunnen rijden in mijn beleving. Ik zat kwa pace op Imola in de hoge 41 lage 42.

[ Voor 5% gewijzigd door GaHard op 20-12-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PantoHuit
Bedankt voor de tips iedereen. Ik heb mijn tijd inmiddels een beetje naar beneden kunnen krijgen. Hoge 1.42 op Imola. Ben er tevreden mee 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik ben er even uit geweest bij ACC, maar ligt het aan mij of is de nieuwe BMW een beetje overpowered? Met de Bentley heb ik vorige week m'n eerste LFM race gedaan en reed daar 42.5 racepace. Zonet even de BMW geprobeerd (die reed bijna iedereen?) met zoveel mogelijk dezelfde omstandigheden en ik duik meteen de 41 in?

Net ook na een eeuwigheid eens de CP servers geprobeerd en de hele top 8 in de top split was BMW.

[ Voor 13% gewijzigd door EightGear op 24-12-2021 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@EightGear
Ja, je ziet erg veel BMW in de CP en LFM servers, de BOP is wat scheef.
Het hangt ook wel wat af of je hoge of lage splits rijdt, hoger meer BMW helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op Brands Hatch in ieder geval niet. Pff, met moeite een 1:24.0 met de M4 (24-31 optimum track) en de McLaren doet daar 22.9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13
Zo dadelijk de finale van het FastLane Simracing ACC GT3 kampioenschap. Geen idee waar ik precies sta, weet wel dat ik Oulton Park nog niet bepaald onder de knie heb .. maar we doen 2x 30min waarbij de 2e reversed grid, dus als ik het al te gek doe heb ik iig race 2 pole te pakken !! :+

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
[Alfa Novanta LIVE] ACC FLSR GT3 Sprint Championship🚨 Round #7 Oulton Park UK 🇬🇧 🌘 2x 30Min Sprint

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
WET RACE !! *O*

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
[Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 🚨 Round #7 BrandsHatch 🇬🇧 WET RACE 🌧️ 60 Minutes LIVE!!!

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:39
Er was hier toch een discord server waar wat tweakers op zaten? Heb ook beetje de online bug te pakken maar public servers is over het algemeen geen porem..

Morgen ook maar eens goed kijken naar dat LFM site. Lijkt me ook wel wat.

Psst v-strom kopen? -klik-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:57
Pyr0_ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:48:
Er was hier toch een discord server waar wat tweakers op zaten? Heb ook beetje de online bug te pakken maar public servers is over het algemeen geen porem..

Morgen ook maar eens goed kijken naar dat LFM site. Lijkt me ook wel wat.
Yep, Fastlane Simracing op Discord.
https://discord.gg/Ej9Jd6s2
Belangrijkste is de fun bij Fastlane.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik ben alweer aan het trainen na maanden stil te hebben gezeten, eindelijk een andere PC waar ACC volledig op draait, nu setups toveren en gaan, see you guys soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Gisteren voor het eerst een LFM race gereden, werd erg netjes en clean gereden.
Jammer dat de race in het donker plaats vond, daar had ik in m'n practice niet helemaal rekening mee gehouden.

Uiteindelijk van een 8e naar 6e plaats weten te klimmen, dus het resultaat was in ieder geval prima.
Zeker voor herhaling vatbaar!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
De server settings qua weer en tijd etc. staan bij de race info, dat is wel handig. Zo heb je in single player een beetje een idee van de condities en temps, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
De eerste cheater die ik zelf ben tegengekomen. Aan begin vd straight zat ie 1+ sec achter me, aan het einde nog maar 0.3s. In een race waar ik halverwege insprong. Ik dacht dat kan nooit (ik had ook geen slechte exit ofzo en deed rondjes 1:36.x, dus ook niet echt traag.

Replay eens bekeken, daar zag ik dit. In eerste instantie komt ie tot 245 of (waar echt nog wel wat bij kan bij goede exit), maar dan ineens 268.

Bekijk op YouTube
Zandvoort Audi 269km/h on straight - cheat?

Als je dan cheat, doe het dan goed:

Bekijk op YouTube
Cheaters in Assetto Corsa Competizione

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 06-01-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PantoHuit
Op zijn minst opmerkelijk inderdaad dat snelheidsverschil. Jammer dat het kan en ook de motivatie om te cheaten ontgaat mij eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-05 22:48

CoronelHimself

Division Brabant

sverzijl schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:44:
De eerste cheater die ik zelf ben tegengekomen. Aan begin vd straight zat ie 1+ sec achter me, aan het einde nog maar 0.3s. In een race waar ik halverwege insprong. Ik dacht dat kan nooit (ik had ook geen slechte exit ofzo en deed rondjes 1:36.x, dus ook niet echt traag.

Replay eens bekeken, daar zag ik dit. In eerste instantie komt ie tot 245 of (waar echt nog wel wat bij kan bij goede exit), maar dan ineens 268.

[YouTube: Zandvoort Audi 269km/h on straight - cheat?]

Als je dan cheat, doe het dan goed:

[YouTube: Cheaters in Assetto Corsa Competizione]
In het verleden zijn er al een aantal keer patches geweest om cheaters aan te pakken. Maar het zal altijd wel mogelijk blijven. Het beste kun je de replay file naar Kunos sturen. Een aantal cheaters hebben in het verleden ook verteld tegen Kunos hoe ze het gedaan hadden nadat ze gevraagd is.

Deze manier van cheaten is zoals je zelf ook al kan zien erg opvallend. Gezien het grote snelheidsverschil, maar er waren ook blijkbaar mogelijkheden om de setup aan te passen naar waarden die niet toegestaan zijn. Dat is in ieder geval weer gefixed.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-04 10:26
Het enige waar ik de laatste weken nog tegen race is de Beemer, ik hoop dat ie binnenkort generfd wordt. Variatie van de auto's waar je tegen racet, is sinds de meest recentelijke update maar matig

[ Voor 31% gewijzigd door CalvinS op 08-01-2022 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Dat is inderdaad wel echt enorm obvious als je de replay zo terug kijkt. Kan me wel voorstellen dat het tijdens de race niet eens zo enorm opvalt als hij het een beetje slim had aangepakt. Blijft triest.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Zit je lekker close te racen.. en dan..

Bekijk op YouTube
Public lobbies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Kan gebeuren toch? Die hebben gewoon de bocht gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
LAPJENL70 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:28:
[...]

Een bocht missen is één, niet remmen is heel iets anders.
Deze 2 knakkers gingen gewoon vol gas.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
apollo13 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:46:
[...]

Dat was inderdaad niet een bocht missen, maar eerder een bocht overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
apollo13 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:46:
[...]

:) Was cynisch bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

LAPJENL70 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:28:
[...]

Een bocht missen is 1, maar die eerste lijkt wel doelbewust de crash op te zoeken. Anders stuur je er in ieder geval achterlangs als je merkt dat je de bocht niet meer haalt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
thunder8 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Een bocht missen is 1, maar die eerste lijkt wel doelbewust de crash op te zoeken. Anders stuur je er in ieder geval achterlangs als je merkt dat je de bocht niet meer haalt.
:) Was cynisch bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:58
sverzijl schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:22:
[...]

Dat was inderdaad niet een bocht missen, maar eerder een bocht overslaan.
Beetje vreemde actie inderdaad...
Barista schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:44:
Vanwege de Steam Autumn sale ook eigenaar van Assetto Corsa Competizione sinds dit weekend. En oogjes dicht voor de puristen: ik probeer die auto's te besturen met de muis. En dat lukt, voor een beginner, best oké.

Maar toch een paar vragen dezelfde puristen: soms lijkt er geen besturing mogelijk. Bijvoorbeeld als ik de pits in rijd en ik op een aangegeven plek moet stoppen. Mijn remmen doen dan werkelijk niets de auto blijft rijden, ook al geef ik geen gas.

Ook had ik laatst bij een rolling start het omgekeerde dat mijn auto met geen mogelijkheid van zijn plek kwam... 'S'(ignition) deed ook niets. Dus het is alsof ik iets over het hoofd zie, maar ik weet niet wat.

In de toekomst denk ik er ook over om een stuur aan te schaffen e.d. Maar eerst maar eens verhuizen in april zodat ik daar ook ruimte voor heb. Tot die tijd wordt het grinden met een muisje...
Bovenstaande heb ik inmiddels deels zelf uitgevogeld. Niet kunnen starten bij het begin van de race komt omdat mijn rempedaal 50% wordt ingedrukt. Het is mij een raadsel waarom maar ik kan het oplossen door zelf een seconde op mijn rempedaal (rechtermuisknop) te drukken.

Probleem in de pits heb ik nog niet getackeld... Daar moet ik soms twee of driemaal mijn rechtermuisknop indrukken voordat mijn auto daadwerkelijk gaat remmen. Maar is niet zo relevant...

Na zo'n 50 uur spelen en sturen met de muis moet ik zeggen dat dat best aardig gaat. Op Rookie-niveau/servers kan ik het veld vrij goed bijhouden inmiddels. Rondetijden van 1.51.x op Monza en 1.56.x op Nurbergring zijn mogelijk en daarmee rijdt ik gewoon mee in de top 5. En uiteraard heb je tussen de rookies soms crashers (zoals sverzijl al laat zien) en ik maak ook wel eens een foutje... maar het gros van de anderen rijdt eigenlijk best netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Barista schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Na zo'n 50 uur spelen en sturen met de muis moet ik zeggen dat dat best aardig gaat. Op Rookie-niveau/servers kan ik het veld vrij goed bijhouden inmiddels. Rondetijden van 1.51.x op Monza en 1.56.x op Nurbergring zijn mogelijk en daarmee rijdt ik gewoon mee in de top 5. En uiteraard heb je tussen de rookies soms crashers (zoals sverzijl al laat zien) en ik maak ook wel eens een foutje... maar het gros van de anderen rijdt eigenlijk best netjes!
Erg knap met muis. Volgens mij rijd ik ook maar 1:55 op Nurburg, dat scheelt heel weinig dan. Monza geen idee wat ik daar ook alweer reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
sverzijl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:49:
[...]

Erg knap met muis. Volgens mij rijd ik ook maar 1:55 op Nurburg, dat scheelt heel weinig dan. Monza geen idee wat ik daar ook alweer reed.
En dan ben je met je muisje waarschijnlijk soms sneller dan mensen die een paar duizend euro hebben gespendeerd aan stuur, pedalen etc. :)

Ik rijd overigens meestal met Xbox Elite controller. Ik heb een stuur, de Thrustmaster TMX Pro, maar vind dat maar een onding. Zal met name liggen aan het feit dat je hier weer veel uur in moet stoppen om aan het stuur te wennen. Maar ik denk dat dit stuur ook behoorlijk crap is. Heb ook geen vaste opstelling en kost me dan ook teveel tijd om dat ding weer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
LAPJENL70 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:58:
[...]
Ik rijd overigens meestal met Xbox Elite controller. Ik heb een stuur, de Thrustmaster TMX Pro, maar vind dat maar een onding. Zal met name liggen aan het feit dat je hier weer veel uur in moet stoppen om aan het stuur te wennen. Maar ik denk dat dit stuur ook behoorlijk crap is. Heb ook geen vaste opstelling en kost me dan ook teveel tijd om dat ding weer aan te sluiten.
Zonde! Het kost inderdaad wat tijd om er aan te wennen, maar de ervaring is velen malen beter dan met een controller. Ook neemt het wat ruimte in beslag, maar daar is de Playseat Challenger een goede oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
CalvinS schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Zonde! Het kost inderdaad wat tijd om er aan te wennen, maar de ervaring is velen malen beter dan met een controller. Ook neemt het wat ruimte in beslag, maar daar is de Playseat Challenger een goede oplossing voor.
Ruimte is op zich het probleem niet. Maar zo'n Playseat is idd een goede goedkope oplossing. Maar het probleem met het stuur wat ik ervaar is ook de FFB. Je hebt geen gevoel wanneer je de controle verliest en om dit op te vangen. Maar dat is denk ik net het probleem met die TMX Pro. Je kunt beter voor een wat beter stuur gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoGTi
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-02-2022
Hallo allemaal!
Ik weet niet of het toegestaan is maar anders alvast mijn excuus.
DC-SimRacing.nl organiseert op 29 januari een 10 uurs endurance race op Suzuka.
Inschrijven kan met teams van 2 of 3 rijders.

Hier staat alle info over het event:
https://www.thesimgrid.com/championships/747

Op de eventpagina is de mogelijkheid om in te schrijven en onze discord te joinen.
Hopelijk tot op de grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Je kunt zien dat door het succes van Low Fuel Motorsport, en er dus erg veel spelers bijkomen, dat het langzaam aan op een public lobby gaat lijken. Ik word bijna elke race wel van de baan geramd. SR rating van 6 naar 3. Jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PantoHuit
LAPJENL70 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:12:
Je kunt zien dat door het succes van Low Fuel Motorsport, en er dus erg veel spelers bijkomen, dat het langzaam aan op een public lobby gaat lijken. Ik word bijna elke race wel van de baan geramd. SR rating van 6 naar 3. Jammer dit.
Helaas moet ik me hierbij aansluiten. Laatste race gelukkig van pole gestart en daardoor onbeschadigd naar de finish kunnen rijden maar potdomme wat een gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
PantoHuit schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:47:
[...]

Helaas moet ik me hierbij aansluiten. Laatste race gelukkig van pole gestart en daardoor onbeschadigd naar de finish kunnen rijden maar potdomme wat een gepruts.
Jammer.. Ik was van plan nog wat races op Kyalami te doen deze week, kan me meten met de top 5 van split 1 als ik de uitslagen zie, maar als dit de trend wordt weet ik het niet.

wow, 17.700 users al. Toen ik eind vorig jaar voor het eerst keek/meedeed waren het er nog 'maar' 13.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
Het groeit behoorlijk rap inderdaad, maar daarom brengt het ook zulke kinderziektes met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
Herken ik me totaal niet in - 8 races gedaan waarvan 6 in de topsplit. In 1 race was lap 1 een beetje messy, verder alles clean!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

LAPJENL70 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:58:
[...]

En dan ben je met je muisje waarschijnlijk soms sneller dan mensen die een paar duizend euro hebben gespendeerd aan stuur, pedalen etc. :)

Ik heb het geprobeerd met een controller, maar ik vind dat juist niks. Vroeger veel LFS gespeeld met een stuurtje (we hadden een league met elke zondag een race), maar met een controller mis ik het gevoel waar de grens ligt voor een bocht.

Maar om dat weer helemaal te gaan doen met een stuurtje en dan de hele week oefenen daar heb ik geen tijd meer voor helaas.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Vandaag weer eens in de Bentley gereden, pff wat een lekkere rustige auto vergeleken met de Ferrari. Curbs zijn geen probleem meer, en hij ligt strak op de weg.
Ga na de laatste race bij Fastlane, a.s. zondag, de Ferrari in de mottenballen gooien en opzoek naar een "betere" auto. Niet de Bentley, iemand suggesties?

[ Voor 133% gewijzigd door apollo13 op 14-01-2022 17:56 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
apollo13 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:51:
Vandaag weer eens in de Bentley gereden, pff wat een lekkere rustige auto vergeleken met de Ferrari. Curbs zijn geen probleem meer, en hij ligt strak op de weg.
Ga na de laatste race bij Fastlane, a.s. zondag, de Ferrari in de mottenballen gooien en opzoek naar een "betere" auto. Niet de Bentley, iemand suggesties?
De nieuwe BMW M4 is erg populair vandaag de dag. In de league waar ik momenteel in zit bestaat de grid voor 35% (van de 25) uit M4. Al wordt er weel een nerf verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Aston Martin? Mercedes AMG? beetje vergelijkbaar met de Bentley, motor voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Net een paar rondjes gereden op Silverstone in de Aston Martin.
Eerste indruk is positief: Heb een goede FFB met deze auto, kan goed het gewicht voelen van de auto en wat hij doet. Curbs zijn geen probleem, lekker stabiel en wat echt opviel waren de remmen, die zijn goed zeg. Kan mijn rempunten verder naar voren schuiven met deze auto.

Negatief puntje: ik merk dat hij wat gevoeliger is met het gas geven. In de 1e en 2e versnelling wilde hij soms wat met zijn kont gaan "driften" als ik te agressief was met het gas. TC aanpassen hielp. Had de standaard agressieve set-up gekozen voor deze eerste rit met de Aston.

Morgen maar eens de Merc proberen.

@CalvinS Ik wacht nog even met de M4, ik ga die eens proberen nadat hij is ge-nerfd.

[ Voor 6% gewijzigd door apollo13 op 14-01-2022 20:12 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@apollo13 klopt, vooral dat gasgeven. Kun je ook een beetje als wapen gebruiken, net dat zetje om de kont om te krijgen. Vooral in de Benz vind ik dat wel tof.

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-01-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
nevermind

[ Voor 113% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-01-2022 00:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 22:07

Infinchible

Woef!

Deze week was ik ook maar even aan het proberen of ik me kon aanmelden voor LowFuelMotorsports, maar met een stuk of wat avondjes kwam ik nog niet verder dan 5 laps met een gemiddelde van 1.39.3 geloof ik, waar voor de license 7 rondes met 1.39.1 nodig zijn. Dit met het proberen van aangepaste Safe-presets, maar ook aggressive, waar ik met de laatste iets aangepast wel tot de 1.38.6 kwam, maar hiermee zo erg op het randje moest rijden dat ik dit niet constant kreeg.
Ik weet dat ik totaal niet de snelste rijder ben, maar probeer altijd wel zo netjes mogelijk te rijden en ben de laatste tijd behoorlijk constant met de auto's die ik ken. Races gaan dan ook meestal wel redelijk.

Vandaag toch maar eens geprobeerd om 1 Setup van Coach Dave te proberen, de Ferrari 488 op Zandvoort. Dan maar een keer 2 biertjes minder drinken in het weekend. Maar het gaf wel meteen effect, reed binnen 5 rondes al een lage 1.38.1 en kon redelijk relaxed mijn rondjes doen onder de 1.39.

Nu dus mijn licentie binnen met een gemiddelde van 1.38.602 en kan me ook gaan oriënteren op de races van LowFuelMotorsport. Hoop dat ik toch een beetje nette race(r)s tegenkom als ik dat zo lees op de vorige pagina. :)

Hoop ook dat FLSR weer snel losse races gaat organiseren, dat vond ik altijd erg tof om aan mee te doen. Maar laatste tijd bijna alleen kampioenschappen en hotlap/timeattacks. Maar ik hou het in de gaten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-05 13:04
Infinchible schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 00:32:
Deze week was ik ook maar even aan het proberen of ik me kon aanmelden voor LowFuelMotorsports, maar met een stuk of wat avondjes kwam ik nog niet verder dan 5 laps met een gemiddelde van 1.39.3 geloof ik, waar voor de license 7 rondes met 1.39.1 nodig zijn. Dit met het proberen van aangepaste Safe-presets, maar ook aggressive, waar ik met de laatste iets aangepast wel tot de 1.38.6 kwam, maar hiermee zo erg op het randje moest rijden dat ik dit niet constant kreeg.
Ik weet dat ik totaal niet de snelste rijder ben, maar probeer altijd wel zo netjes mogelijk te rijden en ben de laatste tijd behoorlijk constant met de auto's die ik ken. Races gaan dan ook meestal wel redelijk.

Vandaag toch maar eens geprobeerd om 1 Setup van Coach Dave te proberen, de Ferrari 488 op Zandvoort. Dan maar een keer 2 biertjes minder drinken in het weekend. Maar het gaf wel meteen effect, reed binnen 5 rondes al een lage 1.38.1 en kon redelijk relaxed mijn rondjes doen onder de 1.39.

Nu dus mijn licentie binnen met een gemiddelde van 1.38.602 en kan me ook gaan oriënteren op de races van LowFuelMotorsport. Hoop dat ik toch een beetje nette race(r)s tegenkom als ik dat zo lees op de vorige pagina. :)

Hoop ook dat FLSR weer snel losse races gaat organiseren, dat vond ik altijd erg tof om aan mee te doen. Maar laatste tijd bijna alleen kampioenschappen en hotlap/timeattacks. Maar ik hou het in de gaten :).
toon volledige bericht
Ik heb hetzelfde probleem, blijf op de 1.39.8 steken met de Ferrari. Rij je in de EVO of de eerdere versie?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 22:07

Infinchible

Woef!

Tamegotchi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, blijf op de 1.39.8 steken met de Ferrari. Rij je in de EVO of de eerdere versie?
Ik rij in de EVO inderdaad, frustrerend als je op zo'n platformpje zit.
Wat ook helpt is even kijken hoe de snellere rijders de bochten pakken en waar ze ongeveer remmen. Maar dat zal je vast al wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-05 22:48

CoronelHimself

Division Brabant

Het even geduurd, maar er zijn in de nieuwste hotfix, balans update aan de BoP uitgevoerd voor de McLaren en de BMW. Precies op tijd voor het komende kampioenschap. >:)

Dear ACC racers!

ACC hotfix 1.8.10 is out now on Steam, refresh your Steam client in order to download and install the update.

1.8.10

- VR: TAA5 area mask optimization in stereo rendering now defaults off to remove artefacting.
- Fixed asymmetry in some Audi R8 GT3 Evo setups.
- Tweaks to the BMW M4 GT3 aero model.
Balancing tweaks for the following cars and track categories:
- BMW M4 GT3 - all track groups.
- McLaren 720S GT3 - all track groups.

- Zolder regrouped as D1 for 2021/Open season for better overall balance.

Steam - PTR83

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CalvinS
Track guides zijn erg behulpzaam, zoals hieronder waren voor mij erg behulpzaam. Naast dat je kan zien hoe hij bepaalde secties van bochten neemt, licht hij ook toe waarom. Wat mij betreft heb je hier meer aan, dan een setup waar je voor betaald.

Bekijk op YouTube
Zandvoort Ultimate Track Guide | GT3 | Assetto Corsa Competizione

[ Voor 11% gewijzigd door CalvinS op 18-01-2022 14:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:10
https://www.racingleague.net/ start met een nieuw GT3 seizoen op 17-02-2022.

Races worden om de 10 dagen gereden, kun je ze niet allemaal? niet getreurd want we hebben 4 scrach results.

Voor dit seizoen hebben we weer wat extra aankleding: Live commentaar, stewarding en een driving school.

Meedoen? ga naar https://www.racingleague.net/Season/Details?sid=12 om je te registeren.

Wil je ook meegenieten van het sociale aspect join dan onze discord: https://discord.gg/8WJgG92T4f

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d70IvZV8GiRwRJQbWdiCzhW5T0A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XVGtv5LouHTCe29qEgIuNved.png?f=fotoalbum_large

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
Hoppa, livery voor komend GT4 seizoen ook weer gereed. Na de Ginetta en de AMG nu de Audi variant :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LY2ttooSRtOp959bcJTabGVi8sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T72ggrtPXsO8n80ipVJf1owt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmDoV60eJQVEl1iUGWqxsu19SfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NxLCi2gDskzcirtwxk61w47.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ce7T1WwT_q5kYUnwJtFBw1tO3ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIwO1ybX0QJNk8ilRgHggs3H.jpg?f=fotoalbum_large

Livery voor de 2.4h endurances wordt nog aan gewerkt, waarschijnlijk een bestaande irl copy (is nog plek voor liefhebbers voor de 2.4h endurances, zie sig).

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
CoronelHimself schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:16:
Het even geduurd, maar er zijn in de nieuwste hotfix, balans update aan de BoP uitgevoerd voor de McLaren en de BMW. Precies op tijd voor het komende kampioenschap. >:)
Karma voor al die M4 rijders ;)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Als er nog liefhebbers mochten zijn, er is nog plaats in GT3/GT4 bij SSRI (voorheen SRHI.eu)
Samen met Tim ga ik meedoen in de Aston Martin GT3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKPz9csjLM7I2kRXQsT6yj7grqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QLZcVFQ1ayFxRsUMUnIs8rao.png?f=fotoalbum_large

Following the 2.4h test series we have decided to make it a 2.4h series in 2022, with a a monthly race every last friday of the month (with the exception of Febuary).

SSRI 2.4h Series 2022 Details:
Number of events: 12
Entry slots: 50 Teams, 30 GT3 / 20 GT4
Starting time: 19:30 CET / 18:30 UK
Event configuration:
Practice - 15 minutes
Qualifying - 30 minutes - First 15 minutes GT3 / Final 15 minutes GT4
Race - 2.4 hours
Registration: https://beta.simracing.gp...sqmt_TUJLx36nRC0CE#events
Registration Password: simsport1

You will have to register for each event seperately, reason for this is to give you and your team mates the flexibility to switch Driver 1 / Driver 2 and have a Reserve Driver. Seeing we understand you might not be able to compete every race with the same team confirguration due to social commitments. The championship standings will be done manually, following your car number. So as team be sure to use the same car number every race throughtout the season.

*Race 1-6 the venues are final, Race 7-12 they are provisional and we may change these following DLC releases in 2022.

FAQ:
Q: Do i have to drive the whole championship?
A: We prefer teams that can compete the whole championship.

Q: Can i compete in a single event?
A: Yes, but championship teams will always have priority over single entries, we will delete single entries if neccesary.

Q: Do i have to use the same car every race?
A: To be elegible for the championship you have to drive with the same car and race number the whole season.

Q: Will there be broadcasting?
A: We aim to broadcast all the races on our YouTube channel: YouTube: YouTube #likeandsubscribe

There are currently 28 teams signed up, 21 GT3 teams and 7 GT4 teams. So there is still room in both classes. After race 1 we will put together the championship standings, we hope we can get a nicely filled grid for both classes.

Haven't signed up yet? Shame on you 😜 , to join the action click the below link:
https://beta.simracing.gp/events/r2D_hWJObsmcWiq-ej3bl#teams

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-01-2022 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Inmiddels 24 GT3 om 8 GT4. Waarschijnlijk switchen wij van GT3 naar 4 zodat het iets beter verdeeld wordt. Wellicht ook goed om te weten, vrijwel alle races (niet alleen endurance maar in alle series en alle games) worden gestreamed met commentatoren.

Vorige twee 2.4h test races waren echt top. De volledige endurance series is voor mij iets teveel van het goede, dit is echt een prima tussen formaat. Iets meer fun gericht, maar wel multiclass en met endurance gevoel. Multiclass is echt super tof, was vooral op Zolder erg hectisch als GT4 maar ging toch eigenlijk erg goed en netjes wat best tricky is op deze track. Helaas moest ik die door driver 1 gedoe in mijn eentje rijden maar ach dat waar ook een uitdaging zullen we maar zeggen :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
2 januari hadden we de laatste race van het kampioenschap op Fastlane.
Hier het eerste rondje op het circuit van Bathurst, x2 code brown ;)
Missie wederom geslaagd, not last.

Bekijk op YouTube
A bit of Argy Bargy on the mountaintop

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Bathurst is wat lap 1 betreft ook het Monza van het zuiden zullen we maar zeggen :) Even uit nieuwsgierigheid, rij je met toetsenbord? Stuur beweegt zo schokkerig.

Mijn wagens zijn weer helemaal klaar voor komend seizoen :) Na de eerdere Audi voor het GT4 kampioenschap vandaag even zitten knutselen voor de 2,4h endurance Porsche.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/af7PkO_jEWrszHR3n7kHOo6NSbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUsHsOvmBxvODHsLSE4agYMM.jpg?f=fotoalbum_large

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:09
@apollo13, als je sneller wilt worden is mijn beste advies leer de race lijnen en maak het een uitdaging daar niet vanaf te wijken.

Mbt je lap 1 netjes dat je terug houd en idd 2x close call gehad, geluk dat je zo langzaam ging want als zoiets gebeurd terwijl je er volop aan komt wordt het lastig, haha.

Ps. Lijkt idd op controller gezien de schokekrigheid vd stuurbewegingen. Respect dat je hem met een controller rond krijgt, nooit geprobeerd maar lijkt me niet eenvoudig.

[ Voor 22% gewijzigd door Card Nox op 23-01-2022 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Inderdaad respect, heb ooit een keer geprobeerd maar was niet te doen :+

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Ik heb al lang een stuur, de Thrustmaster TMX Pro met T3PA pedalen maar ik rijd voornamelijk met controller wat op zich prima te doen is. Ik rijd ook races op de LFM servers.

Ik ben nu bezig om gewend te raken aan het rijden met stuur. Heb sinds kort de Playseat challenge stoel. Ik moet zeggen dat dat wel helpt. Echter is er naar mijn idee een enorme ' learning curve' om het rijden met stuur onder de knie te krijgen. Met controller rijd ik sneller en heb meer controle. Dat klinkt raar omdat je zou zeggen dat je met een stuurtje meer controle zou moeten hebben. Wat mij opvalt met de TMX pro is dat met name bij het uitkomen van bochten en het op het gas gaan dat ik vaak spin hoewel ik gedoseerd gas geef. Ik krijg naar mijn idee ook niet de juiste feedback van het stuur. Wat ik merk is dat plotseling de FFB wegvalt en je eigenlijk de slip (overstuur) ook niet echt kunt opvangen. Ik heb geen last van clipping want ik heb de GAIN erg naar beneden bijgesteld. Ik ben nu alleen nog maar offline tegen AI aan het oefenen om het allemaal een beetje te begrijpen. Op de limiet rijden is nu erg lastig vanwege dit gedrag dat je plotseling de auto kwijt bent. In races hoef ik niet de snelste te zijn maar ik wil wel 25 of 45 minuten foutloos en constant kunnen rijden en niet plotseling in de muur staan.

Zijn er misschien andere mensen met een TMX stuur die tips hebben of misschien wel hetzelfde ervaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
@LAPJENL70, oefenen oefenen oefenen. Met een stuur pedalen kun je meer finesse in je inputs geven en daardoor sneller en meer constant rond rijden.

Je kunt later evt ook met MOTEC (oid) gaan spelen, maar lijkt me op dit punt overkill.

Wellicht heb je hier wat aan:

[ Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 24-01-2022 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Ik heb zelf een tijdje met een TM T150 + T3PA gereden en dat was eigenlijk wel prima te doen. Kan me niet voorstellen dat het aan het stuurtje ligt. Eerder aan de pedalen of toch de rijstijl.

Bij de pedalen zou ik even kijken of alles goed schoon is. Ik moet zeggen dat ik heel af en toe ook wel had dat ik voor mijn gevoel hetzelfde rempunt en zelfde remdruk gebruikte maar toch de auto de ene keer wel blokkeerde en de andere keer niet. Maar overall goed te doen en dat was echt meer een aanremprobleem.

Zoals jij beschrijft uitkomen bocht zou ik eerder denken dat of de input gaspedaal toch niet vloeiend genoeg is of dat je nog teveel steering lock hebt (nog teveel stuurt). Maar dat is beide eigenlijk niet echt goed in te schatten zonder beeld / video.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Alles wat op deze pagina heb ik idd gedaan. Maar het is denk ik wat je zegt heel veel oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
H-Alien schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:43:
Ik heb zelf een tijdje met een TM T150 + T3PA gereden en dat was eigenlijk wel prima te doen. Kan me niet voorstellen dat het aan het stuurtje ligt. Eerder aan de pedalen of toch de rijstijl.
Mag ik vragen welk stuur, pedalen je nu hebt? En merk je verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@LAPJENL70, je gaat zeker verschil merken met een beter stuur en pedalen maar pas op... It's a deep rabbit hole. Daarbij komen goede en constante rondetijden niet van hardware maar van de bestuurder. Daarom zegt men: practice makes perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:39
@LAPJENL70 Of je zet even je TC wat hoger. Geen exit corner oversteer hebben is niet alleen een kwestie van progressief gas geven. Over het algemeen is de regel, hoe meer stuurinput je hebt, hoe minder gas je kunt geven (in low speed corners dan). Daarom TC gebruiken, dan reguleert dat je gas meer en voorkomt het doorspinnen van je achterwielen. Gewoon lekker hoog zetten, en dan veel gaan oefenen, feeling krijgen met het stuurtje en dan kun je eens gaan denken aan lagere TC settings en rondetijden.

Psst v-strom kopen? -klik-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Card Nox schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:09:
@LAPJENL70, je gaat zeker verschil merken met een beter stuur en pedalen maar pas op... It's a deep rabbit hole. Daarbij komen goede en constante rondetijden niet van hardware maar van de bestuurder. Daarom zegt men: practice makes perfect.
Snap ik, en ik merk ook dat nu ik enige tijd oefen dat het langzaam beter gaat. Ik denk dat het weken tot maanden gaat duren. We will see.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
Yep, goede,snelle en eenvoudige tip van Pyr0_. Ik denk dat het sneller zal gaan dan je denkt, in het begin gaan alle nieuwe dingen wat stroef maar maak je vrij snel grote stappen. Juist dat laatste beetje eruit persen duurt maanden/jaren :D

Als je wilt wil ik best een met je meekijken via Discord, stuur me maar een pb. (Weet niet of je op PC of console zit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Card Nox schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:17:
Yep, goede,snelle en eenvoudige tip van Pyr0_. Ik denk dat het sneller zal gaan dan je denkt, in het begin gaan alle nieuwe dingen wat stroef maar maak je vrij snel grote stappen. Juist dat laatste beetje eruit persen duurt maanden/jaren :D

Als je wilt wil ik best een met je meekijken via Discord, stuur me maar een pb. (Weet niet of je op PC of console zit?)
Ik speel op PC. Houd je aanbod in mijn achterhoofd. Ik ga eerst nog even ' droog' oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@H-Alien en @Card Nox Nope, ik speel niet met een controller. Het is mijn antieke, G27, waar ik mee speel. Zit er wel aan te denken een andere te kopen. Waarschijnlijk de CLS DD. De FFB van de G27 is erg slap, weinig info.
Heb geen ruimte voor een rig, dus dat zou de beste en redelijk betaalbare oplossing zijn.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
LAPJENL70 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:32:
Ik heb al lang een stuur, de Thrustmaster TMX Pro met T3PA pedalen maar ik rijd voornamelijk met controller wat op zich prima te doen is. Ik rijd ook races op de LFM servers.

Ik ben nu bezig om gewend te raken aan het rijden met stuur. Heb sinds kort de Playseat challenge stoel. Ik moet zeggen dat dat wel helpt. Echter is er naar mijn idee een enorme ' learning curve' om het rijden met stuur onder de knie te krijgen. Met controller rijd ik sneller en heb meer controle. Dat klinkt raar omdat je zou zeggen dat je met een stuurtje meer controle zou moeten hebben. Wat mij opvalt met de TMX pro is dat met name bij het uitkomen van bochten en het op het gas gaan dat ik vaak spin hoewel ik gedoseerd gas geef. Ik krijg naar mijn idee ook niet de juiste feedback van het stuur. Wat ik merk is dat plotseling de FFB wegvalt en je eigenlijk de slip (overstuur) ook niet echt kunt opvangen. Ik heb geen last van clipping want ik heb de GAIN erg naar beneden bijgesteld. Ik ben nu alleen nog maar offline tegen AI aan het oefenen om het allemaal een beetje te begrijpen. Op de limiet rijden is nu erg lastig vanwege dit gedrag dat je plotseling de auto kwijt bent. In races hoef ik niet de snelste te zijn maar ik wil wel 25 of 45 minuten foutloos en constant kunnen rijden en niet plotseling in de muur staan.

Zijn er misschien andere mensen met een TMX stuur die tips hebben of misschien wel hetzelfde ervaren?
Ik dacht misschien om de FFB naar beneden te stellen, maar dat heb je al gedaan las ik. Maar misschien ook een idee om andere road effects naar beneden te stellen.

Ook kan het wellicht met de steering lock te maken hebben, wat verschilt per auto. Porsche heeft bijv. een steering lock van 800, terwijl Ferrari 480 heeft.

Voor de rest is het inderdaad veel oefenen en er gevoel voor krijgen. Maar dat hoeft niet per se maanden te duren. Je eigen pace rijden kan wel even duren.

En tof dat je de Playseat hebt, ik heb er zelf veel plezier van gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
CalvinS schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Ook kan het wellicht met de steering lock te maken hebben, wat verschilt per auto. Porsche heeft bijv. een steering lock van 800, terwijl Ferrari 480 heeft.
Voor de lock gebruik ik dit (zou automatisch per auto de juiste moeten instellen):

Since Assetto Corsa Competizione does not provide a Soft Lock feature, you have to set the steering angle directly in the Thrustmaster Control Panel to get a lock applied. This is annoying if you change cars, of course. If you are using the TMX, there is a free plugin for SimHub that automatically does this for you whenever you load a new car.

You will need to download and install SimHub from the official website (the free version works fine) and the Hardware Steering Lock plugin from RaceDepartment.

SimHub
Hardware Steering Lock (SimHub plugin)
After you install SimHub, simply copy the Havner.AccSteeringLock.dll file into the SimHub installation folder. The next time you start SimHub, it will ask if you want to enable the plugin. When you first select Assetto Corsa Competizione, a message will appear saying "Telemetry is not configured." Push "Fix it automatically" and everything will be ready to go.

Now all you have to do is have SimHub running in the background before you start Assetto Corsa Competizione and it will automatically set the steering angle properly to have the soft lock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PantoHuit
LAPJENL70 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Voor de lock gebruik ik dit (zou automatisch per auto de juiste moeten instellen):

Since Assetto Corsa Competizione does not provide a Soft Lock feature, you have to set the steering angle directly in the Thrustmaster Control Panel to get a lock applied. This is annoying if you change cars, of course. If you are using the TMX, there is a free plugin for SimHub that automatically does this for you whenever you load a new car.

You will need to download and install SimHub from the official website (the free version works fine) and the Hardware Steering Lock plugin from RaceDepartment.

SimHub
Hardware Steering Lock (SimHub plugin)
After you install SimHub, simply copy the Havner.AccSteeringLock.dll file into the SimHub installation folder. The next time you start SimHub, it will ask if you want to enable the plugin. When you first select Assetto Corsa Competizione, a message will appear saying "Telemetry is not configured." Push "Fix it automatically" and everything will be ready to go.

Now all you have to do is have SimHub running in the background before you start Assetto Corsa Competizione and it will automatically set the steering angle properly to have the soft lock.
toon volledige bericht
Je bent me net voor. Voor de Thrustmaster gebruiker is dit wel "noodzakelijk". Werkt perfect. Je kunt de plugin in de map van SimHub kopiëren en klaar is kees. Zorg dat de plugin geactiveerd is in SimHub en dan in ACC de baan op met een willekeurige auto. Controleer even in de log van SimHub of de steering lock veranderd is.

https://www.simhubdash.com/

https://www.racedepartmen...lock-simhub-plugin.39309/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:15

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

apollo13 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:43:
[YouTube: A bit of Argy Bargy on the mountaintop]
Knap dat het je lukt met een controller! Als je wat lekkerder wilt rijden, o.a. ook waar je aangaf je dat je koude banden & remmen had, zorg dat je de racelijn volgt en dat je bocht goed aansnijdt. Je ziet heel duidelijk in veel bochten dat je i.e. aan de linkerkant rijdt voordat je een bocht naar links in gaat, dan ga je er gegarandeerd niet optimaal door :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
LAPJENL70 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Mag ik vragen welk stuur, pedalen je nu hebt? En merk je verschil?
Volledig in lijn met Nard zijn rabbit hole zit ik nu op een alu simrig, Simucube 2Pro direct drive en Heusinkveld Sprint pedalen. Van de budget set dus naar redelijk (alles is relatief) top of line :D

Tuurlijk, verschil merk je zeker maar ook in deze rig is teveel stuurinput + iets te veel snelheid glijdend de bocht door, daar maakt het stuur en pedalen niks voor uit. Verschil zit hem puur in dat je de feedback eerder / gedetailleerder aanvoelt en daar dus iets sneller op kunt reageren. Niet dat je daar weer persé sneller van wordt maar wel constanter. Meerdere wereld toppers rijden met absolute budget sets.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
apollo13 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:58:
@H-Alien en @Card Nox Nope, ik speel niet met een controller. Het is mijn antieke, G27, waar ik mee speel. Zit er wel aan te denken een andere te kopen. Waarschijnlijk de CLS DD. De FFB van de G27 is erg slap, weinig info.
Heb geen ruimte voor een rig, dus dat zou de beste en redelijk betaalbare oplossing zijn.
Dan doet de replay denk ik raar, althans kan me amper voorstellen dat je zelf zo schokkerig zal sturen :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Nog even een schaamteloze promotie, er kunnen nog steeds teams bij voor de 2.4 uur endurance series. Vooral GT4 wordt gewaardeerd. Eerste ronde komende vrijdag op Kyalami. We zitten nu op 34 teams (11 GT4 en 23 GT3).

Bekijk op YouTube
Simsport Racing International 2.4 Endurance Series

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Card Nox schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:17:

Wijze woorden :+ Sta soms verbaasd van de tijden die ikzelf tegenwoordig rij, had ik eigenlijk never nooit verwacht tijdje geleden maar blijkbaar leert zelfs de grootste kluns na een tijdje een wagen rijden :) Nog niet op Nard niveau maar als jij lang genoegd doet over die laatste paar procenten weet je het nooit.....

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
H-Alien schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Dan doet de replay denk ik raar, althans kan me amper voorstellen dat je zelf zo schokkerig zal sturen :D
Lijkt het idd op. Want het ziet er raar uit qua stuurbeweging. Ik plaats mijn video's op dit kanaal. Zijn tot nu toe nog allemaal met Xbox Elite controller (de oude versie).

YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
H-Alien schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Ligt niet echt aan de replay. Mijn stuurinput en wat je op het scherm ziet zijn niet 1:1.
Vandaar de snelle en het schokkerige beeld van het stuur wat je ziet in de replay.

@Ircghost De fout in de voorlaatste bocht is ook toe te schrijven aan mijzelf.
Ik nam mijn normale rempunt. Fout dus met koude banden en remmen. Dit rempunt kan ik pas nemen na 2 rondes, als alles op temp en druk is. |:(

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:15

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

@apollo13 misschien had je het kunnen halen met warmere remmen en banden, maar feit blijft dat je veels te krap op de bocht komt. Ik heb het geprobeerd duidelijk te maken met mijn extreme paint skills.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbyZwdwcuE-MWtZpEYjKskMBfdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yEvy761WiyQQvG6gWEutE1Pi.png?f=fotoalbum_large

Jij komt binnen op rood, en moet dan hard naar links. Maar als je langer op rechts had blijven hangen, en dan dus later had ingestuurd op de bocht naar links hoef je een veel minder grote hoek te maken waardoor je met meer grip en meer snelheid door de bocht kan.

---

Idem hier,

in bocht 3 zie je anderen allemaal mooi rechts hangen en jij komt over links binnen (terwijl je niemand naast je hebt).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-08T9Bp0VVVGpILCvCmcFAxZYKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cldKSBoTn6AuehxW21jIseHD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Ircghost op 24-01-2022 14:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:09
@apollo13 Ik heb je ronde op Spa net even gekeken, daar zit nog enorm veel ruimte in qua rondetijd!

Zoals Ircghost hierboven al aangeeft benut de de ruimte in de bochten en echt minimaal, daar kun je veel winst halen!

Je zit rond de 2.30 op Spa zie ik, ik zit zelf rond de 2.18! :)

Afbeeldingslocatie: https://www.apexdyna.nl/wp-content/uploads/apex-in-Formule1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
apollo13 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:43:
[YouTube: A bit of Argy Bargy on the mountaintop]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5LeTV8ctoY6fxjxKkPzUwuZEwc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xbjQWveod1I0pfW8eMukWAwA.png?f=fotoalbum_large

ik zeg niks :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
jouw schuld! :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Nee het ligt aan die schizofrene Mercedes .. 60 rondjes geen kind aan O+ de 61ste: "hold my beer" })

:+

Pagina: 1 ... 35 ... 45 Laatste