kristof1234 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:53:
Ik had enkele vraagjes.
1° Met wat opzoekwerk is het duidelijk dat je emails kan binnenkrijgen op de galaxy watch. Het is me nog niet duidelijk of je je telefoon altijd bij de hand moet hebben, of dit dit ook onafhankelijk kan. Het is belangrijk dat ik mijn telefoon thuis kan laten (wil tijdens examens niet zoveel afleiding, dus smartphone thuis, wel belangrijke emails zien binnenkomen). De watch heeft WIFI, dus ik veronderstel dat je email moet configureren met je GSM (samsung app), maar nadien kan je het zonder doen (als je ingelogd bent op externe wifi). De Amerikaanse versies hebben ook LTE/esim, dus dat lijkt te impliceren dat het apparaat gewoon werkt zonder je gsm (of alleszins de email functie)?
De watch kan verbinding maken met de Wi-Fi netwerken die bekend zijn op de telefoon (iig onder Android, weet niet of iOS dit ook toelaat). Op het horloge kan je instellen wanneer Wi-Fi aan moet staan (altijd/nooit/automatisch als BT-verbinding verbroken is). In theorie zou je zo ook mails moeten binnen krijgen als het horloge via Wi-Fi verbonden is en je telefoon niet in de buurt is. Ik heb echter gemerkt dat ik toch wat mails niet binnen krijg op mijn horloge, en dat meldingen überhaupt slechter doorkomen als er geen BT-verbinding is. Ik weet ook niet of je telefoon op hetzelfde Wi-Fi netwerk aangesloten moet zijn om meldingen te krijgen of dat een telefoon thuis en horloge bij je ook werkt.
Los daarvan: of je nou mails binnen krijgt op horloge of telefoon. Als je ze gaat lezen ben je toch sowieso afgeleid? Tijdens examens zou ik me helemaal niet druk maken om e-mail en je gewoon focussen op het examen. De wereld blijft in die tijd prima draaien zonder dat jij je mail bekijkt (en toch niet kan antwoorden)
2° Hoe werkt de bluetooth functionaliteit? Als ik twee bluetooth headphones heb (sport, bureau) kan ik deze beide pairen en gewoon "(auto) disconnect/connect" doen, of is er slechts ondersteuning voor één apparaat, en is het redelijke omslachtig om te switchen, en moet je het steeds opnieuw configureren?
Lijkt me geen probleem om hem op automatisch te laten. Het horloge maakt gewoon verbinding met het apparaat waarmee hij gepaired is als dat in de buurt is.
3° Er is ook een GPS functie. Is er een (google) maps soort app waarbij je kaarten vooraf kan downloaden, en je de weg kan vinden. Of worden enkel je GPS coördinaten opgeslagen zodat je nadien je looptraject kan importeren op je gsm?
Er zijn verschillende navigatie-apps; kijk hiervoor in de galaxy app store bij "horloge". De manier waarop ze werken is verschillend per app, maar o.a. Here WeGo kan een route van de telefoon app naar het horloge sturen.