[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 31 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-07 14:59
LAPJENL70 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:42:
[...]

Ik moet zeggen dat ik met een controller rijd (stuur aansluiten is me teveel werk) maar heel vaak dat ik denk dat ik een lekker rondje rijd .... zijn anderen gewoon meerdere seconden sneller. Dan denk ik "Hoe dan!!" :*)

Het gaat uiteindelijk allemaal om de lol. Als er maar een paar andere slakken zijn waarmee je in de achterhoede een eigen mini race rijdt is het mij ook goed.
Ik reed tot vorig jaar ook nog met controller: F1 games en zelfs PC2 vond ik goed te doen. ACC vond ik toch een ander paar mouwen. Uiteindelijk heb ik op Black Friday even gek gedaan en er maar wat geld tegenaan gegooid. De ervaring is zo veel leuker.
Qua aansluiten stuur vind ik het toch niet zoveel meer werk. Ik rol mijn GT1 Evo gewoon voor de tv, usb kabeltje insteken en de voeding and you're good to go >:) .

Ik ben het trouwens met je eens hoor, winnen is tof maar als ik een hard bevochten race heb in het midden of zelfs de achterhoede is het mij ook goed.
Net ook nog een leuke race op Monza achter de rug. Een gast met een Lexus zat ronden achter me. Hij was duidelijk sneller. In de remzone van de eerste chicane zat hij niet meer op de rijlijn nadat hij me op het rechte stuk had ingehaald. Gevolg: rempunt gemist en ik beter uit de chicane, dus terug die kerel voorbij.
In de laatste ronde heeft ie nog geprobeerd om me in Parabolica te pakken, maar omdat ik defensief aan de binnenkant van de bocht bleef kon hij er niet langs en ik nog op het nippertje mijn plek kunnen houden.
En daar doen we het voor. _/-\o_ Wel plakhandjes nadien.

Ik kan je alleszins aanraden om toch ooit die controller in te ruilen als je ACC speelt, je gaat het je niet beklagen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:21
@GewoonWouter De race ervaring die je beschrijft zijn wat mij betreft de beste races om te hebben.
Ik heb zelf ook gemerkt dat ik beter kan verdedigen en niet meer denk van, oh hij is sneller ik laat hem wel voorbij. Ze moeten maar hun best doen.

Over Jadier. Soms denk ik wel eens dat hij een gespleten persoonlijkheid heeft, lol.
De ene helft kletst lekker met de chat en zijn teamgenoten en pakt tussendoor nog even een colaatje, de andere helft racet als een malle.

@LAPJENL70 Momenteel in de aanbieding: pricewatch: Thrustmaster T300 RS GT Zwart

Edit 13:40 - Vanavond om 19:30 gaat onze alien racer Vince, een van onze Fastlane leden, een goede tutorial geven over Suzuka. Voor de liefhebbers, ik ga deze live streamen. YT link zal ik rond die tijd hier op Tweakers plaatsten.

De live stream met de tutorial over Suzuka is hier live te volgen:
YouTube: Fastlane Racing Academy #4 @Suzuka

Op Fastlane hebben we a.s. zondag onze eerste GT4 championship race. Dus veel leden zijn druk aan het oefenen.
T. Janssen in onderstaande video is erg goed bezig. Twee maanden geleden had ik al blij geweest met die tijd in een GT3, nu niet meer :).

Mijn beste practice tijd, ook in een Camaro, is nu een 1:35,1 Ik moet dus even aan de bak. ;w

[ Voor 38% gewijzigd door apollo13 op 10-04-2021 14:26 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWouter
Ik moet zeggen dat ik de laatste week zwaar frustrerende ervaringen in ACC heb op PS4. Vooral in de public rooms. Op een bepaald moment SA88, sinds gisterenavond sta ik terug op 70. Ik zal niet zeggen dat ik nooit eens een foutje maak en een ander eens raak. Maar ik probeer toch zo proper mogelijk te racen en contact te vermijden zoveel als het kan.

Maar het aantal mensen dat er in slaagt om zelfs op de rechte lijn na de start het halve veld uit te schakelen is hemeltergend! Ook de divebombertjes en de snelle kerels die zich overal willen tussen wringen tegen elke kost waren legio. Dan probeer je samen met je teambuddy wat deftig te racen maar dit soort zaken helpen niet.
Zo'n zonde wat ik heb al gevechten met andere mensen gehad waar het wel fair en leuk was op het scherpst van de snee, dus het kan echt anders. Echt frusterend, vooral het strafsysteem waar beide rijders worden bestraft bij een botsing schiet te kort in mijn ogen.
Dan maar eens geprobeerd een eigen server op te zetten met wat langere races (45 minuten) en minimum voorwaarde SA70 maar dan ben je uiteindelijk maar met zijn vieren :D

Op Imola ben ik er achter gekomen dat de Mercedes een beest is, mijn snelste tijd die ik met de Bentley deed (mijn favoriete wagen qua wegligging) verpulverd met een seconde (nog steeds veel trager dan veel andere mederacertjes) tot 1:44,300... Het frustrerende daar dan weer dat ACC die tijd niet heeft opgeslagen in mijn stats :P Maar zo stabiel dat de bens is op de kerbs in de drie chicanes op Imola, niet normaal.

Op andere circuits is de Benz voor me dan weer een onhandelbaar beest in vergelijking met de Boatley...vooral op Barcelona geeft ie problemen bij het insturen na het zwaar in de remmen gaan voor de eerste bocht (kont draait weg) en bij het liften van het gas is ie ook ontzettend nerveus in de achterkant (agressieve set-up). Ook op Nürburgring is ie niet helemaal zoals ik de wegligging graag heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 12:46
GewoonWouter schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:45:
Ik moet zeggen dat ik de laatste week zwaar frustrerende ervaringen in ACC heb op PS4. Vooral in de public rooms. Op een bepaald moment SA88, sinds gisterenavond sta ik terug op 70. Ik zal niet zeggen dat ik nooit eens een foutje maak en een ander eens raak. Maar ik probeer toch zo proper mogelijk te racen en contact te vermijden zoveel als het kan.

Maar het aantal mensen dat er in slaagt om zelfs op de rechte lijn na de start het halve veld uit te schakelen is hemeltergend! Ook de divebombertjes en de snelle kerels die zich overal willen tussen wringen tegen elke kost waren legio. Dan probeer je samen met je teambuddy wat deftig te racen maar dit soort zaken helpen niet.
Zo'n zonde wat ik heb al gevechten met andere mensen gehad waar het wel fair en leuk was op het scherpst van de snee, dus het kan echt anders. Echt frusterend, vooral het strafsysteem waar beide rijders worden bestraft bij een botsing schiet te kort in mijn ogen.
Dan maar eens geprobeerd een eigen server op te zetten met wat langere races (45 minuten) en minimum voorwaarde SA70 maar dan ben je uiteindelijk maar met zijn vieren :D

Op Imola ben ik er achter gekomen dat de Mercedes een beest is, mijn snelste tijd die ik met de Bentley deed (mijn favoriete wagen qua wegligging) verpulverd met een seconde (nog steeds veel trager dan veel andere mederacertjes) tot 1:44,300... Het frustrerende daar dan weer dat ACC die tijd niet heeft opgeslagen in mijn stats :P Maar zo stabiel dat de bens is op de kerbs in de drie chicanes op Imola, niet normaal.

Op andere circuits is de Benz voor me dan weer een onhandelbaar beest in vergelijking met de Boatley...vooral op Barcelona geeft ie problemen bij het insturen na het zwaar in de remmen gaan voor de eerste bocht (kont draait weg) en bij het liften van het gas is ie ook ontzettend nerveus in de achterkant (agressieve set-up). Ook op Nürburgring is ie niet helemaal zoals ik de wegligging graag heb.
Hallo Wouter,

Dat is (denk ik) herkenbaar voor iedereen. Als je zuinig wilt zijn op je SA is een public lobby niet de juiste plek, ongeacht het platform.

Oplossing is om je aan te melden voor een online league, accountability is daar veel groter dus er wordt daar veel cleaner gereden. Er zijn meerdere leagues in dit topic te vinden.

Zelf rijd ik mee bij https://www.racingleague.net/?page=%2F en ben er erg tevreden over. Niveauverschil is groot, het gros rijdt tijden waar ik niet van durf te dromen, maar ondanks dat vermaak ik mij er prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWouter
Two_can schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:53:
[...]

Hallo Wouter,

Dat is (denk ik) herkenbaar voor iedereen. Als je zuinig wilt zijn op je SA is een public lobby niet de juiste plek, ongeacht het platform.

Oplossing is om je aan te melden voor een online league, accountability is daar veel groter dus er wordt daar veel cleaner gereden. Er zijn meerdere leagues in dit topic te vinden.

Zelf rijd ik mee bij https://www.racingleague.net/?page=%2F en ben er erg tevreden over. Niveauverschil is groot, het gros rijdt tijden waar ik niet van durf te dromen, maar ondanks dat vermaak ik mij er prima.
Blij dat ik toch niet alleen ben. De online leagues heb ik al naar gekeken, ik zit ook al op een Discord van eentje, maar als ik het goed begrijp zijn de meesten op pc? En das voor me momenteel nog niet echt haalbaar. Met mijn acht jaar oude I5 4690k en GTX770 ga ik niet echt ver springen in ACC vrees ik :D en ik heb geen zin om van de pot gerukte prijzen voor bv een nieuwe GPU te betalen. Al spreekt het me op pc spreekt het me alleszins aan: meer dan 20 tegenstanders moet leuk zijn.

Ook zie ik dat deelname aan races/kampioenschappen niet evident zijn. Als treinbestuurder met onregelmatige uren en een gezien dat door de week nog niet om 20.00 in bed ligt heb ik de tv nog niet ter beschikking (ik rol mijn rig 's avonds lekker voor de tv in de woonkamer). Maar goed, lijkt me wel eens leuk om samen met een vriend van me en andere mensen te rijden die ook hun best doen om niet te botsen.
Over het niveau verschil maar ik me niet echt zorgen. Ik ben zelf ook niet de snelste, maar ook niet de traagste en zolang er mensen zijn wiens niveau ik min of meer kan evenaren om een robbertje mee te vechten ben ik al een happy bunny ^^.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 22:25
GewoonWouter schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:52:
[...]

Blij dat ik toch niet alleen ben. De online leagues heb ik al naar gekeken, ik zit ook al op een Discord van eentje, maar als ik het goed begrijp zijn de meesten op pc? En das voor me momenteel nog niet echt haalbaar. Met mijn acht jaar oude I5 4690k en GTX770 ga ik niet echt ver springen in ACC vrees ik :D en ik heb geen zin om van de pot gerukte prijzen voor bv een nieuwe GPU te betalen. Al spreekt het me op pc spreekt het me alleszins aan: meer dan 20 tegenstanders moet leuk zijn.

Ook zie ik dat deelname aan races/kampioenschappen niet evident zijn. Als treinbestuurder met onregelmatige uren en een gezien dat door de week nog niet om 20.00 in bed ligt heb ik de tv nog niet ter beschikking (ik rol mijn rig 's avonds lekker voor de tv in de woonkamer). Maar goed, lijkt me wel eens leuk om samen met een vriend van me en andere mensen te rijden die ook hun best doen om niet te botsen.
Over het niveau verschil maar ik me niet echt zorgen. Ik ben zelf ook niet de snelste, maar ook niet de traagste en zolang er mensen zijn wiens niveau ik min of meer kan evenaren om een robbertje mee te vechten ben ik al een happy bunny ^^.
Als je op 1 scherm rijd is het de moeite waard om het te testen. Je zal geen top settings kunnen draaien, maar voldoende om met 60 fps vooruit te komen denk ik. Join iig gerust, meeste mensen bij RacingLeague rijden ook op willekeurige tijdstippen en er zijn meestal wel een paar gekken die willen vlammen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Two_can
GewoonWouter schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:52:
[...]

Denk dat er op de pc meer te kiezen valt inderdaad, maar volgens mij wordt er op de Ps4 ook genoeg georganiseerd. Zoals Djurres zegt, ander kijk je toch of je pc het trekt?

Voor mij is het vaak ook passen en meten maar ik was het geklooi in public lobbies ook zat en kan er tot nu toe altijd nog een mouw aan breien. Mocht ik een keer niet kunnen, dan meld ik me af en is het ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djurres
Nou, vanavond is het dan zo ver!

21 man, 11 verschillende landen en 1 baan met 1 toekomstig winnaar!

Vanavond Brands Hatch GT4 @ RacingLeague.net

Door het seizoen heen kan je je nog steeds aanmelden en mee rijden! Van harte welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djurres
Oh, nog een leuke sneak peak..

Tijdens onze races kan je de live timing bijhouden op de homepage van de website.
Dwz, de posities, tijd tussen de drivers, hoeveel gereden ronden, snelste ronde tijden, current lap times..
Hopelijk kunnen we binnenkort ook een circuit afbeelden waarbij je kan zien wie waar rijd!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GhFoowr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:10
Morgen komt de Oculus Quest 2 binnen. Iemand nog tips hoe ACC zo in te stellen dat het lekker draait? Heb al van allerlei filmpjes bekeken op YouTube maar misschien iemand nog meer tips?

Oculus Quest 2 gaat draaien op een Ryzen 5600X, MSI 3080 Suprim X en 32G ram.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
Kloever schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:15:
Morgen komt de Oculus Quest 2 binnen. Iemand nog tips hoe ACC zo in te stellen dat het lekker draait? Heb al van allerlei filmpjes bekeken op YouTube maar misschien iemand nog meer tips?

Oculus Quest 2 gaat draaien op een Ryzen 5600X, MSI 3080 Suprim X en 32G ram.
Begin met medium settings, open Oculus Debug tool om te grafiek met headroom te activeren.
Vervolgens settings omhoog tweaken totdat je 15/10% headroom over houd, en dan eens gaan racen.

Mirrors op 45FPS zetten, en zet de mirror distance niet te ver. Dit is echt een behoorlijk heftige setting die veel resources vreet.

Je zou eventueel al direct ASW aan kunnen zetten als je nog nooit VR geraced hebt, dan halveert je FPS, maar kunnen je settings een stuk hoger. Ik heb zelf de CV1 op 90 FPS en merk het als ASW aan staat, en dat triggert mn mind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:49

Vanavond weer racen met SRHI.eu !! Met 40+ auto's op het krappe Zolder.. in de nacht! :o

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
Ben er denk ik niet bij, nek zit nog steeds vast dus verstandig zou zijn om even over te slaan. Maar nachtraces zijn altijd wel leuk om even te kijken :) Mooi ff switchen tussen de srhi en jouw stream...en af en toe wat voetbal waarschijnlijk :+

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:57
Dat wordt voorlopig nog niet online racen met ACC, mijn CPU (i5 3330) is toch te zwak lijkt het, verder heb ik 12GB geheugen en een AMD RX 580 4GB. Een single race op low setting ziet er niet uit en op mid gaat de FPS erg omlaag. Moest maar eens gaan sparen voor een upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonWouter
Zolder, toch één van mijn favoriete circuits...nog net iets leuker dan Spa vind ik. Wat dat betreft zijn we in ons kleine Belgenlandje toch goed bedeeld ^^. Moet spannend zijn, met 40 man in de nacht. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:24

jbbrans

Heeft er iemand meer informatie over een prive dedicated server, zoals cpu usage en (upload)bandbreedte?
Het enige wat ik kan vinden voor een Competizione server is een krachtige (quad-core) cpu en lots of bandwidth. Maar als ik dan verder lees is het ook elke cpu van de laatste 10 jaar en 4Mbps upload.
Voor de gewone assetto corsa waren de specs aardig beschreven.

Ik wil voor mezelf een server opzetten, waar ik zelf de baan, rijtijd en condities op kan samenstellen en waar vrienden en wie nog meer mee wil rijden op kan meerijden.
Maar voordat ik anderen met mijn ondermaatse server opzadel, wil ik wel weten of het de moeite waard is om een server op te bouwen. Ik heb nog een 4790K met 16GB in de kast liggen, die ik hiervoor kan gebruiken.

Een server huren vind ik nu nog even overdreven en lid worden van een league is door ploegendienst niet mogelijk, plus zoals ik zei, wil ik graag zelf de banen en rijcondities bepalen. De open servers hebben vaak maar races van 20 - 30 minuten, lage SA (met bijbehorende botsauto's) of de standaard banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 18:10
Heb net een half uur een hotstint op spa gereden, ging best goed. 11 laps, uiteindelijk op P 1590 geranked online, met 2 laps minder dan de leader. Ik heb met de thrustmaster tss sparco als sequentual gereden, begint na één dag al aardig te wennen!

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

wat een graf race :')

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:17
lol, jij er ook afgetikt?

De eerste stint was close racen, totdat ik net in het gras kwam en iemand ongelukkig meenam..
Niet echt een schuldige aan te wijzen, gewoon pech hebben.

Gelukkig was de start clean bij ons

[ Voor 79% gewijzigd door Arfalas op 13-04-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Je bent ook wel mega-agressief de eerste 2 laps :+ Beetje zonde, je maakt het jezelf daarmee niet makkelijker, wordt met die agressiviteit bijna een loterij of je die eerste paar laps doorkomt terwijl je echt de ruwe pace hebt om die eerste 2 rondjes iets conservatiever te benaderen en daarna op je talent en pace alsnog die posities te winnen zodra het veld niet meer als 1 kluwe wol boven op elkaar zit :)

Just my 2 cents.....of 0.00000002 Bitcoin.

[ Voor 8% gewijzigd door H-Alien op 14-04-2021 11:25 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Laatst online: 19-09 09:33
haha @Alfa Novanta , wat @H-Alien zegt je ging wel erg agressief de eerste chicane in, misschien had je beter achter mij kunnen blijven ipv. ernaast gooien lap 1 wat uiteraard gewoon mag.....

Had zelf wel een top race quali P13 finish P5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Wyhi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:08:
haha @Alfa Novanta , wat @H-Alien zegt je ging wel erg agressief de eerste chicane in, misschien had je beter achter mij kunnen blijven ipv. ernaast gooien lap 1 wat uiteraard gewoon mag.....

Had zelf wel een top race quali P13 finish P5.
Precies mijn tactiek op een public server met Monza. Laat de alfa mannetjes elkaar maar in de 1e chicane bevechten, ik rijd lachend om de puinhoop heen.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

GewoonWouter schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:45:
Ik heb nog niet online geracet in ACC maar als je weer eens zo'n race opzet laat het op voorhand maar weten. Mocht ik tijd hebben (onregelmatige 24/7 werktijden hier) kan ik wel een keertje aansluiten als jullie dat goed vinden.
Mijn niveau is niet dermate hoog, mijn sportsmanship is dat wel ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
Jullie kunnen altijd aansluiten bij racing League. We hebben naast de kampioenschappen ook losse races en ook zijn er altijd wel mensen die daarnaast mee racen op andere tijden. We hebben een heel aantal servers draaien

Www.racingLeague.net
https://discord.gg/MnKCm6ujGm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonWouter
Superkiwi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:21:
[...]

Ik heb nog niet online geracet in ACC maar als je weer eens zo'n race opzet laat het op voorhand maar weten. Mocht ik tijd hebben (onregelmatige 24/7 werktijden hier) kan ik wel een keertje aansluiten als jullie dat goed vinden.
Mijn niveau is niet dermate hoog, mijn sportsmanship is dat wel ;)
Goed om weten, als ik nog eens een server huur laat ik t hier weten. Mijn maat en ik hebben zelf ook onregelmatige uren, en in combo met gezinsleven racen we vaak niet voor 22.00 u 's avonds.
Wat betreft dat niveau: wij zijn zelf ook niet echt van het niveau alien. Als ik een 1:30 op Zolder, een hoge 1:44 op Imola en een hoge 1:50 op Monza haal mag ik al blij zijn :D. Belangrijker is het sportsmanship, racen op het scherpst van de snee is meer dan ok, botsen en inhalen waar het niet kan minder.

@Arfalas : Racing League servers zijn ook op de pc niet? Zuperkiwi en ik zijn momenteel nog ACC racertjes op de PS4 ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Oh, dat had ik even gemist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 19:47

CoronelHimself

Division Brabant

H-Alien schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:01:
[...]

Je bent ook wel mega-agressief de eerste 2 laps :+ Beetje zonde, je maakt het jezelf daarmee niet makkelijker, wordt met die agressiviteit bijna een loterij of je die eerste paar laps doorkomt terwijl je echt de ruwe pace hebt om die eerste 2 rondjes iets conservatiever te benaderen en daarna op je talent en pace alsnog die posities te winnen zodra het veld niet meer als 1 kluwe wol boven op elkaar zit :)

Alles ontweken, mijn geduld werd deze race goed beloont. Gestart vanaf de 32e positie. Eerste paar rondes mijn positie verdedigd, en geen rare actie op mijn voorganger uitgehaald. Degene voor mij wist mij perfect door alle ongelukken te leiden. Daarna lekker kunnen racen, paar posities gepakt. Paar verloren (stom stuur weigert te schakelen), uiteindelijk met afstand mijn beste positie behaald met een 12e plek. Niet eens een krasje op de wagen, dus ja. Goede tip for Alfa.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
GewoonWouter schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:56:
[...]

Goed om weten, als ik nog eens een server huur laat ik t hier weten. Mijn maat en ik hebben zelf ook onregelmatige uren, en in combo met gezinsleven racen we vaak niet voor 22.00 u 's avonds.
Wat betreft dat niveau: wij zijn zelf ook niet echt van het niveau alien. Als ik een 1:30 op Zolder, een hoge 1:44 op Imola en een hoge 1:50 op Monza haal mag ik al blij zijn :D. Belangrijker is het sportsmanship, racen op het scherpst van de snee is meer dan ok, botsen en inhalen waar het niet kan minder.

@Arfalas : Racing League servers zijn ook op de pc niet? Zuperkiwi en ik zijn momenteel nog ACC racertjes op de PS4 ^^
Ik hoor het al, tijd om over te stappen op de PC dus haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 15:43
Hier ook begonnen in een playseat met T300 Alcantara. Wat een fun!

Op aanraden hier meteen ingeschreven bij Racing League en maandag eerste race Donington Park, nu al zin in! Net een 1:29.045 neergezet wat voor mij aardig rap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:11
jbbrans schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:22:
Heeft er iemand meer informatie over een prive dedicated server, zoals cpu usage en (upload)bandbreedte?
Ik draai mijn server op mijn eigen PC tijdens het racen, gaat prima.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
ColeJ schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:06:
Hier ook begonnen in een playseat met T300 Alcantara. Wat een fun!

Op aanraden hier meteen ingeschreven bij Racing League en maandag eerste race Donington Park, nu al zin in! Net een 1:29.045 neergezet wat voor mij aardig rap is.
Lekker man! Prima tijd ook!
Toevallig doen we morgenavond waarschijnlijk Laguna Seca by night, maar dat zie je in de discord wel voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Gisteravond nog even wezen oefenen voor de fun race op de Fastlane server.
We gaan vanavond naar Imola en mogen alleen met Italiaanse auto's rijden.
Ik heb gekozen voor de Ferrari. Pfff, dit paardje heeft zijn nukken vergeleken met mijn Bentley waar ik tot nu toe alles mee heb gereden. Voordeel van de Ferrari is dat hij licht stuurt en minder last heeft van het uitbreken van zijn achterkant. Maar oh, wat is hij gevoelig op de kerbs, hobbels en kuilen. Je moet je rijstijl echt wel aanpassen voor deze auto als je de Bentley bent gewent.
Zal mij benieuwen hoe de race gaat verlopen vanavond. Ook omdat ik nog niet veel rondjes heb gereden op Imola.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Sporedd schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:02:
[...]

Ik draai mijn server op mijn eigen PC tijdens het racen, gaat prima.
Hoeveel users heb je dan en welke bandbreedte gebruikt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 20:44
jbbrans schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:35:
[...]

Al wat gezocht op google? hier bijvoorbeeld.

Ik draai een servertje op mijn laptop als ik prive met wat mensen wil racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
jbbrans schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:35:
[...]

Stuk of 8, weet ik niet heb een 250/30? ziggo abbo, maar kan me niet voor stellen dat het veel gerbruikt. Als je ping maar laag is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:01:

tja .. ik weet het ..zo stom, ik had vantevoren nog het plan bedacht om geheel niet in te halen, maar gewoon druk te blijven zetten en op foutjes te wachten, maar ik had slecht geslapen was doodmoe en éénmaal op groen ging het op instinct meer .. maar ik probeerde juist niet op de kont te gaan hangen maar ernaast om te kunnen ontwijken .. mjah en dan remt het toch iets eerder en dan schiet je er vanzelf naast .. en dan probeer je er nog het beste van te maken, wat op zich goed ging tot Maarten naast mij wilde uitwijken naar links waar ik dus zat. Mjah, dat werd dus een enkeltje muur.. daarna was de toon gezet. Met Michiel hetzelfde, helemaal niet van plan om hem uit te gaan remmen, ik zat met opzet naast zijn lijn om hem niet te beuken, maar toen iets te laat geremd (want je hebt ook totaal geen markers daar) en wipte de sausage mij in de lucht en was ik een projectiel en tikte ik hem net rond natuurlijk .. Anthony gaat in de hairpin nog wat extra remmen waardoor ik hem nét raak en ook die gaat rond, help 'm nog recht te zetten maargoed .. het zat niet mee.

Zo kut allemaal weer, ik had nu goed geoefend, had een lekkere setup en was hoopvol, maar daar reed jopie weer met schade rond .. en ipv gelijk te pitten was ik in de veronderstelling dat ik het pitwindow moest afwachten wat er helemaal niet was.. dus een halve race voor jan l*l met schade rondgereden .. najah . de lijst gaat nog wel even door.

Ben wel een paar maal door het grind ingehaald en een keer gepunt maar daar hoor je niemand over .. maar als ik iemand per ongeluk knijp (zonder raken!) omdat ik hem niet gezien had krijg je direct een race report.. maar ik vind het wel prima. :z mijn kampioenschap is door het putje .. helaaspindakaas.

Het zou misschien wel een goed idee zijn om een afkoelperiode in te stellen van 24hr voordat men race reports kan indienen, want na de race regent het reports en je hebt zelf niet eens de kans het terug te kijken en excuses aan te bieden en het proberen uit te praten. Het regent reports/penalties .. nare report-cultuur. Dat was eerder anders. Er heerst niet echt een leuk sfeertje zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-04-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 19:47

CoronelHimself

Division Brabant

Alfa Novanta schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:47:
[...]

tja .. ik weet het ..zo stom, ik had vantevoren nog het plan bedacht om geheel niet in te halen, maar gewoon druk te blijven zetten en op foutjes te wachten, maar ik had slecht geslapen was doodmoe en éénmaal op groen ging het op instinct meer .. en ik probeerde juist niet op de kont te gaan hangen maar ernaast om te kunnen ontwijken .. mjah en dan remt het toch iets eerder en dan schiet je er vanzelf naast .. en dan probeer je er nog het beste van te maken, wat op zich goed ging tot Maarten naast mij wilde uitwijken naar links waar ik dus zat. Mjah, dat werd dus een enkeltje muur.. daarna was de toon gezet. Met Michiel hetzelfde, helemaal niet van plan om hem uit te gaan remmen, ik zat met opzet naast zijn lijn om hem niet te beuken, maar toen iets te laat geremd (want je hebt ook totaal geen markers daar) en wipte de sausage mij in d elucht en was ik een projectiel ..

Zo kut allemaal weer, ik had nu goed geoefend, had een lekkere setup en was hoopvol, maar daar reed jopie weer met schade rond .. en ipv gelijk te pitten was ik in de veronderstelling dat ik het pitwindow moest afwachten wat er helemaal niet was.. dus een halve race voor jan l*l met schade rondgereden .. najah . de lijst gaat nog wel even door.

Ben wel een paar maal door het grind ingehaald en een keer gepunt maar daar hoor je niemand over .. maar als ik iemand per ongeluk knijp omdat ik hem niet gezien had krijg je direct een race report.. maar ik vind het wel prima. :z mijn kampioenschap is door het putje .. helaaspindakaas.

Het zou misschien wel een goed idee zijn om een afkoelperiode in te stellen van 24hr voordat men race reports kan indienen, want na de race regent het reports en je hebt zelf niet eens de kans het terug te kijken en excuses aan te bieden en het proberen uit te praten. Het regent reports/penalties. Dat was eerder anders. Er heerst niet echt een leuk sfeertje zo.
Ik weet niet precies hoe het zit met die reports, want ik krijg ze nooit aan mijn broek. :+ Maar volgens mij wordt wel verteld, om er eerst een nachtje over te slapen voordat je ze indient. Maar soms zie ik een report ingediend worden en binnen een uur een (counter)report. Gelukkig lijken de stewards er niet echt in mee te gaan. De meeste mensen sturen mij een PM met excuses of andersom en daarna is meestal de kous voor mij af.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Punt is ook, ik wordt beticht agressief te zijn, maar meestal ben ik juist TE voorzichtig en beukt iedereen hem bij mij achterop. Hoe dan ook ben ik doorgaans de klos mid-pack.

tja .. ik ben er wel klaar mee eigenlijk .. nog maar even nadenken of ik de volgende nog wel zal doen of niet.

[ Voor 130% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-04-2021 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonWouter
apollo13 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:53:
Gisteravond nog even wezen oefenen voor de fun race op de Fastlane server.
We gaan vanavond naar Imola en mogen alleen met Italiaanse auto's rijden.
Ik heb gekozen voor de Ferrari. Pfff, dit paardje heeft zijn nukken vergeleken met mijn Bentley waar ik tot nu toe alles mee heb gereden. Voordeel van de Ferrari is dat hij licht stuurt en minder last heeft van het uitbreken van zijn achterkant. Maar oh, wat is hij gevoelig op de kerbs, hobbels en kuilen. Je moet je rijstijl echt wel aanpassen voor deze auto als je de Bentley bent gewent.
Zal mij benieuwen hoe de race gaat verlopen vanavond. Ook omdat ik nog niet veel rondjes heb gereden op Imola.
De Ferrari heb ik nog niet geprobeerd op Imola maar als het bij Italiaans moet blijven vind ik de Lambo heel erg stabiel op Imola. De standaard agressive set up zorgt ervoor dat ik de kerbs in de drie chicanes heel zwaar kan aanvallen zonder dat ie begint te stuiteren.
K heb er tot nu toe ook mijn snelste tijd mee gereden daar (al is het leuk dat ACC die tijd niet registreert in mijn statistieken 8)7 ), wel nog 4 seconden van de echte snelle jongens, maar ik ben toch blij met mijn 1:44,4 ^^ Misschien waard om de Lambo te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
Ik ben zelf op de public servers iets agressiever/assertiever dan als we een race rijden op Fastlane.
Heb wel mezelf aangeleerd in beide gevallen minder "lief" te zijn. Als je mij wilt passeren doe je je best maar.

@Alfa Novanta Volgens mij is "afknijpen" een toegestane race actie. Iemand raken en het grind/gras induwen is wat anders in mijn ogen en niet toegestaan.

Filmpje van een race op Monza. Eerste chicane een puinhoop, daarna netjes.

@GewoonWouter Zal, na het eten even de Lambo proberen, wie weet kan ik met die wat meer gooien en smijten, met mate natuurlijk. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door apollo13 op 15-04-2021 16:38 ]

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
@Alfa Novanta , ik zeg ook niet dat het opzettelijk is, alleen zonde want je komt blijkbaar net wat te vaak in tricky posities. Met meerdere naast elkaar de chicane door bijvoorbeeld. Niet perse fout, wel groter risico op een touch ergens. Puur even stukje feedback wat ik uit je stream zag eerste rondjes, heb niet alles gezien...voetbal lonkte :D

Ah ja, tis racen en we hebben de stewards nog (valt volgens mij wel mee met die reports. Wat meer is te verwachten natuurlijk met 80 rijders over 2 tiers tov vorig jaar een enkel minder bezet servertje).

Volgende race is iig een stuk minder proppen, Zolder is echt wel krap met 40+ rijders :+

[ Voor 14% gewijzigd door H-Alien op 15-04-2021 18:26 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• H-Alien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSGvGQQUFY52sS8S4B6TWxG9TJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vXKyhJ5PUDdPsrmXAzIH54Cz.png?f=fotoalbum_large

Voor de geïnteresseerden, Simracing.gp is nu in open beta. Wij doen met SRHI al een tijdje mee met de closed beta en ik moet zeggen het is echt een fantastisch platform. Voor de organisatoren van communities is het echt een verademing om complete kampioenschappen of series in te plannen. Ons afgelopen GT4 kampioenschap als ook de huidige lopen volledig via dit platform, compleet kampioenschap in een kwartiertje ingepland en daarna geen omkijken meer naar :) Server wordt automatisch gestart, results en standings automatisch gegenereerd. Driver management/penalties ook allemaal mega eenvoudig.

Aan de gebruikerskant biedt het een mooi overzicht van verschillende communities en races waaraan je kan deelnemen. Puur een kwestie van community joinen en je via de site inschrijven.

Nieuwste toevoeging zijn series waar je een random set aan races kunt inplannen, kan zelfs van verschillende games. Een race serie met op maandag Assetto Corsa, woensdag Raceroom en zaterdag ACC is dus gewoon mogelijk (inclusief overall standings) , call me impressed :+

Anyways, geen aandelen maar wel een zeer tevreden gebruiker en community admin dus wilde het wel even onder de aandacht brengen nu het uit closed beta is.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Edit: goede timing van me, zie net dat ze de komende 2 uur down zijn vanwege onderhoud. Ik gok capaciteit uitbreiding na de Jimmy Broadbent overload afgelopen dagen :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Edit 2: En ze zijn weer online. Mochten mensen nog funraces zoeken de komende week, we hebben er een aantal gepland staan via Simracing.Gp met vanavond Kyalami by night, morgen Zandvoort en maandag Zolder.

even inschrijven via beta.simracing.gp , SimracingHub International joinen en inschrijven maar :) Bevestiging van de inschrijving kan even duren, we hebben met open gaan van Open Beta handmatige goedkeuring even aangezet om een nieuwe members lawine te voorkomen :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Alfa Novanta schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:54:

Punt is ook, ik wordt beticht agressief te zijn, maar meestal ben ik juist TE voorzichtig en beukt iedereen hem bij mij achterop.
Ah, jij bent die agressieve brake-checker waar ik altijd over hoor :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apollo13
Je hebt één biertje op, wat ga je dan doen op een vrijdagavond, idd racen.
Ik pak een mixed server, 2 man GT4 incl. mijzelf, 26 man in GT3. Natuurlijk op Monza.
Pak plek 22 tijdens de quali wtf, krijg een duw bij de start, maar ontwijk onderweg een zooitje ongeregeld.
Wordt op het eind 9e overall en 1e in mijn klasse. Tijd voor biertje no.2 dan maar.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Gister 2 races gedaan op public lobby's.

1ste race op Suzuka van P25 naar P4 gereden, net niet op het podium.

2de race op Hungaroring van start tot finish op P2 gereden heel de tijd op ong 1 sec van de #1 maar nooit dichtbij genoeg om echt een aanval te zetten.

Lap 1 van de race op Suzuka

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Two_can
apollo13 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:09:
Je hebt één biertje op, wat ga je dan doen op een vrijdagavond, idd racen.
Ik pak een mixed server, 2 man GT4 incl. mijzelf, 26 man in GT3. Natuurlijk op Monza.
Pak plek 22 tijdens de quali wtf, krijg een duw bij de start, maar ontwijk onderweg een zooitje ongeregeld.
Wordt op het eind 9e overall en 1e in mijn klasse. Tijd voor biertje no.2 dan maar.
Met twee bier op was je op het podium geëindigd..😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emperalhero
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
Maandag de race op donnington gehad bij raceleague.net, 1ste gequalificeerd op iets van 0.030 van de 2de plek, super tight dus.

Race start ging goed maar na een rondje of 4 miste ik een brake-marker en daar ging P2 dus direct aan mij voorbij.
Gokkend op een alternatieve strategie heb ik vervolgens mijn eerste stint (±35 min.) Rustig aan gereden om de banden te sparen, in mijn pitstop dus alleen 40 liter brandstof genomen en toen ik eenmaal de pit uitkwam lag ik zo'n 8 seconden voor op P2, de banden waren nog in een redelijke staat dus gelukkig P2 wel achter me kunnen houden maar in de laatste ronde zat hij door zijn nieuwe banden set wel dicht achter me.

Uiteindelijk als eerst over de finish met P2 een kleine halve seconde achter me.

I love it when things come together. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
Mochten mensen Emperalhero in actie willen zien :-) . de video is beschikbaar op

De camera is nog wat zenuwachtig, de settings van de broadcast client hebben nog wat finetuning nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door Sporedd op 21-04-2021 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Lijkt wel een race tegen de AI zo clean er gereden wordt ;)
Prima rondje hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Gisteren voor de Quest 2 V28 update gehad.

Net even de normale link geprobeerd met Assetto Corsa Competizione. Het heeft wel wat gedaan die update. Alles loopt veel vloeiender. Kon zelf alles naar High zetten zonder dat het spel gaat stotteren. Zal vanmiddag eens gaat testen of ik het nog mooier kan krijgen. Heb nog niet naar mijn FPS gekeken.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Kloever schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:58:
Gisteren voor de Quest 2 V28 update gehad.

Net even de normale link geprobeerd met Assetto Corsa Competizione. Het heeft wel wat gedaan die update. Alles loopt veel vloeiender. Kon zelf alles naar High zetten zonder dat het spel gaat stotteren. Zal vanmiddag eens gaat testen of ik het nog mooier kan krijgen. Heb nog niet naar mijn FPS gekeken.
Dat klinkt positief. Zit er zelf al een tijdje over na te denken de Quest 2 aan te schaffen.
Heb je daar nu een beest van een pc voor nodig, of valt dat wel mee. Mijn pc is al 3 jaar oud en weet niet of die het aan kan? ACC draait nu wel soepel op 2560x1140 met alles op high.

Ik heb afgelopen zondag de F1 race op Imola gezien, denk wel meer mensen hier in het ACC forum. Wat mij opviel hoe de F1 rijders heel vaak de binnenkant van de kerbs vermeden, dus als ze de bocht in stuurden. Zelf pak ik die toch veel vaker mee, hoe rijden jullie Imola en dan vooral de kerbs?

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
apollo13 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:38:
[...]

Dat klinkt positief. Zit er zelf al een tijdje over na te denken de Quest 2 aan te schaffen.
Heb je daar nu een beest van een pc voor nodig, of valt dat wel mee. Mijn pc is al 3 jaar oud en weet niet of die het aan kan? ACC draait nu wel soepel op 2560x1140 met alles op high.

Ik heb afgelopen zondag de F1 race op Imola gezien, denk wel meer mensen hier in het ACC forum. Wat mij opviel hoe de F1 rijders heel vaak de binnenkant van de kerbs vermeden, dus als ze de bocht in stuurden. Zelf pak ik die toch veel vaker mee, hoe rijden jullie Imola en dan vooral de kerbs?
ACC is een zwaar spel, ook voor alleen beeldscherm gebruik. Ik had hiervoor een AMD 2600 met een 2060 kaart en kon alles op high/epic draaien met een redelijke FPS(80/90). Maar ik heb een paar weken terug mijn pc een upgrade gegeven naar een 5600X en een 3080 GPU. Als ik beeldscherm rij zet ik alles op epic en haal je makkelijk boven de 100 FPS. VR weet ik zo niet wat ik draai qua FPS, moet het ook nog testen in een race met meerdere wagens. Maar je hebt voor VR wel een goede PC nodig.

Qua de kerbs. Hangt van het circuit af. Je hebt op Imola een links rechts combi(weet de naam zo niet) maar als je daar in het begin de kerb raakt ben je je auto kwijt(iig bij mij wel). Dus sommigen pak ik vol mee en sommigen vermijd ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
[...]
Ja best wel, als je nog wat eye candy aan wil zetten kom je niet weg met een 2080.
Welke kaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Sporedd schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:11:
[...]

Ja best wel, als je nog wat eye candy aan wil zetten kom je niet weg met een 2080.
Welke kaart heb je?
RX580 8GB, OC versie. Eye candy is niet zo belangrijk, maar dan zou ik het waarschijnlijk toch nog niet redden. Is jammer dat de videokaarten momenteel zo duur zijn. Had de mijne anders allang vervangen.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
ow die had ik hier voor, en dat is no way helaas.

Heb nu een 1070TI en daar is het (net) niet mee te doen :-(

Je kan wel Project cars of automobilista proberem met een 580 om te kijken of VR iets voor je is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
apollo13 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:14:
[...]
RX580 8GB, OC versie. Eye candy is niet zo belangrijk, maar dan zou ik het waarschijnlijk toch nog niet redden. Is jammer dat de videokaarten momenteel zo duur zijn. Had de mijne anders allang vervangen.
Die 580 ga je niet redden in ACC inderdaad. Denk zelfs alles op low dat het niet te doen is.

Ik had geluk dat ik mijn 3080 vrij snel had besteld en hem zo nog "goedkoop" heb gekregen. Maar zonder deze kaart was ik niet aan VR begonnen voor ACC. Ook de CPU overigens, daar heb je ook een redelijk goede voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hier de game sinds tijden ook weer keer geinstalleerd. En opnieuw ff spelen met de video settings op tripple setup (5760 x 1080). Maar het is inderdaad nog steeds een behoorlijk zware game om soepel te kunnen draaien (i7-7700K en 1080TI).

En ik moet die resolutie scale al op 120% zetten om het er wat scherper uit te laten zien. Als ik dat niet doe is alles heel erg blurry voor me (dashboard etc en 10 meter voor de auto is het wel scherp, maar verder niet).
En op een of andere manier is het dan ook heel vermoeiend met kijken voor de ogen. Dus lange races van een uur hakken er dan al hard in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Superkiwi schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:21:
[...]

Lijkt wel een race tegen de AI zo clean er gereden wordt ;)
Prima rondje hoor!
Was inderdaad vrij clean allemaal voor een eerste ronde in een public lobby, heb ze weleens minder clean meegemaakt zeg maar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
[...]
Ik zou sowieso niet te veel F1 lijnen met GT3 lijnen gaan zitten vergelijken.

Kijk dan beter naar een real life rondje imola in een GT3 wagen en vergelijk dat eens met hoe je in ACC rijdt. Komt al een stuk dichterbij vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
@Paulus07 heb je een screenshot op 100% res scale? Heb zelf geen last van die onscherpte dus ben benieuwd of er iets bij jou zit of dat ik gewoon minder gevoelig ben voor die onscherpte :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Lastige is dat met een screenshot het er wel scherp uitziet, maar met bewegend beeld valt het me op.

Zit nu dus weer op wat oude settings die ik voorheen gebruikte zodat het er nog redelijk goed uitziet op mijn PC en nog met redelijke fps (op drukke momenten na dan valt die wel eens onder de 60fps).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
{
    "resolutionQuality": 120,
    "viewDistanceQuality": 2,
    "antiAliasingQuality": 3,
    "shadowQuality": 2,
    "postProcessQuality": 2,
    "textureQuality": 1,
    "effectsQuality": 1,
    "foliageQuality": 1,
    "mirrorQualityLevel": 1,
    "mirrorFramerateCap": 60,
    "maxCarsVisible": 12,
    "isAATemporal": true,
    "aACustom": 1,
    "pixelDensity": 1,
    "mirrorDistance": 4000,
    "advancedSharpenFilter": false,
    "materialsQuality": 0,
    "temporalUpsampling": true,
    "volumetricFog": 1,
    "bloomLevel": 0.30000001192092896,
    "bloomQuality": 3,
    "mirrorsResolution": 1,
    "foliageLodQuality": 0.60000002384185791,
    "carLODSet": 40,
    "hLODEnabled": true,
    "shadowDistanceQuality": 2,
    "frameLimit": 0,
    "isMBlurEnabled": 0,
    "colorSaturation": 1,
    "sharpen": 1,
    "cameraDirtLevel": 1,
    "whiteBalance": 9300,
    "imageExposureGain": 0.29999998211860657,
    "imageContrast": 0.39999997615814209,
    "hmdWorldToMeters": 100,
    "fpsCapUI": true,
    "useLegacyTonemapper": true,
    "hDRColorGamut": 2,
    "hDRUILevel": 1,
    "contactShadows": 0
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@Paulus07 Wat ik hier en daar op andere sites lees en zie schijnt het dat deze 3 onderdelen nogal wat vergen van videokaart: "volumetricFog": 1,
"bloomLevel": 0.30000001192092896,
"bloomQuality": 3,

Misschien kun je ze lager/uit zetten en kijken of het wat oplevert?

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Bij de bloom merkte ik mbt performance niet echt veel verschil. Wel grafisch. Als ik die bloom op off of low zet dan krijg je rondom de zon bijvoorbeeld een zwarte rand. Zet ik bloom op medium heb je mooi beeld en niet heel veel verschil in fps merkte ik.

Maar performance is ook redelijk afhankelijk per track. Met bovenstaande settings kan ik best lekker vooruit op Donington.
Maar een brandshatch was dan weer zwaarder om te draaien leek het.

Als test heb ik deze windowsupdate net ook ff teruggedraaid: https://www.pcgamer.com/a...causing-games-to-stutter/

Die schijnt ook nog wel wat te kunnen doen hier en daar.
Geen idee of het een verschil geeft. Pc is net weer opgestart dus nu ff testen :P

Het beste wat trouwens hier nog werkte tegen het onscherpe/blurry beeld in de verte was wederom die "real head motion" te gebruiken.
https://www.assettocorsa....on-for-acc-is-here.63606/

Dit geeft een stabieler beeld en minder "schudden" in het beeld.

Nadeel is dat het op screenshot lastig te tonen en uit te leggen is. Want dat is 1 fragment en dus wel scherp.... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3K-tH1dua79X1E5Qd5cdsGxBC8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPDAd8vviv278G35SwHw2act.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-m5a5AXVZK-dEdyt-ScwSHDj90=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bZ5Fsi9D91Ma528FkbgRQhH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOQUOlwX25QZk6HZbXJOCM-M62k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ct5txcCt23ztHIpex9Is61H9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGLz_ZIUmcNOJqFrq1Kw9AXdwq4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hoCshg5XTvTKfi3UPXKGAmOL.jpg?f=fotoalbum_tile

Voor nu werken de settings wel lekker :)
Paar offline races gedaan op donington, spa en suzuka 8)

[ Voor 62% gewijzigd door Paulus07 op 23-04-2021 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Laatst online: 00:36
[...]

Het hangt van de curbs af. Imola heeft redelijk wat sausage curbs en dan heb je veel kans de auto kwijt te geraken als je die raakt. Met een front engine wagen in ACC lukt dat wel nog, maar de mid engine auto's hebben er veel last van.

De gewone curbs kan je wel raken, die laatste 2 curbs voor het rechte stuk bv. en aqua minerali

Maar als de curbs nat zijn, dan zijn die spek glad. Dit is waarschijnlijk de reden dat ze in de F1 race van de curbs gebleven zijn.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido Trampe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-02-2024
Ik weet niet of het is toegestaan, indien niet dan graag post verwijderen. Wij (The Privateers Pitbox) hebben op 1 mei een Senna Tribute race georganiseerd. Idealiter zouden we graag een race doen met 82 rijders die met zn allen zonsondergang in rijden. Mocht een van jullie interesse hebben, zie onderstaande link voor meer info
https://felixdicit.com/tp...yrton-senna-tribute-race/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Nice via sgp zie ik. Als echte Honda rijder doe ik misschien wel even mee (zaterdag normaal niet mijn dag maar zal even kijken).

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTVUz0bX_Oy__-G31_t8MpRNa7E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5qkkHQfcNlEdiiJZQ4KSWYCl.jpg?f=user_large

argggggggggg!!!! |:( :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Okay jij wint, heb wel een keer een finish gehad met 0.080 verschil maar dit is wel heel extreem :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

straks 15:00 de Kyalami 8 uur !! *O*

Arwin/Tim en ik

wordt nog wat, die Lambo is geen Ferrari 488 :+

andere streams:
Sem/Nard/Jitse:
https://www.twitch.tv/semracing (maar dies heel saai want die rijdt eenzaam voorop) :')

Frans/Bart:

en de officiële SRHI stream:

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-04-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Nice overzicht Klaas, dat wordt multitasken tussen officiële stream en de anderen. Klaas in een lambo is een unicum dus ook zeker even in de gaten houden :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:34:
Nice overzicht Klaas, dat wordt multitasken tussen officiële stream en de anderen.
:Y
Klaas in een lambo is een unicum dus ook zeker even in de gaten houden :)
doe maar niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Kan je in steam eigenlijk deze optie eruit krijgen zodat het gewoon altijd optie 1 is zodra je op "play" drukt in je library?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z02P4NrKQSGfE_F3sQN-qIXcUfo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UPuqxCBkOGFnRKNf9f7Gj53U.png?f=user_large

Heb geen VR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Volgens mij niet maar zou inderdaad wel fijn zijn :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Paulus07 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:55:
Kan je in steam eigenlijk deze optie eruit krijgen zodat het gewoon altijd optie 1 is zodra je op "play" drukt in je library?

[Afbeelding]

Heb je steam VR geïnstalleerd? Ik kan namelijk gewoon starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@jbbrans Nope. Heb niks gerelateerd of geinstalleerd op de PC mbt VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd

[Afbeelding]

Je kunt in steam startup flags meegeven. Even googlen daar is dit mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet iemand of je ook tegen de ghost van een vriend kan rijden? Is daar een manier avn? Ik vind het altijd leuk om met een maat van me tegen elkaars PB te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier weer flink wat safety rating kwijt door gekke AI tijdens blauwe vlaggen :(

Zat ik eindelijk op 89/90 sinds ik weer de game heb opgepakt. Afgelopen week wat races gedaan offline. en bam zit ik weer op 78........

De bastards die GT4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Paulus07 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:08:
Hier weer flink wat safety rating kwijt door gekke AI tijdens blauwe vlaggen :(

Zat ik eindelijk op 89/90 sinds ik weer de game heb opgepakt. Afgelopen week wat races gedaan offline. en bam zit ik weer op 78........

De bastards die GT4 :P
Ik ken dat gevoel maar al te goed. Maar online racen is wel waar je "echt" leert te racen.
Wat mij betreft is online ook leuker, meer spanning e.d. Anders kom je bij Fastlane racen, als je dat al niet doet. Wij racen hard maar fair.
Afgelopen donderdag hadden we een race op Barcelona. Was tijdens de laatste 5 rondes constant in gevecht met iemand anders. Het is me gelukt hem achter mij te houden, met veel moeite.
Vanavond maar eens een YT video maken van deze race.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ben nu nog even offline eerst weer wat aan het verkennen. Even weer de juiste buttons mappen etc. Kwam er achter bij een pitstop..... :P
En weer de banen en gevoel weer ff inkomen. Was denk weer jaar geleden dat ik ACC had gespeeld. Voorheen enkel rF2 en 3 maanden iracing.

Dus was weer ff schakelen ook al zijn het dezelfde tracks etc. Toch zijn/voelen ze net wat anders. (gelukkig nog wel het oude zandvoort. Nieuwe zandvoort is saaier....... :o )

Dan weer langzaam kijken voor wat online/mp races. Als ik nu instap is iedereen een alien denk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@Paulus07 Ben nu 4 maanden met ACC bezig en nog lang geen alien hoor ;)

Zie mijn race van afgelopen donderdag:

Wat ik wel in de afgelopen maanden heb geleerd is; te verdedigen en mij iets minder te laten opfokken om fouten te maken als er iemand vlak achter mij zit. Zie rond 19:45

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:11

[Afbeelding]

ACC via (desktop) shortcut starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 13:08
paragon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:09:
[...]

ACC via (desktop) shortcut starten.
Of via het steam icoontje die rechtsonder in de taakbalk zit verstopt

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Vanavond gaan we weer !! Regen en achteraan starten .. dat wordt feest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyhi
  • Laatst online: 19-09 09:33
haha wat een heerlijke opmerking vanaf: 1:59:30.

"Who the hell was that end where did he came from? :D"
D. Werkman what the hell, how??

ehhh, ik kwam van achter je :)
Als je mij niet had gezien moet je toch wel beter in je spiegels kijken.

Je had zelf wel een top race aangezien je achteraan moest starten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apollo13
Vanavond op Fastlane weer de racing academy, @Monza, van Vince gevolgd.
Daarna een fun race op Monza. Startte als 10e en eindigde als 6e.... Sem dus 7e.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ZV8gwfq8fVXU4RsTO99K22FI.jpg
Was lekker knokken met hem de laatste twee rondes.
Tevens mijn pb verbeterd van 1:51,8 naar 1:50,4 Dit tijdens de race.

Kort filmpje van de laatste twee rondes.

[ Voor 13% gewijzigd door apollo13 op 07-05-2021 21:20 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 16:14

Nielless

Born at a very young age.

Paulus07 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:12:
hier de game sinds tijden ook weer keer geinstalleerd. En opnieuw ff spelen met de video settings op tripple setup (5760 x 1080). Maar het is inderdaad nog steeds een behoorlijk zware game om soepel te kunnen draaien (i7-7700K en 1080TI).

En ik moet die resolutie scale al op 120% zetten om het er wat scherper uit te laten zien. Als ik dat niet doe is alles heel erg blurry voor me (dashboard etc en 10 meter voor de auto is het wel scherp, maar verder niet).
En op een of andere manier is het dan ook heel vermoeiend met kijken voor de ogen. Dus lange races van een uur hakken er dan al hard in.
Ik heb het spel gisteren weer geinstalleerd en heb hetzelfde. Leek voorheen (half jaar geleden) veel scherper te zijn. Wat voor GPU heb jij?ik ben scheel. Wellicht kan ik jouw settings overnemen. Ik heb zelf een RTX2070

[ Voor 5% gewijzigd door Nielless op 20-05-2021 10:20 ]

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 16:14

Nielless

Born at a very young age.

Vorig jaar haalde met gemak 60fps op 3 schermen. Nu sinds kort weer begonnen, maar krijg met moeite 60fps op nu veel lagere graphics. Zijn er bepaalde settings bijgekomen die high impact happen op de fps?

Ik gebruik een i5 9600K (5GHz OC), RTX 2070 en 16GB RAM en haal maar met moeite 60fps op 5760x1080 resolutie

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:59
Kan iemand mij vertellen hoe ik van auto verander in de Career mode? Ik heb ooit de Mercedes 2015 gekozen, maar wat een gedrocht van een wagen is dat op hoge snelheid. Niet te doen gewoon. Ik heb de hele avond geprobeerd de 24h van Spa te doen, maar hij is zó onstabiel in Radillion en Blanchimont dat het iedere keer een roll of the dice is hoe je de bocht doorkomt. Ff niet perfect aansnijden of perfect coasten, en je gaat. Ik ben er echt hélemaal klaar mee.

Vanmiddag ook de 2uur career race op Paul Ricard gedaan, die heeft ook zo'n idiote snelle rechtsaf na het rechte stuk, als ik daar de AI probeer te volgen ga ik ook geheid dwars. Uiteindelijk wel een manier gevonden (eerst hard remmen en 1/2x terugschakelen en dan pas insturen op gas) maar verloor wel iedere keer flink tijd op de AI.

Ik zie in het saveSettings.json file wel onderstaande code staan, valt dat aan te passen zodat ik de Bentley kan gebruiken?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
    "carModel": "Mercedes_AMG_GT3",
        "cupCategory": "Silver",
        "licenseType": "Race_2_Race",
        "teamName": "Black Falcon",
        "nationality": "Germany",
        "displayName": "Black Falcon",
        "competitorName": "Black Falcon",
        "competitorNationality": "Germany",
        "teamTemplateKey": 22,
        "auxLightKey": 1,
        "auxLightColor": 237,
        "skinTemplateKey": 100,
        "customSkinName": "",
        "skinColor1Id": 345,
        "skinMaterialType1": "2",
        "skinColor2Id": 249,
        "skinMaterialType2": "0",
        "skinColor3Id": 249,
        "skinMaterialType3": "0",
        "sponsorId": 16,
        "rimColor1Id": 345,
        "rimMaterialType1": "2",
        "rimColor2Id": 249,
        "rimMaterialType2": "1",
        "bannerTemplateKey": 0,
        "contentId": "MainGame",
        "isPriority": false

[ Voor 11% gewijzigd door Pyr0_ op 24-05-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Antwoord op je vraag weet ik niet, maar is het toevallig de kont die je voorbij komt? In dat geval helpt het enorm om de achterkant 2-3 kliks lager te zetten.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:19
Inderdaad. Deze video heeft me enorm geholpen bij het begrijpen van aero settings.

YouTube: Understanding ACC 3/3 - Aerodynamics! - Assetto Corsa Competizione

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Thanks @H-Alien @mithrandirrr, ik ga het morgen eens proberen en ff in dat filmpje duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:19
En let erop dat je zoveel mogelijk in een rechte lijn remt bij de bocht op Paul ricard die je omschrijft en het gas er weer op als je de bocht weer in gaat. Bij deze bocht is het trouwens niet hard remmen meen ik (ik rijd Paul ricard niet vaak). Wanneer je echt in de bocht remt/terug schakelt is de kans erg groot dat hij uitbreekt

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Vannacht 2x op een publieke server ingelogd, Imola.
2 leuke races gehad, soms wel frustrerend, maar overal toch wel fun.
Merk aan mijzelf dat ik steeds beter wordt in het verdedigen van mijn positie, ik laat ze er voor vechten.
Als je een goede coureur treft die daar me weet om te gaan is dat echt kicken. Volgens mij ook voor hem/haar?
Gokje... hem, lol.
Morgenavond maar eens een YT filmpje maken van de laatste race, is er eentje om te delen met de community.

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
Nou, ik heb dat filmpje helemaal gekeken. Blijkt dat die vent ook een discord kanaal heeft, daarin staan ook allemaal setups (linkje). Dus ik ben met goeie moed begonnen aan poging #38397. Maar zelfs met die zijn setup blijft m'n kont me inhalen op de meest idiote manier. Net ook weer in Pouhon in ronde 2, gewoon rustig geremd, ingestuurd en halverwege de apex, weg kont. Als ie nou eens op te vangen viel, prima. Maar hij blijft in zo'n slip hangen, kan tegensturen wat ik wil maar weg is weg. Heb geprobeerd 2 kliks lagere achterkant en een klik meer rear wing. Maar het mag niet baten. Na 5/6 pogingen net vind ik het wel goed geweest.
Ter beeldvorming, met een Bentley 2018 rijd ik moeiteloos rondjes rond de 2:21. Niet supersnel ofzo, zit genoeg ruimte voor verbetering, alleen maar om aan te geven dat ik geen totale leek ben.
mithrandirrr schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:43:
En let erop dat je zoveel mogelijk in een rechte lijn remt bij de bocht op Paul ricard die je omschrijft en het gas er weer op als je de bocht weer in gaat. Bij deze bocht is het trouwens niet hard remmen meen ik (ik rijd Paul ricard niet vaak). Wanneer je echt in de bocht remt/terug schakelt is de kans erg groot dat hij uitbreekt
Thanks, en je hebt gelijk. De betere YT alien neemt die bocht met een kleine lift en verder full throttle. Alleen ik ben geen alien en zeker niet met die Mercedes. Ik had uiteindelijk wel een goed ritme te pakken daar, met een keertje goed remmen/terugschakelen (op ~75m) en dan weer full throttle erdoorheen. Die daarna komt is ook zo lekkere.. 0 referentie punten en ga je beetje te wijd verlies je alle grip.. Maargoed, niet voor niets dat het zo'n 'geliefd' circuit is... :+

Iets anders, mijn stats (niet de ratings, maar de laptimes en KM telling enzo) updaten totaal niet. Ligt dit wellicht eraan dat ik de ratings op 'MP only' heb gezet? Wou even zorgeloos de career afmaken.... ;w Ook in SP mode met hotlaps zie ik 0 lap records staan (voorheen wel). Best irritant!

[ Voor 3% gewijzigd door Pyr0_ op 25-05-2021 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Zoals belooft, een filmpje van mijn race gister op Imola.
Begin steeds meer het circuit te kennen en ook leuk te vinden. Is nu een van mijn favoriete circuits.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 20:44
Pyr0_ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:30:
Nou, ik heb dat filmpje helemaal gekeken. Blijkt dat die vent ook een discord kanaal heeft, daarin staan ook allemaal setups (linkje). Dus ik ben met goeie moed begonnen aan poging #38397. Maar zelfs met die zijn setup blijft m'n kont me inhalen op de meest idiote manier. Net ook weer in Pouhon in ronde 2, gewoon rustig geremd, ingestuurd en halverwege de apex, weg kont. Als ie nou eens op te vangen viel, prima. Maar hij blijft in zo'n slip hangen, kan tegensturen wat ik wil maar weg is weg. Heb geprobeerd 2 kliks lagere achterkant en een klik meer rear wing. Maar het mag niet baten. Na 5/6 pogingen net vind ik het wel goed geweest.
Ter beeldvorming, met een Bentley 2018 rijd ik moeiteloos rondjes rond de 2:21. Niet supersnel ofzo, zit genoeg ruimte voor verbetering, alleen maar om aan te geven dat ik geen totale leek ben.
En toch heb ik recent een 4-uurs race in de AMG 2015 op PR gereden, in de stromende regen (ja wel met z'n 2en). Ik vind die auto echt lekker rijden. Juist meer aan de logge en zware kant dan dat hij de neiging heeft om z'n kont in te laten halen, alhoewel mijn teammate wel altijd flink hard draaiende setups wil maken waardoor hij toch nog best goed door de bochten komt. En ik ben echt geen pro, de aliens in die competitie rijden rustig 2-3 seconden sneller in het droog dan ik.

Die ene bocht aan het einde van het rechte stuk, tja... Niet remmen, vlak voor je instuurt een tikje op de rem, terug naar 5 en dan rustig de bocht door, zodra je voelt dat je de bocht kan gaan halen weer terug op het gas. De enige keren dat ik hem verloor was als ik te laat was en in de bocht nog wilde remmen, is tijdens de race uiteindelijk niet 1x gebeurd.

Maargoed, iedereen heeft zijn voorkeuren natuurlijk. De Bentley ook geprobeerd omdat teammate die eigenlijk wilde rijden, maar dat je aan de verkeerde kant zit verpest voor mij echt alles, en ik ga bij elke linkse bocht van de baan af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
ThoNohT schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:43:
[...]

En toch heb ik recent een 4-uurs race in de AMG 2015 op PR gereden, in de stromende regen (ja wel met z'n 2en). Ik vind die auto echt lekker rijden. Juist meer aan de logge en zware kant dan dat hij de neiging heeft om z'n kont in te laten halen, alhoewel mijn teammate wel altijd flink hard draaiende setups wil maken waardoor hij toch nog best goed door de bochten komt. En ik ben echt geen pro, de aliens in die competitie rijden rustig 2-3 seconden sneller in het droog dan ik.

Die ene bocht aan het einde van het rechte stuk, tja... Niet remmen, vlak voor je instuurt een tikje op de rem, terug naar 5 en dan rustig de bocht door, zodra je voelt dat je de bocht kan gaan halen weer terug op het gas. De enige keren dat ik hem verloor was als ik te laat was en in de bocht nog wilde remmen, is tijdens de race uiteindelijk niet 1x gebeurd.

Maargoed, iedereen heeft zijn voorkeuren natuurlijk. De Bentley ook geprobeerd omdat teammate die eigenlijk wilde rijden, maar dat je aan de verkeerde kant zit verpest voor mij echt alles, en ik ga bij elke linkse bocht van de baan af 8)7
Mijn frustratie gaat dan ook over Spa, en dan met name Raidillon & Blanchimont. Niet persee PR, dat was meer een sidenote dat als je daar de AI probeert te volgen dat je geheid dwars staat.
Pagina: 1 ... 31 ... 45 Laatste