Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:36
avec_style schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Heb je de taskS2 app wel geinstalleerd en geconfigureerd op je telefoon? Kun je via de TaskS2 wel je Tasker taken zien?
Ik heb het ruim een jaar gebruikt. Had er via Tasker een paar http get opdrachten in staan voor de Homewizard. Heb een paar taken toegevoegd voor de Homey. Die kwamer er ook bij. Homewizard taken allemaal weggegooid. Homey taken verwijderd en nieuwe gemaakt met een andere naam.en opdracht.
Nu zegt TaskS2 op het horloge, no connection.

8)7 8)7

Tijdens dit bericht schrijven nog maar eens geprobeerd. En nu haalt hij ze wel op. |:(
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-08 21:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zijn er mensen die een screenprotector gebruiken?

Heb zelf een Panzerglass op mijn active2, maar niet echt tevreden.
Toen ik mijn dochter op de schommel zat kwam het rubberen (!) zitje tegen mijn horloge.

Iemand tips voor een screenprotector?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8TzXEnZEs0czcv5hVnCBVZJLpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLEcJum7FNVOKp6tvkJoCe9o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:13

Meneer iCy

swarma

Heeft iemand GearTracker al verbonden met een bluetooth snelheid/cadans meter?

Koppelen gaat perfect, snelheid zet ik op de bluetooth meter maar dan als ik dan sync met strava heb ik geen kaart. Zal het vanavond nog eens een keer proberen. Anders gebruik ik de meter maar voor wanneer ik een fatsoenlijke fietscomputer heb :-).

Gebruik een 46MM Galaxy Watch.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Zijn er meer mensen die een Galaxy watch 3 willen gaan aanschaffen als hij in de winkels ligt?

Hoop dit keer wel dat dan de ECG functie werkt out-of-the-box.
En met de mogelijkheid voor een E-sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 18:41
..

[ Voor 94% gewijzigd door mavical op 25-07-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 22:40
038Robijno schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:56:
Zijn er meer mensen die een Galaxy watch 3 willen gaan aanschaffen als hij in de winkels ligt?

Hoop dit keer wel dat dan de ECG functie werkt out-of-the-box.
En met de mogelijkheid voor een E-sim.
Eerst maar eens afwachten wat de Watch 3 voor voordelen gaat bieden tov de originele Watch die ik nu heb maar in principe heb ik zeker interesse in het nieuwe model. Ondanks dat ik een kist vol met mooie horloges heb draag ik deze bijna nooit meer sinds ik de Watch heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerblok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-12-2023
Ik krijg steeds een geel scherm met een Duitse tekst , Los Gents, daar komiek niet vanaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:56
GilbertvH schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:51:
Gear Tracker is jouw app om te gaan hardlopen! Je zal je afvragen waarom je al die tijd zonder Gear Tracker hebt gelopen als je de app gebruikt... :+
Sinds deze week in het bezit van een Active 2 en heb veel online gelezen maar nergens hadden ze het over deze app, aangezien de standaard app bagger is (zet bij elke melding Spotify op pauze) ben ik blij verrast dat er een alternatief is voor MapMyRun. Wat is de reden dat deze app online zo weinig aandacht krijgt en synct hij met de health status, iemand een idee?

Daarnaast las ik iets over BelSimpel, heb daar inderdaad mij watch gekocht. Krijg ik minder updates or zo, blijkbaar was dat het addertje van de 200 euro aanbieding...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:53
hoevenpe schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Wat is de reden dat deze app online zo weinig aandacht krijgt en synct hij met de health status, iemand een idee?
Dat komt omdat deze app door Devron is gemaakt, een man uit Australië (of N-Z) en hij Facebook gebruikt als communicatie met ‘zijn’ community. Hier zit dus geen bedrijf achter inclusief de bijbehorende marketing. Sync met Health weet ik niet, want dat gebruik ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
hoevenpe schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Daarnaast las ik iets over BelSimpel, heb daar inderdaad mij watch gekocht. Krijg ik minder updates or zo, blijkbaar was dat het addertje van de 200 euro aanbieding...
Heb net een active 2 44mm black under armor besteld bij bol.com voor 199 euro.
Hun zijn zelf de leverancier, dus ga ervan uit dat deze voor de Nederlandse markt bedoeld is.

Trouwens, krijgt de Actieve 2 under armour wel dezelfde updates als de normale Actieve 2? Qua release..

[ Voor 10% gewijzigd door 038Robijno op 25-07-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:56
GilbertvH schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:50:
Hier zit dus geen bedrijf achter inclusief de bijbehorende marketing. Sync met Health weet ik niet, want dat gebruik ik niet
Eerste indruk is inderdaad heel goed en weinig poespas. Morgen maar eens kijken hoe het tijdens het hardlopen werkt maar die 7,95 heeft hij alvast verdiend.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-05 09:56
Vandaag gaan fietsen. Maar het syncen van strava naar strava op mijn gsm werkt niet meer? Al meermaals gedrukt op 'syncen' op de watch, maar tot nu toe nog steeds niets op mijn Strava verschenen, Op de watch staat er dan wel Sync completed.
Heeft iemand anders ook strava issue op de Samsung Galaxy Watch Active 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-07 18:53
Heeft iemand al deze update ontvangen? Ik loop nog steeds 2 updates achter (als je de bovenstaande meerekend)....

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 28-07-2020 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-08 20:28
Nee, want hij is wel uitgerold zoals je zei, maar alleen in Zuid-Korea. Dat is volgens mij het enige land waar het is goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:42

Mystikal

It never hurts to help!

LordLynx schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:48:
[...]

Eerst maar eens afwachten wat de Watch 3 voor voordelen gaat bieden tov de originele Watch die ik nu heb maar in principe heb ik zeker interesse in het nieuwe model. Ondanks dat ik een kist vol met mooie horloges heb draag ik deze bijna nooit meer sinds ik de Watch heb...
Ik heb precies hetzelfde. Heb al een G-shock of 6 liggen, daarnaast nog wat andere horloges. Maar ik draag ze niet meer. En als ik ze een keer wil dragen (meestal een G-shock) is de batterij leeg... Baal er zelf een beetje van... :|

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:41
cordonbleu schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:08:
Nee, want hij is wel uitgerold zoals je zei, maar alleen in Zuid-Korea. Dat is volgens mij het enige land waar het is goedgekeurd.
En nog steeds geen ECG... op z'n vroegst in het derde kwartaal, in Korea. Een jaar, of langer nadat de Watch Active 2 uit kwam, met 'echt heel snel de ECG-functie'. Wat doet Samsung verkeerd, zelfs in het thuisland, terwijl Apple geen moeite schijnt te hebben met het krijgen van toestemming voor de ECG-functie in hun Apple Watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik heb 2x een active 2 under armour editie, maar ook ik heb niet de nieuwste software update.

Geen idee waarom wij hem nog steeds niet hebben ontvangen.
Is wel voor de NL markt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14
Sinds enkele dagen wordt 'outdoor mode' niet meer geactiveerd. Normaal gaat bij veel (buiten)licht de helderheid automatisch naar 100% en kan de helderheid via de settings niet worden aangepast; die instelling wordt dan alleen-lezen.

Voor zover ik weet heb ik recent geen updates gehad. Het probleem treedt ook op na een factory-reset.
Aanvullend heb ik de stappen op https://www.samsung.com/u...ubleshooting/TSG01003135/ doorlopen, maar zonder resultaat.

Zijn er meer gebruikers met dit probleem?

Overigens heb ik ook een melding gemaakt op https://eu.community.sams...vate-anymore/td-p/1895258 maar daar heb ik vooralsnog geen reactie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Het was ook maar een vraag.. verder vind ik het erg irritant dat ik 1 update achterloop (tegenover de rest van Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22
Een kennis van mij heeft een Active 2 i.c.m. een iPhone 11. Dat werkte een maand goed, maar ineens kon ze niet meer connecten met Spotify. Er verscheen een foutmelding (ik weet zo even niet welke het is).
Toen heeft ze hem een poosje gebruikt met een Xiaomi telefoon met Android maar dit werkte ook niet lekker (haar iPhone was toen weg voor reparatie).
Ze heeft hem gereset naar fabrieksinstellingen en probeert hem te verbinden met haar iPhone, maar telkens komt de melding dat het horloge niet wil koppelen.

Ik heb toen mijn Xiaomi gepakt, maar ook hier krijg ik de melding dat hij niet wil koppelen.
Vanochtend heb ik op een Samsung Xcover 4S geprobeerd te koppelen, hier kom ik iets verder mee, maar bij het afronden van de koppeling (die een paar minuten duurt), krijg ik alsnog een melding dat hij niet kan koppelen.
De melding van niet kunnen koppelen verschijnt op het moment dat de 6 cijfers van de koppelcode in beeld verschijnen en je op OK drukt.

Is er misschien een hard reset mogelijk d.m.v. knopjes op de Active 2? Want nu kan ze er niks mee, terwijl hij eerst prima werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spass67
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 18:07
https://www.hardreset.inf...ng-galaxy-watch-active-2/

Ze zouden eens een soort zoekmachine op Internet moeten uitvinden om dit soort links makkelijk te kunnen vinden! Oh wacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Erg weinig berichten over de nieuwe Galaxy Watch 3 hier... Maar misschien is er ook te weinig vernieuwing. De grootste verandering t.o.v. het vorige model is de prijs, die 40% hoger gaat zijn... Ik blijf lekker bij mijn Galaxy Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:26
Ik vind de nieuwe watch mooier dan de Galaxy Watch die ik nu heb. Ik vind het sowieso moeilijk om een reden te vinden om je horloge snel te vervangen want ik vind dat horloges meerdere jaren mee moeten kunnen (en looks alleen zou niet de enige reden moeten zijn)?

Ik merk met de nieuwste generatie dat de vooruitgang qua technologie nog niet ver genoeg is. En daarnaast vind ik het belachelijk dat Samsung zo veel durft te vragen. (zo een grote verbetering is het niet vergeleken met de goedkopere modellen). Het lijkt echt alsof ze Apple zo veel mogelijk willen evenaren qua prijs.

Ik blijf dus ook lekker bij mijn galaxy watch. Blij dat ik mijn centjes niet hoef uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-07 19:59
Ik vind de Watch 3 er gelikt uitzien, mooier dan zijn voorganger. Ik heb nu een Fossil smartwatch en ben zeker geïnteresseerd in de Watch 3. Alleen de prijs is shocking. Ik wacht dus voorlopig nog wel even met een eventuele aanschaf.

Update:
Net even in de Mediamarkt gekeken naar de Watch 3, de zwarte uitvoering in 45mm. Dit gaat m wel worden als de prijs flink is gezakt, tenzij er later dit jaar nog andere smartwatches komen met full screen display.

[ Voor 32% gewijzigd door KlaverBoer op 08-08-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:50
Weet iemand hoe je op de Samsung gear (ik heb de sport maar neem aan dat het verder niet uitmaakt welke je hebt) een spotify lijst kan ordenen? Ik heb bijv. op mijn PC een hardlooplijst en die geordend met nieuw toegevoegde nummers als eerste. Op de watch ziet die lijst er echter totaal anders uit terwijl het wel netjes wordt gesynced. Sowieso snap ik niet de logica van hoe het nu getoond wordt, het lijkt wel door elkaar gehutseld terwijl ik niet shuffle aan heb staan.

Ik zie alleen nergens een optie van order/weergave terug die je kan gebruiken op de watch....

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 10-08-2020 19:08 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Laatst online: 04-08 22:38

R-P

AndereKoekoek schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:45:
Zijn er mensen die een screenprotector gebruiken?

Heb zelf een Panzerglass op mijn active2, maar niet echt tevreden.
Toen ik mijn dochter op de schommel zat kwam het rubberen (!) zitje tegen mijn horloge.

Iemand tips voor een screenprotector?

[Afbeelding]
Is dat alleen je screen protector of ook je eigen glas?
Ik heb mijn Active 2 nu ruim 2 maanden, zonder screenprotector, maar heb nu al twee voelbare krassen (echt wat glas verdwenen) in de rand van het glas. Bijzonder teleurgesteld in de kwaliteit van wat-voor-soort-superglas-dit-nu-weer-zou-moeten-zijn.
Ja, ik raak af en toe wel iets, maar mijn horloge van nauwelijks 10% van de prijs heeft vele malen spannendere dingen meegemaakt en doet het nog prima (op ruim 30m diepte geweest, bergen zand overheen gegaan, vele keren tegen muren, gereedschappen, motoren aangebotst, etc.)
De no-questions-asked garantie van de credit card is nog niet voorbij, dus ga nu ook stoppen met voorzichtig doen. Als ie mijn voorzichtige levensstijl al nauwelijks overleefd is het misschien niet de juiste keuze voor mij. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@R-P , Misschien zou het kunnen komen omdat je andere horloge geen smartwatch is en dus geen touch screen is? Ik kan me zo voorstellen, maar ik ben geen kenner, dat glas van een touchscreen sowieso (veel) gevoeliger is dan glas op een normaal horloge.

Zelf heb ik op dag 1 dat ik mijn Gear Sport kreeg er een beschermglaasje op gezet. Je ziet het niet of nauwelijks maar het beschermt wel degelijk. Net zoals een normaal horloge wist ik van mezelf dat ik nogal vaak ergens tegen aan stoot met mijn pols. Heb echter nog geen krasje op mijn extra bescherm glas zitten dus wat dat betreft werkt dat uitstekend!

Uiteindelijk is het net als met een dure mobiele telefoon. Er zijn mensen die wat extra bescherming niet boeien en daar zie je vaak ook al snel krasjes of zelfs barsten in het scherm. En je hebt mensen die wat zuiniger zijn en er minimaal op de voorkant een extra glas op zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 11-08-2020 21:28 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-07 16:24
Weet iemand welke versie de Active Watch 2 van bij Belsimpel is ?
Het zal vast geen PHN versie zijn maar welke dan wel ? en maakt dat veel uit voor updates ?

Want het is momenteel daar toch bijna 40 Euro goedkoper dan bij Coolblue of Mediamarkt of dergelijke en toch dik 20 euro goedkoper dan Amazon.de wat me dan ook maar een Duitse ''versie'' geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Laatst online: 04-08 22:38

R-P

Juancho schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:26:
@R-P , Misschien zou het kunnen komen omdat je andere horloge geen smartwatch is en dus geen touch screen is? Ik kan me zo voorstellen, maar ik ben geen kenner, dat glas van een touchscreen sowieso (veel) gevoeliger is dan glas op een normaal horloge.
Klopt, is geen smartwatch. Is van vele, vele, vele jaren voor de gorilla glass rage. Daarom haalde ik het aan. Er is nog decennia aan ontwikkeling geweest op glasgebied sinds toen vanwege de smartphonerage en dan vind ik het resultaat bedroevend. Als ik echt hard ergens tegenaan gebotst zou hebben, zou ik weten wanneer de krassen zijn ontstaan, maar er staat me niets schrikbarends bij zoals een schommel ertegenaan... ;)

Ik kreeg ze onverwacht cadeau (3 verschillende Samsung, mocht er maar eentje houden) maar er zaten geen beschermglaasjes bij. Niet meer de moeite genomen er een te kopen vanwege waardeloze ervaring met beschermglas op afgeronde schermen.

• Juancho
Wellicht verkeerde beschermglas dan. Zoals gezegd heb ik op dag 1 toen ik mijn Samsung Gear Sport kreeg er een rond glaasje op gezet. Die paste perfect, je ziet het gewoon niet tezij je er met je neus bovenop staat en dan nog moet je goed kijken. En ook ik heb mijn pols meer dan genoeg gestoten. Nog geen krasje op mijn scherm. Alleen de bezel, maar dat die gevoelig is voor krasjes en andere kleine beschadigingen was bekend en doe je ook niks aan. Die kan je trouwens wel zelf vervangen begreep ik. Maar zelfs na ruim 2 jaar dat ik die watch heb zie je ook die kleine krasjes niet gelijk.

Mij valt het dus juister eerder erg mee. Ik had mijn watch veel kwetsbaarder verwacht.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-07 16:24
Ik ben in de markt voor een active watch 2 wegens de toch wel deftige prijs momenteel, Fossil smartwatches vind ik ook wel mooi maar de snapdragon 3100 soc is bij momenten traag naar het schijnt en de batterij duur lijkt een stukje erger dan de active 2 maar ik had een paar vraagjes.

1 ) Weet iemand of de Under Armour editie dezelfde kleur heeft als Aqua Black ?
Op Cooblue zetten ze als ''minpuntje'' dat de kast een blauwe schijn heeft ipv heel zwart te zijn, maar datzelfde puntje lees ik soms ook van mensen die de ''gewone'' active 2 black hebben.

Ik vind niet echt veel terug online van die Under Armour editie, ook enkel te koop bij Bol en Coolblue voor zover ik kan zien, maar ik neem aan buiten een exclusive watch face en de mapmyrun die je er bij krijgt voor 6 maanden dat het qua software en updates dezelfde watch is als de gewone active ?

2 ) Ik lees tamelijk vaak dat de kast nogal gevoelig is ( zoals hierboven ook weer aangehaald ) maar is het nu echt dat het met de minste bump of stoot een deel van de coating verliest of een zilver puntje/krasje laat zien op het black model ?
Niet dat ik van plan ben om mijn watch aan iets te stoten of dergelijke maar ik wil de coating ook niet voor mijn ogen zien weg peelen bij wijze van spreken.

3 ) Denken jullie dat de huidige active watch 2 prijzen iets met de solden te maken hebben of is het een natuurlijke price drop na 1 jaar op de markt te zijn ? want momenteel is het tussen de 210 en 239 afhankelijk van waar je zoekt en wil eigenlijk tot September wachten om eerst te zien wat de nieuwe Apple watch bied qua design ( zelfde als nu of iets nieuw )

Heb momenteel nog een iPhone maar wil bij de volgende release wel over naar een Samsung phone, dus early 2021, maar voor wat de watch voorlopig moet dienen is iOS wel ''supported''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-08 18:27
Ik twijfel enorm tussen de Galaxy active 2 en de Galaxy watch.

Ik neig meer naar de Galaxy Watch omdat deze wat robuuster is en wellicht beter bij mij flinke polsen past.

Ik wandel veel en dit wil ik eigenlijk bijhouden, het slaap gedeelte en fitness vind ik niet zo interessant.

De Active 2 daarin tegen is weer een stuk nieuwer..

Welke raden jullie aan, of is het gewoon puur smaak en hebben ze allebij ongeveer het zelfde te bieden in een ander jasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
DM89 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:53:
Ik twijfel enorm tussen de Galaxy active 2 en de Galaxy watch.

Ik neig meer naar de Galaxy Watch omdat deze wat robuuster is en wellicht beter bij mij flinke polsen past.

Ik wandel veel en dit wil ik eigenlijk bijhouden, het slaap gedeelte en fitness vind ik niet zo interessant.

De Active 2 daarin tegen is weer een stuk nieuwer..

Welke raden jullie aan, of is het gewoon puur smaak en hebben ze allebij ongeveer het zelfde te bieden in een ander jasje?
Ik heb een Watch, en even de Watch Active 2 geprobeerd. De Active 2 is wat kleiner, dunner en heeft bv een ECG (die overigens nog steeds niet door Samsung geactiveerd is). De processor is in beide horloges dezelfde.
Ik ben bij de Watch gebleven. De fysieke draairing werkt echt geweldig, en doordat het scherm iets verzonken ligt hoef je minder bang te zijn voor krassen. De gebruikstijd is ook een stuk langer.
Heb ook de Watch 3 nog even geprobeerd, maar die biedt voor de prijs heel weinig verbeteringen ten opzichte van de Watch 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-08 18:27
evdakker schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Ik heb een Watch, en even de Watch Active 2 geprobeerd. De Active 2 is wat kleiner, dunner en heeft bv een ECG (die overigens nog steeds niet door Samsung geactiveerd is). De processor is in beide horloges dezelfde.
Ik ben bij de Watch gebleven. De fysieke draairing werkt echt geweldig, en doordat het scherm iets verzonken ligt hoef je minder bang te zijn voor krassen. De gebruikstijd is ook een stuk langer.
Heb ook de Watch 3 nog even geprobeerd, maar die biedt voor de prijs heel weinig verbeteringen ten opzichte van de Watch 1.
Bedankt voor je reactie, heb net de Galaxy Watch besteld, de Watch 3 vind ik echt te duur voor het kleine verschil en de zuurstof meting is voor mij geen must. Ben eens benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardAl
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-04-2023
Ik heb een Galaxy Watch Active en ik zou graag mijn hartslag real time in de app zien op mijn LG-telefoon.
Nu toont hij een onder- en bovenwaarde.
Met name als ik ga fietsen gebruik ik de Health-app op de telefoon voor snelheid, tijd en route. Maar daar zou ik dus de hartslag bij willen zien zodat ik niet iedere keer mijn horloge moet wakker maken en bekijken of mijn hartslag niet wat te hoog is.
Is dit iemand gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
GerardAl schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:26:
Ik heb een Galaxy Watch Active en ik zou graag mijn hartslag real time in de app zien op mijn LG-telefoon.
Nu toont hij een onder- en bovenwaarde.
Met name als ik ga fietsen gebruik ik de Health-app op de telefoon voor snelheid, tijd en route. Maar daar zou ik dus de hartslag bij willen zien zodat ik niet iedere keer mijn horloge moet wakker maken en bekijken of mijn hartslag niet wat te hoog is.
Is dit iemand gelukt?
Je kan tegenwoordig het scherm aan laten staan van de watch, dit kun je instellen bij de activiteiten.
Dan kun je de hartslag prominent in beeld laten staan, het scherm van de activiteit is instelbaar.

Dit gebruik ik als snelheidsmeting op de mountainbike, geen zin om daar een fietscomputertje voor te gebruiken. Via het horloge werkt het goed genoeg.

Lijkt me handiger dan je telefoon te moeten pakken? Of heb je die in een houder staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardAl
Tja dat zou het al wat makkelijker maken, maar het blijft dan behelpen.
Ik heb de telefoon in een houder op het stuur. Helemaal perfect behalve de hartslag.
Doorzetten naar Strava gaat ook maar zonder hartslag.
Vanaf het horloge gaat het wel met hartslag maar dat is weer lastig live te lezen...
Waarom maken ze dit nou nooit eens perfect???
Fitbit toont wel de hartslag in de app dus het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:13

Meneer iCy

swarma

Heb inmiddels een flink aantal ritten gemaakt met de Galaxy Watch 46mm met de Gear tracker app icm GT Service als GPS (dan pakt die enkel de horloge en niet stiekem je telefoon er bij).

Maar qua GPS doet deze kekke horloge het wel erg goed. Heb een keer of 4 een ritje met iemand anders gehad die een fiets computer heeft, maar qua hoogtemeters iedere keer gelijk. De registratie op de trials in het bos is net iets anders, maar goed dat kan vele diverse oorzaken hebben.

Voordeel is dat gear tracker app ook gewoon werkt met bluetooth sensoren. Heb hem zowel als cadans, dan als snelheidsmeter geprobeerd en beide werken. Binnenkort zal mijn 2e sensor binnen komen zodat ik beide tegelijk kan monitoren.

Vooralsnog ben ik erg blij met de alternatieve app voor het sporten. Mocht iemand twijfels hebben over De gear tracker app, vertel je twijfels maar. De 8 euro vind ik zeker de moeite waard.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardAl
Hi meneer iCy, kun je met de geartracker en de Galaxy Watch wel live op je telefoon de hartslag (en GPS) zien?

[ Voor 7% gewijzigd door GerardAl op 05-09-2020 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:09
Ik had een vraag. Als ik op mijn telefoon op youtube zit, dan zie ik op mijn horloge op de 6 uur positie een muzieknootje. En als ik dat aanklik dan kom ik in een bedien paneel terrecht voor vanaf mijn horloge mijn telefoon te bedienen.

Weet iemand hoe ik dat kan uitzetten? Ik vind dat meldings icoontje iritant en overbodig. En wil mijn horloge graag zo clean mogelijk houden en alleen hebben wat ik echt wil hebben.

Ik heb er wel op geggoogled maar krijg veel hits naar posts en artikelen die puntje bij paaltje over apps van derden gaan of totaal ergens anders over gaan.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-08 21:21
Edgenumber schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:42:
Ik had een vraag. Als ik op mijn telefoon op youtube zit, dan zie ik op mijn horloge op de 6 uur positie een muzieknootje. En als ik dat aanklik dan kom ik in een bedien paneel terrecht voor vanaf mijn horloge mijn telefoon te bedienen.

Weet iemand hoe ik dat kan uitzetten? Ik vind dat meldings icoontje iritant en overbodig. En wil mijn horloge graag zo clean mogelijk houden en alleen hebben wat ik echt wil hebben.

Ik heb er wel op geggoogled maar krijg veel hits naar posts en artikelen die puntje bij paaltje over apps van derden gaan of totaal ergens anders over gaan.
Instellingen - wijzerplaten - Pict. lopende gebeurtenissen - uit

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:09
Dankjewel !

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickmooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-01-2023
Voor degene die op zoek is naar een goede sport track app kan ik melden dat de (nieuwe?) Strava app nu ook goed werkt op mijn Samsung Galaxy Watch Active2. In juni, toen ik de Active2 kocht werkte Strava waardeloos (geen accurate GPS) maar deze problemen lijken nu opgelost. In de tussentijd heb ik de Gear Tracker app gebruikt maar ik vind hem toch wat minder gebruikersvriendelijk dan de Strava app. Bovendien is de Strava app gratis!

Nu nog het contactloos betalen werkend krijgen op mijn smartwatch en ik ben helemaal happy! Dus als er nog tips zijn om dit voor elkaar te krijgen hoor ik het graag!!

[ Voor 3% gewijzigd door patrickmooij op 14-09-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

patrickmooij schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:07:
Voor degene die op zoek is naar een goede sport track app kan ik melden dat de (nieuwe?) Strava app nu ook goed werkt op mijn Samsung Galaxy Watch Active2. In juni, toen ik de Active2 kocht werkte Strava waardeloos (geen accurate GPS) maar deze problemen lijken nu opgelost. In de tussentijd heb ik de Gear Tracker app gebruikt maar ik vind hem toch wat minder gebruikersvriendelijk dan de Strava app. Bovendien is de Strava app gratis!

Nu nog het contactloos betalen werkend krijgen op mijn smartwatch en ik ben helemaal happy! Dus als er nog tips zijn om dit voor elkaar te krijgen hoor ik het graag!!
Jammer dat het gebruik van de strava app niet meetelt bij Samsung health, en je dat hart niet vult met trainingsninuten en kcal van strava.

Sowieso jammer dat de strava kcal berekening totaal niet klopt en geen gebruik maakt van HR bij oa fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

The Inquisitor schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:34:
[...]

Jammer dat het gebruik van de strava app niet meetelt bij Samsung health, en je dat hart niet vult met trainingsninuten en kcal van strava.

Sowieso jammer dat de strava kcal berekening totaal niet klopt en geen gebruik maakt van HR bij oa fietsen
Ik dacht dat je de strava app kon koppelen op de site van strava? Inderdaad vreemd als die dan niet meetelt met Samsung health....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Er is een kleine update voor de Galaxy Wearable app op dit moment. 66Mb.
Geen idee wat ze aangepast / verbeterd hebben.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• vali
AvK schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:35:
Er is een kleine update voor de Galaxy Wearable app op dit moment. 66Mb.
Geen idee wat ze aangepast / verbeterd hebben.
Er nog een update aan voor de watch die stukken groter is. Hij bevat ook flink wat nieuwe mogelijkheden zoals val detectie

https://www.droidapp.nl/wp-content/uploads
/2020/09/update-Galaxy-Watch-Active-2.jpg

Zag ook dat de watch plug-in tizen 5.5 ging ondersteunen.

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 19-09-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
Heeft iemand de update voor de Watch Active 2 al ontvangen? Mijn laatste update is van 21 januari!

Ik heb deze bij Coolblue gekocht dus het betreft gewoon een Nederlands model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-07 16:03
Katmi schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:37:
Weet iemand welke versie de Active Watch 2 van bij Belsimpel is ?
Het zal vast geen PHN versie zijn maar welke dan wel ? en maakt dat veel uit voor updates ?

Want het is momenteel daar toch bijna 40 Euro goedkoper dan bij Coolblue of Mediamarkt of dergelijke en toch dik 20 euro goedkoper dan Amazon.de wat me dan ook maar een Duitse ''versie'' geeft.
Software bij mijn Belsimpel exemplaar is SM-R820NZKAROM, en dat blijkt... Roemeens te zijn.
dj_killjoy schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:10:
Heeft iemand de update voor de Watch Active 2 al ontvangen? Mijn laatste update is van 21 januari!

Ik heb deze bij Coolblue gekocht dus het betreft gewoon een Nederlands model.
Ik heb hem nog niet binnen op mijn (blijkbaar) Roemeense exemplaar. Draai nog steeds op de inmiddels eeuwenoude Tizen versie 4.0.0.7.

Als het nou nog tenminste versie 4.0.0.8 was geweest had ik de ECG functie erop kunnen zetten middels deze instructie: YouTube: ECG AND BP For Galaxy Watch Active 2 Install Without PC | EASY METHO...
Maar helaas...

• 038Robijno
Erg frustrerend idd dat we 9 maanden nog geen 4.0.0.8 draaien op de active 2.

Volgens mij krijgen we geen updates meer qua software verbeteringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
038Robijno schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:00:
Erg frustrerend idd dat we 9 maanden nog geen 4.0.0.8 draaien op de active 2.

Volgens mij krijgen we geen updates meer qua software verbeteringen.
Helaas heeft Samsung geen super track record qua updates voor horloges. Al heeft de Galaxy Watch in het voorjaar nog wel een update gehad. Dus wie weet zit het er voor de Active 2 nog wel in... Misschien op hetzelfde moment als er een grote Tizen-update komt, bijvoorbeeld bij de lancering van een Active 3...

• dj_killjoy
evdakker schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:50:
[...]

Helaas heeft Samsung geen super track record qua updates voor horloges. Al heeft de Galaxy Watch in het voorjaar nog wel een update gehad. Dus wie weet zit het er voor de Active 2 nog wel in... Misschien op hetzelfde moment als er een grote Tizen-update komt, bijvoorbeeld bij de lancering van een Active 3...
Waarom rapporteert droidapp.nl dan dat er een update komt? Zie hier.

• Of-Aaargh
dj_killjoy schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:46:
[...]

Waarom rapporteert droidapp.nl dan dat er een update komt? Zie hier.
I stand corrected. Dat betekent dan misschien dat de Galaxy Watch en de Watch Active end of life zijn? Want die krijgen geen update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik weet niet waarom je denkt dat Samsung geen goede track record heeft. Volgens mij heeft Samsung juist wel een goede track record op het gebied van horloges.

Samsung heeft dit jaar nog de 3,5 jaar oude gear S3 horloge een flinke update gegeven. Op dat gebied doet Samsung het dus nog beter dan zijn telefoons en Samsung doet dat ook al beter dan andere Android leveranciers. (check ook het artikel over Android updates op de frontpage)

De reden dat de iets oudere horloges de update niet krijgen die de Active 2 krijgt is dat die horloges niet de hardware hebben die nodig is voor die functionaliteit.

• 038Robijno
Op welke site kan je zien uit welk land je horloge komt?

Heb zelf de SM-R820NZKUXEN

• Samdra
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-09-2020
Hoe zet je apps bij op de watch? Zoals messenger, facebook, WhatsApp en camera enzo. Heb al een update gedaan en resset. Grts

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Samdra schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:45:
Hoe zet je apps bij op de watch? Zoals messenger, facebook, WhatsApp en camera enzo. Heb al een update gedaan en resset. Grts
Met de Galaxy store, daar heb je een deel voor watch-apps en wijzerplaten.
Whatsapp hoef je er niet op te zetten, notificaties komen zo ook door. Je kan alleen geen chats teruglezen of nieuwe chats starten vanaf je horloge.

• Samdra
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-09-2020
Dus kan ik er facebook ook niet op krijgen. Ook niet als mij bellen kan niet opnemen via messenger of WhatsApp?

• Juancho
Juancho schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:05:
Weet iemand hoe je op de Samsung gear (ik heb de sport maar neem aan dat het verder niet uitmaakt welke je hebt) een spotify lijst kan ordenen? Ik heb bijv. op mijn PC een hardlooplijst en die geordend met nieuw toegevoegde nummers als eerste. Op de watch ziet die lijst er echter totaal anders uit terwijl het wel netjes wordt gesynced. Sowieso snap ik niet de logica van hoe het nu getoond wordt, het lijkt wel door elkaar gehutseld terwijl ik niet shuffle aan heb staan.

Ik zie alleen nergens een optie van order/weergave terug die je kan gebruiken op de watch....
Iemand toevallig hier nog een oplossing voor? Best irritant namelijk, ik heb bijv. een hardlooplijst die ik regelmatig aanvul met nieuwe nummers. In spotify staan die dan ook netjes bovenaan maar Spotify op de gear sport gooit de boel gewoon volledig om en ik zie geen optie om de sortering gewoon netjes aan te passen naar datum toegevoegd.

• 038Robijno
Ik zoek een app, waarmee je je snelheid kan zien op de watch..
Kent iemand er 1 die gratis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
038Robijno schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:03:
Ik zoek een app, waarmee je je snelheid kan zien op de watch..
Kent iemand er 1 die gratis is?
speedometer for gear ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Samdra schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:14:
Dus kan ik er facebook ook niet op krijgen. Ook niet als mij bellen kan niet opnemen via messenger of WhatsApp?
Dat is op dit moment niet mogelijk op geen enkele watch (die van Samsung en Apple in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Vind ie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
038Robijno schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:47:
Op welke site kan je zien uit welk land je horloge komt?

Heb zelf de SM-R820NZKUXEN
Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Zijn er hier ook mensen die succesvol hun regio hebben aangepast (om zo updates eerder binnen te halen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
vali schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:00:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Zijn er hier ook mensen die succesvol hun regio hebben aangepast (om zo updates eerder binnen te halen)?
Ik heb de code van mijn firmware gewoon in Google ingetypt en kwam op de Samsung website van Roemenië terecht.
En wat betreft het aanpassen van de regio, het kan wel maar is een hoop werk. Hier een instructie voor de Active 2:
YouTube: How To Change Region On Galaxy Watch Active 2 | How To Get Samsung P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Theratron schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:33:
[...]

Ik heb de code van mijn firmware gewoon in Google ingetypt en kwam op de Samsung website van Roemenië terecht.
En wat betreft het aanpassen van de regio, het kan wel maar is een hoop werk. Hier een instructie voor de Active 2:
YouTube: How To Change Region On Galaxy Watch Active 2 | How To Get Samsung P...
De firmware zegt toch niet uit welk land hij komt? Ieder land ontvangt zowat toch dezelfde firmware? Misschien 1 wat sneller dan de ander.

Ik moet ondertussen nog 4 updates ontvangen... Zit nog steeds op R830XXU1BTA1

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 28-09-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
vali schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:31:
[...]

De firmware zegt toch niet uit welk land hij komt? Ieder land ontvangt zowat toch dezelfde firmware? Misschien 1 wat sneller dan de ander.

Ik moet ondertussen nog 4 updates ontvangen... Zit nog steeds op R830XXU1BTA1
Hoe ik het precies gedaan heb weet ik niet, misschien was het eenr egio code ofzo, maar als ik de taal zag waar het horloge op stond toen ik hem uitpakte (en laatst een reset deed) dan klopt het wel lijkt mij : P

Tizen versie is bij mij ook nog steeds 4.0.0.7. Het schiet inderdaad niet echt op. En ik zou het ook wel tof vinden als we de watchface "Analog Dashboard" van de Galaxy Watch 3 ook op de Active 2 zouden kunnen krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj_killjoy
De update voor de Active 2 is er vanaf vandaag! In ieder geval geldt dit voor het Nederlands model. Kunnen jullie dit bevestigen? oOo

[ Voor 6% gewijzigd door dj_killjoy op 29-09-2020 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
dj_killjoy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:37:
De update voor de Active 2 is er vanaf vandaag! In ieder geval geldt dit voor het Nederlands model. Kunnen jullie dit bevestigen? oOo
Ik krijg hem nu ook binnen, echt super fijn!

R830XXU1CTH8

- Geavanceerde Analyse van hardlopen : Geeft de inzichten die je nodig hebt om een betere hardloper te worden.
- VO2max : Informeert over je cardiorespiratoire uithoudingsvermogen.
- Vallen detecteren : Het horloge kan noodoproepen en -berichten verzenden aan een noodcontact wanneer een harde val wordt waargenomen.
- Uitgebreide melding : Zodra u een berichtmelding ontvangt, zal een chatvenster verschijnen en kunt u ook afbeeldingen bekijken.
- AR Emoji/Bitmoji : Verstuur AR-emoji's en bitmoji via het horloge.
- Opname : Ondersteunt scroll-opnamefunctie die automatisch de schermafbeelding naar de telefoon zendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
vali schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:03:
[...]

Ik krijg hem nu ook binnen, echt super fijn!

R830XXU1CTH8

- Geavanceerde Analyse van hardlopen : Geeft de inzichten die je nodig hebt om een betere hardloper te worden.
- VO2max : Informeert over je cardiorespiratoire uithoudingsvermogen.
- Vallen detecteren : Het horloge kan noodoproepen en -berichten verzenden aan een noodcontact wanneer een harde val wordt waargenomen.
- Uitgebreide melding : Zodra u een berichtmelding ontvangt, zal een chatvenster verschijnen en kunt u ook afbeeldingen bekijken.
- AR Emoji/Bitmoji : Verstuur AR-emoji's en bitmoji via het horloge.
- Opname : Ondersteunt scroll-opnamefunctie die automatisch de schermafbeelding naar de telefoon zendt.
Als iemand precies weet waar de VO2max functie zit en hoe de fall detection geactiveerd dient te worden, dan zou dit erg fijn zijn! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
dj_killjoy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:11:
[...]

Als iemand precies weet waar de VO2max functie zit en hoe de fall detection geactiveerd dient te worden, dan zou dit erg fijn zijn! _/-\o_
Kan die VO2max functie niet echt vinden maar lijkt erop dat die standaard aanstaat en dat je bij een rondje hardlopen het te zien krijgt.

Fall detection heb ik aangezet bij SOS binnen de Wear app.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 29-09-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
vali schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:51:
[...]

Kan die VO2max functie niet echt vinden maar lijkt erop dat die standaard aanstaat en dat je bij een rondje hardlopen het te zien krijgt.

Fall detection heb ik aangezet bij SOS binnen de app.
Welke app? Samsung Health?
Ik heb de update ook ontvangen. Vraag me wel af of we ooit nog de mogelijkheid tot een SPo2 meting en een ECG (electrocardiogram) krijgen..... de Active 2 kan dat gewoon, maar de mogelijkheid is niet geactiveerd. Weet iemand of Samsung erachteraan zit dat ze daar de benodigde licenties voor krijgen in Europa? In Korea en in de Verenigde Staten doet hij het wel. Vooral SPo2 zou niet zo moeilijk moeten zijn zou je zeggen. Dat konden mijn oude Galaxy S8 Plus telefoon en Honor Band 5 al...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
Theratron schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:30:
[...]

Welke app? Samsung Health?
Ik heb de update ook ontvangen. Vraag me wel af of we ooit nog de mogelijkheid tot een SPo2 meting en een ECG (electrocardiogram) krijgen..... de Active 2 kan dat gewoon, maar de mogelijkheid is niet geactiveerd. Weet iemand of Samsung erachteraan zit dat ze daar de benodigde licenties voor krijgen in Europa? In Korea en in de Verenigde Staten doet hij het wel. Vooral SPo2 zou niet zo moeilijk moeten zijn zou je zeggen. Dat konden mijn oude Galaxy S8 Plus telefoon en Honor Band 5 al...
De Samsung wear app. Fijn dat jij hem ook ontvangen hebt. Ik zou inderdaad ook ECG en SPo2 willen hebben, hoop dat ze dat snel naar Europa brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
vali schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:12:
[...]

De Samsung wear app. Fijn dat jij hem ook ontvangen hebt. Ik zou inderdaad ook ECG en SPo2 willen hebben, hoop dat ze dat snel naar Europa brengen.
Thanks! Ingesteld! Wel vreemd dat je een nieuw contact moet aanmaken en niet gewoon iemand uit je contactpersonen kan selecteren, maar mooi dat dit er tenminste op zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Theratron schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:38:
[...]

Thanks! Ingesteld! Wel vreemd dat je een nieuw contact moet aanmaken en niet gewoon iemand uit je contactpersonen kan selecteren, maar mooi dat dit er tenminste op zit!
Ik had de optie "selecteren uit contacten". Hoefde niks aan te maken. Heb je wear app misschien geen toegang gegeven tot je contacten lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
vali schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:27:
[...]

Ik had de optie "selecteren uit contacten". Hoefde niks aan te maken. Heb je wear app misschien geen toegang gegeven tot je contacten lijst?
Oh, dat zou heel goed kunnen inderdaad! Maar het was geen probleem verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Wat wel erg irritant is dat de auto stop van de watch niet uitgezet kan worden. Dit kan je alleen instellen binnen de Samsung Health app en dan moet je die gebruiken....

Het kan ook zijn dat ik het over het hoofd zie uiteraard

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 29-09-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
Theratron schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:38:
[...]

Dat kan wel hoor. Als je op toevoegen linksonder klikt, krijg je toch ook de optie "Selecteren uit contacten" te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
dj_killjoy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:51:
[...]

Dat kan wel hoor. Als je op toevoegen linksonder klikt, krijg je toch ook de optie "Selecteren uit contacten" te zien?
Oh ja, nu wel! Maar even aangepast dan, nu staat er ook een fotootje bij van mijn echtgenote : )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-08 20:28
Net ook de update gedaan. Na de update is mijn watchface gereset naar default settings. Hebben jullie dat ook?

Ik merk nu ook dat ik het 'tikgeluid' van de watchface die ik had niet meer kan uitzetten? Bij de watchface bewerken kon je dat altijd aan of uitzetten, maar die optie zie ik nu niet meer...

Gevonden; het is nu verstopt in de app. Geluid en trilling -> Systeemgeluiden en trillen -> Tikgeluid.

[ Voor 60% gewijzigd door cordonbleu op 29-09-2020 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
cordonbleu schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:27:
Net ook de update gedaan. Na de update is mijn watchface gereset naar default settings. Hebben jullie dat ook?

Ik merk nu ook dat ik het 'tikgeluid' van de watchface die ik had niet meer kan uitzetten? Bij de watchface bewerken kon je dat altijd aan of uitzetten, maar die optie zie ik nu niet meer...

Gevonden; het is nu verstopt in de app. Geluid en trilling -> Systeemgeluiden en trillen -> Tikgeluid.
Ja, bij mij ook. En die watchface heeft 90 kleuren dus ik was wel even bezig hem weer op de juiste kleur te krijgen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Ook de Under Armour 44mm editie heeft de update ontvangen.

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 00:38

R2L

vali schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:12:
[...]

EGC net geactiveerd. Was een fluitje van een cent! Even het filmpje volgen. Ikzelf heb Health geeneens verwijderd en kreeg het toch werkend. In het begin gaf die aan dat er geen compatibele watch was gevonden, maar na wat prutsen en proberen deed die het ineens perfect!

httpss://youtu.be/11lvEJWdzMY

• vali
R2L schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:57:
[...]

EGC net geactiveerd. Was een fluitje van een cent! Even het filmpje volgen. Ikzelf heb Health geeneens verwijderd en kreeg het toch werkend. In het begin gaf die aan dat er geen compatibele watch was gevonden, maar na wat prutsen en proberen deed die het ineens perfect!

httpss://youtu.be/11lvEJWdzMY
Heb je dat gedaan door je regio op Amerika te zetten?

Nevermind, zie nu het filmpje

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 30-09-2020 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L

R2L

vali schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:54:
[...]

Heb je dat gedaan door je regio op Amerika te zetten?
Nee, gewoon op NL laten staan. En bloeddruk meten werkt trouwens ook perfect! Heb deze zojuist getest. Om hem te gebruiken moet je wel een echte bloeddruk meter hebben, want je moet eerst 3 metingen doen en de waardes in Health zetten, zodat het horloge is "geijkt".

[ Voor 36% gewijzigd door R2L op 01-10-2020 10:14 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theratron
R2L schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:56:
[...]

Nee, gewoon op NL laten staan. En bloeddruk meten werkt trouwens ook perfect! Heb deze zojuist getest. Om hem te gebruiken moet je wel een echte bloeddruk meter hebben, want je moet eerst 3 metingen doen en de waardes in Health zetten, zodat het horloge is "geijkt".
Ik heb ze er ook opgezet! Geweldig :)
Ik had er eerder mee zitten klooien via de computer maar was vergeten Wear toestemming te geven onbekende bronnen te installeren. Hij zegt dat in de video even snel terloops maar dat was een redelijk belangrijk onderdeel.... : P
Bij vrouwlief en mijzelf meteen maar even een ECG gedaan (prima gelukkig), en nu maar eens kijken of ik ergens een "echte" bloeddrukmeter kan vinden zodat ik het horloge kan kalibreren. Ben nu wel heel blij met het horloge eigenlijk haha : D

Edit: de enige update die ik nu nog hoop te krijgen is de watchfaces van de Galaxy Watch 3. Samsung heeft eerder oudere watchfaces naar nieuwere horloges gebracht (of ze in ieder geval beschikbaar gemaakt in de store) dus ik snap niet helemaal waarom ze dat nu niet doen : (

Oh, en weten we of de Active 2 een SPo2 meter aan boord heeft? Dat zou ook nog een mooie toevoeging zijn. Onmogelijk is het niet, want zo'n sensor zat ook gewoon op de Note 9 telefoon... en ik geloof dat de Galaxy Watch 3 hem ook heeft. Dan zou de Active 2 het toch ook moeten kunnen? Bloedzuurstofgehalte is ook een belangrijke gezondheidsindicator, zeker nu met Corona...

[ Voor 26% gewijzigd door Theratron op 01-10-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De eerste Galaxy Watch (R800) zit nog op Tizen 4.0.0.7, maar ik vermoed dat die het ook met een update naar 4.0.0.8 (als die ooit komt) niet gaat werken? Ik kan me namelijk niet herinneren dat er een bloeddrukmeter in zit oid. Hij meet wel hartslag, dus zou leuk zijn als het met die sensor kan......

Ik ga dat filmpje ook maar eens uitpluizen en hopen dat ik dat ook op mijn GW kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
gwystyl schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:20:
De eerste Galaxy Watch (R800) zit nog op Tizen 4.0.0.7, maar ik vermoed dat die het ook met een update naar 4.0.0.8 (als die ooit komt) niet gaat werken? Ik kan me namelijk niet herinneren dat er een bloeddrukmeter in zit oid. Hij meet wel hartslag, dus zou leuk zijn als het met die sensor kan......

Ik ga dat filmpje ook maar eens uitpluizen en hopen dat ik dat ook op mijn GW kan
Sowieso was de Active de eerste watch van Samsung met de mogelijkheid voor een ECG functie dacht ik, daarvoor moet er ook een sensor in de (voor de Active groter gemaakte) terug-knop zitten. Daar leg je je vinger op voor de meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-08 21:59

Wvr

vanaf vorige week dat me GW horloge 46mm nog maar 2 dagen mee kan, was eerst ruim 4 dagen.
meer mensen hier last van>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
R2L schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:56:
[...]

Klopt het dat je een Samsung smartphone moet hebben om dit te kunnen gebruiken? Lees aardig wat comments dat het niet werkt met een ander merk qua smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
vali schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Klopt het dat je een Samsung smartphone moet hebben om dit te kunnen gebruiken? Lees aardig wat comments dat het niet werkt met een ander merk qua smartphone.
Klopt ja, werkt alleen op een Galaxy, in mijn geval prima met de Fold 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Theratron schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:04:
[...]

Klopt ja, werkt alleen op een Galaxy, in mijn geval prima met de Fold 2.
Bij mij ook een Samsung. Wordt ook in het filmpje over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
R2L schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:23:
[...]

Bij mij ook een Samsung. Wordt ook in het filmpje over gesproken.
Klopt maar had gehoopt dat ze hierop een oplossing hadden. Dan gaat het voor mij niet worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Robijno
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NSjKVDUuZ5_h1P4Rq4q7AJDkx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpUEDGZTYelLax0cMhGy67uH.jpg?f=fotoalbum_large

De ECG functie werkt goed op de Galaxy Active 2 44mm under armour editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Hoi Mede Tweakers,

Gisteren ook een Watch 2 44mm gekocht! Leuke telefoon er is maar 1 ding wat ik mis . Pinnen! heb al contact gehad met in mijn geval Rabobank maar die zeggen misschien in de toekomst, heb echter het gevoel dat ze dat al tijden zeggen.
Is ook geen bypass met 1 of andere app mogelijk dat jullie weten? .
Lijkt me echt handig

Thanx

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
slaapkamer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:02:
Hoi Mede Tweakers,

Gisteren ook een Watch 2 44mm gekocht! Leuke telefoon er is maar 1 ding wat ik mis . Pinnen! heb al contact gehad met in mijn geval Rabobank maar die zeggen misschien in de toekomst, heb echter het gevoel dat ze dat al tijden zeggen.
Is ook geen bypass met 1 of andere app mogelijk dat jullie weten? .
Lijkt me echt handig

Thanx

Peter
Nee, betalen met je Samsung horloge gaat er voorlopig niet komen, daarvoor moeten de banken eerst Samsung Pay ondersteunen, en dat gaat de komende jaren waarschijnlijk niet gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
evdakker schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Nee, betalen met je Samsung horloge gaat er voorlopig niet komen, daarvoor moeten de banken eerst Samsung Pay ondersteunen, en dat gaat de komende jaren waarschijnlijk niet gebeuren...
Ow jammer hoor ik zag iemand op mijn werk pinnen met z'n smartwatch , zag niet met welke hij dat deed .
Gaf mij de doorslag om ook een smartwatch te kopen, dus niet goed onderzocht ....
Nou ja

Thanx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Er zijn wel mensen die het toch werkend hebben gekregen in Nederland. (daarvoor moet je wel de firmware flashen van een ander land)
Als je zoekt in dit topic vind je een paar posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
038Robijno schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:26:
[Afbeelding]

De ECG functie werkt goed op de Galaxy Active 2 44mm under armour editie.
Moet je om dit te gebruiken altijd een samsung smarphone hebben of is het alleen nodig bij installatie?
Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Pre-order actie, Levertijden, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen