Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:15

Samsung heeft een nieuwe wearable met een op Tizen gebaseerd OS aangekondigd. De Galaxy Watch komt in twee formaten uit: 46mm en 42mm. De grootste heeft een accucapaciteit van 472mAh, waarmee de wearable het meer dan 80 uur zou kunnen uithouden.

Ondanks het gebruik van de naam Galaxy, die Samsung steevast reserveert voor Android-producten, draait de smartwatch geen Google Wear OS maar 'Tizen based Wearable OS 4.0'. Het horloge is volgens de fabrikant wel compatibel met Android 5.0 en iOS 9 en latere versies van die besturingssystemen.

Er verschijnen twee varianten van de Galaxy Watch. Er komt een 46mm-versie in het zilver uit. Deze heeft een rond 1,3"-amoledscherm met resolutie van 360x360 pixels. Dit model weegt zonder bandje 63 gram en heeft een accucapaciteit van 472mAh. De 42mm-variant heeft een 1,2"-amoledscherm met resolutie van 360x360 pixels en moet het met een accu met capaciteit van 270mAh doen. Het gewicht is met 49 gram wat lager en dit model komt in het zwart en goudroze uit.

Het scherm van de smartwatch wordt beschermd met behulp van Gorilla Glass DX+ en het model is waterdicht. De wearable kan met zijn sensoren onder andere het stressgehalte van de drager bijhouden en ademhalingsoefeningen voorstellen indien nodig. Daarnaast is het aantal workouts ten opzichte van voorgaande Samsung-watches uitgebreid naar 39.

Beide modellen draaien op een Exynos 9110-dualcore, met kloksnelheid van 1,15GHz. Ze bevatten 768MB ram en 4GB opslaggeheugen. Verder is er ondersteuning voor bluetooth 4.2, wifi-n, nfc en gps. De 42mm-versie gaat 309 euro en 46mm-variant 329 euro. Ze komen op 7 september uit in de Benelux.

Terug naar Inhoudsopgave

Variant46mm42mm
OSTizen Wearable OS 4.0
Compatibel metAndroid, iOS
CPUSamsung Exynos 9110 1,15Ghz
Werkgeheugen768MB
Opslag4GB
ConnectiviteitBluetooth 4.2, NFC, Wifi b/g/n, GPS
Scherm1,3" Amoled, 360x360px1,2" Super Amoled, 360x360px
Accu472 mAh270 mAh
SensorenDieptemeter, Drukmeter, Hartslagsensor, Slaapmonitor, Smartphonenotificaties, Snelheidssensor, Stappenteller, Traptredenteller
Lengte49 mm45,7 mm
Breedte46 mm42 mm
Dikte13 mm12,7 mm
Gewicht63 g49 g
BehuizingRoestvaststaal (Inox)
KleurZwartZwart, Goud
Prijs€329,-€309,-

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.006-09-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 144% gewijzigd door rens-br op 06-09-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1105289

Zien er geweldig uit hopen lijk werkt hij vlekkeloos zat er over na te denken om hem aanteschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 15:44

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik lees op FB dat er veel functionaliteitsproblemen zijn met de Galaxy Watch.

Daarom hou ik de boot even af.

[ Voor 18% gewijzigd door i2Paq op 04-09-2018 20:20 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40
i2Paq schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:20:
Ik lees op FB dat er veel functionaliteitsproblemen zijn met de Galaxy Watch.

Daarom hou ik de boot even af.
Waar en wat lees je dan?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• wvkreg
  • Laatst online: 16-06 12:52
*knip*Dit is nergens voor nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 07-09-2018 08:06 ]

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zal morgen even de link naar de grootste Galaxy Watch / Gear S3 FB plaatsen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

wvkreg schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:56:
[...]

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 07-09-2018 08:06 ]

• killamonkey
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 13:47
Krijg morgen de 42 mm binnen van Bol. Ben heel benieuwd. Na mijn Xiaomi Band 2 en Amazfit Bib is dit mijn eerste echt smartwatch. Zal zeker hier even laten weten hoe die bevalt!

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

Anoniem: 515729

i2Paq schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:48:
[...]

Ik zal morgen even de link naar de grootste Galaxy Watch / Gear S3 FB plaatsen.
Die volg ik ook, maar geen spoor van serieuze problemen... Ben heel benieuwd naar de "problemen" waar jij het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viru
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:07
Heb sinds woensdagochtend de 46 mm in bezit en hij bevalt super.Dit is mijn eerste smartwatch en het was voor mij een beetje schrikken van de vele instellingen en mogelijkheden.
Zoals Spotify goed instellen,ben ik wel een uurtje mee bezig geweest maar nu kan ik er offline mee
hardlopen en thuis mee streamen en als remote gebruiken.
Bellen en gebeld worden werkt ook geweldig en whatsappjes en mailtjes ontvangen is toch handiger
dan wat ik gedacht had.
En prachtig scherm,collega heeft de Samsung gear s3 en die vond het scherm van de galaxy toch ook wel
scherper en mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Berichten over leveringen, winkels en prijzen horen hier niet thuis maar in: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
Ik heb de 46mm in gebruik en een Rose Gold naast me liggen voor mijn vrouw. Prettig om te dragen, zeker als je een traditioneel klokje gewend bent. Vanavond maar even verdiepen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:55
Oeh, net de 42mm midnight Black binnengekregen. Ik kom van een first gen Huawei Watch Classic.

Setup ging heel makkelijk en snel, en horloge ziet er erg goed uit :)

Het enige wat ik niet zo snel kan vinden is of er een Ambient mode beschikbaar is, net als op WearOS, waarbij je een zwart-wit weergave hebt van de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:43

rvk

chengbondkwok schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:58:
Het enige wat ik niet zo snel kan vinden is of er een Ambient mode beschikbaar is, net als op WearOS, waarbij je een zwart-wit weergave hebt van de klok.
Ik heb (nog) geen ervaring met smartwatches maar ben me wel aan het oriënteren.

Moet je voor die zwart-wit weergave niet eerst Always On Display aanzetten en dan een wijzerplaat hebben die dit ondersteund?

Hier een filmpje van de S3 waar een aantal wijzerplaten worden weergegeven die dit ondersteunen.
YouTube: Gear S3 Watch faces with great always on display(A O D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712338

Heb de galaxy watch binnen..is ING saldo zien hier niet mogelijk op?

Niet echt bekend met wearables..kan whats app hier ook niet op? En youtube filmpjes kijken in mini formaat ook niet?

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 712338 op 07-09-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 712338 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:19:
Heb de galaxy watch binnen..is ING saldo zien hier niet mogelijk op?

Niet echt bekend met wearables..kan whats app hier ook niet op? En youtube filmpjes kijken in mini formaat ook niet?
Volgens mij niet, aangezien er geen Tizen app is voor ING?

En die andere zaken, nee volgens mij ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 07-09-2018 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:27:
[...]

Volgens mij niet, aangezien er geen Tizen app is voor ING?

En die andere zaken, nee volgens mij ook niet.
Ohh..dacht van wel. Dat was het voornaamste doel ook, om contactloos ermee te kunnen betalen. Maar gaat dus niet door. Dan moet ik smartwatches met Android Wear OS hebben, zeker, en geen Tizen?

Wat zijn volgens jou eigenlijk de voordelen va zo'n ding? Twijfel nu wel of het iets voor mij is..geen ing of whats app meldingen, geen youtube..beetje kalender bekijken en je hartslag meten is nou niet meteen van zo'n toegevoegde waarde bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 712338 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:35:
[...]

Ohh..dacht van wel. Dat was het voornaamste doel ook, om contactloos ermee te kunnen betalen. Maar gaat dus niet door. Dan moet ik smartwatches met Android Wear OS hebben, zeker, en geen Tizen?

Wat zijn volgens jou eigenlijk de voordelen va zo'n ding? Twijfel nu wel of het iets voor mij is..geen ing of whats app meldingen, geen youtube..beetje kalender bekijken en je hartslag meten is nou niet meteen van zo'n toegevoegde waarde bij mij..
Ja, denk dat je dan een Wear OS horloge moet hebben aangezien Samsung Pay in Nederland nog niet werkt.

YouTube zou het voor mij sowieso niet zijn op zo'n klein scherm.
WhatsApp meldingen kan wel dacht ik? Ik weet het ook nog niet, twijfel ook nog over het nut. Grote kans inderdaad dat ie terug gaat. Maar dit hoort in het andere topic eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
[...]

Als jij je dat nu afvraagt, waarom heb je dan in godshemelsnaam dat "ding" besteld?

Als je eerst van tevoren eens wat "research" gedaan zou hebben, dan had je kunnen weten dat je niet "contactloos" met je smartwatch kon betalen omdat "Samsung Pay" nog niet beschikbaar is in NL!

Oh, by the way: met een "Android Wear" smartwatch kun je ook niet contactloos betalen in NL, omdat "Google Pay" hier niet beschikbaar is!

Dus je gaat eerst de watch bestellen, lekker openmaken/bekijken etc., en pas daarna afvragen wat je er mee moet?!? 8)7

Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:38:
[...]

Ja, denk dat je dan een Wear OS horloge moet hebben aangezien Samsung Pay in Nederland nog niet werkt.

YouTube zou het voor mij sowieso niet zijn op zo'n klein scherm.
WhatsApp meldingen kan wel dacht ik? Ik weet het ook nog niet, twijfel ook nog over het nut. Grote kans inderdaad dat ie terug gaat. Maar dit hoort in het andere topic eigenlijk.
Nee: Google Pay is ook niet beschikbaar in NL!

[ Voor 19% gewijzigd door henklbr op 07-09-2018 14:42 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuw met wearables..Kan iemand de voordelen en mogelijkheden van de Galaxy Watch opnoemen? Dacht contactloos ermee te kunnen betalen, maar niet dus?

Ook, hoe krijg ik whats app meldingen erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henklbr schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:40:
[...]

[...]

Even hiernaartoe gemoved... Ok, wist ik niet, saldo checken voor ING wat hij vroeg kan overigens wel met Wear OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henklbr schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:40:
[...]

Als jij je dat nu afvraagt, waarom heb je dan in godshemelsnaam dat "ding" besteld?

Als je eerst van tevoren eens wat "research" gedaan zou hebben, dan had je kunnen weten dat je niet "contactloos" met je smartwatch kon betalen omdat "Samsung Pay" nog niet beschikbaar is in NL!

Oh, by the way: met een "Android Wear" smartwatch kun je ook niet contactloos betalen in NL, omdat "Google Pay" hier niet beschikbaar is!

Dus je gaat eerst de watch bestellen, lekker openmaken/bekijken etc., en pas daarna afvragen wat je er mee moet?!? 8)7

[...]

Haha, ja dat van ING heb je wel gelijk. Maar goed, kan altijd gewoon terug.

Hoezo adverteert ING dan dat het op smartwatches wel werkt? Jij zegt het werkt op geen enkele smartwatch in NL?

https://www.ing.nl/partic...k-mijn-saldo-checken.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 712338 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:45:
[...]

Haha, ja dat van ING heb je wel gelijk. Maar goed, kan altijd gewoon terug.

Hoezo adverteert ING dan dat het op smartwatches wel werkt? Jij zegt het werkt op geen enkele smartwatch in NL?

https://www.ing.nl/partic...k-mijn-saldo-checken.html
Nee, dat zeg ik niet! Ik zei, dat Google Pay/Samsung Pay niet werkt in NL!

Heb niks gezegd, dat de ING-app niet werkt op Android Wear...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henklbr schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:48:
[...]

Nee, dat zeg ik niet! Ik zei, dat Google Pay/Samsung Pay niet werkt in NL!

Heb niks gezegd, dat de ING-app niet werkt op Android Wear...
Ok Android Wear OS is dus ook weer anders dan Wear OS by Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:45:
[...]

Even hiernaartoe gemoved... Ok, wist ik niet, saldo checken voor ING wat hij vroeg kan overigens wel met Wear OS.
Kan ik wel Deezer aansturen vanuit de Galaxy Watch of alleen Spotify?

Komop zeg. Een beetje meer eigen inzet mag je wel tonen. Jij bent de gene die het apparaat al heeft en het dus gewoon kan uittesten. Daarnaast kan je het ook gewoon opzoeken.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 07-09-2018 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 712338 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:00:
[...]

Kan ik wel Deezer aansturen vanuit de Galaxy Watch of alleen Spotify?
https://www.deezer.com/nl/devices/mobile
Zo te zien niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 712338 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:54:
Ok Android Wear OS is dus ook weer anders dan Wear OS by Google?
Nee, dat is precies hetzelfde. Vroeger heette het Android Wear en dat hebben ze een aantal maanden geleden hernoemd naar Wear OS by Google: nieuws: Google hernoemt Android Wear naar 'Wear OS by Google'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-06 09:34
Ik zit nu te spelen met de galaxy watch 46mm, maar hoe krijg ik mijn spotify nummers nu offline op de telefoon zodat ik ze met bluetooth kan afspelen op draadloze headset?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-06 15:54
[...]
je krijgt gewoon je whatsapp meldingen, mails, buienradar alarm etc etc. Alles dat een meldingen op je telefoon geeft kan je ook op je horloge krijgen (stel je in bij de app op de telefoon). Je kan met bv whatsapp ook een antwoord typen, niet echt praktisch maar een duimpje omhoog bv gaat wel lekker makkelijk (ik heb nu een gear s2 maar ga er van uit dat dat ook zo werkt op de galaxy watch).

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viru
  • Laatst online: 23:07
Oggy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:36:
Ik zit nu te spelen met de galaxy watch 46mm, maar hoe krijg ik mijn spotify nummers nu offline op de telefoon zodat ik ze met bluetooth kan afspelen op draadloze headset?
Bluetooth uitzetten op je watch en alleen wifi gebruiken
In de Spotify app van de watch stream on wifi aanzetten en dan naar je afspeellijsten gaan
Selecteer er 1 en dan krijg je een groene balk waarop staat play shuffle en een klein balkje met download erop dat aanvinken en dan offline aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
Weet iemand toevallig hoe je de Tekst naar Spraak taal kunt aanpassen naar het Nederlands?

De Buienradar app blijft bij mij aangeven dat er een fout is opgetreden. Bij nog meer mensen? En eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06 15:19
Michiel BBB schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:38:
Weet iemand toevallig hoe je de Tekst naar Spraak taal kunt aanpassen naar het Nederlands?

De Buienradar app blijft bij mij aangeven dat er een fout is opgetreden. Bij nog meer mensen? En eventueel een oplossing?
De buienradar app werkt hier ook niet, ligt niet aan jou dus.

Overigens werkt tizen verrassend soepel. Hiervoor de huawei watch classic met wear OS gehad, maar op de een of andere manier voelt dit toch prettiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel BBB
Wiley02 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:05:
[...]

De buienradar app werkt hier ook niet, ligt niet aan jou dus.

Overigens werkt tizen verrassend soepel. Hiervoor de huawei watch classic met wear OS gehad, maar op de een of andere manier voelt dit toch prettiger.
Helemaal mee eens dat Tizen prettiger werkt.
Alleen vind ik het wel jammer dat de spraak invoer nog niet in het Nederlands werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als die 46mm nou ook in het zwart was, had ik hem geruild. Wie is daarom ook bewust voor 42mm gegaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 712338 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:25:
Als die 46mm nou ook in het zwart was, had ik hem geruild. Wie is daarom ook bewust voor 42mm gegaan?
Jep. Ik twijfel nog of ik hem te klein vindt.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fwBCnz/20180907_184921.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik heb de 46mm vandaag binnen gekregen, maar het valt me qua design erg tegen moet ik zeggen. Het bandje voelt erg cheap en een beetje 'vrouwelijk' aan, omdat ie erg smal is.

Ik kom dan van een Nixon Mission af die veel stoerder en degelijker aanvoelt en oogt.

Weet nog niet of ik hem houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
AmonTobin schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:56:
Ik heb de 46mm vandaag binnen gekregen, maar het valt me qua design erg tegen moet ik zeggen. Het bandje voelt erg cheap en een beetje 'vrouwelijk' aan, omdat ie erg smal is.

Ik kom dan van een Nixon Mission af die veel stoerder en degelijker aanvoelt en oogt.

Weet nog niet of ik hem houdt.
Bandje ga ik ook meteen vervangen door bruin leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:50:
[...]

Jep. Ik twijfel nog of ik hem te klein vindt.

[afbeelding]
Bij mij ziet ie er ook ongeveer zo uit. Ik vind het eerlijk gezegd niet te klein ogen, maar zou het schermpje idd ietsje groter willen hebben. Het probleem is alleen dat die 46mm op foto's vrij log en lang niet zo mooi uitziet vanwege dat zilver...de zwarte ziet er veel gelikter uit.

Misschien die 46mm in het echt bekijken, maar kan me niet voorstellen dat ie meer in de smaak zal vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 21:58

V3g3ta

Fueled by Games!

Michiel BBB schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:38:
Die werkt op de Gear S3 ook niet, al een tijdje niet. Denk dat er een update voor nodig is.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 712338 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:42:
[...]

Bij mij ziet ie er ook ongeveer zo uit. Ik vind het eerlijk gezegd niet te klein ogen, maar zou het schermpje idd ietsje groter willen hebben. Het probleem is alleen dat die 46mm op foto's vrij log en lang niet zo mooi uitziet vanwege dat zilver...de zwarte ziet er veel gelikter uit.

Misschien die 46mm in het echt bekijken, maar kan me niet voorstellen dat ie meer in de smaak zal vallen.
Ik denk dat 46mm echt te groot wordt voor mij. Buiten de wat klassiekere look. Jammer van de grootte van het scherm en de batterij maar als het oncomfortabel wordt ga ik hem niet dragen.

Denk dat dit het juiste formaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Raakt jullie Watch ook oververhit tijdens het opladen? Kreeg een melding dat ie moest afkoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
Is het bij iemand al gelukt om de spraak invoer op Nederlands te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-06 08:30
@Phusebox heb 'm 1x opgeladen en hij kwam vrij heet van de lader inderdaad. Maar had online al gelezen dat hij wel snel heet wordt bij het laden, dus wellicht normaal. Maar ik heb geen melding gehad, dat lijkt me niet de bedoeling. Gebruik je hem tijdens het laden?

Heb 'm sinds gisteren en ben er tevreden mee :) m'n laatste smartwatch was een pebble die het al even niet goed meer deed. Heb de wireless charger bonus ook al besteld, al heeft mijn LG g6 helaas geen wireless charging :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Laatst online: 26-01 03:52
Ik heb hem ook sinds vandaag binnen het valt wel op dat er echt weinig aps beschikbaar zijn, valt toch wel tegen... Weet iemand of de watch automatisch slaap tracked of dat je dit aan moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:29
Vandaag ook de Watch binnengekregen. Nog even kijken hoe ik de oplader ga bestellen/regelen maar dat komt goed.
Ik heb alleen momenteel nog een oude Galaxy S5+ en daar draaide enkele maanden geleden nog de S3 netjes op. Die ging defect (eigen schuld) en de software gedeinstalleerd en de Pebble weer van stal gehaald.
Nu vanavond de Gear software willen installeren. Dus niet. Mijn S5+ word dus niet meer ondersteund. Lekker dan. Via Titanium backup de oude software weer teruggezet vanuit een backup. Software bgint meteen te zeuren over nieuwe software, dus geupdate. Opnieuw opgestart, nog een update en toen gewoon probleemloos de Watch gekoppeld. En hij werkt ook naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nog niet weg van de Galaxy Watch. Vrij beperkte mogelijkheden. Waarom zou ik op mn watch een melding van een telefoontje of een smsje moeten krijgen, als m'n telefoon toch in mn zak zit en ik gewoon daarop kan kijken? Het wordt pas interessant als je de telefoon thuis kan laten, maar dat kan met de NL versies niet.

Gebrek aan betalingsmogelijkheden maakt de functie van zo'n ding nog beperkter.

Hij telt je stappen en meet je hart en kan kennelijk ook je REM slaap bijhouden. Of dat allemaal accuraat is ook nog maar zeer de vraag.

Vooralsnog dus niet overtuigd helaas, of ik zie iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hedgy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:20:
@Phusebox heb 'm 1x opgeladen en hij kwam vrij heet van de lader inderdaad. Maar had online al gelezen dat hij wel snel heet wordt bij het laden, dus wellicht normaal. Maar ik heb geen melding gehad, dat lijkt me niet de bedoeling. Gebruik je hem tijdens het laden?

Heb 'm sinds gisteren en ben er tevreden mee :) m'n laatste smartwatch was een pebble die het al even niet goed meer deed. Heb de wireless charger bonus ook al besteld, al heeft mijn LG g6 helaas geen wireless charging :(
Heb hem laten afkoelen en daarna toen ik naar bed ging weer erop gelegd. Tot ik wakker werd van gezoem en het horloge een melding gaf en uit ging omdat ie te warm was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 712338 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 00:26:
Ben nog niet weg van de Galaxy Watch. Vrij beperkte mogelijkheden. Waarom zou ik op mn watch een melding van een telefoontje of een smsje moeten krijgen, als m'n telefoon toch in mn zak zit en ik gewoon daarop kan kijken? Het wordt pas interessant als je de telefoon thuis kan laten, maar dat kan met de NL versies niet.

Gebrek aan betalingsmogelijkheden maakt de functie van zo'n ding nog beperkter.

Hij telt je stappen en meet je hart en kan kennelijk ook je REM slaap bijhouden. Of dat allemaal accuraat is ook nog maar zeer de vraag.

Vooralsnog dus niet overtuigd helaas, of ik zie iets over het hoofd.
WAAROM heb jij eigenlijk deze "smart-watch" gekocht? Sinds gister dat je hem hebt, begon je al met "klagen"!
"Dit kan hij niet, dat kan hij niet, kan er niet mee betalen etc...)

Dit is allemaal informatie wat je van TEVOREN had kunnen opzoeken, VOORDAT je besluit een smart-watch te kopen, toch?

En dan ook nog eens tijfelen of deze smart-watch wel "accuraat" is!

Stuur dat ding terug en hou op met zeuren; o ja en als je hem terugstuurt, heb je ook GEEN RECHT op de promotie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henklbr schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 07:14:
[...]

WAAROM heb jij eigenlijk deze "smart-watch" gekocht? Sinds gister dat je hem hebt, begon je al met "klagen"!

Dit is allemaal informatie wat je van TEVOREN had kunnen opzoeken, VOORDAT je besluit een smart-watch te kopen, toch?

Stuur dat ding terug en hou op met zeuren; o ja en als je hem terugstuurt, heb je ook GEEN RECHT op de promotie!
De accuraatheid qua stappen- en slaaptracker schijnt overigens niet super te zijn. Diverse YouTube reviews hebben die al in twijfel getrokken.

Anderzijds als je S Health gebruikt combineert hij de data van je telefoon en horloge, vraag me alleen af hoe dat gaat als je telefoon thuis ligt en je gaat lopen. Maar dat zal wel meevallen.

Slaap tracken, hmm ik heb de 42mm versie en zelfs die zie ik me niet dragen 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henklbr schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 07:14:
[...]

Tja..

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 712338 op 08-09-2018 09:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
Voor het formaat ben ik naar de Mediamarkt gegaan en heb de oude Gear 3 Frontier en de Gear sport gepast. Op basis daarvan de 46mm besteld.

Ik verwonder mezelf over de reacties dat de watch het één niet kan en vervolgens het andere niet. Was volgens mij allemaal van te voren op te zoeken.

Mijn beweegreden om de watch wel te kopen, minder mijn telefoon uit mijn broekzak halen, wordt een beetje een gewoonte. Sport tracking, als de hartslag of de GPS iets afwijkt dan accepteer ik dat, anders had ik een Garmin, Suunto of wat dan ook moeten kopen. Platform onafhankelijk althans ondersteuning voor Android en iOS, pay gebruik ik niet en was ik voorlopig ook niet van plan. Een horloge dat een goed scherm heeft, met veel keuze in watchfaces, de ring is tot nu toe de beste implementatie naar mijn idee om je smartwatch te bedienen, verder nog een redelijk normaal uiterlijk en een accuduur van twee dagen moet haalbaar zijn. Als laatste Spotify ondersteuning.

Het app aanbod is misschien niet heel groot, maar wat gebruik je nu allemaal. Als de app op de telefoon er maar is dan zie je de notificaties wel op je watch verschijnen.

Ik kijk er in ieder geval naar uit totdat bol weer voorraad heeft.

[ Voor 1% gewijzigd door KraveN op 08-09-2018 08:53 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Enige dat ik wel merk, ja ik heb iets met accu's, is dat de 42mm het echt niet meer dan 1 dag gaat uithouden. Gisteren lag ie gewoon op de kast en 3 uur later was er 25% af zonder gebruikt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:19:
Enige dat ik wel merk, ja ik heb iets met accu's, is dat de 42mm het echt niet meer dan 1 dag gaat uithouden. Gisteren lag ie gewoon op de kast en 3 uur later was er 25% af zonder gebruikt te worden.
As hij op je kast ligt, zonder UIT te zetten, wordt hij gewoon gebruikt!

Je Gear Watch heeft dan toch gewoon verbinding met je Note9. En als dan de BT-verbinding niet optimaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KraveN schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:41:
Voor het formaat ben ik naar de Mediamarkt gegaan en heb de oude Gear 3 Frontier en de Gear sport gepast. Op basis daarvan de 46mm besteld.

Ik verwonder mezelf over de reacties dat de watch het één niet kan en vervolgens het andere niet. Was volgens mij allemaal van te voren op te zoeken.

Mijn beweegreden om de watch wel te kopen, minder mijn telefoon uit mijn broekzak halen, wordt een beetje een gewoonte. Sport tracking, als de hartslag of de GPS iets afwijkt dan accepteer ik dat, anders had ik een Garmin, Suunto of wat dan ook moeten kopen. Platform onafhankelijk althans ondersteuning voor Android en iOS, pay gebruik ik niet en was ik voorlopig ook niet van plan. Een horloge dat een goed scherm heeft, met veel keuze in watchfaces, de ring is tot nu toe de beste implementatie naar mijn idee om je smartwatch te bedienen, verder nog een redelijk normaal uiterlijk en een accuduur van twee dagen moet haalbaar zijn. Als laatste Spotify ondersteuning.

Het app aanbod is misschien niet heel groot, maar wat gebruik je nu allemaal. Als de app op de telefoon er maar is dan zie je de notificaties wel op je watch verschijnen.

Ik kijk er in ieder geval naar uit totdat bol weer voorraad heeft.
Het is leuk en ziet er mooi uit, maar nog niet helemaal waar het moet zijn. Spotify werkt niet vlekkeloos (bedienen wel, als standalone niet), geen Deezer, geen betalingsmogelijkheden, dubieuze metingen.

De Gear S3 bezitters konden overigens al die tijd dus ook niet betalen ermee, vaag dat Samsung daar niks aan doet, terwijl ING en andere banken die mogelijkheid al geruime tijd benoemen. (For fu**'s sake Samsung, get with the times.)

Wat er wel fraai uitziet is als je gebeld wordt en je via het horloge opneemt.

Leuk voor de heb gewoon, maar vanwege de bovengenoemde concessies, echt reden tot het dagelijks om te hebben, vooralsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henklbr schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:31:
[...]

As hij op je kast ligt, zonder UIT te zetten, wordt hij gewoon gebruikt!

Je Gear Watch heeft dan toch gewoon verbinding met je Note9. En als dan de BT-verbinding niet optimaal is...
Tja als dat gebruik is dan wil ik niet weten hoe snel die leeg is als hij echt gebruikt wordt.

25% op 3 uur in standby, dan haal je dus als je geluk hebt 12 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 712338 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:46:
[...]

Het is leuk en ziet er mooi uit, maar nog niet helemaal waar het moet zijn. Spotify werkt niet vlekkeloos (bedienen wel, als standalone niet), geen Deezer, geen betalingsmogelijkheden, dubieuze metingen.

De Gear S3 bezitters konden overigens al die tijd dus ook niet betalen ermee, vaag dat Samsung daar niks aan doet, terwijl ING en andere banken die mogelijkheid al geruime tijd benoemen. (For fu**'s sake Samsung, get with the times.)

Leuk voor de heb gewoon, maar vanwege de bovengenoemde concessies, echt reden tot het dagelijks om te hebben, vooralsnog niet.
Dit zijn allemaal dingen, wat @KraveN ook al zei, wat je van te voren had kunnen uitzoeken (ipv nu allemaal klagen hier wat hij allemaal niet kan)!

Alleen Apple-gebruikers in NL kunnen met hun watch betalen -> Apple Pay

Zowel "Wear OS" als "Tizen"-gebruikers kunnen (nog) niet betalen met hun watch, gewoon omdat "Google Pay" & "Samsung Pay" (nog) niet beschikbaar zijn in NL -> Dit was met de Gear S2 / Gear S3 ook al zo!

En je moet niet allerlei zaken "door elkaar" halen, "terwijl ING en andere banken die mogelijkheid al geruime tijd benoemen" -> WAT benoemen?

Er is van ING inderdaad een "Wear OS"-app, waar je je salso mee kan bekijken (en misschien van andere banken ook), maar je kan er NIET mee betalen...

En je moet Samsung er niet op aanvallen dat er geen App is voor Tizen, maar ING (of de andere banken) in dit geval -> zij dienen een app te ontwikkelen...

Mijn advies: stuur je watch gewoon terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ben benieuwd of Samsung hierna nog steeds zo krampachtig aan Tizen vasthoudt. Developers willen gewoon niet voor nóg een OS ontwikkelen en ondanks de populariteit, zeker nu blijkbaar gezien de tekorten, vraag ik me af of dat deze generatie beter op gang komt.

Ik hoop het echt, maar ik ben bang dat de nieuwe Wear OS er straks overheen dondert en het Tizen met de grond gelijk maakt.

Enige plus van Samsung is dat het ook semi met iOS werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
Anoniem: 712338 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:46:
[...]

Volgens mij werkt google pay, Samsung pay en Apple pay nog niet in Nederland. Kwestie van tijd, maar gezien ons aantal inwoners zijn wij nooit de eerste. Het is leuk als het kan maar voorlopig doe ik nog alles met de bankpas.

Deezer had je van te voren kunnen opzoeken en dat ligt denk ik eerder aan Deezer dan aan Samsung, die moeten namelijk zelf een app ontwiklelen. Spotify werkt idd als ik de ervaringen op het web moet geloven niet vlekkeloos, maar hoe vaak luister je Spotify terwijl je je telefoon niet bij de hand heb. De enige usecase die ik kan verzinnen is als je outdoor bezig bent, hardlopen of iets in die geest.

Ik ben het met je eens er zijn altijd wel punten die niet goed of zoals verwacht werken. Maar als je kijkt naar de alternatieven dan is dat ook beperkt. Natuurlijk ook per persoon afhankelijk omdat iedereen zijn horloge anders gebruikt.

Ik heb de watch zelf nog niet dus misschien draai ik nog wel bij, maar dan stuur ik hem terug als hij niet aan de verwachtingen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henklbr schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:05:
[...]

Dit zijn allemaal dingen, wat @KraveN ook al zei, wat je van te voren had kunnen uitzoeken (ipv nu allemaal klagen hier wat hij allemaal niet kan)!

Alleen Apple-gebruikers in NL kunnen met hun watch betalen -> Apple Pay

Zowel "Wear OS" als "Tizen"-gebruikers kunnen (nog) niet betalen met hun watch, gewoon omdat "Google Pay" & "Samsung Pay" (nog) niet beschikbaar zijn in NL -> Dit was met de Gear S2 / Gear S3 ook al zo!

En je moet niet allerlei zaken "door elkaar" halen, "terwijl ING en andere banken die mogelijkheid al geruime tijd benoemen" -> WAT benoemen?

Er is van ING inderdaad een "Wear OS"-app, waar je je salso mee kan bekijken (en misschien van andere banken ook), maar je kan er NIET mee betalen...

En je moet Samsung er niet op aanvallen dat er geen App is voor Tizen, maar ING (of de andere banken) in dit geval -> zij dienen een app te ontwikkelen...

Mijn advies: stuur je watch gewoon terug...
Aha, je schept in ieder geval wat duidelijkheid. Dus ook met Wear OS kun je middels NFC niet contactloos betalen (onder 25eu) met de Galaxy Watch, maar slechts saldo bekijken? Dacht het toen wel ergens gelezen te hebben, maar zal wel een buitenlands bericht zijn geweest.

De fout ligt ook bij de ING, die zet de smartwatch als een substantiële mogelijkheid neer terwijl het slechts om saldo bekijken gaat. Zet er dan gewoon bij: je kunt in Nederland tot op heden helaas niet met je smartwatch betalen. Verwarring voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 712338 op 08-09-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 712338 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:20:
[...]

Aha, je schept in ieder geval wat duidelijkheid. Dus ook met Wear OS kun je middels NFC niet contactloos betalen (onder 25eu) met de Galaxy Watch, maar slechts saldo bekijken? Dacht het toen wel ergens gelezen te hebben, maar zal wel een buitenlands bericht zijn geweest.
Hey schijnt mogelijk te zijn op de S3 om de Amerikaanse versie van Samsung Pay te gebruiken en dan te koppelen met je creditcard via PayPal. Maar goed dan heb je geen garantie en waar het hier in winkels werkt weet ik niet. Moet je even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 712338 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:20:
[...]

De fout ligt ook bij de ING, die zet de smartwatch als een substantiële mogelijkheid neer terwijl het slechts om saldo bekijken gaat. Zet er dan gewoon bij: je kunt in Nederland tot op heden helaas niet met je smartwatch betalen. Verwarring voorkomen.
F.Y.I.: Het operating System op de "Galaxy Watch" is "Tizen", niet "Wear OS"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
@Phusebox ik heb hem zelf maar een uurtje in de lader gehad, omdat ik 's nachts sleep tracking wilde proberen. Na hoeveel uur geeft hij de melding? Ik zal eens kijken wat hij doet als ik hem er langer in doe.

Sleep tracking werkte bij mij overigens prima :) volgens mij heb je ook de mogelijkheid om met de app sleep with Android te tracken, dat heb ik nog niet geprobeerd maar misschien dat het voor sommige beter werkt.
Stappen automatisch tracken doet hij ook prima, wel zag ik een bug voorbij komen op reddit waarvoor Samsung een workaround heeft, dit had ik dan ook gelijk ingesteld :
https://support-us.samsun...&from_osc=&ia_cd=N0052225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Hedgy schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:09:
@Phusebox ik heb hem zelf maar een uurtje in de lader gehad, omdat ik 's nachts sleep tracking wilde proberen. Na hoeveel uur geeft hij de melding? Ik zal eens kijken wat hij doet als ik hem er langer in doe.
Dit zou wel eens kunnen komen doordat @Phusebox een "verkeerde oplader" had gebruikt voor zijn Galaxy Watch -> Note9 oplader ipv de bijgeleverde...

Note9:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/921/1WaQDT.jpg

Gear S3 (waarschijnlijk dezelfde als voor de Galaxy Watch):

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/921/vc3p2B.jpg

De "Voltage" is wel hetzelfde, maar de "Amperage" dus niet (stuk hoger bij de oplader van de Note9)

Op XDA/FB heb ik berichten gelezen, wel voor de Gear S3, die zo hun Smart-Watch "fried" hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sorry maar de quick Charger zou gewoon met elke USB voeding moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:15
henklbr schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:44:
[...]

Dit zou wel eens kunnen komen doordat @Phusebox een "verkeerde oplader" had gebruikt voor zijn Galaxy Watch -> Note9 oplader ipv de bijgeleverde...

Note9:

[afbeelding]

Gear S3 (waarschijnlijk dezelfde als voor de Galaxy Watch):

[afbeelding]

De "Voltage" is wel hetzelfde, maar de "Amperage" dus niet (stuk hoger bij de oplader van de Note9)

Op XDA/FB heb ik berichten gelezen, wel voor de Gear S3, die zo hun Smart-Watch "fried" hebben!
Kan ik principe niet. Het toestel gaat steeds zelf bepalen hoeveel amperage het zal verbruiken. Als het toestel teveel kan verbruiken waardoor het stuk gaat, dan lijkt me dat eerder een ontwerpfout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Phusebox schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:16:
Sorry maar de quick Charger zou gewoon met elke USB voeding moeten werken.
NEE! Dat maakt Samsung zeer duidelijk!

Alleen de bij de Watch geleverde lader mag gebruikt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Phusebox schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:52:
[...]

Tja als dat gebruik is dan wil ik niet weten hoe snel die leeg is als hij echt gebruikt wordt.

25% op 3 uur in standby, dan haal je dus als je geluk hebt 12 uur.
Mijn S3 verbuikt zo’n 30% per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
i2Paq schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:02:
[...]

Onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Waar maken ze dat duidelijk? En waarschuwingssticker op het horloge was netjes geweest dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:06:
[...]

Waar maken ze dat duidelijk? En waarschuwingssticker op het horloge was netjes geweest dan.
cc: @turt @ShaneV

Gebruiksaanwijzing, blz. 14:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/bwhbDQ.png

Waarom moet er voor jou weer een "waarschuwings-sticker" op het horloge geplakt worden?

Je kan ook de gebruiksaanwijzing eens goed doorlezen!

[ Voor 20% gewijzigd door henklbr op 08-09-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Ah ja ik gebruik alleen de officiele, dat verklaard
heb hem er net even opgehad maarja bij 100% stopt ie en koelt ie ook gewoon weer af :P

ik had verwacht dat andere wireless chargers simpelweg niet zouden werken, meen namelijk gelezen te hebben dat de wireless charger duo aan het horloge kant 2 chargers had, 1 voor je horloge, en nog 1 voor het geval je 2 telefoon's naast elkaar wilt opladen ipv telefoon+horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Laatst online: 11-09-2024
Dan kunt u ook de Note9 oplader gebruiken, Samsung wil alleen vermijden dat u een chinese / fake oplader gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:44
[...]

Wat een onzin. Dit melden ze waarschijnlijk in ieder boekje van ieder elektrisch apparaat.
Maar je kunt prima andere adapters gebruiken, het apparaat bepaalt namelijk zelf hoeveel stroom het trekt vanaf de adapter..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:15
Zijn er al mensen die tempered glass gevonden hebben voor de watch 42 mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
ShaneV schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:51:
Zijn er al mensen die tempered glass gevonden hebben voor de watch 42 mm?
Ik ben ook al op zoek geweest, alleen bij de Mediamarkt boden ze me Clearplex aan. Dacht t niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Handschrift invoer is nu ook beschikbaar in het Nederlands.

Slaap tracken is nog een beetje off. Hij mist gewoon een uur ergens waar hij beweert dat ik niet aan het slapen was.

Accu is nu wel veel beter. Na 20 uur nog 60%
Gebruik uiteraard geen AOD

Is er iemand die Spotify aan de gang krijgt? Al anderhalf uur bezig... Nieuw device wachtwoord. Alle devices verwijderd. Niks werkt. Wat een crap.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 09-09-2018 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetWoman
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-02-2022

GadgetWoman

That's why tech is fun

Hi allemaal....ik ben al een tijdje vlot aan het mee lezen met deze topic.

Mijn tempered glass heb ik reeds gekocht op aliexpres. €1,50 voor 1 (En soms zelfs 2) stuks. Ik heb mijn watch gepreordered en netjes binnen gekregen afgelopen vrijdag. De 42 mm all black. Aangezien ik nogal een gadgetfreak ben was ik natuurlijk super blij.

Hij bevalt me heel goed, beetje wennen aan de dikte maar verder prima. Hiervoor heb ik een gear fit pro 2 gehad die ik al zeer uitgebreid vond maar een mooi rond horloge is toch altijd beter.

De ronddraaiende bezel is een van de beste onderdelen van de watch. Zeer handig voor het gebruik van de watch. Ik vraag me trouwens af of ik ook een snelkoppeling aan mijn home toets kan toevoegen (2 x snel drukken). Dat kan nu alleen met de app knop (onderste). Weet iemand dat?

Verder heb ik Spotify erop gezet en die werkt redelijk. Hij staat als widget op mijn watch alleen dan staat er vaak dat ik geen Bluetooth verbinding heb, zo gauw ik dan erop druk maakt hij snel connectie maar deze heeft hij dus niet continu. Dat is wel jammer.

Verder vroeg ik me ook nog af of ik de watch bij een notificatie een meldingsgeluid kan laten maken en trillen tegelijk. Ik zie nu de mogelijkheid tot een van beide. Misschien is er iemand die een trucje weet hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Afgaand op je naam komt je reactie niet als vreemd op mij over.

Voordat je weer een turt legt neem eens contact op met Samsung en stel de vraag welke lader er gebruikt dient te worden.

Het antwoord heb ik reeds gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

SgtElPotato schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:53:
[...]

Wat een onzin. Dit melden ze waarschijnlijk in ieder boekje van ieder elektrisch apparaat.
Maar je kunt prima andere adapters gebruiken, het apparaat bepaalt namelijk zelf hoeveel stroom het trekt vanaf de adapter..
Nee, maar wees gerust eigenwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe krijg ik whats app meldingen op mn smartwatch? Zie niets van whats app in de watch terugkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 712338 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:37:
Hoe krijg ik whats app meldingen op mn smartwatch? Zie niets van whats app in de watch terugkomen..
Android of iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Android..heb in whats app al notificaties aangezet maar krijg niks door op de watch..

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 712338 op 09-09-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetWoman

GadgetWoman

That's why tech is fun

Anoniem: 712338 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:53:
[...]

Android..heb in whats app al notificaties aangezet maar krijg niks door op de watch..
Ben je al naar de Galaxy wearable app gegaan en bij meldingen whatsapp aangevinkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

GadgetWoman schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:04:
[...]

Ben je al naar de Galaxy wearable app gegaan en bij meldingen whatsapp aangevinkt?
Yep..staat aan.

Gelukt..whats app opnieuw installeren was de oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 712338 op 09-09-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetWoman

GadgetWoman

That's why tech is fun

Anoniem: 712338 schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:08:
[...]

Yep..staat aan.

Gelukt..whats app opnieuw installeren was de oplossing.
Wat vreemd. In principe zou hij het dan moeten doen. Om erachter te komen wat er dan aan de hand is ben ik even benieuwd naar onderstaande:

Als je de galaxy wearable app opent en klikt op 'meldingen' staat deze aangevinkt?

Als je dan klikt op 'meldingen beheren' staat daar whatsapp aangevinkt?

Wat voor telefoon heb je?
Is deze geRoot?
Android geüpdate?
Alle apps automatisch een update gehad op je tel? (Soms staat deze op handmatig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetWoman

GadgetWoman

That's why tech is fun

GadgetWoman schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:19:
[...]

Wat vreemd. In principe zou hij het dan moeten doen. Om erachter te komen wat er dan aan de hand is ben ik even benieuwd naar onderstaande:

Als je de galaxy wearable app opent en klikt op 'meldingen' staat deze aangevinkt?

Als je dan klikt op 'meldingen beheren' staat daar whatsapp aangevinkt?

Wat voor telefoon heb je?
Is deze geRoot?
Android geüpdate?
Alle apps automatisch een update gehad op je tel? (Soms staat deze op handmatig)
Ok top! Ik ben blij dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Laatst online: 22:29
Sinds afgelopen vrijdag ook de horloge in gebruik en hij bevalt tot nu toe super! Wat mij wel op is gevallen, is dat de cijfers in de ring naast het scherm niet goed uitgelijnd zijn. Zo staat de 30 onderaan niet precies in het midden. De pijltjes op de draaibare ring kan ik ook niet gelijk krijgen met de cijfers. Hebben meer mensen dit? Ben aan het twijfelen of ik hem om zal ruilem hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
Nano2009 schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:35:
Sinds afgelopen vrijdag ook de horloge in gebruik en hij bevalt tot nu toe super! Wat mij wel op is gevallen, is dat de cijfers in de ring naast het scherm niet goed uitgelijnd zijn. Zo staat de 30 onderaan niet precies in het midden. De pijltjes op de draaibare ring kan ik ook niet gelijk krijgen met de cijfers. Hebben meer mensen dit? Ben aan het twijfelen of ik hem om zal ruilem hiervoor.
Mijne ook vrijdag ontvangen, en eerlijk gezegd hier geen last van. Ze zijn precies goed uitgelijnd naar mijn idee. Ik zou 'm zeker ruilen, mij zou het enorm storen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wel jammer dat het horloge geen 5 GHz ondersteund. Beetje achterhaald. Heb je alles over op 5 GHz kun je weer een netwerk opzetten voor je horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:27:
Wel jammer dat het horloge geen 5 GHz ondersteund. Beetje achterhaald. Heb je alles over op 5 GHz kun je weer een netwerk opzetten voor je horloge.
Sjonge sjonge sjonge: waar maak je je druk om...
Ennuh: 2.4GHz is nog helemaal niet achterhaald...

Om accu te sparen is het beter je WiFi UIT te zetten ipv "Automatisch": WiFi is ook een behoorlijke "slurper"!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

henklbr schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:54:
[...]

Sjonge sjonge sjonge: waar maak je je druk om...
Ennuh: 2.4GHz is nog helemaal niet achterhaald...

Om accu te sparen is het beter je WiFi UIT te zetten ipv "Automatisch": WiFi is ook een behoorlijke "slurper"!
Exact, juist de 2.4 is batterij vriendelijk en alleen nodig bij updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
i2Paq schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:08:
[...]

Exact, juist de 2.4 is batterij vriendelijk en alleen nodig bij updates.
cc: @Phusebox

En dat niet alleen: het "bereik" van 2.4GHz is ook veel beter/verder dan 5GHz (Hoe hoger de frequentie...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbaken1
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-06 10:18
Voor diegene die de galaxy watch gebruikt i.c.m. een Huawei telefoon, dan moet je de samsung apps op "handmatig beheren" zetten onder instellingen -> batterij -> Starten. Anders laden 3rd party apps zoals buienradar en Nu.nl niet, of heel traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 18:02

anc

Nano2009 schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:35:
Heb je dit in AOD of als je hem activeert?
In AOD zou wel kloppen want hij gaat rond off center on burn in van het scherm tegen te gaan las ik ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
anc schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:29:
[...]

Heb je dit in AOD of als je hem activeert?
In AOD zou wel kloppen want hij gaat rond off center on burn in van het scherm tegen te gaan las ik ergens.
Verrek, je hebt gelijk. Aod is wel een beetje minder goed uitgelijnd. Niet dusdanig veel dat het me opvalt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is het trouwens normaal dat wanneer je 2 wijzerplaten en 2 apps geïnstalleerd hebt (en 1 standaard app verwijderd) dat je dan nog maar 1,4 GB van de 4 vrij hebt?

Iemand anders wel gelukt een playlist te downloaden voor offline? Het gemis aan een esim variant is toch wel groot. Voelt een beetje als een manke versie van wat het had kunnen zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 09-09-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:14:
Is het trouwens normaal dat wanneer je 2 wijzerplaten en 2 apps geïnstalleerd hebt (en 1 standaard app verwijderd) dat je dan nog maar 1,4 GB van de 4 vrij hebt?

Iemand anders wel gelukt een playlist te downloaden voor offline? Het gemis aan een esim variant is toch wel groot. Voelt een beetje als een manke versie van wat het had kunnen zijn.
Ja: dat is normaal...

Even gekeken op de site van Samsung Nederland, specificaties Galaxy Watch:

Geheugen:

RAM-geheugen: 0.75 GB
Geheugen: 4 GB
Beschikbaar geheugen: 1.5 GB

Playlist Spotify?

Deed een search op Google -> voila:

Hoezo: "Het gemis van een E-SIM variant is toch wel groot"?
Heb je deze wel eens gehad dan? Zo niet: wat mis je dan precies? Wat kan de E-SIM variant wat de BT-variant niet kan (behalve zelfstandig, zonder telefoon, bellen dan)?

[ Voor 27% gewijzigd door henklbr op 09-09-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:51
Hier ook m'n spotify playlist kunnen downloaden. Morgen maar eens proberen te hardlopen icm Endomondo.

Hij bevalt tot nu toe super, maar heb wel al rare quirks meegemaakt:

- Het heeft me echt heel veel moeite gekost om de wifi in te stellen (horloge direct op wifi, zonder telefoon ertussen).

- Spotify begint nu altijd automatisch te spelen nadat ik een Bixby command geef. WTF?

- Mijn laatste hartslagmeting was 4 uur geleden, ondanks dat ik hem heb ingesteld dat er om de 10 min gemeten moet worden. Pas na een herstart wilde hij weer meten.

- Net zoals hierboven genoemd was er een gat in m'n sleep tracking van zo'n 2 uur. Helaas kun je niet zoveel met deze statistieken... had gehoopt dat de data input zou zijn voor wat slimme functies. Ondanks dat Goodnight mode aanstond draaide ik per ongeluk 's nachts een paar keer aan de bezel met bepaalde bewegingen, waardoor het scherm oplichtte en ik wakker werd. Laatste keer dat ik hem 's nachts omhou als het alleen maar wat statistieken zijn.

Kortom, het lijkt alsof er nog wat zaken glad te strijken zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door yinx84 op 09-09-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees het volgende op een Engelse site:

"Before you hit the buy button today it is worth noting that Samsung will launch a 4G connected Galaxy Watch later this year.

This device allows you to call, text and access online services without the need for a phone.

EE will be the first UK network to support the 4G Samsung Galaxy Watch when it launches."

Wie weet of er dezelfde plannen voor NL zijn of is het nog lang niet aan de orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@henklbr wat ik mis? Dat ik niet continu mijn telefoon bij me hoef te dragen voor basis functies. Als in NL esim versies ooit komen gaan ze het sowieso afleggen wegen gebrek aan apps want dan wordt een zelfstandige app nog belangrijker. Nu zit je allemaal met compagnon apps te kloten.

En was Spotify maar zo makkelijk als men doet voorkomen. ik moet elke keer als ik wil overschaken van remote naar stand alone Spotify opnieuw inloggen, en dat kan niet via FB maar moet je met je user ID doen dus moet ik een 9 cijferig nummer onthouden en invoeren plus mijn wachtwoord.

Terug naar remonte is ook ellende en het is sneller de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Playlist dowbloaden zegt ie dat ie klaar is en heeft ie 1 nummer gedownload.

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Pre-order actie, Levertijden, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen