[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 12 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Gister ACC geïnstalleerd en met alles op low, 1080p, spiegels op 100m en 20 auto's zichtbaar krijg ik het net acceptabel rond de 60 fps.

Mijn pc is ook de nieuwste niet meer.

R9 290 4GB
I7 @3.6Ghz
8GB ram

Zal nog eens kijken of er met de ini files nog wat te halen valt. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:46
@GaHard Zie onderstaande post, dit scheelt heel veel fps. Doe er je voordeel mee. ;)
H-Alien schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 06:35:
@raymondw wat bij mij echt enorm heeft geholpen op het fps vlak is image sharpening in de nvidia control panel. Daarmee kan je resolution scale omlaag gooien zonder mega verlies in visuals maar dat levert wel een enorme partij extra fps op. Draai nu tussen de 55-70 fps op triples met mijn niet echt moderne i5 3570k en gtx 970.Onderstaand even quote vanaf Discord. Geen idee of AMD iets soortgelijks heeft. Enige dat k nog niet heb uitgevogeld is screen tearing. Vsync aan/uit lijkt niet uit te maken en framerate limiter lijkt ook geen effect te hebben.

Last couple of days I've been testing stuff to find a solution to the crappy perfomance in acc (low fps, not my skills). Overclocking my ancient 3570k solved the cpu bottleneck, hooray! But what really made me smile is nvidia image sharpening, helped me massively. Way better fps with better visuals aswell. Only works for non vr people I believe.

1) Enable image sharpening in the nvidia control panel (I use 0.75 sharpen and 0.50 ignore film grain)
2) Disable advanced sharpening and temporal upscaling in ACC
3) Lower the resolution scale (I use 75%). This gives a massive fps boost (naturally) but also resulted in incredibly blurry visuals that gave me headaches (naturally). However the nvidia image sharpening does a really nice job of sharpening that blurry image. YAY still the same fps boost but without the blurry visuals.

I went from 40-50 fps with pretty much all on low settings (resolution scale 85% to combat blurry face) to 55-70 fps with most settings on mid. Maybe it's of use to someone or maybe I was the only fool on this planet that had never before heard of this image sharpening thing slight_smile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:18

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Pyr0_ schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:00:
@GaHard Zie onderstaande post, dit scheelt heel veel fps. Doe er je voordeel mee. ;)

[...]
Bedankt !

Ik heb wel een AMD kaart maar zal eens kijken of ik vergelijkbare settings heb daarvoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
sp3c0ps schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:32:
[...]

Lmao ik lach allemaal om deze lag berichten en ik gewoon 40 visible cars gtx 970 i7 4790k 1440p en settings op high.
40 Cars, 32 is de max hoor... weet niet waar je 40 vandaan haalt, misschien online 40 spelers.
En ik was absoluut niet de enige, wel heb ik het gespeelt met de ouwe PC tot 1.1...

1.2 heb ik niet gespeeld, was toen bezig met mijn nieuwe PC en te druk met werk, en nu met mijn nieuwe is het versie 1.3 maarja of het de patch is of brute kracht van deze PC is niet meer echt te achterhalen.

Maar ik moest hartelijk lachen dat jij moest lachen om mij, en dan strak zegt je het 40 wagens kan spelen op 4K met high settings, iets zegt me je beetje fantaseert, aangezien je geen 40 Ai wagens aan kan zetten, 32 Max met een speler 33 wagens maximaal.
Meeste mensen al moeite hebben 144p te spelen met acceptabele framerates op zwaardere systemen als ik had in den beginne van versie 1.1

Dan vergelijk je ivy bridge CPU met een Haswell Architectuur, nog een aanduiding je niet helemaal weet waar je over praat. Of te wel een i7 van 150 dollar tegen een i5 van 160 dollar van een nieuwere generatie CPU architectuur.

Dan zou mijn Ryzen9 minder goed werken als mijn ouwe 4820k, die was 4.3 GhZ, to mijn ryzen9 3.8 GhZ, aangezien meer als 6 cores niet uit maken, en een Ryzen9 minder snel is met single core als Intel.
Toch, architectuur en generaties maken volgens jou redenering niets uit namelijk...

[ Voor 10% gewijzigd door ArranChace op 24-02-2020 16:40 ]

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:44

CoronelHimself

Division Brabant

ArranChace schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:32:
[...]

40 Cars, 32 is de max hoor... weet niet waar je 40 vandaan haalt, misschien online 40 spelers.
En ik was absoluut niet de enige, wel heb ik het gespeelt met de ouwe PC tot 1.1...

1.2 heb ik niet gespeeld, was toen bezig met mijn nieuwe PC en te druk met werk, en nu met mijn nieuwe is het versie 1.3 maarja of het de patch is of brute kracht van deze PC is niet meer echt te achterhalen.

Maar ik moest hartelijk lachen dat jij moest lachen om mij, en dan strak zegt je het 40 wagens kan spelen op 4K met high settings, iets zegt me je beetje fantaseert, aangezien je geen 40 Ai wagens aan kan zetten, 32 Max met een speler 33 wagens maximaal.
Meeste mensen al moeite hebben 144p te spelen met acceptabele framerates op zwaardere systemen als ik had in den beginne van versie 1.1

Dan vergelijk je ivy bridge CPU met een Haswell Architectuur, nog een aanduiding je niet helemaal weet waar je over praat. Of te wel een i7 van 150 dollar tegen een i5 van 160 dollar van een nieuwere generatie CPU architectuur.

Dan zou mijn Ryzen9 minder goed werken als mijn ouwe 4820k, die was 4.3 GhZ, to mijn ryzen9 3.8 GhZ, aangezien meer als 6 cores niet uit maken, en een Ryzen9 minder snel is met single core als Intel.
Toch, architectuur en generaties maken volgens jou redenering niets uit namelijk...
De AI limiet is per circuit verschillend. Op Spa kun je er 59 selecteren. :+

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Dat ga ik morgen eens proberen. Vandaag paar x tegen 29stuks AI gereden op Kyalami om mn SA op te krikken. Wat een lkkr circuit zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:26
seninha schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:08:
Gat dat zeker even nog proberen. Ai omlaag ..wel jammer want op zich,hoe leuk is het om een race te rijden met een groot veld..maar ja. Is niet anders.

Verder ben ik wel even met een schuin oog aan het kijken wat ik in de toekomst zou kunnen nemen wat cpu en moederbord betreft (2de hands).
Als ik zo lees is een ryzen een hele goede keus , heb alleen geen idee waar elke type tov de Intel cpu staat.

Zag een 2700x staan voor €140. En verder een 3700x voor €200.
Weet dat de 3700x beter is dan de 2700x,maar met welke Intel cpu kunnen deze zich matchen?.

En is de 2700x een goede keus?.
Ik heb zelf een 2700X icm 16gb geheugen. Heb nog geen last gehad van stottering in ACC (ook niet in andere games ter vergelijking). Als ik je mag adviseren zou ik niet beginnen aan oude socket 1155 processoren. Je kunt imo beter één keer iets meer investeren in een fatsoenlijk mobo, cpu en geheugen dan elke keer die noodingrepen op oude hardware.
Maar dat is slechts mijn bescheiden mening en kan daarnaast niet in andermans portemonnee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp3c0ps
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2021
ArranChace schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:32:
[...]

Nergens gezegt dat ik op 4k speel, 1440p... i7 4790k is blijkbaar beter dan amd in dit spel.*)
Ook is de keuze qua aantal wagens per circuit verschillend.

[ Voor 3% gewijzigd door sp3c0ps op 25-02-2020 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Nu online
CoronelHimself schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:08:
De AI limiet is per circuit verschillend. Op Spa kun je er 59 selecteren. :+
Net even getest en ik kom tot max 49 AI.

Achterin gestart me opponent visibility ook op 49. Ziet er wel bruut uit. En jawel mn 3700x is af en toe de bottleneck tijdens elk rondje. GPU gebruik zakt af en toe naar de 90% vraag en af of een 3900 of 3950x hierbij zou helpen. Of te wel doet acc wat met de extra cores.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaHard
@Pyr0_ Kon in de AMD driver geen vergelijkbare optie vinden maar heb nog wat zitten rommelen en het draait wel redelijk nu.

Gister eerste online race gedaan in ACC op Zolder en die was gelijk in de regen. Dat was wel intens haha. Zicht was niet best in de spray en ik had maar een half rondje van de kwali meegepakt dus startte achteraan. Uiteindelijk toch nog als 2de gefinisht 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
@Alfa90_Buttje, wat betreft formation lap. Gisteravond even met Chris overlegd en het wordt "old style" , waarschijnlijk ook volledige ronde.

De nieuwe stijl is denk ik goed voor public servers maar de onterechte penalties kunnen we missen als kiespijn. En in een private server moet het toch lukken om af te spreken dat de front row 60km aanhoudt en de rest gewoon achter de voorganger blijft :) Zo niet kunnen we achteraf handmatig penalties uitdelen (maar dan aan de juiste personen).

www.simsport-racing.com

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:44:
@Alfa90_Buttje, wat betreft formation lap. Gisteravond even met Chris overlegd en het wordt "old style" , waarschijnlijk ook volledige ronde.

De nieuwe stijl is denk ik goed voor public servers maar de onterechte penalties kunnen we missen als kiespijn. En in een private server moet het toch lukken om af te spreken dat de front row 60km aanhoudt en de rest gewoon achter de voorganger blijft :) Zo niet kunnen we achteraf handmatig penalties uitdelen (maar dan aan de juiste personen).
Nice. Zat er gister toevallig net nog aan te denken :P

Kunnen jullie wel het Single-file gedeelte aanzetten? dan weet je 100% zeker dat mensen achter elkaar worden gedirigeerd in het juiste vakje. Denk dat, dat nog beter is.. bijvoorbeeld als 1 persoon slecht weggekomen is, dan zou hij op deze manier weer in het juiste window moeten komen/geholpen worden. En dan kun je daarna zij-aan-zij gaan rijden alstie dat aangeeft.

[YouTube: How to use Assetto Corsa Competizione new race start procedure]

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-02-2020 11:54 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Er zijn helaas beperkte instelmogelijkheden (in de basis alleen full lap: ja/nee en oud of nieuw) maar we gaan komen weekend even testen.

www.simsport-racing.com

• Alfa Novanta
@H-Alien top d:)b
als je deelnemers zoekt, gil dan maar op Discord of hier.

Aangezien ik verder niemand hierover hoor en er nog geen update is, toch ook nog maar op ACC forum gepost
https://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/v1-3-3-start-procedure-mess.62947/

[ Voor 76% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-02-2020 12:14 ]

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:13
Even een vraag. Ik moet me nog aanmelden op de Discord van SRHI maar ik dacht ik maak alvast een account aan op de site. Maar ik kom op de pagina https://portaal.webreus.nl:8080 uit. Klopt dat? Zal het vanavond nog eens proberen als ik thuis ben.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• Alfa Novanta
Kloever schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:56:
Even een vraag. Ik moet me nog aanmelden op de Discord van SRHI maar ik dacht ik maak alvast een account aan op de site. Maar ik kom op de pagina https://portaal.webreus.nl:8080 uit. Klopt dat? Zal het vanavond nog eens proberen als ik thuis ben.
je hebt denkik een account op hun webhost-platform zitten aanmaken i.p.v. de site zelf :+

• Kloever
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:59:
[...]

je hebt denkik een account op hun webhost-platform zitten aanmaken i.p.v. de site zelf :+
Nope, op het moment dat ik op Login druk kom ik daar. Ik krijg geen mogelijkheid om ergens anders een account aan te maken.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• Alfa Novanta
Kloever schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:00:
Nope, op het moment dat ik op Login druk kom ik daar. Ik krijg geen mogelijkheid om ergens anders een account aan te maken.
welke url gebruik jij überhaupt?

ik zie eigenlijk alles op Discord gebeuren, weet zo niet eens 123 of er nog wel een SRHI website is.

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-02-2020 15:03 ]

• Kloever

• Alfa Novanta
ik weet niet of je daar een login voor wil .. op dat forum zie ik maar een enkel topic.
Alles gebeurt op Discord. Dat zou ik eerst regelen :)

@PRM2D4 wat zeg jij?

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-02-2020 15:11 ]

• Kloever
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:07:
ik weet niet of je daar een login voor wil .. op dat forum zie ik maar een enkel topic.
Alles gebeurt op Discord. Dat zou ik eerst regelen :)

@PRM2D4 wat zeg jij?
Ga ik ook doen, maar misschien staat er wat meer info op de site. Zie meeste races op dinsdag zijn. Dat kan voor mij soms wel soms niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
@Kloever @Alfa90_Buttje

De site klopt zo en zo niet wij zijn srhi geen simracingholland dat is een andere club waarvan de meeste wel bij ons zitten hoor.

Maar wij zijn nog bezig met de site. En wij zijn simracinghubinternational 👍🏻

Maar idd chrck mijn sig of die van @H-Alien dan zie je een discord invite.

Tot snel.

[ Voor 4% gewijzigd door PRM2D4 op 27-02-2020 16:42 ]

• H-Alien
Tsja, website is nog even een dingetje. We moeten ergens tijd tussen het werk door zien te vinden, wellicht komend weekend even kijken of er alvast een opzetje kan komen :) Maar goed, veel vollediger dan discord wordt het toch niet :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
H-Alien schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:39:
Tsja, website is nog even een dingetje. We moeten ergens tijd tussen het werk door zien te vinden, wellicht komend weekend even kijken of er alvast een opzetje kan komen :) Maar goed, veel vollediger dan discord wordt het toch niet :D
Nee precies en anders kan @Kloever altojd ff op Facebook kijken toch 👀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
Ik zit op Discord. Net even mijn eerste race gedaan. Online lobby Misano. Ging heerlijk. Pole en overwinning.

Wat zijn btw een beetje leuke instellingen voor de online quick join? De tweede race waren namelijk maar 3 man aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Heb er nu wat uurtjes op zitten, de dlc ook maar gelijk gekocht. Heb alle track medals nu binnen en heb een paar online en ai races gedaan. Spel bevalt wel moet ik zeggen. Heb alleen soms wat moeite met aanvoelen waar de limiet ligt, vooral in de langzamere bochten.

Wat zijn een beetje de META auto's ? Heb nu vooral gereden in de Audi, Lamborghini en Lexus maar heb nog niet echt een favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-05 13:36
GaHard schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:19:
Heb er nu wat uurtjes op zitten, de dlc ook maar gelijk gekocht. Heb alle track medals nu binnen en heb een paar online en ai races gedaan. Spel bevalt wel moet ik zeggen. Heb alleen soms wat moeite met aanvoelen waar de limiet ligt, vooral in de langzamere bochten.

Wat zijn een beetje de META auto's ? Heb nu vooral gereden in de Audi, Lamborghini en Lexus maar heb nog niet echt een favoriet.
Alle auto's (iig binnen dezelfde jaargang) zijn behoorlijk goed aan elkaar gewaagd en kunnen tot in tienden rondetijden rijden die gelijk zijn. Het verschil in deze auto's zit hem hoofdzakelijk in driver capabilities en driver preference. Probeer wat auto's en neem er een die je lekker ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Weet jij van die zaken bv die een auto specifiek heeft?
Dat zou de keuze al iets gemakkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Vraagje. Morgen krijg ik wat vrienden over die de ACC willen proberen met de Fanatec. Gaat zeker leuk worden. Maar stel ik pak een hotstint, zou dat mijn SA aanpassen als ze als een idioot gaan rijden? Of kan ik beter een nieuwe driver aanmaken? Zo ja, hoe doe je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 18:05
Je kan in het menu een schakelaar omzetten zodat je alle single player opties kan doen zonder dat je ratings beïnvloed worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Zojuist mijn eerste competition race gereden. Was een 1 uur race op Kyalami, een circuit waar ik nog niet zo bekend mee was maar wel een leuke baan is om te rijden. Reed in de BMW M6 en had als 6de gekwalificeerd en was als 4de gefinisht.

Ik zag dat ik in split 3/6 zat. Worden die splits ingedeeld aan de hand van je ranking ? Zo ja welke ranking dan ? SA ? En is split 1 of 6 dan het beste ?

[ Voor 5% gewijzigd door GaHard op 29-02-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Ik had nog een idee qua performance ... je kunt per setup aangeven of er MoTec lapdata vastgelegd moet worden. Volgens mij zorgt dat intern voor wel wat I/O request in de engine die de performance deert. Dus ik wil nog eens kijken of er performance verschil zit tussen een setup MET logging en zonder..

je moet er maar op komen 8)7

wel apart dat het in AC per setup vastgelegd moet worden .. je verwacht het in een centrale (menu) optie.

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-03-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Is dit ook een setup draadje? Ik ben namelijk al een tijdje bezig met het Bathurst hotlap event en kom maar niet onder de 2.03.85. Ik vraag mij dus af wat de beste setup is voor deze track. Ik heb met zowel een harde als softe setup geprobeerd, en mijn beste resultaat is een softe setup met maximale achtervleugel. Maar....de snelste tijd is momenteel 1.59.5xx oid. Waar haal ik die laatste 4 seconden vandaan?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 13:55
Oefenen, oefenen en oefenen....

Ik heb met wat videokaart performance testen al richting de 2.02 gereden in de 488.
1.59 is trouwens eerder een Verstappen tijd dan een Tweakers tijd ;)

Tijdens de 12hr van Bathurst op iRacing heb ik de topsplit qualy gevolgd.
Die reden 1.58/1.59, maar dat is echt de top 0,01%

Mijn advies is om ergens in de 2.01 te houden als richttijd.

/edit
Ja, het is iRacing, maar ik denk dat er niet veel verschil in tijd zit.

[ Voor 22% gewijzigd door raymondw op 03-03-2020 23:11 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Het Bathurst hotlap event is in een vaste wagen; de Porsche, 2018 versie geloof ik. Iedere keer als je over start/finish komt zijn de bandjes weer nieuw en warm, is alle schade weg en zit er weer 10l in de tank. Ideaal voor setup goed afstellen en op de autopilot de bult op en weer af raggen :-) Vandaar mijn nieuwsgierigheid hoe anderen de ideale setup hebben gevonden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Rembalans is de key. Proberen de rembalans zo ver mogelijk naar achter te brengen, op het punt dat het nog net genoeg comfortabel is. Meer rembalans naar achter zorgt voor een betere rotatie van de achterkant. Te veel remmen op de voorkant geeft hopeloos onderstuur = tijd verprutsen

Echte aliens rijden met een rembalans die zo staat afgesteld dat als je nog maar kijkt naar de rem, je achterste voren staat :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Mijn rating is inmiddels hoog genoeg voor de competition server maar ik zit al 2 dagen naar een geel-wit knipperende tekst met PLEASE REFRESH te kijken... ik heb al 400x op refesh data gedrukt omdat dat het enige is dat logisch lijkt gezien de tekst maar dat haalt niks uit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 19:58
Unbreukable schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:29:
Mijn rating is inmiddels hoog genoeg voor de competition server maar ik zit al 2 dagen naar een geel-wit knipperende tekst met PLEASE REFRESH te kijken... ik heb al 400x op refesh data gedrukt omdat dat het enige is dat logisch lijkt gezien de tekst maar dat haalt niks uit. Iemand een idee?
Apart, ik heb er geen probleem mee. Ik klik 1 keer en wacht dan even. Het duurt soms wel iets langer maar daarna kan ik registreren of joinen. Heel soms moet ik 2 x klikken maar tot nu toe altijd nog gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
LAPJENL70 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:31:
[...]

Apart, ik heb er geen probleem mee. Ik klik 1 keer en wacht dan even. Het duurt soms wel iets langer maar daarna kan ik registreren of joinen. Heel soms moet ik 2 x klikken maar tot nu toe altijd nog gelukt.
Heb het nog steeds. Vorige week 3000 euro uitgegeven zodat ik assetto kon spelen krijg je dit soort troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Nu online
Wow jij had er wat voor over 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp3c0ps
Gister avond een online 78 mans race gedaan, lekker chaos haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp3c0ps
Unbreukable schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:29:
Nergens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp3c0ps
PRM2D4 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:43:
[...]

Nee precies en anders kan @Kloever altojd ff op Facebook kijken toch 👀
Facebook page trekt veel mensen aan denk ik, en kan ook altijd gelivestreamed worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GaHard
Vandaag de competition race gedaan op Suzuka. Tijdens de kwalificatie was het nat, op het laatst leek het op te gaan drogen en gokte ik om nog op droog weer banden naar buiten te gaan maar helaas werd het niet droog genoeg, ondertussen verbeterde er nog er nog een aantal op wets en kon ik als 15/25 starten.

De eerste 10 minuten van de race zou het licht regenen. Toch maar op slicks gestart en dat bleek de juiste keuze, na een paar rondjes begon de baan al op te drogen.

Uiteindelijk als 2de gefinisht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

En er komt meer!
DLC Release (PC Steam tm)
GT4 Pack DLC

Available from:
Summer 2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8aoK-2jA5xMHvmjDaQNJl9Y028=/f/image/94gYM7GhZ9g35Uu4nz6QLC5n.png

[ Voor 77% gewijzigd door Paulus07 op 11-03-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

en wij zeuren al over de performance _O- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Laatst online: 20-06 10:03
Gt4 😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:11:

en wij zeuren al over de performance _O- :')
Ik vraag mij af of er dan nu crossplay komt en hoe de performance gaat worden tussen een controller speler die veelal op wifi zit tegenover een PC speler die merendeel op bekabelt lan zit.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
tjonge, rustig hier ..

stomme vraag, maar kun je, je favoriete server ook opslaan? Ik wordt er tureluurs van iedere keer bril op te zetten, multiplayer aan te klikken, bril af, blind SRHI in te tikken en bril weer op te zetten..

/lui 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Alfa90_Buttje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:50:
tjonge, rustig hier ..

stomme vraag, maar kun je, je favoriete server ook opslaan? Ik wordt er tureluurs van iedere keer bril op te zetten, multiplayer aan te klikken, bril af, blind SRHI in te tikken en bril weer op te zetten..

/lui 8)7
Dat was een feature die ik in het begin gevraagd heb.
Reactie was "zo kom je ook andere leuke servers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

:')

weetje, maak dan een tobo in VR .. dan kun je die 3, 4 letters nog wel even aanklikken, kun je de bril ophouden. Nu typ je, zet je de bril op .. gvd .. fout getypt/niks getypt, kun je nog een keer.. grmpf

[ Voor 92% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-03-2020 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Alfa90_Buttje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:35:

:')

weetje, maak dan een tobo in VR .. dan kun je die 3, 4 letters nog wel even aanklikken, kun je de bril ophouden. Nu typ je, zet je de bril op .. gvd .. fout getypt/niks getypt, kun je nog een keer.. grmpf
Zo herkenbaar dit |:(

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Wat is het nut van die competition servers als ze de hele dag vol zitten. Om 16:00, 18:00 en 20:00 VOL!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-06 19:12
Unbreukable schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:01:
Wat is het nut van die competition servers als ze de hele dag vol zitten. Om 16:00, 18:00 en 20:00 VOL!
Had ik in het begin ook last van, maar na 3 keer proberen kwam ik er eindelijk in. Het lijkt erop dat ik nu gewoon elke keer kan joinen.

De server geeft voorrang aan spelers met een hoge rating, dus misschien kun je de stats (niet alleen de safety rating) nog wat verbeteren? Wat is je totale rating bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

MRDude22 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:33:
[...]

Had ik in het begin ook last van, maar na 3 keer proberen kwam ik er eindelijk in. Het lijkt erop dat ik nu gewoon elke keer kan joinen.

De server geeft voorrang aan spelers met een hoge rating, dus misschien kun je de stats (niet alleen de safety rating) nog wat verbeteren? Wat is je totale rating bijvoorbeeld?
Elke keer dat je geweigerd bent, scoor je "punten" waardoor je weer een soort van voorrang krijgt. Maar gezien de huidige situatie met de corona weet ik niet of daardoor de vraag en aanbod compleet uit balans zijn. En er gewoon veel meer mensen willen joinen op het moment.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDude22
CoronelHimself schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:03:
[...]

Elke keer dat je geweigerd bent, scoor je "punten" waardoor je weer een soort van voorrang krijgt. Maar gezien de huidige situatie met de corona weet ik niet of daardoor de vraag en aanbod compleet uit balans zijn. En er gewoon veel meer mensen willen joinen op het moment.
Dat klopt inderdaad, ik zou het daarom ook altijd blijven proberen als je er niet in komt.

Maar dan nog lijkt het me verstandig dat als je een lagere rating hebt deze probeert te verbeteren, ik heb het vermoeden dat je daar meer aan hebt dan het elke keer opnieuw proberen. Uiteindelijk wordt je dan op basis van je stats ingedeeld en niet op basis van het aantal tegengekomen volle servers. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je er opeens wel één keer inkomt? Begin je dan weer van voor af aan?

Vindt het ook wel jammer dat het op deze manier werkt. Het zou zeker in deze tijd beter zijn om wat extra servers te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
MRDude22 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:33:
[...]

9481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Nice d:)b ik zit op 82xx geloof ik. Begint nu wat te stijgen.

edit: 8502 inmiddels :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-03-2020 12:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Voor de mensen die nog steeds moeite hebben met de start.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeckaa84
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-06 22:22
Is die Discord link op de eerste pagina nog steeds de juiste of is er inmiddels iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Op zich is dat de juiste maar om eerlijk te zijn gebeurd dat weinig tot niks tegenwoordig. Veel tweakers zitten ook op de discord van srhi die wel actief is (zie mijn sig voor discord link).

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Gebruiken jullie nog een specifieke fuel calculator?
Gebruik nu tijdje deze: https://mythiq.net/fuelcalc/ (via telefoon in de browser)

Maar was benieuwd of jullie nog specifieke varianten gebruiken of losse apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Microsoft calculator :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 09:55
Paulus07 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:51:
Gebruik nu tijdje deze: https://mythiq.net/fuelcalc/ (via telefoon in de browser)

Ik gebruik deze ook. Nog niet zonder benzine gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:27
Kan ik in ACC zelf een server hosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ik ben de laatste week met de McLaren 720s aan het rijden. Wat een heerlijk makkelijk te rijden auto is dat voor een casual racer als ik. Weet iemand hoe deze zich verhoudt tot de andere auto´s? Had het idee dat ik op Spa en Monza wel wat topsnelheid te kort kwam, maar dat kan ook aan de afstelling liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Laatst online: 20-06 10:03
Rudolf schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:01:
Ik ben de laatste week met de McLaren 720s aan het rijden. Wat een heerlijk makkelijk te rijden auto is dat voor een casual racer als ik. Weet iemand hoe deze zich verhoudt tot de andere auto´s? Had het idee dat ik op Spa en Monza wel wat topsnelheid te kort kwam, maar dat kan ook aan de afstelling liggen.
Ik rij zelf graag met de Lexus. Geeft me veel vertrouwen. In het echt grote fan van de jag, maar die vind ik te ondersturig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Rudolf schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:01:
720S is inderdaad een heerlijke wagen. Maar komt wel wat tekort op de banen die je noemt. Maar op wat meer technische banen komt die beter uit de voeten. Maar in het algemeen behoort die niet tot de allersnelste.

Op Monza is de AMG de koning. Tijdens de charity race van gisteren kreeg die 20kg extra gewicht, maar nog steeds waren er iets van 5 in de top 6. Brandstofverbruik is wel een dingetje als je het een uur wilt uithouden.
stijn014 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:09:
[...]

Ik rij zelf graag met de Lexus. Geeft me veel vertrouwen. In het echt grote fan van de jag, maar die vind ik te ondersturig.
Ja, Jag is wel een verhaal apart. Maar kan het wel waarderen als mensen daar toch mee gaan rijden ondanks dat je daarmee niet voor de overwinning kan gaan. De Aston Martin V12 is in ieder geval nog competitief op een select aantal banen.

Had laatst ook een race gedaan met de Reiter Engineering, kon netjes meedoen in de middenmoot, totdat iemand zijn rempunt mistte en mij meepakte. Wel merk je duidelijk dat je in sommige bochten zomaar 3 tiende kan verliezen door het gebrek aan downforce. Gelukkig is de Ferrari alleen snel in de bochten en niet op het rechte stuk. :+

De Honda heeft een beetje hetzelfde probleem als de 720S. Wel een goede wagen, maar net niet snel genoeg om met de top mee te doen.

Een andere bekend voorbeeld is de Aston Martin V8, iedereen houd van het geluid en hoe het rijd, en hij is over het algemeen ook competitief. Maar door de BoP, kan die absoluut niet meekomen op Monza. Daarom is het ook leuk als je een kampioenschap hebt, waar mensen niet kunnen wisselen.

En hotfixes 1.3.8 & 9 zijn nu ook uit.

ACC racers!
Hotfix v 1.3.9 is available to download NOW on Steam!

Brings a substantial improvement in MP collisions, which will improve door-to-door racing with more reliable and grounded contact physics.

Changelog v1.3.8
- Sponsorship related updates for the SRO eSports event.
- All formation lap types now ghost cars during the formation lap until the green flag by design (only available for private servers).
- Added event-specific formation lap types for private servers (4 and 5, please wait for updated server manual for more information).
- Tolerance tweaks for the scripted formation type.

[ Voor 57% gewijzigd door CoronelHimself op 31-03-2020 11:04 ]

Steam - PTR83

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Paulus07 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:51:

Ik doe e.e.a. in Excel alleen gaat dat de laatste tijd wat minder :')

Voor wie het leuk vind, ik stream tegenwoordig ook als ik race op mijn YouTube kanaal Alfa Novanta :)

Het oefenen gisteravond voor de SRHI race van vanavond..

Ik zal mijn mic ook nog even onder een hotkey zetten :+

[ Voor 46% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-03-2020 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Nieuwe update!
Ben nieuwsgierig of het idd zo goed gaat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkWM_NmYrClKifdiNwYWEzcWhA0=/f/image/wKLV0cs0zlihbH7E23nssH3H.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
@Alfa90_Buttje krijg je geen stijve nek van het hele tijd delta bekijken? :D

Wordt denk ik een close race vanavond,lijkt erop dat de verschillen relatief klein zijn. Alleen k***e inhalen natuurlijk op brands.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

@H-Alien houdt m juist soepel :+

neh, heb eigenlijk een iets te brede kop voor de Rift S dus ik kan niet uit een ooghoekje kijken, ik moet echt mijn hoofd draaien wil de tekst scherp zijn. Vandaar dat het iets overdrevener gaat als je zou verwachten.

klopt, Brands is treintje rijden en wachten op een foutje van de voorligger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Voor wie het leuk vind, de stream van vanavond

Erg kleurrijk taalgebruik door sommigen.. :+

Helaas problemen toch met fps dus voor de qualy de stream gestaakt en met de settings wezen rommelen om de 80fps te kunnen halen. Ben overgeschakeld naar de Kunos preset VR low en nog een paar klikjes omlaag. Vrij wazig beeld maar iig toch goed kunnen racen. 5e startplek, ergens een fout gemaakt in bocht 1 dus 14e weer aangesloten en uiteindelijk 7e over de streep. Fijne setup maar toch nog niet snel genoeg..

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-04-2020 00:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
Mjah ik had ook wel wat fps problemen. Weet niet zeker of dat dit brands hatch komt of door dat we met 30 man op de baan zaten (ik vermoed het laatste).

Had een briljante qualify, leek even top 10 te worden maar laatste ronde net door Hessel naar p11 getikt. Daarna in de race nog voordat bocht 1 goed en wel begonnen was tot 2x toe geduwd van achteren. Tweede kon ik niet meer opvangen, echt super irritant en compleet onnodig. Snap gewoon niet waarom mensen in bocht 1 al zo agressief rijden.

Daarna de wagen compleet uit balans, achterkant gleed alle kanten op. Had moeIte hem op de weg te houden dus toch maar de pits in voor reperatie maar ja dan lig je meteen dead last met rondje achterstand. Kortom, zonde want ik had een prima pace op brands.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisem
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-12-2021
@Alfa90_Buttje Mooi om te zien hoe het rijden er in VR er uit ziet...erg vet.
Kan mij voorstellen dat het een andere ervaring is.

Zelf deed ik ook mee in deze race en ik mag niet klagen al zeg ik het zelf.
Twee keer kort van de baan, maar kon redelijk meekomen met de groep waar ik in zat (dat kon ik enkele races geleden nog niet). De McLaren reed redelijk goed op dit circuit moet ik zeggen.

@H-Alien Ja, ik zag ik mijn spiegels dat race als snel klaar was voor je. Jammer om te zien dat in de eerste bocht er toch incidenten zijn. Hopelijk gaat het de volgende races wel beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
Iemand ook alle data kwijt van de afgelopen 2 weken? Al mijn ratings zijn terug naar waar ze 2 weken geleden waren... WTF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDude22
Unbreukable schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:55:
Iemand ook alle data kwijt van de afgelopen 2 weken? Al mijn ratings zijn terug naar waar ze 2 weken geleden waren... WTF.
Een hoop mensen klagen hierover op het officiële forum en Reddit er is dus een groot probleem met de laatste update. Erg slecht dat dit überhaupt mogelijk is... Ik hoop maar dat de statistieken terug zijn te halen met een komende update.

Volgens mij heb ik het probleem nog niet maar ik durf de game nu niet te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door MRDude22 op 01-04-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@Unbreukable klopt, was mij nog niet opgevallen, maar idd laatste 2 weken weg. Ik ben van 8502 teruggevallen naar 8124 ofzo.. en mijn track medals op Brands Hatch zijn ook weg, ondanks dat ik er gister in de nieuwe build een race gereden heb 8)7

ik hoop dat ze het nog kunnen repareren...

@MRDude22 heb je de link naar reddit?

[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-04-2020 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRDude22
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:59:
@Unbreukable klopt, was mij nog niet opgevallen, maar idd laatste 2 weken weg. Ik ben van 8502 teruggevallen naar 8124 ofzo.. en mijn track medals op Brands Hatch zijn ook weg, ondanks dat ik er gister in de nieuwe build een race gereden heb 8)7

ik hoop dat ze het nog kunnen repareren...

@MRDude22 heb je de link naar reddit?
Hier is het Reddit topic over dit probleem.

EDIT:
Inmiddels een reactie van de ontwikkelaar op Steam:
We have experienced a server issue that has caused data loss in the ratings and track medals of a number of users. We are very sorry for the inconvenience, we are investigating and working on a solution. We will keep you posted.
https://store.steampowere.../view/2089048828941405799

[ Voor 25% gewijzigd door MRDude22 op 01-04-2020 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:53
MRDude22 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:51:
[...]

Hier is het Reddit topic over dit probleem.

EDIT:
Inmiddels een reactie van de ontwikkelaar op Steam:

[...]

https://store.steampowere.../view/2089048828941405799
Er komen nu berichten dat het opgelost is.
https://steamcommunity.co...2143092024469906879?ctp=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
jup, ik sta weer op 8524 incl. 3 sterren op Brands Hatch *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Ook maar eens gecheckt of mijn rating nog intact is, en ben na de race van dinsdag eindelijk boven de 9500 geraakt (9528). oOo
Moet nu dan toch weldra Platinum krijgen ipv Gold?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@bobopalmtree patsertje, ons een beetje plagen met je 9500 puntjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Mocht je nog setups en track maps willen kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:53
Paulus07 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:20:
[Twitter]

Mocht je nog setups en track maps willen kopen :P
Zo.... $6,99 voor een setup voor 1 baan. Dat heb ik er niet voor over, maar als je op hoog niveau racet, maar niet met setups wil stoeien is het een uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 19:58
Eddye schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:28:
[...]

Zo.... $6,99 voor een setup voor 1 baan. Dat heb ik er niet voor over, maar als je op hoog niveau racet, maar niet met setups wil stoeien is het een uitkomst.
Idd wat een grap. En volgens mij is een setup nog heel persoonlijk ook. Wat voor de een werkt hoeft niet te werken voor iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Eddye schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:28:
[...]

iRacing had ook een grote uitwisseling van setups tussen personen, maar sinds dat mensen er geld voor zijn gaan vragen. Kun je nauwelijks nog setups vinden. En volgens mij kunnen verschillende personen/ bedrijven er een boterham mee verdienen. Dus er zullen toch wel genoeg mensen betalen.

Persoonlijk vind ik de basis setups van ACC gemiddeld de beste van alle sims, dus ik zie het voordeel ook niet zo. Is ook niet zo moeilijk want bij de meeste andere sims is er 0,0 aandacht voor. Gewoon 1 setup voor alle tracks.

Als je in één auto rijdt moet je 15? keer 7 dollar afrekenen. En garantie tot aan de deur, dus als je niet met de setup om kan gaan dan heb je gewoon pech. :P Net even gekeken en als je alleen in de Ferrari rijdt @Alfa90_Buttje dan heb je de bundel al voor 25 dollar.

[ Voor 5% gewijzigd door CoronelHimself op 02-04-2020 16:41 ]

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ik wil graag een keer met zo'n event race meedoen die door ACC zelf georganiseerd worden. Moet ik daarvoor ook alle track medals hebben? M'n safety rating is 76, volgens mij moet die 79 zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Rudolf schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:56:
Ik wil graag een keer met zo'n event race meedoen die door ACC zelf georganiseerd worden. Moet ik daarvoor ook alle track medals hebben? M'n safety rating is 76, volgens mij moet die 79 zijn of niet?
Het is per race verschillend volgens mij zijn de laagste SA races 70, maar er zijn ook races waar je minimaal 90 nodig hebt. Dus het loont zeker om je SA nog verder te verhogen.

Je hoeft niet alle trackmedals te hebben, alleen die van de betreffende baan. Maar ook hier geldt het kan absoluut geen kwaad om er “even” voor te gaan zitten om ze allemaal te halen.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Voor de races op de even dagen heb je wel alle trackmedals nodig, dacht ik. Deed gisteren nog een race en SA requirement was toen 78.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Daar moet ik eens even voor gaan zitten dan. Heb nog niet veel banen op 3 medals zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CoronelHimself schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:53:

Als je in één auto rijdt moet je 15? keer 7 dollar afrekenen. En garantie tot aan de deur, dus als je niet met de setup om kan gaan dan heb je gewoon pech. :P Net even gekeken en als je alleen in de Ferrari rijdt @Alfa90_Buttje dan heb je de bundel al voor 25 dollar.
Er komen nog auto's bij, maar David is een Ferrari rijder, dus logisch dat die als eerste qua setup komen :P

Hij sprak er gisteren veel over rond de charity race van Jimmy, heb er alleen later tijdens AC de basis ervan gezien en het zijn inderdaad de fine-tunes die je een paar tiende laten winnen, als je dedicated genoeg bent dat is $25 ergens peanuts vergeleken met de totale rig-setup waarmee je rijd.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 03-04-2020 15:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-06 12:42
Net ACC gekocht en ik ben echt wel blown away door alles. Ik zit vooral op iRacing maar wou iets anders proberen en zelf in het bezit van AC, dacht ik.. Let's go!

Geluid is top, rijdt ook wel lekker al moet ik het remmen nog onder de knie krijgen, maar het loopt vlot.
Vraagje: rijden jullie met TC aan? Ik ben het altijd gewoon om deze uit te schakelen, maar ik zag bv David er zelf mee rijden op die Charity Event? Ik neem aan dat men sneller kan zijn zonder TC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

jmignolet schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:12:
Net ACC gekocht en ik ben echt wel blown away door alles. Ik zit vooral op iRacing maar wou iets anders proberen en zelf in het bezit van AC, dacht ik.. Let's go!

Geluid is top, rijdt ook wel lekker al moet ik het remmen nog onder de knie krijgen, maar het loopt vlot.
Vraagje: rijden jullie met TC aan? Ik ben het altijd gewoon om deze uit te schakelen, maar ik zag bv David er zelf mee rijden op die Charity Event? Ik neem aan dat men sneller kan zijn zonder TC?
Ik schroef de tc meestal binnen 2 ronden terug van 3 naar 1, een beetje afhankelijk van de wagen en baan. Idem met de abs.

Zelf vraag ik mij af waar tc2 precies voor dient? En of de engine mapping bij iedere wagen oploopt in agressiviteit van 1 naar x, of dat er ook wagens zijn waar het van x naar 1 gaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
Engine maps verschilt enorm per wagen. Zie hier

[ Voor 14% gewijzigd door H-Alien op 04-04-2020 08:21 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
bobopalmtree schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:20:
Ook maar eens gecheckt of mijn rating nog intact is, en ben na de race van dinsdag eindelijk boven de 9500 geraakt (9528). oOo
Moet nu dan toch weldra Platinum krijgen ipv Gold?
Dat duurt gek genoeg even. Zit nu op 9686 en ben wel platinum. Volgens mij unlockte dat nadat ik een aantal races met een rating van 9500+ had gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@Dev0o tc2 heb ik even opgezocht, want die wist ik ook nog niet. Lijkt een Ferrari dingetje..
Bron: Aristotelis said: ↑
The TC2 function: As you know the main TC function is to understand if the wheels are spinning and subsequently cut the engine. Precisely it first lowers the timing on the ignition and then if that is not enough, it starts cutting ignition. For other cars, each map of TC has a specific strategy of timing and ignition cut for different amounts of wheel spin and slide. All simulated.

The Ferrari 488 GT3 has the usual amounts but also lets the driver to decide how much the timing and or cut will be. So immagine this; The main TC decides it needs to cut power, but the TC2 is set in a level that cuts only a tiny bit of engine power so that you gain a bit of slide from the wheels, then going over the permitted slide, it starts cutting properly ignition to save you. But the initial reaction is more permissive (or vice versa).
Driver and engineers feedback suggest that you go on par for both TCs. i.e. TC1 @3 and TC2@3 +/- 1 . Don't try exaggerated values like TC1=2 and TC2=10. It will be confusing and won't work as intended.

Personal note. I'm still not 100% happy with our implementation. Tons of stuff is happening behind it, but I believe that in a future release we will improve this feature even more.

Pagina: 1 ... 12 ... 45 Laatste