Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-08 13:47
Ik zit er aan te denken om een Galaxy watch active (1) te kopen maar lees vaak dat de batterijduur tijdens het sporten met gebruik van gps heel matig is. Maar is het ook mogelijk om gebruik te maken van de gps op mijn telefoon ipv de ingebouwde gps om zo de batterijduur te verlengen? Omdat ik regelmatig lange fietstochten maak is dit best belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Sjoerd12 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:26:
Ik zit er aan te denken om een Galaxy watch active (1) te kopen maar lees vaak dat de batterijduur tijdens het sporten met gebruik van gps heel matig is. Maar is het ook mogelijk om gebruik te maken van de gps op mijn telefoon ipv de ingebouwde gps om zo de batterijduur te verlengen? Omdat ik regelmatig lange fietstochten maak is dit best belangrijk voor mij.
Bij de Galaxy Watch (niet de active, maar neem aan dat het hetzelfde werkt) is het geloof ik zo dat deze altijd de GPS op je telefoon gebruikt als die beschilbaar is, zelfs als je GPS op je Watch aan hebt staan. Maar als je GPS op je Watch uit zet gebruikt ie sowieso altijd de GPS van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 16:04
Vraagje....
IK heb sinds kort de samsung smart watch c368, echt super blij mee.
Alleen komen mijn mails van Gmail niet door, wel die van outlook? Kan iemand mij helpen om ook de Gmail app te laten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

ik zou wel eens wat meer inzichten willen krijgen betreft mijn slaap gedrag. Nu lijkt een horloge me voor meerdere redenen een leuke toevoeging. Ik las dat de Active ook slaap kan registreren alleen lees ik daar gemixte reacties over. Zo lees ik van mensen dat er geen diepe slaap gemeten wordt. Komt dit omdat het een goedkoper model is en dat de sensoren wellicht van een ander type zijn dan de duurdere modellen?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:54
RoyK schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:47:
ik zou wel eens wat meer inzichten willen krijgen betreft mijn slaap gedrag. Nu lijkt een horloge me voor meerdere redenen een leuke toevoeging. Ik las dat de Active ook slaap kan registreren alleen lees ik daar gemixte reacties over. Zo lees ik van mensen dat er geen diepe slaap gemeten wordt. Komt dit omdat het een goedkoper model is en dat de sensoren wellicht van een ander type zijn dan de duurdere modellen?
Alleen een horloge kan gewoon niet echt de verschillende soorten slaap meten gok ik, het meet tenslotte alleen beweging. Mijn garmin van 700euro meet ook maar een aantal minuten diepe slaap per nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
Mijn vriendin en ik hebben beide een GW Active2. Zij heeft een Galaxy S10 (android 10), ik een OnePlus (android 9) telefoon.
Als zij op whatsapp een afbeelding gestuurd krijgt wordt de afbeelding op haar horloge getoond, bij mij staat er alleen een afbeelding icoon met de tekst 'afbeelding'.

Komt dit omdat zij ook een Samsung telefoon heeft en die net ff iets beter communiceert? Is het Android 10 vs Android 9? Een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 18:47
Poosje terug heb ik de melding die me elk uur vertelde dat ik moest bewegen uitgezet. Ik wil hem nu weer aanzetten, maar ik kan niet meer vinden hoe ik dat moet doen, iemand me kan vertellen hoe ik dat moet doen? (Samsumg Galaxy Watch)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beempje
vincentkok schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:15:
Vraagje....
IK heb sinds kort de samsung smart watch c368, echt super blij mee.
Alleen komen mijn mails van Gmail niet door, wel die van outlook? Kan iemand mij helpen om ook de Gmail app te laten werken :)
Je kunt in de Galaxy Watch app aangeven welke notificaties je door wilt sturen naar het horloge. Waarschijnlijk staat Gmail daar uit.
Het Vosje schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:54:
Mijn vriendin en ik hebben beide een GW Active2. Zij heeft een Galaxy S10 (android 10), ik een OnePlus (android 9) telefoon.
Als zij op whatsapp een afbeelding gestuurd krijgt wordt de afbeelding op haar horloge getoond, bij mij staat er alleen een afbeelding icoon met de tekst 'afbeelding'.

Komt dit omdat zij ook een Samsung telefoon heeft en die net ff iets beter communiceert? Is het Android 10 vs Android 9? Een setting?
Zitten jullie allebei op dezelfde (laatste) versie? Die WhatsApp afbeeldingen worden namelijk pas sinds de laatste update getoond. Soms moet je overigens een aantal seconden geduld hebben voordat de afbeelding wordt getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het Vosje schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:54:

Ik heb een Samsung Galaxy Watch met Galaxy S8 (Android 9), en ik krijg ook alleen een icoontje als er een plaatje in Whatsapp binnenkomt. Het ligt dus niet aan de combinatie met een Samsung telefoon an sich. Verschil tussen Android 9 of 10 zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
gwystyl schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:10:
[...]

Ik heb een Samsung Galaxy Watch met Galaxy S8 (Android 9), en ik krijg ook alleen een icoontje als er een plaatje in Whatsapp binnenkomt. Het ligt dus niet aan de combinatie met een Samsung telefoon an sich. Verschil tussen Android 9 of 10 zou kunnen
Ik heb Android 9 en WhatsApp plaatjes tonen sinds de laatste Watch update. Niet in de popup notificatie overigens, enkel als je de notificatie daarna bekijkt (swipe naar rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Laatst online: 19-09 15:06
Op beide Active2's de update van vorige week gedownload ja (R820XXU1BTA1/R820OXA1BTA1).
Galaxy Wearable app en support services zijn ook allemaal up to date.

EDIT:
Denk dat ik er uit ben, het lijkt of 'auto download images' in Whatsapp aan moet staan. Nadat ik die op mijn telefoon aan zette kreeg ik continue wél afbeeldingen te zien op mijn horloge (4x geprobeerd).

[ Voor 40% gewijzigd door Het Vosje op 03-02-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2maikel1
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-06 14:44
Zou samsung pay werken als ik het zou gebruiken met een paypal account? Zou ik dan contactloos kunnen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 20:01
2maikel1 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:37:
Zou samsung pay werken als ik het zou gebruiken met een paypal account? Zou ik dan contactloos kunnen betalen?
Een snelle zoekactie op dit forum had je geleerd dat Samsung Pay en Google Pay (nog) niet werken in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2maikel1
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-06 14:44
evdakker schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:49:
[...]

Een snelle zoekactie op dit forum had je geleerd dat Samsung Pay en Google Pay (nog) niet werken in Nederland.
Ik weet dat de banken nog niet werken met Samsung pay maar ik vroeg me af of het wel met paypal zou werken. (En regio op amerika zetten zodat de Samsung pay app erop staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27
Ik heb een Galaxy Watch 46mm. In december/januari was er een update, waarna mijn horloge opeens een dag minder meeging (van 4 naar 3 dagen op een volle accu). Voor de update was het nog niet het geval. Ik ben mijn watch niet anders gaan gebruiken en ik heb ook niks veranderd. Watch inmiddels gereset, maar gaf geen verbetering. Zijn er toevallig meer mensen met dit probleem?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
RobinNL schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:06:
Ik heb een Galaxy Watch 46mm. In december/januari was er een update, waarna mijn horloge opeens een dag minder meeging (van 4 naar 3 dagen op een volle accu). Voor de update was het nog niet het geval. Ik ben mijn watch niet anders gaan gebruiken en ik heb ook niks veranderd. Watch inmiddels gereset, maar gaf geen verbetering. Zijn er toevallig meer mensen met dit probleem?
Same here! Scheelt inderdaad een volle dag. Ik heb sinsdien ook meer blauwe uitroeptekens als icon bij meldingen (iPhone) die ik eerder niet had (WhatsApp bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
Eveneens hetzelfde voor mij. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 17:10
Same here. Mijn galaxy watch 46mm gaat nu nog maar 4 mee ipv 5 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
Blijkbaar is het probleem bekend bij Samsung inmiddels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizarre410
  • Laatst online: 18-09 12:55
Ik heb de Galaxy Watch en sinds de update van Android 10 op mijn SGS 9+ heb ik problemen met meldingen.
Eerst kreeg ik alleen meldingen op mijn watch en nu op de telefoon en de watch.
Weet iemand hoe je de meldingen weer alleen op de watch kunt krijgen. Dat was een instelling, maar kan deze niet meer vinden in de Wear app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
bizarre410 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:12:
Ik heb de Galaxy Watch en sinds de update van Android 10 op mijn SGS 9+ heb ik problemen met meldingen.
Eerst kreeg ik alleen meldingen op mijn watch en nu op de telefoon en de watch.
Weet iemand hoe je de meldingen weer alleen op de watch kunt krijgen. Dat was een instelling, maar kan deze niet meer vinden in de Wear app.
Ik heb die instelling pas nog zien staan, maar ben nu gaan zoeken naar aanleiding van jouw vraag, maar ik kan het ook niet meer vinden, rarara.

• Beempje
Ik had vergelijkbare issues met mijn 42mm; deze liep opeens twee keer sneller leeg dan normaal. Maar na een herstart lijkt het bij mij weer goed te gaan.

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:06
Sinds kort in het bezit van een Galaxy Watch. Met het horloge zelf kan nu gebeld worden, maar de smartphone verbindt nu niet meer met de carkit. Ik heb gelezen dat dit alleen voor niet-Samsung telefoons geldt, en dat Samsung er zelf kennelijk een oplossing voor heeft.

Is er een eenvoudige oplossing voor niet Samsung smartphones voor? Ik kan het bluetooth verbing voor bellen natuurlijk zo aanpassen dat er hij altijd verbindt met de carkit, maar dan heb ik geen profijt van de Galaxy Watch wanneer ik niet in de auto zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:07

rvk

voorstad schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:54:
Met het horloge zelf kan nu gebeld worden, maar de smartphone verbindt nu niet meer met de carkit. Ik heb gelezen dat dit alleen voor niet-Samsung telefoons geldt, en dat Samsung er zelf kennelijk een oplossing voor heeft.
Ik had er ook last van.Terwijl de carkit wel verbinding maakt komt het gesprek toch alleen op mijn GW binnen. Ik heb toen het bellen op de GW maar helemaal uitgeschakeld. Want op de GW komen telefoontjes als "Onbekend" binnen (sinds een bepaalde update) terwijl ze op de telefoon en in de geschiedenis wel herkend worden. Met alleen de bel-notificatie op de GW ziet ie wel wie er belt.

Later bedacht ik me dat in mijn Motorola telefoon de Carkit (Renault) onder de Galaxy Watch stond (op alfabetische volgorde). Je zou dus kunnen proberen de carkit te hernoemen in je telefoon (ik heb er een A voorgezet) en dan kijken of de carkit (indien deze verbonden is) de voorkeur krijgt bij ontvangen gesprekken.

(Ik heb dat niet meer uitgetest omdat ik nog steeds zit met dat naamherkenningsprobleem op de GW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
voorstad schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:54:
Sinds kort in het bezit van een Galaxy Watch. Met het horloge zelf kan nu gebeld worden, maar de smartphone verbindt nu niet meer met de carkit. Ik heb gelezen dat dit alleen voor niet-Samsung telefoons geldt, en dat Samsung er zelf kennelijk een oplossing voor heeft.

Is er een eenvoudige oplossing voor niet Samsung smartphones voor? Ik kan het bluetooth verbing voor bellen natuurlijk zo aanpassen dat er hij altijd verbindt met de carkit, maar dan heb ik geen profijt van de Galaxy Watch wanneer ik niet in de auto zit.
Bij mijn Sony Xperia had ik een vergelijkbaar issue: mijn horloge was verbonden, of de carkit, maar niet beiden tegelijk. Na wat onderzoek bleek dat de bluetooth van de telefoon standaard maar met één apparaat tegelijk verbonden kon zijn. Dit was echter in te stellen in de developer settings. Dus daar heb ik het aantal simultane bluetooth verbindingen op 2 gezet en sindsdien geen issues meer. Horloge en carkit zijn nu tegelijk verbonden.

Wellicht heeft Samsung een vergelijkbare setting. Zou je even op moeten Googlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Beempje schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:21:
[...]

Bij mijn Sony Xperia had ik een vergelijkbaar issue: mijn horloge was verbonden, of de carkit, maar niet beiden tegelijk. Na wat onderzoek bleek dat de bluetooth van de telefoon standaard maar met één apparaat tegelijk verbonden kon zijn. Dit was echter in te stellen in de developer settings. Dus daar heb ik het aantal simultane bluetooth verbindingen op 2 gezet en sindsdien geen issues meer. Horloge en carkit zijn nu tegelijk verbonden.

Wellicht heeft Samsung een vergelijkbare setting. Zou je even op moeten Googlen.
Ja die functie zit bij mijn Galaxy S8 met Android 9 bij de Bluetooth instellingen

Instellingen --> Verbindingen --> Bluetooth --> Geavanceerd --> Dubbele audio

Nog steeds redelijk verstopt, maar zonder developer opties te bereiken.

edit: @voorstad nou ik het opschrijf weet ik niet zeker of dat precies hetzelfde doet, want het klinkt of de audio van de telefoon tegelijk naar meerdere bronnen gestuurd wordt. Ik weet niet of dat al genoeg is om te bereiken wat je wil. Anders moet je misschien toch de developer settings in....

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 21-02-2020 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bizarre410
  • Laatst online: 18-09 12:55
kruila schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:59:
[...]

Ik heb die instelling pas nog zien staan, maar ben nu gaan zoeken naar aanleiding van jouw vraag, maar ik kan het ook niet meer vinden, rarara.
Heb hem gevonden. Bij meldingen; Alleen weergeven bij dragen zit nog een menu onder verstopt. Daar kan je bij Verbonden telefoon dempen, aangeven of je dat uit of aan wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
bizarre410 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:39:
[...]

Heb hem gevonden. Bij meldingen; Alleen weergeven bij dragen zit nog een menu onder verstopt. Daar kan je bij Verbonden telefoon dempen, aangeven of je dat uit of aan wil hebben.
Is niet wat ik bedoelde.

Meen ergens gezien te hebben dat je kon kiezen uit meerdere opties:

1. Meldingen op telefoon EN watch
2. Meldingen op telefoon
3. Meldingen op watch

en dat kan ik niet meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spass67
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 18:07
Gisteren voor het eerst hardgelopen met de GW app Gear Tracker. Ik heb mijn Watch eerst verbonden met een Android toestel en de app gekocht in de Galaxy App store. Daarna weer gekoppeld aan mijn iPhone X en opnieuw geinstalleerd (verbinden met een nieuw toestel reset de telefoon).

Na afloop is er geen synchronisatie met Strava, maar je kunt eenvoudig een e-mail laten versturen met het .tcx bestand, dat je daarna eenvoudig in Strava kunt importeren.

Overigens is de ontwikkelaar met ondersteuning voor de GW gekoppeld aan een iPhone bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:06
Spass67 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:31:
Gisteren voor het eerst hardgelopen met de GW app Gear Tracker. Ik heb mijn Watch eerst verbonden met een Android toestel en de app gekocht in de Galaxy App store. Daarna weer gekoppeld aan mijn iPhone X en opnieuw geinstalleerd (verbinden met een nieuw toestel reset de telefoon).

Na afloop is er geen synchronisatie met Strava, maar je kunt eenvoudig een e-mail laten versturen met het .tcx bestand, dat je daarna eenvoudig in Strava kunt importeren.

Overigens is de ontwikkelaar met ondersteuning voor de GW gekoppeld aan een iPhone bezig.
Bij de instellingen kun je een koppeling met Strava maken en ervoor kiezen je activiteit automatisch of handmatig te uploaden. Tenminste, op Android...

Afbeeldingslocatie: https://limegreenv.com/wiki/gt/images/Settings-strava.png

[ Voor 4% gewijzigd door voorstad op 26-02-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spass67
voorstad schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:56:
[...]

Bij de instellingen kun je een koppeling met Strava maken en ervoor kiezen je activiteit automatisch of handmatig te uploaden. Tenminste, op Android...

[Afbeelding]
Dat klopt, en dat werkt dus niet als je bent gekoppeld met een iPhone. Met de Strava app op een GW lukt die automatische koppeling wel, maar ik vind de informatie die je van Gear Tracker onderweg krijgt fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
kruila schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:32:
Poosje terug heb ik de melding die me elk uur vertelde dat ik moest bewegen uitgezet. Ik wil hem nu weer aanzetten, maar ik kan niet meer vinden hoe ik dat moet doen, iemand me kan vertellen hoe ik dat moet doen? (Samsumg Galaxy Watch)
Iemand die het weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14
De meldingen weer aanzetten, kan op de volgende manier:

Open de Samsung Health app (op je horloge) en scroll helemaal naar beneden naar Instellingen.

Daar zit de optie 'Meldingen inactieve tijd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Jarown2 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:15:
De meldingen weer aanzetten, kan op de volgende manier:

Open de Samsung Health app (op je horloge) en scroll helemaal naar beneden naar Instellingen.

Daar zit de optie 'Meldingen inactieve tijd'.
Gevonden! Bedankt voor je toelichting.

Duurde even voor het werkte, maar nu krijg ik geregeld meldingen.

[ Voor 20% gewijzigd door kruila op 15-03-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Hoe kan ik in godsnaam mijn paypal koppelen met de galaxy store? Wil een andere frontplate kopen. Zijn de kosten niet, maar heb zelf geen creditcard.

Zie op diverse sites hoe je paypal moet koppelen, maar ik zie die optie echt niet wanneer ik een andere betaalmethode wil toevoegen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Laatst online: 23:08
Ik heb sinds gisteren een Galaxy Watch 46mm.

Nu krijg ik bij meerdere apps steeds de melding "er is een fout opgetreden", op de probeer opnieuw knop drukken helpt niet.

Het gaat in ieder geval om de volgende apps, allemaal met dezelfde uitkomst
- NOS
- Buienradar
- Telegraaf

De watch is voorzien van de laatste firmware en heb ik al opnieuw opgestart.

Hebben jullie een idee wat hier de oorzaak of oplossing van/voor kan zijn?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Maikel64 schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:52:
Ik heb sinds gisteren een Galaxy Watch 46mm.

Nu krijg ik bij meerdere apps steeds de melding "er is een fout opgetreden", op de probeer opnieuw knop drukken helpt niet.

Het gaat in ieder geval om de volgende apps, allemaal met dezelfde uitkomst
- NOS
- Buienradar
- Telegraaf

De watch is voorzien van de laatste firmware en heb ik al opnieuw opgestart.

Hebben jullie een idee wat hier de oorzaak of oplossing van/voor kan zijn?
Zo op het eerste oog: hebben ze de juiste permissies gekregen? En werkt het internet via de smartwatch gewoon?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Laatst online: 23:08
Martinspire schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:54:
[...]

Zo op het eerste oog: hebben ze de juiste permissies gekregen? En werkt het internet via de smartwatch gewoon?
De apps hebben de juiste permissies (via de machtigingen van de apps zie ik echter alleen maar opslag staan). Bij de installatie heb ik de toegang waar om gevraagd wordt toegestaan.

Internet toegang is er ook. Ik heb de wifi via zowel de telefoon als direct op mijn wifi netwerk geprobeerd. Beide met hetzelfde resultaat.

Het Samsung account is trouwens ook gewoon aangemeld, mocht dat uitmaken.

Hmmm, de problemen komen door iets in mijn netwerk thuis. Nu op het werkt heb ik de apps nog eens getest en deze werken zonder problemen. (stom dat ik er niet aan heb gedacht wifi eens uit te zetten op mijn telefoon en het via 4G te proberen).

Dat wordt dus zoeken naar de oorzaak vanavond.

[ Voor 19% gewijzigd door Maikel64 op 06-04-2020 08:58 ]

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
Meneer iCy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:25:
Hoe kan ik in godsnaam mijn paypal koppelen met de galaxy store? Wil een andere frontplate kopen. Zijn de kosten niet, maar heb zelf geen creditcard.

Zie op diverse sites hoe je paypal moet koppelen, maar ik zie die optie echt niet wanneer ik een andere betaalmethode wil toevoegen.
Daar heb je een Samsung telefoon voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

donpablo80 schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:59:
[...]

Top, geluk ik heb ik die nog ergens. Een maal gekoppeld dan heb ik de Samsung niet meer nodig ga ik van uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:58

Oxigeon

En zo is dat!

Sinds enige tijd wil ik mijn Samsung S7 gaan vernieuwen door een S10. Een galaxy Watch 42mm heb ik al in gebruik. Nu heb ik op mijn nachtkastje 2 opladers liggen. 1 voor de watch en 1 voor de Smartphone. Nu zou ik dit misschien graag willen vervangen door een Qi lader. Kunnen jullie me hierin adviseren? Wat gebruiken jullie? Aliexpress een optie? Moet natuurlijk niet zo zijn dat alles langzaam laad.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Oxigeon schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:24:
Sinds enige tijd wil ik mijn Samsung S7 gaan vernieuwen door een S10. Een galaxy Watch 42mm heb ik al in gebruik. Nu heb ik op mijn nachtkastje 2 opladers liggen. 1 voor de watch en 1 voor de Smartphone. Nu zou ik dit misschien graag willen vervangen door een Qi lader. Kunnen jullie me hierin adviseren? Wat gebruiken jullie? Aliexpress een optie? Moet natuurlijk niet zo zijn dat alles langzaam laad.
Wist je dat je de s10 kunt gebruiken als oplaadstation voor je watch? Gewoon een kwestie van hem op de achterkant leggen ;)

Gebruik zelf de Samsung Duo Charger. Is best prijzig, maar is wel erg mooi en praktisch.

pricewatch: Samsung Wireless Charger Duo (zwart)(S10e, S10, S10+, Galaxy Note...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

donpablo80 schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:59:
[...]

Argh, beetje jammer is dat ik de watch ook moet koppelen met de telefoon. Jammer, weet niet hoeveel werk het is om het te ontkoppelen/koppelen en of ik dan veel zaken weer opnieuw moet instellen.

Ik laat de optie even varen, had wel een leuke watch plate gezien die ik gewoon wil kopen maar helaas geen creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

Meneer iCy schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:46:
[...]

Argh, beetje jammer is dat ik de watch ook moet koppelen met de telefoon. Jammer, weet niet hoeveel werk het is om het te ontkoppelen/koppelen en of ik dan veel zaken weer opnieuw moet instellen.

Ik laat de optie even varen, had wel een leuke watch plate gezien die ik gewoon wil kopen maar helaas geen creditcard.
Check ook eens op watchfaces.be .. daar zijn veel gratis watchmaker faces te vinden ... En watchmaker zelf is volgens mij nog steeds gratis.

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:35
Komoot heeft de nieuwe standalone app gelanceerd voor Samsung watches. Werkt best goed voor navigatie aanwijzingen tijdens het fietsen.

Edit: hier meer info: https://support.komoot.co...komoot-on-Samsung-watches

[ Voor 29% gewijzigd door Bard1982 op 13-04-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Pff, ik begin de galaxy watch een beetje zat te worden. Tijdens de laatste 5 hardloopsessies is hij er 3 keer vanzelf mee gestopt i.c.m. Samsung Health met het opnemen van de activiteit. Van alles al geprobeerd, updates, opnieuw starten, helaas allemaal niet geholpen.

Ik neem tijdens een hardloopsessie mijn S10 ook mee voor de muziek, maar dat heb ik altijd al gedaan. Hebben er meer mensen last van dat hij "gewoon" stopt tijdens het opnemen van een activiteit zonder melding of iets? Of iemand een idee hoe ik dit euvel kan oplossen?

Als ik het niet opgelost krijg ga ik denk ik bij de concurrent eens kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 11:07
Diversity schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:20:
Pff, ik begin de galaxy watch een beetje zat te worden. Tijdens de laatste 5 hardloopsessies is hij er 3 keer vanzelf mee gestopt i.c.m. Samsung Health met het opnemen van de activiteit. Van alles al geprobeerd, updates, opnieuw starten, helaas allemaal niet geholpen.

Ik neem tijdens een hardloopsessie mijn S10 ook mee voor de muziek, maar dat heb ik altijd al gedaan. Hebben er meer mensen last van dat hij "gewoon" stopt tijdens het opnemen van een activiteit zonder melding of iets? Of iemand een idee hoe ik dit euvel kan oplossen?

Op het moment dat je het horloge echt met hardlopen wil gaan gebruiken, dat is er maar 1 (betaalde) app die je nodig hebt. Gear Tracker!
Deze zorgt ervoor dat jij je smartwatch ook ideaal kan inzetten tijdens het hardlopen. Ik ben een enorme fan van deze app en de maker is ook altijd bereid te reageren op je vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14

Zelf ga ik ook regelmatig hardlopen, maar dit probleem heb ik nog nooit gehad. Ik ben er behoorlijk tevreden over en alles draait super stabiel.

Als je horloge nog binnen de garantie zit, zou ik er zeker naar laten kijken. Wellicht dat een complete reset nog helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Jarown2 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:52:
[...]

Zelf ga ik ook regelmatig hardlopen, maar dit probleem heb ik nog nooit gehad. Ik ben er behoorlijk tevreden over en alles draait super stabiel.

Als je horloge nog binnen de garantie zit, zou ik er zeker naar laten kijken. Wellicht dat een complete reset nog helpt?
Ik heb hem al sinds de release, garantie zal er niet meer opzitten. Denk dat ik inderdaad maar een reset ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Laatst online: 22:08

Ik gebruik sinds kort mapmyrun op mijn watch en s8. Nu kan ik zonder telefoon mijn rondje gaan hardlopen. De muziek speel ik met Spotify af, deze is via Spotify gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
UninPro schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:33:
[...]

Op het moment dat je het horloge echt met hardlopen wil gaan gebruiken, dat is er maar 1 (betaalde) app die je nodig hebt. Gear Tracker!
Deze zorgt ervoor dat jij je smartwatch ook ideaal kan inzetten tijdens het hardlopen. Ik ben een enorme fan van deze app en de maker is ook altijd bereid te reageren op je vragen.
+1

Gear Tracker is jouw app om te gaan hardlopen! Je zal je afvragen waarom je al die tijd zonder Gear Tracker hebt gelopen als je de app gebruikt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Daar heeft @GilbertvH in elk geval een punt! Ik ben er nog geen maand geleden achter gekomen dat je ook de lay-out exact kan aanpassen naar je wensen. Denk hierbij aan gewoon je live snelheid in km/u of je ronde tijden zoals ingesteld in je interval. Gear Tracker is gewoon dé app om je Samsung Watch te gebruiken als een sporthorloge.

Via deze weg ook nog eens laten weten hoe blij ik met de keuze ben voor de Galaxy Watch Active2.
Simpelweg, het werkt ideaal met mijn Samsung S8. Samen met een kameraad hypen/motiveren we elkaar ook een beetje in deze tijden van Corona via de Samsung Health app en Strava om te bewegen. Je kan zelfs een watch lay-out kiezen waarbij je elkaars stappen ziet gedurende de dag. Leuk om eenmalig eens te doen als je elkaar echt wil op naaien.

Nu een vraag aan eventuele andere telefoon gebruikers dan een Samsung in combinatie met de Galaxy Watch. Hoe zijn de ervaringen? Op Youtube kom ik 1 a 2 movies tegen die hierop ingaan en positief lijken te zijn. Ik zal mijn Samsung S8 toch binnen 1 jaar gaan vervangen maar ben er nog niet uit of de volgende telefoon een Samsung gaat worden met de opkomst van andere sterken merken als de OnePlus en andere Android telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik ben in het bezit van Galaxy watch 46mm icm met een iPhone. Nu wil un android telefoon kopen. Ik denk aan een Samsung S20+ of One plus 8 pro

Ik neem dans de galaxy watch compatible is met alle android telefoons of ondervinden jullie problemen bij specifieke merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

AleSyS schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:19:
Ik ben in het bezit van Galaxy watch 46mm icm met een iPhone. Nu wil un android telefoon kopen. Ik denk aan een Samsung S20+ of One plus 8 pro

Ik neem dans de galaxy watch compatible is met alle android telefoons of ondervinden jullie problemen bij specifieke merken?
Samsung heeft meer opties mbt andere samsung services zoals dingen aanschaffen. Ik kan alleen met creditcard betalen namelijk omdat ik geen samsung telefoon heb gekoppeld aan mijn horloge.

Andere dingen heb ik nog niet gemist :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 17:15
Ik heb deze week eindelijk mijn Samsung Galaxy Watch 46mm ontvangen. Blij mee. Ik gebruik deze in combinatie met mijn Nokia 6.1.

Ik heb een vraag m.b.t. de agenda. Ik gebruik al jaren een Google Agenda. In die agenda heb ik weer een zestal andere agenda's waarin ik verschillende zaken in noteer. Wanneer ik deze in de browser of op mijn telefoon raadpleeg, zie ik alles uit alle agenda's mooi in een weekoverzicht met kleuren.

Wanneer ik nu de Agenda-app op het horloge open, zie ik alleen de afspraken uit een agenda en pakt het dus niet al mijn afspraken uit al mijn agenda's. Is er ergens aan te geven in het horloge of in de Samsung Wear-app naar welke agenda's er gekeken moet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Samsung heeft zijn eigen agenda app die synct met je Google agenda. Bij mij pakt de telefoon alle agenda's die ik in de app van Samsung geselecteerd heb om te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik gok dat de beloofde ECG functie in de galaxy active 2 met een software update, niet meer komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
kent iemand nog een goede watch face app, waarbij je ook auto merken kan gebruiken als achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
avec_style schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:28:
Samsung heeft zijn eigen agenda app die synct met je Google agenda. Bij mij pakt de telefoon alle agenda's die ik in de app van Samsung geselecteerd heb om te syncen.
Deze heeft mij inderdaad geholpen! Dank je voor je tip.
https://play.google.com/s...hstudios.app.calendargear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
GilbertvH schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:51:
[...]

+1

Gear Tracker is jouw app om te gaan hardlopen! Je zal je afvragen waarom je al die tijd zonder Gear Tracker hebt gelopen als je de app gebruikt... :+
Ik heb gear tracker een tijdje gebruikt, maar vond het niet veel beter dan de Samsung Health app die al standaard is geïnstalleerd. Volgens mij gebruiken ze exact dezelfde sensoren voor het bepalen van snelheid en hartslag en gear tracker had voor mij geen functies die ik mis in Samsung Health. (Ik doe niet aan rondetijden/interval, gewoon uurtje rennen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
sikman schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:46:
[...]

Ik heb gear tracker een tijdje gebruikt, maar vond het niet veel beter dan de Samsung Health app die al standaard is geïnstalleerd. Volgens mij gebruiken ze exact dezelfde sensoren voor het bepalen van snelheid en hartslag en gear tracker had voor mij geen functies die ik mis in Samsung Health. (Ik doe niet aan rondtijden, gewoon uurtje rennen.)
Dan voldoet de Samsung Health app inderdaad prima.
Ik train echter voor een halve marathon waardoor onder andere het trainen met interval van belang is. Ik wil dan niet op mijn horloge hoeven kijken of ik inmiddels bij zoveel minuten of km's aangekomen ben. Met Gear Tracker is dit allemaal in te stellen. Tot in de details qua hartslag en snelheid zones aan toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZMD401
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-06-2023
2maikel1 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:37:
Ik woon in België en ook hier is het nog niet beschikbaar, maar heb wel een oplossing gevonden en vandaag eens getest en het werk perfect, zou ook moeten werken in Nederland en overal ter wereld waar je contactloos kan betalen met Visa of Mastercard.
Ik zal dit weekend proberen een duidelijke tutorial te schrijven, want er komt wel wat bij kijken (30-60min).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Diversity schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:55:
[...]

Ik heb hem al sinds de release, garantie zal er niet meer opzitten. Denk dat ik inderdaad maar een reset ga proberen.
Dan heb je hem zeker niet in Nederland gekocht, anders zit er toch gewoon 2 jaar garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 13:55
ZMD401 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:56:
[...]

Ik woon in België en ook hier is het nog niet beschikbaar, maar heb wel een oplossing gevonden en vandaag eens getest en het werk perfect, zou ook moeten werken in Nederland en overal ter wereld waar je contactloos kan betalen met Visa of Mastercard.
Ik zal dit weekend proberen een duidelijke tutorial te schrijven, want er komt wel wat bij kijken (30-60min).
Daar heb ik ook wel interesse voor. Weet je toevallig.ook een manier om de esim te kunnen activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Laatst online: 19-09 17:11
[...]

Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeBanning
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08 07:49

Ik loop sinds niet al te lange tijd tegen ditzelfde probleem aan.
Heb de Watch Active 2. Galaxy Buds+ via BT verbonden met de Watch voor muziek (Spotify). Inderdaad tijdens het rennen kapt die er spontaan mee. Zowel wanneer ik de Samsung Health app als rechtstreeks de Strava app gebruik..
Hartstikke balen, want zo heb je er natuurlijk niks aan.

Daarnaast duurt het sowieso heel lang voor een GPS fix is... Soms wel tot een kilometer of meer... Samsung Health gebruikt dan nog de diverse bewegingssensoren om te benaderen hoeveel KM je al gehad hebt, maar Strava gaat pas tellen vanaf het moment dat er echt een GPS fix is. Erg vervelend. Iemand die dit ook heeft?

Hoop dat er snel een update komt, waarmee dit probleem hopelijk niet meer aan de orde is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
LukeBanning schreef op zondag 26 april 2020 @ 23:13:
[...]

Ik loop sinds niet al te lange tijd tegen ditzelfde probleem aan.
Heb de Watch Active 2. Galaxy Buds+ via BT verbonden met de Watch voor muziek (Spotify). Inderdaad tijdens het rennen kapt die er spontaan mee. Zowel wanneer ik de Samsung Health app als rechtstreeks de Strava app gebruik..
Hartstikke balen, want zo heb je er natuurlijk niks aan.

Daarnaast duurt het sowieso heel lang voor een GPS fix is... Soms wel tot een kilometer of meer... Samsung Health gebruikt dan nog de diverse bewegingssensoren om te benaderen hoeveel KM je al gehad hebt, maar Strava gaat pas tellen vanaf het moment dat er echt een GPS fix is. Erg vervelend. Iemand die dit ook heeft?

Hoop dat er snel een update komt, waarmee dit probleem hopelijk niet meer aan de orde is!
Ik heb het opgelost, een Garmin (vivoactive 4) erbij gekocht :p. Die is wat betreft statistieken toch echt wel veel meer een sporthorloge en nauwkeuriger in alles (naar eigen ervaring). De Galaxy Watch gebruik ik als ik een keer een normaal mooi horloge wil gebruiken, maar voor het sporten ben ik over naar Garmin. Hij is een stuk minder mooi qua uiterlijk en scherm etc. maar er is helaas nog niet een goed hybride horloge die alles aan boord heeft. Tot die tijd maar een beetje switchen tussen die 2 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeBanning
Diversity schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:42:
[...]

Ik heb het opgelost, een Garmin (vivoactive 4) erbij gekocht :p. Die is wat betreft statistieken toch echt wel veel meer een sporthorloge en nauwkeuriger in alles (naar eigen ervaring). De Galaxy Watch gebruik ik als ik een keer een normaal mooi horloge wil gebruiken, maar voor het sporten ben ik over naar Garmin. Hij is een stuk minder mooi qua uiterlijk en scherm etc. maar er is helaas nog niet een goed hybride horloge die alles aan boord heeft. Tot die tijd maar een beetje switchen tussen die 2 :).
Dat is een oplossing, maar bij de naam Watch Active heb ik wel andere verwachtingen.
Heb het horloge gisteren gereset. Vandaag gelopen. Geen muziek aan of BT oortjes verbonden, maar wel Strava tracking aan. Het horloge heeft de run nooit beëindigd, dus dat is goed! Echter, heb ik tijdens de gehele run géén moment GPS fix gehad. 45 min / 8 km gerend maar nul, noppes, nada. Totaal waardeloos!

Tja, wat dat betreft is de Garmin voor sporten dus idd beter, maar de Samsung is denk ik wel fijner voor alledaags gebruik...
Lastig, maar zomaar nog een horloge kopen gaat me wat ver 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
LukeBanning schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:37:
[...]

Dat is een oplossing, maar bij de naam Watch Active heb ik wel andere verwachtingen.
Heb het horloge gisteren gereset. Vandaag gelopen. Geen muziek aan of BT oortjes verbonden, maar wel Strava tracking aan. Het horloge heeft de run nooit beëindigd, dus dat is goed! Echter, heb ik tijdens de gehele run géén moment GPS fix gehad. 45 min / 8 km gerend maar nul, noppes, nada. Totaal waardeloos!

Tja, wat dat betreft is de Garmin voor sporten dus idd beter, maar de Samsung is denk ik wel fijner voor alledaags gebruik...
Lastig, maar zomaar nog een horloge kopen gaat me wat ver 😉
Wellicht heb je het al geprobeerd, maar heb je GearTracker al eens geïnstalleerd op je GW? De Strava app is zwaar waardeloos namelijk. Zodra ik buitenkom en GearTracker aanzet heb ik binnen 20m een GPS fix en uiterst nauwkeurig. Ik heb gelukkig nooit last gehad van GPS problemen en gebruik mijn horloge wekelijks voor een aantal rondjes hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeBanning
GilbertvH schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:14:
[...]

Wellicht heb je het al geprobeerd, maar heb je GearTracker al eens geïnstalleerd op je GW? De Strava app is zwaar waardeloos namelijk. Zodra ik buitenkom en GearTracker aanzet heb ik binnen 20m een GPS fix en uiterst nauwkeurig. Ik heb gelukkig nooit last gehad van GPS problemen en gebruik mijn horloge wekelijks voor een aantal rondjes hardlopen.
Klinkt hoopgevend ;-)
Is dat ook op de Watch Active 2?

Ga er eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
LukeBanning schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:15:
[...]

Klinkt hoopgevend ;-)
Is dat ook op de Watch Active 2?

Ga er eens naar kijken!
Uiteraard. Is gewoon een app uit de store. Betaalde versie kost je €5, maar is iedere euro méér dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeBanning
GilbertvH schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:17:
[...]

Uiteraard. Is gewoon een app uit de store. Betaalde versie kost je €5, maar is iedere euro méér dan waard!
Ik zie dat er een trial is, die ga ik eens proberen (max. 5 activiteiten)
Als die de GPS nog niet oppakt ligt het niet aan de apps maar aan het horloge zelf en ben ik er klaar mee ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UninPro
LukeBanning schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:19:
[...]

Ik zie dat er een trial is, die ga ik eens proberen (max. 5 activiteiten)
Als die de GPS nog niet oppakt ligt het niet aan de apps maar aan het horloge zelf en ben ik er klaar mee ;-)
LET OP!
Op het moment dat je de app Gear Tracker opent op je Watch.
Dan heb je het schermpje met de grote groene play knop om een activiteit te starten.
Klik dan eerst op het blauwe vierkantje met daaronder "Profile" (links van de groene Play knop).
Scroll dan naar onder tot je bij "SOURCES" uit komt.

Druk dan op de "GPS" tot dat deze op GT Service komt te staan. Op dat moment is de GPS van Gear Tracker op je Watch dominant en trackt deze het beste je route. Best belangrijk punt om geen foutwaardes of problemen te krijgen. Gisteren mijn eerste 23km run perfect kunnen tracken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeBanning
UninPro schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:35:
[...]

LET OP!
Op het moment dat je de app Gear Tracker opent op je Watch.
Dan heb je het schermpje met de grote groene play knop om een activiteit te starten.
Klik dan eerst op het blauwe vierkantje met daaronder "Profile" (links van de groene Play knop).
Scroll dan naar onder tot je bij "SOURCES" uit komt.

Druk dan op de "GPS" tot dat deze op GT Service komt te staan. Op dat moment is de GPS van Gear Tracker op je Watch dominant en trackt deze het beste je route. Best belangrijk punt om geen foutwaardes of problemen te krijgen. Gisteren mijn eerste 23km run perfect kunnen tracken O+
Check, die zag ik idd, en daar staat die inmiddels op! Ga het eens proberen, waarschijnlijk morgen ;-)
Ik laat weten of dit beter is! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
GilbertvH schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:14:
[...]

Ik heb dus ook Strava, Mapmyrun, Endomondo e.d. geprobeerd, maar concludeerde aan het einde van de ren-/fietsrit dat er qua GPS niets geregistreerd was (of de helft) wat ik irritant vond. Met Samsung Health-app gaat het wonderlijk wel goed...

Waarom zou ik € 7,49 neertellen voor Gear Tracker? Wat kan/doet die meer dan Health?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GilbertvH
Vads schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:08:
[...]

Ik heb dus ook Strava, Mapmyrun, Endomondo e.d. geprobeerd, maar concludeerde aan het einde van de ren-/fietsrit dat er qua GPS niets geregistreerd was (of de helft) wat ik irritant vond. Met Samsung Health-app gaat het wonderlijk wel goed...

Waarom zou ik € 7,49 neertellen voor Gear Tracker? Wat kan/doet die meer dan Health?
GearTracker is meer zoals je gewend bent van een Garmin bijvoorbeeld. Zelf in te stellen scherm of één van de vooraf ingestelde schermen op basis van snelheid (actuele of gemiddeld), hartslag, zones etc. Je kunt dus je hartslagzones instellen en je tempozones, zodat je gericht kunt trainen. Tevens is het erg handig dat je met GearTracker ook je scherm altijd aan kunt houden tijdens het hardlopen mocht je dat wenselijk vinden. gearTracker kan direct syncen met Strava voor autoatische upload of via email indien je een iPhone hebt. GearTracker kan je ook gebruiken voor andere sporten (Hardlopen, Indoor loop, Fietsen, Spinning, Wandelen, Indoor wandelen, Zwemmen, Gewichtheffen, Algemene workout training, Multi Sport). Als je een type sport hebt gekozen zal hij daar de betreffende sensoren op aanpassen voor het beste resultaat. Je kunt ook intervallen instellen en bepaalde targets. Al met al een hoop functionaliteit die doorgaans in de typische sporthorloges zitten. Ik ben vast nog meer vergeten te vermelden, maar dit geeft je denk wel een aardig idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeBanning
Vads schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:08:
[...]

Met Samsung Health lijkt de GPS inderdaad beter, maar pakt 'ie bij mij ook vaak pas echt na 5 of 10 minuten de GPS op. Voordat 'ie echt die goede GPS fix heeft vult 'ie het bij benadering heel erg in heb ik het idee..

Daarnaast heb ik Samsung Health en Strava gelinkt... Dan zie je idd bij de upload van Strava dat 'ie pas registreert vanaf het moment dat mijn GPS icoontje in Samsung Health niet meer knippert maar constant brandt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezechiel2517
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09-2020
[...]

Zou je misschien kort kunnen toelichten hoe dat in zijn werkt gaat aub? Ik woon ook in België en wil graag Samsung pay gebruiken met m'n Active 2. Ik vermoed dat je de regio/CSC aangepast hebt zoals in dit filmpje? YouTube: How To Change Region On Galaxy Watch Active 2 | How To Get Samsung P...

Zijn er nadelen aan verbonden (behalve dat alles gereset wordt) en kan je gemakkelijk terug naar de oude instelling? En ben je zeker dat dit werkt aangezien Samsung Pay in België en door onze banken nog niet ondersteund wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door ezechiel2517 op 07-05-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spass67
Geen updates gedraaid, geen nieuwe software of watchfaces geinstalleerd, maar ineens doe ik nog maar minder dan 24 uur met een volle lading. WiFi helemaal uitgezet, GPS ook, schermverlichting veel lager maar geen verbetering. Ik denk dat de batterij is overleden.

Bij Instellingen - Overhorloge - Batterij is de optie Beoordeling. Deze staat keurig 5V, 0.7A en 472 mAh, maar is dat een meting of staat dat standaard ingevuld.

Iemand een goed adresje voor de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Spass67 Je kan nog proberen een reset te doen door de onderste knop een tijd in te houden tot hij opnieuw opstart. Dan gooit hij de cache leeg en zet dingen uit die in de achtergrond draaien.

Ik ben nog nooit specifieke adressen tegen gekomen voor reparatie van smartwatches, maar de meest voordehandliggende optie lijkt me een horlogewinkel/juwelier of een smartphonewinkel/reparatieshop. Misschien kan je ook wel bij de Samsung Service centers terecht als er nog garantie op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max-96
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 15:52
ezechiel2517 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Zou je misschien kort kunnen toelichten hoe dat in zijn werkt gaat aub? Ik woon ook in België en wil graag Samsung pay gebruiken met m'n Active 2. Ik vermoed dat je de regio/CSC aangepast hebt zoals in dit filmpje? YouTube: How To Change Region On Galaxy Watch Active 2 | How To Get Samsung P...

Zijn er nadelen aan verbonden (behalve dat alles gereset wordt) en kan je gemakkelijk terug naar de oude instelling? En ben je zeker dat dit werkt aangezien Samsung Pay in België en door onze banken nog niet ondersteund wordt?
Ik heb deze YouTube video vandaag gevolgd en het is me gelukt om de regio aan te passen naar US. Echter, het is me nog niet gelukt om Samsung Pay te koppelen aan een betaalmethode. PayPal staat er bij mij niet tussen en heb ook nog geen manier gevonden om dit werkend te krijgen. Creditcards van Nederlandse banken worden niet ondersteund.

Verder zitten er (voor zover ik weet) geen nadelen aan. Het is relatief eenvoudig om het weer ongedaan te maken. Namelijk, dezelfde methode uitvoeren alleen dan de Nederlandse gegevens invullen ipv de Amerikaanse.

Ik laat het voorlopig even zo. Hopelijk vind ik binnenkort een manier om Samsung Pay te koppelen aan een betaalmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Spass67 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:07:
Geen updates gedraaid, geen nieuwe software of watchfaces geinstalleerd, maar ineens doe ik nog maar minder dan 24 uur met een volle lading. WiFi helemaal uitgezet, GPS ook, schermverlichting veel lager maar geen verbetering. Ik denk dat de batterij is overleden.

Bij Instellingen - Overhorloge - Batterij is de optie Beoordeling. Deze staat keurig 5V, 0.7A en 472 mAh, maar is dat een meting of staat dat standaard ingevuld.

Iemand een goed adresje voor de reparatie?
Herkenbaar. Ik heb de watch een keer volledig uit gezet en weer aan.
Dit was voor mij al de oplossing. Het leek een app te zijn die niet in de sluimerstand bleef hangen ofso.
Ik had het vermoeden dat het de Spotify app de boosdoener was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:17
Op XDA loopt een thread hoe de bloeddrukmeter in een GWA2 aan de praat te krijgen.
Post #225 legt het goed uit, in de pagina's ervoor linkjes naar wat bestanden die je nodig hebt.

https://forum.xda-develop...g-bp-gwa2-t4051141/page23

Het is mij op mn GWA2LTE en een OnePlus8Pro relatief eenvoudig gelukt.
En nu dus minder zout, koffie, overgewicht regelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Ik heb ivm een nieuwe telefoon de watch moeten resetten. Inmiddels alles naar wens ingesteld maar het enige waar ik nog tegenaan loop is dat ik bij een activiteit een samenvatting krijg om de zoveel minuten. Dan komt er een vriendelijk dame die vertelt hoeveel km ik afleg e.d. Ik kan niet meer vinden hoe ik dit uit zet. Wie weet dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezechiel2517
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09-2020
max-96 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:49:
[...]

Ik heb deze YouTube video vandaag gevolgd en het is me gelukt om de regio aan te passen naar US. Echter, het is me nog niet gelukt om Samsung Pay te koppelen aan een betaalmethode. PayPal staat er bij mij niet tussen en heb ook nog geen manier gevonden om dit werkend te krijgen. Creditcards van Nederlandse banken worden niet ondersteund.

Verder zitten er (voor zover ik weet) geen nadelen aan. Het is relatief eenvoudig om het weer ongedaan te maken. Namelijk, dezelfde methode uitvoeren alleen dan de Nederlandse gegevens invullen ipv de Amerikaanse.

Ik laat het voorlopig even zo. Hopelijk vind ik binnenkort een manier om Samsung Pay te koppelen aan een betaalmethode.
Ok, ik test het dadelijk ook. Heb je Samsung Pay ook op je smartphone moeten installeren? Met een Curve kaart zou het wel moeten werken, die zijn gratis te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max-96
ezechiel2517 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Ok, ik test het dadelijk ook. Heb je Samsung Pay ook op je smartphone moeten installeren? Met een Curve kaart zou het wel moeten werken, die zijn gratis te verkrijgen.
Nee, Samsung Pay op mijn telefoon ging eigenlijk vanzelf nadat ik deze op mijn horloge had gestart.

Ik heb inderdaad de Curve kaart besteld. Echter las ik op Reddit dat dat eerst werkte omdat ze toen ook UK kaarten uitzonden buiten de UK. Nu doen ze dat niet meer en worden deze kaarten dan ook niet meer buiten de UK binnen Samsung Pay ondersteund. Maar we zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spass67
gwystyl schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:16:
@Spass67 Je kan nog proberen een reset te doen door de onderste knop een tijd in te houden tot hij opnieuw opstart. Dan gooit hij de cache leeg en zet dingen uit die in de achtergrond draaien.

Ik ben nog nooit specifieke adressen tegen gekomen voor reparatie van smartwatches, maar de meest voordehandliggende optie lijkt me een horlogewinkel/juwelier of een smartphonewinkel/reparatieshop. Misschien kan je ook wel bij de Samsung Service centers terecht als er nog garantie op zit?
De reset had ik ook al geprobeerd, maar was ik vergeten te vermelden. Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar de fabrieksinstellingen. Het batterij verbruik lijkt nu weer normaal. En mijn GW is weer eens netjes opgeschoond.... :*)

Overigens kun je via Samsung Service inderdaad een nieuwe batterij laten installeren. De kosten zijn € 59,00 en dan wordt je horloge bij je thuis opgehaald, gerepareerd en terug bezorgd. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

Weet iemand of het mogelijk is om je lay-out van de watch te vergrendelen, zodat je niet per ongeluk de layout van je watch aanpast? Zo heb ik al een paar keer per ongeluk (in mijn slaap???) een widget verwijderd, of had ik ineens een andere klok. Je kunt natuurlijk je lievelingsklok weer selecteren of de widget weer toevoegen, maar is toch irritant op het moment dat je snel een widget nodig hebt, zoals bijvoorbeeld bij het starten van een activiteit als je gaat wandelen / fietsen of iets degelijks. Voor alle duidelijkheid ik bedoel dus niet de watch vergrendelen met een pincode, maar echt de layout vergrendelen tegen aanpassingen zoals ik op mijn Galaxy phone heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Je kan je horloge toch in sleep modus zetten? Dan zou het niet mogelijk moeten zijn om de widgets aan te passen. En anders zet je de watervergrendeling aan. (dat laatste is een truc die ik soms toepas wanneer ik niet wil dat de kinderen aan mijn horloge gaan zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Ik heb een vraag en vraag mij af of jullie dit ook ervaren:
Ik heb mijn SGW46mm met bluetooth gekoppeld aan mijn Nokia 6.1 telefoon. Wanneer deze verbinding verbroken wordt omdat de afstand te groot is, koppelen ze zich niet weer automatisch aan elkaar wanneer ze wel weer bij elkaar in de buurt zijn. Met een portable speaker of autoradio doet mijn Nokia dat wel.

Is het een bekend verschijnsel dat je dus elke keer handmatig die verbinding moet maken? Zo niet, hoe krijg ik je ze dan wel elke keer weer automatisch gekoppeld aan elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Dat gaat bij mij automatisch, maar het kan soms wel heel even duren. (ik heb het niet gemeten, maar hoogstens een paar minuten denk ik)

Staat de galaxy wearable app niet toevallig in batterijbesparingsmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 23:11
Weet iemand een geschikte app voor de galaxy watch waar je klantenkaarten mee kunt scannen?

Op mijn wearos horloge gebruikte ik stocard, maar die is helaas niet beschikbaar voor Tizen.. Als enige alternatief lees ik van alles over de app "Fidme" maar die is niet te vinden in de galaxy store.. Waarschijnlijk niet beschikbaar in Nederland..

EDIT: ik heb inmiddels een app gevonden!

De app heet discount wallet en doet precies wat ik wil! 👍

[ Voor 13% gewijzigd door powermarcel10 op 15-05-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
avec_style schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:57:
Staat de galaxy wearable app niet toevallig in batterijbesparingsmodus?
Batterijoptimalisatie staat op "Niet geoptimaliseerd". Toch verbindt het zich niet opnieuw... Ik zoek wel even online, wellicht vind ik het daar... Dank je voor je reactie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wiz
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

Komt weer een update aan, dit keer voor de Galaxy Watch en de Active 2

https://www.sammobile.com...ve-2-new-firmware-update/

Versie R820XXU1BTD3 voor de Galaxy Watch Active 2 en R800XXU1DTC1 voor de Galaxy Watch

Minor update voornamelijk stabiliteit / betrouwbaarheid / bugfixes

Geen idee wanneer deze er specifiek gaat zijn, smartwatches gaan nu eenmaal langzamer dan smartphones ;)

[ Voor 14% gewijzigd door wiz op 18-05-2020 11:40 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max-96
ezechiel2517 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Het is me gelukt om Samsung Pay werkzaam te krijgen op mijn Galaxy Watch Active 2!
Ik heb de Curve kaart gisteren ontvangen. Ik kon deze gewoon toevoegen via de Samsung Pay app. Wel moest ik even naar Curve bellen om mijzelf te kunnen verifiëren, dit was in minder dan 5 minuten geregeld. Als er nog vragen zijn, dan laat maar even weten. Ik vond het een relatief eenvoudig proces, dus zeker de moeite waard!
Ik heb het trouwens nog niet zelf kunnen testen, maar zie geen reden dat het niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

max-96 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Het is me gelukt om Samsung Pay werkzaam te krijgen op mijn Galaxy Watch Active 2!
Ik heb de Curve kaart gisteren ontvangen. Ik kon deze gewoon toevoegen via de Samsung Pay app. Wel moest ik even naar Curve bellen om mijzelf te kunnen verifiëren, dit was in minder dan 5 minuten geregeld. Als er nog vragen zijn, dan laat maar even weten. Ik vond het een relatief eenvoudig proces, dus zeker de moeite waard!
Ik heb het trouwens nog niet zelf kunnen testen, maar zie geen reden dat het niet zou werken.
Is er een verschil tussen de active en galaxy 46mm watch? Of moet het op de laatste ook kunnen werken?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max-96
Mystikal schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:43:
[...]

Is er een verschil tussen de active en galaxy 46mm watch? Of moet het op de laatste ook kunnen werken?
Moet ook op de laatste kunnen werken. Je moet alleen zelf op zoek gaan naar de juiste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ran-dy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 13:45
max-96 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Sinds kort ook een Watch Active 2 gebruiker hier. Mag ik vragen welke methode je hebt gevolgd en welke region je hebt ingesteld? Ik zie namelijk twee methodes, één waarbij je root acces verkrijgt (YouTube: How To Change Region On Galaxy Watch Active 2 | How To Get Samsung P...) en de firmware flasht en de andere met een csc loader (kan de YT link zo even niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max-96
ran-dy schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Sinds kort ook een Watch Active 2 gebruiker hier. Mag ik vragen welke methode je hebt gevolgd en welke region je hebt ingesteld? Ik zie namelijk twee methodes, één waarbij je root acces verkrijgt (YouTube: How To Change Region On Galaxy Watch Active 2 | How To Get Samsung P...) en de firmware flasht en de andere met een csc loader (kan de YT link zo even niet vinden).
Ik heb de YouTube video gevolgd die je hebt gelinkt. Als region heb ik dezelfde gebruikt als die wordt voorgesteld in deze video (XAR: USA). Na het volgen van deze video stond Samsung Pay op mijn watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:04
Ik heb een Active2, maar ik heb het gevoel dat de notificaties niet altijd goed doorkomen op mijn watch. Soms wel, soms niet. Ik heb alle notifications aanstaan via de app. Weet iemand hoe je dit kan fixen?

Misschien wat ermee te maken kan hebben - Ik zet elke dag mijn telefoon uit, waardoor ook alle apps afsluiten. Moet ik (om notificaties te krijgen) de Samsung health app & Galaxy Wearable ook opstarten? Het gekke is namelijk, zodra ik deze apps heb draaien op de achtergrond en ik test notificaties (ik laat iemand mij een whatsapp sturen) dan werkt het dus soms wel / soms niet.
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Pre-order actie, Levertijden, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen