Ruime week verder en veel gewandeld ( +/- 10km per dag). Om te checken of het horloge enigszins betrouwbare data laat zien heb ik ook steeds mijn garmin edge 1000 en hartslagband meegenomen. Deze telt helaas zover ik weet geen stappen maar ik kon wel de hartslag, afstand, snelheid en calorieën gegevens naast elkaar leggen. Hierbij toch wel blij verrast. De data van beide toestellen komen nagenoeg overeen ( behalve de hoogtemeter, ene keer precies goed en de andere keer 10tallen meters verschil). Wat ook bijzonder is dat de hartslagmeter vh horloge een paar dagen nodig heeft gehad om de juiste waarde weer te geven, want in de 1e 2 dagen lag de hartslag 10 slagen hoger dan ik gewend was maar na 2 dagen liep het horloge precies gelijk met mijn hartslagband. Stappen niet kunnen vergelijken maar aangezien de weergegeven afstand tussen beide apparaten max 30 mtr afweken van elkaar zullen de stappen ook wel aardig kloppen. Al met al erg blij nog steeds, batterijduur is ook top en ook vooral de korte oplaadduur is erg fijn ( ik laad tussen de 30% en 80% steeds) 20 min is genoeg voor 20% erbij ofzo. Ondanks alle verhalen die ik gelezen heb over de slechte stappen en hartslagmeter lijkt het erop dat ik of mazzel heb, of dat Samsung wellicht toch iets heeft aangepast. Wat het geval ook is ik ben er blij mee. Bezel cover van Ringke is ook echt een aanrader als je het mooi vindt staan. Opplakken is een eitje en het is vervolgens niet te zien dat het er later is opgeplakt. Blijft ook gewoon perfect zitten. Puntje van kritiek is dat ik het jammer vind dat er geen inline skate sportprofiel aanwezig is.
Gisteren mijn S10 ontvangen, koppelen met de GW ging niet helemaal vloeiend. gaf aan dat de watch gereset moest worden. gelukkig wel via mijn samsungaccount een backup ingesteld maar ik vond het wel vreemd.
pluspuntje: mijn GW kan ik nu ook opladen via de PowerShare functie van de S10. niet dat ik het verwacht vaak te gebruiken maar je weet maar nooit
pluspuntje: mijn GW kan ik nu ook opladen via de PowerShare functie van de S10. niet dat ik het verwacht vaak te gebruiken maar je weet maar nooit
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoe ik WhatsApp afbeeldingen/video's kan bekijken op mijn GW? Dit kan nu NIET, krijg wel de melding maar bekijken is niet mogelijk daar moet ik dan weer mijn mobiel voor pakken. Kan toch niet de bedoeling zijn? Wellicht heb ik een verkeerde instelling op mijn GW?
Je bent niet de enige. Het Samsung forum staat er vol mee. Ik heb deze horloge nu een paar maanden en volgens mij heb ik maar 2 keer een foto kunnen bekijken op mijn mobiel.Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:32:
Kan iemand mij vertellen hoe ik WhatsApp afbeeldingen/video's kan bekijken op mijn GW? Dit kan nu NIET, krijg wel de melding maar bekijken is niet mogelijk daar moet ik dan weer mijn mobiel voor pakken. Kan toch niet de bedoeling zijn? Wellicht heb ik een verkeerde instelling op mijn GW?
Heel jammer. Ik hoop dat Samsung dit snel fixt.
Video's werken sowieso niet, voor zover ik weet. Afbeeldingen alleen in heel specifieke situaties, maar zelfs dan niet altijd. Heeft niets met instellingen te maken, maar is een bug/feature van de watch.Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:32:
Verwijderd
Wie interesse heeft in een zwart RVS bandje, stuur maar een berichtje. Vorige week nieuw gekocht op amazon maar ga toch voor een leder gaan.
Mooi prijsje
Mooi prijsje
-opgelost -
[ Voor 94% gewijzigd door Co1967 op 14-03-2019 15:47 ]
Heb het hele topic doorgelezen. Twijfel al lange tijd of ik een GW zal kopen. Vind deze horloges super mooi en veelzijdig. Toch schrik ik een beetje van de verschillende ervaringen van mensen. Daarmee bedoel ik dat sommige functies bij de ene persoon schijnbaar prima werken en bij de ander totaal niet. Zelfs basale dingen die gewoon altijd goed zouden moeten werken zoals stappenteller, hartslagmeter ed. werken bij de een prima en bij de ander niet. Dat houdt mij op dit moment wel bezig..... Keuzes keuzes....
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Wat hierbij denk ik wel belangrijk is om te beseffen dat iedereen met een slechte ervaring die over het algemeen veel sneller en vaker deelt dan iemand met positieve ervaring. Geen idee hoeveel GW's er wereldwijd verkocht zijn maar ik neem aan enkele tienduizenden minstens. Als er dan 200 crappy horloges tussen zitten en al die personen klagen erover geeft dat natuurlijk een behoorlijk vertekend beeld. Ik ben er zelf ook gevoelig voor hoor. Je wilt toch geen miskoop. Maar ben blij dat ik het toch gekocht heb. Erg tevreden en alles lijkt naar behoren te werken. Als het echt dramatisch gesteld was met die GW's had je er wel iets over gelezen in mainstream media lijkt me.AvK schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:41:
Heb het hele topic doorgelezen. Twijfel al lange tijd of ik een GW zal kopen. Vind deze horloges super mooi en veelzijdig. Toch schrik ik een beetje van de verschillende ervaringen van mensen. Daarmee bedoel ik dat sommige functies bij de ene persoon schijnbaar prima werken en bij de ander totaal niet. Zelfs basale dingen die gewoon altijd goed zouden moeten werken zoals stappenteller, hartslagmeter ed. werken bij de een prima en bij de ander niet. Dat houdt mij op dit moment wel bezig..... Keuzes keuzes....
[ Voor 4% gewijzigd door oknot op 12-03-2019 17:23 ]
Ja ja, dat begrijp ik prima. Ben alleen niet de persoon die em ff aankoopt en dan na 3 en een halve week terug stuurt. Dat vind ik niet netjes. En ik vind het echt opvallend hoe de verhouding 'geweldig' tov 'waardeloos' binnen dit topic is. Dat zie je niet vaak. Denk wel dat een Smart Watch heel persoonlijk is. Hoe goed die werkt bedoel ik. Heb je een dunne huid, veel vetweefsel, veel of weinig haar op je arm. Draag je em losjes of juist strak. Zweet je veel. Dat soort dingen. Mhmm.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Samsung heeft in het 4e kwartaal 2018 2,4 miljoen smartwatches verscheept. Dat zullen niet allemaal GW's zijn maar waarschijnlijk wel een groot deel. Het zullen er in ieder geval veel meer dan enkele tienduizenden zijnoknot schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:11:
[...]
Geen idee hoeveel GW's er wereldwijd verkocht zijn maar ik neem aan enkele tienduizenden minstens.
die lelijke kier heb ik ook, met die passtukjes ziet het er erg netjes uit, zijn die ook los verkrijgbaar? Krijg ze niet gevonden. Zie ook geen RVS bandjes in het zwart met passtukjes voor een 42mmoknot schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:28:
Wel gelijk een rvs bezelcover erbij gekocht en een rvs bandje met passtukjes zodat er niet zo'n lelijke kier tussen de kast en het bandje zit wat helaas bij de meeste aftermarket bandjes het geval is.
PSN ID: Svennie-NL
Ik ben sinds gister ook eigenaar van een Samsung Galaxy Watch. Ik had vorig jaar een asus zenwatch 3 gekregen maar daar was de accu snel van leeg. Ook de interface was matig.
Ik ben tot op heden erg tevreden met het overzetten en instellen van de watch. Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Ik ben tot op heden erg tevreden met het overzetten en instellen van de watch. Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Daar ga je geen spijt van krijgen, zeker niet gezien de batterijtijd. As we speak doe ik al 5 dagen, 9 uur en 26 minuten met mijn GW en heb ik nog 7% over, wat neerkomt op zo'n 5 uur en 29 minuten. Ik gebruik hem iedere dag voor de notificaties, snel lezen van mail (Oké, ik heb mijn Outlook icoontje nog steeds niet terug...) en uiteraard en checken van de tijd.Sunfalls schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:08:
Ik ben sinds gister ook eigenaar van een Samsung Galaxy Watch. Ik had vorig jaar een asus zenwatch 3 gekregen maar daar was de accu snel van leeg. Ook de interface was matig.
Wat is daar mis mee? Zolang je de intentie hebt om het horloge daadwerkelijk te kopen maakt dat toch niet uit? Als het niet aan je verwachtingen voldoet stuur je het terug. Dan weet je sneller of het wat voor je is dan dat je jezelf op basis van andere meningen wel of niet overtuigd om tot aankoop over te gaan. Zolang het horloge niet beschadigd is dupeer je de verkoper er niet mee aangezien die het weer kan verkopen en verder is het ook gewoon je recht om het te retourneren.AvK schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:39:
Ja ja, dat begrijp ik prima. Ben alleen niet de persoon die em ff aankoopt en dan na 3 en een halve week terug stuurt. Dat vind ik niet netjes.
[quote]Svennie schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:43:
[...]
die lelijke kier heb ik ook, met die passtukjes ziet het er erg netjes uit, zijn die ook los verkrijgbaar? Krijg ze niet gevonden. Zie ook geen RVS bandjes in het zwart met passtukjes voor een 42mm
Geen idee of er losse passtukjes te koop zijn. Je zou Trumirr (bandjes fabricant) een mailtje kunnen sturen. Wie weet hebben ze die passtukjes in 20mm ook, of in ieder geval 20mm zwart bandje met passtukjes.
Ik had ook wel een vermoeden dat het er veel meer zouden zijn dan enkele tienduizenden, had in 1e instantie ook enkele 100duizenden neergezet, maar weer weggehaald om niet te overdrijven😉 maar dat was dus ook prima geweest. Anyhoe het versterkt mijn argument alleen maar want met 2,4 verscheepte horloges had je het wel gemerkt als er met meer dan 5% daarvan iets mis zou zijn.rvk schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:39:
[...]
Samsung heeft in het 4e kwartaal 2018 2,4 miljoen smartwatches verscheept. Dat zullen niet allemaal GW's zijn maar waarschijnlijk wel een groot deel. Het zullen er in ieder geval veel meer dan enkele tienduizenden zijn
[ Voor 48% gewijzigd door oknot op 13-03-2019 09:34 ]
Er staat wel een e-mail icoontje op mijn watch maar daar staat geen mail in. Nog even uitzoeken hoe ik die moet koppelen.GilbertvH schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:52:
[...]
Daar ga je geen spijt van krijgen, zeker niet gezien de batterijtijd. As we speak doe ik al 5 dagen, 9 uur en 26 minuten met mijn GW en heb ik nog 7% over, wat neerkomt op zo'n 5 uur en 29 minuten. Ik gebruik hem iedere dag voor de notificaties, snel lezen van mail (Oké, ik heb mijn Outlook icoontje nog steeds niet terug...) en uiteraard en checken van de tijd.
Die bedoel ik niet. Ik heb op mijn iPhone Outlook geïnstalleerd om de notificaties van mijn mail te kunnen ontvangen. Dat heeft altijd perfect gewerkt tot de laatste horloge update. Sindsdien heb ik een geel icoontje met een '!' erin i.p.v. het blauwe Outlook icoontje. Wat wel bijzonder is dat de ronddraaiende rand, bij het ontvangen van een notificatie, soms blauw is (zoals voorheen) en soms geel (refererend aan het gele icoontje).Sunfalls schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:53:
[...]
Er staat wel een e-mail icoontje op mijn watch maar daar staat geen mail in. Nog even uitzoeken hoe ik die moet koppelen.
En op je iPhone je wachtwoord opnieuw invullen?GilbertvH schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:30:
[...]
Die bedoel ik niet. Ik heb op mijn iPhone Outlook geïnstalleerd om de notificaties van mijn mail te kunnen ontvangen. Dat heeft altijd perfect gewerkt tot de laatste horloge update. Sindsdien heb ik een geel icoontje met een '!' erin i.p.v. het blauwe Outlook icoontje. Wat wel bijzonder is dat de ronddraaiende rand, bij het ontvangen van een notificatie, soms blauw is (zoals voorheen) en soms geel (refererend aan het gele icoontje).
Welke app gebruik je eigenlijk voor de notificatiemelding?
Hallo,
Ook aan het twijfelen een watch te kopen, maar aangezien er ook een watch active uitkomt zit ik te twijfelen welke versie , aangezien de active goedkoper is.
Wat zijn nu de opmerkelijkste verschillen tussen de active en de GW ?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Ook aan het twijfelen een watch te kopen, maar aangezien er ook een watch active uitkomt zit ik te twijfelen welke versie , aangezien de active goedkoper is.
Wat zijn nu de opmerkelijkste verschillen tussen de active en de GW ?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Wachtwoord wordt meermaals opnieuw ingevuld vanwege company policySunfalls schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:05:
[...]
En op je iPhone je wachtwoord opnieuw invullen?
Welke app gebruik je eigenlijk voor de notificatiemelding?
Notificaties worden automatisch getoond op je GW, mits je daar toestemming voor geeft in de Galaxy Wear app. Ik gebruik Outlook, omdat de standaard mail app van Apple geen notificaties toont op de GW.
Heb op de site van onze Chinese vrienden een band gevonden met een adapter, nog even verder kijken of er nog meer zijn maar anders bestel ik deze, ziet er goed uitoknot schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:04:
Geen idee of er losse passtukjes te koop zijn. Je zou Trumirr (bandjes fabricant) een mailtje kunnen sturen. Wie weet hebben ze die passtukjes in 20mm ook, of in ieder geval 20mm zwart bandje met passtukjes.
PSN ID: Svennie-NL
Dat vraag ik me af, of je het recht hem om te retourneren als het niet bevalt. Je mag je binnen drie dagen bedenken, maar volgens mij hoor je dan het ongeopende product terug te brengen. En je dupeert de verkoper wel, want met geopende verpakking kan je het product niet meer als nieuw verkopen.oknot schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:04:
[...]
Wat is daar mis mee? Zolang je de intentie hebt om het horloge daadwerkelijk te kopen maakt dat toch niet uit? Als het niet aan je verwachtingen voldoet stuur je het terug. Dan weet je sneller of het wat voor je is dan dat je jezelf op basis van andere meningen wel of niet overtuigd om tot aankoop over te gaan. Zolang het horloge niet beschadigd is dupeer je de verkoper er niet mee aangezien die het weer kan verkopen en verder is het ook gewoon je recht om het te retourneren.
Als het horloge niet goed werkt,of als er beloften vanuit de fabrikant niet worden nagekomen is het een ander verhaal. Maar hem drie weken dragen en dan toch maar terug sturen omdat hij niet bevalt lijkt mij niet de bedoeling...
Sowieso mag je in Nederland een online aangekocht product zonder opgave van reden binnen 2 weken retourneren. Betreft het een verpakking die je normaal open en dicht kan doen (stickertje opensnijden) dan is er niks aan de hand en kan/mag de winkel het niet weigeren, mits onbeschadigd uiteraard. Bepaalde webshops zijn dan nog toleranter dan bovenstaande. Ik heb mijn vivoactive 3 vorige maand via amazon.de aangeschaft en na 10 dagen besloten dat ik toch meer horloge wilde, dus retourticket aangevraagd. Vervolgens heb je dan nog een maand de tijd om het daadwerkelijk terug te sturen. Doet niemand moeilijk over. Vervolgens de GW eveneens via amazon.de gekocht dus ook amazon weer blij.Spass67 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:52:
[...]
Dat vraag ik me af, of je het recht hem om te retourneren als het niet bevalt. Je mag je binnen drie dagen bedenken, maar volgens mij hoor je dan het ongeopende product terug te brengen. En je dupeert de verkoper wel, want met geopende verpakking kan je het product niet meer als nieuw verkopen.
Als het horloge niet goed werkt,of als er beloften vanuit de fabrikant niet worden nagekomen is het een ander verhaal. Maar hem drie weken dragen en dan toch maar terug sturen omdat hij niet bevalt lijkt mij niet de bedoeling...
Heeft iemand hier eigenlijk een Galaxy watch en geen Galaxy phone? Deze combo lijkt redelijk slecht te gaan precies...
Ik heb momenteel een Pixel 3 XL en een GW, maar ik kan in de Galaxy Store geen aankopen doen, ook Spotify vind ik bvb niet... Ik heb wel een directe link gevonden waarmee je er dan wel geraakt, meer ook downloaden faalt. Dit is wel een serieuze misser in mijn ogen...
Het enige dat ik nu mis is Google Assistant en Samsung Pay in België, voor de rest super tevreden eigenlijk. Top battery life, geweldig scherm, ook bellen via mijn horloge werkt verbazingwekkend goed, al kijken de mensen dan wel heel vreemd
.
Ik heb momenteel een Pixel 3 XL en een GW, maar ik kan in de Galaxy Store geen aankopen doen, ook Spotify vind ik bvb niet... Ik heb wel een directe link gevonden waarmee je er dan wel geraakt, meer ook downloaden faalt. Dit is wel een serieuze misser in mijn ogen...
Het enige dat ik nu mis is Google Assistant en Samsung Pay in België, voor de rest super tevreden eigenlijk. Top battery life, geweldig scherm, ook bellen via mijn horloge werkt verbazingwekkend goed, al kijken de mensen dan wel heel vreemd
Ook hier heel even een GW (42mm) in bezit gehad. Ik heb een OnePlus 5 telefoon en miste toch een aantal zaken:
- Spotify was niet te downloaden vanuit de Samsung store en daarmee kon ik dus geen offline muziek downloaden op de GW zelf
- Wat ik graag wilde is wanneer er een notificatie binnen komt (van o.a. Kik), dat mijn toestel volledig stil blijft (wel notificatie in de statusbalk, maar geen geluid en geen trilling) en dat ik alleen een trilling op de GW zou binnen krijgen. Blijkbaar was dit ook niet mogelijk en kan dit alleen als je telefoon ook een trilling of geluid doorgeeft
Punt 1 is hopelijk een tijdelijk probleem, ook voor Galaxy phones was deze een tijdje niet zichtbaar. Voor Galaxy phones is het ondertussen in orde, hopelijk ook snel terug voor andere GSM's...
Punt 2: in de wear app kan je dit instellen, dat de telefoon stil is voor notificaties wanneer de watch geonnecteerd is. Ik heb dit wel nog niet getest..
Punt 2: in de wear app kan je dit instellen, dat de telefoon stil is voor notificaties wanneer de watch geonnecteerd is. Ik heb dit wel nog niet getest..
Dit heb ik op deze manier met Outlook ingesteld. Bij een inkomende mail blijft mijn iPhone stil en trilt deze niet. Mijn GW trilt wel 4x. Ik heb mijn geluid altijd uitstaan en enkel trillen aan voor WhatsApp, SMS en bellen. Zo weet ik precies wanneer er een mailtje binnenkomt. Dit is per app in te stellen.jeroen_76 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:38:
Ook hier heel even een GW (42mm) in bezit gehad. Ik heb een OnePlus 5 telefoon en miste toch een aantal zaken:
- Wat ik graag wilde is wanneer er een notificatie binnen komt (van o.a. Kik), dat mijn toestel volledig stil blijft (wel notificatie in de statusbalk, maar geen geluid en geen trilling) en dat ik alleen een trilling op de GW zou binnen krijgen. Blijkbaar was dit ook niet mogelijk en kan dit alleen als je telefoon ook een trilling of geluid doorgeeft
Ik heb bij de Blauwe winkel een S9 gekocht en vond hem eigenlijk iets te smal. Heb toen via een whatsapp gesprek gevraagd of de S9+ veel groter was. Omdat ik toch twijfels had ik ook de S9+ wilde proberen.oknot schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:12:
[...]
Sowieso mag je in Nederland een online aangekocht product zonder opgave van reden binnen 2 weken retourneren. Betreft het een verpakking die je normaal open en dicht kan doen (stickertje opensnijden) dan is er niks aan de hand en kan/mag de winkel het niet weigeren, mits onbeschadigd uiteraard. Bepaalde webshops zijn dan nog toleranter dan bovenstaande. Ik heb mijn vivoactive 3 vorige maand via amazon.de aangeschaft en na 10 dagen besloten dat ik toch meer horloge wilde, dus retourticket aangevraagd. Vervolgens heb je dan nog een maand de tijd om het daadwerkelijk terug te sturen. Doet niemand moeilijk over. Vervolgens de GW eveneens via amazon.de gekocht dus ook amazon weer blij.
Het was geen probleem om de S9+ te bestellen en beide toestellen beiden te proberen. Zo gezegd, beiden een paar dagen geprobeerd. whatsapp bericht gedaan dat ik de S9 wilde retourneren. Kreeg mail met instructies voor retour, in originele verpakking retour en na een paar dagen geld ook retour. Probleemloos.
Geldt dit niet alleen voor een aantal standaard apps? Ik kan me herinneren dat Whatsapp en Outlook in een rijtje bovenaan in de Samsung Wear software stonden en alle anderen daaronder. Als dit mogelijk is en Spotify is ook weer te installeren, dan denk ik er serieus over om de GW weer aan te schaffen.GilbertvH schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:58:
[...]
Dit heb ik op deze manier met Outlook ingesteld. Bij een inkomende mail blijft mijn iPhone stil en trilt deze niet. Mijn GW trilt wel 4x. Ik heb mijn geluid altijd uitstaan en enkel trillen aan voor WhatsApp, SMS en bellen. Zo weet ik precies wanneer er een mailtje binnenkomt. Dit is per app in te stellen.
Verzoek, ik heb geen idee wat jullie met die kier bedoelen, naja, heb wel een idee maar geen idee hoe dat eruit ziet. Wil iemand eens een foto plaatsen van een lelijk geplaatst bandje.
Volgens mij bedoelen ze dit.Huigie schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:22:
Verzoek, ik heb geen idee wat jullie met die kier bedoelen, naja, heb wel een idee maar geen idee hoe dat eruit ziet. Wil iemand eens een foto plaatsen van een lelijk geplaatst bandje.
https://images-na.ssl-ima.../images/I/71kkaIpablL.jpg
Ik gebruik sinds dit weekend de Galaxy Watch Active. Heeft iemand al eens geprobeerd met een Galaxy Watch om twee apps tegelijk te gebruiken?
Bijvoorbeeld een training vastleggen met Samsung Health in de achtergrond en vervolgens een route volgen via Komoot / Here Maps? Blijft Samsung Health dan in de achtergrond die training vastleggen of wordt die app gestopt?
Bijvoorbeeld een training vastleggen met Samsung Health in de achtergrond en vervolgens een route volgen via Komoot / Here Maps? Blijft Samsung Health dan in de achtergrond die training vastleggen of wordt die app gestopt?
Hallo,
Ik heb 3 vragen over de Galaxy Watch. Wellicht dat hier op het forum iemand de antwoorden weet. Aangezien ik twijfel tussen de 42mm Galaxy Watch of een Garmin watch. Ik ga het horloge vooral gebruiken voor hardlopen en mountainbike.
Is de HR werkelijk verbetert na de (software)update van eind januari. Ik kan daar eigenlijk niks over vinden.
Is het mogelijk om gevolgd te worden met Live Tracking, zoals de Garmin dat heeft? Dus dat ik familie op de hoogte kan stellen als ik een activiteit ga doen en ze me kunnen volgen op internet?
En hoe is jullie ervaring met aankoop via Amazon, want daar heeft dit horloge vaak een mooie prijs.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb 3 vragen over de Galaxy Watch. Wellicht dat hier op het forum iemand de antwoorden weet. Aangezien ik twijfel tussen de 42mm Galaxy Watch of een Garmin watch. Ik ga het horloge vooral gebruiken voor hardlopen en mountainbike.
Is de HR werkelijk verbetert na de (software)update van eind januari. Ik kan daar eigenlijk niks over vinden.
Is het mogelijk om gevolgd te worden met Live Tracking, zoals de Garmin dat heeft? Dus dat ik familie op de hoogte kan stellen als ik een activiteit ga doen en ze me kunnen volgen op internet?
En hoe is jullie ervaring met aankoop via Amazon, want daar heeft dit horloge vaak een mooie prijs.
Verwijderd
Amazon is echt een aanrader om te bestellen, ik heb er de rosé en de GW 46mm besteld. Maandag order geplaatst en woensdag keurig in huis voor een mooie prijs. Voor mij een prima webshop en nette service.MBAMG schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:58:
Hallo,
Als ik tijden het fietsen mijn Watch vergelijk met mijn Garmin borstband scheelt het 1 a 2 slagen. En dat is als ik het test rond de 110 slagen en ook rond de 150 slagen.MBAMG schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:58:
Hallo,
Dank voor jullie reacties! Mooi om te lezen, dat de HR nu beter werkt en dat bij Amazon bestellen ook een goede optie is.
Nu alleen nog uitzoeken of Live Tracking mogelijk is (via S Health?).
Nu alleen nog uitzoeken of Live Tracking mogelijk is (via S Health?).
Ik heb een oneplus en gaat prima. Ook kan ik heel goed alles instellen zoals meldingen wel of niet op telefoon. Ook apps als Spotify gewoon kunnen downloaden.
Ik ben heel tevreden, behalve dat app aanbod wat laag is.
Ik ben heel tevreden, behalve dat app aanbod wat laag is.
Kan je ook meldingen van bijv. NOS aanzetten en deze ontvangen op het horloge? En ik las dat Google Maps, tegen betaling, ook verkrijgbaar is op de GW. Is deze goed en duidelijk?
Verwijderd
Alle meldingen kun je regelen aan/uit in galaxy wear op de foon. Als ik je een tip mag geven ga dan voor de 46mm i.p.v. de 42mm. De accu is beduidend groter van de 46mm en gaat echt langer mee, scheelt toch wel 2 dagen bij normaal gebruik.MBAMG schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:09:
Kan je ook meldingen van bijv. NOS aanzetten en deze ontvangen op het horloge? En ik las dat Google Maps, tegen betaling, ook verkrijgbaar is op de GW. Is deze goed en duidelijk?
Het enige nadeel wat ik heb met de accuduur van de 46mm versie is dat ik hem vergeet op te laden omdat hij toch wel lang meegaatVerwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:18:
[...]
Alle meldingen kun je regelen aan/uit in galaxy wear op de foon. Als ik je een tip mag geven ga dan voor de 46mm i.p.v. de 42mm. De accu is beduidend groter van de 46mm en gaat echt langer mee, scheelt toch wel 2 dagen bij normaal gebruik.
Na lang wikken en wegen (twijfelde erg ivm de wisselende gebruikers ervaringen) heb ik gisteren toch een GW kunnen bestellen. Mijn vriendin was mijn getwijfel zat en heeft em mij alvast kado gedaan ivm mijn aanstaande verjaardag. Das toch lief! 
Komt vanmiddag binnen. De 46mm uitvoering. Zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen.
NB: Ben erg benieuwd hoe het zal zijn. Ook hoe het voelt na iets van 25 jaar geen horloge gedragen te hebben......
Komt vanmiddag binnen. De 46mm uitvoering. Zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen.
NB: Ben erg benieuwd hoe het zal zijn. Ook hoe het voelt na iets van 25 jaar geen horloge gedragen te hebben......
[ Voor 14% gewijzigd door AvK op 19-03-2019 09:04 ]
Alvast veel plezier ermeeAvK schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:56:
Na lang wikken en wegen (twijfelde erg ivm de wisselende gebruikers ervaringen) heb ik gisteren toch een GW kunnen bestellen. Mijn vriendin was mijn getwijfel zat en heeft em mij alvast kado gedaan ivm mijn aanstaande verjaardag. Das toch lief!
Ik weet niet wat je met Google Maps wil, maar als je wil navigeren is Here maps misschien een optie, die is gratis (moet je ook op je telefoon installeren en dan een deel van de kaart naar de GW sturen).
Na lang wikken en wegen kon ik zelf de 42mm kopen.AvK schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:56:

Sinds een paar dagen krijg ik de melding op mijn horloge over batterijgebruik, spotify gebruikt veel batterij capaciteit. Het merkwaardige is natuurlijk dat ik spotify niet open heb staan of gestart heb. Ik zag ook dat er een bijgewerkte versie van spotify voor de GW in de store staat. Die heb ik ook geïnstalleerd, maar elke dag toch wel een keer of 4 de melding. Horloge aan/uit gehad, helpt ook niet.
Meer mensen last van? Suggesties, ik denk zelf als volgende stap spotify te verwijderen en opnieuw te installeren.
Meer mensen last van? Suggesties, ik denk zelf als volgende stap spotify te verwijderen en opnieuw te installeren.
Verwijderd
Vreemd, ik heb de OP5T en als ik mijn foon op stil zet dan komen de meldingen ook gewoon binnen op het horloge hetzij met trilling, geluid od beide.jeroen_76 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:38:
Ook hier heel even een GW (42mm) in bezit gehad. Ik heb een OnePlus 5 telefoon en miste toch een aantal zaken:Hierdoor besloten om de GW terug te sturen. Iemand anders dezelfde ervaringen? De GW is namelijk echt wel een mooi horloge vind ik zelf en ik zou het jammer vinden als ik iets over het hoofd heb gezien.
- Spotify was niet te downloaden vanuit de Samsung store en daarmee kon ik dus geen offline muziek downloaden op de GW zelf
Voor alle meldingen? Dus niet alleen de standaard zaken zoals WhatsApp, maar bijvoorbeeld ook voor exoten, zoals Kik Messenger of Snapchat?Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:35:
[...]
Vreemd, ik heb de OP5T en als ik mijn foon op stil zet dan komen de meldingen ook gewoon binnen op het horloge hetzij met trilling, geluid od beide.
Heb zelf de Active net binnen gekregen. Als je kleine polsen hebt is het ideaal. Ook met slapen lijkt het mij een betere dan de Watch.
Maar ik ga toch voor een normaal horloge, dus die van mij is weer in de verkoop.
Maar ik ga toch voor een normaal horloge, dus die van mij is weer in de verkoop.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verwijderd
Ff gecheckt voor je maar ook de meldingen van snapchat komen gewoon binnen. Misschien toch even in de instellingen van de OP5 kijken of er een andere mogelijkheid is. Wel jammer dat je problemen ondervind.jeroen_76 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:19:
[...]
Voor alle meldingen? Dus niet alleen de standaard zaken zoals WhatsApp, maar bijvoorbeeld ook voor exoten, zoals Kik Messenger of Snapchat?
Sinds een aantal dagen laadt mijn Galaxy Watch 42mm niet verder op dan 80%. Zijn er hier meer die er last van (hebben) gehad?
Ik heb ook een vraagje. Ik gebruik Komoot zeer veel op mijn smartphone. Doch heb ik zopas enkele routes gedaan waarbij ik toch mijn handen vrij moest hebben en daarbij lijkt me dan een smartwatch wel handig.Bard1982 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:36:
Bijvoorbeeld een training vastleggen met Samsung Health in de achtergrond en vervolgens een route volgen via Komoot / Here Maps?
De vraag : is de galaxy watch compatibel met Komoot? Ik kan er zo direct niets over vinden.
Nog een voorbeeldje waarbij ik op handen en voeten moest afdalen (nadat ik eerst een fotootje nam
[ Voor 12% gewijzigd door Arator op 22-03-2019 22:50 ]
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Wat ik zo lees was de S3 wel compatibel. In de Gallaxy Store word de Komoot app ook gevonden.Arator schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:47:
[...]
Ik heb ook een vraagje. Ik gebruik Komoot zeer veel op mijn smartphone. Doch heb ik zopas enkele routes gedaan waarbij ik toch mijn handen vrij moest hebben en daarbij lijkt me dan een smartwatch wel handig.
De vraag : is de galaxy watch compatibel met Komoot? Ik kan er zo direct niets over vinden.
Nog een voorbeeldje waarbij ik op handen en voeten moest afdalen (nadat ik eerst een fotootje nam)
Leesvoer. https://support.komoot.co...ear-Verbindung-mit-komoot
Van de S3 wist ik dat die compatibel is/was. Maar in hoeverre is dat vergelijkbaar? Ik heb totaal geen ervaring met smartwatches, maar aangezien @Bard1982 ineens over Komoot begon, dacht ik "hé, die weet het misschien". Maar als het in de galaxy store staat, zal het waarschijnlijk wel draaien.mike123 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 00:32:
[...]
Wat ik zo lees was de S3 wel compatibel. In de Gallaxy Store word de Komoot app ook gevonden.
Leesvoer. https://support.komoot.co...ear-Verbindung-mit-komoot
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
In de Galaxy Store staat "Komoot Gear", dus ik verwacht dat dat inderdaad gewoon werkt. Ik gebruik het zelf niet dus ik kan het niet testen.Arator schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:47:
[...]
Ik heb ook een vraagje. Ik gebruik Komoot zeer veel op mijn smartphone. Doch heb ik zopas enkele routes gedaan waarbij ik toch mijn handen vrij moest hebben en daarbij lijkt me dan een smartwatch wel handig.
Nog een voorbeeldje waarbij ik op handen en voeten moest afdalen (nadat ik eerst een fotootje nam)
Op de pagina van Komoot zelf staat ook dat het geschikt is voor de Gear (S2, S3) (iets naar onder scrollen)
edit: de galaxy store link werkt niet op de PC, wel op je telefoon als je een Samsung telefoon hebt. Als je geen Samsung telefoon hebt is het iets ingewikkelder maar wel werkbaar te krijgen via de smartwatch
[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 23-03-2019 08:13 ]
Zoals beloofd zou ik mijn ervaringen delen met jullie betreffende mijn 46mm uitvoering. Nu na een week gebruik ben ik zeer positief over het horloge zelf. Het is echt een prachtig ogend sieraad. Je trekt er de aandacht mee als je dat zou willen zal ik maar zeggen. Het apparaat is zeer mooi gebouwd. Ziet er erg robuust uit. Ook draagt de watch prettig. Zelf heb ik wel direct een fraai metalen bandje gekocht. Zo een die een loop maakt met het horloge en een magneetje. Het meegeleverde bandje is eigenlijk te lullig voor woorden…......... Na 25 jaar geen horloge gedragen te hebben kan ik rustig zeggen dat ik er totaal geen last van heb. Ook in mijn slaap hindert het niet.
Alle functies lijken goed te werken bij mij. Hartslag, stappenteller, activiteiten worden goed vastgelegd. Slaapmonitor lijkt ook goed te werken. Met de navigatie app Here We Go heb je zelfs geen TomTom meer nodig, dat werkt gewoon perfect. Samsung Health is grappig om te gebruiken, je kunt allerlei gegevens aflezen en ook invoeren (calorieën). De mogelijkheden zijn enorm qua functies en apps.
De bediening van het horloge is echt heel eenvoudig en intuïtief. Tizen werkt verassend goed en voor mij zijn er meer dan voldoende apps in de Watchstore. Zou alleen een ‘Teletekst achtige’ app wel prettig vinden. Er is ook een shitload aan Watchfaces te verkrijgen. De gratis versies zijn vaak heel mooi.
De notificaties aflezen op je horloge is in de praktijk verrekte handig. Je hoeft niet steeds je telefoon uit je zak te halen. Ook als je gebeld word even snel kijken wie het is blijkt handig.
Dan het grote minpunt….. Zelfs bij zuinig gebruik redt de watch het amper om het 24 uur vol te houden op een lading. Dat valt me heel erg tegen. Met zuinig gebruik bedoel ik dat alleen bluetooth aanstaat, dat het scherm alleen oplicht als ik op de watch kijk en de helderheid op 5 staat. Uiteraard is de watch wel gekoppeld met Samsung Health en staan de notificaties voor oproepen en berichten aan. Waar heb je anders een Smart Watch voor…. Het opladen van nul (1x helemaal leeg op een nacht) tot 100% duurt bijna drie uur. Ook niet handig voor overdag. Komt er op neer dat je elke avond het horloge moet opladen om de dag fatsoenlijk door te komen.
Kortom: Ben zeer tevreden over de watch en de bijna oneindige mogelijkheden en functies. Ben zeer ontevreden over de accuduur en het opladen.
NB: Had dit per abuis in het levertijden en prijzen gepost....
Er zijn ontwikkelingen:
Mhhhhh.... Op dit moment ben ik bezig om de drain onder controle te krijgen. Ik had een stuk of 15 watchfaces er op gezet om te proberen. Allemaal gedelete behalve die ik nu daadwerkelijk het mooist vind. Automatisch gegevens doorsturen om de kwaliteit te verbeteren is uitgezet. De stand Goede nacht is aan gezet. Trilsignaal op zacht. Time out van het scherm op 10 seconden. Onnodige App meldingen vanuit Health aan het uitzetten; zoals dat je te weinig beweegt. Meldingen of je Bluetooth nog wel binnen bereik is uitgezet. Spraakopname verzenden als bericht uitgezet.
Het blijkt dat je op het horloge zelf ook updates moet uitvoeren voor bepaalde apps / instellingen. Gisteren kwam ik daar per ongeluk terecht. Weet even niet meer hoe ik daar kwam.
Het lijkt nu al te helpen.Ik houd jullie op de hoogte.
Update: Vanochtend na 15 uur van de lader af te zijn staat ie nu op 88% lading. Oh wonder, Oh vreugd. Hiervoor was er al meer dan 50% doorheen gegaan. Probleem is nu dat ik niet zeker weet wat de grootste boosdoener is geweest....
Update 2: Vandaag na 15 uur van de lader staat ie op 94%. Het lijkt nu volledig onder controle.
Alle functies lijken goed te werken bij mij. Hartslag, stappenteller, activiteiten worden goed vastgelegd. Slaapmonitor lijkt ook goed te werken. Met de navigatie app Here We Go heb je zelfs geen TomTom meer nodig, dat werkt gewoon perfect. Samsung Health is grappig om te gebruiken, je kunt allerlei gegevens aflezen en ook invoeren (calorieën). De mogelijkheden zijn enorm qua functies en apps.
De bediening van het horloge is echt heel eenvoudig en intuïtief. Tizen werkt verassend goed en voor mij zijn er meer dan voldoende apps in de Watchstore. Zou alleen een ‘Teletekst achtige’ app wel prettig vinden. Er is ook een shitload aan Watchfaces te verkrijgen. De gratis versies zijn vaak heel mooi.
De notificaties aflezen op je horloge is in de praktijk verrekte handig. Je hoeft niet steeds je telefoon uit je zak te halen. Ook als je gebeld word even snel kijken wie het is blijkt handig.
Dan het grote minpunt….. Zelfs bij zuinig gebruik redt de watch het amper om het 24 uur vol te houden op een lading. Dat valt me heel erg tegen. Met zuinig gebruik bedoel ik dat alleen bluetooth aanstaat, dat het scherm alleen oplicht als ik op de watch kijk en de helderheid op 5 staat. Uiteraard is de watch wel gekoppeld met Samsung Health en staan de notificaties voor oproepen en berichten aan. Waar heb je anders een Smart Watch voor…. Het opladen van nul (1x helemaal leeg op een nacht) tot 100% duurt bijna drie uur. Ook niet handig voor overdag. Komt er op neer dat je elke avond het horloge moet opladen om de dag fatsoenlijk door te komen.
Kortom: Ben zeer tevreden over de watch en de bijna oneindige mogelijkheden en functies. Ben zeer ontevreden over de accuduur en het opladen.
NB: Had dit per abuis in het levertijden en prijzen gepost....
Er zijn ontwikkelingen:
Mhhhhh.... Op dit moment ben ik bezig om de drain onder controle te krijgen. Ik had een stuk of 15 watchfaces er op gezet om te proberen. Allemaal gedelete behalve die ik nu daadwerkelijk het mooist vind. Automatisch gegevens doorsturen om de kwaliteit te verbeteren is uitgezet. De stand Goede nacht is aan gezet. Trilsignaal op zacht. Time out van het scherm op 10 seconden. Onnodige App meldingen vanuit Health aan het uitzetten; zoals dat je te weinig beweegt. Meldingen of je Bluetooth nog wel binnen bereik is uitgezet. Spraakopname verzenden als bericht uitgezet.
Het blijkt dat je op het horloge zelf ook updates moet uitvoeren voor bepaalde apps / instellingen. Gisteren kwam ik daar per ongeluk terecht. Weet even niet meer hoe ik daar kwam.
Het lijkt nu al te helpen.Ik houd jullie op de hoogte.
Update: Vanochtend na 15 uur van de lader af te zijn staat ie nu op 88% lading. Oh wonder, Oh vreugd. Hiervoor was er al meer dan 50% doorheen gegaan. Probleem is nu dat ik niet zeker weet wat de grootste boosdoener is geweest....

Update 2: Vandaag na 15 uur van de lader staat ie op 94%. Het lijkt nu volledig onder controle.
Het batterij verbruik kan ook sterk beïnvloed worden door de watchface die je actief hebt staan. Wellicht kun je daar eens mee wisselen om te kijken of dat van invloed is?
Ik heb ook alle notificaties aan staan, de hartslag metingen op maximaal en de helderheid op 8 en ik haal toch makkelijk drie dagen op een lading. Verder deel ik je positieve oordeel over de GW.
Ik heb ook alle notificaties aan staan, de hartslag metingen op maximaal en de helderheid op 8 en ik haal toch makkelijk drie dagen op een lading. Verder deel ik je positieve oordeel over de GW.
Ik haal ook makkelijk ruim 3 dagen met een accu. Met dezelfde meldingen die jij aan hebt staan.
Ik zet hem snachts op slaapmodus. Hou mijn slaap bij vanaf mijn telefoon en niet via mijn horloge.
Heb hem 1 keer getest met slaapmonitor op mijn horloge maar merk weinig verschil behalve een behoorlijke aanslag op je batterij.
Ik zet hem snachts op slaapmodus. Hou mijn slaap bij vanaf mijn telefoon en niet via mijn horloge.
Heb hem 1 keer getest met slaapmonitor op mijn horloge maar merk weinig verschil behalve een behoorlijke aanslag op je batterij.
Ik heb zojuist een rondje op de racefiets gedaan met Komoot en de Galaxy Watch Active. Dat ging als volgt:Arator schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:47:
[...]
-Op mijn telefoon (Galaxy S9) heb ik via de Komoot app een route geselecteerd
-In die app heb ik op 'navigate' geclicked. Telefoonscherm uit gezet en ik achterzak gestopt.
-Op mijn Galaxy Watch Active kwam steeds een melding met een pijl en de straat waar ik in moest. Iedere keer als er een melding verscheen trilde het horloge. Dat werkte eigenlijk best goed.
-Zodra ik per ongeluk verkeerd reed, werd er automatisch een nieuwe route berekend door mijn telefoon. En de nieuwe melding verscheen op de Watch.
-De Galaxy Watch Active herkende automatisch dat ik aan het fietsen was voor de Samsung Health app. Daar was de sessie ook te zien met hartslaggegevens. Niet met de route overigens.
-Aan het einde van de rit werd hij geupload door Komoot. Vanaf daar kan ik handmatig het GPX bestand delen met Strava.
Na 3 uur en 75 km fietsen was mijn telefoon accu gedaald tot 58% en de Galaxy Watch tot 47%.
Al met al best een goede ervaring. De Komoot Gear App staat in de Galaxy Store. Volgende keer zal ik de sessie eerst handmatig starten met de Galaxy Watch, zodat Samsung Health ook de GPS gegevens heeft en de rit automatisch met Strava inclusief hartslag gegevens wordt gedeeld.
[ Voor 1% gewijzigd door Bard1982 op 26-03-2019 13:33 . Reden: kleine toevoeging ]
Mijn 46mm heb ik kado gekregen van mijn vriendin. Omdat zij ook heel binnenkort jarig is heb ik voor haar bij BOL de 42mm zwarte zojuist gekocht (T'is een stoer wijf...
).
Dagaanbieding. Erg veel korting voor wie nog twijfelt. Ook op de 46mm.
Kan ik straks mooi de verschillen bekijken.
Dagaanbieding. Erg veel korting voor wie nog twijfelt. Ook op de 46mm.
Kan ik straks mooi de verschillen bekijken.
Ik heb een vraagje over de trainingen met dit horloge. Ik bezit zelf de Gear Sport.
Heeft 1 van jullie ervaringen met interval trainingen? Ik kan het nergens vinden... Wil graag 2 min hardlopen, 20 seconden sprinten en dan 8 keer.
Heeft 1 van jullie ervaringen met interval trainingen? Ik kan het nergens vinden... Wil graag 2 min hardlopen, 20 seconden sprinten en dan 8 keer.
Volgens mij draait de Gear Sport ook op Tizen, dus je zal je software moeten zoeken in de Galaxy Store die dat kan en ook een versie heeft voor de watch. Ik zou zelf denken aan iets als Runkeeper, Strava of Endomondo.Djordi63 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:09:
Ik heb een vraagje over de trainingen met dit horloge. Ik bezit zelf de Gear Sport.
Samsung Health registreert afaik alleen maar, en geeft geen seintjes zodat je zelf programma's kan instellen.
Een snelle Google search leert me dat Run4Gear dit bijvoorbeeld zou moeten kunnen
Een alternatief kan zijn om een timer-app te gebruiken die een seintje kan geven op de door jou gewenste momenten, en dan de data te laten opnemen door Samsung Health (gaat als het goed is vanzelf)
[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 02-04-2019 11:58 ]
Strava kan het volgens mij (nog) niet. Ze zijn net begonnen met de ontwikkeling op Tizen, en de huidige versie is nog erg basic. Versienummer is nu 1.1.2 en er is nog veel ruimte voor verbetering.
Iemand ervaring hier mee? Ik heb run4gear op mijn watch en runkeeper op mijn telefoon, maar het lukt me niet om de activiteiten te synchroniseren.gwystyl schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:55:
[...]
Een snelle Google search leert me dat Run4Gear dit bijvoorbeeld zou moeten kunnen
Nog iemand problemen met verbinden op afstand via Wi-Fi? Als mijn galaxy watch buiten bluetooth bereik gaat verbindt hij netjes met wifi indien dat beschikbaar is. Maar in de helft van de gevallen verbindt hij daadwerkelijk met mijn samsung s10, meestal blijft hij in standalone modus. Vreemd want wanneer op wifi verbonden heb ik wel degelijk internet, kan het weer verversen bijvoorbeeld of surfen via gear browser. Soms krijg ik het in gang door enkele keren wifi aan en uit te zetten. Maar echt betrouwbaar is het niet. Het gebeurd op verschillende wifi netwerken. De smartphone is altijd online op dat moment, ook via Wi-Fi, of via 4g, maakt niet uit.
Meen me te herinneren dat de watch en je telefoon op hetzelfde wifi netwerk moeten zitten om te kunnen verbinden.glenner schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:19:
Nog iemand problemen met verbinden op afstand via Wi-Fi? Als mijn galaxy watch buiten bluetooth bereik gaat verbindt hij netjes met wifi indien dat beschikbaar is. Maar in de helft van de gevallen verbindt hij daadwerkelijk met mijn samsung s10, meestal blijft hij in standalone modus. Vreemd want wanneer op wifi verbonden heb ik wel degelijk internet, kan het weer verversen bijvoorbeeld of surfen via gear browser. Soms krijg ik het in gang door enkele keren wifi aan en uit te zetten. Maar echt betrouwbaar is het niet. Het gebeurd op verschillende wifi netwerken. De smartphone is altijd online op dat moment, ook via Wi-Fi, of via 4g, maakt niet uit.
Verwijderd
Beste mensen,
Ik lees op een aantal plaatsen dat de Samsung Galaxy Watch niet compatible is met smartphones anders dan de Samsung.
Nu was ik voornemens een Samsung Galaxy Watch aan te schaffen bij een Huawei Mate 20 Lite echter zijn er mensen die ervaring hebben met de Samsung Galaxy Watch verbonden met een andere smartphone dan een Samsung ?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Grtz Manfred
Ik lees op een aantal plaatsen dat de Samsung Galaxy Watch niet compatible is met smartphones anders dan de Samsung.
Nu was ik voornemens een Samsung Galaxy Watch aan te schaffen bij een Huawei Mate 20 Lite echter zijn er mensen die ervaring hebben met de Samsung Galaxy Watch verbonden met een andere smartphone dan een Samsung ?
Grtz Manfred
Van de week reageerde mijn watch (46mm) in eens niet op de onderste knop en niet op de ring, dacht even shit moet hij nu retour maar even aan uit zetten hielp. Iemand al zoiets mee gemaakt?
Verder erg tevreden met mijn (1ste) smart watch.😁 Dat bellen via de watch werk verbazend goed al voel ik mij net B200 🙈
Verder erg tevreden met mijn (1ste) smart watch.😁 Dat bellen via de watch werk verbazend goed al voel ik mij net B200 🙈
Om te verbinden op afstand hoef je niet op hetzelfde wifi netwerk te zitten. Als je de bluetooth uitzet op je telefoon en je horloge juist hebt ingesteld dan maakt het horloge verbinding met wifi en kan je met je telefoon gewoon met je horloge verbinden. Als je dan bv je horloge gaat zoeken via je telefoon gaat het geluid van je horloge normaal af. Ook als je telefoon geen wifi gebruikt. maar bv 4G.Beempje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:16:
[...]
Meen me te herinneren dat de watch en je telefoon op hetzelfde wifi netwerk moeten zitten om te kunnen verbinden.
Gebruik m met een Sony Xperia. Werkt zonder problemen. Sowieso werken de meeste telefoons gewoon met de watch.Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:38:
Beste mensen,
Ik lees op een aantal plaatsen dat de Samsung Galaxy Watch niet compatible is met smartphones anders dan de Samsung.![]()
Grtz Manfred
Ah, coolmike123 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:31:
[...]
Om te verbinden op afstand hoef je niet op hetzelfde wifi netwerk te zitten. Als je de bluetooth uitzet op je telefoon en je horloge juist hebt ingesteld dan maakt het horloge verbinding met wifi en kan je met je telefoon gewoon met je horloge verbinden. Als je dan bv je horloge gaat zoeken via je telefoon gaat het geluid van je horloge normaal af. Ook als je telefoon geen wifi gebruikt. maar bv 4G.
[ Voor 29% gewijzigd door Beempje op 13-04-2019 09:01 ]
Ondertussen nog wat getest met de verbinding op afstand via Wi-Fi. Het lijkt de laatste dagen wat stabieler te werken. Ik heb zelfs de indruk dat het bijna altijd lukt net wanneer het horloge en de smartphone NIET op het zelfde wifi netwerk zitten. Raar maar waar, als ze op dezelfde wifi zitten is het een hit en miss. Wat ik ook ontdekt hebt tijdens mijn verblijf in Nederland afgelopen week is dat je een browser op de watch kan gebruiken om bijvoorbeeld op een publiek wifi netwerk in te loggen, je weet wel, eerst akkoord gaan en bevestigen. Zo ben ik gaan zwemmen met de watch terwijl de s10 in een locker lag en de twee waren perfect op afstand verbonden.
Ik hoop da de providers nu snel met esim gaan komen (Heb een lte model) zodat ik tijdens het hardlopen ook bereikbaar ben (ivm wachtdiensten en zo)
Ik hoop da de providers nu snel met esim gaan komen (Heb een lte model) zodat ik tijdens het hardlopen ook bereikbaar ben (ivm wachtdiensten en zo)

Waar komen deze 'breaking news' berichten vandaan? Ze zijn voornamelijk gericht op Engeland en ik krijg ze iets te vaak. Mijn telefoon heeft deze notificaties niet, dus ik verdenk mijn Gear S3. Wie weet hoe dit uit kan? Sinds de laatste update kreeg ik deze alerts...

☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Misschien ook even vragen in de groep voor de S3 of ze daar ook problemen hebben met hetzelfde.AW_Bos schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:39:
[Afbeelding]
Waar komen deze 'breaking news' berichten vandaan? Ze zijn voornamelijk gericht op Engeland en ik krijg ze iets te vaak. Mijn telefoon heeft deze notificaties niet, dus ik verdenk mijn Gear S3. Wie weet hoe dit uit kan? Sinds de laatste update kreeg ik deze alerts...
Op mijn Galaxy Watch heb ik het probleem niet.
Thanks....mike123 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:30:
[...]
Misschien ook even vragen in de groep voor de S3 of ze daar ook problemen hebben met hetzelfde.
Op mijn Galaxy Watch heb ik het probleem niet.
Ik ben erachter gekomen dat Upday dit deed. Ik heb die notificatie nu uitgezet. Hopelijk met succes. En ik maar eerst zoeken naar Breaking News.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Hoi,
Ik overweeg de aanschaf. Echter bij dagelijks of twee dagelijks laden zou de accu na ca 2 a 3 jaar nagenoeg op zijn (uitgaande van 1000 laadcycli en mijn ervaring met Samsung telefoons). Daarmee wordt het wel een beetje prijzig.
Is er bekend of de accu eventueel vervangen kan worden? Of moet ik dit meer zien als een wegwerp product?
Ik overweeg de aanschaf. Echter bij dagelijks of twee dagelijks laden zou de accu na ca 2 a 3 jaar nagenoeg op zijn (uitgaande van 1000 laadcycli en mijn ervaring met Samsung telefoons). Daarmee wordt het wel een beetje prijzig.
Is er bekend of de accu eventueel vervangen kan worden? Of moet ik dit meer zien als een wegwerp product?
Volgens mij niet. Dat is de reden dat ik de grote versie heb genomen. Die heeft een grotere accu. De accu hiervan kan tot 5 dagen meegaan bij mij zonder dat ik hem intensief gebruik. Bij intensief gebruik 3-4 dagen. (hangt af wat je ermee doet)Geek77 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 23:32:
Hoi,
Verwijderd
Vraagje, worden watch faces en muziek nu opgeslagen op de Galaxy watch 46, of aangestuurd door de mobiele telefoon?
Ik (iPhone 6s gebruiker) vind deze punten zodanig belangrijk om deze watch aan te schaffen of niet. De Galaxy app dmv iPhone heeft nogal zijn beperkingen, maar stel dat ik een aantal faces download dmv een Android toestel, deze wegschrijft naar de watch, terug switcht naar de iphone, blijven deze faces (en muziek) behouden of verdwijnen ze weer.
Deze vraag had ik gesteld aan Samsung zelf maar konden niet echt een duidelijk antwoord geven.
Alvast bedankt
Ik (iPhone 6s gebruiker) vind deze punten zodanig belangrijk om deze watch aan te schaffen of niet. De Galaxy app dmv iPhone heeft nogal zijn beperkingen, maar stel dat ik een aantal faces download dmv een Android toestel, deze wegschrijft naar de watch, terug switcht naar de iphone, blijven deze faces (en muziek) behouden of verdwijnen ze weer.
Deze vraag had ik gesteld aan Samsung zelf maar konden niet echt een duidelijk antwoord geven.
Alvast bedankt
Watchfaces worden sowieso opgeslagen op de watch, en het toestel heeft 4Gb geheugen waarvan ongeveer 1.5Gb beschikbaar voor apps en muziek. Die kunnen dus op de watch zelf gezet worden.Verwijderd schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:35:
Vraagje, worden watch faces en muziek nu opgeslagen op de Galaxy watch 46, of aangestuurd door de mobiele telefoon?
Alvast bedankt
Ik zou alleen goed nazoeken/vragen of het allemaal op de watch blijft zodra je wisselt van toestel. Er staat me bij dat het apparaat opnieuw ingesteld wordt zodra je hem koppelt aan een ander toestel.
Misschien kan een iphone gebruiker hier je wel vertellen hoe je muziek op de watch kan zetten?
Alles wordt opgeslagen op de watch zelf. De faces, muziek, afbeeldingen enz. Via de Gear app worden deze geupload naar de Watch. Ik neem aan dat dit bij de Iphone app hetzelfde is.Verwijderd schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:35:
Alvast bedankt
Sinds korte tijd fiets ik veel naar het werk en heb de automatische training detectie aan staan. Na 10 min detecteerd de watch netjes dat ik aan het fietsen ben, echter door de weergave van de activiteit kan ik alleen nog maar de tijd en hartslag zien. Ik kan bijvoorbeeld niet meer door mijn meldingen scrollen of mijn audio beheren. Zodra ik een melding binnen krijg en deze open dan wordt de activiteit gestopt, en gaat deze niet op de achtergrond verder.
Iemand enig idee hoe ik de automatische detectie in de achtergrond kan laten starten zonder dat deze de functionaliteit beperkt?
Iemand enig idee hoe ik de automatische detectie in de achtergrond kan laten starten zonder dat deze de functionaliteit beperkt?
Toets rechtsonder gebruiken om weer naar horlogefunctie terug te keren? De activiteit blijft actief (kun je zien als je weer naar het activiteitenscherm gaat en op het fietsje drukt).hbaken1 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:09:
Zo werkt het in ieder geval bij de handmatige start. In ieder geval niet de knop rechtboven gebruiken want die sluit de activiteit af.
Ik kan het in ieder geval voor de Watchfaces beantwoorden. Deze worden inderdaad lokaal op je GW opgeslagen. Echter, als je daarna van telefoon switched wordt je GW gereset en raak je de geïnstalleerde watchfaces kwijt.Verwijderd schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:35:
Alvast bedankt
De galaxy wear app heeft een functionaliteit om backups te maken en te herstellen.
Als je van telefoons gaat switchen dan is het dus handig om hier gebruik van te maken.
Als je van telefoons gaat switchen dan is het dus handig om hier gebruik van te maken.
Klopt.... maar je watchfaces komen niet terug behalve de standaard die er al inzitten. Apps ed gaat wel goed.avec_style schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:36:
De galaxy wear app heeft een functionaliteit om backups te maken en te herstellen.
Da's jammer. Weet je of ik via de galaxy store misschien makkelijk de watchfaces kan terugvinden die ik gekocht heb? (ik zou namelijk niet weten hoe ik die allemaal makkelijk kan terugvinden)AvK schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:54:
[...]
Klopt.... maar je watchfaces komen niet terug behalve de standaard die er al inzitten. Apps ed gaat wel goed.
Store - Categorieën - Wijzerplaten - en dan Top betaald.avec_style schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:03:
[...]
Da's jammer. Weet je of ik via de galaxy store misschien makkelijk de watchfaces kan terugvinden die ik gekocht heb? (ik zou namelijk niet weten hoe ik die allemaal makkelijk kan terugvinden)
En inderdaad dan ff scrollen vrees ik.....
Het is een beetje verstopt, maar het kan "makkelijker"AvK schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:42:
[...]
Store - Categorieën - Wijzerplaten - en dan Top betaald.
En inderdaad dan ff scrollen vrees ik.....
Store - menu - Mijn pagina - alles - horloge
ook voor @avec_style
[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 24-04-2019 19:12 ]
Ik heb de Huawei Mate 20 Lite en vandaag gekoppeld aan mijn nieuwe Galaxy Watch. Werkt uitstekend zonder problemen.Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:38:
Beste mensen,
Ik lees op een aantal plaatsen dat de Samsung Galaxy Watch niet compatible is met smartphones anders dan de Samsung.![]()
Grtz Manfred
Hoi allemaal,
Ik heb recentelijk een Galaxy Watch 46mm aangeschaft en vroeg mij af of er mensen ervaring hebben met (screen) protectors.
Er zijn genoeg protectors te koop, maar vrij weinig ervaringen erover te vinden. Ook claimen een hoop producten geschikt te zijn voor meerdere modellen van verschillende beeldformaten, wat betekent dat de screen protector niet form-fitting is! Dat lijkt me toch vrij essentieel.
Verder las ik dat (sommige) full-body protectors het gebruik van de standaard lader blokkeren. Klopt dat?
Graag ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met protectors en geïnteresseerd in adviezen.
Ik heb recentelijk een Galaxy Watch 46mm aangeschaft en vroeg mij af of er mensen ervaring hebben met (screen) protectors.
Er zijn genoeg protectors te koop, maar vrij weinig ervaringen erover te vinden. Ook claimen een hoop producten geschikt te zijn voor meerdere modellen van verschillende beeldformaten, wat betekent dat de screen protector niet form-fitting is! Dat lijkt me toch vrij essentieel.
Verder las ik dat (sommige) full-body protectors het gebruik van de standaard lader blokkeren. Klopt dat?
Graag ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met protectors en geïnteresseerd in adviezen.
Ik zou het niet doen. Heb zelf 3x een poging gewaagd met verschillende merken die allemaal de claim hadden dat ze ultradun en perfect passend waren. In alle gevallen waren ze net 0.1mm te klein en dat valt op. Doet echt afbreuk aan de look. Op mijn Garmin vivoactive 3 die ik voor de galaxy watch even gehad heb paste het perfect en viel het totaal niet op. Nu bij de galaxy watch (46mm) ervoor gekozen om ze niet te gebruiken. Scherm zit ook redelijk verdiept dus enige bescherming heeft het agv de vorm dus al. Full body protectors geen ervaring mee maar dat lijkt me helemaal zijn doel voorbijschieten. Een normaal horloge pak je toch ook niet in met 1 of andere cover? Het blijft nou eenmaal een gebruiksartikel waar je uiteindelijk ongetwijfeld een keer een kras(je) op gaat krijgen. Zolang dat niet binnen de 1e maand gebeurd kom je er vast wel weer overheen en geeft het je ook gelijk weer een goed excuus om voor dat net nieuw uitgekomen model te gaan😉.Xeiji schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:47:
Hoi allemaal,
[ Voor 15% gewijzigd door oknot op 27-04-2019 08:04 ]
Zeker mee eens. Maar dat gezegd hebbende, ik heb mijn 42mm sinds kort na release (ruim een half jaar?), stoot er regelmatig mee tegen de tafel of een deur of whatever (ik ben soms echt een lompe lul), en er zitten nog 0 krasjes op. Bezel is nog steeds strak, scherm is clean, kast idem.oknot schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 08:01:
[...]
Het blijft nou eenmaal een gebruiksartikel waar je uiteindelijk ongetwijfeld een keer een kras(je) op gaat krijgen.
Afgelopen weekend van vrouwlief ook een SGW voor men verjaardag gehad! Woei!!
Uiteraard de eerste 2 dagen flink gespeeld en even zoeken en lezen (dit hele topic, ja 40 pagina's doorgespit) naar wat ik ingesteld wil hebben, aangezien het mijn eerste smartwatch is.
Voor alsnog heb ik hem gewoon elke avond in de lader gehad, puur omdat ik hem snachts toch niet om heb. Maar ik las dat je hem eigenlijk tussen de 30% en 80% moet houden.
Ben benieuwd naar wat jullie doen? Leggen jullie hem elke nacht aan de lader (als je hem niet aanhoudt snachts) of probeer je dit wel gewoon 1x per 2 a 3 dagen te doen?
Ik wil het gewoon gaan gebruiken als gadget, en natuurlijk prettig dat hij ook sportactiviteiten bij kan houden, maar dat is niet de hoofdreden dat ik hem graag wilden hebben.
Heb overigens nog bijzonder weinig ervaringen over het zwemmen gelezen hier, en daar ben ik juist wel benieuwd naar! Binnenkort weer trainen en flink meters maken, mijn TomTom deed dat niet zo lekker vond ik.

Uiteraard de eerste 2 dagen flink gespeeld en even zoeken en lezen (dit hele topic, ja 40 pagina's doorgespit) naar wat ik ingesteld wil hebben, aangezien het mijn eerste smartwatch is.
Voor alsnog heb ik hem gewoon elke avond in de lader gehad, puur omdat ik hem snachts toch niet om heb. Maar ik las dat je hem eigenlijk tussen de 30% en 80% moet houden.
Ben benieuwd naar wat jullie doen? Leggen jullie hem elke nacht aan de lader (als je hem niet aanhoudt snachts) of probeer je dit wel gewoon 1x per 2 a 3 dagen te doen?
Ik wil het gewoon gaan gebruiken als gadget, en natuurlijk prettig dat hij ook sportactiviteiten bij kan houden, maar dat is niet de hoofdreden dat ik hem graag wilden hebben.
Heb overigens nog bijzonder weinig ervaringen over het zwemmen gelezen hier, en daar ben ik juist wel benieuwd naar! Binnenkort weer trainen en flink meters maken, mijn TomTom deed dat niet zo lekker vond ik.
Ik gooi het horloge op de lader als hij zich meld dat hij batterij nivo op 15% zit. Als dit in de lochtend of middag is maakt mij niet zoveel uit. Als ik thuis kom leg ik hem op de lader. Zit hij vol dan haal ik hem eraf. Zit hij nog niet vol dan blijft hij de hele nacht liggen.Laurensius88 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:44:
Afgelopen weekend van vrouwlief ook een SGW voor men verjaardag gehad! Woei!!![]()
Ik gebruik hem ook als gadget voor berichten.
Ik doe 4 a 5 dagen met een volledig geladen horloge.
Zit nu op 23% en het gebruik is nu 4d 15u 3m op batterij. Geschatte batterijduur nog 23 uur en 46 minuten.
Helemaal mee eens, ik moet zeggen dat het me 100% meevalt hoe krasbestendig het horloge is. Ik draag het eigenlijk altijd en je tikt dan toch wel eens ergens harder tegen aan dat je had gewildBeempje schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:58:
[...]
Zeker mee eens. Maar dat gezegd hebbende, ik heb mijn 42mm sinds kort na release (ruim een half jaar?), stoot er regelmatig mee tegen de tafel of een deur of whatever (ik ben soms echt een lompe lul), en er zitten nog 0 krasjes op. Bezel is nog steeds strak, scherm is clean, kast idem.

Wat is het typenummer van die duo charger?mike123 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:47:
Vandaag de Duo Charger ook binnen gekregen en meteen getest natuurlijk. Telefoon gewoon erop zetten werkt zonder problemen. Horloge moet je wel even goed neerleggen in het rondje anders laadt hij niet op. Dit komt iets nauwkeuriger.
Maar al met al een mooi ding.
Ledjes vind ik niet zo fel, valt wel mee. De wekkerradio geeft meer licht.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Heb je een url van dat bandje?AvK schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:18:
Zelf heb ik wel direct een fraai metalen bandje gekocht. Zo een die een loop maakt met het horloge en een magneetje.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Ik heb deze van Ali
De zoekterm is Milanese. Ik heb hiervoor een standaard rvs bandje gehad, maar deze is veel lichter, flexibeler en heel gemakkelijk en nauwkeurig te verstellen. De vorige zat soms goed, maar door de dag heen soms ook aan de strakke kant of juist veel te los.
Enige puntje van aandacht is dat de sluiting en vrij sterke magneet is. Niet bij je bankpasjes houden dus, en af en toe klik je onbedoeld vast aan iets van metaal
Dat is em inderdaad!
bron: www.frape.nl "De magneetstrips zijn bijna onmogelijk te demagnetiseren door magneten die voor ‘het normale volk’ beschikbaar zijn. De sterkste magneet die je in het dagelijks leven tegenkomt is waarschijnlijk de koelkastmagneet. Om een magneetstrip te demagnetiseren heb je een magneet nodig met een waarde van ongeveer 100.000 Microtesla. De magneten waar wij mee in aanraking komen hebben doorgaans een waarde tussen de 0-10.000 Microtesla. De koelkastmagneet heeft een waarde van 10.000 Microtesla en een telefoon 0,12 – 1 Microtesla. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat een bankpas wordt gedemagnetiseerd door een telefoon."gwystyl schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:26:
[...]
Ik heb deze van Ali
De zoekterm is Milanese. Ik heb hiervoor een standaard rvs bandje gehad, maar deze is veel lichter, flexibeler en heel gemakkelijk en nauwkeurig te verstellen. De vorige zat soms goed, maar door de dag heen soms ook aan de strakke kant of juist veel te los.
Enige puntje van aandacht is dat de sluiting en vrij sterke magneet is. Niet bij je bankpasjes houden dus, en af en toe klik je onbedoeld vast aan iets van metaal
Ik verwacht dan ook niet dat je bankpasjes enig gevaar lopen door de magneet in dit bandje. Mythbusters heeft er een keer in een uitzending een onderwerp aan gewijd, en ze kregen het nauwelijks voor elkaar.
Zijn er mensen hier die de 42mm versie al een tijdje gebruiken? Design en grootte valt me erg in de smaak, maar de kleinere batterij (dan zelfs de Gear S3) doet me vrezen voor altijd te moeten opladen.
Zelf heb ik de 46mm. Die gaat met gemak 3 tot 4 dagen mee.ikt schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:40:
Zijn er mensen hier die de 42mm versie al een tijdje gebruiken? Design en grootte valt me erg in de smaak, maar de kleinere batterij (dan zelfs de Gear S3) doet me vrezen voor altijd te moeten opladen.
Mijn vriendin heeft de 42mm. Die gaat 2 dagen mee. Om de dag opladen dus.
Functionaliteit is verder exact hetzelfde. Erg grappig om bij een wandeling vrijwel tegelijkertijd een aanmoediging of stappentotaal te krijgen.
Let op:
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Pre-order actie, Levertijden, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Pre-order actie, Levertijden, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen