[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 19 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
@paragon het was inderdaad echt een enorm leuke combinatie, die Porsche voelt zich echt thuis op Kyalami :) Eerste race lekker achteraan gestart omdat ik na het sporten eerst even most douchen ipv quali (of was dat nog voor de restart? can't remenber), maar lekker naar voren kunnen werken totdat ik hem ena laatste ronde verloor in Sunset/Clubhouse. Laatste ronde met stuur op 90 graden nog uit kunnen rijden gelukkig :)

Tweede race, qualy 6 ofzo meteen eerste ronde lekker agressief kunnen zijn door wat foutjes voor me, helaas net een tikje meegepakt en neus in de muur opkomen rechte stuk. Vervolgens wel weer heerlijk inhaalrace kunnen rijden maar het midfield was ondertussen echt te ver weg.

geeft allemaal niet, was echt een heerlijke car-track combo om te rijden, moeten we vaker doen. Volgende week Godzilla (Nissan) vs Zolder! (Mogelijk dat ik die nog even omwissel aangezien we die dinsdag ook al Zolder rijden met gt3 kampioenschap)

@Nielless, tof dat je er bij was!

For anyone interested (kwaliteit is crap, was een test om te zien of mijn pc streaming trekt en met welke settings):

Pro tip: ik moet mijn pedalen even smeren :)

[ Voor 18% gewijzigd door H-Alien op 02-07-2020 09:41 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 23:11
@H-Alien misschien in de toekomst ook maar joinen na quali. Ik red het gewoon net niet ivm werk. Wil wel graag weer lekker online racen. Vroeger veel plezier aan beleefd namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Gewoon doen, is maar funrace dus kan rustig halverwege joinen of 2e race volledig mee doen :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:52

CoronelHimself

Division Brabant

H-Alien schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:49:
Gewoon doen, is maar funrace dus kan rustig halverwege joinen of 2e race volledig mee doen :)
Je moet wel je steam id opgeven in de discord als je nog nooit een race met SRHI meegedaan hebt toch? Of is dit niet (meer) nodig?

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
@CoronelHimself , als je de funraces wilt meedoen wel ja. Moet jij mij even dm sturen met steam id64.

We houden de komende funraces met vaste track-car combos maar acc heeft helaas geen eenvoudige manier om een server op 1 specifieke wagen in te stellen, behalve via een complete entrylist. Dus ik maak nu een entrylist voor iedereen die funraces wil meedoen en find-replace de wagen-id per race. Vet onhandig, maar denk niet dat een easy car specific server setup er snel aankomt aangezien dat al een dag 1 wens is van de community maar nog steeds niet mogelijk :'(

[ Voor 17% gewijzigd door H-Alien op 02-07-2020 14:17 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:47

Nielless

Born at a very young age.

Erg genoten van de competitiviteit. Kwam goed mee tussen plek 5 en 8 :P

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:50

Superkiwi

Hoi doei

Totdat er een patch komt om de stuur issues op PS4 te fixen vermaak ik me wel in practice mode.
Gisteren was het de beurt aan Brands Hatch. Redelijk wat ronden kunnen rijden maar vanwege de input lag en de het (random) aparte gevoel in het stuur blijft het lastig om een fatsoenlijk rondje neer te zetten.
Dit als beste rondje eruit kunnen krijgen met de GT-R:

Safe setup preset, TC en ABS teruggeschroefd naar respectievelijk 3 en 4. ECU map op 1 (wat volgens mij inhoudt dat er extra power wordt gegenereerd ten koste van een hoger brandstofverbruik, correct?)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:37
Kan iemand me misschien vertellen waar ik kan vinden of er een mandatory pitstop plaats moet vinden in een online race?

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 06:44
dvdkiwi schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:10:
Totdat er een patch komt om de stuur issues op PS4 te fixen vermaak ik me wel in practice mode.
Gisteren was het de beurt aan Brands Hatch. Redelijk wat ronden kunnen rijden maar vanwege de input lag en de het (random) aparte gevoel in het stuur blijft het lastig om een fatsoenlijk rondje neer te zetten.
Op de video lijkt de 30fps wel mee te vallen. Maar waarschijnlijk omdat de video 60fps is?

Ik heb de game sinds de release op PS4 (Pro) en gisteren weer een paar rondjes gedaan. Toch was ik er na een half uurtje klaar mee. 30fps is al niet leuk maar met de inputlag is eigenlijk niet mee te rijden. (G29) En dan kijk ik naar een 2016 LG OLED op Game modus met ong. 20ms lag en alle beeldverbeteraars uit.

Ik hoop echt dat er binnenkort een patch komt voor de inputlag >> sturen, gas en remmen. De 30fps kan ik dan wel overheen komen. Of wachten op de PS5 versie die dit probleem kan oplossen. In vroeger tijden altijd een game PC gehad en veel rFactor (1) gespeeld. En elke 2 jaar de videokaart weer upgraden. Daar wil ik niet meer aan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

VCDfan schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:13:
[...]
Op de video lijkt de 30fps wel mee te vallen. Maar waarschijnlijk omdat de video 60fps is?
Ik merk er tijdens het racen vrij weinig van als ik eerlijk ben. Die stuur issues geef ik je helemaal gelijk in, die moeten ze snel patchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20
dvdkiwi schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:10:
Dit als beste rondje eruit kunnen krijgen met de GT-R:

[YouTube: Assetto Corsa Competizione | Nissan GT-R Nismo GT3 | Brands Hatch | 1:28.074]
Ik weet niet wat voor scherm/tv je gebruikt, maar de beeldprocessor die "beeldverbeteringen" doorvoert kan ook rare vertraging veroorzaken. Prima voor films, maar dodelijk voor games.

Misschien kun je hier wat mee, tips 3 en 4

Verder zit je volkomen op rechts voor Sheene's en laat je daar echt ontzettend veel liggen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hjlm-zgbL5ig5k90qVC_XObVqe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDrZBa8LsefgsoJMdTfN6moi.jpg?f=fotoalbum_large

Even los van enig vertrouwen wat je mist als het spel niet reageert op je controllers 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-07-2020 22:39 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
Jup, Hawthorn lijkt ook iets laat ingestuurd en net apex missend maar voor de rest een nette ronde. Input lag is echt killing in simracing dus hoop dat ze dat snel fixen (iig an console kant, tv kant kennen ze weinig aan doen natuurlijk)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Thanks voor de feedback, ik zal jullie tips meenemen bij de volgende sessie :)
Brands Hatch blijf ik een lastig circuit vinden, meer dan de helft van de bochten heb ik nooit echt goed doorgehad.

@Alfa90_Buttje het ligt niet aan de tv, ik speel al 9 a 10 jaar op deze tv en heb nog nooit enige last van input lag gehad, ook niet in racegames zoals pCars en GT Sport. Het is een bekend probleem dat sturen icm ACC op de console nog niet lekker werken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@dvdkiwi ah okay. Dan zal het dat misschien niet zijn. Had gekund. Dan weet ik nog wel een goede oplossing voor je maar ben bang dat je dat misschien wat prijzig vind..... O-) .. mompelt iets over een pc..

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:00

Grouchy

meep meep

GT4 DLC bevestigd voor 15 Juli :9

The Mercedes AMG GT4 is coming to our upcoming GT4 Pack paid DLC. The GT4 Pack DLC brings 11 new GT4 cars to Assetto Corsa Competizione on July 15 to Steam, and this fall on consoles.

https://twitter.com/AC_as...tatus/1280426329549275136

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Als aanvulling op de vorige post, ook de introductie video's van de Mercedes en de Audi zijn nu uit.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:51
En van de KTM X-Bow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

En Kunos is ineens aan de rol. Hierbij de introductie van de Ginetta G55 GT4. :9

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
laatste weken amper aangeraakt, maar om te zien dat GT4's komen is vet, maar ben benieuwd wat het doet met de serversplitsing.. nu is het al magertjes.. of 24/7 Spa/monza >.>

EDIT:

even een algemenere vraag... kan ik met een 120/144hz scherm makelijker een snellere rondetijd halen? Soms heb ik het gevoel dat ik informatie mis als ik op snelheid ben, maar heb altijd andere race spellen met een 60hz scherm gespeeld en vond het altijd wel oke..

nu ik het wat serieuzer bekijk lijkt dat de enige wat ik gevoelsmatig mis.. een hogere tempo aan infomatiewinning maar is dat ook zo?

ik zit nog lang niet aan mn limiet qua tijden.. maar alsnog wellicht in de toekomst?

EDIT2:
nadat ik het heb gepost even na zitten denken.. meeste bewegingen zijn anticiperend op andere personen/punten.. dus een hele hoge fps heb je niet echt nodig. dus wellicht gewoon niet nodig :P

[ Voor 72% gewijzigd door Simply1337 op 08-07-2020 12:55 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:53
H-Alien schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:13:
Vanavond starten we een nieuwe ronde van woensdag-funraces! Allen met een vaste track-auto combinatie startend met Kyalami en de Porsche 911 ii GT3 R.

Meedoen? Even klikken op de discord link beneden (sig).

[Afbeelding]
Wanneer volgt de aankondiging hier voor de SRHI 6 uren van Spa op 25 juli? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

En de Alpine *O*

Nog 6 nachtjes slapen.....

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 18:26
Wat vet die nieuwe GT4 auto's. Nog een paar dagen wachten :)

Helaas/Gelukkig krijg ik maandag de sleutels van mijn nieuwe huis, meteen de RIG maar weer opbouwen dan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 22:31
Na ACC op de PS4 aangeschaft te hebben besloten dat ik serieuzer wil inzetten op sim-racing en een PC in elkaar gezet en ACC opnieuw aangeschaft. De PS4 en bijbehorende ACC gaan de deur uit - hopelijk stort Sony het aanschafbedrag terug voor ACC want het viel echt tegen op de PS4.

Maar wat een verandering is het op de pc :D de input lag op de PC is veel minder en het rijden voelt daardoor veel makkelijker. Locked 60fps is ook een feest in verhouding. Ook voelt de G29 standaard al een stuk beter aan dan op de PS4. Al schijn je ook nog post-processing FFB verbetering te kunnen gebruiken?

Zijn er toevallig Tweakers events of mensen die in-game wat tips kunnen geven qua settings in het spel en setup van auto's voor een starter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
MailMan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:13:
Na ACC op de PS4 aangeschaft te hebben besloten dat ik serieuzer wil inzetten op sim-racing en een PC in elkaar gezet en ACC opnieuw aangeschaft. De PS4 en bijbehorende ACC gaan de deur uit - hopelijk stort Sony het aanschafbedrag terug voor ACC want het viel echt tegen op de PS4.

Maar wat een verandering is het op de pc :D de input lag op de PC is veel minder en het rijden voelt daardoor veel makkelijker. Locked 60fps is ook een feest in verhouding. Ook voelt de G29 standaard al een stuk beter aan dan op de PS4. Al schijn je ook nog post-processing FFB verbetering te kunnen gebruiken?

Zijn er toevallig Tweakers events of mensen die in-game wat tips kunnen geven qua settings in het spel en setup van auto's voor een starter?
Welkom in het winnende PC kamp.

In de auto, check je brandstof en zorg dat je banden om temperatuur komen (28graden)
Check van je stuur even je deadzones, stuur linearity en brake gamma.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 18:56
Moet dat niet 28 psi zijn ofzo?

28°C voor racebanden kan ik niet geloven :p.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• H-Alien
Special voor @lezut (en alle anderen). SRHI organiseert 25 juli een 6 uur endurance race op Spa. Bij interesse mij graag even een dm sturen dan stuur ik de link van de srhi discord en de aparte discord voor deze endurance race. We zitten op dit moment op 11 teams dus er is nog ruimte voor meer :)

- Zaterdag 25 juli
- Start 15:00 uur
- Finish 21:00 (verrassend)
- 2x time multiplier
- Teams van 2,3 of 4 drivers
- Je kan je ook als losse driver opgeven, dan zoeken wij teamgenoten erbij.
- Opgeven via een DM naar mij of kijk alvast op onze discord (zie sig)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avGr6-JNd0Acz7nxYEVobFdLxLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EzYD3gI66iRvyXL6DlzJLkf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door H-Alien op 09-07-2020 20:52 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisem
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-12-2021
Top lijkt me leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

En de Camaro. Afgelopen jaar was ik op Zandvoort en waar de meeste GT4's redelijk braaf klinken. Klinkt deze zoals het een Amerikaan betaamt. Blubberdik. >:)

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Is er misschien iemand met een RX 5700 XT die een benchmark voor me wil doen in ACC? Ik twijfel namelijk of ik wel de fps haal die ik mag verwachten.

Omdat er geen officiële benchmark methode is wordt dit gebruikt (https://www.assettocorsa....benchmark-thread.53257/):

- Installeer Fraps en zet een Benchmark Hotkey en een Duration van 60 sec om de benchmark handmatig te kunnen starten en laten eindigen.

Doe een Quick Race met de volgende instellingen:
- Nurburgring, 21:00 uur, 5 min lang, 15 tegenstanders, starten als 9e, en Heavy Rain
- Zorg dat je bij Realism een volledige formation lap aan hebt staan.
- Grafische instellingen op Epic @ 1080p. Idealiter met default FOV en cockpit view.

Zodra je nu de race start en in de cockpit zit is de vraag of je de Fraps benchmark wil starten met de hotkey. De FPS teller verdwijnt dan gedurende een minuut.

Rij gewoon een stukje formation lap en nadat de 60sec voorbij zijn en de Fraps teller terug is kan je uit ACC en naar je Fraps/Benchmark folder. Daar vind je dan in een tekstbestand de min, max en gemiddelde fps.

Bij mij is dat:

2020-07-11 22:27:22 - AC2-Win64-Shipping
Frames: 4118 - Time: 60000ms - Avg: 68.633 - Min: 57 - Max: 81

Maar ik zie anderen op dat forum met een gemiddelde van boven de 80.

[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 12-07-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Tip is bepaalde zware instellingen wat lager in te stellen, dan zie je amper verschil en heb je veel hogere fps.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

En de Aston GT4 <3

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Luxicon schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:48:
Tip is bepaalde zware instellingen wat lager in te stellen, dan zie je amper verschil en heb je veel hogere fps.
Welke settings zijn dit? Wil stiekem gewoon 144Hz kunnen halen op 2x FullHD met een RTX2080.

Wellicht een mooi stukje voor in de OP, stukje over tweaks van zowel de grafische kant als de technische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
mr.DJ95 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Welke settings zijn dit? Wil stiekem gewoon 144Hz kunnen halen op 2x FullHD met een RTX2080.

Wellicht een mooi stukje voor in de OP, stukje over tweaks van zowel de grafische kant als de technische.
Zo uit mijn hoofd weet ik dat niet, maar ik weet haast zeker dat er niets mis is met de 5700XT van @MailMan.
Dit is een voorbeeld van mogelijkheden om de grafische prestatie te verhogen. Meestal bekijk ik zo'n 'guide' en pas ik de settings aan om te kijken hoe het bevalt. :) Verder is de CPU ook heel belangrijk voor de uiteindelijke prestatie bij de engine van ACC.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Luxicon schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:48:
Ik snap dat ik hogere fps kan halen door de grafische instellingen lager te zetten. Maar het lijkt erop dat ik lagere fps haal bij dezelfde grafische instellingen als anderen met dezelfde videokaart. En dat wil ik even dubbelchecken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:10

jbbrans

MailMan schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:39:
[...]

Ik snap dat ik hogere fps kan halen door de grafische instellingen lager te zetten. Maar het lijkt erop dat ik lagere fps haal bij dezelfde grafische instellingen als anderen met dezelfde videokaart. En dat wil ik even dubbelchecken :)
ACC is ook heel erg CPU afhankelijk, dus die moet je er ook bij vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
jbbrans schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:47:
[...]

ACC is ook heel erg CPU afhankelijk, dus die moet je er ook bij vermelden.
Ryzen 5 3600. Zie meestal iets van 40-50% CPU gebruik dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Als ik het goed heb, komt vandaag de GT4 DLC. Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
mr.DJ95 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:05:
_O- .. tja wie wil dat niet? :+
moet je even rechtsboven op die punaise klikken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
MailMan schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:39:
[...]

CPU Bound, en je processor gebruik zegt niet zoveel, ACC gebruikt niet alle cores van je CPU, dus al heb je op 50% CPU gebruik op all cores kan het zo maar zijn dat de cores die op ACC werken gewoon op 100% draaien.

Grafische settings naar beneden zetten heeft dan ook niet veel zin, je zal weinig FPS verbeteringen zien. Of je CPU bound bent kan je zien of je GPU hoog percentage gebruik heeft. Zit die maar op 60% ofzo, dan weetje dat je CPU gelimiteerd bent.

AI heeft bijvoorbeeld veel invloed op je CPU, ik reed altijd met een veld van 20+ auto's maar uiteindelijk dit terug gebracht naar 16 auto's en je ziet een flinke jump in performance.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Ik niet, ik wil 144fps @ 7680*1440 met een 1080TI. :D Maar volgens mij zit ik op 35fps met high settings dus, ik moet de settings flink terugschroeven om in ieder geval 100fps te halen. Misschien dat een 4080TI wel snel genoeg is. :+
The Otherside schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:31:
[...]

CPU Bound, en je processor gebruik zegt niet zoveel, ACC gebruikt niet alle cores van je CPU, dus al heb je op 50% CPU gebruik op all cores kan het zo maar zijn dat de cores die op ACC werken gewoon op 100% draaien.

Grafische settings naar beneden zetten heeft dan ook niet veel zin, je zal weinig FPS verbeteringen zien. Of je CPU bound bent kan je zien of je GPU hoog percentage gebruik heeft. Zit die maar op 60% ofzo, dan weetje dat je CPU gelimiteerd bent.

AI heeft bijvoorbeeld veel invloed op je CPU, ik reed altijd met een veld van 20+ auto's maar uiteindelijk dit terug gebracht naar 16 auto's en je ziet een flinke jump in performance.
Wat ik begrepen kan ACC maximaal 5 cores gebruiken, maar dan heb je wel 40+ AI nodig ofzo. Als je een 6-core hebt dan zou je goed moeten zitten voor ACC (en alle andere sims)

Je kan wel het aantal zichtbare wagens terugbrengen, net als de viewdistance. Hiermee kun je in ieder geval voorkomen dat de fps ver terugzakken bij de start en de openingsronde. En spiegels vreten ook fps.

ACC was (is) de enige game bij introductie waar de AI van dezelfde physics gebruiken maken als de speler. RF2 en RRE maken gebruik van een versimpelde versie. Geen idee of dat de AI in AMS en iRacing ook van de volledige physics gebruik maken.

[ Voor 66% gewijzigd door CoronelHimself op 15-07-2020 13:43 ]

Steam - PTR83

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-07 18:39
De DLC staat inmiddels online op Steam voor €19,99.
The DLC includes the following cars and relative liveries:
Alpine A110 GT4 (7 new liveries)
Aston Martin Vantage GT4 (7 new liveries)
Audi R8 LMS GT4 (4 new liveries)
BMW M4 GT4 (8 new liveries)
Chevrolet Camaro GT4R (2 new liveries)
Ginetta G55 GT4 (1 new liveries)
KTM X-Bow GT4 (3 new liveries)
Maserati MC GT4 (1 new liveries)
Mclaren 570S GT4 (5 new liveries)
Mercedes AMG GT4 (10 new liveries)
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport (4 new liveries)

The GT4 vehicle category will be fully integrated into Assetto Corsa Competizione for the DLC owners:
Championship Mode: GT4 Season available
Multiplayer: the relative game update allows players to assign their vehicle to default category slots. So it will be possible to have a preferred vehicle for GT3 only races, one for the mixed class racing, one for GT4 racing, one for Cup and one for SuperTrofeo. This allows everyone to have their preferred racing car and livery selected prior to Quick Join matchmaking and entering Competition Servers.
Daarnaast is de 1.5 update nu ook live:
v1.5 Changelog

GENERAL:
- GT4 European Series DLC (2019 season) now available for purchase with:
Alpine A110 GT4
Aston Martin Vantage V8 GT4
Audi R8 LMS GT4
BMW M4 GT4
Chevrolet Camaro GT4.R
Ginetta G55 GT4
KTM X-Bow GT4
Maserati Granturismo MC GT4
McLaren 570S GT4
Mercedes-AMG GT4
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport
- Official 2019 GT4 European Series liveries and bonus presentation liveries for select models.
- Additional bonus GT World Challenge Europe 2020 liveries.

GAMEPLAY:
- Added GT4 Season menu (DLC).
- Added GT4 Sprint Race game mode: 1-hour race duration, mandatory driver swap in pit window, no tyre change or refueling allowed (DLC).
- Added GT4 2019 championship season and custom championship season (DLC).
- Fixed a bug where saving the game while the car was facing the wrong way would DQ the player when loading the session.
- Changed references in the penalty system to allow different track limit thresholds for different car groups in mixed races.
- Potential fix to the pit exit trigger fail and subsequent issue with pit limiter getting stuck and stint times not restarting properly when the player had the first box.
- Fixed an inconsistency in the lower threshold of the automatic wiper assist.

UI:
- Dash display opacity slider added in View Settings.
- Short name (abbreviation shown on Lumirank display) now editable in driver UI menu.
- Car classes marked on RT and leaderboard items on the HUD in mixed races.
- Class indicator added to Broadcast HUD.
Broadcast MFD now contains split GT3/GT4 standings in mixed races (long press Insert hides & re-evaluates if race is multiclass or not during the race).
- Class indicator added to MP timetables.
- GT4 cars grouped in MP car selection.
- "Sticky" HUD layer remains visible when hiding HUD via long press.
- Updated realtime leaderboard widget time gap logic to support mixed classes.
- Fixed controller navigation for the colour selector in the driver editor page.
- Fixed a bug with control-hijacking by hidden widgets.
- Dash widget size now respects low aspect ratio resolutions.
- Showroom widgets to not consume mouse events while camera is being controlled.
- Fixed temporary mouse pointer invisibility when intro session is set to skip.
- Pit rule summary widget added to the garage screen.
- Server statistics widget added to the garage screen.
- Driver swap widget added to the garage screen (when applicable).
- "Drive" button now pulsates on the garage screen during countdown.
- Updated track map widget and interactive track map widget added to the garage screen.
Clicking on the markers changes focused car, clicking outside changes marker between position and racing number.
Indicates cars triggering yellow flag.
Indicates cars on invalid lap in Qualifying sessions (cyan marker).
Full track map widget now available on the Broadcast HUD and the Replay HUD.
HUD track map now has zoomed-in and full map option in HUD settings.
- Added track map HUD page (cycle F2) as a secondary broadcast page with focus on track map.
- Fix to only one car model being available for custom cars after adding the first one.
- Server name is now shown for saved replays.
- Fixed weather widget timing out on Broadcast HUD.
- Weather forecast now shows current weather.
- Weather forecast rainfall icons now show indication of increasing/decreasing rainfall (+/-) when both forecast stages prompt the same icon.
- Fixed missing mouse pointer with Cinema HUD open.
- Fixed erroneously exposed tyre set selector for wet tyres when switching between compounds and when loading a setup after session transition.
- Fixed an issue with the setup strategy selector that would jump to the end of the list of strategies after session transition.

CONTROLLERS:
- Change in the management of controller devices, to use instance IDs instead of on product ID.
Allows the use of multiple instances of the same controller device model, such as button boxes.
- Fixed Frequency setting not loading correctly after being set in the UI.
- Disconnected devices will no longer be deleted from controls.json but will be marked as disconnected (red-coloured device name in configuration screen).
- Controls configuration can now be reloaded to detect re-connected devices without need to restart the game.
Refresh/reload and undo buttons added to the controls page.
- Default keyboard binding for "downshift" reassigned to "X" in order to avoid clash with basic Windows function hotkeys.
- Fixed FFB controller order dependency, now the steering device automatically gets FFB assigned.
Potential fix to lack of FFB for certain devices upon first install or control settings reset.
- Controller presets for Simucube and Simucube 2 wheel bases.
- Added new rumble effects and adjusted existing ones for XInput gamepads.

MULTIPLAYER:
- Server: added server-side car group restrictions: GT3, ST, Cup, GT4, FreeForAll.
- Client: server car group displayed in server list.
MP car selection page automatically pre-selects car based on eligibility.
NOTE: DLC ownership is not required to join mixed-class servers and see opponent cars.
- Quickjoin always respects the car group that is currently selected.
- CP servers are in Mixed mode, and use the Primary car.
- Client: server list now will not refresh upon returning from car selection/advanced menu.
- Client: fixed an issue with failed race starts when clients entering an invalid state would not be re-evaluated as valid even after regaining position.
- Client: fixed a crash that would occur when the client joined during the start of the formation phase.
- Client: fixed an issue where clients joining during the preparation/countdown phase would be sent up to the top of the grid by the formation widget and erroneously start from pole.
- Client: fixed a potential client crash when using maximum tyre set rule in driver swap scenarios.
- Client: fixed unreliable grain/blister/flatspot data transfer in swap scenarios when reusing old tyresets while also swapping driver.
- Server: client reject during post-qualifying phase now made global to prevent erroneous spawning.
In an open-race server, clients may still join after the post-qualifying phase, either during the race countdown phase, during the formation lap or after the race start.
- Server: fixed a rare server issue that would skip to the end of the race session when all clients entered into an invalid state at the same time during the formation phase.
- Server: added "isLockedPrepPhase" setting (settings.json) to prevent clients who did not take part in qualifying from joining during the preparation/countdown phase.
- CP: fixed client rejection with "server full" message with successful registration.

PHYSICS:
- Fixed tyre pressure reset on used tyres when pitting without tyre change.
- Motec control channels frequency upped to 60Hz.
- Fixed Motec channel drift when comparing laptimes.
- Kerb, slip, G-force and ABS vibrations added to physics API.
- EBB (active electronic brake bias) feature activated and implemented.
- Torque vectoring differential activated and implemented.
- Pirelli DH and DW tyre model implementation, all dimensions required and used for GT4 European Series cars.
- Updated and improved implementation of caster physics (also affects visual appearance).
- Porsche 991II GT3 Cup tyre model update and fine-tuning.
- Porsche 991II GT3 Cup updated spring rates and bumpstops as per endurance homologation.

GRAPHICS:
- Sparks performance optimization and probability filtering tweaks.
- Backfire performance optimization.
- Optimization of light emitters at Nurburgring to help reduce stutters.
- Fixed car dirt visuals getting reset after certain periods in Multiplayer sessions.
- Various car LOD fixes.

AUDIO:
- Tweaked curbs and astroturf volume in onboard cameras.
- Better organization in sample reference structure.
- Better audio feedback for brake temperature and wear level.
- General fine-tuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
19.99, ik weet niet of ik dat echt duur vind. Het is wel meer dan ik verwachtte. Desalniettemin gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-08 09:22
Gekocht, 19,99 was voor mij een no-brainer :-)

Twitch Kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Eddye schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:59:
19.99, ik weet niet of ik dat echt duur vind. Het is wel meer dan ik verwachtte. Desalniettemin gekocht.
tja .. € 19.99 voor 11 auto's .. €1.82 per auto .. tja .. misschien niet duur maar ook niet direct een koopje.
Maar er zit ook wel weer wat meer werk omheen met menu's/kampioenschap/mixed classes enzo en het is pas de 2e betaalde DLC dusss.. je krijgt er wel wat voor! Rf2 en iRacing zijn een stuk duurder :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:31
Maserati, dat geluid <3

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

All the time you have to leave da space <-- is leuk! _O- :+

[ Voor 58% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-07-2020 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:38
The Otherside schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:31:
[...]

Ik heb het idee dat de CPU zeer belangrijk is voor deze game. Afgelopen weekend eens wat gexperimenteerd. Draaide al een tijdje een redelijk naar beneden getweakede instelling op 1440P.
16 auto's AI. Voelde altijd goed speelbaar aan met een dip hier en daar.
Framerate meter eens aangezet en tot mijn verbaxing hij zit eigenlijk constant op 60FPS terwijl het toch niet echt super vloeiend aanvoelt.

Daarna eens overgestapt op mijn 1080P 144hz monitor met Gsync. resolutie op 1080 natuurlijk en dan zo tussen de 80 en 90 FPS meestal. En zelfs dan nog niet een constant vloeiend gevoel.

Dit op een I7 6700K, 16 gig 2133mhz geheugen en een GTX1070.
Ik heb het idee dat als ik er 1 3080TI in zou zetten dat het nog steeds niet helemaal vloeiend zou lopen.

Ik heb het idee dat die 6700K en het tragere geheugen een grotere invloed hebben.

Valt me trouwens op dat als ik wel eens een Stream bekijk van die youtube gasten zoals die Jardier of Broadbent of Haye dat het ook niet helemaal vloeiend oogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mick3112 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Ik heb het idee dat de CPU zeer belangrijk is voor deze game.
CPU en snel geheugen, dat zijn de belangrijkste factoren voor deze game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
@Mick3112 waarschijnlijk zitten je 4 fysieke cores dan op 100% belasting en dan is die ondanks een een "hoge" fps niet vloeiend. Ik had het op m'n 4600K geupgrade naar een 3700X en nu super smooth. Al vormt zelfs die processor een bottleneck wanner ik op SPA rij met 49 AI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirCo
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:20:
[...]

CPU en snel geheugen, dat zijn de belangrijkste factoren voor deze game.
Klopt zeker! Upgrade van 3200C15 naar 3600C16 RAM was meer dan merkbaar. Ook overclock t.o.v. stock op m'n 9700K was merkbaar in CPU frame times.

Twitch Kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Voor de geinteresseerden, live stream van de srhi funrace op Suzuka. Fixed car, deze week is het de ferrari 488 GT3.

Lijkt er op dat youtube / tweakers code is aangepast? Krijg hem niet meer embedded...

[ Voor 38% gewijzigd door H-Alien op 15-07-2020 22:33 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:55
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:31:
[...]

tja .. € 19.99 voor 11 auto's .. €1.82 per auto .. tja .. misschien niet duur maar ook niet direct een koopje.
Maar er zit ook wel weer wat meer werk omheen met menu's/kampioenschap/mixed classes enzo en het is pas de 2e betaalde DLC dusss.. je krijgt er wel wat voor! Rf2 en iRacing zijn een stuk duurder :+ _O-
Nog altijd goedkoper dan de €5 per auto die Rfactor 2 vraagt idd en over Iracing wil ik het niet meer hebben:+, maar de prijs was wel hoog genoeg om deze dlc voorlopig niet te kopen.

Speel momenteel meer RF2,AC,F1 en raceroom dus heb niet zo’n haast, maar ik baal vooral dat de multiclass niet werkt voor singleplayer. Rij weinig multiplayer de laatste 2 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 15-07-2020 20:00 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
1 rondje over Zandvoort, nee eigenlijk 9 rondjes samengevoegd in 1 :)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
DLC aangerschaft maar zie die auto's dus niet ingame :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

paragon schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:56:
DLC aangerschaft maar zie die auto's dus niet ingame :S
Heb je de game wel geupdate naar versie 1.5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
paragon schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:40:
@Mick3112 waarschijnlijk zitten je 4 fysieke cores dan op 100% belasting en dan is die ondanks een een "hoge" fps niet vloeiend. Ik had het op m'n 4600K geupgrade naar een 3700X en nu super smooth. Al vormt zelfs die processor een bottleneck wanner ik op SPA rij met 49 AI.
Goed om te weten. Misschien volgend jaar eens een upgrade doen, die unreal engine zal sowieso veel gebruikt gaan worden de komende jaren dus dan kunnen wat extra cores geen kwaad.

Nieuw DLC is wel zeer de moeite waard trouwens. Autos rijden een stuk leuker dan de GT3's.
Mclaren tot nu toe de favoriet.

[ Voor 10% gewijzigd door Mick3112 op 15-07-2020 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:12:
[...]

Heb je de game wel geupdate naar versie 1.5?
Dat dacht ik dus wel maar die was dus blijven hangen. Werkt nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:25
Bij jullie ineens lelijke graphics na de update? Morgen maar is wat klooien na het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Henkus schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:43:

[YouTube: ACC Zandvoort one track, 9 cars & 9 rims]
Het is dat ik net een huis heb gekocht en nog geen DD wheel heb anders wist ik het wel. (GTR of 991 stuur) d:)b

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Oef, nice rig!! Heb je wat betere pics? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:38:
[...]

Oef, nice rig!! Heb je wat betere pics? :)
Henkus heeft zijn eigen topic binnen GOT

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
stijn014 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:35:
Bij jullie ineens lelijke graphics na de update? Morgen maar is wat klooien na het werk.
Nee gewoon zoals voor de update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Mick3112 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Ik heb het idee dat de CPU zeer belangrijk is voor deze game. Afgelopen weekend eens wat gexperimenteerd. Draaide al een tijdje een redelijk naar beneden getweakede instelling op 1440P.
16 auto's AI. Voelde altijd goed speelbaar aan met een dip hier en daar.
Framerate meter eens aangezet en tot mijn verbaxing hij zit eigenlijk constant op 60FPS terwijl het toch niet echt super vloeiend aanvoelt.

Daarna eens overgestapt op mijn 1080P 144hz monitor met Gsync. resolutie op 1080 natuurlijk en dan zo tussen de 80 en 90 FPS meestal. En zelfs dan nog niet een constant vloeiend gevoel.

Dit op een I7 6700K, 16 gig 2133mhz geheugen en een GTX1070.
Ik heb het idee dat als ik er 1 3080TI in zou zetten dat het nog steeds niet helemaal vloeiend zou lopen.

Ik heb het idee dat die 6700K en het tragere geheugen een grotere invloed hebben.

Valt me trouwens op dat als ik wel eens een Stream bekijk van die youtube gasten zoals die Jardier of Broadbent of Haye dat het ook niet helemaal vloeiend oogt.
@Mick3112 ik heb ook een 6700K @ 4.7Ghz en ik heb even terug mijn 2400mhz (CL15) mem van een upgrade voorzien naar 3600mhz (CL16) 16GB. 'Redelijk' goedkope en simpele upgrade. Op het Assetto Corsa forum staat het ook en hierboven werd het ook al genoemd: snel geheugen heeft veel impact op deze game. Ik heb nu vooral veel minder last van fps dips dan voorheen. Ik race in VR en met name aan het begin van de race als er veel auto's om je heen zitten loopt het beter. Op mijn 2660x1440p monitor kan ik op high settings nu ook 120-144 fps aan en zijn de fps dips ook veel lager. Dit met een RTX2070 overigens.

Als ik lees dat jij slechts 2133mhz mem hebt, denk ik dat je daar veel kunt winnen.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
omg! :o _O-

leesvoer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
visboer32 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:04:
[...]

@Mick3112 ik heb ook een 6700K @ 4.7Ghz en ik heb even terug mijn 2400mhz (CL15) mem van een upgrade voorzien naar 3600mhz (CL16) 16GB. 'Redelijk' goedkope en simpele upgrade. Op het Assetto Corsa forum staat het ook en hierboven werd het ook al genoemd: snel geheugen heeft veel impact op deze game. Ik heb nu vooral veel minder last van fps dips dan voorheen. Ik race in VR en met name aan het begin van de race als er veel auto's om je heen zitten loopt het beter. Op mijn 2660x1440p monitor kan ik op high settings nu ook 120-144 fps aan en zijn de fps dips ook veel lager. Dit met een RTX2070 overigens.

Als ik lees dat jij slechts 2133mhz mem hebt, denk ik dat je daar veel kunt winnen.
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijn014 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:35:
Had je HDR ingeschakeld?

Er zijn meer mensen die klagen dat dat sinds de update niet meer werkt:
https://www.assettocorsa....sabled-since-1-5-0.65661/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

En ook voor elke auto een ander stuurtje 8)7 Ja ik ben een beetje jaloers! Erg gaaf :*)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:18
Ik heb een vraag aan mensen die ook met een controller rijden. Ik heb wel een stuur maar is me vaak teveel gedoe. Ik heb na de laatste update (1.5) een probleem met mijn Xbox elite controller. Het probleem zit hem met name in het remmen...dat werkt namelijk nauwelijks meer met de trigger. Als ik de rempunten aanhoud zoals ik altijd doe dan haal ik de bocht met geen mogelijkheid meer en schiet veel te ver door omdat de remmen dus niet lijken te werken. Ook veel last van onderstuur en het rumble effect is heel zwak. Ik heb de GT4 nog niet geprobeerd maar met de GT3 is niet meer te rijden met een controller. Zijn er mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Maar goed dat die, nog geen 488 GT3 stuurtje heeft (beter voor je portemonnee) :+

Maar als je het vriendelijk vraagt...

[ Voor 7% gewijzigd door CoronelHimself op 17-07-2020 21:58 ]

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik blijf bij deze game altijd last houden van ghosting (gok dat dit het beste omschrijft).
Bijvoorbeeld links en rechts van de ruitenwisser. Als ik dan een bocht neem zie ik aan 1 van de kanten dus ghosting/blur. Het is niet scherp in 1080p. (triple monitor)

Maakt ook niet uit welke AA setting etc ik gebruik. 60 of 100fps. vsync aan of uit. Allemaal geen verschil mbt dit stuk.

Meer mensen dit dit hebben? Is dit een unreal engine ding? Is het te fixen? Hardware issue?

specs:
- pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed
- pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G
- pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Paulus07 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:10:
Ik blijf bij deze game altijd last houden van ghosting (gok dat dit het beste omschrijft).
Bijvoorbeeld links en rechts van de ruitenwisser. Als ik dan een bocht neem zie ik aan 1 van de kanten dus ghosting/blur. Het is niet scherp in 1080p. (triple monitor)

Maakt ook niet uit welke AA setting etc ik gebruik. 60 of 100fps. vsync aan of uit. Allemaal geen verschil mbt dit stuk.

Meer mensen dit dit hebben? Is dit een unreal engine ding? Is het te fixen? Hardware issue?

specs:
- pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed
- pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G
- pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Normaliter zou ik zeggen dat het komt door de SMAA in ACC, die zorgt voor enorm veel ghosting. FXAA zie je het niet maar dan kan je de kartels tellen. KTAA is wat mij betreft beste middle ground. Al zie je dan nog steeds wat ghosting.

Als je zegt dat het het geen verschil maakt tussen die settings zou het je monitor kunnen zijn. Ik weet niet of je bijv een monitor hebt met trage response tijd, of misschien juist een hoog aantal hz maar dat je paneel het niet kan bijhouden.

Dat zijn mijn best bets als het gaat om ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@The Otherside vreemde is dat ik het ook enkel met deze titel heb. rF2, en shooters die veel sneller spelen mbt beeld etc heb ik nergens last van.
Nadeel is dat ik bij ACC nu dus ook redelijk snel last krijg van vermoeidheid/ogen die dan echt rust nodig hebben. Waar ik bij rf2 of shooters uren achter elkaar kan doorhalen als het moet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Ja het is wel wat herkenbaar, ik vind het beeld van ACC sowieso wat minder scherp en clean ogen dan rF2, iRacing etc. Het heeft zo'n type UE blurr en idd er is altijd wat ghosting aanwezig.

Gelukkig kan ik er goed mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik dacht eerst dat de enorme ghosting alleen een probleem was in VR. Totdat ik op mijn 49" monitor ook op eigenlijk dezelfde plekken ook ghosting zag.

Eigenlijk wel jammer.....

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja ik gok dat het ook gewoon puur door de unreal engine is hoor. Die heeft wel eens vaker die AA dingen helaas. Voorheen dacht ik dat het gewoon puur door mijn tv kwam. Maar nu met een "echte monitor" is het nog steeds aanwezig (ook in VR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACC is pas echt scherp in 4K resolutie.
Verder is het 'normaal' dat je wat ghosting hebt, da's een unreal dingetje. KartKraft bijv. heeft het ook, zelfde engine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirCo
Paulus07 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:39:
Ja ik gok dat het ook gewoon puur door de unreal engine is hoor. Die heeft wel eens vaker die AA dingen helaas. Voorheen dacht ik dat het gewoon puur door mijn tv kwam. Maar nu met een "echte monitor" is het nog steeds aanwezig (ook in VR).
Klopt, komt door het gebruik van Temporal AA. De unreal engine "kijkt" een paar frames terug en doet een gewogen gemiddelde om het Aliasing niveau te berekenen. Dat resulteert een het zichtbaar worden van die terugberekende frames.

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Het kan helpen om vsync te gebruiken en / of Rivatuner (frame limit instellen).

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 19:18
Eind augustus starten wij met het 2e seizoen van ons GT3 league en starten wij daarnaast met een GT4 league. Details vind je hieronder!

Hello ACC Racers!

With only 3 races to go in Season 1 of the LRR GT3 League we are getting ready for the next challenge.
We will have 2 championships running next to one another so there is an option to participate in both the GT4 and GT3 championship if you prefer. Read below to find the details and how to sign up.

Both seasons hosted by Last Row Racing will feature a mix of Sprint, Endurance and Super Endurance races. All races will have a full formation lap and will have dynamic weather. In-game session start times will be shared when the events pages are updated on RaceApp.eu. The SA requirement for the first race of this season at Mount Panorama will be set to 71 and will slowly go up as the season progresses and will be 85 for the season finisher at Kyalami.

Sprint (6 races)

Sprint races will be 45 minutes without a mandatory pitstop. As a lot of these "short" races will be held on short and narrow tracks your result in qualifying will be really important. These races will have a 20 minute qualifying session for drivers to do multiple runs and drive around traffic. Sprint races will not have a pitstop. The time multiplier for these "short" races will be set to 1x.

Endurance (5 races)

Endurance races are 60 minutes in length and require a mandatory pitstop to change tyres. Refuelling is not allowed so make sure you bring enough fuel to finish the race. With more emphasis on endurance qualifying will be less important and driver will get 10 minutes to get in a lap. A pitstop for tyres is mandatory but refuelling is not allowed. There is no designated pit window to complete the mandatory pitstop. To create that endurance feeling the time multiplier for these races will be set to 3x.

Super Endurance (4 races)

The Super Endurance races are 90 minutes and do not require a mandatory pitstop. Drivers need to think about what strategy will get them through the race. Qualifying is only 10 minutes so drivers will get less track time to secure their grid position. Refuelling is allowed but there is no requirement to chance tyres. Super Endurance races will have the time multiplier set to 6x.

Calendar & Tracks

The calendar for this season will include all current 2019 versions of the ACC tracks including the Intercontinental GT pack DLC tracks. The calendars are displayed below.

Cars

All (11) cars that are included in the GT4 pack are eligible to participate in the GT4 League and for the GT3 League all GT3 cars from the 2019 season are eligible to compete. While booking you will select your car for this season and you choose your number you will be racing with. Please check the list of drivers that have already booked their slot to see which numbers are already taken.

Drivers & Teams

24 drivers slots are available for booking but we are considering getting an increase in server capacity. This season will have teams added to add an extra element of competition. Teams will be created by the league administrator and will be set to hold a maximum of 3-4 drivers each. For each event the 2 best performing drivers will contribute to the team championship.

Scoring

All races will count towards the championship total and for each of the 3 types of races the points rewarded will meet the challenge. Points will only be awarded to all drivers finishing the race. For details on scoring please see the Settings > Scoring section on the RaceApp.eu league page.

Participation & Password

After booking your slot you can now confirm your participation for each event. This option is available on the participants tab of the event page. When you confirm you will be able the see the password for the event. You can also cancel you participation for a single event (if you can't join that week) and this will open up a spot for a guest driver who wants to join a single event.

Rules & Regulations

Please make sure you visit the rules tab, read through and agree to the rules that apply before signing up.

Want to sign up?

Visit the community page on https://raceapp.eu/LRR/Community/151 for additional details. The league website at www.lastrowracing.com is still somewhat work in progress.

1. Join our discord here > Last Row Racing Discord
2. Post in the ACC NL GT3/GT4 Season 2/1 > #sign_up_here channel to obtain the password required for raceapp.eu booking.
3. Register on RaceApp.eu to the league with the password.
You will get access to all LRR Discord channels after completing steps 1-3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptAuk5lf-rB_Z3taqCAhXWi75kc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8IYzLsOuGEBWPAQoJcWQhq3L.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvhPqTjKaZZzSq726rggxmgkJQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xcL3XvkU1NSeSj1O02uvZXiG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
:D stelletje idioten...op de goede manier dan!

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Waarom past de game je nummer aan op de auto en stats?
Ik heb hem staan op 107. Maar in de game is het elke keer 109 (single player).
Mag er maar 1 uniek nummer op de baan zijn ofzo? En waarom die van mij aanpassen en niet de AI.... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNeqgNoqeWAgp4OkwlDrYeXzAeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdYAgJTX4JYvVbDXmbNLkEfi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:57
Paulus07 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:38:
Waarom past de game je nummer aan op de auto en stats?
Ik heb hem staan op 107. Maar in de game is het elke keer 109 (single player).
Mag er maar 1 uniek nummer op de baan zijn ofzo? En waarom die van mij aanpassen en niet de AI.... :P

[Afbeelding]
Klopt, als er andere drivers zijn (ook AI) met hetzelfde nummer krijgt de volgende een +1, ik was laatst 1001 omdat 999 al 2x in de server zat.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmm das irritant dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Is er een manier om wreckers in CP races te rapporteren?

Ik had in de race van zonet een contact met een Audi in La Source omdat ik me verremde bij het verdedigen op een Porsche. Later in de race, hij had blijkbaar nog wat incidenten gehad, wacht hij me gewoon op en ramt hij me er af. Mijn auto reed nog, dus 3 rondjes later deed hij nog eens, toen ben ik maar uit de race gestapt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Niet dat ik weet. Ik rijd niet zo vaak public lobby, van de week toch weer een keer en ik snap ook meteen weer waarom een community zo fijn is. Race was op zich prima, iedereen reed netjes en liet elkaar in leven maar wel zo'n opgefokt gastje die in chat volledig over de zeik ging omdat ik hem niet met rode loper voorbij laat terwijl het om positie gaat. Nergens extreem lopen verdedigen, nooit gewisseld van lijn maar wel gewoon een lijn die precies lastig is voor de auto erachter om een keuze te maken. Ja die gast was sneller maar in een sprint race van 20 minuten moet je wel je plek verdienen :) uiteindelijk ging hij er vanaf omdat hij uitkomen bocht 1 Spa netjes bij mij buiten om ging. Mooie actie maar te vroeg op het gas, power oversteer vol naar binnen komend waardoor hij nog net mijn linksvoor raakt. Uiteraard mijn schuld :) kan er wel om lachen maar jeetje wat kunnen mensen gefrustreerd zijn...

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
CoronelHimself schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:57:
Maar goed dat die, nog geen 488 GT3 stuurtje heeft (beter voor je portemonnee) :+

Maar als je het vriendelijk vraagt...
in VR heb ik al een 488 GT3 stuurtje :+

/laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Paulus07 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:10:

jup heb ik ook in VR, temporal AA. Erg irritant .. weinig aan te doen geloof ik :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirCo
Alfa90_Buttje schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:31:
[...]

jup heb ik ook in VR, temporal AA. Erg irritant .. weinig aan te doen geloof ik :/
Je zou wat kunnen spelen met wat waarden in de Engine.ini om het wat te verminderen:

https://www.reddit.com/r/...o_fix_the_blurriness_and/

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Alfa90_Buttje schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:31:
[...]

Gebruik KTAA, dat is echt een heel stuk beter te doen dan Temporal AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
The Otherside schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:56:
Gebruik KTAA, dat is echt een heel stuk beter te doen dan Temporal AA
niet in VR .. dan is een rechte witte lijn ineens een /\/\/\/\/\/\ lijn of - - - - - - .. anyway, ziet er niet uit
WeirCo schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:53:
Je zou wat kunnen spelen met wat waarden in de Engine.ini om het wat te verminderen:

https://www.reddit.com/r/...o_fix_the_blurriness_and/
thanks, ik zal ze eens vergelijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-07-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Op platte scherm trek ik KTAA ook echt niet, shimmers all over the place. Dry track vind ik temporal toch het fijnste ondanks de ghosting. Met regen vind ik FXAA weer het fijnste (geeft veruit het beste zicht op natte plekken op de baan, de rest " smeert dat uit" tot 1 natte boel), moet het niet halverwege de race gaan regenen want switcht wat lastig tussen aa-opties ;)

[ Voor 9% gewijzigd door H-Alien op 20-07-2020 09:54 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Wat grappig, zelf zie ik nauwelijks verschil tussen KTAA en SMAA op de ghosting na dan (op plat scherm) misschien toch nog maar eens kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-08 18:46
Hi all,

Ik vermaak mij kostelijk met ACC, maar loop eigenlijk tegen het feit aan dat ik niet de juiste banden PSI vooraf kan bepalen, waardoor de banden ofwel te koud blijven of te warm worden :( en ik een paar sec verlies per lap.

Is er een bepaalde handigheid of tool die jullie gebruiken om dit per circuit, auto en temperatuur vooraf te bepalen?
Of is het echt zo dat je vele uren moet steken in het creeeren van "templates", door steeds de PSI aan te passen en dan 3-5 rondjes te testen en die op te slaan?

Verneem graag jullie handigheid hierin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Wyhi schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:00:
Hi all,

Ik vermaak mij kostelijk met ACC, maar loop eigenlijk tegen het feit aan dat ik niet de juiste banden PSI vooraf kan bepalen, waardoor de banden ofwel te koud blijven of te warm worden :( en ik een paar sec verlies per lap.

Is er een bepaalde handigheid of tool die jullie gebruiken om dit per circuit, auto en temperatuur vooraf te bepalen?
Of is het echt zo dat je vele uren moet steken in het creeeren van "templates", door steeds de PSI aan te passen en dan 3-5 rondjes te testen en die op te slaan?

Meestal kun je een aardig goede schatting maken, en rij je een paar rondjes, en pas je je PSI aan. Dus als je ongeveer maximaal 28.5 PSI krijg tijdens de testrondes, doe ik de PSI bijvoorbeeld met 0.5 omlaag (persoonlijk zou ik dan 0.7 omlaag gaan, voor wat extra marge). Het is dus niet zo dat je daar uren mee bezig bent. Je kunt wel uren bezig zijn met een setup als je dat wil.

Ik sla een setup altijd op met track temperatuur in de naam.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Ik speel Assetto Corsa Competizione nu al enkele maanden met controller (met veel plezier). Echter was het tijd om toch eens de stap te maken naar een stuur en daarom de T300RS GT aangeschaft.

Qua laptimes kom ik aardig overeen met een controller, niet noemenswaardig sneller.
Met het stuur merk ik alleen dat ik de controle over de auto bij het rijden over een curb echt heel snel verlies en er daarna ook geen houden meer aan is. Met de controller ging dit een stuk makkelijker. Zit er wat fout in mijn instellingen of is dit echt bewust?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Wyhi schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:00:
Hi all,

ik heb een Excel gemaakt met wat referentie waarden erin. Dus rijden en noteren (screenshot) als je een werkende setup hebt, koude druk, warme druk en air temp en track temp. Uiteindelijk kun je dan andere temperaturen hier van afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Normaal gesproken zou track temp tussen quali en race niet heel erg moeten verschillen (meestal wordt quali vlak voor race ingesteld). Ik sla setup altijd op met verwachtte optimale psi en pas voor race eventueel aan als ik bij qualy zie dat psi er iets naast zit. Voor qualy ga ik uit van standaard psi en pas aan als track temp echt anders is.

Zo'n excel van Alfa is natuurlijk helemaal mooi maar mij teveel gedoe :) Alleen bij endurance races doe ik wel voor elk uur een base pit setup maken met aangepaste psi (en dan aanpassen op basis van vorige stint).

Ps. Bij een paar seconden verlies per lap moet je psi ook wel echt heel erg ernaast zitten ;)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:20:
Qua laptimes kom ik aardig overeen met een controller, niet noemenswaardig sneller.
Met het stuur merk ik alleen dat ik de controle over de auto bij het rijden over een curb echt heel snel verlies en er daarna ook geen houden meer aan is. Met de controller ging dit een stuk makkelijker. Zit er wat fout in mijn instellingen of is dit echt bewust?
Nooit met een controller gespeeld dus kan het niet vergelijken maar in principe zijn GT3 auto's nooit echt goede vriendjes met curbs. Valt bij de meeste curbs wel mee maar vol over de curbs in de chicane Zolder zal altijd een flink risico zijn. Over het algemeen, stuur recht bij raken curbs is geen probleem maar een hoge curb terwijl je nog stuur uitslag hebt trekken de GT3's niet zo goed.

De GT4 wagens daarintegen knal je vaak zonder problemen volle bak over alle curbs heen ;)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

H-Alien schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:50:
[...]

Nooit met een controller gespeeld dus kan het niet vergelijken maar in principe zijn GT3 auto's nooit echt goede vriendjes met curbs. Valt bij de meeste curbs wel mee maar vol over de curbs in de chicane Zolder zal altijd een flink risico zijn. Over het algemeen, stuur recht bij raken curbs is geen probleem maar een hoge curb terwijl je nog stuur uitslag hebt trekken de GT3's niet zo goed.

De GT4 wagens daarintegen knal je vaak zonder problemen volle bak over alle curbs heen ;)
Ah oke thanks, toch wat meer van de curbs afblijven dus!

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Pagina: 1 ... 19 ... 45 Laatste