Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 712338 schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:38:
Ik lees het volgende op een Engelse site:

"Before you hit the buy button today it is worth noting that Samsung will launch a 4G connected Galaxy Watch later this year.

This device allows you to call, text and access online services without the need for a phone.

EE will be the first UK network to support the 4G Samsung Galaxy Watch when it launches."

Wie weet of er dezelfde plannen voor NL zijn of is het nog lang niet aan de orde?
Dit is (jou) al een keer gezegd: nee, is (voorlopig) in NL (nog) niet aan de orde

Wat je zou kunnen doen, is eens zelf informeren bij de providers...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50
Hmm afgelopen nacht heeft het horloge helemaal geen slaap vastgelegd en vanochtend kreeg ik de "einde dag" briefing alsof de maandag al voorbij was. Beetje buggy en onbetrouwbaar dus nog.

Voelt een beetje als beta testen dit product.

Inmiddels is het ontwaken met de pols ook gestopt. Hartslag om de 10 min ingesteld en ook al 12 uur niks meer gemeten. De ambient light sensor is ook gestopt. Gaat goed.

Opnieuw opstarten hielp maar half. Daarna alle opties getoggled en kijken of het weer werkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 10-09-2018 06:40 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-06 15:54
werkt bij jullie de verdiepingsteller goed? Staat bij mij op 0 nu, thuis 2 keer trap af en op gelopen en net op werk 1 verdieping omhoog, teller staat nog vrolijk op 0

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:11
Phusebox schreef op maandag 10 september 2018 @ 05:43:
Hmm afgelopen nacht heeft het horloge helemaal geen slaap vastgelegd en vanochtend kreeg ik de "einde dag" briefing alsof de maandag al voorbij was. Beetje buggy en onbetrouwbaar dus nog.

Voelt een beetje als beta testen dit product.

Inmiddels is het ontwaken met de pols ook gestopt. Hartslag om de 10 min ingesteld en ook al 12 uur niks meer gemeten. De ambient light sensor is ook gestopt. Gaat goed.

Opnieuw opstarten hielp maar half. Daarna alle opties getoggled en kijken of het weer werkt.
Slaap heeft hij goed gesynchroniseerd bij mij. Hartslag werd gemeten maar komt niet door in de s health app sinds gisterenavond. Stappen wel.. Bizar. Ging de eerste dagen wel goed.

Ambient light sensor doet hier ook niet veel meer. Ben blij dat ik niet de enige ben.

De trappen teller werkt in het geheel niet. Ging de eerste dag en daarna niet meer.

Waar kunnen dit soort storingen gemeld worden bij Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Hartslag wordt bij mij wel goed doorgegeven, netjes elke 10 minuten, er missen er her en der wel wat maar dat is verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ShaneV schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:19:
[...]

Slaap heeft hij goed gesynchroniseerd bij mij. Hartslag werd gemeten maar komt niet door in de s health app sinds gisterenavond. Stappen wel.. Bizar. Ging de eerste dagen wel goed.

Ambient light sensor doet hier ook niet veel meer. Ben blij dat ik niet de enige ben.

De trappen teller werkt in het geheel niet. Ging de eerste dag en daarna niet meer.

Waar kunnen dit soort storingen gemeld worden bij Samsung?
Slaap de eerste keer wel (maar met een gat van een uur), de tweede keer totaal niks. Hartslag na handmatig starten doet nu wel weer iets maar is echt compleet random; dan om de 10 minuten, dan een uur niks, dan weer 20 minuten intval etc.

Ambient sensor lijkt weer iets te doen na reboot.
Svennie schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:18:
werkt bij jullie de verdiepingsteller goed? Staat bij mij op 0 nu, thuis 2 keer trap af en op gelopen en net op werk 1 verdieping omhoog, teller staat nog vrolijk op 0
Nee heeft nog geen enkele keer gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:08:
[...]

Slaap de eerste keer wel (maar met een gat van een uur), de tweede keer totaal niks. Hartslag na handmatig starten doet nu wel weer iets maar is echt compleet random; dan om de 10 minuten, dan een uur niks, dan weer 20 minuten intval etc.

Ambient sensor lijkt weer iets te doen na reboot.

[...]

Nee heeft nog geen enkele keer gewerkt.
@Svennie

Hoe hoog is bij jullie de trap thuis (in meters ongeveer)?

Je kan hier het e.e.a. over vinden op blz 62 van de gebruiksaanwijzing

[ Voor 6% gewijzigd door henklbr op 10-09-2018 08:16 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb op het horloge bij het lezen van een email een icoon aangeklikt waarbij nu van deze bepaalde afzender geen notificaties meer binnenkomen op het horloge. Ik wil deze echter wel ontvangen.
Als ik door mijn mail scrol zie ik de berichten wel staan, maar ik kan niet via de settings de instellingen van niet ontvangen ongedaan maken.

Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?

ps. Ook hier wekt de trappenteller maar beperkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
de handleiding heb ik als echte tweaker natuurlijk niet gelezen :X . Die 3 meter verklaart veel, mijn plafond thuis zit op 2.5 mtr dus met verdiepingsvloer erbij zal de trap net geen 3 meter hoogteverschil zijn. hier op het werk is het wel meer dan 3 meter maar de trap is in 2 delen en als het horloge dat detecteert zijn het 2 trappen van elk geen 3 meter. beetje ongelukkig gekozen die 3 meter maar verklaart wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zoveel uitzondering, met andere woorden; het werkt af en toe.

Hier meerdere trappen achter elkaar omhoog gelopen op het werk, teller staat op 0. Thuis meerdere trappen: 0.
Gisteren tijdens wandelen stuk omhoog; 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-06 09:34
haha! Geniaal, zit nu net een uur te werken. Krijg ik de melding, he joh ga even bewegen. Doe je de oefening op het scherm, telt ie mee t/m 5/5 :)

Verder doen bij mij de sensoren het goed, soms mist een trap maar dat is niet een activiteit waar ik zelf op stuur.

Zaterdag pakte hij een rondje MTB-en van 45/50km perfect met hartslag, dat was voor mij één van de redenen waarom ik hem kocht.

Is het mogelijk een GPX in te laden en deze te draaien zodat ik mijn MTB-route correct volg? Had nu dat de werkelijke wegwijzering miste op enkele plekken en als ik dan op de watch kan terugvallen zou dat prettig zijn.

Eveneens, kan de watch tegelijkertijd twee apps draaien? Dus bijv GPX mapping en training vastleggen?

[ Voor 46% gewijzigd door Oggy op 10-09-2018 09:07 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:00:
[...]

Zoveel uitzondering, met andere woorden; het werkt af en toe.

Hier meerdere trappen achter elkaar omhoog gelopen op het werk, teller staat op 0. Thuis meerdere trappen: 0.
Gisteren tijdens wandelen stuk omhoog; 0.
Lezen!

Zijn de trappen 3m? Waarschijnlijk niet...

En als je tijdens het wandelen een "heuveltje" oploopt -> dat is geen "trap" van minimaal 3m!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712338

Bij mij slaap ook niet geregistreerd. Dit ding werkt voor geen meter. Nog eff paar weken dragen en lekker terug.

De Galaxy Watch en Note 9 laten ook verschillende hartmetingen zien als je ze tegelijk aanzet. Onbetrouwbaar dus.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 712338 op 10-09-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henklbr schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:09:
[...]

Lezen!

Zijn de trappen 3m? Waarschijnlijk niet...

En als je tijdens het wandelen een "heuveltje" oploopt -> dat is geen "trap" van minimaal 3m!
Dat laatste snap ik maar bij veel andere devices wordt hoogteverschil of een bepaald stijgingspercentage wel degelijk gemeten als trappen.

Verder zijn een aantal van die trappen wel 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Hier ook een Galaxy watch eigenaar sinds afgelopen vrijdag, de 46mm silver variant.
Voorheen had ik de Gear S3(naar me vriendin gegaan) in bezit. tot zover bevalt de nieuwe goed.

Echter zie ik al wat beschadigingen (paar kleine witte krasjes) aan de rand van de bezel die je kan ronddraaien, denk dat je beschadigingen hier wel sneller gaat zien dan bij de S3. Heeft bij mij nu, zoals hierboven ook 1 keer slaap niet geregistreerd. Na een herstart deed die het wel weer. Qua accu is hij echt stevig verbeterd.

Zal binnenkort wel een update komen om alle kleine bugs op te lossen, was bij de S3 ook zo.

Als je trouwens bandjes zoekt voor je horloge kan ik Ali wel aanbevelen. Dezelfde als de S3 passen ook gewoon op de Galaxy Watch, scheelt een berg en meer dan genoeg keuze.

[ Voor 15% gewijzigd door Diversity op 10-09-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 712338 schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:14:
Bij mij slaap ook niet geregistreerd. Dit ding werkt voor geen meter. Nog eff paar weken dragen en lekker terug.

De Galaxy Watch en Note 9 laten ook verschillende hartmetingen zien als je ze tegelijk aanzet. Onbetrouwbaar dus.
Ik ga vannacht nog eens testen met hartslag op "Altijd", dan zou hij het meest accuraat moeten meten, ook REM slaap detectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Volgens mij werkt de slaap tracker alleen als de hartslag continu gemeten wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:42
Waar hij de eerste 3 dagen de slaap wel goed geregistreerd heeft, is het bij mij afgelopen nacht ook niet goed gegaan. Verder ben ik blij met dit horloge, draagt een stuk lekkerder dan mijn Vostok Lunokhod 2 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
e.looijenga schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:25:
Waar hij de eerste 3 dagen de slaap wel goed geregistreerd heeft, is het bij mij afgelopen nacht ook niet goed gegaan. Verder ben ik blij met dit horloge, draagt een stuk lekkerder dan mijn Vostok Lunokhod 2 :-)
Hmm zou er een bug inzitten. Was bij jullie de dagelijks briefing ook fout vanochtend?
Willianv schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:25:
Volgens mij werkt de slaap tracker alleen als de hartslag continu gemeten wordt..
Nee, alleen kan hij dan wel accurater meten.
Als je op 10 min interval zet dan detecteert hij alleen drie fasen: bewegingsloos, lichte slaap en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:42
Daar heb ik niet naar gekeken. De Rose Gold van mijn vrouw heeft ook niet de slaap goed geregistreerd hoor ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Phusebox schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:28:
[...]

Hmm zou er een bug inzitten. Was bij jullie de dagelijks briefing ook fout vanochtend?

[...]

Nee, alleen kan hij dan wel accurater meten.
Als je op 10 min interval zet dan detecteert hij alleen drie fasen: bewegingsloos, lichte slaap en nog wat.
Ik heb die 3 fasen ook, hartslag elke 10 mins. Maar uit je zin begrijp ik dat het nog preciezer kan? Welke info krijg je dan te zien?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:40
Hmm, vandaag heeft ie mijn slaap niet gemeten (misschien omdat ik nu opeens 7 uur slaap heb gepakt ipv 10 uur in twee dagen :+ )

Maar ook mijn stappenteller etc deed het niet, maar na een reboot wel. Overigens heeft die 7 uur wel 20% van mijn accu gekost, wat ik vrij veel vind (ondanks AOD).

Moet nog verder kijken naar een watch face die geen secondewijzer laat zien als het display gedimmed is. Slurpt dan minder accu.

Notificaties zijn wel chill en ook het traplopen op kantoor wordt goed gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Oggy schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:50:
[...]

Ik heb die 3 fasen ook, hartslag elke 10 mins. Maar uit je zin begrijp ik dat het nog preciezer kan? Welke info krijg je dan te zien?
Detectie van REM slaap o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor degene die hem voor hardlopen gebruiken: Hoe bevalt de Galaxy Watch? En dan met name hoelang een GPS lock duurt en de accuraatheid hiervan.

Ben nu zelf een bezitter van de een Gear Fit 2 Pro maar de traagheid van het verkrijgen van een GPS signaal en de soms twijfelachtige accuraatheid valt mij erg tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 16:24
Caayn schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:07:
Voor degene die hem voor hardlopen gebruiken: Hoe bevalt de Galaxy Watch? En dan met name hoelang een GPS lock duurt en de accuraatheid hiervan.

Ben nu zelf een bezitter van de een Gear Fit 2 Pro maar de traagheid van het verkrijgen van een GPS signaal en de soms twijfelachtige accuraatheid valt mij erg tegen.
Ik ga het je vanavond laten weten. Dan ga ik met Endomondo, Spotify en GPS hardlopen :)
Oggy schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:05:
haha! Geniaal, zit nu net een uur te werken. Krijg ik de melding, he joh ga even bewegen. Doe je de oefening op het scherm, telt ie mee t/m 5/5 :)
Hier ook net blij door verrast. Vooral het meetellen. Je hebt ook een dergelijke ademhalingsoefening die je voorgeschoteld krijgt als je de stressmeting uitvoert. Die is ook aardig.

[ Voor 30% gewijzigd door yinx84 op 10-09-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ga komend weekend, of de komende weekenden, me eens begeven aan het maken van een eigen watch face.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom start ie de slaap om 1.30 pas, terwijl ik al veel eerder in slaap was gevallen? Hoe stelt het horloge dit vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst er mee gelopen. GPS lock was binnen 15 seconds gebeurt. De afstand was bijna hetzelfde als met mijn telefoon met runkeeper. Helaas kon ik geen locatie gegevens terugzien vanwege een instelling van S Health. Sowieso is het erg jammer dat je die lock-in hebt en er geen andere apps draaien.

Wat wel opviel is dat de batterij snel leeg ging. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben dat ik muziek aan het luisteren was via de watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
bloodlynx schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:40:
[...]

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst er mee gelopen. GPS lock was binnen 15 seconds gebeurt. De afstand was bijna hetzelfde als met mijn telefoon met runkeeper. Helaas kon ik geen locatie gegevens terugzien vanwege een instelling van S Health. Sowieso is het erg jammer dat je die lock-in hebt en er geen andere apps draaien.

Wat wel opviel is dat de batterij snel leeg ging. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben dat ik muziek aan het luisteren was via de watch.
Je kan de Health-info delen met andere apps zoals Strava/Runkeeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Gepubliceerd: 30-07-15 11:12
Laatste update: 30-07-15 11:26

Samsung gaat samenwerken met Mastercard om zijn betaaldienst Samsung Pay in Nederland en de rest van Europa uit te rollen."

Het artikel is uit 2015. Wie is hierin ingewijd en kan vertellen waarom we drie jaar later nog niks hebben gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 16:59
Modbreak:Ik heb wederom een hoop post geknipt, weggegooid of verplaatst. Het is nergens voor nodig om op de man te gaan spelen en je als een botte hork te gedragen.

Reageer normaal of reageer niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Oggy schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:42:
[...]

Je kan de Health-info delen met andere apps zoals Strava/Runkeeper.
Ik heb de sync nu aanstaan met Runkeeper, maar het lijkt nog niet te werken. Daarnaast zie ik niet in waarom er geen Native app wordt ontwikkeld of widget. De eerste watch had deze namelijk wel. Inmiddels heeft samsung toch de nodige smart watches verkocht maar is het app aanbod van derde nog steeds minimaal (kan Samsung natuurlijk niet veel aan doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oggy
bloodlynx schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:37:
[...]

Ik heb de sync nu aanstaan met Runkeeper, maar het lijkt nog niet te werken. Daarnaast zie ik niet in waarom er geen Native app wordt ontwikkeld of widget. De eerste watch had deze namelijk wel. Inmiddels heeft samsung toch de nodige smart watches verkocht maar is het app aanbod van derde nog steeds minimaal (kan Samsung natuurlijk niet veel aan doen).
Het syncen werkt pas met nieuwe trainingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:45
Phusebox schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 07:21:
[...]

De accuraatheid qua stappen- en slaaptracker schijnt overigens niet super te zijn. Diverse YouTube reviews hebben die al in twijfel getrokken.

Anderzijds als je S Health gebruikt combineert hij de data van je telefoon en horloge, vraag me alleen af hoe dat gaat als je telefoon thuis ligt en je gaat lopen. Maar dat zal wel meevallen.

Slaap tracken, hmm ik heb de 42mm versie en zelfs die zie ik me niet dragen 's nachts.
Negatief gezeur, de tracker en teller werkt prima. Het is echter geen Fitbit, die is wellicht beter als workout watch. Maar kan voor de rest niks tot weinig en is design technisch niet echt mooi (imho).

Combineren van smartwatch en phone data gaat prima en slapen met de Gear S3 die ook 46mm is gaat ook prima. De tracing daarvan is behoorlijk accuraat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8STaYyXOIrUMd5JcrOXpW0z2/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wvkreg schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:58:
[...]

Negatief gezeur, de tracker en teller werkt prima. Het is echter geen Fitbit, die is wellicht beter als workout watch. Maar kan voor de rest niks tot weinig en is design technisch niet echt mooi (imho).

Combineren van smartwatch en phone data gaat prima en slapen met de Gear S3 die ook 46mm is gaat ook prima. De tracing daarvan is behoorlijk accuraat.

[afbeelding]
Toch staan er hier vandaag al diverse klachten dat slaap tracking niet heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1114513

Ik wil graag een silveren band kopen voor mijn aankomende smartwatch 46mm (helaas nog aan het wachten ivm levertijd MM.)

Wat is eigenlijk de breedte van de band van de galaxy smartwatch horloge? Kan dit nog nergens vinden of is dit voor elke horloge het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 1114513 schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:11:
Ik wil graag een silveren band kopen voor mijn aankomende smartwatch 46mm (helaas nog aan het wachten ivm levertijd MM.)

Wat is eigenlijk de breedte van de band van de galaxy smartwatch horloge? Kan dit nog nergens vinden of is dit voor elke horloge het zelfde?
22mm voor de 46mm Galaxy Watch en 20mm voor de 42mm variant.
Let wel op dat je een band met quick release mechanisme koopt, normale bands passen niet, tenzij met speciale tool, want geen schroefjes aan de zijkant van de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Let wel op dat je een band met quick release mechanisme koopt, normale bands passen niet want geen schroefjes aan de zijkant van de case.
Dan had ik gelukkig de juiste afmeting al in bestelling staan. Bedankt voor je reactie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:14:
[...]

Let wel op dat je een band met quick release mechanisme koopt, normale bands passen niet want geen schroefjes aan de zijkant van de case.
cc: @Anoniem: 1114513

"Normale" bandjes met "pinnetjes" passen wel: zijn er alleen moeilijker in/uit te krijgen (je hebt er een speciale "tool" voor nodig!)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Waar stel je dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:12
wvkreg schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:58:
[...]

Mijn vriendin heeft een Fitbit maar die vind ik voor de registratie van stappen/workouts absoluut niet beter dan mijn Gear S3.
Registratie van stappen is minder nauwkeurig, registreert meer dan er daadwerkelijk gelopen wordt.
Trappen registreert het ding niet, maar die registratie vind ik op de Gear S3 ook niet altijd top. Soms registreert mijn S3 wel een trap als ik naar boven loop een andere keer kan ik van de begane grond naar zolder lopen en blijf ie op nu staan. Een wandeling in de Eiffel resulteerde in korte tijd in 21 trappen :P
Naja, leuke gimmick maar niet onoverkomelijk.

Overigens heb ik hem ook als leuk gadget en vind ik het geinig om mijn activiteiten te tracken maar ik doe verder helemaal niets met deze registratie :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Hartslag detectie op altijd zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
yinx84 schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:29:
[...]

Ik ga het je vanavond laten weten. Dan ga ik met Endomondo, Spotify en GPS hardlopen :)
Bedankt :) Dat is exact de combinatie die ik ook gebruik op mijn GF2P. Ik merk daarbij dat de GPS lock nogal wispelturig is (de ene keer heeft hij hem zo en de andere keer kan dit even duren.)

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
bloodlynx schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:40:
[...]

Bedankt voor de reactie :) Was je tijdens het verkrijgen van de GPS lock verbonden met een telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 00:45
Heeft iemand de Strava app al kunnen vinden? Deze is misschien in een ander land wel beschikbaar?

Tot nu toe zeer slechte ervaring met hartslagregistratie klopt tot nu toe niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Geen Strava voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Caayn schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:23:

[...]
Bedankt voor de reactie :) Was je tijdens het verkrijgen van de GPS lock verbonden met een telefoon?
Ik had alleen mijn watch bij, die ook was verbonden met mijn draadloze oortjes.

Heeft iemand ook het probleem dat de actuele temperatuur niet wil updaten? Tenzij je de GPS op je telefoon aanzet. En dan vaak nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbaken1
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-06 10:18
Net een rondje gelopen van 9km met de gear 42mm, en de fitbit charge 2 met assited gps. De min max hartslag komen goed overeen echter 2x de gps fix kwijt in het open veld. 1x redelijk aan het begin, en 1x tegen het einde. Hierdoor mis ik 1,3km in vergelijking met de fitbit.
Hopelijk is het de nieuwigheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbaken1
bloodlynx schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:01:
[...]

Ik had alleen mijn watch bij, die ook was verbonden met mijn draadloze oortjes.

Heeft iemand ook het probleem dat de actuele temperatuur niet wil updaten? Tenzij je de GPS op je telefoon aanzet. En dan vaak nog steeds niet.
De temperatuur komt denk ik uit de weer app welke standaard op de watch staat. Via de "gear app" kun je bij de weer app "locaties" toevoegen welke gebruikt wordt in de widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ben niet zo kapot van heartrate monitor. Ondanks dat ik hem heb ingesteld op een interval van 10 min, doet hij gewoon soms niets. Toen ik vanmiddag checkte was de toen laatste meting 40 min terug. Als ik rustig loop en een handmatige meting doe dan piekt en daalt het hevig en krijg dan een time-out dat er geen meting gedaan kan worden. Als ik rustig zit lukt het wel. Hoe moet dit in godsnaam gaan met Endomondo die je hartslag tijdens het rennen meet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Yes: mijn Galaxy Watch is ook afgeleverd deze middag, rechtstreeks besteld bij Samsung NL

En: werd "klimaat-neutraal" afgeleverd door DHL -> goed initiatief!

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/924/NWW1wl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/fPkyEu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/921/RkMGHQ.jpg

Schrok in 1e instantie wel toen hij om me pols zat: dacht dat er al "krasjes" op zaten, maar dat was gelukkig niet zo -> bescherming stickertjes... :o

Na alles ingesteld te hebben, eens even meteen de trap een paar keer op/neer gelopen -> wordt perfect geregistreerd.
Alle sensoren werken goed, voor zover ik in deze korte tijd heb kunnen waarnemen; automatisch "dimmen" werkt ook ok!

Bellen met de watch is wennen (kon dit al met m'n Gear S3): blijft raar om tegen je watch te praten (mensen staan er wel raar naar te kijken!)!
Verstaanbaarheid buiten is goed, en "aan de andere kant" word je ook goed verstaan!

Morgen maar eens even een eindje gaan "hobbelen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06 22:29
anc schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:29:
[...]

Heb je dit in AOD of als je hem activeert?
In AOD zou wel kloppen want hij gaat rond off center on burn in van het scherm tegen te gaan las ik ergens.
Bedankt voor je reactie. Het was niet het scherm maar de “geprinte” cijfers op de ring binnen de draaibare ring welke niet goed uitgelijnd waren. Zo stond de 30 niet precies onderaan in het midden en de 45 niet links in het midden. Maar heb de horloge inmiddels omgeruild voor een nieuwe (hulde voor bol.com overigens, na het melden een uur later het verzendbewijs doorgemaild en nog geen 24 uur later een nieuwe op de mat) en deze heeft het probleem niet.

Zojuist wen rondje van 10km wezen hardlopen waarbij de galaxy watch welgeteld 1,34km heeft geregistreerd. Het vreemde is wel dat hij, aan het einde van de training, wel het complete rondje laat zien op het scherm. Lijken inderdaad nog veel bugs in te zitten. Hopelijk weet Samsung deze snel op te lossen anders gaat hij helaas retour. Wel zeer jammer want het is verder een super mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:32
Ik probeerde vanuit de Galaxy Wearable app een aankoop te doen, maar krijg onderstaande foutmelding:

Failed to complete the purchase. Your payment has been canceled or the verification has failed.
(error: FAIL_GET_DOWNLOAD_URL/5100)

Het is in ieder geval geen probleem met mijn creditkaart want ik heb deze een aantal keren proberen toe te voegen en te verwijderen en telkens is er €0.15 gereserveerd.door SAMSUNGAPPS.

Nu ben ik eens wat gaan zoeken en heb gevonden dat je enkel vanaf Samsung devices aankopen kunt doen en aangezien ik een Huawei smartphone heb werkt dit bij mij dus niet.

https://eu.community.sams...-Acquisto-app/td-p/514357

Als je geen Samsung device hebt kan je dus blijkbaar enkel van gratis applicaties gebruik maken hetgeen ik toch wel een tekortkoming vind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84

Zoals beloofd :)

GPS lock was snel. Afgaande van de initiele lock. Dit was net zo snel als m'n Galaxy S8 lockt bijv. Echter heb ik èèn major flaw gehad tijdens m'n sessie; na 2 kilometer stopte mijn distance met tellen en ging m'n pace als een baksteen naar beneden. Ik heb het horloge onvoldoende onder de knie om te zien of m'n signaal was weg gevallen of dat er wat anders aan de hand was, maar dit kwam niet meer goed totdat ik m'n Endomondo session had gestopt en een nieuwe had gestart. Balen! De rest van de run nergens last van gehad dus hoop dat het een fluke was.

Overige bevindingen:

- Ondanks eerdere over de HRM zorgen leek m'n hartslag aardig accuraat
- Endomondo is awesome. Lichtjaren verder dan bijv. de Spotify app
- Ik heb in een uur bijna 30% batterij er doorheen gebrand... maar dat is te verwachten met GPS, Bluetooth, Spotify, constante HRM en AOD aan
- Slechtste run in tijden omdat ik het natuurlijk niet kon laten om elke 30 seconden naar m'n nieuwe speeltje en al die statistieke en nieuwe informatie te kijken :P Helpt de batterij vast ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Zojuist een rondje wezen hardlopen met zowel mijn Polar M400 in combinatie met borstband en de Galaxy watch. Wat een drama die Galaxy watch...
Hartslag 30-50 slagen hoger dan op de polar, om daarna geheel weg te vallen op watch.

Uiteindelijk maar gestopt, watch een herstart gegeven en daarna eigenlijk hetzelfde euvel. Soms hartslag, soms geen hartslag, maar in ieder geval geen juiste hartslag...

Ik had gehoopt deze watch als vervanger voor mijn Polar te kunnen gebruiken, maar hierin stelt de Galaxy watch me echt teleur..

Ik geef het later deze week nog een kans, anders gaat deze denk ik toch maar retour naar bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
yinx84 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:53:
[...]

Overige bevindingen:

- Ik heb in een uur bijna 30% batterij er doorheen gebrand... maar dat is te verwachten met GPS, Bluetooth, Spotify, constante HRM en AOD aan
- Slechtste run in tijden omdat ik het natuurlijk niet kon laten om elke 30 seconden naar m'n nieuwe speeltje en al die statistieke en nieuwe informatie te kijken :P Helpt de batterij vast ook niet
Het leuke is dat bijvoorbeeld de spotify app al meer dan 1 jaar niet geupdate is. Sterker nog veel van de apps die ik geprobeerd heb crashen bij het starten en werken niet eens.

Is Endomondo beter dan de standaard workouts? En welke versie van de watch heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
@Willianv @yinx84 @Phusebox @Anoniem: 712338

Zojuist even de "proef op de som" genomen vwb "hartslag":

Gemeten met mijn Galaxy Watch en professionele Omron meter:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/dlsdCo.jpg

Niks mis mee (lijkt me zo)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik denk ook echt dat die hele Tizen ellende de downfall van de Galaxy Watch zal zijn. Leuk nog voor een jaartje maar daarna hopeloos achterhaald. Dat is ook wel het verschil met een normaal horloge. Daar doe je ettelijke jaren mee, dit is na een jaar achterhaald.

Zou leuk zijn als iemand het ooit voor elkaar krijgt een werkende versie van Wear OS er op te flashen.

@henklbr Hij kan soms best in de buurt zitten. Maar of ie constant goed zit... Dan hebben we een filmpje nodig 😁

Ben wel blij dat ik de kleinere zwarte versie heb gekozen.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 10-09-2018 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
@henklbr als ik meet in rust met mijn polar en de Galaxy watch komt het aardig overeen... Pas als je gaat lopen en daarbij zweet gaat ontwikkelen gaat bij mij de galaxy hopeloos de mist in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 11:37

LithoMan

Toemaar

Ik heb ook nog een vraag over stand goedenacht. Is dit ergens in te stellen? Want de ene dag schakelt dat in rond middernacht en nu vandaag al om 8 uur avonds. Heb het maar uitgezet. Heb de 46mm versie. En zal ik ook eens een vergelijking maken met een professionele hartslagmeter.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:32
Ik zit eens te kijken naar de geregistreerde heartrate in de Samsung Health app maar die laat soms rare uitschieters en gaten in de metingen zien.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/24czd6f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2hs28p1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:36
Nu ben ik geen expert en heb ik mijn Galaxy watch nog niet. Maar is het niet zo dat zo'n watch zich nog moet kalibreren voordat deze accurater wordt. Ooit gezien dat de Apple watch dat ook moest alvorens de metingen beter werden en zich redelijk kon meten met Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetWoman
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-02-2022

GadgetWoman

That's why tech is fun

Veel kinderziektes die hopelijk met een update verholpen kunnen worden. Ik loop nu voornamelijk tegen het probleem met stappen tellen aan. Los van het feit dat hij ze niet goed telt zie ik ook een ander aantal stappen in s health staan dan op mijn horloge.

In s health heb ik 'alle stappen' aangevinkt, in principe zou ik die stappen dan toch ook op mijn horloge moeten zien?

S health heeft 5000 stappen. Horloge 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
GadgetWoman schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:55:
Veel kinderziektes die hopelijk met een update verholpen kunnen worden. Ik loop nu voornamelijk tegen het probleem met stappen tellen aan. Los van het feit dat hij ze niet goed telt zie ik ook een ander aantal stappen in s health staan dan op mijn horloge.

In s health heb ik 'alle stappen' aangevinkt, in principe zou ik die stappen dan toch ook op mijn horloge moeten zien?

S health heeft 5000 stappen. Horloge 3000.
Nee, je moet in Samsung Health kiezen voor "Galaxy Watch"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetWoman
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-02-2022

GadgetWoman

That's why tech is fun

henklbr schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 01:50:
[...]

Nee, je moet in Samsung Health kiezen voor "Galaxy Watch"...
Bedankt voor je reactie. Ik mis alleen de uitleg. Moet ik daarvoor kiezen zodat het wel gelijk loopt?

Want 'alle stappen' is de optie die je kan gebruiken als je smartwatch ligt te laden en je wel je telefoon bij je hebt. Dus hij houdt je stappen dan ook bij omdat de telefoon het tellen dan overneemt.

Hij berekent automatisch wat wanneer is gelopen zodat je geen dubbele stappen hebt. Dus in s health zie je dan je daadwerkelijke stappen: van de watch en wat je hebt gelopen toen hij lag te laden.

Lijkt me logisch dat je die ook wilt zien op je smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou vannacht weer belabberde slaap tracking. Compleet onjuiste uren met wederom een gat halverwege ergens.

Ditmaal hartslag op altijd gezet, maar niet gemeten. Hij zegt dat ik het horloge strakker moet doen, nou strakker gaat niet als ik geen afgestorven hand wil 's ochtends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 05:36:
Nou vannacht weer belabberde slaap tracking. Compleet onjuiste uren met wederom een gat halverwege ergens.

Ditmaal hartslag op altijd gezet, maar niet gemeten. Hij zegt dat ik het horloge strakker moet doen, nou strakker gaat niet als ik geen afgestorven hand wil 's ochtends.
Krijgen "we" dit nu echt iedere dag te horen? Wel 'ns van "slaapwandelen" gehoor? ;)

Wel raar dat bij mij, en waarschijnlijk de meesten, de "Sleep Tracking" & "Heart Rate" wel goed werkt...

[ Voor 3% gewijzigd door henklbr op 11-09-2018 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Phusebox schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 05:36:

Sleep tracking ging wel goed bij mij vannacht :) Ik heb het op een interval van 10 minuten staan en op Good Night modus gezet, zodat het scherm uitgaat en geen notificaties op m'n Watch komen. Er ging ~7% af overnight.

Gisteren ook wat arm raises, lateral raising, arm extensions en push ups gedaan.

Arm raises ging de eerste keer totaal niet. Registreerde geen beweging. Tweede set ging een stuk beter, maar mijn eigen teller zat op 31, terwijl m'n horloge 25 noteerde. Derde set was exact hetzelfde probleem.

Lateral raising ging foutloos. 3x 10 werd goed gemeten.

Arm extensions is waardeloos; geen een keer werd goed gemeten en als ik een draai beweging maakte met mijn pols werd dat als 1x gezien :')

Push ups ging redelijk goed. Ook hier was het hit and miss.

Het stukje fietsen (3 minuten) werd niet geregistreerd. Wellicht was de afstand te kort.

Qua accuduur kom ik helaas wel tot de conclusie dat dit elke dag opladen wordt. Is dat erg? Niet helemaal, maar had stiekem gehoopt op 2 volle dagen. Maar met een AOD en zoveel sensoren is dat ook niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
yinx84 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:53:
[...]

Zoals beloofd :)

GPS lock was snel. Afgaande van de initiele lock. Dit was net zo snel als m'n Galaxy S8 lockt bijv. Echter heb ik èèn major flaw gehad tijdens m'n sessie; na 2 kilometer stopte mijn distance met tellen en ging m'n pace als een baksteen naar beneden. Ik heb het horloge onvoldoende onder de knie om te zien of m'n signaal was weg gevallen of dat er wat anders aan de hand was, maar dit kwam niet meer goed totdat ik m'n Endomondo session had gestopt en een nieuwe had gestart. Balen! De rest van de run nergens last van gehad dus hoop dat het een fluke was.

Overige bevindingen:

Bedankt voor de reactie :)

Goed om te horen dat de initiële lock vrij snel is. Maar wel jammer om van jou en anderen in dit topic te horen dat die vervolgens niet stabiel is.

Het batterij verbruik tijdens een workout vind ik eerlijk gezegd mevallen. Bij mijn huidige watch gaat de batterij van 100% naar ~15% tijdens een workout van anderhalf uur (Endomondo + GPS + hartslag constant + Spotify & Bluetooth).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henklbr schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:19:
[...]

Krijgen "we" dit nu echt iedere dag te horen? Wel 'ns van "slaapwandelen" gehoor? ;)

Wel raar dat bij mij, en waarschijnlijk de meesten, de "Sleep Tracking" & "Heart Rate" wel goed werkt...
Bwahaha. Bomvol klachten dat het niet (goed) werkt en jij zegt dat het bij iedereen werkt.

En nee het is geen slaapwandelen.

@chengbondkwok Ik heb niet storen aanstaan 's nachts. Dat gaat tenminste automatisch. Ga niet elke keer de settings induiken om dat ding op een nacht stand te zetten. Wie dat bedacht heeft...

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 11-09-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 14:04
Ik heb gisteren een half uurtje gelopen. Vlak na het starten heb ik de watch 1 gaatje strakker gezet. Dat zit prettiger tijdens het lopen en komt de meting wss ten goede.

GPS en hartslag hebben geregistreerd. GPS klopt perfect. Hartslag lijkt me wel in orde. Misschien dat ik volgende keer eens vergelijk met mijn oude hartslagmeter.

Ermee slapen heb ik nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jMCWpp/Smart_Select_20180911_083240_Samsung_Health.jpg

Dit was mijn hartslagmeting tot nu toe van vandaag (met hartslag altijd aan). Fantastisch resultaat. *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:36
Phusebox schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:36:
[afbeelding]

Dit was mijn meting tot nu toe van vandaag met hartslag altijd aan. Fantastisch resultaat. *kuch*
Je hebt wel alle stickers van de sensoren, horloge sluit goed aan, etc? Of slaap je gewoon slecht 🤣

Anders zou ik zeggen retour.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvkreg
@Phusebox Phusebox, kun je niet beter gaan en een Fitbit kopen? Stuk rustigere ervaring en minder negatieve energie voor ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
KraveN schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:43:
[...]

Je hebt wel alle stickers van de sensoren, horloge sluit goed aan, etc? Of slaap je gewoon slecht 🤣

Anders zou ik zeggen retour.
Er zitten bij mij geen stickers op de sensoren. Horloge extra strak gedaan vannacht, maar nee.
wvkreg schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:43:
@Phusebox Phusebox, kun je niet beter gaan en een Fitbit kopen? Stuk rustigere ervaring en minder negatieve energie voor ons!
Het horloge is top, om de tijd op te zien, maar deze "geavanceerde features" werken dus gewoon niet goed (bij mij).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvkreg
Breng hem terug naar Samsung via RMA en stop met klagen hier. De Watch werkt prima voor 90% van de mensen. RMA is je route!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:12:
[...]

Bwahaha. Bomvol klachten dat het niet (goed) werkt en jij zegt dat het bij iedereen werkt.

En nee het is geen slaapwandelen.

@chengbondkwok Ik heb niet storen aanstaan 's nachts. Dat gaat tenminste automatisch. Ga niet elke keer de settings induiken om dat ding op een nacht stand te zetten. Wie dat bedacht heeft...
Nee: dat zei ik niet, bij "iedereen", bij "de meesten"...

Sleep Tracker bij mij van afgelopen nacht:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/MJP6tC.jpg

Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
henklbr schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:54:
[...]

Sjonge sjonge sjonge: waar maak je je druk om...
Ennuh: 2.4GHz is nog helemaal niet achterhaald...

Om accu te sparen is het beter je WiFi UIT te zetten ipv "Automatisch": WiFi is ook een behoorlijke "slurper"!
Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je Wifi moeten gebruiken (ik mist niet eens dat het erop zat :-) )? Wat zou bijvoorbeeld niet werken als ik deze uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Belachelijk trouwens dat dit ding anderhalf uur moet opladen voor die paar schamele milliamperes terwijl de Note 9 met 4000 mah er net zo lang over doet.

Slaap doet het nog steeds niet goed en mist 2 uur van het begin.

Maar ach, dat het een halfbakken product is, begint steeds duidelijker naar voren te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Clipstra schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:51:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je Wifi moeten gebruiken (ik mist niet eens dat het erop zat :-) )? Wat zou bijvoorbeeld niet werken als ik deze uit zet?
Als je buiten Bluetooth-bereik bent van je telefoon, maar je hebt wel WiFi-verbinding met je netwerk, krijg je gewoon je notificaties binnen op je watch.

WiFi heb je ook nodig als je via Gear Watch Designer WatchFaces wil uploaden naar je smart-watch...

Anoniem: 712338 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:54:
Belachelijk trouwens dat dit ding anderhalf uur moet opladen voor die paar schamele milliamperes terwijl de Note 9 met 4000 mah er net zo lang over doet.

Slaap doet het nog steeds niet goed en mist 2 uur van het begin.

Maar ach, dat het een halfbakken product is, begint steeds duidelijker naar voren te komen.
Denk dat jij de reacties van @wvkreg aan @Phusebox eens moet lezen (paar posts hierboven):

Deze zijn ook van toepassing op jou (denk ik zo)...

[ Voor 35% gewijzigd door henklbr op 11-09-2018 09:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 515729

Even wat positiviteit brengen in dit forum:

Ik heb sinds zaterdag de 46mm in bezit en ben er super blij mee. Al vanaf de Moto360 gen1 (uit de VS omdat ik niet kon wachten) en sindsdien nooit meer zonder smartwatch gelopen tussendoor ook nog een jaartje met een applewatch rond gelopen.

Ik weet dus wat ik mag verwachten van een smartwach en ik moet zeggen deze stelt (tot nu toe) zeker niet teleur. Het is mijn eerste ervaring met tizen en moet zeggen dat het mij persoonlijk beter bevalt als WearOS en de ring voor de bediening is geniaal.

Alle sensors werken perfect, voor automatische tracking moet je alleen wel minimaal 10 minuten lopen/fietsen voordat hij begint (uiteraard neemt die de 10 minuten die je dan al bezig bent wel mee). Trap lopen registreert hij op kantoor altijd, thuis soms dat zal wel aan de hoogte van 3,m liggen. Sleeptracking spot on, heb de hardmeting om de 10 minuten staan.

Samengevat: erg blij met mijn aankoop. Ik denk dat sommige mensen niet weten wat ze van een smartwatch mogen / kunnen verwachten en dan teleurgesteld zijn. Ik wilde even een ander geluid laten horen dus bij deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
ik heb het probleem dat die nu geen hartslag meer kan meten en geen stappen meer. Dit terwijl de gps enz aan staan. Hij heeft dit wel gedaan de eerste 3 dagen dat ik hem had.

Meer menden die dit ervaren? of een oplossing kunnen verzinnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:33
Die van mij registreert geen trappen en ik ben toch echt net 4 etages naar beneden en naar boven gelopen met de watch om en de mobiel in de broekzak. Maar geen traptrede te zien.... Stappen en hartslag meet ie allemaal wel.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
@jaydenjarno @aveenhuysen
[Sarcasme modus] Deze negativiteit kan echt niet. Dit product werkt perfect mensen, stuur het maar terug want er is duidelijk iets mis met jullie of jullie horloge.[/Sarcamse modus]

Probeer eens een reboot of bepaalde instellingen aan/uit te zetten die niet meer werken. Bij mij helpt dit (soms).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Ik ga hier toch even advocaat van de duivel spelen. Ik ben ook gematigd enthousiast over m'n ervaring met m'n eerste smartwatch. In mijn geval het 42mm model.

Qua look en feel is het een heerlijk apparaat. Ik vind het scherm superscherp, de navigatie is vloeiend en snel. Beter dan dat ik had durven hopen. Daarnaast vind ik de interactie tussen de Galaxy Gear app en het horloge een verademing. Bijna alles is van afstand configureerbaar. Batterijduur ook niets te klagen!

Ik ben echter ook teleurgesteld over een aantal features. Waaronder dus de hartslagmeter. Tijdens het rennen lijkt het met Endomondo goed te werken, maar overdag meet hij makkelijk een uur niets, ondanks dat ik aangeef dat ik om de 10 min een meting wil. Heb het horloge gewoon strak om mijn pols zitten, dus ik vind dat best wel slecht. Hoop dat het een softwarematig issue is. Deze klacht is overigens ook op Reddit veelvudig te vinden. Daarnaast heb ik ook problemen gehad met de sleeptracking. Waarschijnlijk vanwege hetzelfde euvel, aangezien dit gebaseerd wordt op je hartslag. Helaas is er ook geen functionaliteit die de resultaten van je sleeptracking gebruikt, zoals tips of het syncen van je wekker met je REM-slaap. Het zijn gewoon droge statistieken. Maar goed, ik heb hem niet als dedicated sleep tracker gekocht, dus alleen die droge stats zijn al bonus.

Maar wat me nog het meeste steekt is dat Tizen gewoon slecht ondersteund is. Had ik dit geweten, dan had ik serieus overwogen om m'n aankoop af te houden. De appstore is letterlijk een enorme sloot bagger. Spotify is al meer dan een jaar niet geupdate en is echt bare bones en clunky. Als je ziet door hoeveel hoepels je moet springen om een playlist offline beschikbaar te krijgen, dat is gewoon slecht. Iets zegt me dat we ook niet op een nieuwe, verbeterde versie hoeven te wachten. Sommige apps die ik heb gedownload werken gewoon helemaal niet... zijn waarschijnlijk ooit voor de S3 gemaakt en vervolgens nooit meer onderhouden. Er is geen kwaliteitscontrole vanuit Samsung, lijkt het. Alle Samsung native apps werken naar behoren en heb besloten om alleen apps binnen hun ecosysteem te gebruiken om verdere teleurstelling en frustratie te voorkomen. Enige lichtpuntje vond ik Endomondo, die doet wat het moet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 11-09-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
yinx84 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:06:
Ik ga hier toch even advocaat van de duivel spelen. Ik ben ook gematigd enthousiast over m'n ervaring met m'n eerste smartwatch. In mijn geval het 42mm model.

Qua look en feel is het een heerlijk apparaat. Ik vind het scherm superscherp, de navigatie is vloeiend en snel. Beter dan dat ik had durven hopen. Daarnaast vind ik de interactie tussen de Galaxy Gear app en het horloge een verademing. Bijna alles is van afstand configureerbaar. Batterijduur ook niets te klagen!

Ik ben echter ook teleurgesteld over een aantal features. Waaronder dus de hartslagmeter. Tijdens het rennen lijkt het met Endomondo goed te werken, maar overdag meet hij makkelijk een uur niets, ondanks dat ik aangeef dat ik om de 10 min een meting wil. Heb het horloge gewoon strak om mijn pols zitten, dus ik vind dat best wel slecht. Hoop dat het een softwarematig issue is. Deze klacht is overigens ook op Reddit veelvudig te vinden. Daarnaast heb ik ook problemen gehad met de sleeptracking. Waarschijnlijk vanwege hetzelfde euvel, aangezien dit gebaseerd wordt op je hartslag. Helaas is er ook geen functionaliteit die de resultaten van je sleeptracking gebruikt, zoals tips of het syncen van je wekker met je REM-slaap. Het zijn gewoon droge statistieken. Maar goed, ik heb hem niet als dedicated sleep tracker gekocht, dus alleen die droge stats zijn al bonus.

Maar wat me nog het meeste steekt is dat Tizen gewoon slecht ondersteund is. Had ik dit geweten, dan had ik serieus overwogen om m'n aankoop af te houden. De appstore is letterlijk een enorme sloot bagger. Spotify is al meer dan een jaar niet geupdate en is echt bare bones en clunky. Als je ziet door hoeveel hoepels je moet springen om een playlist offline beschikbaar te krijgen, dat is gewoon slecht. Iets zegt me dat we ook niet op een nieuwe, verbeterde versie hoeven te wachten. Sommige apps die ik heb gedownload werken gewoon helemaal niet... zijn waarschijnlijk ooit voor de S3 gemaakt en vervolgens nooit meer onderhouden. Er is geen kwaliteitscontrole vanuit Samsung, lijkt het. Alle Samsung native apps werken naar behoren en heb besloten om alleen apps binnen hun ecosysteem te gebruiken om verdere teleurstelling en frustratie te voorkomen. Enige lichtpuntje vond ik Endomondo, die doet wat het moet doen.
Ik denk ook dat Tizen op sterven na dood is, en snap niet hoe Samsung nu dit product durft te rebranden naar Galaxy Watch met dit OS. Dan draai je meteen je twee product reeksen de nek om.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:13:
[...]

Ik denk ook dat Tizen op sterven na dood is, en snap niet hoe Samsung nu dit product durft te rebranden naar Galaxy Watch met dit OS. Dan draai je meteen je twee product reeksen de nek om.
Hou toch es op met dat "Tizen op sterven na dood": dat is het dus niet! (en je valt in "herhaling!)

Wordt een beetje moe van jouw negatieve gebral... (en ben gelukkig niet de enige!)

Stuur dat ding terug, en koop rap een "Android Wear" of "Apple Watch"! (O nee, die laatste werkt niet met je Note9...)

[ Voor 4% gewijzigd door henklbr op 11-09-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkman76
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2021
Ik ben tevreden over mijn nieuwe horloge. Ik kom van de S2. Ik heb echter wel 1 grote ergenis. Dat heeft te maken met de app Endomondo. Ik ben nu 2 keer, met deze app icm met mijn Galaxy Watch, wezen harlopen. Beide keren bleef de tracking haken na ongeveer 1 a 2 km. Heeft iemand hier een oplossing voor..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbaken1
[~yinx84] heb je ook al de continu meting getest op de watch? Deze geeft bij een betere meting in vergelijking met de 10 min meting. Indien er dan 6 metingen een slecht resultaat geven dan heb je een gap van 6 sec i.p.v. 1 uur. Aangezien tijdens een workout ook een continu meting plaatsvindt, en deze uit eigen ervaring overeenkomt met de continu meting van de fitbit.

Echter ik heb nog geen idee wat de impact op de batterij is met deze meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
hbaken1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:33:
~~@yinx84 heb je ook al de continu meting getest op de watch? Deze geeft bij een betere meting in vergelijking met de 10 min meting. Indien er dan 6 metingen een slecht resultaat geven dan heb je een gap van 6 sec i.p.v. 1 uur. Aangezien tijdens een workout ook een continu meting plaatsvindt, en deze uit eigen ervaring overeenkomt met de continu meting van de fitbit.

Echter ik heb nog geen idee wat de impact op de batterij is met deze meting.
Ga ik eens proberen, thanks :) Ik las overigens ook de tip op Reddit dat je horloge losser doen (ipv strakker) ook betere resultaten geeft voor de HRM.
Brinkman76 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:27:
Ik ben tevreden over mijn nieuwe horloge. Ik kom van de S2. Ik heb echter wel 1 grote ergenis. Dat heeft te maken met de app Endomondo. Ik ben nu 2 keer, met deze app icm met mijn Galaxy Watch, wezen harlopen. Beide keren bleef de tracking haken na ongeveer 1 a 2 km. Heeft iemand hier een oplossing voor..?
Dit had ik ook precies hetzelfde! Gisteren nog over gepost zelfs. Bij mij op 2 km. De tweede sessie die ik daarna gestart had, had hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbaken1
Wat is het voordeel van Endomondo in vergelijking met de standaard S-health? S- health had bij mijn geen stabiele GPS fix (2x kwijt), echter de summary en informatie tijdens het lopen was voor mij voldoende.

In dit geval heb je ook al je activiteiten in 1 app.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:47
Phusebox schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:13:
[...]

Sorry hoor, maar waarom heb je dan in godsnaam de Galaxy Watch aangeschaft? Je had van tevoren toch kunnen weten dat de Galaxy Watch op TizenOS zou draaien?

In het topics van de Note 9 was het ook al zo, voor de launch al een hoop twijfels hebben, aanschaf annuleren om vervolgens toch te kopen, om daarna alleen maar het topic vol te gooien over de (in jouw ogen) slechte accu waar op magische wijze alleen jij last van lijkt te hebben.

Ik heb in beide topics meegelezen, puur voor het vermaak van jouw posts. En nu is het hier weer hetzelfde. Je koopt iets, en achteraf ga je structureel je negativiteit verkondigen over het product (in beide topics tot irritaties van andere gebruikers aan toe). Toevallig beiden Samsung producten.

Stuur alles terug en kies voor een ander merk, als je zo'n slechte ervaringen met Samsung hebt (wat je ergens ooit zelf gezegd hebt, kan ik me herinneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PatrickPR schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:46:
[...]

Sorry hoor, maar waarom heb je dan in godsnaam de Galaxy Watch aangeschaft? Je had van tevoren toch kunnen weten dat de Galaxy Watch op TizenOS zou draaien?

In het topics van de Note 9 was het ook al zo, voor de launch al een hoop twijfels hebben, aanschaf annuleren om vervolgens toch te kopen, om daarna alleen maar het topic vol te gooien over de (in jouw ogen) slechte accu waar op magische wijze alleen jij last van lijkt te hebben.

Ik heb in beide topics meegelezen, puur voor het vermaak van jouw posts. En nu is het hier weer hetzelfde. Je koopt iets, en achteraf ga je structureel je negativiteit verkondigen over het product (in beide topics tot irritaties van andere gebruikers aan toe). Toevallig beiden Samsung producten.

Stuur alles terug en kies voor een ander merk, als je zo'n slechte ervaringen met Samsung hebt (wat je ergens ooit zelf gezegd hebt, kan ik me herinneren).
Ik ben me bewust van Tizen, en ik ga er ook vanuit dat het horloge een reële levensverwachting van een jaar heeft. Dus ja, die keuze heb ik bewust gemaakt. Ik denk gewoon dat Samsung hiermee op het verkeerde paard wed door stug aan Tizen vast te houden. Leuk dat het (semi) cross platform is, maar de Apple mensen kopen toch wel een Apple watch, en ik heb deze nooit vergeleken en wil dit ook niet doen.

De reviews zijn ook niet alleen maar lovend, dus geloof verder wat je wil geloven, iedereen heeft andere standaarden/eisen dus die beleving verschilt uiteraard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
De galaxy watch is qua hardware gewoon verruit het beste device op Android. Maar de software is gewoon niet wat je er van verwacht gaan roepen dat je r.m.a. moet regelen slaat natuurlijk nergens op. Even een reality check, gisteren is er door Qualcomm een chip aangekondigd die eindelijk in de buurt komt wat er in de galaxy watch zit.

Je ziet het inderdaad ook terug in de reviews dat de uitwerking van de software ook vaak negatief beoordeel wordt. Hoe moet ik van te voren weten dat 50% van de apps crashen en er totaal geen onderhoud is aan de apps?

Ik hoef geen 100de apps maar een app (eventueel vanuit Samsung)voor spotify, Google maps en bijvoorbeeld een runkeeper of strava kan toch niet zo moeilijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:33
Phusebox schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:31:
@jaydenjarno @aveenhuysen
~~~[Sarcasme modus] Deze negativiteit kan echt niet. Dit product werkt perfect mensen, stuur het maar terug want er is duidelijk iets mis met jullie of jullie horloge.~~[/Sarcamse modus]

Probeer eens een reboot of bepaalde instellingen aan/uit te zetten die niet meer werken. Bij mij helpt dit (soms).
Reset gedaan en nog eens flink de trap op en afgelopen en jawel de eerste trappen zijn daar ;) ;) ;)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 16:59
Modbreak:Ik heb weer wat offtopic berichten verwijderd. Zeuren om te zeuren voegt niet zoveel toe, het is niet nodig om constant te melden dat er iets niet werkt.

Daarnaast is ingaan op deze reacties ook niet nodig, daarmee gaat het alleen maar meer offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben trouwens wel benieuwd naar welke smartface jullie gebruiken? Gebruik je een standaart of heb je een leuke gevonden/gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Anoniem: 1114513 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:15:
Ben trouwens wel benieuwd naar welke smartface jullie gebruiken? Gebruik je een standaart of heb je een leuke gevonden/gekocht.
Ik gebruik de standaard Analog Utility. Een prima watch face, maar ik wil dat de AOD variant gewoon zwart wit is, zonder seconde wijzer. Zo'n watchface zoek ik nu, maar op een betaalde na heb ik er niet zoveel gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 11:37

LithoMan

Toemaar

henklbr schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:46:
@Willianv @yinx84 @Phusebox @Anoniem: 712338

Zojuist even de "proef op de som" genomen vwb "hartslag":

Gemeten met mijn Galaxy Watch en professionele Omron meter:

[Afbeelding]

Niks mis mee (lijkt me zo)...
Ik heb het vanmiddag gemeten wel 3x achter elkaar.
Wat eruit kwam is dat de smartwatch 55bpm aan geeft en de Omron meter 50bpm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mf3qSqo0Od1BiIq5nTekqHnx/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door LithoMan op 11-09-2018 17:14 . Reden: Foto erbij gevoegd ]

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515729

Ik heb het vanmiddag gemeten wel 3x achter elkaar.
Wat eruit kwam is dat de smartwatch 55bpm aan geeft en de Omron meter 50bpm.

[Afbeelding]
Met een hardslag van 50 ben je ook wel een uitzondering, en je weet het hé, samsung overdrijft graag een beetje O-)
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Pre-order actie, Levertijden, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen