Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Een bloeddrukmeter hoeft niet meer dan een paar tientjes te kosten. Je hoeft geen hele dure te kopen voor het calibreren, denk ik. Je hoeft niet te ijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Grolsch schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:52:
Gisteravond was hij echt bijna leeg (15%) valt me ook een beetje tegen. (1,5 dag)

Vannacht aan de lader gelegd en ATM 74% (rond 07.00 van de lader afgehaald).
Nu ruim een week later is de Watch wat gestabiliseerd blijkbaar en kan ik 3 dagen met de batterij.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:44
Heb zelf een watch2 42mm sinds een half jaar (via Amazon)

Zijn er hier ook gebruikers bij wie de coating van de binnenring (welke niet draait) los laat ?

De buitenring (welke wel draait) is mint, de binnenring niet.

Is dit een garantiekwestie of kansloos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:00
Juancho schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:15:
Ik heb sinds kort een nieuwe (samsung) telefoon. Moest mijn Samsung gear sport opnieuw koppelen en blijkbaar heb ik op reset geklikt. Opzich geen prieel, even wat dingen opnieuw downloaden.

Maar nou kan ik nergens de Spotify app meer vinden. Niet via zelfzoeken, niet via app en muziek. Gewoon volstrekt onvindbaar in de Galaxy store...

Iemand een idee?
Heb exact het zelfde voor. Niet meer terug te vinden.

//edit: gelukt via "mijn apps". Daar stond hij tussen.

[ Voor 5% gewijzigd door ShaneV op 12-02-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:35
S-health heeft blijkbaar de gewicht controle functie eruit gesloopt. Heel leuk en aardig maar nu heb ik een enorm vervelende bug. Blijkbaar heb ik toen eens ingegeven 1585 calorieën als doel. Ik kan dat werkelijk nergens aanpassen. Ja ik kan in de app naar eten gaan, daar mijn doel instellen (2250) en dat werkt dan 1 dag. |De volgende dag is het weer teruggezet naar 1585 calorieën. Super irritant en zo is zowel de watch als de S-Health app volledig waardeloos.

Iemand een idee?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Sinds ik mijn horloge heb gekoppeld aan mijn nieuwe Samsung S21 Ultra kloppen d'r afstanden die ik loop helemaal niet meer. Google maps geeft net 7.7km aan terwijl Samsung 10.22km aan geeft wat niet waar is.

Bij mijn Huawei P30 deed het horloge het wel goed. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?Google levert weinig op. Net de locatie gegevens maar even uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Merk dat mijn active 2 stuk langer meegaat nu ik een Samsung device gebruikt. Lijkt wel alsof de sync tussen de devices beter plaatsvind. Gebruik de watch niet veel anders dan ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

vali schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:27:
Merk dat mijn active 2 stuk langer meegaat nu ik een Samsung device gebruikt. Lijkt wel alsof de sync tussen de devices beter plaatsvind. Gebruik de watch niet veel anders dan ervoor.
Klopt, heb ik ook, maar het kan natuurlijk ook komen doordat ie helemaal opnieuw is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
R2L schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:13:
[...]

Klopt, heb ik ook, maar het kan natuurlijk ook komen doordat ie helemaal opnieuw is ingesteld.
Kan eventueel kloppen (zal dat snel genoeg merken) maar vond het wel merkwaardig meer. Kreeg normaal rond de 2 dagen als ik apps zoals Weather apps niet gebruik, maar haal nu gewoon bijna 3 dagen.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Wackmack schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:00:
Sinds ik mijn horloge heb gekoppeld aan mijn nieuwe Samsung S21 Ultra kloppen d'r afstanden die ik loop helemaal niet meer. Google maps geeft net 7.7km aan terwijl Samsung 10.22km aan geeft wat niet waar is.

Bij mijn Huawei P30 deed het horloge het wel goed. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?Google levert weinig op. Net de locatie gegevens maar even uitgeschakeld.
Miles naar km's? Zou niet kunnen maar lijkt rekenkundig wel in de buurt te komen.

Basement Bios ---- Exo-S

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Mystikal schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:36:
[...]

Miles naar km's? Zou niet kunnen maar lijkt rekenkundig wel in de buurt te komen.
Zag dat veel mensen hier problemen mee hebben. Heb de GPS modus aangepast op de watch. Morgenavond even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

Beste tweakers,

sinds een week bezitten mijn vrouw en ik allebei nu een Active2 horloge. Erg blij mee maar ervaar ik ook een probleempje. Mijn horloge laat diep zwart zien. Maar die van mijn vrouw is altijd een beetje blauw, wat zwart moet zijn. Als de horloge opstart is dit het geval, maar zodra het opgestart is veranderd alles in een blauwige tint. het ziet er niet mooi uit en kan ik niet in de instellingen daar iets over vinden. Iemand een tip?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikrkc
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-02-2021
Hoi, klopt het dat de Samsung Galaxy Active geen geluid heeft? RICK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
RoyK schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:49:
Beste tweakers,

sinds een week bezitten mijn vrouw en ik allebei nu een Active2 horloge. Erg blij mee maar ervaar ik ook een probleempje. Mijn horloge laat diep zwart zien. Maar die van mijn vrouw is altijd een beetje blauw, wat zwart moet zijn. Als de horloge opstart is dit het geval, maar zodra het opgestart is veranderd alles in een blauwige tint. het ziet er niet mooi uit en kan ik niet in de instellingen daar iets over vinden. Iemand een tip?
Lijkt mij niet iets normaal. Mocht een hard reset niet helpen zou ik contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Vandaag zou dat dan moeten zijn..
Denk van niet, maar we zullen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vali
038Robijno schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:00:
[...]

Vandaag zou dat dan moeten zijn..
Denk van niet, maar we zullen zien.
Ontvang nu de nieuwe update
Gisteravond was hij echt bijna leeg (15%) valt me ook een beetje tegen. (1,5 dag)

Dit zal in de praktijk wel betekenen dat hij elke avond opgeladen moet worden, en dat brengt mij op het volgende punt.

Er zit zo'n lader bij die dmv een magneet "klikt" achter op de watch.

Als telefoon heb ik een Samsung S20, die ik momenteel met een lader met kabel oplaad.

Ik heb naast m'n bed maar 1 stopcontact en dat geeft natuurlijk praktisch problemen.
Hoe doen jullie dit :? Goede tips zijn welkom.

Is dit wat :? Ziet er wel mooi / praktisch uit

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

[Afbeelding]
Bij mij hielp enorm om de weather app en bixby niet te gebruiken en beide ook te killen mochten ze op de achtergrond draaien. Verder verbeterde mijn accuduur enorm toen ik wifi had uitgeschakeld (hiermee ontvang je dus geen notificaties meer als bluetooth verbinding verbroken is). Ging toen van iets meer dan 24 uur naar 2.5 dag weer toe.

In de avond als ik ga slapen gaat de "niet storen" mode aan en dat scheelt ook weer notificatie verkeer.

[ Voor 79% gewijzigd door vali op 22-02-2021 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

vali schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:20:
[...]

Lijkt mij niet iets normaal. Mocht een hard reset niet helpen zou ik contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt.
Een hard reset is misschien wel een goed idee. Wellicht zit er gewoon iets te etteren op de achtergrond. Ik heb een foto meegestuurd. Dit moet gewoon zart zijn met witte icon / tekst. Maar het is llichtblauw.. het hele scherm licht zeg maar op. Het ziet er niet uit. En het is nog erger als je een wijzerplaat in beeld hebt.

Vanavond eens een hard reset proberen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svluR2PpdAr5z4xvH6EMeGExA3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xSpaO15PrvBwtlk56A0BguS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 12:51
Ik heb de update ook op mijn Active 2 geïnstalleerd. Ik had de ECG al via de hack, je moet wel even de Samsung Health Monitor app die middels het .apk bestand was gedownload verwijderen en de app opnieuw downloaden uit de store.
Twee grote verschillen: ten eerste is alles nu gewoon in het Nederlands, en ten tweede vind ik hem nu een stuk beter werken. Eerst gaf hij heel vaak aan dat ik het horloge langer moest dragen of wilde het om een andere reden niet lukken, maar nu neemt hij direct zonder enige problemen en heel vlot de ECG.

Een nadeel is dat ik geen ECG widget kan vinden? Ik moet het via de app doen...
Edit: na opnieuw opstarten kan ik de widget wel gewoon toevoegen. Zal wel komen omdat ik eerst de "gehackte" versie erop had staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Theratron op 22-02-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 20:28
Theratron schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:30:
Ik heb de update ook op mijn Active 2 geïnstalleerd. Ik had de ECG al via de hack, je moet wel even de Samsung Health Monitor app die middels het .apk bestand was gedownload verwijderen en de app opnieuw downloaden uit de store.
Twee grote verschillen: ten eerste is alles nu gewoon in het Nederlands, en ten tweede vind ik hem nu een stuk beter werken. Eerst gaf hij heel vaak aan dat ik het horloge langer moest dragen of wilde het om een andere reden niet lukken, maar nu neemt hij direct zonder enige problemen en heel vlot de ECG.

Een nadeel is dat ik geen ECG widget kan vinden? Ik moet het via de app doen...
Edit: na opnieuw opstarten kan ik de widget wel gewoon toevoegen. Zal wel komen omdat ik eerst de "gehackte" versie erop had staan.
Update hier geïnstalleerd en ik heb de health monitor app op de telefoon en op de horloge.

Ik zie nergens de ECG widget of een verwijzing daar naartoe staan. Waar kan ik het terugvinden?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
henidde schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:48:
[...]

Update hier geïnstalleerd en ik heb de health monitor app op de telefoon en op de horloge.

Ik zie nergens de ECG widget of een verwijzing daar naartoe staan. Waar kan ik het terugvinden?
Op het horloge bedoel ik. Als je helemaal naar het eind van de lijst gaat (door bijvoorbeeld over de rand te vegen) zie je de optie om widgets toe te voegen. Daar zitten de ECG en bloeddruk meting tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Theratron schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:17:
[...]

Op het horloge bedoel ik. Als je helemaal naar het eind van de lijst gaat (door bijvoorbeeld over de rand te vegen) zie je de optie om widgets toe te voegen. Daar zitten de ECG en bloeddruk meting tussen.
Dat is wat ik doe maar geen widget ecg of bloeddruk. Echt vaag..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:38
henidde schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:22:
[...]
Dat is wat ik doe maar geen widget ecg of bloeddruk. Echt vaag..
Herkenbaar, aan- en uitgezet maar er veranderd niets. Hoor graag hoe het te fixen.

Moet je wellicht een Samsung telefoon hebben? :/

[ Voor 8% gewijzigd door hoevenpe op 22-02-2021 19:10 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Hier ook de aw2 geüpdate, maar geen ecg of bloeddruk beschikbaar. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Misschien verschijnt de optie pas als je de Samsung Health Monitor downloadt uit de Galaxy Store (op je telefoon)? Hebben jullie de app wel in de app lijst op je horloge staan?

En ja, je moet wel een Galaxy telefoon hebben. Anders heb je de appstore niet waar je de app vandaan moet halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:35
Theratron schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:37:
Misschien verschijnt de optie pas als je de Samsung Health Monitor downloadt uit de Galaxy Store (op je telefoon)? Hebben jullie de app wel in de app lijst op je horloge staan?

En ja, je moet wel een Galaxy telefoon hebben. Anders heb je de appstore niet waar je de app vandaan moet halen...
Als je geen Samsung telefoon heb, zie je de app heel even als allerlaatste app op je horloge staan, althans dat was bij mijn Galaxy 3 het geval. Als je de app opent vraagt ie toegang tot je sensoren, maar daarna is ie een zwart gat in en compleet verdwenen. De bijbehorende telefoon app is niet beschikbaar voor mijn lg V30. Wel belachelijk dat je een Samsung telefoon nodig zou hebben. Ik denk er hard over om het horloge dan toch maar in te ruilen voor een Garmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
jurjen_g schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:46:
[...]

Als je geen Samsung telefoon heb, zie je de app heel even als allerlaatste app op je horloge staan, althans dat was bij mijn Galaxy 3 het geval. Als je de app opent vraagt ie toegang tot je sensoren, maar daarna is ie een zwart gat in en compleet verdwenen. De bijbehorende telefoon app is niet beschikbaar voor mijn lg V30. Wel belachelijk dat je een Samsung telefoon nodig zou hebben. Ik denk er hard over om het horloge dan toch maar in te ruilen voor een Garmin
Ik heb een Samsung tablet. Wellicht dat ik het hiermee kan proberen. Om welke app gaat het nu?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingerbeek
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
A

[ Voor 150% gewijzigd door Slingerbeek op 27-02-2021 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Werkt ook niet via de Samsung tablet. Op de Amerikaanse website van Samsung staat inderdaad dat het compatible moet zijn met je smartphone. Heb ook geprobeerd om een gedownloade apk variant te gebruiken.. werkt ook niet.

Belachelijk..

[ Voor 20% gewijzigd door henidde op 22-02-2021 20:44 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
henidde schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:44:
Werkt ook niet via de Samsung tablet. Op de Amerikaanse website van Samsung staat inderdaad dat het compatible moet zijn met je smartphone. Heb ook geprobeerd om een gedownloade apk variant te gebruiken.. werkt ook niet.

Belachelijk..
Klopt, dit had ik ook met mijn Samsung tablet... Snap totaal niet waarom ze dit hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:35
henidde schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:31:
[...]

Ik heb een Samsung tablet. Wellicht dat ik het hiermee kan proberen. Om welke app gaat het nu?
Samsung health monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

vali schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:20:
[...]

De reset heeft het probleem verholpen! Dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
vali schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Ontvang nu de nieuwe update

[...]

Bij mij hielp enorm om de weather app en bixby niet te gebruiken en beide ook te killen mochten ze op de achtergrond draaien. Verder verbeterde mijn accuduur enorm toen ik wifi had uitgeschakeld (hiermee ontvang je dus geen notificaties meer als bluetooth verbinding verbroken is). Ging toen van iets meer dan 24 uur naar 2.5 dag weer toe.

In de avond als ik ga slapen gaat de "niet storen" mode aan en dat scheelt ook weer notificatie verkeer.
Op mijn watch 2 ontvang ik via wifi Whatsapp berichten als ik op de telefoon de bluetooth uitschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
mike123 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:08:
[...]

Op mijn watch 2 ontvang ik via wifi Whatsapp berichten als ik op de telefoon de bluetooth uitschakel.
Dat heb ik ook lange tijd maar merkte dat dit flink wat accuverbruik kostte. Kan zijn dat ze dit ondertussen verbeterd hebben. Het ontvangen van notificaties mis ik niet echt, enige wat wel fijn werkte was de mogelijkheid om via WIFI je smartwatch terug te vinden.
RoyK schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:02:
[...]

De reset heeft het probleem verholpen! Dank ;)
Top!!!

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 23-02-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico999
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-04-2023
Ik heb een Samsung Galaxy Active 2 smartwatch. De laatste update beloofde een bloeddruk meting. Nu pas blijkt dat de app die je daarvoor op je telefoon moet installeren (Samsung Health Monitor) alleen op Samsung telefoons geïnstalleerd kan worden. Dit is m.i. nooit duidelijk gecommuniceerd door Samsung. Terwijl ik toch enig onderzoek gedaan heb voordat ik voor "Tizen" koos. Ook de hoeveelheid apps valt behoorlijk tegen. Iets waar je pas achter komt als je de smart watch al hebt. Daarvoor kan je namelijk niet in de app store van Samsung. Laat dit een waarschuwing zijn voor andere kopers met een niet Samsung telefoon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 15:39
Iemand de ECG aan de praat gekregen op een P30 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Ik baal zelf ook echt van het niet kunnen gebruiken van de ECG op een niet Samsung telefoon.

Het werkt niet eens op mijn Samsung tablet..

[ Voor 20% gewijzigd door henidde op 23-02-2021 19:24 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptweaker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-03 07:52
Alles werkt hier met een samsung s20.
Sneu voor degene met een niet samsung telefoon, belachelijk dat ze dit niet open zetten. Zou de verkopen van dit soort horloges, helpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04

Dit zal in de praktijk wel betekenen dat hij elke avond opgeladen moet worden, en dat brengt mij op het volgende punt.

Er zit zo'n lader bij die dmv een magneet "klikt" achter op de watch.

Als telefoon heb ik een Samsung S20, die ik momenteel met een lader met kabel oplaad.

Ik heb naast m'n bed maar 1 stopcontact en dat geeft natuurlijk praktisch problemen.
Hoe doen jullie dit :? Goede tips zijn welkom.

Is dit wat :? Ziet er wel mooi / praktisch uit

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

[Afbeelding]
Het duurt een paar weken, maar hij is binnen.

Dit is voor mijn situatie (Samsung S20 + Galaxy Watch 3 Titanium echt de perfecte oplossing.

Ziet en voelt betrouwbaar en degelijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lAiN0Vw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tevyYAN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l7btaDi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ee3acNO.jpg

Echt een aanrader dus als je een paar weken de tijd hebt.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 17:27
ThijsM schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:05:
Iemand de ECG aan de praat gekregen op een P30 pro?
Zit met dezelfde vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Crashy schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Zit met dezelfde vraag...
Niemand heeft dat, omdat deze functies alleen werken icm een Samsung telefoon

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:15
Samsung galaxy active watch 2 is flink in de aanbieding bij Coolblue. 185 IPV 269. En dan ook nog eens 30 euro cashback.

Hoezo opeens zo flink korting... Komt active watch 3 eraan ofzo? Anders wil ik deze wel eens aanschaffen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Sleehond schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:25:
Samsung galaxy active watch 2 is flink in de aanbieding bij Coolblue. 185 IPV 269. En dan ook nog eens 30 euro cashback.

Hoezo opeens zo flink korting... Komt active watch 3 eraan ofzo? Anders wil ik deze wel eens aanschaffen...
Ik denk dat het dat niet alleen is. De prijzen zijn over de hele range fiks gedaald (ook de nieuwere Watch 3 41mm is inmiddels onder de 200 euro te krijgen inclusief cashback).
Maar de watch active 2 is inmiddels alweer bijna twee jaar oud, dus de kans zit er in dat er dit jaar een opvolger komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:55

Die 269 hoef je al een heel tijdje niet te betalen hoor. Ik heb de mijne rond black friday aangeschaft en toen ook de prijzen uiteraard in de gaten gehouden. In die periode was de Active 2 al bij meerdere shops voor 189 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 15:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit werkt inderdaad (OnePlus 6). Enige issue is dat de ECG functie geen reading krijgt: "Moisturize your finger and try again."
Blood pressure werkt dan weer wel. Lees op Reddit/XDA meer berichten hierover en mensen die hem ter reparatie opsturen. Geen idee of dat nut heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:25

ik heb de active 2 voor 107 bij amazon weten te scoren en ik las ergens dat de active 4 eraan zit te komen dit jaar.

moet je beslist de bloedruk meter kalibreren met een normale bloeddruk meter?

[ Voor 8% gewijzigd door Michel242186 op 08-03-2021 15:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:43
Michel242186 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:31:
[...]

moet je beslist de bloedruk meter kalibreren met een normale bloeddruk meter?
Dat is een goede koop! Zonder kalibreren werkt de bloeddrukmeter niet. Ik ben plasmadonor en gebruik de meting voorafgaand aan de donatie als kalibratie. Dus geef je ook op als donor, zou ik zeggen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
Oudere modellen Krijgen nu ook een update. Samsung is de Galaxy Watch en de Galaxy Watch Active niet vergeten.

[ Voor 37% gewijzigd door vali op 10-03-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:24
Wie weet op basis van de plaatjes en beschrijving welk horloge dit precies is?

Ik heb me de afgelopen dagen blindgestaard op spec sheets van de verschillende Galaxy Watch varianten, maar kom nergens dit exacte model tegen.
Het is sowieso een 'special edition' met RVS bandje, wat vergelijking al moeilijk maakt omdat veel vergelijkssites de matchende foto's niet allemaal opnemen.

Specs volgens Bijenkorf:
Chronograaf: Nee
Materiaal band: Staal
Materiaal glas: Gorilla Glass SR+
Materiaal kast: Staal
Stijl: Sportief
Artikel: 390809000300000
Specificaties
Activiteit: Fietsen, Hardlopen
Batterijduur: 270mAh, gemiddeld tussen de 45 - 120 uur
Breedte horlogeband: 20 mm
Connectiviteit: 3G/4G, Bluetooth, GPS
Diameterkast: 42 mm
Functies: Microfoon, Activity tracker, Notificaties, Touchscreen, Muziekspeler, Berichten lezen en beantwoorden
Garantie: 2 jaar
Kleur horlogeband: Zwart
Kleur wijzerplaat: zwart
Type sluiting: Kliksluiting
Waterdichtheid: 3 ATM (spatwaterdicht)
Werkgeheugen: 4 GB

Qua specs komt dat overeen met deze, is het dan dus een speciale editie van de Galaxy Watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:44
PhWolf schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:21:
Wie weet op basis van de plaatjes en beschrijving welk horloge dit precies is?
Volgens mij is dit een pricewatch: Samsung Galaxy Watch (42mm) Zwart (Zwart) maar dan inderdaad met een ander bandje.

De smartwatch zelf ziet er in ieder geval heel erg hetzelfde uit als de Galaxy Watch 42mm die ik hier om mijn pols heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
vali schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:52:
Oudere modellen Krijgen nu ook een update. Samsung is de Galaxy Watch en de Galaxy Watch Active niet vergeten.
Inmiddels kan ik de update ook installeren op mijn Galaxy Watch:
R800XXU1FUB6/R800OXA1FUB6

Dit is dan TizenTizen 5.5.0.1 volgens Samsung: https://doc.samsungmobile.com/SM-R800/XAR/doc.html

Changes:
- Enhanced Notification : Upon receiving a message notification, a chat window appears and can also view images.
- AR Emoji/Bitmoji : Send AR Emoji and Bitmoji through the watch.
- Capture : Supports scroll capture feature that automatically sends the screen-capture image to the phone.
- If exercising with a watch, the voice guidance is provided through the connected headset.
- Voice notification has been added for cumulative distance and heart rate data, during the Auto Lap of Running/Cycling exercises.
- Improved system stability and reliability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevano
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 00:19
Hier in België eveneens de update ontvangenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVxNfNwXjkseTRIk-Vd02Nqxa3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8o78A3JqYTHD63c1bVtD2Vp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Update notificatie vandaag gekregen en geïnstalleerd. Wat zit er nog meer in qua verbeteringen/veranderingen? Merk wel dat de horloge met alles een stuk sneller is.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 16:01
Ik loop vaker hard met mijn horloge op Samsung Health om mijn voortgang bij te houden, en telefoon om een muziekje of podcast te luisteren. Sinds de update krijg ik elke ronde (km) een audio update over mijn Bluetooth headphones, terwijl die vziw niet direct gekoppeld is met het horloge. Dat loopt blijkbaar dus via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:47
Meneer iCy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:13:
Update notificatie vandaag gekregen en geïnstalleerd. Wat zit er nog meer in qua verbeteringen/veranderingen? Merk wel dat de horloge met alles een stuk sneller is.
Scroll eens 15 cm naar boven!

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

kruila schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:00:
[...]

Scroll eens 15 cm naar boven!
Ja die zag ik, maar kan ik nu ook apps hebben die we voorheen niet konden gebruiken maar wel handig zijn? 😊

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
Visitor.q schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:08:
Ik loop vaker hard met mijn horloge op Samsung Health om mijn voortgang bij te houden, en telefoon om een muziekje of podcast te luisteren. Sinds de update krijg ik elke ronde (km) een audio update over mijn Bluetooth headphones, terwijl die vziw niet direct gekoppeld is met het horloge. Dat loopt blijkbaar dus via de telefoon.
Ik gebruik juist de audio feedback van Samsung Health wel op mijn watch omdat ik dan zonder telefoon kan gaan hardlopen.
Maar sinds de SW update is die audio feedback veranderd, komt nu niet meer elke 500 meter. Weet iemand waar je dat kan aanpassen? In Samsung Health op de telefoon kan je de frequentie wel instellen, maar die functie kan ik niet op de watch vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 16:01
sikman schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Ik gebruik juist de audio feedback van Samsung Health wel op mijn watch omdat ik dan zonder telefoon kan gaan hardlopen.
Maar sinds de SW update is die audio feedback veranderd, komt nu niet meer elke 500 meter. Weet iemand waar je dat kan aanpassen? In Samsung Health op de telefoon kan je de frequentie wel instellen, maar die functie kan ik niet op de watch vinden.
Op de watch: Samsung Health > leg training vast > trainen > hardlopen (tandwiel) > automatische ronde. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:03
Zijn er hier nog meer die na de update plots last hebben van een enorme battery drain? Ik gebruik de eerste Galaxy Watch. Voorheen kon ik makkelijk drie dagen op één lading doen, nu heeft hij in 1,5hr al 40% van de batterij gebruikt. Samsung Health en instellingen zijn de grootste verbruikers volgens de Wear app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:47
Marcel_ schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 07:57:
Zijn er hier nog meer die na de update plots last hebben van een enorme battery drain? Ik gebruik de eerste Galaxy Watch. Voorheen kon ik makkelijk drie dagen op één lading doen, nu heeft hij in 1,5hr al 40% van de batterij gebruikt. Samsung Health en instellingen zijn de grootste verbruikers volgens de Wear app.
Bij mij geen problemen, heb je al een reset gedaan?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
kruila schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:49:
[...]

Bij mij geen problemen, heb je al een reset gedaan?
Ik had een soort van 'mini-drain' na de update, het lijkt alsof het horloge zichzelf opnieuw moet inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
HerZon schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:10:
[...]

Ik had een soort van 'mini-drain' na de update, het lijkt alsof het horloge zichzelf opnieuw moet inleren.
Dan wacht ik het even af, mocht het niet vanzelf verholpen zijn dan reset ik hem zoals hierboven is beschreven.
Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Marcel_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 00:07:
[...]

Dan wacht ik het even af, mocht het niet vanzelf verholpen zijn dan reset ik hem zoals hierboven is beschreven.
Voor je terug zet naar fabrieksinstellingen kan je proberen opnieuw op te starten door de aan/uit knop lang in te houden. Dan gooit hij alles uit zijn geheugen en volgens mij de cache leeg. Dan hou je echter nog wel al je instellingen en apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
gwystyl schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:18:
[...]

Voor je terug zet naar fabrieksinstellingen kan je proberen opnieuw op te starten door de aan/uit knop lang in te houden. Dan gooit hij alles uit zijn geheugen en volgens mij de cache leeg. Dan hou je echter nog wel al je instellingen en apps.
Dat had ik al geprobeerd inderdaad, maar helaas zonder succes. Toch bedankt voor je suggestie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:39
Marcel_ schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 07:57:
Ja 😟. Hebben 2 horloges in huis, de 42mm en de 46mm Galaxy Watch2. De 46mm draait als vanouds (> 3 dagen) na de update, de 42 mm haalt de middag niet.

Ook een reboot heeft geen effect gehad helaas.

We zijn niet de enigen: https://us.community.sams...-2021-Update/td-p/1730858

[ Voor 10% gewijzigd door voorstad op 28-03-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
voorstad schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Ja 😟. Hebben 2 horloges in huis, de 42mm en de 46mm Galaxy Watch2. De 46mm draait als vanouds (> 3 dagen) na de update, de 42 mm haalt de middag niet.

Ook een reboot heeft geen effect gehad helaas.

We zijn niet de enigen: https://us.community.sams...-2021-Update/td-p/1730858
Het probleem doet zich bij mij trouwens alleen voor als ik mijn telefoon via Bluetooth heb verbonden met de watch. Wanneer ik de watch draag zonder deze gekoppeld te hebben met mijn telefoon is de batterijduur als normaal.
Ik hoop in ieder geval dat Samsung snel met een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:46
Marcel_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 00:07:
[...]

Ik heb juist het idee dat mijn accu langer meegaat sinds de update. Ik haal nu makkelijk 2 dagen met AOD aan overdag en in de nacht (23.00-08.00) watch op nachtstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
Ik heb mijn Watch vanmorgen van de lader afgehaald en de batterij indicator geeft nu nog 87% aan.
's nachts doe ik het horloge af en zet hem niet uit.
Maar een dag of 3 a 4 haal ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
mike123 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:03:
Ik heb mijn Watch vanmorgen van de lader afgehaald en de batterij indicator geeft nu nog 87% aan.
's nachts doe ik het horloge af en zet hem niet uit.
Maar een dag of 3 a 4 haal ik wel.
Vanmorgen 100%, nu 78% -> ruim 7 kilometer gewandeld met locatie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
Marcel_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:15:
[...]

Het probleem doet zich bij mij trouwens alleen voor als ik mijn telefoon via Bluetooth heb verbonden met de watch. Wanneer ik de watch draag zonder deze gekoppeld te hebben met mijn telefoon is de batterijduur als normaal.
Ik hoop in ieder geval dat Samsung snel met een oplossing komt.
Om het nog even moeilijker te maken, zodra mijn watch nog ca. 35% batterij over heeft is de drain afgelopen en het verbruik weer als normaal.
Ik kijk het deze week nog aan, anders ga ik hem resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevano
Bij mij steeds verbonden met Bluetooth en ik kom aan ongeveer 5 dagen.
Mijn uurwerk is van de 2de generatie SM-R800 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jNrcwKWZSYoWAPij1XDVAea6Bc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pSNKhcRyI5XKSQi61svZ8VUQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
Heel vreemd, gisteren bij een batterijpercentage van 30% resterend was de drain plots over. Echter kon ik de watch niet meer synchroniseren met Galaxy Health op mijn telefoon, de watch was wel verbonden met mijn telefoon via Bluetooth (was ook zichtbaar in Galaxy Wear en notificaties kwamen gewoon binnen). Nadat de watch weer was opgeladen was de drain nog steeds voorbij, echter was de verbinding tussen Galaxy Health en de watch nog steeds weg (hij bleef maar aangeven dat die bezig was met synchroniseren), volgens Galaxy Wear was mijn horloge wel gewoon verbonden (ik kreeg ook notificaties binnen). Vanmorgen om 7hr van de lader gehaald en om 17hr nog 94% over, notificaties kwamen wel gewoon binnen maar synchroniseren met Galaxy Health lukte niet. Rond 17hr de verbinding vanuit Galaxy Health verbroken en opnieuw verbonden met als resultaat om 18hr nog 74% batterij over, dus daar zit ergens de oorzaak. Iemand enig idee op basis van deze informatie?

Edit: met Galaxy Health bedoel ik Samsung Health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
Visitor.q schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:16:
[...]

Op de watch: Samsung Health > leg training vast > trainen > hardlopen (tandwiel) > automatische ronde. Succes!
Bedankt, het werkt! De support stem is er niet op vooruit gegaan, lijkt wel of iemand aan het mompelen is. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
Ik krijg sinds de laatste update geen details meer over mijn slaap. Op het horloge kan ik zien hoeveel uur ik geslapen heb, maar geen details over diep/licht/rem etc. Op mijn telefoon in de Samsung health app zie ik helemaal niets meer over slaap. Hebben anderen dit ook en zou een reset dit op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevano
YvoK schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:53:
Ik krijg sinds de laatste update geen details meer over mijn slaap. Op het horloge kan ik zien hoeveel uur ik geslapen heb, maar geen details over diep/licht/rem etc. Op mijn telefoon in de Samsung health app zie ik helemaal niets meer over slaap. Hebben anderen dit ook en zou een reset dit op kunnen lossen?
Bij mij lukt dit wel. De versie van Samsung Health bij mij is 6.15.6.001.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YvoK
andrevano schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:45:
[...]

Bij mij lukt dit wel. De versie van Samsung Health bij mij is 6.15.6.001.
Ik heb precies dezelfde versie, daar ligt het dus niet aan. Goed om te weten dat het niet universeel is, misschien toch maar eens resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Betekent dit dat we voortaan ook met onze galaxy watch kunnen betalen?

nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google Pay gebruiken

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Waarschijnlijk niet, want Google Pay is wat anders dan Samsung Pay. Als er een Google Pay app beschikbaar komt voor Tizen kan het misschien wel.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 06-04-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

gwystyl schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:43:
[...]

Waarschijnlijk niet, want Google Pay is wat anders dan Samsung Pay. Als er een Google Pay app beschikbaar komt voor Tizen kan het misschien wel.
Ah duidelijk. Jammer!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevano
YvoK schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:26:
[...]

Ik heb precies dezelfde versie, daar ligt het dus niet aan. Goed om te weten dat het niet universeel is, misschien toch maar eens resetten.
Denk er aan om misschien eerst een back-up te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
Ik krijg de health monitor niet geïnstalleerd. Ik heb de active 2 icm een s10 ik zou vanuit de galaxy store op mijn telefoon Health Monitor moeten installeren echter kan ik deze niet vinden. Firmware versie van de active 2 is uit maart. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:54
WhiteAss schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:11:
Ik krijg de health monitor niet geïnstalleerd. Ik heb de active 2 icm een s10 ik zou vanuit de galaxy store op mijn telefoon Health Monitor moeten installeren echter kan ik deze niet vinden. Firmware versie van de active 2 is uit maart. Iemand een idee?
Ik heb dezelfde combinatie, ik weet alleen niet wat je bedoeld met de Health Monitor app.

Zelf gebruik ik Samsung Health.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Krijg nu net een update gepusht.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
Loei123 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:31:
[...]

Ik heb dezelfde combinatie, ik weet alleen niet wat je bedoeld met de Health Monitor app.

Zelf gebruik ik Samsung Health.
Deze https://www.samsung.com/nl/apps/samsung-health-monitor/

Zoals ik het begrijp heb ik deze app nodig om de bloeddruk en o2 ECG metingen te kunnen doen.

/edit Nog eens goed op het horloge gekeken stont er gewoon al op 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door WhiteAss op 23-04-2021 22:31 . Reden: Typo/toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
Mystikal schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:06:
Krijg nu net een update gepusht.
Heb hem nog niet jammer genoeg. Het gaat om de volgende twee updates (active 2 en watch 3)
Tizen version : Tizen 5.5.0.2
• Improved Messaging App stability
• Improved WiFi stability
• Improved system stability and reliability

edit:
Een dag later krijg ik de update gepushed. Ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 03-05-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-05 09:56
Ik heb sindskort een nieuwe phone: Samsung Galaxy Watch s21 Ultra.
Als watch heb ik de Samsung Galaxy Watch Active 2.
Nu synced mijn activiteiten van Samsung Health niet meer naar Strava, terwijl Strava wel gelinkt is. Moet ik iets in de instellingen aanpassen als ik een nieuwe phone heb?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@cureheaded
Zag je reactie
Google Assistant draait op mijn S3 frontier en op mijn watch 3 hoor. Voorheen via een omwegje met Gassist.
Ben benieuwd hoe je het nu zonder Gassist hebt draaien. Krijg er zelfs niks over gevonden namelijk.

Edit:
Heb het gevonden inmiddels! G-voice assistant

[ Voor 9% gewijzigd door AndereKoekoek op 23-05-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuyderduyn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10-2023
Hallo,

Is het mogelijk activiteiten van het horloge naar strava te synchroniseren terwijl ik een iphone 8 plus heb?

Ik zag dat je ook de strava app op het horloge kan zetten. Kan dat ook als je IOS gebruikt?
Bedankt,
Gr Hans

[ Voor 25% gewijzigd door zuyderduyn op 25-05-2021 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Ik heb sinds kort met m'n Active 2 dat hij per dag nog wel netjes de stappen telt, maar dat deze niet meer in het week grafiekje van Health (op de watch zelf) komen te staan. Dit blijven bij alle dagen stipjes ipv de balkjes die met de lengte het aantal stappen van die dag aangeven. Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Er is weer een nieuwe update voor de active 2.

[ Voor 54% gewijzigd door vali op 15-06-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Zijn er merkbare verschillen? Ik vind de omschrijving maar vaag. Merk je iets qua accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
cordonbleu schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:11:
[...]

Zijn er merkbare verschillen? Ik vind de omschrijving maar vaag. Merk je iets qua accuduur?
Ik merk weinig verschil. Is jouw probleem opgelost eigenlijk?

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 17-06-2021 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 09:45
Samsung Watch Sport perfecte meeting van open water zwemmen

Graag deel ik deze info :). Dus geen vraag o.i.d.
Met de initiële firmware kon de Samsung Watch Sports alleen zwemmen in een zwembad goed meten. Maar na de update (van enige maanden geleden) zou je ook open water tochten moeten kunnen meten. En jawel ze hadden de functie goed verstopt. Zo goed dat ik m bij het instellen van een niewue telefoon tegen kwam. Ergens in de lijst sporten helemaal onderaan (en dus niet bij de andere zwemknop)m, daar stond ie dan.

En in tegenstelling van wat ik er online over vindt, heb nu een 3 tal keren buiten gezwommen (3*1 uur), en hij meet het perfect. Je ziet dat sommige horloges gps signaal kwijtraken omdat je arm ook wel eens onder water gaat :).

Ik ben er echt blij mee. good to know!

Nu even kijken of ik dat Strava ook weer aan de praat krijg :).. Niet essentieel want samsung health geeft ook al genoeg info.

Dekay99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
vali schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:45:
[...]

Ik merk weinig verschil. Is jouw probleem opgelost eigenlijk?
Ik heb nu zowel Whatsapp als de drie Galaxy Wear apps vrijgesteld van alle batterij optimalisaties en heb ze gelocked in het multitask menu. Tot nu toe komen de notificaties wel netjes door. Het lijkt zo dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Weet iemand of er misschien een alternatieve app is voor Samsung Health/Galaxy Wearable?

Ik heb de 42mm Galaxy Watch gekocht om te gebruiken met mijn Galaxy Tab S6 maar die blijken vreemd genoeg niet compatible te zijn. Toch zou ik graag mijn slaap en activiteiten tracken middels de tablet als dat mogelijk is. De informatie op het scherm van het horloge zelf is wel erg minimaal namelijk.

Ik heb Galaxy Wearable wel werkend gekregen op mijn oude Sony Xperia C5 Ultra maar de Health app helaas niet. Maar die telefoon houd het nog maar een paar uur vol voordat de batterij leeg is dus dat is sowieso geen optie voor me.

Belachelijk trouwens dat de Wearable app wel werkt op een oude Sony telefoon en niet op een veel nieuwere Samsung Galaxy Tab, ik snap echt niet waarom ze dit zo dicht getimmerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Probeer Sleep as Android eens.

Gebruik het al jaren als wekker. De app wel keer geprobeerd op de watch, maar slaap liever zonder horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

Als iemand in ons huis muziek afspeelt verschijnt er een muzieknootje op de horloge van mijn vrouw. Met als gevolg dat ze na een dag de horloge weer aan de lader kan hangen want die word helemaal leeg getrokken.

Ik kan 2 tot 3 dagen met mijn horloge rondlopen. Iets klopt er gewoon niet met het horloge van mijn vrouw.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:54
RoyK schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:23:
Als iemand in ons huis muziek afspeelt verschijnt er een muzieknootje op de horloge van mijn vrouw. Met als gevolg dat ze na een dag de horloge weer aan de lader kan hangen want die word helemaal leeg getrokken.

Ik kan 2 tot 3 dagen met mijn horloge rondlopen. Iets klopt er gewoon niet met het horloge van mijn vrouw.

Iemand een idee?
Dan wordt er vermoedelijk muziek afgespeeld op een apparaat dat is gekoppeld met het horloge of de smartphone van je vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:13
RoyK schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:23:

Iemand een idee?
Dat gebeurt bij mij ook inderdaad, omdat het apparaat waar het op afgespeeld wordt aan hetzelfde account is gekoppeld.

Maar mijn horloge wordt hierdoor niet leeg getrokken, ik merk geen verschil met dagen dat ik niet wat afspeel eerlijk gezegd.
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Pre-order actie, Levertijden, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen