Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Denneke,,!
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-01 22:58
Sinds vandaag de 46mm Galaxy watch in huis. Opzichter erg tevreden mee op de hartslag sensor na en dat vind ik wel een vereiste. Zelfs in rust vandaag dat hij grote stukken tijd niet meer, maakt niet uit of ik hem altijd scannen heb staan of niet.

Mensen meer problemen mee? Tips?

Dit is voor mij wel een belangrijke feature tot be honest, anders gaat hij terug.

• Celf11
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-01 15:28
Denneke,,! schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:38:
Sinds vandaag de 46mm Galaxy watch in huis. Opzichter erg tevreden mee op de hartslag sensor na en dat vind ik wel een vereiste. Zelfs in rust vandaag dat hij grote stukken tijd niet meer, maakt niet uit of ik hem altijd scannen heb staan of niet.

Dit is voor mij wel een belangrijke feature tot be honest, anders gaat hij terug.
Wanneer de HR monitor een belangrijke feature is, is terugsturen misschien de beste optie op dit moment.

https://eu.community.sams...ng-Heart-rate/td-p/671104

https://eu.community.sams...p-tracking-not/m-p/665969

Ik weet niet of jouw GW de laatste firmware update heeft (R800XXU1BRK3), ik lees nl. ook berichten dat de HR sensor beter werkt na de update.

Celf11 wijzigde deze reactie 25-12-2018 11:50 (7%)

• Denneke,,!
Celf11 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:47:
[...]

Wanneer de HR monitor een belangrijke feature is, is terugsturen misschien de beste optie op dit moment.

https://eu.community.sams...ng-Heart-rate/td-p/671104

https://eu.community.sams...p-tracking-not/m-p/665969

Ik weet niet of jouw GW de laatste firmware update heeft (R800XXU1BRK3), ik lees nl. ook berichten dat de HR sensor beter werkt na de update.
Ik had inderdaad al veel soortgelijke reacties gelezen, ik ben wat aan het proberen met strakte van het bandje en het automatisch detecteren van de sport staat uit. Dit zou moeten helpen.

Mocht ik hem moeten terugsturen natuurlijk de vraag of een andere wearable met bijvoorbeeld Google wear os beter registreer. Of dan naar een Fitbit ofzo. Naja eerst hier maar eens goed mee spelen.

• tazmaniac85
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 25-12-2018
Het lukt me maar niet om te reageren op Whatsapp berichten. Dit is toch gewoon mogelijk? Enige optie die ik heb is 'wis'. Watch is gekoppeld aan een iPhone 6s.

• Denneke,,!
tazmaniac85 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:15:
Het lukt me maar niet om te reageren op Whatsapp berichten. Dit is toch gewoon mogelijk? Enige optie die ik heb is 'wis'. Watch is gekoppeld aan een iPhone 6s.
Op iPhone kan je niet reageren, enkel lezen. Helaas een nadeel van het gesloten systeem van Apple.

• tazmaniac85
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 25-12-2018
Denneke,,! schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:29:
[...]

Op iPhone kan je niet reageren, enkel lezen. Helaas een nadeel van het gesloten systeem van Apple.
Tijd voor een nieuwe mobiel dus ;)

• Celf11
tazmaniac85 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:15:
In combinatie met een iPhone is reageren op Whatsapp berichten niet mogelijk (heb zelf een iPhone X). Je ontvangt alleen de notificaties.

• kwiebus
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 04:48
Denneke,,! schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:38:

De hartslag meting is simpelweg slecht te noemen. Dat geldt overigens ook voor de sleep tracking. Mijn watch registreert telkens dat ik slaap terwijl ik naar de TV zit te kijken. Gisteren avond bijvoorbeeld heb ik 2 films gekeken en heb ik volgens mijn watch van 20:06 uur tot 23:43 uur geslapen met een efficiency van 44%. Ook laat bij mij de GPS regelmatig steekjes vallen en loop je ineens meer dan 10 min/km in plaats van 6 min/km. Als activity tracker blijkt de Galaxy Watch in de praktijk dus totaal ongeschikt.

• DeeeJeee
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20-01 10:18
Ik heb het idee dat de hartslagmeting bij de ene wijzerplaat beter werkt dan bij de ander.
Bij mij werkt de Hera_masterpiece-chonoscope_A1802 het best.
Een andere met een kloppend hart, de HR-digital stopt er vaak mee na een paar uur.

Ik zet de hartslag uit en dan opnieuw aan en bevestig dat het meer batterijverbruik heeft en dan druk ik op de toets rechts onder.
Dan knippert het groene lampje en de laatste dagen neemt hij weer de hele nacht op.

• Denneke,,!
Ik heb gemerkt dat het bandje strak moet zitten. Als ik hem na een dag af doe dan zie ik een lichte afdruk in mijn vel staan wat na een half uurtje weg trekt. Op deze strakte pakt hij goed mijn hartslag op niet sport momenten, vandaag maar eens kijken om het sporten uit te testen.

• darud
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2018
Denneke,,! schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:42:
Ik heb gemerkt dat het bandje strak moet zitten. Als ik hem na een dag af doe dan zie ik een lichte afdruk in mijn vel staan wat na een half uurtje weg trekt. Op deze strakte pakt hij goed mijn hartslag op niet sport momenten, vandaag maar eens kijken om het sporten uit te testen.
Ik heb verleden week de watch gekocht en het viel mij ook op dat de hartslag meting regelmatig weg valt.
Ik heb hierover met Samsung contact gehad en heb inmiddels het horloge omgeruild voor een nieuwe.

Helaas is het probleem het zelfde, ik vind het echt een slechte zaak.
Tijdens het hardlopen kan ik de hartslag meting wel vergeten want hij laat niks zien behalve de hartslag meting voordat ik begon met rennen.

Ik zit er echt overna te denken hem helemaal terug te sturen en mijn geld terug te krijgen en maar opzoek naar een andere gaan.

• blaatschaaap
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:59
Veel berichten over problemen met de hartslagsensor. Nou ben ik wel nieuwsgierig, zijn er ook mensen in dit topic die geen problemen ervaren hiermee? Ik zou verwachten dat er ergens wel een nieuwsberichtje aan gewijd zou zijn als alle Galaxy watches dit probleem hebben. Maar ik kan hier niks over vinden.

androidcentral.com benoemt de Galaxy watch als "The Best Smartwatch & Fitness Tracker", iets wat je niet zou verwachten als dit probleem elke Galaxy watch zou treffen. Ik heb er zelf eentje besteld en hij wordt morgen geleverd, als dit probleem niet alle Galaxy watches raakt dan ga ik ze gewoon retour sturen net zo lang tot ik er eentje heb die wel goed functioneert :P

blaap

• peppie71
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:51
Ik heb de mijne nu iets langer dan een week. Hij bevalt me goed. Ik liep hiervoor dagelijks met een Garmin Fenix 3 en een Vivoactive HR. Het klopt dat de Galaxy wat kieskeurig is qua positie op de pols qua hartslagmeting. Bij Garmin heb ik geen problemen hiermee. Toch meet hij mijn hartslag prima. Ik heb het bandje niet megastrak, maar strakker dan bij Garmin. Die kan ik echt redelijk los om de pols doen.

Kortom de harslagmeting werkt prima, maar wel onder de juiste voorwaarden.

Ik heb er vanmiddag voor het eerst mee hard gelopen. Hoe krijg ik bij Samsung health mijn route te zien?
Daarnaast lukte het me niet om het scherm continue aan te houden. De optie "horloge altijd aan" werkte niet.

• Wiley02
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21-01 16:29
blaatschaaap schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:56:
Veel berichten over problemen met de hartslagsensor. Nou ben ik wel nieuwsgierig, zijn er ook mensen in dit topic die geen problemen ervaren hiermee? Ik zou verwachten dat er ergens wel een nieuwsberichtje aan gewijd zou zijn als alle Galaxy watches dit probleem hebben. Maar ik kan hier niks over vinden.

androidcentral.com benoemt de Galaxy watch als "The Best Smartwatch & Fitness Tracker", iets wat je niet zou verwachten als dit probleem elke Galaxy watch zou treffen. Ik heb er zelf eentje besteld en hij wordt morgen geleverd, als dit probleem niet alle Galaxy watches raakt dan ga ik ze gewoon retour sturen net zo lang tot ik er eentje heb die wel goed functioneert :P
Totaal geen problemen hier. Watch sinds de release, en het enige wat me opvalt is dat de ring vrij snel krast. In het begin wel moeite gehad met heartrate, maar dat was opgelost na 1 update.

Ik heb een metalen bandje, en deze zit vrij los om mijn pols (lees, ik kan de watch bijna doorduwen naar de onderzijde).

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
peppie71 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:23:

Ik heb er vanmiddag voor het eerst mee hard gelopen. Hoe krijg ik bij Samsung health mijn route te zien?
In S Health... ga naar Settings en zet 'Location information' aan.

• peppie71
  • Laatst online: 22:51
yinx84 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 08:12:
[...]

In S Health... ga naar Settings en zet 'Location information' aan.
Stond al aan, maar ik kan nergens iets van een kaartje vinden.

Vreemd.

• Denneke,,!
GJA schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:07:
Kun je eigenlijk een website toevoegen in de browser van de watch?

Edit: Never mind... beetje lastig te vinden maar met een beetje vogelen verschijnt er een toetsenbord of spraakinvoer.
Welke browser? Die kan ik nergens vinden.

Verder nog must have apps? Er is niet veel aanbod, misschien zie ik wat leuks over het hoofd.

• GJA
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18-01 21:44
Denneke,,! schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:09:
[...]

Welke browser? Die kan ik nergens vinden.

Verder nog must have apps? Er is niet veel aanbod, misschien zie ik wat leuks over het hoofd.
Even zoeken in Samsing galaxy apps bij watch. Is de standaard browser van Samsung. Heel basaal maar het werkt. Zou leuk zijn geweest als je bladwijzers kon importeren.
Andere app die ik leuk vind is de app van Herewego. Navigeren met je watch :). Verdernog niet zo gekeken. Meer bezig geweest m'n eigen watchface te maken; moet via een pc. Erg bewerkelijk maar wel leuk!

• hbaken1
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08:36
blaatschaaap schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:56:

Over het algemeen zeer tevreden, ook als sport tracker.

Ik heb ook mijn watch sinds de release en sinds kort continu hartslag meting aan staan. De gps lijkt spot on tijdens het hartlopen en geeft me een constants fix. Hartslagmeting tijdens de dag geeft vergelijkbare waardes met de fitbit, tijdens het hardlopen gebeurt het wel eens dat de hartslag op"--" staat.
De summary achteraf geeft wel de juiste trend weer van de hartslag, dus S-health lijkt hier ontbrekende waarde op te vullen.

Over het algemeen zeer tevreden, ook als sports tracker

hbaken1 wijzigde deze reactie 30-12-2018 09:24 (4%)

• Denneke,,!
GJA schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:48:
[...]

Even zoeken in Samsing galaxy apps bij watch. Is de standaard browser van Samsung. Heel basaal maar het werkt. Zou leuk zijn geweest als je bladwijzers kon importeren.
Andere app die ik leuk vind is de app van Herewego. Navigeren met je watch :). Verdernog niet zo gekeken. Meer bezig geweest m'n eigen watchface te maken; moet via een pc. Erg bewerkelijk maar wel leuk!
Jij bedoelt de app 'gear browser'? Want ik kan geen andere vinden, deze app is iig niet van Samsung en dat vierkante scherm op die preview foto schrikt me erg af eerlijk gezegd. Of zie ik nog iets over het hoofd?

Met betrekking tot de hartslagmeter doet deze het de afgelopen week eigenlijk prima nadat het bandje ietsje strakker zit, hartslag meten continue aan en detectie van sport staat uit. Ik moet hem nog gaan proberen tijdens het hardlopen. Zal dit dan updaten.

• GJA
Denneke,,! schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:02:
[...]

Jij bedoelt de app 'gear browser'?
Samsung Internet for Galaxy Watch. Is van Samsung zelf.

• Denneke,,!
GJA schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:09:
[...]

Samsung Internet for Galaxy Watch. Is van Samsung zelf.
Hmm en heb jij ook een Samsung telefoon? Bij mij staat hij niet in de store, en ook googlen brengt me niet verder.

Vandaag de watch meegenomen op een 5km hardloop sessie. Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de prestaties van de hartslagmeter en de GPS. Hartslag viel soms weg maar werd weer snel herpakt zonder dat er gaten waren in het report achteraf.

Mis alleen in de native app de functie voor intervallen in te stellen, dus die maar middels een timer op mijn telefoon aangezet.

• Mythrintius
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17-01 00:51
Mijn GW heb ik nu bijna 2 weken (sinds 17-12), maar bij mij zijn er geen problemen met de hartslagsensor (al gebruik ik hem ook niet zo vaak). Dit horloge is een grote vooruitgang t.o.v. mijn vorige (Garmin Forerunner 235), vooral vanwege de software. Hij wordt dan ook gebruikt i.c.m. een Samsung telefoon. Ik ben dus zeer tevreden over dit horloge! :)

Mythrintius wijzigde deze reactie 30-12-2018 18:47 (11%)

• GJA
Denneke,,! schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:13:
[...]

Hmm en heb jij ook een Samsung telefoon?
Yup; S9+.

• Drummer38
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 12-01 16:06
Hoi,
Heb deze horloge ook gisteren geïnstalleerd.

Maar ik krijg de app NOS en Telegraaf niet geïnstalleerd. Zou graag het laatste nieuws willen hebben op de horloge maar krijg dat niet voor mekaar.

Hebben jullie daar een leuke tip voor. Bedankt

• blaatschaaap
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:59
Alle mensen die op mijn vraag gereageerd hebben, dank! :) Ik heb de galaxy watch (46mm) nu sinds zaterdag in gebruik. Hartslag meter werkt vlekkeloos (op always on) sinds ik hem op heb. Heb nog geen sport activiteiten getest maar dat komt van de week wel.

Tot nu toe bevalt de watch erg goed, design is erg mooi (erg groot fan van de draaiende ring). Wel jammer dat je geen ideal kan gebruiken in de galaxy wear shop, toch maar even een credit card op de kop tikken.

blaap

• Denneke,,!
Iemand die Samsung internet heeft kunnen vinden in de App store en geen Samsung telefoon heeft? Hier is hij nergens te vinden en ook via een link via google kom ik er niet.

• DavidR
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:39
Denk dat ik hem ook maar ga bestellen. Had nog gehoopt op een betere aanbieding dan de 274 van nu.
Al die fitnessdingen interesseren mij niet zo veel eigenlijk :)
Wil hem voornamelijk voor meldingen, apps etc. Denk dat deze daar wel prima voor is.

• Mythrintius
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17-01 00:51
Drummer38 schreef op maandag 31 december 2018 @ 07:47:
Maar ik krijg de app NOS en Telegraaf niet geïnstalleerd. Zou graag het laatste nieuws willen hebben op de horloge maar krijg dat niet voor mekaar.

Hebben jullie daar een leuke tip voor. Bedankt
Heb je een Samsung telefoon?
Je zou de apps dan als het goed is gewoon moeten kunnen downloaden via de Galaxy Gear app, die je doorverwijst naar de Galaxy Appstore.
Hoe dit precies in z'n werk gaat bij andere telefoons weet ik niet. In dat geval zou ik even erop googelen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)

Mythrintius wijzigde deze reactie 31-12-2018 10:29 (5%)
Reden: Typo

• J. loves Music
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 31-12-2018
Ik heb de Galaxy 46mm nu een week, in combinatie met Iphone 5S. Mooi horloge, goed geprijsd. Ik kocht hem als vervanger van mijn Polar M400 met een Polar H7 hartslagmeter, die ik met hardlopen gebruik. Wel in de wetenschap dat een smartwatch geen sporthorloge is, en een sporthorloge geen echte smartwatch. Toch gezien het feit, dat het horloge sinds september pas uit is - dus heel nieuw -, hopende op toch wel een goede hartslagmeting en gps-tracking voor het meten van de afstand/snelheid.

Vandaag voor het eerst hardgelopen, met beide horloges. En gelukkig ben ik positief verrast. Even wat cijfers op een rij:
Hartslag gemiddeld: 148 volgens Polar, 149 volgens SGW |
Max hartslag: 163 volgens Polar, 162 volgens SGW |
Afstand: 9,36 km volgens Polar, 9,45 km volgens SGW |
Snelheid: 10,9 km gemiddeld volgens Polar, 11,0 volgens SGW.

Geen weggevallen signaal of hartslag. Had ook met een gedownloade Spotify lijst gelopen, in combinatie met bluetooth headsetje. Prima. Telefoon thuis gelaten dus.

Al met al super tevreden. Ik vind het toch knap dat de polsmeting van SGW hetzelfde meet als de H7 met borstband. Nog 2 of 3x testen, en dan laat ik de Polar toch echt thuis.

• Denneke,,!
Ik kreeg eerder niet Samsung internet gevonden in de app store, vreemd. Zojuist nogmaals geprobeerd via de link in dit forum bericht waarna ik hem nu wel heb kunnen installeren. Blijkt sinds gisteren een nieuwe versie op te staan.

Mocht iemand er iets aan hebben:

https://eu.community.sams...-Galaxy-Watch/td-p/637564

• Denneke,,!
Ik gebruik hem voor mijn slaap te registreren en wat mij opvalt de afgelopen week dat ik hem heb en niet hoef te werken en dus geen wekker zet ik langer slaap dan normaal. Toch wel een 9 uur maar dat gemiddeld hiervan maar 1% diepe slaap is. Houdt de watch het niet goed bij of is mijn slaap niet zo goed? Iemand hier ervaringen mee?

• Spass67
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-01 14:02
DeeeJeee schreef op woensdag 26 december 2018 @ 18:30:
Ik heb het idee dat de hartslagmeting bij de ene wijzerplaat beter werkt dan bij de ander.
Bij mij werkt de Hera_masterpiece-chonoscope_A1802 het best.
Een andere met een kloppend hart, de HR-digital stopt er vaak mee na een paar uur.

Ik zet de hartslag uit en dan opnieuw aan en bevestig dat het meer batterijverbruik heeft en dan druk ik op de toets rechts onder.
Dan knippert het groene lampje en de laatste dagen neemt hij weer de hele nacht op.
Wanneer ik zoek in de Gear app op de iPhone X en ik geef in het zoekveld "A1802" in, dan krijg ik als zoeksuggestie "Hera_masterpiece-chronoscope_A1802". Als ik dan zeg, Yup die moet het zijn krijg ik "Geen zoekresultaten". Krijg je sommige opties niet te zien wanneer je een iPhone gebruikt? De Samsung Internet browser krijg ik ook niet gevonden. :?

• Meatpoint
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-01 11:04
Er is zojuist weer een updat uitgekomen voor de Strava app op de GW
nog geen ervaringen maar gezien de reacties in de app-store hadden er veel mensen last van syncproblemen.

• tazman67
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 22:02
Ik zit erover na te denken om deze smartwatch aan te schaffen en dan vooral voor het hardlopen. Ik zou graag willen weten wat voor scherm je ziet tijdens het hardlopen, wordt je dus op de hoogte gehouden van snelheid en afstand en hartslag of is deze info alleen beschikbaar achteraf. Ik heb nog geen enkele foto kunnen zien ergens wat voor scherm je zichtbaar hebt tijdens het lopen

• Denneke,,!
tazman67 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:49:
Ik zit erover na te denken om deze smartwatch aan te schaffen en dan vooral voor het hardlopen. Ik zou graag willen weten wat voor scherm je ziet tijdens het hardlopen, wordt je dus op de hoogte gehouden van snelheid en afstand en hartslag of is deze info alleen beschikbaar achteraf. Ik heb nog geen enkele foto kunnen zien ergens wat voor scherm je zichtbaar hebt tijdens het lopen
Als je de native app kiest kan je kiezen wat je wilt zien. Er zijn drie versies met drie zichtbare stats. De meest gebruikte denk ik is de afstand, tijd en hartslag. De volgende drie weergaven kan je uit kiezen.
1. Afstand, tijd en BPM
2. Snelheid, afstand, SPM
3. Tijd, kcal, BPM

Deze drie kan je makkelijk met elkaar afwisselen middels een swipe of de draaiknop. Als ik naar mijn eigen ervaringen kijk vind ik deze app en hoe het getoond wordt erg prettig. Ik mis alleen om het compleet te maken de optie om intervallen aan te maken middels een timer ofzo, maar dat zal voor de een niks uitmaken.

Op basis van de weergave en gebruiksgemak zeer zeker een aanrader dus!

Denneke,,! wijzigde deze reactie 04-01-2019 09:52 (3%)

• DeeeJeee
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20-01 10:18
Spass67 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:34:
[...]

Wanneer ik zoek in de Gear app op de iPhone X en ik geef in het zoekveld "A1802" in, dan krijg ik als zoeksuggestie "Hera_masterpiece-chronoscope_A1802". Als ik dan zeg, Yup die moet het zijn krijg ik "Geen zoekresultaten". Krijg je sommige opties niet te zien wanneer je een iPhone gebruikt? De Samsung Internet browser krijg ik ook niet gevonden. :?
Ik heb op mijn samsung (note 9) een koppeling met mijn horloge.
En daar kun je naar wijzerplaten gaan en dan zie je de wijzerplaten die al op je horloge staan.
Als je naar beneden scrolled dan zie je meer en als je dat aanklikt kom je in de gratis, betaalde en de nieuwste versies van playstore.
Ik weet niet of Apple dat toestaat.
Nu heb ik de Iris22 wijzerplaat, die werkt ook erg goed.

• yinx84
  • Nu online
Gebruikt hier iemand de Strava app op de watch? Werkt echt zuiver qua GPS, echter wordt mijn hartslag 80% van de tijd niet geregistreerd. Dit terwijl de S Health native app dat wel prima doet. Iemand dezelfde ervaring?

Ben geneigd om toch terug te gaan naar de native app, want die synct prima met Strava.

• Bashfull
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 18-01 10:36
Denneke,,! schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:38:
Ik gebruik hem voor mijn slaap te registreren en wat mij opvalt de afgelopen week dat ik hem heb en niet hoef te werken en dus geen wekker zet ik langer slaap dan normaal. Toch wel een 9 uur maar dat gemiddeld hiervan maar 1% diepe slaap is. Houdt de watch het niet goed bij of is mijn slaap niet zo goed? Iemand hier ervaringen mee?
Heb ik ook en ik loop bij een slaap specialist, die heeft me e.e.a. uitgelegd en hij gaf aan dat dit niet zorgelijk was. Komt er op neer dat diepe slaap nou juist net de slaap is die het lichaam in een periode van 14 dagen zelf reguleert. Moet je maar even op googlen of navragen.
Qua waardes gaf hij aan dat dat een combi is van hr registratie en de formules die worden gebruikt door de GW. Je hebt dus goede kans dat een aantal procenten die nu bij lichte of rem slaap staan, voor jou eigenlijk bij diepe slaap thuishoren. Geen mens is hetzelfde, en die formules zijn natuurlijk generiek.

Bashfull wijzigde deze reactie 07-01-2019 13:19 (17%)

• kristof1234
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 20-01 14:48
Ik had enkele vraagjes.

1° Met wat opzoekwerk is het duidelijk dat je emails kan binnenkrijgen op de galaxy watch. Het is me nog niet duidelijk of je je telefoon altijd bij de hand moet hebben, of dit dit ook onafhankelijk kan. Het is belangrijk dat ik mijn telefoon thuis kan laten (wil tijdens examens niet zoveel afleiding, dus smartphone thuis, wel belangrijke emails zien binnenkomen). De watch heeft WIFI, dus ik veronderstel dat je email moet configureren met je GSM (samsung app), maar nadien kan je het zonder doen (als je ingelogd bent op externe wifi). De Amerikaanse versies hebben ook LTE/esim, dus dat lijkt te impliceren dat het apparaat gewoon werkt zonder je gsm (of alleszins de email functie)?

2° Hoe werkt de bluetooth functionaliteit? Als ik twee bluetooth headphones heb (sport, bureau) kan ik deze beide pairen en gewoon "(auto) disconnect/connect" doen, of is er slechts ondersteuning voor één apparaat, en is het redelijke omslachtig om te switchen, en moet je het steeds opnieuw configureren?

3° Er is ook een GPS functie. Is er een (google) maps soort app waarbij je kaarten vooraf kan downloaden, en je de weg kan vinden. Of worden enkel je GPS coördinaten opgeslagen zodat je nadien je looptraject kan importeren op je gsm?

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:55

gwystyl

Beugeltje dan maar?

kristof1234 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:53:
Ik had enkele vraagjes.

1° Met wat opzoekwerk is het duidelijk dat je emails kan binnenkrijgen op de galaxy watch. Het is me nog niet duidelijk of je je telefoon altijd bij de hand moet hebben, of dit dit ook onafhankelijk kan. Het is belangrijk dat ik mijn telefoon thuis kan laten (wil tijdens examens niet zoveel afleiding, dus smartphone thuis, wel belangrijke emails zien binnenkomen). De watch heeft WIFI, dus ik veronderstel dat je email moet configureren met je GSM (samsung app), maar nadien kan je het zonder doen (als je ingelogd bent op externe wifi). De Amerikaanse versies hebben ook LTE/esim, dus dat lijkt te impliceren dat het apparaat gewoon werkt zonder je gsm (of alleszins de email functie)?
De watch kan verbinding maken met de Wi-Fi netwerken die bekend zijn op de telefoon (iig onder Android, weet niet of iOS dit ook toelaat). Op het horloge kan je instellen wanneer Wi-Fi aan moet staan (altijd/nooit/automatisch als BT-verbinding verbroken is). In theorie zou je zo ook mails moeten binnen krijgen als het horloge via Wi-Fi verbonden is en je telefoon niet in de buurt is. Ik heb echter gemerkt dat ik toch wat mails niet binnen krijg op mijn horloge, en dat meldingen überhaupt slechter doorkomen als er geen BT-verbinding is. Ik weet ook niet of je telefoon op hetzelfde Wi-Fi netwerk aangesloten moet zijn om meldingen te krijgen of dat een telefoon thuis en horloge bij je ook werkt.
Los daarvan: of je nou mails binnen krijgt op horloge of telefoon. Als je ze gaat lezen ben je toch sowieso afgeleid? Tijdens examens zou ik me helemaal niet druk maken om e-mail en je gewoon focussen op het examen. De wereld blijft in die tijd prima draaien zonder dat jij je mail bekijkt (en toch niet kan antwoorden)
2° Hoe werkt de bluetooth functionaliteit? Als ik twee bluetooth headphones heb (sport, bureau) kan ik deze beide pairen en gewoon "(auto) disconnect/connect" doen, of is er slechts ondersteuning voor één apparaat, en is het redelijke omslachtig om te switchen, en moet je het steeds opnieuw configureren?
Lijkt me geen probleem om hem op automatisch te laten. Het horloge maakt gewoon verbinding met het apparaat waarmee hij gepaired is als dat in de buurt is.
3° Er is ook een GPS functie. Is er een (google) maps soort app waarbij je kaarten vooraf kan downloaden, en je de weg kan vinden. Of worden enkel je GPS coördinaten opgeslagen zodat je nadien je looptraject kan importeren op je gsm?
Er zijn verschillende navigatie-apps; kijk hiervoor in de galaxy app store bij "horloge". De manier waarop ze werken is verschillend per app, maar o.a. Here WeGo kan een route van de telefoon app naar het horloge sturen.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08:26
Zijn er nog nieuws apps aan te raden? Ik heb al de volgende geprobeerd: Flipboard, Telegraaf, CNN en Bloomberg maar voorlopig is enkel Flipboard redelijk goed. Ik vond geen andere Europese apps, helaas, maar als iemand tips heeft, graag!

• om3ega
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

om3ega

Merry XMAS

Denneke,,! schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:38:
Ik heb meestal ook maar een paar minuten diepe slaap en heel veel momenten waarop staat : wakker.. Ik twijfel inderdaad ook aan de accuraatheid..

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hebben jullie wel eens andere sleep trackers gebruikt? Ik had vroeger "Sleep as Android" op mijn telefoon, en die heeft blijkbaar ook een Watch-extensie. Ik heb hem alleen nog niet gebruikt omdat ik mijn telefoon tegenwoordig draadloos laad naast mijn bed en het horloge af doe 's nachts.
Misschien dat andere trackers nauwkeuriger zijn of een andere meetmethode/berekening gebruiken?

gwystyl wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:33 (14%)

• Celf11
gwystyl schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:22:
[...]

De telefoon kan verbinding maken met de Wi-Fi netwerken die bekend zijn op de telefoon (iig onder Android, weet niet of iOS dit ook toelaat). Op het horloge kan je instellen wanneer Wi-Fi aan moet staan (altijd/nooit/automatisch als BT-verbinding verbroken is). In theorie zou je zo ook mails moeten binnen krijgen als het horloge via Wi-Fi verbonden is en je telefoon niet in de buurt is.
In combinatie met mijn iPhone X doet Wifi op de GW helemaal niets (ongeacht altijd aan of automatisch), behalve het updaten van het weer. Ik krijg geen notificaties.

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:35
gwystyl schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:33:
Hebben jullie wel eens andere sleep trackers gebruikt? Ik had vroeger "Sleep as Android" op mijn telefoon, en die heeft blijkbaar ook een Watch-extensie. Ik heb hem alleen nog niet gebruikt omdat ik mijn telefoon tegenwoordig draadloos laad naast mijn bed en het horloge af doe 's nachts.
Misschien dat andere trackers nauwkeuriger zijn of een andere meetmethode/berekening gebruiken?
SaA is inderdaad de beste daarvoor. Die geeft de data ook door aan samsung health.

• Joepla
  • Laatst online: 10:00

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Heb een groot deel van dit forum doorgelezen en denk dat ik op basis daarvan een zwarte 42 mm versie ga aanschaffen (nog even de beste prijs zien te vinden).

Afgezien dat ik het design indrukwekkend vind, zou ik snel willen beginnen met het zelf ontwerpen. Het lijkt erop dat de gebruikers hier dat niet/bijna niet doen? Is dat lastig, zijn er al genoeg te vinden, of zie ik iets over het hoofd?

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• DavidR
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:39
Ik heb de gear gekocht voor 200. Kan ik even een tijdje kijken of ik het wat vindt. Wilde wel een 46mm. Vind dat formaat echt meevallen qua grootte en wilde per se zwart. Ben benieuwd naar je ervaringen.

• Celf11
Joepla schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:29:
Heb een groot deel van dit forum doorgelezen en denk dat ik op basis daarvan een zwarte 42 mm versie ga aanschaffen (nog even de beste prijs zien te vinden).

Afgezien dat ik het design indrukwekkend vind, zou ik snel willen beginnen met het zelf ontwerpen. Het lijkt erop dat de gebruikers hier dat niet/bijna niet doen? Is dat lastig, zijn er al genoeg te vinden, of zie ik iets over het hoofd?
Wat wil je zelf gaan ontwerpen?

• wiz
  • Laatst online: 10:11

wiz

Enterprise Mobility Consultant

Dag mensen,

Herkent iemand dit?

https://www.dropbox.com/s...gbt0s/20190107_121737.jpg

Ik zie een rood blokje, net onder het midden, van plm 1mm x 3mm … Enig idee wat dit is? Hebben anderen dit ook? Is mijn scherm defect? Ik zie het voornamelijk in helder daglicht dan wel wanneer ik er met een lamp op schijn ...

wiz wijzigde deze reactie 10-01-2019 16:28 (17%)

Microsoft Surface Book 2 i7 - Surface Pro LTE - Galaxy Note 9 512Gb - LG V30+ 128Gb - iPhone 7 - Galaxy Watch 46mm

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

Is dat niet een lichtsensor?

...

• Celf11
je hebt gelijk, een sensor. zit ook op mijn GW.

• Joepla

Joepla

Celf11 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:44:
[...]
Wat wil je zelf gaan ontwerpen?
Wijzerplaten.

• Celf11
Er is altijd ruimte voor verbetering, maar wijzerplaten zijn er al heel veel, duizenden.

• ddaffy
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:40
Geen idee, lijkt een beetje op dit: https://www.reddit.com/r/...i_can_see_a_small_square/

Zou dus de ambient light sensor / proximity sensor kunnen zijn.

Zou natuurlijk niet zo zichtbaar mogen zijn. Is dat alleen onder bepaalde lichtomstandigheden?

ddaffy wijzigde deze reactie 10-01-2019 16:53 (10%)

• wiz
  • Laatst online: 10:11

wiz

Enterprise Mobility Consultant

ddaffy schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:52:
[...]

Geen idee, lijkt een beetje op dit: https://www.reddit.com/r/...i_can_see_a_small_square/

Zou dus de ambient light sensor / proximity sensor kunnen zijn.

Zou natuurlijk niet zo zichtbaar mogen zijn. Is dat alleen onder bepaalde lichtomstandigheden?
Super.. Ben weer helemaal gerustgesteld :)

Microsoft Surface Book 2 i7 - Surface Pro LTE - Galaxy Note 9 512Gb - LG V30+ 128Gb - iPhone 7 - Galaxy Watch 46mm

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Ik ben deze week 2x gaan hardlopen en heb de GW eens meegenomen. Beide keren begint hij netjes met het weergeven van mijn hartslag, maar bij beide hardloopsessies raakt hij het halverwege kwijt en toont dus ---. Aan het einde is er weer resultaat te zien. Heb bewust de rubberen band erom gedaan, zodat hij goed strak om mijn pols zit...

• GJA
Joepla schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:29:

Kan en is erg leuk. Mijn ervaring is dat het verbinden van de watch wel lastig is. Bij m'n SportFit2 ging dat makkelijker. Verder is het programma redelijk basic, niet intuïtief en ook niet heel gebruiksvriendelijk.

• Joepla

Joepla

@GJA Ok, thx. Had het designer prog van Samsung even kort bekeken, lijkt me inderdaad leuk om te doen.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Andere mensen waarbij de bezel al gaar begint te worden? Die van mij heb ik sinds de dag dat de GW uit kwam en nu begint te bezel wat na te laten in de zin dat het stroef aanvoelt en soms zelfs lijkt te schuren.

Tevens al gehad dat de home knop niks meer deed maar lijkt een bug te zijn ofzo.

Horloge maakt verder geen rare dingen mee dus het is niet dat het van extreme omstandigheden komt. Er zit verder ook nog geen krasje op.

Verder ben ik op zich wel tevreden buiten dan het platform redelijk dood lijkt. Er zijn zat nuttige apps te bedenken maar 98% van wat er is, is troep. Zelfde geldt voor de wijzerplaten. Heb al vanaf dag 1 een stock wijzerplaat. Diverse andere geprobeerd maar allemaal zien ze er redelijk nep/goedkoop uit of zijn veel te druk.

Phusebox wijzigde deze reactie 10-01-2019 21:38 (5%)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• GilbertvH
  • Nu online
Hebben meer mensen last van battery drain na een hardloopsessie?

Het is mij opgevallen dat na een hardloopsessie de batterij vele malen sneller leegloopt dan normaal. Is dit een bekend fenomeen? Ik heb alle achtergrond apps al afgesloten via de app...

• Willianv
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Geen ervaring met een battery drain na het hardlopen. Voor het hardlopen gebruik ik mijn Polar.

Wat ik wel merk is dat ik afgelopen week tot 3x toe wakker ben geworden met een horloge welke compleet leeg is. Bij het naar bed gaan stond de accu telkens boven de 60%.

Ik heb de horloge vanaf het begin in het bezit, tot nu toe heb ik mixed feelings bij dit horloge.

Ik vind hem veel mooier dan een apple watch, dat is eigenlijk de reden dat ik hem nog gebruik (icm een iphone), maar software matig heb ik toch het gevoel dat het bij apple allemaal beter werkt.

Horloge ziet er wel erg mooi uit en de accuduur is, normaal gesproken, een grote pré.

• Phusebox
  • Niet online
Willianv schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:11:
Horloge ziet er wel erg mooi uit en de accuduur is, normaal gesproken, een grote pré.
Haal nu net 2 dagen met de kleine variant. Pas als dat richting een week gaat in hetzelfde formaat kan ik spreken van een acceptabele accuduur. Nu 1x vergeten op te laden en je komt al in de problemen.
GilbertvH schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:06:
Hebben meer mensen last van battery drain na een hardloopsessie?

Het is mij opgevallen dat na een hardloopsessie de batterij vele malen sneller leegloopt dan normaal. Is dit een bekend fenomeen? Ik heb alle achtergrond apps al afgesloten via de app...
GPS aanstaan? Dan is de accu inderdaad zo leeg, bij mij ook.

• Wvr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-01 14:48
ik kreeg van morgen om 09.15 al de melding dat ik al 11 trappen had gelopen, en dat ik misschien 1x de trap op en af ben geweest.

dit is ook niet de eerste keer, eer gisteren en gisteren ook al, ik heb de watch gisteren ook al op nieuw op gestart.

meer mensen hier problemen mee?

• GilbertvH
  • Nu online
Phusebox schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Haal nu net 2 dagen met de kleine variant. Pas als dat richting een week gaat in hetzelfde formaat kan ik spreken van een acceptabele accuduur. Nu 1x vergeten op te laden en je komt al in de problemen.

[...]

GPS aanstaan? Dan is de accu inderdaad zo leeg, bij mij ook.
Die staat altijd aan. Wanneer ik geen hardloopsessie heb haal ik 5 dagen op een acculading bij normaal gebruik

• wvkreg
Wvr schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:19:
ik kreeg van morgen om 09.15 al de melding dat ik al 11 trappen had gelopen, en dat ik misschien 1x de trap op en af ben geweest.

dit is ook niet de eerste keer, eer gisteren en gisteren ook al, ik heb de watch gisteren ook al op nieuw op gestart.

meer mensen hier problemen mee?
Heb hierom maar dan voor de omgekeerde reden (meet te weinig stappen en trappen) het toestel RMA gestuurd naar Coolblue die hem hebben doorgestuurd naar 'een externe reparateur'. Ik wacht af...

• Phusebox
  • Niet online
GilbertvH schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:11:
[...]

Die staat altijd aan. Wanneer ik geen hardloopsessie heb haal ik 5 dagen op een acculading bij normaal gebruik
Maar als je een activiteit start wordt de GPS wel veel nauwkeuriger en gebruikt dus meer energie. Als ik een activiteit start slurpt hij de accu zo leeg.

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:55
Phusebox schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:31:
Andere mensen waarbij de bezel al gaar begint te worden? Die van mij heb ik sinds de dag dat de GW uit kwam en nu begint te bezel wat na te laten in de zin dat het stroef aanvoelt en soms zelfs lijkt te schuren.
Ik heb ook al een keer gehad dat de ring niet echt lekker meer draaide. Horloge is dan ook gezellig mee onder de douche geweest. Normale douchesessie en daarna draaide hij/zij weer prima.

• GilbertvH
  • Nu online
Phusebox schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:57:
[...]

Maar als je een activiteit start wordt de GPS wel veel nauwkeuriger en gebruikt dus meer energie. Als ik een activiteit start slurpt hij de accu zo leeg.
Dat klinkt logisch, maar blijkbaar blijft hij na de activiteit op nauwkeurig staan... 8)7

• Beempje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:29
GilbertvH schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 08:53:
[...]

Dat klinkt logisch, maar blijkbaar blijft hij na de activiteit op nauwkeurig staan... 8)7
Allereerst: de gps op je watch of telefoon verbruikt geen stroom wanneer er geen processen lopen die gps gebruiken. Dus je kunt je lokatie op nauwkeurig zetten, of "altijd aan", of wat dan ook, maar zo lang er geen applicatie is die de gps gegevens nodig heeft (navigatie oid) zal je gps niet gebruikt worden. Dus gps altijd aan kost niet tot nauwelijks meer stroom zolang het niet gebruikt wordt.

Verder: Je neemt waarschijnlijk je telefoon niet mee wanneer je gaat hardlopen?

Wanneer je watch met je telefoon verbonden is, gebruikt hij niet zijn eigen gps maar die van je telefoon (tenzij je die op je telefoon expliciet uitgezet hebt). Als je gaat hardlopen zonder telefoon bij je, gaat de watch uiteraard wel zijn eigen gps gebruiken. En er is opeens een applicatie die constant de gps begint te gebruiken, dus schiet je verbruik omhoog (zie uitleg hierboven).

• GilbertvH
  • Nu online
Ik begrijp volledig wat je bedoeld. Ik neem idd mijn telefoon niet mee, maar de crux zit hem juist in het batterijgebruik ná het hardlopen. Dat hij tijdens het hardlopen met de app op de GW meer batterij verbruikt dan normaal is logisch, maar juist erna blijft hij batterij slurpen.

• Denneke,,!
GilbertvH schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:14:
Ik begrijp volledig wat je bedoeld. Ik neem idd mijn telefoon niet mee, maar de crux zit hem juist in het batterijgebruik ná het hardlopen. Dat hij tijdens het hardlopen met de app op de GW meer batterij verbruikt dan normaal is logisch, maar juist erna blijft hij batterij slurpen.
Is het een optie om na het hardlopen alle apps te sluiten op de watch? Middels eerste menu optie (grijze rondje met bolletjes) miss doordat het alle op de achtergrond lopende processen sluit...

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je kan wel het horloge herstarten door het onderste knopje een tijd te drukken, maar los wat apps afsluiten kan volgens mij niet.

• hbaken1
In de gear app op de telefoon - > info tab - > ram - > opschonen.

Dit sluit alle apps die in de achtergromd draaien.

M.b.t. De battery drain tijdens het hardlopen, check of je instellingen in de s-health app op het horloge op hoge nauwkeurigheid staat. Indien ja,dan verbruikt de watch in mijn geval ongeveer 50% accu per uur ( 42 mm) anders maar ongeveer 20%.

• Beempje
  • Laatst online: 09:29
GilbertvH schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:14:
Ah, dan had ik m verkeerd begrepen! :)

• F55
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-01 02:24
Galaxy 42 mm watch scan

Leuk om zo binnen te komen door je watch met ticket, te laten scannen. Ik was zeer benieuwd of dit zou werken tot nu toe twee keer geprobeerd en alle twee de keren gelukt.

• wvkreg
wvkreg schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:43:
[...]

Heb hierom maar dan voor de omgekeerde reden (meet te weinig stappen en trappen) het toestel RMA gestuurd naar Coolblue die hem hebben doorgestuurd naar 'een externe reparateur'. Ik wacht af...
Hmm wife not happy denk ik....Coolblue reparateur zegt dat de watch 46mm wel goed werkt, mijn vrouw denkt daar anders over...

_____

Uitleg: 1. Stappenteller werkt maar voor 50%, hij registreert dus de helft niet.
2. Aantal trappen dat het horloge meet is meestal 0, terwijl dit niet klopt.
3. Sensoren lijken niet goed te werken.
Ontvangen onderdelen:
Binnenverpakking

Datum Aanvullend Voltooid
14-01-2019

14-01-2019 Klacht niet gereproduceerd:
Product is onderzocht, maar het probleem is niet gevonden. Het product werkt naar behoren.

Iemand nog advies naast een reset die al gedaan is?

• yinx84
  • Nu online
wvkreg schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Hmm wife not happy denk ik....Coolblue reparateur zegt dat de watch 46mm wel goed werkt, mijn vrouw denkt daar anders over...

_____

Uitleg: 1. Stappenteller werkt maar voor 50%, hij registreert dus de helft niet.
2. Aantal trappen dat het horloge meet is meestal 0, terwijl dit niet klopt.
3. Sensoren lijken niet goed te werken.
Ontvangen onderdelen:
Binnenverpakking

Datum Aanvullend Voltooid
14-01-2019

14-01-2019 Klacht niet gereproduceerd:
Product is onderzocht, maar het probleem is niet gevonden. Het product werkt naar behoren.

Iemand nog advies naast een reset die al gedaan is?
Dan hoop ik niet dat je vrouw wil hardlopen met GPS en de HRM wil gebruiken, want dat werkt allemaal even brak.

Qua smartwatch is het een mooi ding, maar als fitnesswatch is het niet meer dan een speeltje.

• wvkreg
yinx84 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:43:
[...]

Dan hoop ik niet dat je vrouw wil hardlopen met GPS en de HRM wil gebruiken, want dat werkt allemaal even brak.

Qua smartwatch is het een mooi ding, maar als fitnesswatch is het niet meer dan een speeltje.
Ja, wel dus. Tja, zo blijkt. Fail Samsung?!
Ze draagt nu haar (oude) Fitbit Charge en die werkt echt -tig keer beter voor (bijna) alles :-)
Ik zal nog eens een kado geven.. 8)7

wvkreg wijzigde deze reactie 15-01-2019 13:45 (15%)

• Celf11
wvkreg schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:44:
[...]

Ja, wel dus. Tja, zo blijkt. Fail Samsung?!
Ze draagt nu haar (oude) Fitbit Charge en die werkt echt -tig keer beter voor (bijna) alles :-)
Ik zal nog eens een kado geven.. 8)7
twee vragen:
1. heb je de laatste firmware op het horloge staan? Met name de nieuwste firmware (kan het nummer op dit moment even niet checken) lijkt in sommige gevallen voor een verbetering te zorgen.
2. Ken je deze site?
https://eu.community.sams...-Wearables/bd-p/uk-mobile

Het probleem moet bekend zijn bij Samsung.

• wvkreg
Celf11 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:01:
[...]

twee vragen:
1. heb je de laatste firmware op het horloge staan? Met name de nieuwste firmware (kan het nummer op dit moment even niet checken) lijkt in sommige gevallen voor een verbetering te zorgen.
2. Ken je deze site?
https://eu.community.sams...-Wearables/bd-p/uk-mobile

Het probleem moet bekend zijn bij Samsung.
Ja en ja. Probleem is hardware niet software vrees ik.

• hbaken1
wvkreg schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:13:
[...]

Ja en ja. Probleem is hardware niet software vrees ik.
Ik kom ook van de Fitbit Charge af, en idd de waardes zijn niet vergelijkbaar en het was even wennen maar ik ben verder wel tevreden.
1- Trappen -> werkt niet goed, maar werkte ook niet goed op de Fitbit.
2- Stappen -> idd de helft van de fitbit, maar volgens mij is de definitie van een stap anders bij fitbit in vergelijking met Samsung. ( de cadans ( pasritme) tijdens het hardlopen is ongeveer gelijk bij fitibit en de watch. Dit was anders geweest als maar de helft geteld wordt).
3-Sleep tracking werkt op beide prima, echter de Galaxy watch ligt vaak aan de oplader s'nachts terwijl de Fitbit 7 dagen op een lading kan.
4- GPS ontbreekt op de Ftibit Charge ( alleen vai de GPS van de telefoon) en werkt perfect op de Galaxy watch.
5- HRM werkt goed op de Fitbit, en ok op de watch (constant aan). Maar dit komt meer omdat ik de watch los om de pols heb hangen.

hbaken1 wijzigde deze reactie 16-01-2019 10:58 (13%)

• Spass67

Ik vind het vreemd dat verschillende gebruikers zulke verschillende resultaten ervaren. Ik heb de eerste paar keren met mijn TomTom Runner 3 en Galaxy Watch samen hardgelopen. Afstand, GPS, pace en hartslag lagen keurig bij elkaar in de buurt. Voor mij is het dus een prima fitnesswatch.

Ik gebruik nu bijvoorbeeld ook Strava op mijn GW. Waar het voor de ene een bron van frustratie is, werkt het bij mij eigenlijk gewoon zoals het hoort. De waardes lijken te kloppen, en na thuiskomst pingelt mijn telefoon na een paar minuten dat de data in de app op de iPhone beschikbaar is gekomen.

De hardware zou toch in alle exemplaren hetzelfde moeten zijn? Of zijn er verschillende series sensoren toegepast?

• Svennie
  • Laatst online: 09:22
Spass67 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:51:
[...]
Ik gebruik nu bijvoorbeeld ook Strava op mijn GW. Waar het voor de ene een bron van frustratie is, werkt het bij mij eigenlijk gewoon zoals het hoort. De waardes lijken te kloppen, en na thuiskomst pingelt mijn telefoon na een paar minuten dat de data in de app op de iPhone beschikbaar is gekomen.
wist niet dat die app er ondertussen is, meteen geinstalleerd, dank je _/-\o_

PSN ID: Svennie-NL

• Spass67
Graag gedaan! Het werkt bij mij zonder problemen, al is de GPS is niet 100% nauwkeurig. Hiervoor gebruikte ik Run4Gear, daar moest ik eerst wachten op een GPS fix, maar met Strava kun je direct vertrekken. Ik vind het scherm nog niet altijd even overzichtelijke, maar dat is een kwestie van wennen. En ik kan niet ontdekken hoe ik het scherm constant aan kan laten staan, maar wellicht kan dat gewoon niet.... Ik ben benieuwd wat jij er van vindt.

• Svennie
  • Laatst online: 09:22
Spass67 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:15:
Graag gedaan! Het werkt bij mij zonder problemen, al is de GPS is niet 100% nauwkeurig. Hiervoor gebruikte ik Run4Gear, daar moest ik eerst wachten op een GPS fix, maar met Strava kun je direct vertrekken. Ik vind het scherm nog niet altijd even overzichtelijke, maar dat is een kwestie van wennen. En ik kan niet ontdekken hoe ik het scherm constant aan kan laten staan, maar wellicht kan dat gewoon niet.... Ik ben benieuwd wat jij er van vindt.
ik zal hem morgen mee laten lopen met de dagelijkse wandeling om te testen

PSN ID: Svennie-NL

• Willianv
  • Niet online
Ik heb toevallig gisteren ook een keer gelopen met de GW, de Polar aan mijn andere pols.

Heb ook strava gebruikt vanaf de GW, maar helaas krijg ik Strava niet gesynct...

Lees hier ook vele afwijkende berichten over, bij de een werkt het feilloos,bij de andere werkt het niet

• Spass67
Willianv schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:24:
Ik heb toevallig gisteren ook een keer gelopen met de GW, de Polar aan mijn andere pols.

Heb ook strava gebruikt vanaf de GW, maar helaas krijg ik Strava niet gesynct...

Lees hier ook vele afwijkende berichten over, bij de een werkt het feilloos,bij de andere werkt het niet
Ik moest alleen even puzzelen hoe ik de code kon vinden om de app aan mijn Strava account te linken, maar sindsdien gaat de synchronisatie goed. Wat wel raar is dat de history op mijn horloge zegt dat ik gisteren 8.26km heb gelopen in 51min met een gemiddelde van 6.16min/km. Als je dat zelf uitrekend klopt dat gemiddelde niet.

Nog vreemder is dat na het syncen de website en de app me vertellen dat ik 8.25km heb gelopen in 49min 26sec met een gemiddelde van 5:59 min/km, wat dan qua berekening weer wel klopt. Helemaal ideaal is het dus nog niet. Daarbij is het scherm niet aan te passen, je ziet alleen de gelopen tijd in het klein, de pace of avg pace in minuten per km, in het klein de gelopen afstand en je hartslag. Allemaal zo klein dat ik het niet makkelijk kan lezen (zeker gisteren in de regen niet). Maar we zitten nog maar op versie 1.2 geloof ik, dus er is nog hoop.

• yinx84
  • Nu online
Spass67 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:43:
[...]

Ik moest alleen even puzzelen hoe ik de code kon vinden om de app aan mijn Strava account te linken, maar sindsdien gaat de synchronisatie goed. Wat wel raar is dat de history op mijn horloge zegt dat ik gisteren 8.26km heb gelopen in 51min met een gemiddelde van 6.16min/km. Als je dat zelf uitrekend klopt dat gemiddelde niet.

Nog vreemder is dat na het syncen de website en de app me vertellen dat ik 8.25km heb gelopen in 49min 26sec met een gemiddelde van 5:59 min/km, wat dan qua berekening weer wel klopt. Helemaal ideaal is het dus nog niet. Daarbij is het scherm niet aan te passen, je ziet alleen de gelopen tijd in het klein, de pace of avg pace in minuten per km, in het klein de gelopen afstand en je hartslag. Allemaal zo klein dat ik het niet makkelijk kan lezen (zeker gisteren in de regen niet). Maar we zitten nog maar op versie 1.2 geloof ik, dus er is nog hoop.
Ik ga overwegen om voorlopig de native S Health tracking te gebruiken voor rennen. Die werkt prima qua GPS en HRM en is tijdens het rennen overzichtelijker. Volgens mij kun je die sessies ook gewoon syncen met je Strava profiel.

• Spass67
Ik ga overwegen om voorlopig de native S Health tracking te gebruiken voor rennen. Die werkt prima qua GPS en HRM en is tijdens het rennen overzichtelijker. Volgens mij kun je die sessies ook gewoon syncen met je Strava profiel.
[/quote]

Die gebruikte ik eerst ook, maar volgens mij kun je niet meer syncen met Strava. Die app vond ik ook prima werken op mijn GW. Laat even weten of het syncen met Strava lukt, dan kan ik weer terug naar SHealth.

• yinx84
  • Nu online
Spass67 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:19:
[/quote]

Die gebruikte ik eerst ook, maar volgens mij kun je niet meer syncen met Strava. Die app vond ik ook prima werken op mijn GW. Laat even weten of het syncen met Strava lukt, dan kan ik weer terug naar SHealth.
Klein testje gedaan... een wandelsessie die ik via S Health op m'n telefoon heb opgenomen kwam netjes ook in Strava terecht. Nog niet met watch getest, maar aangezien die sessies ook in S Health terechtkomen is er geen reden om te denken dat het niet gesynced zou worden...

Kortom:

S Health <-> Strava lijkt prima te werken.

• Spass67
Op mijn iPhone X is de optie om SHealth te koppelen aan Strava niet meer zichtbaar. Ik heb het in het verleden wel gehad, maar op iOS lijkt het niet meer te bestaan. Ik hoop dat de Strava app elke release weer wat beter wordt...

• Willianv
  • Niet online
Ik ben er klaar mee. De GW gaat in de verkoop en er komt een apple watch voor terug.

Voor gebruik icm een android toestel vind ik het nog gaan, maar in combinatie met een iPhone vind ik het niet heel geweldig. Dan maar geheel over naar het apple eco-systeem.

• yinx84
  • Nu online
Mijn GPS werkt niet meer... S Health, Strava... niks kan meer een signaal vinden. Factory reset gedaan, maar heeft niets opgeleverd.

Iemand nog een idee? Anders gaat 'ie ter reparatie...

Edit... het vreemde is dat ik ineens meerdere klachten zie op internet. Kan iemand het eens proberen op zijn watch? Snelste is in S Health kiezen voor exercise > workout > running. Je zit dan een GPS icoontje knipperen. Je hoeft hiervoor niet GPS apart aan te zetten. Bij mij blijft ie knipperen terwijl hij voorheen altijd bleef branden (signaal gevonden)

Edit 2:
Het werkt weer. GPS bleek op 'Battery saving' te staan. Verandert naar 'High accuracy' en nu vindt hij weer signaal. Vreemde is dat je dit vanuit S Health moet aanpassen en Strava nu ook weer werkt. In Settings is dit niet te veranderen.

yinx84 wijzigde deze reactie 19-01-2019 09:37 (66%)

• wvkreg
hbaken1 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:25:
[...]

Ik kom ook van de Fitbit Charge af, en idd de waardes zijn niet vergelijkbaar en het was even wennen maar ik ben verder wel tevreden.
1- Trappen -> werkt niet goed, maar werkte ook niet goed op de Fitbit.
2- Stappen -> idd de helft van de fitbit, maar volgens mij is de definitie van een stap anders bij fitbit in vergelijking met Samsung. ( de cadans ( pasritme) tijdens het hardlopen is ongeveer gelijk bij fitibit en de watch. Dit was anders geweest als maar de helft geteld wordt).
3-Sleep tracking werkt op beide prima, echter de Galaxy watch ligt vaak aan de oplader s'nachts terwijl de Fitbit 7 dagen op een lading kan.
4- GPS ontbreekt op de Ftibit Charge ( alleen vai de GPS van de telefoon) en werkt perfect op de Galaxy watch.
5- HRM werkt goed op de Fitbit, en ok op de watch (constant aan). Maar dit komt meer omdat ik de watch los om de pols heb hangen.
Goed, testen en de waarheid komt toch boven. Beide watches hele dag omgehad. Zie de onderlinge resultaten, geen druk dagje :-) Links de Galaxy Watch 46mm en rechts de Gear S3 Classic.

En nu, nogmaals terugsturen met deze screenprint?

• Spass67
Hoe weet je nou welke van de twee de waarheid spreekt? Klopt de GW of de S3? Of zijn ze allebei niet nauwkeurig genoeg?
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Pre-order actie, Levertijden, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True