Ik voel de gewichtsverplaatsing veel minder goed dan bij AC.DeTjuk schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:13:
[...]
Ik rij ook met een CSL Elite, waar loop je tegen aan als ik vragen mag?
Zo dadelijk 60min @ Zandvoort
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
check die eerste stint dan !!! OMG !!
zo heerlijk die regen ❤️
[ Voor 38% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-11-2021 18:32 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zie net dat DLSS naar ACC komt deze maand. Hello high FPS racing 
[ Voor 47% gewijzigd door paragon op 17-11-2021 13:15 ]
Mooi

anyway, mijn PB 2:01:998 rondje van de qualy voor de AOR 12Hr van Bathurst zaterdag a.s. ff online gezet
MORGEN DE GROTE DAG !!! 
edit: nouja, tot aan die domme domme crash ging het best heel goed eigenlijk... 2e stint toch ergens schade opgepikt en die liep op gek genoeg, dus toen gingen de tijden langzaam omhoog.. an sich ging die stint wel goed. Maar me maatje zette hem in zijn 1ste stint in de 3e ronde ook in de muur dus toen waren we dead last..
dus helaaspindakaas ..

edit: nouja, tot aan die domme domme crash ging het best heel goed eigenlijk... 2e stint toch ergens schade opgepikt en die liep op gek genoeg, dus toen gingen de tijden langzaam omhoog.. an sich ging die stint wel goed. Maar me maatje zette hem in zijn 1ste stint in de 3e ronde ook in de muur dus toen waren we dead last..
dus helaaspindakaas ..
[ Voor 46% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-11-2021 17:41 ]
https://www.assettocorsa.it/competizione/pc-update/
PC UPDATE V 1.8 COMING NOVEMBER 24TH
Firstly, we’re excited to announce that Update v 1.8 is launching for PC on November 24th. The team at KUNOS Simulazioni have been working flat out behind the scenes to bring an update to game that improves your sim racing experience in a multitude of ways. Here’s a rundown of what you can expect, but stay tuned for the full changelog next week:
BMW M4 GT3 2022 as free DLC
Unreal Engine update (v 4.26)
NVIDIA DLSS implementation
AMD FSR implementation
Physics engine and tyre model updates
Firstly, we’re excited to announce that Update v 1.8 is launching for PC on November 24th. The team at KUNOS Simulazioni have been working flat out behind the scenes to bring an update to game that improves your sim racing experience in a multitude of ways. Here’s a rundown of what you can expect, but stay tuned for the full changelog next week:
BMW M4 GT3 2022 as free DLC
AMD FSR implementation
Physics engine and tyre model updates
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Verwijderd
Eindelijk zijn ze wakker geworden bij Kunos.Dev0o schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:52:
https://www.assettocorsa.it/competizione/pc-update/
AMD FSR implementation
Jarenlang loopt iedereen er naar te vragen, steeds als antwoord: doen we niet, kan niet, is niet zo gemakkelijk.
Zal wel Italiaanse koppigheid zijn denk ik.
Let maar op, binnen 5 jaar (ik neem het maar even ruim) krijgen we ook Nordschleife
Binnenkort mijn stuurtje maar weer eens afstoffen dan!
Boonatix heeft een korte video gemaakt over de nieuwe BMW die over twee dagen in ACC te vinden is:
apollo13
Vraagje, stel ik wil een hotlap doen. En ik wil zo snel mogelijk zijn. Dan zijn er een paar dingen die belangrijk zijn. Zoals track temps en BOP. Daar heb ik 2 vragen over. Laten we hierbij even uit gaan van SPA als track.
Welke track temp en tijdstip is optimaal voor een snelle tijd? Ik las dat je zo laag mogelijke temps wil icm zo hoog mogelijke track temps. Dus zat te denken aan zons ondergang waar de air temp flink is gedaald maar waar het asfalt nog warm is van de hele dag zon erop. Ik race nu om 20.00 met zo'n laag mogelijke air temp. Kan dit nog beter? Wat raden jullie aan?
BOP, balance of performance beïnvloed de performance van een auto. Ik als dat er een paar soorten BOP's zijn Namelijk voor 2018, 19 en GT challange. Ik zij zelf met de 720S. En omdat deze auto in meerdere seizoenen voorkomt vroeg ik mij af, welke is nou het beste om te kiezen? De 720S zit in 2018, 2019 en in GT challange. Is de 720S uit bijv 2018 sneller/langzamer dan de 2019 of GT challange versie? IVM andere BOP regels.
Welke track temp en tijdstip is optimaal voor een snelle tijd? Ik las dat je zo laag mogelijke temps wil icm zo hoog mogelijke track temps. Dus zat te denken aan zons ondergang waar de air temp flink is gedaald maar waar het asfalt nog warm is van de hele dag zon erop. Ik race nu om 20.00 met zo'n laag mogelijke air temp. Kan dit nog beter? Wat raden jullie aan?
BOP, balance of performance beïnvloed de performance van een auto. Ik als dat er een paar soorten BOP's zijn Namelijk voor 2018, 19 en GT challange. Ik zij zelf met de 720S. En omdat deze auto in meerdere seizoenen voorkomt vroeg ik mij af, welke is nou het beste om te kiezen? De 720S zit in 2018, 2019 en in GT challange. Is de 720S uit bijv 2018 sneller/langzamer dan de 2019 of GT challange versie? IVM andere BOP regels.
@j0ppie Wat betreft de track en omgevingstemperatuur klopt het volgens mij wel wat je zegt, mijn vraag is alleen waarom wil je per se die snelst mogelijke tijd? Als je bijvoorbeeld meedoet met een race ben je toch op je snelst in de omstandigheden die zich voordoen? dan haal je nooit meer die ene laptime van 2:16 o.i.d.
BOP gaat over alle seizoenen heen, of je auto nou uit 2018 komt of zoals de Ferrari 488 EVO & Merc EVO uit 2020, deze balans wordt naar mijn weten altijd up to date gehouden.
BOP gaat over alle seizoenen heen, of je auto nou uit 2018 komt of zoals de Ferrari 488 EVO & Merc EVO uit 2020, deze balans wordt naar mijn weten altijd up to date gehouden.
Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson
Wat betreft de track temp. Ik ben het met je eens. Maar het is ook goed om te weten wat zegmaar 100% is. Door de verschillende omstandigheden leer je je auto beter kennen. En het is dus ook belangrijk om de ultieme omstandigheden te testen. Zodat je weet wat the perfect lap voelt. Ook al is dit in een race bijna niet te doen. Je moet eigenlijk alle omstandigheden een beetje hebben meegemaakt. En dus ook deze. Plus, het is ook gewoon fun om te kijken hoe snel je kunt zijn in de beste omstandigheden. Omdat dit een goed punt van vergelijking is.Orphu schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:37:
@j0ppie Wat betreft de track en omgevingstemperatuur klopt het volgens mij wel wat je zegt, mijn vraag is alleen waarom wil je per se die snelst mogelijke tijd? Als je bijvoorbeeld meedoet met een race ben je toch op je snelst in de omstandigheden die zich voordoen? dan haal je nooit meer die ene laptime van 2:16 o.i.d.
Wat betreft BOP: Thanks! dat wist ik niet. En dit is dus precies wat ik wou weten. Hoe ik daar geen rekening meer mee te houden
Ik begrijp wel dat je je beste resultaat graag weet. Ikzelf maak mij hier niet zo druk om zoals je misschien al wel begrepen hebt. Bij endurance racen kun je er zeker niet druk over maken, bij bijvoorbeeld Mount Panorama ben je in de middag als het warm is makkelijk een volle seconde langzamer door de temperatuur. het hele veld overigens, dus dat scheelt weer
Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson
Mijn ervaring is dat de beste resultaten zitten in een asfalt temperatuur in de buurt van 15-20 graden.
De lucht is dan ook koel; daarmee heb je meer vermogen.
Meeste open lobbies online zijn asfalt ~32C (beetje het standaard weer) en dat scheelt idd makkelijk een volle seconde op een rondje.
De lucht is dan ook koel; daarmee heb je meer vermogen.
Meeste open lobbies online zijn asfalt ~32C (beetje het standaard weer) en dat scheelt idd makkelijk een volle seconde op een rondje.
Gegroet! Lukas
Om tijden eerlijk te vergelijken is ingame de Hotlap mode fixed, vaste temps, optimum track en geen fuel usage(!) etc. En dan maar gassen, ongeacht welke auto je pakt. Dus je kunt een tijd zetten voor de 2018 versie van de baan, de 2019 en voor de 2020. Hier kunnen kleine grip verschillen inzitten, dus rij je 2:16 op de ene, wil dat niet zeggen dat je dat ook op de andere kunt. En ook de BoP verschilt dan naargelang de versie van de baan, dus 2018 = 2018 BoP + banden, 2019 = 2019 BoP + banden. Sommige combinaties zijn niet mogelijk omdat ze IRL niet voor kwamen.j0ppie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:30:
Vraagje, stel ik wil een hotlap doen. En ik wil zo snel mogelijk zijn. Dan zijn er een paar dingen die belangrijk zijn. Zoals track temps en BOP. Daar heb ik 2 vragen over. Laten we hierbij even uit gaan van SPA als track.
BOP, balance of performance beïnvloed de performance van een auto. Ik als dat er een paar soorten BOP's zijn Namelijk voor 2018, 19 en GT challange. Ik zij zelf met de 720S. En omdat deze auto in meerdere seizoenen voorkomt vroeg ik mij af, welke is nou het beste om te kiezen? De 720S zit in 2018, 2019 en in GT challenge. Is de 720S uit bijv 2018 sneller/langzamer dan de 2019 of GT challange versie? IVM andere BOP regels.
al met al vrij useless als je mij vraagt. Leuk om een keer te doen, maar vrijwel ondoenlijk om overal ff een snelste tijd neer te zetten tenzij je daar een fetish voor hebt. Ik gebruik de hotlap mode om snel setup tweaks te kunnen testen zonder steeds een outlap te moeten doen. Vooral op Spa scheelt dat veel tijd. En als je'm verprutst doe je weer return to garage en sta je weer klaar voor de start lijn. Scheelt echt bakken tijd en frustratie. Wel één máár .. op start/finish resetten je temps en dat is vaak niet gunstig en duurt het weer een halve ronde voordat de drukken/temps weer op niveau zijn. Dus een practice sessie is constanter.
In de race/qualy zijn de omstandigheden altijd weer anders, andere temps, green/rubbered/optimum track etc.
[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-11-2021 09:15 ]
Thanks guys. Duidelijk (Y) 1 ding, met HOtlap zijn toch niet alle omtandigheden gelijk? Ik kan wel degelijk de track temps en tijdstip veranderen bij HL.
Ik dacht dat vandaag de 1.8 update zou komen met de nieuwe BMW M4 auto. Maar ik heb de update nog niet gezien. Weet iemand hoelaat/wanneer deze update wordt doorgevoerd? Heb wel zin om FSX en de nieuwe BMW te testen.
Verwijderd
Patience, my young padawan... de dag is nog niet voorbij toch?j0ppie schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:34:
Ik dacht dat vandaag de 1.8 update zou komen met de nieuwe BMW M4 auto. Maar ik heb de update nog niet gezien.
Misschien wanneer deze video in première gaat? Pin me er niet op vast
(15uur)
[ Voor 23% gewijzigd door mithrandirrr op 24-11-2021 14:27 ]
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
aaah super guys! Gewoon even geduld hebben dus. Wat verwachten jullie van de nieuwe BMW?
Ik neem aan dat de meeste hier al klaar zitten met hun nieuwe fanatec bmw m4 wheel van maar 1399 euro. Koopje!
Vind het wel jamemr dat fanatec gekozen heeft voor een dermate high end wheel. Had liever iets minder extreme kwaliteitseisen gehad en een leuk stuur van 400-500. Een beetje tussen de fanatec mclaren gt3 wheel en de BMW m4 wheel in zegmaar. Anyway, misschien is de auto wel 3x niks. Ben ook beniewud naar de nieuwe tyre model.
Ik neem aan dat de meeste hier al klaar zitten met hun nieuwe fanatec bmw m4 wheel van maar 1399 euro. Koopje!
Vind het wel jamemr dat fanatec gekozen heeft voor een dermate high end wheel. Had liever iets minder extreme kwaliteitseisen gehad en een leuk stuur van 400-500. Een beetje tussen de fanatec mclaren gt3 wheel en de BMW m4 wheel in zegmaar. Anyway, misschien is de auto wel 3x niks. Ben ook beniewud naar de nieuwe tyre model.
Ga even kijken. Nog 1 minuut.LoneRanger schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:00:
update is live in steam.
Je kunt de update 1.8 nu downloaden via steam. 7.86gig. Beste update! HF all
YouTube: Assetto Corsa Competizione - PC Update v 1.8 Keynote
YouTube: Assetto Corsa Competizione - PC Update v 1.8 Keynote
[ Voor 44% gewijzigd door j0ppie op 24-11-2021 15:05 ]
Verwijderd
DLSS werkt goed, rijd nu met alles op epic en 143fps.
Alleen wel jammer van de streepjes bovenop de motorkap.

Edit: Dit schijnt te komen door motion blur. Zonder motion blur nergens last van

Edit: Dit schijnt te komen door motion blur. Zonder motion blur nergens last van
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2021 18:59 ]
Een snel probeer-rondje later:
-FFB is beter, meer gedetailleerd
-Rondetijden zijn beduidend langzamer (0.5-1 seconde)
-Koude banden zijn tricky, maar op temperatuur prima
Was al bekend; maar om zelf zo te ervaren is ook wat waard
Wel "jammer" dat alle voorgaande PB's nu de prullenbak in kunnen..
Gegroet! Lukas
Gewoon nog sneller wordenMTFDarkEagle schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:31:
Een snel probeer-rondje later:
Wat voor res en wat voor systeem specs?Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:13:
DLSS werkt goed, rijd nu met alles op epic en 143fps.
[Afbeelding]
Verwijderd
Intel core i7 10700k
Asus z490-e strix
32gb ddr4 3200mhz
RTX 2080 super
Ik game op 1080p resolutie op een 144hz monitor.
Ik heb een viertal vergelijkingen gemaakt voor FSR, voor iedereen die geen RTX kaart heeft is dit een goede optie om performance te boosten of quality te vergroten. Het beste is om FSR op ultra quality te zetten als je meer FPS wilt. Als je nog strakkere graphics wilt kun je FSR ook op constum zetten en dan op 100%. Dan render je op een native resolution maar heb je dus een betere vorm van anti aliasing. Volgensmij kan dit ook niet met DLSS. Maar dat weet ik niet zeker.
Ook de TAA Gen5 optie heb ik vergeleken met de oude TAA. Zie hieronder de resultaten.Wat vinden jullie van het verschil? Valt het mee of tegen?
TAA voor de update
:strip_exif()/f/image/QP618QQctnud9c95bLOXZQ03.jpg?f=fotoalbum_large)
TAA Gen5
:strip_exif()/f/image/ML2Nll1vCgWJtsO7WUnvAZNk.jpg?f=fotoalbum_large)
FSR ultra quality
:strip_exif()/f/image/xMYUQF0wPrDRVyLM8tvITniF.jpg?f=fotoalbum_large)
FSR constum 100% scaler
Ook de TAA Gen5 optie heb ik vergeleken met de oude TAA. Zie hieronder de resultaten.Wat vinden jullie van het verschil? Valt het mee of tegen?
TAA voor de update
:strip_exif()/f/image/QP618QQctnud9c95bLOXZQ03.jpg?f=fotoalbum_large)
TAA Gen5
:strip_exif()/f/image/ML2Nll1vCgWJtsO7WUnvAZNk.jpg?f=fotoalbum_large)
FSR ultra quality
:strip_exif()/f/image/xMYUQF0wPrDRVyLM8tvITniF.jpg?f=fotoalbum_large)
FSR constum 100% scaler
:strip_exif()/f/image/sA8t8m3jlhFHguEk1tRwkukL.jpg?f=fotoalbum_large)
net in VR gereden op Snetteron, Single Player Race weekend, practice dus met veel auto's. Kon overschakelen van mijn VR low custom setup met 80 fps naar de Kunos VR Epic setup welke dropte naar 65 fps in verkeer .. toen FSR ingeschakeld (verder niks) en hij bleef op 80fps hangen
(VR Rift S is gecapped op 80 fps dus maxed out!) Lijkt veelbelovend!!
En het houdt niet op
Ja op grafisch vlak ben ik blij dat ik eindelijk van de 75% resolution scaling af ben, dankzij FSR. Heb nog wat andere setting lichtjes kunnen verhogen en toch dezelfde framerate als eerder.
De physics en FFB zijn er weer duidelijk op voorruit gegaan. Enige nadeel is dat onze setup van de aankomende 24uur niet echt meer werkt. Gelukkig hebben we nog 2 dagen....
De BMW is wel okay, het is een vriendelijke wagen om in te rijden.
@Alfa Novanta Is het in VR nu ook scherper/ minder blurry?
De physics en FFB zijn er weer duidelijk op voorruit gegaan. Enige nadeel is dat onze setup van de aankomende 24uur niet echt meer werkt. Gelukkig hebben we nog 2 dagen....
De BMW is wel okay, het is een vriendelijke wagen om in te rijden.
@Alfa Novanta Is het in VR nu ook scherper/ minder blurry?
[ Voor 6% gewijzigd door CoronelHimself op 25-11-2021 09:00 ]
Steam - PTR83
Ja, ik ben niet rouwig dat ik nu niet mee rijdt. Gister in de Benz gereden op Snetterton maar tenminste 2 seconden te langzaam, misschien wel 3. Hij glibbert alle kanten op en linksvoor gaat steeds oververhitten, geel terwijl 27,5psi.. WtfffCoronelHimself schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:56:
Ja op grafisch vlak ben ik blij dat ik eindelijk van de 75% resolution scaling af ben, dankzij FSR. Heb nog wat andere setting lichtjes kunnen verhogen en toch dezelfde framerate als eerder.
VR epic nu... ik zie voor het eerst detail! Daarvoor reed ik in een aquarel@Alfa Novanta Is het in VR nu ook scherper/ minder blurry?
@Alfa Novanta niet normaal idd dat verschiul!!! Vanavond ook ff VR proberen.
@Alfa Novanta Break ducts ftw.
Man man voor de 24u Spa dit weekend de auto weer bijna opnieuw leren rijden en setup nog weer aanpassen. Grip lap 1 en 2 is drama, daarna langzaam weer zelfde aan. Bandjes worden stuk sneller warm.
De FFB onder de streep is wel weer preciezer overigens, ben ik blij mee. Meer gevoel bij aanremmen alleen al.
FSR HELE goede upgrade bij VR. Ben er erg content mee. Zit nog te twijfelen tussen performance en quality mode daarin, iemand tips? En bijv @Alfa Novanta weet dat jij VR rijdt ook. Wat gebruik jij en welke resolution scale voor VR daarbij?
Man man voor de 24u Spa dit weekend de auto weer bijna opnieuw leren rijden en setup nog weer aanpassen. Grip lap 1 en 2 is drama, daarna langzaam weer zelfde aan. Bandjes worden stuk sneller warm.
De FFB onder de streep is wel weer preciezer overigens, ben ik blij mee. Meer gevoel bij aanremmen alleen al.
FSR HELE goede upgrade bij VR. Ben er erg content mee. Zit nog te twijfelen tussen performance en quality mode daarin, iemand tips? En bijv @Alfa Novanta weet dat jij VR rijdt ook. Wat gebruik jij en welke resolution scale voor VR daarbij?
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
@Alfa Novanta dat is een VR vergelijking neem ik aan? Op mijn triples levert FSR een duidelijk voordeel in fps maar ook een duidelijke achteruitgang qua visuals (blur in de verte). Heeft waarschijnlijk te maken met mijn 1080 screens, dan wordt er eigenlijk geupscaled vanuit een lager dan 1080 resolutie wat niet echt top werkt. Waarschijnlijk is de visuele impact op een 1440 scherm een stuk kleiner.
Maar goed, ook zonder fsr zit ik met high op mijn monitor refreshrate (75hz) dus heb niks te klagen, limit fps toch altijd al op refreshrate.
Maar goed, ook zonder fsr zit ik met high op mijn monitor refreshrate (75hz) dus heb niks te klagen, limit fps toch altijd al op refreshrate.
www.simsport-racing.com
Volgens mij kan je de resolution scaling ook nog op 150% zetten en dan FSR toepassen, misschien dat je dan nog wat kan winnen.H-Alien schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:43:
@Alfa Novanta dat is een VR vergelijking neem ik aan? Op mijn triples levert FSR een duidelijk voordeel in fps maar ook een duidelijke achteruitgang qua visuals (blur in de verte). Heeft waarschijnlijk te maken met mijn 1080 screens, dan wordt er eigenlijk geupscaled vanuit een lager dan 1080 resolutie wat niet echt top werkt. Waarschijnlijk is de visuele impact op een 1440 scherm een stuk kleiner.
Ik heb ze allemaal geprobeerd, ben nog aan het twijfelen tussen Balanced en Quality. Balanced levert wel wat meer artifacten op dan quality. Maar ik kan dan wel wat andere effecten wat hoger zetten. Ben er nog niet helemaal uit. Heb ook nog geen race geprobeerd tussen weet ook nog niet hoeveel fps ik verlies als er veel auto's in de buurt zitten.Mu.siQ schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:34:
@Alfa Novanta Break ducts ftw.
Performance vond ik niks.
Steam - PTR83
Dat staat er niet expliciet bij, maar ik heb de screenshots gemaakt uit dat filmpje eronder. Denk dat het gewoon monitor is, maar ik heb het er als vraag onder gezet.H-Alien schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:43:
@Alfa Novanta dat is een VR vergelijking neem ik aan?
edit: 1080p single screen
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-11-2021 15:49 ]
ja wellicht. Maar eens even mee spelen.
Lastig als links anders is dan rechts. Of zijn ze nu per wiel aanpasbaar soms?!
Heerlijk dit .. Kunos will be KunosMan man voor de 24u Spa dit weekend de auto weer bijna opnieuw leren rijden en setup nog weer aanpassen.
zoals ik zei, reed eerst mijn eigen custum VR low settings en nu FSR aangeklikt, verder default, en kon naar VR epic switchen met 80 fps. Uiteraard kan dit per track verschillen en nog niet een race start meegemaakt. Maar er is nu iig potentie en nog wat meer knoppen om aan te draaien.FSR HELE goede upgrade bij VR. Ben er erg content mee. Zit nog te twijfelen tussen performance en quality mode daarin, iemand tips? En bijv @Alfa Novanta weet dat jij VR rijdt ook. Wat gebruik jij en welke resolution scale voor VR daarbij?
Moet nog verder testen (of niet, dan is het gewoon goed zo)
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-11-2021 15:37 ]
dat dusCoronelHimself schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:53:
Ik heb ze allemaal geprobeerd, ben nog aan het twijfelen tussen Balanced en Quality. Balanced levert wel wat meer artifacten op dan quality. Maar ik kan dan wel wat andere effecten wat hoger zetten. Ben er nog niet helemaal uit. Heb ook nog geen race geprobeerd tussen weet ook nog niet hoeveel fps ik verlies als er veel auto's in de buurt zitten.
Op mijn single 1080p 144Hz monitor heb ik geen FPS winst (nuja, het aantal FPS zat al meer dan goed) en met FSR aan vind ik het minder mooi. Kan het niet echt omschrijven maar het ziet er anders uit, en ik heb de indruk (moet het nog even uittesten) dat met FSR op de afstandsborden en sommige reclame panels naast de baan minder scherp overkomen en dus minder leesbaar zijn)H-Alien schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:43:
Bij mij crashed ACC bij het laden van een track na de update van gisteren. Zijn hier anderen die dezelfde problemen hebben en misschien zelfs al opgelost. Drivers zijn up to date. Ryzen 3600 32gb Ram 1080ti.
Ja draaide bij mij ook niet helemaal top. Race op Snetterton bleef maar laden dus heb acc.exe afgeschoten en daarna deed ie het wel. Maar ook bij het kiezen van een auto deed ie maf.PantoHuit schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:44:
Bij mij crashed ACC bij het laden van een track na de update van gisteren. Zijn hier anderen die dezelfde problemen hebben en misschien zelfs al opgelost. Drivers zijn up to date. Ryzen 3600 32gb Ram 1080ti.
Ik heb de boel opnieuw geïnstalleerd en het lijkt weer te draaien. Eens zien of dat ook zo blijft
Ik bibber nog steeds van ACC in combinatie met VR en hekken. Toen ik het spel net speelde werd ik letterlijk misselijk van de hekken in VR en dan vooral monza het rechte stuk naar parabolica. Morgen maar eens kijken met alle toeters en bellen. ACC met de immersie van Automobilista2 is een natte droom.Alfa Novanta schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:54:
Vooral die achtergrond met die hekken is bizar
Only fools are enslaved by time and space.
Hoe bedoel je? Hinderlijke flikkerende zaagtand-hekken? De verschillende AA-modi hebben daar invloed op een alleen temporal werkte goed. FXAA en die andere will je niet hebben.LoneRanger schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:13:
Ik bibber nog steeds van ACC in combinatie met VR en hekken. Toen ik het spel net speelde werd ik letterlijk misselijk van de hekken in VR en dan vooral monza het rechte stuk naar parabolica. Morgen maar eens kijken met alle toeters en bellen. ACC met de immersie van Automobilista2 is een natte droom.
Klopt maar het duurde even voor ik wist dat het daar aan lag en later gewoon jouw instellingen gebruikt, die gebruik ik nog steeds overigens. Volgens mij was het een beetje het effect van een veel te scherp hek in een relatief wazige omgeving, beter kan ik het niet beschrijven.Alfa Novanta schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:19:
[...]
Hoe bedoel je? Hinderlijke flikkerende zaagtand-hekken? De verschillende AA-modi hebben daar invloed op een alleen temporal werkte goed. FXAA en die andere will je niet hebben.
precies dit. Scaling op 120% en dan fsr ultra quality helpt wel iets maar denk dat ik het voorlopig niet gebruik.GewoonWouter schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:31:
[...]
Op mijn single 1080p 144Hz monitor heb ik geen FPS winst (nuja, het aantal FPS zat al meer dan goed) en met FSR aan vind ik het minder mooi. Kan het niet echt omschrijven maar het ziet er anders uit, en ik heb de indruk (moet het nog even uittesten) dat met FSR op de afstandsborden en sommige reclame panels naast de baan minder scherp overkomen en dus minder leesbaar zijn)
www.simsport-racing.com
Vol goede hoop gisteren avond de 1.8 update icm VR geprobeerd en ik ben niets anders dan teleurgesteld. Het is nog steeds ronduit KUT!
Alhoewel de framerate een stuk hoger is zodra je DLSS of FSR aanzet, wordt het 1 grote wazige bende. Zodra je vervolgens sharpness omhoog gaat gooien dan krijg je een nog lelijker geheeld, aangezien ie een soort van wazig plaatje weer scherp probeert te maken.
DLSS/FSR zijn dus absoluut niet de "redders" voor VR waar men misschien op gehoopt had. Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat ACC en VR nooit gaat werken. Het is nog enigszins speelbaar met speciale presets en .ini aanpassingen, echter is het resultaat nog steeds een stuk lelijker dan dat bij AC, PC2, AM2 en iRacing.
Unreal Engine (4) en VR is gewoon absoluut niet geschikt voor elkaar.
Alhoewel de framerate een stuk hoger is zodra je DLSS of FSR aanzet, wordt het 1 grote wazige bende. Zodra je vervolgens sharpness omhoog gaat gooien dan krijg je een nog lelijker geheeld, aangezien ie een soort van wazig plaatje weer scherp probeert te maken.
DLSS/FSR zijn dus absoluut niet de "redders" voor VR waar men misschien op gehoopt had. Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat ACC en VR nooit gaat werken. Het is nog enigszins speelbaar met speciale presets en .ini aanpassingen, echter is het resultaat nog steeds een stuk lelijker dan dat bij AC, PC2, AM2 en iRacing.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
@MazeWing Probeer eens of het beter wordt als je DLSS handmatig update naar versie 2.3.x
Vanaf 2.3 wordt scaling ondersteund.
DLSS versies kun je hier downloaden: https://www.techpowerup.com/download/nvidia-dlss-dll/The .dll file is located at X:\SteamLibrary\steamapps\common\Assetto Corsa Competizione\AC2\Plugins\DLSS\Binaries\ThirdParty\Win64
Rename the nvngx_dlss.dll file to nvngx_dlss.org, so you always have a copy of the original file.
After this, you can paste/overwrite with the newer version .dll file.
Ik zal het in de loop van de ochtend eens proberen. Welke versie zit er dan standaard in ACC?Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 06:36:
@MazeWing Probeer eens of het beter wordt als je DLSS handmatig update naar versie 2.3.x
[...]
DLSS versies kun je hier downloaden: https://www.techpowerup.com/download/nvidia-dlss-dll/
Je zou toch verwachten dat ze de meest recente versie van DLSS zouden implementeren...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Standaard was 2.2.15 geloof ik.
Als je een mouse over op het .dll bestand doet, dan kun je het lezen.
Als je een mouse over op het .dll bestand doet, dan kun je het lezen.
Bij mij gaat overigens mn performance achteruit in VR als ik DLSS toepas heel vreemd. Of ik begrijp DLSS niet.
Wat ik vooral irritant vind is dat het spel bij momenten crasht. Gisteren tijdens een race van 30 minuten tijdens de laatste twee minuten crashte de server en het spel. En ik veronderstel bij iedereen op de server want mijn maat had het ook voor. Was nog een heel gedoe om het gecrashte spel afgesloten te krijgen. En ik hoor het vaker dat sinds de update er problemen zijn. Hopelijk wordt dat snel gefixed want das niet echt top voor de beleving.
Wat dat betreft is het op YT verrassend stil: de grote jongens zijn allemaal lyrisch, maar niks over crashes (k heb er op gezocht maar niets gevonden)
Wat dat betreft is het op YT verrassend stil: de grote jongens zijn allemaal lyrisch, maar niks over crashes (k heb er op gezocht maar niets gevonden)
@GewoonWouter Volgens mij is er vandaag weer een patch overheen gekomen. Zag ff zo snel geen release notes...
Heb ik gemist, maar dat zou wel super zijn inderdaad
Je verliest nog wel aardig wat FPS bij veel auto’s . Bij alles op epic en dlss op quality haalde ik ruim 180 in hotlap mode en rond de 140 in een online race met 30 anderen.CoronelHimself schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:53:
Ik heb ze allemaal geprobeerd, ben nog aan het twijfelen tussen Balanced en Quality. Balanced levert wel wat meer artifacten op dan quality. Maar ik kan dan wel wat andere effecten wat hoger zetten. Ben er nog niet helemaal uit. Heb ook nog geen race geprobeerd tussen weet ook nog niet hoeveel fps ik verlies als er veel auto's in de buurt zitten.
Performance vond ik niks.
Wel crashen online races erg vaak na de update. Hopelijk verholpen na de 1.8.2 update vandaag. Al zie ik er niet direct iets over staan in de release notes
1.8.2
- Fixed a navigation issue on the setup pitstop strategy page with D-Pad or keyboard.
- Fixed a potential crash related to mouse navigation in menus.
- Fixed TAB overlay leaderboard showing erroneous value for mandatory pitstops served.
- Fixed an issue with Ferrari 488 GT3 Evo custom livery templates.
- Fixed missing aero variation readout with the Jaguar G3 and the REX.
- Fixed BMW M4 GT3 dash display incorrectly showing last lap time instead of best lap time.
- Fixed occasional hang on session loading.
[ Voor 24% gewijzigd door sverzijl op 27-11-2021 13:46 ]
En 1.8.3 is er ook al...
Ze zitten iig niet stil.
Ze zitten iig niet stil.
[ Voor 36% gewijzigd door paragon op 26-11-2021 22:59 ]
Ja kwam rond 9 uur uit. Daarna zijn onze test servers niet meer gecrashed. Dus dat geeft weer goede hoop voor de 24uur race van morgen. Fingers crossed.paragon schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:58:
En 1.8.3 is er ook al...
Ze zitten iig niet stil.
Steam - PTR83
Doe je mee met die charity race?CoronelHimself schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:08:
[...]
Ja kwam rond 9 uur uit. Daarna zijn onze test servers niet meer gecrashed. Dus dat geeft weer goede hoop voor de 24uur race van morgen. Fingers crossed.
Hier ook nog niet gecrashed in 1 uur. Hopelijk fixed nu.CoronelHimself schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:08:
[...]
Ja kwam rond 9 uur uit. Daarna zijn onze test servers niet meer gecrashed. Dus dat geeft weer goede hoop voor de 24uur race van morgen. Fingers crossed.
Ik baal er ook flink van. Voor de update(s) had ik een hele acceptable setup; cockpit lekker scherp en omgeving 'prima'. Na de updates zijn sowieso die instellingen helemaal weg, maar ik krijg het ook niet meer terug. Naast het gemis aan scherpte, lijkt ook alles compleet uit verhouding: zit positie niet goed te krijgen, auto voelt enorm groot aan.MazeWing schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 05:54:
Vol goede hoop gisteren avond de 1.8 update icm VR geprobeerd en ik ben niets anders dan teleurgesteld. Het is nog steeds ronduit KUT!
Weet iemand of de display optie config ergens gebackuped wordt? Zou graag weer terug willen naar mijn originele settings....
Dit is dus echt Fed-up: mijn settings worden keurig gesynced naar Onedrive, maar blijkbaar wordt tijdens een update eerst de file verwijderd. De versiegeschiedenis is dus ook leeg... grrr
[ Voor 6% gewijzigd door superduper op 27-11-2021 21:47 ]
@superduper als je die config hebt opgeslagen zou je ze nog gewoon moeten kunnen laden, werkt bij mij iig nog wel. [documenten/assetto corsa competitione/customs/videosettings]
Ik ben ook nogal teleurgesteld in de beeldkwaliteit die bij DLSS hoort en na wat experimenteren toch maar eens FSR geprobeerd ism mijn Geforce RTX2060super/intel i5 9600K. Het resultaat is een stuk beter als het gaat om helderheid/scherpte van het beeld. Mijn settings:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Al75od5zRAH08TVZkF6kQlzQ.png?f=user_large)
Ik speel nu wel via steamVR ipv oculus omdat ik daar de resolutie op 150% kan zetten. Alles boven de screenshot staat ook gewoon op high. Ik heb nu dezelfde scherpte als de oude settings van @Alfa Novanta maar met meer detail en preformance. Dat laatste is gevoel want ik heb verder geen fps gemeten maar gaat allemaal prima met genoeg AI op de baan. Het is [nog] lang niet de kwaliteit van AC of AM2 in VR maar voor mij prima te doen.
Ik ben ook nogal teleurgesteld in de beeldkwaliteit die bij DLSS hoort en na wat experimenteren toch maar eens FSR geprobeerd ism mijn Geforce RTX2060super/intel i5 9600K. Het resultaat is een stuk beter als het gaat om helderheid/scherpte van het beeld. Mijn settings:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Al75od5zRAH08TVZkF6kQlzQ.png?f=user_large)
Ik speel nu wel via steamVR ipv oculus omdat ik daar de resolutie op 150% kan zetten. Alles boven de screenshot staat ook gewoon op high. Ik heb nu dezelfde scherpte als de oude settings van @Alfa Novanta maar met meer detail en preformance. Dat laatste is gevoel want ik heb verder geen fps gemeten maar gaat allemaal prima met genoeg AI op de baan. Het is [nog] lang niet de kwaliteit van AC of AM2 in VR maar voor mij prima te doen.
Ik had het blijkbaar niet als custom opgeslagen, maar een keer uit een internet lijst van settings gehaald. ik zal kijken of ik die van eene xterne backup kan terughalen. Dan zal ik het zeker als een custom opslaan. Wel balen dat dit zo lastig blijkt te zijn om mooi te krijgen in VR.LoneRanger schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:50:
@superduper als je die config hebt opgeslagen zou je ze nog gewoon moeten kunnen laden, werkt bij mij iig nog wel. [documenten/assetto corsa competitione/customs/videosettings]
[Afbeelding]
Ik heb sinds de 1.8 update dat de 1920x1080 resolutie op m'n 4K TV niet meer fullscreen is (ondanks dat dit aan staat) maar zich beperkt tot 1 kwart beeld in de linkerbovenhoek. De rest van het scherm is zwart met een Assetto Corsa logo in het midden (deels overlapt door het beeld in de (linkerbovenhoek).
Voor de gein net ook even VR geprobeerd, daar heb ik een zelfde soort euvel. Rechts zit er een soort grijze waas, dus rechteroog dicht gedaan en dan heb ik prima VR beeld (menu met garagebox). Doe ik m'n linkeroog dicht dan zie ik het menu maar is de achtergrond zwart (garagebox is verdwenen).
In een race is dit net zo, links zie ik alles, met rechts alleen de HUD en verder zwart.
Andere spellen, PC2, AC, RaceRoom werken wel prima zowel op tv als in VR.
Iemand ooit iets dergelijks gehad en op kunnen lossen? (voordat ik de boel herinstalleer)
Opgelost met de 1.8.5 update
Voor de gein net ook even VR geprobeerd, daar heb ik een zelfde soort euvel. Rechts zit er een soort grijze waas, dus rechteroog dicht gedaan en dan heb ik prima VR beeld (menu met garagebox). Doe ik m'n linkeroog dicht dan zie ik het menu maar is de achtergrond zwart (garagebox is verdwenen).
In een race is dit net zo, links zie ik alles, met rechts alleen de HUD en verder zwart.
Andere spellen, PC2, AC, RaceRoom werken wel prima zowel op tv als in VR.
Iemand ooit iets dergelijks gehad en op kunnen lossen? (voordat ik de boel herinstalleer)
Opgelost met de 1.8.5 update
Bizar... maar zegt me niks
Vanavond gassen op Snetterton.. vrijwel onmogelijk om in te halen
@E - Jay ik had zoiets toen ik in vr testse. Wat op m'n monitor gemirrord wordt zit link in de bovenhoek. Zal morgen eens testen met een lagere res dan m'n monitor.
Behalve mij, Snetterton is niet echt mijn baan. Kan er maar niet een goed rondje uit persen.Alfa Novanta schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:50:
[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC FLSR GT3 Sprint Championship🚨 Round #5 Snetterton UK 🇬🇧]
Maar missie geslaagd, begon als 19e, finish als 16e... not last, again.
apollo13
Lastige baan idd. Misschien kun je wat afkijken van mijn stream..? Exit laatste bocht is heel erg belangrijk. Sowieso het laatste stuk na het rechte stuk is erg tricky. Denk dat ik m redelijk onder de knie heb.apollo13 schreef op maandag 29 november 2021 @ 00:34:
Behalve mij, Snetterton is niet echt mijn baan. Kan er maar niet een goed rondje uit persen.
Maar missie geslaagd, begon als 19e, finish als 16e... not last, again.
Hoe is de rijervaring nu met VR ? En welke VR gebruik je hiervoor ?Alfa Novanta schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:50:
[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC FLSR GT3 Sprint Championship🚨 Round #5 Snetterton UK 🇬🇧]
ik vertel hier er e.e.a. over + settingssverzijl schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:29:
[...]
Hoe is de rijervaring nu met VR ? En welke VR gebruik je hiervoor ?
Straks weer LIVE 
Vanwege de Steam Autumn sale ook eigenaar van Assetto Corsa Competizione sinds dit weekend. En oogjes dicht voor de puristen: ik probeer die auto's te besturen met de muis. En dat lukt, voor een beginner, best oké.
Maar toch een paar vragen dezelfde puristen: soms lijkt er geen besturing mogelijk. Bijvoorbeeld als ik de pits in rijd en ik op een aangegeven plek moet stoppen. Mijn remmen doen dan werkelijk niets de auto blijft rijden, ook al geef ik geen gas.
Ook had ik laatst bij een rolling start het omgekeerde dat mijn auto met geen mogelijkheid van zijn plek kwam... 'S'(ignition) deed ook niets. Dus het is alsof ik iets over het hoofd zie, maar ik weet niet wat.
In de toekomst denk ik er ook over om een stuur aan te schaffen e.d. Maar eerst maar eens verhuizen in april zodat ik daar ook ruimte voor heb. Tot die tijd wordt het grinden met een muisje...
Maar toch een paar vragen dezelfde puristen: soms lijkt er geen besturing mogelijk. Bijvoorbeeld als ik de pits in rijd en ik op een aangegeven plek moet stoppen. Mijn remmen doen dan werkelijk niets de auto blijft rijden, ook al geef ik geen gas.
Ook had ik laatst bij een rolling start het omgekeerde dat mijn auto met geen mogelijkheid van zijn plek kwam... 'S'(ignition) deed ook niets. Dus het is alsof ik iets over het hoofd zie, maar ik weet niet wat.
In de toekomst denk ik er ook over om een stuur aan te schaffen e.d. Maar eerst maar eens verhuizen in april zodat ik daar ook ruimte voor heb. Tot die tijd wordt het grinden met een muisje...
Met muis haha
Ik zou het spel dan waarschijnlijk na 10 min al weggegooid hebben.
Maar dat het mogelijk is geloof ik wel. Zag op YT tijd geleden ook iemand die vanwege lichamelijke beperkingen alleen met muis+toetsenbord kon spelen, en niet eens zo slecht ook.
Wat je problemen betreft heb ik echter geen idee.
Maar dat het mogelijk is geloof ik wel. Zag op YT tijd geleden ook iemand die vanwege lichamelijke beperkingen alleen met muis+toetsenbord kon spelen, en niet eens zo slecht ook.
Starter + ignition heb je nodig om te starten, waarschijnlijk toetsenbordtoets iets langer ingedrukt houden?
www.simsport-racing.com
Toevallig ook dat filmpje gezien en dat was bewonderenswaardig. Toen dacht ik: als hij het kan...sverzijl schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:36:
Met muis hahaIk zou het spel dan waarschijnlijk na 10 min al weggegooid hebben.
En ik heb lang Live For Speed gespeeld, ook met de muis. En ik zeg: 'Gaat best oke'. Maar dat houdt in dat ik top 3 kan finishen tussen de andere beginners...
Wat assetto dan wel weer prettig maakt is dat ik over het algemeen andere rijders, ook de beginners, hun best zie doen om ruimte te geven en niet te crashen.
Ik had even moeten aangeven wat ik al geprobeerd had:H-Alien schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:58:
Starter + ignition heb je nodig om te starten, waarschijnlijk toetsenbordtoets iets langer ingedrukt houden?
-S indrukken (ignition/starter)
-ESC en alt+tab in de hoop iets te resetten maar tevergeefs...
Op deze momenten zie ik ook geen feedback rechtsonder waar je kunt zien hoe ver je je gaspedaal hebt ingedrukt of je rem.
Ik heb dit heel af en toe bij m'n stuur/pedals net na het laden van een track. Als ik dan even naar Control menu ga en weer terug, dan werkt het weer.Barista schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:55:
[...]
Ik had even moeten aangeven wat ik al geprobeerd had:
-S indrukken (ignition/starter)
-ESC en alt+tab in de hoop iets te resetten maar tevergeefs...
Op deze momenten zie ik ook geen feedback rechtsonder waar je kunt zien hoe ver je je gaspedaal hebt ingedrukt of je rem.
Jongens (en meisjes?) .. wat is het smullen dit weekend. Nóg meer raceplezier !! 
Onze laatste Endurance race (voor dit seizoen) met Apex Online Racing League [AOR]
En omdat we de kwalificatie week als 10e hebben afgesloten, mogen we meedoen aan de SUPERPOLE !!
Hatseflats !!
En later in de middag om 17:00 start de 6 uurs race dan op Imola!
Disclaimer: dit is niet mijn favoriete combinatie. Ook niet mijn voorkeurssetup dus het wordt voor mij overleven
Onze laatste Endurance race (voor dit seizoen) met Apex Online Racing League [AOR]
En omdat we de kwalificatie week als 10e hebben afgesloten, mogen we meedoen aan de SUPERPOLE !!
Hatseflats !!

En later in de middag om 17:00 start de 6 uurs race dan op Imola!

Disclaimer: dit is niet mijn favoriete combinatie. Ook niet mijn voorkeurssetup dus het wordt voor mij overleven
[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-12-2021 23:43 ]
Oh Imola is m'n favoriete track wel vooralsnog (disclaimer: ik heb nog niet alle tracks in ACC gereden;).Alfa Novanta schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:40:
Jongens (en meisjes?) .. wat is het smullen dit weekend. Nóg meer raceplezier !!
Hatseflats !!![]()
[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] Apex Online Racing Imola 🇮🇹 6 HR SUPERPOLE Shootout! LIVE!!]
En later in de middag om 17:00 start de 6 uurs race dan op Imola!![]()
[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] Apex Online Racing Imola 🇮🇹 6 HR Endurance race! LIVE Onboard!!]
Maar nu ik me aan het voorbereiden ben voor een 6h race op Kyalami vind ik die toch ook wel erg lekker rijden met de M4.
@Verwijderd het ligt vaak ook vooral aan de setup. Heb je vertrouwen, kun je de auto zo plaatsen zoals je hem hebben wel. Met deze Aston lukt dat maar matig. Vooral bochten 11/12/13 gaan erg moeizaam. Ook de chicane bovenop is geen routine. Tis hard werken en scherp blijven. PB 1:42:322 met de 488 deed ik een 1:41:7 dus scheelt 6 tienden.
Vooral track limits liggen op de loer in de chicaneAlfa Novanta schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:57:
@Verwijderd het ligt vaak ook vooral aan de setup. Heb je vertrouwen, kun je de auto zo plaatsen zoals je hem hebben wel. Met deze Aston lukt dat maar matig. Vooral bochten 11/12/13 gaan erg moeizaam. Ook de chicane bovenop is geen routine. Tis hard werken en scherp blijven. PB 1:42:322 met de 488 deed ik een 1:41:7 dus scheelt 6 tienden.
Wow, dat is heel erg knap! Ik zag zelfs iemand op de server 1:40:7 doen. Respect
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-12-2021 01:05 ]
Ja in onze BE/NL ACC community (ACC Vlaanderen) zijn er ook een paar die 1:40.x rijden in Q. Niet bij te houden. Maar je leert er wel weer van. Alleen frustrerend dat het zelf niet lukt;)Alfa Novanta schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 01:04:
Wow, dat is heel erg knap! Ik zag zelfs iemand op de server 1:40:7 doen. Respect
FANTASTISCHE SUPEPOLE gehad vanmiddag!! van 10 naar 7e met slechts 1 poging!!Alfa Novanta schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:40:
Hatseflats !!![]()
[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] Apex Online Racing Imola 🇮🇹 6 HR SUPERPOLE Shootout! LIVE!!]

en toen de race, ging goed, lagen 6e tot de pitstop, toen even 9e, toen weer 8ste .. toen weer 9e .. inmiddels bijna aan de 3e stint toe, mijn stint .. tot in de laatste ronde ineens Stefan zijn ACC vastliep !!En later in de middag om 17:00 start de 6 uurs race dan op Imola!![]()
[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] Apex Online Racing Imola 🇮🇹 6 HR Endurance race! LIVE Onboard!!]
hier het moment van de crash ..
het mag gewoon niet zo zijn

Da's zuur Alfa, zeker bij een endurance. Gisteravond zelf bij onze 2.4h endurance meegedaan en gelukkig zonder noemenswaardige incidenten. Multiclass, zat zelf in de GT4. Tweede gekwalificeerd verassend genoeg, was stoplicht relatie met Andrea Gahlin die echt mega snel is. Ik reed 100 meter achter hem en laatste 4 minuten van quali ging hij telkens naar p2 en ik 100 meter later weer, volgens mij 3x achter elkaar 
Uiteindelijk door een tikje van achter van vrij snel van p2 naar p7 in class, vervolgens met regenbanden een droge periode doorgereden (omdat het half uurtje later weer ging regenen) , driver wissel toen het weer regende en p2 gefinished. Laatste ronde was nog battle met p3 die echt rete snel was, spint er een Porsche voor onze neus in 130R, ontwijken daarna rempunt missen voor de chicane omdat je rot uitkomt en de bocht finaal gemist. Beetje jammer dat daardoor die battle met p3 er niet van kwam in de laatste chicane.
Edit: blijkbaar was die P3 driver een real life GT4 rijder, geen wonder dat hij zo rap was
Anyways, mooi momentje lap 2. Ik kon er precies doorheen met de Cayman
En helaas hadden sommigen gister ook disconnects, gelukkig hebben we vrij briljante commentatoren
Uiteindelijk door een tikje van achter van vrij snel van p2 naar p7 in class, vervolgens met regenbanden een droge periode doorgereden (omdat het half uurtje later weer ging regenen) , driver wissel toen het weer regende en p2 gefinished. Laatste ronde was nog battle met p3 die echt rete snel was, spint er een Porsche voor onze neus in 130R, ontwijken daarna rempunt missen voor de chicane omdat je rot uitkomt en de bocht finaal gemist. Beetje jammer dat daardoor die battle met p3 er niet van kwam in de laatste chicane.
Edit: blijkbaar was die P3 driver een real life GT4 rijder, geen wonder dat hij zo rap was
Anyways, mooi momentje lap 2. Ik kon er precies doorheen met de Cayman
En helaas hadden sommigen gister ook disconnects, gelukkig hebben we vrij briljante commentatoren
[ Voor 3% gewijzigd door H-Alien op 12-12-2021 12:31 ]
www.simsport-racing.com
Last minute toch maar een race'je meepakken bij Fastlane ..
[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-12-2021 15:34 ]
Pff, wat een race.
Helft van de tijd naast de baan. Een lekke band en ook nog een stop and go omdat ik te hard in de pit reed.
Maar missie is wederom geslaagd, not last.
apollo13
Ow jij ook al een sg30? Ik ook.. volgas in de 1 is geen 50kmh ook al ging hij er volautomatisch op.. je moet nog wel even afremmen voor de lijn 
Wat een race, tjongejonge.. 3e in de qualy maar ik moest zonodig Vince raken waardoor die spinde. Dus ik m opwachten.. toen lag ik 8ste ondertussen. Daarna werd ik vanachter geraakt dus weer 2 plekken verloren, maar wonder boven wonder reed ik op een gegeven moment gewoon 4e en laag Vince weer 10e
Maargoed, toen de pits in en als 6e er weer uit.. maar een SG30 rijker
Uiteindelijk nog 7e over de streep gekomen. Valt ergens niet eens tegen.. meestal ben je kansloos na een sg30 maar niet in de regen. En ik had een prima pace opzich.
Wat een race, tjongejonge.. 3e in de qualy maar ik moest zonodig Vince raken waardoor die spinde. Dus ik m opwachten.. toen lag ik 8ste ondertussen. Daarna werd ik vanachter geraakt dus weer 2 plekken verloren, maar wonder boven wonder reed ik op een gegeven moment gewoon 4e en laag Vince weer 10e
Uiteindelijk nog 7e over de streep gekomen. Valt ergens niet eens tegen.. meestal ben je kansloos na een sg30 maar niet in de regen. En ik had een prima pace opzich.
Yep een sg30 voor mij, gleed door over de lijn, had toen nog teveel snelheid toen ik over de lijn ging. Volgende keer dus een pitstop, van te voren oefenen, in de regen.Alfa Novanta schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:29:
Ow jij ook al een sg30? Ik ook.. volgas in de 1 is geen 50kmh ook al ging hij er volautomatisch op.. je moet nog wel even afremmen voor de lijn

apollo13
ja dat had ik dus ook, alleen ik vergat überhaupt te remmen 
Anyway, morgenavond vanavond, BATHURST !!!
oops
Anyway, morgenavond vanavond, BATHURST !!!

oops
Nog mensen hier die op Low Fuel Motorsport rijden ?
Ze hebben daar een soort iRacing systeem opgezet voor ACC. Compleet met elo ranking en safety rating. Ziet er allemaal netjes uit ! Ik heb me eigen gister aangemeld en even 2 races geprobeerd en het werkte mooi allemaal. Ze hebben momenteel al 12.6K gebruikers. Ze zitten nu in week 12 (van 13 volgens mij) van het huidige seizoen 4, dus het nieuwe seizoen staat voor de deur. Ik denk dat ik wel vaker via LFM zal gaan rijden.
https://lowfuelmotorsport.com/
Ze hebben daar een soort iRacing systeem opgezet voor ACC. Compleet met elo ranking en safety rating. Ziet er allemaal netjes uit ! Ik heb me eigen gister aangemeld en even 2 races geprobeerd en het werkte mooi allemaal. Ze hebben momenteel al 12.6K gebruikers. Ze zitten nu in week 12 (van 13 volgens mij) van het huidige seizoen 4, dus het nieuwe seizoen staat voor de deur. Ik denk dat ik wel vaker via LFM zal gaan rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door GaHard op 14-12-2021 16:24 ]
die Ferrari is niet te rijden man .. pfff .. de ene setup (CDA3) is gewoon te traag en een andere setup wil je dood maken .. alle Ferrari's waren achterin te vinden. Jitse Miedema kan anders ook aardig rijden maar was ook buiten de top 20 in de qualyAlfa Novanta schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:50:
ja dat had ik dus ook, alleen ik vergat überhaupt te remmen
Anyway, morgenavond vanavond, BATHURST !!!![]()
[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 🚨 Round #6 Mount Panorama 🇦🇺 Bathurst 60 Minutes LIVE!!!]
oops
ik weet niet wat ze er mee gedaan hebben, maar ik kon er niet veel mee...
best wel kut want dit is de mooiste track uit ACC
en de framerate was ook om te huilen .. met FSR zowaar undrivable .. 60-70 met mijn oude setup .. 40-50 met FSR aan .. like wtff
Met de Aston reed ik onlangs nog een 2:01:998 .. met de 488 Evo niet onder de 2:03 geweest

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-12-2021 21:35 ]
Jazeker, ik heb me een tijdje geleden daar ook geregistreerd. Vandaag een eerste keer geracet. Wel leuk dat die site zelf dat soort stats bijhoudt. Toch alvast geen divebombers en echte idioten tegengekomenGaHard schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:24:
Ja, registratie en license sessie waren leukGaHard schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:24:
Helaas nog geen tijdslot gehad dat ik ook tijd had...
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ik heb er nu 5 ranked races gereden op Imola en Spa en ben er zeer over te spreken. Het niveau is uiteraard veel beter dan in publieke lobbys. Gister een race op Spa gereden, er waren 3 splits en ik zat in split 2 en daar zat 2,5 seconden tussen P1 en P30 en 1 seconde tussen P3 en P23 dus dan heb je een redelijk mooi gelijkwaardig veld. En er rijden wel een hoop snelle mensen mee zag ik. Ik had met een 2:18.3 op P3 gekwalificeerd in split 2 maar zag dat ik daarmee in split 1 op P28 zou staan, daar reden de front runners 2:16.2 in qualy.
Het nieuwe LFM seizoen staat voor de deur en ik wil zeker gaan proberen dat seizoen vol te rijden.
Het nieuwe LFM seizoen staat voor de deur en ik wil zeker gaan proberen dat seizoen vol te rijden.
Wat houdt die license sessie in?raymondw schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:06:
[...]
Ja, registratie en license sessie waren leuk
Helaas nog geen tijdslot gehad dat ik ook tijd had...
Om je licentie te halen om mee te mogen doen moet je op de licentie server 7 aaneengesloten valide rondjes rijden binnen 107% van het LFM race lap record. Er is een SA 75 server en een SA 95 server, als je je rondjes rijdt in de SA 75 server start je met een SR van 3.50, in de SA 95 server start je met SR 4.50. Om in de langere races mee te mogen doen moet je SR mininaal 4.00 zijn.