R-P schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:23:
[...]
Blijft echter de vraag wat er gebeurt als over 13 maanden weer de achterkant eraf valt, want dan is de garantie verlopen. ..... Is duidelijk wel mijn eigen, vertroetelde horloge: zelfs mijn Aliexpress beschermglas (met bubbels eronder) zit er nog op. (Ik vertroetel alleen de batterij: hoogstens ééns per week boven de 80% opladen (als ik vergeet hem op tijd van de lader te halen) en eigenlijk nooit onder de 20 of 30% leeg laten lopen. Dit omdat dan een LiIon batterij van 500 cycles naar een paar duizend cycles kan worden opgerekt.
Batterij doet het nog prima en beschermglas is al een keer vervangen voor een andere. Vlak voor een Azië vakantie waar ik via Strava graag alle wandeltochten (~10-20km/dag) had willen opslaan*, knakte het beschermglas en wilde ik het eraf halen om te vervangen. Ging vorige keer heel gemakkelijk. Nu niet en op een gegeven moment liet het hele oled scherm los

Ligt nu al bijna 2 maanden te wachten tot ik het aandurf te bekijken of er nog wat te redden valt. Laten repareren kost volgens snelle Google-search 170€ (da's inclusief nieuw scherm, mogelijk is mijn scherm nog in orde). Heb me zelfs nog niet gewaagd aan een 'search' of de plakrand los te krijgen is en ik denk niet dat ik nog durf te zwemmen als ik hem zelf al gerepareerd zou krijgen. Recent een fietscomputer door een lokaal telefoonreparatiezaakje dicht laten lijmen en gezien de grofheid waarmee dat gedaan is, is dat zeker geen optie**.)
Heb nog elke dag het gevoel dat er iets niet klopt aan mijn linker arm... Wordt vervolgd wanneer ik de moed krijg om te zien wat er te redden valt.
* 2019 ook met Strava op telefoon een wandeltocht over "de muur" opgenomen met gigantisch steile trappen (dus leuk om hoogte verschil te zien) maar vanwege geen internet (en slecht internet later in het hotel) is dat helemaal mislukt..
** kostte 10€ en schermpje was anders gewoon niet meer te gebruiken en is geen betaalbare vervanger voor te vinden (6 polige UART ipv gebruikelijke 5 polige, enige met zelfde stekker op MP heeft niet op mijn 5 berihtjes geantwoord). Verlijming ziet er niet uit maar (afkloppen) is vooralsnog wel waterdicht.
[
Voor 3% gewijzigd door
R-P op 28-08-2023 08:45
]