[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 13 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Unbreukable schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:46:
[...]

Dat duurt gek genoeg even. Zit nu op 9686 en ben wel platinum. Volgens mij unlockte dat nadat ik een aantal races met een rating van 9500+ had gereden.
Ondertussen al gekregen. Ik deed nog een race op de competition server donderdag en kreeg naar het einde van de race de melding. Nu kijken dat ik het kan vasthouden. Heeft maanden geduurd dat ik in de 9400 bleef schommelen. :)
Nette rating van je trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

H-Alien schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:20:
Engine maps verschilt enorm per wagen. Zie hier
Aha, thanks! Nu zie ik dat ik met de porsche dus steeds de verkeerde engine mapping pak!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 10:03
Komen jullie bij de niet competieserver ook zo vaak op monza uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
stijn014 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:41:
Komen jullie bij de niet competieserver ook zo vaak op monza uit?
Bij de niet competieserver kan je toch gewoon kiezen welke server je joint? Of ga je via quick join?
Denk dat er sowieso veel Monza servers zijn. Lijkt wel of er een hele groep ACC spelers is dat niet anders doet dan Monza rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door bobopalmtree op 04-04-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 18:05
Weet iemand waarom de minimale duur van een pitstop altijd 30 seconden is? en dan refuel ik niet eens maar kom ik gewoon mijn mandatory pitstop maken. Ik zie namelijk af en toe streams van racers en daar zijn pitstops vaak veel korter incl. refueling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-07 11:45

CoronelHimself

Division Brabant

Unbreukable schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:09:
Weet iemand waarom de minimale duur van een pitstop altijd 30 seconden is? en dan refuel ik niet eens maar kom ik gewoon mijn mandatory pitstop maken. Ik zie namelijk af en toe streams van racers en daar zijn pitstops vaak veel korter incl. refueling.
In de blancpain serie zijn de minimum pitstop tijden 30 seconden (om zo de veiligheid, maar ook de kosten voor een pitstop te beperken). Dat je soms pitstops ziet onder de 30 seconden kan komen omdat er in de servers geen verplichte pitstop is of dat de minimale pitstop lengte op de server is uitgezet.

In de F1 zie je nog regelmatig dat auto's worden weggestuurd ondanks dat het wiel nog niet vastzit door de tijdsdruk tijdens een pitstop, door de pitstop een minimale lengte te geven kan iedereen "rustig" aan doen tijdens de pitstop en is de kans op ongelukken of fouten een stuk kleiner. :+

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:13
CoronelHimself schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:23:
[...]

Het is per race verschillend volgens mij zijn de laagste SA races 70, maar er zijn ook races waar je minimaal 90 nodig hebt. Dus het loont zeker om je SA nog verder te verhogen.

Je hoeft niet alle trackmedals te hebben, alleen die van de betreffende baan. Maar ook hier geldt het kan absoluut geen kwaad om er “even” voor te gaan zitten om ze allemaal te halen.
Stomme vraag wellicht, maar voorheen kon ik zien welke trackmedals je wel of niet hebt. Is daar nog een manier voor om dit te zien? En ook bv tijdens de training? Ben nu net begonnen met het Online racen maar mijn SA zit nog maar op 48(meende ik). Maar goed, heb ook nog maar 3 online races gedaan en een paar AI races.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Kloever schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:17:
[...]

Stomme vraag wellicht, maar voorheen kon ik zien welke trackmedals je wel of niet hebt. Is daar nog een manier voor om dit te zien? En ook bv tijdens de training? Ben nu net begonnen met het Online racen maar mijn SA zit nog maar op 48(meende ik). Maar goed, heb ook nog maar 3 online races gedaan en een paar AI races.
Als je in het hoofdmenu klikt op driver, en dan rating en track competence.

Als je de track rating wilt zien terwijl je hem aan het halen bent kun je in options -> HUD -> Rating practice info -> Track Competence aanzetten zodat je wat detail kan zien. Dit laatste is alleen nuttig als je nog geen 3 sterren hebt op je geselecteerde baan.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sp3c0ps
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2021
Al enkele weken en dedicated server "NR Racing" no pass needed. Baan op dit moment bathurst.
Vaak bij joinen de enige maar na enkele minuten/ start quali beginnen de mensen te joinen.

[ Voor 39% gewijzigd door sp3c0ps op 06-04-2020 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46
CoronelHimself schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:20:
In de blancpain serie zijn de minimum pitstop tijden 30 seconden (om zo de veiligheid, maar ook de kosten voor een pitstop te beperken). Dat je soms pitstops ziet onder de 30 seconden kan komen omdat er in de servers geen verplichte pitstop is of dat de minimale pitstop lengte op de server is uitgezet.

In de F1 zie je nog regelmatig dat auto's worden weggestuurd ondanks dat het wiel nog niet vastzit door de tijdsdruk tijdens een pitstop, door de pitstop een minimale lengte te geven kan iedereen "rustig" aan doen tijdens de pitstop en is de kans op ongelukken of fouten een stuk kleiner. :+
Heeft idd ook met financiën te maken idd. Tijdens de 12/24 uurs race moeten er ook remmen gewisseld worden. De rijkere teams kunnen de remmen/remblokken met een paar handelingen loei heet wisselen. De armere teams hebben niet altijd dezelfde spulletjes. Misschien hebben die ook minder monteurs in dienst. Door een minimum tijd te hanteren hebben alle teams dezelfde kansen.

De sport is nog steeds om op EXACT het juiste ogenblik de pits te verlaten. Dat is echt nog steeds secondewerk en er is zelfs soms een joker waarbij ze 1 pitstop korter mogen doen binnen de gestelde tijd. Dan is het tactiek wanneer je die joker in gaat zetten, maar éénmaal ingezet moeten daarna alle pitstops vlekkeloos gaan, anders heb je een penalty aan de broek. Is de joker eigenlijk bedoeld om een slippertje op te vangen, dan is dat nu inmiddels gewoon onderdeel van de tactiek geworden. Het is best wel complex.

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-04-2020 16:21 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JlJL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
sp3c0ps schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:04:
Al enkele weken en dedicated server "NR Racing" no pass needed. Baan op dit moment bathurst.
Vaak bij joinen de enige maar na enkele minuten/ start quali beginnen de mensen te joinen.
Zal hem is in de gaten houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
Voor de geïnteresseerden, vanavond vanaf 19:30 open funrace vanuit SRHI op Monza. Details via discord (zie signature). Zie regelmatig verzoekjes voorbij komen of er nog funraces zijn dus bij deze :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brainard
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-05-2023
Hallo allemaal!

Ik ben docent en door het Corona gedoe heb ik nu wat veel vrije tijd. Recentelijk gescheiden, appartement voor mij alleen en geen vrouw die zich ermee kan bemoeien dus: Een stuurtje met cockpit aangeschaft.
VR bril had ik al in de vorm van een psvr. Ok, niet ideaal, maar het werkt met iVRy best aardig, dus ik klaag niet.

Nu zijn jullie allemaal heel erg goed en heel erg geoefend en ik heb me vooral bij Project Cars 2 gehouden omdat ik daar ongestoord tegen de a.i. kan rijden zonder mensen voor de voeten te rijden en van de track te dive-bomben en hun avond te vergallen, maar toch..

Ik wil wat meer online gaan rijden. Ik realiseer me dat ik daar niet goed genoeg voor ben, maar ik zou wel beter willen worden. Dus ik heb twee vragen:

1. Welke bronnen/links kennen jullie met tips, lessen, informatie die mij kunnen helpen om dat doel te bereiken?
2. Raden jullie ACC aan voor een noob als ik?

Ik heb youtube afgestruind en volg wel wat mensen online zoals jimmy broadbent etc, en ik zoek zelf elke dag naar informatie, maar soms is het gewoon een kwestie van mensen vragen die al in de hobby zitten, dus kom ik hier.

Lijkt me leuk om goed genoeg te worden om regelmatig deel te nemen aan races met een groep mensen die regelmatig in dezelfde lobby zitten enzo. Ik weet niet goed hoe dat gaat in het online race wereldje in nederland.

Ik hoop verder dat ik hier goed zit om dit te posten en dat ik hier niemand verder mee voor de voeten loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik zit redelijk in het zelfde schuitje, rig is er nog niet maar die gaat komen zodra er ruimte is.

Ook altijd Project cars 1/2 gespeeld maar heb maandag ACC aangeschaft en denk niet dat ik nog terug ga naar pcars. Ben voorlopig nog bezig met de carreer mode om beter bekend te raken met de ACC wagens en tracks. zodra ik daar een end mee ben ga ik me rustig richting het online gedeelte verplaatsen.

ik heb zelf deze serie gevonden van Aris.Drives

deze lijkt aardig diep op het racen in ACC in te gaan

[ Voor 17% gewijzigd door estrion op 09-04-2020 10:21 ]

WoT Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Voor uitleg en idee te krijgen wat je met bepaalde setups kan doen is deze video reeks van Chris haye wel een aanrader: YouTube: Sim Racing Setup Guide 01 – Introduction

Voorbeelden zijn van AC maar zijn ook goed toe te passen voor andere sims. Het geeft je in ieder geval een beter beeld wat alles nu precies betekend en doet :)

Verder heeft Driver61 nog wat tips en videos: YouTube: Biggest Sim Racing Tips (sim driver analysis)

En simracing604 heeft ook goede videos als YouTube: 5 Best Tips for Sim Racing Beginners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Paulus07 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:38:
Voor uitleg en idee te krijgen wat je met bepaalde setups kan doen is deze video reeks van Chris haye wel een aanrader: YouTube: Sim Racing Setup Guide 01 – Introduction

Voorbeelden zijn van AC maar zijn ook goed toe te passen voor andere sims. Het geeft je in ieder geval een beter beeld wat alles nu precies betekend en doet :)
.
Deze serie ben ik ook aan het kijken, erg informatief. Aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Chris Haye is wat informatieve simracing filmpjes een legende ja :) Mocht je vol in de telemetry willen duiken dan is Nils Naujoks (aka Popometer) een erg goede (ook een enorm kalme / sympathieke gast). Veel aan gehad om bijvoorbeeld de dampers te finetunen via Motec.

Buiten dat ook vooral niet bang zijn om een online server op te duiken, liefst van een community omdat je daar ziet dat members eigenlijk altijd bereid zijn om tips en tricks te delen. Wij hebben iig een public server beschikbaar maar zo zijn er meerdere.

[ Voor 33% gewijzigd door H-Alien op 09-04-2020 11:30 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainard
Estrion, Paulus7, Eddye en H-Alien, dank voor de goede tips en de leuke reacties!

Ik had de filmpjes van Driver 61 al zelf gevonden en keek zelf bij Sim Racing Source en Viperconcept. Best leerzaam maar het is soms echt zoeken naar informatie tussen alle filmpjes met reviews etc door, dus jullie tips zijn heel erg gewaardeerd!

Ik ben overgestapt van een logitech G27 set naar een Thrustmaster ts-pc met T-LCM pedalen, en moet erg wennen aan de nieuwe set. Ik wil eerst een (veel) betere consistentie krijgen in mijn rondes voor ik me online eraan waag. In mijn beleving gaat iedereen pas online als ze goed genoeg zijn om de A.I. regelmatig te verslaan in de game, of vergis ik mij daar in?

Hoe dan ook, zou ik het wel fijn vinden als ik wat vaker boven dan onder de middellijn van het deelnemersveld eindig in een online race. Dat is beter voor het ego, zegmaar :)

Zou wel leuk zijn als er een server was met allemaal beginners die gewoon lekker kunnen leren hoe het moet van elkaar, van betere spelers en tips etc kunnen uitwisselen zonder dat er grote belangen worden geschaad als die beginners fouten maken.

In de tussentijd kijk ik super jaloers naar Real Racers never quit competitie en verbaas ik me over de rondentijden en de skills die deze mannen laten zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
@Brainard @estrion

Als je voor acc wilt gaan check mijn signature of die van @H-Alien

En we helpen je daar verder ongeacht je driving skills,.... en @Brainard in acc heb je ook ai he 👍🏻 En we rijden bij srhi ook op woensdag funraces dus kan je mooi oefenen.

En vaak hoor je idd dat meeste eerst offline rijden maar dan online ineens niet durven omdat ze bang zijn voor crashes ect,..komt nog bij dat als je tegen andere rijd het totaal niet te vergelijken is als tegen de ai. persoonlijk zou ik dan mee doen met funraces zo leer je sneller en kan je makkelijker tips en tricks vragen aan andere die al ervaring hebben. Dit doen we dus ook bij srhi we rijden ook om de week dus zat tijd om te oefenen en beter te worden,... dus wees welkom..

Wie weet tot snel heren,...

Cheers.

[ Voor 43% gewijzigd door PRM2D4 op 09-04-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Vandaag weer eens geinstalleerd om eens te kijken of het spel al wat verder geoptimaliseerd is mbt vr.

Ben 2 uur bezig geweest met alle settings combo's qua graphics en het komt helaas nog steeds niet in de buurt van pc2.

Zo jammer. Iedereen raad mij pc2 af en om maar acc te rijden omdat dit 'beter' zou zijn (zal ook wel). Echter als het er slecht uit ziet (misschien verwend met pc2/am2 graphics?) En ik alleen in vr rijd lijkt het me toch een miss ☹. Jammer, had me zeer leuk geleken om net zoals brainard begeleid in te stappen.

Zijn er misschien nog tweaks die ik in ini files over het hoofd heb gezien oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@Darkangle wat voor systeem heb je?

Als je rechtsboven op die punaise klikt, zie je een paar pinned posts w.o. de mijne m.b.t. VR settings. Het kan nog wel lichter, zoals de Kunos VR low preset maar die is wel heel wazig.. dus zou ik zeggen check de mijne eerst eens.. kun je altijd nog kijken waar de verschillen in zitten en verder omlaag gaan.

Alfa90_Buttje in "[PC] Assetto Corsa Competizione"

@PRM2D4 jouw Discord invitaition lijkt het niet meer te doen .. ik wilde heb ook op mijn Youtube kanaal posten, maar dan moet ie het wel doen nou :P

deze dus --> https://discord.gg/vhaJSeH

[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-04-2020 16:18 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estrion
@PRM2D4

ik ga kijken of ik nog ergens mn discord account kan opgraven en proberen of ik op tijd kan zijn voor zo een fun race

WoT Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
@PRM2D4 Ik ben zelf ook wel eens benieuwd om een online race te doen met wat 'vriendelijker' publiek. Ik ben niet bekend met Discord, moet je je daar inschrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
@Alfa90_Buttje Bedankt voor de reactie, ik heb er heel even overheen geskimmed (je post) en het ziet er naar uit dat ik dezelfde dingen heb uitgeprobeerd als jij. Ik zal het morgen even nalopen.

Systeem, tsja :). Ik draai een bak voor mijn werk (mag het werk noemen maar is eigenlijk gewoon mijn hobby), dus zit momenteel een 2080ti in en de nieuwste gen intel en 64gb ram. Qua headsets, take your pick, maar als ik zelf er mee speel is het nagenoeg altijd de Index@120/144 (formfactor/padding is een stuk relaxeder voor langere tijd, en de fps is wat relaxeder voor mijn oude oogjes).

Ik test heel veel qua VR, dus was zeer verbaast dat eigenlijk de sim welke buiten iracing en dergelijke om het meeste op simrigs draait zo slecht geoptimalizeerd was.

Zeker gezien dit spel nog niet zo oud is.

Stiekem hoop ik dat het interview met gabe newell een stille hint is dat ze de nieuwe source engine gaan inzetten op racen (achtergrond stond vol met fanatec dozen). Maar dat is een ander verhaal en behoorlijk offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainard
Ok.. eerste fout heb ik al gemaakt.. perongeluk assetto corsa gekocht ipv assetto corsa competizione.
Ik hamer er altijd op bij mijn leerlingen alles goed eerst te lezen en dan ga ik zelf gewoon van klik-klik-klik next next finish koffie en een stroopwafel... oeps.. verkeerde verie hahaha

Nouja, dan maar wat meer geld uitgeven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Brainard op 09-04-2020 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
@Brainard LMAO :D Goede nieuws is dat AC ook tof is (anders maar ook tof) met mega veel content en mocht je pc ACC niet draaien dan kan je altijd terugvallen op ac :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Brainard schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:40:
Ok.. eerste fout heb ik al gemaakt.. perongeluk assetto corsa gekocht ipv assetto corsa competizione.
Ik hamer er altijd op bij mijn leerlingen alles goed eerst te lezen en dan ga ik zelf gewoon van klik-klik-klik next next finish koffie en een stroopwafel... oeps.. verkeerde verie hahaha

Als het steam is kan je refunden als je het niet langer dan 2 uur aan hebt gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brainard
Ach ik hou het wel, zoals H-alien al zei is het genoeg anders om zijn eigen charme te hebben.
Je kunt nooit genoeg games hebben he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Brainard schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:40:

AC kopen is nooit fout iig, dus feli *O*

Welke versie? Hopelijk wel de ultimate edition!? Dan heb je iig direct alle dlc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
@Alfa90_Buttje ow apart maar tnx for the update gaat ik hem ff aanpassen.👍🏻

Update; Is aangepast 😏

@Eddye ja je kan als je discord download en ff op mijn uitnodiging die in mijn signature staat of die van @H-Alien dan kom je bij ons terecht.

@Darkangle dat was een kort bezoekje aan srhi haha

[ Voor 23% gewijzigd door PRM2D4 op 10-04-2020 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
@PRM2D4
Yup.

Regels gaven aan dat nick ok was, ik heb issues met echte naam gebruiken. Helaas pindakaas, volgendevkeer beter. No worries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Darkangle schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:48:
@PRM2D4
Yup.

Regels gaven aan dat nick ok was, ik heb issues met echte naam gebruiken. Helaas pindakaas, volgendevkeer beter. No worries.
Je mag ook een alias gebruiken staat in regels ik heb zelf ook een alias heet wel ray maar geen dewinter 😁 maar goed jammer dan dat je daardoor weg gaat but thats your choice.

Later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
PRM2D4 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 06:51:
@Alfa90_Buttje ow apart maar tnx for the update gaat ik hem ff aanpassen.👍🏻

Update; Is aangepast 😏
https://discord.gg/vhaJSeH doet het hier nog steeds niet .. ongeldige uitnodiging :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:39:
[...]

https://discord.gg/vhaJSeH doet het hier nog steeds niet .. ongeldige uitnodiging :'(
Raar hier doet die het wel krijg melding dat ik al lid ben haha dus ja schiet mij maar lek,..

En zoals je nu ziet stromen de leden binnen haha

[ Voor 7% gewijzigd door PRM2D4 op 10-04-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@PRM2D4 schiet mij maar lek.. ik post hem er wel gewoon bij en dan maar zien. Of overweeg je nu een leden stop? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-04-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-04 16:16
Voor SRHI discord is dit de werkende discord link die oneindig beschikbaar is. En nee zeker geen leden stop. We kunnen altijd nog meer servers erbij nemen haha.

https://discord.gg/vhaJSeH

[ Voor 3% gewijzigd door toos87 op 10-04-2020 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
@toos87 ja bij jou krijg ik ook zelfde als bij mij.

Dus denk dat er iets niet goed is bij @Alfa90_Buttje haha en nee we hebben geen leden stop scout me niet voor niets de klere haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-02-2022
Hallo allemaal,

Hier een hulpvraag van een echte beginner.
Door de corona weer mijn oude hobby opgepakt. Dus de sim games Grand Prix F1 van zolder gehaald en wat gegoogeld. Kwam ACC tegen en de videos gezien. Onder de indruk en ik denk die ga ik aanschaffen. Maar heb niet helemaal door hoe dat werkt. Kun je het spel in de winkel (en waar) of online kopen of koop je een soort sleutel/licentie en moet je steeds online om te kunnen spelen?

Bedankt voor de hulp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 12:02
je kan ook singleplayer spelen, je kan de game kopen op steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:23
Vcore100 schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:54:
Hallo allemaal,

Hier een hulpvraag van een echte beginner.
Door de corona weer mijn oude hobby opgepakt. Dus de sim games Grand Prix F1 van zolder gehaald en wat gegoogeld. Kwam ACC tegen en de videos gezien. Onder de indruk en ik denk die ga ik aanschaffen. Maar heb niet helemaal door hoe dat werkt. Kun je het spel in de winkel (en waar) of online kopen of koop je een soort sleutel/licentie en moet je steeds online om te kunnen spelen?

Bedankt voor de hulp...
Voordat je deze game koopt... wat voor PC heb je (grafische kaart en CPU)? Verder ben je met ACC beperkt tot alleen GT3 auto’s en een beperkt aantal circuits en worden mods niet ondersteund. Heb je ook andere games overwogen, zoals b.v. AC, rFactor 2? Die ondersteunen ook gratis mods van auto’s en tracks.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
PatrickC schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:19:
[...]

Voordat je deze game koopt... wat voor PC heb je (grafische kaart en CPU)? Verder ben je met ACC beperkt tot alleen GT3 auto’s en een beperkt aantal circuits en worden mods niet ondersteund. Heb je ook andere games overwogen, zoals b.v. AC, rFactor 2? Die ondersteunen ook gratis mods van auto’s en tracks.
Mijn PC is redelijk up to date met Windows 10. Maar bedankt dat je mij attent maak op de andere games. Ik ga ze bekijken.

Wat is aan te raden voor een niet hardcore gamer?

Thx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 00:50
Vcore100 schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:38:
Mijn PC is redelijk up to date met Windows 10. Maar bedankt dat je mij attent maak op de andere games. Ik ga ze bekijken.

Wat is aan te raden voor een niet hardcore gamer?
Windows 10 is het allerlaatste wat er toe doet.

PC specs
CPU : merk en type
Videokaart : merk en type
Geheugen : merk, snelheid en instellingen
Kast en koeling

Dit is net zoets als zegen dat je in een witte auto rijdt als iemand vraagt wat voor auto je hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door raymondw op 13-04-2020 22:52 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Vcore100 En als toevoeging op wat @raymondw hierboven noemt... gebruik je een stuur of controller en zo ja welke?

Wat betreft je laatste vraag.. als je hardcore gamer bent, dan is op zich ACC geen slechte keuze, omdat deze niet echt ingewikkeld is om te installeren en te gebruiken. Verder zijn GT3’s redelijk toegankelijk en dus makkeliijker te besturen dan bijvoorbeeld veel snellere auto’s of classic formule auto’s. Als je eerst wat wilt proberen zonder geld uit te geven dan zou je ook RaceRoom kunnen proberen. En van rFactor 2 kun je ook een demo versie installeren, maar ik weet zo even niet of die wel up to date wordt gehouden.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De gemiddelde start gaat ongeveer zo in een public lobby. Al verschilt dat enorm. Ik heb ook veel goede races (op die server). Het blijft me toch wel verbazen. Vooral na de race ervoor, was zo'n start als onderstaande nog best grappig ook. Ik rijd daar trouwens niet... maar dat is wel iemand die de start helemaal meemaakt. Ergens aan het einde sta ik daar dwars op de baan met dezelfde livery :)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
Luxicon schreef op maandag 13 april 2020 @ 23:29:
De gemiddelde start gaat ongeveer zo in een public lobby. Al verschilt dat enorm. Ik heb ook veel goede races (op die server). Het blijft me toch wel verbazen. Vooral na de race ervoor, was zo'n start als onderstaande nog best grappig ook. Ik rijd daar trouwens niet... maar dat is wel iemand die de start helemaal meemaakt. Ergens aan het einde sta ik daar dwars op de baan met dezelfde livery :)

[YouTube: Assetto Corsa Competizione - Avarage Public Lobby Start @ Monza]
Dat had ik dus gisteren. Eerste race ging prima, niks aan de hand. Tweede race....in de laatste bocht op Hungaroring van achter aangetikt, de ronde ingegaan en einde race. Ik lag 13de, dus ging niet eens om de punten. Ergste van alles vond ik dat ik SA punten kwijt was. Blijkbaar is een crash, spinnen om je as en een paar auto's meenemen goed voor 3 punten :| .

Gisteren wel meteen voor het eerst met een Ferrari gereden. Rij normaal Bentley, maar wat een verschil. De Bentley is soms echt hard werken om door een bocht te komen, de Ferrari moest ik opletten dat ik niet te hard de bocht in ging. Vind het alle 2 wel wat hebben.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Kloever schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:35:
[...]

Dat had ik dus gisteren. Eerste race ging prima, niks aan de hand. Tweede race....in de laatste bocht op Hungaroring van achter aangetikt, de ronde ingegaan en einde race. Ik lag 13de, dus ging niet eens om de punten. Ergste van alles vond ik dat ik SA punten kwijt was. Blijkbaar is een crash, spinnen om je as en een paar auto's meenemen goed voor 3 punten :| .

Gisteren wel meteen voor het eerst met een Ferrari gereden. Rij normaal Bentley, maar wat een verschil. De Bentley is soms echt hard werken om door een bocht te komen, de Ferrari moest ik opletten dat ik niet te hard de bocht in ging. Vind het alle 2 wel wat hebben.
Nee, zo werkt het SA systeem niet. Het kan zijn dat het veel meer of minder punten heeft gekost. Afhankelijk hoe goed je sessie was die is komen vervallen. Je had zelfs kunnen stijgen als je vervallen sessie nog slechter was dan je laatste sessie, ondanks dat je een paar man had meegenomen.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
@Luxicon Dat was wel echt een prutstart ja.Turn 1 op Monza is natuurlijk vragen om problemen maar gewoon op het rechte stuk zouden mensen elkaar toch wel moeten kunnen missen. Vanavond competition op Monza dus ben benieuwd, natuurlijk veel cleaner racen maar die t1 met 32 man blijft tricky :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Jup, ik hou mijn hart vast... zelfs voorin ben je niet veilig als het hele veld in je nek hijgt..
Gister al even een test race gedaan.. ik zou er voor tekenen als het vanavond net zo zou gaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
ff een lichie aan doen ...steekt kop dwars door het dak :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

ja, zo mooi hé VR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 22:49
Hoi Alfa,

Weet jij hoe je de volledige HUD info in VR weg krijgt toevallig? Krijgt dat met die namen aan de linker kant niet weg. De rest wel in de opties kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@Kw4kje het meeste kun je idd met een vinkje wel uitzetten, maar die specifieke lijst weet ik niet. Ik snap wel dat je misschien voor volledige immersie wilt gaan, toch lijkt het mij erg nuttige informatie. Ik gebruik het allemaal, anders had ik het wel weggehaald. Misschien dat iemand anders het weet. Anders is het een kwestie van alle vinkjes bij langs gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
H-Alien schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:16:
@Luxicon Dat was wel echt een prutstart ja.Turn 1 op Monza is natuurlijk vragen om problemen maar gewoon op het rechte stuk zouden mensen elkaar toch wel moeten kunnen missen. Vanavond competition op Monza dus ben benieuwd, natuurlijk veel cleaner racen maar die t1 met 32 man blijft tricky :)
Ja precies, maar dat kan gebeuren. :) Is die race op een stream te zien? Ik ben wel benieuwd.
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:28:
Jup, ik hou mijn hart vast... zelfs voorin ben je niet veilig als het hele veld in je nek hijgt..
Gister al even een test race gedaan.. ik zou er voor tekenen als het vanavond net zo zou gaan :+

[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 Practice race against ai! @MONZA and LIVE onboard in VR!!]
Het ziet er gaaf uit in VR. Ik zie van de auto enkel een paar lichtjes van het dashboard, meer niet.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

@Luxiconik stream de race vanuit mijn auto. Dus als je 19:30 op mijn kanaal kijkt zal ie wel verschijnen.

VR is echt helemaal O+ O+

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-04-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
raymondw schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:51:
[...]
Windows 10 is het allerlaatste wat er toe doet.
PC specs
CPU : merk en type
Videokaart : merk en type
Geheugen : merk, snelheid en instellingen
Kast en koeling
Dit is net zoets als zegen dat je in een witte auto rijdt als iemand vraagt wat voor auto je hebt.
Ja begreep ik al. Heb gewoon een standaard setje en oude momo FF stuur...we gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
PatrickC schreef op maandag 13 april 2020 @ 23:24:
@Vcore100 En als toevoeging op wat @raymondw hierboven noemt... gebruik je een stuur of controller en zo ja welke?

Wat betreft je laatste vraag.. als je hardcore gamer bent, dan is op zich ACC geen slechte keuze, omdat deze niet echt ingewikkeld is om te installeren en te gebruiken. Verder zijn GT3’s redelijk toegankelijk en dus makkeliijker te besturen dan bijvoorbeeld veel snellere auto’s of classic formule auto’s. Als je eerst wat wilt proberen zonder geld uit te geven dan zou je ook RaceRoom kunnen proberen. En van rFactor 2 kun je ook een demo versie installeren, maar ik weet zo even niet of die wel up to date wordt gehouden.
Bedankt, ik ga ze bekijken. In mijn enthousiasme ACC al aangeschaft voor €39....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vcore100

[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 Practice race against ai! @MONZA and LIVE onboard in VR!!]
Gaaf!!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• H-Alien
Disclaimer: Again als dit niet wenselijk is (toch stukje promotie van een kanaal waar ik zelf actief ben) haal ik de post met liefde weer weg, maar ik merk dat er gewoon veel vraag is naar funraces en dan is het zonde om de mogelijkheid niet te benoemen.

Aangezien er eigenlijk (correct me if I'm wrong) helemaal geen funraces meer worden georganiseerd vanuit tweakers (en we veel nieuwe members krijgen vanuit tweakers die ook nog niet bij mega serieuze competities willen joinen) hebben we besloten om elke week op woensdagavond een funrace te organiseren vanuit SRHI, dus juist ook geschikt voor beginnende ACC of simracers.

Geen gedoe met inschrijven, gewoon joinen en lol hebben. Morgen eerste race op Nurburgring. Volledig schema en meer info te vinden op website en discord (zie signature).
All Fun races are held every week on Wednesday
No signup needed. Joining the server is scoring points
Free car choice
No pitstop mandatory

The fun races are ideal for all drivers who either want to try out simracing in leagues (newcomers to ACC or simracing) or who can’t commit to participate in every race for a full championship. These races are all about fun. We don’t expect you to put in 24 hours practice sessions, just show up and have fun. If you are in doubt whether you're fast enough to join a competition, this is a great place to start. Get online, learn from other drivers and have fun. However, since we are a simracing league we will be keeping scores and a Championship Standing will be made. Joining a race means you will be scoring points for that race.

Races:
15/4/2020 – round 1 – Nurburgring – Clear weather
22/4/2020 – round 2 – Misano – 9x Time multiplier (20 min --> 3 hours)
29/4/2020 – round 3 - Zolder – Random weather
6/5/2020 – round 4 - Barcelona – Night racing
13/5/2020 – round 5 - Brands Hatch – 9x Time multiplier (20 min --> 3 hours)
20/5/2020 – round 6 - Hungaroring – Wet race
27/5/2020 – round 7 - Paul Ricard – Clear weather
3/6/2020 – round 8 - Silverstone – Random weather
10/6/2020 – round 9 - Spa-Francorchamps – Night racing
17/6/2020 – round 10 - Monza – Wet race
24/6/2020 – round 11 – Zandvoort – Random weather

Session Times: all times are CET
Free practice: 19:30 – 20:00
Qualify 1: 20:00 – 20:10
Race 1: 20:10 – 20:30
Qualify 2: 20:30 – 20:40 (approximately, will be a short 2 laps qualification to keep things going)
Race 2: 20:40 – 21:00

Server information:
Races will be held on SRHI.EU
Password available in Discord

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Vcore100 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:10:
[...]

Ja begreep ik al. Heb gewoon een standaard setje en oude momo FF stuur...we gaan het zien
Een momo FF stuurtje... vintage! ;)
Standaard setje...Je blijft wel vaag in je antwoorden. Ik ben wel benieuwd of dat ‘standaard setje’ ACC wel aan kan, want de systeemeisen van ACC zijn behoorlijk pittig.
Succes en veel plezier alvast er mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:28:
Disclaimer: Again als dit niet wenselijk is (toch stukje promotie van een kanaal waar ik zelf actief ben) haal ik de post met liefde weer weg, maar ik merk dat er gewoon veel vraag is naar funraces en dan is het zonde om de mogelijkheid niet te benoemen.
Eens. Mocht assetto-corsa.nl toch weer opbloeien, dan zien we dat dan wel weer. Maar imo hoef je niet iedere keer een disclaimer te plaatsen als het over SRHI gaat. We zijn allemaal liefhebbers lijkt mij O+
Persoonlijk vind ik het doodzonde om de beide AC/ACC topics dood te laten bloeden.

mocht iemand daar anders over denken, dan horen we het uiteraard ook graag.

[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-04-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
okay dan hou ik er mee op :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:13:
[...]

Eens. Mocht assetto-corsa.nl toch weer opbloeien, dan zien we dat dan wel weer. Maar imo hoef je niet iedere keer een disclaimer te plaatsen als het over SRHI gaat. We zijn allemaal liefhebbers lijkt mij O+
Persoonlijk vind ik het doodzonde om de beide AC/ACC topics dood te laten bloeden.

mocht iemand daar anders over denken, dan horen we het uiteraard ook graag.
Persoonlijk vind het juist handig als dat aangekondigd wordt, ik vroeg me al af hoe het er voor stond. Een paar jaar geleden reed ik met met Assetto-Corsa.nl en toen las je dat ook terug op het forum.

Stream je vanavond vanaf 19.30uur? Begint de race dan of is er dan de warmup of iets dergelijks?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Luxicon schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:03:
Persoonlijk vind het juist handig als dat aangekondigd wordt, ik vroeg me al af hoe het er voor stond. Een paar jaar geleden reed ik met met Assetto-Corsa.nl en toen las je dat ook terug op het forum.
Klopt, uiteindelijk moet je dan bij Rene zijn. Die beheert de boel maar heeft zich zover ik weet op Rf2 gericht. Misschien was/is ie er nog niet helemaal over uit. Neemt niet weg dat de tijd van AC op assetto-corsa.nl glorieus was _/-\o_

Ik moet zeggen zoals het nu bij SRHI draait op Discord, zo had dat bij ons ook gekund. Vaak is het ook timing, het juiste platform op het juiste moment. Misschien kwam Discord te laat toen de hype met AC al wat voorbij was en ACC was nog niet ver genoeg in zijn ontwikkeling. Maar er zijn meer SIM's dus dan krijg je ook veel versnippering. Ga je wat verder terug toen was Robbert aka Dutch devil hier zeer actief met zijn fun races maar dat was ook vrij plots voorbij. Ook dat was een fantastische tijd _/-\o_

Het momentum ligt nu bij SRHI en het zou zonde zijn om nu weer te splitsen over 2 servers. Maar wellicht groeit SRHI uit zijn voegen en is een eigen league weer een reële optie. Niemand heeft een glazen bol B)

Persoonlijk rij ik het liefst met tweakers dus gaaf dat we daar nu met zoveel vertegenwoordigd zijn O+
Stream je vanavond vanaf 19.30uur? Begint de race dan of is er dan de warmup of iets dergelijks?
@here 2020 Schedule:

Due to ACC major update screwing our first race of the Championship up the rescheduled Championship looks like this:

18/02/20 - Round 1 @ Hungaroring
03/03/20 - Round 2 @ Misano
17/03/20 - Round 3 @ Zandvoort
31/03/20 - Round 4 @ Brands Hatch

14/04/20 - Round 5 @ Monza
28/04/20 - Round 6 @ Paul Ricard
12/05/20 - Round 7 @ Nurburgring
26/05/20 - Round 8 @ Silverstone
09/06/20 - Round 9 @ Barcelona
23/06/20 - Round 10 @ Spa
07/07/20 - Round 11 @ Zolder

The Race Weekend (Free Practice) will start at 19:30 CET

Practice - 1 hour
Qual - 10 mins
Race - 1 hour

A single mandatory pit stop is required to change tyres and to refuel. If you fail to do this you will be disqualified from the race.

Weather is set to random so there is a chance of rain. I hope there are no Alain Prost's out there who refuse to race in the rain rofl
Your admins for this championship are @Chris Hill (chill) and @Dimitri Schenk
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Ben benieuwd wat het weer wordt vanavond.. wederom vergeten in de regen testen. Nog ff wennen dat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:45:
[...]

Klopt, uiteindelijk moet je dan bij Rene zijn. Die beheert de boel maar heeft zich zover ik weet op Rf2 gericht. Misschien was/is ie er nog niet helemaal over uit. Neemt niet weg dat de tijd van AC op assetto-corsa.nl glorieus was _/-\o_

Ik moet zeggen zoals het nu bij SRHI draait op Discord, zo had dat bij ons ook gekund. Vaak is het ook timing, het juiste platform op het juiste moment. Misschien kwam Discord te laat toen de hype met AC al wat voorbij was en ACC was nog niet ver genoeg in zijn ontwikkeling. Maar er zijn meer SIM's dus dan krijg je ook veel versnippering. Ga je wat verder terug toen was Robbert aka Dutch devil hier zeer actief met zijn fun races maar dat was ook vrij plots voorbij. Ook dat was een fantastische tijd _/-\o_

Het momentum ligt nu bij SRHI en het zou zonde zijn om nu weer te splitsen over 2 servers. Maar wellicht groeit SRHI uit zijn voegen en is een eigen league weer een reële optie. Niemand heeft een glazen bol B)

Persoonlijk rij ik het liefst met tweakers dus gaaf dat we daar nu met zoveel vertegenwoordigd zijn O+

[...]

[...]

Ben benieuwd wat het weer wordt vanavond.. wederom vergeten in de regen testen. Nog ff wennen dat 8)7
Ja precies, ik dacht toen dat dat wel door zou lopen (ik was er zelf op een gegeven moment niet meer bij i.v.m. drukte), maar dat beviel goed met Assetto-Corsa.nl. Verder rij ik ook graag met mensen van tweakers.

Er is ook nog een aardig grote groep actief via hier, maar die hebben een eigen whatsapp groep en was actief met Project Cars 2.. inmiddels is nagenoeg iedereen naar de PC verhuist (ACC, iRacing, rFactor).. Daar heb ik ook leuke races mee gehad toen ik even een tijdje aan het racen was via de PS4. Verder heb ik geen idee of ze hier weleens komen kijken.. Maar die rijden tegenwoordig bij GZR? Maar diegene van hier maken wel commentaar voor die community. Voorbeeldje:

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:02:

@Luxiconik stream de race vanuit mijn auto. Dus als je 19:30 op mijn kanaal kijkt zal ie wel verschijnen.

VR is echt helemaal O+ O+
Dan de vraag, wat is jouw kanaal? Ik zie niets op Youtube op het moment.
EDIT: Gevonden

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 14-04-2020 19:41 ]

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
en we zijn LIVE :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Flink wat nederlanders die mee doen:
https://www.twitch.tv/actrollvision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Nou, dat viel weer niet mee.

Nipt 3e in de qualy dus dat wat prima. d:)b
Helaas mijn start totaal verprutst omdat ik in de 2e versnelling zat dus direct allemaal lui over me heen, toen te voorzichtig bij aanremmen dus iemand weer binnendoor en in een poging niet nog meer te verprutsen dus verzuimd te remmen in de veronderstelling dat we dat wel eventjes naast elkaar zouden doen. Ik zal zo nog eens kijken.. Toen paar keer flink verremd maar gelukkig niemand meegenomen. Plekken weer terug gegeven met enkele passanten op de koop toe. Dus toen lag ik inmiddels 9e.

En toen ronde 6 ofzo bevroor mijn Oculus :') en ging ik rechtdoor in Ascari... toen ik eindelijk weer beeld had na 10 seconden bleek mijn stuur schreef te staan dus geen andere keus dan een pitstop te maken. Meteen 54L erbij dus loodzwaar mijn weg vervolgd als 24ste. Ondertussen door vrijwel iedereen gelapt dus iedereen was rood terwijl ik sneller was kreeg ik dus toch blauwe vlaggen. Desondanks paar mensen ingehaald maar eigenlijk reed ik in de weg, dus toch maar weer de pits in voor verplichte banden wissel en nog eens 14L erbij. Uiteindelijk opgeklommen naar een 16e plek maar er had zoveel meer in gezeten. Ik was duidelijk sneller dan Bart Zweerink op 9. Dus realistisch was top 9 mogelijk geweest. Er rust een vloek op deze races bij SRHI. Voorheen was ik vaste klant in de top 5, top 10 zeker. Krijg het er hier steeds nog niet uit.. :'(

Feli @ Koen! Ontzettend goed gereden! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toos87
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:45:
[...]

[...]

[...]

En vergeet niet dat SRHI ook opgericht is door een tweaker :9 / me. En we zijn behoorlijk aan het uitbreiden nu met ACC omdat we merken dat daar erg veel vraag naar is.Ook hebben we nu de middelen dat mocht het nodig zijn meerdere servers te huren. En mocht er een inmense aanwas van nog meer tweakers komen dan kunnen we altijd kijken of we een tweaker een server kunnen laten adminnen met een tweakers/srhi server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 23:20:

Feli @ Koen! Ontzettend goed gereden! _/-\o_
Thanks! Jouw tijd komt nog wel de komende races!

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Heej Tjalling, ouwe Fries jij :w Frysk bloed tsjoch op.. O+

/Akkrum

Wist niet dat jij het opgericht had. Kan me niet herinneren dat we je hier gezien hebben dan wel in het AC topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toos87
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 15 april 2020 @ 01:38:
[...]

Heej Tjalling, ouwe Fries jij :w Frysk bloed tsjoch op.. O+

/Akkrum

Wist niet dat jij het opgericht had. Kan me niet herinneren dat we je hier gezien hebben dan wel in het AC topic.
Ooeehhh Akkrum daar liggen de roots van mijn vaders kant.

Ja ik ben Srhi ong 1.5 jaar geleden gestart (met hulp van Ray). Ik ben zelf in AC niet extreem actief geweest hier. Maar wel ongeveer alles meegelezen.

Ik heb een paar races meegedaan ongeveer 3 jaar geleden denk ik.

Maar alle Tweakers zijn welkom voor AC en ACC!
We hebben nu 125 members dus er is altijd genoeg competitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
H-Alien schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:28:

Aangezien er eigenlijk (correct me if I'm wrong) helemaal geen funraces meer worden georganiseerd vanuit tweakers (en we veel nieuwe members krijgen vanuit tweakers die ook nog niet bij mega serieuze competities willen joinen) hebben we besloten om elke week op woensdagavond een funrace te organiseren vanuit SRHI, dus juist ook geschikt voor beginnende ACC of simracers.

Geen gedoe met inschrijven, gewoon joinen en lol hebben. Morgen eerste race op Nurburgring. Volledig schema en meer info te vinden op website en discord (zie signature).

[...]
Dit is misschien wel iets voor mij. Even kijken of ik tijd kan maken vanavond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
visboer32 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:15:
Thanks! Jouw tijd komt nog wel de komende races!
Dankje. Ik heb hier met tweakers ook lange tijd geworsteld om goede resultaten te boeken, maar uiteindelijk toch e.e.a. op mijn naam weten te zetten. DTM o.a. O+ we houden moed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Klaas, is de performance nu ene beetje goed bij je? Ik krijg t nog altijd niet helemaal lekker

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

phoentje schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:33:
[...]

Klaas, is de performance nu ene beetje goed bij je? Ik krijg t nog altijd niet helemaal lekker
Gisteren de race gewonnen met de Valve Index, loopt prima met een vol deelnemersveld. Welliswaar op 45fps met motion smoothing maar daar heb ik geen last (meer) van. Mijn desktop specs zijn toch wel minder dan jouwe, dus het moet zeker kunnen. @Alfa90_Buttje heeft zelfs nog een live stream gedaan tijdens de race dat eet toch ook resources extra.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
visboer32 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:20:
[...]

Gisteren de race gewonnen met de Valve Index, loopt prima met een vol deelnemersveld. Welliswaar op 45fps met motion smoothing maar daar heb ik geen last (meer) van. Mijn desktop specs zijn toch wel minder dan jouwe, dus het moet zeker kunnen. @Alfa90_Buttje heeft zelfs nog een live stream gedaan tijdens de race dat eet toch ook resources extra.
Oké dus toch 45fps, ik Probeer 90fps te halen maar de kwaliteit is dusdanig dan laag waardoor ik direct weer rfactor2 aanslinger.. ac ging altijd prima eigenlijk

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsfortyseven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-04 13:13
Luxicon schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:27:
[...]

Ja precies, ik dacht toen dat dat wel door zou lopen (ik was er zelf op een gegeven moment niet meer bij i.v.m. drukte), maar dat beviel goed met Assetto-Corsa.nl. Verder rij ik ook graag met mensen van tweakers.

Er is ook nog een aardig grote groep actief via hier, maar die hebben een eigen whatsapp groep en was actief met Project Cars 2.. inmiddels is nagenoeg iedereen naar de PC verhuist (ACC, iRacing, rFactor).. Daar heb ik ook leuke races mee gehad toen ik even een tijdje aan het racen was via de PS4. Verder heb ik geen idee of ze hier weleens komen kijken.. Maar die rijden tegenwoordig bij GZR? Maar diegene van hier maken wel commentaar voor die community. Voorbeeldje:

[YouTube: GZR Ground Zero Racing | Season 3 | Race 7 | Suzuka]

[...]

Dan de vraag, wat is jouw kanaal? Ik zie niets op Youtube op het moment.
EDIT: Gevonden
Altijd mooi om jezelf zo weer terug te zien! Slechte race van mij wel dit, met geluk op P3 weten te eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@phoentje :w
Als ik alleen rij of met een paar auto's doet hij gewoon 80fps maar met een vol deelnemer veld, of dat nu ai of online is maakt niet uit, zit de framerate tussen 50 en 80 fps maar dat schommelen geeft veel gestotter dus ik zet hem nu hard op 40fps met ASW en dat gaat prima. Met de Kunos VR preset Low is het wel beter qua fps maar dan is alles zo verdraaid blurry daar wordt je ook niet blij van... dus nu eerst maar even zo. Ik zal ze nog eens naast elkaar zetten of er een compromis mogelijk is.

Met OBS streamen geeft geen noemenswaardige belasting als je een beetje knappe waarden gebruikt met hardwarematige versnelling.

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-04-2020 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Assetto Corsa Competizone update 1.3.10
GENERAL:
- Numerous 2020 liveries as special bonus content.

GAMEPLAY:
- Free game modes (QR and CRW) now always use the same logic for opponent generation to maximize opponent count in the given season instead of event.
- Added AI forced pitstop protections to avoid double pits (forced pitting will now wait for the scheduled if stint ends in less than 10 minutes, except for fuel).
- Fixed race flags during win flags (wrong finish line comms).
- Fixed missing deflated tyre (puncture) state in saved games.
- Early yellow/white flag spotter warning / removed it when too close or during pit.
- Cars are now ghosted during formation lap also in SP.
- Quick Race and Custom Race Weekends modes now work like MP in terms of numberplate/banner sponsoring.

REPLAY:
- Reworked spawn/despawn replay cars to avoid increasing memory allocation on random access in MP replays.
- Fixed no focused car on start of the spectator replays (and consequential HUD issues).
- Fixed MP car spawing/despawing during rewind replay.
- Fixed wrong driver during highlights for swap driver replays.
- Fixed pit barriers for gallery replay.

UI/HUD:
- Updated delta time behaviour to stints - delta timer will now reset to stint best.
- Updated delta timer appearance and added reference laptime item.
- MFD pit info panel screen separated from pit strategy page and added HUD option for visibility.
- Better widget auto repositioning with hidden items.
- Added light indicators on the HUD and option in HUD settings.
- Fuel widget now includes fuel/lap calculation.
- Wider track map layout for Mount Panorama.
- Added option for dashboard display rendering on the HUD (per-car view setting).
- Windshield Banners now selectable in custom cars interface.
- Fixed desync between leaderboard lines and showed lines in the official leaderboard HUD.
- Fixed helicam name.
- Added look L/R camera speed to cameraSettings.json (lookAroundSpeed).
- Added in-car showroom camera - toggle with CAMERA button, use mouse/gamepad to navigate.
- HUD left and right margins no longer offset the centre when not having equal values.
- Show the official position in RT widget for all opponent cars when the player car has session-over flag.
- Stint timer now hidden for spectators in MP swap gameplay.
- HUD, hide on long-press of cycle HUD page up/down button.
- MFD, added previous/next page action bindings.
- Added TC Cut and Engine Map per-step control bindings.
- Showroom filter now defaults to "official".
- Broadcast overlay additions and restyling.
- Updated setup screen images.
- Moved UseGamepadForFreeCamera settings to cameraSettings.json.
- MFD pages now all hide the mouse cursor.
NOTE: menuSettings.json in User/Documents/Assetto Corsa Competizione/Config will now reset and some of the menu-related settings will need to be set up again.

GRAPHICS:
- Fixed a floating white line in the pits on Brands Hatch.
- Fixes to Mount Panorama horizon image.
- Fixed F1 camera cycle active during intro sequence.
- Fixed fake car shadow projection rotations and revised shadow maps on all cars.
- Fixed glitchy secondary driver animations in replay and spectator mode.

PHYSICS:
- New suspension bumpstop calculation.
NOTE: we advise to check your old setups by clicking at least once on the ride height and then controlling bumpstop window in the setup!
- Fine tuning of influence of wet surfaces at slipangle peak and aquaplaning, on slick tyres.
- New tearing feature on tyre wear if tyres are pushed way over their peak slip angle for an elongated time.
- Steer angle and clock added to shared memory.

MULTIPLAYER:
- Fixed MP cars having higher low speed than real (and smoke generation when stopped).
- Enabled meatball flags for lights off in wet and night sessions in MP.
- Cutting penalties no longer register on the UI when player's session is over.
- Scripted formation speed-delta phase is now 70kph instead of 60kph.
- Increased tolerance for auto-teleport during the formation lap.

AUDIO:
- Fixed ramp volume during camera changes for low main volume.
- Smoother replay time jump with audio and video fading.
- Support for chassis sound volume in audio settings (separating it from tyre and brakes).
- Audio channel/memory optimizations on camera change and car despawn.
- Fixed free camera audio listener location priority away from the focused car (cars without audio using the free camera around the world if the player car is in the pit).
- "Green flag/go go go" race comms now grouped as starting message.
- New spotter/crew chief audio messages.
- FMod Studio: improved damage sound spatialization.
- FMod Studio: improved sound dynamics on throttle for all cars.

VR:
- Fixed mouse in freecam in VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Srhi is inderdaad opgericht samen met een tweakert maar niet verder vertellen hoor @toos87

En ik heb vaak genoeg aangegeven de zaken te bundelen maar helaas waren sommige partijen daar nog niet klaar voor.. en wat @Alfa90_Buttje zegt is waar je kan wel weer splitten maar daar wordt niemand wijzer van zou beter zijn te bundelen. En we zullen heus niet uit ons vel groeien hoor. Dan richten we de boel anders in zodat iedereen weer blij is...

En als @phoentje weer richting acc gaat mag die altijd joinen bij/met srhi no problem.. the more people the more fun, want in de tijd dat ik er nog reed ook al was ik vaak in de achterhoede, waardeerde ik zijn inzet meer dan voldoende.... net als de fun race van robert...
Alleen als alles op den duur dood bloeit bij ac.nl en er nog genoeg mensen zijn die verder wilden en dcs de plank compleet mis sloeg was er nog maar 1 optie 😁 oja en rene we hebben een topic rfactor dus ja als je wil kunnen we altijd ff praten toch..

En @Luxicon op discord wordt ook alles aangekondigd alleen zou je even de race rules moeten lezen en akkoord geven en dan kan je de aankondigen en de rest ook inzien.

Want om nu alles op discord te plaatsen en hier is onnodig lijkt mij. Maar als @H-Alien het zo nu en dan doet prima maar meeste staat toch echt op srhi discord..

Cheers.

[ Voor 11% gewijzigd door PRM2D4 op 15-04-2020 19:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Nog even de funraces van vanavond,
lekker met de Ferrari lopen boenderen op de Nordschleife Nürburgring oOo

Vooral race 2 ging hard tegen hard >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kloever
Gisteren mijn eerst online race gedaan met de jongens van Srhi.

Kon echt merken dat het mijn eerste keer was. Ik was veruit de langzaamste. Beste ronde kwam ik op 2.03 terwijl de 1ste op ik meende 1.55 zat. In de bochten kon ik nog redelijk meekomen maar op het rechte stuk zag ik iedereen verdwijnen aan de horizon.

Eerst race wat mensen kunnen inhalen bij de start en lag ik 6de. Helaas een tikje van achter gehad en kon ik overnieuw beginnen. Ach ja, ik had de snelheid toch niet dus zo erg was het niet. Tweede race zelfde maar nu door eigen fout(koude banden en te gretig) het gras in.

Al met al heb ik me toch vermaakt. Ik merkte dat mijn rondes constant werden alleen kwam ik niet onder de 2.03. Denk dat ik voor de volgende keer de Bentley maar eens inwissel voor wat snellers. Wellicht een setup opzoeken op het internet.

Ohja, ik was dus die langzame Bentley :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Kloever schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:21:
Gisteren mijn eerst online race gedaan met de jongens van Srhi.

Kon echt merken dat het mijn eerste keer was. Ik was veruit de langzaamste. Beste ronde kwam ik op 2.03 terwijl de 1ste op ik meende 1.55 zat. In de bochten kon ik nog redelijk meekomen maar op het rechte stuk zag ik iedereen verdwijnen aan de horizon.

Eerst race wat mensen kunnen inhalen bij de start en lag ik 6de. Helaas een tikje van achter gehad en kon ik overnieuw beginnen. Ach ja, ik had de snelheid toch niet dus zo erg was het niet. Tweede race zelfde maar nu door eigen fout(koude banden en te gretig) het gras in.

Al met al heb ik me toch vermaakt. Ik merkte dat mijn rondes constant werden alleen kwam ik niet onder de 2.03. Denk dat ik voor de volgende keer de Bentley maar eens inwissel voor wat snellers. Wellicht een setup opzoeken op het internet.

Ohja, ik was dus die langzame Bentley :)
Als je zo traag bent op het rechte stuk. Ligt dat meestal omdat je een slechte exit hebt uit een bocht, maar het kan ook geen kwaad om te controleren of je wel echt 100% gas geeft. 😀Want de Boatley is zeker niet traag.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 16 april 2020 @ 00:28:
Nog even de funraces van vanavond,
lekker met de Ferrari lopen boenderen op de Nordschleife Nürburgring oOo

Vooral race 2 ging hard tegen hard >:)

[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 2x 20min Sprint Race @Nürburgring and LIVE onboard in VR!!]
Heb je nog verschil kunnen merken met de update naar 1.3.1 qua handling? Uit de video van Aris begreep ik o.a. dat de auto's wat liever zijn op de curbs dan voorheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 08:51
Ik ben ook helemaal up and running en zal gaan proberen aan de fun races mee te doen om weer wat ervaring op te doen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• estrion
gisteren ook eerste race me gedaan, qualiy nipt onder de 2 minuten met en 1:59.994. dit is een ruime verbetering tenopzichte van mn vorige beste tijd. maar zoals kloever ook ondervond is er nog wel ergens wat snelheid te winnen. race ging verder goed tot dat ik opeens met de koplampen van een andere mclaren werd geconfronteerd en deze niet kon ontwijken. hierna moest ik redelijk wat snelheid inleveren en ging het minder fortuinlijk.

2e quaily wat foutjes gemaakt en was ik wat minder snel. race start was wat rommeliger en eindigde al gauw als hekkensluiter. race rustig uit kunnen rijden redelijk in niemandsland.

al me al een goede avond om te leren. nu eerst maar eens een auto vinden die goed bij me past en dan op jacht naar wat meer snelheid :)

WoT Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kloever
CoronelHimself schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:54:
[...]

Als je zo traag bent op het rechte stuk. Ligt dat meestal omdat je een slechte exit hebt uit een bocht, maar het kan ook geen kwaad om te controleren of je wel echt 100% gas geeft. 😀Want de Boatley is zeker niet traag.
Die exit kan beter, maar was volgens mij niet zo slecht dat ik niet mee kon. Met het aanremmen en ingaan van de bocht zat ik er vaak wel weer bij. Maar ik heb mijn gas even nagekeken in de Fanatec configpanel en in het spel. En verrek. Hij pakt niet de volledige balk mee. Dus maar opnieuw ingesteld. Vanavond of morgen maar even testen.

Ik vind dit Bentley wel een beest hoor. Je verwacht het niet zo'n auto op het circuit, maar dat ding heeft toch mooi de Bathurst 12 uur gewonnen dit jaar(toen ze nog mochten racen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAFAN
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 15:59
Naast de AC GTE en ACC GT3 kampioenschappen, organiseren we nu ook een ACC Porsche supercup kampioenschap op SRHI. Er zijn nog entrys open, dus schrijf je snel in!

Alle info hieronder
SRHI Porsche Supercup

SRHI Porsche Supercup is a championship which is driven with the Porsche 991.2 GT3 Cup. The calender of the series follows the same circuits as the GT3 series, only an week early.
The series contains 2 qualify's and 2 races of 20min each event.

Sign up for this championship is needed, because we are driving with a closed entry list. Its on a first come first serve basis, BUT new members having priority over drivers in the other championships (AC GTE and ACC GT3). If there are any slots available other drivers may pitch in.

21/04/20 - Round 1 @ Paul Ricard
05/05/20 - Round 2 @ Nurburgring
19/05/20 - Round 3 @ Silverstone
02/06/20 - Round 4 @ Barcelona
16/06/20 - Round 5 @ Spa
30/06/20 - Round 6 @ Zolder

Session Times: all times are CET
Free practice: 19:30 – 20:00
Qualify 1: 20:00 – 20:10
Race 1: 20:10 – 20:30
Qualify 2: 20:30 – 20:40* (approximately, will be a short 2 laps qualification to keep things going)
Race 2: 20:40 – 21:00

* note: second qualify need to be tested, so will be confirmed.

Server information:
Races will be held on SRHI.EU
Password: SimHub

Practice
Practicing can be done on de SRHI.EU server, which is open to any car.

Signup
Please provide the following information when you sign up:
1: Steam ID
2: First Name
3: Surname
4: Car Entry number.
Join us on https://discord.gg/vhaJSeH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
visboer32 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:04:
Heb je nog verschil kunnen merken met de update naar 1.3.1 qua handling? Uit de video van Aris begreep ik o.a. dat de auto's wat liever zijn op de curbs dan voorheen.
Ja geloof ik wel. De auto voelt levendiger, speelser in de bocht of de Nürburgring moet zo glibberig zijn. Ik kon flink over de kerbs zonder dat de auto ineens opzij sprong. Ik wil dit nog eens testen op de laatste kerb/broodje in de Ascari op Monza. Die was dodelijk en heeft mij in de race 2x een hartverzakking bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 00:22

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

CAFAN schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:19:
Naast de AC GTE en ACC GT3 kampioenschappen, organiseren we nu ook een ACC Porsche supercup kampioenschap op SRHI. Er zijn nog entrys open, dus schrijf je snel in!

Alle info hieronder

[...]

Join us on https://discord.gg/vhaJSeH
Vraagje; ik werk onregelmatig, is het ook open voor mensen die wellicht niet elke ronde mee kunnen doen? En hoe zit het met het niveauverschil? Ik ga zeker niet mee doen in de top ;)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
PatrickC schreef op maandag 13 april 2020 @ 23:24:

Vooraf: En ik ben GEEN hardcore gamer. Ik heb rFactor 2 demo gespeeld met mijn oude momo stuur. FF viel tegen. Niet precies en geen FF. Heb instellingen veranderd maar merk er niet zo veel van. Misschien een tip? De kwaliteit van het spel was voor mij goed genoeg met mijn systeem:
Processor: Intel (R)core (TM) I3-7100 CPU@3.90 Ghz. 8 GB geheugen. Videokaart Nvidia GeForce GTX750TI. BenQ scherm refresh rate 60 hz. Misschien een ander stuur aanschaffen. Rond 200 max. Denk aan Logitech G29 of TM150. Ook nog een standaardtest gedaan van ACC. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFJTwBnuMdI0OhGNTe8upk45oTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPyEmKxgz4qI1pUS5gAMl3Mf.jpg?f=fotoalbum_largeGa komende tijd ff oefenen. Vlieg nu te vaak uit de bocht haha.

[ Voor 14% gewijzigd door Vcore100 op 16-04-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAFAN
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 15:59
Mu.siQ schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:38:
[...]

Vraagje; ik werk onregelmatig, is het ook open voor mensen die wellicht niet elke ronde mee kunnen doen? En hoe zit het met het niveauverschil? Ik ga zeker niet mee doen in de top ;)
Zolang je je netjes afmeld voor de race is er niks aan de hand (bij teveel aanmeldingen komt er een reserve lijst, en kan de eerst volgende meedoen)

Wij hebben aliens en beginners rijden (en alles wat er tussen zit). Doorgaans zijn er door het hele veld altijd leuke gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-07 10:25
Nog bedankt voor het zetten van de cam op mijn maatje. Ik zat helaas op een andere locatie dus kon mooi meekijken hoe hij het de tweede ronde deed!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vcore100 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:41:
[...]

Vooraf: En ik ben GEEN hardcore gamer. Ik heb rFactor 2 demo gespeeld met mijn oude momo stuur. FF viel tegen. Niet precies en geen FF. Heb instellingen veranderd maar merk er niet zo veel van. Misschien een tip? De kwaliteit van het spel was voor mij goed genoeg met mijn systeem:
Processor: Intel (R)core (TM) I3-7100 CPU@3.90 Ghz. 8 GB geheugen. Videokaart Nvidia GeForce GTX750TI. BenQ scherm refresh rate 60 hz. Misschien een ander stuur aanschaffen. Rond 200 max. Denk aan Logitech G29 of TM150. Ga komende tijd ff oefenen. Vlieg nu te vaak uit de bocht haha.
Was inderdaad een foutje van mij.. ik bedoelde natuurlijk GEEN.hardcore gamer. Ik heb geen ervaring met een Momo stuur, dus weet niet of dit stuur misschien niet goed wordt ondersteund door rF2. Ik zelf gebruik een Logitech G27 (en daarvoor een Logitech G25) en beide sturen werken perfect in alle huidige games. rF2 heeft daarbij de beste FFB wat mij betreft, maar dat is persoonlijk. Een Logitech G29 gaat prima werken verwacht ik.

Met je systeem zou je ook nog kunnen denken aan AMS (Automobilista). En dan niet de nieuwe AMS2, maar de oude AMS. Deze heeft de laagste systeemeisen van alle racing sims van dit moment. Grafisch misschien wel de minste van dit moment, maar op het gebied van FFB en car physics nog steeds één van de beste.

De performance van ACC op je systeem valt me niet tegen, maar je hebt de settings waarschijnlijk laag staan.

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 16-04-2020 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
estrion schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:37:
race ging verder goed tot dat ik opeens met de koplampen van een andere mclaren werd geconfronteerd en deze niet kon ontwijken. hierna moest ik redelijk wat snelheid inleveren en ging het minder fortuinlijk.
Woops, dat is altijd even schrikken :D

@Kloever Dat kan wel enorm oplopen ja als niet de gehele pedaal travel wordt opgepakt.
@SgtElPotato No problem, had wel de hele dag al gezeik met internet dus kwaliteit was niet denderend helaas.

[ Voor 22% gewijzigd door H-Alien op 16-04-2020 15:27 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 18:05
Beste Mede-Tweakers,

Vanaf 27 April starten wij (4 Nederlandse ACC spelers) het eerste seizoen op de ACC NL server.
Het eerste seizoen bestaat uit 15 races die wekelijks op maandagavond om 20:30 starten.
De duur van de races wisselt tussen 30 en 60 minuten (zie kalender). De puntentelling voor het kampioenschap is afgeleid van de puntentelling van het GT World Challenge kampioenschap.
Omdat iedereen wel eens een race moet missen tellen alleen de 12 beste resultaten van 15 races voor het kampioenschap. En dus is het ok om ook af en toe een minder goede race te hebben...
Voor de eerste race is een minimale SA van 60 vereist en het idee is dat deze langzaam omhoog gaat om clean racen te promoten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtKLIxsX_mEJ9Tn8FrZn-EqmN20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y8SIblP4r1lTuNSO7LzD0lLb.png?f=fotoalbum_large

Voor elke race hebben we 24 slots en voor de eerste race zijn er nu 5 gevuld. Op dit moment verloopt het aanmelden via email. Voor de eerste race(s) e-mailen wij het wachtwoord voor de server nadat je heb aangegeven mee te willen doen. Je hoeft je niet voor elke race apart aan te melden.

Wil je registreer dan via www.lastrowracing.com.
ACC NL League > Season 1 Sign up

Vermeld hierbij:
-Voornaam & achternaam, (of je nickname, bij voorkeur zoals je in ACC heet zodat we in de results.json kunnen zien wie wie is)
-Voor welk land je uitkomt
-De wagen waarmee je gaat deelnemen dit seizoen
-Het nummer waarmee je gaat racen op de wagen (een lijst met deelnemers en startnummers komt op de website zodat jullie kunnen zien welke startnummers nog beschikbaar zijn).

Resultaten, ranglijsten en statistieken komen op lastrowracing.com
Hier zullen ook replays en highlights van de races te zien zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gOuiw5zg5OcP0OQF0GGbpz7CAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lxGwlyNfL01fKfyXnNa1WrJN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buacG1vgpHg8YeDkA-IjwXnRHhc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/24Zbkdonolrl3UzlQ9I1g6Be.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Vcore100 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:41:
Vooraf: En ik ben GEEN hardcore gamer. Ik heb rFactor 2 demo gespeeld met mijn oude momo stuur. FF viel tegen. Niet precies en geen FF. Heb instellingen veranderd maar merk er niet zo veel van. Misschien een tip?
Misschien is de FF stuk? Bij mijn G27 lag er en zekering uit, nadat ik die verving werkt de FF weer als vanouds. Wel is de Momo oud. Mogelijk wordt hij niet ondersteund?
De kwaliteit van het spel was voor mij goed genoeg met mijn systeem:
Processor: Intel (R)core (TM) I3-7100 CPU@3.90 Ghz. 8 GB geheugen. Videokaart Nvidia GeForce GTX750TI. BenQ scherm refresh rate 60 hz.
Een I3-7100 is een Dual core met Hyper threading, dus 4 threads. Dat is echt geen dik ding vergeleken met bijvoorbeeld mijn AMD Ryzen 7 2700X. Nofi

en de grafische kaart, een GTX 750-Ti is ook geen strepentrekker vergeleken met mijn RTX 2070. Wederom nofi ! Puur ter informatie. En er is nog wel snellere hardware ook.
Misschien een ander stuur aanschaffen. Rond 200 max. Denk aan Logitech G29 of TM150.
Altijd een goede mogelijkheid. Zou dan de TM150 nemen.
Ook nog een standaardtest gedaan van ACC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85yUT5B2oCzBf5mMvxbevufFfwg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IPyEmKxgz4qI1pUS5gAMl3Mf.jpg?f=user_large
Tenzij ik mij gruwelijk vergis, is dat een test van de oude AC Assetto Corsa en niet ACC Assetto Corsa Competizione. Of was dit puur ter illustratie? Bovendien zit AC al op versie 1.16.3 terwijl dit 1.11.4 is.
Ga komende tijd ff oefenen. Vlieg nu te vaak uit de bocht haha.
Zonder FF kun je eigenlijk wel ophouden. Wederom nofi, maar het verschil is anders te groot. Je moet echt een werkend stuur hebben met degelijke FF. Je kunt de zekering even checken, waarschijnlijk zo'n glas zekering.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOL--xdOs-0FdXWDMOhfO89Jj80=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LIsZkzuOxgVrUy267EKQRgwx.jpg?f=user_large

Met jouw systeem zul je AC zeker wel kunnen spelen op 1920x1080 gok ik. ACC lijkt mij uitgesloten als ik heel eerlijk ben. Of je moet alles omlaag schroeven. Is nog een mogelijkheid natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Ook op low settings wordt het best lastig gok ik. Zou het iig dan even goed testen binnen de 2 uur steam retour tijd ;)

Wat betreft stuur heb ik alleen ervaring met mijn tm 150. Heb hem 2e hands en valt me niet tegen, doet het nog steeds prima en ffb is best oké voor zover ik kan beoordelen (wederom geen ervaring met andere sturen). De pedals (Pro variant) daarintegen heb ik vrij snel vervangen en dat was een wereld van verschil.

[ Voor 57% gewijzigd door H-Alien op 16-04-2020 16:33 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
@Mu.siQ gewoon joinen kerel je bent van harte welkom at srhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Gisteren weer eens een online race gedaan op een random belgische server. Damn wat was ik traag :P
Gelukkig de race wel overleefd en uitgereden. Was korte race van 18 minuten, maar prima om erin te komen als n00b. Dus ook nogsteeds gewoon de stock aggrasive setup etc.
Pagina: 1 ... 13 ... 45 Laatste