Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ran-dy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:45
max-96 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:24:
[...]

Ik heb de YouTube video gevolgd die je hebt gelinkt. Als region heb ik dezelfde gebruikt als die wordt voorgesteld in deze video (XAR: USA). Na het volgen van deze video stond Samsung Pay op mijn watch.
Top. Hier inmiddels ook gelukt. Hierna wel weer de bloeddrukmeter moeten installeren, maar vrij eenvoudig proces. Nu wachten op de Curve kaart, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:49
Kan het kloppen dat je geen Samsung telefoon hebt?
In dat geval moet je misschien even instellen dat de batterijbesparingsmodus voor galaxy Wearable in ieder geval uitgeschakeld wordt.
darkfujita schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 03:32:
Ik heb een Active2, maar ik heb het gevoel dat de notificaties niet altijd goed doorkomen op mijn watch. Soms wel, soms niet. Ik heb alle notifications aanstaan via de app. Weet iemand hoe je dit kan fixen?

Misschien wat ermee te maken kan hebben - Ik zet elke dag mijn telefoon uit, waardoor ook alle apps afsluiten. Moet ik (om notificaties te krijgen) de Samsung health app & Galaxy Wearable ook opstarten? Het gekke is namelijk, zodra ik deze apps heb draaien op de achtergrond en ik test notificaties (ik laat iemand mij een whatsapp sturen) dan werkt het dus soms wel / soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 07:40

wiz

Connecting the world

Ziezo .. overgestapt van de Samsung Watch 46mm LTE naar de Active 2 44mm RVS LTE... Ook een erg fraai horloge, en beter passend bij mijn stijl ...

Had echter wel even beter mijn huiswerk moeten doen ... De Active 2 blijkt 20mm bandjes te hebben terwijl de Watch 46mm 22mm bandjes heeft ... Mijn 46mm LTE gaat nu dus noodgewongen te koop met 11 ( ! ) extra merkbandjes .. Moest wel even slikken .. wat een afschrijving in 1x. Als ik dat vooraf had geweten weet ik niet 100% zeker of ik overgestapt was pffff 8)7 |:(

[ Voor 10% gewijzigd door wiz op 21-05-2020 16:12 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJMRaijmakers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 19:07
Gisteren is mij LG watch R overleden, nu ben ik aan het kijken naar een nieuwe. Ik gebruik een Xiaomi 9T pro telefoon en kreeg op de oude LG (wear OS) ook meldingen van oa mijn Ring deurbel en NOS app binnen. Aangezien de samsung met Tizen werkt, komen deze meldingen dan nog steeds door? of moet je dan toch echt een watch met Wear OS hebben? heb al flink wat gegoogled maar kom er zo niet uit.
wellicht zitten hier mensen die hier info over kunnen geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:55
De Ring meldingen komen gewoon binnen op mijn GWA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJMRaijmakers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 19:07
marcelmg2 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:43:
De Ring meldingen komen gewoon binnen op mijn GWA2.
Bedankt, ff anders gegoogled en is nu wat meer duidelijk.
Intussen besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:19
powermarcel10 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:37:
Weet iemand een geschikte app voor de galaxy watch waar je klantenkaarten mee kunt scannen?

Op mijn wearos horloge gebruikte ik stocard, maar die is helaas niet beschikbaar voor Tizen.. Als enige alternatief lees ik van alles over de app "Fidme" maar die is niet te vinden in de galaxy store.. Waarschijnlijk niet beschikbaar in Nederland..

EDIT: ik heb inmiddels een app gevonden!

De app heet discount wallet en doet precies wat ik wil! 👍
Als je de barcode in je scherm hebt en je draait je horloge richting de cassiere door je pols te draaien, gaat dan niet het scherm uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:33
wiz schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:10:
Ziezo .. overgestapt van de Samsung Watch 46mm LTE naar de Active 2 44mm RVS LTE... Ook een erg fraai horloge, en beter passend bij mijn stijl ...

Had echter wel even beter mijn huiswerk moeten doen ... De Active 2 blijkt 20mm bandjes te hebben terwijl de Watch 46mm 22mm bandjes heeft ... Mijn 46mm LTE gaat nu dus noodgewongen te koop met 11 ( ! ) extra merkbandjes .. Moest wel even slikken .. wat een afschrijving in 1x. Als ik dat vooraf had geweten weet ik niet 100% zeker of ik overgestapt was pffff 8)7 |:(
Heb jij ooit de esim in gang gekregen voor de watch 46mm? Of nu mss voor de active 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

glenner schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Heb jij ooit de esim in gang gekregen voor de watch 46mm? Of nu mss voor de active 2?
Nee, T-Mobile heeft (nog) geen eSim variant die geschikt is voor smartwatches (Apple of Samsung) .. Wel voor gewoon eSim gebruik als primaire sim in een iPhone, iPad of Surface. Er wordt wel getest, maar nog niets concreets .. Dus toch nog even wachten nog vrees ik :|

(Hoewel ik wel verwacht dat T-Mobile de eerste gaat zijn. dat dan weer wel ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door wiz op 23-05-2020 12:07 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:14
avec_style schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:46:
Kan het kloppen dat je geen Samsung telefoon hebt?
In dat geval moet je misschien even instellen dat de batterijbesparingsmodus voor galaxy Wearable in ieder geval uitgeschakeld wordt.

[...]
Het klopt dat ik inderdaad geen Samsung heb (Xiaomi Mi9). Ik heb hiernaar gekeken, maar ik heb geen besparingsmodus geactiveerd. Heb je nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
darkfujita schreef op maandag 25 mei 2020 @ 02:20:
[...]

Het klopt dat ik inderdaad geen Samsung heb (Xiaomi Mi9). Ik heb hiernaar gekeken, maar ik heb geen besparingsmodus geactiveerd. Heb je nog andere tips?
Xiaomi heeft niet een beste naam als het aankomt op batterijbesparingsfeatures omdat het apps geforceerd afsluit. Het gaat dan om het standaardgedrag en niet om een batterijbesparingsmodus.
Probeer eens de stappen uit te voeren die beschreven staan op onderstaande site. Hopelijk helpt dit.

https://dontkillmyapp.com/xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knokkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 19:44
darkfujita schreef op maandag 25 mei 2020 @ 02:20:
[...]

Ik heb dezelfde combinatie en had dezelfde problemen. Even bij instellingen, Apps, Apps beheren en dan bij "Watch Active2 Plugin" autostart aanzetten.
Good luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Iemand recent nog de active 2 40mm zilver besteld? Ik had hem dit weekend besteld, toen was de levertijd 2tot4 werkdagen maar nu is het advies opeens om een ander product te kopen... Ben een beetje bang dat hij voorlopig niet meer leverbaar is. (belsimpel had een leuke aanbieding)

[ Voor 7% gewijzigd door Esjo op 26-05-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 22:30
max-96 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Het is me gelukt om Samsung Pay werkzaam te krijgen op mijn Galaxy Watch Active 2!
Ik heb de Curve kaart gisteren ontvangen. Ik kon deze gewoon toevoegen via de Samsung Pay app. Wel moest ik even naar Curve bellen om mijzelf te kunnen verifiëren, dit was in minder dan 5 minuten geregeld. Als er nog vragen zijn, dan laat maar even weten. Ik vond het een relatief eenvoudig proces, dus zeker de moeite waard!
Ik heb het trouwens nog niet zelf kunnen testen, maar zie geen reden dat het niet zou werken.
Heb inmiddels de curve pas in huis. Ik probeer hem toe te voegen om mijn GWA2, maar ik blijf hangen bij de SMS verificatie. Hij lijkt de SMS wel naar het juiste nr te sturen. Heb jij deze stap ook moeten ondernemen? Of had je daarvoor naar Curve gebeld?

Edit:
De Samsung Pay app gaf de suggestie om met Curve te bellen, helaas was degene die mij kon helpen momenteel niet beschikbaar, ze bellen later terug.

[ Voor 9% gewijzigd door CyberJohn op 28-05-2020 17:43 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max-96
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-06 08:45
CyberJohn schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:34:
[...]

Heb inmiddels de curve pas in huis. Ik probeer hem toe te voegen om mijn GWA2, maar ik blijf hangen bij de SMS verificatie. Hij lijkt de SMS wel naar het juiste nr te sturen. Heb jij deze stap ook moeten ondernemen? Of had je daarvoor naar Curve gebeld?

Edit:
De Samsung Pay app gaf de suggestie om met Curve te bellen, helaas was degene die mij kon helpen momenteel niet beschikbaar, ze bellen later terug.
Inderdaad, dat was de stap waarbij ik met Curve moest bellen. Na een aantal keer proberen krijg je inderdaad de suggestie om met Curve te bellen. Na het bellen moest ik de kaart opnieuw toevoegen en toen lukte de SMS verificatie wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Laatst online: 13-06 22:30
max-96 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:23:
[...]

Inderdaad, dat was de stap waarbij ik met Curve moest bellen. Na een aantal keer proberen krijg je inderdaad de suggestie om met Curve te bellen. Na het bellen moest ik de kaart opnieuw toevoegen en toen lukte de SMS verificatie wel.
Klopt, ben zojuist teruggebeld. De vriendelijke man aan de telefoon vertelde dat het mis ging bij het overzetten van het nr naar Samsung Pay. De verkeerde land code werd verstuurd. Dit hebben ze handmatig aangepast en na het opnieuw toevoegen werkt alles. Thx voor je heads-up en beschrijving! _/-\o_

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

wiz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:39:
Komt weer een update aan, dit keer voor de Galaxy Watch en de Active 2

https://www.sammobile.com...ve-2-new-firmware-update/

Versie R820XXU1BTD3 voor de Galaxy Watch Active 2 en R800XXU1DTC1 voor de Galaxy Watch

Minor update voornamelijk stabiliteit / betrouwbaarheid / bugfixes

Geen idee wanneer deze er specifiek gaat zijn, smartwatches gaan nu eenmaal langzamer dan smartphones ;)
Ik heb inmiddels een update gehad op mijn GWA2 (825F LTE DBT).. het aparte hierbij is dat het nu al 3x op rij om hetzelfde soort fixes gaat 8)7

Build Number : R825FXXU1ATD1 Tizen version : Tizen 4.0.0.7 Release Date : 2020-05-08
• Improved system stability and reliability
• Bug fix for random disabling of Always On Mode.
• Improved accuracy of calorie measurement based on heart rate sensor.
• Improved stability for Bixby features.

Build Number : R825FXXU1ATB1 Tizen version : Tizen 4.0.0.7 Release Date : 2020-04-03

Build Number : R825FXXU1ATA1 Tizen version : Tizen 4.0.0.7 Release Date : 2020-02-05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb vandaag m'n galaxy active 2 binnen. Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar om apps te installeren zoals spotify en strava. Op m'n horloge krijg ik de melding dat ik het later nogmaals moet proberen. Op m'n telefoon in de wear app ga ik door naar de galaxy store waar ik vervolgens de foutcode 2000 krijg. Ook kan ik in de galaxy store niet inloggen in m'n samsung account ook dan krijg ik een foutcode.
Ik heb een xiaomi mi a2 die gewoon op android one.
Google levert tot op heden geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mijn broer heeft een Galaxy Watch 46MM gekocht
Ik heb deze gekoppeld etc. Echter hij is nu naar huis en na een paar dagen deze blijft hangen in dit scherm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4aKILYA3yxSR5XzjqnPSXCojhE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YTvysPZh0wK7akLE26CbtdMy.jpg?f=user_large
Enig idee wat je hier moet doen, ik heb de handleiding er al op na geslagen maar kom er niet uit. Google hielp verder ook niet. Bijkomend nadeel is dat we ver uit elkaar worden en support op afstand moet geven.
Het zal vast iets simpels zijn....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:23
jeanj schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:20:
Mijn broer heeft een Galaxy Watch 46MM gekocht
Ik heb deze gekoppeld etc. Echter hij is nu naar huis en na een paar dagen deze blijft hangen in dit scherm
[Afbeelding]
Enig idee wat je hier moet doen, ik heb de handleiding er al op na geslagen maar kom er niet uit. Google hielp verder ook niet. Bijkomend nadeel is dat we ver uit elkaar worden en support op afstand moet geven.
Het zal vast iets simpels zijn....
probeer eens te rebooten? (knop rechtsonder net zo lang ingedrukt houden totdat je ziet dat de reboot bezig is.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfwggl
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-03 08:30
Hallo!

Ik heb sinds kort een Galaxy watch 'Active 2'. Deze gebruik ik om muziek te luisteren i.c.m. de QcY t5 earbuds. Wanneer ik deze aan elkaar koppel is het volume erg zacht. Op volume stand 15 (max) van de watch is het volume te vergelijken met standje 2 of 3 wanneer ik ze aansluit op mijn telefoon of een andere muziekbron.

Heeft iemand de oplossing om het geluid toch harder te zetten op de watch?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
mfwggl schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:44:
Hallo!

Ik heb sinds kort een Galaxy watch 'Active 2'. Deze gebruik ik om muziek te luisteren i.c.m. de QcY t5 earbuds. Wanneer ik deze aan elkaar koppel is het volume erg zacht. Op volume stand 15 (max) van de watch is het volume te vergelijken met standje 2 of 3 wanneer ik ze aansluit op mijn telefoon of een andere muziekbron.

Heeft iemand de oplossing om het geluid toch harder te zetten op de watch?
Alvast bedankt!
Het zal wel een "open deur" zijn, maar op de earbuds kun je toch je volume regelen? (of met bijbehorende app?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:47
Zit te denken om een Galaxy Watch te halen voor mijn S20+. Zal `m hoofdzakelijk gebruiken als horloge en voor bellen/muziek bedienen/meldingen etc. Sport features daarentegen boeien me niet.

Nu zie ik dat Samsung op het punt staat om de Galaxy Watch 2 uit te brengen.

Zouden jullie mij aanraden om op de Galaxy Watch 2 te wachten of om de 'oude' te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
De specs van de watch 2 zijn nog niet uitgelekt dus we kunnen je daar geen advies over geven.
De galaxy watch die nu verkrijgbaar is zal waarschijnlijk wel aan je wensen voldoen, en deze is ook in prijs gezakt de laatste tijd.
Desalniettemin is het denk ik wel verstandig om even te wachten tot je wat meer weet van de nieuwe horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfwggl
kruila schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Het zal wel een "open deur" zijn, maar op de earbuds kun je toch je volume regelen? (of met bijbehorende app?)
Zover ik weet en kan vinden bestaat er geen (Tizen) app voor geluidsbediening/booster voor de earbuds. en op de earbuds zelf is dit helaas ook niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
mfwggl schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Zover ik weet en kan vinden bestaat er geen (Tizen) app voor geluidsbediening/booster voor de earbuds. en op de earbuds zelf is dit helaas ook niet mogelijk.
https://www.gearbest.com/...g-qcy-t5-tws-earbuds-9357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfwggl
Het probleem is dat op deze wijze het volume niet hard genoeg gaat. IVm met een telefoon wel maar niet IVm Samsung watch.

[ Voor 28% gewijzigd door mfwggl op 02-06-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-06 20:25

GJA

Je kunt met de app een knop toewijzen aan geluid zachter en harder. Daarmee kun je het volume regelen rechtstreeks op je buds. Ik heb bijvoorbeeld links vasthouden als zachter, rechts vasthouden is harder.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfwggl
GJA schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:25:
Je kunt met de app een knop toewijzen aan geluid zachter en harder. Daarmee kun je het volume regelen rechtstreeks op je buds. Ik heb bijvoorbeeld links vasthouden als zachter, rechts vasthouden is harder.
Welke app doel je op, op bovenstaande link wordt volgens mij geen app besproken? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
mfwggl schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:43:
[...]

Welke app doel je op, op bovenstaande link wordt volgens mij geen app besproken? Alvast bedankt.
Misschien wel deze: https://play.google.com/s...oid.android.qcdroid&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 14:30

R-P

Net de Active 2 44mm gekregen. 4GB leek me voldoende om wat muziek op te zetten zodat ik mijn Redmi Note 7 (6,35"scherm geloof ik) niet meer om mijn arm mee hoef te zeulen tijdens het hardlopen.

Blijkt er maar 1,5GB vrij te zijn ;)
Wat is er allemaal makkelijk af te schoppen qua voorgeïnstalleerde rommel?

En hoe is de GPS? Die van mijn telefoon (Xiaomi) is duidelijk slechter dan van mijn vorige telefoon (Galaxy S4). Dus als de Active2 gewoon een goede GPS voor hardlopen heeft zou dat heerlijk zijn...

Daarnaast is voor mij beslist dat dit een goed model was (al heeft vrouwlief ook de Active2 40mm en de Galaxy watch 42mm meebesteld, maar die gaan denk ik ongezien terug).
Maar ik wilde nog even snel wat modellen van andere merken vergelijken. Maar zelfs Tweakers heeft maar een zeer karige filter selectie om de verschillende modellen door te pluizen...
(Wensen o.a. GPS, waterdicht, muziek afspelen, betaalbaar, geen vergelijkingssite gevonden die daarop kan selecteren).

[ Voor 14% gewijzigd door R-P op 04-06-2020 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 13:25

The Inquisitor

Greetings weaklings

R-P schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 01:14:
En hoe is de GPS? Die van mijn telefoon (Xiaomi) is duidelijk slechter dan van mijn vorige telefoon (Galaxy S4). Dus als de Active2 gewoon een goede GPS voor hardlopen heeft zou dat heerlijk zijn...
Die is wel prima, zie: https://www.dcrainmaker.c...impressions-video-up.html
Maar ik wilde nog even snel wat modellen van andere merken vergelijken. Maar zelfs Tweakers heeft maar een zeer karige filter selectie om de verschillende modellen door te pluizen...
(Wensen o.a. GPS, waterdicht, muziek afspelen, betaalbaar, geen vergelijkingssite gevonden die daarop kan selecteren).
Garmin Venu
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/643260

Garmin VivoActive 4 (zelfde als Venu maar zonder OLED)
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/643382

En legio Android Wear smartwatches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:33
Ik overweeg de Galaxy Active 2 aan te schaffen, echter wil ik hem niet aanschaffen en dat terwijl op korte termijn Active 3 er aan komt.

Is hier al iets over bekend, kan deze naar verwachting binnen nu en een half jaar op de markt komen?

Geprobeerd hier wat te zoeken maar kom niet echt tot informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij is het ook de Watch 3 ipv Active 3? Als opvolger voor de Galaxy Watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Sleehond schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:50:
Ik overweeg de Galaxy Active 2 aan te schaffen, echter wil ik hem niet aanschaffen en dat terwijl op korte termijn Active 3 er aan komt.

Is hier al iets over bekend, kan deze naar verwachting binnen nu en een half jaar op de markt komen?

Geprobeerd hier wat te zoeken maar kom niet echt tot informatie.
Verwachting is dat Samsung op het unpacked event op 5 augustus oa de Note 20 en de Galaxy Watch 3 gaat introduceren en 20 augustus keverbaar maken.

Dit is dus niet de Galaxy Watch Active 3. De Active 3 zou volgens de Samsung logica pas volgend jaar ergens verschijnen. Deze twee smartwatches hebben ook andere doelgroepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:33
wiz schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Verwachting is dat Samsung op het unpacked event op 5 augustus oa de Note 20 en de Galaxy Watch 3 gaat introduceren en 20 augustus keverbaar maken.

Dit is dus niet de Galaxy Watch Active 3. De Active 3 zou volgens de Samsung logica pas volgend jaar ergens verschijnen. Deze twee smartwatches hebben ook andere doelgroepen..
Kijk, helder antwoord :)

Kan ik wel even goed de verschillen van Watch en Active Watch nog even doornemen. Eens kijken of het dan de Active 2 gaat worden of de Watch 3, want Augustus komt er al vrij rap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Sinds een maandje Galaxy Watch in gebruik, gekoppeld aan OnePlus8. Alles werkt prima.
Vandaag werden alle kleuren op het horloge scherm een stuk fletser. Ik heb geen instellingen veranderd. Ik krijg het niet meer terug op normaal. De batt is nog meer dan 50%, de helderheid staat op 5, Alle kleuren van de wijzerplaat en de apps zijn heel flets geworden. Wat kan dit zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:14
Knokkie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:30:
[...]

Ik heb dezelfde combinatie en had dezelfde problemen. Even bij instellingen, Apps, Apps beheren en dan bij "Watch Active2 Plugin" autostart aanzetten.
Good luck.
Ik heb dit gedaan, maar ook dit blijkt allemaal niet te werken. Eigenlijk twee weken nul notifications ontvangen, maar gisteren kreeg ik ineens uit het niets een notification van facebook messenger binnen.

Is er eventueel een handleiding die ik kan volgen om notificaties aan te zetten? Het werkt echt super vaag..Is ook best lastig te testen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

kruila schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:23:
[...]

probeer eens te rebooten? (knop rechtsonder net zo lang ingedrukt houden totdat je ziet dat de reboot bezig is.
Ik heb het opgelost, voor het geval dat anderen het zelfde probleem krijgen.
Rebooten hielp niet, de app opnieuw isntalleren niet, de bt verbinding verwijderen en opnieuw maken hielp niet.

Uit eindelijk het horloge maar zonder verbinding met de telefoon/app opgestart, een optie die je krijgt als je dacht het linker icoon kiest. De intentie was dan een factory reset te doen, echter er stond ook (ergens, ik weet niet meer waar) de optie met telefoon verbinden. Dat laatste gekozen en het horloge werd op nieuw geconfigureerd en ik kon weer een nieuwe verbinding met de telefoon maken.

Dit was met een iphone 11 telefoon

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
hanhub schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:05:
Sinds een maandje Galaxy Watch in gebruik, gekoppeld aan OnePlus8. Alles werkt prima.
Vandaag werden alle kleuren op het horloge scherm een stuk fletser. Ik heb geen instellingen veranderd. Ik krijg het niet meer terug op normaal. De batt is nog meer dan 50%, de helderheid staat op 5, Alle kleuren van de wijzerplaat en de apps zijn heel flets geworden. Wat kan dit zijn..
Zoals vaker had mijn vrouw een gouden tip: Heb je dat ding wel eens uit- en aangezet?
Hiermee was de zaak opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Meneer iCy

swarma

Ik heb vandaag eens een opname via de samsung health app gedaan ipv strava, maar de registratie van GPS is via de samsung health app echt belabberd via mijn 48mm watch. Ik fiets in het bos en meet mijzelf via strava.

Helaas wou strava niet opstarten dus gaf de samsung health app een kans.Wat ik wel fijn vond was de notificaties tussen het fietsen door en de hartslagmeter.

Is er een andere app (betaald of onbetaald) die wel een goede registratie heeft en soortgelijke functies van de samsung health app?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 19:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Thanks.

Zie nu net dat betalen alleen met CC kan. Heb geen samsung telefoon waar mijn horloge aan gekoppeld is. Heb nog wel 1 samsung liggen hier (waar ook samsung store op zit), maar hoe kan ik het beste deze tijdelijk koppelen aan de samsung zodat ik met paypal kan betalen?

Als er andere opties om niet via een CC te hoeven betalen dan hoor ik het graag?

Tis niet dat ik niet wil betalen, maar dat ik niet met paypal/ideal kan betalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezechiel2517
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09-2020
Meneer iCy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:20:
[...]

Thanks.

Zie nu net dat betalen alleen met CC kan. Heb geen samsung telefoon waar mijn horloge aan gekoppeld is. Heb nog wel 1 samsung liggen hier (waar ook samsung store op zit), maar hoe kan ik het beste deze tijdelijk koppelen aan de samsung zodat ik met paypal kan betalen?

Als er andere opties om niet via een CC te hoeven betalen dan hoor ik het graag?

Tis niet dat ik niet wil betalen, maar dat ik niet met paypal/ideal kan betalen. :+
Run4Gear is bijna even goed als Gear Tracker en gratis, ook koppeling met Strava, ondersteuning externe hartslagband etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

ezechiel2517 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Run4Gear is bijna even goed als Gear Tracker en gratis, ook koppeling met Strava, ondersteuning externe hartslagband etc.
Externe hartslagband heb ik niet. Heb hem geinstalleerd. Kijken of dit bevalt en of het registreren net zo accuraat is als strava met de extra features van health.

Vind het wel erg vreemd dat samsung health zoveel vage gps acties heeft waardoor segmenten gewoon niet goed gemeten worden wanneer het gesynced met strava wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

ezechiel2517 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Vind de registratie naar Strava toe niet zo mooi. Doet de Strava app een stuk beter.

Heb net een stuk gewandeld naar de winkel en registreert niet zo accuraat als Strava.

Eens kijken hoe dat met die Gear Tracker zit.

Edit: Horloge even gewisseld met de oude samsung en man, wat een een ideale app is dat. Kost helaas wel wat, maar snap wel waarom.

Je kan de logging tijden bij deze app wel aanpassen dus hoop ook op een goede registratie. Anders eens kijken of er een refund mogelijkheid bestaat. :+
Heb deze nu geïnstalleerd. Hoe kan ik de GPS precisie beter afstellen dat die wat minder "uitloopt" van de route? Logging denk ik op 1s zetten, maar moet ik ook nog de GPS op minder dan 48m instellen? Dit ivm strava segmenten in het bos. Daar heb je heel wat meer kronkelweggetjes. Ga mijn horloge gebruiken voor het mtb-en totdat ik een Garmin heb gekocht. Dat zal vermoedelijk einde van het jaar pas worden namelijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Meneer iCy op 15-06-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik weet al wat het is, waarom het niet zo accuraat meer is. Vreemde reden pakt hij de GPS van de horloge niet meer. Enkel de GPS van de telefoon. Als ik bluetooth uit zet heb ik 0 komma 0 gps bereik. Met Gear Tracker zegt die dat die geen gps kan vinden en een gps test tool haalt ook alleen maar een GPS fix als bluetooth aan staat.

Ik geef hem even een reset en probeer het dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Meneer iCy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:26:
Ik weet al wat het is, waarom het niet zo accuraat meer is. Vreemde reden pakt hij de GPS van de horloge niet meer. Enkel de GPS van de telefoon. Als ik bluetooth uit zet heb ik 0 komma 0 gps bereik. Met Gear Tracker zegt die dat die geen gps kan vinden en een gps test tool haalt ook alleen maar een GPS fix als bluetooth aan staat.

Ik geef hem even een reset en probeer het dan weer.
''Gear Tracker has GPS status screen when acquiring a GPS lock prior to starting an activity and during the tracking of your activity. You will find this as the far-left hand side screen when tracking. This screen shows the status of the GPS. The GPS pin will be white, and the status will be “Tracking…” when you have a GPS lock, and if not, it will display “Searching…”. Around the pin will be either a green outline of a watch or a blue outline of a phone. These are indications as to what mode your GPS is in. The Green outline of a watch indicates your GPS is in Standalone mode and is using your watch GPS. The blue outline of a phone indicates that your watch is tethered to your phone and Gear Tracker is using your phones GPS to track.

You cannot have Bluetooth connected to your phone and use your watch GPS, if you are tethered to your phone and turn off your phone GPS you will lose signal.

You will get optimal battery usage using your phones GPS in tethered mode.''

Misschien dat je hem dus hebt verbonden met je telefoon en gps via je telefoon uit hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

cordonbleu schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:40:
[...]
Misschien dat je hem dus hebt verbonden met je telefoon en gps via je telefoon uit hebt staan?
Nee had juist bluetooth uit en zag toen watch gps, maar krijg geen fix. Krijg nu telkens zwak signaal, maar lijkt hem nu beter te pakken. ga zo even een rondje lopen met de hond. Kijken hoe het is zonder Bluetooth.

Volgens mij heb ik nu ook GPS met bluetooth aan en zonder locatie aan, maar dan laat die het icoon van telefoon gps zien.

Als jij Gears op start, krijg jij dan gps fix via horloge of via de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

GT Service for GPS aangezet en krijg hetzelfde resultaat als met de strava app, alleen voor de rest is alles beter.

Zeker de 7,19 waard op deze manier.

Nabije toekomst ik ga de horloge alleen voor het wandelen gebruiken, want voor het fietsen ga ik dan een fietscomputer gebruiken, maar tot die tijd ben ik op deze manier wel geholpen.

[ Voor 42% gewijzigd door Meneer iCy op 16-06-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

En daar zijn de eerste gelekte specs voor de Galaxy Watch 3:

https://www.androidauthor...xy-watch-3-specs-1129537/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Nog meer leaks...

https://www.theverge.com/...t-watch-rumors-photo-leak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6YJkgeHIuA1_ih_oE8J-hLxKtI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fBh2G3Bj9I5e4YCrqRtFoGnr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ck2Tm4KicYcSq-OxShO-yGdU0yM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GVhguvBRocB5AdJwyrzyIRc5.jpg?f=user_large

[ Voor 61% gewijzigd door wiz op 17-06-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:31
Blij om te zien dat ze weer voor een draaibare bezel hebben gekozen, maar voel als Galaxy Watch eigenaar nog niet de drang om te upgraden. ECG en bloeddruk is indrukwekkend, maar niet meer dan een gimmick als je rikketik gewoon gezond is :)

Ben gewoon nog tevreden met de batterijduur en snelheid van m'n huidige klokje. Het heeft even geduurd, maar de functies werken nu ook allemaal prima. Wellicht over een jaartje of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:32
Bard1982 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:27:
[...]

Ik heb zojuist een rondje op de racefiets gedaan met Komoot en de Galaxy Watch Active. Dat ging als volgt:

-Op mijn telefoon (Galaxy S9) heb ik via de Komoot app een route geselecteerd
-In die app heb ik op 'navigate' geclicked. Telefoonscherm uit gezet en ik achterzak gestopt.
-Op mijn Galaxy Watch Active kwam steeds een melding met een pijl en de straat waar ik in moest. Iedere keer als er een melding verscheen trilde het horloge. Dat werkte eigenlijk best goed.
-Zodra ik per ongeluk verkeerd reed, werd er automatisch een nieuwe route berekend door mijn telefoon. En de nieuwe melding verscheen op de Watch.
-De Galaxy Watch Active herkende automatisch dat ik aan het fietsen was voor de Samsung Health app. Daar was de sessie ook te zien met hartslaggegevens. Niet met de route overigens.
-Aan het einde van de rit werd hij geupload door Komoot. Vanaf daar kan ik handmatig het GPX bestand delen met Strava.

Na 3 uur en 75 km fietsen was mijn telefoon accu gedaald tot 58% en de Galaxy Watch tot 47%.

Al met al best een goede ervaring. De Komoot Gear App staat in de Galaxy Store. Volgende keer zal ik de sessie eerst handmatig starten met de Galaxy Watch, zodat Samsung Health ook de GPS gegevens heeft en de rit automatisch met Strava inclusief hartslag gegevens wordt gedeeld.
Ik speel met het idee om een Galaxy Watch aan te schaffen. Het gebruik van @Bard1982 zoals hierboven gequote is "bijna precies" wat ik ermee wil gaan doen. Het enige verschil is dat ik mijn routes plan en log in OsmAnd in plaats van Komoot. Is er iemand die dit met OsmAnd geprobeerd heeft en zijn/haar ervaring zou willen delen?

Als ik het goed begrijp werkt bovenstaande via het algemene meldingen systeem, dus is speciale support op de Watch geen vereiste. OsmAnd produceert op mijn telefoon (S10e) navigatie meldingen op deze manier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fdp4H71I8WRLjU5iNyXoWl9PVrQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uRt1qTVXq3i4oWWZ8b0N57QI.png?f=user_large
Dat zijn dus "stille meldingen" met een pijl, instructie en een hoop details. (Info in bovenstaand voorbeeld: over 38 m rechts afslaan naar <straatnaam>. Volgende instructie is 300 m daarna. Resterende afstand is 10.5 km, tijd 27 minuten, aankomsttijd is dan 19:25.) Wat ik minimaal op m'n horloge zou willen zien is de pijl en een indicatie van wanneer ik dat moet doen, dus bv de "38 m" of de naam van de straat (of beide). Alles wat er verder bij komt is bonus :9 En natuurlijk zou het leuk zijn als hij trilt of een geluidje maakt (of beide) als het bijna tijd is om weer een instructie te volgen. Dus als iemand op basis daarvan een indicatie kan geven of dit misschien gaat werken ben ik ook heel gelukkig O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 22:29
Jerrythafast schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:10:
[...]

Ik speel met het idee om een Galaxy Watch aan te schaffen. Het gebruik van @Bard1982 zoals hierboven gequote is "bijna precies" wat ik ermee wil gaan doen. Het enige verschil is dat ik mijn routes plan en log in OsmAnd in plaats van Komoot. Is er iemand die dit met OsmAnd geprobeerd heeft en zijn/haar ervaring zou willen delen?

Als ik het goed begrijp werkt bovenstaande via het algemene meldingen systeem, dus is speciale support op de Watch geen vereiste. OsmAnd produceert op mijn telefoon (S10e) navigatie meldingen op deze manier:
[Afbeelding]
Dat zijn dus "stille meldingen" met een pijl, instructie en een hoop details. (Info in bovenstaand voorbeeld: over 38 m rechts afslaan naar <straatnaam>. Volgende instructie is 300 m daarna. Resterende afstand is 10.5 km, tijd 27 minuten, aankomsttijd is dan 19:25.) Wat ik minimaal op m'n horloge zou willen zien is de pijl en een indicatie van wanneer ik dat moet doen, dus bv de "38 m" of de naam van de straat (of beide). Alles wat er verder bij komt is bonus :9 En natuurlijk zou het leuk zijn als hij trilt of een geluidje maakt (of beide) als het bijna tijd is om weer een instructie te volgen. Dus als iemand op basis daarvan een indicatie kan geven of dit misschien gaat werken ben ik ook heel gelukkig O+
Denk niet dat dit werkt zonder native Samsung Tizen app. Google Maps geeft immers dezelfde notificaties op de telefoon en die worden ook niet getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 11:20
darkfujita schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 04:19:
[...]

Ik heb dit gedaan, maar ook dit blijkt allemaal niet te werken. Eigenlijk twee weken nul notifications ontvangen, maar gisteren kreeg ik ineens uit het niets een notification van facebook messenger binnen.

Is er eventueel een handleiding die ik kan volgen om notificaties aan te zetten? Het werkt echt super vaag..Is ook best lastig te testen eigenlijk.
Bij mijn xiaomi 9tpro draai ik de wear app altijd in de achtergrond draaien (anders werkt het niet). De volgende settings heb ik geconfigureerd:

- Autostart: enabled
- App permission: alles enabled
- Other permissions: alles enabled
- Battery saver: NO RESTRICTIONs

- Developer options: Bluetooth AVRCP version 1.6
- Additional settings > privacy> special app permission > notification settings > "jouw smartwatch app (Enabled)

Daarna ontvang ik altijd notifications.

Tot heden erg tevreden met mijn Active watch 2. SOS -en bel functie zijn eigenlijk de redenen dat ik mijn versa heb weggegeven. Vooral als je veel op de weg zit of een gevaarlijke sport doet is zo'n functie wel erg fijn.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 21-06-2020 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:32
Bard1982 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:34:
[...]

Denk niet dat dit werkt zonder native Samsung Tizen app. Google Maps geeft immers dezelfde notificaties op de telefoon en die worden ook niet getoond.
Bedankt voor je reactie! Ik was even hoopvol dat het zo zou werken, omdat ik dacht dat Komoot in maart 2019 nog geen Tizen app had. Als een Tizen app inderdaad een harde vereiste is om iets op het horloge gedaan te krijgen valt OsmAnd inderdaad af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-06 09:34
Bij mij werkt sinds 5 dagen de automatische hartslag en bewegingssensor niet meer. gelukkig nog wel 2 maanden garantie.

Alleen wanneer ik handmatig een hartslagmeting doe, gaat even het groene lampje knipperen, maar een hartslag wordt niet gemeten. Hij pakt dus ook geen stappen meer en geen slaapregistratie.

Ik heb al eens een reset geprobeerd. Iemand anders nog ideeën? Anders ga ik hem ter reparatie onder garantie sturen richting de verkoper.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Oggy schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:50:
Bij mij werkt sinds 5 dagen de automatische hartslag en bewegingssensor niet meer. gelukkig nog wel 2 maanden garantie.

Alleen wanneer ik handmatig een hartslagmeting doe, gaat even het groene lampje knipperen, maar een hartslag wordt niet gemeten. Hij pakt dus ook geen stappen meer en geen slaapregistratie.

Ik heb al eens een reset geprobeerd. Iemand anders nog ideeën? Anders ga ik hem ter reparatie onder garantie sturen richting de verkoper.
Als je met een reset bedoelt dat je een reboot hebt gedaan (onderste knop 10 seconden ingedrukt houden) dan zou ik alsnog 'Terug naar fabrieksinstellingen' doen en je gegevens opnieuw inladen vanaf de backup.
Mocht je dat al gedaan hebben dan lijkt me een technisch defect (hardware) waarschijnlijk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik zit sinds gisteren iets minder diep in het ecosysteem van Samsung. Ik heb mijn Samsung telefoon ingeruild voor een Sony xperia 1 ii.
Ik zie mijn workouts graag terug in de Samsung Health app, maar wanneer ik deze opstart en inlog blijft de app hangen op het laadscherm. Heeft iemand anders daar ook last van?
Op mijn oude Samsung werkt alles nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Weet iemand of het op de Active 2 mogelijk is om bij WhatsApp alleen een trilling te krijgen bij persoonlijke berichten en dus niet bij groepsberichten? Op mijn telefoon heb ik dat wel zo ingesteld. Maar op het horloge krijg ik bij groepsberichten ook een trilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Galaxy Watch bij Amazon 177 euro (gaat nog korting af)
Mooie prijs, dacht ik zo:
https://www.amazon.de/dp/B07G3VKSJB/

[ Voor 49% gewijzigd door anandus op 21-06-2020 22:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 11:28
anandus schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:47:
Galaxy Watch bij Amazon 177 euro (gaat nog korting af)
Mooie prijs, dacht ik zo:
https://www.amazon.de/dp/B07G3VKSJB/
Hij staat op de normale prijs van eur 199,- maar bij het afrekenen gaat er zo'n eur 22,- korting vanaf. Mooi gevonden! Volgens mij is de Galaxy Watch nog nooit zo goedkoop geweest. Mooie deal voor degenen die er nog eentje willen meepikken voordat ie vervangen wordt door de Galaxy Watch 3.

[ Voor 7% gewijzigd door Of-Aaargh op 22-06-2020 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
evdakker schreef op maandag 22 juni 2020 @ 07:32:
[...]

Hij staat op de normale prijs van eur 199,- maar bij het afrekenen gaat er zo'n eur 22,- korting vanaf. Mooi gevonden! volgens mij is de Galaxy Watch nog nooit zo goedkoop geweest. Mooie deal voor wie niet op de Galaxy Watch 3 wil wachten.
Niet alleen dat, maar ik vermoed dat de GW3 de eerste tijd nog wel prijzig zal zijn, de normale GW en GWA2 waren bij introductie ook 330/320 euro.
Dan heb je voor iets meer dan de helft van de prijs van de GW3 een bijna zo goed horloge ...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Laatst online: 22-05 14:30

R-P

R-P schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 01:14:
Net de Active 2 44mm gekregen.
Ruim 2 weken verder en reageert niet meer op aanraking. Gekoppeld via telefoon, horlogebatterij nog 67% vol volgens telefoon. Ook scherm veranderen via telefoon wekt hem niet.

Hoe vaak komt zoiets voor? Inmiddels op internet de oplossing voor een reboot gevonden (oplossing is powerknop >>5 seconden vasthouden, is dus schijnbaar niet hetzelfde als 10 keer alle knoppen 1 seconde indrukken), dus wellicht is ie nu weer in orde, maar ben erg geneigd 'm terug te sturen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
cordonbleu schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:21:
Weet iemand of het op de Active 2 mogelijk is om bij WhatsApp alleen een trilling te krijgen bij persoonlijke berichten en dus niet bij groepsberichten? Op mijn telefoon heb ik dat wel zo ingesteld. Maar op het horloge krijg ik bij groepsberichten ook een trilling.
Heb het vermoede dat dit niet mogelijk is al vraag ik mij af waarom je niet de groepsgesprekken niet op mute zet. Of ontvang je wel graag een notificatie geluidje en geen tril op je telefoon?

Persoonlijk heb ik alle notificaties uitgezet (inclusief bellen) op mijn smartphone. Hierbij heb ik ingesteld dat dit alleen actief is als ik mijn active 2 om heb. Individuele berichten voel ik de tril op mijn active 2(groepen staan uit) en als ik gebeld wordt gaat er naast het trillen ook een bel deuntje af op de active 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
vali schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:37:
[...]

Heb het vermoede dat dit niet mogelijk is al vraag ik mij af waarom je niet de groepsgesprekken niet op mute zet. Of ontvang je wel graag een notificatie geluidje en geen tril op je telefoon?

Persoonlijk heb ik alle notificaties uitgezet (inclusief bellen) op mijn smartphone. Hierbij heb ik ingesteld dat dit alleen actief is als ik mijn active 2 om heb. Individuele berichten voel ik de tril op mijn active 2(groepen staan uit) en als ik gebeld wordt gaat er naast het trillen ook een bel deuntje af op de active 2.
Op m'n telefoon heb ik het zo ingesteld dat groepsgesprekken geen trilling of geluid geven, persoonlijke berichten geven wel een trilling, maar geen geluid. Beiden laten het notificatie lampje branden. Op de Active 2 zou ik dus van persoonlijke berichten wel een trilling willen en van groepsberichten geen trilling, maar wel willen zien dat er een notificatie is als ik het scherm aanzet (of pols draai) adv de gele stip links in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 18:45
R-P schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:09:
[...]

Ruim 2 weken verder en reageert niet meer op aanraking. Gekoppeld via telefoon, horlogebatterij nog 67% vol volgens telefoon. Ook scherm veranderen via telefoon wekt hem niet.

Hoe vaak komt zoiets voor? Inmiddels op internet de oplossing voor een reboot gevonden (oplossing is powerknop >>5 seconden vasthouden, is dus schijnbaar niet hetzelfde als 10 keer alle knoppen 1 seconde indrukken), dus wellicht is ie nu weer in orde, maar ben erg geneigd 'm terug te sturen. :(
Op mijn GW42 nooit gehad (heb m sinds release en draag hem bijna elke dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
avec_style schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:50:
Ik zit sinds gisteren iets minder diep in het ecosysteem van Samsung. Ik heb mijn Samsung telefoon ingeruild voor een Sony xperia 1 ii.
Ik zie mijn workouts graag terug in de Samsung Health app, maar wanneer ik deze opstart en inlog blijft de app hangen op het laadscherm. Heeft iemand anders daar ook last van?
Op mijn oude Samsung werkt alles nog.
Ik heb dit probleem eindelijk weten op te lossen door in het setup scherm er voor te kiezen om de app te gebruiken zonder in te loggen. Dan wordt het homescherm van de app wel netjes geopend. Je kunt vervolgens wel inloggen met je Samsung account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
  • Laatst online: 13-06 15:38
cordonbleu schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:21:
Ik heb de active 2 en kan je vertellen dat dit mogelijk is.
De meldingen die je op je telefoon krijgt die krijg je precies zo op je watch.

Bij mij dus ook persoonlijke berichten met trillen en groepsberichten geen trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
WilcoD1978 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:36:
[...]

Ik heb de active 2 en kan je vertellen dat dit mogelijk is.
De meldingen die je op je telefoon krijgt die krijg je precies zo op je watch.

Bij mij dus ook persoonlijke berichten met trillen en groepsberichten geen trillen.
Dat is dan wel apart, want ik krijg bij groepsgesprekken dus wel een trilling met de watch, maar niet op de telefoon, want dat heb ik uitgezet in Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Ik wil voor een "tijdje" af van mijn smartphone. Is er een Samsung Watch waar je je simkaart in kan doen? Google Maps en Spotify is wat ik alleen nodig heb. Whatsapp is optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik overweeg een Samsung Galaxy Active (1 of 2). Wat ik belangrijk vind is dat ik hem goed kan gebruiken bij hardlopen. Dus activiteit starten, rondje lopen, activiteit stoppen. Hierbij moet hij ook automatisch pauzeren als ik stilsta voor een stoplicht oid. Tussendoor wil ik realtime op het horloge kunnen zien hoeveel km ik heb gehad en wat de pace is e.d. (of evt, ook nog met audio notes). Daarna moet de activiteit automatisch naar Strava worden geexporteerd.

Dit lijkt een vrij eenvoudige wens, maar ik moet wel even zeker weten of dat ook echt zo eenvoudig werkt of dat er haken en ogen aan zitten (Samsung is volgens mij niet echt een sporthorloge zoals Garmin). Ik las ook dat er een aparte Strava app is voor de Samsung Watch, maar daarover lees ik wisselende reviews. Ik zou in eerste instantie gewoon via de standaard methode van de Samsung Watch activiteiten willen opnemen en deze daarna exporteren naar Strava (incl. alle relevante data zoals hartslag/hoogtemeters etc.). Dit moet goed werken, want ik heb nu een goedkoop Chinees horloge waarbij dit allemaal niet lekker werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 01-07-2020 07:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:28
Palomar schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:06:
Ik overweeg een Samsung Galaxy Active (1 of 2). Wat ik belangrijk vind is dat ik hem goed kan gebruiken bij hardlopen. Dus activiteit starten, rondje lopen, activiteit stoppen. Hierbij moet hij ook automatisch pauzeren als ik stilsta voor een stoplicht oid. Tussendoor wil ik realtime op het horloge kunnen zien hoeveel km ik heb gehad en wat de pace is e.d. (of evt, ook nog met audio notes). Daarna moet de activiteit automatisch naar Strava worden geexporteerd.

Dit lijkt een vrij eenvoudige wens, maar ik moet wel even zeker weten of dat ook echt zo eenvoudig werkt of dat er haken en ogen aan zitten (Samsung is volgens mij niet echt een sporthorloge zoals Garmin). Ik las ook dat er een aparte Strava app is voor de Samsung Watch, maar daarover lees ik wisselende reviews. Ik zou in eerste instantie gewoon via de standaard methode van de Samsung Watch activiteiten willen opnemen en deze daarna exporteren naar Strava (incl. alle relevante data zoals hartslag/hoogtemeters etc.). Dit moet goed werken, want ik heb nu een goedkoop Chinees horloge waarbij dit allemaal niet lekker werkt.
Ik ga je vragen de zoekterm "GearTracker" in dit topic te gebruiken.
Dat is de app die jij zoekt voor de op de Galaxy Active 2 O+
Zie ook het volgende filmpje voor een recente indruk van deze app.

Edit: Het is niet als een korte reactie bedoeld. Maar al het fantastische van deze (betaalde) app is al eens voorbij gekomen. Lees het allemaal even rustig door en als er dan nog vragen zijn dan kan je je hier altijd melden.

[ Voor 7% gewijzigd door UninPro op 01-07-2020 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tosun schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:02:
Ik wil voor een "tijdje" af van mijn smartphone. Is er een Samsung Watch waar je je simkaart in kan doen? Google Maps en Spotify is wat ik alleen nodig heb. Whatsapp is optioneel.
sim-kaarten passen er niet in, daar is het hele apparaat simpelweg te klein voor. Er bestaat een LTE versie, maar die werkt met esim, en dat wordt in Nederland en België nog niet (goed) ondersteund.
Buiten dat lijkt het me een flinke opgave om op je horloge Google Maps fatsoenlijk te gebruiken en hele berichten te typen. Als ondersteuning voor een telefoon (lezen/kijken op watch, opzoeken/typen op telefoon) vind ik het een erg handig apparaatje, maar standalone lijkt me persoonlijk niet heel handig.

Misschien dat je veel dingen via spraak kan doen; dan wordt het al beter. Ik heb al wel een enkel telefoongesprek via de Watch gevoerd, en dat ging beter dan verwacht. Van Bixby word ik alleen nog niet heel blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
UninPro schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:26:
[...]

Ik ga je vragen de zoekterm "GearTracker" in dit topic te gebruiken.
Dat is de app die jij zoekt voor de op de Galaxy Active 2 O+
Zie ook het volgende filmpje voor een recente indruk van deze app.

Edit: Het is niet als een korte reactie bedoeld. Maar al het fantastische van deze (betaalde) app is al eens voorbij gekomen. Lees het allemaal even rustig door en als er dan nog vragen zijn dan kan je je hier altijd melden.
Thanks, dat klinkt goed. En verder twijfel ik nog tussen de Active en de Active 2. Ik kan ook met vergelijkingssites niet echt duidelijke verschillen vinden tussen deze 2. Alleen een ECG meter. Zijn er nog redenen om specifiek voor de 2 te gaan? Het prijsverschil is best groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Net de eerste keer hardgelopen met de Active 2 met om mijn andere pols mijn Forerunner 245 met hartslagband. Hartslag was spot on, erg knap. Helaas was GPS waardeloos, ik mis in totaal bijna 2km op 10km afstand. Schijnt zeer vaak voor te komen als ik zo rond lees. Maar kan me haast niet voorstellen dat iets basaals als afstand zo slecht is qua tracking.

Had Geartracker op standaard GPS staan. Zometeen maar eens GT Service proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Aghanim op 01-07-2020 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:28
Aghanim schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:09:
Net de eerste keer hardgelopen met de Active 2 met om mijn andere pols mijn Forerunner 245 met hartslagband. Hartslag was spot on, erg knap. Helaas was GPS waardeloos, ik mis in totaal bijna 2km op 10km afstand. Schijnt zeer vaak voor te komen als ik zo rond lees. Maar kan me haast niet voorstellen dat iets basaals als afstand zo slecht is qua tracking.

Had Geartracker op standaard GPS staan. Zometeen maar eens GT Service proberen.
GT service is een must have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Palomar schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Thanks, dat klinkt goed. En verder twijfel ik nog tussen de Active en de Active 2. Ik kan ook met vergelijkingssites niet echt duidelijke verschillen vinden tussen deze 2. Alleen een ECG meter. Zijn er nog redenen om specifiek voor de 2 te gaan? Het prijsverschil is best groot.
Active 2 heeft een microfoon. Als je wilt bellen is dit wel erg fijn. Ook biedt het meer mogelijkheden bij de SOS knop. SOS-knop wordt er een sms verstuurd naar een (of meerdere) contact personen en die ontvangt je locatie. Mocht die persoon jou bellen neemt je telefoon automatisch op (stukje automatisch kan je ook uitzetten) en bel je via je smartwatch.

Werkt erg goed om eerlijk te zijn.

Verder heeft active 2 een iets groter scherm en mogelijkheid om LTE te gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 02-07-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
vali schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:08:
[...]

Active 2 heeft een microfoon. Als je wilt bellen is dit wel erg fijn. Ook biedt het meer mogelijkheden bij de SOS knop. SOS-knop wordt er een sms verstuurd naar een (of meerdere) contact personen en die ontvangt je locatie. Mocht die persoon jou bellen neemt je telefoon automatisch op (stukje automatisch kan je ook uitzetten) en bel je via je smartwatch.

Werkt erg goed om eerlijk te zijn.

Verder heeft active 2 een iets groter scherm en mogelijkheid om LTE te gebruiken.
Thanks, dat zijn (voor mij) geen hele belangrijke features.

Ben er alleen nog steeds niet over uit of ik voor een Galaxy Active ga of een Garmin VivoActive 3. Ik wilde nl. een horloge voor het hardlopen en kwam toen bij Garmin uit. Toen begon ik de smart-functies van een horloge ook wel interessant te vinden (notificaties e.d.) en een mooi scherm/ontwerp en toen kwam ik op de Gaalxy Active uit. Moet nu dus kiezen ;) Qua scherm/functies wint de Galaxy het, maar qua batterij en hardloopfuncties (en mss ook leesbaarheid van het scherm buiten) wint de Garmin denk ik. Blijft lastig kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Als je van plan bent hem veelvuldig voor sporten te gebruiken kun je misschien beter een Garmin nemen. Wil je het mooiste scherm, in een subtiele behuizing, bijvoorbeeld eenvoudig op notificaties zoals Whatsapp kunnen reageren en er zo nu en dan mee sporten? Dan is de Active 2 een goede keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door cordonbleu op 02-07-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-06 22:10
Ik heb een active 2 aangeschaft maar hij draait nog op versie R820XXU1BTA1 terwijl er al wel een nieuwe is R820XXU1BTD3
Software update geeft aan dat er geen nieuwere is.
Heeft dat te maken met welk land het horloge komt (iets met csc code ooit jaren geleden gehad met een S3 telefoon.)
En hoe kan je dat zien of veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
ComTech schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:32:
Ik heb een active 2 aangeschaft maar hij draait nog op versie R820XXU1BTA1 terwijl er al wel een nieuwe is R820XXU1BTD3
Software update geeft aan dat er geen nieuwere is.
Heeft dat te maken met welk land het horloge komt (iets met csc code ooit jaren geleden gehad met een S3 telefoon.)
En hoe kan je dat zien of veranderen?
Dat klopt inderdaad.. komt de watch bij belsimpel vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-06 22:10
038Robijno schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:10:
[...]

Dat klopt inderdaad.. komt de watch bij belsimpel vandaan?
Nee via een partner van bol.com (zoals ze dat zelf zo mooi zeggen).
Maakt mij verder niet uit en neem aan dat de werking niet beïnvloed wordt maar krijgt hij wel de updates uiteindelijk binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
ComTech schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:19:
[...]

Maakt mij verder niet uit en neem aan dat de werking niet beïnvloed wordt maar krijgt hij wel de updates uiteindelijk binnen?
Als het goed is wel, kan meestal wel 2 maanden duren voordat ie komt.

Externe partner, zal dan wel geen smartwatch zijn geweest voor de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ben ik de enige die belachelijk lage rust hartslag metingen krijgt? Tijdens slaap rond de 34 en overdag, als ik bijvoorbeeld op de bank hang, rond de 42. Dit heb ik zowel bij de GWA 1 (2 devices gehad) alsook bij de 2.

Mijn Garmins en eerder andere devices komen in de nacht niet lager dan 41.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
ComTech schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:19:
[...]

In heb dezelfde versie en ik had hem via BCC gekocht. Hoop zelf wel de update te krijgen...

Hier zijn alle versies te vinden qua Active watch firmware versies.

[ Voor 20% gewijzigd door vali op 09-07-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
De update van bloeddruk is uitgerold.

Meer info vanuit Samsung:

https://news.samsung.com/...lood-pressure-measurement

[ Voor 119% gewijzigd door vali op 15-07-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-05 09:56
Hoe is de Samsung Galaxy Watch Active 2 op gebied van waterdichtheid en zwemmen? Zwemmen in een zwembad en zoetwater vormt geen probleem? Maar in de zee wel?

En ik zie dat de goedkoopste prijs te verkrijgen is bij belsimpel. Is dit model hier het juiste model voor de Benelux markt?
https://www.belsimpel.nl/...um?utm_source=2001&cntd=1

[ Voor 51% gewijzigd door Market_Watcher op 18-07-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Zijn er hier toevallig gebruikers van de app TaskS2? En werkt dat nog steeds op de Watch?
Bij mij krijg ik alleen nog maar een melding, not conected op mijn horlogescherm.
Opnieuw opstarten of herinstalleren helpt niet. Heeft vanaf het beging gewoon gewerkt op mijn Watch.
Tasker is ook gewoon Enable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
De app werkt gewoon bij mij.
Start batterijoptimalisatie misschien aan voor de app op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik twijfel over het aanschaffen van een galaxy watch..

- Galaxy watch 46mm
Of de
- Galaxy watch active 2 44mm black.

Voor welke zou ik gaan en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
038Robijno schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:18:
Ik twijfel over het aanschaffen van een galaxy watch..

- Galaxy watch 46mm
Of de
- Galaxy watch active 2 44mm black.

Voor welke zou ik gaan en waarom?
De rode, want als het morgen regent rijdt de bus niet meer op tijd :+

Serieus: wat heb je zelf al gevonden? wat vind je belangrijk en waar twijfel je over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Aghanim schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:43:
[...]

De rode, want als het morgen regent rijdt de bus niet meer op tijd :+

Serieus: wat heb je zelf al gevonden? wat vind je belangrijk en waar twijfel je over?
De 46mm voelt degelijker aan
En de 44mm krijgt toch ECG functie en heeft betere sensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
of je wacht even en gaat voor de galaxy watch 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
avec_style schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:25:
of je wacht even en gaat voor de galaxy watch 3.
Die is ook meteen bijna 2x zo duur?

Heb er idd wel een beetje naar zitten zoeken.
Maar komt pas eind augustus als ik het zo lees?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
De horloge is volgens mij nog niet officieel aangekondigd door Samsung. Waarschijnlijk dat het op 5 augustus officieel aangekondigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Nog ff een vraagje..

Wat is nou precies het verschil tussen de galaxy watch active 2 44mm en de Under Armour versie?

Ik denk zelf alleen het bandje en een andere klok afbeeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
avec_style schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:39:
De app werkt gewoon bij mij.
Start batterijoptimalisatie misschien aan voor de app op je telefoon?
Nee, staat helaas niet aan. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
mike123 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:24:
[...]

Nee, staat helaas niet aan. Dank je.
Heb je de taskS2 app wel geinstalleerd en geconfigureerd op je telefoon? Kun je via de TaskS2 wel je Tasker taken zien?
Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Pre-order actie, Levertijden, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen