Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Spass67
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-02 09:59
Spass67 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:04:
Volgens mij kunnen Android gebruikers vanuit SHealth synchroniseren met Strava, klopt dat? Op mijn iPhone X kan het in ieder geval niet meer. Zou het volgende werken:

Ik installeer Strava op mijn iPhone en Strava en SHealth op mijn Android tablet. Ik log op alle apps met hetzelfde account in.

Ik loop met SHealth op mijn Galaxy Watch, dat synchroniseert met SHealth op mijn iPhone, dat geeft dan dezelfde resultaten in mijn Android app en die synced met Strava. Of blijft je SHealth data alleen in je app bewaard en niet op een centrale server. Bij TomTom en Polar kon je ook via een webbrowser bij je gegevens.

Ik vind de Strava app op de Galaxy Watch nog niet overtuigen...
Werkt dus niet. Ik kan van SHealth op iPhone niet syncen met Strava, SHealth of mijn Android toestel doet dat wel. Ik zou dus voor elke run eerst moeten verbinden met Android, dan kan ik met SHealth een rondje rennen, synchroniseren en de resultaten zien in Strava.

Maar verbinden met een nieuwe telefoon betekent elke keer een reset, dat gaat hem dus ook niet worden...

• Celf11
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23-02 13:05
wissen.

Celf11 wijzigde deze reactie 25-01-2019 16:40 (155%)
Reden: reactie op oude post

• AadFrancissen
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22-02 19:31
Vraagje, ik zit denken aan overstap van moto 360 sports watch naar galaxy watch. Alleen... Ik gebruik Google play music veel, en daarbij de controls via m'n watch naar m'n telefoon / chromecast. Kun je via de galaxy watch ook music bediening van Google play music doen?

• Gargamel29
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17-02 22:35
Vandaag eindelijk mijn Galaxy smartwatch binnengekregen, eerst volledig opgeladen en nu 6,5 uur later zit ik op 35%. Ik heb natuurlijk wel veel zitten spelen, maar niet bijzonder zware dingen gedaan denk ik. Iemand enig idee waar de battery drain vandaan komt of wat ik even kan controleren?

• Netoj
  • Niet online
Gargamel29 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:32:
Vandaag eindelijk mijn Galaxy smartwatch binnengekregen, eerst volledig opgeladen en nu 6,5 uur later zit ik op 35%. Ik heb natuurlijk wel veel zitten spelen, maar niet bijzonder zware dingen gedaan denk ik. Iemand enig idee waar de battery drain vandaan komt of wat ik even kan controleren?
Dat kan aan veel oorzaken liggen als ik het goed begreep. Het kan ook eraan liggen wat voor achtergrond je gekozen hebt voor je watch

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AadFrancissen schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:19:
Vraagje, ik zit denken aan overstap van moto 360 sports watch naar galaxy watch. Alleen... Ik gebruik Google play music veel, en daarbij de controls via m'n watch naar m'n telefoon / chromecast. Kun je via de galaxy watch ook music bediening van Google play music doen?
Ja dat werkt, ook als hij afspeelt op een Chrome cast. Net getest, werkt ook met Synology DS Audio blijkbaar :)

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-02 16:10
yinx84 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:34:
Volgens reddit is er een nieuwe update uit, nog niet in EU. HRM tijdens work out schijnt nu goed te werken en mensen beschrijven ook snellere/betere GPS lock. Wordt niks gerept over trappenteller of stappenteller.
Hier wel :-) : https://us.community.sams...t-count-steps/td-p/384843

Reden voor een RMA lijkt me ...

• Brogala
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 20:20
Trekt het bandje bij jullie ook zoveel stof aan? Ik heb hem sinds gisteren binnen. Ben er nog niet van overtuigd dat hij nuttig genoeg isvoor mij, maar hij werkt wel echt soepel en snel. En het andere 'probleem' is dus dat er snel een laagje stof over het bandje komt. Niet heel storend.

Steam: Brogala

• wiz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:01

wiz

Enterprise Mobility Consultant

Brogala schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:00:
Trekt het bandje bij jullie ook zoveel stof aan? Ik heb hem sinds gisteren binnen. Ben er nog niet van overtuigd dat hij nuttig genoeg isvoor mij, maar hij werkt wel echt soepel en snel. En het andere 'probleem' is dus dat er snel een laagje stof over het bandje komt. Niet heel storend.
Ik heb de band sowieso al meteen vervangen door deze ..

https://www.dehorlogeband...wart.html?filter=396:3219

Microsoft Surface Book 2 i7 - Surface Pro LTE - Galaxy Note 9 512Gb - LG V30+ 128Gb - iPhone 7 - Galaxy Watch 46mm

• Beempje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-02 16:21
Gargamel29 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:32:
Heart rate monitor uitzetten en Always On display uitzetten. Scheelt een stuk.Maar idd, veel spelen gaat ie veel sneller leeg.
Brogala schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:00:
Ik heb het bandje meteen vervangen voor ene leren bandje, dus geen last van :) En sja, "nuttig"? Imho zijn smartwatches per definitie niet nuttig. Ze lossen geen specifiek probleem op. Sure, er zijn wat dingen marginaal handig, maar het is vooral een gadget. De mijne gebruik ik enkel als horloge waar ik soms notificaties op bekijk.

• Spass67
Ik heb geen last van stof op het bandje. Maar je kunt er mee douchen, dus lijkt me eenvoudig op te lossen. Bandjes zijn er te kust en te keur te vinden op allerlei sites. Ik heb nu een siliconenbandje van € 1,79 wat me uitstekend bevalt. En met die Quick Release horlogepinnetjes kun je snel en eenvoudig wisselen van bandje.

• Sithlord76
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:01
Ik zat eerst naar de S3 frontier te kijken en die vind ik eigenlijk mooier maar nu ga ik toch voor de watch (46mm) omdat deze ook water dicht is. Maar zijn er ook al mensen die er mee gezwommen hebben?

Als ik zo dit topic doorlees lijkt het soms wel een hit and miss te zijn betreft werken van de apps e.d. dat zou je eigenlijk niet verwachten van zo'n duur apparaat.

• Spass67
Wat ik vreemd vind is dat de ervaringen nog wel eens kunnen verschillen per gebruiker. De een vindt zijn hartslag metingen erg onbetrouwbaar, bij een ander loopt het keurig synchroon met een ander meetapparaat. De een heeft slechte GPS ontvangst tijdens het hardlopen, een ander ziet zijn routes keurig in beeld gebracht. Bij mij werkt eigenlijk alles naar behoren, behalve het meten van hoeveel trappen je loopt. Het aantal apps is niet super uitgebreid, maar ik zou niet weten wat ik nog zou willen toevoegen.

Ik heb nog geen spijt van mijn aanschaf.

• Brogala
  • Laatst online: 20:20
Beempje schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:53:
[...]

Heart rate monitor uitzetten en Always On display uitzetten. Scheelt een stuk.Maar idd, veel spelen gaat ie veel sneller leeg.

[...]

Ik heb het bandje meteen vervangen voor ene leren bandje, dus geen last van :) En sja, "nuttig"? Imho zijn smartwatches per definitie niet nuttig. Ze lossen geen specifiek probleem op. Sure, er zijn wat dingen marginaal handig, maar het is vooral een gadget. De mijne gebruik ik enkel als horloge waar ik soms notificaties op bekijk.
Ik snap wat je bedoeld. Mijn term 'nuttig' was ook niet de juiste. Ik denk wel dat ik hem terug stuur. Hij meet m'n hartslag totaal niet goed en ook locatie doet het voor geen meter. Trappen doet hij ook niet goed maar dat interesseert me sowieso weinig. Hartslag en locatie daarintegen vind ik wel leuk, en dat doet mijn Fitbit charge 2 veel beter. Ik ga morgen nog wat dingen uitproberen maar ik vrees dat hij defect is.

Automatische detectie van workouts doet hij ook niet, maar ik denk dat dit komt doordat de hartslagmeter het niet goed doet.

Steam: Brogala

• Eryq
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-02 08:55
Sithlord76 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:31:
Ik zat eerst naar de S3 frontier te kijken en die vind ik eigenlijk mooier maar nu ga ik toch voor de watch (46mm) omdat deze ook water dicht is. Maar zijn er ook al mensen die er mee gezwommen hebben
Afgelopen zaterdag nog mee gezwommen. Wel in de watermodus. Geen centje pijn, als in werkt nu nog prima.

• killamonkey
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20-02 03:57
Vanaf launch erg tevreden over de watch geweest. GPS deed het goed, hartslag metingen waren correct en batterij is prima. Echter heb ik sinds een week dat de watch onmogelijk meer een GPS fix kan vinden. Niet na een minuut, niet na vijf minuten, niet na 15 minuten... Uit en aan werkt niet, reset werkt niet, hij is up to date etc. Snap er niks meer van. Iemand een idee? Hij synct trouwens ook niet meer naar Strava. Beetje jammer dit

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:39
killamonkey schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:48:
Vanaf launch erg tevreden over de watch geweest. GPS deed het goed, hartslag metingen waren correct en batterij is prima. Echter heb ik sinds een week dat de watch onmogelijk meer een GPS fix kan vinden. Niet na een minuut, niet na vijf minuten, niet na 15 minuten... Uit en aan werkt niet, reset werkt niet, hij is up to date etc. Snap er niks meer van. Iemand een idee? Hij synct trouwens ook niet meer naar Strava. Beetje jammer dit
Hier exact hetzelfde. Maanden met GPS hardgelopen zonder een centje pijn... en sinds anderhalve week geen signaal meer. Ik dacht het opgelost te hebben maar helaas.

Gelukkig is er in de US een update uit die naar verluid het oplost... hoop dat die snel volgt hier.

• wiz

wiz

yinx84 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:20:
[...]

Hier exact hetzelfde. Maanden met GPS hardgelopen zonder een centje pijn... en sinds anderhalve week geen signaal meer. Ik dacht het opgelost te hebben maar helaas.

Gelukkig is er in de US een update uit die naar verluid het oplost... hoop dat die snel volgt hier.
Ik weet dat er een update is voor de oudere generaties (S3 etc) .. Maar had nog niets gelezen over een update voor de nieuwere modellen. Waar had je dat gelezen?

Microsoft Surface Book 2 i7 - Surface Pro LTE - Galaxy Note 9 512Gb - LG V30+ 128Gb - iPhone 7 - Galaxy Watch 46mm

• Spass67

• encryped
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:57
Ik heb vandaag m'n galaxy watch ontvangen, ben er erg tevreden mee. Echter krijg ik de NOS nieuws app niet geinstalleerd, terwijl de installatie van bijv. de buienradar app wel goed gaat.
Ik krijg deze melding https://www.dropbox.com/s..._20190130-165759.jpg?dl=0
Gebruikt er iemand hier de NOS nieuws app en doet deze wel bij jullie ?

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01:15
Mijn watch wil niet meer opladen. Gister had ik een enorme batterij drain en had het horloge op het dock geplaatst om te laten. Paar uur later bleek dat hij geen procent erbij het gekregen. Het horloge wil niet meer connecten. Ik heb het horloge opnieuw opgestart, dat hielp niet. Een reboot gedaan, maar ook dat hielp niet. Wat kan ik nu nog doen?

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 09:24
encryped schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:01:
Ik heb vandaag m'n galaxy watch ontvangen, ben er erg tevreden mee. Echter krijg ik de NOS nieuws app niet geinstalleerd, terwijl de installatie van bijv. de buienradar app wel goed gaat.
Ik krijg deze melding https://www.dropbox.com/s..._20190130-165759.jpg?dl=0
Gebruikt er iemand hier de NOS nieuws app en doet deze wel bij jullie ?
Yep werkt prima hier!

• J93
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 06-02 15:41
Beste mede forumleden,

Sinds afgelopen maandag ben ik in het bezit van een Samsung Galaxy Watch 46mm, welke gekoppeld is aan mijn Samsung Galaxy S7. Het koppelen en configureren ging vrij gemakkelijk. Het testen kon beginnen en hierbij mijn resultaten en bevindingen tot nu, waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen...

- Trappenteller, is absoluut verre van nauwkeurig. Ik loop zeker 13 trappen op, op een dag, waar het horloge er maar 8 registreert..
- KCAL verbranding, ik heb een zittend beroep, afgelopen woensdag weinig bewogen, uiteten geweest en niet gesport, 2445 verbrandt. Gister een actieve dag met 15 min wandelen, uurtje schouders+buikspier oefeningen en 15 minuten crosstrainer (waarvan het horloge zegt; u hebt 10 minuten op de crosstrainer gestaan???). Op deze actievere dag zal 2678 KCAL hebben verbrandt. Dit lijkt mij heel onwaarschijnlijk..
- Hartslag, leuke functie, maar werkt gewoon niet goed.. Ik heb aanstaan dat elke 10 minuten mijn hartslag wordt gemeten. Dit gebeurt hoogstens 2/3 keer op rij, en vervolgens soms tot wel 2 uur lang helemaal niet..
- Weergave hoofdpagina, ik heb aanstaan de ''Tomcat''. Scroll ik 1x naar rechts, kom ik bij het weer. Daar wordt aangegeven op het moment -1, en op mijn Tomcat blijft die steken op 0 graden. Gister liep het ook al de hele dag niet gelijk.. wat eerlijk gezegd best irriteert (ook na refresh via watch of telefoon).

Een aantal dingen waar ik tegen aan loop en sterk twijfel om te retourneren (whatsapp werkt daarentegen wel top!). Kan iemand mij helpen met bovenstaande issues waardoor ik toch weer een stuk enthousiaster kan worden met mijn Watch?

Alvast veel dank! _/-\o_

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:39
Voor de geïnteresseerden; Strava heeft een nieuwe update. Paar nieuwe functionaliteiten zoals voice notificaties per km/split, auto pause en een paar nieuwe work-out opties naast rennen en fietsen.

Nog niet in de praktijk geprobeerd maar goed om te zien dat er nog actief aan gewerkt wordt :)

• Spass67
Ik zal de nieuwe versie van Strava eens even testen dit weekend. Het is niet slecht, en uiteindelijk ook nog maar een 1.2 versie oid. maar er is nog ruimte voor verbetering.

Heeft iemand al de update van Januari 2019 binnen voor de Watch zelf?

• blaatschaaap
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:58
Zijn er hier meer gebruikers met een Galaxy Watch in combinatie met de Huawei mate 20?

Als ik de telefoon op stil zet dan trilt mijn Galaxy Watch alsnog bij alle meldingen. Dit is vrij hinderlijk vooral als je in een aantal groepsgesprekken zit op Whatsapp. Ik heb geprobeerd:
- Galaxy Watch resetten
- Smartphone factory resetten

Beide bied echter helaas geen oplossing voor dit euvel, het lijkt wel alsof de silent mode van Huawei anders functioneert als bij andere Android telefoons.

Op mijn Sony Xperia Z5 compact had ik dit probleem totaal niet. Helaas kan ik beide producten ook niet meer retourneren voor geld terug :/ Als er hier iemand anders is met de mate 20 die dit probleem getackeld heeft dan hoor ik graag hoe.

blaap

• Beempje
J93 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:14:
- Trappenteller, is absoluut verre van nauwkeurig. Ik loop zeker 13 trappen op, op een dag, waar het horloge er maar 8 registreert..
Trappenteller is per definitie onnauwkeurig. Deze meet de luchtdruk en gaat standaard uit van (uit mijn hoofd) 3 meter hoogteverschil. Dus is jouw trap korter, heb je dikke kans dat deze niet (altijd) gedetecteerd wordt. En de luchtdrukmeting is natuurlijk ook al sterk afhankelijk van waar je woont.
- KCAL verbranding, ik heb een zittend beroep, afgelopen woensdag weinig bewogen, uiteten geweest en niet gesport, 2445 verbrandt. Gister een actieve dag met 15 min wandelen, uurtje schouders+buikspier oefeningen en 15 minuten crosstrainer (waarvan het horloge zegt; u hebt 10 minuten op de crosstrainer gestaan???). Op deze actievere dag zal 2678 KCAL hebben verbrandt. Dit lijkt mij heel onwaarschijnlijk..
Calorieverbranding is uiteraard ook per definitie onnauwkeurig. Het horloge doet aannames obv het aantal gemeten stappen en evt gemeten activiteit. Ik weet niet zeker of je hartslag daar uberhaupt in wordt meegenomen. Maar uiteraard heeft je horloge geen idee wat je werkelijk aan het doen bent. Train ik mijn biceps, of sta ik te liften? En calorieverbranding is sterk persoonsafhankelijk. Sowieso begint automatische activiteitsdetectie pas na 5 minuten activiteit (vandaar dat hij 10 min aangeeft ipv 15).
J93 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:14:- Hartslag, leuke functie, maar werkt gewoon niet goed.. Ik heb aanstaan dat elke 10 minuten mijn hartslag wordt gemeten. Dit gebeurt hoogstens 2/3 keer op rij, en vervolgens soms tot wel 2 uur lang helemaal niet..
Zit het horloge strak genoeg om je pols? Helaas werkt het bij veel mensen idd niet geweldig, bij anderen (zoals mijzelf) geen problemen. Dan blijft het vervolgens een meting met groene lichtjes die variaties in de kleur van onderhuidse bloedvaten proberen te meten... wat an sich al niet ideaal is.
J93 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:14:- Weergave hoofdpagina, ik heb aanstaan de ''Tomcat''. Scroll ik 1x naar rechts, kom ik bij het weer. Daar wordt aangegeven op het moment -1, en op mijn Tomcat blijft die steken op 0 graden. Gister liep het ook al de hele dag niet gelijk.. wat eerlijk gezegd best irriteert (ook na refresh via watch of telefoon).
Als je naar rechts scrollt, heb je dan het weer van je huidige locatie of van een vast ingestelde locatie? Voor zover ik weet pakt een wijzerplaat altijd het weer van je huidige (gps) locatie. Als die niet dezelfde is als de locatie die je ziet op je weer app, dan kan dat een verschil verklaren.
Een aantal dingen waar ik tegen aan loop en sterk twijfel om te retourneren (whatsapp werkt daarentegen wel top!). Kan iemand mij helpen met bovenstaande issues waardoor ik toch weer een stuk enthousiaster kan worden met mijn Watch?
Ik denk dat het belangrijk is te begrijpen dat veel functies, zoals hierboven aangegeven, niet meer kunnen zijn dan benaderingen op basis van incomplete gegevens. Uiteraard weet je watch niet hoeveel calorieen je verbrand, en luchtdruk is sowieso beperkt nauwkeurig. Stappen? Sja, lopen of in een hobbelige metro staan zijn voor het horloge vrijwel hetzelfde. Dat soort dingen.

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-02 01:48
blaatschaaap schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:35:
Zijn er hier meer gebruikers met een Galaxy Watch in combinatie met de Huawei mate 20?

Als ik de telefoon op stil zet dan trilt mijn Galaxy Watch alsnog bij alle meldingen. Dit is vrij hinderlijk vooral als je in een aantal groepsgesprekken zit op Whatsapp. Ik heb geprobeerd:
- Galaxy Watch resetten
- Smartphone factory resetten

Beide bied echter helaas geen oplossing voor dit euvel, het lijkt wel alsof de silent mode van Huawei anders functioneert als bij andere Android telefoons.

Op mijn Sony Xperia Z5 compact had ik dit probleem totaal niet. Helaas kan ik beide producten ook niet meer retourneren voor geld terug :/ Als er hier iemand anders is met de mate 20 die dit probleem getackeld heeft dan hoor ik graag hoe.
Je horloge geeft alle meldingen door van je telefoon. Als je niet gestoord wilt worden op je horloge kun je volgens mij het beste do not disturb aanzetten op je horloge. Dan krijg je geen meldingen meer.

• blaatschaaap
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:58
avec_style schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:39:
[...]

Je horloge geeft alle meldingen door van je telefoon. Als je niet gestoord wilt worden op je horloge kun je volgens mij het beste do not disturb aanzetten op je horloge. Dan krijg je geen meldingen meer.
Heb ik ook al geprobeerd maar helaas. Zodra er een notificatie in de notificatiebalk verschijnt triggert de Huawei P20 de Galaxy watch om te vibreren. Dat de meldingen doorgegeven worden vind ik niet erg. Maar op mijn vorige telefoon trilde de smartwatch niet wanneer de telefoon dat ook niet deed.

blaap

• TenaciousR
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 09-02 22:10
Ik heb sinds vorige week de Galaxy Watch 42mm in bezit en die bevalt tot nu toe prima. Nog een beetje aan het rommelen met de instellingen om zo vel mogelijk functies te kunnen gebruiken maar toch ook een beetje zuinig met de batterij om te springen. Ik heb alleen 1 gek dingetje.. als ik een whatsapp gesprek open op de watch, dus als ik bij de notificätie op “meer lezen” tik, staat er in plaats van degene van wie het bericht is “u”. Alsof ik dus een gesprek met mezelf heb... in groepsgesprekken gaat het wel goed. Hebben meer mensen dit? En belangrijker is er iemand die misschien weet wat hier aan te doen is?

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:53

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Beempje schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:38:
[...]
Trappenteller is per definitie onnauwkeurig. Deze meet de luchtdruk en gaat standaard uit van (uit mijn hoofd) 3 meter hoogteverschil. Dus is jouw trap korter, heb je dikke kans dat deze niet (altijd) gedetecteerd wordt. En de luchtdrukmeting is natuurlijk ook al sterk afhankelijk van waar je woont.
Of je nu onder zeenivo woont of ergens op 600m, zou voor deze meting niet uit moeten maken. Het gaat om de relatieve verschillen als je een trap oploopt. Met wat slimmigheid filtert software deze en andere verschillen (geleidelijke barometrische verschillen door veranderend weer) er zo uit.

Tenzij je inzage hebt in de meet- en verwerkingsmethoden, kun je lastig uitspraken erover doen. Zo zitten er waarschijnlijk nog veel meer kleine slimmigheden ingebouwd waar je geen idee van hebt.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• hbaken1
  • Laatst online: 22-02 08:01
De nieuwe firmware lijkt vanaf nu ook in NL beschikbaar te zijn via handmatig controleren op updates. Ik ben hem aan het laden op 42mm watch en ben benieuwd of het wat uitmaakt.

• GilbertvH
hbaken1 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:35:
De nieuwe firmware lijkt vanaf nu ook in NL beschikbaar te zijn via handmatig controleren op updates. Ik ben hem aan het laden op 42mm watch en ben benieuwd of het wat uitmaakt.
Ik kreeg hem zojuist op mijn 46mm automatisch in beeld. Wat zijn de release notes van deze update?

• hbaken1
GilbertvH schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:48:
[...]

Ik kreeg hem zojuist op mijn 46mm automatisch in beeld. Wat zijn de release notes van deze update?
Ik kan alleen de onderstaande url vinden. Op de samsung website zelf zie ik alleen de voorgaande versies.

https://www.iotgadgets.co...tch-update-bluetooth-lte/

hbaken1 wijzigde deze reactie 03-02-2019 14:57 (3%)

• avec_style
GilbertvH schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:48:
[...]

https://imgur.com/a/KQhZ1EX

• henklbr
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-02 09:46
https://tweakers.net/ext/f/prJgBb8riXyvsrJVGCaFFXYY/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/zExYK2w3FJp9JDGEkt7llCsM/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/S1jsVGXX9Nej79UpdUWtsvpa/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/mXsQIUm1MgIsTZ3sGVUsYeLY/thumb.png

Firmware-update Samsung GalaxyWatch R800XXU1BSA4 / R810XXU1BSA4 (Netherlands - PHN)(Tizen 4.0.0.1) available
What's new:
- Overall device stability improvement, bug fixes
- Improved reliability of Heart Rate Monitoring Sensor
- Improved Battery Life

Samsung Galaxy Note9 SM-N960F/DS | Build-number: PPR1.180610.011.N960FXXS2CSB3 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• J93
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 06-02 15:41
Beempje schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:38:
[...]

[...]

Calorieverbranding is uiteraard ook per definitie onnauwkeurig. Het horloge doet aannames obv het aantal gemeten stappen en evt gemeten activiteit. Ik weet niet zeker of je hartslag daar uberhaupt in wordt meegenomen. Maar uiteraard heeft je horloge geen idee wat je werkelijk aan het doen bent. Train ik mijn biceps, of sta ik te liften? En calorieverbranding is sterk persoonsafhankelijk. Sowieso begint automatische activiteitsdetectie pas na 5 minuten activiteit (vandaar dat hij 10 min aangeeft ipv 15).

[...]

Zit het horloge strak genoeg om je pols? Helaas werkt het bij veel mensen idd niet geweldig, bij anderen (zoals mijzelf) geen problemen. Dan blijft het vervolgens een meting met groene lichtjes die variaties in de kleur van onderhuidse bloedvaten proberen te meten... wat an sich al niet ideaal is.

[...]

Als je naar rechts scrollt, heb je dan het weer van je huidige locatie of van een vast ingestelde locatie? Voor zover ik weet pakt een wijzerplaat altijd het weer van je huidige (gps) locatie. Als die niet dezelfde is als de locatie die je ziet op je weer app, dan kan dat een verschil verklaren.

[...]

Ik denk dat het belangrijk is te begrijpen dat veel functies, zoals hierboven aangegeven, niet meer kunnen zijn dan benaderingen op basis van incomplete gegevens. Uiteraard weet je watch niet hoeveel calorieen je verbrand, en luchtdruk is sowieso beperkt nauwkeurig. Stappen? Sja, lopen of in een hobbelige metro staan zijn voor het horloge vrijwel hetzelfde. Dat soort dingen.
Bedankt voor je reactie! M.b.t. hartslagmeter, deze zit idd strak om mijn pols heen. Inzake het weer, pakt die ook gewoon mijn GPS locatie. Maar alsnog, niet de juiste temperatuur..

• Beempje
Joepla schreef op zondag 3 februari 2019 @ 09:49:
[...]

Of je nu onder zeenivo woont of ergens op 600m, zou voor deze meting niet uit moeten maken. Het gaat om de relatieve verschillen als je een trap oploopt. Met wat slimmigheid filtert software deze en andere verschillen (geleidelijke barometrische verschillen door veranderend weer) er zo uit.

Tenzij je inzage hebt in de meet- en verwerkingsmethoden, kun je lastig uitspraken erover doen. Zo zitten er waarschijnlijk nog veel meer kleine slimmigheden ingebouwd waar je geen idee van hebt.
De watch zit vast vol slimmigheden waar ik geen idee van heb. En je hebt waarschijnlijk gelijk hoor, wat betreft het meten van luchtdruk; natuurkunde is niet mijn sterkste punt.
Echter, op het moment dat het horloge er vanuit gaat dat een verdieping altijd 3 meter hoog is, zal de trappenteller nooit nauwkeurig zijn. Sure, als de verdiepingen in je huis ook 3 meter zijn lijkt het altijd goed te gaan, maar dat is meer toeval dan slimmigheden in de software. Dat was een beetje mijn punt: het horloge laat allerlei mooie statistiekjes zien van dingen die het helemaal niet weet. Zoals het aantal trappen dat je op loopt (is een benadering, want het horloge vindt 3 meter hoogteverschil = 1 trap) of de hoeveelheid calorieen die je verbrandt.

• Beempje
J93 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:35:
[...]

Bedankt voor je reactie! M.b.t. hartslagmeter, deze zit idd strak om mijn pols heen. Inzake het weer, pakt die ook gewoon mijn GPS locatie. Maar alsnog, niet de juiste temperatuur..
Heb zelf nog even getest met Tomcat. Die laat hier gewoon dezelfde temp zien als de weer app.

En als je op het weer icoontje op je wijzerplaat drukt? Dan krijg je een lichtblauw weer-scherm te zien. Komt de temp daar wel overeen met wat er op je wijzerplaat staat?

• GilbertvH
Sinds de laatste update krijg ik bij een Outlook-melding niet meer het blauwe icoontje met bijbehorende blauwe ring, maar een geel tekstwolk-icoontje met een uitroepteken erin. Alle meldingen komen gewoon binnen. Herstart watch biedt geen oplossing

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20-02 21:35
Dag allen,

Vraagje, op de een of andere manier is de data van SHealth en mijn Gear niet in sync. En dan specifiek het verbrande aantal calorieën.

Als voorbeeld,

Gear: 180kcal above (burned 1264/2920 / taken kcal: 890/2369
S-Health: 89kcal above (burned: 1345/2920 & taken kcal: 980/2368

Zoals je ziet is het niet in sync terwijl beide apparaten wel letterlijk in sync zijn met Bluetooth.

Erg vervelend natuurlijk omdat je niet weet waar je staat in verhouding met alles. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de Gear al een harde reset gegeven maar helaas geen resultaat.

• avec_style
Juancho schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:11:
Dag allen,

Vraagje, op de een of andere manier is de data van SHealth en mijn Gear niet in sync. En dan specifiek het verbrande aantal calorieën.

Als voorbeeld,

Gear: 180kcal above (burned 1264/2920 / taken kcal: 890/2369
S-Health: 89kcal above (burned: 1345/2920 & taken kcal: 980/2368

Zoals je ziet is het niet in sync terwijl beide apparaten wel letterlijk in sync zijn met Bluetooth.

Erg vervelend natuurlijk omdat je niet weet waar je staat in verhouding met alles. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de Gear al een harde reset gegeven maar helaas geen resultaat.
Je kunt ergens in S Health instellen dat het de gegevens moet gebruiken van je smartwatch. Het gebruikt nu waarschijnlijk alleen gegevens van je telefoon (maar die detecteert minder dan je horloge)

• Juancho
avec_style schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:12:
[...]

Je kunt ergens in S Health instellen dat het de gegevens moet gebruiken van je smartwatch. Het gebruikt nu waarschijnlijk alleen gegevens van je telefoon (maar die detecteert minder dan je horloge)
Heb je enig idee waar? Ik heb net letterlijk alles doorlopen maar kan nergens die optie vinden... 8)7 |:(

• avec_style
Juancho schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:00:
[...]

Heb je enig idee waar? Ik heb net letterlijk alles doorlopen maar kan nergens die optie vinden... 8)7 |:(
Ga naar het home scherm.
klik op het grafiekje met het aantal stappen. (staat waarschijnlijk helemaal bovenaan)
Op het nieuwe scherm dat geopend wordt zie je een ander grafiek met daaronder een figuur waarin staat beschreven welk apparaat gebruikt wordt om te meten. Klik hierop en selecteer het apparaat waarmee je wilt meten.

• Juancho
avec_style schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:24:
[...]

Ga naar het home scherm.
klik op het grafiekje met het aantal stappen. (staat waarschijnlijk helemaal bovenaan)
Op het nieuwe scherm dat geopend wordt zie je een ander grafiek met daaronder een figuur waarin staat beschreven welk apparaat gebruikt wordt om te meten. Klik hierop en selecteer het apparaat waarmee je wilt meten.
Aha maar dat is alleen voor stappen. En dat heb ik sowieso uitstaan op m'n telefoon omdat ik de gear sport daarvoor gebruik. De gear staat daar dus ook als apparaat. Het aantal stappen, km gelopen en verbrande calorieën komt ook exact overeen tussen beide. Daar zit het verschil dus niet.

Helaas is dit dus niet de oplossing...als ik nu kijk zie ik bij verbrande calorieën ook weer een verschil van 110. Gruwelijk irritant dus.

Juancho wijzigde deze reactie 07-02-2019 19:16 (13%)

• Sithlord76
Gisteren heb ik mijn watch (46mm) binnen gekregen.😁 Nu lekker aan het uitvogelen hoe het allemaal werkt maar tot nu toe erg blij er mee. Dit mijn eerste smart watch.
Net er.een nieuwe watchface er op gezet(md124). Als het goed is is deze batterij vriendelijk, maar hoe kom je er nu achter welke een energie slurper is en welke niet?
Nu begreep ik dat de watch ook met fast charge opgeladen kan worden maar er zit een standaard lader er bij, dat is eigenlijk wel jammer dat dan niet als standaard mee geleverd word.

Sithlord76 wijzigde deze reactie 07-02-2019 21:04 (21%)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sithlord76 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:49:
Gisteren heb ik mijn watch (46mm) binnen gekregen.😁 Nu lekker aan het uitvogelen hoe het allemaal werkt maar tot nu toe erg blij er mee. Dit mijn eerste smart watch.
Net er.een nieuwe watchface er op gezet(md124). Als het goed is is deze batterij vriendelijk, maar hoe kom je er nu achter welke een energie slurper is en welke niet?
Nu begreep ik dat de watch ook met fast charge opgeladen kan worden maar er zit een standaard lader er bij, dat is eigenlijk wel jammer dat dan niet als standaard mee geleverd word.
Mooie watch face, ik heb er één van dezelfde maker die bijna dezelfde features heeft maar er iets anders uitziet, de MD125.
Over het algemeen gebruikt een watch face meer stroom als hij veel kleuren heeft en/of veel features (complications) heeft of bijvoorbeeld een bewegende achtergrond.
Vooral bij de AOD maakt dat uit, vandaar dat die vaak wat zwarter/minder kleurrijk zijn en sommige features uitgeschakeld zijn.
Ik heb er zelf nog niet zoveel getest (stuk of 20?). Ik heb de meeste ingebouwde even geprobeerd, en ben op een gegeven moment op mijn telefoon aan het scrollen geweest door de watch faces toen er veel in de aanbieding waren rond kerst. Het ligt ook een beetje aan je voorkeur. Wil je een heel strak, simpel watch face, of juist één met veel shortcuts naar apps die je veel gebruikt, of met een bepaald uiterlijk (Rolex, Timex imitaties e.d.). Ik heb in de praktijk niet veel verschil gemerkt in batterijgebruik tussen de verschillende watch faces, maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik er toen zoveel geprobeerd heb dat de batterij sowieso snel leeg ging omdat ik continu met het horloge aan het pielen was, dat de invloed van een specifieke watch face op het batterijgebruik moelijk in te schatten is.

Als je eenmaal weet wat je wil is het misschien ook leuk om zelf een watch face te maken, zodat je precies kan bepalen welke kleuren, features, snelkoppelingen etc. je waar wil. Dat is wel aardig wat werk, dus ik ben nog niet veel verder gekomen dan het installeren van het programma waarmee dat kan, Galaxy Watch Designer, en daarbinnen een beetje spelen met de standaard opties.

Bij het installeren van mijn watch face werd volgens mij aangeraden om het horloge opnieuw op te starten om de cache te legen (knop rechtsonder 3 sec inhouden?), zodat andere programma's en watch faces uit het geheugen zouden gaan. Ik weet alleen niet of dat echt wat toevoegt of een soort voorzorgsmaatregel van de maker is.

• Sithlord76
Dat is goed om te weten. Ik zal nog eens op mijn gemak kijken naar verschillende watchfaces. Dat zelf ontwerpen laat ik wel aan anderen over die dat veel beter kunnen.

• Neffik
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 16:27
Goedemorgen, zijn er ook mensen die de galaxy smartwatch gebruiken icm een Pocophone F1?
En hoe bevalt dat.

• Janet_
Neffik schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:22:
Goedemorgen, zijn er ook mensen die de galaxy smartwatch gebruiken icm een Pocophone F1?
En hoe bevalt dat.
Bevalt prima. Telefoontjes komen goed hoor. Je kan Whatsapp berichten beantwoorden. Enige wat mij nog niet gelukt is, is betaalde watchfaces kopen.

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23-02 04:55
Ik heb een beetje het gevoel dat de batterij van mijn 46mm sterk achteruit aan het gaan is.
Vanochtend 08:30 van de oplader gehaald. Nu, 15:37u zit ik op 66%

Nou heb ik wel zo'n beetje alle functies aanstaan. Maar vind het toch wel erg snel gaan.
Maar even in de gaten houden.

Xbox one GT: Flix57 NL (Destiny)

• Neffik
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 16:27
Janet_ schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:16:
[...]

Bevalt prima. Telefoontjes komen goed hoor. Je kan Whatsapp berichten beantwoorden. Enige wat mij nog niet gelukt is, is betaalde watchfaces kopen.
Goed om te lezen dat de Galaxy en pocophone compatibel zijn.
Het schijnt dat de Samsung niet met alle Android toestellen goed werkt.
Daarom zit ik nog te twijfelen tussen Samsung en de Ticwatch Pro.

• Janet_
Neffik schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:15:
[...]

Goed om te lezen dat de Galaxy en pocophone compatibel zijn.
Het schijnt dat de Samsung niet met alle Android toestellen goed werkt.
Daarom zit ik nog te twijfelen tussen Samsung en de Ticwatch Pro.
Het werkt echt prima. Ik zou als ik jou was kijken wat je verwacht van je smartwatch. Tizen is niet zo uitgebreid als Wear OS. Ik heb persoonlijk alweer spijt van m'n watch omdat Wear os meer apps heeft wat ik eigenlijk zoek maar goed, voor de notificaties en de sportschool is hij prima.

• AFCAHASSELT
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19-02 21:49
killamonkey schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:48:
Same here..

Ligt nu voor de 3e keer bij samsung ter reperatie GPS fix van meer dan 2/3 minuten is onacceptabel.. onlangs het moederbord en batterij vervangen maar het mocht niet baten

• Denneke,,!
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-02 15:04
Met betrekking tot de hartslag tijdens training merk ik heel veel verschil afhankelijk van de strakte van het bandje. Ik heb het originele bandje die ik normaal op gaatje 5 heb, dan heb ik na lang dragen een lichte afdruk in mijn pols staan maar ik kan de watch wel op en neer schuiven. Tijdens hardlopen zet ik hem op gaatje 3 en dan meet hij heel goed. Valt wel eens weg maar herpakt zich redelijk snel.

• GilbertvH
GilbertvH schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:51:
Sinds de laatste update krijg ik bij een Outlook-melding niet meer het blauwe icoontje met bijbehorende blauwe ring, maar een geel tekstwolk-icoontje met een uitroepteken erin. Alle meldingen komen gewoon binnen. Herstart watch biedt geen oplossing
Niemand hier last van? Ik heb het afgelopen weekend ook gemerkt bij een melding van iRobot.

• Spass67
Ik heb de laatste update nog steeds niet binnen, dus ik kan het je niet vertellen...

Ik ben op zoek naar een extra oplader voor mijn Watch, voor op kantoor. Dan heb ik er eentje op het nachtkastje en eentje naast de laptop, dan zit ik zelden meer zonder spanning. Wie heeft er nog tips voor een goede? En gaat de voorkeur uit naar een originele Samsung, of is er op de after market ook wat goeds verkrijgbaar?

• Anton56
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 16:49
Is er een manier om S Health volledig uit te schakelen (verwijderen kan kennelijk niet) op de Gear S3 frontier ? Ondanks het uitzetten van alle meldingen blijft de app toch zo'n 15 % van de batterij gebruiken :?

• GilbertvH
Spass67 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:15:
Ik heb de laatste update nog steeds niet binnen, dus ik kan het je niet vertellen...
Ook niet als je handmatig laat zoeken naar updates? Ik ben er inmiddels achter dat het bij alle notificaties is. Ze komen dus wél binnen, maar zonder app icon van mijn iPhone.

• Juancho
Spass67 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:15:

Ik ben op zoek naar een extra oplader voor mijn Watch, voor op kantoor. Dan heb ik er eentje op het nachtkastje en eentje naast de laptop, dan zit ik zelden meer zonder spanning. Wie heeft er nog tips voor een goede? En gaat de voorkeur uit naar een originele Samsung, of is er op de after market ook wat goeds verkrijgbaar?
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. 1 oplader is toch wel heel beperkt. Ik heb er standaard 1 op mijn werkkamer staan maar wil er eigenlijk nog 1 bij die ik mee kan nemen onderweg, of kantoor of waar dan ook.

• mrtops1977
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 17:03
werkt deze watch een beetje met een htc u11??

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Juancho @Spass67 Ik heb er zelf nog geen, maar ben ook aan het rondkijken. Het lijkt er op dat die van de S3 ook werken, maar ik zag er ook wat waarbij stond "updated version for Galaxy Watch". Er kan dus wel verschil in zitten.
Een snelle search op Amazon levert me deze op. Iets meer dan $ 20 met verzending. Ik zie ze ook wel op Amazon.de voor minder.
Ik heb de watch wel eens op een willekeurige Qi charger gelegd die ik voor mijn Galaxy S8 gebruik, maar daarop laadt hij niet bij. Ik vermoed dus dat het geen Qi is of dat er nog een extra check is voor hij kan laden. Ik ben dus ook een beetje voorzichtig met het kopen van een smartwatch lader zoals deze, hoewel ik dat er wel mooier uit vind zien.

Op de support pagina van Samsung zelf wordt gewaarschuwd voor third-party laders, maar ik weet niet of dat vanwege echte issues is of gewoom om zich in te dekken.

gwystyl wijzigde deze reactie 11-02-2019 23:26 (10%)

• Juancho
Ik heb trouwens zelf de Samsumg Gear Sport, dus niet de nieuwe Galaxy. Ik merk toch eigenlijk bij bijna alles dat er geen verschil zit. Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn lader niet op de nieuwe Galaxy zou passen en andersom.

• Anton56
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 16:49
Zojuist Tizen 4.0.0.2 op Gear S5 frontier binnengehaald en geïnstalleerd :)

• Spass67
Ook niet als je handmatig laat zoeken naar updates? Ik ben er inmiddels achter dat het bij alle notificaties is. Ze komen dus wél binnen, maar zonder app icon van mijn iPhone.
Nee, vanmorgen nog gecontroleerd maar nog steeds niks. Ik heb die van mij in Hong Kong besteld, maar het is de internationale versie en ik heb hem in Nederland geregistreerd. Nou ja, alles werkt bij mij prima dus heel spannend kan de update niet zijn. Maar als er nieuwe firmware is dan wil je hem hebben ook....

• Spass67
Op de support pagina van Samsung zelf wordt gewaarschuwd voor third-party laders, maar ik weet niet of dat vanwege echte issues is of gewoom om zich in te dekken.
Het is niet dat ik ze niet kan vinden op Internet, ik ben benieuwd of iemand er al ervaring mee heeft. Het is inderdaad geen standaard Qi, al zal de techniek vergelijkbaar zijn. Maar als je een alternatief vindt staat er vaak niet de technische specs bij. Volgens mij is de originele lader 24 Watt bij 5 Volt. Op de Amazon site bijvoorbeeld kan ik deze gegevens niet vinden, en zijn er geen reviews in combinatie met de Galaxy Watch volgens mij.

• Visitor.q
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 16:08
Ik gebruik de SG Watch o.a. als fitness horloge (hardlopen), en daarbij luister ik naar muziek via spotify offline (telefoon blijft lekker thuis). Echter elke keer als S-Health tegen me begint te praten over de prestaties van de afgelopen kilometer zet deze de muziek op pauze en dan moet ik de app weer opzoeken, play drukken, etc, en na 1 km komt het weer. De vraag is, kan ik die meldingen ergens uitzetten, of zorgen dat de muziek automatisch weer aan gaat? Ik heb al in de S-Health app instellingen gekeken, maar dat zijn alleen de meldingen die mijn telefoon geeft, niet die van de watch...

Ik weet ook niet waarom S-Health zo'n slecht vertrouwen heeft in mijn prestaties want ze zgt iets als "Wat goed dat je het al 3 kilometer hebt volgehouden!". Beetje lullig klinkt het wel iig, alsof ze had verwacht dat ik na 2km erbij neer was gevallen...

Ik heb ook Endomondo geprobeerd, dat ging qua muziek wat beter dacht ik maar die kon de heart rate heel lang niet vinden (terwijl Samsung hem meteen goed aangaf). Misschien moeten de apps hun eigen analyse loslaten op het sensor signaal, ergens leek het me logisch dat Tizen via de API toegang biedt tot de actuele heart rate. Hoe dan ook, Endomondo wordt het dus niet als de heart rate niet goed getracked kan worden.

• Celf11
@Visitor.q

Start een training, bijv. rennen. Je komt dan op een schermpje met bovenaan de HR en GPS indicatie en de startknop om een training te starten. Blijf op dit scherm en scroll naar beneden tot je de optie "frequentie gids" ziet. Tik deze aan en zet 'm op uit.

• Visitor.q
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 16:08
Celf11 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:19:
@Visitor.q

Start een training, bijv. rennen. Je komt dan op een schermpje met bovenaan de HR en GPS indicatie en de startknop om een training te starten. Blijf op dit scherm en scroll naar beneden tot je de optie "frequentie gids" ziet. Tik deze aan en zet 'm op uit.
Nice, bedankt! Ik had niet gezien dat ik daar omlaag kon scrollen. :).

• ten99
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18-02 13:29
Dit is niet het topic voor de Gear S3.

RoD wijzigde deze reactie 17-02-2019 10:23 (85%)

• Carnetic
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-02 09:58
Inmiddels deze topic 2 keer doorzocht maar ik kom mijn vraag niet tegen.
Hoe kan ik wijzerplaten van mijn horloge verwijderen. Gaat om gratis wijzerplaten die ik niet gebruik.
Ik heb al van alles geprobeert ben er tot nu toe nog achter hoe dit werkt

• Celf11
Carnetic schreef op zondag 17 februari 2019 @ 10:00:
Inmiddels deze topic 2 keer doorzocht maar ik kom mijn vraag niet tegen.
Hoe kan ik wijzerplaten van mijn horloge verwijderen. Gaat om gratis wijzerplaten die ik niet gebruik.
Ik heb al van alles geprobeert ben er tot nu toe nog achter hoe dit werkt
Je moet hetzelfde doen als bij het wisselen van de wijzerplaat, bij de actieve wijzerplaat (dus niet bij de AOD) op het scherm drukken en even vasthouden. Je krijgt dan een mini versie van de wijzerplaat te zien met rechtsboven een "-" teken. Daarmee wis je de betreffende wijzerplaat. De standaard wijzerplaten van Samsung kun je niet wissen.

Celf11 wijzigde deze reactie 17-02-2019 11:12 (4%)

• Carnetic
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-02 09:58
Ik wilde blijkbaar standaard wijzerplaten wissen. Rest lukt nu wel
Bedankt

• jw1974
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-02 00:52
Iemand enig idee hoe het kan als ik de functie AOD aanzet, het horloge bij enige tijd inactiviteit alsnog het scherm op zwart gaat? Kan na draaien van de pols of op de buttons drukken wel wéér gebruik maken van AOD, maar hetzelfde patroon herhaalt zich dan. Dit lijkt mij niet de bedoeling.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heb je dat bij meerdere watchfaces of één specifieke? Ik zou beginnen met het gebruiken van een standaard watchface en een keer proberen de cache te clearen door de power button een paar seconden in te drukken tot hij herstart.
Als het dan goed werkt kan je de watchface waarmee het gebeurde nog eens proberen om te kijken of het nu nog voorkomt.
Ik gebruik zelf geen AOD dus ik heb het zelf nog niet meegemaakt.

• jw1974
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-02 00:52
gwystyl schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:13:
Heb je dat bij meerdere watchfaces of één specifieke? Ik zou beginnen met het gebruiken van een standaard watchface en een keer proberen de cache te clearen door de power button een paar seconden in te drukken tot hij herstart.
Als het dan goed werkt kan je de watchface waarmee het gebeurde nog eens proberen om te kijken of het nu nog voorkomt.
Ik gebruik zelf geen AOD dus ik heb het zelf nog niet meegemaakt.
Bedankt, ik ga het eens uitproberen!

• Ronnomeister
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-02 09:17
Ik heb sinds dec de galaxy watch 46mm. Nu heb ik de laatste weken al een paar keer een battery drain gehad. Savonds helemaal opgeladen en snachts omgelaten om de slaap te meten, vervolgens smorgens wakker worden met nog maar maximaal 10%batterij. Harde reset al geprobeerd maar lost niks op. Hebben meer mensen hier last van? Hopelijk is het een software probleem.

Heb ook nog een vraag mbt fietsen. Is het mogelijk om het sportscherm met hartslag info etc altijd aan te laten? Met always on werkt het helaas niet dan gaat hij naar de wijzerplaat toe.

• wiz

wiz

Ronnomeister schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 07:21:

Heb ook nog een vraag mbt fietsen. Is het mogelijk om het sportscherm met hartslag info etc altijd aan te laten? Met always on werkt het helaas niet dan gaat hij naar de wijzerplaat toe.
Als je functie wake-up gesture gebruikt lijkt het wel te werken. Dat gebruik ik nu even als workaround. Nadat je het sportscherm start en de tellers lopen, gewoon niet meer aanzitten. Elke keer dat je dan je pols beweegt gaat hij op het sportscherm aan..

wiz wijzigde deze reactie 19-02-2019 08:05 (3%)

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:26

Mystikal

It never hurts to help

Hier de opstap gemaakt van de Huawei watch (1st gen) naar de Galaxy watch. Prima klok en tevreden over Tizen. Ik worstel alleen nog steeds met Spotify.

Ik gebruik hem voornamelijk icm Strava en Spotify, maar krijg vaak geen connectie met spotify op playlistst te downloaden.

Basement Bios ---- Exo-S

• mrjobby
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 22-02 15:37
Hi, ik heb sinds deze week een samsung galaxy watch 46mm en het is een leuk speeltje! Nu is toevallig deze week ook de lamp op mijn kamer kapot gegaan en lijkt het mij leuk om een lamp te installeren die compatible is met Bixby en Samsung SmartThings. Heeft iemand hier enige ervaring mee? Heb ik hier dan ook een SmartThings Hub voor nodig?

Ik kwam deze tegen op Coolblue: https://www.coolblue.nl/p...ue-white-e27-duopack.html
maar ik zie dat ik hier voor ook een Hue Bridge ofzo voor nodig heb...

Ik ben benieuwd naar de reacties!

• Spass67
Ik denk dat je vragen over Bixby, bridges en lampen beter in een domotica forum kan plaatsen. Bixby op de GW is gewoon Bixby.

• Bashfull
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22-02 10:49
rvk schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:52:
[...]

Geen idee, lijkt een beetje op dit: https://www.reddit.com/r/...i_can_see_a_small_square/

Zou dus de ambient light sensor / proximity sensor kunnen zijn.

Zou natuurlijk niet zo zichtbaar mogen zijn. Is dat alleen onder bepaalde lichtomstandigheden?
Ik had dat ook, heb hem teruggestuurd naar bol, en is een nieuw scherm+bezel geplaatst. Je hoort het rode vakje niet te zien.
Moest hem wel 2x opsturen, 1e keer was de melding van dynafix dat het zo hoorde, toen ik als argument aanvoerde dat het eerder niet te zien was, en ik het verstorend vond, werd het de 2e keer netjes gerepareerd.

Bashfull wijzigde deze reactie 21-02-2019 16:41 (25%)

• hbaken1
mrjobby schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:07:
Hi, ik heb sinds deze week een samsung galaxy watch 46mm en het is een leuk speeltje! Nu is toevallig deze week ook de lamp op mijn kamer kapot gegaan en lijkt het mij leuk om een lamp te installeren die compatible is met Bixby en Samsung SmartThings. Heeft iemand hier enige ervaring mee? Heb ik hier dan ook een SmartThings Hub voor nodig?

Ik kwam deze tegen op Coolblue: https://www.coolblue.nl/p...ue-white-e27-duopack.html
maar ik zie dat ik hier voor ook een Hue Bridge ofzo voor nodig heb...

Ik ben benieuwd naar de reacties!
Zover ik weet heb je voor Samsung Smartthings een Samsung smarthub nodig welke niet niet gereleased is in NL. Voor Philips HUE is heb je een bridge nodig en er is een app beschikbaar voor de Galaxy watch, echter deze zit vol bugs en werkt alleen op je eigen WiFi.

• Oggy
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-02 22:30
Bashfull schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:39:
[...]

Ik had dat ook, heb hem teruggestuurd naar bol, en is een nieuw scherm+bezel geplaatst. Je hoort het rode vakje niet te zien.
Moest hem wel 2x opsturen, 1e keer was de melding van dynafix dat het zo hoorde, toen ik als argument aanvoerde dat het eerder niet te zien was, en ik het verstorend vond, werd het de 2e keer netjes gerepareerd.
Sorry maar dat rode vakje zie je toch altijd als je een lichtbron laat weerkaatsen in je scherm... ik zie hem in ieder geval ook.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Pre-order actie, Levertijden, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True